В процесі експлуатації автомобіля, можуть з’явитися несправності, пов’язані з електрообладнанням. Однією з таких неприємностей є відмова системи поворотников, зазвичай це пов’язано з реле покажчиків. Постараємося розглянути, з чого складається система покажчиків поворотів, найпоширеніші несправності і відповімо на питання що робити, якщо не працюють поворотники.

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

Покажчики поворотів є головною частиною безпеки на дорозі.

Їх застосування дає водіям знати про ваші наміри, щоб прийняти відповідне рішення і грамотно зманеврувати. Перші поворотники з’явилися у вигляді спеціальних стрілок, що включаються спеціальних механізмом і вказують напрямок руху автомобіля.

Після цього, система удосконалювалася і замість примітивних знаків і покажчиків, з’явилися перші лампи, які полегшували роботу водієві і в меншій мірі відволікали його від керування автомобілем. Ті поворотники, які ми звикли бачити, з’явилися 30-х роках минулого століття і застосовувалися у вигляді спеціальних ламп, які перебувають на крилах або бампері автомобіля.

Згодом, це стало обов’язковою складовою будь-якого автомобіля і її справність повинна підтримуватися в повній мірі.

Схема включення покажчика поворотів

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

Перш ніж говорити про несправності поворотников, необхідно знати з чого складається схема покажчиків повороту. До її складу входять лампочки, реле покажчиків повороту, перемикач, запобіжник і кнопка аварійної сигналізації.

Реле є елементом комутації електричного кола. Саме воно забезпечує короткочасне включення і виключення ламп під час роботи поворотников. Реле отримує інформацію про замиканні ланцюга тієї чи іншої сторони покажчиків від перемикача поворотів і кнопки аварійної сигналізації.

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

Відповідно, воно замикає потрібний ланцюг і забезпечує роботу конкретних лампочок. Місцезнаходження реле може бути різним.

На нових автомобілях він ставиться в монтажний блок, а, наприклад, на «жигулях» встановлюється за панеллю приладів. Там він кріпиться за допомогою спеціального кільця, прикрученого до кузова автомобіля на гайці.

Дане кільце грає роль «маси» і має бути завжди зачищено. Також, реле покажчиків повороту може кріпитися і до лонжерону автомобіля.

Лампи є головним елементом і грають роль того самого покажчика. Включення ламп забезпечується напрямком сигналів, що виходять з реле. Схема підключення ламп забезпечена таким чином, що навіть якщо одна з них перегорить, то це ніяк не вплине на роботу інших.

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

Перемикач покажчиків поворотів знаходиться на рульовій колонці автомобіля і служить апаратом управління для водія. За допомогою перемикача можна задавати напрямок включення покажчиків поворотів.

Кнопка аварійної сигналізації – забезпечує включення всіх лампочок, що входять до складу поворотників. На контактній групі кнопки відбуваються з’єднання всіх проводів, в тому числі, проводів замка запалювання.

Всі елементи схеми з’єднуються за допомогою електричної проводки і корпусу автомобіля (або народною мовою – «маси»).

Запобіжник призначений для захисту ланцюга від коротких замикань. Таке може статися, якщо ви випадково замкнули проводи, що перебувають у складі схеми або через те, що їх ізоляція недостатня. Запобіжник має плавку вставку, яка при підвищенні струму в ланцюзі (супроводжується збільшенням температури провідників) розриває електричну схему і захищає ланцюг від загоряння.

Характер несправностей поворотников ВАЗ

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

Знаючи всі компоненти схеми, можна приступати до пошуку несправності. Для початку варто розуміти, що якщо поворотники раптом перестали працювати, в першу чергу, перевіряють відповідний запобіжник.

Щоб дізнатися, де він знаходиться, подивіться на його кришку (зазвичай там розташовуються позначення) або знайдіть позначення в технічній літературі автомобіля.

Перед проведенням ремонтних і діагностичних робіт обов’язково відключіть «мінусову» клему акумулятора.

Відео – Визначення несправностей “поворотів” і аварійки ВАЗ 2106

Поширені несправності:

  • Лампа не горить, проте реле клацає і говорить про те, що покажчик повороту працює справно. Швидше за все, лампа просто перегоріла і її необхідно замінити. Щоб поміняти лампочку, відкрутіть кріплення ліхтаря зі зворотного боку і від’єднайте штекер.
  • Занадто швидке миготіння лампи . Таке може статися, якщо вибір лампи по потужності здійснено неправильно. Також, необхідно провести зачистку контактних з’єднань, тому що корозія теж може стати причиною швидкого мерехтіння. У виняткових випадках причиною може стати і реле покажчиків поворотів, яке необхідно буде замінити.
  • Лампи покажчиків повороту горять, але не моргаю т. Тут проблема криється в реле покажчиків повороту. Ймовірно, згоріла якась частина схеми, і вона замкнула на світіння, а не мерехтіння. В цьому випадку, реле підлягає заміні. Те ж саме відноситься і до роботи контрольних ламп покажчиків повороту. Якщо ці лампи не горять, то реле також підлягає заміні.
  • Якщо горить тільки одна сторона покажчиків , то необхідно замінити реле, або перевірити стан кнопки аварійної сигналізації. Справа в тому, що вона має групу контактів, настоянка яких може бути порушена. Якщо це сталося, демонтуйте її, розберіть і проведіть настройку контактів. Якщо контакти прогоріли, знайдіть причину виходу їх з ладу або замініть кнопку цілком. У рідкісних випадках виною може виступати перемикач покажчиків повороту.

