Якщо на панелі приладів у вас в машині загорілася лампочка ABS, то не варто панікувати завчасно времені.Особого страху в цьому немає, проблема не є серйозною, і її усунення в більшості случаевне зажадає серйозних фінансових вкладень.

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

Загорілася лампочка індикатора системи ABS: що робити?

Всі сучасні транспортні засоби оснащені системою безпечного гальмування ABS, яка має складну конструкцію уповільнення руху автомобіля. У країнах Європи автовиробники комплектують все нові моделі системою ABS, однак далеко не на кожній машині можна зустріти дійсно практичну систему.

Працює вона так: всі чотири колеса транспортного засобу обладнані датчиками ABS, які починають працювати в момент різкого гальмування. Для запобігання заметів система не дає повністю заблокувати колеса і поступово знижує швидкість їх обертання.

Але, таке можливе лише на якісно виготовлених системах ABS, які встановлюються на моделі транспортних засобів середньої і вищої цінової категорії. Як показує практика, система на бюджетних автомобілях найчастіше є марним доповненням, яке ніяк не впливає на процес гальмування.

Зверніть увагу

Крім цього, відзначається ще одна прикра особливість функціонування АБС на автомобілях з пробігом – це мимовільне загоряння індикатора несправності системи ABS і ESP на приладовій панелі.

Природно, подібна індикація дуже відволікає водія від керування транспортним засобом, постійно змушуючи думати про виникнення серйозної несправності.

Поспішаймо заспокоїти автовласників, зіткнулися з подібною проблемою. Вся справа в тому, що загоряння індикатора АБС може зовсім не вказувати на наявність проблем і несправності системи. Найчастіше, причини цього викликані не пов’язаними з антиблокувальною системою несправностями інших елементів.

Причини мимовільного включення індикатора несправності ABS

У транспортному засобі з справно працюють вузлами і агрегатами, загоряння сигнальної лампи вказує на розблокування коліс. Це говорить про те, що система функціонує повністю справно.

Датчики зафіксували необхідність активації системи безпечного гальмування і ініціювали цей процес, в результаті чого індикатор на приладовій панелі загорівся.

У цьому випадку ідеальним варіантом стане зниження впливу на гальмівну педаль для стабілізації руху автомобіля.

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

Якщо ж на машині встановлено кілька високотехнологічних систем безпеки (наприклад, ABS і ESP), то боятися не варто, оскільки вони всю роботу зроблять за водія. Серед інших причин спрацювання сигнального індикатора системи ABS виділяють наступні:

  • засмічення датчиків АБС, в результаті чого виникає відповідна помилка (її код можна визначити в ході проведення комп’ютерної діагностики);
  • некоректна робота системи, викликана наявністю вогнищ корозії на робочих елементах датчиків;
  • поломка бортового комп’ютера, викликана мимовільним включенням різних індикаторів;
  • несправності елементів ходової системи, в ході яких порушуються положення датчиків ABS;
  • згорів запобіжник системи.

Не варто виключати наявність різних неполадок з електромережі автомобіля, зокрема вихід з ладу деяких її споживачів, що також може спровокувати помилкове включення сигнальної лампи системи АБС, незалежно від того, монопривідний у вас автомобіль або 4WD.

Наприклад, на деяких моделях компанії Volkswagen випуск яких припав на кінець 90-х років присутня одна особливість, пов’язана з включенням сигналізатора помилки АБС, при наявності несправності в інших механізмах.

У подібних випадках процес проведення самостійної діагностики системи управління гальмуванням виправданий лише частково, оскільки для коректного визначення її несправності у автовласника немає необхідного діагностичного обладнання. А «метод тику» в цьому випадку не підходить.

Варіанти самостійної діагностики системи, якщо на панелі приладів горить ABS

Досвідчені діагности рекомендують починати самостійний пошук несправностей в системі АБС з візиту на автомийку для якісної і повної очистки колісних дисків і маточин. В результаті цього вдається максимально очистити датчики системи, для подальшої коректної роботи системи. Якщо і після цього горить ABS, то переходимо до нижчеописаних дій.

Також визначити причину виникнення сигналу несправності системи АБС можна виконавши простий тест: необхідно розігнати транспортний засіб, і на швидкості близько 100 км / ч, відключити автомагнітолу і закрити вікна.

Якщо в результаті проведеної маніпуляції вдається почути сторонній шум в області передніх або задніх коліс, швидше за все, що підшипник якоюсь з маточин має критичний знос і потребує заміни.

Додатково, можна виконати наступні маніпуляції:

  • Перевірити запобіжний блок, і в разі виявлення в ньому несправних елементів відповідають за систему АБС, замінити їх.Що робити, якщо загорілася лампочка абс?
  • Якщо це можливо – постаратися визначити код помилки, який допоможе виявити несправний елемент системи.
  • Проконсультуватися з досвідченим автомеханіком, докладно описавши йому всю суть проблеми, і на підставі його консультації спробувати самостійно відновити працездатність системи.
  • Перевірити стан датчиків системи управління гальмуванням, і очистити їх від бруду та корозії. Для доступу до датчиків досить піддомкратити автомобіль і зняти колеса.Що робити, якщо загорілася лампочка абс?
  • Виконати огляд і тестування електронної системи управління вузлами транспортного засобу.
  • Провести діагностику системи ABS в спеціалізованому сервісному центрі.

Природно, що останній пункт у списку буде повністю обґрунтованим, а й самим витратним, оскільки тільки так можна правильно виявити джерело проблеми, визначитися з подальшою тактикою і бюджетом ремонтних заходів.

