Сьогодні ми поговоримо про те, як правильно їздити на задньому приводі взимку. Також розглянемо техніки і методики зимової їзди на автомобілі із заднім приводом по ожеледі, щоб уникнути занесення на віражах


Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати
Багатьох автолюбителів, особливо початківців, мучить питання – як їздити на задньому приводі взимку? Чи дійсно це так небезпечно і не зручно як про це ходять чутки? Давайте спробуємо розібратися в цьому питанні!

Для початку давайте розберемося, ніж задній привід відрізняється від переднього. Насправді, найперші машини проводилися з заднім приводом. Лише через десятиліття, автомобілебудування досягло таких висот, що дозволяють виробляти автомобілі з переднім і повним приводом.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалюватиСама конструкція заднього приводу передбачає наявність карданної передачі крутного моменту на задню вісь автомобіля. Відмінною особливістю автомобілів із заднім приводом є наявність досить високого тунелю, що проходить через весь салон. Передній же привід позбавлений цього недоліку, так як крутний момент передається з маховика безпосередньо на колеса передньої осі через шарніри рівних кутових швидкостей (ШРУС).

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

Провідні задні колеса як би «штовхають» автомобіль перед собою, в той час як передні – «тягнуть». Тут і починаються деякі складності експлуатації задньопривідного автомобіля взимку.

У сніжну погоду не складно загрузнути на засніженій трасі, так як при рушанні з місця задні колеса «риють» під собою яму, внаслідок чого автомобіль просідає.

На передньому приводі рушати простіше, колеса можна обертати і за що небудь зачепитися.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати
Іншим мінусом експлуатації заднього приводу можна назвати некерований замет. Він може виникнути при гальмуванні або різкому скиданні газу, а також і при різкому прискоренні. Занесення може також спровокувати мокре або крижане покриття дорожнього полотна. При занесенні на заднеприводном автомобілі задні колеса перестають йти за передніми і набувають поступальний рух – автомобіль як би закручується. Щоб зупинити занос виник в результаті різкого гальмування, потрібно додати газу.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

 Щоб зупинити занос виник в результаті різкого набору швидкості, потрібно трохи пригальмувати. Далі необхідно вирівняти автомобіль різким і в той же час плавним ривком керма в бік заносу.

Саме в той момент, коли автомобіль вирівняється, треба повернути кермо в прямолінійне положення. Якщо ж ви не встигнете це зробити, почнеться наступний занос. Порядок дій такий самий.

Головне не панікувати і холоднокровно повертати кермо в заметі на той же кут, на який занесло авто.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

Цьому не вчать в автошколі. Цьому потрібно тренуватися самому або з професійним інструктором в школі контраварійної підготовки.

Виберіть вільну, рівну площадку без автомобілів і сторонніх людей і спробуйте вищеописані навички на швидкостях не вище 20-25 км / ч.

Рухи потрібно вивчити і відточити до автоматизму, щоб у разі реальної аварійної ситуації, ви змогли застосувати їх і уникнути ДТП.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати
Задній привід Існує думка, що в разі занесення автомобіля, необхідно повертати кермо в його сторону. Важливим моментом в цьому випадку є короткочасний поворот керма, після чого потрібно плавно вирівняти авто. В екстремальній ситуації, недосвідчені водії часто викручують баранку до відмови, що призводить до подальшого руху юзом. Стаття по темі “Як правильно тримати кермо при водінні”. Дуже важливо розуміти наперед, що буде відбуватися з машиною на слизькій дорозі. Рух на льоду краще здійснювати однією рукою, при цьому важливо відчувати поведінку транспортного засобу, відчувати траєкторію повороту коліс, що досить складно для тих, хто не має пристойного водійського досвіду. 

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

Якщо авто обертається на льоду, слід, під час повернення машини в початкове положення, повернути кермо в протилежну сторону. У ситуації, коли по ожеледі автомобіль із заднім приводом ковзає, необхідно блискавично скинути газ.

Розглянуті варіанти більше відносяться до вітчизняних автомобілів, оскільки сучасні німецькі або японські машини мають електронну систему контролю. Наприклад, BMW з заднім приводом не так просто відвести в занос навіть спеціально, оскільки електроніка чинитиме опір маневру.

При їзді взимку на задньопривідному автомобілі з АКПП на слизькій дорозі, можна попередити занос, виконуючи різкі маніпуляції з педаллю газу. Особливості трансмісії в цьому випадку не дозволяють колесам різко блокуватися.

Але, варто враховувати, що цей варіант доречний при їзді на невеликій швидкості, інакше різке зниження передачі може привести до поломки КП, а це вже загрожує блокуванням коліс і занесенням практично некерованою машини.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

На льоду краще всього керувати однією рукою. У разі, якщо автомобіль обертається, то, в той момент, коли машина повертається у вихідне положення, вкрай актуально повернути кермо в протилежну сторону.

При всьому при тому, актуально відчувати власний автомобіль і траєкторію руху коліс, що надзвичайно важко зробити без пристойного водійського досвіду – коли кермо був кілька разів повернуть в різні сторони, можна просто-напросто заплутатися.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

АВТОМОБІЛІ з заднім приводом більш схильні до заносу. Щоб цього уникнути при проходженні віражів, необхідно дуже акуратно працювати з педаллю газу. Він повинен бути рівним. Чуть-чуть переборщили – задня вісь починає зісковзувати. Той же ефект буде і якщо ви різко скинете газ на заднеприводном автомобілі.

Якщо на машині коштує система стабілізації, проходження віражів більш безпечно. Однак пам’ятайте: якщо ESP втрутилася в процес управління – значить, ви щось зробили неправильно.

Якщо уникнути занесення не вдалося, необхідно застосувати контрруленіе – тобто повернути кермо в бік заносу. Але короткочасно, відразу повернувши колеса в початкове положення. Справа в тому, що якщо затягнути з контрруленіем, можливий повторний занос, машину розгойдає, і впоратися з нею вже буде набагато складніше.