У разі, коли стався повна відмова покажчиків , то причин може бути багато:

  1. В першу чергу, перевірте стан запобіжника . Робити це потрібно завжди при виявленні несправностей електрообладнання автомобіля. Якщо він перегорів, то знайдіть причину його плавлення. Після її усунення можна поміняти запобіжник і їздити далі. Якщо запобіжник цілий, то йдемо далі.
  2. Друга полягає в поганому контакті з кузовом кріплення реле покажчиків повороту . Така несправність відноситься до класичних автомобілів, де кріплення даної деталі виконано під панеллю приладів. Погане прилягання контактів реле може бути і в монтажному блоці. Ймовірно, сталося окислення або корозія контактів, яка усувається шляхом зачистки поверхні. В кінцевому підсумку, реле могло перегоріти, тоді буде потрібно його заміна.
  3. Третя причина даної несправності може виникнути через кнопки аварійної сигналізації . Бували випадки, коли контакти просто випадали при їзді на великій швидкості по нерівній дорозі. В першу чергу, необхідно перевірити стан самої кнопки: якщо вона відійшла, то її необхідно встановити на місце. Якщо ж, вона знаходиться на своєму місці, то перевірте стан і настройку контактів. Якщо вони знаходяться в незадовільному стані – замініть кнопку.

Четверта причина може торкнутися або перемикача покажчиків, або головних живильних проводів. Контакти перемикача, швидше за все, не забезпечують включення поворотника, в зв’язку з чим, його необхідно замінити.

Що стосується електричної проводки, то тут можливий обрив головного проводу або поганий контакт в місці з’єднання з реле або монтажним блоком. Таке трапляється досить рідко, але теж має місце бути.

От і все. Це повний список дій на випадок, коли поворотники ваз перестали працювати. Всі перераховані вище дії можна виконати самостійно без допомоги працівників автомайстерень. 

Що робити, якщо перестали працювати аварійка і поворотники

Правила дорожнього руху регламентують порядок користування аварійними сигналами і сигналами поворотів. У разі відмови світлових сигналів водій повинен маневр позначати сигналами рукою, продовжуючи рух до місця стоянки або ремонту.

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

Таким чином, якщо перестали працювати аварійка і поворотники, то така несправність систем є критичною, подальша експлуатація автомобіля без її усунення неможлива.

Причини і ознаки несправності аварійних і поворотних сигналів

Якості та надійності систем поворотников і аварійки всі виробники приділяють належну увагу з наступних причин:

  • від працездатності цих сигналів в великій мірі залежить безпека дорожнього руху;
  • світлові сигнали, особливо поворотів в міському ритмі руху, найбільш часто в порівнянні з іншими системами переключаються з одного режиму в інший;
  • системи повинні бути побудовані таким чином, щоб водій в режимі реального часу знав про їх працездатності (так звана зворотний зв’язок, світлова та звукова).

Залежно від схемотехнического побудови систем аварійних і поворотних сигналів можливі наступні несправності:

  • перегорання ламп (основних і повторювачів поворотів);
  • несправність світлодіодних лінійок, якщо вони використовуються в системі поворотников;
  • несправність перемикача поворотів на рульовій колонці (весла, бабка – на сленгу автолюбителів);
  • несправність індикаторних ламп на приладовій панелі і вимикачі аварійної сигналізації;
  • пошкодження електропроводки;
  • несправність блоку управління кузовом при електронному управлінні режимом аварійної та світлової сигналізації.

Відео – на Фольксваген Пассат Б5 перестала працювати аварійка і поворотники:

З огляду на значимість системи, виробники організовують світловий і звуковий контроль для вказівки ознак несправності аварійки і поворотников. До них відносяться:

  • відсутність спалахів індикаторних лампочок або світлодіодів поворотів на приладовій панелі;
  • збільшення частоти спалахів ламп поворотів на приладовій панелі і звукових сигналів в області рульової колонки;
  • відсутність звукових сигналів (клацань) в області рульової колонки;
  • відсутність миготіння лампи на індикаторі включення аварійної сигналізації.

Якщо не працюють поворотники і аварійка: часті несправності та їх усунення

1. Реле поворотів

До недавнього часу основним елементом систем поворотников і аварійних сигналів було реле поворотів. В середині минулого століття застосовувалися реле поворотів з біметалічною пластиною.

У деяких моделях бюджетних і вантажних автомобілів вони застосовуються до цього дня. Поряд з простотою, невисокою вартістю, вони більш надійні, ремонтопрігодни.

Типова схема реле зображена на малюнку:

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

Ядром схеми є біметалічна пластина. Вона включена в ланцюг протікання струму через лампи поворотів. Під час включення поворотів або аварійки вона знаходиться не в нагрітому стані, і замикає ланцюг сигнальних ламп, вони включаються. У міру нагрівання біметалічної пластини струмом, що протікає вона змінює свої геометричні розміри (згинається).

Трохи фізики: биметаллическая пластина складається з двох (бі) скріплених пластин з різними коефіцієнтами температурного розширення. При нагріванні обох пластин одна розширюється більше, інша менше, звідси деформація.

При згинанні пластина розмикає контакт реле, струм припиняє йти, лампи гаснуть, пластина знову остигає, контакти замикаються, лампи спалахують, пластина нагрівається … Так до нескінченності. Якщо перегорить одна з ламп, струм буде менше, пластина повільніше буде нагріватися, період миготіння збільшиться.

Якщо в ланцюзі буде коротке замикання, лампи будуть блимати швидко. Все дуже просто, надійно і інформативно. Такі реле застосовуються вже понад півстоліття.

Зараз застосовують комбіновані реле з вбудованою електронною схемою.

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

Такі схеми менш надійні, часто виходять з ладу, особливо незрозумілого виробника. Реле зазвичай встановлені або на рульовій колонці, або в блоці запобіжників під панеллю приладів.

Це зроблено з тією метою, щоб їх спрацьовування було чутно водієві. У сучасних автомобілях в приладовій панелі варто додатковий зумер, дублюючий індикатори поворотів.

Такі реле ремонту не підлягають, їх необхідно міняти.

Відео – що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка ВАЗ 2114:

2. Перемикач поворотів

Іншим, не менш важливим, елементом системи поворотников є перемикач на рульовій колонці. Він зазвичай надійний, але з огляду на частоту його включень, особливо в міському ритмі руху, часто виходить з ладу.

