Що краще, ланцюг або ремінь грм?  Порівняння і огляд

У середовищі автолюбителів не вщухатимуть суперечки, який привід механізму ГРМ краще: ремінний або ланцюгової? Розберемося і збираємо всі аргументи за і проти

У середовищі автолюбителів ніколи не вщухнуть суперечки, який привід газорозподільного механізму краще: ремінний або ланцюгової? Ще раз розбираємося в проблемі і збираємо воєдино всі аргументи за і проти.

Спочатку були шестерні Почнемо з історії питання. На зорі створення двигунів внутрішнього згоряння найпростішим і логічним був привід розподільного вала за допомогою шестерень.

Потрібно, щоб распредвал обертався вдвічі повільніше колінчастого вала, а тому дві шестерні з числом зубів, що відносяться як 1: 2, представлялися ідеальним рішенням.

Схема з шестерінчастим приводом має найвищу надійністю.

Шестеренний привід ГРМ зберігся на сучасних V-образних багатоклапанних моторах. Це стало можливим тому, що розподільчі вали, розташовані в розвалі V-образного блоку циліндрів, знаходяться відносно близько до колінчастого валу.

На ланцюг його! Конструктори автомобільних двигунів досить швидко прийшли до висновку, що розподільного валу місце поруч з клапанами. Це рішення спрощує привід клапанів і знижує інерційність, що особливо важливо для високооборотних моторів.

І відстань між розподільним і колінчастим валами стало дуже багато, особливо на длінноходниє двигунах. Такими називають мотори, у яких хід поршня більше, ніж діаметр циліндра. На той час уже були освоєні у виробництві втулочно-роликові ланцюги, які і стали застосовувати для приводу распредвалов.

Передавальне відношення забезпечувала дворазова різниця в числі зубів ведучої і веденої шестерень. А ланцюга застосовували дворядні, для надійності.

Зверніть увагу

Зазначу, що при використанні ланцюгового приводу завжди виникають складні коливання системи, викликані нерівномірністю роботи ланцюга.

Для гасіння цих коливань мотористам доводиться встановлювати заспокоювачі у вигляді пластмасових (іноді сталевих обрезиненних) пластин. При цьому ланцюг необхідно натягувати.

Робити це доводиться і відразу після складання мотора, і в процесі експлуатації в зв’язку з подовженням (витяжкою) ланцюга.

Світове моторобудування між тим перейшло на зубчасті ланцюга, що дозволило знизити шум і знос. Досягнутий такий ефект завдяки тому, що кількість пластин, які працюють в парі з валиками ланцюга, збільшено до чотирьох навіть в найпростіших конструкціях.

Другим фактором, продовжити термін служби ланцюгів і зробили їх обслуговуються, стало застосування гідравлічних натяжителей.

Такі пристрої забезпечують постійне необхідне натягнення ланцюга, особливо якщо забезпечені храповим механізмом, який вже не віддасть назад відвойовану у ланцюзі слабину.

В сучасних багатоциліндрових V-подібних двигунах ланцюгів може бути кілька, включаючи і невеликий ланцюжок приводу масляного насоса.

На оппозітних двигунах конструктори теж застосовують ланцюгової привід.

Так, до речі, ви в курсі, що на народного улюбленця Логане варто ланцюг? «Ні, неправда, автор збожеволів! Там ремінь! » – скажете ви. А ось і ні. Масляний насос на цьому гідному двигуні дійсно призводить невелика ланцюг.

Явище ременя народу До пори до часу неметалеві матеріали використовувалися в двигуні тільки у вигляді прокладок або сальників. Як раптом в середині п’ятдесятих років минулого століття американці вперше налагодили привід распредвала гумовим ременем.

важливо

Звичайно, це був не такий ремінь, який крутить генератори і компресори кондиціонера.

По-перше, потрібно синхронне обертання валів, тобто має бути виключено прослизання ременя, а по-друге, міцність ременя і його зубів повинні забезпечувати працездатність двигуна протягом тривалого терміну.

Плюси ремінного приводу

Менший шумРемень дозволяє уникнути резонансних коливань, тому що число зубів непарне і некратними кількості зубів шестерень .. Наприклад, 111 зубів було у двигуна колись популярної вазовской “вісімки”. Таких моторних ланцюгів не буває в природі: число ланок завжди четное.Ремень завдяки своїй еластичності добре гасить крутильні колебанія.Не вимагає гідравлічного натяжителя: ременя досить недорогого пружинного натяжітеля.Нечувствітелен до якості залитого в двигун масла, його кількості і величиною давленія.На частини моторів його досить легко оглянути. Але, на жаль, на деяких моторах буває потрібно демонтувати опору силового агрегата.Заменіть ремінь простіше. Це можна зробити навіть своїми силами.

Маса двигуна з ремінним приводом трохи нижче.

  • Мінуси ремінного приводу

Двигун з ремінним приводом має велике число валів, що виходять з масляною порожнини назовні. Це – більше число сальникових ущільнень, причому текти з них і буде виводити ремінь з строя.Очень низькі температури, як і потрапляння води, представляють для ременя серйозну угрозу.Ресурс ременя обмежений не тільки пробігом, але і часом. Гума схильна до старенію.На збереження ременя впливає стан натяжних і обвідним роликів, а також помпи, яка часто наводиться тим же ременем. Мастило в роликах пересихає від часу і спеки, а помпу виводить з ладу застосування неякісних охолоджуючих жідкостей.Требует періодичних замін відповідно до таблиці регламентних робіт.

Ремінь рветься миттєво, часто без всяких попереджувальних звуків.