Машини з переднім приводом, навпаки, більш схильні при безграмотному управлінні до зносу передньої осі. Він відбувається з двох причин: в повороті ви занадто переборщили з газом, провідні колеса починають пробуксовувати, машина ковзає і її виносить з траєкторії. Друга причина – входячи в віраж, ви занадто сильно повернули кермо, колеса втратили зчеплення з дорогою і пішов знесення.

Головна помилка при знесенні передньої осі – додати газ, в надії що передній привід в результаті витягне автомобіль. Це, навпаки, призведе до збільшення зносу і вильоту з траси.

Якщо в повороті ваш передньопривідний автомобіль почав зісковзувати, необхідно скинути газ, але не повністю, трохи зменшивши тиск на педаль. Кермо треба трохи випрямити, щоб машина зачепилася за покриття. Якщо цього виявилося недостатньо, то можна ще більше скинути газ. У цьому випадку за інерцією задня частина машини почне повертати, і ви зможете увійти в поворот. Правда, автомобіль при цьому може трохи занести. Але, застосувавши контрруленіе і додавши газ, ви зможете швидко стабілізувати машину. Як правило, управляти задньопривідним автомобілем трохи складніше. Як наслідок, щоб успішно вийти із замету на такому авто, теж доведеться дотримуватися кількох рекомендацій. Уникайте поширеної помилки, властивої більшості новачків: гальмувати відразу ж після того, як почався занос. Це недопустимо.

Алгоритм дій наступний: відіжміть педаль газу, а потім різко крутите кермо чітко в бік заносу. При віджиманні педалі ви створите певний гальмівний ефект на задні колеса вашого авто, це і посприяє вирівнюванню курсу.

Як зірвати колеса в пробуксовку

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

Burnout, – пробуксовка, на професійному сленгу означає прогрів гуми на автомобілі стоїть на місці, тобто, пробуксовка самих покришок і тертя їх об асфальт. В результаті зіткнення шин з твердою поверхнею асфальту, вони починають швидко розігріватися і з-під них з’являється дим.

Burnout, – так звана пробуксовка, використовується перед заїздами на треку драг рейсингу, для кращого зчеплення покришок з дорогою, а також для кращої і більш стабільною керованості дуже потужним автомобілем на ралійних треку.

Зі своєї необхідності burnout – пробуксовка досить швидко перейшла в розряд своєрідного розваги, ставши таким чином елементом певного шоу, де його учасниками показується більш високий рівень управління автомобілем з використанням всіх його можливостей.

Для бернаута, тобто для пробуксовки, необхідні наступні умови:

1. Досить потужний автомобіль, щоб розігріти покришки, а інакше колеса не зможуть обертатися з високою швидкістю.

2. Автомобіль обов’язково повинен бути технічно справний. Застосовуючи цю техніку на практиці, навантаження на двигун, на гальмівну систему, на підшипники ступиці коліс і на підвіску досягають максимально-екстремальних значень.

3.  Повинно бути особисте усвідомлення власником автомобіля наступного факту, що такий розігрів гуми може привести а іноді і приведіть до серйозних технічних поломок.

Увага!!! Стаття написана з однією метою, а саме, щоб показати основи техніки burnout- пробуксовки. Вона ні в якому разі не закликає автомобілістів до дії. Будь-які спроби використовувати цю гоночну техніку в якихось розважальних або професійних цілях може призвести до серйозних поломок автомобіля.

Також, цей вид діяльності може бути небезпечний як для самого водія, так і для всіх його оточуючих. Даний метод пробуксовки ні в якому разі не повинен застосовуватися в місцях скупчення большюго кількості людей, а також і на дорогах загального користування !!! Це є обов’язковою вимогою до всіх автомобілістів.

I. Переконайтеся в тому, що ваш автомобіль підходить для пробуксовкі- burnout.

Він повинен мати достатню кількість кінських сил, для цього зазвичай підходять такі машини, у яких кількість циліндрів за фактом більше чотирьох, які обладнані механічною коробкою передач.

А для більшого ефекту необхідні ще і гладкі покришки, які мають велику площу так званого плями контакту з поверхнею асфальту, які і зможуть видати багато зффектного диму.

* Якщо ваш автомобіль має автоматичну трансмісію, то використовувати бернаут – пробуксовку категорично заборонено. Вона призведе до руйнування трансмісії і дорогого ремонту самого автомобіля.

Автомобілі з заднім приводом

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

II. Увімкніть першу передачу, далі, повністю вичавіть зчеплення і поступово починайте підвищувати обороти двигуна. Швидким але плавним рухом починайте відпускати педаль зчеплення, при цьому не перестаючи натискати на газ.

Увага!!! Щоб обороти не йшли в червону зону працюйте з педаллю газу дуже акуратно, не потрібно втискати її до кінця в підлогу. Ідеальна техніка виконання показана в наступному відео. (1.00 хвилина відео). Грайте з педаллю газу, поперемінно натискаючи на неї то сильніше, то слабше, при цьому постійно тримаючи високі але безпечні для двигуна обороти. !!!

Середній діапазон цих оборотів повинен знаходитися в межах 3500 – 4500 оборотів в хвилину. На сучасних автомобіля цей діапазон найбільш близький до піку крутного моменту.

Після того, як зчеплення повністю відпущено, перенесіть свою ліву ногу на гальмівну педаль. Для того щоб натиснути з потрібним зусиллям лівою ногою на педаль гальма, необхідна певна практика. З першого разу (так іноді і з десятого) це зробити дуже складно.

Гальмівне зусилля при цьому має бути більш ніж достатнім для того, щоб задні колеса машини продовжували як і раніше вільно обертатися, а сам автомобіль при цьому б залишався на місці або продовжував би рухатися очнь повільно вперед.

Увага! !! Спроби вперше зробити burnout – пробуксовку, природно будуть спочатку раз по раз невдалі, до тих пір поки ви не навчитеся відчувати найдрібніші нюанси автомобіля.

