Коли питання стосується вибору передпускового підігрівача, то найчастіше автовласниками розглядається три конкуруючих виробника. Серед них два «німця» – Webasto і Hydronic, а також вітчизняний Бинар. Завданням цього матеріалу є об’єктивне порівняння підігрівачів трьох найбільш відомих на ринку марок, і відповідь на питання: що краще купити – Вебасто, Гідронік або Бинар?

зміст:

Коротко про критерії порівняння підігрівачів

Перш ніж що-небудь порівнювати, не зайвим буде визначитися з найбільш значущими критеріями, на підставі яких можна буде зробити об’єктивні висновки. У випадку з опалювачі для автовласника найбільш важливими є наступні моменти:

  1. Ціни.
  2. Теплова потужність.
  3. Тип палива.
  4. Витрати палива.
  5. Споживана від акумулятора потужність.
  6. Габаритні розміри.
  7. Вага.

З цінами все і так зрозуміло, а ось за іншими критеріями варто пробігтися більш детально.

Теплова потужність – вказує на те, скільки тепла за одиницю часу генерує підігрівач. Від цієї характеристики залежить, в основному, швидкість прогрівання двигуна і салону перед пуском. Тобто, ефективність приладу.

Тип палива визначає, на машину з яким двигуном можна встановлювати підігрівач. Всі представлені вище виробники випускають на ринок серійні моделі як для бензинових двигунів, так і для дизельних.

Зверніть увагу

В середньому, взимку підігрівач працює щоранку від півгодини до години, споживаючи паливо з бака. Тому одним з найважливіших критеріїв вибору є його витрата.

Насос і система підпалювання палива в камері згоряння підігрівачів працюють від штатного акумулятора автомобіля. А оскільки в зимовий час він і так відчуває жорсткі навантаження, споживана додаткова потужність грає дуже важливу роль.

Габарити підігрівача впливають на те, наскільки просто прилад буде встановити під капотом і скільки він там займе місця. Вага брендових обігрівачів не надто великий, тому на цю характеристику можна особливо не орієнтуватися. Але знати про неї буде не зайвим.

Що краще: Вебасто або Гідронік?

Що краще - гідронік або Вебасто?  Порівнюємо, оцінюємо і робимо висновки

Головні відмінності Вебасто від Гідроніка – це витрата палива і споживана від акумулятора потужність в різних режимах. За першим критерієм підігрівачі Webasto в середньому на 20% економічніше конкуруючих «німців» з такою ж тепловою потужністю. Садять акумулятор вони теж менше – приблизно в два рази.

Якщо порівняти Вебасто і Гідронік по іншим представленим вище критеріям, то вони не сильно відрізняються. Габаритні розміри, вага і вартість рівних по потужності модифікацій – приблизно однакові. Єдине, що варто відзначити, це надійність. Як показує практика, завдяки більш продуманого пристрою підігрівачі Webasto набагато рідше потребує обслуговування і ремонту, ніж Hydronic.

Що краще: Вебасто або Бинар?

Що краще - гідронік або Вебасто?  Порівнюємо, оцінюємо і робимо висновки

Об’єктивно порівняти Бинар і Вебасто досить складно, так як при майже однієї і тієї ж цінової політики основні характеристики «німців» далеко попереду від вітчизняних підігрівачів.

Так, витрата палива на максимальних і середніх навантаженнях у Вебасто менше приблизно на 20%. Електроенергії німецькі обігрівачі споживають в 5 разів менше, ніж російські. Крім того, у них на порядок багатшим комплектація, простіше і зручніше управління, вище ефективність і надійність.

Що краще: Бинар або Гідронік?

Що краще - гідронік або Вебасто?  Порівнюємо, оцінюємо і робимо висновки

По ряду параметрів поступаються вітчизняні підігрівачі і моделям Гідронік. При цьому, дешевше вони від конкурентів ненабагато. Якщо розглядати одну з основних характеристик – витрата палива, то гідронік в середньому економічніше вітчизняних аналогів на 5-10%. Набагато помітніше відрізняється споживана від акумулятора потужність і перевірена на практиці надійність. «Німці» і тут попереду.

висновок

Щоб отримати більш наочне уявлення про подогревателях представлених брендів, пропонуємо розглянути таблицю нижче. У ній порівнюються три однакові по потужності моделі різних виробників за основними технічними характеристиками. Якщо порівняти модифікації з категорії з меншою тепловою потужністю, то картина буде приблизно така ж.

Назва моделі Webasto Thermo Top Start Binar-5S Hydronic III B5E
Ціновий діапазон, рублів 29 950 27 800 35 000
Витрата палива, літрів на годину 0,5 0,7 0,6
Споживана потужність при максимальному навантаженні, Вт 21 122 50
Споживана потужність при середньому навантаженні, Вт 12 42 32
маса, кг 2,1 2,3 2
Габаритні розміри, мм 218 × 91 × 147 220 × 85 × 98 215 × 91 × 124

На підставі даних таблиці можна зробити ряд наступних висновків:

  1. Ціна на Бинар найвигідніша, Вебасто дорожче приблизно на 2000 руб, а Гідронік більш ніж на 5 000 руб дорожче аналогів. 
  2. Габаритні розміри і маса підігрівачів з однієї категорії приблизно однакові.
  3. По витраті палива Webasto на 20% економніше, ніж опоненти.
  4. За споживаної від акумулятора потужності Вебасто економічніше в 2 рази, ніж Гідронік, і в 5 разів у порівнянні з Бинар.

До цими фактами залишається ще додати реальний досвід автовласників. Як показала багаторічна практика, підігрівачі під брендом Webasto істотно надійніше, і рідше потребують обслуговуванні, ніж конкуруючі вироби.

Якщо розглядати тільки підігрівачі Бинар і Гідронік, то німці з досить великим відривом знаходяться попереду. Хоча, якщо врахувати, що ціни на них і на Webasto приблизно однакові, то питання про те, який передпусковий підігрівач двигуна краще вибрати – стає риторичним.

Вебасто або гідронік (Webasto або Hydronic), що краще?

