Продовжуємо публікувати статті з серії «Що буде якщо …». Сьогодні обговоримо – що буде, якщо переплутати тип палива.

Не будемо вдаватися в подробиці, як і яким чином дизель замінив собою бензин, але варто відзначити, що випадків, коли в бак автомобіля, що працює на бензині, заливають дизель – не так вже й мало.

У чому ж відмінність

І паливо, і двигуни, розраховані на роботу з певним видом палива – мають принципові відмінності.

При перегонці нафти при різних температурах отримують фракції, які після подальшої обробки перетворюються в:

  • бензин,
  • гас,
  • дизель,
  • мазут.

Таким чином, бензин і дизельне паливо відрізняються як за хімічним складом, так і за характеристиками горіння: вони мають різний зміст різних домішок, різну в’язкість, щільність і температуру займання.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Двигуни внутрішнього згоряння для обох типів палива теж різні: в бензиновому двигуні топливовоздушная суміш подається в циліндри, де підпалюється електричною іскрою. Принципова відмінність дизельного двигуна (поряд з масою інших відмінностей) в тому, що нагрівання і займання паливо-повітряної суміші відбувається від стиснення всередині циліндра.

Дизельне паливо замість бензину

У бензиновому двигуні тиск, при якому топливовоздушная суміш надходить в циліндри, набагато менша за необхідну для того, щоб сталося загоряння дизельного палива. Тому поки в паливній системі залишилося трохи бензину – різко зміниться сам процес згоряння: дизельне паливо буде згоряти не повністю, буде утворюватися велика кількість нагару.

Попадання дизельного палива в паливні магістралі бензинового авто призведе до їх закупорювання. Велика також ймовірність того, що дизельне паливо буде просочуватися в картер через циліндри – тобто моторне масло прийде в непридатність.

А коли залишки бензину будуть використані – двигун затихне.

В результаті:

  • промивка та ремонт двигуна, як мінімум – циліндро-поршневої системи,
  • промивка та ремонт паливної системи, інжекторів,
  • заміна паливного фільтра,
  • заміна масла.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

До речі, варто відзначити, що карбюраторні двигуни кілька більш лояльні до солярці, ніж інжекторні.

Бензин замість дизельного палива

Бензин має набагато меншу змазує здатність (а деталі паливної апаратури змазуються маслами, що входять до складу дизельного палива), іншу теплопровідність, інший режим горіння.

Дизельний двигун буде працювати на невластивому йому паливі трохи довше, ніж бензиновий. Але і наслідки можуть бути куди серйозніше: погана мастило і інша температура горіння приведуть до перегріву двигуна і можуть навіть викликати його руйнування.

В результаті (якщо, звичайно, двигун підлягає відновленню) – доведеться замінити половину деталей.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Що робити відразу

Після заливки невластивого автомобілю палива, все одно в паливній магістралі залишається «потрібне» горючі. Тому, заливши на заправці дизель, на бензиновому авто можна проїхати ще деяку відстань, на протязі якого двигуну буде завдано шкоди, часом непоправної.

Те ж стосується і дизельного двигуна з бензином в системі харчування, з тією лише різницею, що дизельний двигун швидше за все продовжить працювати, поки не відбудеться критичний перегрів або його вимкнення.

Зверніть увагу

Тому при помилку на заправці – ні в якому разі не можна запускати двигун – це збереже і сам двигун, і паливну систему.

Краще викликати евакуатор або на буксирі відвезти машину на СТО, на якому зіллють паливо і промиють бензобак. Промити бензобак особливо важливо для бензинового авто, дизельний двигун більш лояльний до незначних залишках бензину.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Що потім

Вартість ремонту безпосередньо залежить від нанесених двигуну пошкоджень: від мінімальних (які спричинять за собою промивку бака і паливної системи) і до заміни двигуна.

Зазвичай комплекс робіт зводиться до наступного:

  • злив палива і промивка бензобака,
  • промивка паливних магістралей,
  • заміна паливного фільтра,
  • промивка форсунок, заміна свічок запалювання,
  • заміна масла і масляного фільтра.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

1 – паливний бак; 3 – розширювальна коробка; 4 – пробка заливної горловини; 5 – датчик рівні палива; 6 – підвідний паливопровід; 7 – зливний паливопровід; 8 – паливний фільтр; 9 – паливний насос; 10 – сітчастий фільтр; 11 – корпус паливного насоса, 12 – акумулятор тиску; 13 – захисний піддон; 14 – адсорбер

Не все так страшно

Дизельне паливо в бензиновому авто – катастрофа для двигуна, а ось з «дизелем» – трохи простіше. Справа в тому, що якщо дизельному двигуну забезпечити необхідне змащення (наприклад, долити масло в бак) – він деякий час без особливих втрат в змозі працювати і на бензині. Звичайно, після такої процедури все одно слід промити паливопровід.

А для деяких дизельних машин в холодну погоду навіть радять в бак додавати бензин. Кількість додається бензину залежить від температури навколишнього середовища і може становити до 5% і навіть до 25% від загального обсягу .  

Що буде якщо в дизельний двигун залити бензин або в в бензиновий двигун залити дизель

Деякі автомобілісти стикалися з такою проблемою, коли на заправці замість бензину заливали солярку або заправляли дизельний авто бензином. Далеко не всім відомо, як необхідно діяти в подібній ситуації, щоб уникнути серйозних проблем в майбутньому.

Мотори сучасних авто стають з кожним роком все складніше і все більш чутливими до якості палива, що заправляється.

З цієї причини пошкодження паливних систем і двигунів проявляються частіше саме на нових автомобілях.

