ЕБУ (електронний блок управління) – пристрій, що здійснює контроль параметрів механізмів в процесі роботи. Зазвичай абревіатуру ЕБУ використовують по відношенню до блоку управління двигуном.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Насправді, в автомобілі є ще блоки управління гальмівної системи (блок ABS), блок управління кузовом, який часто іменується Body Control Module (BCM або BSI), блок управління кліматом (клімат-контроль) та інші.

Принцип роботи

Принцип роботи електронного блоку управління двигуном побудований на стандартній архітектурі мікроконтролера. Дані про параметри двигуна з різних датчиків надходять в ЕБУ, потім обробляються (посилюються, оцифровуються, кодуються).

Основну обробку даних за певним алгоритмом виробляє мікропроцесор, який по вихідний шині дає сигнали на виконавчі пристрої. Ці сигнали адаптуються (перетворюються з цифри в аналог, посилюються) та надходять на роз’єми електронного блоку управління.

У число завдань, що вирішуються електронним блоком управління двигуна, входить діагностика роботи основних вузлів. Сучасні ЕБУ можуть визначити різноманітні помилки:

  • відсутність напруги живлення на електронних вузлах двигуна або знижене харчування;
  • обрив електричних ланцюгів або коротке замикання;
  • некоректні сигнали на виході датчиків;
  • пропуски запалювання і вприскування;
  • невідповідність кутів запалювання;
  • і багато інших.

Помилки зберігаються в незалежній пам’яті аж до їх видалення за допомогою діагностичних пристроїв (діючі помилки видалити не можна без усунення причини помилки).

В автомобілях більш ранніх років випуску помилки можна було видалити тимчасовим (близько 15 хвилин) відключенням акумулятора від бортової мережі автомобіля.

ЕБУ спільно з іммобілайзером блокує роботу двигуна в разі несанкціонованого доступу. Кожен електронний блок керування двигуном здійснює цю функцію відповідно до закладеного виробником алгоритмом.

Блокуватися можуть:

  • сигнал запалювання на котушку;
  • імпульси вприскування палива;
  • дозвіл на запуск стартера і ін.

У деяких автомобілях двигун може запускатися на кілька секунд і глухнути.

Для багатьох блоків управління існують безіммобілайзерние прошивки ЕБУ (immooff). Можна перепрошити пам’ять блоку управління і забути про проблеми з іммобілайзером, однак автомобіль стає в такому випадку більш уразливим з точки зору викрадення.

схема

Принципова електрична схема самого блоку управління двигуном є виробничою таємницею, і знайти її навіть для вітчизняних автомобілів дуже проблематично.

Тому ремонт ЕБУ виробляють тільки професійні електронники високого рівня. Зазвичай в блоках управління виходять з ладу транзистори управління уприскуванням і запаленням, стабілізатори опорних напруг, злітає прошивка.

  • Фахівці, що займаються чіп-тюнінгом, іноді спеціально змінюють програмну прошивку з метою збільшення прийомистості двигуна або зменшення споживання палива.
  • Відео – прошивка ЕБУ М74:

Для проведення ремонту електронних вузлів двигуна потрібно електрична схема підключення ЕБУ. Таку схему можна знайти в керівництві з експлуатації та ремонту автомобілів, програмно-технічних комплексах типу AUTODATA і TOLERANCE.

Для прикладу розглянемо організацію схеми управління двигуном автомобіля Volksvagen Golf 3 2001 року випуску, двигун АЕЕ, блок управління Magneti Marelli 1 AV.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Аби не заглиблюватися в схему, можна побачити, що в якості датчиків ЕБУ використовує сигнали датчиків распредвала, масової витрати повітря, температури охолоджуючої рідини, дросельної заслінки, кисню.

Сигнал, який надходить з датчика распредвала має форму:

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

В якості виконавчих механізмів ЕБУ управляє сигналами уприскування інжекторів, приводу дросельної заслінки, запалювання на комутатор котушки:

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

ЕБУ пов’язаний з іммобілайзером, панеллю приладів.

