Іммобілайзер став обов’язковим пристроєм в автомобілях з 90-х років минулого століття. Він запобігає запуску двигуна за допомогою «нерідного» ключа в разі викрадення автомобіля або несанкціонованого проникнення.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

У практиці експлуатації автомобіля нерідкі випадки, коли в замок запалювання вставляється рідний ключ, але іммобілайзер його не бачить (відмовляється його розпізнавати), машина не заводиться, або заводиться і через кілька секунд глухне. Що робити в таких ситуаціях?

Принцип роботи іммобілайзера

Система іммобілайзера включає наступні пристрої:

  • чіп, вбудований в ключ;
  • петля накачування, зазвичай розташована біля замку запалювання або карт-рідера (якщо в якості ключа використовується карта);
  • в деяких автомобілях для опитування чіпа використовується радіоканал, який діє на відстані до 5 метрів;
  • блок іммобілайзера;
  • блок керування двигуном.

Іноді петля накачування і блок іммобілайзера об’єднані в єдиний конструктивний блок.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

У момент включення запалювання на петлю накачування надходить імпульсна напруга для активації чіпа. Далі петля зчитує ідентифікаційний код чіпа, розташованого в ключі. Дані надходять в блок іммобілайзера.

Найбільш часто цей блок розташований в районі центральної консолі в салоні автомобіля. Він формує спеціальний код, який передається в блок керування двигуном.

Якщо цей код відповідає дійсному, то блок управління працює в штатному режимі, дозволяючи запуск двигуна.

В іншому випадку, блок управління двигуна блокує запуск двигуна або запускає його на кілька секунд, потім глушить.

Алгоритм роботи іммобілайзера складний, тому несправність іммобілайзера відноситься до категорії критичних. У більшості випадків для вирішення цієї проблеми потрібне втручання спеціаліста, причому, не просто автоелектрика, а чіповщіка, у якого є обладнання для роботи з іммобілайзером і відповідний досвід. Такі роботи дорогі.

Зверніть увагу

Обійти блокування іммобілайзера дуже складно, набагато складніше, ніж автосигналізацію або нештатний іммобілайзер. Зазвичай блокуються системи подачі палива, запалювання, ланцюги стартера. Навіть якщо вдасться якимось чином запустити двигун, обходячи блокування, експлуатація автомобіля в штатному режимі буде ускладнена.

Перед прийняттям рішення про звернення на спеціалізовану СТО, необхідно провести ряд операцій, щоб точно переконатися в тому, що проблема саме в електронній частини системи іммобілайзера.

Основні причини того, що іммобілайзер заблокував запуск двигуна

Причинами відмови запуску двигуна, пов’язаними з системою іммобілайзера, можуть бути:

  • несправність чіпа рідного ключа;
  • сів елемент живлення в ключі (якщо чіп має автономне живлення, в більшості випадків працездатність чіпа не залежить від елемента живлення, так як він представляє невеличке автономний кристал, поміщений в керамічний корпус без всяких висновків);
  • обрив петлі накачування або порушення електричних з’єднань з нею;
  • несправність по ланцюгах живлення блоку іммобілайзера;
  • порушення зв’язку блоку іммобілайзера з блоком управління двигуном;
  • «Злітаність» прошивки блоку управління двигуном, іммобілайзера, яка може бути пов’язана з потужним електромагнітним імпульсом;
  • несправності по живленню блоку управління двигуном;
  • спроба запуску двигуна «нерідним» ключем;
  • розряд або відключення клем акумуляторної батареї, особливо, при включеному запалюванні.

Велика кількість причин, за якими система іммобілайзера призводить до відмови запуску двигуна, передбачає суворо визначений алгоритм (послідовність дій) для виявлення конкретного несправного вузла.

Ознаки того, що саме іммобілайзер не дає завести машину

Основні ознаки непрацездатності системи іммобілайзера:

  • індикація Морган світлодіода на приладовій панелі автомобіля, якої не було в звичайному режимі при включенні запалення;
  • світиться значок «ключик» на приладовій панелі або РК-дисплеї бортового комп’ютера;

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

  • повідомлення, що включають слова «Key», «Secret», «Immobiliser» на дисплеї бортового комп’ютера;

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

  • блокування обертання справного стартера.

Несправність іммобілайзера проявляється тільки в момент запуску двигуна. Якщо двигун заглох під ча руху, це не може бути пов’язано з проблемами іммобілайзера. Після правильного опитування ключа, іммобілайзер «дає добро» на запуск двигуна і припиняє свої функції аж до наступного запуску.

Що робити в таких випадках

Якщо є підозра на несправність системи іммобілайзера і відповідні ознаки, найправильнішим є проведення комп’ютерної діагностики. Вона обов’язково дасть повідомлення про несправності системи іммобілайзера або блокуванні системи управління двигуном.

  • У деяких моделях автомобілів, наприклад Daewoo Matiz, несправний іммобілайзер іноді не дозволяє провести діагностику блоку управління двигуном.

Якщо немає можливості негайно зробити діагностику, можна застосувати наступний алгоритм пошуку та усунення несправності:

1. Перевірити, чи не загублений чіп з рідного ключа. Можливо, ключ впустила дитина, потім його зібрала, чіп кудись закотився. Для цього слід розібрати рідний ключ.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

2. Якщо нутрощі ключа мають електронну схему і чіп, підключений до неї, можливо, розрядився елемент живлення ключа, його краще про всяк випадок замінити на аналогічний.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

3. Якщо є додатковий ключ або дублікат, можна спробувати запустити двигун з його допомогою.

4. У тому випадку, якщо дублікат відсутній, необхідно упевнитися, що чіп справний. Його прошивка може «злетіти» випадковим чином. Для цієї операції знадобиться спеціальне обладнання.