Автомобілісти повинна знати, що дизельні і бензинові силові агрегати працюють за принципово різними алгоритмами, тому і проблеми в разі заливання не ту палива можуть відрізнятися.

Що буде якщо залив бензин в бак дизельного автомобіля

Ситуації, коли дизельні машини заправляють бензином, зустрічаються частіше. Наприклад, переходячи на важкі позашляховики і купуючи другі машини в сім’ю люди віддають перевагу преміальним моделям, які найчастіше оснащуються дизельними моторами. Приїжджаючи на заправку, автовласники за звичкою заправляються бензином, забуваючи про те, що мотор позашляховика працює на солярці.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Отже, що буде, якщо в дизельний двигун залити бензин і що робити в цьому випадку? Завести автомобіль в цьому випадку буде дуже непросто, тому що в паливній системі присутній солярка, якої виявляється досить для запуску двигуна і декількох хвилин роботи. Робити це не слід. Спочатку потрібно згадати, скільки палива було в баку до відвідування АЗС і скільки літрів ви заправили.

Якщо до заправки ви доїхали з «палаючої лампочкою», то бензин дуже швидко потрапить в камеру згоряння двигуна.

Потрібно викликати евакуатор і відвезти машину на станцію технічного обслуговування. Цей варіант найбільш бюджетний для вашого гаманця, так як ремонтники демонтують і осушать бак, після чого заповнять його соляркою. Цих дій найчастіше виявляється досить.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Якщо ви не відразу помітили, що заправили свій дизельний автомобіль бензином, і рушить з місця – ви не зможете багато проїхати. Через лічені кілометри автомобіль затихне, і ви його не заведете. Такий варіант розвитку подій найбільш безболісний для вас, так як в автосервісі вам доведеться лише прочистити паливну систему і замінити фільтри.

У найгіршому випадку вам загрожує наступне:

  • злив палива і промивка бака;
  • промивка паливної системи;
  • заміна фільтра в баку;
  • промивка форсунок і заміна свічок;
  • заміна масла і фільтра

Що буде якщо залив дизель замість бензину

Що буде, якщо в бензиновий двигун залити дизельне паливо? В цьому випадку ви опинитеся в набагато гіршій ситуації, ніж в попередньому випадку.

Бензин має меншу щільність, ніж солярка, тому при заправці дизельне паливо опуститься на дно бака і швидко проникне в паливну магістраль.

важливо

Практично миттєво ви почуєте стукіт в моторі, відчуєте погіршення динаміки, а з вихлопної труби почне валити чорний дим.

Первинні дії в цьому випадку аналогічні: необхідно спустошити бак і залити відповідне паливо. При цьому проникнення дизеля в бензиновий двигун не завжди призводить до плачевних наслідків.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Якщо бак був порожнім, а ви заправили велика кількість солярки, мотор відразу затихне і не постраждає. В цьому випадку ступеня стиснення двигуна і іскри від свічок не вистачить для займання паливної суміші.

Якщо бак був хоча б наполовину заповнений бензином, а ви заправити кілька солярки, деяку відстань подолати на машині вам вдасться. При цьому засмітяться фільтри паливопроводу і форсунки, а при тривалій їзді мотор може пошкодитися, тому що він не зможе нормально синхронізувати функціонування циліндрів.

Дизель містить парафін, що забиває мембрани фільтрів і магістралі. При мінусових температурах це відбувається швидше. Якщо ви відразу помітите, що автомобіль веде себе дивно після заправки, і заглушите мотор, проблем вдасться уникнути.

Отже, якщо ви заллєте солярку замість бензину, вам можуть загрожувати такі наслідки:

  • промивка або ремонт мотора, як мінімум – циліндро-поршневої групи;
  • промивка або ремонт паливної системи і інжектора;
  • заміна паливного фільтра
  • заміна маслаЩо робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?
  • У будь-якому випадку ми радимо не експлуатувати транспортний засіб, а скоріше доставити його на станцію технічного обслуговування, де автомобілем займуться кваліфіковані майстри.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Що буде, якщо в дизель залити бензин

Сьогодні ми докладно розберемо питання: що робити, якщо замість дизеля залили бензин? Така ситуація може статися як з вини автовласника, переплутав пістолети на АЗС, так і з вини недосвідченого заправника. Хоча по ГОСТу насадка для ДТ повинна встановлюватися з великим діаметром труби, але не всі компанії оснащені якісним обладнанням.

Помилкова заправка

Ситуації з змішування палива можна розділити на два типи:

  • невеликий долив до наявного бензину;
  • повна заправка дизелем в порожній бак.

У першому варіанті транспортний засіб може якийсь час їхати на залишках бензину . Водій помітить неприємність по проблемній роботі двигуна, а також по чорному диму з вихлопної труби. Паливо не буде повністю вигоряти, а відповідно сажа і його залишки вийдуть через вихлопну трубу.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

У другій ситуації автомобіль просто не заведеться. Солярка не дасть це зробити бензинової паливної системи. Доведеться скористатися послугами автоевакуаторів.

Хоча дизельне паливо і бензин є похідними перегонки нафтопродуктів, але мають відмінні фізико-хімічні властивості . Для виготовлення бензину необхідні фракції більш легких вуглеводнів, а для дизпалива застосовуються більш важкі. Також є і основні відмінності під час експлуатації:

  • для займання дизпалива досить істотно стиснути топливовоздушную суміш;
  • бензинова суміш з повітрям крім стиснення потребує зовнішнього джерелі займання (застосовуються автомобільні свічки для формування іскри).

