Відносно недавно в побуті водіїв з’явилося нове слово – «тіптронік». Через неповноцінну розуміння що це таке, багато хто називає його «коробкою тіптроник» або ж, наприклад, перед покупкою нового автомобіля задаються питанням – що краще вибрати тіптронік або яку-небудь автоматичну коробку передач. Відразу обмовимося, що назва це не зовсім правильно, тому що тіптронік не є якимось окремим, відособленим агрегатом автомобіля, а позиція «що краще – автомат або тіптронік?» однозначно є некоректною. Що ж собою насправді являє тіптронік, пропонуємо розібратися в нашій статті.

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Коробка передач типтроник – що ж це таке?

Строго кажучи, роботизовані і варіаторниє АКПП не потрапляють під умови запатентованого товарного знака «tiptronic», навіть якщо самі процеси ручної зміни передавального числа повністю аналогічні. І, хоча з плином часу різні автовиробники додавали схожі функції в свої автомобілі і називали їх по-різному (стептронік, тач-тронік, свитч-тронік, еспатік), саме «тіптронік» став ім’ям прозивним серед водіїв, тому що був історично першим. Зараз під типтроником має на увазі імітацію ручного перемикання передач на автомобілі з будь-яким видом автоматичної КПП .

Якщо ви тільки початківець водій, наша стаття про те, як навчитися водити машину з нуля саме для вас!

Принцип роботи типтроника

Режим тіптронік реалізується через спеціальну програму в електронному блоці управління (ЕБУ) автомобіля.

Тобто, по суті своїй це не механічне вичавлювання педалі зчеплення з метою змінити передачу, а всього лише команда бортовому комп’ютеру .

Виробляючи будь-які маніпуляції з перемикачем, ЕБУ приймає спеціальні сигнали і запускає спеціальний алгоритм програми для перемикання передачі.

Зверніть увагу

Якщо комп’ютер вважатиме, що перемикання за даних умов може бути небезпечно для автомобіля, то така команда просто буде проігнорована.

Автомобіль з будь-АКПП, будь то робот, варіатор або класичний автомат, доповнений функцією типтроник, точно також має всього 2 педалі – акселератор і гальмо.

Важіль вибору діапазону (РВД) має ті ж позиції – «D», «N», «R», «P». У звичайному режимі «D» перемикання швидкостей контролюється бортовим комп’ютером.

Однак, завдяки типтроніком, водій в будь-який момент може втрутитися і власноруч вибрати передачу.

Їздити на тіптроник простіше простого. Ручне перемикання передач здійснюється під час руху і, найчастіше, за допомогою важеля вибору діапазонів.

РВД з режиму “D” переміщається в спеціальний додатковий паз, позначений знаками «+» і «-» : «+» для підвищення передачі і «-», відповідно, для зниження.
Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація
Іноді, замість додаткового паза для РВД, автомобіль оснащується спеціальним «пелюсткою», розташованим на кермі. І тоді вибір передачі здійснюється зовсім як на гоночних болідах – за допомогою перемикання пелюстки або натискання кнопок на ньому (також «плюс» і «мінус»).

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація
Поточна передача, як і будь-яке інше положення селектора, буде відображатися на дисплеї управління авто.

Природно, комп’ютер все-одно контролює дії водія, тому, як говорилося вище, не дозволяє йому здійснювати критичні помилки, в тому числі пошкодити коробку або двигун необережними перемиканнями. І навіть при повній зупинці з включеною першою передачею, блок управління не дозволить мотору стихнути.

Якщо програма «бачить», що ви довгий час не користувалися ручним перемиканням, вона повертає керування автомобілем в звичайний для нього, автоматичний режим.

Точно також, автоматично знижуються передавальні числа при гальмуванні, а повторне зворушення відбуватиметься з першої передачі , завдяки чому вам не доведеться турбуватися про постійне переміщення РВД вручну на кожному світлофорі.

Часто в автомобілях з автоматичною трансмісією і функцією типтроник передбачені також зимова і спортивна програми . При виборі спортивного режиму, тіптронік дозволяє тримати обороти двигуна в верхньому діапазоні кожної передачі, домагаючись максимальної чуйності при обгоні і прискореннях. Зимовий режим дозволяє уникнути небезпечної пробуксовки на слизькій поверхні.

Про те, що таке тіптронік, як і в яких випадках їм користуватися, дивіться відео:

Основні плюси і мінуси типтроника

Переваги АКПП з типтроником:

  • тіптронік дуже зручний при обгоні – перейшовши в ручний режим, ви можете «заборонити» автомату перемикання на вищу передачу;
  • тіптронік дозволяє швидко взяти керування автомобілем у критичній ситуації в свої руки;
    При необхідності екстреного гальмування двигуном, можна вручну знизити передачу. Особливо це може стане в нагоді для уникнення занесення на слизькій дорозі.
  • також як і зимовий режим (якщо він передбачений на вашому авто), тіптронік дозволяє починати рух на слизькій поверхні відразу з другої передачі, що дозволить уникнути пробуксовки коліс;
  • хоча варіаторниє і класичні АКПП дуже не люблять їзду по бездоріжжю, перемикання на ручне управління все ж допомагає трохи «згладити» всілякі ями і нерівності на дорожньому покритті;
  • всі моделі автомобілів, оснащені режимом tiptronic, оснащені також і спеціальною програмою для захисту від «необдуманого» перемикання передач, чим не може похвалитися звичайна механіка;
  • за допомогою типтроника можна значно економити паливо, особливо в порівнянні з АКПП без цієї функції;
  • ідеальне рішення для водіїв, яким важко визначитися з вибором між МКПП і АКПП.

Говорячи про недоліки типтроника, потрібно пам’ятати, що це не окремий вид АКПП, а всього лише одна з її функцій, тому, мабуть єдиним більш-менш серйозним мінусом є ускладнення коробки передач.

