Дизельні мотори почали оснащуватися фільтрами саж ще в 2000 році. Тоді ще не було таких жорстоких вимог по екології, як сьогодні і далеко не всі виробники їх застосовували, роблячи велику ставку на вихідну потужність двигуна, ніж на турботу про природу.

Коли в січні 2011 року були прийняті стандарти Євро – 5, фільтр сажі став обов’язковим атрибутом вихлопної системи дизельного автомобіля.

Сьогодні ми спробуємо розібратися в тому, що ж це за такий вузол, для чого він служить, скільки він служить, і як з ним бути після закінчення терміну його служби.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищенняФільтр сажі

Як випливає з назви, фільтр сажі призначений для того, щоб мінімізувати викиди сажі разом з відпрацьованими газами.

Сажа утворюється в результаті неповного згоряння дизельного палива і часто сажові фільтри затримують до 99,9% сажі.

Простий приклад, згадайте який колір вихлопних газів у старого бувалого дизельного Nissan Terrano 1988 року, і як виглядають вихлопні гази у останнього покоління Audi Q7 з трилітровим мотором TDI.

Даний фільтр в випускний системі автомобіля може встановлюватися за каталітичним нейтралізатором, а може бути і суміщений з ним в один корпус.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищеннясхема

«Сажевік», як називають його в народі, є найчастіше керамічний блок, з наскрізними осередками квадратного перетину, в яких і відбувається утримання частинок сажі.

Рано чи пізно, але частинки сажі просто закупорюють стільники фільтра і тим самим перешкоджають виходу вихлопних газів, унаслідок чого створюється високий тиск у випускному колекторі, що знижує потужність і погіршує продування ГБЦ, тому фільтром сажі потрібно періодична чистка або регенерація.

Існує два види регенерації фільтр сажі: активна і пасивна.

Пасивна регенерація здійснюється підняттям температури вихлопу відпрацьованих газів до 600 ° С, на граничних навантаженнях двигуна. Іншими словами, простим випалюванням сажі з фільтра. Але є інший, більш безпечний спосіб, коли в дизельне паливо додається спеціальна присадка, яка забезпечує спалювання сажі при більш низькій температурі, яка буде на позначці 450 – 500 ° С.

Але є нюанси, в яких пасивна регенерація з підняттям температури вихлопу не може бути здійснена, і в такому випадку застосовують активну регенерацію фільтру сажі.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищенняОчищення фільтру сажі

Принцип у активній регенерації такий же – випалювання, але здійснюється професіоналами із застосуванням спеціалізованого обладнання, і для цього є кілька способів: нагрів вихлопних газів мікрохвилями, впорскування палива або використання електричного нагрівача перед фільтром сажі, ну або пізній впорскування палива в камеру згоряння.

Ця процедура може забезпечити правильну роботу фільтр сажі ще на яке час, до того моменту, як самі стільники фільтра не почнуть руйнуватися.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищенняБрудний і чистий фільтр

У тих випадках, коли «сажевік» суміщений в одному корпусі з каталітичним нейтралізатором, пасивна регенерація відбувається куди простіше, так як окислення сажі в фільтрі відбувається безперервно через дії каталізатора, та й температура вихлопних газів нижче, в районі 350-500 ° С . Активна регенерація теж спрощена.

Вона проводиться на температурі близько 600 ° С, і цю температуру забезпечує електронна система управління двигуном.

Про необхідність провести регенерацію теж скаже електроніка, яка промоніторивши стан фільтр сажі за даними датчиків, і оцінивши його пропускну здатність видасть висновок про його працездатності.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищення

Є ще один спосіб очищення, з одного боку більш простий, з іншого більш складний. Це коли фільтр просто знімають з автомобіля і промивають спеціальними промивальним рідинами.

Це відбувається шляхом глушіння одного з патрубків фільтра, а через інший заливається профілактична хімія, після чого його на 12 годин залишають у вертикальному положенні і періодично струшують.

Після закінчення визначеного часу, рідина змивають, а сам фільтр промивають теплою водою.

Дизельний двигун в порівнянні з бензиновим більш чутливий до якості палива. Заправка неякісним дизельним паливом з великим вмістом сірки, може привести до того, що буде виділятися велику кількість сажі, і фільтр сажа просто буде не встигати його допалювати і в підсумку заб’ється.

Так само проблеми можуть виникнути з причини низької температури вихлопних газів, з-за чого фільтр буде просто не допалювати сажу. Так само, фільтр сажі має свій термін служби, і зазвичай це близько 200 000 км пробігу, але на цю цифру може впливати безліч факторів, такі як стиль водіння, якість палива і умови експлуатації.

У російських умовах ресурс зазвичай становить 100-120 000 км.

Заміна вузла обійдеться дуже недешево, і частіше за все, до того моменту, як фільтр сажа вийде з ладу, більшість автомобілів вже втратять заводську гарантію виробника, тому нерідко користуються найпростішим способом, яким можна вирішити проблему вийшов з ладу фільтру – це його фізична видалення з програмним відключенням.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищеннявидалення

Такий хід сприятливо позначиться на стані і терміні служби дизельного двигуна, так як зменшиться навантаження на шатунно – поршневу групу, але буде страждати екологія, так як все те, що раніше залишалося в фільтрі, буде йти в атмосферу.

І якщо на вантажівках або позашляховиках, які живуть здебільшого на трасах і зимниках це не велика проблема, то для легкових машин, які живуть здебільшого в місті це вже може бути серйозною проблемою, так як рухатися за такою машиною в міському потоці не найприємніше , ніж можна закінчити свій робочий день.

  • З повагою, Андрій Червяков.
  • Правильна експлуатація турбодизеля
  • Бензин або дизель – який двигун вибрати?