Якісна робота бензинового мотора відбувається при компресії в межах 9 … 11 атм. Їсть кілька моделей авто в світі, які працюють при 13 … 14 атм, але це швидше виняток із загального правила. Під час максимальному ступені стиснення для розпалювання суміші обов’язково потрібно іскра від свічки.

Класичний дизельний мотор не має ніяких свічок, так як на четвертому такті (стиск) роботи силової установки вуглеводнева маса самостійно запалюється. Цьому сприяє більш високий показник компресії, який доходить до 20 атм.

Зустріч дизпалива і повітря виходить в циліндрах при високому тиску. Стиснутий поршнем повітря за рахунок значної компресії істотно розігрівається, після чого в циліндр розпорошується через форсунки паливо. Потім відбувається займання.

Пояснимо, що буде, якщо залити дизель замість бензину. На автомобілях з карбюратором солярка зможе потрапити всередину циліндрів, проте, займання не відбудеться за рахунок відносно невеликого тиску. Для авто з уприскуванням проблем буде більше.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

В інжекторних форсунках дизпаливо здатне забити прохідні канали, а після цього воно почне надходити в картер, перемішуючись з моторним маслом.

У процесі такої недовгою експлуатації клапани здатні до залипання, що призведе до стуку поршнів про клапани, деформації деталей і можливого розбивання. При цьому відбудеться заклинювання двигуна. У деяких випадках доведеться витратитися на дорогий ремонт.

Бензин в дизельному автомобілі

Це може статися зазвичай у водіїв, які купили недавно свій автомобіль на більш економному дизельному паливі. Коли бензин ще не встиг потрапити в систему, то рекомендуємо відразу викликати евакуатор. Самостійні експерименти з тим, що буде, якщо в дизель залити бензин, проводити не рекомендується, щоб не зіпсувати мотор.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

При попаданні невеликої дози «нестандартного» палива в межах 5 … 10% від загальної маси, особливих проблем не повинно виникнути. Дизельна силова установка з працею, але «переварить» бензиново-солярового суміш.

Іноді навіть деякі далекобійники свідомо вливають невелику порцію бензину в паливний бак, щоб легше «пережити» значні морози, адже більш густе дизпаливо невисокої якості має неприємну властивість замерзати при знижених температурах.

При цьому пропорція повинна бути нижче 2 … 3%, щоб не завдати дорогий шкоди техніці.

У разі недотримання цього правила, фільтри грубого і тонкого очищення прийдуть в непридатність від бензину. Це пов’язано з тим, що в дану рідину включені більш активні вуглеводні. Вони легше вступають в хімічні реакції і здатні зруйнувати непідготовлені деталі зсередини.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Проблема з’явиться і у паливного насоса високого тиску з форсунками. Бензин по насосу буде легше проходити, але дизпаливо в своєму складі містить деяку кількість маслянистих елементів. Вони забезпечують змащення ТНВД і форсунок. При відсутності такої істотно скорочується термін експлуатації вузлів, аж до швидкого виходу з ладу. Ремонт і заміна їх обійдеться досить дорого.

Для транспортування автомобіля підійде як евакуатор, так і будь-який інший автомобіль, буксирував проблемне авто на тросі.

Відправивши машину на станцію обслуговування, відразу поясніть причину і всі подальші ваші дії. Там обов’язково повинні промити паливний бак і просушити від непотрібної рідини.

В якості додаткових заходів безпеки рекомендується встановити новий паливний фільтр і провести чистку насоса.

Однак, ці процедури здійснюють при попаданні бензину в систему після того, як водій заведе мотор.

відновлювальні операції

Якщо водій вчасно помітив помилку з затокою солярки в бензобак, то також не потрібно запускати мотор. Особливо це правило стосується інжекторних машин. Якщо по необережності авто завели вже, то без евакуатора не обійтися.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

На станції стандартними процедурами є такі операції:

  • слив сурогатної суміші і очищення бензобака;
  • промивка всіх трубок паливопроводу від бака до силовій установці;
  • заміна палива при необхідності;
  • установка нового паливного фільтра;
  • слив моторного масла і його заміна разом з фільтром;
  • проведення промивки всієї системи з використанням спецрідин;
  • повна заміна свічок запалювання після закінчення всіх процедур.

На всі операції в середньому йде до 5 … 6 годин, тому знадобиться пошукати на час інший автомобіль для пересування по місту.

Якщо немає можливості викликати евакуатор, то бувалі автомобілісти рекомендують злити максимум цієї суміші з бака, а натомість залити потрібну кількість палива. Це допоможе за деякий час дістатися до найближчої станції самостійно. Але без промивки все одно не обійтися.

Що буде, якщо дизельний автомобіль заправити бензином?

31 січня 2019 Категорія: Корисна інформація.

Навіть уважні автовласники, буває, плутають «пістолети» з паливом на заправках. Важливо знати, чим загрожує заправка дизеля бензином і що робити, щоб не наступили наслідки.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

 Трохи теорії: чим відрізняється бензин від ДТ

Бензин і дизельне паливо відрізняються різним хімічним складом і характеристиками горіння, в тому числі температурою займання.

  • Дизельне паливо отримують так: сиру нафту нагрівають, отримуючи дизельні фракції. Потім фракції розщеплюють (це називається крекингом) при різних температурних режимах. Далі – етап гідроочищення, де з ДТ прибирають сполуки сірки. На фінальному етапі – додавання присадок, які покращують в’язкість і плинність, а для зимового ДТ – процес відділення парафінів.
  • Щоб отримати бензин , сиру нафту нагрівають, виділяючи бензинові фракції з великою кількістю сірки і ароматичних углеводоводородов. У процесі крекінгу (розщеплення фракцій) вуглеводні і сірку прибирають з палива та підвищують октанове число. Потім в залежності від виду бензину додають присадки.