В цілому ж, тіптронік дуже зручний режим, особливо якщо врахувати, що його наявність або відсутність на ціну автомобіля «з салону», за великим рахунком, впливу не має, тому що

практично всі нові автомобілі мають цією функцією за замовчуванням.

Якщо ви все ще не можете вирішити – чи потрібен вам тіптронік в автомобілі чи ні, пропонуємо ознайомитися з відгуками автовласників, які використовують такий вид коробки передач:

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Вася, 45 років, Київ

Про тіптроник. Все-таки штука дуже корисна і нарікань на нього практично немає. В одному з минулих своїх відгуків я писав, що в місті автомат поза конкуренцією, але на трасі йому не вистачає прудкості. Ось тут і приходить на допомогу тіптронік. Не потрібно боятися вручну перемикатися на знижені передачі при обгонах.

хоча б на одну, а краще на 2 і, в деяких випадках, навіть на 3.

Іншими словами – на швидкості до 94 км / год можна включати другу передачу (це з сервісної книжки), ось тоді ви і відчуєте всю міць дволітрового двигуна 🙂
Ще нюанс – щоб уникнути смикання при перемиканні на передачі нижче, потрібно вичавити газ, підняти обороти , ну а потім система сама включить потрібну передачу.

Якщо ви раптом переведіть на другу передачу на швидкості більше 94 км / год, то система не дозволить вам цього зробити і тим самим захистить від вас коробку і мотор (перевіряв). Т.ч. тіптронік робить обгони більш захоплюючими і безпечними. АЛЕ! потрібно пам’ятати, що це все-таки не механіка і розгін відбувається набагато повільніше.

Петро, ​​Новосибірськ

Я думаю Привід доданий в акпп для енергійної, спортивної їзди. якщо немає необхідності гнати в аеропорт щоб встигнути на вже злітає літак, влаштовувати гонки по типу НФС або раз на тиждень возити народжують в пологовий будинок, коротше, носитися як очманілий, то навіщо цей тіптронік взагалі потрібен на автоматі ..?

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Наталі

Як на мене, тіптронік – дуже зручна функція. машина з чоловіком на двох. якщо я за кермом, то користуюся автоматом, а чоловік переходить в ручний режим. всі щасливі і задоволені!

Тіптронік. Принцип роботи

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатаціяСьогодні ми дізнаємося, що таке автоматична коробка передач Привід, а також розглянемо її особливості функціонування і чим вона відрізняється від класичного “автомата”. Крім того, розповімо про основні переваги та недоліки трансмісії такого виду

Добрий день, сьогодні ми дізнаємося, що таке автоматична коробка передач Привід , а також розглянемо її особливості функціонування і чим вона відрізняється  від класичного ” автомата “.

На завершення огляду  автомобільної трансмісії Т іптронік  буде розказано про її гідності  і недоліки , на підставі відгуків фахівців з ремонту автомобілів.

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

В історії автомобілебудування використовувалося безліч спроб поєднати механічну  і автоматичну коробки передач . Такі трансмісії  називалися напівавтоматичними , напівручному  і навіть напівмеханічними .

Коробка передач автоматичного типу під назвою Привід ( TipTronic ) функціонує по особливому.

В основі такої трансмісії знаходиться коробка передач автоматичного типу з можливістю ручного перемикання швидкостей за допомогою рукоятки селектора або  підрульових пелюсток .

1. Особливості функціонування коробки передач з типом дії “Привід”

Автоматична коробка передач “Привід” функціонує таким чином, що коли система трансмісії  не задіяна, то автомат  працює, як класичний вид коробки .

В такому випадку перемикання передач відбувається виходячи з інформації, що збирається і видаваної інформації з боку бортового комп’ютера .

Саме він приймає рішення про необхідність  перемикання швидкостей .

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Управління перемиканням швидкостей в коробці передачПривід ” здійснюється за допомогою спеціально створеної додаткової секції на селекторі перемикання швидкостей або завдяки розташованим на кермовому колесі відповідних кнопок управління .

Як правило, на самій панелі управління розміщується спеціальний екран із зазначенням на ньому поточної швидкості.

Щоб здійснити перемикання передачі на  підвищену швидкість необхідно натиснути на панелі управління значок із зображенням ” + ” ( плюс ), а щоб включити знижену швидкість , потрібно натиснути значок із зображенням ” ” ( мінус ) для зниження швидкості  автомобіля.

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Автоматична трансмісія такого типу надає можливість водієві керувати коробкою передач безпосередньо .

Пряме управління трансмісією дозволяє моментально взяти під контроль управління перемиканням швидкостей при цьому дана дія не викличе пошкоджень двигуна і коробки передач .

Після певного часу прі не активному стані селектора трансмісії , бортовий комп’ютер переймає керування перемиканням передач під свій контроль.

Приблизний час, після якого бортовий комп’ютер бере управління над трансмісією становить  від 15 до 30 хвилин , в залежності від марки і моделі автомобіля. Нижче на фото можемо наочно бачити основні елементи і вузли автоматичної коробки передач з типом дії ” Привід “, яка встановлюється на легковий автомобіль Audi A8 Quattro .

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатаціяКоробка передач з типом дії ” Привід “, як правило йде, як доповнення режимуСпорт ” до класичної автоматичної або ручної трансмісії транспортного засобу. Такий пристрій дозволяє водієві застосовувати спеціальний режим для підвищення передачі з певною затримкою  в кілька миль секунд.

Переваги та недоліки трансмісії з типом дії “Привід”

На сьогоднішній день на думку більшості автовласників  і автоекспертів , коториесходятся в поглядах на рахунок того, що трансмісія  з типом дії ” Привід “, яка, як правило, є доповненням до класичного автомату , має більше переваг  перед звичайною автоматичною коробкою передач .

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Плюсами  даної трансмісії  в першу чергу вважається економія палива . За порівнянні  зі звичайним автоматом , економія може становити  від 5 до 15 відсотків , залежно від стилю водіння водія і типу двигуна .

