Якщо у вас машина «на автоматі», вам повинно бути цікаво дізнатися, чим небезпечний перелив масла в АКПП. Для цього механічного вузла шкідливий і занижений рівень мастила, тому його потрібно завжди підтримувати на нормальної позначці. Якщо допустити перелив масла в автомат, наслідки можуть бути самими неприємними, аж до позапланового капітального ремонту коробки.

При заміні мастильного складу потрібно дотримуватися елементарного правила: заливати таку ж кількість мастильної рідини, яке зливається. Справа в тому, що при нагріванні об’єм мастила трохи збільшується і компресія зростає.

Масло може спіниться і видавитися через отвір для щупа. У зв’язку з цим не можна допускати переливу масла в АКПП, інакше це загрожує неприємностями. Завищена компресія шкідлива для слабких з’єднань і стимулює появу протікання.

Рекомендуємо також до прочитання інструкцію по заміні масла в АКПП.

до змісту ↑

Неприємні наслідки переливу

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Наслідки переливу – тече масло

Тепер пропонуємо розібратися, чим же небезпечний перелив масла в АКПП? У більшості випадків рідина заливають вище покладеного рівня при заміні масла.

Справа в тому, що після зливу старої рідини деяка її частина залишається всередині, тобто якщо залити кількість масла з технічного керівництва, рівень безумовно перевищить нормальну оцінку.

У зв’язку з цим при заливанні нової мастила потрібно контролювати її рівень щупом або просто заливати таку ж кількість, яке було перед цим злито.

Серед небезпечних наслідків переливу масла в АКПП можна виділити наступні:

  • фрикційні елементи починають пробуксовувати;
  • зростає компресія всередині коробки;
  • виникають ривки, що відчуваються при перемиканні швидкостей.

Помітивши ривки при перемиканнях, заглушите мотор і залиште машину, щоб трансмісійна рідина охолола. Якщо цього не зробити, можливі проблем.

Чи не кожен автомобіліст може визначити перелив масла в АКПП, не звернувшись до сервісного центру. Фахівці рекомендують зливати надлишки через технологічний отвір.

Коли перелив несуттєвий, проблем виникнути не повинно, а якщо він буде критичним, відбудеться ось що:

  • зайва рідина після розігріву видавить або виведе з ладу сальники;
  • в маслі утворюються повітряні бульбашки, які будуть притягувати забруднення, що негативно впливають на роботу складного механічного вузла;
  • збільшиться витрата палива;
  • масло швидко втратить свої робочі характеристики;
  • трансмісійна рідина через високого рівня в АКПП почне видавлюватися через щуп або інші сполуки.

до змісту ↑

Як перевірити рівень масла самостійно?

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Рівень масла на щупі

Кожен автовласник може виявити критичний перелив масла в коробці автомат, діючи за простою інструкції. Для початкового заливання в АКПП потрібної кількості масла, що не перевищивши позначку, потрібно використовувати щуп.

На ньому є ризики, що дозволяють визначати рівень рідини в системи. При цьому відмітка cold передбачає, що масло холодне, а якщо мотор розігрітий, потрібно орієнтуватися по позначці hot.

Також на щупі є ризики мінімального і максимального рівнів, між якими і має бути масло.

При заливанні масло, не допустивши його перелив в автоматичній коробці передач, керуйтеся найпростішими правилами:

  • вивчіть інструкцію з експлуатації і дізнайтеся, скільки масла повинно бути в системі;
  • при зливі старого мастила до 20-25% її залишиться всередині;
  • заведіть двигун і дозвольте йому деякий час попрацювати, щоб масло стало більш рідким і краще випливало з системи;
  • поставте важіль перемикання передач в положення нейтралі або паркінгу;
  • якщо на щупі всього одна відмітка, орієнтуйтеся на неї при заливанні нової рідини;
  • краще заливати стільки трансмісійного масла, скільки було злито перед цим.

У автоматичні коробки передач важливо заливати спеціальне масло, належним чином передає крутний момент від мотора трансмісії. Гарна рідина ретельно видаляє дрібні частинки, які виникають при контакті тертьових деталей, а згодом вони затримуються фільтром.

Щоб уникнути поломок АКПП потрібно заливати тільки перевірені і бажано оригінальні масла, рекомендовані автовиробником. Купуйте ці трансмісійні рідини в перевірених компаніях або магазинах.

до змісту ↑

Як видалити зайве масло з коробки?

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Висмоктування масла шприцом

Усунути перелив масла в АКПП неважко, але потрібно спочатку визначити це порушення. На перелив мастила в автоматі вказують такі симптоми:

  • передачі перестали перемикатися;
  • коробка перегрівається;
  • погіршився тепловий обмін;
  • коробка почала видавати сторонні звуки.

Для усунення проблеми переливу потрібно загнати автомобіль на оглядову яму або підняти за допомогою підйомника. Після цього необхідно демонтувати масляний фільтр. Дозвольте трансмісійної рідини злитися, а потім вкрутіть фільтр на місце і перевірте рівень щупом. Якщо злили зайве, залийте кілька назад, але не перевищуйте позначку MAX на щупі.

Також можна відсмоктати масло з АКПП через отвір щупа, усунувши проблему переливу. Одягніть на великий медичний шприц трубку від крапельниці і заведіть кінець в отвір щупа. Висмокчіть кілька, щоб мастильна рідина виявилася в межах норми.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Відео:

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Відео: Як правильно виміряти рівень масла в АКПП? | AutoGuide

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Відео: Як долити або відкачати масло з АКПП?