Для того, щоб його замінити, необхідно зняти пластмасовий кожух захисту рульової колонки. Перемикач зазвичай кріпиться на засувках, іноді на гвинтах. Демонтаж не представляє складності.

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

Деякі умільці беруться їх ремонтувати. Краще відразу поміняти, можна на беушний, якщо іншого варіанту немає.

3. Несправність проводки, ламелей, ламп

Виявлення місця пошкодження електропроводки ускладнене тим, що система обслуговує задні габаритні вогні. Провід до них йде через звістку салон, часто лампи розташовані на двері багажника. Найбільш часті місця пошкодження електропроводки:

  • під порогами, особливо, водійським і переднім пасажирським;
  • в гофропереходніке проводки до кришки багажника;
  • в роз’ємі фар і ламп.

Якщо не горить одна з лампочок, в першу чергу її треба продзвонити, якщо вона робоча, піджати ламелі і контакти гнізда, в яке вставляється лампочка.

У сучасних автомобілях часто застосовуються світлодіодні випромінювачі. Незважаючи на високу надійність світлодіодів в окремо, в складі світлодіодним лінійки випромінювачі часто виходять з ладу. Краще звернутися для ремонту до фахівців. Можна вирішити проблему і самостійно, замінивши несправний діод в лінійці. Його потужність зазвичай в межах від 0,2 до 1,0 Ватта.

4. Вимикач аварійної сигналізації

Якщо він не працездатний, при включенні поворотів можуть блимати всі лампи. Таке можливо і при несправному перемикачі поворотів на рульовій колонці. У деяких автомобілях, наприклад VW Passat, реле поворотів знаходиться в аварійній кнопці.

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

Вартість такої нової кнопки невелика, в разі несправності краще поміняти на нову.

5. Несправність або програмний збій блоку управління кузовом

В автомобілях після 2010 року випуску іноді функції перемикання сигналів поворотів і включення аварійної сигналізації передані блоку управління кузовом. З одного боку, це правильно: потрібно централізований контроль.

Але при цьому значно ускладнюється ремонт системи. По-перше, без комп’ютерної діагностики несправності вже не обійтися.

По-друге, для усунення несправності, найімовірніше, доведеться «влазити» в блок управління кузовом, це повинен робити тільки досвідчений фахівець.

6. Перегорання запобіжників

Запобіжники, які обслуговують системи поворотников і аварійної сигналізації, виходять з ладу рідко. Якщо вони перегоріли, необхідно перевірити стан проводки, контактних ламелей ламп, відповідно, замінити запобіжник.

Найбільш часті варіанти несправності і їх причина

  • аварійна сигналізація працює, поворотники не включаються – несправність перемикача поворотів;
  • поворотники працюють, аварійна сигналізація не працює – несправність кнопки поворотников;
  • не працює ні поворотники, ні аварійка – несправність реле поворотів (або поганий контакт), перегорання запобіжників, відмова блоку управління кузовом;
  • збільшення частоти миготіння індикаторних ламп – коротке замикання проводки, ламелей ламп поворотів;
  • зменшення частоти миготіння індикаторних ламп – обрив проводки до ламп поворотников, перегорання ламп, поганий контакт в місцях установки ламп, роз’єми, відмова світлодіодних лінійок.

загальні рекомендації

  • При появі перших ознак несправності системи поворотною і аварійної сигналізації необхідно відразу вжити заходів до їх усунення.
  • Постійно тримайте в ремкомплект лампи поворотников і повторювачів повороту.
  • У процесі руху періодично звертайте увагу на роботу індикаторів повороту на приладовій панелі.

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправностіЯкщо не повертається ключ у замку запалювання, що робити в цьому випадку.

Яку автомобільну антену для радіо краще вибирати при використанні в мегаполісі, а яка болше підійде при поїздках на далекі відстані.

Як поставити проставки https://voditeliauto.ru/poleznaya-informaciya/to-i-remont/prostavki-dlya-uvelicheniya-klirensa.html для збільшення кліренсу.

Відео – причина того, що перестала працювати аварійка і поворотники на Toyota Corolla:

Може зацікавити:

Не працюють поворотники і аварійка: причини, діагностика та що робити

Корисне для автолюбителів – все про автомобілі

Не секрет, що схеми аварійної сигналізації і сигналів повороту пов’язані між собою, адже першу і другу функцію виконують одні і ті ж фари. Якщо не працюють поворотники, а аварійка виконує свої завдання, або ж обидва сигналу ігнорують команди водія, то це може привести до аварії на дорозі.

Основні причини несправності

Чим може бути викликана несправність? Причин кілька:

  • Перегорів запобіжник. Проблема вважається найбільш поширеною. Якщо в автомобілі встановлено реле, яке перемикає сигнали аварійної сигналізації і поворотников, то причина може бути в ньому. Врахуйте, що деталь може кріпитися як в основному блоці запобіжників, так і окремо від нього – тут все залежить від моделі автомобіля. Щоб відшукати пристрій, використовуйте схему.
  • Перегоріла лампочка. Це ще одна причина, чому не працюють поворотники і аварійка.
  • Замикання в проводці. При подачі команди на включення, сигнали можуть плутатися. Наприклад, водій активує аварійний сигнал, а спрацьовують поворотні вогні, або навпаки. При наявності замикання, оптика може і зовсім не зреагувати на дії автовласника. Щоб діагностувати поломку, потрібен тестер і базові знання електричної частини.
  • Поломка перемикача під кермом або кнопки. Для виявлення несправності, необхідно перевірити працездатність цих пристроїв.
  • Обрив електричного кола. Ця поломка характерна для старих машин. Якщо дроти прокладені в місцях, де є рухомі деталі, то можливо перетирання проводки. В результаті, ланцюг розривається.

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

Як перевірити роботу світлових приладів своїми руками?

