Інжекторний силовий агрегат, який встановлений на ВАЗ 2115, має електронним блоком управління. З метою регулювання функціонування двигуна електроніка постійно відстежує зміни, якими супроводжується його робота. Для цього застосовуються датчики. Про це далі в статті.

Панель датчиків ВАЗ 2115

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

Панель датчиків ВАЗ 2115 включає в себе наступні прилади:

  • Спідометр. Показує водієві поточну швидкість руху ТЗ. Спідометр отримує відомості про швидкість автомобіля завдяки датчику, який знаходиться на КПП.
  • Тахометр. Розташований зліва від спідометра. Є електронним пристроєм, які отримують сигнали від БК і відображає поточні обороти коленвала.
  • Покажчик рівня палива. Знаходиться праворуч від спідометра. Показує кількість палива в баку.
  • Покажчик рівня ОЖ. Повідомляє про температуру охолоджуючої рідини. Покажчик знаходиться зліва від тахометра. Інформація надходить з відповідного датчика.

Схема датчиків ВАЗ 2115

Датчики на ВАЗ 2115 розташовані в такий спосіб:

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

  1. Датчик фаз.
  2. Датчик температури ОЖ.
  3. Датчик детонації.
  4. Датчик тиску масла.
  5. Кисневий датчик.
  6. Датчик положення коленвала.
  7. Датчик швидкості.
  8. Датчик холостого ходу.
  9. ДМРВ.
  10. Датчик рівня палива.
  11. Датчик рівня бензину.
  12. Датчик рівня тосола.
  13. Датчик положення дросельної заслінки.

Датчик температури ВАЗ 2115

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

ДТОЖ відрізняється простотою конструкції і довговічністю. Єдиною його завданням є відстеження змін температури ОЖ. Електронний блок використовує інформацію, отриману від датчика, щоб регулювати частоту оборотів коленвала і співвідношення суміші повітря і палива, а також щоб підбирати кут випередження запалювання.

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

Датчик холостого ходу ВАЗ 2115

Датчик холостого ходу є не тільки приладом для зчитування показників, а й регулюючим пристроєм, яке безпосередньо впливає на роботу мотора на холостому ходу.

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

Цей агрегат має електроприводом, а також конічної голкою, що входить всередину дросельного патрубка. В умовах холостих обертів ДХХ змінює положення голки, закриваючи або відкриваючи патрубок, ніж регулює кількість повітря, яке подається в дросельний вузол.

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

Датчик швидкості ВАЗ 2115

Відомості про поточну швидкість автомобіля датчик швидкості передає шляхом імпульсних сигналів. Залежно від частоти надходження даних сигналів електронний блок визначає швидкість ТЗ.

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

Отримана інформація застосовується для регулювання обертів двигуна на холостому ходу. При поломці датчика швидкості істотно підвищується витрата палива на холостому ходу, не працює спідометр і падає тяга двигуна.

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і порадиРоз’єм датчика швидкості

Датчик масла ВАЗ 2115

Датчик тиску масла покликаний повідомляти автомобілісту про поломки в масляній системі. Точніше, він фіксує, що в системі впав тиск, повідомляючи про це автовласникові через лампу аварійного тиску, яка знаходиться в салоні на панелі приладів.

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

Датчик коленвала ВАЗ 2115

ДКПВ – це пристрій, який подає в електронний блок відомості про становище клонували. Від роботи даного вузла залежить коректне функціонування форсунок інжекторного мотора, системи запалювання і системи подачі паливної суміші.

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

Це пристрій нерідко називають датчиком синхронізації, оскільки на основі отриманих від ДКПВ даних електронний блок визначає момент вприскування палива в циліндри силового агрегату.

При поломці даного датчика в «мізки» автомобіля будуть подаватися некоректні відомості і силовий агрегат втратить свою працездатність, так як в системі подачі пального відбуватимуться збої, а форсунки не зможуть коректно функціонувати.

Знаходиться ДКПВ поблизу распредвала, неподалік ременя генератора.

Датчик повітря ВАЗ 2115

Завдяки отриманій з ДМРВ інформації електронний блок регулює оптимальне співвідношення газу і бензину в паливній суміші, яка подається в форсунки двигуна.

Якщо пристрій не працює належним чином, горюча суміш не буде відповідати вимогам поточного режиму функціонування двигуна, що тягне за собою зменшення потужності і погіршення динаміки, а також збільшена витрата палива.

Датчик палива ВАЗ 2115

Датчик рівня палива призначений для контролю рівня палива в баку автомобіля. Якщо при запуску мотора ДУТ показує, що бак порожній, а після початку їзди свідчення змінюються, необхідно виконати заміну датчика. Заміна ДУТ також потрібна, якщо прилад не реагує, коли ви заправляєтеся (показує порожній бак).

Датчик детонації ВАЗ 2115

Правильно працюючий датчик детонації є запорукою нормального функціонування двигуна ВАЗ. При його поломки мотор буде троить, а витрата палива збільшиться.

Датчик детонації реагує на вібрації силового агрегату, відомості про яких передаються на електронний блок, що дозволяє ЕБУ підібрати коректний кут випередження запалювання.

Пристрій кріпиться на блоці циліндрів біля вентилятора.

Датчик кисню ВАЗ 2115

Лямбда-зонд, він же кисневий датчик, передає на ЕБУ відомості про кількість вмісту кисню у вихлопних газах. Знаходиться він в приймальному колекторі вихлопної труби, біля резонатора.

Датчик вентилятора ВАЗ 2115

Даний датчик знаходиться в радіаторі грубки. Усередині нього знаходиться спеціальна контактна група. Коли охолоджуюча рідина в радіаторі нагрівається, дана група теж нагрівається і розширюється. І коли це розширення доходить до необхідної межі, контакти замикаються, сигнал передається на проводку і відбувається включення вентилятора.

Датчик фаз ВАЗ 2115

Штекер датчика фаз

Датчик фаз передає в електронний блок відомості про поточний циклі функціонування двигуна: який відкритий клапан і яка фаза газорозподілу в даний момент реалізується.

На підставі отриманих даних електронний блок виконує визначення моменту уприскування палива таким чином, щоб паливо подавалося прямо перед відкриттям впускного клапана.

Пристрій знаходиться на двигуні, біля ГБЦ, недалеко від повітряного фільтра.

Датчик дросельної заслінки ВАЗ 2115

ДПДЗ – один з ключових пристроїв, коректність роботи якого впливає на функціонування паливної системи. Даний датчик передає в «мізки» автомобіля відомості, під яким кутом в поточний момент розташована дросельна заслінка.

Однією з основних характеристик ДПДЗ є частота сигналу. Грунтуючись на зміни частоти сигналу блок управління мотором визначає ступінь натискання на газову педель, що дозволяє «мізках» вибрати найоптимальніший режим охолодження движка і кількість палива, що подається.

