Про важливість безперебійної роботи всіх елементів, що відповідають за спрацьовування гальма, сказано багато. У цій статті піде мова про ремонт складових супорта: поршня (циліндра), що направляють і заміні їх пильовика – своїми руками, наочно про це також можна буде дізнатися з прикладеного відео.

Для повного розуміння як без проблем відремонтувати і провести заміну даних деталей варто розібратися в пристрої переднього і заднього супорта і причини їх поломки, який ремкомплект для цього може знадобитися.

Пристрій даного елемента гальм

Існує два види дискових супортів – передній і задній, їх пристрій спосіб ремонту злегка різняться, але їх основні елементи однакові:

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

  1. Корпус, в якому кріпиться поршень (циліндр).
  2. Перепускний клапан.
  3. Ущільнювальне кільце.
  4. Поршень (циліндр).
  5. Пильник циліндра.
  6. Стопорне кільце.
  7. Корпус.
  8. Притискна планка.
  9. Колодки.
  10. Пильник направляючої.
  11. Напрямні.
  12. 14. Болт кріплення.
  13. Гальмівний шланг.

Відмінність заднього дискового супорта полягає в наявності гальма стоянки.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Тому в поршні (4) є спеціальна різьба, по якій він накручується на шток (1) стоянкового гальма. Завдяки цьому він може працювати під впливом двох приводів – механічного (стоянкового) і гідравлічного.

Причини поломки супорта

Супорт як елемент дискових гальм піддається значним температурним навантаженням, а також впливу зовнішніх несприятливих факторів: бруду, пилу, вологи, хімічних реагентів. Все це відбувається через те, що його пристрій не зможе захистити його від цих негативних явищ. При значному перегріві, як і при розриві пильовика, може зникнути мастило напрямних.

Неправильне обслуговування направляючих, при якому в їх пильовики деякі умільці примудряються забивати невідповідну мастило: графітову або аналогічну, тягне їх набухання і закисание, після чого вони підклинюють або стукають при раптовому спрацьовуванні.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Розрив пильовика поршня тягне потрапляння в нього бруду і вологи. Після чого він перестає працювати – починає підклинювати або, навпаки, стукати.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Деформація кільця ущільнювача сприяє витоку гальмівної рідини і замасливанию колодок.

Ремкомплект

Заміна супорта це кардинальна міра, часто можна обмежитися ремонтом і заміною його складових. В основному в стандартний ремкомплект входять гумові елементи:

  • манжети,
  • пильовики,
  • захисні гумки штуцера,
  • кільця ущільнювачів поршня.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Але в залежності від необхідного ремонту в них можуть бути включені:

  • стопорні кільця,
  • притискні скоби,
  • направляючі,
  • безпосередньо самі поршні.

Завдяки ремкомплект можна істотно заощадити і поліпшити роботу даного вузла системи гальм.

Ознаки несправностей супорта

Про поломки складових супорта і наближається їх ремонті можна зрозуміти за деякими ознаками, які виникають при гальмуванні:

  • Машину тягне і відводить убік від прямого руху при гальмуванні.
  • Відчувається, що при гальмуванні доводиться докладати більше зусилля на педаль або, навпаки, менше.
  • Гальма гримлять або стукають при їзді по нерівностях або при зупинці.
  • Підклинюють гальма про що розкажуть можливі замети.
  • Поява патьоків гальмівної рідини на колесі.
  • Віддача в педаль, виражена в сильній пульсації при натисканні на гальмо.

При появі цих ознак не варто відкладати ремонт несправних елементів супорта. Потрібно спершу розібратися, чому це сталося, і зробити ремонт негайно. Про ознаки і причини докладніше можна дізнатися в доданих відео в кінці статті.

Якщо гримлять гальма

У гальмах цього типу є притискні пружини або плаваючі скоби.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Вони відповідають за фіксацію колодок до корпусу супорта. Причиною їх поломки служить втома металу або його погана якість. В результаті чого вони втрачають пружність і перестають притискати колодки до корпусу.

Через це колодки гримлять при найменших проїздах нерівностей і можуть нерівномірно стикатися з диском, що призведе до появи на ньому буртика або борозен. Також в цьому випадку можуть гриміти самі скоби.

Що потрібно зробити, коли гримлять притискні скоби гальм або колодки? Якщо немає можливості їх замінити, то варто спробувати їх своїми руками розтиснути плоскогубцями для надання їм більшої жорсткості. Для цього їх потрібно витягнути з посадочних місць, розтиснути і вставити їх на місце, після чого вони перестануть на деякий час гриміти.

Несправний поршень (циліндр)

Погана якість гальмівної рідини, виникнення іржі на поверхні при розриві пильовика хоча б одного поршня (циліндра) або в результаті тривалого простою машини тягнуть за собою його часткове заклинювання.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Це спочатку буде чутно при затримці його спрацьовування, коли колодки почнуть стукати про диск. Для того щоб своїми руками зробити ремонт в даному випадку необхідно розібрати супорт і витягнути іржавий поршень, робити це потрібно, після того як будуть відкручені напрямні та знято пильовик і стопорне кільце.

Якщо циліндр ще хоч трохи ходить, то видавити його можна за допомогою компресора, вставивши шланг в отвір для подачі гальмівної рідини.

