Газобалонне обладнання суттєво економить гроші автовласникам, які активно використовують свій транспорт. ГБО в своєму розвитку пройшло кілька етапів.

З’явилася п’ята вдосконалена версія, яка демонструє принципово новий підхід до переоснащення двигуна з бензину на газ.

Ця стаття про те, чим відрізняється ГБО 4 покоління від 5 покоління, які у них переваги і недоліки.

Відмінності між 4-м і 5-м поколіннями і механізмами подачі газу Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

Розглянемо, чим відрізняється ГБО 4 від ГБО 5 покоління за механізмом подачі газового палива. У ГБО 4 покоління газ потрапляє в редуктор, просочується крізь фільтр, надходить в ФОРСУНОЧНАЯ рейку. Там відбувається дозування газу для подачі в мотор через штуцери розпилювачі.

Ланцюжок коригує електронний блок управління, куди надходить інформація від датчиків. Газові «мізки» її обробляють і зіставляють роботу бензинових і газових інжекторів. Коригується рівень тиску і температури газового пального на магістральному трубопроводі.

Якщо тиск впаде, ЕБУ автоматом переведе машину на бензин.

У п’ятій генерації резервуар з газом оснащений потужним насосом і фільтром. Рідкий пропан-бутан підганяється до газових інжекторам і подається відразу до циліндрів, змішуючись з повітрям. Система злагоджено функціонує в парі з бензиновим вузлом управління, зчитуючи всі потрібні параметри.

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

Принципова відмінність ГБО 4 і 5 покоління полягає в формі подачі газового палива в ДВС. В 4-му поколінні потрібно спочатку перетворити газ в пароподібний речовина. У 5-му він поставляється в камеру згоряння в тому ж стані, в якій він зберігається в балоні – в рідкому. З цього випливають всі інші відмінності:

  1. Устаткування 4-й генерації базується на системі імпульсного вприскування газоповітряної суміші. Цей процес контролюється окремими електронними «мізками». У більш просунутою версією ГБО повністю зрощується з штатної електросхемою управління. Для обміну важливими даними передбачена високошвидкісна схема живлення.
  2. Різниця між ГБО 4 і 5 покоління в тому, що в другому випадку ЕБУ ГБО має власну паливну карту, коригування системи живлення і запалювання не впливає на бензинові «мізки».
  3. Відмінності ГБО 4 і 5 покоління полягають в підході до розрахунків коригування подачі пального. У більш сучасному ГБО відштовхуються від маси. Це виключає залежність роботи газового пального від температури навколишнього повітря і інших характеристик газо-повітряної суміші.
  4. Якщо порівнювати газові магістралі, можна побачити, що в 5-й генерації газ знаходиться в постійному русі, циркулюючи по колу. Допомагає в цьому насос.

Читайте також ГБО 1-го покоління

Чим відрізняється обладнання?

Щоб порівняти ГБО 4 покоління з 5-м, розглянемо комплектацію.

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

Система четвертої генерації обладнана:

  • ємністю для газу з заправним клапаном;
  • газовими магістралями;
  • газовими форсунками;
  • електронним блоком управління;
  • редуктором-випарником;
  • пультом перемикання палива;
  • змішувачем;
  • електропроводкою;
  • датчиками палива і температури;
  • дозатором паливної суміші;
  • електромагнітної запірною арматурою.

Комплект обладнання 5-й генерації включає:

  • газовий балон;
  • мультиклапан;
  • паливний насос;
  • ЕБУ;
  • пульт перемикання паливних режимів;
  • трубопровід;
  • електропроводка;
  • газові інжектори;
  • заправний пристрій.

Як бачимо, головне, чим відрізняється ГБО 4 покоління від 5-го, це редуктором-випарником. Газового насоса у нього немає.

Більш сучасна версія ГБО спрощена до межі і по максимуму використовує конструктивні елементи штатної паливної системи.

Плюси і мінуси

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

ГБО 5-го покоління має більше плюсів, ніж системи попереднього покоління:

  1. Слабке місце 4-го варіанту – газові інжектори, які швидко закоксовуються через те, що установка обладнання проводиться в камеру згоряння. У більш новітньої системі спільно з газом в інжектори надходить мала кількість бензину. Закоксовкі виключається.
  2. Щоб прогріти редуктор в 4-й генерації, систему потрібно було підключати до грубки. Це передбачає втручання в систему трубопроводу, де йде охолоджуючий антифриз. При найменшій розгерметизації обладнання виходить з ладу. У п’ятій генерації редуктор не передбачено. У охолоджувальну систему втручатися немає необхідності.
  3. ГБО 4 або 5 покоління мають відмінності в технічному обслуговуванні. Порівняння на користь останньої версії, де не потрібно робити такі обов’язкові профілактичні заходи, як ремонт газових форсунок і редуктора. Регулювання подачі суміші повністю комп’ютеризована. Поміняти фільтр одночасно з заміною масла не складе труднощів. Будь-які сміттєві фракції затримують насосний і магістральний фільтри.
  4. Потужність двигуна (наприклад, турбированного TFSI) залишається така ж, як і на бензині. Цей показник абсолютно не страждає, чого не скажеш про всіх попередніх версіях ГБО.
  5. ДВС авто, який працює з рідкою фазою палива, знаходиться в більш сприятливих умовах, ніж при паровій фазі подачі газового палива. Це означає, що міжремонтний пробіг мотора продовжується.
  6. Автомобіль переходить зі штатного палива на рідкий газ за пару хвилин незалежно від того, мороз на вулиці або спека.
  7. Робота рампи з інжекторами у п’ятого покоління відбувається в тому ж режимі, що і на бензині, двигун різниці не відчуває.
  8. Якість трубопроводів на порядок краще в п’ятому поколінні. Вони довговічніші і витримують більш високий тиск, тому що виготовлені з армованого пластику.

