Автомобілі 3 травня 2017

Якщо під час руху скриплять кульові опори, то найчастіше це викликано відсутністю або недоліком мастила під пилюжником цього шарнірного з’єднання. Таке відбувається через розрив пильовика.

У рідкісних випадках на виробництві укладають недостатня кількість мастила. Щоб кульові опори і рульові наконечники ходили весь свій ресурс, їх необхідно обслуговувати.

Початківці автовласники часто не знають, як стежити за ходовою частиною, і яка мастило для кульових опор потрібна. Сьогодні ми спробуємо відповісти на це питання.

А чи потрібно змащувати кульові опори і рульові наконечники?

Існує думка, що обробляти ці сполуки потрібно було раніше за часів класичних моделей ВАЗів, «Москвичів» і іншого автопрому з СРСР, а зараз це робити необов’язково. Щоб з’ясувати, чи потребують ці деталі в обслуговуванні, необхідно зрозуміти, як влаштовані кульові.

Пристрій може бути різним. Але в конструкції обов’язково присутній кульовий шарнір і палець. Як упор шарніра використовується підставу. Зверху опора прикрита пилюжником.

В процесі роботи шарнір постійно зміщується і рухається. Це сприяє прискореному його зносу. В процесі експлуатації мастило виробляється. А якщо автомобіль довго стоїть, то мастильний продукт може і висохнути.

Зверніть увагу

Крім того, якщо в просторі між основою вузла і пилюжником відсутнє мастило для кульових опор, то там утворюється бруд. Вона не тільки прискорює знос, але і є причиною незадовільної роботи шарніра.

Якщо в кульових з’явилися стуки і скрипи, це тривожний дзвінок.

Щоб не піддавати прискореного зносу механізм кульової опори, потрібно у вільний простір під пилюжником забивати мастильний матеріал. Але також необхідно знати, яку мастило використовувати для кульових опор, щоб ці вузли працювали максимально довговічне.

Коли потрібно обробляти кульові опори і рульові наконечники?

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

Ознаки виходу кульової опори з ладу

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

Чим змащувати?

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

У чому особливість літієвих мастил?

За своїм складом матеріали на літієвої основі – це речовини, похідні від нафтових масел. В процесі виробництва масла загущают, додаючи літієве мило. Це дає можливість отримати потрібну консистенцію.

При цьому нафтові масла в поєднанні з жирними кислотами, що містяться в літієвому милі, теж мають додатковий консервуючий ефект. Автовласники на практиці застосовують кілька видів мастил на даній основі.

Розрізняються вони між собою процентним співвідношенням нафти і літієвого мила, а також вмістом різних добавок. Що ж, розглянемо їх більш детально.

“Литол-24”

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

“Циатім-201”

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

альтернативні варіанти

Крім мастил на літієвої основі, які є класичними, використовують і інші види на кальцієвої основі. Головним недоліком цих мастильних матеріалів є те, що вони бояться низьких температур.

При цьому термін служби у них значно довше. Експерти заявляють, що кальцієві мастила мають більш високий рівень захисту металевих деталей від корозії.

Але на практиці вважається, що найкраща мастило для кульової опори – це однозначно літієвий продукт.

Що вибрати?

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

Нейлон замість мастила

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

Мастило, якій опору заправляють на заводі, має спеціальний склад і відрізняється від тієї, яка продається в магазинах. Інженери стверджують, що особливої ​​користі від такого змащування немає, і про це намагалися сказати ще в радянські часи. Але в нашій країні не надто довіряють пластику. Тому початківці автовласники ще довго будуть цікавитися, яка мастило краще для кульових опор.

fb.ru

Кульові опори: нейлон проти маслюк

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

Поступово витіснивши шкворневую систему, кульові опори стали сьогодні безальтернативним елементом конструкції підвіски будь-якого автомобіля. Спробуємо розібратися в специфіці цієї простої і одночасно складною деталі.

трохи теорії

Призначення кульових опор – забезпечення рухливості керованих коліс автомобіля в горизонтальній площині при повному збереженні їх вертикального положення.

Простіше кажучи – це «суглоб», що дозволяє колесам повертатися при рулении.

Принципова конструкція деталі досить проста і складається з двох основних елементів: металевого «пальця» з кулястим оконечником і корпусу з відповідною сферичної порожниною.

Встановлюються кульові опори як проміжні ланки між поворотним кулаком і важелями підвіски. У багатоважельних підвісках ставлять по дві кульових опори на кожен поворотний кулак – на верхній і нижній точці зчленування, а на системах зі стійкою «Макферсон» використовують всього одну опору на нижній точці.

Як правило, різьбова частина пальця кульової опори фіксується в поворотному кулаці, а корпус кріпиться до важеля. (Рідше застосовується зворотний варіант, такий як, наприклад, у автомобілів ВАЗ сімейства «Самара», де корпус кульової закріплюється на кулаці, а різьбова частина пальця кульової – на нижньому важелі.

