Шини Runflat – це останнє слово в розробці і виробництві автомобільних коліс. Кожен автовласник мріє мати шини, які б не пробивалися і володіли високою надійністю. Возити в багажнику докатку або повноцінне запасне колесо подобається не всім.

По-перше, воно займає дорогоцінний місце, а по-друге, мало кому хочеться посеред дороги зупинятися і міняти колесо при необхідності. Гума Runflat є саме такою розробкою, яка дозволяє позбутися від запасних коліс.

Структура її дає можливість при проколі доїхати до шиномонтажу і відновити пошкодження.

Особливості конструкції і правила експлуатації

Настільки неймовірне винахід стало впроваджуватися в автомобільному виробництві зовсім недавно. Якщо перекласти назву з англійської мови, то можна отримати дослівний переклад – «їздити на спущеному». Практично кожен виробник автомобільної гуми зараз випускає спеціальну серію такої продукції.

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технологіїШини «ранфлет» для БМВ п’ятої моделі

Отже, що таке Runflat на шинах – це технологія, за допомогою якої досягається можливість виробляти такі шини, які б не спускалися відразу після проколу, а дозволили б автовласнику дістатися до станції шиномонтажу.

В даний момент подібна технологія запатентована багатьма компаніями в різних варіантах, кожна з яких має власну назву. Але загальний зміст технології єдиний: вона грунтується на найбільш можливе посилення бічних сторін гуми.

При проколі або пошкодженні звичайне виріб спускається і втрачає форму, виходить, що рух далі проходить на одному тільки диску.

В такому випадку подальше просування неможливе, необхідно встановлювати запасне колесо і робити ремонт пошкодженого.

Рух на проколеної звичайної шині веде до пошкодження диска і ходової частини автомобіля.

Але «ранфлет» шини залишаються в строю завдяки тому, що бічні частини з посиленнями не дають покришці втратити форму і злізти з диска. Це можна досягти навіть для автомобіля з великою вагою, який часто перевищує пару тонн.

Зверніть увагу

Технологія все одно не є «панацеєю», оскільки продовжити їхати можна на відстань, що не перевищує ста кілометрів. Ще й швидкість повинна бути обмежена 80 кілометрами на годину.

Розробники продукції не стоять на місці. Нещодавно з’явилася трохи інша компоновка. Крім посилення боковин в неї ще додали спеціальні дуги, на які припадає основне навантаження при пошкодженні. Це може означати більшу надійність і можливість проїхати трохи довше. Мінусом можна назвати збільшення ваги такого виробу.

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технологіїЩо таке Run Flat шини, зовнішній вигляд
Першим автомобілем з використанням подібної технології покришок можна назвати «Міні 1275GT», який був випущений в 1974 році.

На цьому спортивному автомобілі були встановлені шини від компанії Dunlop. Вони відрізнялися дуже низькою висотою профілю і необхідністю в спеціальних дисках. Але більш масовою продукцією такого типу покришок судилося стати лише порівняно недавно. Першими масово впроваджувати їх стали фахівці концерну BMW.

Можливість виробництва настільки очікуваної всіма автолюбителями технології стала можлива в зв’язку із застосуванням спеціального складу, з якого виготовляється виріб. Цей склад здатний в рази збільшувати жорсткість вироби при пошкодженні і виході повітря.

Але навіть такий жирний плюс цього способу виготовлення має певні обмеження. Гума «ранфлет» не дозволяє гнати з колишньою швидкістю і їхати на тривалий відстань після проколу. Це сильно підвищує безпеку, оскільки немає необхідності в зупинці і заміні гуми при складних умовах, наприклад, в щільному потоці машин.

Як запевняють всі виробники, немає необхідності відразу викидати виріб при відвідуванні станції техобслуговування. Його можна вулканізувати і використовувати в подальшому без помітних змін в поведінці автомобіля на дорозі.

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технологіїRun flat шини, що це собою являє в розрізі

Якщо порівняти звичайну шину, яка не має камери з «Ранфлет», то можна помітити кілька відмінних рис, таких як:

  • Бічні частини останньої виконані набагато більш товстими. Це робиться для досягнення максимально можливого збереження форми при виході повітря;
  • Спеціальне кільце, яке не дозволяє проколеного виробу зіскочити з колісного диска. Таким чином утримується здатність до руху всього автомобіля;
  • Склад матеріалу, з якого виготовлені покришки, розрізняється по стійкості до температур.

Коли звичайна беськамерная шина відразу після втрати повітря стає непридатною до використання до проведення вулканізації, технологія «ранфлет» дозволяє продовжувати рух. При цьому відсутня можливість нанести шкоди колісному диску і деталей підвіски.

Runflat: позначення на шині або просто маркування

На даний момент всі основні гравці на ринку автомобільної гуми почали випускати свої версії покришок, виготовлених за цією технологією.

Кожен виробник, щоб не було проблем з авторськими правами і плутанини, називає і маркує такі вироби своїм методом.

Вони можуть відрізнятися буквами і цифрами, але частіше за все просто позначають скорочену назву методу виготовлення, який застосовується компанією. Це можуть бути такі назви:

  • БМВ використовує найменування RSC або RunFlat System Component;
  • Continental застосовує найменування SSR, що означає Self Supporting RunFlat;
  • Компанія «Піреллі» називає свій спосіб під ім’ям RFT або RunFlat Technology.

В основній масі маркування кожної компанії має три букви, які позначають назву технології. Майже в кожної є бука R, яка позначає «ранфлет».

