Розрізняють дуже багато способів діагностики двигуна, але ось основні чотири:

  1. Візуальна діагностика вузлів і агрегатів двигуна
  2. Комп’ютерна діагностика двигуна, а також інших вузлів і агрегатів
  3. Інструментальна діагностика двигуна
  4. Високоточна діагностика мотор-тестером

Розберемо кожен із способів діагностики

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та порадиДля досягнення мети необхідно розуміти коли і як застосовувати той чи інший тип діагностики. На нашому досвіді роботи з автомобілями часто відсутність лампочки «CheckEngine» не говорить про відсутність реальної проблеми в моторі .

Електроніка машини не може стежити за механічними компонентами автомобіля. Сучасний автомобіль дуже конструктивно складний і неоднозначний що краще довіритися професіоналам своєї справи.

Так як зрозуміти і прийняти правильне рішення. Розберемо види діагностики.

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та порадиВізуальна діагностика вузлів і агрегатів.

Працівник автосервісу або той хто чинить Вам автомобіль повинен обов’язково відкрити капот і обстежити візуально підкапотний простір на відсутність бачимо несправностей. До таких можна віднести відірваний провід, рваний шланг, відсутність технічних рідин, окислення проводів і так далі.

Найчастіше цим нехтують не тільки в гаражних сервісах, а й у великих Автотехцентрах.

Ми в обов’язковому порядку переглядаємо підкапотний простір і повідомляємо своїм клієнтам про поточні несправності. Дуже часто спостерігаємо відсутність потрібного рівня охолоджуючої рідини, патьоки масла і т.д.

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та порадиКомп’ютерна діагностика двигуна, а також інших вузлів і агрегатів 

Багато хто думає що комп’ютерна діагностика це панацея від усіх проблем . Чи не заводиться автомобіль, спустило колесо, скінчився бензин – немає, комп’ютерна діагностика в цьому не допоможе.

Комп’ютерна діагностика двигуна – це очі блоку управління, а не очі механіка або діагноста. Комп’ютер передає нам не повну інформацію про ту чи іншу несправність, а часто плутає і веде по хибному шляху.

Комп’ютерна діагностика лише показує подальший шлях для пошуку несправності.

У кожної системи підтримки працездатності двигуна є допуску і є параметри які блок керування двигуном не може перевірити чи зіставити з правильними даними. Це говорить про те що блок довіряє датчикам, а ось датчики якраз і можуть брехати.

Помилки немає – машина справна? Звичайно, ні. Побічно при діагностики можна зрозуміти куди веде слід проблеми, але не сподівайтеся на легке вирішення проблеми.

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та порадиПідіб’ємо проміжний підсумок. 

Комп’ютерна діагностика лише інструмент в пошуку несправності .

Адже комп’ютер буде непереливки фізичні величини на екрані монітора – тиск палива, підсмоктування повітря, компресію двигуна, працездатність деяких датчиків.

Багато розраховують пройти комп’ютерну діагностику і отримати всю інформацію про машину – тиск в шинах, компресію, температуру під сидінням. Такого Вам звичайно не скажуть.

Треба чітко розуміти що машина на 80% складається з механічних вузлів і агрегатів., А потім вже елетрікі і електроніка.

  •  Ми підходимо до 3 виду діагностики.
  • Інструментальна діагностика двигуна
  • Приклад з тиском палива.

Комп’ютерна діагностика дає нам зрозуміти про проблему з паливом. Що далі? Комп’ютер більше нам нічим не допоможе. Нам потрібен паливний манометр. Він повністю механічний і висновки передаються не блок управління двигуна, а Ми самі вирішуємо на основі показань манометра про наявність проблеми.

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та порадиВізьмемо приклад з компресією.

Поганий запуск в мороз. Висновки можна зробити різні – тиск палива, погані свічки, забиті форсунки. А що якщо просто погана компресія? Правильно, нам потрібен компрессометр. Не буду вдаватися в опис і принцип його роботи, але я скажу одне – ніяка комп’ютерна діагностика не покаже нам компресію … Тільки механічний з’їм даних з компрессометра.

Приладів для інструментальної діагностики багато. Простий перерахую основні з них – манометр, компрессометр, димогенератор, пневмотестери, пірометр, стетоскоп, відеоендоскоп, вакуумметр і електричні тестери.

підсумок

Комп’ютерна діагностика без візуальної та інструментальної – це не вирішення проблеми. Ви можете відвідати багато сервісів і все безрезультатно, але приїхавши до Нам і зробивши повну діагностику ви отримаєте 100% результат ремонту .

  1. Ми підійшли до найскладнішого і дуже ефективному методу діагностики Високоточна діагностика мотор-тестером

Мотор-тестер – це прилад для підключення безпосередньо до датчика двигуна і до механічної його частини. Нам не потрібні показання сканера як такі -він може нам тільки заважати.

Це дуже складний технічно прилад. Потрібно не один рік його освоєння, так що не буду вдаватися в подробиці роботи.