Давайте подивимося на всі плюси і мінуси даних опалювачів за кількома конкретними параметрами і порівняємо Вебасто і гідронік:

  1. відмінності
  2. ціни
  3. монтаж
  4. обслуговування

Відмінності Вебасто і Гідроніка для покупця зводяться до простоти вибору, доступності в ціновій політиці, простоті установки і доступності обслуговуючих центрів і ремонтопрогодності (простоті і дешевизні обслуговування після закінчення гарантії). В принципі це стосується всіх опалювачів, по тим же характеристикам можна порівняти Вебасто і планар.

Які ж у них є відмінності? Вебасто і гідронік, до речі більш правильно говорити не про гідронік, а про Еберспехер (а якщо зовсім правильно, то зі слів німця ебершпехер).

У німецькій мові дуже багато шиплячих звуків, і словосполучення літер правильніше вимовляти саме так – ебершпехер, чому у нас в Росії представництво називається Еберспехер, для мене досі загадка, ну да ладно їм видніше.

Отже розберемо по порядку 1-ий пункт – це простота вибору. Тут на першому місці компанія Вебасто (webasto). У них для легкових моделей всього 2 типу котлів, які відрізняються потужністю 4 і 5 кВт відповідно.

У Гідроніка (Еберспехер) з цим складніше, зайдіть на який-небудь сайт і спробуйте вибрати: там 6 різновидів котлів, а саме рознесений і неразнесенний котел (стандарт і Сompact) і ще є серія Comfort. Далі кожен ще містить опалювачі на 4 і 5 кВт.

Можна звичайно з цим попрацювати і вибрати те, що потрібно саме вам, при це найчастіше без консультації не обійтися. Або є ще варіант витратити кілька годин сидячи в інтернеті і розбираючись в труднощах монтажу та особливості даних опалювачів.

Звичайно спростимо цю задачу чим відрізняються котли Гідроніка один від одного:

  1. Компактний (Compact) з позначенням «С» на кінці – у даного підігрівача, насос, який прокачує рідина в системі охолодження (антифриз) і паливний насос стоять в блоці обігрівача (в бензинової версії паливний насос стоїть окремо через можливість завоздушіванія паливної трубки при підвищеній температурі), цим спрощується конструкція самого обігрівача і монтаж стає простішим. Немає необхідності придумувати, що куди закріпити.
  2. Стандартний, позначення (наприклад B5W S) – у даного обігрівача циркуляційний і паливний насоси для охолоджуючої рідини і палива поставляються окремо від блоку. Це дозволяє використовувати даний підігрівач в самих вузьких і тісних місцях підкапотного простору автомобілів. Саме за такою ж схемою пішла зараз компанія Webasto.
  3. Комфорт (Comfort) – заслуговує увагу обігрівач – його можна налаштувати на попередній прогрів салону автомобіля, а потім на прогрів двигуна. Ви приходите і сідайте в теплий салон, в автомобілі до цього часу вже відігріваються вікна і сходить сніг з лобового скла, так що його досить змахнути щітками склоочисника (двірниками). Так само його можна налаштувати на більш швидкий прогрів двигуна, тобто у вас буде здійснюватися зворотний процес, перш за все двигун а потім вже салон. Вартість його так само вище, ніж вартість звичайного обігрівача.

Ось так плавно і підійшли до порівняння цін на опалювачі:

Порівняння ціни на Вебасто і гідронік (Webasto і Hydronic)

Кілька років тому вартість Вебасто і Гідроніка дійсно відрізнялася на хорошу суму. Вигідніше було встановлювати Hydronic (Eberspaecher) він був дешевший, десь на 5 10 тисяч рублів. Зараз цінова межа стерта, і можна купити Webasto за такою ж вартістю як і Hydronic, а ще частіше дешевше. Це якщо ми говоримо про роздрібні ціни.

Але розкид цін на гідронік як і раніше високий і вам можуть запропонувати його з хорошою знижкою. Так само хочу відзначити, що вартість Вебасто (Webasto) фіксована у всіх районах країни, хоча звичайно є окремі компанії які продають її дешевше. Вартість установки на опалювачі однакова.

і становить близько 6-12 тисяч рублів залежно від складності установки.

Таким чином, досягнення Еберспехер за рахунок більш дешевої вартості обігрівача губляться.

важливо

Хоча органи управління даними обігрівачем і раніше коштують дешевше, а так само підігрівач Eberspacher можна підключити до додаткового каналу сигналізації, без втрати гарантії.

Тобто вже можна заощадити як мінімум 5000 рублів. А якщо ви хочете запускати підігрівач з мобільного телефону, тоді ваша економія складе 12000 рублів, відчутно, правда?

Що краще - гідронік або Вебасто?  Порівнюємо, оцінюємо і робимо висновкиЩо краще - гідронік або Вебасто?  Порівнюємо, оцінюємо і робимо висновки

ось такі різні опалювачі: зліва – версія «C» де паливний і циркуляційний насос в одному корпусі, праворуч – звичайна модель обігрівача, 

Порівняння монтажу опалювачів

У монтажі різниці немає, принцип роботи даних пристроїв однаковий, тому і принципи монтажу у них однакові. Хоча хочеться відзначити що монтажний комплект опалювачів Еберспехер, він же hydronic повніший, і його справді простіше монтувати. При цьому упаковка самого продукту, набагато краще у опалювачів Вебасто (Webasto).

Обслуговування та ремонт опалювачів

В Якутії віддають перевагу саме опалювачі Вебасто, а там люди знають толк в обігріві будинку і автомобіля. Хоча справедливості заради варто відзначити, що в Сургуті і Ханти-Мансійськ – Еберспехер користується не меншим попитом і впевнено запускається при температурі -62 за Цельсієм. Ремонт Вебасто більш витратний, так як у Еберспехер більше можливостей дрібного ремонту.

Стандартна гарантія на опалювачі у кожного виробника становить 24 місяці з дати установки.

Окремо знову варто відзначити що умови гарантії дещо різні і у Вебасто гарантія повніша, наприклад штифт напруження у Вебасто покривається гарантією, а у Гідроніка немає.

Гарантія на комплекти для вантажних автомобілів у Гідроніка становить 12 місяців, а у Вебасто 24 місяці.

