У загальному випадку техогляд – це оцінка стану транспортного засобу, за результатами якого видається або не видається документ, що допускає авто до пересування на дорогах.

Що перевіряють під час техогляду?  Докладний список поради

Як проводять ТО

Оскільки дуже багато залежить від сумлінності оператора станції ТО, треба готуватися не тільки в технічному плані, але і бути підкованим юридично. Ознайомитися з правилами проведення ТО можна в Постанові Уряду РФ №1008 від 2011 року «Про проведення ТО ТЗ» та Законі №170-ФЗ від 01.07.2011 «Про техогляд». У цих документах міститься інформація про те:

  • скільки часу повинен займати весь процес огляду;
  • які саме елементи і складові повинні бути піддані перевірці;
  • періодичності проходження ТО автомобіля;
  • якими документами оформляється ТО.

Що перевіряють під час техогляду?  Докладний список поради

  • причепів;
  • мотоциклів;
  • легкових машин, дата випуску яких менше 3 років.

Як проходить діагностика

На початковому етапі майстер, який проводить діагностику, перевіряє зовнішній стан транспортного засобу. Повинні бути в наявності і справно функціонувати такі елементи:

  • замки на дверях;
  • медична аптечка (вимоги до її змісту дещо спростилися, але наявність аптечки в машині – обов’язок будь-якої розсудливої ​​водія);
  • ремені безпеки;
  • вогнегасник (перед ТО перевірте, щоб не закінчився термін його придатності);
  • звуковий сигнал;
  • знак аварійної зупинки;
  • технічні рідини;
  • тонування (бічні стекла повинні пропускати не менш 75% світла, передні – не менше 70%);
  • фартухи, що захищають від бруду;
  • скло;
  • при необхідності – спеціальні наклейки (наприклад, при водійський стаж менше двох років – знак оклику, якщо шини шиповані – буква «Ш» і ін.);
  • склоочисники і омивачі;
  • дзеркала заднього виду;
  • номерний знак;
  • сидіння;
  • упори – для вантажівок і автобусів.

Що перевіряють під час техогляду?  Докладний список поради

  1. Двигун. Тут в першу чергу перевіряється кількість шкідливих речовин, що містяться у вихлопних газах. Вони не повинні перевищувати норму. Для автомобілів старше 30 років діють серйозні послаблення. Вони перевіряються тільки на холостому ходу. Вихід чадного газу може бути трохи більше 4,5%. Всі інші транспортні засоби діагностуються не тільки на холостому ходу, але і на підвищених обертах. Крім чадного газу, визначається зміст і вуглеводнів. Машини, обладнані нейтралізаторами, діагностуються спеціальним приладом.
  2. Рульове оснащення. При перевірці цього пункту інспектор повинен переконатися в тому, що люфт становить не більше 10 градусів (для легкових авто), а також що гідропідсилювач і підвіска працюють справно. Для перевірки рульових тяг і їх наконечників автомобіль заганяють в оглядову яму. Перед ТО переконайтеся, що керманич чохол сидить щільно. Якщо під час огляду він буде прослизати, перевіряючий може відправити вас на повторну перевірку через таку, здавалося б, невеликий помилки.
  3. Гальма. Спочатку візуально оглядається вся гальмівна система на предмет відсутності тріщин і іржі, потім перевіряється ефективність гальмування всього ТЗ і кожної колісної осі окремо, герметичність гальмівних шлангів. Всі ці позиції перевіряються на спеціальному стенді. Водій заганяє на нього авто – спочатку передніми колесами (перевіряються вони), а потім задніми. При натисканні на педаль гальма різної сили і зажатии ручника на екран комп’ютера виводиться вся інформації про ефективність роботи кожного елементу окремо і всієї гальмівної системи в цілому. Вся процедура займає не більше 10 хвилин, а отримані результати відрізняються підвищеною точністю.
  4. Колеса і шини. Перевірці піддається розмір діаметра коліс на кожній осі (він повинен збігатися), тиск. Не повинно бути на цих елементах порізів, здуття, тріщин. Розмір протектора повинен бути рівним нормативно встановленим (залежно від виду гуми): для зимової – 4 мм, для літньої – 1,6 мм.Що перевіряють під час техогляду?  Докладний список поради
  5. Освітлювальне обладнання (стоп-сигнали, поворотники, фари задні і передні, габаритні вогні). Фари і ліхтарі завжди встановлюються під певним кутом, можна, щоб вони мали серйозні пошкодження. І взагалі, повинні використовуватися тільки ті прилади, що передбачені були виробником. За винятком випадків, коли такого типу обладнання вже не випускається.
  6. Ресори і амортизатори. Перші не повинні просідати, а другі – протікати.

Ще важливий момент, який стосується проходження діагностики в зимовий період. Якщо ваше авто взуте в шиповану гуму, будьте готові, що вас відправлять на «переобувку».

Незважаючи на те, що ніяких законодавчих актів, що забороняють проходити ТО на шиповану гуму немає, багато центрів керуються тим, що шипи можуть пошкодити ролики перевірочного стенду.

Також можуть бути перекручені результати тестування.

повторна перевірка

Що перевіряють під час техогляду?  Докладний список поради

Якщо автовласник з якоїсь причини вирішить звернутися в інший сервіс, то перевірку доведеться пройти заново. До того ж, проходження ТО – послуга платна, і вам доведеться оплатити повну вартість ще раз. Тому доцільніше, звичайно, вдатися до послуг центру, обраного спочатку. Тільки при повній відповідності всім державним стандартам проходження ТО можна отримати діагностичну карту.