Мотор-тестером можна знайти несправності в таких системах як:

  • система запалювання
  • система подачі палива
  • вихлопна система
  • система впуску
  • газорозподільчий механізм
  • а саме – в якому стані поршнева (мала компресія на оборотах, підвисання клапана, залягли кільця, прогар клапана), також перевірити протівоподавленіе на випуску, також перевірити відносну компресію по циліндрами, биття задає диска, затурканість форсунок і правильну роботу системи запалювання.
  • Наведу деякі приклади вирішення проблем.
  • Машина погано заводиться на холодну і іноді троїть на гарячу

Клієнт побував у багатьох сервісах. Віддав багато грошей. Нічого не допомогло.

Але маючи мотор тестер можна зловити проблему. В результаті проблема з самим двигуном, а саме збільшений зазор деяких клапанів  в клапанному механізмі. При регулювання клапанів зазор був в нормі.

Але тільки варто перейти мінусову температуру як зазор збільшується. Підключившись мотор-тестером на холодному двигуні і поступово прогріваючи його побачили як «плаває» зазор .

Жоден прилад такого не зможе показати.

Також на гарячу  зависали клапана  в клапанному механізмі. Цей вид дефекту дуже складно визначити. А ось мотор-тестер впорався за 5 хвилин.

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та порадиПогано тягне машина – немає динаміки і перегрівається .

За характером проблеми було видно що проблема в забитому каталізаторі. Але на машині стоїть дуже складне системи випуску і «народними» методами визначення затурканості каталізатора тут не підійдуть.

Підключивши мотор-тестер Ми побачили не тільки затурканість вихлопної системи , а саме каталізатор, а й навіть скільки атмосфер давав опір вихлопних газів каталізатор. 5 хвилин часу і діагноз виданий клієнту.

Машина заглохла і не заводиться .

У великому автотехцентру власнику автомобіля зробили все комп’ютерні роботи, але нічого не змінилося. Вони знайшли наявність тиску палива, наявність компресії, правильність установки міток ременя ГРМ і наявність іскри. Але вони не змогли визначити в який проміжок часу подається іскра.  Для впевненого запуску двигуна було все крім правильної іскри.

Діагностика інжекторних двигунів – поради для самостійної допомоги + відео

Первинна діагностика інжекторних двигунів полягає в контролі стану всіх датчиків управління агрегату. Для цього проводять ретельний огляд, в процесі якого необхідно переконатися в цілісності ізоляції і надійності з’єднання штекерних роз’ємів.

Але спочатку зупинимося на тому, що собою являє інжекторний двигун. Чим він відрізняється від карбюраторного? Основна відмінність полягає в системі подачі повітряно-паливної суміші.

У колишніх двигунах паливна суміш засмоктувалася безпосередньо через карбюратор, де здійснювалося дозування складових, і далі відбувалося змішування бензину з повітрям.

При цьому через недосконалість конструкції двигун втрачав до 10% потужності.

Зверніть увагу

У инжекторном (або вприськовом) двигуні паливо надходить в камеру згоряння шляхом примусового уприскування під високим тиском через форсунки.

Дозування і контроль кількості надходить пального здійснює електроніка.

В результаті зменшується рівень шкідливих викидів в навколишнє середовище, а також істотно збільшується потужність двигуна, поліпшуються його експлуатаційні характеристики, і знижується витрата палива.

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та поради

Переваги інжекторних систем:

  • точне дозування подачі пального;
  • за рахунок оптимізації складу повітряно-паливної суміші істотно менше стає рівень токсичності вихлопних газів;
  • поліпшуються динамічні характеристики автомобіля, інжекторна система коректує подачу палива в залежності від навантаження;
  • застосування вприськової системи веде до збільшення потужності двигуна більш ніж на 7%.

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та поради

До недоліків можна віднести дорогий ремонт системи живлення інжекторного двигуна, досить високі вимоги до якості палива і наявність спеціального обладнання для ремонту та діагностики.

Діагностика інжекторних двигунів – як виявити поломку самостійно?

Які ж несправності найбільш часто переслідують вприскові системи ? Найсуттєвішою несправністю можна вважати поломку датчика, який контролює стан колінчастого вала. У цьому випадку найчастіше потрібний ремонт двигуна, оскільки відмова сигналізації викликаний серйозними неполадками силового агрегату.

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та поради

Попередня діагностика інжекторного двигуна своїми руками цілком можлива, але для точного визначення причини несправності потрібно спеціальне обладнання, яке є тільки на СТО. При відмові в шляху паливного насоса єдине, що можна зробити – це замінити несправний вузол. Якщо ж його в запасі немає, то доведеться сподіватися тільки на евакуатор.

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та поради

Найбільш простий поломкою вважається вихід з ладу датчика фази. Схема роботи вприськової системи побудована так, що в разі подібної несправності вона починає подавати в два рази більше палива. Визначити самостійно причину перевитрати пального навряд чи вийде, для цього будуть потрібні спеціальні прилади для діагностики інжекторних двигунів.

Діагностика інжекторного двигуна своїми руками – ще кілька спостережень

Що ще може привести до раптового збільшення ненажерливості мотора? Фахівці рекомендують звернути увагу на датчик масової витрати повітря.

Визначити цю несправність можна по темному вихлопу, зниженню приемистости, появи неприємних ривків і нестійкої роботи двигуна в холостому режимі.

