Мастильна речовина для стартера потрібно тому, щоб знизити втрати механіки всередині, присутні при його діяльності.

Якщо відсутня мастильна речовина на валі або редукторному пристрої, стартер доведеться важко, що вплине на його зношування і відбудеться вихід з ладу передчасно.

Тому важливо не тільки змазування, а й яке мастильним речовиною ви користуєтеся в стартері автомашини. Розповімо про все докладно.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Що ми розглянемо:

  • Що необхідно змастити?
  • Яким змащувати?
  • Спосіб змащування.
  • Вибір хорошого мастильного речовини.
  • Чи слід змащувати стартер в цілому?

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Перш ніж перейдемо до вибору мастильного речовини, ми визначимося, що конкретно всередині стартера належить змастити. Внизу перерахування:

  • стартерний вал;
  • муфта обгону;
  • редуктор (якщо він є).

Якщо говорити про стартерном валі, то необхідно змастити його частина ззаду для полегшення перебігу муфти, яка поздовжня. Інакше може трапитися ризик заклинювання муфти з шестернею, це призведе до поломки їх зубків.

До того ж одні професіонали радять намазувати реле втягування і стартера втулки. З цього приводу думки розходяться. Хоча ми такої думки, що потрібно намазувати тільки вал, редуктор, рідко і муфту обгону. Чому так, ви дізнаєтеся пізніше.

Профілактичні роботи і намазування деталей редуктора потрібно робити через по сорок-п’ятдесят тис. Км їзди або один раз на два роки (все залежить від того, що буде раніше). Редуктор мається на кожному стартері в залежності від будови і марки автомашини.

Зверніть увагу

Його мета – це знизити зусилля механіки на стартері, внаслідок цього знижується процес споживання струму. При недостатньому мастилі редуктора буде йти велика нагрузочка на системи, і буде зношуватися батарея акумулятора.

Зараз же займемося вибором мастильного речовини стартеру автомашини.

Смазочка для Стратерна пристрою повинна бути з такими властивостями:

  • великий градусний діапазон користування;
  • захищати поверхню від корозії;
  • сильною здатністю навантаження;
  • малим коефіцієнтом натирання;
  • довгим терміном користування.

Перед розбором певних марок, потрібно визначити яка кінематична в’язкість є у тій чи іншій мастила, щоб вона підійшла для намазування стартера і його частин.

Якщо говорити про справжніх стандартах, то зазначена в’язкість масла бази, що використовується для виробництва смазочкі для стартерного пристрою, має бути менше 100 сСт (cSt, сантістокс, 1 СТС = 1 мм² / с).

Ці елементи потрібні для роботи при сильних холодах, коли швидкість дії, що труться металів висока або інших пар і малої навантаження механіки.

Якщо у масла в’язкість кінетики є в рамках 100-200 сСт, то ці склади можна віднести до виду загальних автомашин. Вони потрібні для діяльності при серединних градусах, серединних швидкостях і навантаженні від маленької до серединної. Матеріал щодо в’язкості буває на упаковочка мастильного речовини, яку ви виберете.

Але не забувайте, що смазочкі з в’язкістю 100-200 сСт не підійдуть для користування в детальки стартера. Це ми говоримо тому, що найменша температура їх роботи – мінус 20-25 градусів. Наприклад, це такі мастила MC-1000, RAVENOL Hot Red Grease HRG2, LIQUI MOLY LM 47.у що в зимовий час градуси спускаються сильно вниз (за винятком в південних регіонах).

Не треба плутати в’язкість масла бази з в’язкістю консистенції (NLGI). Для автомашин дуже часто беруть смазочкі з індексним значенням NLGI-2 (вони м’які).

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Хорошим видом смазочкі для деталей стартера буде LIQUI MOLY Thermoflex. Її відносять до вищерозглянутого увазі з в’язкістю кінематики до 100 сСт. Конкретно, при градусі плюс 40 у неї в’язкість в 18 сСт.

На додаток у неї є перевага – вона працює як з металом, так і з пластмаси. Схоже є RAVENOL Arctic Green Grease AGG2, у якого діапазон функціональних градусів від мінус 60 до плюс 120.

Єдиної відповіді на питаннячко, яким видом мастила користуватися для стартера, немає і не буде. Хоча є пару популярних варіантів, які використовуються автовласниками на сьогодні. З одного боку це буде залежати від градусів повітря, де буде працювати авто. Конкретно, до яких мінусових температур опускається погода в вашому краї.

Серед інших недорогих популярних речовин є такі:

  • литол 24;
  • мастило з графіту;
  • Кастрол lmx;
  • циатім 201;
  • смазочкі для шрус.

Якщо вибирати конкретну мастило, необхідно вивчити її властивості, наперво знати її градусний діапазон. Адже складові елементи повинні дати хорошу діяльність системи як в холоду, так і в спекотні дні. Тепер же займемося розбором детальним властивостей складів, які були перераховані.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Це мастильна речовина відомо серед водіїв і універсальна. Нею ми можемо мазати елементи з проводом струмом і всякі рухові пари з металу. Градусний діапазон є від мінус 40 до плюс 120.

Якщо говорити про в’яжучих властивості, то вона – 8 Па · с при плюс 50 градусах і 650 Па · с при мінус 20 градусах. Це вистачає, щоб забезпечити хорошу діяльність стартера в названому градусному діапазоні.

Литол підійде для помірних кліматичних умов (краще не користуватися нею на крайній півночі). Литол 24 прекрасно підійде для намазування редуктора.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Градусний діапазон користування його в рамках від мінус 20 до плюс 60. Тому така мала лінійка дає певні обмежувальні заходи на користування цією смазочкі. Ви може нею користуватися в регіонах, де жарко, і ще тоді, коли ви не хочете багато платити за змазують речовина.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Castrol LMX LI-KOMPLEXFETT 2

Це прекрасна смазочка, яка складається з загустителя на базі комплексу з літію. У неї відмінна водостійкість і адгезія до поверхонь з металу, висока здатність навантаження і трьома стабільність. Смазочка Кастрол з низьким градусним діапазоном мінус 35 градусів, а верхній – плюс 170 градусів. Тому безліч водіїв використовують її для змащування стартера редуктора.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

«Циатім-201»

Це проти фрикційна смазочка з морозостійкими властивостями для приладів. Призначений для вузлів тертя, які працюють з маленькі зусиллям руху при малих нагрузочка, техніці авіації, обладнанні радіо, електричної механіці та інших деталях, і точних системах, зокрема, в автомашинах.

