Всім привіт! Мої останні поїздки з родиною і друзями на відпочинок, на природу наочно показали, що навіть позашляховики здатні відчувати дефіцит в багажному просторі. А коли у тебе в розпорядженні Нива, то тим більше всередину автомобіля розмістиш далеко не все, що тобі захочеться.

Тому вирішив з вами обговорити експедиційний багажник на Ниву. Хоча є й інші багажники на дах.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Ви можете встановлювати таку конструкцію як на звичайну вітчизняну Ниву з індексом дві тисячі сто двадцять одна або 2131 (2 і 4 бічні двері відповідно), так і продукцію бренду Chevrolet. Хоча і під будь-яку іншу машину, яка конструктивно дозволяє монтувати на дах багажники, подібний варіант розширення можливостей з вантажоперевезень підійде.

Ключові особливості та переваги

Припустимо, що ви вирішили на Шеви Ниву поставити місткий експедиційний багажник. Це великий майданчик з бортами, в яку вантажаться всілякі речі. Від звичайного багажника він відрізняється посиленою конструкцією, яка дозволяє розраховувати на значні навантаження.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Експедиційний багажник (ЕБ) можна описати як кошик з рамною конструкцією і додатково декількома опорами. Вони дозволяють встановити кріплення на дах, тобто на рейлінги вашого позашляховика.

Монтаж подібної конструкції забезпечить вас можливістю перевозити групногабарітний вантаж, який в вашу вітчизняну Ниву або Шевроле Ниву не поміщається, або вільне місце потрібно для пасажирів.

До переваг і ключових особливостей ЕБ я б відніс:

  • універсальність і багатофункціональність;
  • міцність конструкції при одночасній легкості;
  • спосіб позбутися від зайвого вантажу всередині машини;
  • привабливий зовнішній вигляд.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Так, найпростішим рішенням стане покупка готового заводського експедиційного багажника. Ознайомтеся з можливими варіантами багажників на рейлінги. Але подібні готові конструкції не найдешевші, тому купити їх захоче або зможе не кожен з вас.

Часом автовласники, щоб не витрачати зайві гроші, самостійно вирішують зробити собі ЕБ на Ниву. Хороший варіант, оскільки саморобний багажник не сильно відрізняється від заводського. Тільки для цього використовуйте якісні матеріали та відповідально підходьте до збірки конструкції. Я вам в цьому допоможу.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Підготовка до роботи

Якщо вас привабив варіант монтажу на дах Ниви експедиційного багажника, то ви напевно часто перевозите якісь вантажі, є шанувальником активного відпочинку, риболовлі або полювання.

Нива сама по собі машина, призначена для подібних цілей. Часто використовується як робоча конячка. Встановивши багажник експедиційного типу, кількість кінських сил не збільшиться, а ось функціональність і практичність машини явно зміниться в кращу сторону.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Щоб розпочати складання, вам буде потрібно пройти через етап підготовки.

  • Час і місце. Для виготовлення ЕБ вам знадобиться місце, де цим займатися, і вільний час. Прикро, коли бажання не збігається з можливостями, і людині банально не вистачає часу, щоб займатися своєю машиною самостійно. Тому зважте реально свої можливості.
  • Креслення. Не знаючи розміри автомобіля і параметри самої конструкції на багажник, починати роботу не має сенсу. Є безліч прикладів схем на фото, за якими реально зробити ЕБ конкретно під Ниву. Тільки переконайтеся, про яку саме Ниві йдеться, щоб не почати під вітчизняну Ниву збирати багажник, схема якого орієнтована на Шевроле.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

  • Матеріали. Офіційні виробники і просто народні умільці зазвичай використовують алюміній і алюмінієві сплави. Підтримую такий варіант, оскільки ці метали міцні, надійні, довговічні і одночасно легкі. При відмінних параметрах міцності на даху вашої машину не буде сидіти великовагова металева конструкція. Плюс алюміній не іржавіє, що є важливим аргументом на його користь.

В основному експедиційні багажники роблять шляхом зварювання труб. Їх них же виконують борта потрібної висоти. На днище укладають труби з меншим діаметром, а іноді армують, тобто підсилюють металевою сіткою. Тут вже орієнтуйтеся на навантаження, які будуть впливати на ваш саморобний ЕБ.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Ціна на витратні матеріали куди менше, ніж на готові вироби. Наявність стандартного набору інструментів і зварювального апарату вам допоможуть.

виготовлення конструкції

Створити своїми руками щось таке не так важко, як багато хто думає. Володіючи навичками зварювання і вміючи звертатися з рулеткою, ви швидко впораєтеся з поставленим завданням. Відео інструкції вам допоможуть.

