Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Автовиробники зобов’язані встановлювати в машини спеціальні контрольні пристрої для зниження рівня шкідливих сполук у вихлопних газах, щоб відповідати нормам екологічної безпеки. Каталітичні конвектори є практично в кожній машині, вони перетворять і спалюють оксиди вуглецю та азоту у вихлопах, за рахунок чого знижується їх процентний вміст. Лямбда-зонд в конструкції такого пристрою є незмінною деталлю. В яких випадках корисна обманка на лямбда-зонд, як її встановити і яких наслідків чекати?

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Датчик кисню відправляє відомості на бортовий комп’ютер, який стежить за складом суміші, оскільки концентрація шкідливих викидів безпосередньо залежить від повноти згоряння пального. Так як умови експлуатації автомобілів в нашій країні досить жорсткі через стан доріг і низьку якість бензину, каталізатор часто ламається разом з лямбда-зондом.

Зламані деталі необхідно або змінювати, або встановлювати обманку лямбда-зонда, ремонт неактуальний.

Кисневий датчик представлений у вигляді електронного пристрою, ключова мета якого полягає в накопиченні відомостей про кількість кисню в вихлопах машини.

Отримані відомості направляються на комп’ютерний блок, який аналізує їх і формує оптимальний склад горючої суміші, регулюючи баланс кисню в ній.

Місце установки лямбда-зонда – спереду від каталізатора на приймальні трубі або відразу ж на вихідному колекторі.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Принцип роботи

Гальванічний елемент виступає в ролі робочого пристрою датчика кисню, у нього є твердий електроліт з кераміки на базі діоксиду цирконію. Він володіє електродами з губчастої платини і легирован оксидом ітрію.

У кожного електрода своя мета: один вимірює вміст кисню в складі вихлопних газів, інший – у навколишньому середовищі. За рахунок цієї різниці при нагріванні датчика до +300 градусів за Цельсієм на ньому формується вихідна напруга.

Поломка розглянутого елемента призводить до відсутності надходять відомостей для контролера, можливо отримання помилкових даних, отже, суміш пального формується неправильно.

наслідки:

  • повідомлення про критичну помилку;
  • підвищення концентрації шкідливих домішок у вихлопах;
  • втрата потужності з боку движка;
  • надлишковий витрата палива.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Другий лямбда-зонд

Для деяких машин два кисневих датчика – це норма. Перший традиційно монтується на приймальні трубі або в колекторі, місце установки другого – виключно каталітичний конвертёр. Основне завдання додаткового датчика полягає у визначенні рівня процентного вмісту кисню в виходять з каталізатора газах.

Оскільки в разі поломки лямбда-зонда водій відчуває дискомфорт під час водіння, а покупка нового елемента не завжди є можливою, допустимо зробити самостійно обманку датчика кисню.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Щоб зрозуміти принцип дії емулятора, варто розглянути кожну різновид окремо, так як працює обманка лямбда-зонда в кожному випадку по-різному.

Ключова мета емулятора – «запудрити мізки» ЕБУ машини, якщо каталітичний конвертёр зламаний. Обманка подає сигнал про оптимальну роботі каталізатора і допустимому вмісті кисню в вихлопах.

Отже, розглянемо три способи обдурити електроніку сучасної машини.

перепрошивка контролера

Єдина вимога в даному випадку – використання послуг фахівця, якщо ви не сильні в електроніці. Використання методу доцільно при поломці і датчика, і каталізатора.

Необхідно в електронному режимі відключити датчик кисню шляхом входу в відповідну програму. Далі вносяться відповідну зміни і, якщо все виконано вірно, на приладовій панелі більше не буде доступний широкому повідомлення про критичні несправності.

Мотор при цьому буде функціонувати в стандартному порядку без лямбда-зонда. Основна проблема, пов’язана з даним методом, полягає в тому, що при здійсненні неправильних дій комп’ютер більше не буде працювати в оптимальному режимі.

Зверніть увагу

Виправити це зможе тільки заводська прошивка, яка дорого коштує і в цілому дістати її не так-то просто.

механічний емулятор

Обманка лямбда-зонда своїми руками в механічному варіанті виконується набагато простіше. По суті – це просто проставка, іменована втулкою, встановлюється вона в зоні між безпосередньо зондом і місцем, де фіксується датчик. Мова йде про поверхні колектора або приймальні труби.

Для виготовлення втулки використовується бронза або термічно стійка сталь високої якості. Візуально це порожній циліндр, усередині якого міститься подрібнена керамічна крихта.

Тонке осьовий отвір і різьблення розташовуються з того боку проставки, до якої фіксується елемент вихлопної системи.

Що стосується реалізації даного методу, необхідно змінити позицію датчика, щоб він був далі від прийомної труби або колектора. Після проходу крізь тонке отвір вихлопні гази потраплять в незначній мірі на керамічну крихту, де вступлять в реакцію окислення під впливом температурного фактора.