Мастило – морозостійка і водостійка. Ця речовина давно перевірено, і її можна користуватися для змазування стартерного Бендикс і інших стартерних деталей. Його рисою видною є низька градусна діяльна межа, яка в рамках 60 градусів. Верхівка у – плюс 90 градусів.

Тому Циатім-201 прекрасний для умов Півночі.

мастило ШРУС

Таких речовин безліч. Хоча їх об’єднує плюсовим характером є те, що вони з величезним діяльним градусним діапазоном.

Приблизно від мінус 30 градусів до плюс 120 градусів, бувають і інші разі, коли ці рамки змінюються (в залежності від виду смазочкі). Чудово підходить для смазочкі стартерного вала.

Також слід врахувати, що смазочкі для ШРУС справді призначені для робіт при великих нагрузочка, тому взимку вони не особливо підходять.

Розберемо це, беручи за приклад смазочкі стартера ВАЗ класичному. Спершу знімаємо механізм з авто. Користуємося ключем на 13. Для змазування потрібно демонтувати стартер, хоча не до кінця, як ми робимо це, якщо ремонтуємо або проводимо профілактику. Іншими словами забезпечимо собі вхід до стартерний валу (у інших авто ще потрібно дійти і до редуктора). Весь процес йде за таким планом:

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Перевіряємо і змащуємо стартер на ВАЗ 2114

  1. Відкрутити гаєчку болта контакту і зняти висновок стартерной обмотки.
  2. Зняти реле втягування, перш розкрутивши його три кріпильних болтика.
  3. Взяти й витягнути з нього пружинку. Тому витягти сам якірець з кришечки.
  4. Зняти з частини стартера ззаду його кришечку, перш розкрутивши два болтика кріплення. Зняти кільце стопора вала і шайбу для звільнення вала якоря.
  5. Відкрутити два кріплять болтика і від’єднати ротор від каркаса. Від’єднати від якоря оболонки статора. Потім зсередини статора дістати трубку ізоляції.
  6. Роз’єднати каркас від кришечки статора. Витягти з тримача щітки перемичку. Зняти щітки статора і пружини.
  7. Оправленням випрессовать підшипник ззаду (Втулку задню). Для зняття муфти спереду потрібно витягти якір. Для цього виводимо плечі кріплення з цепленіе.
  8. Знімаємо шайбу стопора викруткою. Також зняти кільце стопора двома викрутками, розтуляючи його.
  9. Зняти з роторного вала муфту. Переходимо до змазування черв’ячного місця з’єднання.
  10. Для цього можете користуватися різними методиками, які були описані вище. В цьому випадку, вам необхідно знати, що перед мастилом чистимо верхівку від старенького масла, а з’єднання черв’ячне намазуємо сильно, щоб реле втягування функціонувало при хорошому темпі навіть взимку.

При розборі стартера і намазуванні його частин радимо зайнятися його повним оглядом з метою профілактики.

Зробимо спробу систематизації матеріалу, і наведемо схему, де буде матеріал про те, яку смазочку для планетарного стартерного редуктора, і ще його вала добре вибрати. Ми не робимо так, щоб ви вибрали, на нашу думку, а лише даємо інформацію, яку ми знайшли.

Вузли для змащення запити до змащенням види мастил
Планетарне редукторне пристрій Довго діє, поєднується з деталями з пластмаси і еластомерами, стійкий до великих навантажень механіки, широкий діапазон функціональних градусів
  • LIQUI MOLY Thermoflex;
  • RAVENOL Arctic Green Grease AGG2;
  • Molykote AG-650;
  • Molykote-7514;
  • смазочка для ШРУС;
  • «Літол 24».
стартерний вал Забезпечують низький коефіцієнт натирання, велика здатність несення, стійкі до дії рідких речовин і захищають від іржі, великий градусний діапазон.
  • Molykote 3400A Leedfree;
  • Molykote BR 2 Plus;
  • графітова мастило;
  • Кастрол LMX;
  • «Циатім 201».
муфта обгону Великий градусний діапазон, сумісний з різними машинними муфтами, стійок до окислювальних процесів і вологи, захищає від іржі поверхні, багато можна користуватися.
  • Molykote 7325;
  • Molykote 33 Medium;
  • Castrol LMX;
  • «Циатім 201»;
  • «Літол 24».

Може бути вам буде легше орієнтуватися, коли ви вивчите наведений матеріал. Адже кожен розповідає про свій досвід на різних форумах. Ще є всякі думки про те, що доцільно при мастилі конкретних частин стартера. Зараз коротко про це.

На багатьох форумах в інтернеті існують різні точки зору на рахунок того, чи варто мазати конкретні деталі редуктора. Обмовимося, що потрібно сильно мазати редуктор планетарний. Так ви доведете до того, що буде нормальна робота.

Для цього можете користуватися: з дорогих смазочек LIQUI MOLY Thermoflex або RAVENOL Arctic Green Grease AGG2, з недорогих «Літол 24», графітову смазочку, смазочкі для ШРУС.

Вибирати потрібно не тільки за вартістю, але і по температурному режиму роботи.

важливо

Що стосується редукторного вала слід користуватися перерахованими нагорі Molykote 3400A Leedfree, Molykote BR 2 Plus, графітову смазочку, Кастрол LMX, «Циатім 201». Що вибирати потрібно виходячи від вартості і режимів температури.

Багато водіїв користуються замість матеріал для змащення WD-40. Але ми не радимо вам так робити, тому що ця речовина не мастило, і завдасть шкоди деталям стартера.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Багато хто думає, що потрібно намазувати втулочки на осі якоря з мідно-графітового речовини. Але це помилка! Їх хорошому ковзанню допомагає графіт, нанесений як порошок на поверхню для роботи. ми знаємо, що графіт допомагає процесу ковзання. Причому і бруд не накопичується.

Що стосується змазування стартерного реле і його якоречка, є ради не мазати взагалі. Тому що смазочка здатна тут збирати бруд, яка щільним шаром завдає шкоди ходьбі Бендикс. Плюс якщо ще смазочка загусне на холоді, то це завдасть ще більшої шкоди згаданим еелементи стартера і створить аварійний режим діяльності і навіть стартер може вийти з ладу.

Виходить вибирати смазочкі для стартера потрібно виходячи з умов роботи машини. Саме від погодних умов. І ще не забуваємо про профілактичному огляді стартера через сорок-п’ятдесят тис.