Також це можна зробити, заздалегідь не отсоединяя корпусу від системи гальм просто потрібно натиснути на педаль, після чого створене тиск видавить циліндр з його місця.

Якщо ж він намертво заклинило, то превентивним заходом може стати відмочування його в бензині і іншої аналогічної рідини.

Варто враховувати, що поршень заднього супорта не виймати, а просто викручується по різьбі круглогубцами або аналогічним інструментом.

Зверніть увагу

Після цього потрібно вимити посадочне гніздо циліндра і зачистити його від бруду та іржі. Також варто вчинити і з самим поршнем (циліндром). Далі потрібно вставити циліндр на місце.

Незайвим буде при складанні замінити його пильовик новим. Про це більш докладно можна подивитися у відео.

Підтікає гальмівна рідина

При зносі кільця ущільнювача поршня, при гальмуванні виникає текти рідини використовуваної в гальмах.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Для усунення цієї поломки доведеться зняти супорт повністю, демонтувати з його корпусу поршень і замінити зношене кільце ущільнювача.

несправність напрямних

Основною проблемою, при неспрацьовуванні гальма, може стати заклинювання і закисание напрямних супорта.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Ремонт даної несправності своїми руками не складе труднощів. До речі, в цьому випадку немає різниці при розбиранні як переднього, так і заднього супорта. Для цього необхідно відкрутити і витягнути обидві напрямні. Очистити їх від бруду або неякісної мастила, зняти і замінити порвані пильовики новими, попередньо забивши їх спеціальним мастилом для супортів.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Потім одягнути їх на місце, вставити і закрутити напрямні назад. Після чого слід спробувати, як вільно переміщається по ним притискна планка. Візуально це можна подивитися у відео в кінці статті.

Не слід забувати про корпус даного елемента гальм. При виявленні на ньому значної іржі, вм’ятин, місць прогину або інших механічних пошкоджень слід замінити його повністю.

  • У разі якщо ремонт довелося робити на знятому супорті, то після установки його на місце слід прокачати систему гальм.
  • Стаття вперше з’явилася на AutoRemont2.ru

3 способи усунути стук супортів на Авео

Якщо при їзді по нерівній дорозі, особливо на пересіченій місцевості, чути деренчить дзвін, то можете бути впевнені, що його видають супорти. Причиною його появи є виникнення люфту між напрямними і верхньої скобою супорта, що виникає в результаті зношування напрямних і збільшення температурного зазору.

Найбільш популярні три способу усунення стуку супортів , простий, складний і найбільш прийнятний.

Перший спосіб усунення стуку супортів

Для його реалізації вам знадобляться дві гумові втулки від реактивних тяг ВАЗа,

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій Гумові втулки від реактивних тяг ВАЗ

домкрат і ключі для зняття коліс і відкручування болтів напрямних супорта (ключ на 14).

Коли деталі інструмент підготовлені, виконайте наступне:

  • Підніміть автомобіль на домкрат.
  • Зніміть переднє колесо.
  • Відкрутіть верхній болт скоби супорта, після чого відкрийте її.
  • Гумову втулку вставте в районі нижнього направляючого болта і підійміть скобу в початкове положення (можливо втулку доведеться трохи підрізати, щоб скоба могла бути встановлена в потрібне положення). Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дійГумова втулка вставлена в супорт
  • В результаті створеного втулкою натягу, деренчання має припинитися.

Даний спосіб передбачає усунення причини деренчання,

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій Місце звідки лунає брязкітливий звук

а саме зменшення люфту між напрямними болтами і температурним зазором супортів. Для цього, потрібно демонтувати верхню частину супортів і у токаря виточити нові напрямні болти, які будуть ідеально підходити під отвори супортів.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дійНапрямні болти зі слідами зносу Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дійнапрямні болти виточені з зменшеним температурним зазором

Пропонуємо оцінити відміну старих напрямних болтів, від нових, виточених майстром за розмірами отворів супорта.

Третій спосіб усунення деренчання супортів

Принцип його дії схожий з першим способом, проте «натяг» створюється не гумовою втулкою, а металевою скобою. Цей спосіб широко застосовується на іномарках дорожчий цінової групи.

Для усунення стуку, купите дві скоби TRW PFK 241,

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій Купіть скобу TRW PFK 241

  • підготуйте домкрат, ключі для зняття колеса і супорта, дриль, а також свердло діаметром 3 мм.
  • Потім поддомкратьте автомобіль, зніміть колесо і приміряйте скобу на супорт, при цьому відзначте місця для просвердлювання отворів.
  • Для просвердлювання отворів, супорт краще зняти.

Порада: свердліть отвори під кутом тому, що на скобах кінці злегка загнуті.

Коли супорти підготовлені, встановіть їх та вставте скоби.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дійЗа допомогою викрутки вставте скобу в отвори Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дійПочніть вставляти скобу в супорт Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дійСкоба встановлена

Потім зберіть все в зворотній послідовності.

Сподіваємося, що підберете для себе найбільш підходящий варіант.

Як? Ви ще не читали? А дарма…

Тисніть на кнопки, підтримайте нас!