Фахівці протестують все системи автомобіля за допомогою спеціального сканера і виявлять наявні помилки.

Таким чином, за невеликий період часу збирається вся важлива інформація про стан вузлів транспортного засобу, визначаються можливі помилки, які максимально точно допоможуть визначити несправність.

Що робити, якщо система ABS почала працювати некоректно, моргає індикатор?

Ця ситуація відноситься до найбільш складним поломок системи. Вся справа в тому, що датчики зчитують невірну інформацію і передають її влаштуванню управління, яке з цієї причини віддає неправильні команди виконавчим механізмам.

На жаль, більшість власників транспортних засобів в ході виявлення цієї несправності просто відключають систему АБС, оскільки це є дієвим заходом запобігання важких наслідків під час руху.

Наприклад, мимовільне включення системи під час їзди зі швидкістю понад 90 км / год може привести до серйозних пошкоджень підвіски, які спровокують аварійну обстановку в результаті втрати контролю над автомобілем.
В цьому випадку необхідно вчинити так:

  • виконати діагностику системи в автосервісі;
  • якщо система АБС встановлена ​​на вітчизняному автомобілі, необхідно її відключити;
  • цілком можливо, що після проведення ремонту ABS потрібно перепрошивка ЕБУ, але цей захід може бути застосована в основному для іномарок;
  • відключення системи антиблокування не є вирішенням проблеми, оскільки на більшості транспортних засобів її наявність просто необхідно і обумовлено конструкційними особливостями їх ходової частини, кузова і рами;
  • не варто повністю виключати наявність несправностей в інших вузлах автомобіля, які викликають перебої в роботі АБС.

Необхідно запам’ятати, що тільки проведення діагностики на спеціальному обладнанні допоможе встановити дійсну причину некоректної роботи системи антиблокування, яка може полягати як в несправності її вузлів, так і інших агрегатів транспортного засобу. Тому, варто бути готовим до всього.

Але, у багатьох випадках проблема вирішується досить просто. Вартість відновлення працездатності системи ABS буде залежати лише від її конструкції і марки автомобіля.

А от необхідність проведення цих робіт продиктована безпечною експлуатацією автомобільної техніки, в конструкцію якої входить подібна система.

Проблеми, викликані системою АБС ніяк не можна назвати складно вирішуваних, але в будь-якому випадку вони вимагають негайного усунення.

Як видно банальне відключення системи, яке більшість автовласників вважають панацеєю в разі її несправності, не завжди є саме цим чарівним засобом.

Все що необхідно зробити – правильно визначити несправність і усунути її, адже в більшості випадків, вона не пов’язана з функціонуванням системи антиблокування.

Горить лампочка ABS на панелі приладів

Більшість сучасних автомобілів оснащені антиблокувальною системою ще на заводі, і водії вже в достатній мірі звикли до постійної допомоги АБС при гальмуванні. Незважаючи на незначні недоліки, АБС виявилася однією з найбільш дієвих систем, що дозволили не тільки скоротити гальмівний шлях, а й здійснювати при екстреному гальмуванні маневрування.

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

Будь-який автомобіль без АБС, при спробі загальмувати на слизькій дорозі і одночасно зробити поворот / перестроювання, гарантовано піде в занос, що може закінчиться дуже плачевно.

Тому досить покататися на авто з АБС зовсім небагато, щоб звикнути до цього рівня комфорту, і в разі виходу її з ладу, більшість автовласників виявляються до цього абсолютно не готові.

Дуже часто буває так, що на панелі горить лампочка АБС, але з боку водія не відбувається ніяких дій щоб поправити цю ситуацію.

Чому загоряється лампочка АБС

Лампочка АБС, розташована на приладовій панелі, служить для своєчасного інформування водія про несправності цієї системи.

Так, кожен раз при пуску двигуна система АБС проходить самотестування, під час якого індикатор завжди горить. Для визначення можливих несправностей потрібно не більше трьох секунд, після чого індикатор гасне.

Якщо цього не відбувається, можна бути впевненим в тому, що з безтурботним гальмуванням на будь-якій поверхні можна забути.

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

Оскільки АБС являє собою досить складну систему, то щоб зрозуміти в чому проблема, коли загорілася лампочка ABS, потрібно уявляти собі з чого вона складається. Головні елементи системи три.

  1. Електронний блок – саме він приймає рішення і керує всією системою.
  2. Блок гідравліки – відповідає за тиск в гальмівній системі, а в момент блокування коліс, викликаної натисканням на педаль гальма, знижує тиск в системі гальм, дозволяючи колесу обертатися.
  3. Датчики, що зчитує число обертів колеса. Вони розташовуються на кожній ступиці і постійно передають інформацію в центральний блок.

Якщо на панелі приладів горить АБС, допомогти самостійно розібратися в чому причина допоможе код помилки, буквено-числове позначення якої виводиться на дисплей бортового комп’ютера. Розшифрувати його можна прочитавши інструкцію по експлуатації автомобіля або пошукавши інформацію в інтернеті.

Порада! Якщо в момент запуску двигуна загорівся значок АБС, починати рух не рекомендується. Незважаючи на те, що без гальм авто не залишиться, водієві буде складно швидко звикнути до необхідності гальмувати по-новому. Крім того, від АБС залежить працездатність і деяких інших систем допомоги при водінні.