У цьому випадку існує ймовірність перегріву самого зчеплення, аж до його виходу з ладу.

Так що постарайтеся стежити за з’являються незвичайними і сторонніми запахами в салоні машини, а також і за самим поведінкою автомобіля, коли включаєте коробку передач і вичавлюєте зчеплення, саме в момент сходження колодок з диском зчеплення !!!

Передньо приводні автомобілі

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

III. На передньому приводі робити burnout- пробуксовку дещо простіше. Для цього необхідно затиснути гальмо стоянки, далі підняти обороти двигуна і так само плавно і швидко відпустити педаль зчеплення.

В результаті такого швидкого (майже моментального) набору швидкості обертання передніх коліс автомобіль не поїде вперед і не затихне, залишившись на одному місці він почне випускати з-під своїх покришок жадані і довгоочікувані клуби диму.

На передньому приводі робити бернаут- пробуксовку на багато простіше. Але при цьому є один важливий нюанс, ручник у автомобіля обов’язково повинен бути справний, він повинен бути здатний утримувати автомобіль на місці.

Під капотом недостатньо потужності

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

IV. Якщо автомобіль не має достатньої потужності для подібних експериментів, для такого випадку у знатаков в запасі є деякі трюки, які допомагають на сто відсотків зірвати колеса машини в пробуксовку.

1. Полегшите ваш автомобіль, особливо це стосується машин із заднім приводом. У багажнику не повинно знаходитися нічого зайвого, навіть запасного колеса. Перед тим як під’їхати на майданчик, заздалегідь подбайте про це. Ось машини трохи розвантажиться і їй буде легше зірвати колеса в пробуксовку.

2. Burnout- пробуксовка на сколе. Відкатувавшись на невеликій швидкості назад з вичавленим зчепленням, ви робите майже все те ж саме, що і в попередні рази.

Відпускаєте зчеплення, далі натискаєте на газ, але не натискаєте на гальмо.

В результаті різноспрямованих сил, одна з сил буде спрямована вниз, а сила двигуна буде направлена ​​в протилежну сторону, тобто вона буде тягнути вгору, машина в цьому випадку без затиснутих гальм залишиться на місці.

3. Пробуйте це зробити на мокрій поверхні. Зчеплення з асфальтом буде на багато слабше, ніж це могло бути в суху погоду, а це обов’язково підвищить ваші шанси на успіх.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

V.  І на завершення, останнє. Для зменшення стресу для самої гальмівної системи використовуйте пристосування Brake line locking system, – тобто блокування. Після установки її на автомобіль і при натисканні на кнопку, вона сама буде відключати задні гальма. Це спростить ваше завдання і збереже автомобіль в його первозданному технічному стані.

І на закуску для всіх читачів, – Fail and Win compilations of burnout.

Дії при занесенні на задньому приводі, передньому, повному

Занос автомобіля – найнебезпечніша ситуація на дорозі. Найбільш часто вона виникає взимку на засніжених або зледенілих дорогах.

Такі обставини, як не дивно, вважаються найбільш безпечними, так як водії в своїй більшості передбачають можливість заносу і всіляко намагаються їй запобігти – плавно входять в повороти, не розвивають великих швидкостей, що не обганяють інші машини. Нерідко при ожеледі завбачливо гума змінюється на шиповану чи одягаються ланцюга на колеса.

Зверніть увагу

Трапляються і зовсім непередбачені замети. Наприклад, після невеликого дощу або навіть туману на землю опустився заморозок. Дорога начебто чиста і суха, але по ній можна кататися на ковзанах. Або тільки що пройшов хороший злива, і в такі моменти забуваєш, що їздити на великій швидкості вкрай небажано, особливо входити в повороти.

Але занос є занос, і в більшості випадків він виглядає однаково, але виходити з нього на автомобілях з переднім, заднім або повним приводом потрібно по-різному. Ті, хто пересів з заднеприводного на передньопривідний автомобіль, при виході із замету можуть зробити фатальну помилку.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

На повному приводі взагалі не кожен знає, що робити. Адже на думку більшості автолюбителів, такі автомобілі взагалі не може занести. Проте, замети трапляються і на позашляховиках, і на легкових авто незалежно від типу приводу. Тому слід ознайомитися з деякими правилами, які допоможуть діяти правильно в непередбаченій ситуації.

Що собою являє занос

Занесення характеризується бічним ковзанням автомобіля. Таке буває на дорозі вкритій льодом або під час дощу на різких поворотах. Найчастіше заносить задню вісь, але мимоволі ковзати може і передня. Подібне трапляється через втрату зчеплення гуми з дорогою.

Найчастіше заносить саме задню вісь. При цьому автомобіль мимоволі змінює напрямок руху і орієнтацію на дорозі. Задню частину просто зносить убік. Передня при цьому рухається майже з колишньою швидкістю в напрямку, протилежному заносу. Це або узбіччя, або сусідня смуга руху. Тому замети часто супроводжуються вильотами в кювет.

Якщо зчеплення з дорогою дуже слабке, до цих неприємностей додаються обертальні рухи автомобіля. Виною тому відцентрова сила. Тому, якщо при занесенні нічого не міняти, автомобіль може кілька разів прокрутитися на дорозі. Добре, якщо при цьому вона виявиться порожньою і без високих бордюрів.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

Тому потрібно постаратися усунути причину даної ситуації. Якщо все почалося через різке прискорення, значить потрібно зменшити швидкість. Якщо причина – різке гальмування, значить прискорюємося. Таким чином ліквідуємо поперечну силу.

Основні правила при занесенні

Занесло автомобіль з повним, переднім або заднім приводом, закони фізики ніхто ще не відміняв. Тому потрібно ліквідувати причини відцентрової сили, що впливають на автомобіль. Для цього кермо повертається в бік заносу.

В результаті виникає зустрічне відцентрове вплив, яке розгортає машину в інший бік. Тобто – повертає її на вихідну позицію, в якій та перебувала ще до заносу.