Високотехнологічне 5-го покоління встановлюють на машини з найскладнішими силовими агрегатами.

ГБО 4 покоління плюси має, теж, наприклад більш демократична ціна і адаптовані комплектуючі до низької якості газу. Це відноситься до таких виробникам, як Альфа, Lovato. Дещо дорожче Zavoli і Omvl. Що стосується Стаг, є бюджетні і преміум-моделі.

Читайте також ГБО 4-го покоління

Мінуси газового обладнання 5-го покоління:

  1. Більш технологічне обладнання завжди дорожче. Однак в даному випадку ця відмінність досить істотно. П’ята генерація може коштувати в два або три рази вище. Це одна з причин, чому рідка подача газу в двигун поки не знайшла свого великого поширення.
  2. Висока вимогливість обладнання 5-го покоління до якісних характеристик газу, через який є ймовірність виходу з ладу газового насоса і форсунки.

ГБО з рідким впорскуванням газу відрізняється тим, що не зможе функціонувати на метані. Використовується тільки пропан-бутан. Це є мінусом, так як метанове паливо більш екологічне і дешеве.

Перед тим, як вибрати газобалонне обладнання для своєї машини, потрібно ретельно розібратися, в чому різниця ГБО 4 і 5 покоління, розглянути переваги та недоліки. І тільки потім прийняти остаточне рішення, яке обладнання купувати.

Якщо немає доступу до якісної газу, краще зупинити вибір на 4-му поколінні. Якщо машина має складну паливну систему з електронним обладнанням, встановити на неї можна тільки високотехнологічне ГБО п’ятої генерації.

Доведеться шукати АЗС, яка заслуговує довіри.

Принцип роботи і відміну ГБО 4 і 5 поколінь Посилання на основну публікацію Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікавоЧим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

Гбо 5 покоління. повний газове впорскування

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

Новинки, новинки, знову новинки під таким гаслом працюють розробники систем газового обладнання. Після чергових роздумів, довгих розрахунків і тривалих тестів світ побачив нове покоління газобалонного обладнання. На цей раз воно стало п’ятим за рахунком і отримало назву ГБО 5 покоління.

Передісторія появи ГБО 5

Розробники і виробники зійшлися на тому, що редуктор-випарник в системі ГБО деталь в общем-то не на стільки важлива і потрібна і було б не погано від неї позбутися.

Привабливою ця ідея здавалася ще й тому, що редуктор потрібно було десь розміщувати, а також вносити зміни в штатну систему охолодження автомобіля, щоб брати звідти обігрів.

А виключивши редуктор з переліку необхідного обладнання ця проблема зникала сама собою.

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

До того ж перетворення пропанового-бутанової суміші з рідкого стану в газоподібний, і подальша дозування газової складової вносила свої корективи в роботу переобладнаного автомобіля:

  • додавалося вимогу щорічного технічного обслуговування газових елементів (заміна фільтрів, чистка редуктора);
  • з’являлася необхідність періодичного обслуговування і ремонту / заміни складових редуктора (гумових мембран і інших ГТВ);
  • виявлялося падіння потужності автомобіля при роботі на газу;
  • установка ГБО впливала на довговічність роботи двигуна автомобіля в цілому, а зниження навантаження на клапана вимагало установки додаткового модуля – варіатора кута випередження запалювання.

Відмінності нового покоління

Отже, з часом, на зміну ГБО 4 прийшло понад прогресивне і дороге ГБО 5 покоління. Кардинальним відзнакою ГБО 5 покоління від попередніх систем можна назвати такі:

  • Можливість штатного запуску двигуна автомобіля відразу ж на газу, без попереднього прогріву на бензині;
  • Відсутність редуктора-випарника;
  • Бутано-пропановая суміш постійно знаходиться в рідкій фракції;
  • З’явилася зворотна магістраль, по якій надлишки палива, що не впорснути сопла із двигун, подаються назад в газовий балон;
  • Датчик управління газовим насосом вмонтований у водійські двері, і спрацьовує при її відкритті, запускаючи насос, який починає нагнітати газову суміш (опціонально);
  • І найголовніше поява газового насоса, який в цьому поколінні створює тиск рідкої фракції бутано-пропанового суміші.

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

Принцип роботи ГБО 5 покоління

Тепер розглянемо як же працює нова система газобалонного обладнання:

  • При відкритті дверей водія подається сигнал про початок роботи електронного блоку управління (газовим мізках), ЕБУ, в свою чергу, запускає тест газового насоса. При успіху газовий насос бере рідку фракцію бутано-пропанового суміші з балона і пропускаючи її через фільтр нагнітає необхідний тиск газу в магістралі, готуючи тим самим систему до штатного запуску.

Слід звернути увагу, що датчики водійських дверей встановлюють не всі майстри, тим самим заощаджуючи на установці системи.

Це може призвести до утворення заторів в магістраль підкапотного простору під впливом температури, що тягне за собою довгий старт автомобіля на газу.

При відсутності датчика в водійських дверей і для зменшення зносу двигуна і стартера рекомендується виконувати старт автомобіля на бензині.  