  1. Плюси ланцюгового приводу

Для першого власника ланцюг дешевше в експлуатації. Регламентних робіт по заміні ланцюга в жодній сервісній книжці, які дуже багато виробників ведуть до 100 тис. Км. не бачив ні разу.Високій ресурс, особливо для знаменитих двигунів 80-90 років з ланцюгами, що мають два і більше ряда.Цепь захищена від зовнішніх несприятливих чинників, завжди змазана і при справному натягувачем – натянута.Цепь завдяки продуманій системі заспокоювачів і натяжителей відчуває навіть менші коливання, ніж ремень.Цепь – знахідка для тих, хто їздить мало. Вона не потребує заміни «за віком».

Ланцюг перед «смертю» почне «проситися» на заміну підвищеним шумом, і у власника є шанс не упустити цей момент.

  • Мінуси ланцюгового приводу

Двигуни з ланцюговим приводом кілька тяжелее.Гідронатяжітель ланцюга без храпового механізму може погано працювати при недостатньому тиску масла. Таке можливо при використанні систем «старт-стоп» Можливе перескакування ланцюга при обертанні мотора в зворотну сторону, що трапляється при паркуванні з включеною передачею на крутому склоне.Насос охолоджуючої рідини практично завжди у таких моторів обертає ремінь допоміжних агрегатів. Його по регламенту часто не змінюють – мовляв, він не найважливіший. А при обриві далеко не заїдеш через перегрів двигуна.

Зустрічалися в історії двигуни з ресурсом ланцюга, що не перевищує 50 тис. Км. Ну, тут за приказкою – «В сім’ї не без виродка».

висновки

Спосіб приводу газорозподільного механізму – ременем або ланцюгом – рідко стає визначальним фактором при виборі автомобіля. Але задуматися все-таки змушує. Адже він часом може змінити долю автомобіля.

Якщо дана модель двигуна не славиться малим ресурсом ланцюга (відгуки на профільних форумах вам на допомогу), то ланцюговий привід краще ремінного. Ремінний привід витримує тільки пробіг до регламентної заміни, а ланцюг може ходити довше.

Що краще, ланцюг або ремінь грм?  Порівняння і огляд

– Що я зроблю, якщо стану ̶ц̶а̶р̶е̶м̶ президентом Росії. – Дипломатія в плавках: Політичний броманс часів холодної війни – Через якогось запаху можуть відправити на медобстеження? – Чорні діри не тільки в космосі. Скільки грошей іде на ремонт доріг? – Як радянська Росія перший мирний договір з Німеччиною уклала – Від якої кількості спиртного починає руйнуватися печінку: відповідь медиків – 10 ознак того, що вам екстрено треба кидати пити – Гроші в паніці тікають з Росії – Хто виграв від розвалу СРСР? – Депутат Карелін жене народ з шиї держави: там всі місця зайняті

06: 27Ноябрь, 20 2018 1 586

Що краще, ланцюг або ремінь грм?  Порівняння і оглядЩо краще, ланцюг або ремінь грм?  Порівняння і оглядЩо краще, ланцюг або ремінь грм?  Порівняння і огляд

Що краще ланцюг або ремінь: як визначити

Що краще, ланцюг або ремінь грм?  Порівняння і оглядЛанцюг або ремінь, що вибрати

Часто автомобілісти-початківці цікавляться, а що ефективніше ланцюг або ремінь грм? На думку журналістів «коліс», це питання навіть входить в 10-у самих філософських в автомобілебудуванні. І дійсно, поряд з питаннями про правом / лівому кермі, МКПП / АКПП, дизелем / бензином і дана тема часто фігурує на автофорум і автосайти. Будемо розбиратися грунтовно.

Отже, сьогодні в гумовий ремінь вірять автовиробники-гіганти. На відомі «вісімки» V8 і «шістки» V6 від Фольксваген, Тойоти і Опель ставиться саме такий варіант. Але, все одно, питання про те, що краще, залишається актуальним, як і раніше.

ланцюг

УВАГА! Знайдений абсолютно простий спосіб скоротити витрату палива! Не вірите? Автомеханік з 15-річним стажем теж не вірив, поки не спробував. А тепер він економить на бензині 35 000 рублів на рік! Читати далі”

зміст

  • 1 Ланцюг
  • 2 Ремінь
  • 3 Порівняльний тест

Це відтестовані роками механізм, який є досить простим і не дорогим, якщо порівнювати чисто на тлі моторних параметрів. Так гучний, але завдяки якісній шви більшості автомоделей, даний ляп ланцюга практично непомітний. Найчастіше всередині машини взагалі не чутна робота цього механізму.

Примітка. Наприклад, якщо порівнювати два відомих мотора VW- TSI на 1.4 літра і EA111 на 1.6 л, тобто різниця. Останній явно шумить, і це зовсім не через те, що він «атмосферник».

Насправді проблема криється в іншому. Саме в даному випадку в наявності хвороба старих моторів. Вона полягає в тому, що ланцюг на такі ДВС ставиться 2-рядна. Це в кілька разів підвищує її характеристики, але під дією різних сил вона, хоча і не обривається, але розтягується. В результаті від розтягування вона починає сильно шуміти, хоча і не перескакує по зубах.

Що краще, ланцюг або ремінь грм?  Порівняння і огляд

Модернізація ДВС почалася з того, що розмір моторів стали зменшувати з метою збільшення салонного простору, а на деяких «переднепріводах» взагалі встановлювали ДВС не вздовж, а впоперек.

Апріорі стали зменшувати в розмірах і ланцюги, які трансформувалися з 2-рядних в 1-рядні, ставши набагато компактніше.

І насправді, на сучасній «вісімці» того ж VW, ланцюг грм не товще велосипедної ланцюга.

Розмір ланцюга дуже важливий. Від цього залежить її маса, та й крім того, вона розташовується трохи інакше, ніж ремінь. А конкретніше, прямо в масляній ванні, всередині грм.

Що це означає? Все просто: ГБЦ за всіма законами автомобільного інжинірингу повинна бути довшою на ширину ланцюга. Виходить, що зайві міліметри, це збільшення маси металу в кілька разів.