З огляду на вплив відцентрової сили, повертати колеса потрібно до тих пір, поки автомобіль не вирівняється на дорозі, тобто діємо так, як при вході в поворот.

Коли машина майже вирівнялася, повертаємо колеса прямо.

Якщо після виходу із замету автомобіль мимоволі почав розвертатися в інший бік, знову повертаємо кермо в протилежну, але вже не так сильно. У цьому немає нічого страшного, за один прийом відновити напрямок руху машини можуть тільки досвідчені водії.

Але найголовніше правило – це не панікувати. Автомобіль потрібно відчувати, а не просто виконувати механічно все завчені правила.

Багато радять при занесенні вичавлювати педаль зчеплення. Але, якщо ви не маєте досвіду подібних ситуацій, то краще не чіпати зчеплення, а більше уваги приділяти роботі кермом.

важливо

Що робити з педаллю газу? Професіонали радять її злегка притиснути, щоб на двигун не було навантаження, і при цьому його оборотів вистачало на те, щоб вирівняти становище машини, направляючи її вперед.

Якщо машину занесло на повороті, ваші подальші дії будуть залежати від того, який привід у автомобіля.

Дії при занесенні передньопривідного автомобіля

При занесенні передньопривідного автомобіля потрібно повернути кермо в бік заносу, не забираючи ногу з педалі газу. Зменшувати подачу палива на передньопривідних автомобілях потрібно ще до початку повороту, щоб уникнути занесення.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

Якщо машину занесло занадто сильно, натискання на педаль акселератора потрібно збільшити. Тоді обертів передніх коліс будуть витягати авто вперед. При несильному заметі буде досить одного лише збільшення подачі палива, сила тяги коліс при цьому вирівняє положення автомобіля на дорозі. Кермо можна і не чіпати.

При вході в поворот, щоб уникнути занесення слід виконувати наступні дії:

  • перед поворотом трохи скидаємо швидкість;
  • плавно збільшуємо подачу палива при виході з нього;
  • не тиснемо на газ занадто сильно, інакше це призведе до пробуксовки передніх коліс і подальшого занесення.

При різкому натисканні на педаль газу колеса на передньопривідному автомобілі втрачають зчеплення з дорогою на повороті. Задню частину авто при цьому занесе в сторону, протилежну руху. Поворот керма в цьому випадку не буде мати ніякого ефекту, потрібно буде плавно зменшувати тиск на педаль акселератора до тих пір, поки не з’явиться зчеплення з дорогою.

  • З вищесказаного можна зробити висновок, що при різних ситуаціях потрібно діяти в залежності від обстановки.
  • Можливо, вам допоможе відео про те, що робити при занесенні передньопривідного автомобіля:

Дії при занесенні заднеприводного автомобіля

Для задньопривідного автомобіля схема виходу із замету буде трохи відрізнятися:

  • при початку заносу задньої частини автомобіля вивертаємо кермо в ту ж сторону, куди довільно поїхав багажник;
  • прибираємо ногу з газу;
  • машина при цьому уповільнює рух. Тоді можна почати вирівнювати автомобіль, повертаючи кермо в сторону руху;
  • коли задня частина практично вирівняється, кермо виставляємо в положення, необхідне для подальшого руху транспортного засобу в бажаному напрямку.

Дана схема працює при занесенні, що почався внаслідок різкого натискання на газ. Якщо причиною стало натискання на гальмо – значить, прибираємо ногу з цієї педалі і далі діємо за схемою, плавно збільшуючи подачу палива.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

Дії при занесенні на повнопривідної машині

Природно, повнопривідні авто мають переваги при їзді в екстремальних погодних умовах. Вони більш динамічні, мають краще зчеплення з дорогою і підвищену прохідність. Проте, при їзді по слизькій дорозі водій повнопривідного автомобіля повинен бути особливо уважним.

Справа в тому, що управляти доведеться при занесенні одночасно двома провідними осями. Тут вже буде мало просто скинути або додати газ, як в двох попередніх прикладах. Складність управління подвійним приводом полягає в тому, що машину може занести в несподіваний момент, а вийти з цієї ситуації досить важко навіть досвідченим водіям.

Якщо автомобіль все-таки занесло, що не тиснемо різко на газ або гальмо. Скидаємо швидкість шляхом короткочасного гальмування. Педаль газу при цьому не відпускаємо, продовжуючи подачу палива в колишньому режимі.

Якщо потрібно завчасно увійти в поворот на відносно великій швидкості, заздалегідь виставляємо авто в положення, сповільнюючи рух, плавно скидаючи газ.

При виході з повороту так само плавно додаємо подачу палива.

Ці прості правила бажано відпрацювати заздалегідь на порожній дорозі, щоб не довелося вчитися в екстремальних умовах.

Техніка дріфту на передньому і повному приводі взимку і влітку

Для дріфту ідеально підходить задній привід – це незаперечний факт і ніхто з цим не сперечається. Родина дріфту Японія, для цього виду автоспорту використовує тільки задньопривідні машини, так як їх застосування, дозволяє найбільш легко втрачати зчеплення задньої осі коліс з дорогою, забезпечуючи занос.

У США теж більшість автолюбителів дріфт на задньопривідних машинах, але є чимало тих, хто робить це на повнопривідних і передньопривідних автомобілях. У Росії, звичайно, також автолюбителі віддають перевагу задньому приводу, але в той же час цікавляться, а чи можна дрифтить на повному або передньому приводі? Серед автомобілістів ведеться навіть суперечка на цю тему.

Багато хто говорить, що передній привід і дрифтинг речі несумісні, і вони не зовсім праві. Якщо дотримуватися того визначення, що задні колеса знаходяться в більшій кутку, ніж передні, то вони не можуть дріфтовать. Ними важко управляти в заметі.

Порада

Так як вважається, що на провідні колеса (передні) припадає і потужність і рулевка, то над автомобілем втрачається управління відразу після відходу в «початкове» ковзання, в той час як машини з заднім приводом можуть змінювати кути.