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

  • Далі водій поворотом ключа «на старт» подає блоку управління сигнал про початок роботи.
  • Отримуючи і аналізуючи дані від датчиків автомобіля (обороти коленвала, температура двигуна і т.д.) по закладеній програмі газовий блок управління відключає подачу бензину до бензиновим форсунок, а сам тим часом відкриває на певний період часу свої газові форункі.
  • Далі, через газову форсунку, необхідна розрахункова порція бутано-пропанового суміші в рідкому вигляді під тиском, створеним газовим насосом, впорскується в двигун.
  • Потім відбувається закриття газової форсунки і частина пропанового-бутанової суміші, через зворотну магістраль, подається назад в балон. Цим досягається оптимальна температура роботи форсунки і виключається її перегрів. На цьому цикл роботи закінчено.

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

В цілому тепер система ГБО5 знову стала наближенням до розподіленої системи упорскування бензину. Як за складовими так і за принципом роботи.

Плюси п’ятого покоління

Плюси цієї системи очівідно:

  1. Штатний запуск відразу на пропано-бутанової суміші. Автомобіль може працювати взагалі без бензину.
  2. Відсутність редуктора-випарника, який вимагав проведення періодичного ТО і знижував відмовостійкість системи. ГБО 5 покоління складається з надійних вузлів, в яких практично відсутня можливість поломки (за умови заправки якісного палива).
  3. Відбувається більш повне згоряння газової суміші, що підвищує потужність автомобіля, зменшує витрату газу (практично порівнюючи його з витратою бензину), знижує викид шкідливих газів в навколишнє середовище.
  4. Використовуються більш швидкісні форсунки, що позитивно позначається на терміні служби двигуна.
  5. Для циркуляції газу використовується армований пластик, який витримує тиск в десятки разів більше робочого і не втрачає своїх властивостей з часом експлуатації, що є більш безпечним варіантом транспортування газової суміші.

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

Недоліки (мінуси) газобалонного обладнання п’ятого покоління

Але з введенням ГБО 5 покоління воявілісь і негативні моменти (мінуси):

  • Найістотніше мінус ГБО 5, що впливає на безперебійну роботу всієї системи – це якість пропано-бутанової суміші на газових АЗС країни. Газовий насос – це елемент системи, який виконаний з мінімально допустимими відхиленнями і неякісне паливо здатне вивести такий нанос з ладу досить швидко, а з огляду на його ціну (близько 300 $) цей мінус може ще довгий час відлякувати автовласників від установки п’ятого покоління ГБО. Тому при заправці необхідно використовувати як мінімум керамічний фільтр, і само собою об’їжджати стороною «ліваків-заправників», заправляючись тільки на іменитих газових АЗС.
  • Другий не маловажний мінус ГБО 5 покоління – це його ціна, яка в 3-5 разів перевищує вартість установки ГБО 4. Це означає, що окупність такої системи зростає на кілька років експлуатації автомобіля. Виходячи з того, що середня окупність установки ГБО 4 покоління становить близько року (при пробігу від 10 до 15 тис.км на рік), то окупність п’ятого покоління може скласти близько 5 років. Слід також враховувати той факт, що чим більше циліндрів має Ваш автомобіль, тим більше газових форсунок потрібно на нього встановити, а отже вартість установки буде зростати пропорційно кількості циліндрів на автомобілі.
  • Відсутність широкого поширення газобалонного обладнання 5-го покоління тягне за собою труднощі в придбанні, монтажу та подальшому ТО такого обладнання.

На цьому наша розповідь про систему ГБО 5 покоління закінчено, а якщо у Вас з’явилися будь-які питання – сміливо задавайте їх у коментарях до статті і ми з радістю на них відповімо.

Особливості та відмінності ГБО п’ятого покоління від четвертого

Установка газобалонного обладнання на авто – це досить популярний захід економії на паливних витратах. Можливо, тому самі установки постійно модернізуються, і сьогодні на ринку вже поширене обладнання п’ятого покоління. У чому суттєва відмінність ГБО 5 покоління від 4 варіанти, спробуємо розібратися.

Покоління газобалонного обладнання

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікавоЯкщо бути точним, існує всього три покоління ГБО, які володіють важливими відмінностями. Однак між ними прийнято виділяти проміжні ланки. В результаті виходить 5 серій обладнання, хоча деякі експерти вже виділяють і шосту. Нова технологія поки тільки починає застосовуватися на практиці в Європі. До Росії вона добереться, ймовірно, тільки через кілька років, так що на сьогоднішній момент докладної інформації про ГБО 6 просто немає.

  1. ГБО першого покоління монтувалися лише в карбюраторні двигуни. Установки відрізнялися небезпекою, нерідко відбувалися загоряння через часту розгерметизації. Вони ще називалися вакуумними, так як в редукторі діяв вакуумний запірний клапан.
  2. Головна відмінність 2 серії полягала в заміні запірної арматури за принципом вакууму на електромагнітний механізм. Це дозволило прямо в машині перемикатися з бензину на газ, а також полегшило запуск двигуна в умовах холоду.
  3. Покоління № 3 називають проривом в технології, так як його стало можливо встановлювати на инжекторном двигуні. Установка відповідала вимогам ЄВРО-2 завдяки наявності датчиків температури і рівня кисню. Ці механізми не дозволяли запускати ГБО при аномальній температурі або при некоректній подачі газу в двигун.
  4. Газобалонне обладнання четвертого покоління досягло можливості розподіленого вприскування газу по циліндрах двигуна. Проривна досягнення покращило стабільність роботи автомобіля.

Розглянемо, що перспективного принесла модернізація газового обладнання до 5 серії.

