Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

Змішувати чи ні антифриз і тосол?

зміст:

Функції охолоджуючих рідин полягають в забезпеченні комфортної роботи двигуна. Для цього існує дві категорії відповідних коштів: тосол і антифриз. Ці два поняття на слуху у всіх, але так уже відрізняються перераховані речовини? У чому їх схожість і принципова різниця, а також що буде якщо змішати антифриз з тосолом розповість наша стаття.

Ще зовсім недавно вітчизняний автомобільний ринок був набагато «скромніше» і пропонував виключно одну марку охолоджуючої рідини для двигуна. Розроблено вона ще в 1971 році і набула назви «тосол».

До речі, це абревіатура від назви відділу НДІ, що займається саме цим питанням ( «Технологія органічного синтезу»), а закінчення «ол» визначає приналежність до групи органічних спиртів. Згодом назва стала загальною, його і зараз використовують вітчизняні виробники, хоча початковий склад вже безнадійно змінений.

«Антифриз» – поняття відносне нове, принаймні для вітчизняного автолюбителя. Це міжнародне позначення незамерзаючої рідини, адже дослівний переклад звучить як «проти морозу». Обидва поняття в різній мірі використовуються в маркетингових цілях, тосол підноситься як виключно оригінальний і перевірений склад.

На стороні антифризу – ефектне назву і позиціонування як виключно нового і унікального продукту, життєво необхідного для «здоров’я» вашого авто.

По суті своїй обидві рідини виконують одну і ту ж функцію. Головна відмінність – у складі і бренд виробника, але існують ще й інші критерії вибору, про які йтиметься далі.

Властивості і ознаки антифризу

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

У складі будь-якої охолоджуючої рідини можна виділити два основних компоненти: етиленгліколь (пропіленгліколь) і воду. Додаткові присадки і барвники визначають характеристики і властивості, а також сфери використання вещества.Обично використовується наступна градація:

  • Клас G 11 мінеральні склади. Містять різні комбінації силікатів, фосфатів та інших сполук. Утворюють на стінках системи охолодження товстий твердий шар, який ускладнює тепловіддачу. Розрахований на термін служби до двох років, після чого потрібна повна заміна рідини. Для зручності ідентифікації пофарбовані в синій або зелений колір.
  • Клас G 12 органічні речовини. Як присадок використовується карбонова кислота. Вона впливає виключно в місцях корозії, утворюючи тонкий захисний шар. Це більш вдосконалені склади, головний недолік яких – відсутність профілактичного захисту (компоненти активізуються тільки після «виявлення» корозії, а не захищають від неї). Термін служби таких рідин становить 3-5 років. Відрізняються широкою гамою кольорів: від жовтого до фіолетового.
  • Клас G 12+ і G 12 ++ є комбіновані суміші на основі карбідних кислот і силікатів. Вони позбавлені недоліку попередніх складів, називаються гібридними і можуть прослужити до 5-7 років. Також пофарбовані в жовто-червоно-бузкову гаму.
  • Клас G 13 на основі пропіленгліколю. Це найсучасніший і нетоксичний на сьогоднішній день вид охолоджуючих рідин. Чіткої градації за кольором не мають, зазвичай рожеві або фіолетові.

Мінеральні присадки, яких всього 5-7% в загальному обсязі грають головну роль в складі охолоджуючої рідини. Вони забезпечують захист від корозії, запобігання руйнування гумових ущільнювачів і інші важливі функції. «Рецепт» у різних виробників може істотно відрізнятися, тому склади різних брендів не варто змішувати або змінювати на свій розсуд.

Вважається також що для мідного або латунного радіатора слід використовувати виключно склади з карбоксилатного основою. У свою чергу, алюмінієві теплообмінники краще працюють на рідинах силікатної походження. Гібридні антифризи універсальні, тому підійдуть для будь-якого типу авто.

Як дізнатися чи можна змішувати антифриз і тосол

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

Більшість автолюбителів не визнають змішування будь-яких технічних рідин. Зрозуміло, це найправильніший і вірний крок, як і застосування складів, рекомендованих виробником вашої машини. Разом з тим, бувають непередбачувані ситуації, коли діяти доводиться на свій страх і ризик. У цьому випадку варто дотримуватися наступних правіл.Как забезпечити оптимальне змішання рідин:

  1. Використовувати продукти одного і того ж виробника. Найчастіше один і той же склад може «ховатися» під різними етикетками.
  2. Орієнтуватися на характеристики і класи у різних виробників. Це більш правильний, хоча і не ідеальний вибір.
  3. Тосол перевіреної якості (НЕ фальсифікат) можна використовувати для змішування антифризу класу G 11. Для інших класів це неприпустимо.
  4. У деяких випадках допоможе орієнтація за кольором рідини, але останнім часом ці стандарти стали часто порушувати, тому можливий несумісний результат.
  5. Щодо безпечно можна змішувати речовини класу G 11 або G 12 з аналогічними складами з маркуванням G 12+ і G 12 ++. Як вже говорилося раніше, ці суміші гібридні, а значить в тій чи іншій концентрації містять активні компоненти від попередніх розробок. Самостійно робити гібрид змішанням G 11 і G 12 не рекомендується, адже результат може бути зовсім не такою, як очікувалося.
  6. Розбавляти антифриз класу G 13 будь-яким іншим недоцільно і просто безглуздо. У градації охолоджуючих рідин він займає привілейоване місце, в тому числі і за вартістю.