)

За способами кріплення кульових опор до важелів існує чотири різновиди. Перш за все, це найпоширеніше до недавніх пір кріплення на болтових з’єднаннях. Серед власників старих машин це найулюбленіший і бажаний варіант, що дозволяє поміняти кульову окремо.

Важче буде ремонт в тому випадку, якщо кульова опора закріплена на важелі заклепками. Ще важче, коли кульова запрессована в важіль – тут багато виробників взагалі не допускають вилучення шарніра, пропонуючи тільки заміну разом з важелем.

І як апофеоз неремонтопридатності виступає конструкція, де корпус кульової інтегрований в важіль, складаючи з ним фактично єдине ціле і витягти його неможливо.

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

Кульова опора з болтовим кріпленням (зліва) і опори інтегровані в важіль.

Варто зауважити, що системи з несьемних кульовою опорою зараз набувають все більшого поширення, особливо у японських і корейських машин. Автовиробники вважають їх більш технологічними, а ремонтопридатність і можливість окремої заміни вже відступає на другий план. І тут особлива відповідальність лягає безпосередньо на сам вузол – кульову опору.

шляхом прогресу

При всій принципової простоті, конструкція кульової опори має свої особливості та нюанси, які прямо впливають на її характеристики. Не випадково, з моменту своєї появи в кінці 40-х років, цей вузол зазнав безліч змін і доопрацювань, ставши до цього часу високотехнологічної деталлю.

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

Розробка кульових опор – складний наукомісткий процес.

Перші кульові опори представляли собою конструкцію з напівсферичної опорною частиною. Незабаром від неї відмовилися, зробивши оконечник пальця у вигляді кулі (звідси і назва) – так з 50-х років минулого століття з’явилася вже близька до сучасної конструкція кульової опори.

Це був (за винятком пильовика) повністю металевий вузол, в якому ущільнення пальця в корпусі здійснювалося за допомогою пружинного підпору, а рухливість забезпечувалася за рахунок мастила, що заправляється через спеціальний клапан-т.зв. «Маслянку».

У плані вимог по обслуговуванню така кульова виявлялася близька до шворня, також маючи потребу в періодичному змазуванні і трохи виграючи лише в легкості повертання.

Технології матеріалів розвивалися бурхливо, і від змазування кульових опор конструктори відмовилися, почавши з 60-х років використовувати полімерні «вкладиші» між корпусом і пальцем в поєднанні з перманентної мастилом, яка одного разу закладалася при виготовленні деталі на заводі на весь термін служби.

А ще через двадцять років з конструкції кульової зник пружинний підпір, втративши свою необхідність.

Прогрес в сфері промислового обладнання дав можливість виробникам виготовляти пару корпус-палець з високою точністю, а на зміну пластиків «вкладишів» минулих років прийшли нові матеріали – родичі нейлону, здатні довше зберігати свої властивості і задані характеристики деталі.

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

Кульові опори в розрізі: зліва – застаріла повністю металева конструкція з пружинним підприєм і ніпелем для змащення, праворуч – сучасна деталь зі вкладкою з інженерного пластика на основі нейлону.

Зазнали змін і інші елементи конструкції. Так, на зміну застосовувався перш пильовикам з фіксацією дротяним кільцем прийшли «інтегровані» пильовики, які невіддільні від корпусу шарніра. Вони забезпечують набагато кращий захист вузла від попадання вологи і пилу, що викликають корозію, але в разі їх пошкодження заміні не підлягають – тільки разом з кульової.

по-старому

Однак, незважаючи на всі прогресивні технології, старі конструкції з пружинним підприєм і «масельничкою» все ще в ходу – такі кульові пропонуються на ринку запчастин для ремонту як для вітчизняних автомобілів, так і для іномарок. При цьому одночасно з ними пропонуються і сучасні обслуговуються кульові. Але багато споживачів віддають перевагу «старим і перевіреним». Чому?

Необслуговувані опори з пластиковими вкладишами з’явилися ще на радянських автомобілях ВАЗ і АЗЛК, але в епоху дефіциту цю (як і інші) запчастина було не дістати. Народ примудрявся як міг, вставляють в кульові «маслянки» і закінчуючи в них «солідол».

важливо

Щось подібне спостерігається і тепер – наші автомобілісти ще вірять в те, що обслуговується вузол при належній увазі буде служити довше необслуговуваного.

Причому доходить навіть до «радянських витоків» – в сучасні кульові опори з перманентної мастилом деякі наші умільці також вбудовують «маслянки» і закачують туди консистентне мастило, щиро вважаючи, що це дуже корисно і продовжує термін служби деталі.

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

Тим часом мастило, яку закладають в кульові на заводі, використовується спеціальна, вона зовсім інша, ніж куплена в автомагазині і заправлена ​​в гаражних умовах. Користі від такої самодіяльності, як стверджують інженери, не буде ніякої. Про це говорили і намагалися пояснити автолюбителям ще в радянські роки, але, як видно, не зовсім успішно.