  • Почніть з креслення. Якщо готові варіанти вам не підходять або не подобаються, зробіть свою схему. Тільки наносите на неї всі параметри з точністю до міліметра. Інакше отвори під кріплення або інші компоненти просто не співпадуть між собою при підсумковій збір та монтажі на дах Ниви;

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

  • Зваріть чотири відрізка обраної алюмінієвої труби. Вона може мати круглий або квадратний перетин, як вам зручніше. Так ви отримаєте каркас, який далі з’єднається з рейлінгами на даху авто;
  • Між поперечними трубами відстань велика, тому обов’язково приваріть до прямокутного каркаса ще й додаткові проміжні профілі. Це дасть конструкції необхідний рівень надійності. Планки профілю з’єднуються між собою методом зварювання. Можна замінити на болтові з’єднання, але це складніше і довше;Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна
  • Передню і задню дугу виготовляють з округлого профілю. Це надає привабливого зовнішнього вигляду і створює додатковий аеродинамічний ефект;
  • Тепер вмонтовуйте борту експедиційного багажника. Краще з боків каркаса виконати отвори свердлом і дрилем, в них вставити втулки і ошпарити. Так метал банально не буде загинатися, коли ви почнете закручувати кріпильні болти;
  • Далі робимо самі борти з профілю необхідної довжини згідно з кресленнями. До болтів привариваются шпильки, і вкручуються в отвори на каркасі, які ви вже попередньо просвердлили;Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна
  • Після зробленого можна прикрутити втулки, які будуть служити для фіксації поперечки;
  • З боків і ззаду приварюється частина шпильки;
  • Завершує нашу роботу надання конструкції привабливого зовнішнього вигляду. Для цього поверхню очищається, додатково обробляється наждачним папером, видаляючи всі задирки. Обов’язково нанесіть відповідну ґрунтовку і пару шарів фарби, щоб закріпити результат.

Збірка готова. Тепер залишається тільки зафіксувати все надійно на рейлінга Ниви. Хоча деяким звичайної конструкції експедиційного багажника здається мало.

Нічого не маю проти того, щоб урізноманітнити його. Для цього використовуйте будь-які сподобалися вам ідеї. Хтось ставить спеціальні фари на ЕБ у вигляді прожектора. Вони стануть у пригоді тим, хто любить нічну риболовлю, часто вибирається на полювання або захоплюється їздою по бездоріжжю. Потужна оптика дозволить розглянути ситуацію навколо вас під покровом ночі.

Зверніть увагу

Є й ті, хто ставить наверх цілий тент або намет, створюючи місце для ночівлі в диких умовах. Прекрасний варіант для незабутнього відпочинку. Кажу з особистого досвіду, оскільки спати на даху машини – це щось нове і дивовижне. Подібного я ще ніколи не відчував. Плюс не потрібно брати з собою зайві речі.

Щоб досягти результату, чітко дотримуйтесь схемою, надійно зварюються і затягуйте елементи конструкції між собою. А якщо банально немає часу або бажання, купите готовий експедиційний багажник.

Дякую всім за увагу! Підписуйтесь на наш сайт, задавайте питання, залишайте коментарі та запрошуйте друзів!

Спасибі за прочитання! Будь ласка, оцініть статтю

( 6

Експедиційний багажник своїми руками – більше місця в салоні

У спеціалізованих магазинах ви знайдете купу різних моделей багажників на дах авто. Так, ви будете раді. Ради до тих пір, поки не побачите цінник. Інша справа – експедиційний багажник своїми руками. Потрібно, правда, обміркувати кілька питань за формою та вагою вантажу, який збираєтеся перевозити.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Матеріали і тренди на ринку

Представляємо вам головного претендента на овації – алюміній. Листи з алюмінію легкі, їх складно погнути або проколоти.

Найчастіше власники вітчизняних автомобілів хочуть піти на подібну роботу своїми руками. Візьмемо, наприклад, багажник на дах Ниви або УАЗ. Відповідним матеріалом для конструкції буде профільна сталева труба. В інших випадках можливі чорний метал або нержавіюча сталь, а також багато інших.

Покрокова інструкція виготовлення

Як приклад візьмемо виготовляється багажник з металевого профілю.

Вимірюємо довжину і ширину даху. Нам потрібно дізнатися вагу майбутньої конструкції з урахуванням матеріалу і виміряних параметрів. Як це зробити? Microsoft Excel вам на допомогу. Вага конструкції буде показаний відразу після запису всіх характеристик.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Зваримо периметр майбутнього багажника, а на рівній відстані всередині периметра приварюють дві перемички, які будуть «тримати» конструкцію. До цих перемичок встановлять рейлінги, а на рейлінги вже подсоединим платформу. Після основних перемичок займемося установкою проміжних, для більшої міцності. На цьому збір несучого каркаса підходить до кінця.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна
Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Далі в справу вступає профільна труба. Вона буде служити сполучною елементом між усіма перемичками. Для естетики і аеродинаміки багажника встановлюється дуга в передній частині конструкції. У місцях її вигину повинен бути сектор, а на краю – напуск в 5 см. Дугу зварює з передньою частиною поверхні, і також додаємо перемички.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Який експедиційний багажник без бортів? Бажано зробити знімні борти, щоб міняти їх за потребою. Борти будуть кріпитися в отвори, які потрібно ошпарити і заткнути втулками. Це виключить деформацію профілю при затягуванні болтів.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна
Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Тепер про те, як зробити самі борти. Нам знадобиться 8 стійок, довжина кожної близько 6,5 см. Кріпильний шпильку вийде зварити тільки при між двох отворів, що ми і зробимо. Після свердління двох отворів приварити шпильку.