Якщо не працюють поворотники або аварійка, це ще не привід впадати у відчай – все роботи по діагностиці можна зробити своїми руками. Для початку, визначте, що світлові сигнали дійсно потребують перевірки. Робиться це за низкою ознак:

  • Миготіння поворотів немає, але лампочки горять. Така проблема сигналізує про вихід з ладу реле, а саме його електромагнітної частини. Як правило, несправність свідчить про замиканні електромагніту в одній з позицій і неможливості повернення в початкове положення.
  • Повортнікі працюють, але занадто повільно або в прискореному режимі. При таких ознаках, причиною несправності може бути не тільки реле. Як правило, проблема проявляється при неправильному виборі лампочок. При покупці освітлювальних пристроїв, важливо перевірити, що вони відповідають номіналу, який встановлений виробником машини.
  • Реакції на команду включення немає. У цій ситуації, не працюють поворотники і не спрацьовують індикатори на приладовій панелі. Крім того, відсутні клацання, які повинні бути при роботі сигналів. Причин несправності може бути кілька, і більш детально поговоримо про них нижче.

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

  • Схема підключення аварійної сигналізації і поворотів на ВАЗ (класиці)
  • Перевірка проводиться таким чином:
  1. Переконайтеся, що індикатори і датчики, на приладовій панелі машини, працюють в звичайному режимі. Якщо цього немає, перевірте запобіжники на цілісність.
  2. У разі справності всіх приладів, натисніть на кнопку аварійки і перевірте світіння лампочок, в кожній з фар. Огляньте передні і задні, а також бічні ліхтарі (при їх наявності на автомобілі).
  3. Якщо аварійна сигналізація, після подачі команди, не працює, переконайтеся в справності реле, а також наявності харчування на висновках. Для цього, зніміть реле зі свого місця, після чого підключіть сигнальну лампу до контактів – до «плюса» і кузова машини (або «мінуса» акумулятора). Повертати ключ у замку запалювання немає необхідності. Якщо контрольна лампа не світиться, то ймовірні причини – поломка кнопки аварійної сигналізації, порушення електричного кола або перегорання вставки плавкої. Крім того, несправність може критися в поганому контакті в місцях з’єднань.
  4. Якщо контрольна лампочка світиться, замкніть висновки реле, за допомогою шматка мідного дроту. У разі справності інших елементів ланцюга, всі сигнали повинні спрацювати. В іншому випадку, проблема криється в реле.
  5. Якщо після виконаних маніпуляцій, лампи не горять, то причина проблеми – в кнопці, яка включає аварійну сигналізацію. З досвіду експлуатації відомо, що така несправність проявляється рідко – частіше проблема викликана замиканням в ланцюзі. До слова, саме ця несправність може стати причиною виходу з ладу реле. Щоб уникнути повторних витрат, спочатку усуньте замикання, а після, міняйте вийшла з ладу деталь.
  1. Відео: Реле покажчиків повороту ВАЗ (класика). Перевірка, схема, принцип роботи
  2. Якщо відео не показує, поновіть сторінку або “style =” color: # CC3333 “> натисніть тут

У ситуації, коли аварійна сигналізація працює, можна говорити про справність реле і запобіжного елемента. Отже, увага варто приділити самій кнопці. Для початку, перевірте «плюсової» висновок, як у випадку з реле. Для виконання роботи, запалювання і кнопку аварійки потрібно включити. Далі робіть висновки:

  • Якщо діагностика показала, що «плюса» немає, перевірте кнопку. Дістаньте її зі свого місця, і переконайтеся в працездатності ланцюга включення. При відсутності харчування, шукайте обрив проводки, в діапазоні між кнопкою та панеллю приладів.
  • Якщо результат перевірки підтверджує наявність «плюса», замкніть висновки в місці монтажу (запалювання повинно залишатися включеним). Тепер активуйте сигнали повороту – лівий або правий. У разі нормального світіння лампочок, поміняйте керуючу кнопку. При відсутності харчування, переконайтеся в наявності напруги на реле аварійної сигналізації. У разі відсутності «плюса», проблема, як правило, криється на ділянці електричного кола – між блоком з запобіжниками і кнопкою управління.

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

Схема підключення поворотів на ВАЗ 2110

Як відремонтувати аварійку і покажчики поворотів самостійно?

Якщо в машині не працюють поворотники і лампи аварійної сигналізації, не обов’язково їхати на СТО – ремонт можна зробити своїми руками:

  • Якщо запобіжник перегорає, або поламалося реле – замініть несправні деталі. При наявності замикання, перевірте ділянки ланцюга, де воно могло статися. Після усунення проблеми з проводкою, поміняйте вийшли з ладу елементи.
  • При виході з ладу кнопки аварійки, замініть її. Як виконати діагностику, розглянуто вище.
  • Для перевірки електричного кола, використовуйте тестер. Якщо діагностика показала наявність пошкоджених ділянок – замініть в цих місцях дроти. У процесі прокладки проводки, уникайте її близькості з рухомими деталями кузова. Крім того, підсильте ізоляцію, щоб підвищити надійність.
  • Причина в лампочках? Тоді замініть несправні джерела світла. Щоб зробити цю роботу в передніх і задніх фарах, демонтуйте захист, відключіть живильну ланцюг і викрутити лампу з посадкового гнізда. Далі, встановіть нове джерело світла. Якщо несправні джерела світла, встановлені в фарах з боків автомобіля, зніміть плафон, шляхом піддягання його краю викруткою. Після цього, відключіть провід живлення і дістаньте деталь.
  • Якщо не працюють поворотники, причиною може бути вихід з ладу подрулевого перемикача. Якщо цей так, розберіть і перевірте пристрій. Як правило, поломка пояснюється низькою якістю контакту або його стиранням. В останньому випадку, замініть перемикач, а при наявності проблем з контактами, зачистите їх (це стосується і кнопок).

Обов’язково перевірте роз’єми і штекери, адже проблеми з лампами поворотів і аварійної сигналізації часто пов’язані з низькою якістю контакту. У разі окислення сполук, обробіть, їх наждачним папером або щіткою з металевим ворсом. Якщо контакти згоріли, замініть їх.