У чому необхідність фільтр сажі

В європейських країнах найпопулярнішим вважається дизельне паливо для двигунів внутрішнього згоряння.

Однак ні дизельний, ні бензиновий мотор не може забезпечити повну вироблення палива, в результаті чого в вихлопних газах збільшується концентрація отруйних речовин і сажі (продукти неповного згоряння вуглеводнів).

У зв’язку з цим були введені норми на викиди відпрацьованих газів, для підтримки яких винайшли спеціальний очисний елемент – фільтр сажі.

Призначення фільтр сажі

Щоб прийти до розуміння – яка роль фільтр сажі в автомобілі, потрібно знати, чим шкідливі відпрацьовані гази. Нижче наведено таблицю з даними про містяться шкідливих речовин у вихлопних газах і показано їх вплив на здоров’я людини.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищення

Статистика показує, що дизельне паливо небезпечно великим вмістом сажі в вироблених газах. Тому для зменшення її концентрації і вводиться в експлуатацію фільтр сажі.

Функції фільтр сажі

Хімічний склад сажі складається з чистого вуглецю, частинки якого досягають 0,05 мікрона. Звичайними елементами, що фільтрують утримати такі дрібні частинки досить важко, тому в фільтр сажі використовується дифузія. На фото нижче приведена схема роботи фільтр сажі, яка вам допоможе зрозуміти її принцип.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищення

На фото видно, що в модулі фільтра є ціла система трубок, причому у тих, хто близько розташований один одному, торці запечатані з різних сторін. З боку двигуна відпрацьовані гази потрапляють всередину, але проходячи через трубки, закриті з одного боку, не можуть рухатися далі.

Тому їм доводиться просочуватися через стінки в сусідні відкриті осередки, а далі вільно випаровуватися з керамічного модуля.

При цьому під час дифузії з одного осередку в іншу, фільтруються навіть найдрібніші частинки, а це значить, що фільтр сажі добре справляється зі своєю роботою.

Як влаштований фільтр сажі

При своїй зовнішній простоті, дизельний фільтр сажа має досить складну конструкцію. Для всіх моделей автомобілів виконується він у вигляді металевого циліндра, на корпусі якого є вхідний і вихідний патрубки для під’єднання до загальної системи очищення відпрацьованих газів. Нижче на фото ви можете бачити пристрій фільтр сажі.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищення

Начинка циліндра складається з керамічного модуля, конструкцію якого ми вже розглянули вище. Крім нього, на фільтр сажа монтуються датчики, які контролюють його роботу. Серед них є:

  • Датчик різниці тиску;
  • Датчик температури на впуску і випуску працюючого фільтр сажі.

Фільтр сажі на дизель може бути поставлений двома способами, в залежності від свого типу пристрою. Яким саме чином, дивіться на фото:

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищенняваріанти установки фільтр сажі

Особливості пристрою обох типів фільтрів залежать від того, як був виготовлений модуль – з внутрішнім каталітичним покриттям або без нього. У другому випадку на дизель слід встановлювати додатковий каталізатор. У першому випадку, якщо модуль має каталітичне нашарування, то його можна об’єднати з каталізатором.

Причини несправності фільтр сажі

Підставою для зниження ефективності фільтр сажі можуть служити кілька причин. По-перше, якість використовуваного палива. Низькоякісний дизель провокує підвищене утворення сажі під час роботи двигуна, внаслідок чого фільтр сажі швидко засмічується, що істотно знижує термін його служби.

По-друге, це недостатньо висока температура відпрацьованих газів, при якій не забезпечується повне згоряння сажі.

Зверніть увагу

Справа в тому, що фільтр сажі не тільки уловлює частки вуглецю, але і спалює їх, коли дизель доводить температуру до потрібного рівня в процесі роботи.

Однак цю функцію фільтр сажа виконує тільки при високому показнику температури, не менше 600ºС. Більш низькі температурні позначки подібного результату не дають.

Причини зниження температури відпрацьованих газів:

  • Режим експлуатація (постійні зупинки, низька швидкість);
  • Затори (пробки) під час руху;
  • Неполадки процесу згоряння палива.

Поточний контроль стану фільтр сажі

Для забезпечення контролю над станом фільтр сажі, вихлопна система дизеля оснащується контрольно-вимірювальними пристроями – датчиками, які реєструють показники температури і тиску на кінцях фільтра.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищенняпоказання на приладовій панелі

Імпульси, які передає датчик тиску, дозволяє контролеру управління визначати обсяг незгорілих продуктів палива, що переповнюють фільтр сажі і запускати автоматичний процес його очищення. На приладовій панелі з’являється при цьому відповідний значок.

Способи очищення фільтр сажі

Як правило, використовують кілька простих прийомів, які стимулюють регенерацію фільтра при його заповнювання залишками незгорілого палива, і дозволяють відновити нормальну роботу автомобіля. Регенерація існує пасивна та активна. При будь-якому її вигляді, очищення проходить, завдяки спалюванню частинок сажі і відкриття забилися пір. При цьому використовується:

  • Збільшення температуру відпрацьованих газів;
  • Присадки, що забезпечують зменшення температури, при якій згорає сажа;
  • Промивання спеціальними реагентами, при яких фільтр очищається від сажі.

пасивна регенерація

Самостійно проводиться водієм при появі ознак погіршення роботи двигуна (зниження потужних і динамічних характеристик), а також попередженні відповідної індикації на панелі.

Принципом пасивної регенерації є забезпечення підвищення температури. Що можна здійснити шляхом проходження на автомобілі 30-40 км при повній його завантаженості. Подібний метод дозволить забезпечити згоряння внутрішньої сажі і очищення фільтра. Як варіант, можна використовувати спеціальні добавки в паливо, які знизять температуру спалювання сажі.