Зрозуміло, зміст шкідливих речовин істотно знизиться. З огляду на той факт, що даний спосіб передбачає в тій чи іншій мірі обман датчика, доцільність його застосування спостерігається виключно в разі поломки каталізатора.

Останній необхідно замінити полум’ягасником або зовсім видалити з системи вихлопів.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Самостійно виготовити механічну накладку можна без зайвих зусиль, якщо ви володієте навичками токаря. Підготуйте заготовку з бронзи або сталі, токарний верстат і схему деталі з необхідними параметрами.

Якщо токарні навички – це не ваше, просто купите готову деталь або замовте з зазначеними параметрами.

Вартість готового варіанту може коливатися в діапазоні 200 – 800 рублів – все залежить від складності виробу і його різновиди.

Що стосується подальшої установки придбаної або зробленої власноруч деталі, проблем в даному випадку не виникне, навіть якщо спеціальні навички у вас відсутні. Знайдіть, де розташований датчик кисню, вимкніть його, витягніть і встановіть втулку на його місце. Далі просто вкрутіть в проставлення датчик і підключіть модифіковану конструкцію до мережі.

Електронна обманка

Більш складним з технологічної точки зору пристроєм є електронна обманка лямбда-зонда. Доцільність її використання також спостерігається в аналогічних випадках виходу заводських деталей з ладу. Секрет функціональності полягає в перетворенні сигналу від датчика в сигнал з відповідними оптимальної роботи каталізатора характеристиками.

Підключити обманку слід безпосередньо до йде від зонда до контролера проводам.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Програмований мікропроцесор часто виступає в ролі основи для подібного роду вигадок, але ви зможете і самостійно зібрати елементарну інтерпретацію, якщо вмієте користуватися паяльником.

Актуальність використання описаного нижче емулятора спостерігається при виході з ладу другого датчика, місце розташування якого припадає на зону після каталізатора.

Даний варіант гранично примітивний на перший погляд, однак на практиці неодноразово була доведена його працездатність. Підготуйте наступні матеріали:

  • набір для паяння, що включає все необхідне;
  • резистор опором 1 Мом;
  • неполярний конденсатор, ємність якого становить 1 мкФ.

Традиційно електронна обманка другого лямбда-зонда в своєму розпорядженні два чорними, також білим і синім проводами.

Послідовність установки обманки наступна:

  1. На початковому етапі робіт провід маси повинен бути повністю відключений від акумулятора.
  2. Чорні нам не знадобляться, просто розірвіть провідник синього кольору і встановіть на місці розриву резистор.
  3. Через конденсатор слід з’єднати синій і білий провід.
  4. Зона під роз’ємом – найбільш вдале місце для установки такого саморобного емулятора. Це може бути моторний відсік, зона під панеллю приладів або між передніми сидіннями.

Купівля готового емулятора

Як уже згадувалося раніше, якщо самостійно зробити обманку вам не під силу, купіть готову. Різноманітність їх дуже багато, асортимент і ціни по Москві виглядають наступним чином:

  1. Електронний варіант або емулятор каталізатора обійдеться в 1500 рублів, при цьому 500 рублів додатково доведеться заплатити за установку даної деталі.
  2. У районі 1 400 рублів коштує кутова обманка.
  3. Обманка другого датчика, оснащена мінікаталізатором з металу, коштує близько 1 150 рублів і підходить для машин зі стандартами Євро-4.
  4. Класична механічна втулка виробника FortLuft обійдеться в 500 рублів. Така деталь не оснащена мінікаталізатором і підходить для машин до 2001 року випуску.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Негативні наслідки

Пам’ятайте, що вибираючи установку емулятора, ви завжди йдете на ризик. Неправильний монтаж може призвести до різного роду несправностей:

  • датчики безповоротно ушкоджуються;
  • з’являються численні помилки у функціонуванні бортового комп’ютера;
  • неналежним чином спаяна схема призводить до проблем з контролером і електричною проводкою;
  • якщо бортовий комп’ютер неправильно регулює впорскування, мотор може працювати з істотними порушеннями.

Слідкуйте за акуратністю і чистотою роботи з електронікою. Поломка може виникнути навіть через мінімальної неточності, тому бездоганне дотримання інструкції є, в даному випадку запорукою успіху. Що стосується придбання, не варто довіряти сумнівним сайтам, оскільки придбані там деталі або не приносять очікуваного результату, або працюють погано.

Догляд за каталізатором

Екологія нашої планети не кращим чином сприймає подібні хитрощі, тому краще придбати і встановити нові деталі, якщо такі вийшли з ладу. Сприймайте емулятор як тимчасове рішення і намагайтеся уникати виходу каталітичного конвертёра з ладу.