Чималу роль відіграє склалося у нас (і цілком виправдане) недовіру до пластиків, і переконаність в тому, що метал з хорошою і регулярної мастилом буде набагато надійніше і довговічніше.

При цьому нікого не бентежить, наприклад, покриття «тефлон» на кухонних сковорідках, який є «родичем» воску. Також і пластмаси в звичному розумінні цього слова в сучасних кульових опорах немає.

В деталях випускаються світовими виробниками використовуються особливі полімери, спеціально розроблені з урахуванням роботи цього вузла.

І знову про техніку

Одними з головних фізичних параметрів кульової опори є крутний момент і величина зазору між корпусом і пальцем. Перший визначає легкість повертання елементів вузла щодо один одного, і чим він менше – тим краще.

Тим менше сила тертя елементів деталі, що веде до її зносу і виходу з ладу. (Також менше зусилля потрібно для повороту рульового колеса, хоча при наявності гідропідсилювачів цей показник нівелюється.

Але ГУР не полегшує роботу інших елементів підвіски – в першу чергу рульових тяг і наконечників, які отримують на себе зайве навантаження.)

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

Динаміка зміни крутного моменту (зусилля повертання) і зазору (визначає ресурс) між корпусом і пальцем кульової опори (випробування NEO CTR). На графіках видно, як зі збільшенням «пробігу» у суцільнометалевої опори швидко зменшується високий момент і зростає зазор, а у деталі зі вставкою з інженерного пластика при спочатку меншому моменті зазор залишається незмінним.

Робота сил тертя веде до збільшення зазору між пальцем і корпусом, який при досягненні критичної величини і робить кульову непридатною для подальшого використання – деталь потрібно буде міняти.

Саме збільшився зазор створює той характерний стукіт в підвісці при русі по нерівній дорозі, повідомляючи про те, що потрібен ремонт.

Наслідки їзди зі стукають кульовими можуть виявитися непередбачуваними, оскільки в разі роз’єднання шарніра у підвіски відділяється весь маточинний вузол колеса з поворотним кулаком і автомобіль лягає на днище.

Як показують випробування, проведені компанією NEO CTR, сучасні кульові опори, виготовлені із застосуванням інженерного пластика на основі нейлону, зберігають встановлений зазор між пальцем і корпусом протягом більш ніж 500 000 циклів «повертання». При цьому в застарілих металевих кульових з «масельничкою» в тих же умовах зазор збільшується в чотири рази, досягаючи критичної величини.

Але це ще в ідеальних умовах стендових випробувань, де немає інших навантажень.

У реальному ж експлуатації, кульові опори піддаються впливу безлічі інших різноспрямованих сил: «ударним» навантажень при проїзді нерівностей, «розривних» при попаданні колесом на яму в повороті і їх всіляких комбінацій. Відповідальні виробники завжди тестують всі свої вироби на «виривання», «згинання» та «удар», прагнучи домогтися найкращих показників.

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

Стенд для ресурсних випробувань кульових опор на виробництві NEO CTR. Деталь проходить 500 000 циклів “повертання”.

Свою роль в ходимості кульових опор впливає конструкція підвіски в цілому, яка може бути як дуже вдалою в плані навантаженості цього вузла, так і не цілком.

Сильно позначається манера їзди самого власника і стан доріг, по яких він пересувається.

Наприклад, термін служби сучасної кульової опори з «нейлоновим» сідлом і інженерним пластиком для однієї і тієї ж моделі автомобіля може становити як 30 000 км пробігу, так і більше 80 000 км.

Який результат?

У перших автомобілів свічки запалювання були розбірними: в них можна (а часом і потрібно) було відокремити і замінити ізолятор, почистити або поміняти електроди. Треба було регулярно змащувати ступичні підшипники. Але незабаром свічка стала виготовлятися як цілісний елемент і про розбірних конструкціях тут вже ніхто не пам’ятає і не мріє.

Ступичні підшипники ходять зі вкладеної на заводі мастилом і не вимагають догляду. Подібний шлях зараз проробляють багато елементів автомобіля, і кульова опора тут не стала винятком.

З розбірного і потребує періодичного обслуговування вузла, кульова опора перетворюється в високотехнологічний компонент – надійний, що не обслуговує і неремонтіруемих.

Мастило кульових опор

Чим змастити кульову опору?  актуальний списокМастило кульових опор полягає в протирання прес-маслянки, установці шприца (в разі потреби можна «(« користуватися перехідником) і обережному видавлюванні мастила в опору. Зараз ви побачите, як це правильно зробити.

1.Разберітесь, скільки точок змащення у вашої машини і де вони розташовуються. попередній розділ “Пошук точок змащення”.

2.Протріте першу прес-маслянку і спробуйте насадити на неї шприц. Вийшло? Якщо немає, то вам знадобиться перехідник. У вас він є? Якщо немає, то вам буде потрібно розширювач.

