При описі технічних характеристик автомобілів важливим пунктом є тип коробки передач і число передач. З класичної механічною трансмісією все зрозуміло (не про неї мова). Про традиційну автоматичну трансмісію (АКПП, «автомат») чули, мабуть, усі. А ось що таке трансмісія CVT, зазвичай іменована «варіатором» …

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Умовно коробки передач можна розділити на два види – ті, з якими потрібний режим передачі тяги доводиться вибирати вручну – МКПП, і ті, які роблять це самостійно – АКПП.

В останніх завдання водія – вказувати техніці, заблокувати чи трансмісію, рухатися вперед, назад, або перейти на «нейтраль» – тобто просто вибір між режимами «P», «R», «N», «D» … Для управління режимами звичної багатьом АКПП служить всього один важіль (і іноді додаткові клавіші).

Але ж і в машині з «варіатором» той же самий важіль! Так, але, це ще не означає що ці абсолютно різні коробки передач мають схожу пристрій.

Принцип дії головного вузла, який використовується зараз в CVT – Continuously Variable Transmission (CVT – безступінчата трансмісія – дослівно, «постійно змінюється трансмісія»), яку ми звикли називати «варіатором», був описаний ще в 1490 році Леонардо да Вінчі.

Перший патент на варіатор був оформлений в 1886 році, але з тих пір технологія значно просунулася вперед.

Зверніть увагу

Перші автомобілі, в яких цей вузол успішно застосували, з’явився майже через 500 років після цього – під відомою зараз «вантажний» маркою DAF (Нідерланди) колись проводилися і легкові автомобілі, і саме на одній з таких голландських моделей в 1958 році вперше в світі став серійно застосовуватися варіатор.

Згодом не тільки європейці, а й японці стали цікавитися цим оригінальним типом коробки передач, і коли в 1990 році в США в продажу з’явилася перша машина з CVT, їй стала саме японська Subaru Justy GL. Згодом CVT позбулися своїх «дитячих хвороб», і ось тепер дуже часто автомобілі з варіаторами витісняють з перших місць в рейтингах продажів своїх «автоматних» побратимів.

На відміну від традиційних автоматичних трансмісій, в вариаторной коробці немає заданої кількості ступенів. Найвідоміший тип варіатора працює на основі ворота, що дозволяє без використання жорстко заданих передач налаштувати коефіцієнт передачі крутного моменту.

Якщо вас бентежить слово «передача», яке продовжують використовувати при описі CVT трансмісій, то нагадаємо, що в широкому сенсі «передача» – це відношення швидкості колісного вала до швидкості двигуна. І хоча в варіаторной типі трансмісії відсутні ступені, термін «передача» продовжує використовуватися з зручності.

У порівнянні зі звичайною трансмісією, в якій використовується досить складне поєднання шестернею, гальм, захоплень і керуючих пристроїв, варіатор – це зразок простоти.

У більшості варіаторних трансмісій є три компоненти:

  1. Вхідний «рушійний» воріт із змінним діаметром;
  2. Вихідний «рухомий» воріт із змінним діаметром;
  3. Металевий або гумовий ремінь.

Крім того, в CVT використовується безліч мікропроцесорів і сенсорів, але ці три елементи – ключові.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Воріт із змінним діаметром – серце варіатора. Такий воріт складається з двох 20 градусних конусів, спрямований вістрям один до одного. У жолобі між конусів протягнуть ремінь. Зазвичай використовуються V-подібні ремені, якщо вони виготовлені з гуми.

Коли конуси розташовані далі один від одного і ремінь знаходиться в нижній частині жолоби, радіус петлі зменшується. Коли конуси розташовані ближче один до одного, ремінь розташовується вище, і, отже, радіус збільшується. У варіатора для зміни відстані між половинками ворота використовують гідравлічний прес, відцентрову силу або пружини.

Коміри із змінним діаметром використовуються парами. Один воріт, званий «рушійним» (drive pulley або driving pulley), приєднаний до колінчастого валу двигуна.

Так само іноді використовують слово «вхідний» тому через нього в трансмісію надходить енергія від двигуна. Другий воріт, званий «рухомим» (driven pulley), передає крутний момент колісному валу.

Тому, його можна назвати «вихідним» коміром.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Що б зберегти натяг ременя, коли один воріт збільшує радіус, другий одночасно його зменшує. Змінюючи радіус коміром відносно один одного, можна отримати нескінченну кількість ступенів.

Наприклад, коли радіус «рушійного» ворота зменшений, а «рухомого» збільшено, то швидкість обертання знижується і ми отримуємо знижену передачу.

Якщо радіус збільшений на «вхідному» комірі, а на другому знижений, то швидкість обертання збільшується і виходить підвищена передача.

Простота і відсутність ступенів роблять CVT трансмісію ідеальної для багатьох видів техніки, а не тільки автомобілів. Наприклад, вже довгий час варіатори використовується в промислових пресах, тракторах і скутерах. У всіх цих випадках в вариаторе використовувалися ремені з щільної гуми, які могли ковзати і розтягуватися, знижуючи ефективність.

Довгий час трансмісії CVT не користувалися великою популярністю в зв’язку з недовговічністю ременів – адже навіть найміцніший гумовий ремінь в такому режимі довго не витримає.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Використання нових матеріалів дозволило зробити варіатори ще більш надійними та ефективними. Одним з найважливіших моментів стало використання металевих ременів для з’єднання комірів.