На перший погляд, і той і той вид палива отримують з нафти, шляхом її прямий перегонки, розщеплення на фракції, очищення від сірки і додаванні пакету присадок.

И нефть, и получаемое из неё топливо, и даже сопутствующие газы (Метан, бутан, пропан и т.п.) – всё это относится к группе углеводороводов. То есть эти химические соединения состоят их двух элементов, углерод+водород.

Различаются лишь цепочки молекул. Чем больше атомов входит в молекулу вещества, тем длиннее цепочка молекул – и выше температура закипания, когда жидкость переходит в газ.

  • Например, этан (С2Н6) закипит при температуре -67°C, бутан (С4Н10) – уже при -18°C.

Опираясь на эти данные, можно разделять смешанные газы (нагревать до нужной температуры и откачивать те, что перешли в газ) и выделять из нефти бензин, керосин и дизельное топливо.

Залежно від марки бензину, його формула від С7Н16 до С11Н24 (чим коротше ланцюжок, тим краще за якістю бензин). Ланцюжки гасу довше, від С12 до С16. У дизельного палива ще більше.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Відповідно, на доведенні нафти до потрібної температури і будується отримання палива:

  • нафту гріють до 33-205 (залежить від сорту бензину), бензин в формі газу подається в камеру для охолодження до стану рідини;
  • таким же чином, підвищуючи температуру кипіння, з нафти одержують гас, а потім і дизельне паливо;
  • в результаті всіх нагрівань від нафти залишається масляниста рідина – мазут.

Таким чином, довжина вуглеводневих ланцюжків визначає температуру кипіння (запалення) і ступінь горючості. У цьому, а також в таких параметрах як щільність і в’язкість, і полягає відмінність бензину і дизельного палива.

Дизельне паливо – суміш парафінових, нафтенових і ароматичних вуглеводнів, які википають при температурі від 170 до 380 ° C. В’язкість ДТ – близько 2-4,5 мм 2 / с.

Бензин запалюється при меншій температурі, не володіє змащувальні властивості ДТ і більш текучий.

 Наслідки заправки дизельного автомобіля бензином

Якщо переплутати тип палива на АЗС і залити ДТ в бак бензинового авто, він поїде. По крайней мере, поки залишки бензину залишаються в паливній системі.

Коли залишиться тільки дизель, машина затихне, і буде потрібно промивати двигун, паливну систему і міняти витратні матеріали (фільтри, свічки запалювання і т.п.). Але в цілому, це більш оптимістичний прогноз.

Але якщо дизельний автомобіль заправити бензином, наслідки будуть куди гіршими.

Вся справа в двох чинниках:

  • сучасна паливна система дизельних авто вкрай чутлива до якості палива;
  • елементи дизельної паливної апаратури змазуються дизпаливом, а бензин має іншу ступінь в’язкості – він «сухий», і це може вивести з ладу ТНВД або форсунки.

Якщо залити в бак дизельного авто бензин, він навіть може попрацювати на такому паливі якийсь час. Але відсутність мастила і інша тепловіддача при горінні бензину стануть причинами перегріву двигуна, аж до тотального його пошкодження.

Конкретний прогноз залежить від багатьох факторів. Має значення і кількість залитого палива (і наявного в системі ДТ), і конструктивні особливості автомобіля і його паливної системи.

Порада

Так, водії в холодних регіонах досі додають в дизпаливо трохи бензину або гасу, щоб таким чином боротися з парафінізаціі пального на морозі – і не вважають, що це якось шкодить мотору.

Проте, в разі заправки дизельного авто бензином власник ризикує ресурсом двигуна і справною роботою системи подачі палива.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

ресурс двигуна

Бензин, доданий в дизельне паливо, знижує цетанове число ДТ. В результаті змінюється здатність палива до самозаймання (як ми пам’ятаємо, ДТ запалюється від сильного стиснення в циліндрі).

Тобто з доданим бензином, паливо в двигуні запалає з затримкою, а згоряти – під підвищеним навантаженням. Така жорстка робота не кращим чином позначиться на деталях кривошипно-шатунного механізму двигуна.

Якщо бензину в ДТ багато, це утруднить пуск дизеля в мороз. А вихлоп стане більш димним.

Вихід з ладу паливної апаратури

  • Як ми вже згадували, що труться деталі паливної системи дизеля змащуються при роботі паливом.
  • При додаванні в паливо бензину змащувальні властивості ДТ погіршуються, навантажені елементи працюють насухую, що загрожує Викришування металу в вузлах і попаданням металевого пилу і крихти в паливні магістралі.
  • Ситуація, коли ТНВД починає «гнати стружку», а сопла форсунок забиті металевими частинками, призводить до серйозного дорогого ремонту, з повною промивкою системи і заміною всіх вийшли з ладу,.

Навіть якщо поїздка на бензині замість потрібного ДТ закінчилася благополучіно (наприклад, власник одразу долив багато дизпалива в бак, знизивши концентрацію бензину), і мотор працює «як завжди», це не означає, що ситуація пройшла безслідно для зазначених компонентів. Загальний ресурс деталей напевно знизився, просто відразу після інциденту це може бути неочевидно.

 Що робити, якщо в бак залито “не те” паливо

Головне правило – як тільки ви зрозуміли, що заправляєте машину не тим типом палива, не заводьте двигун! Навіть щоб від’їхати від колонки.