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Відео: Як правильно виміряти рівень масла в АКПП на Mazda Demio (Ford Festiva Mini Wagon)

Наслідки переливу масла в АКПП автомобіля

Автовиробники не втомлюються модернізувати системи автомобілів, рік за роком створюючи все більш складні конструкції механізмів. Одним з найважливіших агрегатів будь-якої машини є трансмісія, що складається з безлічі вузлів і елементів, які потребують догляду для підтримки функціональності.

Частина системи – КПП – вимагає до себе чималої уваги з боку автовласника, адже в разі раптової відмови пристрою в невідповідний момент наслідки можуть бути сумними не тільки для автомобіля, але і для самого водія. Стежити за стабільністю роботи коробки – завдання кожного автомобіліста.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без панікиНе можна допускати переливу масла в АКПП.

Сучасні АКПП відрізняються непростим конструктивним будовою, тому нерідко додатковими пристроями виробляється в автосервісі фахівцями. Але є завдання, підвладні кожному власнику авто, такі як перевірка рівня і заміна трансмісійної рідини.

Процедури такого плану цілком здійсненні своїми силами і не вимагають залучення співробітників сервісу, але багато початківці автолюбителі можуть стикатися з проблемою перевищення допустимих обсягів мастила. Розглянемо, наскільки шкідливо це для коробки і що буде, якщо перелити масло в АКПП.

Преізбитка рідини однозначно допускати не можна, так само як і нестачі, але серйозність наслідків буде залежати від рівня переливу.

Скільки ж потрібно заливати масла в автоматичну КПП

Інформація про точні заправних обсягах конкретної коробки міститься в мануалі, адже норми для кожного виду пристрою для різних автомобілів відрізняються, все залежить від особливостей будови. Скільки потрібно заливати масла в КПП, залежить також від способу заміни.

Середні показники обсягу коробки – 6 – 8 літрів, при оновленні рідини може йти близько 3 літрів.

Часткова заміна не припускав повного заміщення масла, тому зазвичай заливають нову трансмісійну рідина в тому ж обсязі, що був злитий, а потім коригують її рівень за потребою.

При незначному переливе можна не боятися серйозних наслідків, а помітити перевищення рівня на 1 – 1,5 см в процесі роботи коробки навряд чи вдасться. Інша справа, якщо обсяг залитого масла в АКПП істотно перевищує допустиму норму. В такому випадку неприємний результат з подальшим ремонтом або заміною пристрою не змусить довго себе чекати.

Ознаки переливу масла:

  • в системі підвищується тиск, внаслідок чого відбувається витікання рідини через отвір сапуна, сальники, пробку щупа, але це найменше з зол, спровокованих її надлишком;
  • як результат спінювання масла, утворюються бульбашки, які сприяють зниженню якісних характеристик мастила, зменшується щільність складу;
  • АКПП нестабільно функціонує, спостерігаються ривки, поштовхи, часто супроводжуються шумом;
  • в умовах поганої теплопередачі підвищується ймовірність перегріву коробки.

Будь-які відхилення від нормального функціонування пристрою повинні насторожити водія, так як з часом ситуація тільки погіршується і може привести до сильних пошкоджень АКПП.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Причини перевищення рівня

Найчастіше високий рівень масла в АКПП спровокований недотриманням правил в ході заміни. Якщо не дати рідини стекти максимально і додати рекомендований обсяг за інструкцією, може спостерігатися перевищення норми. Масло залишається в деякій кількості в системі, тому відразу лити строго за регламентом не слід.

Краще відштовхуватися від обсягу злитої відпрацьованої рідини, після чого відрегулювати її рівень. Додавати масло потрібно повільно, даючи йому заповнити всі канали пристрою. Ще однією причиною перевищення рівня може бути той факт, що багато хто не враховують властивості масел, завдяки яким рідини збільшуються в обсязі при нагріванні.

Так, налив до максимальної позначки мастило, а потім розігрів трансмісію, можна виявити, що рівень піднявся понад норму.

Перевірка рівня масла в автоматичній трансмісії

Для отримання найбільш точних результатів перевіряти рівень трансмісійної рідини потрібно як в прогрітому стані, так і «на холодну», використовуючи при цьому вимірювальний щуп.

Перед перевіркою слід звернути увагу на рекомендації автовиробника з цього приводу.

Зверніть увагу

На багатьох приладах є позначки «COLD» і «HOT», орієнтуватися потрібно по тій шкалі, яка відповідає стану масла.

Процедура проводиться при розігрітій трансмісії або після запуску двигуна на 3 – 5 хвилин, після чого можна починати:

  • автомобіль ставимо в паркувальне або нейтральне положення;
  • дістаємо контрольний щуп, протираємо його насухо і повертаємо на місце;
  • знову витягуємо прилад і аналізуємо ситуацію;
  • при нестачі доливаємо мастило (лити потрібно повільно), а якщо рівень масла в АКПП вище норми, то вживаємо заходів з видалення надлишків;
  • проїхавши 10 – 1 км., потрібно повторити процедуру перевірки.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Чи шкідливий підвищений або знижений рівень масла в АКПП

Наслідки переливу масла в АКПП можуть бути самими різними.

Своєчасно усунутий проблема не вплине на роботу пристрою, але якщо процес відразу ж не зупинити, результатом буде поломка деталей коробки.