Датчик заднього ходу ВАЗ 2115

Єдина функція датчика заднього ходу – включення задніх білих вогнів, коли водій здає назад. Сигнал, який подає датчик на білі вогні, повідомляє іншим учасникам руху, що водій рушає назад або вже рушив і рухається на задньому ходу. А в темний час для вашої зручності ці білі вогні підсвічують шлях назад, повідомляючи іншим про ваші наміри.

Датчики ВАЗ 2115: ознаки несправності РХХ і інших систем двигуна – Авто Мото Спец

Дорога є дорога і будь-яка нештатна ситуація або дрібна поломка може бути вирішена на місці, якщо знати, де встановлені датчики ВАЗ 2115, їх призначення, несправності і способи перевірки.

Перший ВАЗОВСКИЙ інжекторний мотор з’явився якраз на сімействі Самара 2.

Кілька років машина доношувала девяточние карбюраторний мотор, а з 2001 року вся лінійка друге Самар комплектувалася інжекторними восьми- і шестнадцатиклапанного двигунами.

Особливості инжекторной електроніки

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

Починаючи з 2001 року весь модельний ряд Самара-2 комплектувався інжекторними 8- і 16-клапанними двигунами

Незважаючи на те що особливою складністю двигун другого Самари не відрізняється, іноді буває складно розібратися, з’ясувати симптоми і причини некоректної роботи. Особливо коли під рукою тільки тестер і набір ключів. Але можливо все. Тому для усунення несправностей електроніки 2115-й потрібно в першу чергу схематично розібратися в принципі роботи системи управління двигуном.

На відміну від карбюраторних двигунів, абсолютно всі процеси по контролю і регулюванню систем двигуна віддані на відкуп електроніці. Головний елемент керуючої системи – це електронний блок керування двигуном.

Він збирає дані про стан кожного датчика, робить висновки щодо білоруського режиму роботи мотора в реальному часі і регулює кількість палива і повітря, що подається в камеру згоряння, кут випередження запалювання, навіть контролює рівень викиду шкідливих речовин на вихлопі.

За весь час випуску, а це без малого з 1997 по 2012 рік, автомобіль поміняв кілька двигунів і кілька електронних блоків управління – Січень, Бош, Ітелма. Проте набір датчиків на ВАЗ 2115 залишався стабільним і саме вони часто бувають винуватими в багатьох раптових несправності з різними симптомами.

Виняток становить тільки датчик температури зовнішнього повітря, тому його ми залишимо в спокої. На порядку денному – лише найважливіші з них.

Регулятор холостого ходу

Як і в моторах з карбюратором, інжекторний двигун тримає холості оберти з повністю закритою дросельною заслінкою. Це можливо тільки за однієї умови – якщо конструкцією дроселя передбачений обвідний канал, а він зобов’язаний мати змінну пропускну здатність.

Для цього в обвідний повітряний канал корпусу дроселя встановили конічний клапан, який регулює подачу повітря при закритій дросельної заслінки, і назвали його РХХ, регулятор холостого ходу. Він складається з конічного клапана, штока і крокової електромотора.

Залежно від того, на яку обмотку подається імпульс, мотор обертається в одну, або в іншу сторону, тим самим змінюючи пропускну здатність обвідного повітряного каналу. Неодружені або ростуть, або падають в результаті переміщення конічного клапана.

 Датчик холостого ходу на ВАЗ 2115 має каталожний номер 1148300 02.

Відео про регуляторі холостого ходу ВАЗ 2115 – симптоми несправності і заміна

Відсутність холостих обертів, плаваючі холості, не ростуть холості оберти на холодному двигуні.

Як перевірити

Найпоширеніша поломка РХХ – обрив обмоток крокового мотора. Для перевірки обмоток необхідний мультиметр, включений в режимі вимірювання опору. Номінал опору між контактами А-В і С-D в межах 45-80 Ом.

В іншому випадку регулятор вимагає заміни. Нескінченне опір має бути між контактами AD і В-С. Це означає, що обмотки не замикатися між собою. Якщо є опір на цих контактах – датчик змінюють.

Номінальна напруга живлення – від 7,4 до 14,1 В.

датчик синхронізації

Більш часто зустрічається назва – датчик положення коленвала. Вкрай важливий прилад в системі управління.

Справа в тому, що це єдиний датчик, який синхронізує роботу системи упорскування, системи запалювання і газорозподільного механізму, а також багатьох інших периферійних систем.

Зверніть увагу

Блок управління повинен чітко знати в якому стані знаходиться колінвал і, завдяки ДПКВ, відбувається основна синхронізація електроніки і заліза. Прилад встановлено навпроти задає шківа з 58-ю зубами.

Кожен зуб відповідає 6 градусів повороту коленвала, але на заданому шківі два зуба відсутні. Саме цей пропуск і відстежує датчик коленвала ВАЗ, в момент проходження пропуску, він посилає імпульс на ЕБУ, який в свою чергу, видає порцію палива і дає команду системі запалювання на подачу іскри.

симптоми несправності

Відстежити несправність цього датчика за симптомами досить складно, оскільки всі вони можуть свідчити про поломку самих різних датчиків і систем, але основні ознаки несправності будуть вести до нестабільної роботи мотора або ж повної відмови в запуску. Іноді може спостерігатися детонація під навантаженням або раптове падіння потужності.

Як перевірити

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

Датчик положення коленвала – єдиний, який відповідає за синхронізацію роботи системи упорскування, системи запалювання і газорозподільного механізму

Перевірка датчика положення коленвала проводиться виміром опору і перевірки наявності імпульсу. Опір повинен бути в межах 570-740 Ом. Перевіряється між контактами в роз’ємі.

Наявність імпульсу перевірятися елементарно – до висновків датчика під’єднується мультиметр в режимі вимірювання 200мВ, а біля сердечника кілька разів проводять металевим предметом.

Прилад повинен в цей момент зафіксувати стрибок напруги. Якщо цього не відбувається, датчик змінюють.

https://www.youtube.com/watch?v=Ghzz6V5Ht3k

Контрольний зазор між сердечником датчика і задає шківа – 1 мм. Номер – 2112-3847010-04.

датчик фаз

Відповідає за коригування уприскування палива тільки в той циліндр, який знаходиться в такті стиснення, тобто паливо подається тільки через одну форсунку в один циліндр. Орієнтується по распредвали, тому його називають датчик положення распредвала.

Працює за принципом Холла, видаючи електричний імпульс при порушенні магнітного поля. Якщо датчик фаз ВАЗ 2115 виходить з ладу, паливо подається за принципом карбюраторних моторів – відразу в два циліндра. В результаті отримуємо набір несправностей.

симптоми несправності

ДПРВ розташований там же, де знаходиться шестерня распредвала, на голівці блоку. Основний симптом несправності – висока витрата палива і падіння потужності. Крім того, комп’ютер видає помилку 0340 (помилка датчика) або 0343 (завищений рівень імпульсу).