Все це негативно позначається на роботі мотора, він починає більше шуміти і т.д.

Примітка. Як правильно помітили досвідчені автомобілісти, ДВС починає голосніше ревіти перед тим, як потрапити на капіталку. І ланцюги теж поводяться подібним чином, але їх передсмертний брязкіт не завжди чути через вдало проведеної шви автомоделей останніх років.

Примітно, що стару 2-рядну ланцюг ще можна було назвати «вічної». Так, рев жахливий стояв, але навіть після 1-ї гілки, вона могла продовжувати функціонувати ще дуже довго. Все було придумано толково, навантаження на обидві гілки розподілялася рівномірно.

А ось модернізація ДВС, пов’язана з полегшенням його конструкції, укороченням розмірів і перестановки його положення дало зворотний ефект.

Порада

Неприємний сюрприз полягав в тому, що залізні ланцюги помітно знизили свій експлуатаційний ресурс і стали такими ж «витратниками», як і ремені.

Питається, навіщо тоді ставити важкі металеві елементи, якщо можна обійтися гумовими? І це ще при тому, що заміна ланцюга обходиться в рази дорожче.

Що краще, ланцюг або ремінь грм?  Порівняння і оглядЛанцюговий привід проти ременя грм

Ось, наприклад, приблизна вартість заміни ланцюга на «четвірках» дорівнює мінімум 30 000 рублів. Це в три рази більше, ніж обійшлося б заміні ременя, навіть самого кращого.

А якщо треба змінити грм-комплект на ДВС останніх років з ланцюгом, доведеться затратити не менш 100 000 рублів, що і за складністю робіт рівносильно капітального ремонту, адже доводиться демонтувати мотор, знімати ГБЦ і т.д.

Власникам Мерседеса М272 така ситуація повинна бути знайомою.

Ми не стверджуємо, що купувати сьогодні автомобілі з ланцюговим приводом ГРМ не варто. Просто треба буде вкрай ретельно перед покупкою оглянути привід, аналізувати і порівняти результати по гучності і робочого ходу, зносу витратних матеріалів і т.д.

Чи виправдано подив багатьох автолюбителів, які запитують: а чому ланцюг досі в справі, якщо все так погано? Якби у нього були одні недоліки, автовиробники давно б відправили її на спокій, а ремінь б панував і правил один.

Очевидно, що у ланцюга теж є свої переваги. І в першу чергу вони пов’язані з цілісної захистом від усіх негативних впливів, включаючи бруд, воду, атмосферні перепади і т.д.

Ланцюг, при всьому тому, що схильна до корозії, не боїться атмосферних перепадів, бруд не робить ніякого впливу на її роботу.

Ремінь б уже 100 разів порвався, якби така ж кількість впливів чинився на нього.

Друга перевага ланцюга в непорушності настановних грм міток. Під тиском ланцюг практично не розтягується, ДВС на високих оборотах зберігає початкове положення валів, а це надійна гарантія збереження динаміки.

І нарешті, третій плюс, який виділяють експерти – стійкість до різних навантажень. Вона в кілька разів більше, ніж у ременя. Якщо все гаразд ролик-натягувач, практично ніколи не збиваються фази ГРС, ланцюг не стрибає.

Що краще, ланцюг або ремінь грм?  Порівняння і оглядЛанцюг стійкість до перевантажень

Крім усього іншого, не можна забувати про те, що ланцюговий привід не зобов’язаний бути герметичним, що робить його апріорі конструктивніше краще. Ніякого секрету тут немає – просто будь-який принцип, пов’язаний з фазами ГРС, заснований на мастильної циркуляції. А ось ремінь його боїться, як вогню, а ланцюг – немає.

ремінь

Безумовно, як це дивно не звучить, але найголовнішим плюсом його стають показники растягіваемості. Дійсно, завдяки рекордній еластичності він успішно гасить різні коливання, які можуть негативно позначитися на ресурсі вальних складових. Вдало справляється ремінь через свою еластичності і з вібраціями різного роду.

Функціонує ремінь практично безшумно, якщо все гаразд, звичайно. Він може бути досить довгим, і одночасно добре натягується кількома роликами, жодним чином не позначаючись на правильності встановлених фаз ГРС.

Ремінь не вимагає мастила, хоча про старі і відпрацьовані ремені таке не скажеш. Однаково ефективно функціонує він на холодному і гарячому ДВС (і тут все залежить від стану ременя). Якщо ремінь зроблений відомою фірмою, то ресурс його, як правило, великий.

Що краще, ланцюг або ремінь грм?  Порівняння і оглядАле найулюбленіше позитивна якість ременя для автомобілістів, це простота заміни. Не потрібно знімати двигун, розбирати ГБЦ або коробку. Все просто – купив новий ремінь за доступною ціною, і сам поміняв без проблем.

ДВС, оснащеним ременем, більш компактний і легкий, це само собою зрозуміло. Які це дає плюси, здогадатися нескладно.

На жаль, і ремінь не ідеальний. Недоліки є і у нього. Наприклад, швидка вразливість. Він боїться води, мастильної рідини і морозу. Гума швидко застаріває, що позначається на швидке зношення. Незважаючи на вказаний виробником «пробежочний» інтервал, більшість ременів при активній експлуатації не витримують і половини терміну.

Одна з поширених хвороб ременя має на увазі його прослизання при завищених навантаженнях. Наприклад, якщо мотор автомобіля перекрутить, є велика ймовірність зіскоку ременя.

порівняльний тест

ремінь ланцюг
плюс Еластичний, що допомагає гасити різні коливання двигуна і працювати безшумно Надійна і не схильна до впливу пилу, бруду і т.д.
мінус швидко рветься гучна
плюс варто дешевше Чи не розтягується, що позитивно позначається на ГРС фазах і потужності характеристики ДВС не падають навіть на найвищих обертах
мінус Боязнь масла, води, бруду дорогий ремонт

Як бачимо, кожен з елементів грм має, як свої плюси, так і мінуси. Це і пояснює частково той факт, що ланцюг досі популярна, а ременя не дістаються всі лаври переможця.