Незважаючи на достатню складність системи, коли після запуску двигуна горить АБС і знак оклику, причин цього може бути порівняно небагато:

  • несправність одного або декількох колісних датчиків, або зміна зазору між датчиком і вінцем ротора;
  • порушення цілісності проводки, що приводить до коротких замикань, забруднення або окислення клем в сполучних роз’ємів;
  • слабкий заряд акумуляторної батареї;
  • несправність гідравлічного клапана;
  • проблеми з центральним блоком. Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

У тому випадку, коли загорілися лампочки ABS ESP, продовжувати або починати рух все ж не рекомендується.

Варто розуміти, що, якщо проблема пов’язана з датчиками, проводкою або акумулятором, усунути їх цілком можна своїми руками, але ось несправності центрального або гідравлічного блоку зажадають втручання професіоналів з відповідним обладнанням. Самостійно намагатися лізти в ці складні вузли можна тільки маючи необхідні знання та досвід.

Що можна зробити самостійно якщо горить лампочка ABS

Найперше, на що слід звернути увагу, коду загорілося ABS – це на код помилки, який з’явиться на дисплеї бортового комп’ютера.

Розшифрувавши його, стане зрозуміло, що саме стало причиною несправності і чи можна постаратися усунути її на місці.

Якщо проблема в датчиках, то перед тим, як займатися пошуком несправного датчика або місця пошкодження проводки, можна спробувати на пару хвилин заглушити двигун і завести його знову – в ряді випадків лампа АБС гасне.

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

Якщо це не допомагає, доведеться піднімати авто на підйомнику або ж перевіряти кожен датчик, послідовно поддомкрачівая все колеса. Робота не з чистих, але виконати її необхідно.

Попередньо слід озброїтися мультиметром, який може працювати в режимі омметра, оскільки основним методом діагностики датчиків є вимірювання опору кожного з них.

Якщо тестування датчиків несправності не виявило, слід уважно оглянути всі дроти, якими вони з’єднуються з центральним блоком. Ізоляція повинна бути не порушеною, а все з’єднувальні клеми – без ознак окислення і бруду.

У тому випадку, коли загорівся АБС-індикатор у малодосвідченого водія, який ніколи не керував автомобілем без антиблокувальної системи, наслідки можуть виявитися не з приємних, особливо в зимовий час.

Водієві буде непросто залишитися без підтримки цієї системи і, якщо він за звичкою спробує повністю вичавити педаль гальма на слизькій дорозі, та до того ж роблячи навіть невеликий маневр, він запросто вилетить з дороги на заблокованих колесах.

Якщо лампа АБС горить не постійно, а лише час від часу спалахує на певний час в процесі руху, це також негативно відіб’ється на безпеці.

важливо

Справа в тому, що якщо під час руху АБС періодично буде вимкнено то в момент початку роботи системи, електронасос починає забирати частину гальмівної рідини.

Якщо в цей момент натиснути на педаль гальма, вона просто провалиться в підлогу – недосвідченому водію дуже легко розгубитися в такій ситуації, особливо на високій швидкості.

Звичайно, через мить працездатність гальмової системи відновлюється, але часом саме цих секунд може не вистачити для своєчасної зупинки транспортного засобу. Якщо є можливість, все ж краще звернутися до професіонала, щоб провести діагностику всієї системи – як це робиться можна подивитися на відео:

Чому горить ABS (лампочка, знак) після заміни підшипника, маточини, колодок, датчика

Більшість сучасних і не дуже автомобілів (будь то Опель Астра або Субару Легасі) мають всередині величезна кількість електроніки, створеної для максимального комфорту при водінні, додаткового контролю руху, уникнення небезпечних ситуацій.

Про наявність проблем повідомляють сигналізатори, начебто ESP (він же «антізанос»), індукційний датчик швидкості (трикутник), антібукс, індикатор ручника (знак оклику), датчик ESC (системи курсової стійкості), лампочка антиблокувальною гальмівної системи (ABS, АБС).

Часом індикація спрацьовує сама по собі, без видимої на те причини. Миготіння «гірлянди» близько спідометра викликає подив і побоювання, як у досвідчених автомобілістів, так і у новачків, ледь отримали права і власне авто.

У даній статті ми розглянемо одну з найпоширеніших ситуацій – коли горить датчик АБС.

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

Причини появи помилки АБС

Чому горить лампа АБС? Спрацювання даного індикатора відбувається з кількох причин:

  • некоректна робота датчиків в колесах авто;
  • неполадки з блоком управління антиблокувальною гальмівної системи;
  • несправність кабелів, відповідальних за передачу сигналу;
  • вінець на ступиці (передньої або задньої), з якого АБС зчитує інформацію, зіпсувався.

Включатися сигнал може як при русі, так і до початку їзди, коли двигун почав заводитися. Проблеми властиві тим, хто любить їздити по бездоріжжю – датчики брудняться пилом, брудом, вологою, сильна тряска обриває дроти. Блок управління прийме подібні порушення, знак загориться на приладовій панелі моментально.

Часом неправильні дії власника авто призводять до поломки. Часто некоректна заміна деталей (ступичний підшипник, ШРУС, колодки і так далі) призводить до того, що система починає блимати.

Порада

З ним одночасно на щитку можуть іскрити індикатори ручного гальма, АСРА, антізанос і інші «анти».

В цьому випадку необхідно перевірити, чи правильно була проведена заміна і чи не виникли неполадки при зворотній установці деталей.

Що робити, якщо загорілася лампочка ABS?