Слід зазначити, що це форс-мажорна ситуація, яка допустима на нетривалий період. При нагоді слід обов’язково злити «коктейль» з системи, промити її дистильованою водою і заправити сумішшю, рекомендованої в інструкції виробника.

Які проблеми виникнуть при змішуванні

Багато автомобілістів, особливо старого гарту, часто використовують принцип змішання «перевіреного» тосола з новомодним антифризом. Розумне пояснення на кшталт також є: долити антифриз в тосол – значить, поліпшити його властивості додатковими присадками, а в підсумку значно заощадити на покупці охолоджуючої рідини.

Логіка залізна, але іноді дає збої і доводиться ремонтувати всю систему. Ситуацію, що буде якщо в антифриз додати тосол можна описати як лотерею. Багато так роблять постійно і ніколи не стикаються з проблемами в роботі двигуна, а для деяких перший раз стає останнім і тягне за собою дорогий ремонт і додаткові витрати.

Найпоширеніший варіант поломки – випадання твердих частинок осаду. Це відбувається при змішуванні двох рідин різного складу, а без спеціального хімічного освіти передбачити результат таких дослідів не можна.

В цьому випадку відбувається пошкодження внутрішніх стінок охолоджувальної системи абразивними частинками, що призводить до некоректної роботи, засмічення і пошкодження кріплень.

Поради при переході з тосола на антифриз і навпаки

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

Якщо інформація про те, що змішувати антифриз з тосолом вас не переконала, можна скористатися наступними рекомендаціями. У нашій статті вони наведені як рятувальний круг на всякий випадок (поломка в дорозі, неможливість купити оригінальний склад) .Що робити в таких випадках:

  • Ще раз уважно перечитати список рекомендованих виробників складів. Вони можуть мати відмінне від наведених класів позначення. В цьому випадку допоможе інформація з офіційного сайту компанії або підказки з інтернету.
  • При переході на інший тип охолоджуючої рідини, обов’язково варто злити залишки з системи, добре промити її дистильованою водою і тільки після цього використовувати придбану суміш. Якщо цього не зробити, велика ймовірність хімічних реакцій між речовинами, результат яких складно спрогнозувати.
  • Традиційно вважається, що тосол – менш агресивна рідина, що підходить для дбайливої ​​експлуатації авто. Антифриз наділяють просто чарівною здатністю моментально роз’їдати стінки трубок і резервуарів. До речі, існує і цілком протилежну думку. Відповідь в цьому випадку буде тільки один: якщо цей тип і склад рідини не підходить для використання в вашому авто, негативний результат буде питанням часу. Різний тип металу може абсолютно по-різному реагувати на склад засобу, тому що для одного радіатора буде дуже корисно і «смачно», для іншого стане вірною загибеллю.

Що таке охолоджуючі рідини, їх різновиди та склад, а також чи можна заважати тосол з антифризом, адже такий варіант часто використовується і навіть йде в якості світової бувалих автолюбителів на форумах. Всі ці питання розглянуті в нашій інформації.

Якщо матеріал був для вас цікавий або корисний, опублікуйте його на своїй сторінці в соціальній мережі:

Чи можна заважати антифриз з тосолом

Автомобілям з двигунами внутрішнього згоряння потрібно охолоджуюча система, яку можна заповнити будь-якою рідиною: вода, тосол, антифриз.

Зміст статті:

Відмінності тосола від антифризу

Видів охолоджуючих рідин для ДВС на сьогоднішній день використовуються три: вода (дистильована або дощова чиста), тосол і антифриз.

Антифриз – це назва рідини (в перекладі «проти замерзання») для охолоджуючої системи двигуна, яка не замерзає і витримує високі температурні показники.

Стандартний складу антифризу для авто:

  1. Вода.
  2. Етиленгліколь.
  3. Гліцерин.
  4. Спирт.
  5. Солі кислотних солей або карбонатовие присадки.

Склад тосола:

  1. Вода.
  2. Присадки від утворення корозії.
  3. Бурати і фосфати.
  4. Спирти.
  5. Гликоли.
  6. Нітрити.
  7. Силікати.
  8. Нітрати.

відмінності:

  • антифриз придумали пізніше, ніж тосол;
  • по екологічності антифриз краще;
  • температуру кипіння у антифризу вище;
  • температура замерзання у антифризу нижче;
  • антифриз краще захищає від корозії.
  • тосол утворює захисну плівку, а антифриз немає, і, тому антифриз набагато ефективніше охолоджує.
  • ресурс на який розрахований тосол в 6 разів менше, ніж у експлуатаційний ресурс антифризу.
  • антифриз забезпечує захист гільз циліндрів двигуна від кавітації (бульбашки повітря).
  • термін служби помпи (насоса) значно зменшується, якщо використовувати тосол.
  • антифриз не засмічує радіатори, не утворюються різного роду відкладення.

Головний мінус тосола – при нагріванні до 105 градусів погіршуються його властивості.

Антифриз ж закипає при нагріванні до 115 градусів і при цьому не залишає опадів в каналах і може експлуатуватися до 250 000 км.

Що буде, якщо змішати тосол з антифризом

По-перше, питається навіщо змішувати ці два різних холодоагентів. Ну, в дорозі трапляються різні обставини, наприклад, стався витік антифризу і після усунення витоку, необхідно долити антифриз. Але, не завжди в багажнику є каністра антифризу, а тут поруч на узбіччі торгують тосолом. Доводиться купити його і долити, щоб продовжити рух далі.