Перевірка

Про несправності ДПРВ можна судити за кодом помилки і палаючої лампі CE, але переконатися в його працездатності можна, перевіривши напруга на клеми харчування А (12 В). Решта клеми не повинні бути під напругою.

датчик дроселя

До 2011 року такими датчиками обладнали всі п’ятнашки, останній рік випуску на автомобіль могла бути встановлена ​​електронна педаль газу, яка виконувала функцію цього пристрою. Датчик положення дросельної заслінки (ДПДЗ) потрібен для точної фіксації кута відкриття дроселя і передачі цієї інформації на блок управління мотором.

Пристрій встановлено на корпусі дроселя і являє собою простий потенціометр з резистивної пластиною і бігунком. Змінюючи опір пластини, ми змінюємо рівень імпульсу, а ЕБУ за показаннями датчика робить висновок про кількість поступаемого в колектор повітря.

Коли заслінка закрита, ЕБУ регулює холості оберти за допомогою регулятора холостого ходу.

З самостійної діагностикою без застосування спеціальної апаратури можуть виникнути складності, оскільки більшість симптомів неробочого приладу характерні і для інших поломок, в тому числі і для втрати компресії в окремих циліндрах. В основному присутні всі ознаки нестабільної роботи мотора, некоректної роботи на перехідних режимах, плавають холості, неадекватна реакція на рух педалі газу. Однак перевірити датчик положення ДЗ досить просто.

Як перевірити

На справний ДПДЗ подається 5 В на плюсовій контакт, мінусовій йде на масу, а третій контакт – для подачі імпульсу на блок управління. Саме на цьому висновку і потрібно перевіряти напругу. Потрібен мультиметр в режимі вимірювання напруги.

При повністю закритому дроселі напруга повинна бути 0,7 В на новому якісному датчику, на літньому – не менше 0,3 В. У міру відкриття заслінки потенціал зростає плавно і без ривків до 4 В. Це максимальне значення при відкритій заслінці. Нерівномірне зростання напруги, невідповідність номіналу на початку і в кінці тесту – це привід замінити датчик.

З 2011 року встановлювали безконтактні пристрої. Вони вдвічі дорожче, але практично не виходили з ладу.

датчик детонації

Простий, але необхідний сканер, розташований на блоці циліндрів між 2 і 3 циліндром. По суті, являє собою п’єзоелемент, що реагує на стуки в кривошипно-шатунного механізму, а стук – це ознака детонації. Як тільки датчик детонації виявляє стукіт, він посилає імпульс на блок управління, а той коригує кут випередження запалювання в сторону більш пізнього.

Несправності і симптоми

Перший і головний симптом – ЕБУ не реагує на детонаційний процес: цокають клапана при зростаючій навантаженні на двигун, чутні металеві удари в моторі, двигун може троіть, найчастіше загоряється Check Engine.

Як перевірити

Датчик детонації перевіряється за допомогою мультиметра, встановленого в режим перевірки напруги з порогом 200 мВ. Якщо датчик має два висновки, щупи мультиметра підключаються до обох, якщо один, то мінус встановлюють на корпус, плюс на висновок.

Тепер досить нанести легкий ніжний удар по робочій поверхні пристрою, при цьому стрілка (або цифри) покаже стрибок напруги. Датчик детонації справний. Якщо він не реагує на постукування, підлягає заміні.

До речі, датчик детонації можна замінити на волговский, такі ж ставлять і на УАЗ.

Датчик температури антифризу

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

Для вимірювання точної температури антифризу і контролю температурних режимів мотора в системі ВАЗ 2115 є ДТОЖ

Служить для контролю температурних режимів мотора, вимірює реальну температуру антифризу. Датчик температури охолоджуючої рідини являє собою найпростіший терморезистор, тобто елемент, що змінює опір синхронно з температурою антифризу. Термістор працює за алгоритмом негативного коефіцієнта, чим вище температура, тим менше опір на виході.

ознаки несправності

Неточна робота покажчика на приборке, не працює покажчик взагалі.

Як перевірити

Датчик температури охолоджуючої рідини можна перевірити за допомогою звичайного тестера, будь-якого приладу для вимірювання температури до 100-130 градусів, ємності з водою. Мультиметр перемикають в режим виміру опору, підключають до висновків ДТОЖ, сам датчик занурюють в посудину з водою.

Посудина нагрівають, при цьому номінальний опір при 5 градусах повинно бути в межах 7280 Ом, при 20 градусах датчик температури охолоджуючої рідини повинен видати 3520 Ом, 40 градусів відповідає 1458 Ом, а при температурі кипіння свідчення не повинні бути вище 90-100 Ом.

Якщо показання приладу не відповідають номіналу, датчик температури ВАЗ 2115 змінюють.

Регулятор потоку повітря (ДМРВ)

Один з найдорожчих сканерів, його поломка вкрай неприємна. Він встановлений в повітряному тракті відразу за фільтром і оцінює кількість повітря, що надходить в колектор. На основі його свідчень ЕБУ дозує паливо, в режимі холостих обертів він пропускає близько 9 літрів на годину, на 3 тисячах оборотів – близько 30 л / год.

Несправності і симптоми

Це один з небагатьох датчиків, які не можуть різко викликати явні ознаки несправності, але з часом можна констатувати високий витрата палива, падіння тяги на низах, провали на високих оборотах, можуть виникнути проблеми з холодним пуском. Може спалахнути лампа СЕ.

Як перевірити

Якщо виникли підозри в коректності роботи ДМРВ, варто зняти клемний роз’єм і запустити мотор. Якщо холості оберти виростуть при цьому більше 1300 об / хв, можливо, що датчик потребує заміни. Цей метод не точний, тому краще використовувати мультиметр і провести прості виміри.

Прилад встановлюють на поріг вимірювання 2 В, плюсової щуп підключають до крайнього правого проводу (найчастіше – жовтий), мінусовій на зелений провід, через один контакт від плюсового. Включають запалювання, двигун не запускають. Мультиметр покаже мінімум 0,9 В, максимум 1,04 В. Останнє значення вже критичне і якщо виміри показали більшу напругу, датчик змінюють.

Буде корисний і зовнішній огляд: якщо на поверхні є масляний наліт, датчик очищають і повторюють перевірку.

Датчик кисню

Залежно від обсягу двигуна, на ВАЗ 2115 може розташовуватися один або два датчика. Лямбда-зонд (він же кисневий датчик) встановлюють в приймальні трубі глушника (в 1600-кубових моторах їх два).

Датчик потрібен для оцінки кількості кисню у вихлопних газах і регуляції пропорцій повітря і палива в робочій суміші. Щоб пристрій працював коректно, керамічний робочий елемент повинен бути прогрітий до 345-360 градусів. Тому в його корпус вбудований нагрівач.

 Датчик кисню ВАЗ подає імпульс на ЕБУ в межах від 0,1 до 0,9 В. У першому випадку суміш вважається бідною, у другому – багатою.