☰Всё про поломки гальмівних супортів | Master Service Україна

Передні супорти ламаються частіше задніх. Чим більше поршнів в супорті, тим частіше вузол клинить. Супорти зі складною конструкцією ламаються частіше простих вузлів. Чи ні?..

Розбираємося в тонкощах світу супортів в обідню перерву.

види супортів

Супорти класифікують за чотирма ознаками:

  • місце розташування – вузли передньої і задньої осей;
  • вбудованому механізму ручника – без і з вбудованим механізмом ручника;
  • конструкції – фіксованою конструкції і з плаваючою скобою;
  • кількості поршнів – одно-, дво-, чотири-, шести- і восьмипоршневі (останні два види найчастіше зустрічаються на дорогих спортивних автомобілях і суперкарах).

У кожного виду супортів є характерні особливості і несправності. Але для початку розглянемо поломки, які характерні для всіх видів супортів.

Основні неполадки супортів всіх типів

Все супорти гальмівних систем працюють з гальмівною рідиною, яка тисне на поршні вузлів. А там де є рідина, є і ймовірність течі.

Найчастіше течуть ущільнення і захисні пильовики поршня. Елементи зношуються і втрачають фізичні властивості під дією гальмівної рідини, високих і низьких температур, іржі. Через зношений пильовик на поршень потрапляє волога і бруд, що призводить до корозії.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Масляні плями на супорті – явна ознака течі

Ще одна деталь гальмівної системи, яка може потекти – гумовий шланг, що з’єднує супорт з гідравлічною магістраллю гальмової системи.

Коли ви повертаєте кермо і колеса, супорт теж повертається, а гальмівний шланг постійно змінює положення і вигин. Гума гальмівного шланга з часом дубєєт, тріскається і ламається, що призводить до течі.

Сильний мороз також можуть пошкодити гальмівний шланг і викликати текти.

Штуцер прокачування – елемент супорта, за допомогою якого промивають гальмівну систему, а також видаляють повітря з гальмівної рідини. Несправності штуцера прокачування зазвичай виникають через необережність майстра СТО або власника автомобіля, який під час заповнення надломив штуцер. Наслідки відмови – не вийде замінити гальмівну рідину і прокачати систему, супорт буде протікати.

Ознаки та наслідки течі і завоздушіванія системи:

  • впаде тиск в системі;
  • педаль стане легше і буде провалюватися;
  • гальма з запізненням реагують на натиснення педалі;
  • збільшиться гальмівний шлях автомобіля, а разом з ним і ризик зіткнення і аварії.

Супорти і гальмівна рідина – навіщо перевіряти і коли міняти?

Щоб вчасно запобігти текти супорта, регулярно перевіряйте вузол на предмет запотівання і масляних плям. Якщо виявили будь-який з ознак течі супорта, зверніться на діагностику в автосервіс.

Друга характерна “хвороба” всіх типів супортів – закисание поршня. Несправність виникає через іржу, яка пошкоджує поршень і заважає елементу вільно рухатися в посадковому місці.

Якщо закис поршень одного з супортів, при гальмуванні автомобіль буде вести в сторону, так як одне з коліс не зупинятиметься. Закисание поршня може відбитися на чутливості педалі, яка стане тугіше.

Також закисание поршня призводить до зносу манжет головного гальмівного циліндра і нерівномірного зносу колодок і диска.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Критичні наслідки лопнув пильовика

Щоб не допустити закисання поршнів, стежте за станом пиляків і наявністю іржі.

Деформація і іржавіння корпусу супорта, а також знос кріплень вузла – три несправності, які характерні для всіх видів супортів, але виникають вкрай рідко.

Зазвичай корпус супорта відливають з чавуну, рідше – з міцних сплавів алюмінію та інших металів, тому водієві потрібно дуже сильно постаратися, щоб “убити” супорт.

Якщо корпус усе-таки лопнув або заіржавів, супорт буде текти і педаль гальма стане легше через повітря в системі.

Кріплення можуть з малою часткою ймовірності лопнути від різкого удару або глибокої іржі. До слова, кріплення супортів з плаваючою скобою зношуються частіше, ніж болти вузлів фіксованою конструкції. Читайте до кінця, щоб дізнатися причини такої “несправедливості”.

Не лишним будет периодически проверять состояние креплений, чтобы вовремя заметить ржавчину на деталях. Если суппорт начал стучать, люфтить и шуметь (например, как ваш сосед в 6 утра в воскресенье), не затягивайте с визитом на СТО – от этого зависит ваша безопасность.

Важно

Какие суппорты ломаются чаще – передние или задние?

По сути, все, что ломается в суппортах передней оси, может сломаться и в узлах задней оси. Те же проблемы с протеканием уплотнителей, защитных пыльников и шлангов, закисшими поршнями и ржавчиной на креплениях.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Тормозной суппорт передней оси (слева) и задней оси (справа)

Главное различие заключается в том, что в современных авто передние тормоза срабатывают быстрее и чаще задних, а значит и нагрузка на передние узлы выше.

Майже на всіх автомобілях варто регулятор тиску, який при різкому гальмуванні перекриває доступ гальмівної рідини до задньої осі, щоб зад автомобіля не занесло. Тому чим частіше ви різко гальмуєте, тим швидше зношуються саме передні супорти.