Або, як часто буває, рано чи пізно після покупки б / у автомобіля, доводиться доливати ОЖ, і тут водій задається питанням: що було залито до цього? Колір то легко визначити, а класи – важко. У таких випадках, експерти рекомендують, знову ж таки, не економити, а злити стару рідину і залити нову в повному обсязі. Можливо навіть, що у старій вийшов термін служби.

Але, давайте розберемо момент, що відбувається після додавання тосола в антифриз

Зі складу ми знаємо, що спільне у них лише вода і, може бути, еталон (етиловий спирт). А присадки і різні добавки кожен виробник додає різні і в різних кількостях.

Тому, при змішуванні антифризу і тосола може утворитися осад, який осяде в каналах і на деталях двигуна, що поступово буде зменшувати ресурс ДВС.

Зверніть увагу

Нічого страшного при добавці тосола в антифриз не відбудеться, якщо їх складові, в основному, однакові, але це не можна перевірити своїми руками без хімічної лабораторії.

Виходячи з вищесказаного, робимо висновок, що, якщо вже довелося заважати тосол і антифриз, то по приїзду, краще цю рідину злити, зробити повну промивку системи охолодження двигуна і залити нову однорідну суміш. Тут витрати на новий антифриз заощадять купу грошей, сил і часу.

Чи можна заважати різні марки антифризу?

Почнемо з того, які класи антифризів бувають. це:

Антифриз G11 – рідина неорганічного походження, містить силікати. Випускають синім або зеленим кольорами. Застосовується для старих авто.

Антифриз G12 – рідина органічного походження. Проводять рожевим і червоним кольорами.

Антифриз g11 і g12 в чому різниця

G11

Різниця антифризів g11 і g12 в тому, що неорганічний G11 містить захищають від утворення корозії речовини (інгібітори). Завдяки інгібіторів корозії створюється плівка на деталях і захищає її від контакту з киснем через якого починає іржавіти метал.

Антифриз ДЖИ 11 на гліколевої основі, тобто, якщо не додавати інгібітори корозії, то агресивний гліколь почне роз’їдати металеві деталі. ОХ G11 треба міняти не рідше, ніж раз в 2-3 року. Найпоширеніший колір ДЖІ-11 – зелений. Зелений G11 найнижчий клас.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

G12

Що стосується антифризів класу G12, то вони на основі карбосілікатов. Так як багато деталей в ДВС з алюмінію і сталі, то при контакті з рідинами на їх поверхнях утворюються руйнують плівки.

Присадки, які є в складі ДЖИ 12 не дають утворюватися руйнує плівці (технологія називається Long life – довге життя).

Речовини в G12 не утворюють захисну плівку на всіх поверхнях каналів і деталей, а тільки де з’явилися осередки корозії, щоб захистити від подальшого руйнування металу. Такий клас антифризу починає кипіти при температурі 120 градусів. Термін служби 5 років.

Антифриз G12 можна заливати в охолоджуючу систему двигуна, тільки якщо в деталі двигуна не з кольорових металів. Інакше карбоксилатного рідина роз’їсть їх.

Можна і не можна змішувати:

  1. Якщо в складі антифризів одна основа, то можна змішувати.
  2. Антифриз на бессілікатной основі не можна змішувати з іншими.

При змішуванні антифризів різних класів і марок відбувається реакція присадок, з’являються опади, але не відразу, а після нагрівання до робочої температури двигуна.

А це означає, що ці частинки опадів будуть забивати канали радіатора і осідати на деталях двигуна.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

Якщо довелося змішувати G11 і G12, то після цього цю суміш треба злити і промити систему кілька разів. Ці два класи можна заважати.

G11 і G12 заважати не можна. Якщо навіть долити трохи 11 в 12, то 12-й втратить свої властивості.

G12 і G12 + заважати можна, але не варто. Хоч основа у них одна, але виробники могли додати різні присадки, які вступлять між собою в реакцію. З індексом + означає тільки, що нового покоління. Термін служби 5 років або 250 тис.км.

G13 новий клас рідини для системи охолодження ДВС. Основний незамерзаючий склад пропіленгліколь (у G11,12,12 + етиленгліколь). Він дорожче, але екологічніше, містить менше отрут. Використовується в потужних двигунах спортивних авто і мото.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

Чи можна змішувати антифриз з водою

Так як в складі антифризу є значна кількість води, то якщо додати воду в антифриз нічого погано не буде. Просто відбувається розбавлення, знижується концентрація. Чим більше води додати, тим гірше стану властивості антифризу.

Але, буває, що рекомендують додати воду в антифриз. Цей підхід застосовують коли відбувалося кипіння антифризу, при якому вода випаровується, а решта рідина в системі охолодження стає висококонцентрованою. Але при додаванні треба знати пропорції. Через перевищений кількості води в системі охолодження з’явиться іржа.

Увага: змішувати воду з антифризом можна тільки влітку. При мінусових температурах такий розбавлена ​​охолоджуюча рідина швидко може прихопити і замерзнути.

важливо

Якщо такий антифриз замерз, то доведеться вкласти в ремонт в вузли автомобіля. Зазвичай при замерзанні охолоджуючої рідини розриває радіатор грубки і двигуна, а також лопаються патрубки і тріскаються шланги.

Навіть, якщо антифриз кипів і він став висококонцентрованим, то краще додавати такого ж класу і такої ж марки антифриз. Взимку надійніше експлуатувати машину антифризом високої концентрації.

Висновок по добавку води в антифриз такий – якщо довелося додати води, то трохи.