Відмінності від звичайних, позитивні і негативні сторони

Візуально такі покришки від звичайних відрізняються тільки наявністю цих найменувань. Якщо брати інші відмінності, то «ранфлет» має більш високу вагу, ніж звичайні безкамерні шини. При натисканні вироби, виконані за новою технологією, будуть чинити більший опір.

Слід врахувати і величезну різницю в ціні. Залежно від компанії-виробника, розміру і характеристики, вироби «ранфлет» можуть коштувати в півтора або два рази дорожче звичайних.

Технологія в даний момент вважається престижною і застосовується в основному для автомобілів дорогою цінової категорії. Наприклад, «Порше» в базі встановлює їх на «Панамера», майже всі моделі БМВ мають версії на подібних шинах. «Мерседес», «Лексус» і «Міні» також активно впроваджують застосування їх на своїх автомобілях.

Всі концерни встановили обмеження, за якими машини, зроблені для застосування за технологією Runflat, не допускаються до експлуатації на звичайній гумі.

Для такої експлуатації необхідно проходити спеціальну підготовку машини. Точно так само і навпаки, машини зі звичайною гумою неможливо перевзути в «ранфлет», оскільки настройки їх ходових частин не призначені до підвищених навантажень.

Серед позитивних сторін застосування технології можна виділити:

  • Збільшена міцність і можливість продовження руху після проколу без зупинок;
  • Відсутність необхідності возити з собою масивне запасне колесо;
  • Безпека. Пов’язана з відсутністю необхідності заміни колеса в складних умовах, при низьких температурах або в щільному потоці транспорту.

Однак такий метод має і свої негативні сторони, які пов’язані з наступними причинами:

  • Жорсткість ходової частини і рівень комфорту значно нижче, ніж на звичайних безкамерних шинах. Навіть сама м’яка пневматична підвіска помітно передає всі нерівності дорожнього полотна в салон;
  • Найбільш часта необхідність в проходженні послуги розвал-сходження. Це пов’язано зі збільшеною жорсткістю підвіски і більшого навантаження на компоненти рульового управління;
  • Відсутність шиномонтажних сервісів, в яких є спеціальне обладнання для ремонту і необхідний досвід фахівців. Це значно ускладнює заміну, особливо при експлуатації за містом, в провінційних районах;
  • Необхідність постійного відвідування сервісу для регулювання ходової частини;
  • При бажанні встановити такі шини на автомобіль необхідно, щоб він мав систему контролю тиску в шинах. Це пов’язано з тим, що водій самостійно не відчує пошкодження шини, тому система потрібна для оповіщення про важливість зниження швидкості і відвідування сервісного центру;
  • Для застосування системи необхідна посилена підвіска. Це пов’язано з підвищеним навантаженням на компоненти;
  • Необхідна також і система курсової стійкості, щоб машина не втрачала керованість при великому ушкодженні гуми;
  • Застосування «ранфлет» позначає необхідність в заміні всіх коліс на осі при пробитті тільки одного.

Як видно зі списку, технологія має велику кількість негативних сторін.

Мінуси її не є чимось занадто серйозним, в основному все зводиться до підвищеної витрати фінансових коштів при використанні таких покришок. Важливо ще відзначити такий момент, що шини, виконані за технологією, майже не підлягають ремонту при серйозних проколи. Хоч це і не вказується виробником безпосередньо.

Крім цього, перевести модель з такими шинами на звичайні також не рекомендується, оскільки це сильно вплине на поведінку на дорозі і безпеку.

«Ранфлет» гума – що це таке

На даний момент виробники зосередили свою увагу на розробці та вдосконаленні технології в трьох виконаннях:

  • несучі;
  • підтримують;
  • Здатні самостійно герметизувати.

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технологіїЩо таке «Ран Флет» на шинах і різниця в поведінці при проколі

Необхідно розглянути виконання, за допомогою яких створюються покришки.

несучий тип

В даному випадку застосовується посилений матеріал бічних частин і загального контуру, завдяки чому виріб не спадає з колеса, здатне продовжувати рух і не мне контур при проколі. Поведінка машини на дорожньому покритті не змінюється, авто тримає дорогу в нормальному стані.

Крім цього, матеріал має спеціальний склад, який витримує високі температури. Бічні частини вироби мають ребра, які створені для зниження нагріву і підвищення площі, яка стикається з дорожнім покриттям.

Друга назва такої технології – покришки з нульовим тиском. Для застосування такої техніки потрібні встановлені системи тиску в шинах і курсової стійкості.

Здатні герметизувати самостійно

Відрізняються тим, що на внутрішній стороні завдано спеціальний герметичний шар, який при пошкодженні стягується і не дозволяє повітрю залишати виріб. Однак це працює тільки при наявності невеликого отвору. Більші конструкція просто не здатна закрити.

підтримуючий тип

Практично нічим не відрізняються від безкамерних покришок по конструкції.

Відрізняються тільки наявністю спеціальних кілець, які не дозволяють виробу м’яти і втрачати форму. Грубо кажучи, виходить «колесо в колесі».

На які авто можна встановити

У базових версіях шини з системою «ранфлет» встановлюються на більшу частину моделей від німецьких виробників, «БМВ», «Мерседес», «Порше». Крім того, майже всі моделі британської марки «Міні» оснащуються такими покришками.

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технологіїШини Runflat застосовуються на автомобілі «Міні Купер»

Для установки на авто необхідно знати, що таке «Рун Флат» на автошинах і для чого ця система застосовується.