Відразу викликайте евакуатор і вирушайте на сервіс – зливати паливо з бака, в ідеалі – ще й промивати бак. Тільки в цьому випадку наслідків для двигуна і паливної апаратури не настане.

Якщо ви залили зовсім небагато бензину в дизель (до 5 літрів), і у вас порожній в іншому бак, можна спробувати економ-варіант: долити по горловину хорошого дизпалива в бак, щоб знизити концентрацію бензину. Можна додати в бак 100-200 мл моторного масла, для компенсації змазує функції ДТ.

Якийсь збиток від таких експериментів все одно буде, але міняти, знімати і промивати нічого, ймовірно, не доведеться.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Якщо ситуація виявлена постфактум, коли водій завів мотор і сяк-так проїхав дистанцію, поки двигун не заглох, дорога одна – на сервіс, і там вже слухати вердикт фахівців.

  • Як мінімум, знадобиться злити залишки палива, промити всі магістралі і форсунки, замінити паливний фільтр.
  • Як максимум – власнику загрожує «перебрати» дорогі елементи паливної системи (ТНВД, форсунки, плунжерні пари та ін.), В окремих випадках – ще й розщедритися на ремонт КШМ двигуна.
  1. Про те, як збільшити ресурс дизельного двигуна, дізнаєтеся тут.
  2. Паливні дизельні форсунки знайдете в нашому каталозі
  3. Подивитися запчастини в наявності

Бензин в дизельному двигуні – процеси і наслідки

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

При заливці бензину замість дизеля і спробі завести автомобіль – в першу чергу виходить з ладу паливна система.

Двигуни внутрішнього згоряння, що працюють на різних видах палива, різняться за принципом дії. Так, в двигунах на бензині топливовоздушная суміш надходить в циліндри і підпалюється там за допомогою електричної іскри.

У дизельних двигунах топливовоздушная суміш нагрівається і запалюється за рахунок її стиснення всередині циліндра.
Що ж станеться, якщо водій помилково залив бензин замість дизеля? При змішуванні цих двох видів палива утворюється чужорідна суміш, яка згубно позначається на роботі двигуна.

Активні фракції вуглеводнів, що містяться в бензинової суміші, вступають в хімічну взаємодію і починають руйнувати непідготовлені деталі: страждають фільтри грубого і тонкого очищення. Виникає проблема і з паливним насосом: він не змазується необхідними маслянистими елементами, що містяться в дизельному паливі.

В результаті недостатньої змащення насоса і форсунок знижується термін експлуатації дорогих вузлів, аж до їх виходу з ладу.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

При заливці дизеля бензином потрібно евакуація автомобіля на станцію техобслуговування.

Якщо водій замість дизеля заправив бензин, то не можна заводити мотор – це дозволить зберегти паливну систему Вашого автомобіля і мінімізувати витрати на ремонт.

В цьому випадку слід евакуювати машину на станцію техобслуговування, де буде проведена промивка паливного бака, паливного насоса і заміна паливного фільтра.

Набагато гірше, якщо водій не помітив відразу помилку, завів мотор і проїхав певну відстань, а потім автомобіль заглох. У цій ситуації будуть потрібні наступні роботи:

Ліквідація наслідків потрапляння в бак автомобіля «нерідного» палива завжди вимагає великих витрат часу і фінансів.

  • Промивання паливного бака;
  • Промивання паливного насоса;
  • Промивання або заміна форсунок;
  • Заміна повністю всіх фільтрів;
  • Заміна свічок;
  • Заміна масла з масляним фільтром.

Наслідки помилки, якщо замість дизельного палива залили бензин або навпаки, завжди дуже сумні. У найгіршому випадку ситуація потребуватиме досить великих витрат часу і фінансів. Щоб мінімізувати ці витрати, важливо вчасно помітити помилку і не заводити двигун, а відбуксирувати автомобіль на станцію ТО.

Залив бензин замість дизпалива або навпаки: що робити?

Неуважність автомобілістів може призводити до самих різних ситуацій, в число яких входить використання не того палива. Практично всі представлені машини працюють або на бензині, або на дизелі. Нерідкі випадки, коли на заправці залили бензин замість дизеля помилково. Що робити в цьому випадку і які будуть наслідки, ви дізнаєтеся з цієї статті.

Перш ніж розглядати питання, що буде, якщо в дизель залити бензин, давайте розглянемо ключові відмінності цих рідин. Дизель і бензин є продуктами перегонки нафти, проте виходять вони при різних температурних режимах. Через це вони відрізняються за своїм складом, в’язкості і щільності, а також мають різну температуру займання.

Виходячи з цього, двигуни мають також безліч конструктивних відмінностей. Головним є те, що бензиновий мотор для підпалювання суміші відбувається за рахунок іскри свічки. У дизельних агрегатах нагрів і займання палива відбувається через стиснення всередині циліндра. Ці особливості не дозволяють без наслідків використовувати один тип палива в моторі, призначеному для іншого.

Що робити, якщо замість дизеля залив бензин

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Ця ситуація є більш поширеною. Багато водіїв купують другий автомобіль, наприклад, дизельний позашляховик, тому за звичкою на заправці використовують бензин. У деяких випадках джерелом проблеми може стати працівник АЗС, який заллє не те паливо, тому перед вами буде два випадки розвитку подій:

  • Водій не помітив використання неправильного палива.
  • Помилка була відразу помічена.

У першому випадку автомобіль заведеться, так як в магістралі буде ще певну кількість палива. Тут виходить своєрідна суміш, яка зовсім не відповідає необхідним характеристикам.