Однак по порівнянні  з сучасними роботизованими коробками передач , тіптронік  є менш ефективним , але це не стосується її надійності .

Відзначимо, що автоматична коробка передач з типом дії ” Привід ” дає затримку на сигнал в середньому від 0,1 до 1 секунди , в залежності від налаштувань, марки і моделі транспортного засобу.

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Глобальних недоліків  автомобільної трансмісії  з типом дії ” Привід ” помічено не було. В цілому така коробка передач має стандартні недоліки , якими володіють класичні автомати .

В середньому ресурс  такої трансмісії  при правильному і своєчасному обслуговуванні  становить не менше 250-300 тисяч кілометрів пробігу до капітального ремонту або заміни.

Міняти т рансміссіонную рідина в такій коробці передач , як і в класичному автоматі необхідно проводити кожні 60 -80 тисяч кілометрів пробігу , незважаючи на рекомендації автовиробників про те, що даний вузол є не обслуговує весь термін експлуатації.

Коробка передач Tiptronic

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатаціяКоробка передач Tiptronic поєднує в собі функції автоматичних і механічних моделей. Цей тип КПП був розроблений компанією «Fiat» для концерну «Porsche». В даний час даний вид коробки передач масово використовується практично всіма виробниками авто.

Принцип роботи коробки передач Привід

Головною відмінністю Tiptronic від аналогічних автоматичних моделей є можливість управління трансмісією безпосередньо. При цьому присутня функція передачі бортовому комп’ютеру контролю за перемиканням швидкостей, як в АКПП.Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Чому так популярна коробка передач Привід, що це таке і як функціонує? Для відповіді на ці питання необхідно розібратися з принципом роботи і пристроєм.

Головним конструкційним відмінністю є вбудований блок, що дозволяє здійснювати перемикання вручну. Але на відміну від механічних аналогів це відбувається не безпосередньо, а за допомогою спеціального модуля.

У режимі автоматичної роботи зміна передач виконується комп’ютерною системою. При зміщенні важеля в режим «Tiptronic» зміна робиться вручну.

Існує два способи перемикання швидкостей в автомобілі:

  • За допомогою важеля. Його необхідно встановити в бічний паз, попередньо натиснувши запобіжну кнопку. Для активації підвищеної передачі зміщення виконується в сторону «+», для зниження до «-»;
  • «Пелюстки» під рульовим колесом. При активації одного з них комп’ютер перемкне роботу КПП в ручне управління. Якщо тривалий час команди не будуть надходити на зміну швидкостей – система перейде в автоматичний режим роботи.

Так як їздити на типтроніком досить просто – багато автоконцерни пропонують опцію класу «Спорт» за замовчуванням або в якості додаткової. Але перед цим необхідно з’ясувати нюанси управління машиною з цієї КПП.

Порівняння Tiptronic з АКПП і МКПП

Вибір типу КПП є одним з визначальних при аналізі моделей автомобілів. Механічні і автоматичні мають ряд переваг і недоліків. Система Привід, незважаючи на свою складність, об’єднала позитивні якості класичних коробок передач.Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Для порівняння різних систем необхідно проаналізувати їх експлуатаційні та технічні якості. При цьому необхідно враховувати особистісні переваги і вимоги. Для деяких головним показником є ​​ступінь комфорту, для інших – показники економічності.

Знаючи, чим відрізняється Привід від автомата і механічної системи, можна на основі наявних даних порівняти їх:

  • Витрати палива. Кращими показниками володіють МКПП, гіршими – автоматичні аналоги. Використання Tiptronic дає можливість водієві частково впливати на витрату палива, перемикаючи режими управління;
  • Простота управління. При водінні машини з АКПП не відволікається увага на своєчасне перемикання швидкостей. Особливо це відчувається під час їзди в межах міста. Однак час «спрацьовування» електронного управління може бути занадто довгим, що не є критичним при поїздках на далекі відстані. Тому тіпронік дає можливість вибрати оптимальний спосіб під конкретну ситуацію;
  • Експлуатація та обслуговування. Ремонт автоматичної КПП набагато дорожче, ніж механічного аналога. Через специфіку конструкції це ж характерно для гібридної коробки.

Особливо можливість перемикання режимів відчувається в зимовий період, коли ситуація на дорозі вимагає швидкої зміни передач. Це ж стосується вимушених зупинок при сигналі світлофора під час руху в межах міста.

Не можна однозначно відповісти на питання «тіптронік або автомат – що краще?». Все залежить від особливостей експлуатації авто і професійних навичок водія. Але тенденція установки цієї системи за умовчанням практично на всі моделі машин вказує на переваги цього виду КПП перед іншими.

Рекомендації по експлуатації авто з коробкою Привід

Одним з істотних переваг водіння автомобіля з КПП Tiptronic є можливість виконувати часткове або повне гальмування двигуном. Але не всі водії знають, в яких випадках необхідна зміна режимів управління КПП.Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Перш за все необхідно пам’ятати, що автоматична робота коробки передач збільшує час безремонтної експлуатації. Комп’ютер за поточними параметрами роботи двигуна визначить оптимальний режим.

Тому будь-яке зовнішнє втручання (перехід в ручне управління) тягне за собою незначне порушення в роботі системи. Це безпосередньо впливає не тільки на витрату палива, але і на ресурс агрегату.

З огляду на це можна виділити такі рекомендації по експлуатації машин з КПП Привід:

  • Під час обгону;
  • При виникненні критичної ситуації. Перехід на ручний режим дозволить швидко набрати швидкість або здійснити маневр;
  • Їзда по бездоріжжю. Самостійне перемикання передач частково може згладити проходження нерівностей, що позитивним чином позначиться на стані підвіски і в цілому на комфорті.

В цілому у кожного водія після невеликої практики формуються індивідуальні переваги щодо вибору режимів роботи КПП. Важливо розуміти переваги і недоліки цієї системи. Тому для складання об’єктивної думки необхідно вивчити відгуки.

