Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегатуСьогодні ми дізнаємося, що називається турбованим бензиновим двигуном з системою прямого вприскування палива TFSI , який принцип роботи, будова, а також, чим відрізняється мотор від силових установок TSI і  FSI

ЩО ТАКЕ ДВИГУН TFSI. ОСОБЛИВОСТІ, ПРИНЦИП РОБОТИ, БУДОВА І ВІДЗНАКИ

Добрий день, сьогодні ми дізнаємося, що називається турбованим бензиновим двигуном з системою прямого  вприскування палива TFSI , який принцип роботи , будова , а також, чим відрізняється мотор  такого типу  від силових установок TSI  і FSI . Крім того, розповімо про конструкцію , особливості  двигунів з системою  TFSI , якими перевагами  і недоліками володіє технологія, а також, наскільки довговічний мотор з таким типом дії. У висновку поговоримо про те, на які сучасні автомобілі встановлюються двигуни  TFSI , з яких основних компонентів складаються мотори  і наскільки надійні  силові установки в процесі  експлуатації .

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

Деякі автолюбителі часом плутають  силові установки TFSI  з моторами  TSI  від Фольксваген , однак зауважимо, що двигуни  це по суті різні , у них тільки схоже назва  і не більше того.

Найчастіше двигуни  з абревіатурою TFSI ( ТіЕфЕсАй ) багато любителів автомобілів зустрічають на німецьких  і іноді чеських  машинах концерну VAG ( довідково : в основному Audi , рідше  Skoda ).

Справа в тому, що сама по собі технологія TFSI була розроблена  ще в середині 2000-х років німецькими інженерами, з метою  створення мотора  з максимальною віддачею в рамках обмеженого робочого об’єму циліндрів , а також подальшого впровадження  силових установок на преміальні марки своїх автомобілів, якими по праву стали Ауді . Довідково зауважимо, що всі мотори ТіЕфЕсАй оснащуються одним турбокомпресором ( турбіною ), багато в чому цим моментом вони і відрізняються  від силових агрегатів з системою TSI, В яких одна турбіна і один механічний турбокомпресор , разом 2 нагнітача замість одного .

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату 

ЩО ТАКЕ ДВИГУН FSI. ОСОБЛИВОСТІ І ПРИНЦИП РОБОТИ

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату 

ЩО ТАКЕ ДВИГУН TSI. ОСОБЛИВОСТІ І ПРИНЦИП РОБОТИ

Відзначимо, що крім атмосферне моторів FSI  ( ЕфЕсАй ), якими на всю оснащуються Фольксваген , Шкода  і  Сеат , у сімейства німецьких двигунів  є ще один, який встановлюється  тільки на моделі  компанії Ауді  та зветься він TFSI  ( ТіЕфЕсАй ), ось його то ми і будемо сьогодні розглядати в нашій статті. Для багатьох споживачів Митного Союзу ( Росія, Білорусь і Казахстан ), турбовані мотори  TFSI досі є свого роду загадками серед моторів . Якась частина автолюбителів досі вважають, що  двигуни TFSI  так чи інакше пов’язані з моторами TSI , адже ті й інші при порівняно невеликих обсягах , здатні видавати  істотне  кількість потужності  і крутного моменту . Однак це в корені не вірно, TFSI  – це бензиновий двигун  з  1-им турбонагнітачем , вона ж турбіна , самим яскравим представником якого є варіант з об’ємом в 2 .0 літра , Що встановлюється на моделі  автомобілів Ауді . Даний мотор  вважається досить популярним  в Європі та має безліч нагород  за свою відмінну динаміку , високу надійність  іоптімальную потужність  з  витратою палива .

1. ПОНЯТТЯ, ІСТОРІЯ ПОХОДЖЕННЯ І ОСОБЛИВОСТІ ДВИГАТЕЛЕЙ TFSI

Безсумнівно кожен автолюбитель хоч би раз в своєму житті бачив і мабуть чув про символи  під капотом , як правило,  моделей Audi у вигляді абревіатур  з написом – TFS I .

Однак, що конкретно означає ця маркування , знає не кожен любитель автомобілів.

Скорочена поняття TFS розшифровується , як Turbocharged Fuel Stratified Ingection , що перекладається, як інжекторний турбований двигун з  прямим уприскуванням палива  в камери згоряння циліндрів .

Таким чином, двигун TFSI  – це бензиновий мотор , побудований на платформі атмосферної силової установки FSI  ( довідково: двигун TFSI  має безліч доопрацювань і відмінностей від FSI ) і оснащений  однією єдиною турбіною .

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегатуПеред тим, як розглядати всі тонкощі турбированного двигуна з технологією TFSI , варто зануритися в історію, щоб дізнатися, коли  і як створювався цей мотор . Все почалося з 2004 року , коли німецькі інженери та конструктори задумалися  створити двигун з збільшеною потужністю . Для експерименту, так би мовити за базу  німцями був узятий перевірений часом атмосферне FSI . За результатами розробки  нової силової установки в FSI  встановили оновлений поршень з зміненою головкою, Завдяки чому мотор  став впевнено функціонувати на зниженому рівні стиснення паливно-повітряної сумішіЩо таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

Далі німці перейшли до голові блоку циліндрів , за результатами чого вона була також оновлена , що дозволило витримувати  їй підвищені навантаження .

Щоб вузли двигуна стали міцнішими , технологи змінили склад сплаву  для клапанів , клонували , вкладишів , поршнів  та інших важливих деталей , а також механізмів .