Ці ремені складаються з декількох тонких сталевих смуг (зазвичай 9 або 12), скріплених металевими зажимами. Металеві ремені не ковзають і відрізняються високою міцністю, дозволяючи використовувати варіатори з двигунами високої потужності.

Крім цього трансмісія з такими ременями працює тихіше.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Сьогодні все більше найбільших автовиробників (таких як General Motors, Audi, Honda, Nissan, Toyota і мн. Ін.) Проектує свої автомобілі на основі вариаторной трансмісії.

Що таке варіатор CVT і як працює варіатор CVT

Напевно майже кожен автомобіліст чув про трансмісію CVT, але зараз не так багато говорять про цю конструкції або обговорюють тільки поверхнево. Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Трансмісія з CVT що ж це таке ?

Трансмісія CVT (також безступінчата трансмісія або постійно мінлива трансмісія) – вид трансмісії, яка самостійно перемикає передачі. Часто це пристрій зараховують до нового покоління автоматичних коробок передач.

На даний момент така схема варіатора постійно вдосконалюється інженерами провідних автомобілебудівних компаній, так як подібні механізми дозволяють значно полегшити керування транспортним засобом. Наприклад, в машинах з такою системою тільки дві педалі.

Зокрема, компанія «Форд» планує найближчим часом ввести ремінь з особливого полімеру, завдяки чому термін служби цієї деталі збільшиться на третину.

Будова безступінчатим трансмісії

Основними елементами такої конструкції є два шківа – керований ведений і ведучий вхідний. Вони пов’язані ремінною передачею, виконаної з міцних матеріалів. Ведучий вхідний шків під час роботи взаємодіє з коленвалом і змушує рухатися кардан. Відстань між основними елементами змінюється регулятором.

З’єднуються обидва шківа за допомогою ременя. Зі збільшенням оборотів движка змінюється і частота обертання шківів. Схожа система використовується в бензопилах. Разом з цим ремінь видавлюється з першого положення і западає в сусідньому шківі. Цей процес призводить до збільшення швидкості. Також роботу системи контролює складна електроніка.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

ремінь CVT

Ремінь – один з основних елементів безступінчатим трансмісії. Для того щоб домогтися достатньої міцності і міцність, інженерам знадобилося більше 10 років безперервних досліджень. Насправді «ремінь» – просто усталене назва, до форми або будовою цього механізму ремінь в звичайному розумінні не має ніякого відношення.

Навіть при великих навантаженнях цей елемент не рветься, що і дозволило використовувати його в безступінчатим трансмісії. Спеціальний ремінь має особливу форму, яка надає йому велику міцність. Крім цього, виріб складається з сталевих пластин особливої ​​міцності. Завдяки цьому не виникає збереження крутного моменту або прослизання.

Що дає така будова трансмісії?

В першу чергу така конструкція забезпечує плавність ходу. Тому передача змінюється в залежності від того, з якою силою водій тисне на педаль газу. За це і відповідає електроніка з цілою системою спеціальних датчиків.

Вони щомиті обробляють всю отриману інформацію і регулюють рух автомобіля. У той же час розганяються автомобілі з CVT помітно повільніше, що багато виділяють як мінус такого пристрою.

Проте, машина з безступінчатим трансмісією не затихне в пробці або під час зупинки на світлофорі або пішохідному переході. Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

переваги CVT

  • Економія палива. Автоматична коробка передач, як відзначають експерти, відрізняється підвищеною витратою палива. CVT ж допомагає трохи заощадити на бензині.
  • Проста конструкція. Завдяки цьому зменшується ймовірність серйозної поломки. У механізмі немає незначних елементів, які можуть просто вивести систему з ладу (в деякій мірі найвразливішою частиною є електроніка).
  • Просте обслуговування. В системі CVT не так багато елементів, а більша частина запчастин має підвищену опірність зносу.
  • Тривалий експлуатаційний термін. Залежно від активності користування автомобілем, система може прослужити більше 20 років.
  • Плавний набір швидкості. У багатьох ситуаціях плавне прискорення оптимально. Наприклад, воно зменшує ймовірність врізатися в автомобіль спереду на світлофорі.
  • Невелика кількість викидів в атмосферу. У порівнянні з іншими конструкціями, CVT виділяє в атмосферу менше шкідливих речовин. Особливо це важливо в великих містах.Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

недоліки CVT

  • Необхідність регулярно міняти ремені. Хоч конструкція трансмісії і дозволила збільшити експлуатаційний термін ключових елементів, автовласник повинен кожні 130-140 тис. Кілометрів замінювати ремінь.
  • Робота тільки з охолоджуючими маслами. Працююча трансмісія створює досить велику силу тертя, тому звичайні масла не годяться. Охолоджуючі ж мають більш високу вартість.
  • Складна електроніка. Електронні системи, які використовуються для контролю постійно мінливої ​​трансмісії, мають досить високу вартість. Крім цього, в деяких випадках несправність одного датчика може вивести з ладу всю систему.
  • Невелика популярність в Росії. У РФ така трансмісія не користується великою популярністю. Тому є не так багато фахівців, які розбираються в цій системі.
  • Неприйнятність «грубого» стилю їзди. Якщо водій часто раптово зупиняється або різко повертає, то варіатор швидко вийде з ладу. А найчастіше такий стиль є необхідністю, особливо в містах з активним дорожнім рухом.