Специфіка такої гуми в тому, що її можна ставити тільки на машини, які спеціально для цього пристосовані і мають посилену ходову частину, вбудовані системи курсової стійкості і контролю тиску в шинах.

В іншому випадку установка неможлива. Крім цього установка таких шин строго регламентується по розмірності.

Машина, що не готова до експлуатації на такій гумі, матиме набагато більший рівень зносу деталей і вузлів ходової частини. Це сильно відіб’ється і в плані комфорту, оскільки будуть чітко відчуватися все нерівності дорожнього полотна.

Майже всі виробники мають в своїй модельній лінійці спеціальні шини «ранфлет».

Вони сильно спрощують роботу водіям при пошкодженні, однак і мають безліч негативних сторін, які стосуються дорожнечі їх застосування. На певні марки автомобілів встановлюються в базі.

Для застосування на непідготовленій автомобілі необхідна наявність спеціальних систем і зміна конструкції підвіски.

статті

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технології

Особлива конструкція шини з технологією RunFlat дозволяє проїхати з проколом в колесі від 50 до 150 км в залежності від завантаженості автомобіля. Швидкість руху в даному випадку повинна бути не більше 80 км / ч. RanFlat дає можливість доїхати до шиномонтажу для ремонту і уникнути складної і небезпечної зміни колеса серед потоку машин.

В результаті шини Run-Flat володіють наступними перевагами :

  1. При різкій втраті тиску в шині ви не втрачаєте контроль над автомобілем
  2. Немає необхідності в запасному колесі
  3. Не потрібно самому міняти пошкоджене колесо

Однак існують і мінуси у технології Run-Flat:

  1. Через особливої ​​конструкції демонтажу такої шини потрібна особлива шиномонтажне обладнання, яке знайдеться далеко не в кожній майстерні, особливо далеко від великого міста.
  2. Про проколі шин RunFlat можна дізнатися занадто пізно, тому в цілях безпеки покришки RunFlat можуть встановлюватися тільки на автомобілях з системою ESP і датчиком тиску повітря в шинах.
  3. Шини з даною технологією не підлягають серйозному ремонту. Корд неминуче деформується при поїздках на спущеному колесі. У будь-якому випадку відремонтувати можна буде виключно зовнішню частину протектора.
  4. Негативно може позначатися збільшена вага колеса, який впливає на довговічність деталей підвіски, комфорт, а також динамічні характеристики автомобіля.

Різні виробники використовують різні позначення, що свідчать про використання технології Run-flat: Bridgestone – RFT; Goodyear – RunOnFlat; Michelin – ZP; Continental – SSR; Dunlop – ROF; Yokohama – ZPS; Nokian – Flat Run; Pirelli – Run Flat; Bmw -RSC (RunFlat System Component).

Існує 3 основні різновиди шин Run-Flat .

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технології

Шини Run-Flat з посиленими боковинами

У таких шин більш жорсткі і потовщені боковини в порівнянні зі звичайними шинами. Наявність спеціального підтримуючого компонента дозволяє спущеною шині витримувати вагу автомобіля і не осідати навіть без необхідного тиску всередині. Рух на спущеному колесі супроводжується нагріванням шини. Для запобігання нагріву в конструкції шини використовується особливий термостійкий склад гуми.Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технології

Шини Run-Flat з підтримуючим кільцем

У цій моделі шин Run-flat є внутрішнє кільце підтримки, яке розташоване по колу диска. При втраті тиску в шині, автомобіль спирається на підтримуючу кільце. Дані шини отлічются складність монтажу-демонтажу, що вимагає спеціального обладнання. Також для використання таких шин, потрібні спеціальні литі диски. З огляду на низький попит виробництво шин за цією технологією з 2007 року призупинено.Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технології

«Самолечащіеся» шини Run-flat

Найбільш доступна для споживачів технологія. У таких шин немає бічних підсилювачів і опорних кілець, вони мають ту ж структурою і жорсткістю, що і звичайна гума. Дана технологія передбачає утримання всередині колеса додаткового шару з герметизуючого матеріалу (поліаміду), який забезпечує герметизацію невеликого отвори (до 5 мм) при його виникненні.Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технології

Шини Runflat: що це таке і в чому їх особливості

«Їзда на спущеною» – так з англійської можна перекласти «runflat».

А позначається такою абревіатурою особливий вид шин, при експлуатації яких автомобіль може продовжувати рух навіть зі спущеним колесом.

Технологія runflat реалізується за трьома напрямками: несучі, що підтримують і самогерметизуючі шини. У статті розглянемо кожне з цих напрямків, а також відміну гуми ранфлет від звичаю.

Несучі шини runflat

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технологіїПорівняння стандартної шини з Run Flat

Несучі шини являють собою посилене бортове колесо, каркас і боковину. За рахунок цієї технології при втраті тиску шина все одно утримується на диску, а також забезпечується необхідне зчеплення з дорогою.

При русі на спущеному колесі шина нагрівається. Для усунення нагріву гума має особливий термостійкий склад. Також для поліпшення охолодження на боковині шини виконані спеціальні ребра.Оні також збільшують площу поверхні шини.

Несучі шини називають також шинами нульового тиску, а їх експлуатація можлива тільки при наявності в автомобілі систем контролю курсової стійкості і тиску в шинах.

Підтримують шини ранфлет

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технологіїПідтримують шини runflat

Підтримують шини являють собою звичайні шини. Відмінність лише в тому, що на обід колеса посаджено еластичне кільце, за рахунок якого досягається підтримуючий ефект.

На підтримує колесо автомобіль спирається при втраті тиску в шині.