симптоми несправності

Основним сигналом, що говорить про несправному лямбда-зонді, буде повідомлення про помилки. Починаючи з помилки Р0130 і закінчуючи Р0141 по порядку, можна робити висновок про несправності ДК.

Про несправності нагрівального елементу скажуть помилки Р1102 і Р1115. Крім показань бортового комп’ютера про поломку, може сказати підвищена витрата бензину.

У гаражних умовах цей датчик не перевіряють і при фіксації помилок він підлягає заміні.

Датчик швидкості

Вимірювання швидкості на передньопривідних автомобілях ВАЗ ведеться за допомогою електроніки. У ланцюг вимірювання входить датчик швидкості і кроковий електродвигун в спідометрі. ДС розташований у верхній частині КПП і являє собою звичайний датчик Холла – чим швидше обертається вал датчика, тим сильніше відхиляється стрілка спідометра. Номер шестіімпульсного приладу – 2111-3843010.

несправності

Стрілка спідометра показує некоректні дані, може лежати на нулі при русі.

Перевірка працездатності

Перевірити датчик швидкості ВАЗ 2115 досить просто. Стане в нагоді тільки мультиметр і домкрат.

До роз’ємів приводу спідометра підключається мультиметр, на домкраті вивішується переднє колесо, запускається двигун і включається передача. При обертанні валика датчика повинен вироблятися потенціал в межах від 1 до 5 В.

Зростання значення потенціалу при збільшенні частоти обертання повинен бути плавним, без ривків і без затримок. В іншому випадку ДС змінюють.

Датчик тиску масла

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

Коли тиск масла падає, про це сигналізує аварійна лампочка на приборке

Простий пристрій, яке складається з корпусу, вимірювальної мембрани і клем. Датчик тиску масла встановлено в блоці циліндрів і пов’язаний з системою змащення.

Масло під тиском діє на вимірювальну мембрану, в результаті чого напруга на виході змінюється. При критичному значенні тиску датчик тиску масла подає мінімальний сигнал, при цьому ЕБУ включає аварійну лампу.

Це досить серйозний сигнал, тому потрібно терміново перевіряти стан двигуна.

симптоми

Горить аварійна лампа тиску масла.

Як перевірити

Якщо несправний датчик тиску масла, то в системі з тиском все повинно бути в нормі. Перевіряється це за допомогою манометра. Викручують датчик, замість нього ввинчивают манометр і запускають двигун. Прилад повинен показати 0,6-0,7 бар на холостих. В цьому випадку датчик змінюють.

Ніякі неприємності з мотором не зможуть поставити в глухий кут навіть в дорозі, якщо добре знати систему управління двигуном, датчики ВАЗ 2115, їх призначення і несправності.

Призначення і несправності датчиків ВАЗ-2115

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і порадиАвтомобілі зараз в Росії забезпечуються безліччю електронних приладів контролю. У цьому сенсі ВАЗ-2115 не виняток – на ньому встановлені різні датчики. Які їх призначення та можливі несправності, розповідається в даній статті.

У разі якщо в двигуні виникає якась проблема, на панелі приладів в салоні негайно загоряється тривожна лампочка. В ситуації коли несправність малозначна, то вона гасне приблизно через секунду після запуску силового агрегату. Приблизно стільки часу потрібно бортовому комп’ютеру, щоб провести діагностику.

Якщо ж поломка досить серйозна, то ЕБУ сигналізує про це, видаючи ті чи інші коди помилок. так:

  • 2 означає, що проблеми виникли з датчиком рівня палива;
  • 13 – немає відомостей про якість повітря;
  • 14-15 – не контролюється рівень антифризу;
  • 19 – некоректні показники від датчика коленвала;
  • 21-22 – неполадки з дросельною заслінкою;
  • 23-25 ​​- відмовив прилад, що фіксує температуру повітря;
  • 24 – не працює вимірювач швидкості;
  • 33-34 – неполадки в ДМРВ;
  • 35 – збитий регулятор холостого ходу;
  • 43 – поломка датчика детонації;
  • 61 – не подаються дані від приладу, заміряли рівень кисню.

Знання кодів дозволяє швидше розібратися з проблемами.

Ознаки несправності датчика ДМВР ВАЗ-2115

ДПДЗ

Це датчик, що фіксує положення заслінки дроселя. Його показання потрібні для того, щоб бортовий комп’ютер зміг розрахувати:

  • тривалість впорскування пального;
  • кут випередження спрацьовування запалювання;
  • режим роботи всієї силової установки;
  • момент прискорення та ін.

Якщо цей прилад надає, то фіксуються їм відомості заміщаються даними від ДПКВ і ДМРВ. Поломка зазвичай супроводжується нестійкою роботою двигуна.

В автомобілях ВАЗ цей прилад контролю являє собою полімерну плівку з графітовим напиленням. В цілому практика показує, що саме зазначений датчик найчастіше ламається.

Автомобіль в цьому випадку:

  • пересувається ривками;
  • гальмування силовою установкою часто відсутня;
  • є при розгоні «провали».

У той же час лампочка «Перевірте двигун» досить часто не включається. ЕБУ визначає відмову, тільки якщо відбувається коротке замикання, але коли графітові доріжки зношені частково – діагностика ефекту не дає. Повна втрата контакту призводить до того, що холостий хід машини утримується максимум на позначці 1,5 тисячі обертів.

Іноді спостерігається зміна показань цього контролюючого приладу в межах до 5 відсотків, коли газ відпущений. У той же час комп’ютер буде вважати, що водій в повну силу тисне на згадану раніше педаль – в результаті обороти на холостому ходу починають довільно «плавати». З такою проблемою їздити на машині просто небезпечно.

РДТ

Контролює функції регулятора тиску палива. На ВАЗ, як правило, встановлюється механічного типу прилад, який не сполучений з ЕБУ. Отже, поломка системою не визначається. У цьому випадку, як правило, виникають проблеми:

  • щодо запуску двигуна;
  • підвищене споживання пального;
  • зайве вміст СО у вихлопі.

У 2115 він встановлюється на рампу і з’єднаний зворотним відведенням палива з бензобаком, і рукавом з впускати повітряним колектором. Визначити справність цього датчика можна за допомогою манометра, підключеного безпосередньо до паливної рампи. У нормі на холостому ходу свідчення повинні бути:

  • до 2,4 бар, якщо вакуумна трубка була надіта;
  • до 3,25 якщо знята.

Низький тиск нерідко ще свідчить, що несправний паливний насос. У той же час висока говорить про вільному відтоку пального з магістралі назад в бак.

При відмові РДТ спостерігаються такі несправності:

  • двигун працює нестійкий;
  • на холостому ходу глухне;
  • занадто низька або висока швидкість обертання коленвала;
  • втрата потужності двигуна;
  • перевитрата бензину.

Експлуатація бортового комп’ютера ВАЗ-2115

ДМРВ

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і порадиЦей контролюючий прилад відстежує рівень масової витрати повітря. В основі його платинова нитка, охлаждаемая атмосферою. Її при цьому нагрівають електрикою. Залежно від споживаного напруги розраховується актуальний витрата палива і повітря. Якщо він відмовляє, то його свідчення ЕБУ заміщає даними надходять від ДПЗД і ДПКВ.

