Ще на початку 2000-х років в Росії почали потрапляти перші автомобілі Mitsubishi з позначеннями GDI близько індексів, що вказують на об’єм двигуна.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Під цією абревіатурою ховається безпосереднє уприскування палива в циліндри двигуна – саме ця японська компанія стала першою, що почала серійне виробництво силових агрегатів з такою системою впуску. Такий мотор заслужив дуже неоднозначні відгуки, тому перед покупкою автомобілів Mitsubishi слід уважно розглянути плюси і мінуси двигуна GDI.

Це буде корисним і покупцям машин інших виробників, оскільки такі двигуни встановлюються на автомобілі Volkswagen, GM, Toyota, Mercedes і інших марок.

Теоретична частина

Звичайний інжекторний двигун, який використовує колекторну систему сумішоутворення, передбачає подачу в циліндри вже готового бензоповітряна складу.

Таке змішування повітря та пального відбувається у впускному колекторі, де встановлюються форсунки, керовані електронікою. Якщо ж говорити про двигун GDI, то в ньому форсунка спрямована безпосередньо в камеру згоряння.

Відповідно, через впускні клапани подається тільки повітря, а процес сумішоутворення відбувається безпосередньо в циліндрах.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Камера згоряння двигуна GDI

Природно, домогтися однорідного складу паливо-повітряної суміші в таких умовах дуже складно, тому двигун GDI управляється складним електронним блоком, в якому використовується програмне забезпечення, розраховане на кілька різних циклів роботи. Крім того, для досягнення ідеальних параметрів сумішоутворення необхідно використовувати спеціальні вихрові форсунки, які подають паливо всередину у вигляді мелкодисперсионного туману.

Варто сказати, що основні плюси двигун GDI отримує в результаті роботи на сверхобеднённой суміші, в якій вміст бензину в порівнянні з повітрям зменшено до 1:20, тоді як при розподіленому уприскуванні співвідношення підтримується на постійному рівні 1:14. Однак навіть мотор з безпосереднім уприскуванням не може працювати постійно в такому режимі, тому під навантаженнями в його системі впуску відновлюється нормальне смесеобразование.

За рахунок цього двигун GDI повинен оснащуватися двоступеневої системою подачі палива. Саме з усіма цими відмінностями і пов’язані основні мінуси конструкції – подивимося, чи зможуть їх перевершити плюси, отримані від переходу на безпосереднє уприскування.

Позитивні сторони

Як вже говорилося вище, головні плюси двигун GDI отримує завдяки можливості роботи на сильно збідненої суміші при відсутності великих навантажень. Перевагою зменшення співвідношення з 1:14 до 1:20 є істотне зниження витрати палива при русі в змішаному або міському циклі.

Дослідження фахівців показують, що в міському заторі з тривалою роботою двигуна на постійних оборотах холостого ходу витрати пального зменшуються відразу на 20-25%.

Однак говорити про такі ж результати при швидкій їзді по трасі не доводиться – двигун GDI буде вимагати стільки ж палива, скільки і силовий агрегат з розподіленим уприскуванням.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Двигун KIA з системою GDI

Додаткові плюси вдається отримати і від сумішоутворення, що відбувається безпосередньо в камері згоряння.

Фахівці по двигунах автомобілів можуть сказати, що горіння в циліндрі відбувається нерівномірно – найбільше палива вдається підпалити в безпосередній близькості до свічки, тоді як далекі частини камери охоплюються нерівномірно, що і призводить до викиду залишків пального в вихлопну трубу.

Компанія Volkswagen вперше запропонувала технологію пошарового прямого вприскування палива, назвавши її FSI – згодом інші автомобільні фірми взяли на озброєння таку методику.

https://www.youtube.com/watch?v=62F4rCSCkgE

За один звичайний такт впуску форсунка може вводити до п’яти порцій палива, які утворюють нерівномірну суміш, складену з урахуванням всіх нюансів процесу горіння. Завдяки цьому двигуни FSI і сучасні агрегати GDI мають меншу витрату палива, меншу токсичність вихлопу, а також кращу стабільність роботи на невисоких оборотах.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Двигун V6 FSI Audi

Така зміна сумішоутворення дозволяє отримати і інший позитивний ефект, сутність якого полягає в підвищенні потужності і тяги приблизно на 10-15%. Крім того, двигун GDI дозволяє отримати плюси, пов’язані зі зменшенням обсягу нагару.

Відповідно, збільшується термін служби багатьох компонентів, а масло зберігає більшу частину своїх властивостей аж до моменту заміни. Плюси полягають і в зниженні ймовірності поломки мотора в результаті закупорки масляних каналів продуктами згоряння палива.

Однак жодна складна конструкція не може обійтися без своїх мінусів – включаючи і мотор з безпосереднім уприскуванням.