Якщо ви любите агресивну їзду, уважно стежте за станом передніх супортів, а краще просто будьте спокійніше і розважливі на дорозі.

Але далеко не завжди задні гальмівні супорти зношуватися повільніше передніх. У половини моделей гальмівних вузлів задньої осі є одна особливість конструкції, яка збільшує ймовірність поломок і темпи зносу супортів, колодок і дисків. Ця особливість – механізм ручника, який знаходиться в порушених задніх супортів.

Несправності супортів, пов’язані з механізмом ручника

Механізм ручника ускладнює конструкцію супорта. А ми ж знаємо просту істину – чим складніше конструкція, тим більше деталей, які можуть зноситися і зламатися.

Механізм ручника складається з штока, гвинтовий муфти, опорної пружини, запірних кульок, первинного вала з пазами для кульок і кутового важеля, до якого кріпитися трос ручника. Знос будь-якого з елементів відбивається на роботі механізму.

Якщо зносився кутовий важіль, шток, муфта, запірні кульки або ослабла пружина, механізм не буде притискати колодку до диска з потрібним зусиллям.

Через іржі ручник закисает, колодки і диски зношуються нерівномірно, колеса пригальмовують довільно.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Нерівномірний знос колодок заднього супорта в результаті несправності ручника

Проблеми, які часто виникають в роботі гальмівних супортів з вини несправного механізму ручника:

  • колодки труться об диск і нерівномірно зношуються, з’явився сторонній шум або вереск з боку одного із задніх коліс. Якщо механізм ручника заіржавів або зносився і не повертається у вихідне положення, внутрішня колодка буде не до кінця відходити від диска. Колесо з несправним супортом буде постійно пригальмовувати, шуміти і навіть верещати, а колодки і диск будуть зношуватися нерівномірно;
  • ручне гальмо погано тримає колеса і при зупинці на схилі автомобіль може мимоволі покотитися. Перша причина несправності – зносився трос ручного гальма і колодки нещільно прилягають до диску. Інший варіант – водій рідко користується ручником, механізм заіржавів і не притискає колодки до диска.

Профілактика несправностей ручного гальма досить проста – регулярно використовуйте механізм ручника, щоб він не закисає і не іржавів від простоїв. Якщо помітили несправність ручного гальма, звертайтеся на СТО.

Яка конструкція супортів надійніше?

Конструкція супорта впливає на принцип роботи вузла. У супортах фіксованою конструкції поршні знаходяться по обидві сторони диска і одночасно тиснуть на колодки диска. Супорт фіксованою конструкції кріпиться нерухомо і всю роботу по зупинці автомобіля виконують поршні.

Супорти з плаваючою скобою кріпляться на рухомих напрямних, на яких вузли ходять вперед-назад. Поршні знаходяться тільки з внутрішньої сторони диска.

Порада

Коли водій натискає педаль гальма, поршень притискає внутрішню колодку і зрушує супорт назад по скобі, притискаючи зовнішню колодку.

Щоб колодки притискалися до диска одночасно і з однаковою силою, що направляють супорта повинні бути в ідеальному стані.

Так який же тип супортів надійніше – фіксованою конструкції або з плаваючою скобою? Щоб відповісти на це питання, розглянемо характерні несправності кожного з типів супортів.

Супорти фіксованою конструкції

Особливість супортів цього типу – кількість поршнів мінімум удвічі більше, ніж в вузлах з плаваючою скобою. Нагадаємо, що в фіксованих супортах поршні знаходяться по обидва боки від диска і, щоб зупинити колесо, в вузлі має бути мінімум два поршня.

За логікою виходить, що чим більше поршнів, тим більше ущільнювачів і пильовиків, і тим більша ймовірність, що захисні елементи зносяться і супорт заклинить.

Чи так це? Ми відповімо на це питання в останньому розділі нашої статті, де мова піде про вплив кількості поршнів на надійність супорта.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Зовнішній вигляд (зліва) і конструкція (праворуч) супорта фіксованою конструкції

Щоб зробити вузли надійніше, розробники сучасних гальмівних супортів фіксованою конструкції ставлять мінімум 4 поршня. Таким чином, навіть якщо один поршень перестане рухатися і тиснути на колодку, сусідні поршні виконають поставлене завдання і зупинять колеса.

Також супорти фіксованою конструкції дорожче рухомих аналогів. На цьому недоліки супортів фіксованою конструкції закінчуються і починаються переваги:

  • супорти фіксованою конструкції міцно прикріплені до поворотного кулака або до маточини, тому кріплення вузлів не стукають, рідше іржавіють, зношуються і руйнуються;
  • кріплення для гальмівних колодок набагато надійніше, ніж у супортів з плаваючими скобами;
  • супорти цього типу ефективніше рухомих вузлів зупиняють автомобіль завдяки більшій сумарною площі поршнів, тому на всіх дорогих легкових авто і позашляховиках, а також спорт- і суперкарах стоять супорти фіксованою конструкції.

Супорти з плаваючою скобою

Головна слабкість супортів цього типу – направляючі пальці, на які кріпиться супорт і за якими вузол рухається вперед-назад. Щоб захистити напрямні від вологи та іржі, на кріплення надягають пильовики.