Але головною родзинкою  на торті стала вона – турбіна .

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

Завдяки виконаній роботі німців, паливо  в камери згоряння циліндрів стало подаватися під високим тиском , що дозволило підвищити потужність мотора .

Коли все тести двигун пройшов на відмінно , після цього було прийнято одноголосне рішення пускати  нову  модифікацію  в серійне виробництво , а до  базової маркуванняFSI ” додатково додали  латинську букву ” T “, що позначає турбований мотор , оснащений одним турбокомпресором .

Довідково зауважимо, спочатку дані двигуни встановлювали  тільки на автомобілі Ауді , що відносяться до концерну VAG , що мають обсяг  силової установки не менше 2 літрів .

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

Основні особливості двигунів TFSI :

– До  першої  особливості двигуна можна віднести турбонагнетатель , який працює  від енергії вихлопних газів транспортного засобу.

За допомогою турбіни  відбувається розкручування  спеціального колеса , а потім привід  здійснює нагнітання стисненого повітря в циліндри .

Недоліком  же турбіни  перших років випуску двигуна був той факт, що вона показувала свою потужність  тільки після 3 тисяч оборотів  в  хвилину . На низьких оборотах мотор був слабенький .

Уникнути цієї ситуації дозволила установка звичайного компресора . З його допомогою  створюється запас енергії для роботи  на знижених оборотах . Таким чином, робота силової установки однакова , як на низьких , так і на  високих оборотах ;

–  Другий  важливою особливістю мотора є система упорскування палива . Головним відмінністю  від попередніх поколінь двигунів з’явилася пряма подача пального прямо камери згоряння циліндрів . Як такої паливна рампа або рейка  в цих моторах відсутня . Процес збагачення паливної суміші відбувається за спеціальним принципом. Завдяки таким конструкторським особливостям вийшло значно підвищити потужність установки; – До  третьої  особливості  двигуна відноситься  система охолодження , яка об’єднана  з інтеркулером . Завдяки такому будовою , інтеркулер  дозволяє нагнітати  свіжий холодних повітря прямо  в циліндри мотора , що в свою чергу значно  підвищує ефективність роботи і продуктивність силової установки. Таке рішення інженерів призвело до того, що вже на 1 тисячі оборотів в хвилину  ми можемо отримати крутний момент рівний 200 Ньютон на метр . Довідково зауважимо, що  система охолодження двигунав моторах TFSIрідинного типу .

– І  четвертої  серйозної особливістю  стало зменшення маси блоку циліндрів двигуна , приблизно на 13,5 кілограм , що є істотним зниженням і демонстрацією високого майстерності  фахівців, які працювали  над створенням  силової установки.

Довідково зауважимо, що приблизно через 3 роки після створення двигуна з системою TFSI , була розроблена  ще одна версія мотора , з таким же  безпосереднім уприскуванням палива в камери згоряння циліндрів двигуна і назвали її TSI , яка придбала  2-мя компресорами ( турбованим  і механічним ). Першим таким мотором  став двигун  з об’ємом  в 1.4 літра ( 1.4 TSI ), він до цих пір є базовим для багатьох автомобілів концерну VAG . На основі  цього двигуна  виросли багато інших модифікації  силових установок.

2. ОСНОВНІ ВІДМІННОСТІ ДВИГУНІВ З СИСТЕМОЮ TFSI, FSI і TSI

А тепер давайте більш детально  розберемо, що ж конкретно змінили  німецькі інженери в двигунах  з системою TFSI , після чого вони стали не схожі на своїх старших братів, мотори FSI .

Перше з чого почали інженери – це зміна поршнів , а точніше їх конструкції .

Зверніть увагу

Нові поршні  отримали змінений дно , що дозволило мотору , як ми сказали раніше функціонувати  на  зниженій ступеня стиснення .

Наступне відміну моторів TFSI  від FSI  відноситься до голові блоку циліндрів . Тут зміни  піддали шатуни  і колінчастий вал .

Блок циліндрів двигуна з 2-ма розподільними валами , з клапанами  і шатунами  стали виготовляти з понад міцного матеріалу , ніж у атмосферного FSI .

Крім того, інженери незначно змінили вхідну і випускну подачу пального , що призвело до доопрацювання каналів , по яких подається паливна суміш і виходять відпрацьовані гази .

Крім того, хоч ми вже й не раз говорили про новий турбокомпресор , який з’явився у TFSI , додамо той факт, що конструктивно  він розташовується  в випускному колекторі , з яким ділить  загальний модуль .

Фланець  ж модуля  притягнутий  до голові блоку циліндрів за допомогою клем , які спеціально зроблені  для зручності обслуговування вузла .

Плюсом турбіни двигуна є високий показник крутного моменту , відмінна динаміка при розгоні  і видається потужність в кінських силах .Ще одним вагомим відмінністю  від атмосферного FSI стала допрацьована система подачі палива .

Тепер в ній з’явився новий тип насоса , який підкачує пальне під високим тиском . Завдяки саме тиску , яке нагнітається насосом , потужність двигуна збільшилася  приблизно на 7-8 відсотків, а витрата палива знизився  на 2-3 відсотки .

Довідково зауважимо, що паливний насос електричного типу в своєму будові  має потрійним кулачком , замість подвійного , який встановлюється  на FSI . Крім того, насос  придбав нову прошивку , яка навчила елемент подавати пальне в тому кількості , яке витрачає мотор , причому не менш і не більш цього значення .