Головні недоліки

Мінуси двигунів з прямим уприскуванням пов’язані з використанням більш складної системи впуску, до складу якої входить і паливний насос високого тиску, схожий на аналогічну конструкцію в дизельному силовому агрегаті.

Застосування таких агрегатів призводить до того, що двигун GDI стає чутливим до якості палива. Це стосується не тільки змісту твердих частинок, але також наявності в пальному з’єднань сірки, заліза, фосфору і багатьох інших мінералів.

Мінуси проявляються в частих поломок двигуна при заправці неякісним паливом.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Схема системи харчування двигуна GDI

Крім того, проблеми двигунів з безпосереднім уприскуванням пов’язані і з тим, що в них застосовуються дуже специфічні технологічні рішення, які поки знайомі лише деяким фахівцям сервісних центрів.

За рахунок цього відремонтувати двигун GDI не так просто, як звичайний агрегат з розподіленим уприскуванням. Мінуси цих двигунів можуть бути пов’язані і зі згаданою в теоретичній частині двоступеневої системою подачі палива.

Практично у кожного виробника є свої специфічні поломки:

  • Мотори Toyota і Lexus з безпосереднім уприскуванням страждають від поломки клапанів двоступеневого насоса, що приводиться розподілвалом. В результаті бензин надходить в картер двигуна, що призводить до його непоправних поломок протягом 1-2 днів;
  • Двигуни Mitsubishi оснащуються двома різними насосами – низького і високого тиску. Другий вузол досить часто забивається твердими частинками, що містяться в неякісному паливі. В результаті мотор може відмінно працювати на холостих і низьких оборотах, але глухнути при натисканні на педаль газу;
  • У двигунах Cadillac застосовуються пьезофорсунками з особливим напиленням. При тривалій роботі на паливі з високим вмістом сірки вони руйнуються, що призводить до необхідності ремонту вартістю в 1500-2000 доларів.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Пьезофорсунками двигуна GDI

Мінуси можуть полягати і в малій поширеності запчастин до таких двигунів – дуже часто їх доводиться очікувати протягом 2-3 тижнів, що призводить до тривалих простоїв автомобіля. Тому, купуючи машину з прямим уприскуванням палива, варто серйозно задуматися про питання її ремонту, а також про необхідність заправки якісним паливом на фірмових АЗС.

Чи варто купувати?

Звичайно, двигуни з безпосереднім уприскуванням мають більш високу потужність і тягу, а також здатні забезпечувати економію палива.

Однак у них є істотні мінуси, які пов’язані з надійністю і вимогами до якості палива. Тому їх експлуатація в російських умовах може приводити до частих дорогим ремонтам.

Але останнім часом у продажу з’явилися автомобілі, які пройшли спеціальну адаптацію.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Вони можуть заправлятися звичайним бензином, що продається на російських заправках, не створюючи загрозу великих матеріальних витрат. Їх переваги не настільки значні, але навіть адаптовані мотори з безпосереднім уприскуванням дозволяють економити чимало палива, отримуючи при цьому кращі динамічні параметри.

Двигун GDI: плюси і мінуси, відгуки фахівців:

Автомобільна промисловість розвивається величезними темпами. Ще не так давно виробники випускали карбюраторні мотори.

Потім поступово почав реалізовуватися інжекторний уприскування – спочатку моноинжектор, а потім повноцінний розподілений. Але це далеко не вершина технологій. Зараз у продажу є бензинові автомобілі з безпосереднім уприскуванням.

Під їх капотом знаходиться GDI двигун. Що це таке і в чому особливості системи? Розглянемо в нашій сьогоднішній статті.

характеристика

Під цією абревіатурою мається на увазі уприскування безпосередньо в камеру згоряння. Ось, на яких автомобілях застосовується двигун GDI:

  • «Мітсубісі».
  • «Кіа».
  • «Кадилак».
  • «Фольксваген».
  • «Тойота».
  • «Лексус.
  • «Мерседес».
  • «БМВ».

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Звичайний інжекторний мотор має колекторну систему сумішоутворення. Так, в циліндри подається вже готовий безповітряний склад. Змішування відбувається у впускному колекторі, на якому монтуються форсунки.

Управління останніми здійснює електроніка. Але є також моделі, де робота форсунок здійснюється механічно (наприклад, старі «Мерседеси» з системою «К-Джетроник»).

Що являє собою двигун GDI?

відмінності

На відміну від вищеописаних агрегатів, даний мотор має форсунку, спрямовану прямо в камеру згоряння. Подібна система практикується на дизельних моторах з системою «Коммон Рейл». Однак тут в циліндри подається бензин.

Подача повітря здійснюється за допомогою впускних клапанів, які відкриваються і закриваються в певний момент (згідно з обертанням распредвала).

Таким чином, ключова відмінність двигуна GDI від звичайного инжекторного в тому, що суміш утворюється безпосередньо в циліндрі, а не в колекторі.

Особливості

Звичайно, створити ідеальне співвідношення суміші досить важко в таких умовах. Тому в роботі додатково бере участь електронний блок з програмним забезпеченням.

