Мастильні матеріали для різних типів силових установок розробляються відповідно до умов експлуатації. Дизельне масло працює при більш низьких температурах, паливно-повітряна суміш містить менше рідкої складової.

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

Процес займання і горіння відбувається швидко, схоже серії невеликих вибухів. На всі деталі двигуна виявляються підвищені ударні навантаження, тому до мастильних матеріалів пред’являються особливі вимоги.

Виробники автомобілів, в своїх допуски прописують конкретні типи масел. Нехтування цими рекомендаціями може привести до передчасного зносу, і навіть поломки двигуна.

Загальні вимоги до мастил для дизельних двигунів

Щоб зрозуміти, яке масло заливати дизельний двигун, необхідно знати основні проблеми для мастильних матеріалів, які створює робота в такому агрегаті:

  • високий тиск в камері згоряння видавлює незгоріле паливо в картер, відбувається небажане розбавлення масла (розчинення присадок);
  • в картер потрапляють продукти горіння, що призводить до окислення основи мастила, і часткової деградації закладених характеристик;
  • процес горіння солярки супроводжується виділенням сірки, при контакті з маслом утворюються кислотні сполуки;
    Сучасні масла високого класу допускають роботу на паливі, що містить сірки аж до 500 ррт (0,05%)
  • масло в дизельний двигун з турбіною має добре працювати в вузлах з високими оборотами;
  • всередині мотора утворюється сажа, для боротьби зі жужільними відкладеннями в дизельне масло додаються високоактивні миючі присадки;
  • змінні ударні навантаження руйнують масляну пляму в точці контакту, мастило повинна постійно утримуватися на поверхні.

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

За винятком спеціалізованого допуску, класифікація моторних масел для моторів, що працюють на важкому паливі, практично не відрізняється від класифікації бензинових.

Рекомендації по SAE

Один з основних параметрів, що визначає в’язкість. Абревіатура розшифровується як Society of Automotive Engineers. Складається з двох цифрових позначень, які можуть розділятися буквеної літерою. Наприклад, 10W-40.

Перша цифра означає найнижчу температуру навколишнього повітря, при якій нормально заряджений акумулятор може провернути колінвал. Це температура холодного старту. Чим менше значення числа, тим менш в’язким буде масло.

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності
Друга цифра навпаки, говорить про нормальній температурі експлуатації в прогрітому моторі. Характеризує плинність, і здатність утримуватися в масляну пляму на деталях.

Роздільник «W» (від слова «Winter») означає, що мастильний матеріал відноситься до низькотемпературного класу.

Які ризики виникають невідповідність класу в’язкості? Занадто густе дизельне масло, на морозі не дозволить запустити двигун, особливо при розрядженому акумуляторі (що типово для холодної погоди).

І навпаки – висока плинність при плюсовій температурі навколишнього повітря сприяє випаровуванню рідини через вентиляцію картера і отвори сапунів. Рідке мастило буде стікати з поверхні, не створюючи міцної плівки.

стандарт API

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

Існують і змішані категорії API, так звані універсальні масла: вони позначаються через дріб. Наприклад, API SJ / CF-4. Перше поєднання символів визначає основну приналежність: в даному випадку – бензин.

Невідомо, для чого виробники випускають такі матеріали: спеціалізована мастило має кращі експлуатаційні характеристики, ніж універсальна. Мабуть така продукція застосовується в великих автопарках з централізованим оптовим постачанням.

Професіонали не рекомендують використовувати такі масла, краще пошукати спеціалізоване, що підходить до вашого типу мотора. Друга літера позначає формальний клас якості.

Чим вона вища (від «A» і далі), тим краще експлуатаційні властивості розхідники. На сьогоднішній день, класифікація нижче, ніж CF, що не сертифікується по API. Це означає, що масла з більш низьким стандартом, допускаються до застосування тільки при наявності допуску виробника автомобіля.

Наприклад, для автомобілів 1940-65 років випуску, ідеально підійдуть мастильні матеріали API CA, CB, CC, CD.

Остання цифра означає тип двигуна:

  1. CF-4 чотири такту
  2. CF-2 двотактні мотори.

Крім того, в рамках енергозберігаючих технологій і програм із захисту навколишнього середовища, застосовується додаткове маркування «EC».

Енергозберігаючі масла не універсальні. Низька в’язкість призводить до зниження стійкості масляної плівки. Застосовувати мастило з такою приставкою можна лише в разі, якщо двигун має відповідний допуск.
Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності
Якщо мастильні матеріали мають додаткові (поліпшені), характеристики, може бути додано інше позначення: «PLUS» та ін.

вимоги ACEA

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

Мастильні матеріали діляться на 4 основні групи по ACEA:

  • A – призначені для бензинових агрегатів;
  • B – моторне масло для дизеля;
  • C – дизельні силові установки на важких вантажівках та комерційної техніки;
  • D – сучасні масла для використання на будь-якому двигуні, сумісні з фільтрами саж і бензиновими каталізаторами.