Якщо пильовик лопнув або зносився, що направляє палець іржавіє і закисає.

В результаті, супорт рухається ривками або зовсім застряє на іржавої направляючої, тому колодки нещільно притискаються до диска і колесо гірше гальмує, а зовнішня колодка швидше зношується.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Зовнішній вигляд (зліва) і конструкція (праворуч) супорта з плаваючою скобою

Направляючі гальмівних супортів з плаваючими скобами гірше переносять циклічні навантаження на колесо (вібрації і удари), які виникають при їзді по нерівній і вибоїстій дорозі. Механічний знос направляючих супроводжується стуком і люфтом супортів, нерівномірним зносом гальмівних колодок і дисків.

Переваги супортів з плаваючою скобою:

  • дешевизна в порівнянні з вузлами-моноблоками. Різниця в ціні не завжди істотна, але вона є;
  • проста конструкція. Незважаючи на рухливі направляючі, конструкція супорта з плаваючою скобою набагато простіше моноблочних аналогів. Компактний корпус, в кілька разів менше силових циліндрів, поршнів і ущільнювачів.

Незалежно від конструкції, щоб довше зберегти супорти в робочому стані, досить стежити за слабкими сторонами вузлів і бути акуратним на дорозі. І не забувайте про планове техобслуговування, адже цієї простий і зручний спосіб разом перевірити всі системи автомобіля.

То який тип конструкції супортів надійніше? У рівних умовах, якщо водій дотримується всіх правила експлуатації, їздить акуратно і спокійно, і регулярно проходить техобслуговування, то супорт фіксованою конструкції прослужить більше, ніж вузол з плаваючою скобою. Цей висновок ми зробили, виходячи з нашого професійного досвіду з ремонту гальмівних систем автомобілів.

А щоб у вас не залишилося питань, чому підсумок саме такий, ми розберемо останню особливість супортів – кількість і вплив числа поршнів на частоту поломок.

Зверніть увагу

Чим більше поршнів, тим частіше клинить супорт?

Як ми вже сказали раніше, багато хто вважає, що частота течі і клинів супорта безпосередньо залежить від кількості поршнів. Насправді це не так. Імовірність, що супорт заклинить і потече, не залежить від кількість поршнів – навіть якщо їх 8 штук.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

8-ми поршневі супорти ставлять тільки в дорогі спортивні авто і суперкари

Супорт клинить і тече через:

  • іржі на рухомих деталях вузлів;
  • зносу ущільнювачів гальмівних шлангів;
  • недбалого ставлення водія, неакуратної і агресивної їзди;
  • недотримання правил експлуатації вузла і байдужого ставлення до графіку планового техобслуговування.

Найцікавіше – супорти фіксованою конструкції клин і течуть рідше вузлів з плаваючою скобою. Конструкція першого типу супортів більш закрита і захищена від вологи і бруду, тому поршні рідше іржавіють, закисають і клин. А кількість поршнів насправді впливає тільки на вартість ремкомплекта.

По суті, це вся інформація, яку повинен знати власник автомобіля про гальмівних супортах. Сподіваємося вона буде для вас корисною і допоможе запобігти або вчасно помітити несправність будь-якого гальмівного супорта.

Стукають направляючі супорта що робити

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Досвідчені водії знають важливість своєчасної заміни колодок і гальмівних дисків. Але є ще одна неприємність, з якою можна зіткнутися, це стукіт супорта. Якщо стукають супорта, необхідно виявити причину несправності й усунути її, щоб гальма не відмовили при русі автомобіля.

Зміст: 1. Як визначити, що стукають супорта 2. Чому стукають супорта 3. Що робити, якщо стукають супорта – Сильний знос колодок – Проблеми з направляючими – відкручені кріплення супорта

Стук супортів – поширена проблема для багатьох автомобілів, а у деяких моделей машин її можна назвати «родової хворобою». Наприклад, в ряді автомобілів марки Chevrolet стукати супорта починають до 30 тисяч кілометрів пробігу, і дана проблема виникла в напрямними.

Визначити, що стукають супорта, досить просто. Найкраще постукування супорта чутно при русі автомобіля на невеликій швидкості, а особливо при проїзді перешкод. Тобто, щоб його почути, рекомендується прислухатися до відпрацювання підвіски автомобіля при проїзді через «лежачого поліцейського» або при русі по грунтовій дорозі. При натисканні на гальмо стукіт зникає.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Варто відзначити, що в більшості випадків стукіт супортів не є проблемою, на яку поширюється гарантія від виробника автомобіля. Відповідно, вирішувати проблему водієві доводиться платно в сервісному центрі або самостійно.

Чому стукають супорта

Можна виділити три основні причини, чому стукають супорта автомобіля:

  • Супорт погано закріплений;
  • Сильний знос направляючих, через що супорт «ходить» по ним.

Також до причин, чому стукають супорта, можна віднести проблему сильного зносу колодок. За фактом, в такому випадку стукають НЕ супорта, а колодки, але симптоми вкрай схожі.

Що робити, якщо стукають супорта

Зіткнувшись з проблемою стуку супорта, потрібно спершу провести діагностику і визначитися з причиною несправності.