Воно розраховане на кілька різних циклів роботи. Також особливості полягають в самих форсунках. Щоб отримати ідеальне смесеобразование, виробники застосовують вихрові форсунки.

Вони здатні впорскувати пальне у вигляді мелкодисперсионного туману.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Наступна особливість двигуна GDI – це співвідношення суміші. Якщо говорити про класичні інжекторних моторах, тут на одну частину бензину припадає 14 частин повітря. Двигун GDI формує обедненную суміш, де на одну порцію палива припадає 20 порцій повітря.

Але при такому співвідношенні двигун не завжди може працювати на повну потужність. Тому в разі необхідності, склад суміші коригується. Так, співвідношення бензину і повітря може бути як у моторів з розподіленим уприскуванням – 1:14.

Зміни складу суміші сприяє двоступенева система подачі палива.

переваги

Отже, давайте розглянемо плюси даних силових агрегатів:

  • Економія палива. Ця характеристика досягається за рахунок утворення більш бідній суміші, про що говорилося вище. Так, при відсутності навантажень двигун працює на бідній суміші. Однак, коли потрібно використовувати весь потенціал, склад її змінюється на нормальний. За рахунок двоступеневої подачі палива машина економить близько 25 відсотків на холостих обертах. Якщо брати звичайну їзду, то такий мотор буде витрачати приблизно на 10 відсотків менше палива, ніж той, що оснащений розподіленим уприскуванням.
  • Правильне горіння палива. Фахівці відзначають, що найбільш якісне займання і горіння суміші буде в тому випадку, якщо паливо знаходиться в безпосередній близькості до свічки. Так, в циліндрах бензин згоряє повністю, і віддача від цього максимальна. Також варто відзначити технологію пошарового безпосереднього вприскування FSI. Вона застосовується на автомобілях марки «Фольксваген». Згодом цю технологію підхопили і інші виробники, в тому числі і «Кіа». Двигуни GDI корейського виробництва відрізняються високою продуктивністю і мають широку полицю крутного моменту, чого немає у простих інжекторних моторів.
  • Менша токсичність вихлопу. Ця характеристика тісно пов’язана з двома попередніми. Відгуки фахівців говорять, що мотори з безпосереднім уприскуванням викидають набагато менше шкідливих речовин, ніж їх аналоги (особливо на холостих обертах).
  • Потужність. Завдяки більш правильному горіння з одного і того ж обсягу інженерам вдалося зняти на 10 відсотків більше потужності, ніж від ДВС з розподіленим уприскуванням. Також мотори GDI відрізняється більш високим ступенем стиснення. Це позитивно позначається на моменті, що крутить.
  • Менша кількість нагару. Як відзначають відгуки, при роботі дані мотори не виділяють істотний нагар. Масляні канали не закупорюються продуктами згоряння. Відповідно, служать ці двигуни довше простих інжекторних. Також на моторах GDI більш чисте масло.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Але не все так гладко, як здається. У цих двигунів є свої недоліки, про які обов’язково варто поговорити.

мінуси

Перший недолік стосується пристрою системи. Двигуни з безпосереднім уприскуванням мають більш складну систему впуску.

Сюди входить ТНВД (паливний насос високого тиску), по конструкції схожий з тим, що застосовується на сучасних дизельних ДВС.

Зважаючи на це автомобілі з уприскуванням GDI більш вимогливі до якості палива, як і їх дизельні побратими. Особливо шкідливі для цього мотора наступні компоненти:

  • Сірка.
  • Фосфор.
  • Залізо і інші мінерали.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Всі вони можуть перебувати в дешевому, неякісному бензині. Як відзначають відгуки, GDI двигун сильно боїться твердих частинок, оскільки паливо проходить через вкрай тонкі отвори. Вони легко забиваються в разі, якщо буде використаний неякісний бензин.

Важливо також дотримуватися октанове число. У керівництві по експлуатації написано, що даний мотор працює на бензині з октановим числом 100, який в Росії дуже рідко зустрінеш.

Як мінімум, такі автомобілі слід заправляти паливом з ОЧ не нижче 98. А спроба залити 95-й буде супроводжуватися характерними вібраціями по кузову.

Також для даних моторів протипоказані різні очисники, присадки і добавки. Заборонено використовувати і етилований бензин.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Наступний недолік стосується обслуговування. У Росії мало сервісів, які спеціалізуються саме на таких двигунах. І якщо з ремонтом «Коммон Рейла» не виникне питань, то з пошуком СТО, що здатне відремонтувати GDI-мотор, можуть виникнути проблеми.

Відремонтувати такий двигун не так просто, як звичайний ДВС з розподіленим уприскуванням. Складнощі полягають не тільки в паливному насосі високого тиску, а й в двоступеневою системою подачі пального. І у кожного виробника є свої специфічні поломки. Про них ми розповімо нижче.