Таким чином, як можемо бачити за своїм будовою  агрегати FSI  і TFSI  мають досить різні модифікації силових установок, хоча і зроблені  на загальній базі . Однак ми забули про ще один турбований двигун лінійки німецьких моторів , такий як TSI . Чим  же він конкретно відрізняється  від  TFSI ?

Як ми вже знаємо, мотор TFSI є турбованим  силовим агрегатом з одним турбокомпресором в своєму складі. Турбіна  являє собою механічний тип компресора , яка встановлена  на випускному колекторі , а впорскування палива здійснюється прямо  в камери циліндрів двигуна .

Двигун  же TSI  вдає із себе теж  турбований механізм , але він оснащується відразу 2-ма нагнітачами . Офіційна назва такої системи Twin turbo ” або подвійний турбонаддув .

Одна турбіна  у мотора механічного типу  ( довідково: працює від відпрацьованих газів , ніж їх тиск більше , тим швидше  вона розкручується ), а друга  являє з себе електричний компресор , який примусово нагнітає тиск повітря в силову установку.

важливо

Що стосується подачі палива , то в TSI  вона відбувається не прямим в камери згоряння циліндрів , в район впускного колектора .

Як можемо бачити мотор  TSI є більш сучасним , ніж силова установка з системою  TFSI . Зауважимо, що стосується приемистости двигуна  TSI , то цей параметр  буде вище , ніж у  TFSI , причому по всьому діапазону функціонування .

Однозначно можна стверджувати, що мотори лінійки  TFSI , які є базовими двигунами в автомобілях Ауді  являють собою гідні екземпляри концерну VAG .

Від себе скажемо, що двигуни  FSI , TFSI  і TSI  – це економічні , надійні  і технологічні  сучасні силові установки.

Двигун VAG AWT

Шукаємо двох авторів для нашого сайту, які ДУЖЕ добре розбираються в пристрої сучасних автомобілей.Обращаться на пошту aleksandr.belozerov@gmail.com.

string (10) “error stat”
string (10) “error stat”

Виробництво цієї силової установки
почалося в кінці 90-х років 20 століття. Новий мотор серії EA113 отримав
маркування AWT.

Двигун призначався для автомобілів середнього класу,
однак його також встановлювали на машини економ розряду. Мотор являє
собою класичну рядну «четвірку» з турбонаддувом.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату Впускний колектор 20-клапанного агрегату відлитий з алюмінію.

Блок двигуна відлитий з алюмінієвого сплаву з використанням гільз, його висота складає 22 сантиметри. Хід клонували дорівнює 86,4 мм, діаметр циліндра – 81мм.

Двигун має длинноходную архітектуру ЦПГ, такі мотори відрізняються високими показниками крутного моменту, а також досить низькою витратою палива.

Поршні двигуна не володіють великими габаритами – їх висота всього 32,1 мм, інженери покрили їх спідниці молібденом, що зроблено для зменшення тертя. Легка ЦПГ позволяєтмотору прекрасно крутитися до найвищих оборотів.

Конструкція ГБЦ досить нестандартна. Мотор оснащений 2 распредвалами – така система називається DOHC. Двигун отримав 20 клапанів – по 5 на кожен циліндр. Головка оснащена гідрокомпенсаторами і фазовращателем.

Привід ГРМ реалізований за допомогою ременя, варто відзначити, що крутний момент коленвала передається тільки на один распредвал – випускний. Привід впускного вала здійснено ланцюгом. Головка блоку циліндрів забезпечує відмінну продування двигуна.

Система зміни фаз газорозподілу, а також регульована довжина впускного колектора дозволяють знизити витрату палива і додати крутний момент у всьому діапазоні оборотів.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегатуРаспредвали з’єднані досить цікавим способом – ланцюгом, шкода, що вона часто приносить проблеми власникам двигунів.

Високі показники потужності досягаються
за рахунок турбо нагнітача. Його тиск всього 0,5 бар, це ніяк не впливає на
ресурс силової установки, зате дозволяє досягти піку потужності набагато раніше,
ніж на атмосферних двигунах.

Система запалювання представлена
індивідуальної котушкою на кожному циліндрі. Харчування двигуна реалізовано з
допомогою безпосереднього вприскування палива.

Потужність силового агрегату
становить 150 кінських сил, а максимальний обертовий момент дорівнює 210 Hm.

Особливості силової установки:

  • алюмінієвий блок двигуна;
  • 20-клапанна ГБЦ;
  • безпосереднє уприскування палива;
  • ремінний привід ГРМ;
  • наявність турбонаддува;
  • розподільні вали між собою з’єднані ланцюгом;
  • система зміни довжини впускного колектора;
  • длінноходная архітектура ЦПГ;
  • система запалювання DIS-4;
  • наявність фазорегулятора і гидрокомпенсаторов.

Регламент обслуговування AWT

Силовий агрегат вимагає до себе підвищеної
уваги. Установка дуже чутлива до інтервалів технічного обслуговування,
їх категорично заборонено порушувати. Будь-турбований двигун потребує
пильної контролі. Не рекомендується економити на матеріалах і запчастинах,
при доброму ставленні двигун здатний проїхати більше 300 тисяч кілометрів
без капітального ремонту.