Для того, щоб перевірити електричні з’єднання вузлів схеми з електронним блоком управління двигуном необхідно знати розташування висновків контактів (терморегулятори), яка також наводиться в довідниках:

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Де варто блок керування двигуном

В автомобілях аж до 90-х років випуску найбільш раціональним місцем розташування блоку управління двигуном вважалося простір в салоні автомобіля біля лівої або правої передньої стійки в області ніг пасажира або водія. Перш за все, вважалося, що це найбільш захищені місця з точки зору механічних пошкоджень і проникнення вологи.

З середини 90-х блоки управління двигуном ставлять в підкапотний простір. Це пов’язано з наступними міркуваннями:

  • під капотом легше проводити пошук несправностей електричних з’єднань;
  • всі комунікації з датчиками двигуна і виконавчими механізмами стають коротшими, отже, надійніше;
  • ЕБУ стали більш надійно захищатися від вологи за допомогою спеціальних герметиків.

У разі відсутності довідників знайти електронний блок управління двигуна неважко, рухаючись по великому джгута проводів системи управління двигуном. Він зазвичай представляє невеликий електронний блок в металевому кожусі з одним або декількома роз’ємами в торцевій частині.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

У багатьох випадках отримати доступ у внутрішній простір блоку до електричної схемою непросто: вона залита компаундами, які необхідно видаляти. Плата, як правило, містить невелику кількість компонентів.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Ознаки несправності ЕБУ

Серед автоелектриків є думка, що електронна система управління двигуном виходить з ладу в останню чергу. Причому, діагностичні сканери не завжди можуть визначити несправності блоку управління двигуном.

Дійсно, ЕБУ може продіагностувати вузли, що підключаються до нього, але зробити діагностику власної працездатності в більшості випадків він не в силах.

Що може свідчити про несправності ЕБУ?

Найбільш часті ознаки несправності – постійне перегорання запобіжників, які обслуговують блок керування двигуном.

Зверніть увагу

У практиці експлуатації нерідкі випадки переполюсовкі підключення акумуляторної батареї. У схемі ЕБУ є захисні діоди на цей випадок.

Якщо вони пробиваються, виникає коротке замикання з харчування, що і призводить до постійного перегорання запобіжників. Несправні необхідно міняти.

Також несправність по харчуванню може викликати відключення АКБ під час роботи двигуна. В такому випадку блок керування живиться тільки від генератора і, якщо він несправний, може виникнути ситуація некоректно поданої на блок напруги.

Не можна на працюючому двигуні знімати клеми АКБ (!) , Як це роблять багато автолюбителів при запуску від чужого акумулятора.

Як перевірити ЕБУ на працездатність

  1. Перший етап перевірки працездатності – контроль всіх напруг живлення.
  2. Другий етап – комп’ютерна діагностика. Якщо діагностується пристрій зв’язується з двигуном це вже ознака працездатності ЕБУ.
  3. Комп’ютерна діагностика може видати повідомлення про блокування блоку иммобилайзером, тоді необхідно прив’язувати ключі.
  4. У деяких випадках для визначення несправності необхідно розібрати ЕБУ, тобто видалити герметик і зняти кришку, отримавши доступ до плати. На ній можна виявити прогоріли струмопровідні доріжки, несправні транзистори, діоди та інші елементи.
  5. Найнадійніший спосіб перевірки – «підкинути» справний ЕБУ. Але він повинен бути або безіммовий або доведеться заново «підв’язувати» ключі і іммобілайзер.
  6. Іноді на розборках продається набір ЕБУ + іммобілайзер + чіп ключа. В такому випадку проблем немає. Підключаєте до схеми ЕБУ і іммобілайзер, чіп встановлюєте в торець котушки накачування на замку запалювання, після чого заводите двигун.