Конструкція і запасні частини:

У Гідроніка (Еберспехер) запасні частини змінюються практично всі окремо, а у Вебасто – застосовується модульна заміна, тобто при виході з ладу частини модуля змінюється сам модуль, тому вартість запасних частин на деякі позиції у Вебасто більше ніж у Гідроніка.

Паливна економічність:

За заявами виробників і судячи з наданими даними економічність нового покоління підігрівачів Вебасто краще ніж у Гідроніка (Еберспехер). Порівняйте:

модель підігрівача Webasto Thermo Top Evo 5 -бензин Eberspaecher Hydronic II Comfort – бензин
споживання палива 0,24л / год – перші 20 хвилин прогріву 0,2-0,69 залежно від потужності прогріву
Теплопродуктивність кВт повна / часткова навантаження 5,2 / 2,5 5,3 / 1,5
споживана потужність 35-26 (повна / часткова навантаження) 50-22 (повна / часткова навантаження)
Габарити основного блоку 218 х 91 х 147 262 х 90 х 184

У перші хвилини прогріву обігрівач розвиває максимальну потужність, теплова потужність краще у Гідроніка, габарити блоку краще у Вебасто, значить встановлювати легше. Споживана потужність при високій продуктивності у webasto менше, а значить буде менше витрачатися заряд акумулятора.

висновок:

Hydronic (Eberspacher) коштує дешевше, можна додатково заощадити на вартості пульта управління до 12000 рублів, працює абсолютно так само як Webasto, гарантія у підігрівачів однакова, Гідронік набагато вигідніше в ремонті і простіше в установці. Залишилися ще питання який підігрівач ми рекомендуємо встановлювати?

Тут можна подивитися ціни на Webasto

Тут ціни на Hydronic, Eberspacher

А до кінця жовтня 2016 р у нас проходить акція по «Установка Hydronic і Webasto зі знижкою 50%», подробиці за посиланням. Зігріємо ваш автомобіль!

Гідронік або Вебасто: що краще? Порівняльна таблиця характеристик Вебасто і Гідронік

Порівняння передпускових підігрівачів Гідронік і Вебасто: що краще. Відгуки про Гідронік і Вебасто. Відео.

Запуск двигуна при екстремально низьких температурах значно зменшує його ресурс. У нашій країні період холодів досить довгий і застосування обладнання для попереднього прогріву двигуна виправдано. На ринку представлений великий вибір пристроїв такого роду вітчизняного та імпортного виробництва. Великим попитом у водіїв користуються вироби торгових марок Гідронік або Вебасто, що краще з них питання непусте.  Що краще - гідронік або Вебасто?  Порівнюємо, оцінюємо і робимо висновки

Ми представляємо вам огляд передпускових підігрівачів Вебасто і Гідронік  з порівняльною характеристикою за такими параметрами: 

  1. теплова потужність в різних режимах роботи;
  2. витрати палива;
  3. споживання електроенергії;
  4. габарити;
  5. вартість. 

Виробники випускають два види пристроїв даного типу для автомобілів, оснащених дизельними і бензиновими двигунами. Зіставлення переваг і особливостей експлуатації за названими показниками допоможе визначити вибору. Найважливішим критерієм є практика застосування, яка в даному випадку оцінюється за відгуками користувачів.

Згадане обладнання випускається німецькими компаніями Webasto Gruppe і Eberspächer Climate Control Systems. Продукція обох виробників відрізняється експлуатаційною надійністю, якістю комплектуючих і збірки. В даному сегменті ринку також досить широко представлені вироби торгових марок Теплостар, Бинар, «ЕЛТРА-Термо» та інших компаній. 

Опалювачі Вебасто для легкових автомобілів представлені лінійкою з трьох моделей: 

  1. «Е» – для легкових автомобілів з об’ємом двигуна до 2000 см3.
  2. «С» – для машини з силовим агрегатом від 2200 см3.
  3. «Р» – для позашляховиків, мікроавтобусів, мінівенів і автомобілів представницького класу. 

До переваг даного підігрівача можна віднести наявність автоматичного програмованого таймера і пульта дистанційного керування у вигляді брелока. Передбачені модифікації для бензинових і дизельних двигунів з різними технічними характеристиками.

Пристрої також мають і ряд недоліків: застигання рідкокристалічного екрана при низьких температурах, висока вартість обладнання та комплектуючих. 

Продукція торгової марки Гідронік від німецької корпорації Еберспехер користується великим попитом в нашій країні. Номенклатура виробів включає п’ять модифікацій двох серій: 

  1. Hydronic 4 – для автомобілів з робочим об’ємом до 2,0 літрів.
  2. Hydronic 5 – для машин з двигунами понад 2000 см3.
  3. Hydronic MII – для оснащення вантажних автомобілів і спецтехніки з дизельними силовими агрегатами від 5,5 до 15 л. 
  4. Hydronic II Comfort  – модифікація для авто з двигунами від 2 літрів. 
  5. Hydronic LII – для вантажних і спеціальних транспортних засобів з робочим об’ємом силового агрегату 15 літрів і більше. 
  • Перераховані моделі можуть використовуватися для підігріву двигунів і салону.
  • Основними їх перевагами перед аналогами є: низька витрата палива і наявність вбудованої системи самодіагностики.
  • Однак обладнання має ряд особливостей, зокрема, відзначаються часте засмічення свічки розжарювання, заміна якої не відноситься до гарантійних випадків. 

При розгляді питання про те, що краще вироби від Гідронік або Вебасто необхідно провести аналіз технічних і експлуатаційних характеристик.

Порівняння двох аналогічних моделей з близькими показниками допоможе скласти об’єктивну картину. Для зручності і наочності сприйняття інформація представлена ​​у вигляді таблиці.

При цьому автор не ставить перед собою завдання дослідження всієї номенклатури виробів обох компаній і обмежується тільки двома моделями. 