Невелика поширеність таких механізмів пояснюється і недовірою автолюбителів до цієї нової технології. Найбільшою популярністю така система користується серед шанувальників скутерів.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцяхТаким чином, у системи безступінчатим трансмісії є як переваги, так і недоліки. Багато хто вважає, що автомобілі з такими механізмами найкраще підходять для дівчат або людей з обмеженими можливостями. Цьому сприяє досить повільний розгін машини і легке обслуговування. Можна протиставити те, що кожні 150 тис. Кілометрів водієві доведеться замінювати ремінь, а для недосвідчених автомобілістів це може стати проблемою. Проте, велика частина водіїв на рік проїжджають не більш 150. тис. Км, так що ця обставина майже не створює труднощів. Плюс для управління машиною необхідні тільки дві педалі, тому в стресовій ситуації не можна випадково натиснути не на ту педаль замість гальма, що досить часто зустрічається на російських дорогах. Іншими словами, кожен повинен вирішити самостійно,

Що таке Плавне коробка передач або Варіатор

В даний час збільшилася частка автомобілів, обладнаних варіатором або АКПП через комфортності при водінні. Надійність воротарів підвищується з кожною новою моделлю, але вимагає ретельного обслуговування і певної манери водіння. CVT створений для плавного водіння в міських умовах і не ставиться на потужні автомобілі.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Відмінність варіатора від автоматичної КПП

Варіатор (CVT) багатьма людьми помилково ставиться до автоматичних КПП. Він є окремим різновидом трансмісії.

Відмінності АКПП і варіатора:

  1. Конструкція. АКПП складається з гідравлічного трансформатора і планетарного вузла. Гідротрансформатор замінює зчеплення і здійснює перемикання ступенів. Планетарна частина АКПП утримує в постійному закріпити всі блоки шестерень, що забезпечує безперервність і закінченість агрегату з одночасним наявністю декількох передач. CVT – агрегат, що функціонує без зміни ступенів, а передавальне число віддається двома шківами у вигляді конуса (провідний і ведений), розташованих на протилежних сторонах і з’єднаних ланцюгом або ременем. Обидва типи трансмісії забезпечують комфортне водіння через відсутність постійного перемикання ступенів.
  2. Експлуатація. В АКПП більш низький ККД через втрати частини енергії в гідромуфті, що позначається у вигляді збільшеного витрати палива і більш низьких динамічних характеристик в порівнянні з автомобілем, обладнаному варіатором. Управління CVT здійснюється за допомогою електронного блоку управління, який вибирає необхідну передавальне число під характеристики руху і цим забезпечує щадну роботу ДВС, плавність як при початку руху, так і в різних режимах. За рахунок більшого числа ступенів варіатор забезпечує економічну їзду з відмінними динамічними характеристиками. АКПП надійніше в роботі з більш тривалим експлуатаційним ресурсом і менш вимоглива до роботи у важких умовах. Варіатор створений для експлуатації при плавному русі без різких перепадів швидкості і по дорогах з хорошим покриттям.
  3. Обслуговування. Варіатор вимагає регулярної заміни масла, причому вимоги до масла дуже жорсткі, порушення яких приведе до дорогого ремонту. Масло для такої трансмісії коштує дорожче, але для заміни потрібно менший обсяг у порівнянні з АКПП.
  4. Ремонт. Ремонт обох видів КПП – дорога процедура, але АКПП більше вивчені і містять менше електроніки, що здешевлює ремонт і робить його можливим поза офіційними СТО. Ремінь в CVT може не витримати високих навантажень і обірватися. Варіатор складніше в ремонті, який можуть здійснити тільки офіційні представники.

Що таке автоматичний і ручний режим варіатора

Рух на автомобілі, обладнаному варіатором, може здійснюватися як в автоматичному режимі, так і з ручним вибором режимів. Вибір режиму здійснюється селектором, різні положення позначені написами.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Режими CVT:

  1. «D» – напрямок руху транспорту вперед. Відноситься до основних режимів, при якому за допомогою комп’ютера відбувається зміна передавального співвідношення з урахуванням умов руху. Електроніка відстежує функціонування як CVT, так і двигуна, забезпечуючи їх повноцінну роботу.
  2. «R» – задній хід. Для його здійснення внесені конструкційні зміни у вигляді установки спеціальних вузлів. Включення даного режиму дозволено тільки в умовах повної нерухомості автомобіля.
  3. «N» – нейтральна передача, при виборі якої відбувається розрив зв’язку двигуна і КПП. Її слід вибирати тільки при тривалій зупинці.
  4. «P» – паркувальний режим, при якому здійснюється блокування веденого конусного вала, що виключає будь-який рух транспорту. Слід вибирати тільки при залишенні автомобіля на стоянці. На багатьох автомобілях для вибору даного положення селектора слід крім натискання кнопки на важелі натискати на гальмівну педаль і включати гальмо стоянки. Перехід з цього режиму здійснюється при виконанні тих же дій, тільки в протилежному порядку.
  5. «+» І «-» – ручне управління, що імітує перемикання ступенів, хоча насправді управління варіатором відбувається за допомогою електроніки і постійному контролі роботи CVT і ДВС комп’ютером.
  6. «S» – спортивний режим їзди. Призначений для більш динамічного пересування транспорту при натисканні на педаль акселератора. Зміна динамічних характеристик руху відбувається при більш повільному зміні передавального співвідношення, що на виході дає підвищення тяги разом зі збільшенням оборотів.
  7. «E» – економічний режим їзди, який є антиподом спортивного. В даному режимі здійснюється максимально повна зв’язок ДВС з CVT, яка веде до зниження споживання палива.
  8. «L» – режим, призначений для важких умов експлуатування автомобіля. При виборі даного режиму забезпечується максимальне передавальне співвідношення на провідні колеса. Рух при положенні селектора на «L» має здійснюватися при буксируванні причепа або іншого автомобіля, при пересуванні по бездоріжжю і в інших важких умовах.