Втомився платити за штрафи? Вихід є!

Забудьте про штрафи з камер! Абсолютно легальна новинка – Глушилка камер ГИБДД, приховує ваші номери від камер, які стоять по всіх містах. Детальніше за посиланням.

  • Абсолютно легально (стаття 12.2);
  • Приховує від фото-відеофіксації;
  • Підходить для всіх автомобілів;
  • Працює через роз’єм прикурювача;
  • Не викликає перешкод в радіоприймачі і стільникових телефонах.

Який привід клапанів ГРМ краще – ремінь або ланцюг

Як відомо, до цих пір не вщухають суперечки про те, який привід для клапанів ГРМ краще. Деякі доводять, що краще ременя нічого не знайти, інші наводять як приклад ланцюг. Сьогодні технічний прогрес дозволив забути все стереотипи і переконання, що стосуються абсолютної переваги міцної ланцюга ГРМ.

Раніше було не до цього

Раніше моторам жилося набагато простіше. Не було такої кількості машин навколо, і обмежень по викидах в навколишнє середовище шкідливих газів не існувало. І ніхто не думав про те, що краще – ремінь або ланцюг.

Що краще, ланцюг або ремінь грм?  Порівняння і огляд

Ланцюговий привід клапанів автомобіля

Перша машина з ремінним приводом з’явилася тільки в 1961 році. Тоді це була занадто нетривка складова, ніяк не спроможна конкурувати з міцною ланцюгом.

До цього в двигуні використовувалися лише шестерні і вал з двома конічними парами (та ж ланцюг). На практиці ланцюг вибирали частіше, тим більше, коли мова йшла про масове виробництво.

І вона «дожила» до сьогоднішнього дня, конкуруючи з ремінним приводом.

У чому перевага ременя?

Навіть найзапекліші прихильники ланцюгового приводу давно звернули увагу на зубчастий ремінь. Згодом його модернізували, забезпечивши надійну і довговічну роботу. Зрозуміло, що раніше про це і мріяти не можна було.

І якщо на той час ресурс такого приводу викликав сумніви в порівнянні з міцною ланцюгом, то сьогодні відбувається навіть навпаки. У деяких випадках з ланцюгом проблем більше.

Багато великі автовиробники це знають, і вони пройшли довгий шлях, повний постійних дискусій про те, що ж все-таки краще. Виходить, що прогрес змішав усі карти.

Що краще, ланцюг або ремінь грм?  Порівняння і огляд

Ремінний привід клапанів автомобіля

Варто відзначити, що ланцюга доводиться витримувати величезні навантаження після того, як на дизельних моторах стали підвищувати тиск упорскування. В принципі, вона не деформується, так як дуже міцна. Можна сказати, що вона не здатна витримувати навантаження настільки, щоб вони не передавалися на інші деталі.

Навпаки, зубчастий ремінь зроблений таким гнучким і еластичним, що здатний згладжувати ці самі навантаження. Тому сьогодні на дизельні двигуни стали встановлювати або зубчастий варіант, або ж класичного зразка роликовую ланцюг.

Що стосується бензинових моторів, то тут ланцюга живеться чи не простіше. Це сталося з тих пір, як впровадили екологічний стандарт Євро 4. Справа в тому, що в цьому випадку електроніка автомобіля строго стежить за тим, щоб газорозподіл не збивав. В іншому випадку в повітря потраплятиме більше токсичних речовин.

Що краще, ланцюг або ремінь грм?  Порівняння і огляд

Гідравлічний натягувач для компенсації розтягування

З огляду на те, що ланцюг з часом розтягується, розробники придумали спеціальний гідравлічний натягувач, який повинен компенсувати розтягнення. Якщо ж натягувач не справляється, то включається контрольна лампа несправності силового агрегату. Чому ж таке відбувається?

Як правило, можливий вихід з ладу самого натяжителя або утворення відкладень внаслідок використання неякісного масла. До речі, несвоєчасна заміна масла також впливає на роботу ланцюга.

висновок

Підведемо підсумок. Можна сказати, що зубчастий ремінь набагато краще ланцюга, адже він володіє чималими перевагами (вони наведені нижче). Але це не зовсім так, адже такий привід має і більше недоліків, в порівнянні з ланцюгом.

  • Відео про те, як замінити ремінь ГРМ:
  • Відео про те, як замінити ланцюг ГРМ:
  • плюси:
  • Ремінний привід працює тихіше, ніж ланцюг, гума не шумить, стикаючись з металом.
  • Ремінь краще ланцюга, так як він більш еластично і, по суті, є ідеальним варіантом для двигуна внутрішнього згоряння. В такому моторі виникають нетривалі пікові навантаження. Таке помічається, наприклад, на дизелях з насос-форсунками або уприскуванням Комон Райл.
  • Сучасний ремінь має великий ресурс, тому що виготовлений з нових матеріалів. Це дозволяє експлуатувати ремінь ГРМ набагато довше, ніж раніше.

мінуси:

  • Заміна ременя набагато дорожче обходиться. Це можна пояснити тим, що ремінь частіше рветься, на старих двигунах міняти його доводиться кожні 60 тис. Км пробігу або раз на три роки.
  • Серед слабких сторін ременя особливо виділяється його неміцність. Рветься він моментально, і дізнатися своєчасно про це не представляється можливості. Навпаки, ланцюг сигналізує про вихід з ладу своєрідним шумом.
  • Ремінь складніше обслуговувати і потрібно строго дотримуватися певної процедури. В іншому випадку ремінь може порватися, навіть не простягнувши і двох років.