Знання правил проходження техогляду може послужити добру службу. Володіючи інформацією про те, що саме повинен перевіряти інспектор, ви можете запобігти спробам нечистого на руку інспектора «занадто ретельно» перевіряти ваше авто з метою отримати грошову винагороду. Давати хабар в будь-якому випадку не варто.

По-перше, багато центрів обладнані камерами спостереження, і особливо важливе керівництво може залучити вас до відповідальності. По-друге, ви самі, як відповідальний водій, зацікавлені в тому, щоб все у вашому «залізному друге» працювало справно. Адже це гарантія безпеки вас самих і ваших пасажирів.

Що перевіряють, на що дивляться при техогляді автомобіля

Кожен автовласник зобов’язаний на регулярній основі проводити технічний огляд свого автомобіля, в встановлені законодавством терміни. Часто клієнти станцій обслуговування звертаються в майстерні для проведення ТО без розуміння що перевіряють на техогляді і як наслідок, отримують або невірно складений документ або рахунок на оплату послуг із завищеною вартістю.

Загальні правила проведення

Що перевіряють під час техогляду?  Докладний список поради

Процедура і те, що перевіряють на ТО в Російській Федерації строго регламентується чинним законодавством.

Технічний огляд проводиться для всіх транспортних засобів, які зареєстровані на території держави, за винятком:

  • легкових автомобілів віком молодше 3 років;
  • причепів;
  • мопедів.
  • легкові машини проходять процедуру один раз в 2 роки, якщо з моменту випуску пройшло 3-7 років, і 1 раз в рік, для транспортних засобів, які старше;
  • вантажні машини з максимальною можливістю навантаження на всі осі понад 3,5 тонн – щорічно;
  • контроль транспортних засобів, обладнаних спеціальними звуковими і світловими приладами щороку;
  • спеціалізовані навчальні транспортні засоби – раз на рік.

Порушення стандартів проходження техогляду веде за собою накладення штрафів на власника машини.

Провести ТО транспортного засобу можна на будь-який сертифікованої для таких процедур станції технічного обслуговування, в тому числі у офіційних дилерів або в мультибрендових компаніях, незалежно від їх організаційно-правової форми. В результаті перевірки на руки власникові транспортного засобу видається діагностична карта.

Всього готується 2 паперових бланка: для водія і експерта, і 1 електронний, який розміщується в спеціальну всеросійську базу і його завжди можна подивитися.

У документі відображаються:

  • присвоєний унікальний номер самого бланка;
  • повні відомості про транспортний засіб;
  • таблиця з тими характеристиками, що фахівці дивляться на техогляді автомобіля, в ній проставляються відмітки про відсутність або наявність відхилень від допустимого значення.

У СТО повинно бути свідоцтво акредитації, яке видано Російським Союзом автостраховиків. Документ, оформлений у осіб які не мають відповідного атестату, не визнається страховими компаніями та державними органами.

Які етапи перевірки проходить ТЗ

Що перевіряють під час техогляду?  Докладний список поради

Що перевіряють при візуальному техогляді автомобіля цікавить власників не менш стендового аналізу, оскільки саме на цьому етапі нерідко виникають причини для відмови в дозволі на подальшу експлуатацію ТЗ.

Процедура включає в себе наступні етапи:

  1. Відповідність автомобіля заводської комплектації. На транспортному засобі повинні бути встановлені всі вузли, які передбачені технічною книжкою конкретної моделі. У 2018 році законодавство чітко обумовлює, що не можна обладнати машину частинами від інших моделей і марок, наприклад, сидіння на ВАЗ від іномарки або більш зручне рульове колесо.
  2. Наявність ременів безпеки, а також відсутність пошкоджень на них. Заборонено, знімати зазначені кошти безпеки і ставити заглушки на місця їх фіксації.
  3. Присутність аптечки. Незважаючи на те що законодавчо наявність медичного атрибута перестало бути критичним його присутність як і раніше рекомендовано.
  4. Наявність вогнегасника, який відповідає нормам. Це означає, що засіб пожежної безпеки має не тільки бути присутнім, але і бути заправленим. Кожні 2 роки агрегат потрібно возити на дозаправку і перепломбування в спеціалізованих установах, з внесенням відповідної позначки на наклейці.
  5. Укомплектованість автомобіля запасним колесом в стані придатному для екстреної експлуатації.
  6. Розміщення в машині знаків аварійної зупинки, що відповідають останньому затвердженим компетентними органами зразком.
  7. Комплектність, працездатність і відповідність всіх освітлювальних приладів. Автомобілістам заборонено встановлювати фари, поворотні і гальмівні вогні тих типів, які не передбачені заводом виробником, а також наклеювати на них популярні елементи апгрейда (вії, котяче око та інше).
  8. Перевірка працездатності звукового сигналу. Незважаючи на те що без поважної причини використовувати пристрій не можна, воно повинно бути справно на випадок надзвичайної ситуації на дорозі.
  9. На моделях, які передбачають можливості буксирування перевіряється наявність і справність тягово-причіпного пристрою.
  10. Комплектність дзеркал заднього виду, правильність їх установки і відсутність модифікацій.
  11. Справність замків і блокуючих систем на дверях, багажнику і капоті транспортного засобу.
  12. Відповідність кількості технічні рідини, необхідного для безаварійної експлуатації.
  13. Перевірка стекол. В ході огляду фахівець робить висновок про те, чи припустима застосовується тонування (якщо вона виконана) значення светопропускной здібності не може перевищувати 70% для всіх стекол і 75% для лобового. А також не допускається наявність видимих ​​фізичних ушкоджень лобовика по водійських стороні, яке може перешкоджати оглядовості і викликати ДТП.
  14. Наявність і справність сонцезахисних козирків і бризковиків.
  15. Правильність установки номерного знака на автомобілі і його відповідність державним стандартам. Деякі автолюбителі замовляють в комерційних компаніях дублікати з коригуваннями зовнішнього вигляду елемента, що також забороняється правилами дорожнього руху.
  16. Розміщення на транспортному засобі наклейок з попередженнями. При використанні шиповану гуми повинен бути встановлений попереджувальний трикутник з буквою «Ш» всередині, і знак оклику в такий же огранювання при експлуатації машини водіям зі стажем менше 2 років.
  17. Відсутність зайвих сповіщень. Букву «У» дозволяється застосовувати тільки на спеціальних навчальних автомобілях, а улюблена «Туфелька», взагалі, вважається неприпустимим попередженням на автомобілі.