Доїхати на такому автомобілі, природно, можна, але тільки до найближчої СТО, де проводиться діагностика і ремонт інжекторних двигунів.

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та поради

Трапляється, що мотор починає троить.

Досвідчені водії знають, що причина може бути не тільки в порушенні подачі палива, але найчастіше це відбувається через поломки електрообладнання (несправна котушка запалювання, свічки та інше).

Визначити це може навіть початківець автолюбитель. Але якщо потрібний ремонт інжекторних двигунів, опис несправностей яких вже дано в цій статті, то найкраще звернутися до професіоналів сервісних центрів.

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та поради

Комп’ютерна діагностика двигуна: 10 фактів та питань

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та поради

Діагностика – це пошук причин несправності і видача «рецепта» щодо її виправлення. Якщо ти приїхав на сервіс, тобі вважали і роздрукували коди помилок, після чого просять пройти в касу – знай, ти оплатив саме «читання кодів помилок». Діагностикою тут і не пахне. Проста аналогія. Якщо ти прийдеш до лікаря зі скаргою на біль в руці, а він відправить тебе на аналізи, потім видасть тобі результати аналізів і відправить в касу – ти будеш щонайменше незадоволений і зажадаєш рекомендацій по лікуванню. Тут – рівно та ж ситуація.

Про що горить «Check engine»?

Лампочку «Check engine» часто називають «несправність двигуна». Є й інша крайність, яку формулюють як «щось з електрикою». Істина, як завжди, посередині.

Сучасні автомобілі жахливо напхані електронікою, і вона, як їй і належить, нерідко «чудит», виходячи з ладу такими хитрими способами, що не присняться і в найстрашнішому сні самого просунутого електронщика в світі.

Проте, за всієї цієї електронікою, як не крути, коштує досить традиційний двигун внутрішнього згоряння, з усією його «механікою», «гідравлікою» і «пневматикою». І нерідко палаюча на приборке помилка – наслідок саме механічну несправність, при повній справності електронної складової.

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та поради

Під словом «діагностика» вже давним-давно мається на увазі коробочка, яка підключається до спеціального роз’єму і дає доступ до електронних систем автомобіля. Такий прилад називається «діагностичний сканер» і справді часом життєво необхідний. Однак при цій діагностиці висновки, зроблені за допомогою сканера, необхідно часто перевіряти і перевіряти ще раз іншими методами.

Не кажучи вже про те, що багато несправностей одним тільки сканером годі й шукати. Доводиться діагностам і осцилографом дивитися на електричні сигнали, і «прозванивать» проводку мультиметром, і контролювати тиск палива манометром, і багато що ще.

В результаті робоче місце діагноста – це неабияке скупчення всіляких складних приладів, кожен з яких найчастіше буває і складніше звітного сканера.

Комп’ютер нічого не полагодить сам

Незважаючи на часто звучать прохання «підключіть мені комп’ютер і нехай він там все полагодить» – на жаль, так не буває. Комп’ютер (сканер) лише дає більш глибоко залізти в автомобіль і отримати трохи більше інформації про те, що ж там відбувається всередині.

Тільки знання діагноста і розуміння роботи систем автомобіля дозволяють з цієї інформації зробити висновок про одвічні питання авторемонту – «Хто винен?» і що робити?”.

До речі, саме тому основний інструмент діагноста – НЕ сканер, що не осцилограф, що не інше залізо, а технічна документація і власна голова.

У нашому житті буває по-всякому, але в ідеальному світі і у що прагнуть до ідеалу сервісів діагност несе повну матеріальну відповідальність за результати своєї діагностики.

Порекомендував він замінити блок управління за скажені тисячі – значить, за умовчанням готовий компенсувати витрати, якщо проблема виявиться не в цьому блоці.

Зрозуміло, що гарантувати це в кожному окремо взятому випадку неможливо, тому при відсутності стовідсоткової впевненості такі моменти обговорюються окремо.

Всім, і автовласникам, і авторемонтників, хотілося б знайти причину проблеми, не знімаючи білих рукавичок. На жаль, так буває вкрай рідко. Все одно треба то роз’єм який важкодоступний зняти, то свічки викрутити. Тут-то і чекають тебе додаткові рядки в замовлення-наряді і зайве полегшення гаманця.

Найчастіше для доступу до тих же свічок треба знімати купу навісний дріб’язку, а це, як не крути, – робота, що стоїть грошей. Тому, крім пункту «Читання помилок» в рахунку запросто може з’явитися пункт «Зняття-установка впускного колектора» і «Зняття-установка форсунок», наприклад. І це нормально.

Інша справа, що якщо діагностика – профільне заняття сервісу, ці роботи зазвичай відразу включені в озвучену заздалегідь вартість.

Частенько кандидатом в «винну» запчастина бувають абсолютно різні вузли, що знаходяться в різних регіонах моторного відсіку. І тут багато в чому грає роль везіння. Перший же перевірений вузол може виявитися дійсно несправним – тоді обсяг робіт значно зменшується.

А може цей підступний несправний тип ховатися і в останніх рядах деталей, намічених до перевірки. Строго кажучи, в цьому випадку всі попередні дії є зайвими і начебто не оплачуються. З іншого боку, «всі ми сильні заднім розумом», а піди здогадайся про це на початку ремонту. Так що тут краще не намагатися заперечувати необхідність проведених перевірок.