Бічна верхня перекладина

Ще не забули, як ми згинали передню дугу? Також згинаємо бічну верхню перекладину. Одну, іншу. Далі приварюють втулку в точку вигину поперечини збоку, щоб верхня частина передньої поперечини була надійно закріплена.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Ось і майже зроблена вся робота. Настав час творчих автомобілістів. Потрібно пофарбувати всю конструкцію, надати їй трохи стилю. Щоб уникнути іржі радимо нанести шар грунту, а вже потім думати про фарбу. Серед ґрунтових розчинів найбільш стійким до соляних впливів вважається грунт, в складі якого є цинк.

Після нанесення шару грунту слід почекати не менше доби, а після вже користуватися звичайною емаллю і наносити бажаний колір на багажник. Багатьом не подобається, як виглядають болти в місцях стику конструкції. Щоб уникнути некрасивого виду можна поставити декоративні гайки в цих місцях. Ось вам і сучасний багажник.

Чого б ще додати?

Основна функція багажника на даху – економія простору всередині. З установкою додаткового обладнання можна розширити його функціональність.

  1. «Противотуманки» – ліхтарі, які ще краще освітять дорогу.
  2. У внутрішньому і зовнішньому бортах є місце для хайджека і лопати. Ох, як будуть раді городники.
  3. Якщо часто їздите по зарослій місцевості, наприклад, лісах, можна встановити веткоотбойнікі. Вони захистять скло від пошкоджень.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Не забувайте також, що експедіціоннік добре захищає саму дах від вм’ятин. Як бачите, такий багажник може служити хорошим засобом не тільки для економії простору, але і для захисту кузова, для установки корисного устаткування. До того ж крім самих багажників на рейлінги можна кріпити інші конструкції для перевезення риболовного обладнання або мисливського.

Як бачите, своїми руками змайструвати багажник реально. Для великих Mitsubishi L200 буде потрібно сходи збоку. Для невеликих іномарок буде досить укріпленого каркаса.

Як зробити багажник на дах автомобіля своїми руками + фото та креслення

Кожному автовласникові одного разу стає занадто тісно в машині – наприклад, коли він починає ремонт і возить в автомобілі плитку і штукатурку або поспішає по весні з саджанцями на дачу.

Найефективніше в цій ситуації розмістити багаж на даху авто за допомогою спеціального пристосування. Однак ціни на якісні багажники коливаються від кількох тисяч до двох – трьох десятків тисяч рублів.

Просте і практичне рішення – зробити багажник своїми руками.

Навіщо потрібен багажник на даху авто

Багажник на дах обов’язково стане в нагоді, якщо ви:

  • затіяли ремонт і самостійно перевозите будівельні матеріали;
  • переїжджаєте, перевозите велику кількість речей;
  • захоплюєтеся активними видами відпочинку, будь то велоспорт, сноуборд, гірські лижі, риболовля, полювання, туризм і т. д.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Багажник-рейлінг – мінімалістичне рішення для завзятих мандрівників

Види і фото найпоширеніших конструкцій

Для початку варто визначитися з видом багажника на дах автомобіля, який необхідний саме вам. Розрізняють декілька типів конструкцій:

  • багажник універсального типу. Являє собою кілька поперечних рейок і фіксують скоб. Підходить практично для всіх моделей автомобілів: від вантажного «Соболя» до крутого «Джипа»; Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можнаУніверсальний багажник з кріпленнями без праці встановлюється на гладку дах авто
  • експедиційний (туристичний) багажник. Відрізняється від універсального міцнішою конструкцією, надійним днищем і більшою вантажопідйомністю: в експедиційний багажник можна помістити до 200 кілограмів вантажу. Конструкція експедиційного багажника дозволяє кріпити до нього спорядження, запаски, освітлювальні ліхтарі і т. Д., А також захищає поверхню кузова автомобіля від пошкоджень на зразок подряпин від гілок; Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можнаЕкспедиційні багажники найчастіше встановлюють на позашляховиках
  • багажник для велосипеда. По суті, це спеціальні тримачі (штанги з «зацепом» за раму), які кріпляться до поперечок багажника; Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можнаБагажник для велосипеда незамінний для любителів природи і велопрогулянок
  • бокс (кофр). Бокси бувають жорсткими і м’якими. Жорсткі бокси представляють собою ящики з пластика, м’якого або ABS пластику, а м’які – мішки зі спеціальної водонепроникної тканини. Кріпляться вони на рейлінги. Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можнаБагажник-кофр на дах являє собою найзручніший, але досить дорогий варіант

При наявності необхідної вправності, терпіння, часу і бажання можна своїми руками виготовити багажник будь-якого типу. Найбільш затребуваними і економічно вигідними вважаються універсальні і експедиційні багажники. Саме їх найчастіше вибирають автовласники.

Перед тим як приступити безпосередньо до процесу, слід зазначити, що за виготовлення багажника господар автомобіля береться на свій страх і ризик і за можливі наслідки несе відповідальність він сам.

І також варто звернути увагу на те, що багажник навряд чи буде потрібен вам постійно, тому варто подумати про те, щоб зробити його знімним, і користуватися ним у міру необхідності.