самогерметизуючі шини

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технологіїРізні системи Run Flat

Цей вид шин всередині містить додатковий шар з герметизованого матеріалу. Цей шар забезпечує усунення невеликого отвору в разі його виникнення. Навіть якщо колючий предмет покинув шину, отвір буде затягнуто, а автомобіль зможе рухатися при проколі шини без зупинки.

Позначення runflat на шині

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технологіїПозначення на шині

Різні виробники по-різному називають і позначають шини ранфлет. ZPS, RFT, ZP, SSR, Run Flat, Flat Run, RunOnFlat, ROF, RSC – такі маркування можна зустріти на шинах цієї технології.

Відмінність шин ранфлет від звичайних

Розглянемо найбільш популярний тип ранфлет – з посиленими боковинами. При проколі звичайної шини гума прогинається під вагою транспортного засобу. Подальший рух стає неможливим. Потрібно або викликати евакуатор, або ставити запасне колесо на місці.

  Функції та різновиди ланцюгів протиковзання на колеса

Посилені боковини шин run flat не дають їй зіскочити з диска і можуть утримати вагу автомобіля. Це дозволить без проблем доїхати до найближчого шиномонтажу і не піклуватися про наявність запасного колеса.

З вищесказаного можна зробити висновок, що головна відмінність гуми runflat від звичайної – товщина боковини.

Переваги та недоліки шин ранфлет

Про головну перевагу шин ранфлет – можливість продовження руху при «пробитому колесі» – вже було сказано раніше. Але ця технологія не позбавлена ​​і недоліків. До них і звернемося:

  1. Спущене колесо – це не щире колесо, тому рухатися на ньому тривалий час і на високій швидкості не вийде. Така шина дає фору звичайної тільки в наданні можливості дістатися до автосервісу.
  2. Конструкція шин ранфлет вимагає особливого устаткування, а для її заміни необхідні спеціальні пристосування. Останні є не в кожному автосервісі і шиномонтажі.
  3. Як вже було сказано вище, використання таких шин можливо не на всіх машинах. Прокол колеса без засобів контролю виявити досить складно. З цим справляється система контролю тиску. І це є швидше перевагою, ніж недоліком, тому що несвоєчасне виявлення спущеного колеса може призвести до сумних наслідків.
  4. При поганих дорожніх умовах таким шинам притаманні погіршення керованості і збільшена вібрація. Краще якщо при експлуатації шин ранфлет автомобіль буде оснащений підвіскою, здатною адаптуватися до таких умов.
  5. Шини технології runflat практично не підлягають ремонту. У процесі руху при зниженому тиску в колесах відбувається деформація корду, який становить основу таких шин.
  6. Шина ранфлет має збільшений вага, що призводить до збільшення непідресореної маси. А це, в свою чергу, погіршує керованість і динамічні характеристики.
  7. Вартість шин рафлет вище звичайних.

підводимо підсумки

Отже, що таке шини runflat, ми з’ясували. Тепер вибір за вами. Якщо ціна для вас не проблема, а можливість продовжувати рух при спущеному колесі знаходиться в пріоритеті, то такі шини – ваш варіант. В іншому випадку краще їздити на звичайних.

( 6

Самонесучі шини та технологія RunFlat – корисно або марна трата грошей?

На жаль, у сучасних пневматичних шин, які ми бачимо щодня на дорогах, є великий недолік – схильність падіння тиску через розгерметизацію. Інженери знайшли вихід із ситуації – шини з технологією RUN FLAT. Наведемо приклади шин для літньої експлуатації.

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технології

Визначення самоутримних шин

Самонесучі шини – це покришки, на яких можна продовжувати рух навіть при повній відсутності тиску в них. Дослівно – вони продовжують «нести себе» самі навіть після втрати тиску. Це стало можливим завдяки жорсткому гумовому обода в конструкції – він витримує навантаження (як динамічні, так і статичні) аналогічні тим, які здатне витримати подкаченний колесо.

Таке колесо не здувається при проколі, борт поступово відходить від диска, боковина сплющується, але гума залишається на диску. Навіть якщо тиск в покришці повністю пропаде, шина RunFlat ще дуже довго буде нормально триматися на колісному диску.

Такі шини іменуються як RunFlat. Одну і ту ж технологію RunFlat кожен виробник позначає по-різному, безсистемно. Наприклад, у Michelin це буде абревіатура «ZR», у Yokohama – «ZPS», у Continental – «SSR», Bridgestone – «RFT» і т.д.

важливо

Також почитайте: що дають шини з арамідних покриттям

Ідея створення таких покришок не нова. Ще в тридцятих роках минулого століття колеса з жорсткою боковиною застосовувалися на лімузинах і автомобілях служби інкасації. Однак, по-справжньому цікавою подібна конструкція шини стала лише в кінці 90-х років.

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технології

Верхній малюнок – звичайна шина, нижній – за технологією Runflat

Здавалося б, немає нічого складного в тому, щоб впровадити жорстку боковину в покришку. Але, вже на цьому етапі було виявлено проблеми з комфортом і стійкістю автомобіля.

Після докладання спільних зусиль відразу декількох шинних концернів вдалося створити особливий матеріал обода, при якому покришка забезпечувала оптимальні експлуатаційні характеристики і мало чим відрізнялася від стандартної пневмошіни.

особливості експлуатації

Якщо думаєте, що такі шини вирішать безліч проблем, то не поспішайте радіти. Наявність таких шин ще не означає повну безтурботність водія. Так, проколів можна не боятися, так, «запаску» можна не возити.