Знову ж, досвідчені фахівці відразу закладають таку ймовірність в спочатку озвучений цінник.

Оплата в разі невстановленого діагнозу

Сама спірна з ситуацій. Сучасний автомобіль (та й несучасний) – це моторошно складний пристрій, в якому зломить ногу не тільки рис, але часто і сам його головний конструктор. Розібратися в хитросплетіннях машини не завжди вийде і в справному-то вигляді – що вже казати про випадок, коли не всі працює правильно.

Не так уже й рідко трапляється, що діагност змушений все ж залишити клієнта без діагнозу. Чи брати в цьому випадку гроші – вирішується індивідуально на кожному сервісі. Загальноприйнятою практикою є стягування символічної оплати, що повинна означати хоч якусь розраду працівникові за витрачені сили і час.

Хоча в недосяжному ідеальному світі за подібний результат грошей брати не повинні.

Діагностичний сканер працює з блоком управління

Цей факт хоч і подібний до фразі «Волга впадає в Каспійське море» за ступенем своєї очевидності, все ж нерідко вимагає додаткового роз’яснення.

Сама наочна демонстрація цього факту – зняття блоку управління з автомобіля і підключення до нього сканера без самого автомобіля поруч.

Но это все теория, а на практике для автовладельца это значит, что механические неисправности без проверки дополнительными методами порядочный диагност почти никогда не озвучит. Тогда как по электрической части иногда можно приговорить и только по наводке от сканера.

Помимо диагностики, есть и отдельная ветка, связанная с ковырянием в электронной начинке автомобиля. Это чип-тюнинг — обновление и доработка программ, «зашитых» в блоки управления двигателем. Как правило, целью таких доработок является либо снижение расхода топлива автомобиля, либо прибавление мощности в виде лошадиных сил.

Доцільність цих дій гідна окремої статті, а тут же зауважимо тільки, що якщо діагностика – це ремонтні заходи, то чіп-тюнінг – це дія над ідеально працюють автомобілем, який хочеться ще трохи «поліпшити». Саме тому для усунення будь-яких проблем в моторі ніколи не вдаються до чіп-тюнінгу.

Більш того – пристойні контори перед чіп-тюнінгом в обов’язковому порядку проводять діагностику і спочатку переконуються в повну технічну справність автомобіля.

Винятком є ​​такий захід, як оновлення програмного забезпечення від виробника (як правило, для усунення помилок, допущених у попередній версії), але це вже і тюнінгом називати не доводиться.

Все про комп’ютерну діагностику двигуна

При ремонті автотранспорту або його плановому технічному огляді та обслуговуванні виникає необхідність зв’язку з встановленим комп’ютерним блоком управління і результатами систем самодіагностики. Для отримання подібної інформації застосовують спеціальні методики і професійні пристрої .

Правильна діагностика всіх електронних систем автомобіля можлива лише з використанням спеціального електронного обладнання і повинна бути виконана професіоналами в комп’ютерній діагностиці, оскільки виявлення та виправлення помилок взаємопов’язаних електронних блоків є дуже складним завданням. В процесі проведення комп’ютерної діагностики зазвичай вимірюють і зіставляють наявні параметри з зразковими значеннями і показниками правильної роботи певного автотранспорту та його двигуна. В процедуру діагностики також обов’язково входить перевірка даних самодіагностики комп’ютера.

Для виявлення несправностей в електронних системах автомобіля фахівці проводять вимірювання напруги струму і опору, знаходять місця розривів, вузли та пошкоджені або несправні агрегати, а також враховують непрямі показники. На підставі перерахованих вище характеристик проводять аналіз технічного стану автотранспорту та його комп’ютерної системи.

Устаткування для комп’ютерної діагностики

Устаткування для такого роду процедури ділиться на дві основні групи:

  • пристрою для вимірювання фізичних величин (вольтметри, манометри, омметри і амперметри);
  • прилади для відображення роботи автомобіля в графічній або цифровій формі (сканери і монотестери).

До перерахованих вище приладів висувають такі вимоги:

  • точність у визначенні та класифікації отриманої інформації;
  • наявність зразкових даних для широкого спектра моделей і марок автомобілів;
  • легкість в роботі;
  • автоматичне відключення;
  • захист від перевантаження і некоректного підключення.

Особливості роботи монотестера

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та поради

Сучасні модульні пристрої, що підключаються до комп’ютера, вимірюють напругу, струм, тиск , визначають наявність рідин в вузлах і блоках двигуна, розрядження газів. Виявлені результати повинні бути гранично точні, оскільки на їх підставі проводять подальшу діагностику вприськових і карбюраторних двигунів з класичної, електронної або ж мікропроцесорної системою запалювання. Монотестери дозволяють швидко і правильно встановити неполадки в системах запалювання, при подачі палива і газорозподілу, також тестується зарядка акумулятора і робота генератора.

Визначення коду помилки сканером при комп’ютерній діагностиці двигуна

Для визначення коду помилки зазвичай використовують системний сканер , невеликий прилад з кольоровим екраном і мініатюрним принтером, що зчитує і роздруковувати коди несправностей.