  • віддавайте перевагу тільки високоякісному палива;
  • уникайте глибоких калюж, щоб розігрітий каталізатор не піддавався різкому охолодженню;
  • відмовтеся від сумнівних паливних присадок невідомих виробників;
  • регулярно проходите ТО;
  • уникайте механічних пошкоджень корпусу.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

висновки

Багато водіїв використовують розглянуті емулятори заради можливості заощадити і не купувати нові датчики. Пам’ятайте, що виготовлення і монтаж повинні бути виконані грамотно, в іншому випадку негативні наслідки торкнуться не тільки бортовий комп’ютер, але і сам двигун.

Будь ласка, оцініть цей матеріал!

( 4

Як зробити і встановити обманку лямбда зонда своїми руками (електронну або механічну), креслення і схеми, відео

Більшість сучасних автомобілів мають спеціальні електронні системи контролю. Вони дозволяють економити витрати палива і забезпечують оптимальну роботу двигуна. Одним з невід’ємних елементів системи випуску газів є лямбда-зонд. При його поломки двигун починає працювати в аварійному режимі. Чи можна усунути проблему своїми руками?

Принцип дії лямбда-зонда і питання його ремонту

Датчик фіксує кількість кисню у вихлопі автомобіля і передає його на пульт управління. Залежно від показань зонда комп’ютер регулює рівень збагачення суміші, яка подається в камеру згоряння.

У більшості моделей встановлюють два зонда: один перед каталізатором, а другий – за ним.

В процесі експлуатації кисневі датчики виходять з ладу, виробники рекомендують проводити чистку пристроїв кожні 30 тисяч кілометрів.

Багато автолюбителів забувають про подібні рекомендації і стикаються з проблемою вже після загоряння аварійного знака на панелі. Найчастіше лямбда-зонд не підлягає ремонту.

Вартість пристрою немаленька, і його заміна завжди дуже недоречно. Народні умільці знайшли вихід з цієї неприємної ситуації.

Вони пропонують використовувати спеціальну автомобільну обманку, яка дозволить двигуну працювати в нормальному стані і відключить аварійний сигнал Check Engine.

Порада: Не варто повністю відключати або блокувати один з датчиків, це не вирішить проблему і призведе лише до збільшення витрати палива і нестабільної роботи двигуна на холостому ходу.

Зробити обманку для бортового комп’ютера своїми руками можна трьома способами:

  • встановити механічну втулку;
  • підключити нескладну електронну схему;
  • зробити перепрошивання контролера.

Кожен з методів цілком ефективно вирішує проблему вийшов з ладу датчика і повертає роботу двигуна в нормальний стан.

Механічний спосіб (з кресленнями ввёртиша)

Щоб обдурити контролер, необхідно встановити металеву втулку між вихлопною трубою і лямбда-зондом. Для виготовлення деталі знадобиться:

  • металева заготовка;
  • обробляє верстат;
  • викрутка;
  • набір ключів.

Порада: Рекомендуємо використовувати заготовку з бронзи або Теплотривкість стали – ці метали можуть витримувати високу температуру і не деформуватися.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Бронзову механічну обманку можна зробити вручну або замовити її виготовлення фахівця

Зробити деталь можна навіть без спеціальних навичок роботи, головне – мати хороший токарний верстат. В крайньому випадку можна замовити її виготовлення у знайомого фахівця.

Форма і розміри втулки показані на кресленні.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Деталь повинна точно відповідати схемі за формою і розмірами

Щоб встановити механічну заглушку, необхідно зробити наступне:

  1. Піднімаємо автомобіль на естакаду.
  2. Відключаємо клему «мінус» на акумуляторі.
  3. Викручуємо зонд.
    Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 видиДля установки механічної обманки датчик потрібно викрутити
  4. Накручуємо зонд на втулку, як показано на фото.
    Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 видиЗроблена точно за схемою деталь накручується на лямбда-зонд
  5. Встановлюємо датчик на місце і підключаємо акумулятор.

Після запуску двигуна сигнал Check Engine повинен згаснути. Таким чином, датчик трохи відсувається від потоку вихлопних газів. Механічна обманка-ввёртиш підходить для більшості моделей автомобілів, головне, щоб датчик укручувався в корпус.

Як зробити і встановити електронний (зі схемою)

Так як контролер приймає електронні сигнали, які до нього надходять від лямбда-зонда, можна поставити спеціальну схему-обманку. Вона підключається до проводів, які йдуть від датчика до гнізда.

Місце установки у різних моделей відрізняється: це може бути центральний тунель між сидіннями, торпеда або моторний відсік.

Щоб зробити електронну схему, приготуйте наступні матеріали:

  • паяльник з тонкої насадкою;
  • конденсатор ємністю 1 мкФ;
  • резистор на 1 МОм;
  • ніж;
  • каніфоль.
    Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 видиЕлектронна обманка повинна бути правильно зібрана згідно зі схемою подкюченія

Перед початком роботи відключаємо мінусову клему. Всі з’єднання необхідно добре ізолювати. Кращим варіантом буде помістити схему в пластикову форму і залити все епоксидним клеєм.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Всі з’єднання електронної обманки повинні бути добре ізольовані

У продажу можна зустріти вже готові електронні обманки. У них використовується невеликий мікропроцесор, який аналізує сигнал першого датчика, обробляє його і формує потрібні показники для бортового комп’ютера. Такі пристрої легко підключаються, але обійдуться дорожче саморобної схеми.