активна регенерація

Цей режим дозволяє виконати очистку, за допомогою автоматичного включення контролера управління двигуном.

Спочатку він аналізує дані, що надійшли з датчиків температури і тиску, потім сигналізує про засмічення частинками сажі фільтруючого елемента, далі датчик температури вимірює її значення.

Якщо її рівень є недостатнім для спалювання сажі, то контролер здійснює уприскування додаткового палива при випуску відпрацьованих газів, це призводить до згорання палива тут же у вихлопній системі і піднімає температуру газів до необхідної позначки.

Якщо вихлопна система, встановлена ​​на дизель, в своєму арсеналі містить інші заходи, спрямовані на збільшення температурного рівня відпрацьованих газів, то контролер управління також їх пускає в хід.

промивання

Цей метод має на увазі очищення фільтр сажі за допомогою спеціальних складів, впорскується або заливаються всередину. Реагенти роблять сажу м’якою і виводять її з засмічених пір, після чого вона спалюється під час руху авто.

висновок

Фільтр сажі грає важливу роль в системі сучасного автомобіля і забезпечує чітке дотримання регламентованих норм по складу вихлопних газів.

Поточний стан фільтра знаходиться під контролем системи управління, для чого використовуються датчики вимірювання тиску і температури.

Така система контролю дозволяє водієві своєчасно вживати заходів з очищення фільтр сажі або дочекатися автоматичної регенерації, якщо це передбачено конструкцією.

Навіщо потрібно видалення фільтр сажі, які наслідки і як зробити це на авто (в тому числі дизель)

У 2005 році в Росії почав діяти екологічний стандарт ЄВРО-4, серйозно вплинув на виробників автомобілів.

З цього моменту всі машини, призначені для використання в РФ, повинні оснащуватися спеціальними компонентами, що знижують кількість шкідливих викидів в атмосферу.

Майже на всі сучасні авто з дизельними двигунами встановлюють протівосажевого (або просто «сажові») фільтри, які затримують не до кінця згорілі компоненти палива. Здавалося б, річ дуже вартісна, але багато хто привозить автомобіль в сервіс для її видалення. Навіщо?

Як працює протівосажевий фільтр

Він являє собою металевий циліндр, заповнений керамічним матеріалом. Цей матеріал має пористу структуру – в пустотах затримуються дрібні частинки сажі. Коли її накопичиться надто багато, спеціальний блок в двигуні активує процес регенерації, і фільтр очищається.

Існує пасивний та активний регенерація. У першому випадку сажа згорає під час руху завдяки природному підвищенню температури в фільтрі. Щоб запустити пасивний процес, потрібно їхати з високою швидкістю і на велику відстань.

Активна регенерація запускається, якщо блок не може позбутися від сміття стандартним способом (наприклад, коли ви їздите тільки по місту і повільно).

важливо

В цьому випадку в циліндр подається додаткове паливо, яке змішується з сажею і виходить в каталізатор. Там суміш згорає, а з вихлопної труби йде чорний дим.

Це не проходить безслідно – росте витрата палива, збільшуються обороти на холостому ходу.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищення

Так виглядає фільтр після довгої їзди на якісному паливі

Фільтр сажі і каталізатор – це одне й те саме?

Часто навіть досвідчені працівники сервісних центрів вважають, що фільтр сажі і каталізатор – це одне і те ж. Насправді різниця істотна.

  • Каталізатор встановлюється на машини з дизельним і з бензиновим двигуном. Він призначений для очищення вихлопних газів від великих домішок.
  • Фільтр сажі використовується тільки з дизелями. Головною відмінністю є мелкоячеистая структура фільтра – він вловлює навіть дрібні частинки.

Навіщо видаляти: плюси і мінуси, наслідки

Ось безперечні переваги видалення фільтр сажі:

  • витрата палива зменшується;
  • більше не доведеться викликати регенерацію підвищенням обертів;
  • знижується загальна температура роботи двигуна, що зменшує навантаження на нього;
  • забитий фільтр – це ризик поломки силового агрегату, немає фільтра – немає ризику;
  • не потрібно витрачати гроші на заміну цього компонента в майбутньому.

Примітка: є думка, що видалення дає прибавку потужності двигуна. Так, це так, але різниця незначна. Ефект досягається завдяки прискоренню виходу вихлопних газів, яким тепер не доводиться долати опір фільтра.

А ось істотні мінуси:

  • машина позбавляється гарантії (якщо вона є);
  • в ряді випадків збільшується кількість чорного диму з вихлопної труби;
  • збільшується навантаження на турбіну, що трохи знижує її ресурс;
  • авто не можна буде використовувати в країнах ЄС та інших державах з жорсткими вимогами до якості викидів;
  • процедури повинні виконувати тільки професіонали – якщо допустити помилку, можуть виникнути серйозні проблеми, які потребують дорогого ремонту.

Процес видалення: фізичний і програмний етапи

Процедура складається з двох етапів – фізичного і програмного.

Фізичний неважкий. Фахівці знаходять банку, в якій розташовані фільтр і каталізатор, і вирізують її. У деяких моделях авто для цього доведеться зняти вихлопну трубу.

Натомість фільтра потрібно що-небудь поставити – це можуть бути як звичайні металеві заглушки, так і пламегасители. Установка пламегасителя трохи збільшить термін служби глушника.

Якщо компонент оснащений датчиками температури і зондами вуглекислого газу, може знадобитися їх вилучення і установка в заглушку – це допомагає уникнути програмних помилок.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищення

Зовнішній вигляд вилученого фільтр сажі

Потім треба перепрограмувати блок двигуна. Якщо цього не зробити, датчики будуть вважати, ніби фільтр постійно забитий. Результат – демонстрація кодів несправностей, а в деяких випадках і зовсім включається аварійний режим.