Можна скористатися послугами виробників дублікатів автоключей, ця послуга недорога. Ключ поміщається в поле котушки, і відбувається зчитування коду.

Якщо чіп неробочий, код не відображається, чіп підлягає заміні.

5. Наступний етап – перевірка петлі накачування. Для цього можна використовувати саморобну петлю з світлодіодом, підключеним до неї. Вона розміщується в область дії петлі накачування, розташованої на замку запалювання. При наявності сигналу опитування світлодіод буде моргати.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Петлю можна «продзвонити» за допомогою мультиметра, її опір зазвичай в межах від 20 до 500 Ом. Обрив петлі або її коротке замикання призводить до відмови зчитування коду, петлю необхідно ремонтувати або міняти.

6. Наступний етап перевірки – контроль напруги, що надходять на блок іммобілайзера. Зазвичай на нього надходить мінусова шина харчування, плюс 12 Вольт по шині 30 (постійно) і 12 Вольт по шині 15 (через замок запалювання).

Терморегулятори блоку іммобілайзера можуть бути різнми, але ці напруги все одно повинні надходити. Якщо вони відсутні, необхідно перевірити всі запобіжники (якщо невідомо, які відповідають за подачу харчування на іммобілайзер).

Як правило, вони розташовані в салонному блоці запобіжників.

7. Аналогічним чином поступають при перевірці напружень по ланцюгах харчування блоку управління двигуна. Це зробити простіше, так як знайти запобіжники, що відповідають за його роботу, простіше.

8. Іноді в разі відмови запуску двигуна допомагає тимчасове відключення клем акумуляторної батареї (не менше, ніж на 15 хвилин).

Спеціальні методи вирішення проблем

При заміні двигуна автомобіля під час ремонту одночасно з придбанням контрактного двигуна і блоку управлінням двигуна, необхідно, щоб в комплекті був іммобілайзер і чіп до нього. В такому випадку, процес заміни двигуна буде простий. Встановлюється новий движок, блок управління, замінюється іммобілайзер і встановлювати заново новий чіп з комплекту.

Можливий такий варіант: купується безіммовий блок керування двигуном. В такому випадку чіп і іммобілайзер можна взагалі викинути, і назавжди забути проблеми з ключем.

Якщо є навички перепрошивки мікросхем, в деякі блоки управління двигуном можна «залити» безіммову прошивку самостійно. Для цього в інтернеті знаходять місце розташування мікросхеми пам’яті eeprom.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Потім мікросхема випаюється з блоку, поміщається на програматор, в неї записується (заливається) нова безіммова прошивка (IMMO OFF), яку можна знайти в інтернеті. Потім мікросхема знову запаюється в схему. Таку операцію можуть робити тільки професійні електронники на спеціальному обладнанні. Якщо таких навичок немає, слід звернутися до фахівців.

Загальні рекомендації

  • не запускайте двигун на «останньому диханні» акумуляторної батареї, це може привести до проблем іммобілайзера;
  • знімайте клеми акумуляторної батареї тільки при вимкненому запаленні;
  • обов’язково виготовте дублікат ключа, в крайньому випадку, чіпа. Якщо загублено єдиний чіп, усунення проблем обійдеться значно дорожче;
  • якщо на зв’язці ключів знаходяться ключі від іншого автомобіля, особливо такої ж марки, розділіть ключі. Якщо випадково «відгукнеться» чіп з іншого ключа під час включення запалювання, система іммобілайзера може дати збій, буде потрібен ремонт;
  • не зберігайте ключі поблизу потужних джерел електромагнітного поля (печей СВЧ, індукційних електроплит та ін.).

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Як перевірити іммобілайзер

Будь-який сучасний автомобіль оснащений штатним іммобілайзером, але правильно використовують цей корисний пристрій тільки невелика частина водіїв.

Встановлюючи додаткові охоронні системи, пристрій відключають, прибираючи непереборну перешкоду для автокрадіїв.

Уникнути помилок, що виникають через нерозуміння призначення і функціонування іммобілайзера, можна після більш детального знайомства з цим пристроєм.

Призначення і принцип роботи іммобілайзера

Пристрій являє собою електронну схему, включену в розводку автомобіля, за допомогою якої виключається можливість несанкціонованого запуску двигуна з метою викрадення автомобіля.

Це досягається перериванням життєво важливих електричних ланцюгів машини. Даний модуль, на відміну від сигналізації, що використовує системи оповіщення, працює приховано.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Основне завдання пристрою – запобігти викраденню транспортного засобу навіть при розтині зловмисниками салону.

З метою підвищення ефективності його роботи, в схему встановлюють реле, що блокують запуск двигуна при відключенні або демонтажі іммобілайзера, і навіть при замиканні проводів в «правильному» поєднанні.

Окремі моделі поєднують зі стандартною сигналізацією, яка при спрацьовуванні запускає блокування.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Іммобілайзер включає в себе наступні елементи:

  1. Електронний блок, або «мозок» пристрою, в якому знаходяться і обробляються коди ключів.
  2. Блок управління двигуном (ECU).
  3. Зчитує котушка.
  4. Електромагнітні реле, що виконують розрив ланцюгів, і знерухомлює машину.
  5. Ключ, що знаходиться у водія, який виконує роль елемента управління і активує систему.

Іммобілайзер може блокувати як окремий вузол (силовий агрегат, коробку, гальма або рульове керування), так і декілька вузлів.