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

Антиблокувальна гальмівна система створена, щоб усувати можливі проблеми під час їзди, не допускати помилок з боку водія при роботі з педаллю. При різкому гальмуванні АБС не дозволить повністю заблокувати колеса, виключаючи занесення, наприклад на слизьких ділянках дороги – машина м’яко знизить швидкість. Побачили, що на торпеді горить АБС – зменшіть тиск на педаль гальма. Далі автомобіль все зробить за Вас.

Важливо! Наявність подібної системи в авто – не привід газувати на ожеледі і швидко кататися на мокрій дорозі. Пам’ятайте, що індикатори, кнопки і сигнали не працюють, якщо водій за кермом поводиться неправильно.

Збій в АБС загрожує тим, що в потрібний момент система не спрацює належним чином. У кращому випадку, авто стукнеться об перешкоду, в гіршому – результат буде летальним.

Варіанти самостійної діагностики системи, якщо на панелі приладів горить ABS

Про наявність помилок функціонування того чи іншого вузла повідомляє бортовий комп’ютер. На дисплеї буде відображений код, відповідний певної неполадку.

Важливо! Набір кодів помилок, їх позначення різняться. Все залежить від виробника. Уточнювати розшифровки необхідно в інструкції користувача, або в інтернеті.

Діагностику можна здійснити своїми силами. Можна зробити щось нижчезазначених.

  1. Самостійний контрольний тест. На сухій ділянці нормальної дороги розганяємо до 100 км / год. Вимикаємо магнітолу, закриваємо всі вікна, уважно слухаємо. Почули тріск (спереду, ззаду, з правого або лівого боку)? Можливий люфт підшипника маточини.
  2. Відвідування автомийки. У процесі збирання вкажіть, щоб особливу увагу приділили дискам і маточини. Ретельне очищення дозволить усунути мимовільне загоряння чека АБС.
  3. Перевірка запобіжників. Якщо згорів той, що відповідає за антиблокувальну систему, провести заміну.
  4. Ставимо авто на домкрат, уважно вивчаємо область датчика, перевіряємо цілісність кабелів. Помітили корозію або бруд? Акуратно чистимо. Після цього включення АБС має зникнути.

Найнадійніший спосіб (і найдорожчий) – відправити авто на діагностику в сервісний центр. Завдяки особливому обладнанню фахівці можуть знаходити несправність швидко і точно. Як варіант, можна подбати про придбання такого обладнання, але його ціна може для деяких виявитися абсолютно непідйомною.

Виправлення загоряння лампочки ABS

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

При правильній своєчасній діагностиці, позбутися від проблем або відрегулювати роботу системи досить легко. В процесі експлуатації водій здатний сам вплинути на роботу блоку – через насос модуля АБС або клапани. До того ж, багато що залежить від причин неполадок. Іноді датчики й проведення АБС справні і перебувають в призначеному місці, а барахлить сам модуль. У цьому випадку вихід один – поміняти модуль, оскільки ремонт його виробником не замислювався.

Якщо проблема криється в несправності бортового комп’ютера, необхідно скинути настройки. Але, природно, тільки після повної перевірки датчиків, кабелів і модуля.

Як повинен працювати індикатор стану АБС

В ідеалі, коли система справна, а проблеми відсутні, горить значок АБС при запалюванні. Машина просто перевіряє електроніку, повідомляючи про це на табло – кнопки з індикаторами починають моргати або світитися.

Переконавшись, що сигнал проходить нормально, значок починає гаснути через пару секунд після запуску. Іноді АБС продовжує горіти, часом включення іконки відбувається в момент руху. Це свідчить про несправність гальмівної системи.

Необхідно провести перевірку і, якщо знадобитися, ремонт.

Причини мимовільного включення індикатора несправності ABS

При правильному виконанні функцій, лампочка АБС горить, повідомляючи про розблокування коліс. Електронні нутрощі зрозуміли, що необхідно запустити ABS. Присутність інших індикаторів (наприклад, ЄСП) дозволять автомобілю впоратися з мокрою дорогою або ожеледицею самостійно.

Зазвичай сигнал спрацьовує через неполадки. Ось коли горить помилка АБС:

  • датчики засмічені пилом, вологою, брудом;
  • заіржавів датчик;
  • неполадки з ЕБУ: прилад запалює індикатори мимовільно, без причини;
  • пустує ходова, зміщуючи датчик АБС;
  • згорів запобіжник.

Знак АБС горить в будь-яких авто, не залежно від їх класу, призначення або того, в яку частину встановлений привід – передню, задню або обидві. Як приклад – лінійка авто Volkswagen кінця 90-х: у ній чек АБС спрацьовував, навіть якщо несправність не торкалася гальмівної системи.

Наслідки несправної АБС

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

АБС, як і будь-який інший елемент автомобіля, здатний зношуватися, втрачаючи з часом надійність. Суть системи – в забезпеченні правильного гальмування. Кожне колесо має «особистий» датчик, що дозволяє поступово регулювати гальмування і знижувати швидкість без блокування всіх коліс разом. Система, що працює неправильно, не зможе цього зробити.

Відключати АБС можна, але робити цього все ж не варто. Якщо АБС некоректно виконує функції, можливі пошкодження підвіски. Лампа АБС, спрацьовує в невластивою ситуації, загрожує тим, що водій просто втратить контроль над керуванням.