Ця частина процедури виконується виключно експертами сервісного центру. Домогтися результату можна трьома способами.

  1. Встановити прошивку від тієї версії авто, де за замовчуванням немає фільтр сажі. Метод загрожує зниженням функціональності – наприклад, на Honda CRV відключається круїз-контроль.
  2. Установить прошивку, созданную энтузиастами. Это своего рода лотерея — может повезти, а может и нет. Качество прошивок сильно варьируется.
  3. Установить прошивку от изготовителя автомобиля. Лучший вариант, не несущий практически никакого риска.

В некоторых моделях Nissan, Toyota, Mazda и Ford невозможно выполнить стандартную перепрошивку — приходится прибегать к эмуляции.

Устанавливается приспособление-обманка, заставляющее блок считать, будто фильтр расположен на своём месте. Контроллер получает сигналы и не замечает изъятия компонента.

Однако у этого варианта есть недостаток — режим регенерации всё равно будет включаться, так что расход топлива не снизится.

Можно ли удалить своими руками

Да, можно, но делать это крайне не рекомендуется! Вероятность что-то сломать весьма высока. Помните — вы действуете на свой страх и риск!

  1. Спочатку треба від’єднати датчики і розрізати болгаркою випускну трубу, яка розташована після фільтра.
  2. Потім відкрутите болти з боку двигуна, розріжте і розкрийте обшивку фільтра.
  3. Дістаньте саме пристосування. Можливо, знадобитися вибивати окремі сегменти.
  4. Заваріть корпус і встановіть його на місце. Підключіть датчики.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищення

Корпус фільтру сажі без самого фільтра

Після цього залишиться тільки завантажити нову прошивку.

Видалення на Renault Megane (відео)

Чи потрібно видаляти фільтр сажі? Вирішувати тільки вам. Машина дійсно стає більш простою і дешевою в експлуатації, дещо зростає потужність. Однак замовляти цю процедуру потрібно тільки у заслуговують на довіру фахівців, інакше можна отримати більше проблем, ніж користі.

Фільтр сажі, принцип роботи фільтр сажі

Для чого потрібен фільтр сажа:

На безлічі легкових і вантажних автомобілів з дизельними двігателемі з 2001 року застосовується фільтр сажі.

З 2005 року (до 2005 року більшість сучасних дизельних двигунів оснащувалися системою безпосереднього вприскування палива – common rail, CDI, CDTI) застосування сажових фільтрів стало повсюдно, т.

к. був введений новий стандарт екологічних викидів відпрацьованих газів в атмосферу – Євро-4.

Це змусило виробників дизельних автомобілів застосувати нове технічне рішення, яке дозволило добитися значного зниження викиду шкідливих речовин в навколишнє середовище. Фільтр сажі став встановлюватися на сучасні дизельні автомобілі в 95 відсотках випадків.

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищення

На фото: фільтр сажа в “розрізі”

Загальні принципи роботи фільтр сажі (принцип роботи DPF, FAP):

DPF або FAP (Diesel Particular Filter) – це фільтр твердих частинок вихлопу (сажа) дизельних двигунів, вбудований у вихлопній трубопровід за окислювальним каталізатором.

Фільтр сажі ( “протівосажевий” фільтр, DPF, FAP, фільтр сажі частинок) завжди являє собою металевий корпус (зовні схожий на каталізатор бензинового двигуна), заповнений спеціальним керамічним матеріалом з комірчастою структурою, просоченої речовиною-каталізатором, схожою на матрицю, яка здатна затримувати дрібні частинки сажі з продуктів згоряння в двигуні. Основним елементом фільтр сажі є матриця, яка виготовляється з “кераміки” (карбіду кремнію). Ця керамічна матриця має пористу структуру, що складається з осередків малого перетину, поперемінно закритих з однієї й іншої сторони. ЕБУ двигуна постійно відстежує пропускну здатність фільтру сажі і його температуру за допомогою спеціальних датчиків. У разі необхідності (при забрудненості), запускає регенерацію, тобто. Е. процес очищення фільтра від накопичилася в ньому фільтром сажі бруду. Регенерація фільтр сажі буває пасивною і активною. Коли відбувається пасивна регенерація, сажа на “кераміці” спалюється в процесі руху автомобіля і при роботі двигуна під під навантаженням, при постійному русі, коли температурі в фільтр сажі досягає 350-400 градусів за Цельсієм. При русі автомобіля на малі відстані або з постійними зупинками (умови міста і пробок), коли не вдається розігріти фільтр сажі до потрібної для пасивної регенерації температури, а датчики фіксують те, що пропускна здатність фільтра нижче норми, запускається процес активної регенерації. При цьому в циліндри мотора, через форсунки, після основної порції палива, подається ще одна порція – додаткова, клапан руціркуляціі відпрацьованих газів перекривається і при необхідності ЕБУ двигуна змінює алгоритм управління геометрією турбіни. Повністю не згоріла суміш, через колектор впускання потрапляє безпосередньо в каталізатор, який встановлений прямо перед фільтром сажі, і там відбувається остаточне згоряння суміші. При цьому істотно підвищується температура вихлопних газів, що проходять через каталізатор. Це призводить до підвищення температури в фільтр сажі до 500-700 градусів і сажа з фільтра починає випалюватиметься. При регенерації іноді можна побачити чорний дим, що виходить з вихлопної труби автомобіля. При регенерації, в активному режимі, витрата палива підвищується. Слід зазначити, що будь-який фільтр може виконати певну кількість циклів регенерації і зазвичай, через кілька років експлуатації автомобіля вимагає заміну. .Сажеві фільтри бувають двох типів:

 DPF (DPF – Diesel Particulare Filter – фільтр сажі частинок) фільтр сажа закритого типу FAP (FAP – Filtre a Particules) фільтр сажа закритого типу з функцією регенерації

Для чого потрібен фільтр сажа в машині?  Кілька способів його очищення

На фото вище показані основні компоненти фільтра твердих частинок вихлопу для дизельних двигунів:  

1.Прібори панелі управління 2.Панель управління силовим агрегатом 3.Бак з паливною сумішшю 4.Датчік рівня горючої суміші в баку 5.Деталь фільтра насоса паливної суміші 6.Топлівний бак 7.Дізелььний двигун 8.