км їзди або один раз на два роки і змащення його вала і планетарного редуктора. Що стосується змазування вала там, де хід Бендикс або реле втягування, не тільки не потрібно, але і завдасть шкоди.

Втулки з міді також не потрібно мазати, а лише контролювати їх знос.

Мастило стартера – чи потрібно мазати стартер автомобіля і який мастилом найкраще це робити

Мастило для стартера необхідна для того, щоб знижувати внутрішні механічні втрати, які присутні при його роботі.

При відсутності мастила на валі або редукторі, стартер буде працювати в важких умовах, що призведе до його значного зносу і навіть передчасного виходу з ладу.

Тому важливий не тільки сам факт змазування, а й те, яка мастило використовується в стартері автомобіля. Розберемо це питання детальніше.

Розглянуті моменти:

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Які частини стартера потрібно змащувати

Перед тим, як перейти безпосередньо до вибору мастила, необхідно визначитися, які саме внутрішні частини стартера підлягають змазування. Перерахуємо їх:

  • вал стартера;
  • обгінна муфта;
  • редуктор (при його наявності).

Що стосується стартерного вала, то потрібно змащувати його задню частину, щоб полегшити хід поздовжньої муфти. В іншому випадку виникає ризик клина муфти з шестернею, що загрожує поломкою їх зубів.

Також деякі фахівці рекомендують змащувати втягує реле і втулки стартера. На цей рахунок існує багато різних думок. Однак ми дотримуємося погляду, що необхідно змащувати лише вал, редуктор, а рідше і обгону муфту. Про причини ви можете почитати далі.

Профілактику та змазування елементів редуктора необхідно проводити через кожні 40 … 50 тисяч кілометрів пробігу або кожні 2 роки (в залежності, що настане раніше).

Редуктор є не у всіх стартерах, це залежить від конструкції і моделі автомобіля. Його призначення полягає в зниженні механічних зусиль на стартері, через що знижується струм.

Якщо редуктор не буде достатньо змазаний, то це призведе до надмірного навантаження на супутні механізми та зносу акумуляторної батареї.

Тепер перейдемо безпосередньо до питання про вибір мастила для стартера автомобіля.

Мастило для стартера повинна мати наступні властивості:

  • широкий температурний діапазон використання;
  • захистом поверхні від корозії;
  • високою здатністю навантаження;
  • низьким коефіцієнтом тертя;
  • тривалим терміном використання.

Яку мастило використовувати для стартера

Перш ніж перейти до конкретних марок, необхідно визначитися з тим, який кінематичною в’язкістю володіє та чи інша мастило, щоб вона підходила для змазування стартера і його складових.

Відповідно до діючих стандартів, кінематична в’язкість базового масла, яке використовується для виробництва мастила для стартера, повинна бути нижче 100 сСт (cSt, сантістокс, 1 СТС = 1 мм² / с).

Такі склади призначені для експлуатації в умовах дуже низьких температур, високої швидкості взаємодії тертьових металевих чи інших пар і низькою механічного навантаження.

Порада

Якщо масло має кінематичну в’язкість в діапазоні 100 … 200 сСт, то такі склади відносяться до класу загальних автомобільних . Вони призначені для роботи при середніх температурах, середніх швидкостях, і навантаженні від малої до середньої.

Інформацію про кінематичної в’язкості ви знайдете на упаковці мастила, яку плануєте використовувати для стартера. Однак пам’ятайте, що мастила з в’язкістю 100 … 200 сСт не підходять для використання в елементах стартера .

Це твердження засноване на тому факті, що мінімальна температура їх експлуатації становить -20 … 25 ° С. Прикладами таких мастил можуть служити MC-1000, RAVENOL Hot Red Grease HRG2, LIQUI MOLY LM 47.

Тому для багатьох куточків нашої країни цього показника мало, оскільки взимку температура опускається набагато нижче (виняток, природно, становлять південні регіони).

Не плутайте в’язкість базового масла з консистентним в’язкістю (NLGI). Для автомобілів найчастіше використовують мастила з індексом NLGI-2 (м’які мастила).

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Відмінним варіантом мастила для елементів стартера є LIQUI MOLY Thermoflex . Вона відноситься до описаного вище класу з кінематичною в’язкістю до 100 сСт. Зокрема, при температурі + 40 ° С вона має в’язкість в 18 сСт.

Її додатковою перевагою є той факт, що вона може працювати не тільки з металевими, а й пластмасовими деталями.

Її аналогом є RAVENOL Arctic Green Grease AGG2 з діапазоном робочих від температур від -60 ° С до + 120 ° С.

Універсальної відповіді на питання, який мастилом змащувати стартер, немає і бути не може. Однак існує кілька найпоширеніших варіантів, якими користуються автомобілісти на сьогоднішній день. В першу чергу це залежить від температури повітря, при якій планується експлуатувати машину. Зокрема, до якого мінімального значення опускається взимку температура в вашому регіоні.

Серед інших, більш дешевих, використовуваних засобів популярні такі:

  • «Літол 24»;
  • Графітова мастило;
  • Castrol LMX;
  • “Циатім 201”;
  • Мастила для ШРУС.

При виборі тієї чи іншої мастила необхідно знати її характеристики, в першу чергу робочий температурний діапазон. Адже склад повинен забезпечувати нормальну роботу механізму як в сильний мороз, так і в спеку. Далі розберемо більш детально характеристики перерахованих складів.

«Літол 24»

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Це мастило дуже популярна серед автолюбителів і є багато в чому універсальної. Нею можна змащувати струмопровідні елементи та різні рухомі металеві пари. Температурний діапазон становить від -40 ° С до + 120 ° С. Що стосується в’язкості, то вона становить 8 Па · с при + 50 ° С і 650 Па · с при -20 ° С. Цього цілком достатньо для забезпечення нормальної роботи стартера в зазначеному температурному діапазоні. “Литол” підходить для місць, розташованих в середніх географічних широтах (краще не використовувати його в умовах крайньої півночі). «Літол 24» відмінно підходить для змащування редуктора.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

графітова мастило

Температурний діапазон використання цього складу знаходиться в межах від -20 ° С до + 60 ° С. Тому такий невеликий діапазон накладає деякі обмеження на область використання таких мастил. Її можна використовувати в жарких регіонах, а також в тому випадку, якщо ви не хочете переплачувати за більш дорогі мастила.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Castrol LMX LI-KOMPLEXFETT 2

Це пластичне мастило, що складається з загустителя на основі літієвого комплексу. Володіє хорошою водостійкістю і адгезію до металевих поверхонь, високою здатністю навантаження і термічною стабільністю. Мастило Кастрол ЛМГ має нижній температурний діапазон -35 ° С, а верхній – + 170 ° С. Тому багато автовласників застосовують її для змащення редукторного стартера.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

«Циатім-201»

Це антифрикционная приладова морозостійка мастило. Може використовуватися в вузлах тертя, що працюють з малим зусиллям зсуву при невисоких навантаженнях, авіаційній техніці, радіотехнічне обладнання, електромеханічних та інших приладах і точних механізмах, в тому числі, в автомобільній техніці.