Перевірка іммобілайзера

Перед початком пошуку причини поломки іммобілайзера слід перевірити і виправити в разі потреби такі частини автомобіля:

  1. Акумулятор, і в разі недостатнього заряду дозаряда.
  2. Використовувати оригінальний ключ запалювання, що застосовується в конкретній моделі автомобіля.
  3. Прибрати електронні гаджети та інші пристрої, здатні створити перешкоду сигналу іммобілайзера.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Здійснити перевірку працездатності пристрою можна, обернувши ключ в харчову фольгу і вставивши його в замок запалювання. Якщо на приладовій панелі не засвітиться індикатор ключа через екранування сигналу, автомобіль не заведеться. При знятті фольги двигун повинен запускатися.

Ознаки несправності іммобілайзера

Іммобілайзеру, як і будь-який інший техніці, властиві певні поломки, які здатні заподіяти власнику автомобіля масу незручностей, при яких машина «не впізнає» власника:

  1. При поверненні ключа в замку запалювання стартер не працює.
  2. При повороті ключа обертання стартера відбувається, але двигун не запускається.
  3. Постійне мерехтіння на приладовій панелі індикатора чіп-ключа.
  4. Відсутність реакції автомобіля на натиснуту кнопку брелка.

Несправності іммобілайзера бувають двох типів:

  1. Програмні, обумовлені збоєм у програмному забезпеченні: неполадки в самому пристрої або рассинхронизации компонентів (моторного блоку і ключа). Усуваються при відновленні ПО.
  2. Апаратні, мають механічну причину. Виникають при пошкодженні комунікаційних проводів, контактів або елементів плати. Усуваються ремонтом іммобілайзера.

Відключення або обхід іммобілайзера

Необхідність відключення іммобілайзера може виникнути у власника авто з наступних причин:

  1. При втраті ключа.
  2. При поломці ЕБУ або інших частин іммобілайзера.
  3. При установці пульта дистанційного запуску двигуна.
  4. При умисному відключенні пристрою, обумовленого переконанням, що для захисту машини досить тільки сигналізації.
  5. У разі, коли автомобіль не цікавий для викрадачів, і застосування іммобілайзера безглуздо.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Найпростіший спосіб відключити іммобілайзер – це набрати код (за наявності даної опції). Інший спосіб, який підійде тільки для моделей з чіпом – це прикріпити чіп від другого ключа до антени іммобілайзера.

Офіційні дилери мають у своєму розпорядженні пристроями (кілерами) або універсальними ключами, здатними деактивувати штатний пристрій.

Універсальним способом є програмне відключення іммобілайзера, при якому він переводиться в стан неактивного.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Є кілька способів, що дозволяють обійти іммобілайзер при монтажі сигналізації.

Для цього використовуються модулі обходу (обхідники), які купуються в компаніях, що реалізують охоронні системи та супутнє обладнання.

Модуль обходу являє собою електронну схему, укладену в невеликий корпус, і оснащену всередині і зовні антенами. Усередині також поміщений чіп або ключ від пристрою.

При запуску двигуна з сигналізації, внутрішня антена зчитує зашифрований сигнал, а зовнішня посилає його до замку запалювання. При запуску авто ключем, обхідник не працює. Вибирати обхідник повинен досвідчений фахівець, щоб той був сумісний з обладнанням конкретної моделі машини. Іноді сигнал іммобілайзера досить слабкий, і може знадобитися його посилення.

При втраті ключа або виникненні проблем з іммобілайзером, розірвати з’єднання можна за допомогою емулятора. Він обходить програму захисту в ЕБУ, і на управління машиною ніяк не впливає.

Види іммобилайзерів

Перші іммобілайзери, що мають ручне керування, пішли в минуле. Більшість автовиробників випускають електронні пристрої, які активуються кодовою електронним ключем.

Для цього набір коду блокування на пристрої не потрібно, а водієві достатньо носити при собі брелок або картку, що деактивує прилад в присутності власника авто.

За типом активує пристрої іммобілайзери діляться на:

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

1. Контактні, що вимагають ручної активації для відключення режиму охорони. Це здійснюється натисканням на приховану кнопку, застосуванням ключа-карти, ручним введенням коду, брелоком дистанційного керування та іншими способами.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

2. Безконтактні, що спрацьовують автоматично, і не потребують участі власника транспортного засобу. Розпізнавання відбувається автоматично при попаданні радіомаячки в радіус виявлення. Як правило, його вмонтують в ключ запалювання.

Існує класифікація іммобіайзеров за типом використовуваних блокувань:

  1. Провідні, коли сигнали від блоку управління до реле надходять по дротах.
  2. Бездротові, коли передача сигналу від БО до реле відбувається за допомогою радіохвиль.

Бездротовий тип пристрою забезпечує набагато більший рівень захисту за рахунок складності виявлення місць розриву ланцюгів навіть при виявленні головного модуля. У провідних пристроях легко простежити шлях від ЕБУ до реле і вручну замкнути ланцюг.

За часом дії:

  1. Моментального (машина відразу позбавляється рухливості).
  2. З відстрочкою блокування, коли двигун глухне після подолання автомобілем невеликої відстані.

Ремонт іммобілайзера

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Іммобілайзер влаштований таким чином, що поломка одного з його блоків виводить з ладу всю систему. Найбільш часто несправності виникають з наступних причин:

  1. Збій в роботі програмного забезпечення пристрою. Вирішується шляхом перепрошивки іммобілайзера при наявності сервісного доступу до програми системи. З 1998 р пін-карти з кодом доступу для перепрограмування ключів не видають, а при необхідності запрошують у офіційного дилера. Перепрошивка відбувається у відділенні автосервісу після надання документів про право власності на авто.
  2. При недостатньому контакті приймача і антени, що є наслідком тряски, окислення контактів, попадання на них бруду або жиру. При цьому контакт втрачається не відразу, а через деякий час. Для усунення несправності відключають живлення пристрою. Від’єднують антену від приймача і обробляють контакти засобом, що усуває сторонній наліт, і при необхідності підтискають контакти.
  3. Поганий контакт будь-якого роз’єму електропроводки. Проблема аналогічна попередній поломки, і для проведення ремонту демонтують проводку іммобілайзера, після чого перевіряють стану кожного контакту в роз’ємі або блоці. Їх поверхню очищають спеціальним засобом і при необхідності підтискають.Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?
  4. Збій контролера через низької напруги з акумулятора. Проблема виникає при розрядці акумуляторної батареї під час тривалої стоянки або при тривало включених електроприладах з непрацюючим двигуном. Для відновлення штатного функціонування контролера, акумулятор відключають на 30 хв. У 4 з 5 випадків повна зарядка акумулятора відновлює роботу пристрою. Якщо це не допомогло, потрібна діагностика контролера, після якої можливо буде потрібно його перепрошивка або прописування нового ключа.
  5. Збій ключа при впливі сильного магнітного поля. Можливо близько потужних трансформаторів, мікрохвильових печей, зварювальних та інших подібних пристроїв, після яких чіп вимагає ремонту або заміни. Але іноді відбуваються збої, при яких пристрій блокується, після чого автомобіль стає нерухомим. Для виходу з ситуації, що склалася звертаються з відповідний сервіс, або при наявності певних знань і устаткування, виробляють розблокування самостійно, використовуючи ноутбук і ПАК-завантажувач.

Іммобілайзер не бачить ключ. Що робити?

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?Стівен Спілберг як у воду дивився, коли писав сценарій до фільму «Дуель», де з’їхав з глузду бензовоз Petersbilt тероризують мирне населення. Що вже говорити про вантажівки, якщо сьогодні навіть найбезпечніший Форд Фієста може здорово зіпсувати нерви своєму господареві. Через одну маленьку коробочки, яка паралізує автомобіль намертво.

Іммобілайзер: труднощі перекладу

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?Створюючи протиугінний пристрій з можливістю блокування всіх систем і вузлів автомобіля, або майже всіх, інженери продумали кожну дрібницю і, здавалося, вклали в пристрій повний сенс слова «immobiliser» – пристрій, паралізує автомобіль, як антилопу після укусу отруйної змії. Принцип дії пристрою проти викрадення досить простий. Воно складається з декількох основних компонентів, так чи інакше інтегрованих в систему управління автомобілем.Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Без основного джерела сигналу і його приймача, ЕБ управління пристроєм не має ніякого сенсу. Всі три елементи пов’язані між собою, а працює система тихо і непомітно приблизно наступним чином. У власника машини є майстер-ключ, в який інтегрований чіп-передавач – маленька електронна схема.

Як тільки ключ разом з водієм з’являється в зоні видимості приймача, або ж ключ вже вставлений в замок, система знімає автомобіль з охорони. Спеціальний код, який прописаний один раз на заводі, унікальний і неповторний.

Його знає тільки майстер-ключ і приймач, який ховається в надрах автомобіля, часом навіть сам господар не знає де.

Якщо іммобілайзер несправний

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?В ідеалі все виглядає відмінно. Є ключ – іммобілайзер розблокує автомобіль, а при спробі угону, без майстер-ключа, навіть якщо викрадач завів двигун, пристрій раптово паралізує автомобіль і відновити працездатність машини буде дуже проблематично. Тільки бувають і інші випадки.

Наприклад, що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ? Таке трапляється часто-густо, як правило, у власників недорогих автомобілів, хоча бувають і неприємні винятки. Однак, паніці піддаватися не потрібно і досвід спілкування з скаженим охоронцем підказав кілька алгоритмів виходу зі складної ситуації. Ось найпоширеніші.

  1. Якщо іммобілайзер в упор відмовляється дізнаватися рідний ключ, хоча ще годину тому все працювало відмінно, потрібно спокійно і без паніки спробувати скористатися дублікатом. Він обов’язково повинен бути хоча б ще в одному екземплярі. Спрацювало? Дуже добре, значить, вся справа в самому ключі. Можливо, його ще можна реанімувати, але це не факт. Швидше за все, доведеться задовольнятися останнім ключем і берегти його, як зіницю ока.
  2. Чи не така райдужна ситуація, але все-таки не безвихідна – іммобілайзер перестав бачити останній ключ і в цьому випадку без сторонньої допомоги не обійтися. Потрібно викликати сервісну службу, яка перепрограмує ЕБУ і познайомить ключ з пристроєм заново. Для цього необхідно знати пін-код, який одноразово видає виробник.
  3. Обхідник. Чи не найперспективніший варіант, тому що доведеться купувати спеціальний пристрій, який буде емулювати присутність майстер-ключа. Обхідник можна виготовити і своїми руками, але для цього потрібно мати неабиякі пізнання в області автомобільної електроніки.
  4. Несправності прийомної антени. Мабуть, найбільш поширений випадок відмов пристрою. Тут можна звинувачувати і поганий контакт у з’єднаннях, і механічні пошкодження антени, але навіть при успішній чищенні всіх контактів, вихід з ладу – це перший сигнал про те, що іммобілайзер вимагає профілактики.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Що робити якщо іммобілайзер заблокував запуск двигуна? Способи вирішення проблеми

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Іммобілайзер: що це таке в машині?

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?Іммобілайзер – це ефективне електронне протиугінний пристрій, який використовується в сучасних автомобілях. Сенс роботи цього приладу полягає в тому, щоб заблокувати в автомобілі подачу електрики і палива для незаконного водія, що означає позбавити його можливості завести машину і виїхати на ній.

У технічній площині основним завданням цього електронного приладу є розпізнання та ідентифікація сигналів спеціального чіпа. Залежно від результатів сканування протиугінний пристрій або дозволяє запустити двигун і почати рух, або ні. Це означає, що навіть якщо зловмисник зміг проникнути в машину, то викрасти її у нього не вийде.