Універсальний багажник для автомобіля

Недосвідченому майстру краще починати з виготовлення найпростішого типу багажника. По суті, належить зробити дві поперечки. Для цього знадобиться:

  • металопрофіль, наприклад, розмірами 20Х30 мм і товщиною стінки 1,5-2,0 мм (в ідеалі – алюмінієвий, оскільки він легше);
  • хомути для глушника – 4 штуки. З їх допомогою багажник буде кріпитися до даху (в разі, якщо є рейлінги);
  • монтажна піна;
  • машинка для шліфування;
  • склотканина щільністю 300 г / кв. м .;
  • фарба.

покрокове виготовлення

Щоб виготовити багажник відповідно до параметрів авто і надійно закріпити його на даху, дотримуйтесь наведеним нижче алгоритмом:

  1. Для начала распиливаем поперечины. Длина поперечин должна соответствовать ширине кузова автомобиля.
  2. Поперечины покрываем пеной как изнутри, так и снаружи. Слой должен быть довольно плотным: это позволит на следующем этапе придать поперечинам необходимую форму.
  3. После высыхания пены стачиваем её при помощи шлифовальной машинки. На первом этапе придаём профилю форму правильного параллелепипеда, а затем вносим конструктивные изменения в целях улучшения аэродинамики, в частности, стачиваем углы.
  4. Поскольку пена имеет рыхлую структуру, поперечины можно дополнительно замазать шпатлевкой для автомобиля — так их поверхность станет ровнее.
  5. Обматываем поперечины стеклотканью в три слоя.
  6. Красим поперечины и ждём высыхания.
  7. В цей час займемося виготовленням кріплень. У нашому випадку ми вирішили піти шляхом найменшого опору і скористатися хомутами для глушника. Їх потрібно підготувати – підпиляти нижню частину хомута, щоб вийшла рівна пластинка для більш щільного прилягання.
  8. Просвердлюємо в поперечках отвори. З кожного боку повинно вийти по два симетрично розташованих отвори. Відстань між ними має збігатися з «вушками» хомута.
  9. Закріплюємо поперечки на рейлінга. Щоб не пошкодити поперечки хомутами, в місцях їхнього зіткнення можна покласти гумові прокладки.

Експедиційний багажник типу «кошик»

Технологія виготовлення експедиційного багажника буде на порядок складніше. У цьому випадку буде потрібно попередньо скласти креслення. Крім того, не обійтися без зварювального апарату і вміння поводитися з металом.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Сітчасте підставу – практичне рішення для експедиційного багажника

креслення конструкції

Візьмемо за зразок саморобний багажник для Chevrolet Niva. Довжина багажника складе 163 см, ширина – 123 см. Для виготовлення експедиційного багажника потрібно металопрофіль 15х15 (бл. 9 п. М.), 20Х20 (бл. 7 п. М.), 25Х25 (бл. 7 п. М.) І 30х20 (бл. 6 п. м.).

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Експедиційний багажник на Ниву з цього кресленням цілком можна зробити самостійно

Послідовність дій майстра:

  1. Починаємо виготовлення багажника з підстави: варимо периметр. Поздовжні напрямні – з профілю 30х20, поперечні перемички – з профілю 20Х20.
  2. Вваривать в периметр несучі перемички з профілю 30х20. За них платформа буде кріпитися до рейлингам.
  3. Скорочуємо відстань між несучими перемичками, вварівая додаткові поперечні з профілю 20Х20.
  4. Виготовляємо дугу, яка буде розташована спереду з метою поліпшення аеродинаміки: від країв профілю відміряє по 5 см і вирізаємо трикутний сектор, після чого загинаємо профіль. Приварюють дугу з зовнішньої сторони периметра.
  5. Для підвищення міцності конструкції скріплюємо перемички між собою відрізками профілю 15Х15. При бажанні перемички, які не є несучими, можна замінити металевою сіткою або листової нержавіючої сталлю.
  6. Робимо бортики. Профіль ріжемо на шматки завдовжки 6-10 см і приварюють до основи. При бажанні їх можна посадити на різьблення – тоді бортики і верхню частину багажника можна буде знімати.
  7. Настала черга верхньої перекладини. За своїми розмірами вона повинна повторювати нижню, проте бічні поперечини повинні бути трохи коротше, а стійки, що з’єднують їх з основою, розташовуються під кутом для поліпшення аеродинаміки.
  8. Кріпимо багажник способом, аналогічним вищеописаному. Важливий момент: для рівномірного розподілу ваги експедиційний багажник слід кріпити на шість точок.

У разі якщо у автомобіля немає рейлингов, доведеться виготовити опори самостійно зі шматка листового металу. Можна поставити на кронштейни, але для цього доведеться свердлити кузов.

Експедиційний багажник відрізняється підвищеною в порівнянні зі звичайним багажником функціональністю. Наприклад, до нього можна прикріпити протитуманні фари – досить приварити кронштейн кріплення фари до похилого з’єднувального елемента передній частині (див. Пункт 7).

Крім того, в експедиційному багажнику зручно возити лопату. Зафіксувати її можна за допомогою звичайного кріплення для труб.