Невідповідність навіть одного із зазначених параметрів дозволяє експерту заборонити експлуатацію транспортного засобу.

Безумовно, переобладнання автомобіля можливо провести в рамках закону, але для цього необхідно отримати спеціальний дозвіл і внести зазначені зміни в технічний паспорт, особливо часто такі коригування зустрічаються при установці ГБО.

Ретельний огляд

В результаті фахівець повинен отримати повну картину по наступним ділянках:

  1. Фари і інші освітлювальні прилади. На цьому етапі вимірюється кут нахилу і регулювання пристроїв. Значення повинно відповідати затвердженим стандартам.
  2. Склоочисних елементи і склообмивачі. Спеціаліст повинен не тільки перевірити їх наявність, а й те, наскільки вони здатні виконувати свої функції.
  3. Стан шин автомобіля і коліс в цілому. Експлуатація автомобіля з порізами, шишками, порушеннями кріплення, відсутністю болтів і гайок, передбачених конструкцією і слідами підвищеного зносу (видно нитки корду, менше норми або повністю відсутній малюнок протектора, простежується розшарування каркаса) суворо заборонено, дана вимога встановлено в правилах дорожнього руху. Також не можна експлуатувати транспорт при використанні гуми різного типу, розміру і з невідповідним видом малюнка протектора.
  4. Стан вузла рульового управління. Залежно від транспортного засобу перевіряється робота гідропідсилювача (якщо модель ТЗ передбачає його наявність) і відповідність допустимого рівня люфту (для автомобілів до 3,5 т і легкових значення не може перевищувати 10%).
  5. Гальмівна система автомобіля. Спеціаліст перевіряє ефективність гальмування, в тому числі екстреного і заміряє гальмівний шлях автомобіля.
  6. Перевірка двигуна в тому числі і з використанням комп’ютерної діагностики.
  7. Аналіз вихлопних газів. шкідливих речовин не повинна перевищувати допустимої норми.

При виявленні будь-якої несправності, навіть найменшої, на думку автомобіліста, транспортний засіб вважається не пройшли техогляд.

Що робити, якщо ТО не пройдено

Якщо проходження процедури технічного огляду закінчилося негативним результатом, за автовласником зберігається право на безкоштовну повторну діагностику на тій же станції, де було пройдено перший до закінчення 20 днів.

Для повторного проходження потрібно:

  • отримана діагностична карта;
  • паспорт громадянина РФ;
  • техпаспорт на автомобіль;
  • довіреність (якщо звертається не господар по техпаспорту).

Всі зауваження експерта повинні бути повністю усунені до повторного звернення на станцію. Якщо повторно будуть виявлені порушення, за чергову додаткову перевірку доведеться платити.

У разі зміни СТО для повторного проходження технічного огляду автомобіля оплатити вартість послуги доведеться в повному обсязі, незалежно від усунення несправностей.

Своєчасне проходження технічного огляду дозволяє автовласникові відчувати себе впевненіше за кермом, усвідомлюючи, що машина в придатному для експлуатації стані.

До недавнього часу функцію по діагностиці виконували співробітники ГИБДД.

Що потрібно для проходження техогляду в 2019 році?

Про найактуальніші зміни правил проходження техогляду читайте в статті «Нові правила проведення техогляду з 22.02.2018 року».

Практично щороку в законодавстві з’являються нововведення, які вводять нові правила, технічні регламенти та умови процедур. В рамках сьогоднішньої статті ми розглянемо нововведення і правила, які стосуються автомобілістів, а саме – правила проходження техогляду 2019 року.

Головні зміни в правилах техогляду

Відзначимо відразу, що поняття «талон техогляду» (і сам документ) повністю вийшли з законодавства. Тепер замість цього видається діагностична карта автомобіля. Документ можна отримати в будь-якому сервісному центрі після того, як буде пройдено ТО.

Що являє собою діагностична карта?

Що перевіряють під час техогляду?  Докладний список порадиДіагностична карта являє собою спеціальний документ у форматі А4, в якому міститься таблиця з усіма зафіксованими відомостями про автомобіль, а також вказується технічний висновок про можливість / неможливість експлуатації транспортного засобу.

Така карта завіряється тільки підписом експерта, який проводив огляд. Складається документ в двох примірниках (додатково створюється електронна версія) із закріпленням індивідуального номера. Один примірник залишається у власника транспортного засобу, а інший протягом трьох років перебуває у експерта, який проводив огляд.

Важливо: починаючи з 1 січня 2014 року зі водіїв не стягується мито за оформлення діагностичної карти або видачу її копії.

Нова форма талона ТО

Бланк техогляду має нову форму, яка є офіційно затвердженої Наказом Міністерства транспорту. Основні вимоги до талону:

  • Являє собою зелену картку з розмірами 105Х74 мм, яка роздрукована на сучасні засоби ЕОМ;
  • Повинен бути десятизначний номер талона, який виконаний з використанням способу високого друку;
  • Бланк є захищеним поліграфічним документом рівня «Б» відповідно до вимог дійсних нормативно-правових актів.