Непридатність цього датчика проявляє себе:

  • занадто великим споживанням палива;
  • нестабільною роботою двигуна на холостому ходу;
  • раптової зупинкою після підвищення потужності;
  • проблемами з запуском.

Найпростішим способом визначити його несправність залишається заміна на свідомо працює прилад.

датчик фаз

Він визначає, в якому саме кутовому положенні перебуває розподільний вал машини. Розташовується пристрій недалеко від фільтра повітря, на блоці циліндрів. При його поломки форсунки будуть відкриватися попарно, в паралельному режимі. У цьому випадку відзначається підвищення витрат на бензин приблизно на 10 відсотків.

ДПКВ

Цей датчик вказує ЕБУ справжній стан клонували. Є індукційним, тобто при обертанні зазначеного вище вузла, виробляє певні імпульси, частота яких дозволяє комп’ютеру зробити потрібний розрахунок. При втраті сигналу відбувається зупинка силового агрегату. Тобто його несправність не дозволить навіть дістатися до автосервісу. В іншому ламається він дуже рідко.

У цій ситуації ЕБУ покаже код помилки – 0335. Втім, це не завжди означає, що прийшов в непридатність саме ДПКВ. Іноді така ж комбінація з’являється, якщо неналежним чином працює ДМРВ.

ДТОЖ

Сигналізує про температуру антифризу і є, по суті, термістором. Тобто чим сильніше він нагрівається, тим більше падає його опір. Розташовується датчик неподалік від головки блоку циліндрів і поруч з термостатом. Його сигнал надходить і на бортовий комп’ютер, і на вентилятор радіатора.

Його часто плутають з датчиком температури, але призначення останнього – передавати відомості тільки на приладову панель.

ДТОЖ дуже рідко виходить з ладу. З ним швидше можуть відбуватися такі неприємності:

  • обрив контакту всередині;
  • руйнування ізоляції;
  • розрив живлять дротів (їх найчастіше чіпляє трос газу, що знаходиться в безпосередній близькості).

Поломка ДТОЖ призводить до того, що ЕБУ вважає, ніби температура мотора дорівнює нулю градусів і направляє відповідну команду регулятору підкачки повітря.

У цій ситуації подача палива не буде оптимальною – в результаті виникають проблеми з запуском двигуна при морозі.

важливо

У той же час після того, як мотор все ж запрацює, через дві хвилини комп’ютер повідомить про нагріванні антифризу до 80 градусів Цельсія.

У спекотну погоду, коли автомобіль стоїть в заторі, несправний ДТОЖ може спровокувати інші серйозні проблеми. Зокрема, ЕБУ буде вважати, що температура охолоджуючої рідини залишається в нормі, і, отже, не зробить перерахунку кута випередження спрацьовуванні запалювання. В результаті потужність впаде, і двигун затихне.

Датчик Холла (швидкості)

Цей контролюючий прилад розташовується безпосередньо на коробці перемикання швидкостей. ВАЗ з інжекторним двигуном забезпечується датчиками на шість імпульсів. Вихід з ладу його призводить тільки до незначного зниження характеристик транспортного засобу. Якщо був частково втрачений контакт, то двигун на холостому ходу може глухнути.

Чому став велика витрата палива ВАЗ-2115

датчик детонації

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і порадиВін необхідний для того, щоб точно визначати кут випередження запалювання. Він практично ніколи не ламається. У той же час його роз’єми потребують регулярного очищення від бруду. Зазвичай проблеми виникають у зв’язку з обривом дротів, що йдуть до датчика. Перевірка потрібно в тих ситуаціях, коли включається сигнал неполадки, при тому, що двигун працює на 3 тисячах оборотів і більш.

Датчик кисню

Встановлюється біля глушника. Він визначає, скільки в вихлопі залишається кисню. Його дані необхідні для того, щоб належним чином відкоригувати подачу пального в двигун. При наявності кисню частка бензину збільшується. Комп’ютер здатний тільки визначити повну відмову датчика.

Датчики ВАЗ 2115: їх особливості та призначення

Машини російського виробництва сьогодні оснащуються безліччю електронних пристроїв, що дозволяють забезпечувати нормальну роботу багатьох вузлів і агрегатів. У цій статті ми поговоримо про контролерах і регуляторах, які стоять на ВАЗ. Де розташовуються на ВАЗ 2115 датчики, яка мета їх призначення, які несправності можуть відбутися в роботі пристроїв – читайте нижче.

ДПРВ або датчиком фаз обладнуються всі двигуни з інжектором на 16 клапанів, а також 8-клапанні карбюраторні мотори з фазованим уприскуванням горючої суміші.

Регулятор передає на блок управління інформацію про цикл функціонування двигуна:

  • який клапан на даний момент відкрито;
  • яка реалізується фаза газорозподілу.

Відповідно до отриманих даних бортовий комп’ютер розраховує момент упорскування бензину, щоб пальне подавалося перед тим, як буде відкритий впускний клапан. Як правил, датчики ВАЗ розташовані в моторному відсіку і ДПРВ – не виняток, він розташований поруч з ГБЦ і повітряним фільтром.

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і порадиНовий ВАЗОВСКИЙ ДПРВ

ДТОЖ

Регулятор температури холодоагенту або ДТОЖ розташований на термостаті, його функція полягає в контролі рівня температури силового агрегату.

Як показує практика, зазвичай такі контролери характеризуються надійністю і високим ресурсом експлуатації, оскільки по суті, він виконує тільки одну функцію.

Бортовий комп’ютер, отримавши сигнал від ДТОЖ, здійснює коригування частоти оборотів мотора, а також співвідношення палива і повітря для утворення пальної суміші.

Основні симптоми поломки регулятора – на приладовій панелі відображаються невірні дані про нагріванні ДВС або силовий агрегат починає перегріватися через те, що непрацездатний датчик не включає вентилятор охолодження. Якщо в системі є ознаки несправності, деталь потрібно якомога швидше замінити.

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і порадиДТОЖ для автомобілів ВАЗ

детонації

8- і 16-клапанні мотори оснащуються також датчиками детонації. Цей елемент розташовується на голівці БЦ, між циліндрами 2 і 3.

Його можна побачити, якщо подивитися на агрегат з боку вентилятора. Показання цього пристрою визначають кут випередження запалювання.

Тому якщо в роботі системи з’явилися помилки або помічені ознаки несправності контролера, пристрій необхідно поміняти.

кисню

Регулятор кисню в народі іменується лямбда-зондом. Цей контролер призначений для передачі на ЕБУ даних про те, який обсяг кисню міститься у вихлопних газах. Розташований елемент в приймальні магістралі глушника, поруч з резонаторних пристроєм. При поломці регулятор авто при русі почне смикатися, тому якщо проявилися ознаки несправності, пристрій потрібно міняти.