Є ще спеціалізовані моторні масла для вантажних турбодизелів, але вони не застосовні на легкових автомобілях. Позначаються літерою «E»

Види та маркування масел для дизельного двигуна не залежать від його основи

Синтетичне і мінеральне масло однаково сумісно з атмосферними ДВС, тільки термін експлуатації у них відрізняється. Якщо строго витримувати інтервал заміни, то під кінець періоду синтетика практично не поміняє характеристик, а ось мінеральна основа істотно погіршить якості. Це необхідно враховувати, якщо ви плануєте заощадити (мінералка зазвичай коштує дешевше).

Відео рекомендації фахівця – яке масло заливати в дизель

А ось для турбодизельних автомобілів, краще підбирати чисту синтетику. Ніяких обмежень виробники машин не встановлюють, але в граничних режимах більш стабільною буде штучна основа. Те ж саме відноситься до зимового маслу.

Мається на увазі не маркування, а умови застосування. У суворих арктичних умовах термін служби мінералки різко скорочується, до того ж забезпечити прийнятну для холодного запуску в’язкість все одно не вийде, які б присадки не використав виробник.

Вибір марки масел для дизельних двигунів – чи має сенс прив’язуватися до брендам?

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

При покупці масла для дизельного двигуна слід уважно вивчити специфікації. Якщо ваш автомобіль випущений багато років тому, і авто концерн давно змінив допуск, уточніть на сайті у виробника (або в найближчому дилерському центрі), які застарілі специфікації сумісні з новими стандартами. І тоді при виборі мастильного матеріалу ви не помилитеся.

Підсумок:
Найкращим при заміні масел в дизельному ДВС є те, що показало себе хоча б при пробігу 50 тис. Км. Якщо мастильна система двигуна працює без збоїв – немає сенсу експериментувати і потрапляти на рекламні хитрощі продавців.

Головна умова – не нарватися на підробку. Тому купувати витратні матеріали треба в перевірених торгових точках, і при необхідності не соромитися просити документи, що підтверджують справжність.

Заливаємо дизельне масло в двигун внутрішнього згоряння. Наслідки та відгуки – авторідин

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінностіСьогодні переважна більшість автомобільних масел – універсальні. Але до сих пір автомобілісти періодично ставлять запитання: чи можна дизельне масло лити в двигун внутрішнього згоряння. Наслідки цього і відгуки від водіїв, хто проводив цю процедуру, сильно різняться. Нижче розглянемо, що відбудеться, якщо залити дизельне масло в бензиновий мотор.

Експлуатаційні відмінності між дизельним і бензиновим мотором

Відмінностей, які безпосередньо стосуються моторного масла, між дизельним і бензиновим мотором трохи. Розглянемо їх.

  1. Більш висока ступінь стиснення. В середньому повітря в циліндрі дизельного мотора стискається в 1,7-2 рази сильніше. Це необхідно для розігріву повітря до температури займання дизеля. Високий ступінь стиснення визначає підвищені навантаження на деталі КШМ. В цьому випадку і масло між шийками валів і вкладишами, а також між пальцем і посадкової поверхнею на поршні відчуває кілька великі навантаження.
  2. Більш висока середня температура. Теплове навантаження на дизельний мотор трохи вище, так як в такті стиснення в камері згоряння вже встановлюється висока температура. У бензиновому моторі тепло виділяє тільки паливо, що горить.

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

  1. Знижені середні обороти. Дизельний мотор рідко розкручується до 5000-6000 тисяч оборотів. У той час як на бензині така частота обертання коленвала досягається досить часто.
  2. Підвищений відділення золи. Через сірчистої природи солярки в дизельному моторі утворюються оксиди сірки, які частково проникають в масло.

Є кілька інших, менш значних відмінностей. Але розглядати їх не будемо, так як вони майже не впливають на вимоги до моторного масла.

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?

Моторні масла для дизелів і бензинових ДВС, незважаючи на поширені в народних масах помилки, мало відрізняються за складом і властивостями. Базові масла і основна частка пакета присадок ідентична. Різниця полягає буквально в декількох особливостях.

  1. У дизельне масло закладається посилений пакет присадок, покликаний нейтралізувати оксиди сірки і активніше змити шламові відкладення. Бензинові масла трохи більше збіднена в цьому плані. Але через ці присадок у дизельного масла зазвичай підвищується сульфатна зольність. На сучасних маслах ця проблема практично вирішена за рахунок удосконалення модифікуючих добавок, які не підвищують зольність.
  2. Дизельне масло більше розраховано на захист від продавлювання масляної плівки, ніж на зрушення при великій швидкості. Ці відмінності несуттєві і в звичайних умовах практично ніяк не проявляються.
  3. Підвищена стійкість масла до окислення. Тобто в дизельних мастильних матеріалах інтенсивність окислення трохи нижче.

Розрізняють дизельні масла для комерційної техніки і для легкових авто. Для цивільного транспорту масла розраховані на підвищений захист мотора при відносно невеликому терміні служби. Для вантажівок та іншої комерційної техніки упор зроблений на збільшені пробіги між черговими ТО.

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

Наслідки заливки дизельного масла в бензиновий мотор

Наслідки використання дизельного масла в бензиновому моторі залежать від безлічі факторів. Розглянемо найпоширеніші варіанти.