«Кадилак» GDI

У двигунах американського виробництва застосовані пьезофорсунками з особливим напиленням. Так, якщо мотор буде працювати тривалий час на бензині з високим вмістом сірки, дане напилення може руйнуватися. Це призводить до необхідності дорогого ремонту. Вартість відновлення становить близько півтори тисячі доларів.

«Лексус» і «Тойота»

Двигуни цих автомобілів мають проблеми з двоступінчастим насосом. Він приводиться в дію від розподільного валу, і в даному насосі ламаються клапани. В результаті бензин починає надходити в картер двигуна, змішуючись з маслом. Це однозначно призводить до зносу всіх пар, що труться в двигуні.

Двигун 4G93 GDI

Про нього варто розповісти окремо. Що це за мотор? 4G93 – це дволітровий чотирициліндровий агрегат, серійно виготовляється протягом 20 років.

Максимальна потужність в залежності від модифікацій – від 160 до 215 кінських сил. Спочатку він був карбюраторним, а потім інжекторним. На початку 2000-х цей двигун оснастили безпосереднім уприскуванням.

Агрегат має двохвальною головку блоку з ремінним приводом ГРМ. Також мотор оснащений гідрокомпенсаторами.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Як відзначають відгуки, двигун GDI «Мітсубісі» може мати проблеми з насосами. Їх всього два. Це паливний насос низького і високого тиску. Найчастіше проблеми виникають саме з останнім.

Так, ТНВД забивається твердими частинками, що знаходяться в паливі. В результаті машина глухне при натисканні на педаль газу і при будь-яких спробах розігнатися. При цьому на холостих обертах двигуни «Міцубісі» GDI можуть вести себе нормально.

У такій ситуації потрібно детальна діагностика і чистка елементів насоса.

Серед інших проблем даного мотора варто відзначити:

  • Проблеми з клапаном рециркуляції газів. Впускний колектор на цьому двигуні вимагає регулярного чищення.
  • Залив свічок запалювання. Це відбувається в сильні морози при спробі запуску двигуна «на холодну».
  • Стук двигуна. Таке відбувається через несправні гидрокомпенсаторов. Через це зазор клапанів не відповідає нормі.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Про проблеми із запчастинами

Потрібно відзначити, що деталі на дані мотори не так широко поширені в Росії. Тому в разі поломки нерідко власникам доводиться чекати по дві-три тижні, поки прийдуть запчастини. До того ж, їх ціна аж ніяк не маленька. А проводити будь-які ремонтні роботи з ним самостійно не вийде. Система має складний пристрій і вимагає наявності досвіду.

підводимо підсумки

Отже, ми з’ясували, що собою являє двигун з безпосереднім уприскуванням. Як бачите, мотор GDI має як ряд позитивних, так і негативних сторін. Чи варто купувати собі такий автомобіль? Однозначної відповіді на це питання немає. Так, ці мотори більш потужні, екологічні та витрачають менше палива.

У той же час не кожен сервіс береться за їх обслуговування, а вартість ремонту завжди буде суттєвою. Потрібно постійно заправлятися на перевірених АЗС, щоб тверді частинки не забили тонкі порожнини насоса високого тиску. Тому експлуатація автомобілів з двигуном GDI доцільна лише у великих містах, де є якісні АЗС і спеціалізовані майстерні.

В інших випадках вміст такого автомобіля буде проблемним.

Двигун GDI: чим відрізняється від аналогів (переваги і недоліки)

Вперше наші співвітчизники побачили абревіатуру GDI ще на початку 2000-х, поруч з параметром обсягу силового агрегату на транспортних засобах від знаменитого концерну Міцубісі .

Таке позначення передбачає, що пальне впорскується безпосередньо в циліндри мотора. Автовласники кілька неоднозначно ставляться до подібних транспортних засобів, так що слід докладно розглянути всі плюси і мінуси цих движків.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Варто відзначити, що дана стаття буде актуальною не тільки для тих, хто бажає придбати для себе Mitsubishi. Мотор Джі зараз встановлюють і багато інших автоконцерни, включаючи такі знамениті бренди, як Тойота, Мерседес, Фольксваген та інші.

Теоретичний аспект питання

У разі використання традиційного інжекторного двигуна, в циліндри потрапляє вже готова суміш з бензину і повітря. При цьому сам процес змішування відбувається в елементі, що називається впускним колектором.

Основна відмінність GDI двигуна тісно пов’язане з тим, що форсунки в двигуні направляються прямо в камери згоряння. Як результат, паливо і повітря змішуються в самих циліндрах .

Для однорідної суміші використовується досить складна електроніка, яка здатна працювати в декількох різних режимах.

Щоб досягти ідеальних параметрів в ході сумішоутворення, необхідні особливі вихрові форсунки, за допомогою яких пальне потрапляє всередину у формі туману.