Через величезного впливу рівня рідини на стабільність функціонування, важливо усвідомлювати, чим загрожує перелив масла. Значне перевищення норми так само шкідливо, як і недолік мастильного матеріалу.

Чим небезпечний перелив масла для АКПП:

  • порушення роботи коробки, поява шумів і погане перемикання передач;
  • спочатку з ладу виходять фрикційні диски, і якщо проблему ігнорувати далі, за ними підуть і інші елементи пристрою;
  • збільшення витрати палива, викликане потраплянням надлишків масла, витісненого під тиском з КПП, на датчик витрати повітря;
  • якщо рідина потрапить на свічки запалювання, то це може спровокувати порушення роботи циліндрів.

Проблема може проявитися не відразу, а в процесі подальшої експлуатації, найчастіше ознак переливу масла водій не помічає, тому стежити за рівнем рідини важливо регулярно.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Способи видалення зайвого масла

При незначному переливе проблема гостро не стоїть, тому і панікувати не слід. Коли надлишок рідини виявлено своєчасно, можна не привертати до процесу співробітників сервісу.

Якщо автомобіліст перелив масло в АКПП при заміні, він здатний цілком впоратися із завданням самостійно. Часто рішенням стає зняття масляного фільтра. Коли рідина повністю стікає з фільтруючого елемента, його встановлюють на місце.

Якщо подібні маніпуляції не допомогли усунути проблему, проводиться видалення зайвого обсягу мастила методом її відсмоктування.

Щоб самостійно видалити надлишки масла таким способом знадобляться 10-кубовий шприц і крапельниця. Далі виконуємо ряд нескладних дій:

  • відрізаємо 60 – 70 см. від трубки;
  • опускаємо її одним кінцем нижче в отвір для щупа (при відсутності такого використовуємо заливне);
  • на шприц без голки надягаємо другий кінець трубки і за допомогою поршня забираємо надлишок олії;
  • в процесі перевіряємо рівень рідини, щоб потім не довелося доливати мастило.

Якщо обсяг перелитої масла більш значний, то зливати надлишок вже буде потрібно через спеціальний отвір.

Процедура видалення надлишку мастила досить проста, тому впоратися з нею зможе навіть початківець автомобіліст.

важливо

Головне, за умови контролю рівня рідини, щоб не накликати неприємностей, пов’язаних з недоліком мастильного матеріалу.

Перевіряти обсяг і стан ATF необхідно з періодичністю, встановленої регламентом автовиробника або частіше при наявності несприятливих умов експлуатації машини.

Наслідки переливу масла в АКПП автомобіляСсилка на основну публікаціюЩо буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без панікиЩо буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Що буде якщо перелити масло в АКПП? – авторідин

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Чим загрожує перелив масла в АКПП?

Принцип роботи у автоматичних коробок передач значно відрізняється від класичної механіки. В АКПП трансмісійне масло відіграє не тільки роль мастила, але і виконує функцію переносника енергії. А це накладає певні обмеження на робочі рідини, що використовуються в автоматах.

Чим загрожує перелив масла в АКПП? Нижче розглянемо кілька ймовірних наслідків, які можуть виникати при перевищенні рівня робочої рідини в автоматичній коробці передач.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

  1. Прослизання фрикционов або гальмівних стрічок на барабанах. Пакети фрикционов і абразивне покриття гальмівних стрічок в повному обсязі занурене в масло, а захоплює мастило частково, невеликий своєю частиною. А потім масло розходиться по всій робочій поверхні. Також мастило на шестерні додатково надходить через канали підведення масла для поршнів, які переміщують пакети фрикційних і притискують стрічки до барабанів. Якщо рівень масла перевищено, то фрікціони глибше занурюються в мастило. А при сильному перевищенні вони можуть майже повністю потонути в маслі. А це може негативно позначитися на зчіпних якостях. Фрікціони і стрічки можуть почати прослизати від надлишкового змазування. Це призведе до збою в роботі коробки: плаваючим оборотам, втрати потужності, падіння максимальної швидкості, стусанів і поштовхів.
  2. Підвищений витрата палива. Частина енергії двигуна почне витрачатися на подолання рідинного тертя планетарними механізмами. Зважаючи на невисоку в’язкості більшості ATF-масел збільшення витрати палива, швидше за все, буде незначним і малопомітним.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

  1. Надмірне утворення піни. Сучасні масла для автоматів містять ефективні протипінні присадки. Однак інтенсивне перемішування при зануренні планетарних механізмів в масло неминуче призведе до утворення бульбашок повітря. Повітря в гідроблоків стане причиною загальних збоїв в роботі АКПП. Адже керуюча гідравліка розрахована на роботу з абсолютно нестисливої ​​середовищем. Також піноутворення знижує захисні властивості масла, що призведе до прискореного зносу всіх вузлів і деталей, що омиваються збагаченим повітрям маслом.
  2. Продавлювання ущільнювачів. При розігріві в коробці (або в її окремих частинах, наприклад, гідроблоків і гідропліте) може утворитися надлишковий тиск, який зашкодить ущільнювальні елементи або негативно позначитися на адекватності роботи керуючої і виконавчої гідравліки.
  3. Викид частини зайвого масла через щуп в підкапотний простір. Актуально для АКПП, оснащених щупами. Може не тільки залити моторний відсік, а й стати причиною поломки.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Як показує практика і накопичений автомобільним співтовариством досвід, невеликий перелив, аж до 1 літра (в залежності від моделі АКПП), як правило, не викликає серйозних негативних наслідків. Однак значне перевищення рівня (більше 3 см по щупі або мірної втулки) навряд чи обійдеться без одного або декількох з перерахованих вище негативних наслідків.