  • Заливка дизельного масла з допуском для легкових авто (АPI CF, ACEA B3 / B4) в прості бензинові мотори європейських і американських авто з невеликими вимогами. Подібна «підміна» в загальному випадку припустима за умови, що заливка здійснюється разово. При цьому рекомендується якомога швидше замінити масло на відповідне по специфікації. Їздити в цьому випадку на дизельної мастилі можна, але не рекомендується крутити мотор вище 5000 тисяч оборотів.
  • Заливка дизельного масла для вантажівок (з допуском по API Сx для комерційної техніки або ACEA Сx) в будь-який легковий автомобіль в бензиновим мотором вкрай не рекомендується. Можливе використання такого дизельного масла тільки при відсутності альтернативи, на короткий проміжок часу (до найближчого СТО) і за умови їзди з мінімальними навантаженнями.
  • Використання дизельного масла для сучасних азіатських авто, розрахованих на маловязкие масла, категорично заборонено. Густий мастильний матеріал для дизелів буде погано проходити по вузьких масляним каналах і негативно працювати в контактують парах тертя зі зменшеними зазорами. Це викличе масляне голодування і може привести до заклинювання двигуна.

При використанні дизельних масел в бензинових двигунах важливо не перегрівати мотор і не розкручувати його до високих оборотів.

Дизельне масло і бензинове – в чому відмінності? Чи можна заливати дизельне масло в бензиновий мотор і чим це загрожує

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

У наш час сучасні супермаркети перетворилися в щось більше, ніж просто магазин, в якому можна купити щось для своїх потреб. Сьогодні полиці магазинів нерідко досягають у висоту кілька метрів, а території самих торгових центрів складають тисячі квадратних метрів. У підсумку, в цих “товарних джунглях” нерідко можна загубитися або купити те, що насправді вам не потрібно або просто помилитися у виборі того чи іншого продукта.Наверное, і вам не раз доводилося стикатися з тим, що в великому торговому центрі ви купували щось і, прийшовши додому, виявляли, що купили не те або не зовсім те, і добре якщо це виявилося під час, а якщо ні? І ви, наприклад, купили моторне масло для дизельного мотора замість бензинового і залили в двигун свого авто … Що тоді? Тоді виникає питання типу: “Що буде якщозалити дизельне масло в бензиновий мотор ? ” або ” Чим відрізняється дизельне масло від бензинового? “.

Також досить часто трапляється, що автовласники не надають ніякого значення типу або класу масла і ллють все, що попало, аби подешевше було.

В результаті, “капіталка” двигуна настає набагато раніше, ніж очікувалося і за удавану економію водіям доводиться переплачувати шалені гроші, які йдуть на капремонт двигуна.

У підсумку, більшість з цих автовласників грішать на погане паливо, слабкі мотори і все що завгодно, навіть не підозрюючи, що винні вони самі, а також дешеве або олія невідповідного, яке вони заливали в мотор свого авто.

Рекомендую почитати: Як правильно вибрати моторне масло?

Сьогодні я постараюся розібратися в даному питанні і дати вичерпну відповідь для того, щоб ви могли уникнути проблем і неприємних моментів.

Про основні відмінності бензинового і дизельного моторів

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

Щоб зрозуміти, чим відрізняється дизельне від бензинового масла , необхідно хоч трохи розуміти, чим відрізняються два різних типи моторів, що працюють на дизелі і бензині.

Дизель в порівнянні з бензиновим агрегатом має більш високу ступінь стиснення, що в результаті позначається на процесах окислення, які відбуваються в прискореному режимі.

В результаті згоряння паливно-повітряної суміші дизельні двигуни виділяють більше шкідливого вихлопу (сажа, кіптява), який, хоч як крути, також проникає в масло, тим самим окисляя його.

Дизельне паливо має в своєму складі більше сірчистих сполук ніж бензин, тому згораючи ДТ, утворює більше агресивних оксидів сірки, з якими доводиться боротися як раз-таки маслу і присадкам.

З огляду на ці фактори, в дизельне масло додаються різні присадки, які здатні знизити рівень або повністю нейтралізувати більшість шкідливих сполук. Здавалося б, все добре і немає нічого страшного в корисних присадках, які нейтралізують шкідливі речовини, але все не так просто.

Зверніть увагу

Справа в тому, що як я вже говорив вище, самі двигуни відрізняються між собою, тому “що дизельному добре, то бензиновому – смерть!”.

Ті ж самі присадки можуть просто “вбити” бензиновий мотор, оскільки їх кількість надмірно, крім того різна ступінь стиснення і займання позначаються і замість мастила і нейтралізації шкідливих оксидів присадки відкладаються на стінках камер згоряння, утворюючи лакові поверхні і нагар.

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

Існують так звані універсальні масла, які, за словами виробників, ідеально підходять як для бензинових, так і для дизельних агрегатів. Тут, як то кажуть, хочеш вір, а хочеш – ні.

Особисто я вважаю, що ці масла є такий собі серединою, яка має мінімальний набір присадок необхідних дизелю, при цьому не завдають шкоди бензиновому мотору. Але якщо “копнути” глибше, то впевнений, що під такий “універсальної підливою” ховається посереднє “маселко” повільно, але впевнено вбиває ваш мотор.