Особливу увагу слід приділити вибору моторного масла. Мотор оснащений системою зміни фаз газорозподілу, в його конструкції присутні гидрокомпенсатори. Ці елементи чутливі до якості моторного масла та інтервалів його заміни. Несвоєчасне обслуговування прискорить знос даних деталей. Виробником рекомендовано заливати мастило в’язкості 0w-30, 5w-30 на синтетичній основі.

Регламент обслуговування силової установки:

  • Привід ГРМ вимагає особливої ​​уваги. Кожні 60 тисяч кілометрів рекомендується міняти ремінь ГРМ і його ролики, також потрібно приділяти увагу гідронатягувача ланцюга, що з’єднує розподільні вали. Якщо знехтувати цим правилом, то ремінь ГРМ може порватися. Так як двигун AWT гніт клапана, після обриву зубчастого елементу потрібно капітальний ремонт двигуна.
  • Заміну свічок запалювання варто робити кожні 50 тис.км, варто відзначити, що котушки дуже чутливі до якості свічок – збільшений свічковий зазор може вивести їх з ладу. Недотримання цього правила посприяє нерівній роботі двигуна і збільшеного витраті палива.
  • Фільтруючі елементи рекомендується міняти щороку. Система безпосереднього впорскування дуже чутлива до якості палива, тому не варто економити на фільтрах. Неякісне очищення повітря, що надходить у двигун, викличе прискорене зношування ЦПГ.
  • Система охолодження не викликає проблем і часте обслуговування їй не потрібно. Важливо раз в 5 років міняти антифриз і по можливості перевіряти стан патрубків охолоджуючої системи. Ресурс помпи становить 50-70 тисяч кілометрів, слід враховувати даний факт при проведенні обслуговування.
  • Заміну масла потрібно проводити кожні 10 тисяч кілометрів. Це дозволить зберегти ресурс двигуна. Нехтування інтервалами заміни масла викличе прискорене зношування гідроелементов.
  • Також рекомендується перевіряти стан турбіни раз на рік, для цього досить розібрати дросельний вузол і оглянути його на наявність масла.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегатуМеханізм ГРМ досить простий, він включає в себе 3 шестерні і один натяжна ролик, помпа приводиться в дію за рахунок ременя газорозподільного механізму. Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегатуОсь що буде, якщо довгий час не міняти масло в двигуні.

Огляд несправностей і способів ремонту

Двигун з маркуванням AWT практично не
доставляє проблем своїм власникам. Найчастіше «болячки» вилазять
при несвоєчасному обслуговуванні. Варто розуміти, що на величезних пробігах
проблеми будуть виникати набагато частіше, це пов’язано з зносом вузлів.

  1. Жор масла при пробігу понад 100 тис.км. Найчастіше дана
    несправність пов’язана з тим, що маслоотражательних ковпачки задубіли.
    Вирішити проблему досить просто – потрібно зробити капремонт ГБЦ з
    заміною маслос’емних ковпачків. Якщо це не допомогло, то двигун
    потребує капітального ремонту. Не варто витрачатися на раскоксовкі,
    практика показує, що на даному двигуну вони не допомагають.
  2. Стук в районі кришки ГБЦ. Даний ознака говорить про проблеми з
    гідрокомпенсаторами або про несправності гидронатяжителя ланцюга распредвалов.
    У будь-якому випадку потрібна діагностика і усунення проблеми. Якщо це
    штовхачі клапанів, то потрібно їх промити або замінити. Гидронатяжитель
    змінюється разом з ланцюгом, не варто затягувати з цим, так як перескок ланцюга
    загрожує зустріччю клапанів з поршнем.
  3. Нестабільні холості оберти. Проблема пов’язана з забрудненням
    дросельної заслінки. Для виправлення недоліку потрібно повністю
    прочистити дросельний вузол. Кращим варіантом буде зняття дроселя з
    датчиками і промивка всього в ультразвукової ванні. Якщо такої можливості
    немає, то допоможе карбклінер – він прекрасно видаляє весь бруд.
  4. Високий витрата масла. Така проблема може бути пов’язана з зносом
    турбіни. Допоможе заміна картриджа нагнітача або установка нового
    турбонаддува. Якщо вчасно не усунути причину, то масло, що потрапляє під
    впуск, закоксует весь двигун.
  5. Підвищені вібрації. Причиною найчастіше є забруднені форсунки. Допоможе промивка форсунок будь-яким доступним методом.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату На AWT встановлювалася турбіна марки Borgwarner.

варіанти тюнингу 

Найпоширенішим варіантом
форсування даного мотора є чіп-тюнінг.

Stage 1 дасть вам приріст в 20-30 кінських сил.

Stage 2 дозволить підняти потужність до 220
кінських сил, для його реалізації потрібно встановити форсунки 420cc,
фронтальний інтеркулер, витратомір від audi TT і більш продуктивний
паливний насос.

Stage 3 має на увазі під собою:

  • турбіну Garret GT2860rs;
  • запилених головку блоку циліндрів;
  • 3 Bar MAP sensor;
  • форсунки Siemens 630cc;
  • насос walbro 255 l / h;
  • ковану ЦПГ;
  • фронтальний інтеркулер;
  • кастомний випускний коллектлор;
  • прямий вихлоп на 70 трубі;

Така форсировка дозволить отримати на виході близько 350 кінських сил.