Основні відомості про ГБО 5 покоління

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

Нове покоління ГБО досить сильно відрізняється від устаткування попередньої версії. Разом з відчутними перевагами перспективна технологія несе в собі і ряд недоліків, тому про цю систему слід поговорити детальніше.

Переваги і недоліки

Основною перевагою ГБО п’ятого покоління стала можливість простого запуску двигуна без попереднього розігріву бензиновим паливом. А також технологія несе в собі й інші плюси:

  • відсутність редуктора;
  • знижена витрата палива, який тепер майже відповідає бензиновим нормам споживання;
  • ГБО не втручається в механізми охолодження мотора;
  • конструкція не містить шлангів, а складається з пластикових труб підвищеного тиску;
  • ГБО 5 покоління працюють з більшою потужністю.

Одним з найбільш відчутних мінусів такого ГБО є висока ціна і необхідність серйозного обслуговування. Розглянемо більш докладно плюси і мінуси ГБО на авто 4 і 5 поколінь.

Читаємо також: Реєстрація ГБО в ДАІ Реєстрація ГБО через держпослуги

Відмінності газобалонного обладнання п’ятого покоління від четвертого

Наявні відмінності двох систем можна умовно поділити на базові, різницю в технічних характеристиках і відмінності в сервісному обслуговуванні ГБО.

базові відмінності

Найважливіше, чим відрізняється ГБО 5 покоління від 4 покоління – це застосування газу, коли він знаходиться в рідкій формі. До того ж обладнання може самостійно тримати під контролем щільність палива, оперативно змінюючи збилися показники. В результаті на момент початку роботи установка і газ не вимагають попереднього зігрівання.

У 5 поколінні здійснюється безперервна подача газу. Цьому посприяло рішення оснастити ГБО качає насосом. В результаті тепер не потрібно застосування призводить до поломок системи для обігріву редуктора. Його, до речі, в новому ГБО також немає. Базові відмінності дозволяють зробити установку безпечніше, простіше в експлуатації і значно знизити витрату газу на 100 км.

Різниця в потужності і динаміці

Однією з інновацій в ГБО 5 серії стало використання технологічних форсунок, що знижують час для вприскування палива з 2.5 мілісекунди у попереднього покоління до 0.6 – у останнього. Через це підвищуються показники динаміки, потужності роботи двигуна.

Технологія дозволяє дозовано здійснювати подачу газу. До того ж модернізовані форсунки не вимагають екстреного уприскування на сучасних моторах.

Таким чином, відмінності між ГБО 4 і 5 покоління в потужності і показниках динаміки також можна назвати істотними.

Різниця в обслуговуванні системи

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

Устаткування 4 серії вимагало великої уваги до обслуговування, незважаючи на використовуваний вид палива: метан або пропан. Автовласникові періодично доводилося:

  • чистити і змінювати редуктор;
  • проводити очистку та замінювати інжектор;
  • досить часто здійснювати корекцію уприскування.

Єдине, що потрібно робити власнику ГБО 5 покоління – це своєчасно замінювати фільтри насоса. Будь-яких інших маніпуляцій з витратними компонентами газова установка не вимагає.

Ще один безперечний плюс нової моделі – це довговічність комплектуючих. Заміна гумових патрубків на пластикові аналоги дозволяє експлуатувати ГБО без витоків палива і специфічного запаху газу, які періодично можна відчути в салоні машини ГБО 4 серії.

Однак сервісне обслуговування 5 моделі володіє вагомим недоліком. Вже згадана установка більш технологічна, отже, її складніше ремонтувати, вона більш вимоглива до якості палива і дорожнього покриття, а також коштує набагато дорожче аналога попередньої серії.

Читаємо також: Вибух газового балону

Зверніть увагу

Таким чином, що вибрати: ГБО 4 покоління або ГБО 5 покоління, – залежить від комплексу чинників і особистих переваг водія. У будь-якому випадку в умовах проникнення на ринок обладнання нового покоління попередня серія не втрачає своєї актуальності завдяки простоті і надійності.

Чим відрізняється ГБО 4 покоління від 5, і яке з них краще

Що краще, ГБО 4 або 5? З появою ГБО 5 деякі заговорили, що попереднє покоління застаріло. Фахівці http://gaz-time.ua/ кажуть що це не так. По-перше, поділ за їхніми саме по собі не дуже вдале. Ну раз так прийнято в Україні, то будемо користуватися такою градацією. По-друге, ці два типи ГБО порівнювати некоректно, тому що сама схема ГБО 4 покоління і принцип його роботи кардинально відрізняються від «п’ятірки». При цьому установки обох поколінь однаково сучасні і актуальні.

Гбо 4 покоління: схема

Пристрій газобалонних установок 4 покоління і схема їх підключення передбачає роботу на газі в пароподібному агрегатному стані: зріджений газ з балона по трубопроводу надходить на редуктор-випарник; після перетворення в пар, пропан під відносно невисоким тиском подається на форсунки; потім – до врізки в колекторі, і в камеру згоряння. Редуктор тут важливий і ключовий елемент.

ГБО 5 влаштовано інакше – там навіть немає редуктора-випарника! Газ подається на форсунки в зрідженому стані.

Принцип роботи «п’ятірки» максимально наближений до бензинової схемою: зріджений газ від балона, через регулятор тиску, надходить безпосередньо до форсунок.

Щоб зберегти його зріджене агрегатний стан тиск повинен бути не нижче ніж в балоні, За фактом воно навіть вище, щоб уникнути появи повітряних пробок.