Хоча все ж відповім, що вбивати буде не так швидко, як якщо б ви залили в бензиновий мотор “чисте” дизельне масло.

Також слід зазначити, що невідповідність моторного масла конкретного типу двигуна може завдати йому непоправної шкоди. Наприклад, якщо ви заллєте в сучасний дизельний мотор з прямим уприскуванням і турбіною звичайне дизельне масло, то наслідки можуть бути дуже негативними.

Чому? Тому, що сучасні “дизеля” мають складну конструкцію, яка відрізняється від старих дизельних моторів, вони здатні розвивати високі обороти, маючи при цьому ще більш високу ступінь стиснення. Такі мотори здатні працювати в різних режимах (міський, далека поїздка, спорт-режим).

З цієї причини масла класу “ССМС PD2” відрізняються від масел класу “ССМС D4” і “D5” рекомендоване для важкого типу транспорту. Те ж саме можна сказати і про класи “АСЕА В” і “АСЕА Е”.

Підбиваючи підсумки..

Як бачите, лити в дизельний мотор бензинове масло або в бензиновий двигун дизельне настійно не рекомендується.

Перед тим як купити моторне масло, необхідно проконсультуватися з фахівцями, а краще заливати те масло, яке передбачено виробником вашого авто. Кому як не йому знати краще, що для вашого авто добре, а що – ні.

Дякую всім за увагу, і до нових зустрічей на Питання Авто. Бережіть себе і свою машину, поки!

Дизельне і бензинове масло: в чому відмінності, чи можна змішувати

Так, человек, незнающий, как отличить дизельное масло от бензинового, может купить моторное масло, которое не подходит к его автомобилю. Так чем отличается дизельное масло от бензинового и можно ли заливать дизельное масло в бензиновый двигатель?

Особенности дизельного масла

Дизельное топливо содержит в составе больше серы, чем бензин. При сгорании солярки происходит образование окислов серы, быстро насыщающих масло в ходе эксплуатации ДВС.

Высокая степень сжатия, необходимая для воспламенения дизельного топлива, является причиной того, что в картер мотора из камеры сгорания поступает большее количество газов в сравнении с агрегатом на бензине.

Вышеуказанные газы также приводят к активному окислению масла.

Главными требованиями, выдвигаемыми к дизельному маслу, являются их:

  • моющая способность;
  • высокая стойкость к окислению.

Основа для дизельних / бензинових масел часто однакова, відрізняються вони лише різними пакетами присадок. Подібні присадки містяться в олії для обох видів двигунів, а також вони відрізняються за складом в залежності від агрегатів для легкових автомобілів, вантажівок і ін.

Масло для дизеля має в складі особливі зв’язують і миючі присадки. Тому інтервал заміни для дизельних масел менше в порівнянні з аналогічними вимогами в бензинових агрегатах. Виходить, дизельне масло вимагає більш частої заміни внаслідок швидкого накопичення оксидів сірки і відкладень сажі.

Іншими словами, дизельне масло повільніше втрачає свою здатність до мастилі, однак процеси окислення набагато швидше. Тому причини виробники дизельного масла додають присадки, найбільш ефективно нейтралізують дію продуктів окислення. Масла для дизельного силового агрегату часто відрізняються високим лужним числом і показують більш високу стійкість до окислення.

Особливості бензинового масла

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

Якщо розглядати бензинові ДВС, то сам бензин легше і в ньому міститься набагато менше сірки, що дозволяє паливу згоряти більш повноцінно. Тому бензиновому маслу не потрібні особливі дизельні присадки. Для бензинових масел найбільше важить, що такі силові агрегати здатні працювати на значно більш високих оборотах в порівнянні з дизелями (7- 8 тисяч об / хв). Навіть самі високоспритні дизельні двигуни розкручуються лише до 4.5 тисяч об / хв. Також істотно відрізняються робочі обороти дизельних і бензинових моторів, експлуатованих в штатному режимі.

Наведені особливості означають, що масла для бензинового двигуна менше схильні до окислення, а також повинні забезпечувати достатню мастило і захист тертьових деталей (стабільність кінематичної і динамічної в’язкості при деформації зсуву) на високих оборотах, що враховується при створенні індивідуального пакета присадок.

У чому відмінність дизельного масла від бензинового

Почати варто з того, що двигуни бензинові та дизельні функціонують за схожим принципом, вони спалюють паливно-повітряну суміш в циліндрах. Добре відомо, що головним завданням масла в двигуні є змазування в місці тертя деталей.

Виходячи з цього, може здатися, що зі своїми функціями впорається будь-яке масло незалежно від того, з яким двигуном його використовувати. При цьому ще деякий час назад мастильні матеріали для двигунів на дизпаливі і бензині були чітко розмежовані по області застосування.

Причини такого поділу:

  • індивідуальні особливості різних типів ДВС (частота обертів коленвала, спосіб займання суміші, температура, навантаження в місцях з’єднання деталей і ін.);
  • різні види використовуваного палива (дизпаливо і бензин), яке відрізняється за властивостями і складом.