Що робити в різних ситуаціях, якщо горить лампочка АБС на панелі приладів

Коли постійно горить чек АБС, переконайтеся у відсутності неполадок окремих елементів (методи діагностики надані вище). Якщо після ремонту лампочка не збирається гаснути, можливо, необхідно перепрошити ЕБУ або звернути увагу на інші вузли авто – часом система спрацьовує, якщо відмовляється працювати щось інше.

Відмовитися від системи, вимкнувши її – не найкращий варіант, особливо для сучасних авто. У більшості моделей АБС з’єднаний з ходовою частиною, його відключення негативно вплине на функціонування всього автомобіля.

Код помилки вказує на відмову (обрив в ланцюзі або коротке замикання) датчика швидкості певного колеса (наприклад, заднього правого)

Як згадувалося вище, на кожному колесі АБС має певний датчик. При появі коду про помилку, пов’язаної з відмовою датчика на певному колесі, не поспішайте замінювати датчик. Можливо, стався обрив – переконайтеся в цілості кабелів мережі, можливо провід відійшов від роз’єму або зовсім порвався.

Код помилки вказує на відсутність сигналу певного датчика обертання колеса

Ситуація схожа на попередню, але тепер проблема саме з датчиком. Міняти датчик коштує тільки при сильному зносі. Проблема часом викликана неправильним положенням датчика. Розгляньте місце його установки, внесіть корективи, заводите мотор і рушайте. Якщо питання залишається невирішеним, іконка загориться знову.

Відмова електроклапанів регулятора тиску

Дана несправність впливає на роботу системи в цілому. Іконка буде безперервно горіти, а АБС ще не були правильно виконувати свої функції. Необхідна заміна на робочу або абсолютно нову систему.

Несправність по ланцюгах харчування

Цей випадок може бути абсолютно не пов’язаний з несправністю АБС (по крайней мере, діагностика на них не вказує). Необхідно перевірити запобіжники. Зазвичай заміна того, який відповідає за антиблокувальну систему, вирішує проблему.

Відсутність зв’язку з CAN-шині

Серйозна проблема, оскільки впливає на роботу електроніки в цілому. CAN-шина – це один товстий провід, що з’єднує всі вузли і ланцюги. Виниклі обриви, відхід від роз’єму, вимагають звернення до сервісного центру. Постійна відсутність сигналів АБС і інших датчиків підкаже про подібну поломки.

Після заміни підшипника

Форуми автомобілістів містять теми із загальним заголовком: «Горить АБС після заміни (вставте деталь)». Неодноразово проблема виникає після заміни підшипників маточини.

Все залежить від марки і моделі машини. Проблему пов’язують з неправильною установкою або ушкодженнями в процесі. Також досить часто нищать кабелі або сам датчик системи.

Потрібно повторне «розтин» і усунення виниклих проблем.

Після заміни маточини

Після заміни маточини антиблокувальна система божеволіє. Як і в попередній ситуації, може призвести до пошкодження проводів, датчика. Якщо елементи системи цілі, необхідно перевірити зазор між датчиком і гребінкою нової встановленої маточини – він не повинен перевищувати 1 мм.

Після заміни колодок

Ще один можливий варіант. Установка нових колодок також може супроводжуватися порушенням роботи системи через велику зазору, обриву кабелів, пошкодження датчика. Можливо засмічення датчика мастилом – проблема усувається чищенням.

Чому загорілася лампа ABS на панелі приладів?

ABS – перша і поширена система активної безпеки автомобіля.

В Європі і зовсім законодавчо встановлено обов’язкову комплектація ABS моделей, що випускаються, тому не дивно, що навіть машини, що відносяться до бюджетної категорії, оснащуються нею.

Ось тільки в таких авто вона чи не єдина, в версіях середньої та преміальної категорій кількість таких систем об’ємне, і багато хто з додаткових систем побудовані на АВС.

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

Антиблокувальна система виключає повне блокування коліс при гальмуванні, що підвищує ефективність гальм і зберігає керованість машини шляхом запобігання відходу в занос. АБС корисна, але в той же час – це ще одна складова авто, яка включає в себе ряд конструктивних елементів і вузлів. А чим складніше машина і більше в ній додаткових деталей – тим вона менш надійна.

особливості системи

Складається АБС з двох частин – електронної і механічної. «Cлабо» ланка в ній – електроніка. Вона чутлива, тому навіть найменші негативні впливи призводять до перебоїв в роботі.

В авто, який оснащений АБС, є механізм оповіщення, що сигналізує про припинення роботи. І робить це він шляхом сигнальної лампи на приладовій панелі.

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

При включенні запалювання ця лампа загоряється, оскільки відбувається самодіагностика. Система перевіряє свою працездатність, і якщо порушень не помічено, лампа гасне, вказуючи на те, що АБС – в робочому стані.

Але водії стикаються з тим, що сигнальна лампа АБС загоряється під час руху, причому відбуватися це може тільки за певних умов.

У одних сигнал може взагалі не гаснуть, у інших лампа загоряється тільки при досягненні певної швидкості.

Зажевріли сигнальна лампа вводить в замішання власників, і причина цього проста – ABS працює з гальмами і несправність системи вони сприймають, як поява проблеми з гальмівною системою, що помилково.

АБС – доповнення до гальмівної системи авто, яке підвищує її ефективність. Тому навіть при несправності ABS автомобіль зберігає можливість гальмувати, але до роботи гальм потрібно звикнути.

Антиблокувальна система побудована так, що при виявленні несправності, вона відразу ж повністю відключається, щоб не чинити ніякого впливу на роботу гальм.