Водій повинен звертати увагу на ці нюанси і при видачі нових бланків остерігатися можливих підробок.

Як часто повинен проводитися техогляд

Що перевіряють під час техогляду?  Докладний список поради

Якщо вік машини понад три роки, то необхідно придбати для нього діагностичну карту. Залежно від цілей використання і класу автомобіля карта буде діяти протягом:

  • Двох років для того ТС, який був випущений від 3 до 7 років тому і містить позначку про дату випуску в свідоцтві про реєстрацію чи в технічному паспорті автомобіля.
  • Одного року для того ТС, чий вік перевищує 7 років.

Відзначимо також, що талон техогляду потрібно міняти на діагностичну карту тільки в разі завершення його терміну дії та проведення повторного техогляду автомобіля.

П.4 ч.1 ст.15 вищевказаного Федерального Закону регламентують обов’язковість проходження техогляду раз в 24 місяці для тих ТЗ, які були випущені від 3 до 7 років тому. п. 3 статті регламентує обов’язковість щорічного ТО незалежно від року випуску:

  • Вантажних машин з масою більше 3.5 тонн.
  • Автомобілів, які обладнані спеціальними світловими і звуковими сигналами.
  • ТС, які призначені для навчання керування.

Ч.6 ст.15 Федерального Закону встановлює можливість проходження ТО в більш короткі терміни, в залежності від бажання власника машини.

Що перевіряють під час техогляду?  Докладний список поради

Якщо автомобіль пройшов ТО, то водієві на руки видадуть талон, в зворотному випадку знадобиться повторне проходження. Слід пам’ятати, що повторне проходження ТО платне.

Важливо: якщо водій вибере того ж оператора, що проводив первинний огляд, то необхідно перевіряти тільки ті елементи, які не пройшли початкової атестації. Якщо буде обраний інший оператор, то необхідно провести повноцінний огляд, і, відповідно, заплатити повну вартість.

Відзначимо, що вартість повторного проходження ТО встановлена ​​нормами пп. 3,4 ст. 18 Федерального Закону.

Що перевіряють на техогляді? Встановлено такі обов’язкові параметри:

  1. Інструментальне діагностування;
  2. Перевірка на відповідність нормативам номерного знака, аптечки і вогнегасника;
  3. Перевірка замків на дверях;
  4. Перевірка нормативів технічних рідин машини;
  5. Перевірка роботи гальмівної системи;
  6. Перевірка світлотехнічних приладів освітлення;
  7. Перевірка люфту підвіски і керма;
  8. Вимірювання рівня токсичності вихлопів.

Вся інформація за результатами проходження огляду буде перебувати в автоматизованій системі експерта.

Документи для техогляду

Що потрібно для проходження техогляду? Згідно з вимогами пп. 1,2 ст. 18 Федерального Закону, власнику автомобіля необхідна наявність наступних документів:

  • Паспорт громадянина РФ;
  • Свідоцтво про реєстрацію ТЗ і ПТС;
  • Посвідчення водія;
  • У разі проходження огляду особи, яка не є власником авто, необхідна генеральна довіреність.

При виявленні несправностей обов’язковою умовою для отримання діагностичної карти є їх обов’язкове усунення. Це обумовлено другою причиною: якщо станеться ДТП через несправності, втрачених під час техогляду, то стягнення повної суми матеріального збитку страхова компанія буде проводити з оператора ТО.

Яка вартість техогляду?

Що перевіряють під час техогляду?  Докладний список порадиФедеральна служба по тарифах видала документ, згідно з яким з 1 січня 2012 року вартість проходження ТО для автомобіля не повинна бути вище 958 рублів без урахування ПДВ . З огляду на реальні умови проходження ТО в 2014-2015 році і правила проходження техогляду 2019 року, автомобілі категорії «В» обійдуться в 700 рублів , при цьому держмито за проходження ТО тепер не стягується.

Тарифікація залежить не тільки від типу ТЗ, але і від регіону проведення перевірки. У кожному регіоні виставляються ціни, які контролюються органами виконавчої влади. Максимальна вартість встановлена ​​для автомобілів категорії N2-N3 (великі вантажні автомобілі) – ціна коливається в межах 1510-1630 рублів.

Що перевіряють на техогляді?

Навіть досвідчені автомобілісти не завжди чітко знають, за наявності яких несправностей автомобіль не зможе пройти техогляд. Цим досить часто користуються оператори ТО. Автоінструктора розкажуть, що перевіряють на технічному огляді, і які вимоги висувають до машин.

Що перевіряють під час техогляду?  Докладний список порадиЯкщо підходить час проходження чергового ГТО, і ви збираєтеся відправитися до оператора техогляду для проходження цієї процедури, не зайвим буде захопити з собою затверджений на законодавчому рівні перелік несправностей і умов, при яких забороняється експлуатація транспортного засобу.

Це дозволить вам уникнути багатьох неоднозначних моментів з оператором, якщо вам здасться, що деякі вимоги, що пред’являються до вашого автомобіля, є неправомірними.

До сих пір не рідкісні випадки, коли деякі не дуже сумлінні працівники станцій ТО, спеціально пред’являють завищені вимоги до перевіряється транспорту з метою отримання хабара. Іноді машину можуть відправити на повторне проходження ГТО через несуттєвою подряпини або плями іржі на кузові.

В такому випадку просите чітко вказати пункт в принесеному вами переліку, на підставі якого ви не можете пройти техогляд!