Виходить, що не дивлячись на схожий принцип дії двох типів двигунів, бензинове і дизельне масло все одно мають відмінності. Якщо не сильно заглиблюватися в особливості процесу, що відбувається, в дизельному моторі окислення масла протікає набагато швидше, ніж в бензинових аналогах. Так виходить завдяки типу використовуваного палива, а також ступеня стиснення силового агрегату.

У дизельному двигуні після згоряння паливного заряду, який містить повітря і дизпаливо, залишається значна кількість залишкових елементів (сажі).

Підвищена ступінь стиснення (приблизно на 100% вище, ніж в агрегатах, що працюють на бензині), необхідна для нагрівання повітря, що дозволяє потім підпалити наявну суміш без допомоги свічок запалювання, сприяє потраплянню в картер мотора більшого обсягу газів. Зазначені гази істотно прискорюють окислення масла.

З огляду на такі особливості, компанії-виробники додають в дизельне масло особливі пакети присадок. Їх необхідність продиктована ще й фактом наявності в дизпаливі більшої кількості сірчистих сполук, ніж в бензині. Як результат, в солярці після згоряння паливного заряду утворюється багато оксидів сірки.

Отримані продукти відрізняються дуже агресивним впливом на двигун і мастильний матеріал. Це означає, що в дизельні масла окремо додають присадки, які борються з окисленням.

Іншими словами, зольність і лужне число в маслі для дизеля буде істотно вище за цим показником в порівнянні з мастилом для бензинового двигуна.

Паралельно з цим масло для дизельного двигуна містить активні компоненти, які уповільнюють старіння і дають мастилі можливість зберігати велику стійкість на тлі протікають окислювальних процесів.

важливо

Також слід зауважити, що дизельний мотор для нормального функціонування вимагає більшої кількості повітря, ніж бензиновий. Як результат, відзначається більш висока схильність до коксування і нагарообразованию.

Для протидії у масла повинні бути поліпшені миючі властивості, і термін його служби при цьому не повинен значно скорочуватися.

Відносно масел для бензинових агрегатів, паливний заряд згоряє без великого виділення сажі. У бензині також спочатку меншу кількість сірки в порівнянні з дизельним паливом. Так що в пакет присадок бензинового масла не потрібно включати миючі компоненти і підвищувати лужне число.

Ще однією відмінністю можна вважати різні робочі обороти силових агрегатів. З цієї причини бензинове масло містить добавки, які покращують захист навантажених деталей на високих оборотах.

Для масла в бензиновий агрегат важливо забезпечити стабільність кінематичної і динамічної в’язкості при обліку деформації зсуву.

Для дизеля, яка не розкручується настільки сильно, цей параметр менш значущий.

Використання універсальних масел

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

Різний пакет присадок в дизельних і бензинових маслах створює певні незручності при обслуговуванні великих автопарків. Такі автогосподарства зазвичай містить легкові машини, мікроавтобуси, важкі вантажні автомобілі з різними силовими агрегатами.

І виникнення універсальних масел покликане вирішити дану проблему. Подібні масла відповідають допускам по ACEA і API для обох видів двигунів, заливати їх можна в будь-агрегати.

Оскільки базова основа у масла однакова, універсальність йому забезпечує збалансований і ефективно підібраний пакет присадок.

Наявні компоненти дозволяють нейтралізувати процеси, властиві як дизельним, так бензиновим і двигунів.

Потрібно окремо враховувати, що масло для дизельного агрегату набагато чутливіші до якості дизеля в порівнянні з аналогічними моторами на бензині. Застосування універсального масла вимагає експлуатацію дизельного двигуна виключно на солярці високої якості з обмеженим вмістом сірки.

При недостатньою впевненості в якості палива не рекомендується застосування універсального масла в дизельному агрегаті. Дизельне масло, яке спочатку розроблено для двигунів даного типу, часто відрізняється великою лужним числом і зольністю, а також містить активні миючі та диспергуючі присадки.

Наслідки потрапляння бензинового масла в дизельний двигун

Багато сучасні масла, створені для легкових автомобілів, можуть використовуватися і для обох видів двигунів. Маркування «дизель» на таких оліях більшою мірою маркетинговий хід. Моторні масла тільки для бензинових моторів поширені в основному на північно-американському ринку.

Від універсального бензинове масло відрізняється зниженим вмістом присадок, особливо зольних. У якісному бензині трохи забруднень і кислот, які необхідно нейтралізувати (в дизелі їх значно більше). Чим менше в паливі присадок, тим менше виникає нерозчинних відкладень в масляному угарі, неминуче продукті роботи будь-якого мотора.

Порада

Для солярки необхідно більше миючих якостей у використовуваному олії, тому масло містить більше присадок. Якщо виключно бензинове моторне масло містить не більше 5% присадок, спеціалізовані дизельні масла мають показник до 15%.

Так, якщо залити бензинове масло в силовий агрегат, який використовує дизель, його миючих властивостей буде недостатньо і двигун швидко закоксуется.