Для цього застосовують газовий насос, який підтримує потрібні атмосфери в системі.

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

Природно, схема установки ГБО 4 покоління і його елементи – інші. Наприклад, трубопроводи з «четвірки» не підійдуть до «п’ятірці», тому що в системі ГБО 5 тиск досягає 20атм. Більш того, сполучають трубопровід НЕ хомутами, а за допомогою сопряжітелей.

Інакше влаштовані і форсунки – в ГБО 5 вони пристосовані під рідкий уприскування.

Нарешті, наявність такого агрегату як газовий насос, змінює все пристрій мультиклапана на балоні ГБО 5.

Електронне урядування – мізки

Відмінності також стосуються електронного управління системами.

Якщо в ГБО 4 за загальні налаштування відповідає доступне ПО, то для «п’ятірки» програми пише виробник ГБО.

Кожному автомобілю – марки і типу ДВС – призначена своя програма. Важко уявити, скільки в світі марок і моделей! А ось про компанії, що випускають ГБО 5, такого не скажеш – раз-два і все. Крім того, ПО створюється виключно для нових моделей, і то не для всіх.

Різниця в ціні

Відмінності не тільки з технічної частини. Все це, і унікальні елементи газової установки, і «рідкісне» ПО, і новизна в нашій країні, впливає на ціноутворення – ГБО 5 непомірно дорого. В рази дорожче установок ГБО 4.

Крім того, якщо якісно встановити ГБО 4 покоління в Києві http://gaz-time.ua/pro-gbo не проблема, то фахівців з ГБО 5 потрібно ще пошукати, адже схема підключення ГБО 4 покоління зовсім інша. Позначається і те, що «п’ятірками» зараз оснащуються автомобілі з конвеєра, які випускаються не для нашого ринку.

Не тільки придбання, монтаж і обслуговування, але і експлуатація ГБО 5 може стати проблемою: «п’ятірка» вельми вимоглива до якості пропану.

важливо

В Україні, особливо в регіонах, склад пропан-бутанової газової суміші не завжди ідеальний. Інакше б не було необхідності в фільтрах рідкої і газоподібної фаз, і не виникало б потреби їх періодично міняти.

Так що гнатися за модою не варто – краще діяти прагматично і економити вже сьогодні.

Основні відмінності ГБО 5 покоління від 4 покоління

Четверте покоління газобалонного обладнання ми вже розглянули, зокрема тут, тут і тут. Піднімемося на наступний щабель і спробуємо зрозуміти, в чому полягає кардинальна відмінність ГБО 5 покоління від 4 покоління.

Ми вже з’ясували, що в ГБО 4 покоління газова фракція з редуктора надходить на газові форсунки, що працюють аналогічно бензиновим.

Чим відрізняється гбо 5 покоління і 4 покоління?  Детально і цікаво

В «п’ятірці» газ безпосередньо впорскується в циліндри в зрідженому вигляді. Це і є основна відмінність ГБО 5 покоління від 4 покоління.

Тобто у більш пізньої версії немає редуктора. Насос високого тиску жене рідку фракцію газу на форсунки (впорскування, правда, не прямий), а через них в циліндри (після змішування з повітрям).

Спробуємо тепер згрупувати основні відмінності.

  • У ГБО-5 немає редуктора (знижується ризик витоку газової суміші).
  • А ось втрата потужності при переході з бензину на газ у ГБО 5 покоління відчувається менше, майже непомітно.
  • У холодну пору року автомобіль, обладнаний ГБО «п’ятіркою» завести на чистому газі можливо. З «четвіркою» такий номер не пройде.
  • У порівнянні з колишньою версією, має час відкриття форсунок min порядку від 2,5 мілісекунд, в більш просунутому варіанті імпульси обробляються за час близько 0,6 мс – істотна відмінність і перевага ГБО 5 моделі.
  • Нарешті, гумові шланги повсюдно замінені на трубки з пластика, які повністю гарантують відсутність запаху газу в салоні.
  • Є й мінуси у «п’ятірки». Це ГБО дуже вимогливо до чистоти газу. Якщо його бодяжат на заправках, може накритися вся система.
  • Другий мінус – вийшли з ладу вузли та деталі ремонту в принципі не підлягають. Їх треба тільки міняти.
  • Виграшу у витраті газу при міській їзді у 5 покоління в порівнянні з 4-м практично немає.

Чому стало можливим запуск двигуна взимку?

До того ж в новому газобалонному обладнанні з’явилася «обратка». Істотний плюс полягає також в тому, що не доводиться модернізувати систему охолодження двигуна.

Що стосується догляду та обслуговування пристрою, вони мінімальні. Потрібно лише вчасно міняти фільтр насоса, але відпала необхідність морочитися регулюваннями карт упорскування, чищенням редуктора, заміною інжекторів і т.д.

Можна подивитися відео відгук про новинку, встановленої на Toyota Corolla (мотор 1,6).

Такі принципові відмінності ГБО 5 покоління від 4 покоління.

20 березня 2016 Teor21 ← Установка ГБО 4 покоління своїми руками – відео з коментарями (Поки оцінок немає)

У чому відмінності гбо п’ятого і четвертого покоління?

Розглянемо принцип роботи ГБО 4 покоління і ГБО 5 покоління, і визначимо основні відмінності між ними, їх переваги та недоліки.

Відмінність ГБО 4 від ГБО 5

Найбільш поширеним є ГБО 4 покоління. Це система для інжекторних двигунів, паралельно яким встановлюється газовий інжектор. Він складається з блоку управління, редуктора, газових форсунок, балона. Блок управління газу підключається паралельно з бензиновим блоком і бере інформацію з бензинових форсунок.