Порівняльна таблиця характеристик Вебасто і Гідронік

Технічні характеристики   Webasto E  Hydronic 4
 max  min  max  min
Теплова потужність кВт 4,2 2,5  4,3 1,5 
споживання палива г / год  510  260  600  200 
Габарити  мм  214 × 106 × 168  220 × 86 × 160
Споживання електроенергії кВт  0,026  0,020  0,048  0,022 
вартість  руб.  29 750 28 540

При визначенні, що краще Гідронік або Вебасто порівняємо ціни на них. Цей фактор в ряді випадків є вирішальним при виборі. Продукція компанії Webasto дорожче конкурента на трохи більше ніж на 4%, різниця не суттєва і нею можна знехтувати.

Виходячи з інших характеристик, картина виходить наступна: 

  1. Теплова потужність у другого Гідроніка трохи вище при роботі з повним навантаженням, але менше при частковій. 
  2. По витраті палива картина зворотна Вебасто економічніше в максимальному режимі майже на 20%. 
  3. За розмірами Hydronic 4 трохи менше аналога. 

За такого важливого показника, як споживання електроенергії модель Webasto Е однозначно виграє. Конкурент надає значно більше навантаження на бортову мережу автомобіля, а отже, і швидше розряджає акумулятор. В умовах низьких температур недолік ємності батареї може призвести до складнощів із запуском. 

Порівняння технічних характеристик для складання повної картини явно недостатньо. Оцінюючи продукцію торгових марок Вебасто або Гідронік за якістю, що краще або гірше слід враховувати відгуки користувачів. Огляд спеціалізованих форумів в інтернеті дозволяє зробити висновок, що в цілому вироби обох виробників оцінюються досить високо. 

Разом з тим відзначається і ряд недоліків порівнюваних моделей деякі користувачі, відзначає надмірно високу вартість обох пристроїв.

Порада

Вибираючи, що краще Гідронік або Вебасто, багато автовласників віддають перевагу першій моделі, яка обходиться дешевше конкурента.

З іншого боку, фахівці відзначають значну різницю в гарантійні терміни та обсяги зобов’язань: у Webasto вони набагато ширше. 

Мінусів немає практично, за винятком того, що треба поміняти аккум-якщо дохлий, а так -СУПЕР! Приходиш до машини, салон теплий, двиг теж = сів і поїхав.

Річ відмінна. У мене на машинах стояли і Вебасто і його альтернатива – Гідронік. ІМХО, краще за все Вебасто. Про батарейку вже написали – потрібна потужніший. Краще навіть гелеву поставити. Вебасто йдуть різною потужністю, на джипи бензинові луше 5кВт Термо топ С. Є і для дизелів, але я особисто на дизелі багато не їздив, Вебасто таку не користувався. Мінус один – поджірает енергію. Вважається, щоб було не страшно – треба проїхати в день стільки, скільки працює Вебасто. В принципі – так і є. Дистанційний запуск чіпляється практично на будь-яку сигналку на допканал. Але можна купити баксів за 400 телестарт (дорога іграшка) або поставити модуль GSM – тоді можна через телефон запускати) Теж іграшка, хоча у кого машина на стоянці стоїть і не біля будинку – вихід непоганий – поки дійдеш, машина вже тепла. Щодо прогріву салону сильно спокушатися не варто – салон сильно не прогріється і акумулятор просяде. Я роблю так – вентрілятор грубки ставлю на мінімум і грію машину хвилин 40-60 (час роботи програмується, але вимикати можна і вручну – через сигналку). Прийшов, сів, завівся без проблем (і в -47 спокійно заводився), включив підігрів сидіння і через півхвилини в машині тепло. А так – на джипах великий обсяг салону і немає сенсу прогрівати його даремно, саджаючи акумулятор. Ще фіча – якщо немає часу на прогрів двигуна, то можна його протсо завести і на ходу включити Вебасто і машина прогріється в кілька разів швидше. завівся без проблем (і в -47 спокійно заводився), включив підігрів сидіння і через півхвилини в машині тепло. А так – на джипах великий обсяг салону і немає сенсу прогрівати його даремно, саджаючи акумулятор. Ще фіча – якщо немає часу на прогрів двигуна, то можна його протсо завести і на ходу включити Вебасто і машина прогріється в кілька разів швидше. завівся без проблем (і в -47 спокійно заводився), включив підігрів сидіння і через півхвилини в машині тепло. А так – на джипах великий обсяг салону і немає сенсу прогрівати його даремно, саджаючи акумулятор. Ще фіча – якщо немає часу на прогрів двигуна, то можна його протсо завести і на ходу включити Вебасто і машина прогріється в кілька разів швидше.

Вебасто ніколи зайвою не буде … Я ось іноді їду у відрядження – їжу на вокзал або в аеропорт, ставлю на стоянку і через 2-3 дня завжди зможу виїхати – навіть в лютий мороз. Та й так в морозяку машина може простояти цілий день на холоді – теж охолоне. А нинішню зим, до речі, обіцяють холодну … Є ще один момент. Коли машина на автопрогревом на звичайній сигналке, то в момент прогріву відключається датчик удару і, хто знає, може запросто посадити скло і похуліганити в машині. Саме так постраждав мій сусід. А Вебасто датчик удару не відключає і машина також буде реагувати на хуліганів …

Однією з особливостей даного типу силових агрегатів є утруднений запуск двигуна взимку через властивостей палива. Водії відзначають, що установка передпускових підігрівачів Гідронік або Вебасто на дизель значно спрощує старт. В процесі функціонування пристрою підвищується температура масла і блоку циліндрів. 

Названі виробники випускають підігрівачі, спеціально розроблені під такі силові агрегати. При вирішенні питання, що краще для дизеля Вебасто або Гідронік автовласники зазвичай виходять з міркувань економії і віддають перевагу більш дешевим моделям. 

Зимовий запуск силового агрегату з загуснув маслом і ослабленим акумулятором нерідко закінчується відмовою. Використання спеціального обладнання дозволяє вирішити дану проблему.

Перед власником транспортного засобу постає дилема для двигуна, що працює на бензині який підігрівач краще Гідронік або Вебасто.

Правильне рішення можливо прийняти тільки після порівняння характеристик виробів. 

Зверніть увагу

Як видно з наведених вище даних, підігрівачі Webasto за деякими параметрами перевершують конкурента. Різниця не велика разом з тим в процесі тривалої експлуатації моделей Гідронік або Вебасто на бензині вона стає досить помітною. Меншу витрату палива і збільшений ресурс роблять другий пристрій більш привабливим. 