3.Заполніте шприц мастилом.

Для цього вам буде потрібно мастило, яка використовується для підвіски.

4.Поведіте шприц до маслянки і акуратно видавіть трохи мастила (5).

Ніколи не забивайте опори мастилом під зав’язку. Кількість мастила можна перевірити, стискаючи чохол кульової опори. Він не повинен бути тугим.

Коли чохол твердий і повний, видавіть трохи мастила назовні, якщо в цьому типі опори є отвір. Але якщо ж ця опора герметичного типу, то треба наповнити чохол повністю.

Якщо чохол виглядає повним, не додавайте туди мастила взагалі і переходите до наступної опори.

5.Повторяйте пп. 2 і 4 до тих пір, поки ви не обслужите все опори.

6. Якщо ж ви перестаралися з мастилом герметичній опори, з допомогою відповідного торцевого ключа викрутити прес-маслянку (проти годинникової стрілки). Видавіть трохи мастила і закрутіть прес-маслянку назад.

Розбиратися з перетушенним шарніром – V, не найприємніше заняття; будьте обережні і видавлюйте мастило невеликими порціями. Я знаю, оскільки мені доводилося з цим стикатися. Як важко мати справу з цією маленькою слизькій прес-маслянки.

7. Якщо один з чохлів лопнув, його необхідно негайно замінити.

Ті частини, які захищають чохли, є дуже важливими, тому якщо ви їх не поміняєте, то після недовгої їзди на нефункціонуючої опорі за ремонт доведеться заплатити великі гроші (або навіть можлива повна втрата управління автомобіля).

При купівлі нового автомобіля, запитайте у менеджера по ТО. чи є у цієї моделі слабкі місця, куди непогано було б поставити додаткову прес-маслянку. На моєму автомобілі була парочка додатково

встановлених, це зручно і недорого. Якщо під час руху у вас постійно чути якийсь скрип, поцікавтеся, чи зникне він, якщо встановити в тому місці прес-маслянку.

Порада

Технологічно передбачено так, що підвіска включає в себе і рульовий привід, але мені здається, що, керуючись їх функціональним призначенням, краще розділяти ці дві системи.

Отже, постарайтеся розглядати рульовий привід як систему, яка обслуговує еорізоптал’ное напрямок руху (вліво і вправо), а підвіску – як систему, яка обслуговує вертикальний напрямок руху (вгору і вниз).

У наступних розділах пояснюється, як змащувати підвіски. (Якщо система підвіски стукає сама але собі, то треба зверни ться до професіонала.)

мастило ресор

Для поглинання ударів і підтримки вашого автомобіля на одному рівні використовуються різні типи ресор. Це може бути кручена пружина, листова ресора, торсіонний вал або пневматична ресора. У деяких автомобілях стоять листові ресори на задніх колесах і пружини – на передніх.

Представницькі автомобілі, вантажівки і автобуси мають пневматичну систему підвіски. Більш детальну інформацію про типи підвіски в главі 11, “Рульове управління і підвіска, або Що робить поїздку приємною”.

Зараз ви дізнаєтеся, що вам знадобиться для змащення і як правильно змащувати підвіску в залежності від її типу.

Листові ресори. Листові ресори кожним кінцем кріпляться до рами автомобіля, що дозволяє їм вільно рухатися. Це кріплення зазвичай має гумову втулку, яка дозволяє кріпленню легко обертатися, а також поглинає енергію вібрації і не дає ресорі “дійти” до пасажирського салону (6).

Якщо листова ресора має більше одного аркуша з кожного боку, то це називається збірної .топовой ресорою. Між листами ресори прокладені шматки пластика, які називаються протівоськріпниє пластмасовою шайбою. Їх можна змащувати мастилом для підвісок, щоб запобігти шум.

оскільки під час тряски листи труться між собою.

Зверніть увагу

Пружинні ресори. Вони виглядають як пружини на старомодних диванах. Найчастіше пружини встановлюються в передній частині автомобіля, але є моделі, в яких вони встановлюються як спереду, так і ззаду (7 і 8 показано розташування кульових опор і втулок на пружинних ресорах).

Іноді пружинні ресори мають гумові прокладки у верхній і нижній частинах. Якщо пружини створюють багато шуму, можна змастити їх у верхній і нижній частині. Для нанесення мастила використовуйте розпилювач.

Торсійний вал. Цей тип ресор широко використовується в спортивних і вантажних машинах. Зазвичай вони розташовані паралельно рамі і накопичуються до керуючих важелів з одного кінця, а з другою – до поперечного.

елементу конструкції (9). Торсійний вал не вимагає мастила. Їх можна регулювати; якщо ваш автомобіль піднятий занадто високо або занадто опущений, висоту можна відрегулювати, підкрутивши регулює болт.