Ланцюг або ремінь: який привід ГРМ краще? – Клуб Лада Веста

Почнемо з історії питання. На зорі створення двигунів внутрішнього згоряння найпростішим і логічним був привід розподільного вала за допомогою шестерень. Потрібно, щоб распредвал обертався вдвічі повільніше колінчастого вала, а тому дві шестерні з числом зубів, що відносяться як 1: 2, представлялися ідеальним рішенням.

Схема з шестерінчастим приводом має найвищу надійністю. Недарма на знаменитому танку Т-34 встановлювався двигун В-2, у якого не тільки привід клапанів, а й усіх допоміжних агрегатів здійснювався шестернями.

Передвоєнні, та й деякі післявоєнні легкові автомобілі вітчизняного виробництва також мали шестерінчастий привід ГРМ з нижнім розташуванням распредвала.

На ланцюг його!

Конструктори автомобільних двигунів досить швидко прийшли до висновку, що розподільного валу місце поруч з клапанами. Це рішення спрощує привід клапанів і знижує інерційність, що особливо важливо для високооборотних моторів.

І відстань між розподільним і колінчастим валами стало дуже багато, особливо на длінноходниє двигунах. Такими називають мотори, у яких хід поршня більше ніж діаметр циліндра. На той час уже були освоєні у виробництві втулочно-роликові ланцюги, які і стали застосовувати для приводу распредвалов.

Передавальне відношення забезпечувала дворазова різниця в числі зубів ведучої і веденої шестерень. А ланцюга застосовували дворядні, для надійності.

Вперше на масовому вітчизняному двигуні ланцюгової привід з’явився на моськвічовській двигуні УЗАМ-412, розробленому в першій половині 60-х років минулого століття. А незабаром почалася тріумфальна хода Жигулів, на яких, аж до початку вісімдесятих, безроздільно панував ланцюгової привід распредвала.

Зверніть увагу

Зазначу, що при використанні ланцюгового приводу завжди виникають складні коливання системи, викликані нерівномірністю роботи ланцюга.

Для гасіння цих коливань мотористам доводиться встановлювати заспокоювачі у вигляді пластмасових (іноді сталевих обрезиненних) пластин. При цьому ланцюг необхідно натягувати.

Зверніть увагу

Робити це доводиться і відразу після складання мотора, і в процесі експлуатації в зв’язку з подовженням (витяжкою) ланцюга.

Звідки береться «витяжка»? Цікаве питання. Звичайно, не може бути й мови про подовження під навантаженням кожної окремої платівки, що становить ланцюг.

Розрахувати на міцність ці елементи простіше простого. Подовження ланцюга відбувається при зносі, збільшенні зазору в кожному шарнірі, а їх, як правило, більше сотні.

Відповідно і сумарна довжина ланцюга може рости на кілька міліметрів у міру зносу.

Ранні імпортні і описані вище вітчизняні двигуни мали механічні натяжители з пружиною, що обслуговуються при кожному ТО. При цьому ланцюзі на наших моторах (нагадаю, дворядні) ходили при належному обслуговуванні трохи більше 100 000 км.

Далі тольяттинские моторобудівники на багато років припинили розробляти нові конструкції з ланцюговим приводом, і тільки при модернізації старого доброго двигуна робочим об’ємом 1,7 л для Chevrolet Niva і Lada 4 × 4 трохи змінили конструкцію. Замість дворядної застосували однорядну ланцюг, забезпечивши її гідравлічним натяжителем.

Зауважу, що при рівній якості матеріалів ресурс однорядной ланцюга менше: адже в дворядної ланцюга поверхонь пластин, взаємодіючих з валиками, мінімум три, а в однорядною – тільки дві.

Світове моторобудування між тим перейшло на зубчасті ланцюга, що дозволило знизити шум і знос. Досягнутий такий ефект завдяки тому, що кількість пластин, які працюють в парі з валиками ланцюга, збільшено до чотирьох навіть в найпростіших конструкціях. Другим фактором, продовжити термін служби ланцюгів і зробили їх обслуговуються, стало застосування гідравлічних натяжителей. Такі пристрої забезпечують постійне необхідне натягнення ланцюга, особливо якщо забезпечені храповим механізмом, який вже не віддасть назад відвойовану у ланцюзі слабину.

Так, до речі, ви в курсі, що на народного улюбленця Логане варто ланцюг? «Ні, неправда, автор збожеволів! Там ремінь! » – скажете ви. А ось і ні. Масляний насос на цьому гідному двигуні дійсно призводить невелика ланцюг.

Явище ременя народу

До пори до часу неметалеві матеріали використовувалися в двигуні тільки у вигляді прокладок або сальників. Як раптом, в середині п’ятдесятих років минулого століття, американці вперше налагодили привід распредвала гумовим ременем.

Звичайно, це був не такий ремінь, який крутить генератори і компресори кондиціонера.

По-перше, потрібно синхронне обертання валів, тобто має бути виключено прослизання ременя, а по-друге, міцність ременя і його зубів повинні забезпечувати працездатність двигуна протягом тривалого терміну.

важливо

На просторах нашої Батьківщини ремінь з’явився вперше на двигуні ВАЗ-2105. Заводчани змінили конструкцію двох базових деталей – блоку циліндрів і його головки, щоб не відставати від світового прогресу автомобілебудування.

Ремені ходили не дуже довго, були пристойною головним болем для господарів, але їх обрив ні фатальний для мотора. Конструкція передбачала, що при будь-яких взаємних положеннях колінчастого і розподільного валів зустрічі клапанів з поршнями не відбувалося.

Іншими словами, навіть в дорозі – замінив ремінь і їдь далі. Правда, такий мотор випускали не дуже довго.

З появою передньопривідного сімейства ВАЗ ремінь став основним типом приводу ГРМ. Були в лінійці нових моторів і «втиковие», і «невтиковие» моделі і їх модифікації. Але поступово вимоги до потужності і екології призвели до необхідності навіть восьмиклапанний двигун зробити по конструкції втиковим. А у шестнадцатиклапанник подібна конструкція була спочатку.