Сильний знос колодок

Перше, що потрібно перевірити при підозрі на стукіт супорта, це колодки. Їх діагностику можна провести двома способами:

  • В русі. Якщо під час руху автомобіль ще більшу кривду гальмувати, при колишньому зусиллі натискання на педаль, а також з’явилися характерні скрипи при гальмуванні, це говорить про сильне зношування колодок. Також на це вказує биття педалі при гальмуванні;
  • Візуально. Оглянувши колодки, потрібно визначити, стерла накладка на них до металу або ще немає. Якщо пучки або ситуація близька до цього, потрібна заміна колодок.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Якщо колодки сильно зносяться, водій під час руху може чути звук, схожий на стукіт супорта. Небезпека полягає в тому, що колодки можуть виробитися до заліза, що призведе до серйозних проблем, наприклад, почне сточуватися гальмівний диск. Також зношені колодки можуть привести до витискування і заклинювання гальмівного циліндра.

Проблеми з направляючими

Направляючі супорта є важливим елементів гальмівної системи. Якщо вони зношені (або зношені гнізда, де вони встановлюються), дану проблему слід усунути. Зробити це можна наступними способами:

  • Знос напрямних. Якщо зношені саме напрямні, то усунути дану проблему можна їх безпосередньої заміною;
  • Знос гнізд напрямних. У ситуації, коли зношене гніздо направляючої, рекомендується скористатися спеціальними гумками. У продажу можна знайти гумки, які надягають на штифти, що має позбавити від стукоту напрямних.Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Зверніть увагу: Іноді вирішити ситуацію зі стуком супорта через проблеми з направляючими виходить їх мастилом. Необхідно придбати спеціальну змазку для супорта і густо її нанести на направляючу, попередньо витягнувши її з місця. Залежно від ситуації, подібне рішення може усунути проблему на кілька сот чи тисяч кілометрів.

Також є «колгоспний» варіант вирішення проблеми зі стукотів супорта через напрямних. В супорті і блоці гальмівних циліндрів просверливаются додаткові дірки, і деталі стягуються за допомогою розпірною пружини.

Відкручені кріплення супорта

Найбільш рідкісна з розглянутих проблем, яка також може привести до стукам супорта.

Відкрутитися кріплення супорта може через постійне руху по дорогах низької якості або через неуважність майстра сервісного центру, погано закріпив супорт при ремонті або діагностиці гальмівної системи. Відповідно, при подібній проблемі досить надійно закриття болти, щоб її усунути.

Супорт заклинило що робити

Головна »Статті» Супорт заклинило що робити

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій Зміст: 1. Як працює гальмівний супорт 2. Чому скрипить і клинить гальмівний супорт 3. Що робити, якщо супорт скрипить або клинить 4. Як уникнути виходу супорта з ладу

Як працює гальмівний супорт

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

В ідеальному стані гальмівний супорт повинен працювати за такою схемою:

  1. Водій в салоні автомобіля натискає на педаль гальма;
  2. У цей момент всередині гальмівної магістралі нагнітається тиск, і воно передається на поршневу групу всіх супортів;
  3. Супорта під дією тиску підводять гальмівні колодки до диска, закріпленому безпосередньо на обертовому колесі;
  4. Через що виникає сили тертя обертання диска, а разом з тим і колеса, сповільнюється.

Важливо: для грамотної роботи гальмівної системи колодки повинні розташовуватися строго паралельно до гальмівного диску.

Оскільки при гальмуванні автомобіля виникає тертя, разом з тим утворюється тепло, яке нагріває гальмівні колодки, рідина і супорта. Відповідно, справний гальмівний супорт повинен складатися з матеріалу, властивості якого не змінюються при нагріванні. Також матеріал супортів повинен бути міцним, щоб витримувати великі навантаження.

Чому скрипить і клинить гальмівний супорт

Сигналом про те, що з автомобільним супортом є проблеми, є скрип. Він може позначати, що супорт зносився і йому потрібна заміна або про необхідність провести діагностичне обслуговування деталі. Звук скрипу при роботі супортів найчастіше виникає по одній з наступних причин:

  • Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дійНеправильно встановлені колодки. Якщо колодки знаходяться не паралельно гальмівних дисків (або стоять не на своїх місцях, наприклад, через помилку під час ремонту), це можна приводити до скрипам;
  • Зношені гальмівні диски, які також безпосередньо беруть участь в процесі гальмування;
  • Відсутня мастило або мастильний матеріал обраний неправильно. Найчастіше водії (і приватні сервіси) економлять на мастилі для супортів, що категорично не можна робити. Справа в тому, що необхідно для супорта підбирати не тільки мастило зі здібностями по охолодженню і перешкоди тертю. Також мастило супорта обов’язково повинна бути стійка до зовнішніх впливів, особливо в зимовий період часу, коли на дорозі багато бруду і солей.

Критичною є ситуація, коли гальмівний супорт не просто скрипить, а клинить в процесі роботи. Інакше кажучи, водій натискає на педаль гальма, а коли її відпускає, супорт не зводить колодки від гальмівних дисків, що призводить до неконтрольованого гальмування автомобіля, зайвого зносу і перегріву деталей в гальмівному механізмі.