Купувати автомобіль з такою трансмісією

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Варіатор дуже вимогливий до режимам експлуатації, обслуговування, але забезпечує комфортну їзду і легкість управління машиною навіть для новачка.

Плюси автомобіля з варіатором:

  • плавність розгону, відсутність ривків;
  • мінімальний час розгону через відсутність ступенів;
  • плавна їзда без скачувань з гірок;
  • автомобіль з варіатором не глухне при русі в міському режимі (пробки, світлофори);
  • легкість управління автомобілем з CVT через відсутність педалі зчеплення, простоти вибору режиму їзди під необхідні умови;
  • робота CVT практично безшумна, навіть при спортивному режимі або пересуванні в важких умовах;
  • знижена витрата палива в порівнянні з іншими видами трансмісій;
  • знижений викид в навколишнє середовище шкідливих речовин.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Мінуси автомобіля, обладнаного варіатором:

  • даний вид трансмісії не призначений для тривалого руху на максимально можливої ​​потужності і на великих оборотах двигуна;
  • до обслуговування такої трансмісії необхідно ставитися вимогливо, своєчасно міняти трансмісійну рідина і фільтри, причому заощадити на них не вийде – для працездатності агрегату потрібні високоякісні видаткові матеріали;
  • буксирування транспорту, обладнаного CVT, дозволяється тільки при запущеному двигуні, в інших випадках доведеться вдатися до евакуатор або буксируванні методом часткового навантаження ТС;
  • різкі маневри, включаючи розгін і гальмування, зменшують термін служби трансмісії;
  • CVT встановлюється на автомобілі з потужністю менше 220 л.с .;
  • ремонт варіатора значно дорожче ніж АКПП, здійснюють дану процедуру тільки у офіційних дилерів в зв’язку з її складністю;
  • придбання уживаного автомобіля з такою коробкою загрожує значними витратами на ремонт, тому машину з таким типом трансмісії бажано купувати нову або вибирати з фахівцем, розбирається в таких КПП, після покупки б / у автомобіля необхідно відразу зробити обслуговування агрегату;
  • агрегат функціонує за допомогою електронного блоку управління, тому несправність будь-якого датчика негативно позначається на функціонуванні всієї трансмісії і може привести до поломки, особливо при несправності датчика швидкості.

Варіатор має значні відмінності в порівнянні з АКПП як в конструкції, так в експлуатації і обслуговуванні. Транспортний засіб, обладнане такою коробкою, рекомендується використовувати при русі в місті без істотних розгонів і екстрених гальмувань.

CVT вкрай вимогливий до якості трансмісійної рідини. Заміну витратних матеріалів в вариаторе слід проводити своєчасно. Дотримання певних рекомендацій при управлінні автомобілем з CVT значно відсуне термін виникнення несправностей.

Варіатор (CVT) – багато плюсів і один недолік

Варіатор допомагає заощадити паливо і підвищити комфорт водіння. Крім того, він простіше і дешевше у виробництві, ніж звичайні автоматичні коробки передач. Однак безступінчаті автоматичні коробки передач так і не змогли завоювати ринок. Чи не кожного влаштовує особливість роботи варіатора, і – що ще гірше – іноді вони ламаються.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

CVT – це скорочення від англійського Continuously Variable Transmission, що означає безступінчата коробка передач. Варіатор – у багатьох відношеннях трансмісія незвичайна. Замість класичних зубчастих коліс тут використовується сталевий ремінь або ланцюг, яка рухається між двома парами конічних коліс, що утворюють шків.

Колеса встановлені парою на вхідних і вихідних валах. Кожна конічна пара може зближуватися один з одним або розходитися, завдяки чому безступінчатий змінюється радіус шківа, і досягається плавна зміна передавального відношення. При цьому крутний момент безперервно передається від двигуна до коліс.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

При русі з постійною швидкістю мотор працює на незвично низьких оборотах, що і сприяє зниженню витрати палива і підвищення рівня комфорту.

Користувачі автомобілів з CVT підкреслюють виняткову плавність руху – без поштовхів і ривків при старті. Варіатори, як правило, менше і легше класичних автоматів.

Тому вони часто застосовуються в невеликих міських автомобілях, особливо японських марок.

Але якщо все так добре, то чому частка автомобілів з CVT так мала? Виділити головну причину досить складно. Але багатьох водіїв не влаштовує специфічна робота коробок цього типу.

Додаєш газ, і двигун, голосно завиваючи, виходить на високі обороти без помітного прискорення. Тихо стає лише при русі з постійною швидкістю. Автолюбителів, які люблять посильніше втиснути педаль газу в підлогу, подібна поведінка легкового автомобіля дратує.

Втім, так поводяться, головним чином, безступінчаті коробки передач з 80-х і 90-х років.