  • Подібні мотори дозволяють зменшити співвідношення між паливом і повітряною масою до 1:20 (традиційні інжекторні мотори припускають співвідношення 1:14).
  • Але подібний мотор не може весь час функціонувати виключно в цьому режимі, в силу чого його оснащують 2-ступінчастою системою подачі пального.
  • Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

З усім цим і пов’язані особливості двигунів GDI. Зараз же ми спробуємо детально розписати всі достоїнства таких пристроїв, а також опишемо, з якими проблемами можуть зіткнутися власники транспортних засобів з подібним двигуном.

Далі відеоогляд про двигун GDI з безпосереднім уприскуванням:

основні переваги

Як вже говорилося, двигун GDI дозволяє змінити співвідношення палива і повітряної суміші до 1:20 . Таким чином, витрата бензину сильно зменшується під час їзди як по місту, так і в змішаному циклі.

Згідно з відомостями експертів, установка подібних моторів дозволяє скоротити витрату палива під час їзди по пробках до 25 відсотків. У той же час, на трасі для таких моторів потрібно стільки ж пального, як і для машин зі звичайним двигуном.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Ще однією перевагою є те, що повітря і паливо змішуються безпосередньо в циліндрі. Суміш розподіляється нерівномірно, основна її кількість наближається до свічки. При цьому поліпшена електроніка враховує всі нюанси процесу згоряння.

Подібні мотори відрізняються не тільки меншою витратою пального, але і підвищеною екологічністю. Крім того, вони набагато стабільніше працюють на низьких оборотах.

Також зменшується обсяг нагару, що призводить до зростання граничного терміну експлуатації силового агрегату, а масло, яке знаходиться в движку, довше зберігає свої експлуатаційні властивості. Як результат, сильно знижується ймовірність масляних закупорок.

Також буде цікаво: Гальмівна рідина: вибираємо кращу для автомобіля

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Нарешті, ще один плюс по достоїнству оцінять любителі швидкості і динаміки. Тяга і потужність подібних двигунів збільшуються на 10-15 відсотків, якщо порівнювати зі звичайними моторами.

Переконатися у всіх цих плюсах ви можете, почитавши відгуки про двигуни GDI.

Основні недоліки

У той же час, така система є досить складною, так що уникнути певних недоліків практично неможливо.

В основному, мінуси подібних моторів мають відношення до ускладненої системі впуску, одним з елементів якої виступає насос високого тиску (сильно нагадує аналогічний вузол в дизельних двигунах).

Зверніть увагу

Використання такого вузла призводить до того, що мотор набуває високу чутливість до якості пального. І це стосується не тільки до твердих частинок, але також і до різних мінералів, типу сірки і заліза мінералів.

В результаті, все це позначається на частих несправності в разі регулярної заправки пальним поганої якості.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Також деякі проблеми мають відношення і до специфічної конструкції подібних двигунів. Кожен бренд використовує свої рішення в ході виробництва моторів такого типу.

При цьому не всі співробітники сервісних центрів добре розбираються в тонкощах пристрої даних вузлів. В результаті, провести ремонт подібного мотора не так вже й легко.

У кожної торгової марки є свої характерні несправності GDI двигунів:

  • Міцубісі. Такі мотори комплектуються 2 різними насосами (з низьким і високим тиском). Останній часто забивають тверді частинки, які містить низькоякісне пальне. У підсумку, мотор відмінно функціонує на холостих обертах, але може глухнути при натисканні на газ;
  • Тойота і Лексус. Тут часто несправності виникають з 2-ступінчастим насосом. Пальне може потрапляти в картер, що призводить до виходу з ладу даного елемента;
  • Кадилак. Виробник використовує особливі пьезофорсунками. Якщо в пальному міститься сірка, даний елемент буде руйнуватися. Вартість його ремонту складає в районі 1,5-2 тисяч доларів США.

Нарешті, ще одним загальним мінусом виступає досить утруднений доступ до запчастинах для подібних моторів. Досить часто потрібну деталь доводиться чекати до одного місяця, так що машина буде довго простоювати.

Таким чином, перед покупкою авто з таким двигуном, необхідно дуже ретельно продумати, чи є поруч з вами сервісні центри, які спеціалізуються на ремонті таких моторів, а також фірмові АЗС, де можна заправитися якісним бензином.

Чи актуальні машини з таким двигуном

Звичайно, мотори такого типу мають підвищену тягою і потужністю, при цьому вони споживають на порядок менше пального. З іншого боку, подібні машини також мають і низку мінусів.

Перш за все, вони дуже вимогливі до палива, що в Росії буде позначатися в постійних поломки двигунів.

  1. У той же час, багато виробників врахували цю проблему, так що адаптували свої автомобілі під вітчизняні умови експлуатації.
  2. Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд
  3. Подібні машини володіють не настільки значними перевагами, як транспортні засоби з традиційними двигунами GDI .