Що робити, якщо супорт скрипить або клинить

Якщо скрипить або клинить гальмівний супорт, при цьому деталь в хорошому стані, можна самостійно постаратися усунути виниклі проблеми. Для цього рекомендується виконати наступний набір дій:

  1. Насамперед потрібно викрутити гальмівний супорт, для цього потрібно поставити автомобіль на домкрат і зняти колесо. Варто відзначити, що в деяких моделях автомобілів супорт може відкручуватися проти годинникової стрілки;
  2. Знявши супорт, викрутити поршень за допомогою ключа, далі його необхідно витягнути з циліндра;
  3. Зняті деталі потрібно уважно оглянути на наявність сколів, іржі, корозії і різних пошкоджень. Якщо іржа знайдена, її потрібно добре зачистити. Коли супорта сильно зношені, можуть виникнути проблеми з очищенням іржі підручними засобами, в такій ситуації потрібно відшліфувати деталь;Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій
  4. Очистивши супорт від іржі, злийте з нього рідину, витягніть кільце ущільнювача і ретельно все очистіть, особливу увагу потрібно приділити місцю кріплення кільця;
  5. Далі всі деталі потрібно просушити, залити рідину і зібрати супорт назад.

Важливо: Коли встановлю¹те супорта зверніть особливу увагу на пильовик, щоб його випадково не пошкодити. Якщо на пильовику є тріщини, обов’язково замініть його.

Як уникнути виходу супорта з ладу

Описані вище процедури по повному очищенні супорта вельми складні і вимагають великої кількості часу. Щоб їх доводилося проводити якомога рідше, обов’язково кожні 6 місяців змащуйте поверхню супорта спеціальним мастилом або WD-40, щоб уникнути утворення корозії.

Також рекомендується щорічно оглядати супорт на предмет наявності корозії, пошкоджень, забруднень і розриву пильовика.

Гримлять супорта, що робити? Поради та рекомендації

  • Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дійКожен поважаючий і люблячий себе автолюбитель завжди знайде час і можливість поскаржитися на свою машину.
  • Серед маси проблемних питань і обговорюваних тем, щодо автомобілів можна виділити кілька найбільш частих і банальних:
  • 1) Амортизатори
  • 2) Двигуни
  • 3) Шумлять супорта

Повсюдно неполадки в роботі автомобілів відбуваються в самий невідповідний момент, коли Ви в дорозі і їдете на ділову зустріч або побачення. Як на зло, скористатися технічним сервером Ви не маєте НЕ найменшої можливості.

Рекомендуємо до прочитання: Що таке супорт в автомобілі?

  1. Отже, що ж може статися з Вашим автомобілем?
  2. 1) Ви можете зіткнутися з несправністю двигуна.
  3. 2) При спробі завести машину – двигун не справляється і не обертається.

3) Акумулятор – річ тонка, а якщо при цьому ослаблені контакти, а можливо і окислилися, то зовсім біда. Не до кінця натиснута педаль, загублений контакт з ланцюгом управління, неробочий стартер, зламалися зуби шестірні і т.д. Двигун може і не обертатися, і не запускатися.

4) Чи не повністю заправлений бензобак. Неробочий карбюратор, зламаний насос для палива, відключений регулятор тиску. Тихий жах, якщо все це уявити!

5) Проблеми з запуском холодного двигуна. Якісь неполадки або дефекти з кришкою розподільника.

6) Проблеми з запуском гарячого двигуна. Фільтр може бути заповнений або навіть забитий. Паливо не проходить в потрібне місце.

  • 7) Стартер тріщить і не крутить.
  • 8) Двигун запускається, то зупиняється.
  • 9) Поганий контакт електричних з’єднань.

Чому гримлять супорта?

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дійОднак на тлі всіх цих труднощів найважчою і болючою залишається проблема з супортом. Вона може шифруватися і не давати про себе знати, Ви просто не помітите, що з машиною щось не так. Але будьте пильні і обережні, оскільки поломка під час руху на наіх дорогах чревата всілякими наслідками: починаючи від аварій і заторів, закінчуючи тілесними ушкодженнями і матеріальними збитками.

А ось зараз детальніше про третин проблеми, яка переслідує водіїв-професіоналів навіть ночами: «чому гримлять супорта?».

Існує досить часта проблема у машин, яка скоро стане невиліковною параноєю. До списку таких хронічних недуг легко відносимо таку – у них починають стукати супорта або скрипіти.

При цьому водієві відразу і в голову не може прийти, що це супорта, всі думають на ходову. Однак, не так сталося як гадалося. Приїхавши на перевірку, Вам можуть розповісти все, що завгодно, але не правду, або відповісти, мовляв все у Вас добре.

Ви, в свою чергу, починаєте діагностику амортизаторів, а в разі потреби і їх заміну.

Гримлять супорта не просто так, даний докучливий звук виникає так: приглушений звук, ніби щось клацає або дзвенить. Найчастіше їх чутно при наїзді на різного роду дорожніх вибоїн і нерівностей. Звуки мають властивість зникати, якщо Ви гальмуєте під час їзди або міняєте характер поворотів.

Щоб вирішити дану неприємність Вам необхідно просвердлити декілька отворів, а краще чотири в супортах і приєднати пружини. Це допоможе в разі, якщо гримлять передні супорта.