Є морозо- і вологостійкої мастилом. Це старе перевірений засіб також може бути використано в якості мастила Бендикс стартера і інших його елементів. Його відмінною рисою є нижня температурна робоча межа, яка становить -60 ° С. Верхня – + 90 ° С.

Тому “Циатім-201” відмінно підходить для використання в північних широтах.

мастило ШРУС

Цих коштів існує багато. Однак їхнім спільним позитивним властивістю є те, що вони володіють великим робочим температурним діапазоном.

В середньому від -30 ° С до + 120 ° С, хоча в окремих випадках його межі можуть бути іншими (залежить від конкретної мастила). Найкраще підходить для змазування вала стартера.

Також потрібно розуміти, що мастила для ШРУС в оригіналі розраховані на роботу при великих навантаженнях, тому в зимових умовах вони працюватимуть не кращим чином.

Як змащувати стартер

Розглянемо цей процес на прикладі мастила стартера ВАЗ класики. Для цього потрібно в першу чергу зняти агрегат з машини. Для цього використовується ключ на 13.

Для виконання змазування необхідно розібрати стартер, проте не повністю, як це робиться при ремонті або профілактичних роботах.

Тобто, необхідно забезпечити доступ до валу стартера (у інших машин також необхідно дістатися і до редуктора). Роботи проходять в такій послідовності:

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Перевірка і мастило стартера на ВАЗ 2114

  1. Відкрутіть гайку контактного болта і зніміть висновок обмотки стартера.
  2. Зніміть втягує реле, попередньо відкрутивши його три кріпильні болти.
  3. Візьміть в руки і витягніть з нього пружину. Після цього вийміть сам якір з кришки.
  4. Зніміть з задньої частини стартера його кришку, попередньо відкрутивши два кріпильні болти. Зніміть стопорне кільце вала і шайбу, щоб звільнити вал якоря.
  5. Відкрутіть два кріплять болта і від’єднайте ротор від корпусу. Від’єднайте від якоря обмотки статора. Після цього з внутрішньої частини статора витягніть ізолюючу трубку.
  6. Роз’єднувач між собою корпус і кришку статора. Вийміть з щіткотримача перемичку. Зніміть щітки статора і пружинки.
  7. С помощью оправки выпрессуйте задний подшипник (другое название — задняя втулка). Чтобы снять муфту с передней части, необходимо достать якорь. Для этого выведите крепежные плечи из зацепления.
  8. Снимите стопорную шайбу с помощью отвертки. Аналогично снимите стопорное кольцо с помощью двух отверток, разжимая его.
  9. Снимите с вала ротора муфту. Можно переходить непосредственно к смазке червячного соединения.
  10. Для этой цели можно использовать разные описанные выше средства. В данном случае вам важно знать, что перед смазыванием вам необходимо очистить поверхность от старой смазки, а само червячное соединение смазывать обильно, чтобы втягивающее реле работало в нормальном режиме даже в морозную погоду.

При разборке стартера и смазывании его деталей рекомендуем вам провести его полный профилактический осмотр.

Спробуємо систематизувати інформацію, і привести для вас таблицю, де представлена інформація про те, яку мастило для планетарного редуктора стартера, а також його вала краще використовувати. Ми не намагаємося нав’язати своє бачення, а лише представляємо відомості, які нам вдалося знайти .

Вузли для смазиваніяТребованія до смазкамПрімери мастил

планетарний редуктор Тривала дія, сумісність з пластмасовими деталями і еластомерами, стійкість до високих механічних навантажень, широкий діапазон робочих температур
  • LIQUI MOLY Thermoflex;
  • RAVENOL Arctic Green Grease AGG2;
  • Molykote AG-650;
  • Molykote-7514;
  • мастило для ШРУС;
  • “Литол 24”.
Вал стартера Забезпечення низького коефіцієнта тертя, висока несуча здатність, стійкість до дії вологи та захист від корозії, широкий температурний діапазон.
  • Molykote 3400A Leedfree;
  • Molykote BR 2 Plus;
  • графітова мастило;
  • Castrol LMX;
  • “Циатім 201”.
Обгінна муфта Широкий температурний діапазон, сумісність з різними муфтами машин, стійкість до окислення і вологості, захист від корозії робочих поверхонь, тривале використання.
  • Molykote 7325;
  • Molykote 33 Medium;
  • Castrol LMX;
  • “Циатім 201”;
  • “Литол 24”.

Напевно на основі наведеної інформації вам буде простіше визначитися з вибором. Адже думок з приводу використання тих чи інших мастил на численних форумах безліч. Також існують розхожі думки з приводу загальної доцільності змазування окремих вузлів стартера. Далі коротко про це.

Так чи потрібно змащувати стартер

На численних форумах в інтернеті існують різні думки на предмет того, чи потрібно змащувати окремі частини стартера. Відразу варто сказати, що рясно можна змащувати планетарний редуктор . Цим ви лише поспособствуете його нормальній роботі.

Для цієї мети краще використовувати: з дорогих мастил LIQUI MOLY Thermoflex або RAVENOL Arctic Green Grease AGG2, з дешевих – “Литол 24”, графітову мастило, мастила для ШРУСа. Також вибір повинен ґрунтуватися не тільки на ціні, але і на температурному режимі експлуатації.

Що стосується вала редуктора , то для цього краще використовувати перераховані вище Molykote 3400A Leedfree, Molykote BR 2 Plus, графітову мастило, Castrol LMX, “Циатім 201”. Вибір знову ж таки залежить від ціни і температурних режимів.

Деякі автолюбителі використовують в якості мастильного матеріалу WD-40. Однак ми НЕ рекомендуємо вам надходити таким чином, оскільки це засіб спочатку не є мастилом, і може пошкодити елементи стартера.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Існує думка, що необхідно змащувати мідно-графітові втулки на осі якоря. Насправді це не так ! Їх нормальному ковзанню сприяє графіт, який нанесений порошковим методом на їх робочу поверхню. Як відомо, графіт відмінно сприяє ковзанню. При цьому на ньому не накопичується бруд.