Як усунути перелив?

Залежно від конструкції АКПП, контроль над рівнем трансмісійного масла здійснюється одним зі способів:

  • пластикова втулка, встановлена ​​в нижчій точці піддону;
  • контрольне отвір збоку коробки;
  • мірний щуп.

У перших двох випадках злити надлишки ATF-рідини і налаштувати рівень найпростіше. Перед процедурою прочитайте інструкцію по експлуатації авто. Важливий пункт, в якому вказана температура виміру рівня масла в АКПП. Зазвичай він заміряється на повністю прогрітій коробці, на занедбаному або зупиненому двигуні.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Після прогріву коробки до необхідної температури просто відверніть контрольну пробку і дайте лишків стекти. Коли цівка олії стане тонкою, загорніть пробку назад. Не потрібно чекати, коли зійде остання крапля.

Для автомобилей, оборудованных щупом, процедура несколько сложнее. Понадобится шприц (максимального объёма, который сможете найти) и стандартная медицинская капельница.

Надёжно закрепите капельницу на шприце, чтобы она не провалилась в колодец. На остановленном моторе отберите через отверстие для щупа необходимое количество масла.

Проконтролируйте уровень в условиях, предусмотренных заводом-изготовителем.

Что будет, если перелить масло в АКПП? Последствия, способы проверки. Без паники

Автоматические коробки передач в автомобилях ещё относительно недавно казались экзотикой. Их устанавливали только на дорогие модели. Сегодня ситуация совсем иная – механика стоит только на недорогих авто.

В то же время производители даже для этого сегмента предлагают будущим владельцам выбор – АКПП или МКПП.

Пристрій цього механізму докорінно відрізняється від звичайної механічної коробки, яка лідирувала в минулому столітті.

Пристрій

Сучасна автоматика використовує зовсім інші принципи роботи, ніж механічна коробка – вона набагато складніше і, відповідно, дорожче. Розглянемо основні деталі, які присутні у всіх автоматичних агрегатах.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без панікиКрім класичних автоматів широко застосовуються також роботизовані КПП. Конструктори постаралися з’єднати в одному агрегаті кращі якості автоматики і механіки. Тобто коробка може сама перемикати передачі, а може коритися волі водія, який візьме на себе цю функцію. Є також коробки-варіатори. Вони відрізняються від «автоматів» тим, що передають на колеса максимальне зусилля, плавно перемикаючи передачі.

Не будемо розбиратися в тонкощах роботи АКПП. Головне – те, що вона влаштована складніше, ніж МКПП. Це накладає свій відбиток на її переваги і недоліки.

Хороші і погані якості

Незважаючи на те що коробки-автомати отримують все більше прихильників, залишається чимало водіїв, які принципово не сприймають ці агрегати. І небезпідставно. За що жінки так люблять АКПП?

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

  1. Цей вузол бере на себе більшу частину функцій управління автомобілем, роблячи його більш простим і комфортним. Не потрібно стежити за оборотами двигуна, щоб вчасно і, головне, правильно перемкнути передачу. Немає потреби при цьому постійно вичавлювати зчеплення. Коротше – тисни на газ і отримуй задоволення. Ось чому слабка стать, а також водії-початківці так люблять автоматику.
  2. Коробка-автомат плавно і м’яко передає крутний момент на колеса, без насильства двигун. Це буде збільшувати термін його служби, підвищувати комфортність і плавність їзди.
  3. У великому місті, де є багато світлофорів, пробки і доводиться часто зупинятися, автоматична коробка сильно полегшить життя водієві.

На цьому, на жаль, всі достоїнства даного агрегату вичерпані. За зручністю, виявляється, стоїть багато досить істотних недоліків.

  1. АКПП не передає весь крутний момент від мотора на колеса. Завдяки принципу роботи гідротрансформатора автомобіль втрачає приблизно 10% своєї потужності. Це відразу ж позначається на динаміці розгону – вона нижче, ніж у аналога з МКПП. Підвищується також витрата палива (на 10-15%), що теж істотно.
  2. Оскільки масло, передає крутний момент в гідротрансформаторі, нагрівається, автоматика вимагає систему охолодження.
  3. Автомобіль з автоматичною коробкою передач коштує дорожче, ніж такий же з механікою.
  4. Надійність автоматичних агрегатів нижче, ніж МКПП – це обумовлено більш складною конструкцією.
  5. Якщо коробка вийшла з ладу – ремонт дорогий, і самостійно виконати його не вийде. Для цього доведеться залучати досвідчених фахівців.
  6. Для АКПП потрібно регулярне обслуговування і періодична заміна масла.
  7. Якщо розрядився акумулятор, запустити автомобіль «з накату» не вийде. Буксирувати його також не можна, гальмувати двигуном – теж.
  8. Найголовніше – класична автоматика не дає водієві повністю контролювати свій автомобіль, ускладнюючи маневрування в нештатних ситуаціях. Наслідки можуть бути сумними, особливо в ожеледь і на бездоріжжі.

догляд

КПП автоматичного типу буде справно служити власнику, якщо вчасно проводити профілактику, стежити за рівнем масла і міняти його з періодичністю, встановленої виробником.