Негативних думок більшість, але ми покладемося на думку експертів в цьому питанні Кейіті Цутія – легенди дріфтингу з 25-річним досвідом участі в різних змаганнях і Кеске Хатакеями – найзнаменитішим дріфтером на передньому приводі.

Щоб переконатися в адекватності техніки водіння на передньому приводі, досить подивитися солідні змагання «Supertouring car championship, де« король дріфтингу »Кейіті на своєму дрифт-каре Civic EF вміло показує красу і видовищність входження в повороти.

У свою чергу, Кеске Хатакеяма продемонстрував майстерність управління передньопривідним автомобілем Civic EF 4 покоління і виграв змагання «Car Boy» в класі дріфтингу (Dori-Con), де більшість пілотів їздили на класичних задньопривідних дрифт-карах 180S Nissan і AE86Toyota Trueno Gt-Apex ( Haci-Roku).

Техніка управління автомобіля з переднім приводом від Кеске Хатакеями

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

Техніка входження в поворот така ж, як і на задньопривідних автомобілях. Вдалий маневр залежить від швидкості входження в поворот і ковзання задніх коліс. Коли досягнута точка зрізання кута, слід натиснути на педаль газу і смикнути вгору ручник, утримуючи його не більше однієї секунди, щоб забезпечити занесення. При виході з повороту, утримуючи ногу на акселератор, знову використовуйте ручне гальмо. При всіх цих маніпуляціях, ногу потрібно завжди тримати на педалі газу, щоб не було смикання акселерації. Дросельна заслінка при цьому повинна бути відкрита повністю, або наполовину.

Хід ручного гальма повинен бути м’яким, тому не можна сильно затягувати ручник для дріфту на передньому приводі.

Не робіть гальмо стоянки дуже чутливим, у нього повинна бути слабке місце, до того часу, коли перебуваючи в піку, гальмо буде працювати повністю. Попрактикуйтесь з неповним гальмуванням, щоб навчитися ним керувати.

Коли будете дріфтовать, переконайтеся, що задній гальмівний механізм не блокує колеса повністю. Іншими словами, застосовуйте ручник не для гальмування, а для розвороту.

Автомобіль з переднім приводом для дріфту краще вибрати з малою вагою і достатньою довжиною колісної бази.

Основним методом ввести машину в занос є техніка дріфту ручним гальмом, так як передньопривідні автомобілі не можуть досягти пробуксовки і втрати зчеплення задньої осі коліс дорогою.

Ще однією вимогою для дріфту на передньому приводі є встановлення вузької гуми для задніх коліс.

Так що всупереч загальновизнаного думку, дріфтовать на передньопривідних автомобілях можна, хоча і з труднощами.

Уроки дріфту на повному приводі взимку і влітку

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

Що можна сказати про повнопривідні автомобілі?

З повноприводними автомобілями справа йде трохи складніше. Дивіться самі, в сучасних авто тепер можна виділити 3 схеми повного приводу:

  • part-time – повний привід;
  • full-time – постійний повний привід;
  • on-demand full-time – постійний на вимогу повний привід.

Заковика в тому, що сьогодні поширена ситуація, що дилери продають автомобілі з непостійним приводом на всі колеса (part-time), видаючи їх за повноцінні повнопривідні машини. Тому, пересуваючись по дорозі, ви будете мати тільки включений привід задніх коліс.

Також багато хто з систем повного приводу, що іменуються full-time, насправді є схемами (part-time), але автоматизованими.

Тому, багато водіїв, які купили подібні екземпляри, не розуміють, що якщо вони не їдуть по бездоріжжю, а рухаються по асфальту, то мають простий задньопривідний автомобіль, який має менш якісні характеристики керованості, гальмівної системи, більш висока витрата бензину і менший рівень безпеки.

Зверніть увагу

Тому, якщо ви вирішили увійти в керований занос на повноприводному авто, уважно вивчіть властивості управління саме своєї машини! При ковзанні невідомо яка вісь зірветься в занос.

Якщо, в даний момент, більше розвантажена передня частина машини або під передніми колесами знаходиться більш слизька поверхня, то машину почне зносити. Якщо ж зчеплення з дорогою втратила задня вісь, то автомобіль увійде в занос.

Реакція автомобіля непередбачувана і однакового рецепта дріфту для всіх повнопривідних автомобілів немає. Все перевіряється дослідним шляхом на кожному конкретному автомобілі.

Якщо ж ви визначили, що у вашого автомобіля задньопривідної характер, при розподілі тяги з навантаженням на задні колеса, то дріфт по тій же схемі, що і заднепріводнікі.

Використовуємо прийом контрсмещеніем, потім різке гальмування, відпускаємо дросель і дросселіруем.

Передня вісь також дає про себе знати, до цього треба звикнути: при стабілізації, в певний момент, вона відтворює невеликий ефект «виступанія» за траєкторію.

Техніка виконання дріфту на передньому приводі

Дрифт – кажучи по-російськи – це будь-який занос, т. Е. Такий рух транспортного засобу в повороті, при якому його траєкторія відхиляється від наміченої. Він може бути випадковим – тоді прийнято говорити про некерованому заметі.

Він може бути цілеспрямованим як в гонках – це називають дрифтом. Фізико-механічна основа як керованого, так і випадкового, занесення єдина для всіх транспортних засобів.

Однак дрифт на передньому приводі має суттєві відмінності від задньопривідного в тактиці поведінки автомобіліста.

Технічна сторона передньопривідного дріфту

В основі знесення в сторону передньопривідного автомобіля лежить втрата передньою парою коліс зчеплення з поверхнею дороги. «Піймати» цей момент – головне завдання бажає правильно і керовано дрифтить.