Датчик температури турбіни 9.Турбіна 10.Лямбда-зонд 11.Окіслітельний каталізатор 12.Датчік температури фільтра дизельного двигуна 13.Фільтр твердих частинок вихлопу дизельних двигунів 14.Датчік тиску вихлопних газів 15.

глушник

16.Ізмерітель маси повітря

При експлуатації автомобіля в міських пробках термін служби фільтру сажі зазвичай пристойно скорочується і частіше за все, не перевищує більш 100 тис км. Коли фільтр сажа автомобіля забруднений, двигун може погано запускатися, нестійка працювати на холостому ходу, не мати достатню тягою і споживати паливо з підвищеною витратою.

Якщо подальша ефективна регенерація фільтр сажі неможлива і він став непридатним, його слід замінити. Як альтернатива – відключення фільтр сажі з комплектації автомобіля (перепрограмування ЕБУ і  програмне видалення фільтр сажі ) і подальше фізичне видалення фільтр сажі .

  • Якщо фільтр сажі був відключений в програмі управління ЕБУ коректно, то подальше фізичне видалення фільтра не призводить до неправильної роботи двигуна, а навпаки, робота двигуна без фільтру сажі стає більш стабільною і ефективною.
  • До речі, з введенням стандарту Євро-5 на безлічі сучасних дизельних автомобілів (і не тільки комерційних) крім фільтра часток саж з’явився селективний каталізатор, що вимагає для своєї нормальної роботи постійного впорскування в систему спеціальної присадки – ADBlue ( “сечовина”), яка знаходиться в автомобілі в спеціальному резервуарі і постійно витрачається (в середньому 1-3 літри на 100 км).
  • ОСІННЯ АКЦІЯ!

При чіп-тюнінгу дизельного автомобіля програмне видалення фільтр сажі безкоштовно! Телефонуйте нам. Пропозиція обмежена.

 Ми виробляємо видалення фільтр сажі Audi, Bmw, Volkswagen, Mercedes, Nissan, Mitsubishi, Toyota, Mazda, Chevrolet, Subaru, Honda, Acura, Mini, Peugeot, Renault, Citroen, Hyundai, Kia, Daihatsu, Rover, Mini і інші.

Що робити, якщо фільтр сажа забитий?

Фільтр сажі покликаний затримувати сажу і в міру її накопичення випалювати її в екологічно безпечному режимі. Фільтр сажі накопичує сажу до тих пір, поки різниця в тиску на вході в фільтр і на виході з нього не перевищить заданий поріг.

Як тільки поріг перевищено (опір фільтра відпрацьованим газам стане велике), блок керування двигуном повинен включити режим прожога. Режим прожога активується тільки при певних умовах, які різні виробники ставлять по-своєму.

Як правило, двигун повинен працювати на середніх або високих оборотах, і автомобіль повинен рухатися, а не стояти.

Звідки виникають проблеми в фільтр сажі?

Комп’ютер чекає, коли виникнуть оптимальні умови для запису відкладень, але подібні умови зустрічаються в місті не часто, оскільки рух (стояння) в пробках цьому не сприяє.

І фільтр сажа продовжує затримувати сажу без всякої самоочищення, фактично безконтрольно.

Довго це тривати не може, і при заповненні фільтра більш ніж на 90% його опір відпрацьованим газам стає настільки велике, що двигун втрачає потужність і перестає заводитися.

Порада

Подібні проблеми можуть зустрічатися і на старих, і на практично нових автомобілях – все залежить від умов експлуатації. Проблеми забруднення фільтру сажі приймають настільки катастрофічних масштабів, що деякі виробники роблять спроби взагалі відмовитися від установки сажових фільтрів.

Якщо фільтр сажа забитий більш ніж на 90%, то він підлягає заміні, а задоволення це недешеве. Вартість продукції топових брендів може легко перевищити 100 000 руб.! Але ж впливати на умови експлуатації ми не маємо можливості.

Компанія Liqui Moly GmbH розробила програму очищення і захисту сажових фільтрів. Програма включає дві принципово різних технології очищення і спеціальну присадку для полегшення регенерації фільтра.

На малюнку представлено склад вихлопних газів сучасного дизельного автомобіля. У нього входить: вуглець у вигляді дрібнодисперсного порошку, вуглеводні, сульфати металів, сірка та оксиди металів, вода.

Давайте детально розглянемо, як забруднюється фільтр. Сажа, що утворюється при згоранні дизпалива, є дрібнодисперсним порошком. Сама по собі вона не забиває фільтр сажі, просто затримується в ньому, але в вихлопних газах завжди присутні незгорілі частки вуглеводнів.

Ці вуглеводні утворюють смоли, які склеюють частинки сажі, і виходить досить міцний нагар – він і заважає нормальній регенерації. Додатковим забруднювачем є сульфати металів, що утворюються при згорянні металовмісних присадок моторного масла.

Тобто при використанні звичайних, універсальних масел проблема забруднення посилюється.