додатковий захист

  1. Для більш впевненою захисту блоку управління двигуном від переполюсовкі акумуляторної батареї і несправностей генератора можна по годує ланцюгах встановити діоди (краще потужні стабілітрони з напругою стабілізації 15 – 17 Вольт) в зворотному включенні.
  2. Тоді перенапруження і переполюсовка приведуть до виходу з ладу запобіжників, які обслуговують ланцюга харчування ЕБУ, підвищена напруга або напруга зворотної полярності на блок управління не пройде, а це найбільша небезпека.
  3. З метою захисту ЕБУ від кліматичних впливів необхідно стежити за якістю герметика. Через п’ять років експлуатації бажано вживати заходів щодо поліпшення герметичності, так як колишній герметик може розсохтися в умовах підвищених температур під капотом.
важливо

Не можна закривати доступ до блоку додатковими конструкціями, класти ганчір’я біля нього. Це зменшує природну вентиляцію пристрою, який в процесі роботи автомобіля нагрівається.

Заміна блоку управління двигуном

  1. Якщо блок управління вийшов з ладу, і не підлягає ремонту його слід замінити на аналогічний з таким же номером, вказаним на корпусі ЕБУ.
  2. Іноді допускається невелике відхилення в номері. Наприклад, зміна останніх двох-трьох цифр може свідчити про інше обсязі двигуна або модифікації, що може практично не позначитися на технічних характеристиках.
  3. Однак не слід забувати, що при заміні ЕБУ потрібно прив’язка ключів або покупка комплекту ЕБУ + іммобілайзер + чіп. Для прив’язки ключів багато фахівців скачують прошивку від рідного блоку управління, якщо вона залишилася ціла, і «заливають» в новий ЕБУ. Робота не така дорога.

Поради по експлуатації

Щоб не виникло ситуацій, пов’язаних з виходом електронного блоку управління двигуном з ладу слід:

  • ні в якому разі не знімати клеми акумуляторної батареї при працюючому двигуні;
  • не можна знімати клеми АКБ при включеному запалюванні, так як це може призвести до знищення прошивки ЕБУ і зв’язку з ключами, не виймайте блок, датчики і виконавчі вузли при включеному запалюванні;
  • стежте за цілісністю проводів, джгутів, які обслуговують блок керування двигуном, в процесі експлуатації автомобіля вони можуть руйнуватися за рахунок процесу електролізу, викликати проблеми з функціонуванням;
  • якщо в результаті аварії або іншого механічного впливу ЕБУ отримав тріщину в корпусі, її негайно слід залити гермет-клеєм;
  • не допускайте порушень режиму природного охолодження блоку;
  • контролюйте справність датчиків тільки при відключених від ЕБУ роз’ємах:
  • або вносити зміни в схему управління двигуном і використовуйте датчики та інші вузли строго по каталогам обладнання для конкретної моделі автомобіля.

Призначення, принцип роботи та ремонт блоку управління двигуном

Блок управління двигуном (ЕБУ) є мозковим центром всього автомобіля, він складається з великої кількості складних соедіненій.С допомогою даного пристрою здійснюється контроль і координування функцій всіх елементів силового агрегату.

Керуючі пристрої, встановлені на різних моделях автомобілів, виготовлені з матеріалів високої якості, при їх виготовленні застосовуються високі технології, що забезпечують високоякісну збірку електронних схем.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Але навіть найякісніші ЕБУ схильні до поломок і часто потребують термінового ремонту.

Пристрій блоку управління двигуном

Конструкція ЕБУ розділена на основні частини: головний блок, контролюючі датчики, виконавчі пристрої елементів двигуна. До складу електронного управління входить безліч спеціальних елементів:

  1. Мікросхеми.
  2. Транзистори.
  3. Резистори.
  4. Конденсатори.

Несправності блоку управління двигуном ведуть до розбалансування в роботі всіх систем автомобіля.

Призначення електронного блоку управління

ЕБУ використовує сигнали, що посилаються датчиками, встановленими на силовий агрегат, для коригування складу і кількості пального, що надходить у двигун. У процесі його діяльності відбувається установка режиму роботи мотора і точне дозування паливних сумішей.

В результаті функціонування контролера робота двигуна стійка як на холодну, так і після прогрівання. Запуск мотора неможливий, якщо є поломка в ЕБУ або відсутні його керуючі сигнали.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Потужні транзистори, що входять до складу блоку управління, керують роботою наступних виконавчих механізмів двигуна і паливної системи:

  • котушки запалювання системи упорскування;
  • клапан оборотів холостого ходу;
  • електричні форсунки;
  • клапан вентиляції паливного бака;
  • електромагнітні котушки – соленоїди;
  • турбонаддув;
  • система впуск-випуск;
  • рециркуляція відпрацьованих газів;
  • система охолодження.