Занесення на передньому приводі в своєму розвитку проходить наступні ступені:

  1. Падає швидкість обертання передніх коліс в результаті гальмування / передні колеса виявляються на слизькому покритті.
  2. Швидкість обертання задніх коліс починає перевищувати швидкість передніх.
  3. Саме авто має велику вагу і зберігає значну інерцію, продовжуючи рух вперед.
  4. Комплексним результатом є втрата зчеплення передніх коліс з дорогою.
  5. Автомобіль починає заносити передніми колесами – всередину повороту, задніми – назовні.
  6. Якщо скидання швидкості при виконанні повороту був значний, а момент відсутності тяги прагнув до нескінченності, машина з великою ймовірністю йде в неконтрольоване обертання.

Якщо розглянути механіку занесення в менш дискретному вигляді, то в більшості випадків події розвиваються таким чином: входячи в поворот на швидкості, водій інтуїтивно відпускає газ і / або вичавлює гальмо. При цьому на певному моменті кут повороту стає занадто великим щодо швидкості руху.

Машина починає дрифт. Вихід із замету здійснюється збільшення тяги (несильним газом) і вивертання керма в протилежну сторону.

Основні правила дріфту на передньому приводі

  1. Для того щоб піти в занесення не потрібно великій швидкості. Чим вище швидкість, тим більша ймовірність перевороту. Тому, хто почав освоювати дрифт, робити це потрібно на швидкості не більше 40 км / ч.
  2. При здійсненні повороту короткочасно натиснути на зчеплення і вичавити гальмо або просто смикнути ручник з натиснутою кнопкою. Автомобіль почне занос.
  3. Чим більше вивернуть кермо і / або чим більше тяга, тим крутіше і триваліша буде сход з траєкторії.Комбінуйте ступінь розвороту коліс і швидкість входження в поворот, щоб отримати різні варіанти дріфту.
  4. Після того як машина увійшла в дрифт, вивертаємо кермо в протилежну повороту сторону.
  5. Відразу несильно газу, щоб зробити дрифт контрольованим і не піти в обертання.
  6. При стабілізації тримаємо кермо у напрямку руху (прямо), продовжуємо злегка газувати, щоб вийти з дріфту.
  7. Якщо машину продовжує базікати більше потрібного, коригуємо траєкторію, трохи підрулюючи.
  8. Техніка дріфту дуже проста – особливо розжовувати нічого.Але тільки практика допоможе освоїти цей трюк досконало.
  9. Дрифт тільки на порожніх дорогах. Пам’ятайте, що ви піддаєте небезпеці не тільки себе, а й оточуючих.

Навіщо потрібно вміти дрифтить

Звичайного автомобіліста достатньо вміти справлятися із заметами. Або – що більш правильно – запобігати їм. Провокація занесення в формі дріфту – це, скоріше, видовищний елемент, властивий гонок, ніж навичка, необхідний автолюбителю.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

Однак в умінні дрифтить є і практичний сенс:

  • Цілеспрямований дрифт дозволяє навчитися справлятися із заметами. Для людини, який практикується в дріфте, всі стандартні замети на дорозі здадуться приємною грою.
  • Автомобіліст набуває більшої впевненості в своїх діях, кращий контроль над поведінкою машини, «почуття дороги».
  • Коли у інших здають нерви, і вони роблять неправильні дії, дріфтер завжди знає, як вести себе в передаварійному ситуації: за кермом він вчасно робить саме ті кроки, які необхідні в кожен конкретний момент.
  • За допомогою своїх навичок дріфтер запобігає знесення машини при подіях на дорозі.
  • Дрифтер набуває здатності робити ідеальні повороти на швидкості.
  • І останнє: освоюйте техніку контрольованого заносу не для того, що дрифтить на проїжджій частині, а щоб стати першокласним автомобілістом, який в передаварійному ситуації зберігає життя не тільки собі, а й оточуючим.

Задній привід або передній?

Чому такі автомобільні концерни як Mercedes Benz, BMW, Lexus досі випускають автомобілі на задньому приводі , в той час, як 90% інших автомобілів використовують передній привід. Давайте розглянемо в чому принципова різниця того чи іншого варіанту, а також як це впливає на технічні характеристики і динамічні якості автомобіля.

Пристрій заднього приводу

Найпоширенішою компонуванням при задньому приводі є розташування, при якому двигун, перебуваючи в передній частині автомобіля (підкапотному просторі) жорстко пов’язаний з коробкою передач, а обертання на задню вісь передається по засобах карданного валу.

Крім цього компонування буває, що коробка передач не прив’язана жорстко до двигуна і розташовується в задній частині автомобіля, біля заднього моста. Карданний вал в даному випадку обертається з тією ж швидкістю, що і колінвал (колінчастий вал).

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

Обертання на задні колеса від двигуна передається за рахунок карданного валу.

  • Під час старту, або ж активного розгону центр ваги переміщується назад, що забезпечує краще зчеплення з дорогою. Даний факт безпосередньо впливає на динамічні характеристики – дозволяє швидше і ефективніше розганятися.
  • Передня підвіска має більш просту конструкцію, що полегшує її обслуговування. До цього ж пункту можна віднести той факт, що виворіт передніх коліс більше, ніж у передньопривідних автомобілів.
  • Вага розподілена по осях більш рівномірно, що сприяє рівномірному зносу шин і додаткової стійкості на дорозі.
  • Силовий агрегат, трансмісія розташовані менш щільно, що знову ж полегшує обслуговування, сприяє легкому проектування.
  • Наявність карданного валу, що веде до збільшення вартості конструкції.
  • Можлива поява додаткових шумів і вібрацій.
  • Наявність тунелю (для карданного валу), який зменшує простір салону.

Що стосується хороших погодних умов, коли асфальт чистий і сухий, то середньостатистичний водій не помітить різниці між управлінням автомобілем із заднім і переднім приводом.

Єдине, де можна помітити різницю, це якщо поруч поставити два однакових авто з ідентичними моторами, але один із заднім приводом, а інший з переднім, то при розгоні з місця перевагу матиме саме автомобіль із заднім приводом , відповідно дистанцію він проїде швидше.