Пневматична підвіска. Цей тип підвіски заснований на використанні стисненого повітря для підтримки комфортності їзди і висоти кузова автомобіля. За допомогою вбудованого комп’ютера, який сигналізує про вагу, можна додати стиснене повітря, коли вага автомобіля збільшується. Коли ви розвантажите автомобіль, комп’ютер подасть сигнал на клапан, і той випускає повітря (10). Зазвичай в пневматі-

чеських ресорах нічого змащувати. Але все одно запитаєте у консультанта про необхідність використання гумового кондиціонера для запобігання передчасного зносу пневматичних ресор.

Чим змастити кульову опору?  актуальний списокЧим змастити кульову опору?  актуальний список

Кульові опори CTR з інтегрованим пилюжником, особливості

Технології змінюються. Змінюються конструкції звичних нам деталей. Відстежити всі ці зміни часом просто фізично неможливо. І тому при зустрічі з чимось новим, незвичним нам може здатися, що це якийсь дефект, недоробка, шлюб. Однак це зовсім не так, оскільки ми маємо справу з інновацією, перш нам незнайомій.

Кульові опори / шарніри, – здавалося б, одна з найконсервативніших деталей, вдосконалити яку неможливо в принципі. Проте, за останні кілька десятків років конструкція кульової опори зазнала істотну модернізацію і щоб не прийняти таку модернізовану кульову за дефектну, необхідно точно розібратися, де і для чого були внесені конкретні зміни.

Як зазначає Роман Картузов , один з основних питань автомеханіків пов’язаний з пилюжником і мастилом: як зняти пильовик, щоб додати мастило (замінити тріснутий і т. Д.)? Насправді в сучасних реаліях це питання доцільніше розділити на два: по-перше – пильовик, по-друге – мастило. Тому підемо по порядку.

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

Сьогодні все частіше провідні виробники деталей підвіски і CTR в тому числі застосовують так звані інтегровані пильовики.

Їх особливість полягає в тому, що кліпси (або пружини, або скоби – хто як називає), притискають краю пильовика, до корпусу шарніра, знаходяться не як раніше зовні, а всередині пильовика і тому їх не видно.

Подібна конструкція забезпечує більш щільне прилягання і найкращий захист від проникнення бруду, що гарантує справне функціонування протягом всього терміну служби навіть за умови підвищених навантажень. 

Простіше кажучи – така конструкція набагато надійніше, проте інтегрований пильовик знімати не можна ні в якому разі. Він один раз встановлюється на заводі за допомогою особливої ​​технології і ніколи більше не повинен зніматися. Це є необхідним і найважливішим умовою досягнення поліпшених експлуатаційних характеристик. 

І по суті ніякої проблеми в цьому немає, оскільки демонтувати пильовик немає ніякої необхідності. Адже головна причина зняття пильовика – додавання мастила – в даний час повністю себе зжила.

Звичайно, придавивши пильовик і побачивши, що мастило не проступає, деякі механіки можуть подумати, що мастила недостатньо.

Але вона й не повинна проступати на сучасних кульових, що випускаються авторитетними виробниками, такими як CTR. 

Це тільки на старих і низькосортних зразках вона вилазить через краю пильовика при натисканні.

Так було колись, але на сучасному високоякісному виробі такого бути не повинно! Тому що сідло кулі виготовлено з особливих матеріалів (CTR використовує матеріали власної розробки на основі поліамідів: PA 6 (капролон), PA 66, POM, MXD 6), що мають високі характеристики і володіють низькими фрикційними властивостями і не вимагають великої кількості мастила. Матеріал MXD 6 взагалі унікальний, за ним майбутнє! Ми найближчим часом розповімо.

Взагалі, чесно кажучи, дані матеріали – це щось з розряду фантастики, вірніше, те, що здавалося фантастикою ще кілька років тому.

важливо

Вони поєднують, на перший погляд, абсолютно непоєднувані характеристики: з одного боку, мають мінімальним тертям, а з іншого – довго не зношуються, і при цьому не стискувані. Цілий спецально інженерний відділ в компанії CTR відповідає за розробку подібних матеріалів.

Їх ключова властивість полягає в тому, що при ударних навантаженнях вони не стискаються і не деформуються, і тому зазор – в нашому випадку між сідлом і кулею – не збільшується.

Дуже складно створювати настільки високотехнологічні матеріали, які схожі на штучний лід, – тверді і досить-таки слизькі. Але вони життєво необхідні, оскільки з їх допомогою досягається мінімальний зазор – 0,1 мм. 

Власне, саме тому додавати в сучасну кульову опору додаткову мастило абсолютно не потрібно. Її достатня кількість вже закладено виробником.

А тепер пройдемося по інших особливостей пильовика. Деяких механіків, за словами Романа Картузова, неприємно дивує невелика щілина між верхньою межею пильовика і пальцем, поки кульова ще не встановлена ​​на місце.