Перепрошивка контролера: чи варто робити своїми руками

Ще одним варіантом обманки можна назвати перепрошивку самого бортового комп’ютера. Змінюючи алгоритм роботи пристрою, ви блокуєте обробку сигналів від другого лямбда-зонда.

Небезпека даного методу полягає в тому, що при неправильних діях буде складно відновити колишню роботу комп’ютера. Оригінальну заводську прошивку дуже складно дістати, і вартість її досить велика.

Тому довірити таку роботу потрібно тільки досвідченому фахівцеві, якого ви знаєте особисто.

Наслідки установки обманок різного типу

При установці обманок варто брати до уваги, що всі роботи виконуються на свій страх і ризик. В разі неправильного встановлення подібних пристроїв можуть виникнути такі несправності:

  1. Порушення роботи двигуна через неправильну регулювання впорскування бортовим комп’ютером.
  2. Пошкодження електропроводки і контролера при неправильно згуртованою схемою.
  3. Помилки при роботі бортового комп’ютера.
  4. Пошкодження датчиків.

Роботи з якої б то не було електронікою необхідно виконувати вкрай акуратно. Навіть найменша неточність може призвести до поломки, тому потрібно чітко слідувати інструкціям.

Порада: Не варто замовляти обманки в інтернеті на сумнівних сайтах. Велика частина з них погано працює і не принесе очікуваного результату.

Обманки лямбда-зондів практикують багато автолюбителів. Такі пристрої дозволяють заощадити на заміні що вийшли з ладу датчиків. Важливо правильно зробити обманку і встановити її, щоб не виникло негативних останній для бортового комп’ютера або двигуна.

  • Олександр Орда
  • Роздрукувати

Модернізуємо: обманка на каталізатор своїми руками і варіанти виконання

У нинішній час жорстких стандартів Євро тільки застарілі моделі не мають жодних проблем, пов’язаних з вихлопною системою. Зовсім інша ситуація з машинами, які відповідають стандартам Euro-2 і вище.

Датчик кисню в таких системах – невід’ємна деталь, яка контролює якість суміші і кількість отруйних речовин у вихлопі.

У випадках, коли нейтралізатор видаляється або змінюється на пламегаситель , ЕБУ починає працювати зі збоями, викликаючи аварійний режим роботи.

У такі моменти досвідчені автомобілісти застосовують коректор роботи кисневого лямбда-зонда, який дозволяє уникнути помилок і продовжити експлуатацію автомобіля.

Чи потрібен емулятор кисневого датчика?

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види
Перш ніж дізнатися, як робиться обманка на каталізатор своїми руками, не завадить ознайомитися з доводами, які виступають на користь даної операції. Автомашини, конструктивно відповідають стандартам Euro-4 або Euro-5, передбачають наявність двох кисневих контролерів, встановлених до і після каталітичного нейтралізатора. Датчики порівнюють показання, а якщо вони не будуть збігатися, то бортовий комп’ютер робить висновок, що автокатализаторов несправний або зовсім відсутній. Така ситуація призводить до таких наслідків:

  • ЕБУ переводить роботу двигуна в аварійний режим, коли функціонування мотора здійснюється згідно із заданими паливними картками без урахування показань кисневих датчиків.
  • На приладовій панелі загоряється індикатор “Check Engine” і в циліндри надходить збагачена горюча суміш.
  • Збільшується нагар на свічках запалювання, знижується потужність ДВС і забруднюється масло.
  • Підвищений витрата пального тягне зайві фінансові витрати.

Практично всі автовиробники рекомендують замінити несправний нейтралізатор. Але не кожен автовласник піде на це, адже ціна деяких екземплярів, наприклад, для ВАЗ доходить до 60 000 рублів. Сюди ж варто додати вартість установки приладу. Тому багато автолюбителів цікавляться, що таке обманка каталізатора своїми руками і схема її реалізації.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Суть роботи емулятора зводиться до зміни реальних показників датчиків, після чого ЕБУ переходить на штатний режим роботи. При цьому сам нейтралізатор можна вирізати або замінити його полум’ягасником. Процедура установки імітатора не складніше, ніж збільшення кліренсу Renault Duster.

Способи виготовлення своїми руками обманки лямбда-зонда на каталізатор автомобіля

Щоб змінити свідчення кисневого датчика вихлопної системи, наші автолюбителі користуються кількома методами, вибір залежить від конструктивних особливостей авто і можливостей самого автомобіліста:

  1. Механічна проставка під лямбда-зонд.
  2. Проставка під датчик з вбудованим мінікаталізатором.
  3. Використання електронних симуляторів.