Зимова експлуатація автомобіля, оснащеного підігрівачем, забезпечує водієві ряд переваг. Перш за все, спрощується запуск при негативних температурах і знижується знос вузлів і агрегатів. Додаткова зручність полягає в опаленні салону при непрацюючому двигуні. 

Кожен з автовласників самостійно вирішує питання, що краще використовувати в якості передпускового підігрівача Гідронік або Вебасто. З точки зору експерта продукція компанії Webasto виглядає краще . Вироби даного виробника мають трохи кращі технічні характеристики, більший термін гарантії і більш зручну систему управління. 

Інженер-електромеханік Ковинько Андрій спеціально для порталу Tvoe-Avto.com

Що краще вибрати: Гідронік або Вебасто

Передпускові підігрівачі двигуна Вебасто широко відомі по всьому світу і набули значного поширення на різних моделях і типах транспортних засобів. Назва Webasto в побуті сьогодні часто використовується для позначення самого факту того, що силовий агрегат додатково оснащений автономним обігрівачем мотора.

При цьому не слід забувати, що крім Вебасто на ринку існують і інші рішення різних виробників. Наприклад, в якості гідної альтернативи Webasto багато водіїв зупиняють свій вибір на передпускових подогревателях Eberspacher Hydronic (Гідронік).

Також на ринку представлені російські Бинар (Бинар-5), Planar, Теплостар і подібні аналоги. У цій статті ми поговоримо про те, чим відрізняється Гідронік від Вебасто, а також постараємося відповісти на часто задається питання, що краще вибрати, Бинар, Вебасто або Гідронік.

Вебасто і Гідронік: постійна конкуренція

Почнемо з того, що найбільш популярні і надійні рішення на ринку передпускових автономних підігрівачів випускаються саме німецькими компаніями. Йдеться про добре відомої Webasto Gruppe (опалювачі Webasto) та Eberspächer Climate Control Systems (підігрівачі двигуна Hydronic).

Відразу відзначимо, що як Вебасто, так і Гідронік сьогодні є якісними продуктами, які відрізняються завидною надійністю всіх елементів, а також поставляються в повному готовому комплекті для успішного монтажу на різні типи ТС.

Вебасто і Гідронік цілком справедливо можна вважати прямими конкурентами. При цьому багато досвідчених автолюбителі пам’ятають, що на самому початку 2000-х між цими виробниками розгорнулася справжня боротьба. Гідронік позиціонував себе як більш доступне за ціною (на 10-15%) і продуктивне рішення, при цьому на практиці явно поступався по надійності Вебасто.

Справа в тому, що інженери компанії Еберспехер програмно підвищували потужність своїх опалювачів, щоб вигідніше представити товар на тлі Вебасто. При цьому така прошивка приводила до проблем і збоїв керуючої електроніки.

В результаті підігрівач «падав» в режим блокування. Також конструктивно Гідронік в той час помітно відрізнявся від Вебасто, причому не в кращу сторону.

В кінцевому підсумку практика показала, що опалювачі Eberspacher Hydronic виявилися гіршими адаптовані до роботи на паливі низької якості і часто засмічувалися.

З цієї причини необхідно було проводити періодичну чистку сітки, встановленої в області жарової труби, виникали проблеми зі свічок накалу і т.п.

Далі виробник швидко врахував ряд помилок, випустивши модель Гідронік 2 зі зміненою конструкцією. Пристрій фактично стало повним аналогом Вебасто, також розробники усунули проблеми з прошивкою. Паралельно з цим вартість Гідронік 2 після доопрацювань зрівнялася з ціною на аналогічні опалювачі Вебасто.

важливо

Головними відмінностями між підігрівниками тепер стали функціональні можливості, габаритні розміри та інші параметри.

При цьому також слід зазначити, що Гідронік на території СНД і інших країн став не менш поширений в порівнянні з Вебасто.

Це означає, що не виникає проблем з отриманням технічної інформації, пошуком сервісних центрів і запасних частин для ремонту цього обігрівача.

Особливості та відмінності опалювачів Hydronic і Webasto

Отже, почнемо з загальної інформації і складності підбору, а також торкнемося теплової потужності в різних режимах роботи опалювачів. Паралельно торкнемося питання витрати пального і навантажень на бортову мережу, інтенсивність розряду АКБ, габаритні розміри і ряд інших важливих параметрів.

  1. Опалювачі Вебасто пропонуються як для бензинових, так і для дизельних моторів. Для легкових авто компанія пропонує різні моделі, що відрізняються по потужності.

В якості прикладу:

  • передпусковий підігрівач Вебасто для легкових ТЗ, об’єм двигуна яких не перевищує 2.0 літра;
  • обігрівач для авто з мотором від 2.2 літра;
  • котли автономного підігріву для комерційного транспорту і позашляховиків з об’ємом двигуна від 4.0 літрів і більше і т.д.

Опалювачі Вебасто додатково можуть бути обладнані програмованим таймером, пультом-брелоком дистанційного керування, модулем GSM. У списку основних недоліків споживачі відзначають високу початкову вартість настановних комплектів, запчастин і допоборудованія, застигання рідкокристалічних екранів на штатних елементах управління в сильні морози.

  1. Що стосується Еберспехер і Гідронік, в каталозі виробника можна також знайти різні моделі для різних типів транспорту і встановлених на ТЗ силових агрегатів. Варіанти доукомплектації також припускають різні органи управління обігрівачем.

наприклад:

  • підігрівач Hydronic 4 для авто з об’ємом до 2.0 літрів;
  • обігрівач Гідронік 5 для ТЗ з двигунами понад 2.0 літра;
  • модель Гідронік MII для вантажівок, комерційного транспорту і спецтехніки з моторами від 5.5 літра і більше і т.д .;

Продукція обох виробників підходить для використання в якості передпускових автономних підігрівачів двигуна і салону автомобіля. Стає зрозуміло, що в списку пропонованих рішень у кожного виробника опалювачів можна знайти підходящий варіант для будь-якого виду авто.