важливо

Приблизно 10 років тому на ринку стали з’являтися CVT з так званими віртуальними передачами. В такому випадку кожної з передач призначено певне взаємне положення конічних коліс. Вибрати необхідну передачу можна, наприклад, за допомогою підрульових лопаток (весел).

Дане рішення використовується з 2005 року в автомобілях Audi, оснащених безступінчатим трансмісією Multitronic. У звичайному режимі коробка поводиться, як класичний варіатор, тобто підтримує високі обороти при розгоні. А роботу «автомата» CVT імітує тільки після переходу в спортивний режим.

Конструктивні особливості.

Варіатори, умовно, можна розділити на дві групи: зі сталевим ременем і ланцюгом. У безступінчатих трансмісіях присутній і гідротрансформатор. Він потрібен, перш за все, для старту з місця. Примітно, але Multitronic обходиться без нього. У цих коробках використовується пакет зчеплень і двомасових маховик.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Варіатор має ряд серйозних обмежень, які інженери поки так і не змогли обійти. Наприклад, за конструктивними причин, ні ланцюг, ні, тим більше, сталевий ремінь не в змозі передати високий крутний момент.

Через це область застосування CVT в даний час обмежена максимальним обертовим моментом двигуна на рівні 350-400 Нм. Втім, цей поріг перекриває показники багатьох сучасних двигунів.

Проте, в Audi вже починають відмовлятися від використання безступінчатих коробок «Multitronic».

У той же час, інші виробники наполегливо працюють над удосконаленням конструкції варіатора. Так Subaru демонструє все нові моделі, оснащені бензиновими двигунами з турбонаддувом, повним приводом і безступінчатим коробкою CVT (наприклад, Lineartronic для Levorg).

Довговічність.

Про проблеми Audi з коробками Multitronic виробництва Luk чув, напевно, кожен, хто хоч трохи цікавиться автомобілями. У CVT старого типу (1999-2006 рр.) Постійно дає збої керуюча електроніка, виходить з ладу механічна частина і передчасно зношується ланцюг.

Примітно, що ланцюг використовували як раз для того, щоб передати вищий крутний момент, але інженери прорахувалися з її міцністю. Згодом Німці істотно доопрацювали свої коробки, але проблеми все ще зустрічаються.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Набагато менше клопоту завдають японські конструкції. Хоча, варіатор Jatco, який використовується в різних моделях Nissan (наприклад, Qashqai), теж відноситься до групи ризику. Загальна проблема коробок CVT – це обмежена доступність запасних частин і небажання деяких механіків зв’язуватися з варіаторами. Безперечний лідер по частині надійності – варіатори Toyota (Lexus).

Плавне автоматична коробка, незважаючи на порівняно просту конструкцію, досить складна і дорога в експлуатації. На додаток до несправностей електроніки і ременів / ланцюгів зустрічається і передчасний знос маховика. Варто відзначити, що двомасових маховик використовується лише в деяких автомобілях з CVT (Ауді).

Висновок.

Найголовніше, не забувати про регулярну заміну масла. На жаль, не всі виробники її рекомендують. Якщо в сервісі Вам скажуть, що міняти масло в варіаторі не треба, то просто пошукайте іншу майстерню.

Що вибрати: варіатор або автомат

Автоматична коробка передач може бути представлена ​​роботизованою КПП, класичним автоматом і варіатором.

Купуючи машину, автолюбитель замислюється, якій коробці передач віддати перевагу; що краще: варіатор або автоматична коробка передач.

Вибираючи між варіатором і автоматом, необхідно знати, чим вони відрізняються, враховувати їх плюси і мінуси, а також розуміти, яке з пристроїв надійніше.

Варіаторная коробка передач

Як і будь-яка інша коробка передач, варіатор – це пристрій, що перетворює крутний момент, що надходить від двигуна до коліс.

Передача моменту здійснюється безступінчатий, в певному діапазоні регулювання.

Досить часто варіатор позначають абревіатурою «CVT» (Continuously Variable Transmission), що в перекладі з англійської означає «трансмісія з безперервно змінюється крутний момент».

типи CVT

Залежно від пристрою виділяють наступні основні типи воротарів:

  • ланцюгові;
  • кліноременниє;
  • тороїдальні.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Найбільшого поширення набув кліноременний варіатор CVT.

Кліноременний варіатор CVT складається з клиновидного ременя, розташованого між двома розсувними шківами.

У процесі руху автомобіля шківи то стискаються, то розтискаються, забезпечуючи зміна передавального числа.

Головна мета вариаторной коробки – забезпечення плавного бесступенчатого зміни крутного моменту. Це актуально для легкових автомобілів, моторолерів, снігоходів та іншої техніки.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

У ланцюговому вариаторе CVT потужність передається скошеними торцями осей ланок ланцюга, а тягне зусилля передає ланцюг. У тороідний варіатора замість шківів використовуються конусоподібні диски, замість ременя – ролики. Вони здатні передавати більший крутний момент. Для виготовлення деталей для даного типу CVT потрібно високоміцна сталь, що в підсумку впливає на його вартість.

Переваги та недоліки CVT

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Головною перевагою вариаторной коробки передач є можливість забезпечити безперервну зміну крутного моменту. Це дозволяє досягти кращих показників витрати палива і динаміки автомобіля.

До недоліків варіатора відносяться:

  1. Неможливість його установки в автомобілях з потужним двигуном.
  2. Максимальні навантаження, буксирування або систематична їзда на високих оборотах приведуть до швидкого зносу ременя варіатора, а відповідно і до поломки CVT.