При додаванні антифризу додавати антифриз тільки такого ж класу, який був залитий раніше (G11, G12, G12 +, G13) і такого ж кольору. В основі антифризу класу G-13 пропіленгліколь.

Тосол з водою можна змішувати

У тосола в складі є такі ж елементи: вода і етиленгліколь. Тосол придумали в СРСР в 1971 році.

Класифікація тосолов за видами:

  1. А – готовий до заливки в систему охолодження авто.
  2. М – модернізований, тобто має в складі додаткові компоненти.
  3. К – рідина високої концентрації, його доведеться розбавити.

Після букв, які розподіляють за видами, пишуть 2 цифри – мінусова температура, при якому тосол НЕ заледенеет. Наприклад, М40, або М65.

Колір хорошого тосола між синім і блакитним, буває і зеленуватий колір. Тосол марки А65 червоного кольору. Легальний в Росії ГОСТ 28084-89 розподіляє три типи ОЖ-К, ОЖ-40, ОЖ-65. Якщо немає позначень ОЖ (охолоджуюча рідина), є тільки Гостовский номер, то це підробка.

Наслідки змішування тосола і антифризу

При вдалому змішуванні тосола і антифризу, тобто коли пощастило, основні компоненти складу обох рідин однакові, – то освіту осад і закупорювання каналів не буде. Але, дуже важко дізнатися про склад обох рідин.

Якщо основи цих рідин різні, то при додаванні тосола в антифриз або антифриз в тосол, рідина може відразу стати каламутною і з осадом або це станеться після природного нагрівання двигуна або використовуючи передпусковий підігрів двигуна.

Що станеться потім, якщо змішати тосол і антифриз

Осад, що утворився, пластівці, кисіль на дні – все це призведе до зупинки циркуляції і перегріву двигуна. А перегрів двигуна дорого обходиться. Також через опади в ОЖ може забитися помпа, радіатор і патрубки, а це призводить до більш складного ремонту, ніж, наприклад, заміна запобіжника омивача (складність тут у багатьох: як знайти запобіжник омивача).

  • Зупинка циркуляції може відбутися і при заливці одного тільки антифризу, але підробки, яка згортається при нагріванні.
  • Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд
  • Купувати можна як вже готовий для заливки антифриз, так і антифриз концентрат (висококонцентрований), який необхідно розбавити чистою водою перед заливкою в систему. Ось відео на тему розведення антифризу з водою:
  •  У цьому відео зрозуміле пояснення по даній темі.
  • У цьому відео наочно видно, як тосол доданий в антифриз відразу вступили в реакцію і утворилася гора піни з виділенням їдкого газу.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз? Читайте наш огляд – Що буде якщо?

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

Цей висновок не є істинним на всі 100. І антифризом називають будь-яку ОЖ, здатну не замерзати на низьких температурах (нижче 0 ° C). Так, рідина для поливу зимових доріг, щоб не допустити утворення ожеледиці – також антифриз.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз потрібно з’ясовувати, спочатку визначившись в самій термінології. Антифриз – це більш загальне поняття.

По суті своїй, тосол є антифризом (в класифікації ТУ 6-56-95-96 , технічних умов продукту, сказано: «Антифриз Тосол»).

Таким чином, особливих і глобальних відмінностей між антифризом і тосолом практично немає, так як це, по суті справи, один і той самий продукт.

У Європі, наприклад, використовують поняття «Antifreeze Coolant». Це може бути переведено, як антифриз – рідина для охолодження. Більш того, будь-який з імпортних антифризів може і називатися по-іншому, наприклад, GlasELF, або Havoline. Що аж ніяк не змінює суті.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

Але якщо впритул підходити до розгляду питання, то відмінності між цими випускаються продуктами є. У чому ж вони полягають? Різниця може бути в складі певних присадок, що додаються в кінцевий продукт.

Тут уже можливі різноманітні варіації, що стосуються застосування: якість, тип двигуна, термін експлуатації. Таким чином, колишні тосоли, що перетворилися в антифризи у багатьох вітчизняних фірм-виробників, тепер стали претендувати на застосування їх в імпортних двигунах.

Але слід звернути увагу довірливих користувачів, що не дивлячись на гучні назви, вони мають ще й відповідним маркуванням.

Судячи з маркування і потрібно вибирати антифриз для вашого авто (список схвалених може публікуватися на сайті виробника машини або в сервісній книжці авто). Так що довіряти гучним назвами – остання справа.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

Несмотря на то, что тосолом нынче называют российского выпуска антифриз, у него все же наличествует более показательная степень агрессии по отношению к некоторым деталям мотора машины. Импортные ОЖ с многочисленными смягчающими присадками воздействуют на запчасти гораздо мягче.

Таким образом, долив отечественного, так называемого, тосола в систему с заправленным в нее антифризом импортного производства может привести к ухудшению характеристик работы движка. А если в систему залит российский тосол, то добавление импортного антифриза также является не рекомендуемой специалистами процедурой.

К тому же, в состав правильного тосола должен входить этиленгликоль. А охлаждающие антифризы имеют разновидности: на спирту, солевые, глицерин содержащие.

И все это сдобрено многочисленными присадками-добавками.

Так що ви не зможете з повною впевненістю відстежити, чого слід очікувати від подібного кровозмішення? Тому і змішування імпортних антифризів і вітчизняного тосола – річ досить непередбачувана.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

В ідеалі-то все зрозуміло: слід чітко поєднувати лише певні види антифризу, та й то (особливо в сучасних високотехнологічних двигунах) лише ті, що вказані фірмою-виробником авто в сервісній книжці. Але буває так, що випадок надзвичайний, і у вас не виявилося потрібного антифризу на долівку (як правило, досвідчені водії завжди возять з собою ємність в багажнику, як і масло). Що ж робити тоді?