  • Відео: Ремонт поворотников і аварійної сигналізації
  • Якщо відео не показує, поновіть сторінку або “style =” color: # CC3333 “> натисніть тут

Відновлюємо роботу поворотников

ПДР наказують особливий спосіб попередження про маневри, яким обов’язково слід користуватися, якщо лампи покажчиків повороту перестали горіти в дорозі. Розглянемо, чому не працюють поворотники і як усунути причину поломки.

Йтиметься про пристрій, принцип роботи і несправності систем з використанням реле поворотников на основі інтегральних мікросхем.

Зверніть увагу

Старі конструкції з біметалічними пластинами, а також повністю електронні системи, зважаючи на їх специфіки і невеликий поширеності, розглядати не будемо.

Якщо на автомобілі не горить тільки передній лівий або задній правий поворотник, причина може бути в перегоріли лампочки, поганому контакті «маси» ліхтарів або ділянці проводу до лампочки.

Причини несправності покажчиків поворотів

  • Перегорів запобіжник. Якщо разом з поворотниками перестала працювати аварійна сигналізація, велика ймовірність, що причина саме в плавкою вставці.

Натомість згорілого запобіжника встановлювати слід тільки вставку відповідного номіналу. Перевищення рекомендованого значення, установка «жуків» може призвести до займання автомобіля.

Тому радимо дотримуватися правил заміни запобіжників!

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

  • Вихід з ладу подрулевого перемикача.
  • Поломка реле поворотников.
  • Несправність кнопки аварійної сигналізації.
  • Обрив електричного кола. Якщо поворотники не працюють з усіх боків, насамперед слід перевірити дроти живлення реле поворотников. Якщо покажчики перестали працювати тільки з одного боку, проблема в проводах, що йдуть від подрулевого перемикача до лампочок.
  • Окислені контакти, обламані дроти. Поворотники не працюють, якщо опір ланцюга значно відрізняється від номінального. Для подачі живлення необхідно перевищення певного рівня потужності споживачів. Якщо мікросхема всередині реле поворотников через підвищений опору не реєструє достатню силу струму, він живиться на лампочки подаватися не буде.

В роботі поворотников беруть участь:

  • подрулевой перемикач поворотів. Його функція в замиканні живлячої контакту лампочок. Наприклад, при повороті перемикача вгору відбувається замикання одного з контактів лампочок правого боку на «+» АКБ. «Мінусом» лампочки є точка підключення до «масі» (загальна точка для всіх лампочок блок-фари);
  • реле поворотников. Усередині корпусу розташоване звичайне електромагнітне реле, але управляється воно мікросхемою. Саме завдяки цьому елементу забезпечується переривчаста подача харчування на котушку. Друга важлива функція – контроль справності ламп. Мікросхема має функція зворотного зв’язку, тому при перегорання лампочки вона реєструє зменшення потужності споживачів і починає подавати живлення на котушку з подвоєною частотою. Якщо поворотники працюють справно, лампочки моргають приблизно 1 раз в секунду. На більшості сучасних автомобілях, в тому числі і моделях ВАЗ, використовується 3-контактна реле покажчиків поворотів. Відповідно, 1 контакт – «маса», 2 – живлення від АКБ, 3 – вихід на подрулевой перемикач;
  • світлова індикація на приладовій панелі. Одна або дві лампочки (по одній на кожну зі сторін) підключаються паралельно електричному ланцюзі основних ламп. Поворотники працюватимуть і без світлової індикації, тому серед можливих причин несправності розглядати систему не варто.

схема включення

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

На відео детально розглянуто принцип включення покажчиків поворотів, а також роль кнопки аварійки в працездатності системи.

Первинну діагностику можна провести контрольною лампочкою, але для перевірки стану ланцюга потрібно тестер. Якщо ви знаєте, як користуватися мультиметром, то в режимі вимірювання опору зможете самостійно «продзвонити» проводку на предмет обриву.

Пошук причини, через яку перестали працювати поворотники і аварійка, слід починати з вивчення електронних схем. Рекомендуємо утриматися від самостійного ремонту, якщо вам незнайомі основи електротехніки, методи відновлення проводки.

Якщо при включенні правого / лівого поворотника ви чітко чуєте клацання реле, перевірте опір ділянки кола з підрульовими перемикачами. Якщо не працює тільки ліва або права сторона, причина точно в перемикачі або в проводці ланцюга від нього до лампочок.

Якщо реле покажчиків повороту не клацає зовсім, перевірте стан контактів, плюсової провід і масу. Якщо після включення запалення до реле не приходить «+», проблема, швидше за все, в ділянці ланцюга від монтажного блоку до реле.

подрулевой перемикач

Причина несправності може бути як в механічному пошкодженні пластмасових або контактних елементів, так і в утворення нагару. В процесі роботи поворотников контакти можуть підгорати, через що збільшується опір і падає сила струму в ланцюзі. При цьому характерно, що в разі окислів, нагару реле покажчиків може клацати, але лампи загорятися не будуть.

Для ремонту подрулевой перемикач потрібно буде зняти з рульової колонки і розібрати. Усередині корпусу розташовується безліч контактних майданчиків, тому для безпроблемного збірки запам’ятовуйте розташування всіх рухомих елементів.

Зняття і установка піротехнічних виробів вимагає дотримання правил техніки безпеки. Тому рекомендуємо прочитати, як правильно знімати подушку безпеки.

Де знаходиться і як перевірити реле поворотников

Реле покажчиків поворотів знаходиться в монтажному блоці запобіжників в салоні або під капотом. Точне місце розташування ви можете дізнатися з керівництва по ремонту та експлуатації вашого автомобіля. Часто з внутрішньої сторони монтажного блоку графічно зображено призначення реле, запобіжників.

Що робити, якщо не працюють поворотники і аварійка? шукаємо несправності

аварійка

Кнопка аварійки імітує подрулевой перемикач поворотів, але замикає відразу обидва контакти (на праву і ліву сторону). На відео показано пристрій і принцип роботи найпростішої системи, аналоги якої використовуються не тільки на автомобілях ВАЗ.