Що стосується питання про те, чим змастити втягує реле стартера і його якоря, то існує рекомендація не змащувати його зовсім .

Справа в тому, що мастило в цьому місці збирає на собі різний бруд, утворюючи щільний грязьовий шар, що безсумнівно шкодить нормальному ходу Бендикс.

А якщо ця сама мастило загусає на морозі, то це тим більше буде шкідливо для згаданих елементів стартера і загрожує аварійними режимами роботи аж до повного виходу його з ладу.

Що в підсумку

Таким чином, підбір мастила для стартера багато в чому залежить від умов експлуатації машини. Зокрема, від того, за яких морозах вона їздить. Головне, щоб мастило була завжди в нормальній консистенції. Також не забувайте через кожні 40 …

50 тисяч кілометрів пробігу або кожні 2 роки робити профілактичний огляд стартера і змащувати його вал і планетарний редуктор. А ось змащувати вал в місці ходу Бендикс або втягує реле не тільки не має сенсу а й шкідливо.

Мідні втулки також входять до списку не змащуваних деталей, а лише підлягають контролю зносу.

Чим змастити стартер: варіанти і рекомендації

У момент пуску енергія стартера витрачається не тільки не подолання опору мотора, але і на свої внутрішні втрати, які значно зростають, якщо труться деталі не змащувати. Стартер потребує сезонному технічному обслуговуванні (СТО), в яке входить очищення старої і нанесення нової мастила.

Що треба змащувати

Коли працює стартер, виникають навантаження, які хоч і короткочасні, але досить великі за своїми розмірами. У момент входження шестерні стартера в зачеплення із зубчастим вінцем маховика, з’являється сила, що діє в поперечному напрямку до валу стартера.

Така спрямованість навантаження з часом призводить до зносу (стирання) втулок, і вони набувають форму еліпса. При цьому відбувається зміщення вала і зазор між шестернями збільшується, т. Е. Відбувається перекіс зубів.

Стартер насилу справляється з таким навантаженням, підвищується споживаний їм струм, чим обумовлений підвищений нагрів обмотки і силових проводів. У цьому випадку страждає акумулятор.

Зверніть увагу

В особливо важких ситуаціях знос втулок настільки великий, що стартер практично не в змозі обертати колінчастий вал двигуна, та швидке розрядження акумулятора. При багаторазових невдалих спробах можливий майже повний розряд батареї.

Якщо немає можливості прикурити від іншого авто або зарядного пристрою, то чекати доведеться довго. До того ж пластини батареї можуть обсипатися, це загрожує покупкою нової АКБ. Виходить, що своїми нерозумними діями його і погубили. Продовжити життя втулкам і, відповідно, акумулятора можна, якщо вчасно змастити стартер. Кожен може зробити це своїми руками, не відвідуючи автослюсаря.

Змастити треба не тільки втулки, а й вал стартера, щоб поздовжній хід обгонів муфти ні утруднений. Важливо це тому, що при заклинювання муфти з шестернею є ймовірність поломки зубів. Визначити це можна по характерному звуку.

Стартер може бути як з редуктором, так і без нього.

Редуктор дозволяє знизити споживання струму від акумулятора. Розібрати його своїми руками нескладно. Практично весь стартер можна розкидати по запчастинах. Наявність шестерень редуктора створює опір, яке значно більше, коли мастила всередині немає або вона перетворилася в дуже густу мастику.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Як правило, звертати увагу на стартер потрібно раз в 45 000 км, в іншому випадку своїми діями (або бездіяльністю) можна нарватися на неприємності.

Можна ще змастити якір тягового реле, якщо він заіржавів. Перед цим, відповідно, очистити його поверхню від корозії, щоб вона стала гладкою. Але, бажано, залишити цю деталь без змащення або нанести її дуже тонким шаром, щоб не ускладнити хід при низьких температурах і не зробити пилозбірником.

Отже, змастити при технічному обслуговуванні своїми руками потрібно:

  • втулки;
  • Вал стартера;
  • Редуктор (якщо є);
  • Якір тягового реле.

чим змащувати

В інтернеті можна знайти багато форумів, на яких сперечаються про те, яка мастило краще для стартера. Питання її вибору актуальний в тому випадку, якщо розбирати стартер будете своїми руками. Якщо ж цим займається автосервіс, то вибирати не доводиться.

Для того, хто хоче зробити це своїми руками, є кілька варіантів:

  • Литол;
  • Графитовая;
  • Моторне масло;
  • Кастрол;
  • Циатім-201;
  • Мастило ШРУС.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Для того щоб вибрати правильний варіант мастила, потрібно знати характеристики і область застосування. При низьких температурах мастило втрачає свої властивості, стає більш в’язкою, а при високих може закоксовивается. Перед тим як приступити до змазування стартера, треба по характеристикам підібрати морозостійка, найбільш зберігає свої властивості засіб.

Литол 24

Працездатний в діапазоні від -40 до 120 градусів. В’язкість від 8 до 650 Па-с. В область застосування входять шарніри і деталі, що труться електричних машин.

графітова мастило

Застосовується в діапазоні температур від -20 до 70 градусів. В’язкість у неї 100 Па-с при нульовій температурі повітря. Використовується в деталях, що піддаються великому навантаженні в основному це підвіски автомобілів і тракторів.

Моторне масло

При використанні моторного масла, краще застосовувати синтетичне, т. К. Воно в значній мірі зберігає свою в’язкість при низьких температурах. Воно утворює досить міцну плівку на поверхні металу.

Кастрол

Castrol LMX виготовлена ​​на літієвої основі. Температурний діапазон від -35 до 140. В’язкість при 40 градусах близько 83. Застосовується в сільнонагруженних вузлах.

Циатім-201

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Являє собою масло, загущених літієвим стеаратом. Використовується при температурах від -60 до 90 градусів. В’язкість вже при -50 буде 1100 Па-с.

мастило ШРУС

Температурний діапазон використання від -30 до 120 градусів. В’язкість при -30 буде 1800 Па-с. Область застосування – шарніри рівних кутових швидкостей.

При обслуговуванні стартера своїми руками моторним маслом найкраще змастити цапфи і вал, в редуктор можна закладати Литол 24 або Castrol LMX. При цьому майте на увазі, що купувати мастило потрібно в перевірених місцях, щоб уникнути підробок.