Ні в якому разі не пропонуйте працівнику станції хабар. На багатьох СТО діагностики встановлені системи відео- та аудіоспостереження, про існування яких не знають навіть співробітники.

Тому викрити вас в подібному правопорушення не складе труднощів, а дача хабара – кримінально каране діяння.

Якщо ви знаєте, що у вашого автомобіля є якась несправність, ведіть себе якомога природніше. Деякі автолюбителі, особливо це відноситься до новачків, в надії на поблажливість самі вказують співробітнику станції на неполадку: «у мене там-то ось це ось не працює».

  • Необхідно говорити, що в таких випадках більшість операторів відправляють невдалого господаря і його машину на повторне проходження техогляду?
  • Однак, це не означає, що не варто співпрацювати з працівником станції – виконуйте всі вимоги, які він дає вам в рамках своєї професійної діяльності: натискайте на педалі, відкривайте капот, знімайте ковпаки.
  • Подивимося відеосюжет про хабарі за техогляд:

Вимоги до зовнішнього станом

З початку на станції ТО перевіряють зовнішній стан вашого автомобіля. Фахівці повинні переконатися в наявності, функціональної справності та відповідності вимогам (ГОСТам) наступних елементів:

  • Вогнегасник (обов’язково переконайтеся, що у нього не закінчився термін придатності, в іншому випадку техогляд доведеться проходити заново).
  • Медична аптечка, її зміст має повністю відповідати чинним вимогам.
  • Знак аварійної зупинки.
  • Дверні замки.
  • Дзеркала заднього виду і скла (вони повинні бути без пошкоджень).
  • Склоочисники і склообмивачі.
  • Брудозахисні фартухи.
  • Ремені безпеки.
  • Протисонячні козирки.
  • Тягово-зчіпний пристрій, якщо воно передбачено конструкцією.
  • Звуковий сигнал.
  • Сидіння.

Для вантажних автомобілів і автобусів обов’язковим є наявність противідкатних упорів.

Якщо всі перераховані елементи присутні і справно функціонують, то техогляд триває.

Перевірка вихлопу

На другому етапі перевіряється наявність шкідливих речовин у вихлопі автомобіля.

Зверніть увагу, що відповідно до Держстандарту, машини, випущені до 1986 року, мають послаблення – у них визначається тільки кількість чадного газу у відпрацьованих газах (СО) на холостому ходу, його масова частка не повинна перевищувати 4,5%.

Молодші автомобілі, конструкція яких не передбачає наявності нейтралізатора, перевіряють на наявність чадного газу (СО) і вуглеводнів (СН) у вихлопі на холостому ходу і на підвищених обертах.

важливо

Якщо ж машина обладнана трикомпонентним нейтралізатором, в цьому випадку її вихлоп перевіряють за допомогою спеціального приладу (газоаналізатора) на утримання таких газів у вихлопі: чадного, вуглекислого, вуглеводнів і кисню.

Якщо у вашої машини все в порядку з вихлопними газами, техогляд переходить на третій етап – перевірку гальмівної системи.

Гальмівна система

На цьому етапі перевіряють стан робочої і гальмівної системи машини. Вони повинні відповідати ГОСТу за такими параметрами:

  • Загальна гальмівна питома сила.
  • Коефіцієнт нерівномірності гальмівних сил.
  • Герметичність гальмівних шлангів.
  • Механізм сигналізації гальмівного приводу.
  • Зусилля на органах управління.

На даний момент існує два способи перевірки працездатності та ефективності гальмівної системи машини. Перший передбачає проведення випробувань на дорозі, а другий – застосування спеціального стенду.

Однак перший спосіб практично не використовується, по-перше для його проведення потрібно багато місця, по-друге, дорожнє покриття повинне бути ідеально рівним, що в сучасній Росії зустрічається тільки в державних заповідниках.

Через це в більшості пунктів проведення техогляду використовують другий спосіб. Для цього водію необхідно загнати автомобіль на спеціальний стенд з роликами, на які необхідно встати спочатку передніми, потім задніми колесами.

Тобто, спочатку перевіряється стан передніх гальм, потім задніх і гальма стоянки.

Для цього водію необхідно натискати на гальмівну педаль з різною силою, а також затягнути ручник. Вся необхідна інформація відразу виводиться на монітор, і фахівець відразу робить висновок про стан гальмівної системи.

На цю процедуру йде не більше десяти хвилин, а отримані дані відрізняються високою точністю.

А при випробуванні на дорозі отримані результати можуть бути досить спірними, а часу на їх підтвердження та отримання йде набагато більше.

Порада

У наступній частині цієї статті автоіснтруктори розкажуть про вимоги, що пред’являються до системи рульового управління та інших моментах проходження ТО.

Що потрібно для проходження техогляду в 2019 році: вимоги та порядок

Хоч уповноважені органи намагаються ретельно стежити за транспортної ситуацій в країні, число аварій на дорогах Росії постійно збільшується.

Причому аварії відбувається як через недбалість самих автовласників, так і з-за технічного стану їхніх суден. Щоб врегулювати друге питання, було вирішено процес діагностики машин зробити знову обов’язковим.

Що потрібно для проходження техогляду в 2019 році, зобов’язаний знати кожен власник авто.

Що говорить закон

Техогляд – це процедура, в ході якої оцінюються технічні характеристики ТЗ, а також проводитися загальна оцінка. В результаті такої оцінки оформляється папір, яка дозволяє або забороняє автомобілю їздити на дорогах загального користування.

Редакція РФ від 5.12.2011 No1008 «про проведення техогляду ТЗ» спільно з законом No170-ФЗ «Про техогляд» регулює порядок проходження цієї процедури. На сьогодні норми техогляду в Росії визначають:

  • Період, який відводиться для цієї процедури;
  • Що конкретно має перевірятися;
  • Періодичність, з якою потрібно виконувати перевірку;
  • Які потрібні папери.