Ключовими ознаками використання бензину в дизельному моторі є гучні звуки з мотора, немов удари об метал, падіння потужності і різке підвищення температури.

Після нетривалої їзди, природно, мотор може вийти з ладу.

Багато авто з дизельним агрегатом використовують систему уприскування common rail. Її мастило здійснюється за рахунок специфічних властивостей солярки.

Однак в системі вже не дизельне паливо, тому відбувається прискорений знос паливного насоса високого тиску.

Якщо ви виявили вищеописані ознаки, рекомендується негайно зупинитися, перевірити паливо. Якщо використовується бензин, викликайте евакуатор і прямуйте в СТО.

Якщо ви заправили бензином замість дизеля, при цьому виявили це своєчасно, тоді ні в якому разі не можна заводити двигун . Суміш в такому випадку залишиться в баку. В автомайстерні буде досить тільки злити бензин і просушити бак. Заміна фільтрів і чистка насосів в цьому випадку не знадобиться.

Залив дизель замість бензину: що робити?

Можливі й зворотні випадки, однак тут ситуація кардинально змінюється. Так як щільність дизеля вище, паливо опускається на самий низ, відповідно, частково потрапляє в паливну систему. Симптоми ідентичні вищеописаним: гуркіт в моторі, втрата динаміки, а також додається поява чорного диму з вихлопної труби.

Якщо водій або заправник залив дизель замість бензину, наслідки будуть не настільки значні як в попередньому випадку. Якщо бак був практично порожній, то машина просто затихне і не заведеться. Ступеня стиснення і іскри буде недостатньо, щоб запалити дизель. При заправці декількох літрів дизпалива і при практично повному баку бензину автомобіль може навіть не відчути це.

Наслідки заправки дизеля замість бензину можуть бути різними. У кращому випадку відбудеться тільки засмічення фільтрів і форсунок двигуна. При тривалої експлуатації, природно, можливі пошкодження мотора. У будь-якій ситуації слід зупинитися і викликати евакуаційну службу.

Комплекс необхідних заходів

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Після того як ви потрапили на станцію технічного обслуговування, необхідно повністю почистити систему від непотрібного палива. Зазвичай список робіт включає в себе наступні пункти:

  • Злив палива і повна промивка бензобака.
  • Промивання паливних магістралей і форсунок.
  • Заміна паливного фільтра і свічок при необхідності.
  • Заміна масла і масляного фільтра.

Якщо були нанесені серйозні пошкодження, можливо, знадобиться капітальний ремонт двигуна.

Щоб не допустити подібних ситуацій, кожен водій повинен вміти відрізняти дизельне паливо від бензину. Якщо у вас є спеціальний прилад під назвою ареометр, то ви можете виміряти щільність рідини. Для бензину цей показник лежить в межах від 0,690 до 0,780. Для дизпалива – від 0,820 до 0,850 (в залежності від температури). У більшості випадків визначається все на око і запах.

Дизельне паливо велике масляниста і жирне на дотик. Якщо ви завдасте краплю на ганчірку, вона не випарується (на відміну від бензину). Дизель – це важкозаймисті рідина, в той час як бензин досить просто підпалити. Візуально бензин має світліший колір, а також різкий запах. Ці поради допоможуть вам залити потрібну рідину в бак.

Зверніть увагу

Тепер ви знаєте, що робити, якщо ви чи хтось інший заправив дизель замість бензину або бензин замість дизпалива. Своєчасне виявлення дозволить заощадити кошти. В іншому випадку завжди звертайте увагу на поведінку автомобіля, при цьому не полінуйтеся перевірити використовуване паливо.

Заправив бензин замість дизеля або дизель замість бензину, що робити?

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Кожна сучасна людина, не обов’язково автомобіліст, знає про те, що двигуни сучасних авто можуть працювати на різних типах палива, це може бути бензин чи дизельне паливо, а також альтернативний тип палива – ГАЗ.

При купівлі нового авто тип палива кожен вибирає виходячи з власних міркувань.

Однак нерідко після покупки в основному у новачків трапляються неприємні ситуації, коли на заправці замість дизеля в бак заливається бензин або навпаки – дизель замість бензину .

У цих неприємних ситуаціях, на жаль, не всі знають, як вчинити правильно, щоб не завдати шкоди своєму автомобілю, а точніше його силовому агрегату.

Сьогодні я розповім, що робити якщо замість дизеля ви заправили бензин або навпаки дизель замість бензину. Ви дізнаєтеся, як правильно діяти в цій ситуації, для того щоб вийти з неї з найменшими втратами. Крім того, я повідаю про те, чим загрожує змішування двох різних типів палива і, що робити якщо це все-таки сталося.

Повертаючись до вищесказаного, зазначу, що не завжди недосвідчений водій винен в тому, що йому заправили бензин замість дизеля або дизель замість бензину, нерідко таку дурість може викинути сам заправник, який чи то забарився, то чи просто переплутав два пістолети. Буває також, що “пістолети” плутають заправники-стажисти, які тільки починають працювати на АЗС і нерідко плутають де соляру, а де бензин.

Також нерідко причиною, коли замість бензину заливають дизель або навпаки стає нова машина на іншому типі палива або “друга машина в родині”, яка “їсть” не бензин, а дизель.

У таких ситуаціях дуже просто помилитися і замість бензину залити соляру або навпаки.

Загалом неважливо хто, не важливо як, припустимо, що це вже сталося і цю проблему потрібно якось вирішувати.

Заправив бензин замість дизеля – що робити?