Самостійний ремонт стартера: інформація для тих, хто не поспішає на СТО

Напевно, кожен автовласник стикався з проблемою, коли завести двигун не виходить. Як показує практика, часто причиною несправності є саме стартерний пристрій, який відмовляється працювати. Детальніше про те, як проводиться діагностика і ремонт стартерів, ви зможете дізнатися з цього матеріалу.

За фактом основні несправності стартера можуть бути «замасковані» під поломки інших вузлів машини. Так що перед тим, як розбирати і перебирати свій несправний вузол необхідно вже після того, як ви точно переконаєтеся в його непрацездатності.

Щоб визначити тип поломки, нижче наведені основні ознаки несправності стартера:

  1. При повороті ключа чути клацання, при цьому якір механізму не обертається. Якщо це дійсно проблеми зі стартером, то АКБ буде заряджена.
  2. Ремонт стартерів та генераторів може здійснюватися в тому випадку, якщо електродвигун повільно прокручувати колінчастий вал, при цьому сам силовий агрегат не зможе завестися. Супутнім ознакою проблеми буде підвищений розряд батареї.
  3. Перебрати розібраний вузол необхідно в тому випадку, якщо спроба запуску мотора супроводжується сторонніми звуками – скреготом, скрипом і т.д. Зрозуміло, це може бути пов’язано з роботою інших вузлів, в тому числі генератора.
  4. Пристрій гріється. Щоб зрозуміти, гріється вузол чи ні, до нього необхідно отримати доступ. Грітися механізм може з різних причин, але його перегрівання завжди вказує на несправність.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Щоб не допустити виходу з ладу вузла, періодично має здійснюватися технічне обслуговування стартера. Блокування стартера може статися з різних причин, тому ТО – це невід’ємна частина процесу.

Що стосується безпосередньо поломок, то вони можуть бути такими:

  • на валу якоря заїв привід;
  • тягове реле працює нестабільно;
  • контакти на цьому реле могли залипнути;
  • вийшла з ладу зворотна пружинка – мова може йти як про муфті вільного ходу, так і про вимикачі запалювання;
  • вийшли з ладу підшипникові елементи механізму;
  • зносилися шийки на валу якоря;
  • ослабли гвинти фіксації пристрою, в результаті чого вузол працює під вібрацією;
  • сталося пошкодження зубчиків конструкції;
  • всередині самої конструкції ослаб фіксатор полюса, що призвело до того, що його став зачіпати якір.

демонтаж пристрою

Перед тим, як зняти стартер і як полагодити його, потрібно врахувати, що це завдання досить трудомістка. Проте, зняття стартера і його розбирання є обов’язковою умовою для усунення несправності.

Як зняти стартер своїми руками:

  1. Перед тим, як зняти стартер, потрібно провести відключення акумулятора від бортової мережі авто. Будь-які роботи по ремонту генератора і разом із цим приладом здійснюються при відключеною бортової мережі.
  2. Якщо ви не знаєте, як зняти стартер автомобіля, то після того, як бортова мережа буде знеструмлена, на клемах реле вузла, а також на його корпусі, потрібно викрутити гайки. Якщо врахувати різні специфіки збірки транспортних засобів, то стартера можуть кріпитися на різних фіксаторах. Але зазвичай для демонтажу механізму потрібно головка на 13.
  3. Після цього потрібно від’єднати проводку харчування і відсунути її.
  4. Якщо на моторі є захист, її потрібно демонтувати.
  5. Після цього викручуються гайки фіксації пристрою до блоку. Зробивши це, сам механізм можна зняти (автор відео – Будні Автобізнес).

Перевірка і ремонт

Як сказано вище, зламатися механізм може з різних причин. Тому ремонт стартера автомобіля повинен здійснюватися відповідно до підсумків діагностики.

Перед тим, як відремонтувати стартер, необхідно запастися усіма потрібними інструментами і комплектом для ремонту. Ремкомплект стартера можна придбати в будь-якому автомобільному магазині.

Якщо ви не знаєте, як розібрати стартер, спробуйте скористатися сервісним мануалом до авто, але зазвичай в цьому немає нічого складного.

реле

В першу чергу, ремонт стартера автомобіля включає в себе діагностику реле.

При подачі напруги на плюсової висновок обмотки повинен пролунати клацання – той звук буде свідченням працездатності реле, при цьому Бендикс вузла повинен переміститися.

На підключеному екрані омметра при цьому буде показано замикання контактів. Якщо цього не відбулося, то ремонт стартера автомобіля зводиться до відкручування болтів і заміні реле.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

щітки

Ремонт вантажних стартерів або для легкових машин може звестися до заміни щіток.

Заміна щіток стартера здійснюється шляхом демонтажу задньої кришки, при цьому, навіть якщо щітковий вузол не зносився, фахівці все одно радять його міняти.

Розбирання стартера покаже, що щітки розташовані в задній частині моторчика, при цьому якщо одна з них ламається, це призведе до непрацездатності вузла в цілому. Для демонтажу необхідно викрутити клеми і витягти пружинки.

статор

Перебирання стартера включає в себе перевірку статора, за допомогою омметра необхідно провести його діагностику на пробій, при цьому отримані показники повинні становити не менше 10 кОм.

Якщо отримані показання інші, то ремонт стартерів іномарок або вітчизняних авто полягає в заміні статора.

У деяких випадках, якщо на авто використовується редукторний механізм, може знадобитися заміна стартера в зборі, оскільки конструктивні особливості такого пристрою не дозволяють виконати його ремонт. Детальніше про діагностику і ремонт вузла дізнайтеся з відео (автор відео – канал Ексін Плюс).

ротор

Полагодити стартер можна шляхом заміни ротора, щоб дістатися до нього, потрібно відкрутити шпильки, здатні фіксувати дві частини електромотора. Зробивши це, можна провести демонтаж вузла повністю, заздалегідь демонтувавши стопорне кільце з шайбою.

Перш ніж замінити ротор, потрібно приділити час перевірку обмоток, при наявності слідів кіптяви на них потрібно здійснити заміна якоря. Також перевірте колектор – на ньому може бути невеликий наліт, але іноді його великий шар є причиною неможливості запуску механізму.

Ремонт стартера своїми руками в даному випадку буде полягати в очищенні колектора з використанням наждачки.

Далі, проводиться перевірка механічної складової.

Якщо ви пропустите якусь поломку, згодом це може стати причиною більш серйозної проблеми, так що якщо ви не впевнені в своїх силах, то єдине, що вам може допомогти, це заміна стартера.