При тестуванні в автоматичному режимі прилад виправляє помилку аж до 5 разів. Якщо ж помилку виправити не вдається, це свідчить про серйозну несправності в системі керування автомобілем.

Функції і можливості сканера:

  • зчитування і подальша розшифровка всіх кодів помилок, що зберігаються в пам’яті блоку управління при самодіагностики авто;
  • видалення з пам’яті кодів несправності (без усунення причини помилки);
  • відображення параметрів роботи автомобіля в теперішньому часі;
  • вплив на блок управління і датчики;
  • активація електроісполнітельних механізмів;
  • внесення змін до програми блоку управління (але тільки в рамках можливостей автосервісу і самого пристрою).

За допомогою сканера газоаналізатори визначають склад відпрацьованого газу і на підставі цих даних оцінюють роботу мотора, проте деякі газоаналізатори тестують транспорт самостійно, в автономному режимі.

Комп’ютерна діагностика двигуна автомобіля

Комплексну діагностику двигуна автомобіля проводять виключно в автосервісах, обладнаних спеціальними комп’ютерами з рідкокристалічними екранами і приєднаних до них приладами.

У комплекс необхідного обладнання для діагностики автомобіля повинні бути включені:

  • комп’ютер персональний;
  • монотестер бистрореагірующій цифровий шестиканальний;
  • сканер універсальний системний;
  • газоаналізатор чотирьохкомпонентної;
  • стійка мобільна закривається з великою кількістю функцій для діагностики.

Всі перераховані вище прилади повинні бути з ізольованими проводами і перебувати в одному місці.

Фахівці рекомендують проводити комплексну діагностику автомобіля при виявленні некоректної роботи датчиків і блоків , а також при появі нехарактерних звуків під час роботи двигуна. Тоді подібний технічний огляд допоможе уникнути несподіваних поломок і запобігти зайві грошові витрати.

висновок

Проведення комплексної діагностики двигуна сучасного автомобіля краще довірити висококваліфікованим фахівцям, які використовують якісне комп’ютерне обладнання. Це допоможе виявити будь-які несправності в електронній системі, датчиках і блоках автомобіля, що дозволяє запобігти більш серйозну поломку і забезпечує додаткову безпеку при водінні.

діагностика двигуна

Діагностика двигуна дозволяє виявити всі негаразди і проблеми, після чого можна вибрати оптимальну стратегію проведення ремонту. Діагностика двигуна розділена на кілька етапів, про які ми поговоримо далі.

Діагностика двигуна ендоскопом

Ендоскоп – прилад, за допомогою якого можна подивитися стан двигуна зсередини, без його розбирання. Перевірка ендоскопом так само існує в медицині.

І як лікар ставить більш точний діагноз після ендоскопічного дослідження того чи іншого органу, так і перевірка, наприклад, циліндрів двигуна ендоскопом дозволяє максимально точно визначити стан, характер і ступінь неполадки, і, як наслідок, дозволяє зробити більш точні рекомендації по ремонту і подальшої експлуатації агрегату.Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та поради

Діагностика двигуна ендоскопом – поширена процедура. Автовласники, які перевірили двигун свого автомобіля цим способом, завжди добре відгукуються. За допомогою ендоскопа можна перевірити циліндри, клапана і перевірити стан поршневої групи.

Ендоскопічне дослідження циліндрів дає довгоочікуваний відповідь тим, хто хоче бачити що відбувається з циліндрами, наскільки зношена хомінговка гільз, зазор між поршнем і циліндром.

Якщо звичайна діагностика циліндрів не дає відповіді на питання, його майже гарантовано дасть ендоскоп.

Перевірити задираки на двигуні ендоскопом, можна самостійно і деякі автомобілісти так і роблять. Однак варто зазначити, що дуже багато в такому дослідженні залежить від 2 факторів. Перший – якість самого приладу – ендоскопа.

Прилад, куплений з рук або замовлений Китаї, не може гарантувати точного результату діагностики двигуна, тому ризик від проведення такої діагностики вельми і вельми великий. Другий – досвід того, хто буде проводити діагностику двигуна ендоскопом.

Без певного досвіду і знань якісно оцінити пошкодження двигуна не вдасться.

Перевірка компресії в циліндрах двигуна

Одне з найважливіших і найпоширеніших заходів, яке допоможе упевнитися в тому, що ваш двигун правильно працює. Вимірювання компресії допоможе дізнатися про проблему передчасно, поки вона не привела до серйозних проблем у роботі двигуна або до його зупинки під час поїздки.

Для перевірки компресії для аматорського використання є спеціальний прилад – компрессометр. Сучасні компресометри укомплектовані всім необхідним для споживача, в тому числі адаптерами (перехідниками) для різних моделей, так само може бути виміряна компресія в дизельному двигуні автомобіля.

Вимірювання компресії двигуна в автосервісах проводиться за допомогою Мотортестер або компрессографов. Зниження компресії може бути викликано різними факторами, в тому числі зносом деталей поршневої групи, несправностями деталей газорозподільного механізму і т.д. Перераховувати можна дуже довго.