У нього закладені свої карти, які заздалегідь прописуються програмістом. В результаті аналізу даних, блок управління передає інформацію на систему подачі газу. У самій програмі можна вручнуюподкорректіровать подачу палива на конкретних потужних режимах. Що стосується вартості, то ГБО 4 покоління не на багато дорожче ГБО попередніх поколінь.

5 покоління ГБО відрізняється рідкою подачею газу в циліндр, причому працює воно тільки на пропані. У балоні пропану встановлений насос (як в бензобаку на бензин), а газ подається під тиском на рампу форсунок, після чого вони впорскують рідкий газ, який приймає газоподібну форму вже в колекторі. У цій системі немає редуктора, а її ціна вище інших поколінь. Більш того, ГБО на метані не існує в 5 поколінні, тому воно є не таким поширеним.

Проте, існують автомобілі, які не можна перевести на ГБО 4 покоління або виникає якась проблема в установці, наприклад, вивести підігрів редуктора. Тому, в основному ця система встановлюється на дорогі автомобілі.

Розглянемо ГБО 5 покоління плюси і мінуси.

переваги:

  • Паливна економічність. Незважаючи на те, що між ГБО 4 і 5 покоління немає суттєвої відмінності, в останньому випадку газу витратиться більше ніж бензину, але економічність досягається великою різницею між ціною на бензин і на газ.
  • Втрата потужності. Втрати потужності ГБО 5 і 4 поколінь, при експлуатації, практично не відчувається, особливо в порівнянні з обладнанням попередніх поколінь.
  • Основною перевагою ГБО 5 покоління є те, що автомобіль, при низькій температурі, можна заводити, використовуючи тільки газ.

Недоліки ГБО 5 покоління:

  • Ціна. ГБО 5 покоління значно дорожче ГБО 4 покоління.
  • Високі вимоги до якості газу. При використанні газу низької якості апаратура швидко приходить в непридатність.
  • Ремонт паливної апаратури 5 покоління не проводиться в принципі, а здійснюється лише заміна деталей. Наприклад, основний дорогої деталлю є газовий насос. Основний фільтр вмонтований в самому насосі, а додаткових фільтрів не передбачено. У разі його засмічення, доведеться міняти насос.

Механізмами подачі газу

ГБО 4 покоління характеризується тим, що в ній використовується редуктор з одним ступенем для пропану або двома ступенями для метану.

Сам редуктор стабілізує тиск подачі газу (пропан – 1,2 бар, метан – 1,8 бар) при будь-якій роботі мотора. З редуктора через фільтр газ йде в ФОРСУНОЧНАЯ планку.

Її функція полягає в тому, щоб здійснювати дозування газу, що подається в мотор. На впускному колекторі розміщені штуцери розпилювачі. З планки на розпилювачі надходить газ.

Далі процес коригується за допомогою блоку управління. На блок управління приходять дані від різних датчиків, обробляються і отримана інформація передається на газові форсунки. Відбувається зіставлення режиму роботи газових і бензинових форсунок. В результаті цього, попереджається виникнення ударів при переході з бензину на газ, і робота автомобіля залишається плавною. В подальшому, відбувається коригування від газових датчиків температури і тиску на магістральному трубопроводі. У разі падіння тиску, блок управління автоматично переведе систему харчування на бензин.

Розглянемо, як відбувається подача газу на ГБО 5 покоління. У газовому балоні знаходиться насос високого тиску і фільтр. Насос жене газ в зниженому стані до чотирьох газових форсунок по армованим шлангах. Тут газ знаходиться в рідкому стані і подається прямо до циліндрів.

У міні передкамерою він змішується з повітрям, і ця паливна суміш переміщається до циліндрів. Природно в цьому моторі існують свічки запалювання і бензинова паливна магістраль.

Дана система підключена через систему управління двигуном, тому відбувається зчитування та педалі газу, і подачі повітря, і положення заслінок, в тому числі дросельних.

Час відкриття форсунок

Конструкція газових форсунок багато в чому схожа з будовою аналогічних бензинових деталей, але вони відрізняються своїми параметрами. Так, площа перетину проходять каналів в газових форсунках в десятки разів більше. Це необхідно оскільки обсяг газу, що подається в циліндр, в 250 разів перевищує обсяг бензину. Ще вони відрізняються електричним опором: у газових – 1-3 Ом, у бензинових 16-17 Ом. Більш того, бензинова форсунка відкривається при імпульсі 12 В, але в результаті подачі такої напруги на газову форсунку, оскільки опір набагато менше, вона моментально вийде з ладу. Газові форсунки відкриваються, використовуючи широтно-імпульсну модуляцію, що не дає обмотці перегріватися.

У газових форсунок є основні параметри від яких залежить рівномірність роботи двигуна, витрата палива і т.д.

Розглянемо основні параметри газових форсунок:

  • Лінійність роботи, тобто час відкриття форсунки лінійно, має залежати від обсягу газу, що надходить. У дешевих форсунках такої лінійності не спостерігається. Це веде до перевитрати газу, втрати потужності, підгоряння клапанів, виходу з ладу каталітичного нейтралізатора.
  • Час відгуку, тобто як швидко реагує форсунка на надходження сигналу про її відкриття або закриття. Чим воно менше, тим краще. Великий час реакції позначається на точності дозування газу.
  • Продуктивність, тобто видача однаковою порції газу на кожен циліндр. Для дешевих моделей це дуже проблематично.
  • Стабільність параметрів в широкому діапазоні температур. Ця характеристика безпосередньо залежить від якості матеріалу з якого виготовлена ​​форсунка.
  • Стабільність характеристик у міру зносу. Дуже важливо щоб ця характеристика не змінювалася більше ніж на 5% протягом усього терміну служби.