Відгуки власників машин з КПП Tiptronic

«Після невеликого терміну поїздок з коробкою Привід можу сказати, що вона значно краще, ніж інші коробки передач. У місті Краще вже вибирати автоматичний режим, на трасі – ручний. Автоматика не дає відчуття швидкості на шосе, тому переходжу на самостійне управління роботою КПП.

Під час обгону можна сміливо перемикатися на дві або навіть три швидкості при знижених передачах. Одночасно з цим за правильністю роботи коробки стежить комп’ютер, який не дасть зробити критичної помилки.

Для зменшення ефекту смикання при перемиканні необхідно підвищити обороти, а система сама перемкне швидкість »

Микола, м Калуга, 38 років

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація«На мою думку, Tiptronic необхідний лише для любителів спортивної їзди. Його наявність в стандартних серійних автомобілях недоцільно. Сучасні АКПП прекрасно справляються з покладеними завданнями. Якщо ж деякі думають, що наявність Привід дозволить навчитися їздити «на механіці» – вони сильно помиляються. Бортовий комп’ютер в будь-якому випадку буде контролювати їх дії. На практиці хоч і маю в своєму авто цю систему – їй практично не користуюся. Завжди їжджу тільки на автоматі. Звичайно, після покупки авто кілька разів пробував перемикати режими під час їзди, але на комфорті або витраті палива це сильно не позначилося ».

Євген, 27 років. м Магнітогорськ

«Для мене Привід стала справжнім порятунком. Посвідчення водія отримала недавно, навичок їзди особливих немає. Тому включаю режим «автомат». Чоловік – водій старого гарту, і вважає за краще сам перемикати передачі. Так що ми користуємося нашим авто почергово ».

Людмила, м.Санкт-Петербург, 42 роки

«Після придбання авто з КПП Tiptronic особливо не відчував потреби в цій системі. Зазвичай їжджу тільки на «автоматі», межі міста покидаю рідко. Однак після ситуації, коли запізнювався на літак, змінив ставлення до цієї функції. Перейшов на ручне управління і встиг. Єдиний недолік – прийшла «листівка» з ГБДД з фотографією про перевищення швидкості ».

Михайло, м Тамбов, 34 роки

«На мою думку, Привід розробили спеціально для Росії. Незамінна річ при їзді по бездоріжжю або при ожеледі. Автоматичний режим зручний для хороших доріг з нормальним покриттям. Якщо ж необхідно переключитися відразу на другу – починаю користуватися ручним керуванням ».

Василь, м Самара, 28 років

Коробка передач типтроник: як користуватися і міняти масло, плюси і мінуси, відгуки

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Спочатку тіптронік створювався для 4-ступінчастою АКПП, сучасні напрацювання дозволили встановлювати його на 8-східчастих автоматах, наприклад в Porsche Panamera з повним і заднім приводом. Природно, тіптронік не залишився унікальним – на ринок з часом прийшли його варіації, а саме слово «Привід» стало прозивним.

Паралельно з Porsche, розробкою подібної АКПП займалася компанія Chrysler (США). Своє дітище вони назвали Ultradrive.

Згодом від ідеї відмовилися: розраховував на масовий ринок Chrysler, не зміг фінансово дозволити собі повномасштабне виробництво такої КПП (коробка передач автомобіля).

На даний момент допрацьована версія Ultradrive, названа Autostick, займає в рядах розробок Chrysler своє почесне місце.

Ідеї ​​типтроника втілилися в ряді аналогів від інших виробників: застосування подібних автоматичних КПП можна виявити у Audi, Volkswagen, BMW, Honda. Розробка велася під ліве кермо, що не завадило випускати і праворульние автомобілі з типтроником, наприклад, Mitsubishi для японського ринку.

Особливості функціонування тіптронік

Незважаючи на можливість ручного управління, коробка передач і раніше залишалася автоматичної, що виражається в повному контролі перемикання передач бортовим комп’ютером. Таким чином, запобігає занадто високе навантаження на мотор, наприклад, при підйомі вгору.

У більш сучасних моделях авто бортовий комп’ютер використовує інформацію, отриману в ході поїздок. ЕБУ (електронний блок управління) здатний самостійно оцінити манеру керування, і вплинути на контроль коробки передач.

На основі отриманих даних, комп’ютер може запобігати як аварійні ситуації, так і проблеми з механізмами під капотом – та чи інша передача не включається, якщо вона не відповідає звичкам водія, поміченими ЕБУ.

Це дозволить водієві експлуатувати КПП типтроник з максимальним комфортом.

Використання коробки Привід

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Дана коробка передач – ідеальний варіант для досвідченого водія, який цінує АКПП за простоту і надійність, а механіку – за широту можливостей. Правильне використання типтроника дозволить не тільки хвацько кататися:

  • наявність додаткових режимів дозволить стартувати на снігу, що не загрузнувши в каші з води, землі і бруду;
  • на обгоні тіптронік зарекомендував себе виключно з позитивного боку, володіючи відмінною динамічністю, що не буде смикати або «провалюватися»;
  • при необхідності проїхати на ділянці з поганою або відсутньої дорогою, АКПП цього типу також відмінно підійде.

Привід: свого часу став втіленням поєднання автомата з механікою. Основна його відмінність від звичайної АКПП – додаткова можливість самостійно перемикати передачі. В іншому він залишається автоматом, просто трохи допрацьованим.

Пристрій і принцип роботи тіптронік

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

  • гідравлічна АКПП;
  • безвальний тип;
  • на планетарних редукторах;
  • гідротрансформатор, який блокує кожну передачу;
  • обов’язковий ЕБУ.