Йдемо далі. Як вже було сказано вище, сьогодні головні відмінності Вебасто і Гідроніка для пересічного покупця зводяться до легкості підбору, доступності за ціною, особливостям і простоті монтажу. Також окрема увага приділяється гарантійні умови, кількості сервісних центрів, загальною ремонтопридатності опалювачів, простотою і дешевизною післягарантійного ремонту та обслуговування.

Що стосується підбору, визначитися з необхідною моделлю в кожному конкретному випадку помітно простіше при виборі з каталогів Webasto. В цьому випадку потрібно брати до уваги головні відмінності по потужності (4-5 кВт) і типу ДВС.

Відзначимо, що при підборі з продуктів Еберспехер можуть виникнути додаткові труднощі, так як є більше різновидів котлів (рознесений і неразнесенний), стандартний, серія Сompact / Comfort і т.п. Потім з кожної серії потрібно вибрати відповідний обігрівач на 4 або 5 кВт.

Такі особливості вказують на те, що у випадку з Гідронік, як правило, обов’язково потрібна додаткова професійна консультація. Також слід детальніше розбиратися з тонкощами монтажу та іншими нюансами установки того або іншого виду підігрівачів цієї фірми.

установка підігрівача

Відзначимо, що базовий монтаж Вебасто і Гідронік не припускав будь-яких істотних відмінностей, так як дані пристрої працюють за однаковим принципом. При цьому інсталяційний комплект Еберспехер можна вважати більш повним, що дещо спрощує установку в деяких випадках. Також додамо, що набагато якісніше упакований обігрівач фірми Webasto.

Що стосується індивідуальних особливостей монтажу, хотілося б окремо згадати деякі моменти. З урахуванням того, що кожен виробник пропонує кілька варіантів опалювачів для бензинових і дизельних ДВС, для об’єктивності потрібно зіставити два схожих за характеристиками пристрою (наприклад, Гідронік 2 Економ і Вебасто ТермоТоп).

Слід підкреслити, що продукт Вебасто має два сопла для стандартної врізки в систему охолодження. У перший такий сопло подається холодний антифриз, після чого з другого вже виходить нагріта ОЖ. Дана конструкція передбачає звичну схему монтажу, коли проводиться врізка в контур перед входом ДВС.

У свою чергу конструкція порівнюєш з конкурентом моделі Гідронік має три сопла, а не два. Одне сопло вхідний, а ось вихідних два. Така особливість дозволяє встановлювати зазначений обігрівач різними способами.

  • Перший спосіб схожий на монтаж Вебасто, тобто відбувається глушіння одного з виходів, а сам обігрівач прогріває контур двигуна і радіатор грубки.
  • Друге рішення дозволяє підключити обігрівач так, що головний упор буде зроблений на комфорт для водія і прогрів внутрішньосалонового простору, а не ДВС. Насамперед прогрівається контур радіатора грубки, при цьому контур силового агрегату знаходиться в відключеному стані.

Коли контур обігріву салону буде прогрітий до температури близько 65 градусів, причому це відбувається досить швидко, далі реалізується відкриття контуру на двигун, при цьому не виникає значних теплових втрат. За такою схемою прогріваються два контури з пріоритетом обігріву салону.

  • Ще один варіант підключення дозволяє реалізувати в пріоритеті прогрів двигуна, а вже потім салону. Схема нагадує другий спосіб, але першим прогрівається контур ДВС, при цьому нагрів салону відключений.

Після прогріву ОЖ в контурі мотора до потрібної температури починається паралельний прогрів салонного контуру, тобто задіюються два контури. Цей спосіб підключення дозволяє максимально швидко прогріти ДВС і полегшити холодний пуск.

Також додамо, що багато установники відзначають більш низьку продуктивність дозуючого паливного насоса Гідронік в порівнянні з Вебасто. Виходячи з цього, під час монтажу потрібно обов’язково реалізовувати паркан пального з паливного бака тільки через спеціальний топлівозаборнік.

Продуктивність і економічність

Тепер давайте поговоримо про економічність і потужності. Якщо виходити з наданих виробниками даних, тоді нове покоління підігрівачів Вебасто більш економічно в порівнянні з конкурентом Еберспехер.

Проведений порівняльний аналіз різних характеристик двох схожих конкуруючих моделей Webasto E і Hydronic 4 дозволяє зробити наступні основні висновки:

  • підігрівач Вебасто має менші габарити блоку, тобто встановити пристрій простіше і легше;
  • відразу після запуску і початку прогріву Гідронік забезпечує кращу продуктивність тепла;
  • показник споживаної потужності в умовах максимальної продуктивності менше у Вебасто. Це означає, що пристрій не так інтенсивно витрачає заряд АКБ;
  • обігрівач Вебасто виглядає більш економічним рішенням по витраті палива;

При цьому слід додати, що теплова потужність Гідронік на тлі конкурента вище тільки при роботі з максимальним навантаженням, але виявляється меншою в умовах часткових навантажень. Також витрата палива у Вебасто в режимі максимального навантаження майже на 20% менше.

Якщо врахувати, що Гідронік сильніше розряджає акумулятор, це може істотно ускладнити запуск ДВС під час сильних морозів або в разі використання недозаряженной / зношеної АКБ.

Ціни, гарантія, ремонт і обслуговування

Актуальна цінова полтіка обох конкуруючих брендів така, що сьогодні купити Webasto або Hydronic можна практично за однією ціною. При цьому слід враховувати той факт, що ціна на Вебасто зазвичай фіксована в різних дилерських центрах.

У випадку з Гідронік така практика менш поширена, так що на обігрівачі цієї фірми ціни у різних продавців можуть відрізнятися. Це дає можливість більш широкого вибору, так як існує шанс придбати товар дешевше середньої вартості.

З урахуванням цього факту продукти компанії Webasto на практиці можуть виявитися дорожче на 3-5%, але така різниця не особливо впливає на вибір. Що стосується вартості установки передпускових підігрівачів, ціна буде однаковою (від 6 тис. Руб. І більше, що залежить від складності монтажу на конкретному ТЗ).

Ще відзначимо, що додаткові органи і елементи управління підігрівачем Eberspacher коштують дешевше, ніж подібні аналоги у Вебасто. Також є можливість підключення управління Гідронік через додатковий канал сигналізації.