Наслідки потрапляння дизельного масла в двигун внутрішнього згоряння

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

При попаданні моторного масла в камеру згоряння через маслос’емниє ковпачки або зношену поршневу групу всередині неї залишаються відкладення. Це провокує краплинне запалювання і детонацію. Як результат, доводиться використовувати паливо з вищим октановим числом. Якщо на міжзмінного інтервалі невисокий витрата моторного масла на чад, зольність зводиться практично до нуля.

Говорячи більш зрозумілою мовою: якщо витрата моторного масла за інтервал між його заміною становить менше 0,5-1 л., То можна без негативних наслідків заливати в двигун дизельні мастильні склади.

Підбиваючи підсумки

Настійно не рекомендується лити дизельне масло в двигун внутрішнього згоряння, а також бензинове – в дизельний. Перед покупкою моторного масла слід проконсультуватися з фахівцями, але найкраще заливати масло, передбачене виробником автомобіля.

Моторне масло для дизеля: в чому особливість і як вибрати

17 серпня 2018 Категорія: Корисна інформація.

Всі автовласники знають, що масло в двигуні змащує тертьові деталі. Але не всі знають, які ще завдання виконує масло і чому так важливо правильно вибирати, і вчасно міняти його.

Розглянемо, чим відрізняється дизельне моторне масло, і яке краще вибрати – зимовий або літній, синтетику або “мінералку”.

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

З чого складається і які функції виконує моторне масло

У сучасних дизельних двигунах моторне масло стало гідравлічної рідиною для всіх вузлів і механізмів двигуна. Воно захищає деталі від сухого тертя за рахунок утворення масляної плівки, захищає деталі від іржі і мінімізує шкоду від хімікатів, які виділяються в процесі роботи ДВС.

А також забезпечує захист від перегріву , охолоджуючи деталі двигуна, і чистить його зсередини , збираючи і видаляючи продукти механічного зносу (металеву стружку), нагар і сажу, продукти згоряння палива в циліндрах.

Моторне масло складається з базової основи : мінеральне (виготовлено з чистої нафти) або синтетичної (складний процес перетворення нафти) і комплекту хімічних присадок . Саме присадки відповідають за стабільність Малянов плівки, в’язкість і здатність масла до очищення деталей.

Чим відрізняється моторне масло для дизельного і бензинового двигуна?

Основна відмінність пов’язано з конструктивними особливостями ДВС:

  • дизельний двигун більш теплонагружен, ККД його роботи вище, деталі відчувають підвищену механічну і температурне навантаження.
  • «Важке» дизельне паливо викликає рясне утворення сажі.
  • висока ступінь стиснення палива в дизелі призводить до того, що в картері двигуна накопичується багато газів, які змушують масло активно окислюватися.

Так що масло має бути стійким до окислення, ефективно вимивати сажу і утримувати її і добре охолоджувати ДВС .

Основа моторного масла і для інжектора, і для дизеля однакова: синтетика або органіка. Розрізняються масла присадками. Так, масло для дизелів містить особливі миючі та зв’язують присадки. В результаті дизельне масло має велике лужне число і підвищену стійкість до окислення.

Знову ж таки, через скупчення відкладень сажі та оксидів сірки, моторне масло на дизелях змінюється частіше , ніж на інжекторах.

Крім того, останнім часом з’явилися універсальні моторні масла. Вони таким чином збалансовані по присадкам, що заливати їх можна і в бензинові, і в дизельні мотори. Але використовувати їх можна тільки якщо двигун працює на дуже якісної солярці. Чи не впевнені в якості ДТ? Вибирайте масло для дизельних ДВС.

«Зимове» і «літній» моторне масло в дизель – чи є різниця?

Умовна сезонність масла має значення для тих моторів, що працюють при серйозних температурних перепадах, коли влітку досить жарко, а взимку – мороз.

  • «Зимове» масло менш в’язке, що дозволяє йому зберігати плинність навіть при серйозному «мінусі» на вулиці і полегшує холодний пуск ДВС.
  • «Літній» дизельне масло навпаки, відрізняється густотою: в’язкість його підвищена, щоб краще захищати тертьові деталі, утворювати щільну плівку.

Зараз в основному використовуються «всесезонні» моторні масла.

Для дизельного мотора актуальні масла з маркуванням 5W (до -25 ° С), 10W (до -20 ° С), 15W (до -15 ° C). Чим більше вказане число, тим більш в’язким буде масло.

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

Яке масло краще вибрати – синтетику, напівсинтетику, мінералку?

Найкраще підбирати масло для дизеля виходячи з рекомендацій виробника мотора , а купувати – у офіційного дилера або в офіційних точках продажу. Також рекомендується використовувати масло одного бренду, щоб при наступній заміні старе масло не змішувалося з новим і не треба було промивати двигун.  

Найбільш часто купують універсальні синтетичні і напівсинтетичні масла з індексами 5W40 і 10W40.

Переваги синтетики – стабільні характеристики роботи дизеля, в тому числі, безпроблемний холодний пуск, а також хороший термін служби самого масла.

Зверніть увагу

Але в умовах вітчизняного палива, масло в дизелі все одно потрібно міняти кожні 7-8 тис.

км, а цей термін без проблем відслужить і напівсинтетика, і масло на мінеральній основі – а коштують вони дешевше синтетики.