Принцип роботи типтроника викликає у деяких подив і нерозуміння, хоча він гранично простий. Перехід з автомата на «механіку» в тіптроник здійснюється самим важелем. Стандартний діапазон PRND (парковка, задній хід, нейтральний режим, рух відповідно) отримав спеціальне доповнення: відсік у вигляді поверненою на 90 градусів букви Т, з відмітками «плюс» і «мінус». Рух важеля вперед підвищувало передачу, а тому – знижувало. Перемикання послідовне: перестрибнути з другої на четверту неможливо. Згодом з’явився більш комфортний варіант: зміна режиму відбувалася завдяки «пелюсток» встановленим або під кермом, або прямо на ньому. Крім того, важіль селектора оснащений спеціальною кнопкою: перемикатися з P на R, а також з N на R і P можна тільки при її натисканні.

Щоб переключитися назад до автоматичного режиму, необхідно повернути важіль управління в положення D .З пелюстками скидання відбувається автоматично – коли система помічає, що ручна КПП не використовувалася деякий час.

Плюси і мінуси тіптронік

Коробка перемикання передач типтроник має свої хороші і погані сторони. До плюсів можна віднести:

  1. Можливість переходу до ручного управління трансмісією. Деякі ситуації на дорозі вимагають саме управління руками, наприклад, при гальмуванні двигуном.
  2. При перемиканні передач машину не буде смикати, все відбувається м’яко і плавно.
  3. Особлива захист, що запобігає пошкодження двигуна. Ручна коробка передач такого не має.
  4. Навіть в «ручному» режимі бортовий комп’ютер продовжує контролювати коробку передач – це додатково запобігає від раптових перемикань. Якщо таке трапиться, електроніка просто проігнорує задану випадково команду.
  5. Знижений витрата палива. У порівнянні зі стандартною автоматичною коробкою, тіптронік допомагає економити на заправці, хоч і не так сильно, як при МКПП (механічна коробка передач).
  6. Сам по собі тіптронік досить міцний, що забезпечує довгострокове надійне використання.
  7. Режими експлуатації. Сучасні автомобілі завдяки цій АКПП володіють декількома режимами – спортивним, зимовим. Залежно від умов, водій отримує можливість підібрати оптимальний варіант, щоб підвищити комфорт управління і їзди.
  8. Комфорт і простота управління. Деякі моделі авто оснащені пелюстками, розташованими під рульовим колесом або на ньому, що значно підвищує комфортабельність водіння.

В цілому, тіптронік пропонує відмінний варіант поєднання ручного і автоматичного управління. Для новачків це дозволяє поліпшити свої навички, для досвідчених водіїв – можливість якісно і комфортно управляти машиною. У той же час, медаль типтроника має і зворотну сторону, яка виражається низкою негативних моментів, наприклад:

  1. Великий розмір. Коробка передач типтроник через значні, в порівнянні зі стандартною АКПП, розмірів додає вагу автомобілю в цілому.
  2. Затримка при ручному перемиканні швидкостей. Це важко назвати недоліком, але для деяких є проблемою. Затримка може скласти від 0,1 до 0,7 секунди.
  3. Дороге виробництво. Вартість виготовлення КПП типтроник досить висока, що позначається на ціні автомобіля, оснащеного даної коробкою. Відповідно, замінити деталі або відремонтувати КПП буде дуже недешево.
  4. Складно освоювати. Багато хто не відразу розуміють, як правильно користуватися типтроником.

Про тіптроник також існує ряд негативних відгуків. Для деяких можливість ручного управління здається зайвою. Нібито, в місті, особливо маленькому, необхідність механічною КПП прагне до нуля, досить стандартного «автомата».

Поломки і ремонт

Ніщо не ідеально і коробка передач типтроник не є винятком. Пристрій даної КПП небагато чим відрізняється від стандартної АКПП. Привід: потребує правильної експлуатації і належному догляді. Часом навіть коректне використання не здатне вберегти коробку від проблем. Найпоширеніші неполадки типтроника такі:

  • Збій в роботі електронного блоку управління;
  • Проблеми з маслом;
  • Механічні поломки, знос деталей (наприклад, сальника, масляного насоса).

З більшістю даних проблем допомагають впоратися співробітники автосервісу.

Самостійний ремонт не рекомендується – навіть заливати масло в тіптроник часом буває не так просто, що вже говорити про заміну деталей. У кращому випадку, спроба відремонтувати коробку не увінчається успіхом, в гіршому – призведе авто в неробочий стан.

Відмінності АКПП Привід від варіатора

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Варіатор – ще одна версія автомата. Різниця між типтроником і варіатором при цьому величезна, від інших типів КПП він теж істотно відрізняється. Причина в тому, що це безступінчата коробка. В цьому її безперечна перевага, особливо на тлі стандартних механік і автоматів. Плавний постійний розгін, без ривків, посмикувань, провалів і всього іншого, з чим стикаються як досвідчені водії, так і новачки. Не обійшлося без мінусів, у варіатора він один, але серйозний – передавальне ланка навантаження. Більшість автомобілів з вариаторной АКПП використовують в якості цієї деталі ремінь. Його висока зношуваність вимагає акуратного пересування з мінімальною кількістю навантажень. Тобто, ніякого сильного буксирування, ніяких повних багажників і вже тим більше серйозних причепів.

Порівнюємо тіптронік в коробці автомат і механічну коробку

Механічна коробка передач відома багатьом автолюбителям з багатим досвідом водіння. Даний тип КПП пропонує водієві брати безпосередню участь в перемиканні передач, тим самим повністю контролюючи процес управління, що і є плюсом.

Очевидна перевага перед АКПП – немає необхідності в гідротрансформаторі, який був створений через неможливість повітряного охолодження. Мінус механіки в тому, що в міських умовах необхідність її використання мала: розігнатися ніде – кругом або знаки зі світлофорами і постами ДАІ, або пробки: довго стояти в них важко, будь-який рух вимагає перемикання передачі.

Для деяких водіїв МКПП не дає безмежні можливості, а навпаки – змушує відволікатися, заважає сконцентруватися на дорозі.

важливо

Варто згадати ще один тип, який поєднує механічну коробку передач з автоматичною, але розроблений на основі МКПП. Йдеться про роботизовану коробку перемикання передач або «роботі».