Також буде цікаво: Яку кислоту заливають в акумулятор

У той же час, вони вже економічніше і могутніше моделей без прямого впорскування, при цьому ламаються адаптовані версії досить рідко, так що загрози для великих фінансових витрат тут не буде.

Далі відео про GDI двигун з безпосереднім уприскуванням:

GDI двигун: плюси і мінуси

Російські автомобілісти у 2000 році вперше зіткнулися з таким поняттям, як GDI двигун. Про його плюсах громадськість дізналася швидко, а ось з мінусами зіткнулися пізніше, коли відповідні автомобілі були придбані і почалися проблеми з силовим агрегатом, який прозвали «джедаєм».

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Як влаштований цей силовий агрегат

Абревіатура GDI розшифровується Gasoline Direct Injection. Ці три слова таять в собі поняття про двигун, в якому паливо впорскується безпосередньо в циліндри. Це єдиний двигун, в якому бензин не направляється в колектор. Першим, хто почав виробляти подібні механізми, була японська компанія Mitsubishi. Її ідею підхопили в Toyota, Nissan і BOSCH.

Візьмемо для порівняння звичайний силовий агрегат інжекторного типу з колекторної системою підготовки палива. У таких двигунах в циліндри надходить заздалегідь підготовлена ​​суміш бензину і повітря, яка формується в колекторі.

У цьому відділі є форсунки, робота яких знаходиться на контролі у електронної системи. Двигун GDI працює за іншою схемою. Тут також є форсунка, але спрямована вона в бік камери горіння.

Впускні клапани пропускають через себе тільки потоки повітря, які в циліндрах зустрічаються з паливом.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

За однорідність паливної суміші стежить електронний блок. Він має складну конструкцію і серйозне програмне забезпечення. Ця система розрахована на активізацію декількох робочих циклів. Паливо, потрапляючи в двигун, переходить в стан туману і саме в такому вигляді змішується з повітрям. На цьому плюси даного двигуна не закінчуються, так само як і мінуси.

Привабливі і позитивні моменти

Щоб знайти плюси, які могли зробити двигун GDI привабливим для покупки, довелося сильно постаратися. Вийшло їх небагато:

  1. Якісна робота мотора на збідненої паливної суміші.
  2. Пересування в умовах міста супроводжується низькою витратою палива. Ці плюси добре відчуваються при стоянні в пробках, коли двигун працює на холостих обертах. У такому режимі бензин витрачається на 25% менше. При швидкісних режимах ця економія втрачає свою актуальність.
  3. Висока потужність і великі показники тяги.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш оглядУ двигуні уприскування палива здійснюється безпосередньо в камеру згоряння

негативні особливості

Якщо плюси нам доводилося буквально «висмоктувати з пальця», то проблеми двигуна GDI знаходяться на поверхні, вони очевидні і настільки серйозні, що ігнорувати їх не вийде.

Почати варто з високої вимогливості щодо якості палива. Ці мінуси найістотніші для кожного росіянина, який в силу обставин змушений користуватися не самим якісним бензином. В ідеалі необхідно використовувати бензин, октанове число якого перевищує позначку 101.

важливо

Для Росії таке паливо недоступно, використання 98-го бензину, нехай навіть самого якісного, призведе до того, що двигун досить швидко вийде з ладу. Не дозволяється використання палива з штучно збільшеним октановим числом за рахунок присадок, добавок і очищувачів.

Автомобіль сповістить свого власника про використання неналежного бензину вібраціями кузова, які повз увагу точно не пройдуть. Мінуси не закінчуються на проблемах з вибором палива.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш оглядУ бензину, який можна використовувати для GDI двигуна, октанове число повинно перевищувати позначку 101

Форсунки доставляють чимало проблем автовласникові. Вони встановлюються безпосередньо на циліндри, всередині яких створюється тиск. Звичайні моделі форсунок не витримають таких умов роботи. Здавалося б, можна купити нову деталь, встановити її і продовжувати експлуатацію авто.

Таке рішення неможливо, оскільки форсунки не піддаються розбиранні, їх не можна прочистити і реанімувати, а купити можна тільки в цілісному вигляді. Такі мінуси в роботі агрегату приносять незручності водіям і примножують витрати на експлуатацію GDI. Не варто сподіватися на низьку вартість форсунок.

Тут водія також чекає неприємна новина.

Робочий потенціал форсунок, які створені для роботи в умовах підвищеного тиску, не радує своєю тривалістю. Мінуси наростають, як снігова куля, а ми ще не наблизилися до останнього пункту.

  1. Воздухопропускной фільтр і гидрокомпенсатори.

Купуючи двигун GDI, морально підготуйте себе до частого обслуговування повітряного фільтра. Гідрокомпенсатори даватимуться взнаки стукання. Навіть після прокачування або повноцінної заміни цих елементів проблема виникне знову після короткого часу. Така поведінка агрегату GDI складно пояснити, адекватна причина досі не знайдена.