Але російського умільця так просто сучасними Євронорми не візьмеш. Зараз у продажу є поршні, що запобігають зустріч клапанів при обриві ременя, – і до восьми, і до шестнадцатиклапанник. Про що це говорить? Про те, що ремені-то, схоже, рвуться, як і раніше, ну а попит народжує пропозицію. До слова, для імпортних двигунів я таких поршнів в продажу не зустрічав.

Плюси ремінного приводу

Мінуси ремінного приводу

  • менший шум
  • Ремінь дозволяє уникнути резонансних коливань, тому що число зубів непарне і некратними кількості зубів шестерень .. Наприклад, 111 зубів було у двигуна колись популярної вазовской “вісімки”. Таких моторних ланцюгів не буває в природі: число ланок завжди парне.
  • Ремінь, завдяки своїй еластичності, добре гасить крутильні коливання.
  • Не потребує гідравлічного натяжителя: ременя досить недорогого пружинного натяжителя.
  • Нечутливий до якості залитого в двигун масла, його кількості і величиною тиску.
  • На частині моторів його досить легко оглянути. Але, на жаль, на деяких моторах буває потрібно демонтувати опору силового агрегату.
  • Замінити ремінь простіше. Це можна зробити навіть своїми силами.
  • Маса двигуна з ремінним приводом трохи нижче.
  • Двигун з ремінним приводом має велике число валів, що виходять з масляною порожнини назовні. Це – більше число сальникових ущільнень, причому текти з них і буде виводити ремінь з ладу.
  • Дуже низькі температури, як і потрапляння води, представляють для ременя серйозну загрозу.
  • Ресурс ременя обмежений не тільки пробігом, але і часом. Гума схильна до старіння.
  • На збереження ременя впливає стан натяжних і обвідним роликів, а також помпи, яка часто наводиться тим же ременем. Мастило в роликах пересихає від часу і спеки, а помпу виводить з ладу застосування неякісних охолоджуючих рідин.
  • Вимагає періодичних замін відповідно до таблиці регламентних робіт.
  • Ремінь рветься миттєво, часто без всяких попереджувальних звуків.

Плюси ланцюгового приводу

Мінуси ланцюгового приводу

  • Для першого власника ланцюг дешевше в експлуатації. Регламентних робіт по заміні ланцюга в жодній сервісній книжці, які дуже багато виробників ведуть до 100 тис. Км. не бачив жодного разу.
  • Високий ресурс, особливо для знаменитих двигунів 80-90 років з ланцюгами, що мають два і більше ряди.
  • Ланцюг захищена від зовнішніх несприятливих чинників, завжди змазана і при справному натягувачем – натягнута.
  • Ланцюг, завдяки продуманій системі заспокоювачів і натяжителей, відчуває навіть менші коливання, ніж ремінь.
  • Ланцюг – знахідка для тих, хто їздить мало. Вона не потребує заміни «за віком».
  • Ланцюг перед «смертю» почне «проситися» на заміну підвищеним шумом, і у власника є шанс не упустити цей момент.
  • Двигуни з ланцюговим приводом трохи важче.
  • Гидронатяжитель ланцюга без храпового механізму може погано працювати при недостатньому тиску масла. Таке можливо при використанні систем «старт-стоп».
  • Можливо перескакування ланцюга при обертанні мотора в зворотну сторону, що трапляється при паркуванні з включеною передачею на крутому схилі.
  • Насос охолоджуючої рідини практично завжди у таких моторів обертає ремінь допоміжних агрегатів. Його по регламенту часто не змінюють – мовляв, він не найважливіший. А при обриві далеко не заїдеш через перегрів двигуна.
  • Зустрічалися в історії двигуни з ресурсом ланцюга, що не перевищує 50 тис. Км. Ну, тут за приказкою – «В сім’ї не без виродка».

висновки

Спосіб приводу газорозподільного механізму – ременем або ланцюгом – рідко стає визначальним фактором при виборі автомобіля. Але задуматися все-таки змушує. Адже він часом може змінити долю автомобіля. Характерний приклад з нашої редакційної грантів.

Якщо дана модель двигуна не славиться малим ресурсом ланцюга (відгуки на профільних форумах вам на допомогу), то ланцюговий привід краще ремінного. Ремінний привід витримує тільки пробіг до регламентної заміни, а ланцюг може ходити довше. Недарма ж існує рада: купуєте беушний автомобіль – відразу замініть всі ремені, включаючи ГРМ.

Не хочу нікого образити, але власники автомобілів, де привід ГРМ здійснюється ланцюгом, дещо поблажливо дивляться на тих, хто періодично замислюється: «А як там поживає мій ремінь? ..»

Розкажіть в коментарях, який тип приводу ГРМ подобається вам і чому.

Вибираємо привід ГРМ: ланцюгової або пасової

Ремінь ГРМ не випадково вважають найбільш важливою частиною автомобіля, так як при його розриві не зможе функціонувати двигун, а значить, і весь автомобіль. При цьому на сучасні автомобілі встановлюються різні ремені – ланцюгові і ремінні. Який з них краще, сказати неможливо, оскільки у кожного є свої як свої переваги, так і недоліки, в яких ми сьогодні постараємося розібратися.

1. Всі особливості ланцюгового приводу

Як відомо, ремінь ГРМ відповідає за зв’язок і синхронізацію роботи розподільного вала автомобіля і його колінчастого вала. Даний елемент є основним атрибутом практично кожного автомобіля, і досить часто даний елемент являє собою металевий ланцюг.

Зустріти ланцюговий привід ГРМ можна на японських автомобіля Toyota, Nissan, Mitsubishi старих випусків (якщо, звичайно, її в процесі експлуатації не замінили на ремінь). Головним недоліком наявності ланцюга на ГРМ є гучність роботи автомобільного двигуна, що змусило багатьох виробників або відмовлятися від такого елемента, або удосконалювати його.