Мабуть, найкращим прикладом є розробка Opel під назвою Easytronic (Изитроник).

Від МКПП була взята, власне, механічна частина, автомат представлений електронним блоком, який відповідає за зчеплення і самостійно вирішує, коли перемикати передачі.

На жаль, хороший задум виявився погано реалізований. Стали набагато помітніше ривки при навантаженні, часом включення нової передачі займає купу часу, навіть з затиснутою до упору педаллю газу.

Перемикати передачі миттєво (як на механіці) ця коробка не може, плавність перемикання (як у автоматної коробці) теж відсутня.

Застосовувати автомобіль з роботом можна тільки в умовах міста, для тихої, акуратною їзди.

Масло для заливки в Привід

Варіації типтроника від різних виробників мають свої особливості і відмінності: про те, яке масло заливати, докладно розповість інструкція з експлуатації – очевидно, що температура кипіння або в’язкість «напою» для Porsche навряд чи підійде для Audi. Також допомогти можуть консультації співробітників сервісних центрів. До речі, саму процедуру заміни масла теж краще довірити їм.

Керівництво користувача радить здійснювати заміну приблизно після 60-80 тисяч км пробігу. Деякі досвідчені водії радять зробити це раніше, на вдвічі меншому терміні. Рішення, звичайно ж, виключно за власником, головне – заміна повинна бути регулярною.

Обслуговування і збільшення терміну експлуатації

Регулярний техогляд та виконання інструкцій виробника дозволяють автомобілю з АКПП Привід їздити без проблем досить довго. Ігнорування виниклих неполадок обходиться дорогим ремонтом і переходом в касту пішоходів на деякий час.

Володіючи автомобілем з типтроником, не забувайте своєчасно перевіряти його на наявність проблем і пошкоджень. АКПП цього типу хоч і витривала, але все-таки не безсмертна.

Порада

Помітивши тривожні дзвіночки (збільшився час перемикання передач, автомобіль починає сіпатися), звертайтеся в автосервіс.

Регулярний техогляд допоможе не тільки запобігти серйозні поломки, але і дасть можливість насолодитися водінням.

Коробка-напівавтомат Привід (Tiptronic) – особливості будови та експлуатації

Традиційні автоматичні гідротрансформаторним коробки передач відрізняє неспішність (в порівнянні з МКП) перемикання передач і прагнення до роботи в економному режимі. Це створює певні незручності для водіїв, які вважають за краще динамічний режим водіння – з швидкими прискореннями.

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Для таких водіїв і була розроблена свого часу АКП Tiptronic (Привід) – це назва стала загальною для автоматичних коробок передач з можливістю ручного перемикання швидкостей, які виробляються різними компаніями під різними назвами (Steptronic, AutoStick). У цій статті ми розповімо про коробках цього типу, особливості їх експлуатації, переваги та недоліки.

  • Коробка-напівавтомат Привід
  • Як користуватися «напівавтоматом»
  • Переваги АКП Привід (Tiptronic)

Коробка-напівавтомат Привід

Спеціально для любителів динамічного водіння, які не бажають, тим не менш, пересідати на автомобілі з ручною коробкою передач, компанія Porsche в 1990 році розробила АКП Tiptronic, яка могла працювати в двох режимах – повністю автоматичному і напівавтоматичному (ручному).

В ручному режимі водій самостійно вирішує в будь-який момент часу, яка передача повинна бути включена і подає сигнал коробці підвищити (або знизити) передачу за допомогою короткого переміщення важеля АКП вперед або назад – по аналогії зі спортивної секвентальною (послідовної) коробкою передач.

При цьому коробка Привід сама керує роботою зчеплення, тому немає необхідності стежити за оборотами двигуна і перегазовивать при перемиканні передач, як це доводиться робити в спортивних автомобілях.

Таким чином, Привід імітує роботу спортивної коробки передач, не вимагаючи при цьому від водія спеціальних навичок водіння.

Бортовий комп’ютер автомобіля стежить за роботою коробки Привід і вибраними водієм передачами і відхиляє команди водія на перемикання передач, якщо це становить небезпеку для двигуна або АКП.

Починаючи з 2000-х рр., Коробки цього типу почали масово встановлювати на легкових автомобілях не тільки преміум-класу (на кшталт Porsche), але і звичайного споживчого.

Автовиробникам вдалося вирішити питання дешевого виробництва, довготривалої і надійної роботи АКП типу Привід, а популярність її серед автовласників завжди була високою.

Адже вона поєднує в собі комфортність управління зі спортивним драйвом.

Як користуватися «напівавтоматом» Tiptronic

  • У АКП Tiptronic поряд з типовими для всіх АКП режимами роботи (положеннями ручки АКП):
  • Р (Park)
  • R (Reverse)
  • N (Neutral)
  • D (Drive)

є додатковий бічний паз зі значками «+» і «-», що відповідає за підвищення і пониження передачі. У деяких моделях АКП Привід замість бічного паза є або спеціальний режим роботи, що дозволяє підвищувати або знижувати передачу переміщеннями ручки АКП вгору / вниз, або спеціальні кнопки на кермі або підрульових перемикачах.

Перемістивши важіль АКП в бічний паз або переключивши коробку в напівавтоматичний режим, водієві потрібно лише подавати важелем команду на підвищення або пониження передачі, все інше АКП Tiptronic зробить самостійно.

Що таке кпп тіптронік?  Особливості та експлуатація

Слід зазначити, що напівавтоматичні АКП виробництва різних компаній мають свої особливості. Зокрема АКП Tiptronic в автомобілях Volkswagen AG (марки Porsche, Volkswagen, Audi) працює наступним чином – для підвищення передачі потрібно підштовхнути важіль АКП вперед, а для зниження – назад.

У спортивних секвентальною коробкою передач, з яких Tiptronic запозичив принцип управління передачами, все рівно навпаки – для підвищення передачі важіль переводять назад, для зниження – вперед.