Технології очищення фільтр сажі

Технологія очищення зі зняттям фільтру

Першою методикою очищення фільтр сажі стала технологія, розроблена Liqui Moly в 2010 році. Вона передбачає зняття фільтр сажі і заливку в нього спеціальної рідини на основі нафтових компонентів. Рідина випускається в зручній 5-літрової каністри зі знімною горловиною-шлангом і називається Liqui Moly DPF Cleaner.

Вона володіє унікальною здатністю повністю розчиняти сполучні нагар смоли, після чого звільнені частки сажі легко вимиваються під напором простої води. Нафтові розчинники легко емульгуючі і повністю вимиваються з фільтра тієї ж водою. Очищувальну рідину при необхідності можливо використовувати повторно.

Ступінь очищення фільтра легко визначити візуально. Технологія унікальна ще й тим, що ніяких додаткових дій з автомобілем – на кшталт примусової ініціації запису або відновлення адаптивен двигуна за допомогою діагностичного сканера – проводити не потрібно.

Зверніть увагу

Також ця технологія може бути застосована для очищення безнадійно забитих глушників 2-тактний техніки.

Щоб провести очищення, в демонтований фільтр сажа заливається склад Liqui Moly DPF Cleaner.

Після застосування Liqui Moly DPF Cleaner нагар повністю з фільтр сажі повністю видаляється водою.

Технологія очищення без зняття фільтр сажі

Однак знімати і потім ставити назад фільтр сажа не всім зручно, тому фахівцями компанії Liqui Moly була створена ще одна технологія, розрахована на роботу безпосередньо на автомобілі.

У фільтр сажі є датчики тиску, через які зручно подавати очищувальну рідину, але працювати з нафтовими компонентами, що лежать в основі складу Liqui Moly DPF Cleaner, небезпечно.

Тому, виходячи з вимог пожежонебезпеки, для очитки без зняття фільтр сажі використовується лужний розчин на водній основі Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Reiniger і обов’язково другим компонентом – змив-нейтралізатор лугу Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Spulung. Для подачі очищувача використовуються спеціальний пістолет і два види зондів – прямий і вигнутий. Такий інструмент дозволяє працювати практично з усіма випускаються автомобілями.

Очистити фільтр сажі можна і без демонтажу, для цього в отвір датчика тиску нагнітається очищуючий склад Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Reiniger, який після впливу на нагар нейтралізується другим компонентом Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Spulung.

Технологія очищення передбачає порційне впорскування рідини, що очищає в отвір датчика тиску на вході в фільтр сажі. Під час вприскування фільтр повинен охолонути до температури близько 40 ° С – при цій температурі склад впливає максимально ефективно.

Після розпилення літра чистячої рідини в фільтр необхідно почекати 10-15 хвилин і за допомогою того ж інструменту розпорошити нейтралізатор-ополіскувач. Далі необхідно відновити підключення датчика тиску, завести двигун, прогріти не тільки його, а й всю систему вихлопу і запустити режим запису примусово, за допомогою діагностичного сканера.

Діагностичний сканер також допоможе визначити, наскільки добре очистився фільтр, – досить перевірити його прохідність в процентах до і після процедури.

важливо

  Отже, перша технологія дозволяє працювати буквально на коліні і не користуватися дефіцитними і дорогими діагностичними приладами, однак її трудомісткість визначається конструкцією автомобіля, тобто можливістю зняти і поставити фільтр сажі.

Друга технологія більш швидка, але потрібні серйозне електронне обладнання та вміння ним користуватися. Що стосується результату, тобто ефективності роботи складів, то вони приблизно однакові.

Залежно від оснащення, сервіс має можливість вибору технології, усереднена вартість робіт в обох випадках складе 10-15 тис. Руб., Що значно дешевше заміни фільтра.

Як часто потрібно очищати фільтр сажі?

Фільтр сажі, природно, потрібно очищати при виникненні серйозних проблем з ним, а також при регулярному технічному обслуговуванні, але бажано пам’ятати про те, що існують автохімічної препарати, що дозволяють запобігти дані проблеми.

Термін служби фільтру сажі визначається частотою його запису. Чим частіше відбувається ця процедура, тим більше каталізатора (платини) вигорає безповоротно. Відповідно, щоб збільшити ресурс фільтра, необхідно збільшити пробіг між пропалювання і знизити температуру процесу.

Саме для цього і призначена присадка для захисту фільтр сажі Liqui Moly Diesel Partikelfilter Schutz.

Вона допомагає фільтру вийти на режим очищення при більш низькій температурі, що особливо важливо в міських умовах, а також присадка забезпечує більш повне згоряння палива, тобто зменшує кількість сажі у вихлопі і знижує загальне навантаження на фільтр.

Практика показує, що при регулярному (раз в 2000 км) використанні присадки Liqui Moly Diesel Partikelfilter Schutz спеціальні заходи з очищення фільтр сажі можуть взагалі не знадобитися.

Для чищення фільтр сажі використовуються наступні автохімічної препарати

ОСОБЛИВОСТІ

Очищувач фільтр сажі (DPF) Liqui Moly DPF Cleaner – дуже ефективна комбінація речовин для очищення демонтованого фільтр сажі. Раніше, в разі забруднення, фільтр сажі можливо було лише поміняти, тепер же його можна очистити, що зменшує загальні витрати.

Liqui Moly DPF Cleaner розчиняє типові забруднення дизельного фільтра – сажові частки.

Препарат ефективний для всіх дизельних сажових фільтрів, забезпечує оптимальні ходові якості автомобіля і низьке споживання палива після проведеної процедури, що веде до зменшення експлуатаційних витрат.