Електронний пристрій є складовою частиною бортового обладнання машини, він знаходиться в постійній інформаційного зв’язку з такими важливими системами:

  1. Система антиблокування.
  2. Автоматична коробка передач.
  3. Стабілізуюча система.
  4. Система безпеки автомобіля.
  5. Круїз контроль.
  6. Клімат контроль.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Принцип роботи блоку управління двигуном

При використанні даного пристрою проводиться оптимізація найважливіших параметрів:

  • споживання палива;
  • витрата машинного масла;
  • характеристики потужності;
  • крутний момент, що впливає на розгін автомобіля;
  • кількість отруйних компонентів, що знаходяться у вихлопних газах.

Датчики посилають інформацію на контролер у вигляді цифрових сигналів. Контрольний і функціональний модулі обчислення, що входять в програмне забезпечення, аналізують сигнали датчиків і коректують роботу виконавчих пристроїв. Вихідні сигнали в процесі коригувань можуть навіть призвести дизельний двигун до повної зупинки.

При проведенні істотних змін в конструкції силового агрегату (тюнінгу) є можливість перепрограмування електронного блоку управління двигуном.

Об’єднання всіх блоків управління в загальну систему проводиться за допомогою спеціальної шини.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Ознаки виходу з ладу ЕБУ

Часто виникають ситуації, коли автовласники стикаються з необхідністю провести ремонт блоку управління двигуном. Проведення такого виду робіт своїми руками є можливим при наявності певних кваліфікаційних навичок.

Збої в роботі керуючого пристрою відбуваються внаслідок порушення контактів з датчиками, що виробляють контроль за функціонуванням робочих систем двигуна:

  1. Антиблокувальна система (контроль гальмування автомобіля).
  2. Блок запалювання.
  3. Контролер інжектора.
  4. Положення дросельної заслінки.
  5. Температурний режим двигуна.

Механічні пошкодження, попадання води на деталі мікросхеми, невдалі спроби відремонтувати пристрій своїми руками також призводять до поломки електронного блоку управління.

Порушення контакту з датчиками відбувається внаслідок відсутності електрики, що свідчить про виникнення внутрішньої несправності, яка потребує в обов’язковому ремонті. Ознаками відсутності контакту можуть бути такі явища:

  • не надходять дані зі сканера;
  • повідомлення, містять некоректні параметри;
  • контрольна лампочка “чек” не загоряється при включенні запалення;
  • відсутність інформації про нестабільну роботу двигуна.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Своєчасне виявлення дефектів і ремонт електронних блоків управління двигуном запобіжить зупинку в роботі систем, вузлів, агрегатів автомобіля.

Опис основних причин виходу з ладу ЕБУ

До переліку найбільш ймовірних причин входять наступні фактори:

  1. Мікротріщини в схемах і корпусі пристрою, викликані механічними впливами (удари, сильні вібрації).
  2. Різке підвищення температури, що приводить до перегріву блоку управління мотором.
  3. Руйнування елементів ЕБУ під впливом корозії.
  4. Проникнення вологи всередину корпусу контролера через його розгерметизації.
  5. Неписьменні ремонтні дії.
  6. Застосування ефекту «прикурювання» при працюючому двигуні з метою допомогти сусідньому автомобілю.
  7. Зміна положення клемних з’єднань під час під’єднання акумулятора.
  8. Відсутність підключення силової шини при включенні стартера.

Ефективність роботи ЕБУ в повній мірі залежить від перерахованих факторів, багато з яких здатні завдати істотної шкоди керуючому пристрою.