Незважаючи на це протиріччя, Porsche продовжує зберігати свій власний алгоритм роботи Tiptronic, пояснюючи це традиціями.

Аналогічні коробки інших автокомпаній, наприклад, Steptronic (стептронік), які встановлюються на автомобілях BMW, працюють саме за спортивним принципом перемикання передач – для підвищення передачі важіль переводять назад, для зниження – вперед.

В цілому, для того, щоб розібратися, як підвищувати і знижувати передачі в АКП вашого автомобіля, достатньо подивитися на значки «+» і «-» на ручці АКП або кожусі АКП – для зниження передачі важіль потрібно зрушити в сторону значка «-», для підвищення – в сторону значка «+».

Переваги АКП Привід (Tiptronic)

Як ми вже говорили, коробками Привід сьогодні оснащуються навіть дешеві автомобілі, і автолюбителі охоче купують такі авто. На це є кілька причин.

  1. Сьогодні АКП Привід коштує не дорожче за звичайну АКП, і її довговічність і ремонтопридатність також не поступаються кращим зразкам АКП.
  2. Автомобілі з АКП Привід більш економічні, ніж авто зі звичайними АКП.
  3. На авто з АКП Привід у водія більше можливостей для управління автомобілем – завжди можна включити ручний режим при необхідності, наприклад, для гальмування двигуном. При русі по слизькому покриттю (лід, бруд і т.п.) це може бути дуже корисним.
  4. Автомобілі з АКП Привід дозволяють впевнено здійснювати обгони, прискорюватися і розганятися. Контролюючи перемикання передач, водій завжди може бути впевнений, що у нього вистачить часу і потужності мотора для здійснення маневру. На машинах з звичайними АКП такої впевненості найчастіше немає.
  5. АКП Привід дозволяє автомобілю впевненіше почувати себе на бездоріжжі, на сільських путівцях. Ручне управління передачами дозволяє заощадити ресурс коробки і двигуна при русі по поганих дорогах.
  6. При наявності зимового режиму експлуатації АКП Привід дозволяє рушати з місця з другої швидкості, що дозволяє уникнути згубної для АКП пробуксовки на скільки покритті.
  7. АКП Привід оснащується додатковими системами безпеки, що контролюють дії водія в плані перемикання передач. Тому пошкодити таку АКП невірними або недбалими перемиканнями передач складніше.
  8. АКП Привід поєднує в собі ідеал сучасного водія – комфортність автоматичної коробки, в якій не потрібно постійно вичавлювати зчеплення, і спортивний драйв, який забезпечується можливістю самостійно перемикати передачі і самому визначати швидкість розгону і руху автомобіля.
  9. Деякі сучасні напівавтоматичні АКП (наприклад, той же Steptronic від BMW) мають адаптивний режим – вони підлаштовуються під манеру водіння певного водія і дозволяють отримувати максимум задоволення і драйву від процесу водіння.
  10. Найголовніша перевага АКП Привід – можливість вибору. Якщо ви хочете просто насолоджуватися спокійно поїздкою – ви використовуєте повністю автоматичний режим коробки. Якщо хочете драйву або вважаєте, що краще взяти перемикання передач під контроль – включаєте ручний режим роботи АКП.

Є у АКП Привід і недоліки.

Наприклад, досить велику вагу і розміри даного виду АКП, тому оснащені їй автомобілі важать більше, ніж аналоги з механічною коробкою передач і обслуговування АКП Привід може бути більш трудомістким, ніж звичайних коробок-автоматів. Затримки при перемиканні передач в АКП Привід також можуть бути значними і варіюються в межах від 0,1 до 0,7 секунди в залежності від моделі АКП.

Як працює коробка передач «Привід»

Багато автолюбителів не люблять автоматичні коробки з-за відсутності додаткового контролю за автомобілем. Така коробка сама вирішує, коли підвищити або знизити передачу.

При цьому відсутність можливості самостійного вибору, м’яко кажучи, бентежить некторих водіїв.

Однак, автомобілебудування не стоїть на місці і зараз багато автомобілів снащени автоматичними КПП з можливістю зміни передачі в ручному режимі.

Зверніть увагу

Перша коробка, в якій була реалізована така функція, отримала назву Tiprtonic. Причому «Привід» – це вже не просто АКПП з додатковою функцією, а товарний бренд, іменитої німецької компанії Porsche.

Прабатьком появи «тіптронік» стала так звана напівавтоматична коробка передач, встановлена ​​в 1989 році на спортивний болід Феррарі F-640. Ця коробка хоч конструктивно і не має ніякого відношення, але в ній була реалізована головна ідея «тіптронік» – ручне перемикання передач підрульовими пелюстками без потреби вичавлюючи зчеплення.

Історія появи

Роком пізніше на Porsche 924 з’явився перша коробка з назвою Tiprtonic. Це була поздовжня гидромеханическая АКПП з 4 ступенями і електронним управлінням. Розробила дану коробку німецька фірма з виробництва автомобільних трансмісій ZF.

Особливістю даної коробки було два режими роботи: автоматичний – при якому КПП, перемикаючи передачі, повністю працювала самостійно, і ручний – водій сам задавав передачу на коробці. По суті дана функція дозволяла повністю імітувати механічну коробку, але з одним важливим нюансом – використання педалі зчеплення не було потрібно.

У «тіптронік» селектор КПП, крім установки в класичні режими «D», «N», «R» і «P», могло ставитися в Т-подібний виріз, верхня частина якого позначаються знаком «-», а нижня – знаком « + ».

У цьому головна особливість «тіптронік», що використовувалися на Porsche.

Щоб вручну підвищити передачу, потрібно було перевести селектор в виріз, а потім короткочасно його потягнути його вниз, до знака «+», а щоб знизити – навпаки, штовхнути селектор до знаку «-».