У минулому році були внесені певні корективи щодо «талонів». Їх тепер замінила діагностична карта. У кожної такої картки є свій номер. Видається 2 паперових варіанту (один водієві, інший майстру) і 1 електронний.

У картці вказаний термін, протягом якого дане ТЗ може бути використано. Заміна талона на карту здійснюється лише за вичерпання ліквідності першого.

Все ТЗ, яким більше 3 років, повинні піддаватися технічної діагностики. Але ця вимога не ставитися до легкових машин, причепів та мотоциклів. Залежно від віку «залізного коня» буде залежати і періодичність огляду:

  • Якщо вік понад 7 років – щорічно;
  • 3-7 років – кожні 2 роки.

Є також категорії машин, які зобов’язані щороку оглядатися. це:

  • Вантажівки важче 3,5 тонн;
  • Машини, оснащені сигналами (світловими і звуковими);
  • ТС, які використовуються для навчання їзди за кермом.

Автобуси, вантажні машини, які важать менше 3,5 тонн, а також таксі повинні підлягати огляду кожні 1,5 року.

Вимоги до проходження техогляду автомобіля в 2019 році залишилися незмінними. Вони залишилися точно такими ж, як і в минулому році. Однак перед тим, як приступити до процедури, потрібно знати, що для неї потрібно мати і як вона проводиться.

Важливо! Технічну діагностику вправі виконувати лише ті організації або фізичні особи, які мають відповідну акредитацію.

що перевіряється

Якщо розбиратися, що перевіряють на техогляді автомобіля в 2019 році, то слід знати, що технічні характеристика авто оцінюються по 65 пунктам. Особливо уважно оглядаються такі 6 основних вузлів авто:

  • Гальма. З’ясовується, наскільки ефективно функціонує гальмівна система. Проводиться також візуальний огляд, чи немає ніяких пошкоджень.
  • Ще одне, на що дивляться на техогляді в 2019 році – так це на фари і освітлювальні пристрої. Вони повинні бути відрегульовані під кутом, відповідно до встановлених стандартів. Забороняється встановлювати заново їх в інші місця.
  • Кермо. Виконується перевірка функцій і справності гідропідсилювача, підвіски і люфт.
  • Ще одне, що входить в техогляд автомобіля – перевірка скляних очищувачів і обивателів. Перевіряється, наскільки вони правильно і повноцінно функціонують. Їх відсутність – суворе порушення.
  • Колеса і шини. Потрібно, щоб вони були цілісними, без пошкоджень і здуття, на дисках не повинно бути ніяких тріщин. Потрібно, щоб розмір шин, які знаходяться на одній осі, не відрізнявся. Протектор для зимової гуми – 4 мм, для літньої гуми – 1,6 мм.
  • Рухова система. Проводитися завмер знаходження шкідливих компонентів, що виходять з вихлопної труби. Даний показник не повинен виходити за рамки дозволеного.

Це основний перелік того, що потрібно, щоб пройти техогляд в 2019 році. Також майстер виконує інші перевірки:

  • Перевіряються сидіння;
  • Ремені безпеки;
  • Фартухи для захисту від бруду;
  • Протисонячні козирки;
  • Звуковий сигнал;
  • Дзеркала, в яких відбивається задній вид;
  • Дверні замки;
  • Реєстраційні номери;
  • Скло (не повинно бути тріщин навпроти місця водія, а також в районі, де функціонують очисники скла);
  • Тягово-зчіпний пристрій (якщо конструкція передбачає його наявність);
  • Тонування. Бічні скла повинні пропускати мінімум 75% світла, а передні – мінімум 70.
  • Використовувані в транспорті технічні рідини.

Вирушаючи на техогляд, не всі знають, що потрібно мати при собі на проходження техогляду в 2019 році додатково? Повинні бути наклейки-попередження про шипованих гумі або попередження про те, що в ролі водія виступає учень. Транспорт потрібно надавати для перевірки в чистому, вимиті вигляді.

Перед тим, як їхати на процедуру, рекомендується звернутися в сервісний центр для попередньої оцінки.

документи

Список того, що потрібно мати при проходженні техогляду в 2019 році передбачає наявність документів:

  • ПТС;
  • Документ про реєстрацію в ДАІ;
  • Національний паспорт господаря авто;
  • Водійське посвідчення.

Діагностична картка робиться на сам автомобіль. Так як ім’я власника не згадується, при продажу авто не буде потреби переоформляти карту.

Якщо мова йде про автомобіль-іномарку, то тут список того, що необхідно для проходження техогляду автомобіля в 2019 році, буде трохи іншим. Якщо ТЗ було куплено за кордоном і там же зареєстровано, то власнику такого «залізного коня» потрібно буде надати документ міжнародного формату про який відбувся техогляді або «Зелену карту».

Аптечка

Нововведення в законі передбачають, що до списку того, що повинно бути в машині для техогляду, аптечка більше не включається. Така зміна пояснюється ті, що вона безпосередньо не впливає на безпеку автомобіля.

Однак це стосується виключно технічної діагностики. Потрібно розуміти, що аптечка все одно повинна бути в кожній машині – це встановлено законом.

вогнегасник

У списку того, що потрібно для проходження техогляду на легковому автомобілі, так само як і на вантажівку – вогнегасник. Ще недавно до обсягу цього пристрою ніхто не пред’являв ніяких вимог. Дозволялося мати навіть найменший за обсягом вогнегасник.

Але зараз в транспортному засобі повинні бути 1 або 2 вогнегасник, обсяг яких 2 л (залежить від категорії автомобіля).

