BMW Z3 — це чарівний маленький родстер 1990-х років, який і сьогодні крутить головами завдяки класичним пропорціям і фірмовому стайлінгу. Z3, що випускався в 1995-2002 роках, ознаменував повернення BMW на ринок родстерів після тривалої перерви. Це був миттєвий хіт, якому сприяла головна роль у фільмі про Джеймса Бонда 1995 року «Золоте око».
Від заміського крейсера до бруйсера на автобані
Частиною незмінної привабливості Z3 є його надзвичайна універсальність. З базовою 1.9-літровий рядний-4 двигун — це маленький бадьорий крейсер, який ідеально підходить для звивистих сільських доріг у сонячний день. Скромні 138 к.с. не ставитимуть рекордів прискорення, але Z3 — це скоріше посмішки на годину, ніж милі на годину.
Однак це не означає, що Z3 — це слабак. Пізніші моделі могли бути оснащені прогресивно потужнішими рядними-6 двигунами, кульмінацією чого став варіант M Roadster з кричущим 321-сильним двигуном S54 від E46 M3. Це перетворює Z3 на серйозно швидкий спортивний автомобіль, здатний промчати по автобану зі швидкістю 155 миль/год.
Який би двигун ви не вибрали, ви оціните різку керованість, чуйне рульове управління та відмінну збалансованість шасі Z3’39. Це справжній водійський автомобіль, який так і просить, щоб його пронесло крізь повороти, і винагороджує вмілі руки. Міцна підвіска і жорстке шасі забезпечують відмінний контроль над кузовом, хоча на нерівному покритті їзда може бути трохи пружною.
BMW Z3 в деталях
Іконічний стиль
Класичні пропорції довгого капота та короткої палуби Z3 надають йому елегантності, непідвладної часу. Характерний акулячий ніс, скульптурні боки та невимушене лобове скло нагадують легендарний родстер 507 1950-х років. Він і сьогодні виглядає свіжим і сучасним, що є свідченням гарного дизайну.
Усередині ви знайдете орієнтовану на водія 2-місцеву кабіну, оброблену високоякісними матеріалами. Приладова панель проста і цілеспрямована, під кутом до водія. Шкіряні спортивні сидіння підтримують і зручні. Однак високим водіям це може здатися трохи тісним.
Пакувальний удар
Базові моделі Z3 використовують 1.9-циліндровий 4-циліндр об’ємом 138 к.с. 2.3L і 2.8L inline-6, опції підвищили потужність до 170-193 к.с. Рідкісний Z3M отримав 240-сильний 3.2L S52 inline-6 у 1998-2000 роках, пізніше модернізований до 321-сильного S54 у 2001-2002 роках.
Усі Z3 — задньопривідні зі стандартною 5-ступінчастою механічною коробкою передач. На ранніх моделях опціонально встановлювали 4-ступінчасту автоматичну коробку передач, згодом її модернізували до 5-ступінчастої автоматичної. Керованість відмінна завдяки розподілу ваги майже 50/50, жорсткому шасі та алюмінієвій підвісці.
Справжній досвід родстера
Z3 — це моторика з вітром у повітрі в найкращому вигляді. М’який верх з ручним керуванням легко піднімати та опускати. З опущеним верхом вертикальне лобове скло чудово справляється з відхиленням вітрового баффетування. Сидіння з підігрівом та доступний хардтоп роблять Z3 комфортним у прохолодну погоду.
Практичність — не найсильніша сторона Z3, зважаючи на його компактну 2-місну компоновку. Багажник невеликий, але достатній для поїздки на вихідні. Місце в салоні обмежене кількома неглибокими ящиками та кишенями. Але це все частина чарівності керування чистим родстером.
Технічні характеристики BMW Z3
Деякі ключові характеристики Z3:
- Вироблялося: 1995-2002
- Компонування: передній двигун, задній привід
- Стиль кузова: 2-дверний, 2-місний родстер
- Двигуни:
- 1.9L inline-4 (138 к.с.)
- 2.3L inline-6 (170 к.с.)
- 2.8L inline-6 (189-193 к.с.)
- 3.2L S52 inline-6 (240 к.с., Z3M 1998-2000)
- 3.2L S54 inline-6 (321 к.с., Z3M 2001-2002)
- Трансмісія: 5-ступінчаста механічна (стандартна), 4-ступінчаста автоматична (опт 1995-1998), 5-ступінчаста автоматична (опт 1999+)
- Колісна база: 2,446 мм (96.3 дюйма)
- Довжина: 4 025 мм (158.5 дюймів)
- Ширина: 1 692 мм (66.6 in)
- Вага: 1,115–1,415 кг (2,458–3,120 фунтів)
- Максимальна швидкість:
- 193 км/год (120 миль/год) — 1.9
- 217-233 км/год (135-145 миль/год) — 2.3/2.8
- 250 км/год (155 миль/год) — Z3M
Що ми говорили
Деякі уривки з нашого оригінального evo-огляду Z3:
«Прекрасно збалансований і прощає, коли їдеш жорстко… вражаючий рівень зчеплення та тяги… 3.2-літровий M Roadster досить швидкий, щоб не відставати від нинішнього Porsche Boxster S.»
«Керованість Z3 — це одкровення завдяки поєднанню наджорсткого кузова, рівномірного розподілу ваги та оптимальної геометрії підвіски.»
«З такою виразною формою, що продажі були забезпечені… водійські характеристики, які незабаром будуть вражати захоплених водіїв у всіх куточках світу.»
За що платити
Ціни на Z3 широко варіюються залежно від року, пробігу, двигуна та стану. Деякі приклади:
- 1997 Z3 1.9 (138 к.с.) — £5,000 — £10,000
- 2000 Z3 2.8 (193 к.с.) — £7,500 — £15,000
- 1998 Z3M 3.2 (240 к.с.) — £15,000 — £25,000
- 2001 Z3M 3.2 (321 к.с.) — £25,000 — £40,000+
Як і у випадку з будь-яким вживаним автомобілем, рекомендується ретельний огляд. Ключові речі для перевірки:
- Стан м’якого верху
- Жорсткість / іржа шасі
- Протікання двигуна / дим
- Перемикання трансмісії
- Знос підвіски
- Електричні функції
Добре доглянуті Z3 надійні та прості в обслуговуванні. Надійна механіка та спільна доступність запчастин для 3-й серії допомагають підтримувати експлуатаційні витрати на розумному рівні. Заплатіть за пальне преміум-класу з двигунами рядка-6.
Володійте шматочком історії BMW
BMW Z3 — це стильна, весела в управлінні сучасна класика з позачасовою привабливістю. У ньому є що запропонувати майже кожному — від спокійного круїзу до хардкорних поїздок по бездоріжжю. З гострою керованістю та потужною потужністю рядка 6 на крані, він залишається привабливим приводом 20+ років по тому.
Якщо ви шукаєте характерний, колекційний родстер 1990-х років, який не зламає банк, Z3 — чудовий вибір. Він забезпечує неповторний досвід водіння BMW у компактному пакеті під відкритим небом. Тільки не забудьте тримати під рукою сонцезахисні окуляри Goldeneye для тих сонячних прогулянок зверху вниз.
Підпишіться на наш блог для отримання додаткової інформації
Щоб прочитати більше поглиблених оглядів новітніх автомобілів з високими експлуатаційними характеристиками, підпишіться на журнал evo вже сьогодні. Кожен номер наповнений проникливими статтями, приголомшливою фотографією та ексклюзивними новинами з самого серця автомобільного світу. Якщо ви захоплені керуванням автомобілем, evo — це видання для вас!