Але найголовніше, що потрібно знати, так це те, що при зниженні тиску параметри двигуна і економічність значно погіршуються. Звичайному автолюбителю навряд чи будуть зрозумілі цифри, які отримані під час перевірки компресії в циліндрах двигуна. Для простоти і зручності є спеціальні керівництва з вимірювання компресії двигуна.

При цьому необхідно використовувати керівництво для конкретного типу двигуна

Діагностика стану моторного масла

Всі види моторних масел мають свій термін служби, після якого воно стає – непридатним. На упаковці з маслом виробник завжди вказує рекомендації по пробігу автомобіля, через який необхідна його заміна.

Ці рекомендації даються без розрахунку умов експлуатації автомобіля – погодні умови, запиленості доріг, періодичні стояння в пробках, коли машина не рухається, а її двигун все одно працює, і часта експлуатація по місту – значно скорочує термін служби масла.

Тому не варто покладатися на рекомендації і намагатися спостерігати за якістю олії – самостійно.

Перевірити стан масла можна по краплі з масляного щупа двигуна. Необхідно один раз капнути на лист паперу і почекати 15 хвилин, поки крапля просочиться і сформує чітке пляма. Тепер просто порівнюємо отриманий зразок з представленими в таблиці нижче. Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та порадиКрапля повинна бути не більше – 3 сантиметрів в діаметре.По паперової пробі масла враховують три зони краплі. Колір і малюнок плями, а так само – рівномірність розтікання.

Чисте масло, без домішок, залишає – велика світла пляма. Оо може зовсім зникнути через пару діб. Якщо пізніше пляма пожовтіє, окислиться, значить масло працювало в двигуні при підвищених температурах, що вказує на несправності в роботі двигуна.

Чим світліше пляма в зоні ядра – тим працездатніші перевіряється масло.
Сильне потемніння говорить про насичення металами і домішками і якщо таке масло залишити працювати в двигуні далі, знос двигуна збільшиться в рази.

Маленька зона останнього кільця, дифузії, говорить про втрату своїх властивостей у присадок, доданих в масло для миючих і диспергуючих якостей. Таке масло може працювати в моторі і далі, але вже – не виконуючи присадних властивостей.

Повна відсутність останнього кільця говорить про присутність води і повної втрати присадних властивостей.

Якщо ядро ​​такого масла густе і за кольором близьке до чорного, значить – було неодноразово відпрацьовано і вже давно стало непридатним! В інших випадках масло просто постаріло про час, вийшов термін придатності, або були порушені умови його храненія.Вода завдає сильної шкоди моторних мастил .

Потрапляючи в нього в співвідношенні 0,2% вода починає швидко розкладати існуючі в ній присадки. Далі при роботі двигуна з таким маслом в трубках і каналах мотора забиваються густими відкладеннями.

Діагностика ДВЗ. За що ми платимо?

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та поради
Досвідчений лікар вже за описом симптомів може накидати перелік можливих захворювань. Але лікувати «по фотографії», дистанційно ставити конкретний діагноз він ніколи не візьметься. Точно така ж ситуація і з ремонтом автомобілів: за ознаками неважко здогадатися про можливі проблеми, але для їх точного визначення доведеться все ж їхати в сервіс.

Мабуть, найбільш загадковими для автовласника були і залишаються несправності двигуна. Поведінка машини може не змінитися, але загорівся індикатор «Перевір двигун» »завжди свідчить про неполадки.

Так скільки коштує діагностика?
Традиційна методика дій в цьому випадку – зателефонувати з СТО і записатися на прийом до діагноста. Зрозуміло, при цьому уточнюють приблизну вартість послуги, щоб знагь, до чого готуватися.

Тут-то найчастіше і виникають питання: одні беруть, скажімо, одну суму у інших ціна вище. А все тому, що поняття «діагностика двигуна» занадто широке.

Щоб виявити причину включення індикатора несправності, треба підключити діагностичний прилад до колодки автомобіля і опитати електронні системи на предмет помилок. Мовою сервісменов це «сканування ЕСУД на наявність помилок і обнулення буфера пам’яті».

Коштує ця послуга недорого, причому деякі техцентри взагалі не беруть за неї грошей, якщо власник машини вирішує відразу усунути всі несправності. Однак діагностичний прилад не вказує на конкретну вийшла з ладу деталь, а лише позначає область пошуку.

Далі доводиться попрацювати фахівця.

Залежно від попереднього «діагнозу» приладу йому належить перевірити справність деталей і вузлів: свічок, форсунок, котушок запалювання та інших. Ця перевірка не відноситься до сканування (читай: до діагностики в споживчому розумінні), тому оплачувати її доводиться окремо. Зрозуміло, співробітники автосервісу зобов’язані погодити всі знову виниклі витрати з господарем автомобіля.

Зробимо невеликий відступ: вартість усунення неполадок часто безпосередньо залежить від кваліфікації діагноста. Якщо знань і досвіду недостатньо, він вважає за краще наполягати на заміні кожної здалася йому підозрілою деталі, що в підсумку змушує власника автомобіля переплачувати. Не так важливо, який прилад використовують на сервісі, головне – грамотність фахівця.