Але пересуватися на такий пробитою шині зазвичай можна на швидкості понад 80 км / год і на відстань не більше 80 км.

І якщо в місті за таку відстань не проблема знайти пристойний шиномонтаж, то на деяких російських трасах за такий кілометраж (і навіть більше) можна не знайти місця, де вам усунуть прокол.

Наступною особливістю є сама конструкція боковини. Вірніше, її зайва жорсткість, яка крім гідності є і недоліком.

Вся справа в тому, то для монтажу RunFlat потрібне спеціалізоване обладнання.

Якщо ж використовувати звичайний верстат, то потрібно докласти набагато більше зусиль і спритності щоб одягнути шину на диск, що зробить далеко не кожен шиномонтажник. Багато хто навіть не захочуть братися за таку роботу.

Як не дивно, але здатність шини довгий час котитися без тиску одночасно є і її слабким місцем. Вся справа в тому, що водій не помічає позаштатної ситуації, і продовжує «поливати» як ні в чому не бувало, тоді, як на звичайному колесі машину почало б вести в сторону.

Порада

Зрозуміти, що пора звернутися на шиномонтаж, можна дуже нескоро, можливо тоді, коли ситуація вже стане критичною, і шина стане не придатною для подальшої експлуатації. Саме тому важливою умовою установки шин RunFlat є наявність датчиків тиску повітря в колесах вашого автомобіля . Не рекомендується установка даних шин при їх відсутності.

Також не варто використовувати на різних осях машини звичайні шини і шини RunFlat через велику різницю в жорсткості гуми.

переваги

Основна перевага подібних покришок полягає в зручності експлуатації.

При проколі не потрібно міняти колесо на запасне або користуватися ремонтним комплектом (герметиком / джгутом), а ще якусь відстань можна спокійно рухатися.

Якщо бути точним – допустимо проїхати зі спущеним самонесучим колесом близько 80 кілометрів при швидкості не більше 80 кілометрів на годину. Крім зручності є ще ряд плюсів:

  • Стійкість до ударів від дорожніх нерівностей і бордюрів. Жорсткий обід стійкий до негативного механічного впливу.
  • Невеликий ризик разбортірованія покришки від їзди з великою швидкістю або від проколу.

недоліки

На жаль, RunFlat має чимало слабких сторін:

  • Неможливість ремонту такого колеса.
  • Чи не кожен сервіс візьметься бортіровать самонесучу шину на колісний диск через відсутність спеціального обладнання.
  • Рух не рекомендовано при одночасному проколі відразу двох коліс RunFlat. Тому, запасне колесо все ж доведеться возити в багажнику.
  • Високий рівень шуму і знижений їздовий комфорт щодо шин зі звичайною конструкцією.
  • Великий опір коченню, що призводить до підвищеної витрати палива.
  • Велика маса покришок.
  • Жорсткий обід шини створює додаткове навантаження на підвіску і елементи рульового управління.
  • При установці таких коліс обов’язкова установка датчиків тиску в шинах.

Що пропонують виробники

Фірмова технологія від Мішлен називається Zero Pressure (скорочено – ZP). Саме така абревіатура буде нанесена на шини цього виробника, які дозволять автомобілю пересуватися навіть в разі проколу, при якому повністю впаде тиск в колесі. Шини з посиленими боковинами, інноваційним бортовим кільцем представлені в різних серіях. Найпопулярніші з літніх:

  • Michelin Primacy HP,
  • Michelin Pilot Alpin PA2,
  • Michelin Pilot Sport PS2.

Шини Michelin ZP встановлюються на конвеєрі на такі авто, як БМВ, Кадиллак, Додж, Мерседес і інші, оснащені системою контролю тиску в шинах TMPS.

Особливістю даних покришок є можливість тільки одноразового їх ремонту в спеціалізованому сервісному центрі. На деякі шини може бути нанесений напис про те, що дана покришка взагалі неремонтоздатність.

У цього виробника теж є шини, виготовлені за технологією RunFlat. Навіть при повній втрати тиску на таких покришках автомобіль може пересуватися на пристойну відстань і на досить високій швидкості. Позначається така продукція ROF, що розшифровується, як Run On Flat.

Найбільш популярні літні лінійки:

  • Goodyear Eagle F1 GSD3,
  • Goodyear Excellence.

У цього виробника подібні шини мають позначення RFT. Літню лінійку представляють:

  • Bridgestone Dueler H / P Sport,
  • Bridgestone Potenza RE050.

Система RunFlat від Continental носить назву Self-Supporting Runflat (скорочено – SSR). Особливістю даних шин є наявність в боковинах підсилювача з каучуку, який утримує вагу автомобіля при втраті тиску в колесі.

Шини встановлюються переважно на автомобілі преміум-класу і спорткари. Літня лінійка представлена:

  • Continental ContiSportContact 3,
  • Continental ContiPremiumContact.

Продукція від цього виробника, що дозволяє обходитися без запасного колеса, має позначення ROF. Головною їх особливістю є можливість установки на колісний диск з будь-яким обідом. Типовим представником цієї лінійки є шини Dunlop SP Sport MAXX.

Відомий фінський виробник також має в своєму арсеналі подібні шини. Правда, більшість з них – зимові. Серед літніх можна відзначити Nokian Hakka Z, на яких можна пересуватися на швидкості до 150 км / ч навіть з нульовим тиском, що є найкращим показником в даному класі.