А тепер найцікавіше, розглянемо погані погодні умови – мокрий асфальт, сніг, лід, гравій тощо, де зчеплення з дорогою слабке. При поганому зчепленні задній привід має найбільшу ймовірність занесення, ніж передній, давай розглянемо чому це відбувається.

важливо

Передні колеса заднеприводного автомобіля в момент повороту грають роль «гальм», не в прямому сенсі звичайно, але погодьтеся, штовхати машину з прямо виставленими колесами і з повністю вивернутими – зовсім різні зусилля. Тоді отримуємо, що в момент повороту, передні колеса як би пригальмовують, а задні навпаки підштовхують, звідси походить знос задньої осі.

Даний факт використовується в такій дисципліні автоспорту, як дрифт або керований занос .

Якщо розглядати передньопривідні конструкції, то передні колеса навпаки як би витягають автомобіль з повороту, не даючи пустити задню вісь в занос. Звідси походять два основних прийоми при водінні автомобілів на задньому і передньому приводі.

Як запобігти заносу

На заднем приводе: при заносе необходимо полностью сбросить газ, повернуть руль в сторону заноса и далее выравнять автомобиль. Не в коем случае нельзя применять торможение.

  • На переднем приводе: наоборот, необходимо при заносе добавлять газу и всегда поддерживать обороты (не отпускать газ, пока машина не стабилизируется).
  • Есть и другие более профессиональные техники, которым мы посвятим отдельную статью.
  • Удачи на дорогах, будьте осторожны!

Как Делать Бернаут

#стантрайдинг #обучение

5 лет назад

Бернаут – трюк, при котором заднее колесо срывается в букс за счет торможения передним тормозом и переносом веса тела вперед. Может исполнятся на месте или в движении по различным траекториям.

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

На мотоциклі досить встановити бічний захист, тому що в процесі тренувань можна завалити мотик на бік. Стане в нагоді машинка легкого вичавлюючи зчеплення, тому що доведеться постійно вичавлювати зчеплення. Зі стандартною машинкою пальці втомляться значно швидше.

Тиск в задньому колесі великого значення не має. Стандартне цілком підійде для тренувань. Важіль гальма бажано відрегулювати так, щоб він був максимально наближеним до ручки керма. Це знизить навантаження на пальці і дозволить краще відчувати гальмо.

Асфал на майданчику для тренувань не повинен бути пильним. Це легко визначити по передньому колесу. Якщо воно все в пилу – асфальт невідповідний. Зернистість великого значення не має, але на крупнозернистому балон буде швидше кінчатися)

Це найпростіший спосіб! Почати можна з упором переднього колеса в стінку.

  • Чи не скидати газ в момент відпускання зчеплення, тобто тримати стабільно. Інстинктивно хочеться закрити газ, але цього робити не можна.
  • Максимально сильно тиснути на вилку в момент кидання зчеплення, тобто підводитися на руках.
  • Повністю блокувати переднє колесо. Чи не пригальмовувати, а сильно натискати переднє гальмо і не відпускати. Перший час буде не просто тримати вичавлений гальмо і викручувати газ.

Основна відмінність від бернаут на місці полягає в тому, що бернаут треба включити на ходу. Насправді це простіше, тому що додатково навантажити вилку можна гальмуванням переднього колеса. Тому в русі зірвати заднє колесо можна на невеликих оборотах (4-6 тисяч).

  • Переносити вагу тіла максимально вперед, по необхідності встаючи на носки. Перший час буде здаватися, що переліт через кермо. Якщо різко не зупинятися, то чи не переліт)
  • Постійно охолоджувати переднє гальмо. Після декількох спроб передні гальма стають дуже жорсткими.
  • Не боятися послаблювати переднє гальмо, щоб поїхати швидше. Навіть якщо повністю відпустити переднє гальмо, нічого страшного не станеться: мотоцикл почне швидко прискорюватися по прямій і букс поступово перейде в зачіп.

Бернаут вісімка складається з кіл, тому треба навчитися кружляти в обидві сторони. Вчитися колам має сенс, якщо стабільно виходить контрольоване рух по прямій.

  • Перед заходом в коло краще знижувати швидкість переднім гальмом. При повільному обертання переднього колеса занос відбувається з меншим нахилом, завдяки чому буде простіше виходити з кола, тому що не доведеться гасити нахил сильним тиском на кермо.
  • Кола бажано проходити на високих оборотах. Це потрібно, щоб був запас оборотів, коли їх треба буде знизити. Якщо обороти впадуть до неодружених, мотоцикл затихне.
  • Більше концентруйтеся на кермі ніж на підніжках. Нахиляти мотоцикл треба перенесенням ваги тіла на руку, а не натисканням ногою на підніжку.
  • Перед виходом з кола треба послаблювати переднє гальмо, щоб мотоцикл вирівнявся і поїхав по прямій. Обороти бажано знижувати, щоб вихід був м’якше.

Якщо є зауваження або оновлення – пишіть, оновимо статтю!

Відеоурок: Як зробити бернаут на механічній трансмісії

Як робити бернаут на задньому або передньому приводі?  починаємо відпалювати

ПОПЕРЕДЖЕННЯ! НЕ ЗАСТОСОВУЙТЕ ТЕХНІКУ БЕРНАУТ В МІСЦЯХ ВЕЛИКОГО СКУПЧЕННЯ ЛЮДЕЙ І НА ДОРОГАХ ОБЩЕГОПОЛЬЗОВАНІЯ!

Бернаут, ефективна техніка розігріву покришок або ефектний спосіб повипендріваться перед оточуючими. У будь-якому випадку, вміння робити бернаут допоможе краще відчути автомобіль на механічній коробці передач і привести в непридатність пару-другу покришок.

Знавець автомеханіки і фізики, Джейсон Фенск з YouTube каналу «Engineering Explained» знову провів культосвіт для своїх глядачів. У новому вигляді Джейсон докладно розповів основи техніки burnout, привівши в приклад свій задньопривідний автомобіль Honda S2000 на механічній трансмісії.

Спочатку відео розповідається в яких випадках застосовується ця техніка і навіщо вона потрібна.