Бувалі радять (особливо в літню пору) краще розбавити антифриз дистильованою водою, щоб доїхати хоча б до місця ремонту. Тільки в цьому випадку слід врахувати, що температура незамерзання збільшиться.

Деякі поділяють ОЖ за кольорами: червоні і помаранчеві, сині та зелені. Вважається, що змішувати можна тільки рідини одного. Однак, це правило, м’яко кажучи, трохи застаріло. Зараз така кількість фірм виробляє тосол і антифриз і використовує таку різноманітну гаму присадок, що можна загубитися, а колір, найчастіше, в цьому не допомагає (самі присадки можуть конфліктувати між собою).

Потрібно взяти деяку кількість залитого в машину антифризу, видобутого з бачка, і змішати його в чистому посуді з тим, який ви збираєтеся додавати.

Якщо через деякий час не з’явилося ніяких лівих опадів, то обидві ОЖ змішувати цілком можливо. Однак дане правило – не завжди 100% -й показник. Адже в движку рідина ще і піддається нагріву.

А в результаті можливе випадання додаткових опадів, що не вискакують при нормальній температурі.

Отже, питання про те, що буде, якщо змішати тосол і антифриз, отримує свій закономірний відповідь. Дані рідини можна заважати тільки в крайніх випадках, і особливої ​​користі движку вашого авто від цього не передбачається.

Можливі випадають опади, що призводять до забруднення і погіршення роботи мотора, засмічення отворів. Краще, якщо треба долити трохи, а на долив немає оригінального, розбавити дистильованою водою до потрібного об’єму.

Правда при цьому піднімається максимальна температура замерзання, але це все ж краще, ніж мати проблеми з двигуном.

http://autoflit.ru/1183-chto-budet-esli-smeshat-tosol-i-antifriz-chitayte-nash-obzor.html

Поділитися посиланням на статтю:

Тосол або антифриз: міфи і реальність

Практично кожен автолюбитель стикався з заміною рідини в системі охолодження. Сам процес не викликає труднощів. Найбільша проблема: що заливати? Антифриз або тосол? Що краще і яка різниця між ними? Чи можна змішувати? Спробуємо розібратися з цими питаннями в статті.

У чому полягає різниця тосол і антифриз

За великим рахунком, тосол – це теж антифриз, але його виробництво засноване на використанні іншої технології та інших хімічних елементів. Тосол придумали ще в СРСР. Його використовували для охолодження двигунів радянського автопрому.

Силові агрегати в той час виготовляли з чавуну. Тосол розробляли саме для таких блоків двигуна. Він забезпечував ефективний тепловіддачу і перешкоджав утворенню корозії в двигунах з чавуну.

Особливість таких моторів: вони нагрівалися набагато менше, ніж сучасні двигуни.

Порада

Назва ТОСОЛ з’явилося шляхом злиття перших літер 3 слів: технологія органічного синтезу і в кінці додали «ОЛ» (спирт).

Сучасні автомобілі обладнані радіаторами і вузлами системи охолодження, виготовленими з легкосплавних металів. Тосол діє на такі елементи агресивніше. Він викликає корозію в алюмінієвих деталях. Тому в нові автомобілі краще заливати антифриз.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш оглядВ сучасний автомобіль краще заливати антифриз, ніж тосол

При виробництві антифризу використовують етиленгліколь. Його розбавляють дистильованою водою і додають в нього різного роду присадки. Імпортні антифризи відрізняються кольором. Існує червоний, синій, зелений, жовтий.

Помилково вважати, що колір впливає на хімічні характеристики охолоджуючої рідини. Виробники самі підфарбовують антифриз. Це роблять для полегшення діагностики протікання в системі. Не можна говорити, що червоний або синій краще.

Головне – не колір, а хімічні і фізичні властивості антифризу. Пам’ятайте про це.

Якщо провести хімічний аналіз тосола і антифризу, то видно, що вони відрізняються набором присадок. У хімічний склад тосола входять солі неорганічних кислот (фосфати, нітрити, нітрати та ін.). Антифриз роблять з використанням солей органічних кислот (карбонатів). Він менш токсичний для людини і навколишнього середовища.

Класифікація охолоджуючих рідин

На полицях магазинів, які торгують маслами і рідинами, можна знайти:

  1. Мінеральні антифризи, на упаковці вказано стандарт G11.
  2. Органічні антифризи, на каністрі знайдете G12.
  3. Універсальні, зазвичай вони позначені G12 ++.

Тосол відноситься до мінеральних антифриз. Імпортні охолоджуючі рідини (ОЖ) найчастіше відносяться до органічних.

Чи можна заважати різні марки

Так як до складу антифризів і тосола входять різні хімічні речовини, то не рекомендують змішувати ці дві рідини. Присадки можуть нейтралізувати дію один одного. У підсумку таке змішування призведе до:

  • втрати властивостей охолоджуючої рідини;
  • випадання осаду;
  • утворення раковин в блоці двигуна;
  • корозії на вузлах системи;
  • поломки помпи;
  • засмічення системи охолодження.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш оглядНеякісний антифриз роз’їдає метал. Приблизно так само діє тосол на алюмінієві блоки двигуна

Категорично не рекомендується змішувати мінеральні та органічні антифризи. Змішування органічних антифризів різних кольорів допускається, але в подальшому важко передбачити зміну фізичних і хімічних властивостей охолоджуючої рідини і її поведінку при різних температурах. Вся справа в присадках, які можуть відрізнятися у різних виробників.