Stage 3+ вимагає серйозних доопрацювань:

  • встановити Строкер кит з кованої поршневий, це дозволить збільшити
    обсяг двигуна до 2,1 л.
  • зробити портінг ГБЦ для поліпшення продувки;
  • реалізувати ВКГ в атмосферу;
  • встановити впускний вал від ADR, Map 4 BAR;
  • поставити форсунки Siemens 870cc;
  • розмістити під капотом фронтальний інтеркулер;
  • замінити турбіну на borg warner s200sx;
  • зробити прямоточний вихлоп;

Наддув турбіни в піку 2,1 бару. Такий
двигун здатний видати близько 400 кінських сил. Ресурс агрегату 40-50
тис.км.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегатуПоказники силової установки після проведення тюнінгу Stage 3+

В цілому агрегат прекрасно піддається
тюнінгу, можна підібрати ступінь форсування під свої вимоги. Варто
розуміти, що чим більше потужності ви «зніміть» з мотора, тим менше
буде його ресурс.

Список моделей авто, в які встановлювався AWT

Volkswagen Passat (10.2000 – 03.2005)

рестайлінг, універсал, 5 покоління, B5.5

Volkswagen Passat (10.2000 – 03.2005)

рестайлінг, седан, 5 покоління, B5.5

Volkswagen Passat (04.1997 – 09.2000)

універсал, 5 покоління, B5

Volkswagen Passat (08.1996 – 09.2000)

седан, 5 покоління, B5

Перелік модифікацій ДВС

Двигун не має модифікацій, зате має
величезну кількість побратимів:

  • AJH
  • APH
  • ARX
  • ARZ
  • AUM
  • AVC
  • AWD
  • AWL
  • AWT
  • AWW
  • BJX
  • BKF
  • BKV
  • CFMA

Їх маркування залежить від автомобілів на які встановлювався двигун. По факту це все 150 сильні установки об’ємом 1,8 літра. Вони відрізняються лише розташуванням навісного обладнання і прошивкою ЕБУ.

Технічні характеристики двигуна

виробництво Audi Hungaria Motor Kft. Salzgitter PlantPuebla Plant
Марка двигуна EA113
роки випуску 1996-2006
Матеріал блоку циліндрів чавун
Система харчування інжектор
Тип рядний
кількість циліндрів 4
Клапанів на циліндр 5
Хід поршня, мм 86.4
Діаметр циліндра, мм 81
Ступінь стиснення 9.5
Об’єм двигуна, куб.см 1781
Потужність двигуна, к.с. / об.хв 150/5700
Крутний момент, Нм / об.мин 210 / 1750-4600
паливо 95
екологічні норми до Євро 5
Вага двигуна, кг ~ 150
Витрата палива, л / 100 км – місто – траса змішаний. 13.0 7.59.4
Витрата масла, гр. / 1000 км до 1000
Масло в двигун 5W-30 0W-405W-40
Скільки масла в двигуні 3.5
Заміна масла проводиться, км  15000 (краще 7500)
Робоча температура двигуна, град. 90
Ресурс двигуна, тис. Км – за даними заводу – на практиці -300+
Тюнінг – потенціал- без втрати ресурсу 400 + н.д.

Якщо у вас виникли питання – залишайте їх у коментарях під статтею. Ми або наші відвідувачі з радістю відповімо на них Не забудьте поділитися цією сторінкою з друзьяміІ підписатися на нашу групу

Різниця між двигунами FSI і TFSI

Кожна абревіатура в автовиробництві, щось означає. Так, і поняття FSI і TFSI, також мають значення. Тільки ось яка різниця між майже однаковими абревіатурами. Розберемо, що ж закладено в назвах і, яке в них відмінність.

характеристика

Силовий агрегат FSI – мотор німецького виробництва від концерну Volkswagen. Цей движок завоював народну популярність завдяки своїм високим технічним характеристикам, а також простоту конструкції, ремонту і технічного обслуговування.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

Volkswagen Passat

Абревіатура FSI розшифровується, як Fuel Stratified Injection, що в перекладі означає – пошарове уприскування палива. На відміну від широко розповсюдженого TSI, FSI не має турбонаддува. Якщо говорити людською мовою, то це звичайний атмосферний двигун, який досить часто використовувала компанія Skoda.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

двигун FSi

Абревіатура TFSI розшифровується, як Turbo Fuel Stratified Injection, що в перекладі означає – турбований пошарове уприскування палива. На відміну від широко розповсюдженого FSI, TFSI має турбонаддува. Якщо говорити людською мовою, то це звичайний атмосферний двигун з турбіною, який досить часто використовувала компанія Audi на моделях A4, А6, Q5.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

двигун TFSi

Як і FSI, TFSI має підвищену екологічну норму і економічність. За рахунок системи Fuel Stratified Injection і завдяки особливостям впускного колектора, уприскування палива і «прирученою» турбулентності двигун може працювати як на надбідній, так і на гомогенної суміші.

Плюси і мінуси використання

Позитивною стороною мотора Fuel Stratified Injection є наявність двоконтурного вприскування пального. З одного контуру надходить паливо під низьким тиском, а з другого – під високим. Розглянемо, принцип роботи кожного контура подачі пального.

Контур з низьким тиском в списку складових елементів має:

  • паливний бак;
  • бензонасос;
  • фільтр пального;
  • перепускний клапан;
  • регулятор тиску палива;

Пристрій контура високого тиску передбачає наявність:

  • паливного насоса високого тиску;
  • магістралей високого тиску;
  • розподільних трубопроводів;
  • датчика високого тиску;
  • клапана-запобіжника;
  • інжекторних форсунок;

Відмінною особливістю є наявність абсорбера і клапана продувки.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

Мотор FSi Audi A8

На відміну від звичайних бензинових силових агрегатів, де паливо, перш ніж потрапити в камеру згоряння, потрапляє у впускний колектор, на FSI – пальне потрапляє безпосередньо в циліндри. Самі форсунки мають 6 отворів, що забезпечує поліпшену систему уприскування і підвищену ефективність.