АКПП

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Управління АКПП здійснюється селектором перемикання, розташованим на центральному тунелі або на рульовій колонці (в американських автомобілях). Переміщення селектора в певне положення дозволяє вибрати потрібний режим руху. Додатково можливо вибрати особливі режими роботи АКПП: зимовий, спортивний, економічний. Різниця у витраті палива при звичайному, спортивному та економічному режимах очевидна.

Класична АКПП складається з планетарної коробки передач, системи управління і гідротрансформатора. Автомат може застосовуватися в легкових і вантажних автомобілях, а також автобусах.

Гідротрансформатор складається з насосного та турбінного коліс з розташованим між ними реактором. Насосне колесо пов’язано з коленвалом двигуна, турбінне – з валом КПП. Реактор в залежності від режиму роботи вільно обертається або блокується за допомогою обгонів муфти.

Передача крутного моменту від двигуна до КПП відбувається потоком рідини (масла), що викидається лопатками насосного колеса на лопаті турбінного. Зазори між насосним колесом і турбіною мінімальні, а їх лопаті мають специфічну форму, яка формує безперервний коло циркуляції масла.

Таким чином, між двигуном і трансмісією відсутня жорстка зв’язок, що сприяє плавності передачі тягового зусилля.

Гідротрансформатор перетворює швидкість обертання і передається крутний момент в обмеженому діапазоні, тому до нього приєднують багатоступеневу планетарну коробку передач. Вона ж забезпечує рух заднім ходом.

Порада

Перемикання передач відбувається під тиском масла за допомогою фрикційних муфт. Тиск між фрікціонами відповідно до алгоритму роботи коробки розподіляється за допомогою системи електромагнітних клапанів (соленоїдів) під контролем блоку управління.

Мінусами автоматичної коробки є її висока вартість, а також підвищена витрата палива.

Порівняльна характеристика двох видів коробок передач

Який пристрій краще: варіатор або автомат? Проведемо порівняльну характеристику, що дозволяє виявити відмінності і визначити, яка з коробок краще і надійніше.

Різниця між варіатором і автоматом з економічної точки зору

Яка коробка краще з точки зору вартості експлуатації: варіатор або автомат? Порівняємо деякі показники.

  1. Трансмісійна рідина. Заміна масла в CVT відбувається частіше, і коштує воно дорожче.
  2. Витрати палива. Паливо в машині, оснащеної варіатором, витрачається економічніше.
  3. Ремонт. Технічне обслуговування та ремонт варіатора обходяться набагато дорожче експлуатації автомата. CVT є досить складним і «чутливим» механізмом.

Хоча обслуговувати CVT коштує дорожче, сама ж коробка дешевше автомата. А при правильному використанні коробки вона зможе прослужити довго і без ремонту.

Який пристрій краще з точки зору надійності

З метою визначення ступеня надійності пристроїв задамо ряд важких умов:

  • можливість буксирування;
  • бездоріжжя;
  • високі швидкості;
  • спортивна їзда.

Варіатору не впоратися з важкими умовами. Його ремінь не витримає навантажень. Тут краще впорається автомат. Стихія CVT – плавний рух без різких прискорень.

Як визначити, який пристрій встановлено в автомобілі

  1. Необхідно вивчити технічну документацію машини. Позначення варіатора- CVT, автомата – АТ.
  2. Пройдіть тест-драйв. Якщо встановлений варіатор, то ви не відчуєте перемикань передач.Автомат можна «слухати», стежити за його роботою по тахометрі. CVT працює в одній тональності, размеренно.Однако, можлива наявність спеціального режиму, що імітує зміну передач і дозволяє водієві відчувати їх перемикання.

Підведемо підсумок

Сьогодні АКПП зустрічається набагато частіше, ніж CVT. Але в останнього є великий потенціал. АКПП надійніше застосовувати в автомобілях з високими потужностями і здатних до буксирування причепів. З точки зору економії краще виглядає варіатор.

Варіатор або автомат? Вибір за вами. І він буде залежати від характеристик пристроїв, що є для вас пріоритетними. Любіть плавну міську їзду на невеликому легковому автомобілі? Ваш вибір – CVT. Якщо ж ви віддаєте перевагу спортивну їзду або часто користуєтеся причепом – тоді вам краще підійде автомат.

Коробка передач CVT: що це таке?

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцяхЗ розвитком автомобілебудування все більше варіантів і нововведень деталей конструкції придумують виробники. Цей нюанс не оминув і коробку передач. Спочатку була пряма, потім механічна на дві, три, чотири ступені і так далі, потім стали з’являтися коробки автомат, які стали досить популярними.

Але прогрес не стоїть на місці. Наступним поколінням автоматичних коробок перемикання передач стали безступінчаті КПП, або варіатор. У цій статті розглянемо, що таке варіатор, його функції та принцип роботи, чим він відрізняється від звичайної коробки автомат, а також плюси і мінуси.

Що таке коробка CVT?

CVT – це вид трансмісії, яка перемикає передачі плавно, без участі водія. Її ще називають наступним поколінням коробки автомат. Вона змінює передавальне число непомітно і безперервно. Останнім часом автовиробники все більше працюють над досконалістю і розробкою нових варіантів варіатора.