додатково

Щоб авто пройшло техпроверку, потрібно звернути увагу на такий нюанс, як марка шин для техогляду. Вимоги, які пред’являються до них такі:

  • Шини повинні бути передбаченими конструкцією засобу пересування;
  • Маркування швидкості повинна відповідати найбільшому дозволеному розгону цього ТЗ;
  • Шина повинна відповідати розміру колеса.

Кінцева глибина малюнка протектора, в залежності від марки машини коливається від 0,8 до 2 мм.

Багато водіїв не знають, який знак аварійної зупинки потрібен для техогляду в 2019 році? Потрібно знак нового зразка, який має відображає флуоресцентну смужку. Це єдина зміна, інші вимоги залишилися незмінними. Найкраще вибирати модель з пластмаси, так як вона практичніше.

Правила час від часу можуть змінюватися, тому рекомендується заздалегідь дізнатися, що потрібно для проходження техогляду в 2019 році.

Якщо автомобіль новий

Якщо машина «молодше» 3 років, то обов’язковий техогляд не потрібно. Водій в даному випадку сам має право приймати рішення, чи потрібна йому дана процедура чи ні.

Звіт період в 3 роки стартує з того моменту, як машина була виготовлена, а не придбана! Це дуже важливо.

Виправданим проходження техогляду в перші 3 роки може бути в таких випадках:

  • У планах закордонний виїзд, де потрібна обов’язкова наявність документів про проходження техогляду;
  • Маєток гарантійного заводського талона, який дозволяє безкоштовно перевірити авто;
  • Водій дуже «агресивно» їздить, що може спровокувати втрату машини дуже швидко.

повторна перевірка

Не у всіх випадках машина проводитися технічний огляд з першого разу. Тоді її потрібно оглянути повторно, адже без цього використовувати машину буде заборонено.

Якщо автовласник виправив всі проблеми і звертається до того самого майстра, що і в перший раз, то перевірятися будуть лише ті частини, які первинно не пройшли перевірку.

Якщо буде обраний інший майстер, то буде перевірятися абсолютно все.

За діагностичну послугу обов’язково потрібно платити, причому кожен раз при новому огляді. Так що для повторної перевірки рекомендується все ж звертатися в той сервісний центр, який виконував первинну перевірку. Отримати діагностичну картку можна після того, як машина буде цілком відповідати вимогам безпеки.

Що перевіряють на техогляді в 2018 році

Процедура і правила проходження техогляду останнім часом зазнали кілька глобальних, досить значущих для водіїв змін. На урядовому рівні в правила проходження техогляду в 2018 році було внесено кілька важливих реформ.

Тепер нові документи на законодавчому рівні регламентують:

  • періодичність проведення ТО;
  • що потрібно перевіряти на техогляді;
  • скільки часу повинна займати кожна процедура;
  • які документи повинні надавати власники приватних автомобілів, а які власники комерційного транспорту.

Головне нововведення правил проходження техогляду в 2018 році
це те, що поняття «талон технічного огляду», як і сам документ, повністю ліквідовані.

Тепер після проходження техогляду видається діагностична карта транспортного засобу (ТЗ). Отримати її можна в сервісному центрі, де проводилася діагностика машини. Карта завіряється підписом майстра-експерта, який тестував автомобіль.

Складається цей документ в 2-х примірниках + додаткова електронна версія. Перший примірник протягом трьох років зберігається у експерта, а другим користується власник автомобіля. Кожна карта має свій унікальний номер.

По суті діагностична карта – це спеціальний документ, виконаний у форматі А4. У ньому у вигляді таблиці фіксуються всі відомості про автомобіль, вказується технічний висновок про можливість або неможливість подальшого безпечного використання машини.

З 1 січня 2018 року водій не оплачує мито за видачу копії діагностичної карти або за її першу видачу.

Перевірка основних вузлів автомобіля

При проходженні техогляду існує 65 пунктів, за якими фахівець оцінює працездатність машини, але підвищена увага приділяється основних вузлів і механізмів автомобіля.

Правила проходження техогляду в 2018 році наказують докладну перевірку по шести основних вузлів транспортного засобу:

  1. Гальмівна система. Тестується ефективність гальмування і різниця гальмівних зусиль на осі. Система гальмування візуально оглядається на предмет корозії, протікань і тріщин.
  2. Фари і освітлювальні прилади. Оглядаються з зовнішньої сторони. Забороняється перенесення фар або їх демонтаж. Кут регулювання повинен відповідати ГОСТу.
  3. Рульове управління. Перевіряється справність і робота гідропідсилювача, його підвіска і люфт. Для легкових автомобілів допустимий люфт становить максимум 10 градусів.
  4. Склоочисники і склообмивачі. Перевіряється їх наявність і робочий стан.
  5. Колеса і шини. На них повинні бути відсутніми будь-які порізи або здуття. На дисках не повинно бути тріщин. Розмір шин на одній осі повинен збігатися. Розмір протектора для зимової гуми повинен складати 4 мм, а для літньої – 1.6 мм.
  6. Двигун як окремо взятий агрегат і рухова система в цілому. шкідливих речовин у вихлопних газах не повинні перевищувати встановлених екологічними службами норм.

Що ще перевіряють додатково

Крім основних вузлів і деталей, тестування піддаються і інші елементи автомобіля.