Будь-який з способів досить ефективно справляється з поставленим завданням. Тут не вказано ще один варіант – перепрошивка бортового комп’ютера. Справа в тому, що для самостійної реалізації такого проекту потрібні не тільки специфічні знання, а й обладнання, а також програмне забезпечення.

Як виготовити механічний коректор для вихлопної системи?

Для реалізації своїми руками механічної обманки на каталізатор рекомендується використовувати заготовки з теплостійких сталей або бронзи. Так деталі не будуть деформуватися від високої температури. Є дві конструкції, але в обох варіантах потрібен токарний верстат або допомоги досвідченого фахівця-токаря.

Перший варіант

Являє собою втулку довжиною 40-100 мм. З одного боку вкручують штатний датчик, а з іншого циркуляція газів обмежена отвором малого діаметра. Суть дії «девайса» зводиться до того, що склад вихлопної суміші усредняется, тому що лямбда-зонд віддалений від самої струменя газу і, відповідно, ловить менше отруйних речовин. За рахунок цього і виходить обдурити ЕБУ.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Типовий креслення з розмірами проставки може бути змінений в габаритному відношенні, це залежить від моделі і марки автомашини. Оптимальний діаметр вхідного отвору залишається без змін – 1,5-2 мм. У деяких випадках довжина втулки може не дозволити встановити її на штатне місце. У підсумку доводиться приварювати кріплення в іншому місці вихлопної труби.

Другий варіант

Аналогічний першому, але проставка має вбудований мінікаталізатор. Платино-родієвий каталітичний елемент сприяє прискоренню дожига отруйних речовин. Суть методу полягає в наступному:

  • Вихлопні гази потрапляють в тіло втулки через отвір малого діаметру.
  • В обсязі проставки надлишки CH і CO піддаються окисленню киснем, в результаті чого концентрація шкідливих речовин зменшується.
  • Протікають процеси змінюють форму синусоїди, і електронна система вважає, що каталітичний нейтралізатор працює в штатному режимі.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Зроблена своїми руками за наведеною схемою обманка каталізатора має надостаток, аналогічний попередньому варіанту. Тут штатний зонд буде піднято на 32 мм, хоча це і менше, ніж 40-100 мм.

Особливості установки проставки

Процедура установки не представляє складності, і починається з постановки автомашини на естакаду або підйомник. Подальші дії відбуваються за такою схемою:

  • Відключити мінусову клему АКБ.
  • Вивернути контролер.
  • Накрутити втулку на зонд.
  • Загорнути модернізований вузол на місце.
  • Підключити акумулятор.

Після першого запуску сигнал “Check Engine” повинен згаснути. Тепер мотор буде працювати в штатному режимі.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Електронна обманка каталізатора своїми руками і схема емулятора

Справжній електронний емулятор є мікропроцесорний прилад, що складається з однокристальної мікросхеми.

Принцип його роботи заснований на формуванні вихідного сигналу, який за формою відповідає інформації при робочому нейтралізаторі.

Такий варіант для самостійного виконання складний, тому відразу варто розглянути спосіб простіше. Для його реалізації потрібно приготувати:

  • Електричний паяльник.
  • Припій і каніфоль.
  • Ніж і бокорізи.
  • Опір 200 Ком потужністю 0,25 Вт.
  • Конденсатор неполярний ємністю 4,7 МКФ.

Принцип функціонування системи полягає в усередненні показань кисневого датчика, який встановлений після нейтралізатора. Спосіб підключення компонентів емулятора простий і універсальний. Всі елементи приєднуються безпосередньо до провідників бортової мережі автомобіля.

Перед підключенням своїми руками електронної обманки на каталізатор слід відключити клеми акумуляторної батареї , щоб виключити можливість короткого замикання.
Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види
Після реалізації проекту машина демонструє непогану динаміку. Однак може з’явитися ефект перезбагачення горючої суміші, що викликає відкладення шару сажі в випускному колекторі. Крім цього, на деяких моделях з’являється помилка Р0133, яка вказує на низьку швидкість реакції лямбда-зонда.

Що пропонують виробники запчастин?

На полицях автомагазинів зустрічаються деталі будь-яких видів для тюнінгу вихлопної системи. Виробництво механічних імітаторів штатної роботи каталітичного нейтралізатора виконується з бронзи або хромованою стали. Ціна таких пристосувань знаходиться в межах від 400 до 800 рублів, а стандартна установка на станції СТО обійдеться в суму близько 500 рублів.

Проставка з мінікаталізатором пропонується значно дорожче елементарного аналога, його вартість – 1 500-4 000 рублів. Прості електронні емулятори промислового виробництва продаються за 1 500-3 000 рублів. Розкид цін за перепрошивку програмного забезпечення ЕБУ досить широкий – від 1 000 до 30 000 рублів.

Як встановити обманку лямбда зонда?

Роботою двигуна сучасного автомобіля управляє електронний блок – контролер, що орієнтується на показання доброго десятка датчиків. Частина з них знаходиться в легкодоступних місцях і тому спокійно змінюється при виході з ладу.