Як полагодити несправні поворотники?

Автовласників часом стосується така проблема як несправні поворотники, але не кожен знає, як вирішити дану проблему оперативно і ефективно. Відповідно, в разі такої поломки продовження руху, особливо в міському потоці, буде надзвичайно небезпечним. Найбільш раціональним варіантом буде зупинитися і усунути цю несправність.

Види неполадок поворотников і методи їх усунення

  • Покажчик повороту коректно функціонує тільки в разі дотримання наступних показників:
  • – поворотники знаходяться в робочому режимі завжди при включеному запалюванні;
  • – при перемиканні підрульового важеля вгору або вниз повинен включатися поворотник з відповідної сторони;
  • – сигнал, який попереджає водіїв про поворот, блимає з тактовою частотою в 60 сигналів в хвилину.
  • Якщо поведінка сигналів змінено щодо перерахованих вище показників, значить, присутні проблеми. Далі будуть перераховані найпоширеніші види неполадок поворотников:
  • 1) Поворотник не блимає

Цю проблему буде простіше вирішити, якщо ознайомитися з основним принципом роботи реле. Струм, який проходить по лампам, нагріває вимірювальний резистор – елемент, який визначає необхідність включення в потрібний момент тієї чи іншої лампи. Відповідно, опір лампи, що відрізняється від номінального, змінює час, за яке включається поворотник – він починає моргати.

У даній ситуації необхідно трохи постукати по реле. Це допоможе, якщо є слабкий контакт або потрапила волога.

Якщо реле було замінено, а поворотник все ж не блимає, а постійно продовжує горіти, значить проблема полягає в слабкому контакті з запобіжним блоком.

В такому випадку, повинна допомогти заміна запобіжника із значенням опору, кардинально розрізняються з номінальним.

2) Один поворотник не працює

Якщо не працює тільки один поворотник, то це аж ніяк не пов’язано з несправним реле. Тоді стався б збій відразу в обох поворотниках. Першим варіантом, який може прийти в голову, є перегоріла лампочка, або порушення в проводці або патроні.

Нова лампочка для заміни повинна не тільки входити в гніздо поворотника, а й бути такої ж потужності, яка вказана на плафоні. Якщо в разі заміни лампочки поворотник так і не запрацював, тоді огляньте патрон.

Там можуть бути сліди окислення, які необхідно буде видалити надфілем або наждачним папером.

Також лампочка може дуже щільно сидіти на контактах, які потрібно підігнути, використовуючи тонкогубци. Робити це треба з максимально можливою обережністю, щоб не замкнути контакти. Це може призвести до чергової проблеми – поворотники почнуть працювати в шаховому порядку. Якщо патрон знаходиться у відмінному стані, значить, проблема криється в самій проводці. Спочатку переконайтеся в тому, що провід міцно припаяний до патрона. Не можна допускати замикання проводів між собою або на масу на залізному корпусі автомобіля.

3) Чи не блимають аварійні вогні

В такому випадку проблема криється однозначно в реле. Його необхідно замінити. Ще однією причиною неробочого поворотника може бути і вмикач. Для його перевірки дістаньтеся до підрульового важеля перемикання і размонтіруйте його. Якщо аварійні вогні не працюють при справних поворотниках, просто замініть кнопку, яка відповідає за включення сигналізації.

4) Поворотник світить недостатньо яскраво

Якщо вони випромінюють тьмяне світло, значить, слід перевірити модель і потужність лампочки. Якщо все в нормі, просто потрібно зачистити контакти лампочок.

5) Реле поворотника клацає

важливо

Це не є нормою. Вся «сіль» укладена в контактах реле монтажного блоку. Такі звуки виникають у випадках занадто щільного прилягання контакту або його окислення. Призводить до цього і погано працює реле. Встановіть нове реле або зачистите контакти.

Якщо покажчик повороту не подає ознак життя з одного боку автомобіля ні ззаду, ні спереду, це означає, що неполадки виникли з підрульовими перемикачами, втрачений контакт або зламалося все реле цілком. Електрична схема поворотного покажчика захищена 8-амперним запобіжником, який розташований в монтажному блоці. Якщо він поламається, тоді і може статися така неприємність як відмова поворотников на одній стороні автомобіля. Світлова система аварійної сигналізації забезпечує безпечний рух, тому кожен автомобіліст зобов’язаний з собою возити лампочки потрібної потужності.

Як вказувати напрямок руху при несправних поворотниках?

Як Ви вже зрозуміли, бувають такі випадки, що світловими сигналами, а також часом і звуковими не виходить висловити свої наміри на дорозі. Ось тому ми далі і розповімо Вам, як вказувати напрямок руху жестами рук. Певний ряд таких маніпуляцій зафіксований в ПДД.

  1. 1) Якщо лівий поворотник не працює, потрібно витягнути ліву руку в сторону з вікна.
  2. 2) Для позначення правого повороту з вікна витягується ліва рука, зігнута під прямим кутом пензлем вгору.
  3. 3) Гальмівний сигнал подається шляхом підняття руки.
  4. Крім цього:
  5. 1) Помахи рукою водієм означають пропускання пішохода.
  6. 2) В тому випадку, якщо Ваш автомобіль дивно поводиться на дорозі, Вам вкажуть жестом в бік узбіччя.
  7. 3) Якщо водій забув включити світло, про це йому нагадають жестом, схожим на миготіння лампочки.

4) Якщо Ви забули закрити багажник, тоді Вам сигналом бавовни долоні в повітрі покажуть це. А незакриті двері або притиснутий їй ремінь будуть показуватися ударами по дверях.

5) Якщо Вам в повітрі пензлем рук описують коло – у Вашого автомобіля спустило одне з коліс.

Не працюють поворотники і аварійка ВАЗ 2114: що робити?