Порада

При цьому таке підключення не призводить до втрати заводської гарантії на обігрівач. У разі необхідності реалізації додаткового управління підігрівачем зі смартфона ця можливість дозволяє заощадити близько 10 тис. Руб.

Якщо торкнутися питання гарантії, ремонту та обслуговування підігрівачів, тоді відремонтувати Гідронік буде дешевше, ніж Вебасто. Справа в тому, що Еберспехер передбачає окрему заміну різних елементів, в той час як у Вебасто розвинена практика заміни цілими модулями.

Це означає, що якщо з ладу виходить якась окрема деталь в модулі, тоді міняти потрібно весь модуль в зборі. В результаті виходить, що вартість запасних частин Вебасто вище. У порівнянні з ремонтом Вебасто дрібний ремонт Гідронік стане менш витратним.

Загальна гарантія на обидва типи підігрівачів однакова і становить 24 повних місяці з моменту установки на автомобіль. Однак умови гарантійних зобов’язань дещо відрізняються. У Вебасто гарантія повна, а Гідронік дає гарантію не на всі елементи і види комплектів.

Як приклад варто згадати штифт напруження, який Вебасто без проблем змінює по гарантії, чого не скажеш про Гідронік. Також гарантія на монтажні комплекти для вантажівок у Гідронік становить 1 рік (12 місяців), а Вебасто дає 2 роки гарантії (24 місяці).

Гідронік, Вебасто або Бинар / Планар

Тепер кілька слів про порівняння німецьких автономних передпускових підігрівачів з вітчизняною продукцією Бинар / Планар. Якщо врахувати, що бюджет перед покупкою може бути сильно обмежений, при цьому обігрівач все одно гостро необхідний, тоді можна звернути увагу на російські аналоги.

Головними їх перевагами можна вважати збалансований інсталяційний комплект, продуктивність і доступну ціну.

Вартість вдвічі менше в порівнянні з німецькими аналогами, в комплект також відразу входить пульт управління, є гарантія на 18 місяців.

У багатьох випадках ці рішення активно використовуються на недорогих легкових і комерційних автомобілях, мікроавтобусах, бюджетних позашляховиках і т.п.

При цьому до основних недоліків обігрівачів Бинар / Планар в порівнянні з Вебасто або Гідронік можна віднести помітний розкид за якістю використовуваних матеріалів і самих готових виробів, а також помітно менший ресурс вітчизняних опалювачів.

Який передпусковий підігрівач двигуна краще вибрати

Отже, давайте повернемося до основної теми і підсумовуємо отриману інформацію. Навіть з урахуванням того, що ціни на обігрівачі Вебасто і Гідронік практично однакові, саме другий варіант все одно виходить дешевше конкурента. Особливо це справедливо в тому випадку, якщо є необхідність встановлювати додаткові органи управління обігрівачем (наприклад, GSM модуль).

При цьому Вебасто по ряду параметрів (продуктивність, економічність і т.д.) виявляється кращим варіантом. Користувачі на практиці відзначають стабільність, більш низьку витрату палива і т.д. Хоча різниця по витраті пального на перший погляд здається не такий великий, після тривалої експлуатації Гідронік або Вебасто (особливо на бензинових двигунах) вона явно помітна.

Паралельно з цим споживачі відзначають кращу продуктивність апаратів Гідронік «на старті» в порівнянні з Вебасто, так як по відчуттях контур двигуна і салону прогрівається швидше. Окремим перевагою Hydronic вважається вбудована система самодіагностики обігрівача, а також можливість скинути помилки, які можуть викликати блокування підігрівача, через таймер.

При виборі також не слід забувати про повної гарантії на обладнання Webasto, тоді як у Еберспехер можуть виявитися набагато менші гарантійні терміни і перелік покриваються такою гарантією окремих елементів. При цьому одночасно справедливо і те, що після припинення гарантійних зобов’язань ремонтувати Гідронік виходить помітно дешевше.

Зверніть увагу

Що стосується особливостей самої роботи пристроїв, деякі користувачі виділяють підвищений рівень шуму Гідронік під час роботи. Гучнішим в порівнянні з Вебасто є як сам обігрівач, так і дозуючий паливоподаючі насос.

Слід додати, що в ряді випадків дистанційний запуск з пульта Гідронік може виявитися гірше за дальністю дії порівняно з аналогічними варіантами від Вебасто. Паралельно з цим часто виникає необхідність установки дистанційного запуску через мобільний телефон як на Вебасто, так і на Гідронік. Такий запуск простіше і дешевше організувати при використанні продукції Еберспехер.

Що в підсумку

З урахуванням вищесказаного виходить так, що продукція Вебасто виглядає не тільки більш надійним і економічним варіантом з розширеною гарантією, а й більш дорогим. Що стосується додаткового обладнання, а також з урахуванням подальшого післягарантійного ремонту та обслуговування, вигідніше придбати обігрівач Еберспехер Гідронік.

Наостанок зазначимо, що в цій статті були розглянуті основні сильні і слабкі сторони двох конкуруючих німецьких виробників, а також враховані відгуки автолюбителів, які активно використовують підігрівачі зазначених брендів. При цьому дати однозначну відповідь, що краще, Вебасто або Гідронік, досить важко.

Кожен продукт має як свої переваги, так і певні недоліки, при цьому на початковому етапі вартість комплектів Вебасто і Гідронік практично однакова. У будь-якому випадку, кінцевий вибір все одно залишається за споживачем.

Як працює гідронік, і краще він Вебасто?

Кожен власник автомобіля напевно не раз стикався з проблемою прогріву двигуна, коли на вулиці температура нижче нуля а ви, не шкодуючи свого “залізного коня” заводите його без прогріву, тим самим, зменшуючи термін його служби (знос при старті без прогріву приблизно такий же, як після подолання 500-600 км). Вчені не залишили таку проблему без уваги, і, завдяки їм, ми з вами розглянемо дві системи передстартового прогріву двигуна. Гідронік і Вебасто, що це таке? Це девайси конкуруючих німецьких фірм, які поставляють на ринок схожі продукти, про плюси і мінуси яких ми і поговоримо в даній статті.