Автолюбителі проблему АБС вирішують: витягають запобіжник, який відповідає за роботу системи, і відкладають усунення несправності до слушної нагоди.

Але так зробити не вийде, якщо на машині встановлено ряд систем безпеки і частина з них побудована на АБС. В такому випадку продовжити рух не вдасться, оскільки електроніка через несправність заблокує роботу ряду вузлів і систем.

Краще не відкладати усунення причини несправності антиблокувальної системи.

Чому загорілася лампа АВС?

Відео: На панелі приладів горить лампочка ABS Чи не гаснуть сигнали гальмування

Як уже відзначено, поломки виникають в електронній складової, яка включає в себе датчики, встановлені на маточинах коліс і блок управління. Механічна ж складова проблем не доставляє.

«Винуватці» загорання сигнальної лампочки ABS:

  • запобіжник;
  • датчики визначення швидкості обертання коліс;
  • задають елементи датчиків;
  • проводка;
  • блок керування.

Через що дає збої АБС можна шляхом перевірки перерахованих складових виявити не складно, якщо авто оснащене бортовим комп’ютером з дисплеєм, на який виводяться коди помилок. Це дозволить суттєво звузити коло пошуків, оскільки за кодом можна дізнатися, який датчик барахлить.

В авто без дисплея бортового комп’ютера для визначення несправності доведеться шукати сканер і підключати його до діагностичного роз’єму, щоб визначити, що стало причиною збою.

Відзначимо, що визначення коду помилки дозволить полегшити пошук, оскільки точної інформації діагностика не дасть, вона вкаже, де шукати несправність. Тому можна обійтися навіть і без сканування.

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

шукаємо причину

Починати пошук несправності слід з запобіжника. Якщо цей елемент перегорить, АБС не працює. Відзначимо, що не завжди слід і лізти в блок запобіжників, оскільки поведінка самої системи може дати «підказку» щодо справності запобіжника.

Наприклад, якщо лампа ABS на панелі приладів загоряється тільки при певних умовах, але після відключення живлення на замку запалювання і перезапуску двигуна проблема зникає, то несправність явно не в запобіжнику.

Його слід перевіряти тільки якщо сигнальна лампа горить постійно.

Датчики розташовуються в місці, яке добре захищеною не назвеш. Тому налипання на нього бруду запросто спричиняє спотворення в роботі, через що система відключитися.

Зверніть увагу

Датчики можуть просто зламатися в процесі проведення ремонту та обслуговування ходової частини. Неакуратне проведення робіт, застосування ударних інструментів при розбиранні нерідко ставати причиною внутрішніх пошкоджень датчиків. Оскільки вони не ремонтованих, то для відновлення працездатності ABS пошкоджений елемент доведеться замінити.

Аварійно відключатися система може і через які задають елементів датчиків. Вони встановлені на ступиці, і в процесі експлуатації теж можуть покритися брудом, що порушить функціонування датчиків. Неакуратне проведення обслуговування ходової частини також може привести до пошкоджень і руйнування задають елементів, що позначиться на працездатності ABS.

Найчастіше проблема виникає через проводки. Окислення контактів, перетирання або перебивання проводів, що йдуть від датчиків – це призводить до порушення роботи системи і спрацьовування сигнальної лампи.

Іноді в процесі обслуговування ходової частини проводку від’єднують від датчиків, а потім забувають її підключити назад.

Тому при пошуку причини огляньте дроти на наявність пошкоджень, їх клеми, і тільки потім вже звертайте увагу на датчики.

Несправності через всіх перерахованих вище елементів системи вважаються легкими, оскільки усунути їх нескладно і обходиться це недорого. Гірше, якщо проблема відбувається через блоку управління. У такому випадку потрібна або перепрошивка цього елемента, або заміна.

Антиблокувальна система дає збої через пошкодження складових елементів і вузлів, біля яких датчики стоять. АБС відключається, якщо сильно зношений ступичний підшипник. Через це маточина сильно люфтить, що призводить до порушення роботи датчиків АБС, а це причина аварійного відключення.

Відео: Горить лампа ABS! Як рахувати помилку? Самодиагностика Mitsubishi

Загорілася лампочка ABS – вирішення проблеми

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

Система ABS являє собою важливу складову безпечного управління авто.

Відомо, що причина чималої кількості дорожньо-транспортних пригод криється в тому, що водії неправильно використовують гальмівну систему автомобіля.

Особливо ця проблема виникає в зимовий час, коли покриття доріг досить слизьке. Розглянемо більш докладно склад системи ABS, а також поради про те, що робити, якщо загорілася лампочка ABS.

Система АБС використовується для того, щоб звести до мінімуму водійські помилки під час різкого натискання на педаль гальма.

Робота системи полягає в тому, що вона просто не дає всім колесам блокуватися в той момент, коли відбувається різке гальмування.

Використовується імпульсне гальмування, тобто колеса починають обертатися / зупинятися в певному порядку. Таке рішення дозволяє зменшити ризик занесення авто і забезпечує максимально плавне зниження швидкості машини.

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

Склад системи ABS:

  1. Датчики обертання коліс. Всі колеса оснащені окремими датчиками.
  2. Гідравлічний блок.
  3. Пристрій, який стежить за правильною роботою гідравлічного блоку.
  4. Лампочка ABS на приладовій панелі (на нашому сайті є окрема стаття про індикатори панелі приладів автомобіля).

Якщо ви побачили, що на приладовому щитку загорілася лампочка ABS, це є ознакою появи певних проблем в роботі системи ABS.