Сигнали аварійної зупинки і поворотів – одні з найважливіших сигнально-світлових пристроїв в машині. Вони необхідні для безпечного руху на дорозі і координування автомобілістів один з одним. Якщо ж трапляється так, що не працюють поворотники і аварійка ваз 2114, то продовжувати рух на автомобілі не можна (до тих пір, поки поломка не відновлено).

Ниже мы разберем основные причины неисправности световой сигнализации в автомобиле, а также расскажем о том, как их устранить.

Неисправности аварийки

Если не работает аварийка ваз 2114, то поиски неисправностей следует начать с блока предохранителей.

Для этого нужно проверить и, при необходимости — заменить на новый, предохранитель F2 на 10 Ампер.

Одновременно с проверкой предохранителя следует осмотреть и зачистить контакты в посадочном гнезде общего блока (в случае их окисления аварийка может не работать даже при исправном предохранителе).

Блок предохранителей ваз 2114

  • Следующим шагом в поиске поломки будет проверка наличия напряжения на контакте X2/5, который находится на монтажном блоке (делается это при помощи мультиметра и при включенной кнопке аварийки).
  • Відсутність харчування буде говорити про наявність обриву в дроті, який йде від цього контакту до кнопки аварійної сигналізації.

Якщо проводка виявилася робочої, то слід перевірити лампочку аварійки і, якщо вона перегоріла, просто замінити її на нову (нова лампочка повинна підходити по потужності – не варто встановлювати більш слабкі або більш потужні лампи). Одночасно з цим слід зачистити і контакти в патроні.

Зробити це можна:

  • дрібною шкіркою;
  • гасом;
  • очищеним бензином;
  • ВД-40.

Якщо лампочка, дроти і запобіжник виявилися справними, то слід переконатися в працездатності самої кнопки. Для цього необхідно включити кнопку і продзвонити її за допомогою мультиметра.

Якщо кнопка виявилася зламаною, то її слід замінити на нову, оскільки цей елемент є неремонтоздатність.

У разі, якщо поломка кнопки аварійної сигналізації виявилася в дорозі, а сама аварійка терміново потрібна, то можна обійтися і «підручними засобами». Для цього потрібно демонтувати кнопку, відключити її від колодки і з’єднати два гнізда в колодці за допомогою будь-якого металевого зволікання, замкнувши тим самим ланцюг сигналізації.

Ще однією причиною поломки може бути вихід з ладу реле K2. Дізнатися про це можна за непрямими ознаками – при несправному реле буде не працювати як аварійка, так і поворотники. У цьому випадку реле слід замінити на нове, аналогічне.

Іноді буває і так, що не працюють поворотники ВАЗ 2114.

Виражатися це може наступними ознаками:

  1. Поворотники не включаються.
  2. Поворотники не вимикаються.
  3. Поворотники НЕ моргають.
  4. Поворотники горять з мінімальною яскравістю.

У першому випадку причин може бути кілька (вони практично такі ж, як і в разі неполадок з аварійкою):

  • перегорів запобіжник;
  • зламалися кнопки включення;
  • окислились контакти;
  • стався обрив в проводці;
  • вийшло з ладу реле;
  • перегоріли лампочки.

Перевірку електричної системи поворотников в цих ситуаціях, а також усунення виявлених проблем, слід проводити аналогічно ремонту аварійки (як саме – розповідалося вище).

Якщо поворотники, навпаки, не вимикаються, то причина може бути тільки одна – згорілі вимикачі. Їх слід замінити на нові, аналогічної моделі.

Іноді поворотники можуть включатися, але горіти при цьому суцільним світлом замість того, щоб моргати. Причина цього – неправильна робота реле (іноді таке трапляється і тоді, коли замість оригінального реле ставиться пристрій, призначений для інших автомобілів). Щоб усунути причину, досить замінити реле на нове.

Порада

Якщо поворотники горять, але не блимають, можна спробувати акуратно постукати по корпусу реле – іноді це може допомогти, але ефект, як правило, короткочасний.

У ситуації, коли сигнали повороту горять дуже слабо, слід перевірити потужність встановлених в них ламп. Якщо лампи коштують відповідні, то потрібно зачистити контакт маси, з’єднаний з поворотниками. Зробити це можна дрібною шкіркою або гасом.

Не працюють поворотники і аварійка: причини, діагностика та що робити

Не секрет, що схеми аварійної сигналізації і сигналів повороту пов’язані між собою, адже першу і другу функцію виконують одні і ті ж фари. Якщо не працюють поворотники, а аварійка виконує свої завдання, або ж обидва сигналу ігнорують команди водія, то це може привести до аварії на дорозі.

Основні причини несправності

Чим може бути викликана несправність? Причин кілька:

  • Перегорів запобіжник. Проблема вважається найбільш поширеною. Якщо в автомобілі встановлено реле, яке перемикає сигнали аварійної сигналізації і поворотников, то причина може бути в ньому. Врахуйте, що деталь може кріпитися як в основному блоці запобіжників, так і окремо від нього – тут все залежить від моделі автомобіля. Щоб відшукати пристрій, використовуйте схему.
  • Перегоріла лампочка. Це ще одна причина, чому не працюють поворотники і аварійка.
  • Замикання в проводці. При подачі команди на включення, сигнали можуть плутатися. Наприклад, водій активує аварійний сигнал, а спрацьовують поворотні вогні, або навпаки. При наявності замикання, оптика може і зовсім не зреагувати на дії автовласника. Щоб діагностувати поломку, потрібен тестер і базові знання електричної частини.
  • Поломка перемикача під кермом або кнопки. Для виявлення несправності, необхідно перевірити працездатність цих пристроїв.
  • Обрив електричного кола. Ця поломка характерна для старих машин. Якщо дроти прокладені в місцях, де є рухомі деталі, то можливо перетирання проводки. В результаті, ланцюг розривається.

Як перевірити роботу світлових приладів своїми руками?