Відео: кріплення конструкції на позашляховик

Багажник на дах: плюси і мінуси

Про переваги, які надають автовласникові багажники на дах, ми вже починали говорити вище. Тепер розберемо їх більш детально.

Переваг у багажника на дах чимало:

  • найочевиднішим плюсом, безумовно, є додаткове місце для речей. Так, на даху можна з легкістю розмістити три велосипеда або ж все необхідне для відпочинку на природі – намет, надувний човен, рибальське спорядження і т. Д. А ємність здаються досить компактними боксів може становити до 300-800 літрів;
  • з’являється можливість возити нестандартні, наприклад, дуже довгі вантажі (зразок сходів, дощок, труб і т. д.);
  • завдяки тому, що частина багажу переміщається на дах, стає набагато вільніше, комфортніше і безпечніше в салоні;
  • за рахунок багажника на даху відбувається більш рівномірний розподіл навантаження. Так, якщо весь вантаж знаходиться в багажнику, машина «просідає». Через це зменшується дорожній просвіт і виникає небезпека перекидання.

Можливі проблеми

Разом з очевидними плюсами, багажники на дах автомобіля мають ряд недоліків:

  • вони, як правило, негативно позначаються на аеродинамічних властивостях автомобіля. Багажник неправильної форми створюватиме додатковий опір повітряним потокам, а значить, постраждає і стійкість автомобіля. Через це також може виникати додатковий шум.
  • автомобіль з багажником на даху істотно додає в висоті, а значить, не зможе проїжджати по ділянках дороги, на яких встановлені відповідні обмеження.
  • сам багажник, навіть порожній, важить від 1,5 до 15 кг і більше, що збільшує загальну вагу машини, а отже, витрата палива. За деякими оцінками, незавантажений багажник збільшує витрату бензину на 0,2 л на 100 км в міських умовах.

Отже, ви дізналися, які бувають багажники на дах автомобіля, познайомилися з їх достоїнствами і недоліками, з’ясували, як самостійно виготовити деякі з них.

Тепер вам не доведеться ламати голову над тим, як розмістити в машині все намети, спінінги, рюкзаки та інше спорядження – всього цього знайдеться місце на даху авто.

Вам же залишається розслабитися і отримувати задоволення від відпочинку. Удачі на дорогах!

  • Ірина Сильянова
  • Роздрукувати

Виготовлення експедиційного багажника

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Алгоритм процесу виготовлення знімною конструкції

1. Підготовчі роботи

Залежно від моделі машини, заміряють розмір даху і визначають місця майбутніх опор. Після визначення параметрів, потрібно визначитися з майбутньою конструкцією. Відразу слід продумати місця кріплення до даху автомобіля, прорахувати вага рами і компонентів. В кінці підготовки – зіставляють креслення платформи з даними, наведеними в технічних умовах на транспортний засіб.

Як приклад, наводиться розрахунок експедиційного багажника, зробленого своїми руками, для Ниви. Габаритний розмір майданчика: 1500 х 1230 мм.

2. Виготовлення несучого каркаса

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можнаЗа розмірами ширини і довжини з Прудка нарізають стійки. З них зварюють прямокутник. Спереду і ззаду (навпроти протилежних точок кріплення конструкції до рейлингам), в середину рами закріплюють Прудкий.

Для запобігання прогину платформи при навантаженні, в вільну внутрішню площину – на рівних відстанях – додають ще 2-3 ребра жорсткості, виготовлених з профільного металу. На даному етапі робіт виходить рама-решітка з рядом паралельних перемичок.

Продовжують посилення конструкції рами за допомогою невеликих відрізків профільної труби. Їх нарізають заздалегідь таким чином, щоб усередині утворилися осередки, близькі до квадратної форми.

3. Поліпшення аеродинамічних якостей конструкції

З метою створення умов для кращого ковзання потоків повітря, до передньої частини експедиційного багажника, зробленого своїми руками, приварюють додаткову конструкцію у вигляді трапеції.

Розмір основи геометричної фігури дорівнює ширині виготовляється платформи. Менша частина трапеції вибирається довільним чином. Рекомендовані кути нахилу граней: 30-45 градусів.

У кожної з двох місць згину за допомогою болгарки (або іншого розділового інструменту) вибираються сектора. Робити це потрібно таким чином, щоб до кінця профілю залишалася перемичка в 5-7 мм.

Далі конструкцію нагрівають і згинають таким чином, щоб вийшла трапеція. Місця зіткнення матеріалу в кутах обробляють електрогазосваркі і міцно з’єднують з платформою.

Для посилення каркаса, з боку трапеції встановлюють 2-3 коротких перемички.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можнаРобимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Креслення експедиційного багажника і кріплень.

4. Виготовлення бортів і кріплення до основної рами

У місцях, намічених для опор, просвердлюють отвори. З метою запобігання випадкам ослаблення конструкції, їх зміцнюють за допомогою втулок. Вони втягається в просвердлені пази і міцно приварюються в місцях стикування з металевою основою.