Але є і такі як лямбда зонд (інакше – датчик кисню, О2), вмонтований всередину вихлопної системи. Замість того щоб виробляти його заміну, досвідчені автомобілісти часто вдаються до установки обманки, економлячи на покупці нової деталі.

Як функціонує кисневий датчик?

Щоб зробити обманку лямбда зонда, не завадить розібратися, як він працює і взаємодіє з контролером. Є один суттєвий момент: застосування будь-якого роду імітаторів замість штатного датчика О2 далеко не завжди дає позитивний результат. Це стане зрозуміло при більш докладному вивченні роботи елемента.

Щоб забезпечити повне згоряння палива в циліндрах, контролер, керуючий форсунками, повинен змішати його з повітрям в оптимальних пропорціях. Теоретично для спалювання 1 см3 бензину буде потрібно 14,7 см3 повітря, чия кількість визначається датчиком ДМРВ. «Бачачи» таким способом витрата повітря, електронний блок дозує подачу пального форсунками.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Інша справа, що контролер не може «бачити» як згорає паливо насправді, якщо не задіяти лямбда зонд, який встановлюється на виході відпрацьованих газів в вихлопному тракті. Його завдання – оцінювати кількість кисню, що залишився в вихлопі авто та інформувати про це блок управління за допомогою електричних сигналів, а той робить відповідні висновки:

  1. Великий обсяг залишкового кисню свідчить про бідну паливо-повітряної суміші. Контролер збільшує подачу пального, доводячи її до норми.
  2. Якщо кисню у відпрацьованих газах мало, то суміш занадто збагачена і частку бензину в ній потрібно зменшити, що і робить контролер.
  3. Коли сигнали від датчика О2 стають некоректними або пропадають зовсім (при виході з ладу), електроніка переходить в аварійний режим, подаючи пальне відповідно до закладеної програми.

Лямбда зонд – елемент досить чутливий і виходить з ладу через 40-80 тис. Км пробігу в залежності від умов експлуатації, стану двигуна і якості застосовуваного палива. Про неполадки датчика свідчать такі ознаки:

  • на приладовій панелі загоряється табло “Check Engine”;
  • витрата бензину зростає, його величина залежить від закладеної програми (прошивки);
  • з вихлопної труби йде чорний дим;
  • з’являється нестабільна робота на холостому ходу, аж до зупинки силового агрегату.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

В автомобілях, чиї паливні системи відповідають нормам EURO 4 і вище, кисневих датчиків вже два . Перший варто відразу на виході з двигуна, другий – після каталітичного нейтралізатора. Електроніка орієнтується на показання обох елементів і готує топливовоздушную суміш більш точно.

Майстрами – умільцями практикується 2 способи «обману» контролера при несправності лямбда зонда або нейтралізатора вихлопних газів:

  • механічний, за допомогою металевої втулки;
  • електронний.

Насамперед варто розібратися, як обійти аварійний режим механічним шляхом.

Установка механічної обманки

Використання даного способу доречно в ситуаціях, коли вийшов з ладу каталізатор або автолюбитель поставив замість нього звичайний пламегаситель. Тобто, датчик О2 все одно повинен знаходитися в справному стані.

Фокус в тому, щоб механічним шляхом ввести в оману електроніку і показати, ніби каталізатор коштує на місці і функціонує нормально.

Додаткова деталь являє собою звичайну бронзову або сталеву втулку з різьбою і шестигранною головкою під ключ. У торці зроблено калібрований отвір діаметром 2 мм, куди проходять димові гази, а всередині втулка заповнена керамічною крихтою з каталітичним покриттям. Використовуючи креслення обманки, елемент нескладно виточити на токарному верстаті або купити в готовому вигляді.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Імітація роботи нейтралізатора відбувається наступним чином:

  1. Гази з вихлопного тракту потрапляють спочатку в порожнину втулки.
  2. Проходячи крізь кераміку, гази вступають з нею в реакцію, чому кількість шкідливих речовин (СО і СН) знижується.
  3. Оброблені гази надходять в кисневий датчик, який видає необхідні показники контролера.

Конструкція механічної обманки лямбда зонда аналогічна влаштуванню каталізатора, тільки в зменшених розмірах.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Встановити деталь не складе труднощів, необхідно лише визначити місцезнаходження самого датчика і діяти за таким алгоритмом:

  1. Відключити акумулятор, знявши «мінусову» клему.
  2. Виконавши попередню розбирання, дістатися до роз’єму датчика і від’єднати його.
  3. Викрутити елемент і вкрутити на його місце обманку.
  4. Під втулку вкрутити лямбда зонд і підключити роз’єм.

Обман за допомогою електроніки

Існує 3 варіанти обману електронного блоку:

  • перепрошивка;
  • установка емулятора;
  • використання простої схеми, згуртованою своїми руками.