Простота в обслуговуванні

Візуальна діагностика і обслуговування системи ГБО 4 покоління повинні проводиться щотижня, що допоможе виключити можливість витоку газу. Найчастіше, її причиною стають лопнула трубка, знос ущільнювачів або слабкі з’єднання. Визначити таку проблему можна по запаху або за допомогою мильної емульсії. Також, раз в тиждень, необхідно зливати конденсат з редуктора-випарника. Для цієї процедури призначена пробка, розташована в нижній частині редуктора. Конденсат схожий на масло. Його накопичення може викликати порушення в роботі випарника.

Щомісячної очищення підлягає і фільтр (процедура виконується при порожньому балоні). Для цього необхідно відкрутити мідну трубку і вийняти фільтруючий елемент. Всередині фільтра знаходиться маленький магніт, постарайтесьне втратити перенесення у процесі роботи.

Очищення редуктора необхідно проводити раз в 2 роки.

Важливо! При знятті редуктора будьте уважні і не зашкодить мембрану.Прі збірці користуйтеся мильною емульсією на виявлення герметичності.

  • В обслуговування ГБО 5 покоління не потребує, воно може виконувати лише на СТО в разі поломки.

Гбо 4 або 5 покоління: яке обладнання вибрати?

У автомобілів Порше є одна особливість – лівосторонній розташування ключа запалювання. Так склалося традиційно, для зручності під час гоночних змагань тривалістю 24 години. У нас, українських водіїв, склалася інша традиція. З кожним новим стрибком курсу валют ставити ГБО. Коли курс змінився з 5 гривень на 8, багато хто поставив обладнання другого покоління.

У нинішніх же умовах, теж доводиться встановлювати газове обладнання. Як і новий курс валют, покоління газових систем теж істотно «підросли» у багатьох сенсах. 

Серед шести існуючих поколінь ГБО лідирує один: 4. Є ще й 5, але на лідерські позиції він не претендує і навряд чи буде претендувати. Не знаєте, чим відрізняється ГБО 4 покоління від 5 – дізнайтеся більше про них в цій статті.

Гбо 4 і 5 покоління: різниця в деталях

Основна мета газової установки – зменшення витрат на паливо. Обидва варіанти газових систем справляються із завданням на відмінно. Економія становить більше 50%.

«П’ятірка» – нове слово в газобалонних системах

Головна відмінність 5-го покоління – газова суміш подається в зрідженому вигляді (у попередній четвертої версії використовується пароподібний пропан-бутан). Ця особливість визначає основні характеристики ГБО.

Плюси п’ятого покоління:

  • п’ятим ГБО можна обладнати найсучасніші моделі авто;
  • «Движок» не втрачає потужності, переходячи на бензин;
  • газова суміш витрачається економніше 4-го покоління;
  • прогрів двигуна йде швидше, причому, навіть в холодну пору року;
  • редуктор і фільтри не передбачені, тому обладнання менш примхливо в обслуговуванні;
  • всього 2 мілісекунди потрібно для відкриття газових форсунок;
  • більш екологічна система.

З мінусів: значна вартість обладнання і монтажу, неможливість роботи на метані (це важливо для корпоративного сектора), значні витрати на заміну паливного насоса (до 70% всієї газобалонної системи), який на нашому паливі регулярно виходить з ладу. Останнє – якраз та причина, яка, на наш погляд, не дозволить 5-го покоління стати коли-небудь лідером на українському ринку. Тим більше, що є 6-е покоління без цього технологічного вади.

Четверте покоління – універсальний варіант

«Четвірка» вже кілька років утримує лідерство за кількістю установок в нашій країні. І, як ми думаємо, буде утримувати ще довго.

У чому секрет народної популярності ГБО-4:

  • значний термін експлуатації (7-8 років) без ремонту за умови регулярного технічного обслуговування;
  • мінімальне зниження потужності ДВС (всього до 3%) у порівнянні з попередніми версіями;
  • відповідає міжнародним екологічним нормам (Євро 4, 5, 6);
  • двигун працює плавно, без ударів;
  • обладнання універсально – встановлюється практично на всі марки інжекторних автомашин;
  • система однаково ефективно працює на двох видах палива. Автоматично або вручну (при необхідності) перемикається з бензину на газ. Дуже зручно в далеких поїздках: підходить будь-яка заправка.

Питання вибору газобалонної системи – справа суто особиста. ГБО 4 і 5 покоління: різниця принципова. Привертає демократична ціна і універсальність – це четверте покоління.

Хотите выжимать из движка 100% мощности и готовы доплатить? Тогда ставьте ГБО 5, а еще лучше – шестое поколение. Ведь эта система работает по принципу пятой, вот только газ впрыскивается уже не в коллектор, а сразу в цилиндры. В любом случае, перевод автомобиля на газовое топливо – шаг, оправданный временем.

Отличие ГБО 4 и 5 поколений

Заплатить больше и поставить пятое поколение или же остановится на четвертом?

В наше время на автомобилях очень часто встречается установленное газобаллонное оборудование, которое дает возможность заменить дорогой бензин на более дешевый газ.