важливо

Представлений комплект зовсім не дорогий. В одній упаковці дві пружини, рівно на два супорти. Це спрацює так само, якщо гримить задній супорт.

Вам необхідно буде придбати свердла з відповідним діаметром щодо товщини пружин. Купуйте на всякий випадок кілька, тому як при роботі будуть зіпсовані. На всю процедуру Ви витратите не більше півгодини. Знаєте, супорт гальмівний гримить теж не просто так.

Як і чим «лікувати», якщо гримлять передні супорта?

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Рішення проблеми обов’язково знайдеться! Багато довго мучаться, коли гримлять колодки в супорті. Стук колодок дуже легко перевірити, вдаривши рукою, а краще кулаком по колесу автомобіля, виходить дуже неприємний гучний, дзвінкий звук. Якщо вже не допомагає і мастило напрямних, то проблемою варто зайнятися серйозно.

Варто купити дві нові напрямні без пильовиків на кінці, і спеціальні пружини розтискати гальмівні колодки. У кожній колодці просвердлити по дві дірки для пружин свердлом два міліметри. Через якийсь час все стане добре, і Вам не потрібно буде нервувати по кожній дрібниці.

Якщо колишні напрямні з гумкою почали відмовлятися працювати, словом – сильно розхиталися, то необхідно їх замінити на нові. Змастивши нові напрямні супорта мідної мастилом, вставте їх на колишнє місце! Перевірте знову, адже саме зараз все повинно працювати чудово. Разом з тим змініть стійки і втулки стабілізатора.

Отже, основні інструкції були надані в кращому вигляді. А тепер найголовніше – не панікувати і не бігти до своєї машини, тестуючи її на всі перераховані вище проблеми.

Просто будьте уважні і пильні на дорогах, добре стежте за своїм залізним конем.

А якщо виникають труднощі, то не поспішайте влізати в складний пристрій транспортного засобу, а зверніться-ка краще до фахівців, які, напевно, знають краще «як», а головне – «чим» Вам допомогти.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Діагностика супорта переднього гальмівного механізму

Якщо ви помітили, що автомобіль при гальмуванні помітно веде вправо або вліво, a після відпускання педалі гальма передні колеса (колесо) залишаються заблокованими, спостерігається перегрів гальмівних дисків або з’явилося відчуття, що вони деформовані – то ознаки несправності гальмівного супорта на обличчя, і Вам варто звернути пильну увагу на супорт дискового гальмівного механізму ВАЗа . Зокрема, на особливу увагу заслуговують його поршні, циліндри і напрямні.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Варто враховувати, що схожі несправності гальмівного супорта можуть бути викликані іншими причинами. Ось їх список:

  • Сильний знос гальмівних колодок.
  • Несправність головного гальмівного циліндра.
  • Наявність повітряних пробок в гідроприводі гальм.
  • Пошкодження гальмівного диска.

Отже, для локалізації несправності необхідно для початку переконатися в тому, що всі інші вузли в порядку і прокачати гальмівну систему. Далі ви дізнаєтеся, як перевірити напрямні супорта.

Перевірка напрямних супорта ( «пальців») Лади Калина (ВАЗ 1118)

Якщо після проведення цих заходів проблема залишається, можна переходити безпосередньо до діагностики супорта .

На особливу увагу в даному випадку заслуговують циліндр і напрямні штирі ( «пальці»), по яких переміщається супорт при виході поршня з циліндра для стиснення колодок.

Першою ознакою поганої роботи напрямних є їх сильно забруднена поверхня, що перешкоджає ходу супорта. Також про це свідчить нерівномірний знос внутрішньої і зовнішньої передньої гальмівної колодки – він не повинен перевищувати 5 мм.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Якщо ви виявили подібні симптоми, направляючі супорта краще замінити. Вартість їх в місці з усіма шайбами ​​і пильовиками в зборі невелика і не зажадає особливих витрат. Операція ж по їх зняттю і установці нових «пальців» займе не більше години, за умови заміни всіх чотирьох напрямних. При бажанні (або відсутності запчастин), можна спробувати прочистити старі напрямні.

Перевірка поршнів і циліндрів супорта

Якщо огляд показав, що направляють в порядку, а знос колодок рівномірний, увагу слід перенести на циліндри супорта.

В першу чергу варто оглянути їх на предмет протікання гальмівної рідини. Наявність таких свідчить про знос сальників.

В даному випадку потрібна заміна супорта в зборі, так як його ремонт в домашніх умовах практично неможливий з необхідною ефективністю.

Що робити, якщо стукають супорта?  Перевірений список дій

Якщо при натисканні на педаль гальма поршні не виходять з циліндрів або не повертаються назад після її відпускання, як і раніше притискаючи колодки до дисків, це свідчить про їх закисании. В даному випадку можна спробувати відновити нормальну роботу супорта (див. Статтю Профілактика гальмівних супортів ) або відразу замінити супорт з циліндром і поршнем у зборі.

Перед перевіркою працездатності напрямних і поршнів передніх супортів обов’язково перевірте інші елементи гальмівної системи, несправність яких може спричинити за собою схожі симптоми. При діагностиці стану гальмівних супортів особливу увагу звертайте на стан напрямних і поршнів.

(2 оцінок)
Завантаження …

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…