Якщо необхідно в екстреному порядку долити антифриз, то краще вибрати універсальний або дистильовану воду. Після поїздки якомога швидше замініть охолоджуючу рідину з обов’язковим промиванням системи.

Відео: Що буває, якщо змішати антифриз?

На підтвердження вищесказаного перегляньте коротке відео про результат змішування різних антифризів:

В кінці статті хотілося б відзначити, що часта причина засмічення і виходу з ладу помпи, радіатора і патрубків – це неякісний антифриз. Не купуйте охолоджуючу рідину при дорозі, робіть це краще в спеціалізованих точках продажу.

  • Дмитро Кузнєцов
  • Роздрукувати

2018-12-10 Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

Ситуація, що вимагає демонтажу елементів ходової частини, може виникнути в будь-який момент, в тому числі далеко …

Чи можна змішувати антифриз з тосолом в системі охолодження автомобіля?

Чи можна змішувати антифриз з тосолом в системі охолодження автомобіля, є досить поширеним питанням серед початківців автомобілістів.

Наявність необхідного обсягу охолоджуючого речовини в системі, є необхідною умовою безпечної і рівномірної роботи будь-якого силового агрегату.

Особливо це важливо в зимовий період, коли температура повітря опускається нижче нуля і в таких експлуатаційних умовах навантаження на агрегат збільшуються в рази.

У недавньому минулому більшість автомобілістів використовувало для охолодження мотора спеціальну рідину – тосол. На сьогоднішній день в основній масі автомобілів застосовується антифриз.

Не так давно на різних форумах стали виникати суперечки про те, чи можна змішувати два цих типу рідин.

У деяких власників авто навіть з’явилася думка, що якщо змішати два вищезгаданих речовини, то в підсумку вийде охолоджуюча суміш з підвищеними технічними можливостями. Для знаходження істини в даному питанні необхідно вивчити всі його складові.

думка експертів

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

Але як тільки автомобіліст добереться до найближчого СТО необхідно виконати наступні дії:

  1. придбати необхідну марку антифризу в потрібному обсязі;
  2. злити суміш двох охолоджувальних речовин;
  3. ретельно прочистити всі елементи системи;
  4. залити новий охолоджувач до необхідного рівня.

Тільки так можна убезпечити себе від складнощів в роботі системи і Автомотор в найближчому майбутньому. 

Колір охолоджуючого речовини

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

При виборі певного типу охолоджувача багато початківці автолюбителі орієнтуються тільки на колір рідини. Це є серйозною помилкою. Адже на даний період часу немає жорстких стандартів щодо відповідності кольору хімічними характеристиками. Тому може виникнути така ситуація, коли автомобіліст купує зелений охолоджувач, а за своїми характеристиками ця рідина не підходить під маркування G11.

Корисно знати: Причини потрапляння масла в антифриз

Що ж стосується тосола, то тут все набагато передбачувано, і в основному колір рідини відповідає її хімічними властивостями.

Хімічний склад

До сих пір існує думка, що тосол і антифриз мають досить однаковий склад. Для знаходження істини в цьому питанні потрібно ретельно порівняти склад двох цих речовин.

тосол

Був досить сильно поширений за часів Радянського Союзу, де широко застосовувався на всіх типах автомобільного транспорту.

На виробництві виготовлявся в двох видах: 

  • синього кольору і міг витримувати негативну температуру до – 40 градусів;
  • червоного кольору з підвищеними антізамерзающімі здібностями, завдяки яким витримував морози до – 65 градусів.

У першому і другому виді діючою речовиною були етиленгліколь, дистилят і комплекс спеціальних присадок.

антифриз

З’явився в 90-ті роки минулого століття і випускається в трьох видах:

  • зелений (G11);
  • червоний (G12);
  • жовтий, синій і фіолетовий (G13).

Всі ці види в основному мають схожий хімічний склад з тосолом.

Але при цьому серед них є деякі суттєві відмінності:

  1. Завдяки наявності різних типів присадок категорично не дозволяється змішувати між собою перше три види.
  2. Категорично заборонено змішувати тосол з (G13).
  3. З тієї ж причини не можна змішувати тосол з (G11) і (G12).

Типи існуючих присадок

Використовуються в охолоджуючої рідини і мають своїх хімічні особливості, відповідно до мети їх застосування:

  1. Антикорозійні. Використовуються для зупинки корозійних процесів, які проявляються на металево поверхнях. У процесі їх застосування відбувається повне блокування всіх вогнищ корозії. В основі лежать певні органічні елементи. Саме такі широко застосовуються в червоному антифризі.Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд
  2. Із захисною функцією. Надійно захищають всю систему від негативного впливу різних чинників. На поверхні всіх елементів системи охолодження утворюється щільна захисна плівка. Виготовляються на основі хімічних елементів, і утримуватися в зеленому антифризі.
  3. Гібридні. Являють собою суміш двох перерахованих вище присадок. Призначений для використання в складі синього антифризу.
    Слід відразу зазначити, що присадки відрізняються один від одного. Винятком є тосол і зелений антифриз.