Італійці також не відстають від конкурентів, пропонуючи широкий асортимент шин RunFlat радіусом від 15 до 20 дюймів. До речі, вони перші розробили шини Ран Флет для позашляховиків. Найбільш популярна свіжа річна модель – Pirelli Cinturato P7.

Корейський виробник додає в свої RunFlat шини інноваційний запатентований компонент, здатний збільшити термостійкість гуми і застосовує для їх виробництва екологічний новітній корд на тканинній основі – Ліоцель. Технологія зветься XRP. Типовий річний представник – Kumho Ecsta SPT KU31.

Цей виробник використовує не найпоширенішу технологію для своїх RunFlat покришок – в боковинах шини встановлено кілька шарів гуми і жароміцний корд, який дозволить деформуватися шині навіть при повній втраті тиску. Якість цієї продукції заслуговує найвищих похвал. Типовий представник літньої лінійки – Hankook Ventus S1 evo 2.

Їх технологія RunFlat носить назву Zero Pressure System (скорочено – ZPS). Посилена дріт в бортах і укріплена боковина утримують шину на ободі навіть в самій екстремальній ситуації і без тиску. Популярна річна модель – Yokohama Advan V103 ZPS.

підсумок

Самонесучі шини зручні в експлуатації, але їх придбання обійдеться в чималу суму. До того ж, за своїми властивостями вони багато в чому поступаються звичайним шинам. Це хороший варіант для міської експлуатації, але в тривалому подорожі RunFlаt марні.

Шини RunFlat: особливості новомодної технології

Боротьба за більшу кількість вільного простору в салоні, поява складних конструкцій підвіски і бажання позбавити водія від зайвих проблем з заміною коліс привели до появи революційної технології під назвою RunFlat. Вітчизняні автолюбителі як тільки ці покришки не називають, і ран Флат, і ранфлет, і ран флет, але їх суть і призначення від такого всілякого «перекручення» не змінюється. Ця гума дійсно стійка до проколів.

Сама технологія працює на основі концепції посилення боковин покришки. Звичайна шина при проколі просто здувається, а ось «героїні нашої статті» осідають під вагою машини, їх борту поступово відходять від диска, і сплющуються боковини. Вони здатні утримати проколоту покришку навіть при повній втраті тиску на диску досить тривалий час.

Особливості та правила експлуатації шин RunFlat

Однак не варто занадто сильно спокушатися. Так, на перший погляд все просто чудово, так як шини RunFlat дозволяють продовжити поїздку навіть при серйозних пошкодженнях, але є певні обмеження.

В першу чергу, це швидкість. Вона не повинна, в середньому, перевищувати 80 км / год. Другим моментом є відстань, яку здатний проїхати авто на пошкодженій гумі з цієї новомодної технологією. Межа – 80 км.

Зрозуміло, наявність таких шин дозволяє на якийсь час забути про “запаски” і про проблеми з заміною коліс, так як можна спокійно доїхати до найближчого монтажу. Тільки враховуйте, що на деяких трасах відсутній навіть в радіусі 80 км більше менш звична «шиномонтажках».

Зверніть увагу

Як говорилося вище, фундаментом технології «ран флет» є посилення боковин шини.

Іншими словами, ці покришки зажадають в тих же сервісах спеціального обладнання як для монтажу, так і для демонтажу шини.

Зрозуміло, не кожна майстерня може похвалитися наявністю такого обладнання, а за допомогою звичайного верстата ця операція зажадає незвичайною спритності та кмітливості від співробітника сервісу.

Ще одне слабке місце шин Run Flat криється в їх перевазі. Парадоксально, чи не так? Справа в тому, що про прокол покришки вашого автомобіля дуже важко дізнатися за манерою поведінки автомобіля на дорозі. Ця технологія продовжить впевнено «тримати машину» після проколу, і Ви навіть можете не помітити новоспечений дефект.

Простіше кажучи, поведінка більшості подібних якісних шин в пробитому і звичному стані практично ідентично. Це добре і погано одночасно, тому обов’язковим умовам для застосування шин «ран флет» є оснащеність транспортного засобу системою, яка контролює тиск в колесах.

З цієї самої причини не слід застосовувати такі покришки на машинах, в яких їх установка не передбачалася підприємством-виробником.

Ще одне важливе правило. Жорсткість шин RunFlat і звичайної гуми різниться, тому не варто «взувати» ваш автомобіль в вироби різних типів і від різних виробників.

Плутанина в позначеннях

Тепер скажемо пару слів про них. Виробники таких шин використовують різні форми позначень (практично, як заманеться), тобто певної системи ви не знайдете. Наприклад, фірма Michelin використовує абревіатуру ZP, Continental – SSR, Yokohama – ZPS, Bridgestone – RFT, а далі в тому ж дусі.

Давайте конкретніше зупинимося на виробниках шин, особливості їх продукції і її позначенні:

«Самонесучі шини» від Michelin

Фірмовою технологією Michelin ZP (Zero Pressure) оснащені спеціальні шини, які дозволяють транспортному засобу продовжувати рух навіть в разі серйозної втрати тиску в них.

Дані покришки мають посилені боковини, інноваційну зону бортового кільця і ​​представлені в різних серіях цього виробника.

Наприклад, в Michelin Primacy HP, Michelin Pilot Alpin PA2, Michelin Pilot Sport PS2.

важливо

Продукція Michelin підходить для автомобілів BMW 1-й 3-Series, Cadillac, Dodge, а також Mercedes. Всі перераховані вище машини оснащені спеціальною системою, яка контролює тиск. Про проколі шини RunFlat від виробника Michelin водій зможе дізнатися, помітивши застережливий індикатор на приладовій панелі в салоні.