Якщо не працюють поворотники або аварійка, це ще не привід впадати у відчай – все роботи по діагностиці можна зробити своїми руками. Для початку, визначте, що світлові сигнали дійсно потребують перевірки. Робиться це за низкою ознак:

  • Миготіння поворотів немає, але лампочки горять. Така проблема сигналізує про вихід з ладу реле, а саме його електромагнітної частини. Як правило, несправність свідчить про замиканні електромагніту в одній з позицій і неможливості повернення в початкове положення.
  • Повортнікі працюють, але занадто повільно або в прискореному режимі. При таких ознаках, причиною несправності може бути не тільки реле. Як правило, проблема проявляється при неправильному виборі лампочок. При покупці освітлювальних пристроїв, важливо перевірити, що вони відповідають номіналу, який встановлений виробником машини.
  • Реакції на команду включення немає. У цій ситуації, не працюють поворотники і не спрацьовують індикатори на приладовій панелі. Крім того, відсутні клацання, які повинні бути при роботі сигналів. Причин несправності може бути кілька, і більш детально поговоримо про них нижче.

Схема підключення аварійної сигналізації і поворотів на ВАЗ (класиці)

Перевірка проводиться таким чином:

  1. Переконайтеся, що індикатори і датчики, на приладовій панелі машини, працюють в звичайному режимі. Якщо цього немає, перевірте запобіжники на цілісність.
  2. У разі справності всіх приладів, натисніть на кнопку аварійки і перевірте світіння лампочок, в кожній з фар. Огляньте передні і задні, а також бічні ліхтарі (при їх наявності на автомобілі).
  3. Якщо аварійна сигналізація, після подачі команди, не працює, переконайтеся в справності реле, а також наявності харчування на висновках. Для цього, зніміть реле зі свого місця, після чого підключіть сигнальну лампу до контактів – до «плюса» і кузова машини (або «мінуса» акумулятора). Повертати ключ у замку запалювання немає необхідності. Якщо контрольна лампа не світиться, то ймовірні причини – поломка кнопки аварійної сигналізації, порушення електричного кола або перегорання вставки плавкої. Крім того, несправність може критися в поганому контакті в місцях з’єднань.
  4. Якщо контрольна лампочка світиться, замкніть висновки реле, за допомогою шматка мідного дроту. У разі справності інших елементів ланцюга, всі сигнали повинні спрацювати. В іншому випадку, проблема криється в реле.
  5. Якщо після виконаних маніпуляцій, лампи не горять, то причина проблеми – в кнопці, яка включає аварійну сигналізацію. З досвіду експлуатації відомо, що така несправність проявляється рідко – частіше проблема викликана замиканням в ланцюзі. До слова, саме ця несправність може стати причиною виходу з ладу реле. Щоб уникнути повторних витрат, спочатку усуньте замикання, а після, міняйте вийшла з ладу деталь.

У ситуації, коли аварійна сигналізація працює, можна говорити про справність реле і запобіжного елемента. Отже, увага варто приділити самій кнопці. Для початку, перевірте «плюсової» висновок, як у випадку з реле. Для виконання роботи, запалювання і кнопку аварійки потрібно включити. Далі робіть висновки:

  • Якщо діагностика показала, що «плюса» немає, перевірте кнопку. Дістаньте її зі свого місця, і переконайтеся в працездатності ланцюга включення. При відсутності харчування, шукайте обрив проводки, в діапазоні між кнопкою та панеллю приладів.
  • Якщо результат перевірки підтверджує наявність «плюса», замкніть висновки в місці монтажу (запалювання повинно залишатися включеним). Тепер активуйте сигнали повороту – лівий або правий. У разі нормального світіння лампочок, поміняйте керуючу кнопку. При відсутності харчування, переконайтеся в наявності напруги на реле аварійної сигналізації. У разі відсутності «плюса», проблема, як правило, криється на ділянці електричного кола – між блоком з запобіжниками і кнопкою управління.

Схема підключення поворотів на ВАЗ 2110

Як відремонтувати аварійку і покажчики поворотів самостійно?

Якщо в машині не працюють поворотники і лампи аварійної сигналізації, не обов’язково їхати на СТО – ремонт можна зробити своїми руками:

  • Якщо запобіжник перегорає, або поламалося реле – замініть несправні деталі. При наявності замикання, перевірте ділянки ланцюга, де воно могло статися. Після усунення проблеми з проводкою, поміняйте вийшли з ладу елементи.
  • При виході з ладу кнопки аварійки, замініть її. Як виконати діагностику, розглянуто вище.
  • Для перевірки електричного кола, використовуйте тестер. Якщо діагностика показала наявність пошкоджених ділянок – замініть в цих місцях дроти. У процесі прокладки проводки, уникайте її близькості з рухомими деталями кузова. Крім того, підсильте ізоляцію, щоб підвищити надійність.
  • Причина в лампочках? Тоді замініть несправні джерела світла. Щоб зробити цю роботу в передніх і задніх фарах, демонтуйте захист, відключіть живильну ланцюг і викрутити лампу з посадкового гнізда. Далі, встановіть нове джерело світла. Якщо несправні джерела світла, встановлені в фарах з боків автомобіля, зніміть плафон, шляхом піддягання його краю викруткою. Після цього, відключіть провід живлення і дістаньте деталь.
  • Якщо не працюють поворотники, причиною може бути вихід з ладу подрулевого перемикача. Якщо цей так, розберіть і перевірте пристрій. Як правило, поломка пояснюється низькою якістю контакту або його стиранням. В останньому випадку, замініть перемикач, а при наявності проблем з контактами, зачистите їх (це стосується і кнопок).

Обов’язково перевірте роз’єми і штекери, адже проблеми з лампами поворотів і аварійної сигналізації часто пов’язані з низькою якістю контакту. У разі окислення сполук, обробіть, їх наждачним папером або щіткою з металевим ворсом. Якщо контакти згоріли, замініть їх.

Відео: Реле покажчиків повороту ВАЗ (класика). Перевірка, схема, принцип роботи

Відео: Ремонт поворотников і аварійної сигналізації

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…