Перше знайомство: зовнішність оманлива
Зустріч із новим Volkswagen Caddy руйнує стереотипи про комерційні автомобілі. Перед нами не просто «каблучок» для перевезення вантажів, а сучасний універсальний автомобіль із легковими звичками. Дизайнерам вдалося створити привабливий екстер’єр, який гармонійно поєднує практичність і стиль.
В основі тестового автомобіля лежить сучасна платформа MQB, знайома за легковими моделями концерну. Завдяки цьому рішенню Caddy отримав абсолютно новий рівень керованості та комфорту. На парковці торгового центру багато хто з подивом дізнається, що перед ними комерційний автомобіль — настільки органічно він виглядає в міському потоці.
Габарити автомобіля оптимальні для міської експлуатації: довжина трохи більше 4,5 метрів дозволяє впевнено маневрувати в щільному трафіку. При цьому високий кузов забезпечує чудову оглядовість — водій буквально височіє над легковиками, що додає впевненості під час перестроювань.
На тест-драйв дістався варіант із 2.0-літровим турбодизелем потужністю 122 кінські сили і 7-ступінчастою роботизованою коробкою DSG. Саме ця комбінація вважається оптимальною для повсякденної експлуатації.
За кермом: дивовижна легкість керування
Зручність посадки за кермом одразу налаштовує на позитивний лад. Висока посадка і велика площа скління створюють відчуття повного контролю над дорожньою ситуацією. Регулювання сидіння та керма дають змогу налаштувати ідеальну позицію для водіїв будь-якого зросту.
Кермо з електропідсилювачем радує інформативністю і точністю. На парковці він легкий, а на трасі наливається приємною вагою. Діаметр розвороту всього 11.4 метри — несподівано малий показник для автомобіля таких габаритів. У міських умовах маневреність на рівні компактного хетчбека.
Шумоізоляція заслуговує на окрему похвалу. Дизельний характер мотора практично не проривається в салон навіть при активному розгоні. На крейсерській швидкості 110-120 км/год у салоні можна спокійно розмовляти, не підвищуючи голос. Аеродинамічні шуми мінімальні, незважаючи на високий кузов.
У русі Caddy демонструє відмінну курсову стійкість. Незалежна підвіска всіх коліс забезпечує комфортне проходження нерівностей без шкоди керованості. Крейни в поворотах помірні, автомобіль чітко дотримується заданої траєкторії.
Практичність у дрібницях: салон і багажник
Внутрішній простір Caddy організовано максимально раціонально. Безліч відсіків для дрібниць, підстаканники, великий ящик для рукавичок — все на своїх місцях і зручно у використанні. Матеріали оздоблення практичні, але при цьому приємні на дотик.
Задній диван легко трансформується, збільшуючи навантажувальний простір. У пасажирській версії об’єм багажника становить вражаючі 1200 літрів, а при складених сидіннях другого ряду — аж 3700 літрів. Навантажувальна висота мінімальна, а ширина отвору дозволяє завантажувати великогабаритні предмети.
Зсувні двері по обидва боки кузова значно полегшують доступ до салону, особливо на тісних парковках. Електропривод дверей багажного відділення (опція) додає комфорту під час навантаження-розвантаження. Продумані кріплення для вантажу допомагають надійно зафіксувати поклажу.
Кліматична система ефективно справляється з охолодженням великого обсягу салону. Взимку автомобіль швидко прогрівається завдяки потужному обігрівачу. Додаткові дефлектори забезпечують рівномірний розподіл повітряних потоків по всьому салону.
Динаміка та економічність: розумний баланс
Турбодизель 2.0 TDI розкриває свій характер у міському циклі. Максимальний крутильний момент 320 Нм доступний з 1600 оборотів, що забезпечує впевнене підхоплення з місця та еластичність у діапазоні міських швидкостей. Розгін до 100 км/год займає 10.3 секунди — цілком гідний показник.
Коробка DSG працює плавно і логічно. У міському режимі вона намагається тримати оберти в економічному діапазоні, але за необхідності швидко перемикається вниз для обгону. Спортивний режим робить реакції на газ гострішими, але в повсякденній експлуатації він рідко потрібен.
Витрата палива приємно дивує. У міському циклі дизельний Caddy споживає близько 6.5-7 літрів на 100 кілометрів. На трасі при спокійній їзді витрата знижується до 5-5.5 літрів. Бак об’ємом 60 літрів забезпечує солідний запас ходу — близько 900 кілометрів.
Start/Stop система працює непомітно і справді допомагає заощаджувати пальне в міських заторах. Режим руху Eco додатково оптимізує роботу двигуна і трансмісії для максимальної економічності.
Комфорт і безпека на висоті
Сучасні системи безпеки роблять водіння Caddy максимально захищеним. Адаптивний круїз-контроль із функцією Stop&Go підтримує задану дистанцію до автомобіля, що йде попереду. Система контролю сліпих зон допомагає при перестроюваннях.
Асистент руху в смузі делікатно підрулює, утримуючи автомобіль між ліній розмітки. Паркувальний автопілот здатний самостійно припаркувати автомобіль як паралельно, так і перпендикулярно бордюру. Камера заднього виду з динамічними лініями розмітки значно полегшує маневрування.
Підвіска відмінно справляється з різними типами дорожнього покриття. Довгохідні амортизатори ефективно гасять коливання, а жорсткі стабілізатори поперечної стійкості мінімізують крени. Навіть із повним завантаженням автомобіль зберігає завидну плавність ходу.
Гальмівна система вселяє впевненість — уповільнення ефективне та добре дозується. Вентильовані передні диски забезпечують стабільну роботу навіть при інтенсивному гальмуванні. Система стабілізації втручається плавно і передбачувано.
Підсумкові враження: універсальний помічник
Новий Volkswagen Caddy переконливо доводить, що комерційний автомобіль може бути комфортним, динамічним і економічним одночасно. Платформа MQB дала змогу створити автомобіль, який однаково гарний як для сімейного використання, так і для бізнесу.
Високий рівень оснащення, якісні матеріали оздоблення та сучасні системи допомоги водієві піднімають Caddy на новий рівень. При цьому збережено головні переваги моделі — практичність і функціональність.
Збалансовані ходові якості, економічний дизельний двигун і надійна трансмісія роблять експлуатацію максимально комфортною. Caddy не вимагає компромісів і готовий до виконання найрізноманітніших завдань.
Тест-драйв показав, що новий Caddy — це справді універсальний автомобіль, здатний стати надійним помічником як у бізнесі, так і в повсякденному житті. Висока залишкова вартість і традиційно низькі експлуатаційні витрати роблять його привабливим придбанням з точки зору інвестицій.