Чи можна заважати антифриз з тосолом

Підсумувавши весь викладений матеріал можна зробити наступні висновки:

  1. При необхідності можна змішувати. Тільки ця комбінація не завдасть шкоди всій системі охолодження і автомотору в цілому.
  2. Всі інші комбінації змішування є досить небажаними і допускаються тільки в крайньому випадку. Такий ризик виправданий лише в зимовий час при зниженні температури повітря нижче 0. Слід пам’ятати, що при першій же можливості цю суміш потрібно злити, прочистити систему і залити новий охолоджувач.
  3. При змішуванні тосола і червоного антифризу виходить повністю ідентична база, але з різними присадками. Тому ефективність такої охолоджувальної суміші досить сумнівна.
  4. Проводити змішування фіолетового антифризу і тосола вкрай небажано.
  5. Тосол за ціною є досить дешевим продуктом, а антифриз досить дорогий. Тому змішувати їх без вагомих причин фінансово недоцільно.

Корисно знати: Піниться антифриз в розширювальному бачку і з якої причини?

Тому правильною відповіддю на питання, чи можна змішувати антифриз з тосолом, є не тільки певна комбінація речовин, але і умови, в яких експлуатується автомобіль.

Змішування антифризу з тосолом

В наші дні кожен автолюбитель знайомий з охолоджуючими речовинами для машини, знає, як їх застосовувати, і навіщо вони потрібні. У цій статті ви дізнаєтеся, чи можна заважати тосол з антифризом, як це роблять і навіщо. А також розберемося в питанні, що ж краще – тосол або антифриз.

Тосол вважають охолоджуючим речовиною, яке використовують для хорошої роботи автомобільного двигуна. А загальна назва таких сумішей – антифризи.

Зверніть увагу

З цього можна зробити висновок, що між тосолом і антифризом різниці немає. Тосол стали використовувати в минулому столітті в радянських машинах.

Саме тому тосолом почали називати абсолютно все охолоджуючі речовини . Багато входять оману і не знають, що ці рідини однакові.

Навіщо потрібен антифриз в машині

Ця речовина використовується, щоб не допустити замерзання двигуна і його перегріву. На даний момент існує маса антифризів різних виробників.

Який саме необхідно використовувати для вашого автомобіля, можна дізнатися в техпаспорті. Через якийсь час охолоджуюча рідина може забруднитися і втратити свої властивості .

Отже, тут виникає питання, чи припустимо змішування тосола з антифризом.

Що станеться при змішуванні

В даний момент тосол, який використовується, щоб охолоджувати мотор, вважають радянської маркою, а антифриз – зарубіжної.

Зроблено тосол був ще в 70-х роках 20 століття, тому не складно здогадатися, що він значно поступається закордонному речовини. Тосол може викликати корозію, так як має властивість агресивно впливати на метал.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

У зарубіжних речовинах все інакше, вони навпаки захищають від корозії і мають функцію мастила. Що стосується кольору, то тосол має синюватий або блакитний відтінок. 

І тут відразу маленьке зауваження, ні в якому разі не потрібно змішувати речовини, спираючись на їх колір. Така маніпуляція категорично заборонена .

Взагалі речовини не варто змішувати, хіба що, в крайньому випадку. Бувають такі ситуації, на шосе різко падає рівень охолоджувальної рідини і вийти з положення можна лише помінявши її на іншу. І тут необхідно дивитися вже не на колір, а на склад речовини.

Змішати такі суміші варто тоді, коли їх склад близький друг до друга . Але, не варто забувати, що кожна рідина при змішуванні може повести себе по-різному. Найгірше, що може статися, це кристалізація, завдяки чому двигун перестане працювати.

Тому заздалегідь подумайте, змішувати антифриз з тосолом чи ні.

Існує думка автолюбителів, що можливо змішування охолоджуючого речовини з водою. Чи можна заважати чи ні ці суміші, запитаєте ви? Можливо, влітку такий варіант і підійде, але взимку краще не експериментувати. Якщо ви часто будете заливати воду, то властивості антифризу просто почнуть пропадати, а відсоток замерзання і кристалізації рідини виросте.

У разі безвихідній ситуації

Давайте розглянемо питання, можна змішати антифриз і тосол чи ні, більш детально, і визначимо, яким чином це відбувається:

Плутанина з кольором рідини. Цей момент вже згадувався в нашій статті. Не потрібно підбирати охолоджуючу рідину за кольором . Виробники це роблять для того, щоб розрізняти свою продукцію.

Витік . У житті трапляються різні ситуації, і може статися так, що у вас не буде можливості знайти охолоджуючу рідину саме тієї марки, яка була. Тому доведеться користуватися тим, що є.

Деякі фахівці стверджують, що змішувати антифризи від різних виробників цілком реально, і що це тільки піде на користь вашому автомобілю.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш оглядТа все це тільки збиває з правильного рішення. Тільки фахівець, який дійсно знається в цій справі, відповість на ваше запитання, можна заважати чи ні антифризи з тосолом різних виробників. Своїм – категорично ні, ні в якому разі. Все тому, що ніхто не може передбачити, як поведуть себе ці дві рідини, якщо ви їх змішайте.

А якщо ж ви вирішите змішати їх в одну, то, швидше за все в першу чергу з’явиться осад. Можливо, ви зможете спостерігати вспенивание, яке неприпустимо в охолоджувальній суміші. Ще, якщо раптом ці компоненти не підійдуть за складом, то ймовірно, що ваша охолоджувальна система повністю закупорити. Отже, потрібно досить витратний ремонт.

Коли необхідна заміна охолоджувальної речовини

Дата поновлення охолоджуючого речовини часто написана в техпаспорті вашої машини. Якщо ж там немає цієї дати, необхідно прочитати інструкцію безпосередньо до самого речовини. Змішувати необхідно лише в безвихідній ситуації. 