Опис класичного варіанту ланцюга ГРМ

У класичному варіанті крутний момент на приводі ГРМ здійснювався тільки за допомогою металевого ланцюга. Необхідність в наявності елемента, який з’єднував би распредвал і колінвал, з’явилася в той момент, коли в конструкції автомобіля распредвал перемістився в верхнє положення. Сталося це ще в 50-х роках минулого століття, і з тих пір основний принцип роботи даних елементів залишається незмінним.

Найчастіше для функціонування ГРМ використовуються ланцюги, які мають один або два ряди роликів. Завдяки роликам ланцюг надаватися на зірочки колінчастого вала і розподільного вала, передаючи крутний момент від першого до другого і при цьому надійно утримуючись на конструкції. До головних її характеристик варто віднести:

– що ланцюг не піддається розтягування, а також стискання, однак це також негативно відбивається на її гнучкості, яка є дуже обмеженою;

Важливо! Через обмеженої гнучкості для нормального функціонування разом з ланцюгом ГРМ на авто встановлюються потужні гідравлічні натяжители, здатні постійно утримувати ланцюг в натягнутому стані. Число таких натяжителей може коливатися від одного до трьох.

– ланцюг під час інтенсивної експлуатації починає створювати дуже сильні коливання. Особливо інтенсивно це відчувається в тих місцях, де її не притримують ні зірочки, ні натяжители. Для того, щоб знизити силу коливань, паралельно з натяжителями на ланцюг також встановлюються спеціальні «заспокоювач». Ці пристрої являють собою притискні сталеві планки на пружинах. Для того щоб коливання гасилися максимально, їх також покривають шаром гуми. Таким чином, хоча в принципі ланцюг і отримує можливість «грати», відбувається це в певних межах;

– завдяки наявності натяжителей і гасителів вдається в рази знизити не тільки силу вібрації від роботи ланцюга, але і шуму;

– для того чтобы цепь не спадала с механизма, дополнительно устанавливается так называемый ограничительный палец. Этот элемент ввинчивается непосредственно в блок цилиндров (зачастую в его головку). Но стоит отметить, что при нормальной работе натяжителей и гасителей цепь не будет даже касаться ограничительного пальца.

Таким образом, работу классического цепного варианта привода ГРМ невозможно назвать идеальной, поскольку ее приходится постоянно корректировать дополнительными устройствами и элементами. По этой причине классическая цепь ГРМ была немного модифицирована, в результате чего на механизм стали устанавливать зубчатую цепь.

Чем отличается зубчатая цепь привода ГРМ?

Зубчаста ланцюг більш ефективна в тому плані, що вона має дуже хорошу гнучкість, тому і працює тихіше, і вібрації створює менш помітні. Автолюбителі такий ланцюг дуже часто називають «гітара», так як саме форму цього інструменту повторюють шестерні в місці свого з’єднання.

Дивлячись на вищесказане, не дивно, що саме зубчастим ланцюгах автолюбителі віддають перевагу. Адже по суті, маючи відмінну міцність і тривалий термін експлуатації, вона співвідноситься за своїми властивостями з більш сучасними і дуже еластичними ременями ГРМ.

При використанні зубчастої ланцюга додаткові натяжители і гасителі не використовуються, так як в них просто відпадає потреба. Проте, конструкція все одно не обходиться без обмежувального пальця, який встановлюється на неї як міра безпеки (якщо ланцюг злетить безпосередньо під час роботи, вона може пошкодити важливі елементи двигуна).

Переваги та недоліки ланцюгового приводу

Порада

Хоча в цілому ланцюгової привід прийнято вважати максимально довговічним і міцним, все ж період його працездатності в чому залежить від матеріалу, з якого виготовлена ​​ланцюг, а також від якості термічної обробки готового виробу. Важливу роль у функціонуванні ланцюга грають і зірочки, якість яких обов’язково має відповідати якості ланцюга.

Але, в цілому, варто відзначити, що прослужити такий ланцюг може від 100 до 200 тис. Км пробігу, при цьому не даючи жодного збою в роботі.

Правда, при цьому автовласникові дуже важливо постійно підтримувати її чистоту, а також правильно підібрати виріб за розмірами, інакше цей термін може сильно скоротитися.

Для продовження експлуатаційного періоду дуже важливо також регулярно змащувати ланцюг і всі інші елементи, з якими вона стикається під час роботи.

Про те, що ланцюг почала здавати збої в роботі, вам повідомить посилений звук її роботи. Зволікати в такому випадку не можна, оскільки неправильна робота приводу ГРМ обов’язково спричинить за собою збої в роботі автомобільного двигуна.

Окремо варто звернути вашу увагу і на ряд недоліків, які має ланцюговий привід ГРМ:

1. Через складність своєї конструкції і вартості основних матеріалів для виготовлення, ціна ланцюга для ГРМ значно вище, ніж ременя. Правда, вартість повністю компенсується тривалістю служби.

2. Ланцюговий привід зазвичай розміщується всередині блоку циліндрів, що робить його недоступним. Навіщо ж робити таку складну конструкцію? Необхідно це для того, щоб на ланцюг постійно подавався потік робочого масла, і вона могла нормально функціонувати.

3. Якщо сама ланцюг практично не зношується, то ось її додаткові елементи (натяжители і гасителі) доводиться міняти досить часто. При цьому, як ми вже зазначили в попередньому пункті, щоб дістатися до них, доводиться розбирати частину двигуна.

4. Ланцюг дуже багато важить і навіть з зубчастим варіантом викликає багато шуму при роботі, що, безперечно, є її недоліком.