Для кріплення шпильки в профілі просвердлюють по 2 паза діаметром 8 мм. У кожен вставляють шпильку і по діаметру обробляють електрозварюванням. Вкладиш відрізають на необхідну довжину і закріплюють за допомогою різьблення.

Дві бічні поперечини, що мають форму трапеції, виготовляють за таким же принципом як описаний в пункті №3. Більш широкою частиною конструкції є сторона, яка кріпиться до платформи. Необхідно стежити за тим, що кут нахилу трапеції у правій і лівій боковин був однаковим.

важливо

Виготовлення передній і задній перекладин опор. Для того щоб зробити перемички з обох кінців поперечини, до конструкції приварюють відрізки шпильок. У місці сходження опор боковини – у тупого кута трапеції – кріплять втулку. Кінці шпильок протягують під втулки і додатково обробляють зварюванням.

При бажанні доповнити конструкцію елементами кріплення для hijack, протитуманних ліхтарів, лопати, антени і інших, таких необхідних в дорозі вантажів, купують готові елементи (або виготовляють відповідно до власних проектів), а потім проводять монтаж на зроблену раму.

5. Надання презентабельного зовнішнього вигляду експедиційного багажника, виготовленого своїми руками

Платформу очищають від окалини, прибирають задирки, знежирюють, грунтують. Витримують не менше доби, щоб склад просох, а потім поверхню покривають шаром фарби або емалі.

На цьому виготовлення своїми руками знімного експедиційного багажника закінчується. Конструкцію залишається закріпити на даху автомобіля за допомогою рейлингов.

Не бійтеся пробувати: виготовити експедиційний багажник своїми руками під силу кожному!

Експедиційний багажник на Ниву – схема зборки звареної конструкції

Експедиційний багажник на Ниву вирішує питання з транспортуванням великогабаритного вантажу, який неможливо розмістити всередині машини і багажному відділенні. Накладні конструкції всілякої форми можна придбати і в магазинах, але вартість подібного товару не завжди влаштовує. Як змайструвати саморобний експедиційний багажник своїми руками? Розглянемо в статті.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Знімна конструкція з труб

В основі даного багажника лежить зварна композиція з труб, з яких виготовлені і бортики. Днище формується з труб меншого діаметра, на які можна укласти будівельну сітку.

З чого краще зробити знімну конструкцію? В основному, використовують для цих цілей алюміній. Цей метал відрізняється достатньою міцністю і малою вагою. Також для роботи підійдуть тонкостінні профільні труби, які теж мало важать.

Можна зробити експедиційний багажник на Ниву і з нержавійки, хоча цей варіант не найкращий з-за вагових характеристик.

Для роботи по збірці конструкції з труб необхідно підготувати наступне:

  • труба 3/4 – 24 метри;
  • 1, 45 м – 4 шт;
  • 1,3 м – 4 шт;
  • відводи – 8 шт;
  • профіль 2х2 – 5 метрів;
  • рейлінги – 4 шт;
  • перетворювач іржі;
  • грунтовка – 4 банки;
  • чорна фарба матова – 4 банки.

Щоб зробити самому експедиційний багажник, для роботи буде потрібно зварювальний апарат, шліфмашинка, струбцини та шліфувальні круги. Коли матеріал обраний, формуємо план роботи:

  • вимір габаритів;
  • складання креслення;
  • виготовлення платформи;
  • установка кріплень;
  • естетичні штрихи.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

підготовка рами

Спочатку необхідно заміряти дах авто і визначити місця кріплення конструкції. Далі робимо креслення експедиційного багажника на Ниву своїми руками. При розрахунку параметрів необхідно врахувати і витривалість конструкції: яку вагу вона зможе витримувати.

  1. Далі слід відміряти за кресленням заготівлі труб для рами, відрізати і зварити їх: у вас повинні вийти два чотирикутних каркаса. При зварюванні “ловимо” діагональ.
  2. Приварюють на нижню рамку поперечні труби, щоб посилити конструкцію. Важливо сфоріровать закруглені краї на передній і задній дугах для поліпшення зовнішнього вигляду і підвищення аеродинамічних властивостей.
  3. Підсилюємо куточки каркаса за допомогою приварювання маленьких поперечних брусів.
  4. Готуємо 14 вертикальних брусків розміром 110 мм для зварювання нижньої і верхньої рами. Як зварити експедиційний багажник на Ниву? З’єднуємо нижню і верхню рами разом з допомогою вертикальних брусів.
  5. Далі готуємо шматки профілю 2х2 і будівельну сітку для зміцнення конструкції. Сітку треба брати розміром 2х0,5 метра.
  6.  Коли конструкція буде зібрана, необхідно обробити метал перетворювачем іржі.
  7. Далі зачищаємо експедиційний багажник на Ниву б у шлифмашинкой, накладаємо ґрунтовку і фарбуємо.
  8. Після фарбування встановлюємо на рейлінги і кріпимо болтами (приблизно 8 мм довжиною 70 мм).
  9. Встановлюємо на багажник робоче освітлення, запаску, джек, лопату і інший апгрейд. Експедиційний багажник на Ниву 2131 своїми руками готовий.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Кріплення та додаткове обладнання

Як можна закріпити багажник на дах? Для цього існує два варіанти:

  • кріплення на рейлінги;
  • кріплення експедиційного багажника на Ниву на водостоки.