Для правильного догляду слід дотримуватися кількох нескладних правил: Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Перевірка рівня

Перевіряти трансмісійну рідина необхідно як в прогрітому, так і в холодному автомобілі. Тільки так можна буде отримати правильний результат. Для цієї мети призначений спеціальний щуп.

У різних моделях від різних виробників розташування цього щупа може відрізнятися. Як правило, на тілі щупа позначені дві шкали. Одна служить для перевірки в холодному стані (+20, або COLD), а інша – в прогрітому (+80, або HOT).

Головне – не переплутати їх при перевірці.

Слід звернути увагу на те, що таке маркування може бути не на всіх моделях. В такому випадку краще звернутися до документації виробника.

Коли буде перевірятися холодна коробка, краще все-таки запустити двигун, щоб він пропрацював на холостих обертах 1-2 хвилини, але не більше. Потім витертий насухо щуп опускається в картер КПП.

Масло ще не встигло розійтися по всіх каналах агрегату, тому його рівень повинен бути в районі максимального, але не вище допустимого.

Після цього потрібно перевірка в розігрітому режимі. Після пробігу 20-30 км слід виконати таку ж операцію. Тільки в цьому випадку рівень робочої рідини повинен бути нижче. Нормально, якщо він буде перебувати межу відмітками MIN і MAX.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Як правильно доливати мастильну рідину

Якщо з’ясувалося, що рівень робочої речовини нижче допустимого, потрібно негайно долити його до необхідного. Робиться це через горловину, яка спеціально для цього призначена. Попередньо потрібно вставити лійку з дрібним ситом, щоб всередину не потрапив масляний осад.

Як показує практика, в більшості автомобілів обсяг мастила по холодній шкалою, від максимального поділу до п’ятого знизу, дорівнює приблизно 250 мл.

Порада

За гарячої шкалою рівень між поділами MAX і MIN складає орієнтовно 0,5 літра. Але варто пам’ятати, що у деяких виробників ці параметри можуть відрізнятися.

Важливо також не допустити перелив рідини, так як наслідки цього кроку можуть бути непередбачувані, аж до виходу трансмісії з ладу.

Заміна трансмісійної мастила

Якщо власник авто відчуває в собі сили і має можливість провести часткову заміну масла самостійно, слід дотримуватися деяких обов’язкових правил. Потрібно пам’ятати, що процедура ця проста і в той же час трудомістка.

Крім того, повністю замінити мастильний матеріал навряд чи вийде – для цього потрібно мати помічника, спеціальну апаратуру і інструменти. Тому краще вже вдатися до допомоги фахівців СТО. Нова рідина просто змішується зі старою, тобто її склад оновлюється.

Під час цієї процедури можна проаналізувати стан відпрацьованої робочої рідини. Якщо вона має темний колір і пахне горілим – потрібна негайна заміна всього мастильного речовини. Щоб поміняти його повністю, потрібно самостійно виконати вищеописану роботу ще 3-4 рази, після невеликих пробігів.

При цьому доведеться витратити багато АТФ. Заливати трансмісійну рідину потрібно дуже акуратно, щоб не перелити.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Що може статися, коли рівень мастила перевищить допустимий

На перший погляд, що тут такого? Ну перелив трохи масла, так це тільки на краще. Які тут можуть бути наслідки? В реальності АКПП загрожує вихід з ладу і, як наслідок, дорогий ремонт, як не дивно це звучить. Надлишок мастильного матеріалу так само негативно позначається на роботі трансмісії, як і недолік.

Якщо перелити трохи, в межах 1-1,5 см вище максимальної позначки, цим можна знехтувати, але не розслаблятися. Перших пару сотень кілометрів слід уважно прислухатися до роботи трансмісії.

Не повинно бути сторонніх шумів, все швидкості повинні так само плавно включатися. У разі більшого надлишку рідини трансмісійна мастило починає збиватися. З’являється піна, ATF збільшується в об’ємі і втрачає свої якості. АКПП, як кажуть, починає «тупити».

Падає динаміка розгону, мастило починає витікати через сальники, щуп і сапун.

Зверніть увагу

Якщо відразу ж не вжити заходів, надлишковий перелив провокує порушення роботи. «Зникають» деякі передачі, коробка починає перегріватися і, врешті-решт, виходить з ладу. Щоб цього не сталося, які дії потрібно зробити, щоб швидко видалити надлишок олії? Для цього є два шляхи.

  1. Потрібно купити великий шприц і крапельницю, з якої буде використовуватися прозора трубка. Обрізається шматок трубки довжиною 0,5-0,7 метра. Одним кінцем приєднується до шприца, інший кінець опускається в отвір для щупа або в заливальне горловину. Шприцом висмоктується надлишок мастила.
  2. Машина виїжджає на оглядову яму або на естакаду. Надлишок швидко забирається через зливний отвір, що розташоване внизу. До речі, відкрутити його легше, коли двигун не розігрітий. Якщо уникнути надмірного витікання рідини, частина потрібно залити назад.

З усього вищесказаного випливає тільки один висновок: при правильній профілактиці і експлуатації АКПП буде служити довго, радуючи власника бездоганною роботою.

наслідки переливу

Перелив масла в коробці може бути викликаний тим, що при зливанні відпрацьованого нафтопродукту мала його частка залишилася в КПП. Зважаючи на це при зміні масляної рідини бажано контролювати її рівень щупом. Якщо необхідно, треба виконувати долівку, підвищуючи кількість мастила в агрегаті.