Що таке гідронік

Підігрівач гідронік – це автономна система, яка прогріває автомобіль (салон, двигун) перед стартом, тим самим, розігріваючи транспортний засіб до прийнятної температури, знижуючи знос двигуна і витрату палива.

Так що ж таке гідронік на авто? По суті, це міні-двигун, який під час того, як ви будете снідати перед початком робочого дня, розігріє ваш двигун, салон, розморозить двірники і лобове скло. Hidronic виробляє німецька компанія Eberspächer.

При чому на слуху більше назва не самої фірми, а модельного ряду рідинних обігрівачів.

Крім прогріву двигуна і салону, гідронік виконує функцію підігріву. Передпусковий підігрів допомагає двигуну швидше вийти на оптимальний температурний режим. Також не будемо забувати про комфортність використання даного пристрою, а саме: для запуску опалювача використовується елемент дистанційного керування, який працює в режимі встановленого часу з обраної вами температурою.

Принцип роботи рідинного обігрівача

Робота рідинних опалювачів, таких як Вебасто або гідронік, заснована на нагріванні охолоджуючої рідини, яка прогріває двигун. Також, в процесі роботи пристрою, включається вентилятор автомобіля – таким чином прогрівається салон.

Важливо! Гідронік – це міні-двигун, який витрачає пальне і «садить» ваш акумулятор, так що варто враховувати цей факт, якщо ви задумаєтеся про покупку пристрої.

  • Основні складові рідинного обігрівача:
  • • мотор-компресор;
  • • топліводозірующій насос;
  • • блок керування;
  • • свічка розжарення;
  • • рідинна помпа;
  • • датчик полум’я;
  • • датчик температури;
  • • датчик перегріву.
  • Передпусковий підігрівач hydronic працює наступним чином:

Паливо надходить в піч з окремого або основного бака за підтримки насоса. Підвищується температура і нагрівається охолоджуюча рідина, яка виводить машину з «напівмертвого» стану.

Після збільшення температури всередині рідинного обігрівача до 70 градусів, включається вентилятор і починається прогрів салону. При цьому всьому основний двигун залишається вимкненим і не споживає пального.

Робочий принцип полягає в тому, щоб використовувати власну систему охолодження двигуна для його ж прогріву.

Важливо! Рідинний обігрівач під час роботи не запускає двигун, так як використовує систему охолодження автомобіля в «зворотному напрямку». Не потрібно експериментувати і прогрівати машину шляхом включення Гідроніка (Вебасто) і запуску двигуна.

Яку потужність Гідроніка вибрати для авто

Автомобілі бувають різні і, відповідно, різними по потужності і видів палива, бувають гідронік. Коли ви вже твердо вирішили придбати рідинний обігрівач, виникають наступні питання: «А наскільки потужний девайс мені потрібен? Чи впливає потужність на споживання палива та електроенергії? ” Не хвилюйтеся! Ми за вас вирішимо проблему вибору потужності для вашого автомобіля.

Почнемо з того, що такий пристрій, як гідронік, можна встановлювати як на легкові, так і в вантажні автомобілі. Отже, вони діляться по потужності, яка впливає на квадратуру площі, що обігрівається вашого авто і швидкості прогріву циркулюючої охолоджуючої рідини.

  1. Є такі класифікації hydronic :
  2. • hydronic 4
  3. • hydronic 5
  4. • hydronic 10
  5. • hydronic 24
  6. • hydronic 30
  7. • hydronic 35

Цифра означає вольтаж Гідроніка (його потужність), яка безпосередньо залежить від об’єму двигуна. Якщо у вас двигун з об’ємом до 2,2 літра, то для вашого «залізного коня» найкраще підійде hydronic 4. Власне, ви можете взяти і версію старіший, але від цього ви швидше програєте, ніж виграєте.

Якщо обсяг від 2,2 до 5,5 літрів, то сміливо купуйте hydronic 5, який зможе відмінно справітьсясо своїм завданням.
Але як бути тим власникам, у яких вантажні авто або автобуси? Для вас компанія eberspacher зробила hydronic 24, hydronic 30 і hydronic 35, які зможуть прогріти величезний обсяг охолоджуючої рідини і чималу квадратуру салону.

Важливо! Зі збільшенням потужності збільшується і розмір пристрою, тому перед покупкою уточніть габарити hydronic і визначитеся, чи вистачить для нього місця.

Що краще гідронік або Вебасто

  • Якщо розглядати гідронік і Вебасто з точки зору витрат палива, то отримуємо наступне:
  • • гідронік при максимальній потужності витрачає 600 мл на годину, при мінімальній – 200 мл
  • • Вебасто на максимумі «з’їсть» всього 510 мл палива, а на мінімумі у вас витратиться 260 мілілітрів.

Так що ж краще, гідронік або Вебасто? З точки зору економії палива на перше місце вийшов Вебасто (з економією в 20%). У свою чергу, Вебасто поступається гідронік в швидкості обігріву салону. Вебасто можна керувати за допомогою програми на смартфоні.

У плані енергоспоживання Вебасто також поводиться куди краще і енергоефективніше.

«Гідронік або Вебасто» – відгуки на цю тему зустрічаються в багатьох форумах, де обговорюють принцип роботи в різних умовах, економічність і надійність. Якщо переглянути пару десятків коментарів, то можна знайти один аспект, який хвилює всіх – можливість лагодження і робота при наднизьких температурах. Гідронік можна ремонтувати, на відміну від Вебасто, і коштує він дешевше разом з установкою. При особливо низьких температурах Вебасто і гідронік можуть видавати помилки і блокуватися, але Вебасто можна з легкістю розблокувати вручну, а гідронік доведеться віддавати в сервісний центр.

Тепер ви знаєте достатньо для того, щоб вибрати для себе найбільш оптимальну систему передстартового прогріву, яка підійде саме для вашого автомобіля. Гідронік або Вебасто – вирішувати вам.

Якщо враховувати те, що розробники цих девайсів раніше працювали в одній компанії, то можна зробити висновок, що ці пристрої мають не сильно великі відмінності.

Тому при покупці виділяйте особисто для себе головні характеристики паливного обігрівача і сміливо робіть покупку.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…