Єдиний аргумент в такому випадку «за» синтетику – вона ефективніше зберігає деталі двигуна від зносу, ніж «мінералка» . Але регламент заміни не залежить від типу масла!

Тому якщо ви плануєте економити на обслуговуванні мотора, можете вибирати мінеральне масло – але воно повинно відповідати допускам і рекомендацій виробника мотора, підходити по класу якості та в’язкості.

Важливо міняти фільтр кожну заміну масла і не економити на його якості.

А ось вибрати дорожчу синтетику, щоб подовжити регламент заміни масла за рахунок «хорошої якості масла», погана стратегія. Фахівці рекомендують поступати рівно навпаки, скорочуючи рекомендований виробником інтервал обслуговування мотора з 15 до 7 тис. Км, щоб ДВС не попросить на капремонт завчасно. 

  • Про те, як влаштована мастильна система дизеля, ми писали тут
  • Масляне голодування дизельного ДВС і його наслідки – читати тут.

Плунжерні пари для дизельного двигуна ви знайдете в нашому каталозі

ПЕРЕЙТИ В КАТАЛОГ

Відмінність дизельного масла від бензинового, в чому різниця

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

Масло для дизеля і бензину різниця

Певні відмінності бензинових і дизельних моторних масел пов’язані з конструктивними особливостями агрегатів і різними видами використовуваного в них палива. Дизельний двигун є більш теплонавантаженому силовим агрегатом з високим ККД в порівнянні з бензиновими ДВС.

Йдеться про певні деталі мотора (поршні, кільця і ​​т.д.), які відчувають великі механічні і температурні навантаження. Дизельний мотор також має практично вдвічі більшу ступінь стиснення.

Використання «важкої» солярки в дизелях, яка самозаймається від стиснення в циліндрі, часто призводить до рясного утворення сажі в результаті згорання заряду робочої паливно-повітряної суміші.

Ця сажа повинна ефективно вимиватися і утримуватися дизельним маслом.

Особливості масла для дизеля в порівнянні з бензиновим

ДТ має в своєму складі більше сірки порівняно з бензином. Від згоряння солярки призводить до утворення оксидів сірки, які досить швидко насичують моторне масло в процесі експлуатації ДВС.

Необхідна для займання дизпалива високий ступінь стиснення призводить до того, що в картер дизельного двигуна з камери згоряння проривається більше в порівнянні з бензиновим мотором кількість газів. Зазначені гази також змушують масло активно окислюватися.

Головними вимогами, які висуваються по відношенню до дизельного моторного масла, є:

  • миюча здатність;
  • підвищена стійкість до окислення;

Базова основа для бензинових і дизельних масел часто однакова, відмінності полягають лише в різних пакетах використовуваних присадок. Такі присадки входять до складу моторного масла для бензинових і дизельних ДВС, а також відрізняються за складом залежно від моторів для легкових автомобілів, вантажівок і т.д.

Масло для дизеля містить особливі миючі та зв’язують присадки. З цієї причини інтервал заміни дизельних масел скорочений порівняно з аналогічними вимогами щодо термінів заміни масла в бензинових моторах. Виходить, дизельне масло потрібно міняти частіше унаслідок швидкого накопичення відкладень сажі та оксидів сірки.

Іншими словами, масло в дизелі не так швидко втрачає здатність до мастилі, але процеси окислення в ньому відбуваються набагато швидше. З цієї причини виробники в олії для дизелів додають такі присадки, які максимально ефективно нейтралізують продукти окислення. Дизельні масла часто мають більше лужне число, демонструють підвищену стійкість до окислення в порівнянні з бензиновими маслами.

Що стосується бензинових ДВС, сам бензин легше, в ньому набагато менше сірки, таке пальне згорає більш повноцінно. Особливі дизельні присадки бензиновому маслу просто не потрібні.

важливо

Для бензинових масел важливіше враховувати те, що такі двигуни здатні працювати на помітно більш високих максимальних обертах порівняно з дизелями (близько 7- 8 тис. Об / хв). Навіть високоспритні дизельні агрегати розкручуються тільки до 4 4.5 тис. Об / хв.

Робочі обороти бензинових і дизельних ДВС, на яких мотори експлуатується в штатному режимі, також істотно відрізняються.

Рекомендуємо також прочитати статтю про те, як працює турбіна на дизельному двигуні. З цієї статті ви дізнаєтеся про конструкцію і принципи роботи турбокомпресора на дизельному моторі.

Зазначені особливості означають, що бензинові масла менш схильні до окислення і повинні забезпечувати надійний захист і мастило тертьових деталей (стабільність динамічної і кінематичної в’язкості в умовах деформації зсуву) при високих оборотах, що окремо враховано при створенні для них індивідуального пакета присадок.

Використання універсальних масел

Разный пакет присадок в составе бензиновых и дизельных масел создает определенные неудобства в процессе обслуживания больших автопарков. В таких автохозяйствах обычно присутствуют легкие и тяжелые грузовые автомобили, микроавтобусы, легковые машины с различными типами силовых агрегатов.

Поява так званих універсальних моторних масел покликане вирішити цю проблему. Масла відповідають всім допускам по API і ACEA для бензинових і дизельних двигунів, заливати подібні продукти можна в будь-мотори.