Якщо все працює нормально, лампочка АБС повинна спалахнути при включенні запалення і через кілька секунд згаснути. Це потрібно для того, щоб водія розумів, що система ABS активна.

Якщо горить лампочка ABS і не вимикається, причини можуть бути наступні:

  • Проблема в з’єднанні кабелів.
  • Вихід з ладу блоків управління системою ABS.
  • З’єднання з одним з датчиків, розташованих на колесах.
  • Вихід з ладу датчиків.

Обрив проводів може статися під час руху. Крім цього, постійні вібрації нерідко призводять до того, що ділянки з’єднання кабелів слабшають. Такого роду проблеми ви зможете без особливих труднощів вирішити своїми руками.

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

Якщо горить лампочка АБС з причини, пов’язаної з датчиками на колесах авто, проблема може полягати в попаданні в них сміття або бруду. Крім цього, нерідко буває так, що на СТО ремонтують колеса, датчики системи ABS відключають і забувають підключити назад. Ще один варіант – неправильна установка колеса, яка також призводить до того, що на панелі горить лампочка ABS.

Якщо загорілася лампочка ABS через те, що зламалися блоки управління системою, встановити причину своїми силами дуже непросто. Нерідко завдання може спростити бортовий комп’ютер, що відображає код помилки, але в таких випадках потрібно чітко розуміти, як він розшифровується і де саме виникла проблема.

Якщо горить лампочка ABS, вимикається і знову вмикається, найбільш ймовірно, десь ослаблене з’єднання. Для того щоб вирішити проблему, потрібно оглянути всі контакти. Однак якщо індикатор горить постійно, виявити несправність може бути дуже складно.

Можете спробувати відновити нормальне функціонування ABS, розігнавшись на рівній ділянці дороги і різко натиснувши на педаль гальма.

Однак якщо після виконання даної процедури, лампочка не відключається, а всі старання марні, рекомендуємо відвідати спеціалізований сервіс. Там експерти зможуть продіагностувати систему ABS автомобіля і «вилікувати» її.

Не варто шкодувати грошей на такі послуги, так як від цього залежить ваша безпека, а може навіть і життя.

Чому на приладовій панелі «Рено» загорілася лампа ABS?

Продовжувати рух на автомобілі з палаючим значком ABS можна, але потрібно розуміти, що нормально працювати антиблокувальна система не буде.

Взимку в ожеледь вихід з ладу ABS може привести до тормоеенію «юзом», блокування коліс і заносу вашого «Рено». Тому важливо знайти і виправити причину, по якій загорілася лампа.

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

Як працює система ABS в нормі

Нагадаємо, що ABS – Anti-lock Braking System – в автомобілі запобігає блокуванню коліс і складається з системи датчиків, які контролюють швидкість машини і обертання її коліс, а також гідравлічного блоку і блоку управління. Блок управління обробляє сигнал з датчика, гідравлічний блок розподіляє тиск на гальмівні колодки.

Основне завдання антиблокувальної системи – так змінювати тиск в магістралі гальмівної системи, щоб на підставі даних про швидкість обертання коліс автомобіль міг екстрено загальмувати, і при цьому зберегти керованість.

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

Сучасні системи ABS надійні і часто працюють в парі з системою EBD, яка розподіляє гальмівні зусилля. Самий вразливий момент в антиблокувальною системою – колісний датчик, адже він постійно піддається забруднень і ударам, наприклад, при ремонті маточин коліс.

Про те, що система ABS працює в вашому «Рено» ви зрозумієте, коли при інтенсивному гальмуванні на слизькому покритті педаль гальма почне вібрувати (віддавати в ногу, смикання і ривками), і пролунає характерний тріск.

Чому з’являється помилка ABS

У нормі лампочка АБС спалахує відразу після запуску двигуна і гасне через пару секунд, коли борткомпьютер перевіряє (і схвалює) роботу самої системи.

Якщо ж лампочка загоряється, поки «Рено» в русі, або не гасне незабаром після запуску двигуна, причина може бути в тому, що:

  • перегорів запобіжник системи ABS
  • колісний датчик ABS вийшов з ладу – через механічне пошкодження або зміни зазору між датчиком і зубчастим ротором
  • контакт з датчиками системи загублений – обірвалася проводка, окислилися клеми
  • напруга в бортовій мережі впав нижче 10,5 В (сів акумулятор, не працює генератор і т.п.)
  • вийшов з ладу електродвигун гідронасоса
  • вийшли з ладу гідроклапана або блок управління ABS (рідкісна поломка).

Також лампа ABS може спалахнути після неграмотного ремонту вашого «Рено» через невмілих дій майстра, який пошкодив датчик або проводку.

Що робити, якщо загорілася лампочка ABS

Що робити, якщо загорілася лампочка абс?

З метою профілактики проблем в системі ABS потрібно постійно стежити за справністю акумулятора, генератора і реле-регулятора. ЕБУ антиблокувальної системи сильно реагує на перепади напруги. Нормальне робоча напруга становить 12-14,2 В.

Якщо на вашому «Рено» загорілася контрольна лампа ABS, пошук причин несправності варто почати з запобіжників .

Потім потрібно оглянути на предмет цілісності колісні датчики, перевірити проводку. Часто причиною несправності є окислів роз’єм датчика або перетершійся провід.