  • Однак багато автокомпанії вважають таке перемикання незручним, тому на багатьох авто в Т-подібним вирізом знак «+» розташований вгорі, а «-» – внизу.
  • Згодом крім ручного перемикання передач за допомогою селектора додалися ще й підрульові перемикачі, що дозволяють знижувати або підвищувати передачу не відволікаючись на селектор.
  • Якщо по-простому розглянути коробку «Привід», яка є брендом Porsche, то це звичайна автоматична коробка передач, але допрацьована для можливості ручного перемикання.

Приблизно в той же час робота над коробкою з такою функцією велася і в американській компанії Chrysler. Однак підхід у створенні дещо відрізнявся від Porsche. Американці за основу брали МКПП і додавали в нього елементи автоматичної коробки. Розробка отримала назву AutoStick, але особливої ​​ставки на таку коробку в США не робили через дорожнечу виробництва.

Починаючи з 2000-х років АКПП з функцією ручного перемикання передач стала застосовуватися на багатьох марках авто, але, оскільки бренд Tiprtonic був закріплений за «Порше», то іншим компаніям довелося придумувати свої назви для такого виду КПП – Steptronic, Geartronic та інше. Однак, назва «Привід» вже стало прозивним, тому багато автоаматорів всі види АКПП з ручним перемиканням називають саме так.

особливості конструкції

Конструктивно Привід повністю схожий зі звичайною АКПП, проте в ній реалізований механізм, в якому можливе підвищення і пониження передавального числа ручним способом. Кожна з ручних передач працює в певному діапазоні оборотів двигуна.

На ділі ж все реалізовано досить просто. Будь-які дії безпосередньо на КПП водій не робить.

Перекладаючи селектор на підвищення або пониження, він всього лише дає сигнал на електронний блок управління селектора, а той вже в свою чергу дає сигнал блоку управління КПП.

важливо

Закладене в блок управління програмне забезпечення задає режим роботи КПП, після чого коробка передає крутний момент в заданому діапазоні. Цим і імітується перемикання, як на МКПП, але як такого перемикання передачі у «тіптронік» не проводиться.

Слід зазначити, що у «тіптронік» досить механізмів захисту.

Якщо обороти двигуна перевищать діапазон, заданий для певної передачі, коробка сама перемкне передачу, підлаштовуючись під роботу мотора. Цим КПП захищає себе і сам двигун від перевантажень.

Загалом, водій хоч і задає передачу на КПП, але блок управління постійно стежить за роботою коробки і запобіжить будь-які небезпечні дії.

Управління такою коробкою

Управління коробкою з функцією Привід значно легше, ніж механічною коробкою. У будь-який момент руху водій переводить селектор в Т-подібний виріз, а потім при потребі короткочасно подає його або до знаку «-» або «+» і відпускає його. При цьому коробка робить перехід на роботу в певних режимах, відповідних передачам.

Якщо ж на автомобілі використовуються підрульові пелюстки, то перехід в ручний режим проводиться ще простіше – досить впливати на правий або лівий пелюстки для підвищення або зниження передачі.

Якщо водій скористався ручним перемиканням і більше його не чіпає, коробка сама через певний час перейде в автоматичний режим роботи, хоча водій може скористатися ручним режимом в будь-який момент.

Гідності й недоліки

Пройдемося по позитивних якостей коробки з функцією Tiprtonic, а їх цілком достатньо:

  • Така коробка передач дуже зручна в користуванні. Водієві необов’язково стежити за встановленою швидкістю, як це робиться в МКПП, при цьому він може задавати режим роботи – чого немає в класичній коробці передач. Наприклад, водій вручну підвищував ступені на типтроніком, але потім йому потрібно було перейти на нижчу ступінь. Так ось вручну виконувати перехід йому необов’язково, коробка сама зреагує на оберти двигуна і перейде на нижчий щабель.
  • Вона дуже зручна при здійсненні маневрів. Звичайні коробки-автомат при здійсненні обгону, коли потрібно прискорюватися, при високих оборотах перемикаються на щабель вище через тих же високих обертів, тому швидкість втрачається. У ручному ж діапазоні «Привід» буде утримувати задану передачу на високих оборотах – маневр пройде значно швидше.
  • Також ручне управління допоможе при подоланні бездоріжжя. Задана низька передача буде забезпечувати належне тягове зусилля, не переходячи на більш вищий щабель. Але зловживати цим не варто, оскільки «Привід» – це функція все-таки автоматичних видів коробок і значні навантаження їм не рекомендуються.
  • На ожеледі ручне управління «тіптронік» дозволяє почати рух з більш високою передачі для виключення пробуксовки коліс.
  • Можливість самостійного перемикання передач дозволяє заощадити паливо.

Будучи «золотий серединою» між МКПП і коробкою-автомат, «Привід» здатний задовольнити будь-якого водія. Однак є у такій КПП і свої недоліки. Їх хоч і трохи, але вони є.

  • Одним з недоліків є значна питома вага коробки. «Привід» є коробкою-автомат з додатковим функціоналом, який додає їй вагу.
  • Додаткові функції не забезпечують повного контролю над роботою КПП і в деяких випадках, коли потрібно утримання необхідної включеної ступені, коробка все одно самостійно проведе перемикання.
  • Ну і третій недолік не такий вже і великий. Полягає він у тому, що коробці потрібен певний час на виконання перемикання при ручному режимі, при поїздках це потрібно враховувати.

Як показує практика, функція «Привід» є затребуваною лише в перший час користування автомобілем з автоматичною коробкою передач, особливо якщо водій пересів на нього з «механіки».

Вдосталь насолодившись тим фактом, що при перемиканні передач не потрібно вичавлювати зчеплення, автовласники рано чи пізно розуміють, що куди більш комфортно самостійно взагалі не перемикати передачі, ні за допомогою селектора, ні за допомогою підрульових пелюсток – коробка-автомат на те і автоматична, що робить все сама. Тому «Тіпторніку» залишається доля помічника при подоланні крутих підйомів або глибокого снігу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…