Примітно, що покришки Michelin ZP можна відремонтувати тільки один раз в професійному шинному центрі. Однак вони не підлягають відновленню, якщо на їх боковині є спеціальне маркування про те, що шину можна відремонтувати.

Goodyear ROF: особливості шин

Іменитий виробник шин Goodyear також має свою серію продукції з новомодної технологією RunFlat. Ці покришки мають додатковим властивістю.

Справа в тому, що навіть при повній втраті тиску в шинах, автомобіль, «взутий» в Goodyear ROF, зможе продовжити рух, розвиваючи пристойну швидкість на тривалому відрізку траси.

Сама абревіатура розшифровується просто – RunOnFlat.

Шини виробника Goodyear в обов’язковому порядку повинні нести індекс навантаження, рівний мінімальному значенню, зазначеному в документації на транспортний засіб.

Будь-яка з покришок цієї фірми з технологією RunOnFlat може бути замінена тільки на виріб ідентичного типу, індексу швидкості, а також розміру. Іншими словами, в ім’я безпеки не варто експериментувати з асортиментом. Для зими: Goodyear Ultra Grip Extreme, Goodyear Ultra Grip. Для літа: Goodyear Eagle F1 GSD3, Goodyear Excellence.

Bridgestone RFT: нехай буде веселе в дорозі!

Машина, на якій встановлена ​​гума Bridgestone RFT, без зусиль зможе доїхати після проколу або серйозної деформації шини до найближчого сервісу.

Це дозволяє водієві транспортного засобу не турбуватися про необхідність заміни покришки власними силами в невідповідний час і наявності «запаски», що може позитивно позначитися на збільшенні простору в багажнику.

З літніх покришок: Bridgestone Dueler H / P Sport, Bridgestone Potenza RE050.

Що собою являють покришки Continental SSR?

Повне позначення системи SSR від компанії Continental – Self-Supporting Runflat. Головна особливість шин, заснованих на ній, полягає в наявності в бічних стінках каучукового підсилювача, який тримає на собі вагу машини при втраті тиску.

Обов’язковою умовою для установки Continental SSR є наявність в автомобілі системи моніторингу за рівнем тиску в шинах під назвою TPMS.

В основному ця гума застосовуються на легкових авто «люкс-класу» і спортивних автомобілях. Примітно, що шини Continental SSR пропонуються як в зимових, так і в літніх варіантах.

Порада

Якщо ви прихильник шипів, тоді для вас Continental ContiIceContact, Continental ContiWinterViking 2. Якщо в холодну пору року ви віддаєте перевагу липучки, то погляньте на Continental ContiVikingContact 3, Continental 4x4WinterContact.

Літнім варіантом можуть бути Continental ContiSportContact 3, Continental ContiPremiumContact.

Dunlop ROF: універсальна продукція

Технологія ROF від компанії Dunlop дозволяє водієві продовжити свою поїздку навіть в разі повної втрати тиску в шинах, забезпечуючи автомобіль прийнятним управлінням, прискоренням і гальмуванням. Спеціальна посилена конструкція покришок Dunlop SP Sport MAXX з технологією ранфлет допомагає уникнути повного пошкодження колеса, викликаного значними навантаженнями.

Головна особливість продукції від Dunlop полягає в тому, що ROF-шини можна сміливо встановлювати на будь-яку машину зі стандартним ободом.

Nokian RunFlat: «королі» зими

Зимові шини від компанії Nokian з технологією RunFlat можна вважати одними з кращих в своєму класі.

Виробник проводив безліч всебічних тестів, де випробував свою продукцію в суворих умовах при ожеледі, низьких температурах і снігу.

Крім того, на цих покришках з нульовим рівнем тиску можна проїхати близько 150 км. Влітку, скажімо на покришках Nokian Hakka Z, і поготів. До слова, це один з кращих показників серед конкурентів.

Для того, щоб шини Nokian Run Flat правильно «відпрацювали» в разі проколу, вони повинні бути встановлені на машини з системою виміру тиску в шинах і антізаносной системою (ESP). Зимовими супутниками можна вибрати шипасті Nokian Hakkapeliitta 7, Nokian Hakkapeliitta SUV 5 або фрикційні Nokian Hakkapeliitta R, Nokian WR G2 SUV.

Pirelli RunFlat: «самовідтворюваними шини»

У сімействі шин з технологією RunFlat від фірми Pirelli можна знайти безліч виробів різних розмірів (від звичайних 15 “до 20-дюймових представників класу« ультра-преміум »), які підійдуть для різних типів машин. Також можна вибирати з зимових, літніх і всесезонних варіантів.

Вся гума від Pirelli створюється на основі фірмової автоматизованої системи MIRS, що виключає можливість випуску неякісної продукції.

Зверніть увагу

До речі, саме ця компанія розробила перші покришки «ран флет» для позашляховиків.

Взимку, на своєму спортивному автомобілі, ви будете в безпеці на Pirelli Winter 240 Sottozero. Позашляховик відчує всю красу на Pirelli Scorpion Ice & Snow. А влітку побалуйте себе новинкою Pirelli Cinturato P7.

Kumho XRP: сміливі рішення

До складу RunFlat-продукції від компанії Kumho включений особливий компонент, який збільшує термостійкість шин, а також тримає на безпечному рівні їх «роботу» після проколів. Крім того, виробник застосовує екологічний чистий і, в певному сенсі, революційний тканинний корд – Ліоцель.