У цьому немає нічого страшного – палець має конічну форму, і тому, коли кульова займає робоче положення (при установці кульової відповідна деталь підтискає пильовик зверху), пильовик опускається по конусу і ця щілина зникає, забезпечуючи належну герметичність.

  • Крім того, якісний пильовик відрізняється наявністю спеціального многорёберного сальника, що забезпечує краще зняття мастила, Наді-жную роботу під граничними кутами і підвищену зносостійкість; це знову ж таки, збільшену захист від проникнення бруду під час руху транспортного засобу.
  • У якісної кульової на верхньому кінці пальця повинна бути відсутнім установча мітка від токарного верстата (слід закріплення в верстаті – маленьке конічний отвір), – тому що якісний палець може бути виготовлений в масовому виробництві тільки методом просторової 3D обробки, а токарний верстат необхідної якості не дасть.
  • Чим змастити кульову опору?  актуальний список
  • Роман Картузов:

– На переважній більшості кульових пальців, якими комплектуються кульові опори / шарніри CTR, виїмок немає, так як технологія 3D обробки не вимагає «центрів». Така технологія дуже дорога для штучного виробництва контрафактної або низькосортної продукції та забезпечує найкращу якість.

Але тут треба врахувати, що на деяких виробах для первинної комплектації певні мітки все ж можуть бути присутніми. Це не слід від верстата, а спеціальна центрування для точного позиціонування при роботизованою обробці і збірці. Такі роботи використовуються тільки для ОЕ або для деталей зі складною конфігурацією: роботу потрібно розуміти, де центр.

До речі, виробники підробок і низькоякісної продукції «люблять» токарний верстат ще і тому що одержувані в результаті обробки на ньому деталі блищать яскравіше (у всякому разі, поки не почнуть іржавіти, що вони роблять набагато охочіше, ніж розжарений пруток некрасиво сірого кольору). Яскравий блиск підвищує продажі, створюючи ефект красивих виробів. Однак в даному випадку як ніколи вірна відома російська приказка: «Не все те золото, що блищить». 

Сподіваємося, поради нашого експерта допоможуть вам розібратися в особливостях сучасних технологій виробництва кульових опор і зробити правильний вибір при підборі деталей.   

Кілька порад автолюбителям

Чи треба змащувати кульові опори?

Сергій П., Владивосток

Кульові опори сучасних легкових автомобілів не потребують періодичної мастилі – саме так стверджують їх виробники. На весь термін експлуатації повинно бути достатньо мастила, закладеної на заводі. Тим більше що в кульових опорах застосовується спеціальний антифрикційний пластик.

У той же час більшість позашляховиків має на своїх кульових опорах прес-маслянки. Це пов’язано з тим, що позашляховики частіше, ніж легкові машини, експлуатуються у важких умовах, тобто їздять по воді і грязі, перетинаючи дрібні струмки і річки вбрід, а використовувати спеціальний антифрикційний пластик в силу великих навантажень важко.

Порада

При такій їзді, якщо не змащувати кульові опори (а ще хрестовини карданних валів, кермові наконечники і т.д.), вони швидко вийдуть з ладу. Вимивання мастила, зокрема з кульових опор, відбувається і при швидкій їзді по калюжах. Але власник позашляховика може прошпріцевать свої кульові після чергового тайфуну, продовживши тим самим їх життя, а власник легковика – немає.

Вихід з цієї ситуації один: не треба в дощ їздити з великою швидкістю. Інакше відвідувати автомайстерні зі скаргами на стуки в трансмісії і підвісці доведеться частіше, ніж зазвичай.

  • Чому, встановивши нову фару замість розбитої, я виявив, що вона світить яскравіше старої, цілої?
  • Володимир, Уссурійськ

В процесі експлуатації скло фари піддається абразивній обробці. Бруд, дощ, сніг – все це дряпає скло фари, через що воно пропускає менше світла. До того ж сучасні фари зроблені не з жорсткого скла, а з порівняно м’якого пластику, який з часом старіє і мутніє, а сонце зі своїм ультрафіолетом цього процесу дуже сприяє.

Вихід із ситуації можна запропонувати тільки один: періодично полірувати скло фар. Але це, на жаль, усуне тільки зовнішні мікротріщини і подряпини. Внутрішнє помутніння пластика не зникне.

Подивіться на будь-якому аеродромі: ліхтарі кабін літаків завжди зачохлені – саме з метою не допустити їх помутніння через сонячної радіації. Під впливом зовнішнього середовища і відбивач всередині фари стає не таким блискучим, як годиться, і скло лампочки зсередини покривається металом від нитки розжарювання.

Але перш ніж поміняти фару, виміряйте напругу на лампочках. Якщо воно однаково, а фари світять по-різному (з різною силою світла), треба дійсно міняти.

Полірування скла, мийка відбивача, і заміна лампочки повністю не відновлять заводську силу світла. Втім, більшість водіїв це не лякає. Вони або купують окуляри для нічного водіння, або намагаються не їздити в темний час доби.