Коефіцієнт зчеплення холодних шин з поверхнею дороги може бути низьким і якщо його потрібно збільшити. Якщо розігріти шини, їх температура збільшиться, вони стануть м’якше і зчеплення з поверхнею збільшиться. Де використовується? В основному в драг-рейсингу.

Далі згадується (1.26 хв відео), що процес на автоматичній КПП досить простий. Натиснути гальмо, потім натиснути газ. Як тільки колеса, на які йде привід почали обертання, послаблюючи і збільшуючи тиск на педаль гальма, необхідно регулювати обертання коліс і запобігати рух автомобіля.

Напис вгорі: Переконайтеся, що трекшнконтроль відключений!

На автомобілях з механічною КПП, продовжує оповідач, все трохи складніше (1.47 хв відео). Для цього потрібно:

  1. вичавити зчеплення
  2. Включити першу передачу
  3. Трохи натиснути на педаль акселератора, кинути зчеплення і тут же лівою ногою натиснути на гальмівну педаль

Як тільки у вас вийде не стихнути в цей момент або не виїхав з пробуксовкою вперед (зокрема через імовірність неконтрольованого розгону автомобіля бернаут так небезпечний як для оточуючих, так і для самого водія), переходьте до роботи з педалями гальма і газу, також , як і на автоматичної трансмісії.

Крім самої техніки в відео згадується, що вкрай важливо знати при яких оборотах колеса вашого автомобіля починають буксувати на асфальті. У S2000, каже автор, пробуксовка починається приблизно з 5.000 об / хв.

Якщо перекрутити двигун є небезпека спалити зчеплення замість покришок, якщо обертів двигуна буде недостатньо- автомобілю не вистачить крутного моменту щоб подолати зчеплення шин з дорожнім покриттям.

І нарешті, на 2.48 хвилині відео показано наскільки шини розігріваються при бернауте. Зверніть увагу, що перші кілька спроб були невдалими, але навіть незважаючи на це температура шин збільшилася на 4 градуси, з 15 до 19 градусів за Цельсієм. Причому внутрішня сторона шини нагрілася найбільше, до 20 градусів, через зворотного розвалу коліс.

  • Під кінець екшену покришки були розігріті до 160 градусів за Цельсієм!
  • Ось такий цікавий лікнеп в світі спорту і автомобільного екстриму.
  • Інформаційне видання: Новини даі, дтп, штрафи пдд, ГИБДД, Іспит ПДД онлайн. Техогляд

Відповідь: Як шліфувати на місці? Як палити гуму? Як робити Burnout. – DRIVE2

Доброго здоров’я. Я не відаю чому мені сьогодні посипалися такі питання як “Як шліфувати на місці?”, “Як палити гуму?”, “Як робити Burnout?” і т.д. Чому такі питання стали мені задавати я не зрозумів, але відчуваю це не закінчиться на 4 хлопців і з цього вирішив швидко відповісти всім разом.

Шліфувати можна на всьому, навіть на ЗІЛі 124 (Так, була справа, мені було років 13 і я хуліганив, заспокойтеся.) .У Вас слабка машина? Шкода гуму? Все просто. Взимку на снігу це легко і без великої шкоди гумі, але диму не буде. Влітку можна створити багато, дуже багато диму і секрет простий.

Візьміть моторного масла, налийте на асфальт, долийте води, щоб була калюжка і провідними колесами просто встаньте на це і шліфують, через масла буде купа диму, але не забудьте, що потім треба омити гуму якщо Ви на ній їздите, щоб Вас потім на дорозі не знесло і не потрапили в аварію.

Порада

Намагайтеся взяти на провідні колеса лису гуму на легких дисках, навіть вбиту б / у купити і шліфувати можна.

Далі і найважливіше як це робити. Найпростіший спосіб це на передньопривідною машині на механіці. Ставайте на сніг, калюжу, або на ту консистенцію що вище привів, піднімаєте зчеплення і як починає рушати газу, ручник і вона почне шліфувати. Деякі просто навіть до бордюру під’їжджають провідними колесами і упершись в нього шліфують.

На автоматі на передньому приводі теж саме тільки треба ставити режим L3 відключати трекшен контроль.

З задньому приводом на механіці складніше, тут треба щоб колеса крутилися і Ви натискали на гальма, а так як гальма задні будуть схоплювати, то на слабкій машині це складно зробити, та ж шаха, треба робити систему, яка буде блокувати передні колеса, але не задні, так само без вашої системи трапиться перегрів гальм, а там ще барабанів у старих, це взагалі хреново. З цим Ви можете ознайомитись в інших статтях (Не моїх, таке описувати не стану.) . Для потужних же машин це перегрів гальм, але це все ж реально. Треба лівої вичавити зчеплення, правою п’ятою жати на гальмо, а носком натискати на газ.Кстаті, в нових Dodge Challenger Hellcat

Є кнопка яка блокує передні гальма і Вам треба тиснути лише газ. Система до створення нескладна.

На автоматі на задньому приводі , це найскладніше, якщо звичайно у Вас немає системи як у Dodge Challenger Hellcat . Дуже велика ймовірність що ваша коробка просто навернётся, з цього радити не стану і бігти треба.

Також є спеціальна гума яка має колір диму, але вона дорога.

Та й найважливіше, є порадники які говорять відкрутити шланги гальм, але вони мабуть не відають, що у більшості машин паралельна система, і коли Ви відкручує один шланг, то він відповідає за передній лівий і задній правий гальмо, а інший вже за передній правий і задній лівий гальмо. Тобишь так скажемо ікс образна, робиться щоб якщо 1 шланг порве наприклад, то у Вас будуть гальмувати 2 колеса з протилежних сторін, а не повело Вас в сторону.

Взагалі раджу не палити гуму постити (Якщо це не сміття який вже не шкода) , будьте обережні, дотримуйтесь правил дорожнього руху і робіть таке з розумом щоб ні хто не пострадал.Надеюсь більш питань не буде.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…