Важливо! Незважаючи на всі недоліки, ланцюговий привід ГРМ використовується на найбільш престижних моделях автомобілів – Jaguar, Mercedes, BMW. Такий вибір автомобільні конструктори зробили з метою забезпечити своїх клієнтів не просто дорогими, але і надійними автомобілями.

2. Основні характеристики ремінного приводу ГРМ

Як ми вже відзначали вище, зважаючи на всі недоліки ланцюгового приводу, на багатьох автомобілях сьогодні встановлені саме ремені ГРМ. Його покликання – виконувати ті ж функції, що і ланцюги ГРМ, тільки ось він сам виготовляється з гуми. Для того щоб звичайний шматок гуми міг ще й передавати зусилля від колінчастого вала до розподільного, на внутрішню його бік наносяться спеціальні щербини. Ними він чіпляється за шківи валів, синхронізуючи їх роботу.

Термін служби такого приводу значно менше, і зазвичай він становить не більше 50 тис. Км пробігу. Проте, на кожній моделі авто ця цифра може значно відрізнятися, тому раціональніше заглянути в інструкцію до свого авто, з якої ви зможете дізнатися рекомендований виробниками період заміни ременя.

Виготовляються такі ремені з максимально міцною гуми, завдяки чому виходить забезпечити їх тривалу службу. Проте, потрапити на неякісний виріб дуже просто, тому бувають випадки, коли ремінь ГРМ рветься безпосередньо під час активної роботи двигуна.

Які існують типи використовуваних ременів?

Виготовляють ремені ГРМ з гуми, проте при цьому може використовуватися два основних типи матеріалу, які і визначають тип самого ременя. Мова йде про:

1. неопреном, який являє собою один їх видів штучного каучуку – хлоропреновий. Цей матеріал використовується найчастіше, оскільки його властивості дозволяють експлуатувати ремінь в дуже складних температурних умовах. До того ж, він абсолютно не боїться ні впливу води, ні масла. Єдиним недоліком такого неопренового ременя ГРМ є його низька еластичність, яка ще більше знижується при негативних температурах.

2. Бутадиен-нітрильну каучуку. Зустріти ремені ГРМ, виготовлені з даного типу матеріалу, набагато складніше, однак при цьому виробники характеризують їх як більш міцні і більш еластичні в роботі. З цієї ж причини такі ремені професіонали називають «посиленими».

Зверніть увагу

Але в будь-якому випадку гумова суміш для виготовлення ременя ГРМ має дуже високу зносостійкість, хоча він більше схильний до впливу високих температур, ніж металевий ланцюг. З цієї причини всі типи ременів ГРМ розміщуються поза двигуном, щоб мати можливість охолоджуватися під час роботи.

Переваги та недоліки ременів ГРМ

Найголовнішою перевагою ременів газорозподільного механізму в порівнянні з ланцюгом є безшумність його роботи. З цієї причини ремінний привід дуже часто встановлюється на авто представницького класу, тим самим підкреслюючи їх благородність.

До переваг, звичайно ж, відноситься і вартість такого ременя, так як виробники витрачають дуже мало фінансових коштів і часу для їх виготовлення. Конструкція такого ременя також не вимагає використання дорогих технологій.

Ремінь ГРМ є витратним елементом автомобіля, тому практично кожен другий водій хоча б раз в житті стикається з його заміною.

Але при цьому даний процес не становить практично ніяких труднощів, оскільки сам ремінь знаходиться поза корпусом двигуна.

Таким чином, заміну ременя ГРМ цілком можна здійснити і самостійно, хоча і послуги СТО не обійдуться вам дорого (чого не скажеш про заміну ланцюга ГРМ).

Але недоліки ременів ГРМ також очевидні – прослужити такий ремінь може не більше 50 тис. Км пробігу. Тому, якщо ви користуєтеся автомобілем практично кожен день, міняти ремінь доведеться раз на півроку. При цьому варто відзначити, що якщо ремінь буде експлуатуватися дуже інтенсивно, то і даний показник терміну служби може зменшитися.

Важливо! Ремінний привід несе певну небезпеку для автовласників, так як його поступовий знос призводить до погіршення роботи автомобільного двигуна. Не можна також виключати розриву ременя в процесі роботи. Щоб не допустити подібного, дуже важливо регулярно перевіряти даний елемент на цілісність і ступінь розтягування. Дуже важливо, щоб на ньому були відсутні навіть незначні тріщини або відшарування, а також залишки масла або охолоджуючої рідини. Не забувайте, що замінити ремінь в рази дешевше, ніж відремонтувати двигун після його розриву.

3. Резюме: який же привід краще для автомобіля?

  • Якщо протиставити ланцюгової і пасової приводи, то в результаті вийде наступна картина:
  • – стабільно високий ресурс ланцюга повністю компенсується низькою вартістю ременя;
  • – стійкість до зношування ланцюга компенсується більш простим обслуговуванням.

Таким чином, кожен з варіантів є прийнятним, тут вже варто враховувати виключно результат, який хоче отримати автовласник. Варто також відзначити, що проблема вибору ланцюга або ременя для ГРМ характерна також і для автомобільних конструкторів, які постійно працюють над тим, щоб збалансувати в одному виробі характеристики обох елементів.

Якщо навести як приклад німецький автоконцерн Volkswagen, то використовувані на їх автомобілях нижнього цінового сегмента ремені не відрізняються якістю і на практиці вимагають заміни на ланцюг. Проте, на моторах великої потужності цей виробник використовує більш якісні ремені, служба яких дуже радує автовласників.

Але от якщо говорити про BMW, то автоконструктори даного концерну постійно використовують ланцюги. Проте, не всі моделі їх автомобілів з ланцюговим приводом можуть похвалитися великим успіхом. У спробах зробити конструкцію двигуна максимально легкою, часто втрачається надійність ланцюга. В інших же випадках ланцюг на автомобілях BMW може прослужити значно довше, ніж їхні двигуни.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…