Наслідки переливу мастильної рідини такі:

  • збільшиться компресія в автоматичній КПП;
  • стануть пробуксовує фрикційні елементи;
  • з’являться ривки при перемиканні передач.

Якщо ви помітили, що передачі перемикаються ривками, вимкніть двигун, дозвольте трансмісії охолодитися. В іншому випадку агрегат може перегоріти.

Те, що показник обсягу мастила вище норми, здатні зрозуміти не всі автомобілісти. Експерти радять злити зайвий нафтопродукт через спеціальний отвір.

Якщо перелив незначний, то нічого страшного не трапиться, інакше може відбутися наступне:

  • зайва мастило під температурним впливом виявиться на сальники. Через це вони зламаються;
  • автомасло потрапить на свічки запалювання, в результаті вийде з ладу циліндровий блок;
  • витрати пального підвищаться на увазі попадання масла на індикатор витрати повітря;
  • зношування мастильного комплексу прискориться;
  • в мастилі з’являться повітряні частинки, що притягають пил, бруд, негативно відбиваються на функціонуванні картера, маслофільтра.

Як самостійно перевірити кількість автомастила?

Для того щоб правильно виконати заливку нафтопродукту в КПП, що не перевищивши максимальну позначку, бажано застосовувати щуп. На ньому є кілька особливих рисок, що дозволяють встановити кількість автомастила в АКПП. «GOLD» призначається для перевірки обсягу налитої мастила при її зміні. «HOT» вказує на обсяг автомастила при прогрітому двигуні. Потрібно дивитися саме на цю мітку.

Щоб залити масло в автоматичну коробку перемикання передач, треба брати до уваги такі нюанси:

  1. Контроль обсягу автомастила (в певних машинах) здійснюється після нагрівання трансмісії до робочої температури. Дайте двигуну пропрацювати вхолосту приблизно десять хвилин.
  2. Перед перевіркою транспортний засіб встановлюють в положення «P» або «N». Все залежить від моделі автомобіля і від його виробника.
  3. Якщо на щупі є тільки одна мітка, потрібно орієнтуватися на неї.
  4. При використанні певних авто перевіряти обсяг масляної рідини не потрібно, тому як її експлуатаційний період досить тривалий.

В АКПП бажано лити особливу автомасло. Воно призначається для:

  • передачі крутного моменту від двигуна до трансмісії;
  • видалення маленьких частинок, що з’являються при зіткненні запчастин;
  • змазування запчастин.

Для запобігання несправностей автоматики лийте в агрегат виключно високоякісні нафтопродукти від відомого виробника, придбані в перевіреної торговельній точці (найкраще офіційної).

Як самостійно видалити надлишки масла?

Для того щоб не залити завищений обсяг нафтопродукту, стежте за правильним розташуванням селектора. Чим загрожує високий рівень масла в АКПП? Симптоми переливу такі:

  • Не перемикайтеся передачі;
  • знижується тепловий обмін;
  • перегрівається КПП;
  • КПП швидко зношується.

Усунути перераховані ознаки підвищеного рівня мастила можливо за допомогою таких методів:

  1. Звернення в автосервіс.
  2. Демонтаж маслофільтра. Даний спосіб використовується в більшості випадків, коли перелив не надто великий. Мастилі дають злитися з маслофільтра, потім ставлять його назад.
  3. Відсмоктування. На медичний шприц надівається трубочка від крапельниці. Її вільний кінець занурюють в отвір щупа. За допомогою шприцевого поршня усувають зайву рідину.

Що буде, якщо перелити масло в АКПП? Наслідки, способи перевірки. Без паніки

Що буде, якщо перелити масло в АКПП

Пристрій автомобілів постійно модернізується. Сьогодні є чимало складних, але ефективних конструкцій і функціональних вузлів, які потребують особливого догляду. Трансмісія або система, що дозволяє перемикати швидкості в авто – це особливий вузол, що вимагає уваги з боку власника транспорту.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Я, як механік, стикався з багатьма проблемами, що виникають в КПП. Однією з найбільш неприємних поломок можна назвати перелив масла. Новачки, часто навіть не уявляють, чим загрожує така поломка. У статті я б хотів розповісти про те, чому рівень масла в АКПП не повинен бути вище норми і які наслідки може мати перелив змащуючого продукту.

Який обсяг мастила потрібно заливати в АКПП?

Не варто перевіряти, що буде, якщо перелити масло в АКПП. Це може призвести до незворотних наслідків, а значить і до капітального ремонту. Відомості про точне обсязі мастила, яку потрібно залити в потрібний автомобіль, прописані в інструкції до транспортного засобу. Багато що залежить від особливостей будови транспорту і від способу заміни рідини.

В середньому, на АКПП йде до 6-8 літрів мастила, а в якості доливання, досить буде використовувати до 3 літрів. При частковій заміні не потрібно зливати старе мастило в повному обсязі. Досить підлити рідину і простежити, щоб рівень відповідав нормативам.