Отже, сталося те, що сталося, і ви не знаєте, як бути. Перше, що вам ні в якому разі не слід робити – це заводити автомобіль і намагатися на ньому їхати додому або на СТО. Такий запобіжний захід дозволить суттєво здешевити ремонт вашого авто.

Все, що в такому випадку доведеться зробити – викликати евакуатор і відвезти машину на СТО, де з авто знімуть паливний бак для наступної промивки. На сервісі вам промиють бак і паливний насос, замінять паливний фільтр, і ви сміливо зможете їздити, як і раніше на своєму авто.

важливо

Якщо ж помилку вдалося помітити не відразу, і заправлений бензином дизельний бак був виявлений після того, як ви покинули заправку своїм ходом, приготуйтеся до більш дорогому і тривалого ремонту вашого авто.

Кроме вышеперечисленных пунктов вам ко всему прочему придется: менять свечи, масло, промывать форсунки или менять их, продувать и промывать топливную систему и топливный насос, выполнить полную замену всех фильтров (масляный, топливный, и т. д.).

Залил дизель вместо бензина — что делать?

Если у вас бензиновый двигатель и вы, как и в предыдущем случае, по ошибке залили вместо одного топлива другое, то скажу прямо, повезло вам меньше чем тем, кто оказался в первой ситуации, то есть когда вместо дизеля заправили бензин.

Бензин по сравнению с дизельным топливом (ДТ), менее плотный, поэтому сразу после того как вы вольете соляру в бак своего бензинового авто, она тут же ляжет на дно бака и в случае запуска двигателя сразу начнет “действовать”.

Дизельне паливо проникне в паливну магістраль, після чого ви відразу почуєте зміни в роботі мотора, з’явиться стукіт, пропаде «тяга», а з вихлопної повалить густий чорний дим.

Як і в першому випадку найкращим варіантом для вас буде якщо ви прямо на АЗС помітите, що зробили помилку і не будете намагатися заводити двигун. В такому випадку вам вдасться обійтися, так би мовити “малою кров’ю”, бак і паливний насос промиють, замінять пару фільтрів і все.

Крім того, важливо відзначити, що на відміну від попередньої ситуації, коли випадково був залитий бензин в дизельний мотор , ситуація, коли дизель був залитий в бензобак, більш щадна з точки зору шкоди і ремонту.

Справа в тому, що довго пропрацювати на такий “рідині” бензиновий мотор не зможе і, швидше за все, шкода для силового агрегату буде мінімальним.

Якщо ж в баку було трохи бензину і мотор працював упереміш то на одному то на іншому типі палива, то шкоди все ж буде завдано. Найімовірніше безповоротно буде пошкоджено паливні фільтри, з ладу вийдуть форсунки.

Порада

Через вміст в ДТ парафіну, фільтруючі елементи будуть забиті, після чого по ланцюжку будуть забиті магістралі, причому якщо це трапиться в холодну пору року процес руйнування відбуватиметься набагато швидше.

Тому, як тільки ви зрозуміли те, що переплутали “пістолети” і замість бензину заправили дизель відразу ж заглушите мотор, до з’ясування ситуації.

В цілому вам доведеться:

  • Виконати промивання паливного бака і всієї паливної системи разом з насосом і форсунками. У гіршому випадку промивка мотора і циліндро-поршневої групи;
  • Замінити моторне масло і все фільтра, які знаходяться в системі крім повітряного і салонного;

Будь-яка з цих ситуацій неприємна і цілком може вибити вас з колії або змусити нервувати, до того ж так чи інакше це загрожує грошовими витратами.

Однак як би там не було – це можна виправити! Навіть при найгіршому розкладі, ваш автомобіль полагодять і він, як і раніше, буде служити вам правдою і вірою, а вам в майбутньому, раджу бути більш уважним до того, що ви заливаєте в бак свого автомобіля.

Що робити, якщо бензинову машину випадково заправили соляркою, і навпаки?

Помилка на АЗС, коли замість солярки в бак заливають бензин, і навпаки, – звичайна справа. Однак далеко не завжди це веде до перебиранні двигуна. Ми склали чітку інструкцію, як діяти в такій ситуації, щоб не угробити мотор.

Що робити, якщо залили бензин замість дизеля?  Що буде з двигуном?

Щоб розрізнити дизельну і бензинову машини, є чимало підказок: робота тахометра, звуковий супровід.

Нарешті, для особливо неуважних – написи на кришці бензобака, до того ж багато баки забезпечені горловинами, що не пропустять бензиновий пістолет на АЗС в дизельний бак.

Проте помилки трапляються – через автоматизму або через не надто розумних заправників, якими рясніють АЗС в Росії. Буває і так, що «таджик» насильно примудряється пропхати невідповідний пістолет в горловину …

При цьому пристрої сучасних машин з кожним новим поколінням стають все складніше і тому більш чутливими до якості палива, тому пошкодження паливних систем і ДВС проявляються раніше, ніж на старих авто. Справа в тому, що бензин і дизель працюють по абсолютно протилежним алгоритмам. І наслідки помилки різні – залежно від типу автомобіля.

Бензин в дизелі

Ситуація, коли в дизельну машину заливають бензин, зустрічається найчастіше.

Люди переходять на важкі позашляховики, купують другу машину для подорожей, беруть преміальний джип, базові версії яких частіше пропонуються з дизельними моторами.

У підсумку на заправці водії за звичкою заливають бензин в свою нову машину – або співробітники АЗС, від послуг яких найчастіше можна позбутися, ллють не ту пальне.

Отже, у вашому баку хлюпається бензин замість «ароматної» солярки. Що робити?