  • Якщо значок ABS загорівся на приладовій панелі «Рено» після недавньої заміни гальмівних колодок або ступиці , можливо, майстер забув підключити роз’єм датчика АБС. Або він потребує очищення від бруду.
  • Якщо значок спалахує після тривалої пробуксовки , досить кілька разів інтенсивно загальмувати – і значок згасне. В даному випадку, це нормальна реакція антиблокувальної системи на буксування «Рено».
  • Якщо лампа ABS то гасне, то знову спалахує – причину потрібно шукати в контактах датчиків.

Можна перевірити витік струму з бортової мережі, озброївшись мультиметром.

Після того, як ви виявите і усуньте проблему, не полінуйтеся перевірити роботу системи ABS простим тестом: розженетеся до 40 км / год і різко натисніть педаль гальм. Педаль вібрує і «хрумтить»? Значить, все працює як треба.

Якщо значок не гасне і після усунення проблеми, зверніться до фахівців з комп’ютерної діагностики, щоб визначити код помилки на вашому «Рено» – і усунути її (або скинути).

  • Чому плавають обороти на “Рено”, ми писали тут. 

Чому горить лампочка АБС – поради з діагностики

автосервіс

Якщо ви побачили, що на приладовому щитку горить лампочка AБС , це може відбуватися з двох причин:

  1. Вона включається кожен раз, коли ви запускаєте двигун – так система показує, що вона знаходиться в робочому стані. У нормі через нетривалий час лампочка згасне. Якщо при запуску движка лампочка АБС не спалахує, значить індикатор, швидше за все, вийшов з ладу;
  2. Якщо лампочка не гасне через час, це свідчить про якісь проблеми в системі АБС. Бортовий комп’ютер, виявляючи збій, генерує код несправності, зберігає його в своїй пам’яті і включає сигнальний індіктор.

Як працює ABS на снігу – Відеодемонстрація

Зазвичай даний індикатор зображується на панелі у вигляді значка з буквами ABS, підсвіченого жовтим кольором, але в деяких автомобілях зустрічаються зелені, червоні або помаранчеві вогні.

Чому горить лампочка АБС

Причин може бути декілька:

  • проблема з блоком управління системою АБС;
  • відсутній зв’язок з датчиком на колесі, тобто проблема з проводами;
  • зламаний сам датчик;
  • проблеми з вінцем на ступиці.

Всі описані несправності можуть проявитися, як при запуску автомобіля, так і безпосередньо під час руху.

Для електричних велосипедів розробили ABS

Якщо індикатор АБС моргає:

Швидше за все, датчики антиблокувальної системи збоять, і посилають в комп’ютер неправильні сигнали. А значить, і комп’ютер буде віддавати автомобілю невірні команди. Звичайно, щоб уникнути неприємностей, можна просто відключити АБС, але краще відправитися в автосервіс – не виключено, що складну бортову електронну систему вашого автомобіля доведеться «перепрошивати».

Гальмівний шлях: Ефект амортизації

Чому це сталось:

  • дроти могли обірватися або злетіти з кріплень і перетертися про колесо через нерівності дороги і просто в зв’язку з тривалою експлуатацією автомобіля;
  • також на контакти могла потрапити волога, або ж вони проржавіли;
  • датчики можуть бути забиті піском і брудом, в зв’язку з чим не в змозі передавати на блок АБС отримувану інформацію;
  • згадайте, ви не заїжджали на СТО ремонтувати колеса? Іноді там відключають датчики системи АБС, а включити назад забувають. Ще варіант – колесо неправильно встановлено.
  • проблеми з блоком управління системою АБС більш складні і діагностувати їх можна тільки в автосервісі.

Чим загрожує несправність системи АБС

Якщо справа в перегоріли лампочки самого індикатора, то нічим. Замініть її і рухайтеся в шлях.

Якщо сигнал ABS горить під час руху , не панікуйте і різко не зупиняйтеся – в більшості випадків їхати далі безпечно.

Але потрібно віддавати собі звіт – ви не можете розраховувати на антиблокувальну систему, а також на автоматичний контроль тяги і адекватну роботу системи стабілізації курсової стійкості, адже всі ці вузли і системи взаємопов’язані.

важливо

Ось чому важливо уважно придивитися до того, як веде себе автомобіль і чи нормально працюють гальма, а після прийняти зважене рішення, їхати самому в автосервіс, або викликати евакуатор.

Що можна зробити самому, якщо горить лампочка АБС

Рішення більшості проблем з АБС вимагають спеціальних знань і устаткування, тим не менш, є кілька речей, які ви можете зробити самостійно.

  • Перевірити запобіжники (їх кілька, всі знаходяться в підкапотному монтажному блоці), і замінити той, що перегорів;
  • За допомогою підйомника або домкрата підняти машину і оглянути цілісність і контакти проводів, що йдуть до колісних датчиків;
  • Оглянути датчики швидкості обертання коліс. При необхідності протерти їх і висушити;
  • Перевірити рівень гальмівної рідини;
  • Оглянути електронний блок управління, чи немає на ньому рідини. Для цього спочатку відключіть акумулятор, потім від’єднайте пучок проводів з роз’ємами і огляньте блок. У разі виявлення в ньому вологи, просушіть його;
  • Якщо можете прочитати діагностичний код помилки (наприклад, за допомогою діагностичного пристрою), «погуглити» про нього в інтернеті на форумах.

Все інше вам не під силу зробити. Відправляйтеся на СТО, замовляйте діагностику і ремонт, адже від роботи гальмівної системи автомобіля залежить безпека вас, ваших рідних та інших учасників руху.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…