У деяких випадках локалізувати несправність допоможе заміна втулок стартера. Така необхідність виникає рідко, але іноді заміна втулки стартера дійсно допомагає вирішити проблему.

збірка

Збірка стартера є завершальним етапом ремонту. Перш ніж зібрати стартер, вал, редуктор, якір і втулки потрібно змащувати.

Чим же можна змастити стартер перед тим, як його збирати? Для цього може використовуватися графітова мастило, Литол, моторна рідина.

Збірка і установка стартера здійснюється в зворотній послідовності, після монтажу необхідно провести перевірку працездатності вузла.

Щоб упевнитися в тому, що ремонт був проведений правильно, на корпус механізму потрібно подати мінус, а на обмотку – плюс.

Якщо після підключення Бендикс може переміщатися вперед і назад, при цьому контакти реле замикаються нормально, це свідчить про те, що механізм повністю робочий.

Після подачі плюса на електродвигун, моторчик має обертатися рівномірно, будь-які шуми і звуки при цьому повинні бути відсутніми. Якщо звуків немає, то механізм ставиться на місце.

важливо

У тому випадку, якщо ви допустили будь-які помилки в збірці механізму, експлуатувати транспортний засіб не рекомендується. В іншому випадку ви можете зіткнутися з проблемою десь в дорозі, а найгірше буде, якщо вона наздожене водія при їзді за містом по трасі.

Тому якщо ви сумніваєтеся в тому, що все зроблено правильно або в процесі виконання робіт були допущені помилки, краще буде проконсультуватися з цього приводу з фахівцем.

Повірте – краще один раз трохи заплатити, але бути впевненим в тому, що машина буде працювати нормально, ніж заощадити і зіткнутися з більш високими витратами на ремонт.

Якщо ви вирішили самостійно відремонтувати пристрій, вам корисно буде дізнатися про основні нюанси, які потрібно дотримуватися в ході проведення цієї процедури, ці правила наведені на відео (автор ролика – канал АВТО РЕЗ).

Чим змастити стартер автомобіля?

Назад до списку статей

Енергія, що надходить в стартер, потрібно не тільки для подолання опору двигуна, але і для запуску внутрішніх деталей пристрою.

Пуск силової установки автомобіля затрудняється, якщо вузлові елементи стартера не матимуть необхідну силу тертя.

Сезонне технічне обслуговування стартера має на увазі, в першу чергу, видалення старого мастила і обробку деталей новим мастильним матеріалом.

Чим і як змастити стартер?  Технічне обслуговування двигуна своїми силами

Навантаження, яка йде на стартер при запуску двигуна, незважаючи на її короткочасність, має досить-таки істотну величину. Сила, яка діє на вал через шестерні і маховик стартера, може запросто призвести втулки в непридатний стан.

Беручи еліпсоподібну вид, зношені втулки служать причиною виникнення зазору між шестернями. А приведення в дію зміщеного через виниклу несправність вала буде нести додаткове навантаження на весь пусковий механізм машини.

В результаті нагріваються силові дроти і обмотка, в стартер надходить більше струму, акумулятор швидко втрачає свою працездатність. Якщо не проводити СТО вчасно і довести ситуацію до межі, то, врешті-решт, стартер перестане рухати колінчастий вал.

Водій в цій ситуації буде багаторазово, але безуспішно намагатися завести автомобіль. Марні спроби лише погіршать ситуацію і остаточно розрядять акумулятор.

Попередити таку плачевну ситуацію можна, своєчасно обробляючи стартер мастильної рідиною. Регулярний догляд за станом пускового пристрою двигуна продовжить життя акумуляторної батареї.

Необов’язково звертатися до допомоги автослюсаря, щоб проводити СТО стартера. Мастило потрібна як втулкам, так і валу стартер, щоб полегшити хід муфти. Адже якщо муфта заклинить, то неминуча поломка зубів шестерень. Про цю несправність дасть знати незвичайний і небажаний стукіт під капотом авто.

При технічному обслуговуванні стартера зазвичай обробці підлягають:

  • редуктор (при наявності),
  • вал стартера,
  • якір тягового реле,
  • втулки.

Мастило для стартера

Автовиробники радять проводити СТО та замінювати мастило стартера кожні 40-50 тисяч кілометрів пробігу. Не завадить також обробка спеціальною рідиною якоря тягового реле. Але так як ця деталь не захищена, то цілком ймовірно, що при рясному мастилі якір буде збирати пил і ускладнювати запуск двигуна.

В якості рідини для обробки деталей пускового механізму підійдуть:

  • мастило ШРУС,
  • литол,
  • циатім №201,
  • моторне масло,
  • графітова мастило.

Емульсія Xiameter використовується в складі багатьох мастильних засобів. При виборі мастильного кошти важливо враховувати, що температура повітря безпосередньо впливає на характеристику мастила. Так, високі температури послужать закоксовування мастила. А, навпаки, в’язкість рідини підвищується при низьких температурах. Тому хорошим варіантом для обробки стартера будуть морозостійкі засоби.

Литол, як один з найбільш часто вживаних мастил для деталей стартера, має відмінний температурний діапазон роботи. В’язкість літолу також має хороший показник – 10-640 Па-с. Серед моторних масел рекомендують вибирати «синтетику», яка витримує морози і добре зберігає металеві елементи.

Графітова мастило не витримує високі температурні діапазони. Тому частіше застосовується для обробки вузлів ходової частини автомобіля. А циатім і мастило ШРУС мають схожі технічні показники. Як стає ясно за влучним висловом, літол вважається найбільш оптимальним варіантом для обробки стартера.

Ремонт і технічне обслуговування стартера

До основних несправностей стартера належать: зношування і забруднення щіток і колектора, ослаблення кріплення проводять проводів, окислення контактів вимикача, зношування деталей муфти вільного ходу і зубів шестерні, обрив або замикання в ободах.

Ці несправності можуть призвести до того, що стартер перестає працювати або не розвиває потрібної частоти обертання і потужності.

Крім того, через несправності при включенні запалювання якір стартера почне обертатися, а колінчастий вал двигуна буде залишатися нерухомим, а також може з’явитися сильний шум при роботі стартера; Якщо стартер не працює, то для виявлення причини несправності необхідно включити фари і стартер: якщо при включенні стартера напруження ламп не змінюється, то це означає, що проблема або в поганому контакті або в обриві ланцюга допоміжного реле, або ланцюга основного робочого струму стартера. Якщо при включенні стартера напруження лампи зменшується, то це говорить про те, що найбільш ймовірними причинами неполадки можуть бути поганий стан акумуляторної батареї, або порушення контактів в її клемних з’єднаннях, або несправність електродвигуна стартера. Місце поганого контакту в електричному ланцюзі, а також ділянку з обривом визначаються за допомогою контрольної лампи, яку необхідно послідовно підключати до вузлів електричного кола. Крім цього необхідно перевіряти ступінь зарядженості акумуляторної батареї. Якщо при включень стартера прослуховуються характерні клацання, значить, тягове реле знаходиться в справному стані.