Перепрошивка – це кардинальний спосіб раз і назавжди вирішити проблему непрацюючого або відсутнього каталізатора . Суть в тому, щоб програмними методами виключити другий датчик О2, що стоїть за нейтралізатором, з «поля зору» контролера. Тоді останній стане орієнтуватися тільки на свідчення першого зонда і не задіює аварійний режим.

Недолік способу полягає у відсутності коректних заводських прошивок, а застосування інших може виявитися небезпечним для роботи силового агрегату. Щоб вдало реалізувати таку обманку, доведеться звертатися до хороших фахівців, що по грошах можна порівняти з покупкою нового каталізатора.

Другий варіант – придбати і поставити так званий електронний емулятор , зібраний на базі мікропроцесора і розрахований на певні марки автомобілів. Він імітує нормальну діяльність лямбда зонда і успішно взаємодіє з електронним «мозком» машини. Складнощів при установці ніяких, потрібно лише під’єднати прилад до гнізда датчика.

Деякі майстри – умільці ставлять саморобні обманки, приєднуючи їх до проводів, що ведуть до роз’єму. Для складання необхідні такі деталі і інструменти:

  • постійний резистор на 1 МОм;
  • конденсатор на 1 мкФ неполярного типу, розрахований на напругу до 30 В;
  • паяльник, ніж, кусачки;
  • припій, каніфоль.

Пропонована схема теж застосовується для обману другого датчика при несправному нейтралізаторі вихлопних газів. З’ясувавши його місцезнаходження, слід вдатися до таких дій:

  1. Видалити частину захисного кожуха з проводів перед самим роз’ємом.
  2. В розрив чорного дроту впаяти резистор.
  3. Конденсатор припаяти одним кінцем до сірого проводу, а другим – до чорного, але після резистора.
  4. Запустити двигун і перевірити, чи горить табло “Check Engine” на всіх режимах роботи, в тому числі і на ходу.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Спосіб з саморобною схемою підійде далеко не до кожної моделі авто, та й номінали резистора з конденсатором можуть варіюватися. При несправному лямбда зонді, що стоїть до каталізатора, даний спосіб не допоможе взагалі.

Оскільки електронні системи сучасних автомобілів досить складні і продовжують удосконалюватися з кожним роком, то використання подібних вигадок бачиться проблематичним.

На останніх моделях машин вони можуть і не спрацювати, а то і завдати чималої матеріальної шкоди, якщо двигун вийде з ладу раніше часу.

Щоб цього уникнути, краще ставити тільки штатні деталі замість несправних і не відсікати від контролера «органи чуття», якими є датчики.

Схема емулятора лямбда зонда своїми руками

16 січня 2017. Категорія: автотехніка.

Лямбда зонд (також називається кисневим контролером, датчиком O2, ДК) є невід’ємною частиною вихлопної системи автотранспортних засобів, що відповідають екологічним стандартам EURO-4 і вище.

Це мініатюрний пристрій (зазвичай встановлюється 2 лямбда зонда і більше) контролює зміст O2 у вихлопних сумішах автотранспортного засобу, завдяки чому значно знижується викид отруйних відходів в атмосферу.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

У разі некоректної роботи ДК або якщо сталося відключення лямбда зонда, функціонування силового агрегату може бути порушено, через що мотор перейде в аварійний режим (на панелі загориться Check Engine). Щоб такого не сталося, систему автомобіля можна перехитрити, встановивши обманку.

Механічна обманка лямбда зонда ( «ввертиш»)

«Ввертиш» – це втулка, виготовлена ​​з бронзи або теплостійких сталей. Внутрішня частина такої «проставки» і її порожнини заповнюються керамічної крихтою зі спеціальним каталітичним покриттям. Завдяки цьому відпрацьовані гази допалюються швидше, що, в свою чергу, призводить до різними показниками імпульсів 1 і 2 ДК.

Важливо! Будь-яка обманка встановлюється тільки на справний лямбда зонд.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Саморобна обманка лямбда зонда, схема якої представлена ​​нижче, проста у виготовленні. Для цього вам буде потрібно підготувати:

  • заготовку;
  • викрутку;
  • набір ключів.

Робиться обманка на обробному токарному верстаті. Якщо такого немає, то можна звернутися до фахівця, надавши йому креслення.

Робимо обманку лямбда зонда своїми руками.  3 види

Отримана деталь сумісна з більшістю вихлопних систем як вітчизняних, так і зарубіжних автомобілів.

Установка обманки лямбда зонда проводиться таким чином:

  • Підніміть авто на естакаду.
  • Вимкніть мінусову клему на АКБ.
  • Викриття перший (верхній) зонд (якщо їх два, то зніміть той, який розташований між каталізатором і випускним колектором).
  • Укрутите лямбда зонд в «проставлення».
  • Встановіть «вдосконалений» датчик на місце.
  • Підключіть клему до акумулятора.

Корисно! Зазвичай механічна обманка другого лямбда зонда не виконується, так як цей ДК захищений каталізатором і контролює тільки його стан. Самим чуйним є саме перший датчик, який встановлений найближче до колектора.