Для початку необхідно промити все систему і тільки потім залити новий тосол або інший засіб яке ви вибрали.

Міняти засіб слід не тільки, коли воно забрудниться. Наприклад, в авто Японії заливають спочатку червону рідину, яка замерзає лише при температурі -30 градусів. Отже, в європейських країнах завдяки суворих зим ця рідина просто напросто замерзає і її доведеться міняти.

як злити

Зі статті ви вже дізналися, що заважати тосол і антифриз вкрай не рекомендується. Правильніше за все буде злити рідину і потім залити нову. Але, все не так просто, необхідно вміти правильно зливати охолоджуючу речовину. Коли ви вирішите зробити заміну, для початку необхідно злити охолоджуючу рідину:

  • З радіатора.
  • З розширювального блоку.
  • З блоку циліндрів.

Поставте машину на естакаду для того, щоб була можливість злити охолоджуючу суміш повністю. Після промиваємо радіатор дистильованою водою . Це найважливіший крок в заміні охолоджуючого речовини. Потім необхідно завести двигун, щоб він попрацював просто так, після чого зливаємо воду. Проробіть цю маніпуляцію декілька разів.

Як залити рідину

Антифриз змішуємо з дистильованою водою один до одного. Така рідина зможе витримати мороз до -45 градусів. Машина все так же залишається на тому ж місці, що і коли ми зливали тосол. Необхідно заливати суміш потроху, після відкрити кришку радіатора і завести машину. Тим самим ми витіснимо все повітря, який там залишився. Після доливаємо рідину. Закриваємо кришку.

висновок

Змішувати чи ні тосол і антифриз, ми визначили. Відмінностей між сумішами, які ми сьогодні розглянули, також майже немає. Ви зрозуміли, що змішувати речовини необхідно лише в останньому випадку, заздалегідь провівши тест. Як варіант, можна долити в рідину дистильовану воду .

А краще за все буде провести повну заміну охолоджуючої суміші. Зверніться для цього до досвідченого фахівця. Якщо ж ви впевнені в своїх силах, то можете зробити заміну самі. Не забувайте, що вам знадобиться естакада або гірка для того, щоб поставити машину.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

Формально, «тосол» – просто назва однієї з різновидів антифризу для систем охолодження мотора. Якщо це дійсно так, то виходить, що в двигун іномарки можна спокійно заливати «радянський» тосол?

З тосолом, ніби як, все зрозуміло. Це давня рідина для систем охолодження двигунів, створена ще в СРСР. Синього кольору – для умов експлуатації до -40ºС, червоний тосол – для 65-градусних морозів. Складається з етиленгліколю з пакетом присадок і дистильованої води.

Антифризів, що застосовуються для двигунів іномарок і сучасних вітчизняних машин, зараз є аж три різновиди – стандартів G11, G12 і G13.

Автовласники довгий час розрізняли їх за кольором рідини, але в последне час виробники автохімії стали фарбувати свою продукцію в самі різні кольори і тому тепер однозначно стверджувати, що, наприклад, «G11 завжди має синій колір, а G12 – обов’язково червоний» – справа досить необачне.

Як би там не було, але антифризи G11 і G12 в своїй основі, як і тосол, мають етиленгліколь, розведений дистильованою водою і власні пакети присадок.

Найсучасніший і «довго живе» антифриз – стандарту G13. Його роблять уже із застосуванням пропиленгликоля, розведеного, знову таки, водою і присмачене своїм власним пакетом присадок. Тут потрібно зауважити, що присадки в усіх антифризах і тосоле застосовуються різні за хімічним складом, але подібні за виконуваних завдань.

Серед них виділяють захисні, що утворюють плівку на внутрішніх поверхнях системи охолодження, а також протипінні, протвокавітаціонние, анікоррозійние і т. П. Бувають ще так звані «гібридні» присадки, які можуть вирішувати відразу дві і біліше завдань. Вважається, що вони більш характерні для антифризів G13.

Основа всіх охолоджуючих рідин – так звані одноатомні спирти: етиленгліколь у тосола, G11 з G12 і пропіленгліколь – у G13. Тобто, теоретично, рідини на базі етиленгліколю повинні змішуватися без проблем. Та й етиленгліколь з веществом- «родичем», пропіленгліколь, може спокійно ужитися.

Так то воно так, але основна заковика тут – в хімічному складі присадок, які присутні в ОЖ. Між речовинами, що входять в різні їх пакети, можливі небажані хімічні реакції. Це призводить, перш за все, до зникнення початкових властивостей тій чи іншій присадки, залишаючи поверхні системи охолодження без захисту.

Крім того, продуктом таких хімічних взаємодій можуть стати нераствроімие з’єднання, частки яких цілком в змозі засмітити дрібні отвори і патрубки – наприклад, вивести з ладу радіатор охолодження. Висновки з усього вищесказаного такі.

важливо

Змішувати тосол з G11, теоретично, можна – все таки обидві рідини існували в один час, а «радянська» розроблялася саме як альтернатива G11. Підливати тосол до G12 вже не бажано.

Присадки тут зовсім інші і «хімічний конфлікт» більш імовірний. Ну а з G13 тосол точно з’єднувати не варто – якщо, звичайно, вам не байдужа доля системи охолодження авто.

До речі, міняти антифриз, як пишуть експерти ресурсу «ТріБолта», треба міняти кожні 20 000 км пробігу.

Що буде, якщо змішати тосол і антифриз?  Читайте наш огляд

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…