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і порадиШість кисневих пристроїв для авто

Положення колінчастого вала

Датчик коленвала ВАЗ являє собою елемент, що дозволяє передавати сигнали бортовому комп’ютеру про становище клонували. Від того, як працює цей елемент, залежить працездатність систем подачі горючої суміші, а також системи запалювання. А якщо мова йде про інжекторі, то ДПКВ визначає функціональність форсунок.

Часто цей елемент зветься регулятором синхронізації, оскільки блок управління, отримавши дані від нього, виявляє необхідний момент уприскування бензину в циліндри мотора.

Порада

У тому випадку, якщо пристрій ламається, бортовий комп’ютер почне передавати некоректні дані, що згодом призведе до збоїв в роботі системи подачі бензину. Відповідно, нормальна робота форсунок буде неможливою.

Сам регулятор знаходиться поруч з розподільним валом і ремінцем генераторного механізму.

Положення дросельної заслінки

Датчик положення дросельної заслінки (скорочено – ДПДЗ) являє собою один з основних компонентів, що забезпечують нормальну працездатність паливної системи.

З назви можна здогадатися, що контролер дросельної заслінки ВАЗ передає дані на бортовий комп’ютер про те, під яким кутом в даний час знаходиться дросель.

Більш докладно симптоми поломки і процес заміни пристрою описаний на відео (автор – Іван Васильович).

Частота імпульсу є однією з ключових характеристик датчика дросельної заслінки. З огляду на зміни цього параметра ЕБУ мотором виявляє потрібну ступінь натискання на акселератор.

В кінцевому підсумку бортовий комп’ютер підбирає найбільш оптимальний режим охолодження силового агрегату, а також обсяг подається бензину.

Оскільки сам по собі контролер є частиною дроселя, він знаходиться на корпусі даного вузла, неподалік від регулятора холостого ходу.

швидкості

Сигнали про швидкість машини передаються на блок управління за допомогою імпульсних сигналів. Як правило, за один пройдений автомобілем кілометр пристрій передає близько 6 тисяч імпульсів. Швидкість машини визначається бортовим комп’ютером з урахуванням чистоти надходження імпульсів.

В кінцевому підсумку отримані дані застосовуються для коригування оборотів силового агрегату при роботі в холостому режимі. Коли пристрій виходить з ладу, це призводить до збільшення витрати палива, особливо, при їзді на холостих обертах.

При цьому потужність двигуна буде знижена, а також відмовиться працювати спідометр.

холостого ходу

Як ви вже могли зрозуміти, практично всі контролери на ВАЗ 2115 призначені для зчитування інформації.

Але регулятор холостого ходу не тільки передає дані, але і являє собою регулюючий елемент, який так чи інакше впливає на роботу силового агрегату в холостому режимі.

Більш докладно про діагностику несправностей пристрою, а також його заміні ви можете дізнатися з відео нижче (автор ролика – Іван Васильович).

Зверніть увагу

ДХХ оснащується електроприводом, а також спеціальної конічної голкою, встановленої таким чином, що входить в дросельну магістраль.

Коли авто їде на холостих обертах або стоїть на місці, регулятор змінює положення цієї голки, відповідно до чого магістраль відкривається або закривається. В кінцевому підсумку проводиться і регулювання повітря, який надходить в дросельний вузол.

Для установки контролера в дроселі є спеціальне місце, тому його без проблем можна знайти при необхідності – до магістралі пристрій кріпиться на двох болтах.

Масової витрати повітря

Цей датчик, як і більшість інших, здійснює передачу даних на блок управління мотором. Завдяки цій інформації бортовий комп’ютер виробляє регулювання найбільш оптимального співвідношення обсягів палива і повітря для формування горючої суміші.

Згодом ця суміш подається на форсунки мотора. Якщо цей елемент не функціонує належним чином або з помилками, то горюча суміш в кінцевому підсумку не зможе відповідати параметрам режиму функціонування силового агрегату.

Відповідно, в кінцевому підсумку це може призвести до зниження тяги двигуна, а також погіршення динаміки транспортного засобу в цілому.

Крім цього, вихід з ладу ДМРВ загрожує збільшенням витрат палива. Що стосується місця установки, то пристрій знаходиться на магістралі повітряного фільтруючого елемента, неподалік від великої впускний магістралі. При виявленні несправностей контролер необов’язково змінювати – його можна спробувати прочистити своїми руками.

 Завантаження …

Відео «Чистка ДМРВ в домашніх умовах»

Детальніше про те, як правильно провести очищення регулятора в гаражних умовах, ви зможете дізнатися з відео нижче (автор – канал IZO))) LENTA).

Датчики ВАЗ 2115: ознаки несправності РХХ і інших систем двигуна

Датчики ваз 2115, їх призначення і несправності.  Список і поради

Шлях є дорога і будь-яка нештатна ситуація або дрібна поломка може бути дозволена на місці, якщо знати, де встановлені датчики ВАЗ 2115, їх призначення, несправності і способи перевірки. Початковий ВАЗОВСКИЙ інжекторний мотор з’явився якраз на сімействі Самара 2. Кілька років машина доношувала девяточние карбюраторний мотор, а з 2001 року вся лінійка друге Самар комплектувалася інжекторними восьми- і шестнадцатиклапанного двигунами.

Особливості инжекторной електроніки

Починаючи з 2001 року тягни модельний ряд Самара-2 комплектувався інжекторними 8- і 16-клапанними двигунами

Незважаючи на те що персоною складністю двигун другого Самари не відрізняється, іноді буває складно розібратися, з’ясувати симптоми і вина некоректної роботи. Особливо коли під рукою тільки тестер і комплект ключів. Але можливо все. Тому для усунення несправностей електроніки 2115-й необхідно в першу чергу схематично розібратися в принципі роботи системи управління двигуном.

На відміну від карбюраторних двигунів, безвідносно всі процеси по контролю і регулюванню систем двигуна віддані на відкуп електроніці. Основний елемент керуючої системи – це електронний блок керування двигуном.

важливо

Він збирає дані про стан кожного датчика, робить висновки щодо білоруського режиму роботи мотора в реальному порі і регулює кількість палива і повітря, що подається в камеру згоряння, кут випередження запалювання, навіть контролює ступінь викиду шкідливих речовин на вихлопі.

За весь час випуску, а це без малого з 1997 по 2012 рік, автомашина поміняв кілька двигунів і кілька електронних блоків управління – Січень, Бош, Ітелма. Тим не трохи набір датчиків на ВАЗ 2115 залишався стабільним і саме вони часто трапляються винними в багатьох раптових несправності з різними симптомами.

Виняток становить лише датчик температури зовнішнього повітря, тому його ми залишимо в спокої. На порядку денному – лише найважливіші з них.

Регулятор холостого ходу

Як і в моторах з карбюратором, інжекторний двигун містить холості оберти з повністю закритою дросельною заслінкою. Це можливо лише за однієї умови – якщо конструкцією дроселя передбачений обвідний канал, а він повинен мати змінну пропускну здатність.