  1. Як боротися з ударами у впускному колекторі при різкому натисканні на педаль газу на машинах, обладнаних газом?
  2. Артур Борисов, Владивосток

Найпростіше порадити не натискати різко на педаль газу. І їздити спокійно, впиваючись думкою про заощаджених коштах.

Якщо при їзді на бензині ударів немає, то перевіряти всю систему запалювання не треба. Вона справна.

Якщо вам хочеться різко стартувати, незважаючи на те, що ви вклали чималі гроші для економічності двигуна, можна запропонувати порушити заводські регулювання газового редуктора з метою додати газу. Після цього хлопки зникнуть. Бо майже завжди хлопки у впускному колекторі при справній системі запалювання викликані занадто бідною сумішшю. Це вам скажуть в будь-який автомайстерні.

Сергій КОРНІЄНКО

Чим змастити кульову опору?  актуальний список

Ще кілька статей з розділу “Ви і автомобіль”

На сторінці “Книги – безкоштовно” Ви можете СВОБОДНО завантажити деякі матеріали розділу “Бонус” негайно.

Скрип кульової опори, його наслідки і способи ліквідації

Всім привіт, у мене на класиці ВАЗ-2106 почала скрипіти кульова опора, подумую над тим, щоб змастити її, підкажіть, чим загрожує скрип і як краще змастити? (Валентин)

Добрий день, Валентин. Як правило, виникнення скрипу пов’язано з нестачею потрібної кількості мастила, зокрема – під пилюжником, безпосередньо в самому кульовому з’єднанні.

Недолік мастила, в свою чергу, може стати причиною пошкодження пильовика.

У вітчизняних класичних автомобілях встановлено дві кульові – верхня і нижня – але тільки остання підлягає обслуговуванню і оснащена спеціальним штуцером, за допомогою якого заливається мастило.

Зверніть увагу

Термін служби цього вузла залежить від багатьох факторів, він варіюється від 15 до 130 тисяч км пробігу. Значно зменшити ресурс може навіть маленька тріщина, що утворилася на пильовику. В результаті через тріщину потраплятиме бруд і волога в шарнір, тому завжди слід діагностувати вузол на предмет наявності механічних пошкоджень.

Ознаки поломки кульовий:

  • стукіт при їзді на дорозі з ямами і по бездоріжжю;
  • при повороті керма може проявлятися скрип;
  • авто може їхати нестійкий по прямій траєкторії в результаті виляння коліс;
  • гума на автомобілі зношується нерівномірно.

Чим змастити кульову опору?  актуальний списокКульова опора з підшипником

Як змастити опору своїми руками?

Цей процес оптимальніше всього здійснювати на естакаді або ямі, встановивши транспортний засіб так, щоб переднє колесо було встановлено на краю ями. Зробивши це, ви зможете звільнити місце для шприца, яким ви і будете заливати мастило.

Для того, щоб якісно змастити необхідну конструкцію, слід поставити передню частину транспортного засобу на домкрат, а під балку потрібно буде встановити упор. Далі, під нижній важіль треба встановити підставки, після чого домкрат опускається. Зробивши це, ви зможете розвантажити передню підвіску свого автомобіля.

Після цього, використовуючи гайковий ключ на 7, слід викрутити пробку, розташовану знизу опори. Візьміть звичайний аптечний шприц з патрубком або спеціальний шприц, в який залийте мастильна речовина «Солідол» або «Літол».

Переливати не слід, тому кількість речовини слід контролювати через сам пильовик – коли ви побачите, що цей елемент почав надуватися, це означає, що мастила більше не потрібно.

Зверніть увагу: підвищена кількість змащуючого матеріалу також може привести до пошкодження компонента.

Відео «Мастило опори в домашніх умовах»

Подробиці цього процесу наведені на відео (автор -ВАЗ 2101-2107, ремонт і обслуговування).

Чи була ця стаття корисною? Стаття була полезнаПожалуйста, поділіться інформацією з друзями

Як змастити кульову опору самостійно?

Вам знадобиться:

# 1

Кульова опора – це деталь підвіски автомобіля, яка служить для з’єднання важеля і маточини. Всі автомобілісти прекрасно знають, що необхідно стежити за кульовими опорами і регулярно їх змащувати. У разі зносу кульової опори, її необхідно негайно замінити на нову.

Деякі автолюбителі вважаю, що регулярна мастило опор куди дешевше, ніж заміна зношеного вузла. Саме тому вони просвердлюють в центрі шарніра отвір для змащення і ставлять туди заглушку. Тому, хто хоче знати, як змастити кульову опору, пояснимо.

Для змащення потрібно використовувати спеціальний шприц з литолом, який вкручується в отвір, через яке мастило надходить в шарнір. Для цього також можна використовувати звичайний медичний шприц. Для цього необхідно проколоти пильовик кульової опори голкою, і ввести всередину мастило ТАД-17.