Електроніка чи «механіка»?
Однак не у всіх неполадки двигуна винні електронні системи. Частенько проблеми криються і в механічної частини силового агрегату.

важливо

Якщо з вихлопної труби йде сизий дим або катастрофічно швидко падає рівень масла, жоден сканер не допоможе знайти причину: необхідні візуальний огляд автомобіля на підйомнику і інструментальна діагностика (завмер компресії в циліндрах). Оскільки в даному випадку витрати часу помітно больма.

Частенько проблеми криються і в механічної частини силового агрегату. Якщо з вихлопної труби йде сизий дим або катастрофічно швидко падає рівень масла, жоден сканер не допоможе знайти причину: необхідні візуальний огляд автомобіля на підйомнику і інструментальна діагностика (завмер компресії в циліндрах).

Оскільки в даному випадку витрати часу помітно більше, ця послуга буде трішки дорожчою. Як правило, на повний комплекс робіт по перевірці стану двигуна виробник відводить два нормогодини. Помножте їх на вартість нормогодини в техцентрі і отримаєте приблизну вартість роботи.

Зрозуміло, ми розглянули основні види діагностики. Справедливості заради відзначимо, що вона може бути і банально візуальної (якщо до цього поняття можна віднести визначення проблеми за наявністю сторонніх звуків).

Навпаки, п деяких випадках фахівці рекомендують провести ендоскопічний огляд внутрішніх поверхонь двигуна. Відповідний прилад є далеко не в кожному сервісі, тому й коштує послуга недешево.

Можна заодно і поміняти
Як правило, після проведення діагностики варто замінити не тільки відверто не придатні до подальшої експлуатації деталі, але і ті, які ще можуть послужити, але дуже недовго.

Це виправдано економічно, інакше знову в доступному для огляду майбутньому доведеться оплачувати повну перевірку, коли захандрить мотор. До того ж в деяких техцентрах лояльно ставляться до клієнтів: якщо діагност витягнув свічки або повітряний фільтр, йому за великим рахунком все одно, які деталі встановити на місце – старі чи нові.

Таким чином, іноді заміна обходиться дешевше, ніж окрема операція, або зовсім безкоштовно.

Що входить до складу діагностики інжекторних двигунів?

Що входить в діагностику двигуна?  Список, огляд та порадиІнжекторний двигун є силовим агрегатом, який по своїй надійності і передбачуваності роботи перевершує двигуни карбюраторного типу. Але для того щоб знайти несправність в инжекторном двигуні, потрібно вміти правильно визначити «хвору» точку. Інакше – провести цілий ряд дій, які називаються діагностикою інжекторних двигунів.

ДВС інжекторного типу – складна силова установка, тому для того щоб правильно проводити діагностику, потрібно умовно розділити його на кілька пов’язаних між собою систем. І діагностувати кожну систему і кожен блок окремо.

Діагностика інжекторних двигунів передбачає виконання наступного ряду робіт:

  • Перевірка механічної частини інжекторного ДВС.
  • Перевірка допоміжних систем.
  • Перевірка системи управління.
  • Перевірка системи запалювання.
  • Перевірка системи упорскування.
  • Перевірка різних фільтрів.
  • Перевірка стану палива, масла, різних рідин, які використовуються в автомобілі.

Причому за двома останніми пунктами діагностику потрібно проводити в першу чергу. Так, саме в цих системах, вузлах, рідинах може критися дуже банальна причина проблем з роботою двигуна.

І тільки з’ясувавши, що там все нормально, слід переходити до більш складним діагностичним дій.

Порада

Діагностика може проводитися двома методами. Перший з методів – комп’ютерна діагностика інжекторного ДВС. Для цього використовується комп’ютер, який зчитує показники датчиків, помилки кодів.

Але слід зауважити, що комп’ютерна діагностика не дасть повної картини проблем. Комп’ютер здатний «побачити» двигун автомобіля тільки «очима» електронних систем. Для того щоб точно виявити проблему, застосовується комплексна діагностика інжекторних двигунів, яка включає в себе цілий ряд перевірок і використання самих різних діагностичних приладів.

Комплексна діагностика ДВС з інжектором включає в себе:

  • Комп’ютерну діагностику ДВС.
  • Діагностику роботи паливної системи, а саме перевірку тиску в системі.
  • Перевірку роботи системи запалювання, в яку входить перевірка модуля запалювання, перевірка стану свічок, проводів високої напруги.
  • Перевірку на герметичність випускного колектора. Для цього використовується генератор диму.
  • Газоаналізу, що виконується за допомогою спеціального пристрою, і потім провести регулювання складу паливної суміші.
  • Діагностику інжектора (форсунок).

Особливості комплексної діагностики інжекторних ДВЗ

Якщо комп’ютерна діагностика показала, що є помилки, пов’язані з датчиками, їх перевіряють окремо за допомогою осцилографа. Потрібно сказати, що не всі датчики схильні до дефектів і виходу з ладу.

Але зате, якщо, наприклад, з датчиком положення колінчастого вала відбуваються проблеми, автомобіль просто глухне. При вийшов з ладу датчика положення дросельної заслінки, автомобіль може їхати, але при цьому є велика ймовірність, що двигун буде сильно перегріватися.