Для цього в обвідний повітряний канал корпусу дроселя ввели конічний клапан, який регулює подачу повітря при закритій дросельної заслінки, і назвали його РХХ, регулятор холостого ходу. Він складається з конічного клапана, штока і крокової електромотора.

У підневільності від того, на яку обмотку подається імпульс, мотор обертається в одну, або в іншу сторону, тим самим змінюючи пропускну здатність обвідного повітряного каналу. Неодружені або ростуть, або падають в результаті переміщення конічного клапана.

 Датчик неодруженого ходу на ВАЗ 2115 має каталожний номер 1148300 02.

Відео про регуляторі неодруженого ходу ВАЗ 2115 – симптоми несправності і заміна

[Embedded content]

прикмети несправності

Відсутність холостих обертів, плаваючі холості, не ростуть неодружені обороти на холодному двигуні.

Як перевірити

Найпоширеніша поломка РХХ – круча обмоток крокового мотора. Для перевірки обмоток необхідний мультиметр, включений в порядок вимірювання опору. Номінал опору між контактами А-В і С-D в межах 45-80 Ом.

В іншому випадку регулятор запитує заміни. Нескінченне опір має бути між контактами AD і В-С. Це означає, що обмотки не замикатися між собою. Якщо їсти опір на цих контактах – датчик змінюють.

Номінальна напруга столи – від 7,4 до 14,1 В.

датчик синхронізації

Більш часто зустрічається найменування – датчик положення коленвала. Вкрай важливий прилад в системі управління.

Справа в тому, що це один-єдиний датчик, який синхронізує роботу системи упорскування, системи запалювання і газорозподільного механізму, а також чимало інших периферійних систем.

Блок управління повинен чітко знати в якому стані знаходиться колінвал і, завдяки ДПКВ, відбувається основна синхронізація електроніки і заліза. Прилад введений навпаки задає шківа з 58-ю зубами.

Кожен зуб відповідає 6 градусів завороту клонували, але на заданому шківі два зуба відсутні. Саме цю прогалину і відстежує датчик коленвала ВАЗ, в момент проходження пропуску, він посилає імпульс на ЕБУ, який в свою чергу, видає порцію палива і дає команду системі запалювання на подачу іскри.

симптоми несправності

Відстежити несправність цього датчика за симптомами буде складно, оскільки всі вони можуть свідчити про поломку самих різних датчиків і систем, але основні прикмети несправності будуть вести до нестабільної роботи мотора або ж повного незгоди в запуску. Іноді може спостерігатися детонація під навантаженням або раптове падіння потужності.

Як перевірити

Датчик пози клонували – єдиний, який відповідає за синхронізацію роботи системи упорскування, системи запалювання і газорозподільного механізму

Перевірка датчика пози клонували проводиться виміром опору і перевірки наявності імпульсу. Опір належить бути в межах 570-740 Ом. Перевіряється між контактами в роз’ємі.

Присутність імпульсу перевірятися елементарно – до висновків датчика під’єднується мультиметр в порядку вимірювання 200мВ, а біля сердечника кілька разів проводять металевим об’єктом.

Порада

Прилад повинен в цей момент зафіксувати стрибок напруги. Якщо цього не виходить, датчик змінюють.

Контрольний зазор між сердечником датчика і задає шківа – 1 мм. Номер – 2112-3847010-04.

датчик фаз

Відповідає за коригування уприскування палива лише в той циліндр, який знаходиться в такті стиснення, тобто паливо подається лише через одну форсунку в один циліндр. Орієнтується по распредвали, тому його називають датчик положення распредвала.

Працює за принципом Холла, видаючи електричний імпульс при порушенні магнітного поля. Якщо датчик фаз ВАЗ 2115 сходить з ладу, паливо подається за принципом карбюраторних моторів – відразу в два циліндра. У підсумку отримуємо набір несправностей.

симптоми несправності

ДПРВ розташований там же, де є шестерня распредвала, на голівці блоку. Основний симптом несправності – рослий витрата палива і падіння потужності. Крім того, комп’ютер видає промах 0340 (помилка датчика) або 0343 (завищений рівень імпульсу).

Перевірка

Про несправності ДПРВ можна судити за кодом промахи і палаючої лампі CE, але переконатися в його працездатності можна, перевіривши напруга на клеми столи А (12 В). Решта клеми не повинні бути під напругою.

датчик дроселя

До 2011 року такими датчиками обладнали всі квача, останній рік випуску на автомобіль могла бути встановлена ​​електронна педаль газу, яка виконувала функцію цього пристрою. Датчик положення дросельної заслінки (ДПДЗ) необхідний для точної фіксації кута відкриття дроселя і передачі цієї інформації на блок управління мотором.

Конструкція встановлено на корпусі дроселя і являє собою простий потенціометр з резистивної пластиною і бігунком. Змінюючи опір пластини, ми змінюємо рівень імпульсу, а ЕБУ за показаннями датчика майструє висновок про кількість поступаемого в колектор повітря.

Коли заслінка зачинена, ЕБУ регулює холості оберти за допомогою регулятора холостого ходу.

[Embedded content]

прикмети несправності

С самостоятельной диагностикой без применения специальной аппаратуры могут возникнуть сложности, поскольку большинство симптомов нерабочего прибора специфически и для других поломок, в том числе и для потери компрессии в отдельных цилиндрах. В основном присутствуют все приметы нестабильной работы мотора, некорректной работе на переходных режимах, плавают неженатые, неадекватная реакция на движение педали газа. Однако проверить датчик позы ДЗ довольно просто.

Как проверить

На исправный ДПДЗ подаётся 5 В на плюсовой контакт, минусовой шагает на массу, а третий контакт — для подачи импульса на блок управления. Собственно на этом выводе и нужно проверять напряжение. Нужен мультиметр в порядке измерения напряжения.

При повністю закритому дроселі напруга повинна бути 0,7 В на новоспеченому якісному датчику, на літньому – не менше 0,3 В. У міру відкриття заслінки потенціал виростає плавно і без ривків до 4 В. Це максимальне значення при відкритій заслінці. Нерівномірне зростання зусилля, невідповідність номіналу на початку і в кінці тесту – це привід замінити датчик.

З 2011 року встановлювали безконтактні конструкції. Вони вдвічі дорожче, але практично не виходили з ладу.

датчик детонації

Нескладний, але необхідний сканер, розташований на блоці циліндрів між 2 і 3 циліндром. По суті, уявляє собою п’єзоелемент, що реагує на стуки в кривошипно-шатунного механізму, а стук – це прикмета детонації. Як тільки датчик детонації виявляє стукіт, він посилає імпульс на блок управління, а той коригує кут випередження запалювання в сторонку більш пізнього.

Несправності і симптоми

Перший і головний симптом – ЕБУ не реагує на детонаційний процес: цокають клапана при виростала навантаженні на двигун, чутні металеві удари в моторі, двигун може троіть, більш за все загоряється Check Engine.