Оскільки повітря потрапляє в циліндри окремо, крізь заслінку, утворюється оптимальне співвідношення повітряно-паливної суміші, що бензину згорати рівномірно, не піддаючи поршні зайвого зносу.

Ще одним позитивним якістю використання такого атмосферника є економія пального і висока екологічна норма. Система вприскування Fuel Stratified Injection дозволять водієві заощадити до 2.5 літрів пального на 100 км пробігу.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

Таблиця застосовність TFSi, FSi і TSi

Але, де багато позитивних сторін, знайдеться і значна кількість недоліків. Першим мінусом можна вважати те, що атмосферник дуже чутливий до якості пального. На цьому движку не заощадите, оскільки на поганому бензині, він просто відмовиться нормально працювати і буде давати збої.

Ще одним великим недоліком можна вважати те, що в мороз, силовий агрегат миє просто не завестися. Якщо брати до уваги поширені неполадки і двигуни FSI, проблеми в цій лінійці можуть виникнути з холодним запуском. Винуватцем прийнято вважати все той же пошарове уприскування і прагнення інженерів знизити токсичність вихлопу під час прогріву.

Витрата масла – є одним з недоліків. Як стверджують більшості власників даного силового агрегату, часто помітно підвищення витрати мастила. Щоб цього не відбувалося, виробляти рекомендує притримувати допусків VW 504 00/507 00. Іншими словами, міняти моторне масло 2 рази на рік – в періоди переходу на літній і зимовий режим експлуатації.

висновок

Різниця в назвах, а точніше наявність літери «Т» означає, що мотор має турбонаддув. В іншому різниці не існує. Двигуни FSI і TFSI має значну кількість позитивних і негативних сторін.

Як видно, використання атмосферника добре в плані економії та екологічності. Мотор дуже чутливий до низьких температур і поганому пальному. Саме за недоліки, його використання припинилося і перейшли на системи TSI і MPI.

Розшифровка fsi – таємниця німецького мотора розкрита

Радий вітати вас, мої дорогі читачі! Якщо Ви є щасливим власником автомобіля від концерну Volkswagen, випущеного після 2000-го року, то з великою часткою ймовірності, відкривши капот і подивившись на кришку двигуна, побачите шильдик FSI. Так ось на порядку даної статті, розкриття секрету символів – розшифровка fsi.

  • А також опис схеми вузла, який переховується під цією абревіатурою, і його основних компонентів.
  • Що означає ця абревіатура?
  • Хтось розведе руками, хтось чув про таку систему, а хтось, можливо, добре орієнтується в цьому питанні.

Як би там не було, сподіваємося, що сьогоднішня стаття буде корисна абсолютно всім. А якщо у вас ще немає машини або покупка чотириколісного друга входить в плани, то дізнатися про те, що означають ці загадкові три букви буде подвійно цікаво.

FSI. Що приховано під капотом?

Ну що ж, почнемо розкривати таємниці німецьких моторів. Загадкові літери FSI є скороченням від слів Fuel Stratified Injection, що в дослівному перекладі на російську – пошарове уприскування палива. Трохи кострубато звучить, тому, якщо бути точніше, то FSI це різновид паливної системи, що дала назву широкого спектру силових агрегатів Volkswagen.

Кстате, якщо виникне питання, чому Ауді, то знайте, автомобілі Ауді завжди випускав і випускає концерн Фольксваген. І Шкоду теж. Здається в 90-і роки він купив цей завод, тому Шкоди стали схожі на Фольксваген і зараховані до вельми добротним автомобілів.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

Головною її фішкою є безпосереднє уприскування бензину в циліндри, завдяки чому дані двигуни мають більшу потужність, кращою економічністю і екологічністю, ніж їх побратими, виконані за класичною схемою з утворенням паливно-повітряної суміші у впускному колекторі. Впорскування пального здійснюється через спеціальні форсунки в чітких дозуваннях, які прораховуються електронікою в залежності від навантаження двигуна.

Керуючи уприскуванням: секрети Volkswagen

Потрібно відзначити, що уприскування пального в циліндри відбувається під великим тиском, і для того щоб правильно узгодити роботу різних компонентів, інженерам довелося розділити паливну систему на два контури.

Перший, так званий контур низького тиску, організовує за допомогою насоса відбір певної порції бензину з бака, яка потрібна для роботи мотора в даний момент часу, і подає її до насоса високого тиску (ТНВД). Основними елементами контуру є:

  • паливний бак;
  • бензонасос;
  • фільтр із запобіжним клапаном;
  • датчик тиску в контурі;
  • блок керування насосом.

Варто відзначити, що тиск в контурі не постійно, хоч і невелике, і варіюється в межах від 0,5 до 6,5 бар в залежності від режиму роботи мотора.

Наступним завданням системи FSI є створення високого тиску, щоб паливо ефективно і в потрібний момент подалося в циліндри. Цю місію, як Ви вже, напевно, здогадалися, виконує контур високого тиску.

Його ключовим елементом виступає насос, що нагнітає натиск пального в межах від 30 до 110 бар. Цього достатньо, щоб впорснути бензин через форсунки в робочу область в чітко прорахована мить.