Огляд вийшов розгромним, з негативним відтінком. Мінуси є в кожному двигуні, але не такі суттєві, як у випадку з «джедаєм».

Конструктори продовжують працювати над удосконаленням цього автомобільного механізму, намагаючись недоліки перетворити на плюси.

Ми не втрачаємо надії, що в найближчому майбутньому їх робота принесе позитивні результати і кожен російський водій зможе без побоювань купити автомобіль з двигуном GDI, в якому будуть одні плюси.

Двигун GDI: плюси і мінуси вибору

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Абревіатура двигуна «GDI» (Gasoline Direct Injection) має на увазі під собою безпосереднє введення палива в циліндри мотора (бензинового двигуна).

Саме компанія GDI стала першим виробником, що почав випуск силових установок з подібною системою впускання паливної рідини. Даний тип двигуна заслужив досить неоднозначний ряд відгуків, тому варто розібрати це питання докладніше.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Двигуни GDI відрізняються своєю економічністю, відповідають високим стандартам екологічності.

Історія розвитку двигунів GDI

Вперше система безпосереднього впорскування палива стала застосовуватися на двигунах даної моделі, які встановлювалися на автомобілі відомих компаній Mercedes і Mitsubishi в середині ХХ століття. Надалі і інші великі автомобільні компанії (такі як Toyota, Nissan, Volkswagen, Honda) стали використовувати двигуни системи GDI.

Комплектуючі GDI двигуна:

  1. ТНВД (паливний насос високого тиску)
  2. Запобіжний клапан (трубопровідна арматура)
  3. КВД (камера високого тиску) з регулятором тиску палива.
  4. Механічний розпилювач.
  5. ПЛК (програмний логічний контролер)
  6. Клапан для підтримки середовища тиску.
  7. Фільтруючий елемент (фільтр ультратонкої очищення)
  8. Насос низького тиску.
  9. ВД-датчик (датчик високого тиску)
  10. Паливна рампа.

Переваги системи GDI

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Перевагою двигуна можна назвати також процес утворення суміші , що відбувається в камері згоряння, завдяки чому і здійснюється економічна витрата пального, мала токсичність вихлопних газів. Зміна освіти суміші дає підвищену потужність тяги на 15-20%. Знижено можливість поломки двигуна в результаті забивання масляних клапанів продуктами згоряння.

Недоліки системи GDI

Складна система впуску принципово схожа з дизельною силовою установкою до складу якої входить також ТНВД. Використання подібних пристроїв призводить до того, що система GDI робиться дуже сприйнятливою до якості пального. Мінуси полягають в можливих частих збоїв роботи мотора, особливо при заправці паливом низької якості.

висновки

Двигуни GDI мають високий рівень потужності і тяги, вони забезпечують економію пального, але при цьому дуже вимогливі до якості палива, тому їх експлуатація в умовах російських доріг може спричинити за собою постійний ремонт, який відрізняється своєю дорожнечею. Однак, зараз є в продажу автомобілі які пройшли адаптацію: заправляються бензином, що реалізується на заправках Росії, що не створює високих матеріальних витрат.

GDI двигуни: плюси і мінуси двигунів GDI, що це таке

Gasoline Direct Injection, або ж більш поширена абревіатура GDI, приховує під собою інжекторних систему подачі палива для бензинових двигунів з безпосереднім (прямим) уприскуванням палива.

При такій системі подачі, паливні форсунки розташовані в голівці блоку циліндрів, і розпорошення відбувається відразу в кожну камеру згоряння, минаючи впускний колектор і впускні клапани.

Паливо подається під великим тиском в циліндр, чому сприяє ТНВД (паливний насос високого тиску).

Відмінності моторів прямого вприскування палива GDI . Особливості роботи двигунів GDI

Порада

За фактом ми маємо якийсь симбіоз дизельного і бензинового двигунів в одному і кожен виробник називає таку систему по своєму. GDI двигуни у Mitsubishi, FSI ставить позначення VW, D4 позначення Toyota.

Від дизеля GDI успадкував систему уприскування і ТНВД, від бензинового двигуна сам тип палива і свічки запалювання. Родоначальником моторів GDI стала компанія Mitsubishi, коли в 1995 році був представлений Mitsubishi Galant 1.8 GDI.

Сьогоднішній двигун з безпосереднім уприскуванням це складна система механізмів і електронних блоків.

Двигун з безпосереднім уприскуванням палива з’явився миру набагато раніше – в 50-х роках такі мотори використовував Daimler-Benz на своїх гоночних машинах.

Відмінності (різновиди) двигунів GDI . Марки автомобілів, де використовується GDI

Передумови створення і масового переходу більшості провідних автовиробників на системи упорскування, аналогічних GDI, були досить передбачувані.

Екологічні норми, що вимагають удосконалення систем вихлопу відпрацьованих газів, а так же глобальне завдання по створенню економічних двигунів.