важливо

Щорічна мастило таким способом, дозволить обходитися без заміни кульових більше 100 тис. Км пробігу.

# 2

Сказати точно, як стукає кульова опора, не можна. Можна тільки припустити, що стукіт, який виникає при їзді по нерівній дорозі це стукіт кульової опори. Для того щоб це перевірити, необхідно підняти автомобіль на підйомнику.

В першу чергу перевірити стан пиляків, так як при пошкодженні пильовика туди моментально потрапляє пил і бруд, а це моментально скорочує термін служби.

Після чого потрібно перевірити люфт кульової опори і якщо люфт є, то це означає, що пора міняти кульові.

# 3

Для тих, хто не знає, як виглядає кульова опора, пояснимо. Що це частина підвіски, яка має вигляд закріпленого кулі з пальцем. Тепер, коли ви знаєте, на що вона схожа, будемо вибирати хорошу запчастина на ваш автомобіль.

При огляді кульової опори треба звернути увагу на кований палець, різьблення на якому повинна бути катана. Палець повинен легко крутитися без заїдань. Пильник повинен щільно прилягати до корпусу пальця, а на коробці повинен бути сертифікаційний знак.

Тепер ви знаєте, як вибрати кульову опору.

# 4

Кульова опора є однією з найважливіших деталей підвіски. Так як саме вона утримує колесо в вертикальному положенні і не дає йому вивертатися. Від її якості і зносостійкості, безпосередньо залежить безпека вашої їзди.

Адже якщо палець кульової опори вилетить з підстави, то це може плачевно закінчитися не тільки для автомобіля. Тому настійно рекомендуємо користуватися порадами, як перевірити стан кульової опори, щоб уникнути сумних наслідків.

Порада

Вибір якісної деталі не тільки дозволить проїхати більше, але і позбавить від можливих неприємностей. Удачі Вам на дорогах.

Чим змастити кульову опору? Актуальний список »

Чим змастити кульову опору? актуальний список

Іноді, у водіїв може виникати питання, чому змастити кульову опору. Ця тема зазвичай піднімається при наявності стукотів в підвісці, викликаних виробленням штатної мастила. Як правило, саме відсутність змащуючого складу призводить до необхідності заміни цього елемента підвіски. Використання додаткових консистентних мастил, продовжує термін служби опори в 2 рази. Причому при наявності спеціального інструменту, а також мінімальних навичок в ремонті автомобіля впоратися з відновленням працездатності кульової може кожен автолюбитель. Головне, правильно підібрати різновид мастила для вирішення цього завдання.

Чим змастити кульову опору? Перед відповіддю на це питання, вам бажано ознайомитися з будовою цієї деталі. Тоді ви зможете зрозуміти більш чітко, як правильно змащувати вузол.

Основним елементом тут є кульовий шарнір з пальцем. Він спирається на підставу, зверху конструкція прикрита пилюжником. В основу і під пильовик набивається велика кількість мастила.

Вона розраховується на весь термін дії цього елемента конструкції.

В процесі роботи шарнір постійно зміщується щодо підстави, мастило потихеньку виробляється, а при тривалих простоях і просто висихає. Тому, поступово починають з’являтися стуки. Якщо не звертати увагу на цю ознаку, то починаються люфти, і деталь приходить в непридатність в зв’язку з великою виробленням.

Як правило, для кульових опор використовують різні мастила на літієвої основі. Ці склади відмінно справляються з високими навантаженнями, які виникають в процесі роботи кульової опори. Необхідно розуміти, що варто правильно підбирати такі речовини. По складу літієві мастила є похідними від нафтових масел.

В процесі виготовлення масло загущувальну додаванням літієвого мила. Це дозволяє досягати кращої консистенції. При цьому, поєднання нафтового масла з жирними кислотами літієвого мила володіє додатковим консервирующим ефектом. На практиці, існує кілька різновидів подібного типу мастил.

Вони розрізняються співвідношенням нафти і літієвого мила в складі, а також додатковими добавками. Найбільш поширені такі варіанти:

  • . Це, мабуть, найпоширеніший серед водіїв варіант. Причин для цього декілька. По-перше, дана мастило має непоганий діапазон температур, це дозволяє застосовувати її практично на всій нашій території. Завдяки наявності стабілізуючих добавок, мастило служить досить довго, забезпечуючи надійний захист від будь-яких негативних факторів. Особливо слід відзначити, що Литол-24 не боїться ніяких перепадів температур, тому не варто хвилюватися, що при проїзді по снігу або воді кульова залишиться без захисту;
  • . Це мастило рідше застосовується в кульових опорах. У порівнянні з Литолом, володіє більш низьким порогом допустимих температур. Вона не замерзає навіть при мінус 60 C. Тому, її часто використовують в регіонах крайньої півночі. Хоча ЦИАТИМ і володіє більш низькими технічними характеристиками, в порівнянні з Литолом, стійкість до низьких температур є гідністю. Також це змащення має нижчу вартість.
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…