Ознаки переливу мастила в АКПП

Незначний перелив масла може не призвести до серйозних наслідків. Під невеликим перевищенням мається на увазі + 1-1,5 см над нормою. Втім, помітити таке перевищення теж не просто. Зазвичай, водії залишаються в невіданні, що масло залито злегка вище норми. Зовсім інакше виглядає питання, коли мастило значно перевищує допустимий рівень.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Наслідки від переливу можуть бути досить серйозними, тому вкрай важливо швидко зробити необхідні заходи. В якості основних «симптомів» переливу мастила, варто відзначити:

  • тиск в системі починає підвищуватися, в результаті чого утворюються течі і рідина починає сочитися з сальників і з під пробки щупа;
  • мастило починає пінитися, з’являються бульбашки, що не дозволяють зменшити якісні характеристики мастила. Щільність складу теж стає значно менше;
  • коробка-автомат працює нестабільно. Водій фіксує ривки і поштовхи під час поїздки. Може супроводжуватися шумом;
  • порушується теплопередачі і коробка починає грітися.

Будь-які порушення в роботі АКПП можуть вказувати на неполадки, пов’язані з рівнем мастила в системі. Це може привести до серйозних пошкоджень функціонального вузла, а значить, водій повинен відразу ж реагувати на подібні порушення.

Причини перевищення рівня масла в коробці-автоматі?

Перелив мастила в АКПП в переважній більшості випадків провокується недотриманням правил в ході заміни речовини. Справа в тому, що рідина спочатку потрібно дати максимально стекти, а вже потім доливати потрібний обсяг. Якщо це правило не враховувати, то перевищення норми буде в наявності.

Нову мастило рекомендується наливати дуже акуратно і поступово. Речовина проникає і розподіляється по каналах, тому і потрібно залити, а потім почекати, поки склад буде рівномірно розподілений в системі.

Ще одна причина подібного порушення полягає в тому, що масло при обсязі збільшується в об’ємі. Багато водіїв забувають про цей факт, в результаті чого, виникає перелив.

Як виконати перевірку рівня мастила в АКПП?

Максимально точні результати по перевірці рівня мастила в трансмісійної системі, потрібно використовувати спеціальне пристосування – вимірювальний щуп. Перед перевіркою, важливо звернути увагу на поради виробника з цього питання. На більшості щупів є позначки «COLD» і «HOT». Важливо, щоб рівень мастила знаходився між цими позначками.

Перевіряти рівень масла рекомендується при розігрітій трансмісії або після запуску мотора, через 3-5 хвилин. Порядок дій повинен бути таким:

  1. Автомобіль необхідно помістити в нейтральне положення.
  2. Дістати щуп і витерти щуп насухо. Повернути інструмент на місце.
  3. Витягнути прилад і вивчити дані.
  4. Якщо мастила недостатньо, то потрібно негайно долити речовини. Коли мастило вище норми, важливо її максимально швидко видалити.

Після виконання необхідного дії, необхідно повторити процедуру перевірки, але автомобіль повинен проїхати близько 10 км.

Які наслідки може мати перелив мастила в АКПП?

Наслідки такого порушення можуть бути самими різними. Найпоширеніша проблема – це погане перемикання швидкостей і порушення в роботі КПП. З інших складнощів, можна виділити:

  • вихід з ладу фрикційних дисків, що вказує на те, що дуже швидко прийдуть в непридатність і інші пристрої;
  • збільшення витрат пального, оскільки мастило потрапляє в паливо;
  • порушення в роботі циліндрів з’являється, коли суміш потрапляє на свічки.

Варто зазначити, що проблема не завжди з’являється відразу. Іноді, поломки починають з’являтися в процесі подальшої експлуатації.

Як видалити зайву мастило з системи?

Незначний перелив – це не страшно, а ось коли проблема може зажадати швидкого втручання. Усунути проблему можна самостійно, якщо зняти масляний фільтр. Рідина повністю витече з системи, після чого залишається встановити його на місце.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Якщо подібні дії не дозволили вирішити проблему, доведеться видаляти мастило методом «відсмоктування». Для цього використовується звичайна крапельниця і шприц. Зайва рідина видаляється через отвір для щупа. Маніпуляції не складно і звернення на СТО не вимагають.

висновок

Закінчити представлений матеріал можна висновками:

  1. Перелив мастила в АКПП може привести до серйозних порушень в роботі функціонального вузла, наприклад, до шумів, до поганого переключенню і до повної відмови.
  2. Виправити проблему можна шляхом видалення зайвої рідини в системі. Зробити це можна різними способами, але звертатися в СТО зовсім не обов’язково.
  3. В обов’язки водія входить регулярна перевірка стану мастила в трансмісійної системі, оскільки відсутність або перелив речовини може призвести до пошкоджень різних деталей.

Що буде, якщо перелити масло в АКПП?

Нерідко ті, хто не має досвіду експлуатації автомобіля з коробкою-автоматом (будь то початківці автомобілісти або люди, які звикли до механіки) не знають, що буде, якщо перелити масло в АКПП.

Про негативні наслідки недоливу інтуїтивно здогадатися нескладно. Про те ж, що надлишок ATF може бути не менш небезпечний, знають далеко не всі водії з багатим досвідом експлуатації автоматичної трансмісії, навіть якщо пробіг їх авто обчислюється десятками тисяч кілометрів.

Важливість питання залежить від того, що ситуації з переливом – не рідкість.

Відсутність досвіду у власника автомобіля йди обслуговуючого персоналу сервісних центрів (а таке можливо навіть на великих СТО) може привести до того, що при заміні рідини в коробці передач відпрацьоване масло буде злито в повному обсязі.