Якщо чесно – то перші установки, були м’яко сказати не дуже високої якості, хоча звичайно і допомагали економити, однак зараз, такі пристрої зробили крок далеко вперед, мало хто знає що змінилося вже п’ять поколінь і скоро з’явиться шоста, зараз таке устаткування не такий «страшний ».

Порада

Однак серед моїх читачів ходить такий вибір, переплатити гроші і поставити п’яте покоління або ж зупиниться на четвертому? Про це сьогодні і подумаємо …

Так системи ГБО, досить міцно увійшли в наш побут, це зрозуміло адже всім охота економити, газ приблизно в два рази дешевше, ніж бензин. Причому зараз з’являються установки, які вже можна встановити на дизель, що робить його ще більш економним (адже дизеля витрачають палива менше на 30%, ніж бензинові варіанти).

Відмінності між 5 і 4 механізмами подачі газу

На даний момент широко використовуються 5 варіантів газобалонного обладнання для авто. Найпопулярнішими є два останніх. Розглянемо основні відмінності 5 і 4 версій.

Найбільш суттєва особливість газобаллонноого обладнання п’ятого покоління – використання газу в рідкому вигляді, замість пароподібного. В цьому криється найважливіша відмінність ГБО 5 покоління від ГБО 4 покоління.

Газобалонне обладнання 4 вимагає розігріву редуктора і газу перед використанням, оскільки це визначає щільність використовуваної паливної суміші, а від цього в свою чергу залежить і її обсяг.

У 5 ж моделі газ використовується в рідкому вигляді, в результаті чого щільність при зміні температури змінюється зовсім незначно.

Крім того, в новій версії інженери розробили спеціальний алгоритм, який здійснює автоматичний розрахунок палива по масі. Тобто, якщо щільність газу змінюється, то автоматично вносяться необхідні корективи.

Щоб забезпечити безперервну подачу скрапленого газу, використовується насос, прокачує паливо по системі. В результаті цього в такому обладнанні використовується «обратка». Це – ще одна відмінність між ГБО 5 покоління і ГБО 4 покоління.

Зверніть увагу

Наступна особливість – для прогріву редуктора в передостанній версії підводилася рідина, яка охолоджує двигун. Таке її використання могло стати причиною серйозних поломок: для підведення цієї рідини доводилося розрізати системи охолодження, використовувати трійники тощо.

У новій же версії редуктор не використовується, тому в охолоджувальній системі мотора не потрібно нічого змінювати, і вона буде працювати, як і раніше.

Підвищена потужність і динаміка

У новій моделі системи подачі газу застосовуються сучасні форсунки, обробні імпульси від 0,6 мс, в результаті чого відсутня необхідність в фільтрації екстра-вприськов на останніх моделях силових агрегатів. У попередній же версії системи мінімальний час, який потрібен на відкриття форсунок, становить 2,5 мс, що створює певні незручності. Це – чергове відміну ГБО 5 покоління від ГБО 4 покоління.

Відмінності газобалонного обладнання 4 і 5 поколінь

Напевно найпопулярнішим поколінням ГБО на сьогоднішній день є четверте. У ньому оптимально поєднуються між собою параметри ціни і якості, а тому його вибирають частіше за інших. Але в той же час ринок стрімко завойовує п’яте покоління ГБО. І майстри говорять про те, що воно краще.

У зв’язку з цим у багатьох виникає питання – чи є якісь принципові відмінності ГБО? І яке все-таки краще вибрати ГБО 4 або 5 покоління? Саме з цим ми сьогодні з вами і спробуємо розібратися.

Чим відрізняється ГБО 4 покоління від 5?

Принципова різниця між двома цими поколіннями полягає в тому, як подається газ, а також в системі управління.

Якщо пояснювати коротко і просто, то ГБО 4 покоління це система, яка дає розподілений синхронізований впорскування газу. І газ тут подається саме в газоподібному стані. У той час, як ГБО 5 покоління подається в рідкому стані і надходить відразу ж в циліндри.

Ще з відмінностей можна вказати той факт, що в ГБО 5 покоління трубопровід виконаний з пластика, а четвертому з міді. Це не грає особливої ​​ролі, але дозволяє позбутися від так званої «бруду», яка виникає в результаті хімічної реакції.

На цьому принципові відмінності ГБО 4 і 5 покоління закінчені. Багато хто скаже, що тут можна було б вказати ще й ціну як відмінність. Але часом ГБО 4 покоління коштує стільки ж, скільки і п’ятого, це залежить в першу чергу від країни-виробника, а тому ціну ми в рахунок вирішили не брати.

Відмінності ГБО 4 або 5 покоління – що вибрати?

Тут універсальної поради бути не може все залежить від того, на що ви орієнтовані.

Якщо ви хочете придбати ГБО за нижчою ціною, то вибирайте 4 покоління. Але з іншого боку дослідження показали, що в довгостроковій перспективі ГБО 5 покоління набагато економічніше і рентабельніше.

Крім того, ГБО 5 покоління має низку незаперечних переваг, серед яких :

  • Повна відсутність втрати потужності.
  • Можливість запуску двигуна навіть при найнижчих температурах.
  • Меншу витрату палива в порівнянні з четвертим поколінням ГБО.

Як бачите, відмінності ГБО 4 і 5 поколінь досить значні. Який з них вибрати – залежить тільки від вас.

Але тут необхідно врахувати ще один важливий момент – обидва чи цих покоління підходять вашій машині? Дізнатися це ви зможете виключно після повного ТО вашого автомобіля, яке майстра Grand Technology Gas із задоволенням проведуть для вас.

Про переваги і недоліки, а також ціною ГБО 4 покоління читайте тут.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…