Принцип роботи

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Врятовано КПП складається всього з трьох елементів:

  1. ремінь, який може бути гумовий, металевий або полевідний (спеціально зроблений і розроблений, в основі якого лежить твердий метал, міцна гумова обмотка і просочений спеціальною речовиною, яка має властивість охолоджувати ремінь);
  2. ведений шків. Обертається за рахунок ведучого шківа і передає обертання на карданну передачу;
  3. провідний шків. Він пов’язаний в коленвалом і обертає ведений шків.

типи воротарів

  • гидромеханическая. Складовою цієї КПП є гидромуфта і механічна частина коробки;
  • електрична. Складається з електромоторів, які встановлені на кожне колесо;
  • варіативна. Складається з механічною КПП, за принципом передачі передавального числа за допомогою регульованих валів і ременя.

Чим відрізняється варіатор від автоматичної коробки передач?

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Автоматична коробка змінює частоту обертання коленвала, варіатор цього не робить, весь процес відбувається на одному кількості оборотів двигуна. Таким чином в технічному плані відрізняються ці КПП.

У плані відчуттів при перемиканні автомата чується клацання або поштовх при зміні передачі, на вариаторе ж це відсутня, оскільки перемикання швидкостей немає. Також відсутній звук набирання обертів ДВС, як і при їзді на коробці автомат.

Ще однією відмінністю є те, що на АКПП є певна кількість передач, а на вариаторе воно відсутнє. За великим рахунком варіатор має нескінченне число ступенів.

Плюси і мінуси CVT

Основними перевагами є:

  • висока динаміка руху;
  • економія пального;
  • плавний розгін;
  • відсутність поштовхів при перемиканні передачі;
  • відсутність шуму коробки і ДВС;
  • не вимагає перемикати передачі;
  • надійність і простота конструкції;
  • легкий ремонт і обслуговування;
  • невелика вага;
  • вартість є нижчою за звичайну АКПП;
  • збільшений термін експлуатації.

Недоліки CVT:

  • низький темп набору швидкості;
  • потрібно лити тільки масла, які охолоджують, оскільки висока сила тертя;
  • потрібно дбайливе ставлення до ременя або ланцюга;
  • обслуговування варіатора дорожче, ніж інших КПП;
  • кожні 130-140 тис. км потрібно міняти ремінь;
  • мала кількість часу безперебійної роботи.

Поглянувши на всі плюси і мінуси можна сказати, що варіатор має багато позитивних моментів, але і не менше негативних. При дбайливої ​​експлуатації і своєчасному ТО, CVT прослужить довго і надійно.

На думку багатьох експертів ця КПП ідеально підходить для дівчат і людей з обмеженими фізичними можливостями.

Пропозиції виробників в варіативних коробках

На даному етапі кілька виробників працюють над вдосконаленням безступінчатим коробки. Основною проблемою залишається ремінь і ланцюг, які мають підвищений знос.

Компанія Toyota розробила новий вид ланцюга, який складається з легкого і міцного металу, а зверху покритий гумою високої якості. Весь цей елемент покривають спеціальним полімером, який служить для зниження нагрівання.

Цей ремінь для коробок CVT зараз тільки на стадії тестування, але виробник обіцяє у випадку успішних випробувань запустити його в масове виробництво, що значно вплине на час проведення ТО і знос деталей.

Також Форд запустив новий вид ременя для CVT на основі секретного полімеру. Термін служби цієї деталі за технічними даними становить 200 000 км, що на 50 тис. Км більше, ніжили існуючі.

висновок

Розглянувши всі, від конструкції до технології, можна сказати, що на даному етапі зміст CVT КПП обходиться досить дорого і її потрібно експлуатувати в дбайливому режимі. Але виробники обіцяють усунути цей недолік, що в свою чергу вплине на вартість і термін експлуатації.

Коробка передач CVT

Купуючи сучасний автомобіль, кожен покупець знайомиться з конструкцією трансмісії і коробки передач. Багато автомобілістів детально вивчають різновиди механічних, автоматичних коробок передач і особливості їх експлуатації.

Автовиробники пропонують нові моделі з безступінчатими коробками передач. Однак, не всі автолюбителі чули про КПП CVT і знають, що це таке.

У статті подано короткий опис пристрою, принципу роботи, основних переваг та недоліків унікальних коробок передач, обладнаних варіатором.

Пристрій безступінчатим коробки передач

Дослівний переклад абревіатури CVT звучить – коробка, «безперервно змінює передачі».

CVT коробка передач відрізняється від механічних або автоматичних механізмів плавним зміною передавального числа, відсутністю певної кількості фіксованих положень на кожній передачі.

Зверніть увагу

Нова коробка CVT в автомобілі відрізняється спрощеною конструкцією. Щоб зрозуміти, що таке коробка передач CVT і як це працює, потрібно вивчити прикладену інструкцію з експлуатації нового авто з коробкою передач – варіатором.

Трансмісія CVT складається з двох конусоподібних шківів, тобто коліс – провідного і веденого. Їх єднає ремінна передача спеціальної конструкції.

Конструкція і принцип функціонування пасової передачі:

  • ланцюг або ремінь є збірною конструкцією, що складається з окремих металевих елементів підвищеної міцності;
  • кожен елемент – це сегмент невеликого розміру, виконаний у формі клина;
  • клини по черзі нанизані на металевий палять, що володіє високою міцністю і стійкістю проти зносу.