В цьому випадку буквальне дотримання наведеного в технічній документації регламенту (обов’язково вказується обсяг заливає рідини) неминуче призведе до надлишку ATF в КПП.

Наслідки надлишку масла в АКПП

Перелив переливу ворожнечу. У випадку з автоматичною коробкою слід розглянути два випадки.

Незначне перевищення рівня

Таку ситуацію слід розглядати, коли в коробку перелито (за результатами вимірювання рівня масла щупом) не більше ніж на 1-1.5 см вище верхньої контрольної позначки. Досвід численних автовласників дозволяє зробити висновок, що такий надлишок рідини практично не впливає на працездатність агрегату і не доставляє проблем при експлуатації автомобіля.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Експерти радять при цьому протягом перших кількох сотень кілометрів пробігу приділяти коробці-автомату трохи більше уваги – частіше проводити візуальний огляд і перевіряти, чи не з’являться в процесі роботи сторонні шуми. У міру вироблення надлишку увагу можна послабити.

Значний надлишок ATF.  

Це самий неприємний варіант, який може призвести до критичними порушеннями в роботі агрегату.

Перш за все, рівень тиску перевищує допустимі межі. В результаті в місцях зі слабкою герметизацією з’єднань відбувається видавлювання рідини. Витік відбувається через сальники, сапун, пробку вимірювального щупа. Виявити проблему можна за характерними потьокам і, якщо її вчасно помітити й усунути, обійтися можна без серйозних наслідків.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Головну небезпеку становить вспенивание ATF при роботі механізмів. Поява бульбашок газу в об’ємі рідини призводить до:

  • зменшення щільності;
  • втрати в’язкості і здатності, що змазує;
  • зниження теплоємності і погіршення показників теплопередачі.

Навіть при повністю справних і штатно функціонуючих вузлах (гідротрансформаторі і гідроблоків) це означає зниження переданого на фрикційні пакети тиску.

Внаслідок цього збільшиться час прослизання дисків, в результаті чого височіє інтенсивність їх зносу. При цьому спостерігається спочатку локальний, а потім і загальний перегрів дисків і мастильного матеріалу.

важливо

При значному підвищенні температури масло коксується, нагар засмічує гідравлічні канали.

В результаті з’являється залипання керованих клапанів, про що свідчать такі симптоми, як нестабільний спрацьовування механізмів при перемиканні (спостерігаються поштовхи, можливий пропуск передач). Ускладнюється проблема тим, що забруднення каналів перешкоджає нормальній подачі ATF і, відповідно прискорює більш розвинутою негативних явищ.

  • Погіршення теплових характеристик рідини також призводить до підвищення ймовірності перегріву агрегату в цілому.
  • Небезпека варто ще і в тому, що вспенивание починається не відразу після початку руху, а після декількох десятків кілометрів, коли масло встигне прогрітися.
  • Тому фахівці компаній-автовиробників і майстри сервісних центрів радять контролювати рівень рідини в АКПП трохи рідше, ніж моторного масла, і робити це як в холодному, так і в прогрітому стані.

Відео

Скільки потрібно заливати і що буде якщо перелити масло в АКПП?

Що буде якщо перелити масло в АКПП, повинен знати кожен водій. Скільки злили масла, стільки буде потрібно залити його в автомат.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Заміна масла в АКПП слід проводить після кожного пробігу 50 тис. Км.

рекомендації фахівців

Вільний обсяг після заливки мастила в коробці передач повинен бути невеликим. В процесі нагрівання масла при працюючому моторі цей показник збільшується, що загрожує підвищенням тиску. Речовина спінюється, випливає через отвір щупа. Тиск має прямий вплив на слабкі з’єднання, сприяючи витікання речовини.

Якщо транспортний засіб не експлуатується протягом тривалого часу, при цьому на коробці передач з’явилися патьоки, тоді буде потрібно провести ремонтні роботи. В цьому випадку перелив масла в АКПП пояснюється наступним чином: при зливі відпрацьованого речовини незначна частина його залишилася в коробці. При заміні речовини рекомендується перевіряти його рівень щупом.

При необхідності мастило доливається до потрібного рівня.

Що буде, якщо перелити масло в акпп?  Наслідки, способи перевірки.  Без паніки

Залите масло рекомендується перевірити за допомогою щупа

Якщо перелити речовина, тоді виникнуть негативні наслідки:

  • низький тиск в системі;
  • пробуксовка фрикціонів;
  • поява поштовху при перемиканні з 1-ї передачі на іншу.

В останньому випадку автомеханіки радять зупинити транспортний засіб, давши АКПП охолонути. Ця дія запобіжить перегорання коробки передач. Рівень масла вище норми можуть помітити не всі водії.

Фахівці рекомендують своєчасно злити надлишки речовини через спеціальний отвір. Якщо мастило перелита в малій кількості, тоді наслідки незначні.

В іншому випадку можуть виникнути такі проблеми:

  • надлишок рідини під впливом температури потрапить на сальники. Останні деталі швидко вийдуть з ладу;
  • попадання масла на свічки запалювання призводить до поломки циліндрів;
  • через попадання мастила на датчик витрати повітря збільшується витрата палива;
  • знос масляної системи;
  • поява в маслі частинок повітря, які притягують до себе пил і бруд, негативно позначається на роботі картера і масляного фільтра.

Так як масло википає в АКПП протягом тривалого періоду, тому рекомендується відразу злити надлишок речовини.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…