Особливості застосування

Порада

Перед застосуванням препарату необхідно демонтувати фільтр сажі, після чого заткнути одне з його отворів і заповнити внутрішній обсяг необхідною кількістю очищувача Liqui Moly DPF Cleaner.

Після цього необхідно почекати приблизно 15 хвилин, щоб дати очищає складу вбратися (протягом зазначеного часу необхідно кілька разів струснути фільтр).

Далі слід вилити залишки складу і прополоскати фільтр гарячою водою, бажано під тиском (це прискорює процес очищення). Після чого фільтр можна встановлювати на автомобіль.

Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Reiniger – очищувач фільтр сажі

ОСОБЛИВОСТІ

Очищувач Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Reiniger – це високоефективна очищає рідина для економічної очищення дизельних сажекоптевих фільтрів вихлопної системи легкових автомобілів без демонтажу самого фільтра.

Накопичені забруднення в фільтрі видаляються за короткий час, і таким чином відпадає необхідність у дорогій заміні фільтр сажі.

Найчастіше ця проблема виникає у транспортних засобів, що експлуатуються на коротких маршрутах руху, тому частота використання очищувача Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Reiniger залежить від виду експлуатації транспортного засобу. При регулярному використанні даного очищувача витрати на експлуатацію автомобіля знижуються.

Особливості застосування

Чистку з використанням Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Reiniger необхідно проводити за допомогою пульверизатора з бачком (артикул 6226 по каталогу компанії Liqui Moly) і зігнутою насадки Pro-Line (артикул 7947) або прямий насадки Pro-Line (артикул 7948).

Перед началом процедуры необходимо – в зависимости от типа транспортного средства и доступа к фильтру – установить подходящую насадку в сажевый фильтр. У большинства автомобилей для этого нужно снять датчик давления или температуры фильтра. После чего необходимо через отверстие вставить насадку во внутреннее пространство сажевого фильтра.

Обратите внимание

Весь обсяг рідини балончика Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Reiniger (1 літр) слід розприскати в кілька етапів по 5-10 секунд з паузами в 5-10 секунд при робочому тиску 6-8 бар безпосередньо на всю поверхню фільтра. Щоб охопити всю поверхню фільтра, насадку необхідно під час розбризкування повертати і переміщати.

ОСОБЛИВОСТІ

Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Spulung – це високоефективна промивна рідина для сажекоптевих фільтрів вихлопної системи, яка використовується після застосування очищувача сажекоптевих фільтрів Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Reiniger. C допомогою промивної рідини кіптява розчиняється і розподіляється в фільтрі так, що дозволяє їй згоряти в процесі нормальної регенерації. Засіб застосовується без демонтажу фільтр сажі з автомобіля.

Частота застосування очищувача і промивної рідини залежить від режиму експлуатації транспортного засобу, при цьому проблемою засмічення фільтрів в основному страждають транспортні засоби, що використовуються на коротких дистанціях. Регулярне застосування може істотно знизити витрати на експлуатацію. До того ж відпадає необхідність в заміні фільтр сажі.

Особливості застосування

Чистку засобом Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Spulung необхідно проводити за допомогою пульверизатора з бачком (артикул 6226 по каталогу компанії Liqui Moly) і зігнутою насадки Pro-Line (артикул 7947) або прямий насадки Pro-Line (артикул 7948). Розпилювач вибирається залежно від типу транспортного засобу та доступу до фільтром сажі. У більшості автомобілів для цього потрібно зняти датчик тиску або температури фільтра.

Через отвір необхідно вставити насадку в фільтр. Весь обсяг очищувача Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Spulung (1 літр) розприскати в кілька етапів по 5-10 секунд з паузами в 5-10 секунд при робочому тиску 6-8 бар безпосередньо на всю поверхню фільтра. Щоб охопити всю поверхню фільтра, насадку необхідно під час розбризкування повертати і переміщати.

Liqui Moly Diesel Partikelfilter Schutz – присадка для очищення фільтр сажі

ОСОБЛИВОСТІ

Liqui Moly Diesel Partikelfilter Schutz – високоефективна присадка в дизпаливо, зменшує сажеобразование і тим самим полегшує роботу і збільшує термін служби фільтру сажі DPF.

Дизельні автомобілі, що експлуатуються в міських умовах і на коротких дистанціях, частіше мають проблеми засмічення фільтру сажі. Регулярна добавка присадки підтримує фільтр сажа в чистоті, дозволяючи уникнути дорогого ремонту і витрат часу.

Використання присадки для захисту фільтр сажі дозволяє скоротити емісію вихлопних газів.

Особливості застосування

важливо

Флакона присадки для захисту фільтр сажі Liqui Moly Diesel Partikelfilter Schutz досить на пробіг 2000 км. Присадку слід заливати перед заправкою палива безпосередньо в бак транспортного засобу.

Вмісту флакона достатньо для 75 літрів дизельного палива. УВАГА! Необхідно бути уважним і уникати передозування.

Не рекомендується спільне використання з присадкою Liqui Moly Diesel Russ-Stop! Не використовувати в автомобілях з хімічної активацією регенерації фільтр сажі DPF марок Peugeot, Citroen і інших.   

Чому не можна видаляти фільтр сажа в автомобілі?

Дотримання норм екологічності нерідко обертається для власників транспортних засобів додатковими проблемами, обумовленими складністю конструкції окремих вузлів і агрегатів машини. Зокрема, сажові фільтри, що встановлюються на сучасні дизелі, з часом забиваються і швидко приходять в непридатність, через що в роботі машини з’являються певні збої. Що ж робити в такому випадку? Тут виходу два: або видалити фільтр сажі, або прочистити, але багато автомобілістів чомусь вибирають перший варіант.