Найбільш частими причинами того, що при включенні стартера колінчастий вал починає обертатися дуже повільно є окислення або ослаблення кріплень контактів робочої електричного кола стартера, недозаряд акумуляторної батареї, пробуксовка роликового муфти вільного ходу.

Якщо акумуляторна батарея працює справно, то стартер необхідно зняти з автомобіля для детальної перевірки та усунення неісправностей.Еслі при включенні стартера якір обертається, а маховик нерухомий, це означає, що сталася поломка повідкового кільця муфти або буферної пружини.

Крім цього причинами цієї неполадки може бути пробуксовка муфти вільного ходу, випадання осі або поломка важеля муфти.

Сильний шум при включенні і роботі стартера може з’явитися через ослаблення його кріплень, обриві утримує обмотки реле, що втягує, а також в результаті поломки зубців шестерні приводу і вінця маховика.

Крім цього сильний шум після включення двигуна говори про те, що стартер не виключився.

В цьому випадку необхідно терміново заглушити двигун, а потім приєднати акумуляторну батарею, перевірити кріплення стартера, а при необхідності зняти його і перевірити стан зубців шестерні приводу обмоток і обмоток реле, що втягує.

Порада

Ремонт стартера включає в себе перевірку працездатності стартера на стенді, його розбирання, перевірку його деталей і подальшу сборку.Проверка працездатності стартера здійснюється на спеціальному стенді в двох режимах: в режимі холостого ходу і під навантаженням.

При перевірці необхідно переконатися, що з’єднувальні дроти до батареї і амперметра мають перетин не менше 16 мм 2. При підводиться напрузі в 12 В стартер повинен в режимі холостого ходу споживати електричний струм силою 70-85 А, а його частота обертання повинна складати приблизно 5000 ± 500 хв-1.

Підвищений струм, низька частота обертання, а також нехарактерний шум під час роботи говорять про механічні або електричні несправності.

Зменшений споживаний струм, а також знижена частота обертання якоря при споживанні нормального напруги свідчать про порушення контактів у з’єднаннях проводів або в щітковому вузлі, таких як заїдання щіток, забруднення колектора, знос деталей.

Для випробувань стартера в навантаженому режимі на шестерню приводу необхідно надіти спеціальне затискні пристрої з важелем, який з’єднується з динамометром і визначає гальмівний момент. У процесі випробування проводиться короткочасне включення стартера, при якому за шкалою динамометра відбувається вимір розвиває їм зусилля.

Включення повинні складати приблизно 4-5 секунд, щоб не перегріти і не пошкодити обмотки стартера. Після цього перемножують величину зусилля, виміряну за допомогою динамометра, на довжину плеча важеля і в результаті отримують розвивається стартером крутний момент.

Отримана величина розвивається крутного моменту повинна відповідати паспортним даним.

  • Розбирання стартера проводять в наступному порядку: 1) від’єднують від втягує реле висновок котушки збудження, потім висновок котушки збудження від’єднують від кришки і після цього знімають; 2) вивертають стяжні болти, потім знімають кришку зі щоками і виймають щітки з щіткотримачів з боку колектора; 3 ) роз’єднують корпус з передньою кришкою і виймають якір в зборі з муфтою вільного ходу;
  • 4) знімають муфту вільного ходу, для цього потрібно зрушити обмежувальне кільце в сторону приводу і видалити з проточки вала якоря стопорне кільце.

Після розбирання стартера всі його деталі необхідно промити, потім просушити стисненим повітрям і перевірити на работоспособность.Проверка деталей стартера на замикання здійснюється за допомогою автотестера або джерела живлення і індикатора (контрольної лампи).

При виявленні замикання деталь змінюється на нову. На якорі стартера не допускається наявність різних механічних пошкоджень шліців і підвищеного зносу колектора.

Якщо на колекторі виявляється значна шорсткість, то його протачивают, а потім зачищають дрібнозернистою шліфувальною папером.

Для того щоб зняти замкнуті котушки збудження необхідно за допомогою прес-викрутки відвернути гвинти їх кріплення до корпусу стартера. При складанні стартера головки цих болтів зачеканивают щоб уникнути мимовільного проворачіванія.Муфта вільного ходу перевіряється шляхом провертання її шестерні на ступиці.

Зверніть увагу

Шестерня повинна вільно провертатися щодо маточини в одну сторону і не провертатися в іншу. Не допускається наявність відколів і слідів викришування на зубах шестерні. Якщо на заходная частини шестерні утворилися невеликі забоїни, то їх можна видалити шліфуванням дрібнозернистим шліфувальним кругом.

Не допускається наявності на кришці стартера різних відколів і тріщин. Допускається перепрессо-вивать зношені втулки якоря.

Щітки повинні вільно переміщатися в щеткодержателях, сильно зношені щітки необхідно замінити разом з щіткотримачами. У більшості легкових автомобілів висота щіток не повинна бути менше 12 мм.

Збірка стартера здійснюється в порядку зворотному розбиранні. При складанні гвинтові шліци вала якоря необхідно змастити моторним маслом, а втулки якоря і шестерню приводу найкраще змастити мастилом «Літол-24».

При збірці необхідно здійснювати регулювання осьового переміщення вала якоря шляхом підбору кількості та товщини регулювальних шайб, які встановлюються на передній або задній шийках валу якоря. Розташування регулювальних шайб визначається конструкцією стартера.

Після складання необхідно перевірити правильність регулювання приводу по відстані між торцем шестерні муфти вільного ходу і обмежувальним кільцем її ходу.

Технічне обслуговування стартера зводиться до періодичної підтягування кріплень приводів і очищення зовнішніх поверхонь від забруднень.

Через кожні 45 000 км (а при необхідності можна і раніше) пробігу необхідно знімати стартер з автомобіля, для того щоб його розібрати, прочистити і перевірити стан його деталей і мастила.

важливо

При цьому необхідно зачищати колектор і при необхідності замінювати, зношені щітки, а також виконувати регулювання приводу і осьового переміщення вала якоря.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…