Так як базова основа масла однакова, універсальність забезпечує ефективно підібраний і збалансований пакет присадок.

Активні компоненти дозволяють якісно нейтралізувати процеси, які властиві як бензиновим, так і дизельним двигунам.

Необхідно окремо враховувати, що моторне масло в дизелі набагато чутливіше до якості солярки в порівнянні з аналогічними агрегатами на бензині. Використання універсального масла передбачає експлуатацію дизельного мотора виключно на якісній солярці зі строго обмеженим вмістом сірки.

Чим дизельне масло відрізняється від бензинового

Чим відрізняється дизельне масло від бензинового?  Основні відмінності

Істотна різниця в конструкції і особливості роботи дизельних і бензинових систем відбивається абсолютно на всіх ключових елементах.

Використання різних категорій палива накладає певні аспекти на мастильні системи двигунів.

Агрегати завжди виділяють величезну кількість тепла, оскільки саме його відведення та змазування деталей є абсолютно обов’язковим для нормального технологічного процесу. Бензинові варіанти набагато прохолодніше.

  • Зрозуміло, моторне масло необхідно для того, щоб істотно знизити навантаження на ключові деталі, серед яких різноманітні кільця, поршні і рухливі елементи.
  • Дизельний мотор володіє вдвічі більшим ступенем стиснення , ніж двигун внутрішнього згоряння.
  • Застосування особливо різних видів солярки, яка самостійно займається в результаті сукупності великого тиску і температури в циліндрі , забезпечує ще й освіту у великих кількостях сажі.

Такі забруднення і повинні вимиватися за допомогою дизельних масел. Дизельне паливо містить в своєму складі набагато більшу кількість сірки. Величезний обсяг оксидів насичує моторне масло дуже швидко.

Крім того, при великому стисненні, в картер дизельної системи прориваються набагато більшу кількість газів, ніж у випадку зі звичайним бензиновим мотором. Дане субстанції призводить до сильного окислення масла .

  1. Ключовими вимогами, якими характеризуються всі різновиди дизельних масел, є висока миюча здатність , можливість розчиняти найрізноманітніші забруднювачі на основі сірки, а також висока стійкість до окислення.
  2. Варто відзначити, що в якості бази для виробництва бензинових і дизельних різновидів масла застосовується однаковий початковий склад.

набір присадок забезпечує найбільш цінний внесок в основні властивості. Варто відзначити також і те, що за складом масло сильно відрізняються в залежності від обсягу, а також потужності двигуна, для якого буде використовуватися.

Так для легкових і вантажних засобах транспорту застосовуються абсолютно різні види олії.

Масло для дизеля містить в собі велику кількість присадок з миючими та зв’язують властивостями .

В результаті воно успішно виконує свою роль під колосальним навантаженням в результаті окислення, а також розчинення продуктів згоряння, і зберігає свої властивості надзвичайно довго.

Порада

Склад, дизельних різновидів набагато більш лужною , ніж у масла для ДВС . Воно надзвичайно стійке до дії окислення і значно випереджають за цими параметрами масло для бензинових агрегатів.

Існує залежність кількості сірки від легкості виділеного палива. У бензині цього мінералу набагато менше, ніж в дизельному паливі.

В результаті бензин згоряє набагато ефективніше з утворенням меншої кількості забруднень. Саме тому для бензинового масла немає необхідності доливати велика кількість очищувальних присадок .

Набагато важливіше в даному випадку враховувати надзвичайно високі швидкості роботи бензинових двигунів.

А максимальні оберти ДВС приблизно вдвічі перевершують навіть найбільш швидкісні варіанти дизельних агрегатів. Також істотно розрізняються і самі робітники обертів під навантаженням.

В результаті вже виходячи з самих умов експлуатації масло для бензинового варіанту не відчуває такої потужної окисляє навантаження, як дизельне.

А для ДВС набагато важливіше забезпечити максимально ефективну і якісну мастило всіх рухомих з величезною швидкістю деталей.

Саме особливості в’язкості динамічного і кінематіческогог типу лежать в основі гарного масла для систем внутрішнього згоряння.

  • Індивідуальний пакет присадок під ці категорії агрегатів, а розробляється відповідно до особливостей і характером експлуатації.
  • Зрозуміло, підібрати необхідне масло для ефективної роботи агрегату не складає труднощів для одного автомобіля.
  • Багато власників гранично ретельно підбирають склад і структуру масел для максимально тривалого і надійного функціонування свого транспортного засобу.

Проте, існують господарства і автопарки , де присутній цілий набір найрізноманітніших автомобілів. Зокрема є і дизельні зразки , наприклад, різноманітна спецтехніка і вантажні автомобілі.

Запит на наявність особливого складу, який би найкраще підійшов для самих різних типів двигунів є досить великий.

Саме тому були розроблені спеціалізоване універсальне моторне масло , яке повністю відповідають наявним допускам для бензинових і дизельних агрегатів.

Заливати його можна практично в будь-мотори . Зрозуміло, з таким маслом дизельні двигуни краще заправляти якісної соляркою.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…