Як перевірити

Датчик детонації перевіряється за допомогою мультиметра, встановленого в режим перевірки напруги з порогом 200 мВ. Якщо датчик має два висновки, щупи мультиметра підключаються до обох, якщо один, то мінус встановлюють на корпус, плюс на висновок.

Тепер досить нанести легкий ніжний удар по робочій поверхні пристрою, при цьому стрілка (або цифри) покаже стрибок зусилля. Датчик детонації справний. Якщо він не реагує на постукування, підлягає заміні.

Доречно, датчик детонації можна замінити на волговский, такі ж ставлять і на УАЗ.

Датчик температури антифризу

Для вимірювання буквальною температури антифризу і контролю температурних режимів мотора в системі ВАЗ 2115 є ДТОЖ

Служить для контролю температурних режимів мотора, вимірює реальну температуру антифризу. Датчик температури студящей рідини являє собою найпростіший терморезистор, тобто елемент, який змінює опір синхронно з температурою антифризу. Термістор працює за алгоритмом негативного коефіцієнта, чим вище температура, тим менше опір на виході.

ознаки несправності

Неточна працю покажчика на приборке, не працює покажчик взагалі.

Як перевірити

Датчик температури студящей рідини можна перевірити за допомогою звичайного тестера, будь-якого приладу для вимірювання температури до 100-130 градусів, ємності з водою. Мультиметр перемикають в порядок виміру опору, підключають до висновків ДТОЖ, сам датчик занурюють в посудину з водою.

Посудина нагрівають, при цьому номінальний опір при 5 градусах належить бути в межах 7280 Ом, при 20 градусах датчик температури студящей рідини повинен видати 3520 Ом, 40 градусів відповідає 1458 Ом, а при температурі кипіння свідоцтва не повинні бути вище 90-100 Ом.

Якщо показання приладу не відповідають номіналу, датчик температури ВАЗ 2115 змінюють.

Регулятор потоку повітря (ДМРВ)

Одним з найдорожчих сканерів, його поломка вкрай неприємна. Він встановлений в повітряному тракті відразу за фільтром і оцінює кількість повітря, що надходить в колектор. На основі його свідчень ЕБУ дозує паливо, в режимі холостих обертів він пропускає близько 9 літрів на годину, на 3 тисячах витків – близько 30 л / год.

Несправності і симптоми

Це один з небагатьох датчиків, які не можуть різко викликати явні ознаки несправності, але з часом можна констатувати високий витрата палива, падіння тяги на низах, провали на високих витках, можуть виникнути проблеми з холодним пуском. Може спалахнути лампа СЕ.

Як перевірити

Якщо виникли підозри в коректності праці ДМРВ, варто зняти клемний роз’єм і запустити мотор. Якщо неодружені обороти виростуть при цьому більше 1300 об / хв, можливо, що датчик запитує заміни. Цей метод не точний, тому краще використовувати мультиметр і прокреслити прості виміри.

Прилад встановлюють на поріг вимірювання 2 В, плюсової щуп підключають до крайнього правого проводу (більш за все – жовтий), мінусовій на зелений провід, через один контакт від плюсового. Вводять запалювання, двигун не запускають. Мультиметр покаже мінімум 0,9 В, максимум 1,04 В. Заключний значення вже критичне і якщо виміри показали більшу напругу, датчик змінюють.

Буде здоровий і зовнішній огляд: якщо на поверхні є масляний наліт, датчик очищають і повторюють перевірку.

Датчик кисню

[Embedded content]

У підневільності від обсягу двигуна, на ВАЗ 2115 може розташовуватися один або два датчика. Лямбда-зонд (він же кисневий датчик) встановлюють в приймальні трубі глушника (в 1600-кубових моторах їх два).

Датчик необхідний для оцінки кількості кисню у вихлопних газах і регуляції пропорцій атмосфери і палива в робочій суміші. Щоб пристрій працював коректно, керамічний пролетар елемент повинен бути прогрітий до 345-360 градусів. Тому в його корпус вбудований нагрівач.

 Датчик кисню ВАЗ подає імпульс на ЕБУ в межах від 0,1 до 0,9 В. У першому випадку змішання вважається бідною, у другому – багатою.

симптоми несправності

Основним сигналом, який повідомляє про несправному лямбда-зонді, буде повідомлення про помилки. Починаючи з помилки Р0130 і закінчуючи Р0141 за розпорядком, можна робити висновок про несправності ДК.

Про несправності нагрівального елементу скажуть помилки Р1102 і Р1115. Крім показань бортового комп’ютера про поломку, може вимовити підвищена витрата бензину.

У гаражних умовах цей датчик не відчувають і при фіксації помилок він підлягає заміні.

Датчик швидкості

Вимірювання швидкості на передньопривідних автомашинах ВАЗ ведеться за допомогою електроніки. У ланцюг вимірювання входить датчик швидкості і кроковий електродвигун в спідометрі. ДС розміщений у верхній частині КПП і являє собою звичайний датчик Холла – чим швидше обертається вал датчика, тим сильніше відхиляється стрілка спідометра. Номер шестіімпульсного приладу – 2111-3843010.

несправності

Стрілка спідометра демонструє некоректні дані, може лежати на нулі при русі.

Перевірка працездатності

Перевірити датчик швидкості ВАЗ 2115 досить просто. Стане в нагоді тільки мультиметр і домкрат.

До роз’ємів приводу спідометра підключається мультиметр, на домкраті вивішується переднє колесо, запускається двигун і підключається передача. При обертанні валика датчика повинен вироблятися потенціал в межах від 1 до 5 В.

Зростання смисли потенціалу при збільшенні частоти обертання повинен бути плавним, без ривків і без затримок. В іншому випадку ДС змінюють.

Датчик тиску масла

Коли тиск масла впаде, про це сигналізує аварійна лампочка на приборке

Простий пристрій, яке складається з корпусу, вимірювальної мембрани і клем. Датчик тиску масла введений в блоці циліндрів і пов’язаний з системою змащення.

Масло під тиском працює на вимірювальну мембрану, в результаті чого напруга на виході змінюється. При критичному значенні тиску датчик тиску масла подає мінімальний сигнал, при цьому ЕБУ вводить аварійну лампу.

Це досить серйозний сигнал, тому потрібно спішно перевіряти стан двигуна.

симптоми

Горить аварійна лампа тиску масла.

Як перевірити

Якщо несправний датчик тиску масла, то в системі з тиском все має статися в нормі. Перевіряється це за допомогою манометра. Викручують датчик, замість нього ввинчивают манометр і запускають двигун. Прилад повинен показати 0,6-0,7 бар на неодружених. В цьому випадку датчик змінюють.

Ніякі неприємності з мотором не зможуть поставити в глухий кут навіть в дорозі, якщо добре знати систему управління двигуном, датчики ВАЗ 2115, їх напрямок і несправності.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…