Чому видаляють фільтр сажі

Сильно забруднене фільтр сажа негативно позначається на працездатності всього автомобіля, а якому власнику сподобається, що у його машини зменшилася тяга, помітно зріс витрата палива, і до того ж постійно світяться докучливі контрольні лампочки.

Звичайно, можна вирішити питання заміною деталі, але за це потрібно буде заплатити досить пристойну суму.

У такій ситуації єдиним розумним виходом, принаймні з точки зору багатьох автолюбителів, є повне видалення фільтр сажі з автомобіля, ось тільки не всі замислюються про можливі наслідки.

За твердженнями фахівців, думка про те, що витяг цієї деталі сприятливо позначається на «самопочутті» залізного коня – не більше ніж міф, адже навіть незважаючи на тимчасові поліпшення динаміки, з часом все одно з’являться проблеми.

Методи видалення фільтр сажі

Видалити фільтр сажі зі свого автомобіля можна двома шляхами: за допомогою фізичного видалення всіх компонентів деталі або ж за допомогою програмної деактивації, що є більш грамотним підходом до питання.

У першому випадку необхідно дістатися до місця розміщення DPF і за допомогою болгарки вирізати блок з самим елементом, що фільтрує і каталізатором. Після цього на їх місце встановлюється спеціальний пламегаситель або приварюється звичайний шматок труби. Монтаж пламегасителя дозволяє підвищити довговічність вихлопної системи, зокрема, і глушника. Більш того, завдяки цьому пристрою значно збільшується потужність мотора, а звук вихлопу стає набагато тихіше.

Програмне видалення фільтр сажі на дизелі вважається більш гуманним методом демонтажу деталі.

Його використовують, коли хочуть уникнути появи помилок в роботі ЕБУ двигуна, що досягається шляхом додавання датчика вимірювання температури вихлопу і лямбда-зонда в шматок привареної металевої труби.

Також після видалення фільтр сажі доведеться виконати чіп-тюнінг автомобіля, що ліквідує продукти згоряння чорного кольору.

Виконавши вказану процедуру, ви помітите зниження «примхливості» мотора в плані обслуговування, хоча про гарантії від виробника доведеться забути.
Процедура видалення DPF на станції технічного обслуговування обійдеться приблизно в 25-30 тисяч рублів, однак все залежить від складності роботи і розташування самого елемента.

Що буде, якщо видалити фільтр

Видаливши забитий фільтр зі свого транспортного засобу, ви, звичайно, вирішите проблему з потужністю і витратою палива, але в той же час з’являться деякі інші неточності в роботі автомобіля. Сторонні звуки при працюючому силовому агрегаті і некоректне відображення стану деталі – це лише деякі з них.

Система буде бачити, що сажа фільтр не засмічується, а такого просто бути не може, потім вирішує, що він просто несправний, і переводить автомобіль в «аварійний» режим. Щоб уникнути всіх цих нюансів, слід перепрограмувати (або, як в народі кажуть, «перепрошити») блок управління, інакше ЕБУ постійно буде видавати коди несправностей.

Існує два основні варіанти, як можна це зробити.

У першому випадку, візьміть «прошивку» тієї версії транспортного засобу, на який фільтр сажа не встановлювався, і завантажте її в свій блок управління. Однак ніхто не може точно знати, чого ще немає в цій прошивці, і які наслідки видалення фільтр сажі тут «вилізуть». Цілком ймовірно, що штатні параметри автомобіля не зможуть «ужитися» з новими змінами, внаслідок чого може перестати працювати круїз-контроль або будь-яка інша функція, якої не було в старій програмі.

Порада

Завантажити потрібну прошивку можна в мережі Інтернет, але в цьому випадку передбачити результат буде взагалі неможливо.

Якщо така прошивка і пропрацює якийсь час, то ніхто вам не зможе гарантувати її справне функціонування через рік.

Плаваючі обороти, вічно тремтяча стрілка спідометра і нерівномірний уприскування – далеко не всі можливі наслідки використання неякісного програмного забезпечення.

Найкращий варіант вирішення проблеми з ПО – це установка програм, які використовує завод-виготовлювач, але доповнених деякими змінами, вносячи досвідченим програмістом. Таке програмне забезпечення завантажується в чіп-блок управління за допомогою спеціального пристрою – програматора.

Існує і ще один спосіб уникнути проблем, пов’язаних з видаленням фільтр сажі. Від вас вимагається встановити емулятор, який би імітував наявність в системі машини нового фільтр сажі. Таке електронний пристрій посилає сигнали, ідентичні сигналам реального фільтра, таким чином, обманюючи бортовий комп’ютер.

Переваги та недоліки видалення фільтра

  • Навіщо видаляти фільтр сажі, ви вже дізналися, але завжди слід враховувати не тільки переваги, а й недоліки будь-якого виконуваного дії.
    До позитивних моментів вилучення фільтр сажі слід віднести:
  • • збільшення потужності і тяги двигуна (вдається домогтися завдяки зниженню опору у вихлопній трубі);
  • • відсутність необхідності в дорогому обслуговуванні і очищенні фільтра;
  • • економію ресурсів мотора внаслідок відсутності процесів регенерації;
  • • відсутність спливаючих помилок, які пов’язані з роботою фільтр сажі.

Що стосується недоліків, то їх не так вже й багато. Основний – автомобіль перестає відповідати нормам стандартів Євро-4 / Євро-5, а це значить, що техогляд машина вже не пройде, принаймні, без додаткових матеріальних витрат. Правда, якщо подивитися на проблему з іншого боку, то цей нюанс виявиться не таким значним, особливо в порівнянні з вартістю процедури заміни деталі. Не треба забувати і про вищеописаних технічних проблемах, пов’язаних з відсутністю фільтр сажі, які з’являються в результаті його видалення з транспортного засобу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…