Як працює цей пристрій?

Іммобілайзер влаштований досить просто. Крім спеціального чіпа (транспондери чіп іммобілайзера), про який ми вже згадали, є ще вбудована в автомобіль плата, яка здійснює зчитування інформації з цього чіпа.

Сигнали, «секретний код», надсилаються чіпом транспондером у вигляді електромагнітних імпульсів.

Вбудована плата управління за допомогою спеціальної електромагнітної котушки зчитує сигнали з ключа і порівнює їх з тими, які записані як зразок в пам’яті комп’ютера автомобіля.

Якщо все в порядку, то третя складова іммобілайзера – електромагнітне реле – зніме блокування з систем електронного бортового управління і автомобіль заведеться. Якщо ж керуюча плата не знайде необхідних сигналів, то все життєво важливі системи автомобіля будуть заблоковані.

Принцип роботи іммобілайзера в тому, щоб не дати зловмисникові можливості завести двигуни автомобіля і виїхати на ньому. Визначити візуально облаштована машина иммобилайзером, чи ні, неможливо. Зовнішніх ознак немає ніяких, звукового супроводу під час його роботи теж немає.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?На сьогоднішній день автомобілі можуть бути оснащені різними типами иммобилайзеров: контактними, безконтактними, а також «захищають в русі».
У контактних іммобілайзера чіп розташований в ключі машини, а зчитує плата в замку запалювання. Зрозуміло, ключі від машини можуть і вкрасти, тому як додаткова протиугінна міра поруч з замком запалювання можлива невелика клавіатура для введення секретного коду. Або ж додатковий датчик для сканування відбитку пальця законного власника авто.

В безконтактних іммобілайзера чіп, який посилає сигнали, може бути вмонтований в брелок, картку за формою нагадує банківську, або що-небудь інше. (Виходить своєрідний кишеньковий іммобілайзер). А приймаюча сигнали плата – це вже більше антена, яку можуть встановити в обшивці салону автомобіля. Радіус дії такої антени малий – не більше десяти сантиметрів.

А ось в іммобілайзера, які іменуються як «захищають в русі», радіус дії приймаючої плати великий . Але тут вже і принцип реагування інший – блокування двигуна можлива тільки при русі автомобіля.

Дана система дуже ефективна при розбійному нападі. Припустимо водія викинули, зайняли його місце, поїхали, а потім раз – і двигун заглох.

Важливо, тільки щоб брелок транспондер запускає механізм блокування автомобіля, залишався у законного водія.

Вивчаючи цю тему, може виникнути ще одне питання: «штатний іммобілайзер що це таке в машині?» Все просто. Штатний – значить йде в заводській комплектації автомобіля. Найчастіше його система дуже глибоко інтегрована в конструкцію авто. Але якщо виробники не передбачили пристроїв проти викрадення, то можна поставити іммобілайзер додатково.

Способи розблокування іммобілайзера

Втім, бувають випадки, коли іммобілайзер, блокуючий роботу автомобіля, заважає самому власнику машини. І тут можливі кілька способів реагування.

Знімаємо блокування двигуна за допомогою сервісної кнопки

Розблокувати іммобілайзер можна за допомогою сервісної кнопки в салоні автомобіля, а саме кнопки управління центральним замком. Перше, що потрібно зробити – це ввести аварійний код.

Для цього слід включити запалювання (лампочка пристрою почне блимати). Знову включаємо запалювання (секунди на три загориться лампа уприскування палива і потухне, а лампа іммобілайзера прискорить своє миготіння).

А ось тепер натискаємо і утримуємо кнопку управління центральним замком.

Сигнальна лампа іммобілайзера буде блимати повільніше, а ми, в свою чергу, будемо відраховувати ці спалахи. Як тільки їх кількість співпаде з першим числом коду, сервісну кнопку відпускаємо.

Потім знову натискаємо, і утримуємо її рівно на ту кількість спалахів, якому відповідав би друга цифра коду. І так з усіма цифрами коду. Якщо все буде зроблено правильно, то протиугінний пристрій буде відключено, і двигун машини спокійно заведеться.

Важливо

Лампа іммобілайзера буде нагадувати про відключеною захисту автомобіля кожен раз, коли ви будете включати запалювання.

Розуміючи як працює іммобілайзер в автомобілі, слід пам’ятати, що він автоматично знову заблокує машину при відключенні АКБ. Але також слід врахувати, що описані дії не допоможуть розкодувати комп’ютер, або розблокувати електроклапан. З допомогу аварійного коду можна тільки завести двигун.

Випадково заблокували двигун

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Розглянемо ситуацію на прикладі автосигналізації StarLine. Припустимо, ви включаєте запалювання, але автомобіль не заводиться. При цьому сигнальна лампочка іммобілайзера часто блимає, а на брелоку відображається напис «ІММО». Що робити?

Перше, можна вийняти ключ із замка запалювання, а потім натиснути на брелоку кнопку відкриття центрального замка дверей. Все, непотрібні функції відключені. Друге, вийти з машини, поставити сигналізацію в режим охорони, через пару секунд зняти сигналізацію з цього режиму, після чого сідати і їхати.