Перевага відсотків перед рейлингами очевидно: за допомогою такого кріплення можна перевозити вантажі великої ваги. До водостоків багажник кріпиться спеціальними захопленнями.

Якщо водостоки в конструкції авто не передбачені, багажник кріпиться до поздовжніх напрямних (рейлингам). Якщо вам необхідно перевозити важкі вантажі, що направляють рейлінгов краще демонтувати.

Установка експедиційного багажника – це свого роду тюнинг автомобіля, докладніше про тюнінг седанів і хетчбеків можна дізнатися тут, про аксесуари для тюнінга читайте тут.

Як зробити експедиційний багажник, ми з’ясували. Тепер можна подумати про облаштування даху Ниви. На рамі можна встановити:

  • протитуманні фари для поїздки в осінню погоду;
  • антену радіостанції на спеціальній платформі;
  • на бортах можна кріпити лопату (креслення експедиційного багажника на Ниву 2121 повинен це місце визначити);
  • веткоотбойнікі для захисту лобового скла від пошкодження при подорожах по лісових дорогах.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Зміна технічних характеристик авто

Чи ставити експедиційний багажник на Ниву, і як він впливає на робочі характеристики автомобіля? Перед тим як здійснити задум установки багажного відсіку на Ниву, врахуйте, що:

  • значний зсув центра ваги (а він буде вже вгорі) може спровокувати перекидання Ниви на поворотах і збільшить крен;
  • розміри експедиційного багажника на Ниву своїми руками і збільшення загальної маси авто змінять робочі параметри підвіски, трансмісії і негативно вплине на ходові характеристики машини;
  • збільшена маса авто посилить лобове опір;
  • збільшення маси збільшить і витрата паливного ресурсу;
  • креслення експедиційного багажника на Ниву 2131 передбачає зміну висоти, що утруднить парковку в гаражі або підземному паркінгу.

Про доцільність встановлення знімних конструкцій можна розмірковувати нескінченно. Щоб не збільшити ризик перекидання авто на поворотах, що не навантажуйте багажник на даху важким тягарем. Також не варто ризикувати зайвий раз на Ниві з важким вантажем, тоді не доведеться переживати про зниження ходових якостей позашляховика.

На завершення – тест експедиційного багажника на відео.

Збираємо і встановлюємо експедиційний багажник

Зайшовши в спеціалізований магазин, Ви відразу побачите, як багато існує видів таких багажників. Але ціна не завжди так само приємна, як зовнішній вигляд. Не поспішайте засмучуватися, адже зробити потрібну Вам річ ​​можна і самостійно.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

З чого будемо робити?

Перш за все, зверніть увагу на такий метал, як алюміній, який володіє серйозною перевагою – легкістю.

Припустимо, що у Вас вітчизняна машина – Нива, ну або УАЗ. Вам буде потрібно профільна трубка з тонкими стінками.

Можливо використовувати нержавіючу сталь, чорні метали та багато іншого.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Як зробити?

Для початку виміряйте дах в довжину і в ширину.

Потім будемо варити периметр нашого експедиційного багажника. Усередині цього периметра, на однаковій відстані необхідно приварити 2 планки. Вони будуть утримувати всю конструкцію. До них ми будемо ставити рейлінги, а потім – платформу. Коли Ви приварили базові перемички, займіться і проміжними. Так конструкція буде стійкіше.

Далі потрібно взяти профільну трубку. Трубка стане пов’язувати перемички. У передній частині нашого споруди потрібно встановити дугу. Там, де вона вигинається, потрібен сектор, а на краї – напуск довжиною в 5 сантиметрів. Тепер потрібно приварити дугу з передньою частиною і приварюють перемички.

Постарайтеся також зробити борту для багажника, які можна буде знімати. Вони будуть вставлятися в отвори.

Порада

Пам’ятайте, як вигинали дугу спереду? Ось так само потрібно зігнути і верхню перекладину збоку. Тепер приварити втулку туди, де проходить вигин. Так верх поперечини буде добре закріплений.

В кінці роботи найкраще пофарбувати наш багажник, попередньо загрунтувавши для захисту від корозії.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Що ще можна зробити?

Головне, для чого ми займалися зваркою багажника, це економія місця всередині салону. Так чому б нашій конструкції не послужити для чогось ще?

Наприклад, поставте на багажник протитуманні фари, і Ви отримаєте краще висвітлення дороги.

На борти можна пристосувати городні приналежності.

Якщо Вам доводиться часто пробиратися по лісах, прийдуть на допомогу встановлені додатково відбійники для гілок. І Ваше скло буде захищено від пошкоджень.

До того ж, такий багажник відмінно захищає і дах.

Бачите, як багато переваг у подібній конструкції? І значна економія місця, і захист. А мисливці і рибалки зможуть пристосувати конструкції для того, щоб перевозити своє обладнання.

Експедиційний багажник на автомобіль своїми руками

Практично у кожного водія рано чи пізно виникає необхідність в експедиційному багажнику. Він є дуже корисним для перевезення великих вантажів, які не поміщаються в салоні або багажнику автомобіля.