Серед таких:

  • цілісність ременів безпеки;
  • брудозахисні фартухи;
  • протисонячні козирки;
  • сидіння;
  • звуковий сигнал;
  • тягово-зчіпний пристрій (в разі якщо воно передбачено конструкцією);
  • дзеркала заднього виду;
  • скла (не допускаються тріщини на вітровому склі з боку водія, і в районі роботи склоочисника);
  • номерний знак (повинен відповідати встановленим нормативам);
  • замки на дверях;
  • технічні рідини автомобіля;
  • тонування передніх стекол і лобового скла (светопропускная здатність стекол має бути відповідно 70% і 75%).

Перед проходженням техогляду машину слід вимити і перевірити наявність наступних предметів:

  1. Вогнегасника (він повинен бути справним, з терміном придатності, який дозволяє його застосування, і його вогнегасника повинен становити не менше ніж 2 літри).
  2. Знаку аварійної зупинки нового зразка.

Раніше в обов’язковому порядку потрібна наявність в машині медичної аптечки. Зараз її не перевіряють, бо це вимога зникло з законодавчих актів.

Але будь-яка розсудлива і адекватна людина в будь-якому випадку подбає про те, щоб аптечка перебувала в автомобілі з усіма медикаментами першої необхідності.

Багатьом автолюбителям робили зауваження з приводу відсутності спеціальних наклейок. Якщо автомобіль «взутий» в шиповану гуму, то на задньому склі повинна бути наклейка у вигляді знака з буквою «Ш». А в разі, якщо стаж водія не перевищує 2-х років, то повинна бути наклейка зі знаком оклику усередині.

Що перевіряють у мотоцикла

За останній час в містах значно збільшилася кількість власників мотоциклів і скутерів. І така тенденція була цілком передбачувана. Адже їзда на мотоциклі майже повністю виключає нескінченне стояння в багатокілометрових пробках.

Крім того, в наявності зручність і швидкість пересування по міських вулицях. Мототехніка річ компактна, тому повністю зникає проблема вибору паркувального місця.

Але при всіх своїх незаперечних переваги, мотоцикли мають і масу недостатков.Одна з проблем – це проходження технічного огляду.

З огляду на недостатню кількість пунктів огляду навіть для легкових машин, і той факт, що не всі оператори ТО видають діагностичну карту на мотоцикли, пройти техогляд цього ТЗ стає як мінімум проблематично.

Зверніть увагу

Плюс ще одна проблема: не скрізь, але ще існують черги на пунктах проходження ТО.

З 65 пунктів огляду автомобіля до мотоциклу застосовні всього 45. Усі вони прописані на особовому обороті діагностичної карти.

Але ми розглянемо тільки головні напрямки перевірки:

  • огляд мотоцикла починається зі звірки номерів шасі (рами) і номерів, які записані в документах;
  • далі перевіряється робота фар або фари, стоп-сигналу, поворотних сигналів, звукового сигналу;
  • після проходять перевірку шини. Особлива увага приділяється глибині протектора, який повинен бути не менше 0.8 мм;
  • в обов’язковому порядку піддасться діагностиці гальмівна система мототехніки, робота двигуна і його систем.

Як правило, технічний огляд мотоцикла обмежується виконанням вимог по безперебійній роботі вузлів, які перераховані вище.

Знак аварійної зупинки і вогнегасник власникам мототехніки «без коляски» мати не обов’язково. Але в комплекті мотоциклів з боковим причепом в обов’язковому порядку повинен бути присутнім знак аварійної зупинки і в рекомендаційному порядку – аптечка.

Після технічного огляду мотоцикла співробітник пункту атестації виписує водієві діагностичну карту, якою присвоюється 21-значний код. За допомогою цієї карти будь-яка страхова компанія зобов’язана оформити поліс автострахування.

Що робити, якщо транспортний засіб не пройшло техогляд

Іноді бувають варіанти, коли машина техогляд не пройшла. В цьому випадку доведеться піддати автомобіль повторному техогляду.

На ремонт і виправлення технічних неполадок відводиться достатньо часу, щоб не поспішаючи і якісно ліквідувати всі технічні несправності.

Водій має право самостійно визначитися з оператором, який буде проводити ТО.

Якщо власник автомобіля звернутися до того оператору, який оглядав його автомобіль в перший раз, то діагностиці піддадуться тільки ті вузли і агрегати, на які було вказано при початкової атестації.

Не варто забувати, що процедура технічного огляду в Росії платна. Тому в разі, коли водій проводить повторний огляд у іншого оператора, перевірятимуться всі без винятку агрегати. Відповідно і оплата буде повною.

Хоча сам процес проходження технічного огляду не займає багато часу, підготовка до нього і пошук відповідного оператора може затягнутися надовго. Особливо ця проблема відчувається в великих містах.

Справа в тому, що кількість пунктів техогляду не є достатнім. Причому навіть для легкових автомобілів, не кажучи про вантажівках, мотоциклах та інших ТЗ.

Найзначніша напруженість в цьому питанні відбувається в момент, коли більшість автолюбителів виганяють своїх «залізних коней» після зимівлі з гаражів.

Тому питання «де пройти техогляд автомобіля в 2018 році» вельми непростий і актуальний. І подбати про його вирішенні потрібно заздалегідь.

Але в цьому питанні є і приємні моменти. Це швидкість самого техогляду. Наприклад, в Москві технічний огляд вантажного автомобіля не перевищує 1 години, легкової машини – не більше 40-ка хвилин, а мотоцикл зовсім проходить тестування протягом 20-ти хвилин.

важливо

Правилами проходження техогляду в 2018 році встановлено, що проводити ТО повинен технічний експерт. На підставі висновку цього фахівця власнику видається діагностична карта. У ній відображена можливість подальшої експлуатації автомобіля.

Якщо з технічним станом машини все в порядку, то власник «зі спокійною душею» може продовжувати займатися своїми справами.

Відео: Готуємося до техогляду

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…