Як виявити несправності сигналізації: поради

  • Одна з поширених причин, через яку іммобілайзер не дозволяє завести машину – це низький заряд АКБ. Припустимо, якщо акумулятор сів і заряду не вистачає для того, щоб провернути стартер, то відразу ж спрацьовує механізм блокування запуску двигуна. Це одна із захисних функцій, яку виконує іммобілайзер – якщо електроживлення відключено, або напруга в електричного кола автомобіля впало, то запуск двигуна блокується. Вихід – замінити, або зарядити АКБ.
  • Погано закріплені клеми на батареї, теж можуть стати причиною несправності. В цьому випадку потрібно їх перевірити, зачистити, обробити спеціальним засобом, а при необхідності піджати.
    Правильним дією буде перевірка кінцевиків (кінцевих вимикачів). Вони знаходяться під кришкою капота і багажника. Справа в тому, що туди може потрапляти волога, через що кінцевик окислюється, що в підсумку спотворює сигнали, що надходять на плату управління.
  • Ще одна причина, по якій можна зіткнутися з ситуацією «іммобілайзер заблокував запуск двигуна що робити?» – це згорілий запобіжник. Що потрібно? Перевірити, знайти несправний запобіжник, замінити новим, робочим.
  • Не можна виключати і збій в роботі ключа. Тут можуть допомогти фахівці з відповідного автосервісу, які зроблять розблокування і пропишуть новий ключ. Можна спробувати і самостійно, але якщо є для цього відповідні знання та обладнання.
  • І ще одна причина, для усунення якої точно не обійтися без кваліфікованих фахівців – це збій в програмному забезпеченні іммобілайзера. Тут потрібно перепрошивка і зробити це швидко не вийде. З 1998 року пін-карти, які містять код доступу до програмного забезпечення пристрою проти викрадення, на руки не видають. Їх потрібно запитувати у офіційного дилера. Після чого автосервіс при наявності у вас документів і права власності на автомобіль виконає перепрошивку.

Чого більше: користі чи клопоту?

Електронний іммобілайзер – пристрій, що має ряд незаперечних переваг. По-перше, він не дозволить зловмиснику завести двигун і виїхати.

По-друге, навіть якщо автовикрадача придумає, як обійти цей захист, то все одно для цього у нього буде потрібно час, протягом якого його можуть зловити.

До того ж якщо не було ретельної підготовки викрадення, то так відразу можна і не зрозуміти, де знаходиться прилад.

Ну а для власника авто наявність іммобілайзера особливих турбот не доставляє. Хіба що якщо мова йде про безконтактному типі пристроїв з дальнім радіусом дії. Брелок транспондер в цьому випадку працює від батарейок, які потрібно вчасно міняти. А також якщо це ключ транспондер, то важливо не вішати його в одну в’язку з усіма іншими ключами. Удачі на дорогах!

  • Відео в допомогу Вам:
  • Діліться своєю інформацією та порадами в коментарях, а також можете поділитися цією цікавою статтею зі своїми друзями в соціальних мережах!

Чому іммобілайзер не бачить ключ і що робити

Велика кількість електроніки в автомобілі не у всіх випадках йде йому на користь.

Навіть захисні пристрої, встановлені в машині для оберігання авто від угону, можуть заблокувати дії автовласника. Такі дії іноді трапляються з електронними ключами запалювання.

Тому водієві сучасного транспортного засобу необхідно знати, що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ.

Без позитивної реакції від цього електронного пристрою не вдасться завести мотор, так з його допомогою блокуються основні системи запуску двигуна. Електронний модуль має можливість старту тільки в парі з ключем. Доступ відкриється лише після прочитання і при збігу всіх кодів.

На чому заснований принцип роботи

Щоб розібратися в можливих несправності, потрібно знати пристрій системи іммобілайзера зсередини.

Окремі конструкції систем допускають запуск двигуна без електронного пристрою, навіть якщо зловмисник проник всередину салону, проте, робота мотора буде недовгою.

Після цього відбувається блокування основних систем, що відповідають за подачу палива, запалювання і повне виключення електрики в авто.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

У комплекті повинні бути присутніми завжди мінімум три елементи даної охоронної системи:

  • Електронний блок . Він відповідає за прийом / передачу сигналів. Якщо від ключа надходить правильний електронний код, то відбувається розблокування всіх вузлів для старту машини.
  • Реле . Таких елементів може бути кілька, а розташовуються він в вузлах, що відповідають за подачу палива в циліндри або працездатність електросистеми. Електричні реле отримують команди від ЕБУ.
  • Ключ , оснащений вбудованим блоком з мікросхемою. Без нього не вдасться активувати роботу всіх систем автомобіля.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

З новим автомобілем йде спеціальний прилад, за допомогою якого виконується програмування / перепрограмування на початковому етапі електронного блоку.

Також необхідно знати, що в кожному іммобілайзер передбачена секретна спецкнопка , за допомогою якої допускається тимчасове відключення системи.

Її місце розташування відомо тільки автовласникові, а використовується вона лише при виникнення непередбачених неполадки.

  Схема монтажного блоку ВАЗ-2110

Необхідні дії при поломці

У водія можуть виникнути проблеми або з ключем, або з електронним блоком (більш рідкісний варіант несправності). В першу чергу потрібно розібратися, чому іммобілайзер не бачить ключ.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

У таких ситуаціях вдаються до одного з наступних способів вирішення проблеми:

  1. Коли електроніка не хоче працювати з вашим ключем, то потрібно скористатися дублікатом . Під час програмування системи виготовляється, як правило, два ключа. Одним користується основний водій, а другий знаходиться у іншого члена сім’ї або в якості запасного лежить удома. У більшості випадків цей варіант є найбільш дієвим.
  2. Якщо немає другого ключа або він з якоїсь причини недоступний, то знадобитися скористатися послугами сервісної служби . Співробітники зможуть перепрограмувати блок керування, щоб «познайомити» ключ з пристроєм знову. Водій зобов’язаний знати спеціальний PIN-код, який видається одноразово виробником системи.
  3. Витратним заходом виявиться покупка обхідника іммобілайзера . У цьому випадку використовується спеціальний пристрій, що емулює роботу майстер-ключа. При бажанні даний обхідник виготовляється самостійно. Для цього знадобиться час і матеріали.
  4. Часто можна зустріти банальну несправність прийомної антени . Ситуація виникає через пошкоджений або слабкого контакту. Проблема вирішується елементарною чищенням сполучних вузлів. Однак, такі ситуації є сигналами до того, що необхідно провести загальну профілактику системи.