Як працює коробка передач CVT

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Диски ведучого шківа обертаються від колінчастого вала силового агрегату. Ведене фрикційне колесо передає високий крутний момент на колеса автомобіля. При цьому використовуються спеціальні приводні ремені.

При роботі двигуна, коли збільшується кількість обертів при розгоні або змінюються інші параметри двигуна внутрішнього згоряння, клиновидний ремінь змінює ступінь натягу – натягується або послаблюється. Це призводить до зміни діаметра ведучого шківа, передавальне відношення в коробці передач при цьому збільшується або зменшується відповідно.

Ведене фрикційне колесо змінює параметри під впливом сил інерції і пружин, що входять в його конструкцію. Весь процес, в тому числі і швидкість обертання, число оборотовшківов, регулюються за допомогою системи електронного управління коробкою передач.

Ведучий і ведений шківи варіатора складаються з рухомих конусоподібних дисків. Якщо диски максимально розсунуті, ремінь огинає найменший діаметр, що відповідає нижній (першої) передачі. Коли диски поступово зсуваються, хід ременя збільшується за рахунок більшого діаметра. При максимальному зближенні рухомих елементів шківа машина рухається на найвищій передачі (п’ятої).

Почергове зрушення і розсування дисків шківів призводить до зміни передавального відношення і відповідно, швидкості автомобіля.

переваги варіатора

Плавне коробка перемикання передач в транспортному засобі – це величезний прорив в сучасній автомобільній промисловості. У порівнянні з механічною і автоматичною коробками передач, клиноременной варіатор відрізняється великою кількістю позитивних характеристик:

  1. Плавне зростання швидкості, відсутність різких ривків і провалів.
  2. Машина розганяється набагато швидше, тому що водій не перемикає швидкості (динамічний розгін).
  3. З такою коробкою передач двигун не глухне на холостому ходу (на світлофорах, пішохідних переходах тощо.).
  4. Завдяки великій кількості передач в коробці-вариаторе, двигун внутрішнього згоряння постійно працює в щадному режимі.
  5. Автомобіль, обладнаний коробкою-варіатором, споживає менше палива.
  6. Керування автомобілем здійснюється за допомогою двох педалей.
  7. При розгоні машини відсутні шумові ефекти.
  8. Плавність ходу.
  9. Мінімальна кількість вихлопних газів, що забруднюють атмосферу.

Що таке трансмісія cvt?  Роз'яснюємо на пальцях

Негативні сторони машин з коробкою CVT

При безлічі плюсів, автомобілі, обладнані коробкою передач вариаторного типу, поки не завоювали відповідної популярності серед споживачів. Багато автомобілістів не наважуються сідати за кермо таких машин, т. К. Варіатори не позбавлені істотних недоліків:

  • автомобілі, обладнані безступінчатими трансмісіями, не можуть їздити на тривалі відстані при максимальній швидкості і потужності движка;
  • велика примхливість варіатора вимагає частої заміни трансмісійного масла і масляного фільтра (в середньому через 30 000 км пробігу);
  • щоб збільшити термін експлуатації клинопасової передачі, необхідно використовувати дорогу мастильну рідину;
  • коробка-варіатор швидко виходить з ладу при інтенсивному, грубому стилі водіння, різких поворотах, екстреному гальмуванні;
  • коробка передач CVT встановлюється на автомобілях з силовим агрегатом, потужністю не більше 220 л. с .;
  • висока вартість складних ремонтних робіт варіатора;
  • після проходження кожних 120 тисяч км рекомендується міняти дорогий металевий ремінь на новий екземпляр;
  • дефіцит запасних частин для CVT коробки передач;
  • недостатня кількість кваліфікованих автомеханіків, які знаються на особливостях нових коробок передач;
  • складна система управління – пристрій втрачає стабільність при виході з ладу будь-якого електронного датчика.

Автолюбителі, які звикли розвивати великі швидкості на машинах, обладнаних АКПП і МКПП, не поспішають пересідати на автомобілі з новим пристроєм.

Чим коробка-варіатор відрізняється від трансмісій інших видів

Варіатором оснащені тільки елітні дорогі транспортні засоби. З його будовою ще не все ознайомлені і тому погано уявляють, як працюють безступінчаті КПП і чим вони відрізняються від механічних і автоматичних коробок передач. При найближчому розгляді стає зрозуміло, головна відмінність полягає в будову та принцип дії кожної конструкції.

Коробка-автомат складається з гідротрансформатора і редуктора. Плавне перемикання передач в автоматичній коробці здійснюється, завдяки гидротрансформатору, який замінив зчеплення. У редукторі АКПП шестерінки на кожному ступені попарно зчеплені між собою. У порівнянні з коробкою вариаторного типу, автомат видає більш низький ККД.

Втрати в гідротрансформаторі є причиною зростання споживання пального.

На відміну від автомата, клиноременной варіатор не має ступенів. Безступінчатий механізм не перемикає передачі в звичному розумінні.

Зміна швидкості автомобіля проводиться, в результаті складної взаємодії двох конусоподібних шківів, з’єднаних металевим паском оригінальної конструкції.

Системою електронних датчиків здійснюється контроль за ступенем натягу трапецієподібного ременя. Від величини даного параметра залежить швидкість руху транспортного засобу.

При управлінні автомобілем, обладнаним коробкою-варіатором, водій не відволікається на переключення передач, не відчуває механічних ривків, обороти двигуна залишаються постійними.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…