У двигунах GDI реалізовані кілька типів сумішоутворення паливо-повітряної суміші, це дозволило виконати завдання по економії палива, більш повному згорянню суміші і додатково збільшити потужність.

  У сукупності такий двигун вийшов завдяки доопрацьованій системі прямого впорскування, де не малу роль грає електронна начинка. Блок управлінням двигуна, через датчики, розкидані по системі, оперативно реагує на найменші зміни поведінки автомобіля і підлаштовує роботу паливної системи під необхідні вимоги водія

Переваги (плюси) двигунів GDI

Зверніть увагу

 Особливістю двигунів з безпосереднім уприскуванням є можливість роботи в декількох видах сумішоутворення. Це є незаперечним плюсом, так як різноманіття в сумішоутворення дає максимальну ефективність використання палива.

При справно працюючій системі безпосереднього вприскування ми отримаємо економію палива за рахунок режиму роботи на сверхобедненной суміші, причому без втрати потужності.

У двигунах GDI збільшена ступінь стиснення паливо-повітряної суміші, це допомагає уникнути калильного запалювання і детонації, а таким чином збільшується ресурс.

Так само в позитивні моменти двигуна з безпосереднім уприскуванням потрібно віднести істотне зниження викиду в атмосферу вуглекислого газу та інших шкідливих речовин, а це досягається за рахунок багатошарового сумішоутворення, в свою чергу дає більш повне згоряння суміші, що додатково впливає на потужність двигуна.

  • Система GDI в результаті роботи забезпечує кілька видів сумішоутворення:
  • – пошарове; – стехиометрическое гомогенне; – гомогенне.
  • Таке різноманіття робить роботу двигуна економічним, кращу якість освіти суміші, її повне згоряння, збільшення потужності, зменшення шкідливих викидів.
  • Недоліки (мінуси) двигунів GDI

Опис двигунів GDI було б не повним, без згадки негативних моментах експлуатації. Головний мінус GDI пов’язаний зі складністю самої системи впуску та подачі палива. У такому варіанті уприскування, двигун GDI стає вкрай чутливим до якості використовуваного палива.

У підсумку проблема закоксовиванія форсунок стає актуальною для водія, втрата потужності і збільшення витрати палива нікого не обрадує.

Так само в мінуси можна віднести складність обслуговування і вартість ремонту, заміни деталей і агрегатів паливної системи, тому важливим моментом є контроль за станом паливної системи автомобіля.

Так, в обслуговуванні двигун GDI дорожче, але робочі характеристики перекривають цей мінус. Тим більше, є засоби допомагають підвищити ресурс примхливих деталей і вузлів.

Профілактика несправностей моторів GDI

Профілактика – це просте рішення для власника автомобіля з системою безпосереднього вприскування GDI або аналогічними системами. Як ми вже писали вище, якість палива буде відігравати основну роль.

Зрозуміло, що без лабораторних досліджень судити про якість палива неможливо, тому в якості профілактичних заходів і захисту паливної системи від виникаючих проблем можуть допомогти паливні присадки.

Компанія Liqui Moly один зі світових лідерів у виробництві автохімії рекомендує, для підтримки необхідного рівня змащувальних і очищають присадок в використовуваному паливі застосовувати Langzeit Injection Reiniger арт. 7568.

важливо

Постійне застосування присадки значно знизить ризик виникнення поломок пов’язаних з паливом, пакети присадок, що піднімають змащувальні властивості палива надійно захистять паливну апаратуру від швидкого зносу. Для лікування і профілактики забруднень форсунок так само є надійний засіб, арт.

7554 Очисник систем безпосереднього уприскування палива Direkt Injection Reiniger. Замінює стендову очищення форсунок, працює по нагару, смол і чистить камеру згоряння. Важливий момент, що паливні присадки Liqui Moly починають працювати в паливній системі при підвищенні температури, а в баку відбувається тільки змішування з паливом.

Що таке gdi двигун?  Його плюси і мінуси.  наш огляд

Чи варто купувати автомобілі з двигунами GDI

При належному підході і своєчасному обслуговуванні власник автомобіля з системою GDI отримує комфортний в управлінні автомобіль з високою тягою, потужністю і хорошою економією палива. І як показують продажу таких автомобілів, на дорогах зустрічатися вони будуть частіше.

підсумок

Двигуни GDI – були одними з першопрохідців систем безпосереднього уприскування палива. Володіючи очевидними перевагами, двигуни GDI вимагають спеціального профілактичного догляду. В першу чергу, це догляд за форсунками.

Найпростішим способом є використання присадок в паливну систему.

Виробляючи профілактичний догляд за паливною системою автомобілів з двигунами GDI, автовласник може продовжити його ресурс і насолоджуватися підвищеною потужністю і динамікою.

Автовиробники не стоять на місці, розвиток і вдосконалення двигунів з системами безпосереднього уприскування триває. Вже представлені автомобілі з моторами T-GDI, але це вже інша розповідь.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…