Якщо ці рішення проблем не підійдуть, то знадобиться звертатися до сторонніх фахівців. При цьому послуги їх часто виявляються досить недешевими.

Іммобілайзер не бачить ключ, що робити? Як в такому випадку завести авто?

05.02.2016 | 105863

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?Сучасні автомобілі складно назвати родичами перших авто або навіть тих, які були випущені 15-20 років тому.

Справа в тому, що прогрес в галузі автомобілебудування настільки пішов у перед, що вловити зв’язок між старими автомобілями, в яких було мінімум електроніки і нинішніми машинами, просто “нафаршированими” різними датчиками і системами, досить тяжело.Безусловно, поява різних електронних систем і помічників не може не радувати, і більшість з них спрямовані на поліпшення комфорту, безпеки пасажирів, а також безпеки самого автомобіля.

Однак все в цьому світі має зворотну сторону, яка найчастіше має неприємні нюанси. Те, що в справному стані радує і полегшує нам життя, в разі несправності може серйозно її зіпсувати. наприклад, збій в системі безпеки або просто банальна її недоробка може привести до того, що всі двері авто заблокують, а ви при цьому залишитеся на вулиці.

Про це я писав в одній зі своїх попередніх статей. Ситуація, погодьтеся, досить неприємна, і в більшості випадків закінчується тим, що люди від безвиході б’ють скло, щоб потрапити всередину свого авто. І це лише один з тисячі прикладів, коли електроніка приносить масу проблем.

Від частини саме через цю особливість нових авто деякі “старовіри” як і раніше їздять на своїх “стареньких” і лагодять їх своїми руками, де-небудь в гаражі …

До слова сказати, ремонт сучасних авто не завжди під силу середньостатистичному автомобілісту, я маю на увазі ремонт своїми силами. Більш того, через те, що пристрій крутих “тачок” досить складне, а деталі досить дорогі, ремонт навіть невеликий дуже часто “влітає в копієчку”. Але ми зараз не про це …

Сьогодні ми поговоримо про ще одну неприємну ситуацію, коли електроніка підводить і водій виявляється один на один зі своєю проблемою.

Мова про ситуацію, коли іммобілайзер не бачить ключ і не дозволяє завести двигун автомобіля. Як виявилося, проблема вельми популярна, на жаль, але про те, як себе вести в такій ситуації знають не багато.

У цій статті я спробую дати раду, як вирішити дану проблему і підкажу, в чому ж власне справа. Поїхали!

Для початку про те, що таке іммобілайзер. Заглиблюватися в те, що це за «звір» і як він працює я не буду, про це вже писав у своїй попередній статті, ось вона: Що таке іммобілайзер? Принцип роботи і ключові відмінності від автосигналізації.

 У двох словах, іммобілайзер – це захисний прибамбас, який не дозволяє завести машину без “рідного” ключа. Тобто, в разі злому сигналізації автомобіля, а також підбору ключа, мотор все одно не заведеться, т. К.

є іммобілайзер, який перевіряє наявність спеціального чіпа, на якому є цифровий ключ-пароль, що дозволяє иммобилайзеру “розуміти”, що в салон сів власник, у якого є ключ. Коротше, я думаю ви зрозуміли …

Порада

Однак, як я вже говорив, бувають ситуації, коли іммобілайзер не бачить ключ, тобто не розуміє, що в замку “рідний” ключ, а ви не зломщик, а господар, ось тоді-то і починаються проблеми.

Ситуація неприємна тим, що ви сидите в своїй машині і не можете її завести, вона не слухає вас і не дозволяє завести мотор.

Случается, что иммобилайзер не видит ключ лишь иногда, и после нескольких попыток “вынул-вставил ключ” мотор все же запускается, но тем не менее проблема есть и ее необходимо решать.

Есть правда те, кто просто терпят выходки своей “ласточки” и сидят, по полчаса пытаясь завести двигатель, других же подобные “игры” не устраивают, поэтому они активно ищут выход. Что же происходит и кто виновен в этой ситуации?

Электронный блок управления (ЭБУ), как я уже говорил, запрограммирован на работу лишь с одним ключом (в том числе и его дубликатами, точными копиями), и доступ к двигателю предоставляется лишь после 100% совпадения кода прописанного в “мозгах” блока.

Итак, что же делать, когда иммобилайзер не видит ключа?

  1. Вариант первый — попытаться завести машину, используя второй ключ. Как правило, у каждого автовладельца дома имеется запасной ключ(и), которым(и) можно попытаться выполнить запуск мотора.Если же машина “отреагировала” на запасной ключ с первого раза, скорее всего проблема именно в основном ключе, возможно он вышел из строя и требует ремонта или вовсе не подлежит ремонту.

Кстати, если у вас лишь один ключ, будьте крайне осторожны, поскольку потеря единственного ключа обойдется вам очень дорого.

Придется выкручиваться, ехать к дилерам и платить сумасшедшие деньги или изготавливать так называемый “обходчик” иммобилайзера.