Їм можна обладнати будь-який клас транспорту, тому є сенс зробити експедиційний багажник своїми руками. Це обходиться набагато дешевше, ніж покупка готового виробу, а на його створення не знадобиться багато зусиль.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можнаЗа допомогою експедиційного багажника можна перевозити речі, які не поміщаються в автомобіль

питання достоїнств

Головний плюс, через якого автомобілісти облаштовують свій транспортний засіб багажником, – це додатковий простір. Також завдяки цій нехитрій конструкції можна захистити транспорт від пошкоджень.

На її поверхні також часто встановлюють ліхтарі, для додаткової індикації.

Правда, зварювання експедиційного багажника погіршує аеродинаміку автомобіля, тому кріпити його краще тільки тоді, коли в ньому є реальна необхідність.

Перші кроки

Перед тим як зробити експедиційний багажник, важливо визначитися з необхідним вагою. Сучасні конструкції виготовляються з алюмінію, так як він має невелику вагу і високу міцність.

При самостійній збірці багажника цей матеріал краще використовувати в якості каркаса. Також непогано підійдуть профільні труби, які досить легкі.

Нержавіюча сталь або звичайний метал теж підійдуть – вони матимуть більший вплив на аеродинаміку, але з ними зручніше працювати.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Підготовка до роботи

Точної інструкції по створенню експедиційного багажника немає, адже кожен автовласник сам вибирає функції, які повинна виконувати конструкція. Приступаючи до роботи, потрібно зробити точні виміри даху. Після цього можна зайнятися розробкою креслень, де малюється детальний вид майбутньої конструкції.

Щоб правильно виконати таку операцію, потрібно:

  • передбачити вага рами;
  • розставити виміри;
  • прорахувати підсумковий вага всього багажника.

Важливо робити нотатки для всіх етапів, щоб скласти точні розміри конструкції. Це необхідно, адже не можна допустити перевантаження – важливо правильно розподілити весь можливий вага.

початок зварювання

Приступивши до роботи, всі елементи конструкції зварюються разом в формі прямокутника. По внутрішньому периметру готової фігури прикріплюються Прудкий в середину готової рами. Щоб при експлуатації не виникало прогинів на платформі, можна додати кілька ребер всередину всій площі (в утворилося вільний простір).

Такі ребра виготовляються із заліза. В результаті має вийти подобу решітки, яка розташовується паралельним чином. Щоб ще більше підсилити багажник на дах, встановлюється труба з профілем квадратної форми. Цього буде достатньо для забезпечення максимальної стійкості.

якісна аеродинаміка

Завдяки цій якості забезпечується швидкість автомобіля, його опірність тертю вітру. Щоб поліпшити цю якість, використовується спеціальна дуга. Для цього роблять виміри матеріалу, враховуючи напуск для країв в 5 см. У місцях згинання вирізаються трикутні сектора, які потім загинаються. Після цього залишиться тільки приварити готову дугу до конструкції.

Робимо експедиційний багажник своїми руками.  Складно, але можна

Важливо подбати про якість бортів. Для їх кріплення використовуються спеціальні отвори для вставки втулки певного діаметру. При виготовленні бортів потрібно нарізати стійки в 6,5 мм (зазвичай їх вистачає 8 штук), які візьмуть участь в установці. Одним з важливих елементів багажника є кріпильна шпилька. Для її облаштування потрібно зробити наступне:

  • просверливаются 2 отвори в діаметрі 8 см;
  • в простір, що утворився встановлюється шпилька;
  • проводиться зварювання;
  • потрібно зрізати потрібну кількість різьблення;
  • готова шпилька прокручується в отвори.

Після цих процедур виготовляється бічна перекладина наверх. Вона загинається за тим же принципом, що і рама. Для її кріплення втулка приварюється в вигин для бічної поперечини, а до передньої балки кріплять частина шпильки. Задня перекладина приварюється аналогічним способом.

Естетика не менш важлива

Зробивши всі роботи, можна помітити, що готова конструкція має не дуже привабливий вигляд. Для вирішення цієї проблеми її потрібно пофарбувати. Спочатку всю платформу важливо зачистити і знежирити. Після цього потрібно заґрунтувати метал, щоб в подальшому користуванні багажник не покривався іржею. Краще вибирати грунтовку, яка витримує вплив соляних розчинів.

Висихати покриття повинне не менше доби. Після цього можна зайнятися і фарбуванням. Найкращим варіантом буде використання емалі. Після застигання і перевірки задовільного зовнішнього вигляду багажник можна кріпити до автомобіля на рейлінги.

Виготовлення експедиційного багажника дозволяє отримати додатковий простір для транспортування речей. До того ж він відмінно обладнується протитуманними фарами або антеною для радіо. Це під силу будь-якому автомобілісту, що має базові навички в зварюванні.

Якщо ви хочете сконструювати експедиційний багажник, орієнтуйтеся на мету його використання. Якщо він потрібен для перевезень габаритних речей, то не варто економити на ребрах і поперечинах, адже вони вбережуть автомобіль від ризику.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…