Фірмова технологія XRP (в розшифровці – eXtended Runflat Performance) дозволяє продовжувати рух на пошкоджених шинах без будь-якої втрати в надійності руху і рівень комфорту.

При розробці таких покришок як: Kumho I`Zen Wis KW19, Kumho Ecsta SPT KU31, компанія ставила найвищою метою домогтися найвищого комфорту руху, тому водій за умови їх установки потребуватиме спеціальних системах, що попереджають про зниження тиску в шинах.

Hankook ROF: і проколи не страшні

Технологія посилених покришок, що застосовується компанією Hankook, можливо, не має такого широкого розповсюдження на ринку. Однак якість їх «антипрокольной» шин знаходиться на стабільно високому рівні.

У бічних частинах своєї продукції (напр. Hankook Ventus S1 Evo K107) південнокорейці встановлюють кілька шарів гуми з жароміцних кордом, що не приводить, навіть при повній втраті тиску, до серйозної деформації покришки.

Yokohama ZPS: щоб не втрачати час

Сімейство шин Yokohama з технологією Zero Pressure System (ZPS) також заслуговує на увагу у покупців. Спеціально укріплена боковина покришки Yokohama Advan V103 ZPS і посилена бортова дріт не дозволяють їй навіть в екстремальних ситуаціях зійти з обода. Це дуже якісна гума, що забезпечує автомобіль можливістю продовжити рух з мінімальним тиском в шинах.

На закінчення

Повірте, що в усьому цьому різноманітті заплутатися дуже легко, тому найкраще при виборі звернутися до фахівців. Співробітники www.best-tyres.ru допоможуть розібратися Вам, що до чого. На нашому сайті представлений величезний вибір шин на основі цієї революційної технології.

Що значить run flat на шинах?  Розбираємося в технології

Що таке Run Flat – Група РЛД

На російську мову RunFlat перекладається як «плоска їзда» або їзда на спущеною шині. Виробники шин використовують різні позначення технології Run Flat (приклад: Goodyear RunOnFlat (EMT), Bridgestone RFT, Michelin ZP, Continental SSR, Pirelli Run Flat, Dunlop RunOnFlat (DSST), Nokian Flat Run, Hankook HRS, Yokohama ZPS)

Як працює технологія шини RunFlat

Технологія Run Flat заснована на концепції посилених боковин шини.

Коли звичайна шина здувається, вона просто осідає під вагою автомобіля, борти відходять від диска і боковини сплющуються на дорогу Вага повністю знищує шину за кілька кілометрів.

Посилені боковини шин Run Flat утримують шину на диску і успішно тримають вагу автомобіля після проколу і повної втрати тиску. При цьому всі динамічні системи безпеки автомобіля, такі як ABS, DSC, CBC і т.д. залишаються активними.

Максимальна відстань на спущеному колесі залежить від рекомендація виробника шин, дорожніх умов і завантаження автомобіля (в середньому 80 км) Максимальна швидкість автомобіля 80 км / год.

На шинах з технологією Run Flat зустрічається маркування RSC . Дана абревіатура означає RunFlat System Component – єдине позначення для всіх RunFlat шин встановлюваних на автомобілі BMW, MINI і ROLLS-ROYCE.

Так само існує маркування MOE – Mercedes Original Extended, позначення для всіх RunFlat шин встановлюваних на автомобілі MERCEDES-BENZ, і AOE – Audi Original Extended, позначення для всіх RunFlat шин встановлюваних на автомобілі AUDI.

Основні відмінності шин RunFlat від звичайних:

  • посилене широке бортове кільце
  • теплостійкий основний склад гуми
  • посилений теплостійкий склад гуми боковини
  • конструкція каркаса (наявність підсилювачів)

До необхідних умов для експлуатації шин можна віднести наступні:

  • наявність системи контролю тиску в шинах (TPMS, RDC, RPA)
  • наявність системи курсової стійкості (ESP)

Без встановленої системи контролю тиску в шинах, експлуатація шин RunFlat стає вкрай небезпечною, т.к водій може не відчути втрату тиску в шині і продовжувати рух без обмеження швидкості, роблячи різкі повороти і маневри.

Всі виробники шин з технологією Run Flat допускають їх установку на стандартні диски. Крім цього, всі виробники шин з технологією Run Flat дозволяють щосезону міняти шини без будь-яких негативних наслідків для самих шин або дисків.

Для проведення шиномонтажних робіт досить шиномонтажника необхідної кваліфікації і сучасного обладнання оснащеного «третьої рукою» (Easymont). Всі центри РЛД мають необхідне обладнання для проведення шиномонтажних робіт для шин з технологією RUNFLAT.

Підводячи підсумок розглянемо переваги і недоліки шин з технологією RunFlat

Переваги шин RunFlat

  • безпеку руху при проколі (порізі)
  • мобільність і економія часу
  • поліпшені кермові реакції
  • відсутність запасного колеса (економія місця)

Недоліки шин Run Flat

  • невелике зниження рівня комфорту (трохи жорсткіші шини в порівнянні зі звичайними)
  • ціна (дорожче звичайних шин на 15-25%)

Нагадуємо, що у всіх центрах РЛД надається послуга по ремонту бічних пошкоджень шин, в тому числі шин з технологією RUNFLAT.

Використовуваний нами спосіб ремонту шин заснований на повне відновлення корду з наступною вулканізацією пошкодженої ділянки без використання традиційних латок.

В результаті даного ремонту шин відбувається повне усунення грижі або бокового порізу, шина балансується так само як нова і надалі експлуатується без будь-яких обмежень.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…