Так що доїхати можна тільки до найближчої ремонтної майстерні і далеко не факт, що там зможуть правильно діагностувати проблему.

Якщо потрібно перевірити механічну частину двигуна, а саме – перевірити компресію, використовуються різні компресометри. Для інших цілей використовуються автомобільні ендоскопи.

Діагностика інжекторних двигунів на предмет витоків масла виконується за допомогою спеціального детектора. Найбільш слабке місце витоків олії – простір над поршнями.

Систему подачі повітря в двигун перевіряють візуально, як наприклад, у випадку з повітряним фільтром. Але крім цього перевіряються магістралі подачі повітря за допомогою спеціального аерозолю. Найбільш слабкими місцями в магістралях подачі повітря є місця стиків і з’єднань.

Потрібно зауважити, що електронна частина управління роботи двигуном (ЕБУ) вкрай рідко виходить з ладу. Та й неполадки в його роботі видно відразу при комп’ютерній діагностиці.

Зверніть увагу

Часто, причиною нестабільної роботи інжекторного ДВС є неправильна установка ременя ГРМ в разі його заміни. Для того щоб зрозуміти причину, потрібно уважно подивитися на мітки.

Комп’ютерна діагностика двигуна: програми, параметри, помилки

Неможливо уявити комплексну перевірку авто без діагностики двигуна. У цій статті ми розберемо як можна помітити несправність «серця» автомобіля і основні параметри діагностики.

Дизельні і інжекторні ДВС

Дизельні і інжекторні рухові системи відносяться до найбільш надійним в експлуатації і ефективним.
Основна перевага цих агрегатів перед карбюраторними – економічність.

Паливний насос у дизелів і інжектор у бензинових автомашин забезпечують високий ККД. Витрата палива оптимальний.
Купити дизельний автомобіль в даний час не тільки престижно, а й вигідно.

Інжекторний двигун має приблизно ті ж достоїнства.

Ремонт, однак, – доля будь-якої техніки, яка працює на дорогах. Рано чи пізно відбувається який-небудь збій, і потрібне втручання самого водія або спеціаліста, здатного його усунути і привести машину в робочий стан.

Параметри діагностики та їх регулювання:

  • впорскування палива в циліндри (випередження подачі);
  • тиск упорскування палива;
  • частота обертання коленвала (холостий хід);
  • частота коливань в трансмісії (придушення зайвих частот, зниження максимальної частоти на моменті, що крутить);
  • перемикання передач в КПП-автомат;
  • тиск турбонаддува;
  • рециркуляція вихлопу;
  • охолодження відпрацьованого газу;
  • регенерація фільтра, блокуючого сажу;
  • запуск двигуна при мінусових температурах.

Особливості діагностики дизеля

Вони мають конструктивний характер. Принциповий момент – свічки розжарювання.
Від їх бензинові аналоги вони відрізняються двома показниками:

Пальне в дизелях запалюється НЕ іскрою свічки, а високою температурою її напруження,

Займання відбувається не при уприскуванні палива в камеру згоряння, а при потужному стисненні його там.

Функція свічок і в бензиновому ДВС і дизелі очевидна – вони забезпечують запуск двигуна.

важливо

Завдання свічок накалу в дизельних агрегатах складніша – вони полегшують запуск в холодну пору, при температурі + 5С і нижче. Без них в такому випадку двигун просто не заведеться.

Ознаки дефектів свічки:
Горить індикатор на панелі приладів. Це перша «звісточка». У нормі при запуску він повинен гаснути. причини:

  • перегорів запобіжник в ЕБУ,
  • непридатний датчик температури,
  • вийшла з ладу одна або кілька свічок розжарювання.

діагностика помилок

Похибки мають як суб’єктивний, що стосується кваліфікації майстри, так і об’єктивний характер, що йде від конкретних технічних джерел:

  1. Комп’ютер (ноутбук, сканер);
  2. Шина CAN:
    з’єднувальний кабель,
    адаптер, – ЕБУ;
  3. Система контролю за подачею палива і повітря в двигун;
  4. запалювання;
  5. Датчики трансмісії;
  6. Датчики автоматичної КПП;
  7. Датчики допоміжного контролю;
  8. Датчик холостого ходу.

Кожна з цих систем в розладнаність стані здатна спотворити реальну картину неполадок в ДВС і навіть норму видати за несправність. Вихід один – високоякісне тестування обладнання як для самої діагностики, так і різних аналізованих систем автомобіля.

Підведемо підсумки

Діагностика двигуна повинна бути не разовим, а регулярним процесом. Тільки такий підхід зможе забезпечити впевненість у тому, що ваша техніка не підведе вас в дорозі.
Комп’ютерна діагностика різко знижує суб’єктивність оцінки та дозволяє виявити ті несправності, які об’єктивно ще навіть не проявилися.

Діагностика дизельних і інжекторних двигунів цілком доступна кожному водієві. Однак складних випадках краще звертатися в спеціалізовані автоцентри. Їх перевага – досвід і більш пристойна оснащення.

Послуги на СТО не дешеві. Але, раз витратившись на якісну діагностику, ви в майбутньому заощадите набагато більше. Це стосується і часу і грошей.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…