  1. Другий варіант вирішення проблеми, коли іммобілайзер не бачить ключа – виклик фахівців на місце і прошивка (перепрограмування) “мізків”. Принцип такий – купується новий ключ і поєднується з “рідним” ЕБУ. Для виконання цієї процедури, як правило, потрібен спеціальний ПІН-код, який видається при купівлі автомобіля. Проблема в тому, що цей ПІН-код видається виробником лише раз, і якщо ви купували машину з рук і не маєте на руках даного коду, вам доведеться купувати новий блок управління для свого авто.
  2. Ситуація третя, пошкоджена або несправна приймальня антена. Трапляється, що контакти приймальної антени іммобілайзера, через яку блок управління отримує сигнал, пошкоджуються. В результаті антена “не розуміє” або не може повідомити про те, що ключ справжній, отже, іммобілайзер не бачить ключ . Антена, як правило, розташовується в салоні навколо замку запалювання, тому, щоб отримати “контакт” можна спробувати поворушити замок запалювання. У деяких ситуаціях, коли контакти окислюються, допомагає проникаюча рідина WD-40. Однак в будь-якому випадку так довго тривати не може і замок або прийомну антену доведеться міняти.
  3. У деяких ситуаціях подібного характеру єдиним рішенням виявляється так званий обхідник іммобілайзера. Купити його можна в спеціальних автомагазинах або, наприклад, виготовити самостійно. Правда в другому випадку вам знадобиться чіп або чіпований прилад, ну і природно серйозний досвід роботи з електрообладнанням.

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

Думаю, даних способів буде досить, щоб вирішити проблему, коли іммобілайзер не бачить ключ, хоча є, звичайно, й інші не менш ефективні варіанти. У разі безрезультатних спроб самостійно вирішити дану проблему, рекомендую звернутися до професіоналів, вони хоч і “не дешеві хлопці”, але знають свою справу чітко.

І останнє, якщо у вас є своїм секрети як побороти цю проблему або вам особисто доводилося стикатися з нею – не соромтеся і діліться своїм досвідом з нами, для цього скористайтеся, будь ласка, формою коментарів.

Іммобілайзер не бачить ключ

Увага!  У деяких випадках проблеми з іммобілайзером можна тимчасово вирішити ( відключити іммобілайзер ) без перепрограмування ЕБУ. За заявками власників hyundai getz, ми створили пристрій, який саме програмується в автомобіль і відключає (замінює собою) всю систему іммобілайзера .

Що робити, якщо іммобілайзер не бачить ключ або не дає завести машину?

 Іммобілайзер не бачить ключ – один з найпопулярніших приводів, за яким до нас звертаються автовласники. У цій статті хочеться провести невеличкий лікнеп і дати правильний напрямок, що робити в таких случаях.Обично сценарій такий: в один прекрасний момент Ви раптом розумієте, що автомобіль не заводиться. 

Попинал по колесах, для чогось відкривши капот і з розумним виглядом подивившись на двигун, Ви вирішуєте звернутися до фахівця. Ось тут-то і хочеться дати пораду – звертайтеся саме до фахівців, а не до шарлатанів, які називають себе діагностами.

Зазвичай же буває так, що нам надходить дзвінок і клієнти просять зробити новий чіп ключ. Починаєш ставити запитання і виявляється, що треба зробити новий ключ, так як автомобіль не заводиться, так як нібито «іммобілайзер не бачить ключ».

 – Це хто таке сказав? 

– Так сказав фахівець. Я запрошував діагноста, він приїхав з приладом, підключив його до автомобіля і сказав, що іммобілайзер не бачить ключ, треба робити новий чіп ключ.

Якщо у Вас така ж ситуація – женіть в шию такого шарлатана! І вже зовсім нахабство, коли за таку «діагностику» ще й гроші беруть з клієнтів! Ніяка це не діагностика, це в кращому випадку можна назвати просто зчитуванням помилок. Діагностика – це зовсім інше. Це не просто зчитування помилок, це перевірка всіх вузлів і ланцюгів навколо цієї помилки, аналіз інформації, винесення вердикту і усунення несправності. 

 Яка несправність може привести до того, що автомобіль не заводиться і помилка «іммобілайзер не бачить ключ»? 

Система іммобілайзера – складна система, складається з декількох компонентів, якщо спрощено, то приблизно так:

  • Чіп-ключ. Чіп-ключ: навіщо в ключі потрібен чіп?
  • Приймальна антена іммобілайзера
  • Підсилювач
  • Проводка иммобилайзера, роз’єми
  • Власне блок іммобілайзера
  • Блок управління двигуном і т.д.

Ну і на якій підставі цей горе-діагност засудив до виготовлення нового чіп ключа? Він перевірив ключ?

  • Діагностика та перевірка ключів запалювання.
  • Як ви вже зрозуміли, несправність будь-якого з перерахованих пунктів призведе до помилки іммобілайзер не бачить ключ.

Щоб перевірити всі можливі причини, необхідний досвід роботи з чіп-ключами, досвід діагностики та ремонту иммобилайзеров. З цього, ніколи не викликайте таких псевдодіагностов! Звертайтеся відразу до вузьких спеціалістів по чіп-ключам і іммобілайзер, які мають знання, обладнання та можливість знайти справжню причину.

Наприклад до нас часто приходять вже з готовим «діагнозом» і просять зробити новий чіп ключ. Починаємо його перевіряти, а з ключем все в порядку. Далі починаємо працювати з автомобілем і іноді з’ясовується, що несправність зовсім в іншому місці.

І ще одна підказка: хороший фахівець по іммобілайзер, не поїде до Вас діагностувати машину за 500 чи 1000 рублів. Якщо знайшли такого, то перед Вами звичайний шарлатан, який вміє тільки зчитувати помилки і нічого більше. Справжня діагностика іммобілайзера і його ремонт, коштують у кілька разів дорожче.

Зверніть увагу

Не втрачайте час і не витрачайте даремно нехай невеликі, але все ж гроші, якщо автомобіль не заводиться, показує помилку ” іммобілайзер не бачить ключ ” – звертайтеся до фахівців.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…