Головними компонентами цього контуру виступають:

  • ТНВД;
  • рампа форсунок;
  • датчик високого тиску;
  • запобіжний клапан;
  • форсунки.

Маленькі гвинтики великого механізму FSI

Пройшовшись коротенько по схемі роботи системи FSI, не буде зайвим приділити по кілька слів окремим її компонентам, щоб картина роботи цього інженерного дива похмурого німецького генія була повністю зрозуміла.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

Почати хочеться з елемента, який керує всім цим складним комплексом контурів, насосів, датчиків і форсунок – мозку всього мотора.

Звичайно ж, це блок керування двигуном. У його завдання входить все, починаючи від контролю рівня палива в контурах і до визначення моменту подачі бензину в циліндри. Для цього електронний мозок аналізує масу інформації, що надходить від різних датчиків, розкиданих не тільки по силовому агрегату, але і по всьому автомобілю в цілому, а потім подає сигнали своїм підданим.

Одним з таких підданих є насос контуру низького тиску. Про нього ми вже згадували. Розташований цей елемент безпосередньо в паливному баку і на основі команд блоку управління подає певну кількість бензину до входу насоса високого тиску.

Про нього ми теж говорили. ТНВД грає одну з ключових ролей системи FSI. Знаходиться він на самому двигуні і пов’язаний приводом з розподільчим впускних клапанів. До обертанню вала прив’язаний алгоритм роботи насоса, і, крім цього, ним керує електронний блок мотора. Важливим вузлом ТНВД є регулятор тиску, який контролює подачу бензину з попереднього контуру.

Правильна робота всієї паливної системи була б неможлива без датчиків тиску – очей і вух блоку управління. Завдяки їм система знає, скільки пального в контурах, чи потрібно його ще докачать або навпаки, є надлишок.

Всі перераховані вище елементи працюють заради однієї спільної мети – своєчасного уприскування в циліндри певної кількості бензину.

Це найважливіша процедура, яка є вінцем всієї системи FSI, покладено на форсунки. Їх роботою, а саме моментом відкриття, управляє все той же електронний мозок двигуна.

Від форсунок потрібно лише одна, але вкрай важлива операція – ефективно розпорошити пальне в циліндрі.

Напевно, необхідно згадати і про допоміжних елементах, без яких робота двигуна FSI була б не такою ефективною.

Так, наприклад, порятунком форсунок і всього контуру, що забезпечує їх роботу, від раптових стрибків рівня пального займається запобіжний клапан. При досягненні тиску в 120 бар він відкривається і відводить надлишки бензину.

Порада

Не менш відповідальне завдання у дроселя в контурі низького тиску – він згладжує пульсації палива, стабілізуючи всю систему.

  1. Ось коротко ми і познайомилися з двигунами FSI, їх цікавою схемою подачі пального в циліндри і особливостями роботи.
  2. Сподіваюся, ви змогли почерпнути з розповіді щось нове і поглибили свої знання в сфері моторобудування.

Щоб не пропустити свіжі статті, обов’язково підписуйтесь на розсилку. Обіцяю, буде цікаво.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

Особливості двигуна FSI в автомобілях Volkswagen

Двигуни FSI (Fuel Stratified Injection) від Volkswagen – це силові агрегати автомобілів, створені за інноваційними технологіями, в яких уприскування палива виробляється прямо в камеру згоряння. Дана технологія подачі палива має значну перевагу перед іншими системами подачі палива. На сьогоднішній день найбільш вдалими двигунами FSI є мотори концерну Volkswagen.

Єдина модель Volkswagen, яка комплектується FSI – позашляховик 4WD Touareg. Цей тип двигуна не найпопулярніший на автомобілях Volkswagen, на відміну від TSI або MPI. На Passat В8, Passat СС, Tiguan встановлюють зараз (2016 року) тільки двигуни типу TSI. На Golf і Jetta крім TSI встановлюють також MPI-двигуни.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

Робота двигуна FSI полягає в тому, що за допомогою насоса високого тиску бензин надходить відразу в камеру згоряння. Впорскування бензину здійснюється спеціальними форсунками, які мають шість отворів.

Калібровані отвори забезпечують рівномірний розподіл бензину по всій камері згоряння. Змішування бензину з повітрям проводиться за допомогою керованих повітряних заслінок. Завдяки такій технології виходить однорідна топливовоздушная суміш, яка дає максимальний ефект при згорянні.

Застосування такої технології в двигунах FSI, робить їх найбільш безпечними і екологічними.

Наявність електронних систем дозволяє подавати в циліндри точну кількість палива, обсяг якого залежить від режиму роботи двигуна.

Є ще одна особливість двигуна FSI, якої немає в інших типах двигунів – наявність функції подвійного уприскування, при якій проводиться розподіл паливної суміші між тактами уприскування і стиснення.

Така функція стає дуже корисною під час пуску двигуна в зимовий час. Виробляється збагачення паливної суміші, воно проводиться до повного нагріву двигуна і каталітичного нейтралізатора.

Важливим елементом двигуна є насос високого тиску, приводом для якого служить чотиристоронній кулачок, розташований на розподільчому валі випускних клапанів.
Основною відмінністю двигуна FSI є те, що у нього немає турбіни, як, наприклад, в двигуні TSI. Також ці двигуни є більш економічними, динамічними і екологічно безпечними.