Завести машину в такому випадку не важко: в паливній системі залишається солярка, якої вистачає на запуск двигуна і кілька хвилин роботи. Але робити цього не варто, перш ніж ви не згадаєте, скільки саме палива було у вас перед заправкою і скільки ви залили в бак.

Якщо до АЗС машина під’їхала «на лампочці», то після декількох хвилин бензин неминуче потрапить в двигун. В такому випадку необхідно викликати евакуатор і везти автомобіль на СТО. Це самий безболісний варіант для вашого гаманця, так як ремонтникам буде потрібно просто осушити бак і залити в нього солярку.

На заміну фільтрів, чистку насосів та інший розлучення в цьому випадку навіть не погоджуйтеся.

Цих же дій вистачить, якщо в баку була достатня кількість дизеля.

Однак багато хто після заправки і не підозрюють, що переплутали пістолети, і пускаються в шлях. Отже, при наповненні майже порожнього бака бензином дизельний автомобіль довго не проїде.

Зверніть увагу

Через кілька кілометрів машина просто затихне, і завести її вже не вийде.

І це навіть найбільш сприятливий перебіг подій, так як в сервісі ви звільнитеся лише чищенням паливної системи: промиванням паливного бака, магістралей, заміною паливного фільтра.

Змішавшись, дизель і бензин утворюють вкрай шкідливу для двигуна пальне. В цьому випадку автомобіль почне втрачати потужність, мотор загуркоче, а температура двигуна поповзе верх.

Часто власники грішать на якість солярки тієї чи іншої заправки і навіть не підозрюють, що напартачили самі, чому продовжують шлях і намагаються сильніше вдавлювати гашетку в підлогу, щоб швидше позбутися «неякісного» палива.

Октанове число бензину відображає його здатність протистояти передчасного займання, а цетанове число солярки – це показник того, як швидко може спалахнути паливо.

Тобто чим вище октанове число, тим нижче цетанове, і навпаки. В результаті в камері згоряння твориться хаос, а водій плюс до всього іншого чує нібито металеві удари всередині мотора.

В результаті движок зношується в рази швидше і може просто вийти з ладу.

До того ж сучасні автомобілі поголовно оснащені системою впорскування common rail, яка змащується за рахунок відповідних властивостей солярки, а бензин цими властивостями не володіє, що призводить також до зносу паливного насоса високого тиску. Так що не полінуйтеся, відкрутіть кришку бензобака і понюхайте: може, звідти несе бензином.

Якщо ви почали заправку дизельної машини бензином, але вчасно усвідомили свою помилку, то не поспішайте телефонувати в техслужби. Для початку подивіться, скільки палива довелося наточити.

важливо

При обсязі бака в 50 літрів можна влити близько 10 літрів бензину, після чого заправити його під зав’язку соляркою і, не вдаючись до високих обертів і особливо відзначаючи всі зміни в поведінці машини, продовжити рух.

Як тільки чверть бака спустошиться, знову відвідайте АЗС і залийте солярки до країв. Робіть так до тих пір, поки, за вашими підрахунками, весь бак не оновиться.

Можна також додати в бак масла для двотактних ДВЗ для поліпшення мастильних властивостей палива з розрахунку 30-50 мл на літр залитого помилково бензину. Замість масла можна використовувати присадки для підвищення цетанового числа, але заливати це все необхідно до повної заправки бака соляркою, щоб все гарненько перемішалося.

Дизель в бензині

Зворотні ситуації теж трапляються. Але при попаданні солярки в бензинову машину ситуація змінюється кардинальним чином.

Щільність бензину менше, ніж дизельного палива, тому вже під час заправки вся соляру опускається на дно бензобака і норовить негайно потрапити в паливну магістраль.

Тобто майже відразу водії починають відчувати ті ж стуки в моторі, втрату динаміки, а сусіди по потоку ще й бачать хмари чорного диму, що вивергаються з вихлопної труби …

Початкові дії при помилковою заправці – ті ж, що були описані вище: потрібно негайно осушити бак і залити потрібне паливо.

Однак потрапляння солярки в бензиновий мотор здебільшого не загрожує жахливими наслідками.

Порада

Якщо бак був порожній, і солярка в ньому – переважна речовина, то мотор затихне практично миттєво і не встигне зіпсуватися. Ступеня стиснення ДВС і іскри від свічки просто не вистачить, щоб запалити дизель.

Якщо машина до заїзду на АЗС була заправлена ​​наполовину або більше, то рух, можливо, вийде.

Під час відведених автомобілю кілометрів на такий паливної суміші почнуть засмічуватись фільтри, форсунки двигуна, а при тривалої експлуатації може призвести до пошкодження мотора, який не зможе правильно синхронізувати роботу циліндрів.

У дизелі міститься багато парафіну, який забиває всі магістралі і мембрани фільтрів, що відбувається з подвоєною швидкістю при негативних температурах. Однак для цього потрібно мати повну байдужість до симптомів, які виявляє автомобіль.

Якщо заправку бензинової машини вдалося припинити на самому початку – скажімо, на 50-літровий бак припало близько п’яти літрів соляри, – то, швидше за все, машина цього не відчує. Важливо тільки пам’ятати, що бак повинен бути заправлений під зав’язку бензином, бажано з октановим числом вище рекомендованого.

Таким чином, помилка на заправці не катастрофічна. Якщо вчасно усвідомити її і діяти по правильному алгоритму, ситуацію можна виправити досить просто і без жертв. Або хоча б мінімізувати збитки, якщо не ігнорувати сигнали машини.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…