Після цього системна помилка “Check Engine” повинна зникнути. Якщо цей спосіб не спрацював, можна скористатися більш дорогої обманкою.

Електронна обманка

Ще один спосіб усунення проблем з ДК – це електронна обманка лямбда зонда, схема якої представлена ​​трохи нижче. Так як датчик кисню передає сигнал контролеру, то схема-обманка, підключена до проведення від датчика до гнізда, дозволить «загрубіть» систему. Завдяки цьому, в ситуації, якщо лямбда зонд буде несправний, силовий агрегат буде продовжувати працювати коректно.

Корисно! Місця установки такої обманки можуть відрізнятися в залежності від моделі АТС. Наприклад, вона може бути монтована в центральний тунель між сидіннями, в торпеді або моторному відсіку.

Схема-обманка – це однокристальний мікропроцесор, який аналізує процеси в каталізаторі, отримує дані від першого ДК, обробляє їх, перетворює до показників другого датчика і видає на процесор автомобіля відповідний сигнал.

важливо

Щоб встановити обманку цього типу, вам буде потрібно схема підключення лямбда зонда, яка виглядає наступним чином.

Як бачите, буває різна терморегулятори лямбда зонда (4 дроти, три і два). Кольори проводів можуть також відрізнятися, найчастіше зустрічаються вироби з 4 пинами (2 чорних, білий і синій).

Для виготовлення обманного пристрої, вам буде потрібно:

  • паяльник з дрібним жалом і припій;
  • каніфоль;
  • неполярний конденсатор ємністю 1 мкФ Y5V, +/- 20%;
  • резистор (опір) на 1 мОм, С1-4 імп, 0,25 Вт;
  • ніж і ізоляційна стрічка.

Корисно! Перед установкою, схему найкраще помістити в пластиковий корпус і залити її «епоксидкой».

Далі електронна обманка на лямбда зонд своїми руками монтується в такий спосіб:

  • Вимкніть мінусову клему АКБ.
  • «Препарує» провід, який йде від самого ДК до гнізда.
  • Розріжте синій провід та підключіть його назад через резистор.
  • Впаяти неполярний конденсатор меду білим і синім проводами.
  • Заізоліруйте з’єднання.

Нижче представлена ​​схема обманки лямбда зонда своїми руками для терморегулятори на 4 дроти.

На заключному етапі, повинно вийти наступне.

Такі маніпуляції не варто виконувати, якщо у вас немає належного досвіду. Сьогодні в магазинах представлені готові схеми-обманки, які без праці зможе встановити навіть початківець водій.

перепрошивка контролера

Деякі особливо досвідчені автовласники вирішуються на перепрошивання блоку управління, завдяки чому блокується обробка сигналів другого кисневого датчика.

Однак необхідно враховувати, що будь-які зміни алгоритму роботи системи можуть привести до незворотних наслідків, так як повернути заводські настройки буде практично неможливо і затратно.

Тому виконувати такі маніпуляції самостійно не рекомендується. Те ж саме стосується і готових прошивок, які продаються в інтернеті.

Корисно! При перепрошивке лямбда зонди видаляються.

Якщо ви все-таки хочете зробити перепрошивання системи, то зверніться до грамотного фахівця, який зможе відключити отримання даних ДК за допомогою спеціалізованого обладнання.

Також варто враховувати, що практично будь-яке втручання в роботу систем, може призвести до не найприємнішим наслідків.

Які наслідки бувають після установки обманок

Потрібно розуміти, що будь-яка обманка встановлюється на страх і ризик автовласника. Якщо монтаж був проведений неправильно, то ви можете зіткнутися з наступними проблемами:

  • Через те, що бортовий комп’ютер не може регулювати уприскування рідини, може статися порушення роботи мотора.
  • Якщо схема неправильно спаяна, це може привести до пошкодження електропроводки.
  • В процесі установки обманки ви можете пошкодити датчики кисню, після чого навіть не дізнаєтеся про їхню несправність (так як у вас вже буде встановлена ​​обманка).
  • Після таких втручань (не тільки при перепрошивки) може відбутися збій в бортовому комп’ютері.

Будь-яка неточність призведе до плачевних наслідків, тому краще встановити більш безпечний готовий емулятор.

На відміну від обманки, він не «обманює» блок управління, а лише забезпечує його коректну роботу, перетворюючи сигнал ДК.

Усередині емулятора також міститься мікропроцесор (як і в саморобної електронної обманці), який здатний оцінювати вихлопні гази і аналізувати ситуацію.

На завершення

Багато автовласників встановлюють на свої машини саморобні обманки, щоб заощадити на покупці нових кисневих датчиків. Однак у такій гонитві за вигодою, ви цілком можете зіткнутися з великими грошовими витратами, якщо кустарне пристрій вплине на роботу «життєво-важливих» систем. Тому встановлювати обманки рекомендується, тільки якщо ви розумієте в роботах такого плану.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…