Паливна система

У двигуні є дві схеми руху бензину – контур з низьким і контур з високим тиском.

Деталі контуру низького тиску:

  • Бак для бензину.
  • Бензиновий насос.
  • Фільтруючий елемент для очищення палива.
  • Клапан скидання надлишкового палива.
  • Регулятор тиску бензину.

Контур низького тиску здійснює подачу бензину від паливного бака з до паливного насоса високого тиску (ТНВД) в необхідних обсягах.

Деталі контуру високого тиску:

  • ТНВД.
  • Паливопровід.
  • Розподіляє паливо провід.
  • Датчик контролю тиску.
  • Запобіжний клапан.
  • Форсунки.

Даний контур забезпечує подачу бензину в камери згоряння двигуна. Тиск в цьому ланцюзі становить 10 … 11 Мпа.

Що таке fsi двигун?  Розбираємо в деталях ще одну версію силового агрегату

Підтримання необхідного тиску упорскування забезпечується паливним насосом високого тиску. Привід насоса здійснюється від чотиристороннього кулачка розташованого на розподільному валу випускних клапанів. Завдяки такій компоновці зменшується необхідна робоча навантаження, збільшується точність подачі.

Змішування бензину з повітрям проводиться безпосередньо в камері згоряння (в інжекторних і карбюраторних двигунах цей процес проводиться у впускному колекторі).

Пряма подача бензину в камеру дозволяє домогтися його повного згоряння, що в свою чергу значно скорочує викид токсичних речовин в атмосферу.

Переваги двигуна FSI

Двигун FSI має ряд позитивних характеристик, які вигідно відрізняють його від двигунів інших систем.

  • Завдяки наявності електромагнітного клапана дуже точно визначається момент подачі палива в циліндр.
  • Дана система забезпечує хороші тягові показники на середніх і малих обертах.
  • Порівнюючи економічні показники двигуна FSI з іншими типами моторів, економія бензину доходить до 25%.
  • Вихлопні гази неодноразово проходять процес рециркуляції, це знижує їх токсичність.

Недоліки двигуна FSI

Такий двигун має прямий впорскування палива, а значить, є дуже вимогливим до якості палива. Високі вимоги пред’являються також і до використовуваних паливним фільтрам, які повинні бути належної якості та змінюватися відповідно до інструкцій до автомобіля.

Особливості двигуна FSI. Переваги та недоліки двигуна ФСИ

Двигун з абревіатурою «FSI» або «Fuel Stratified Injection» не є турбованим мотором, як мотор «TSI». В даному випадку мова йде про агрегаті з безпосереднім уприскуванням палива. Вже згадана конструкція розроблена ще в 1998 році і пішла в серію в 2000-му на автомобілях «Фольксваген».

Паливна система «FSI» забезпечена двома контурами – перший відповідає за знижений тиск, а другий – за знижений. Контур низького тиску включає в себе паливний бак, паливний насос, паливний фільтр, регулятор тиску палива і перепускний клапан.

У контур високого тиску входить паливний насос і трубопровід високого тиску, розподільний трубопровід, форсунки упорскування, запобіжний клапан і датчик високого тиску.

Зверніть увагу

У числі інших елементів можуть виступати адсорбер і електромагнітний запірний клапан продувки адсорбера.

Відео – двигун FSI компанії Фольксваген

Відмінні риси мотора FSI

На відміну від двигуна «FSI», у звичайного агрегату впорскування палива відбувається в поршні двигуна через колектор впускання. А ось у вироби «FSI» даний процес здійснюється безпосередньо в камеру згоряння.

Форсунки тут мають шість маленьких отворів, які розподіляють паливо по камері згоряння з найбільшою ефективністю. За рахунок цього паливна суміш має однорідну структуру, що покращує її горючі властивості в циліндрах.

Двигуни «FSI» з безпосереднім уприскуванням істотно перевершує звичайні силові агрегати в розгінної динаміці, мінімальному викиді вуглекислого газу, а також паливної економічності.

Принцип роботи мотора «FSI»

На відміну від звичайної конструкції, даний агрегат має контур з підвищеним тиском, який підтримує паливний насос іншого типу. Останній забирає бензин із зони зниженого тиску. Слід зазначити, що цей насос здатний регулювати тиск в залежності від необхідності.

В процесі прискорення машини тиск зростає до 0,5 МПа. При спокійному водінні даний показник знаходиться на позначці 0,05 МПа. Певний блок управління і датчик низького тиску управляють насосом. За рахунок таких електронних систем подається потрібний обсяг палива в циліндри – тобто не більше і не менше.

Таким чином, переливання бензину або «голодування» просто виключається. Двигун «FSI» може похвалитися ще однією перевагою – подвійним паливним уприскуванням , що представляє собою розподіл подається змести між тактом впорскування і стиснення. Система дуже корисна при пуску холодного двигуна.

З її допомогою подається збагачене паливо до того моменту, як прогріється каталітичний нейтралізатор і двигун. 

Відео – двигун FSI компанії Ауді

Підводячи підсумок, важливо нагадати про перший моторі «FSI», який в 2000 році став найкращим в своєму сегменті . Це 86-сильний агрегат скромного 1,4-літрового обсягу. Через шість років представлений дволітровий «FSI», який також визнаний еталонним.

Двигуни «FSI» використовуються в багатьох автомобілях концернів «Ауді», «Шкода» і «Сеат». Робочий об’єм таких агрегатів варіюється від 1,4 до 5,2 літра.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…