Для запобігання остаточних поломок необхідно проводити регулярну діагностику електронного управління двигуном. З метою економії на дорогому ремонті і повну заміну елементів електронної системи управління, перевірка проводиться не менше одного разу на рік.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Діагностика контролера в умовах гаража

На несправності, що виникли в блоці управління двигуном, вказують такі збої в роботі автомобіля:

  • проблеми з запуском двигуна;
  • троение двигуна;
  • поява густого диму;
  • зниження реакції на педаль газу;
  • перебої в зв’язку з ЕБУ;
  • втрата контролю за включенням і вимиканням вентилятора двигуна;
  • збої в роботі котушок запалювання;
  • вихід з ладу запобіжників;
  • датчики не посилають сигнали.

Завдяки системі самодіагностики, вбудованої в ЕБУ, можна провести перевірку і визначити ступінь поломки своїми руками. Для проведення діагностичних заходів потрібно підключитися до пристрою за допомогою ноутбука з встановленою програмою, призначеної для роботи з діагностичним даними. Замість ноутбука, можна використовувати спеціальні тестери, осцилографи.

Дані, отримані в процесі вимірювань, порівнюються з показниками, які є стандартними.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Виявлення несправностей, що виникли в управлінні двигуном

  1. Причини виникнення поломок блоку управління двигуна поділяються на два основних види: несправний провідник або збій прошивки. Прошивка відновлюється тільки за допомогою фахівців в сервісному центрі. Перевірку електричних параметрів можна зробити своїми руками за допомогою спеціального вимірювального приладу – мультиметра.
  2. Для пошуку пробою в проводі необхідно ознайомитися зі схемою керуючого пристрою. Вивчивши розташування провідників, резисторів і харчування настає черга «прозвонки» електричного кола в тому місці, де виявлена ​​помилка показників електронного блоку. При відсутності такої інформації необхідно перевірити дроти по всій схемі.

Алгоритм дій для відновлення роботи ЕБУ

Щоб зробити ремонт ЕБУ двигуна, нужниследующіе операції:

  1. Виявити місце пробою.
  2. Повторно заміряти опір.
  3. Знайти точки кріплення провідника.
  4. Прикріпити паралельно провід з необхідним опором за допомогою паяльника, старий провід рекомендується залишити на місці.

Після проведених заходів система повинна працювати стабільно. При повторенні помилок ЕБУ необхідно звернутися в сервісний центр.

Від своєчасності ремонту блоку управління двигуном залежить тривалість терміну служби, безпеку і надійність автомобіля.

Діагностика ЕБУ – робота, що не терпить відстрочок

З кожним роком на світовому ринку з’являється все більше автомобілів, надійність і довговічність яких безпосередньо залежить від електронних систем. Абсолютно всі виробники намагаються оснастити машини останніми моделями ЕБУ. Поряд з цим, механічних складових в авто стає все менше.

Як би там не було, застосування електроніки в автомобілебудуванні повністю виправдано. Виробники блоків управління двигунами приділяють багато уваги якості матеріалів і збірки своєї продукції. Саме тому “мізки” авто виходять з ладу вкрай рідко. Але, як то кажуть, ніщо не вічне. І навіть якісний ЕБУ рано чи пізно вийде з ладу.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

У широких колах фахівців вже давно складено список найбільш поширених причин, через які ламається ЕБУ. До них відносяться:

  • ушкодження, отримані механічним шляхом. Блок управління двигуном пошкоджується від ударів і сильних вібрацій, які сприяють появі мікротріщин в його схемах і корпусі;
  • різкі скачки температур, в результаті яких перегрівається сам блок керування двигуном;
  • корозія;
  • розгерметизація і потрапляння вологи в корпус ЕБУ;
  • втручання в роботу блоку людей, які не мають потрібних для цього навичок;
  • так зване “прикурювання” від машини з працюючим двигуном;
  • перестановка клем при підключенні акумулятора;
  • включення стартера без підключеної силовий шини.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Всі вищевказані фактори по-різному впливають на ефективність роботи блоку управління двигуном. Деякі з них завдають незначної шкоди “мізкам” авто, а щось здатне миттєво зламати блок.

На щастя, спосіб запобігти остаточну поломку блоку все ж є – діагностика ЕБУ, яку варто виконувати мінімум раз на рік.

Тільки так можна заощадити на дорогому ремонті деталі або її повної заміни.

Багато водіїв вважають, що займатися перевіркою роботи блоку управління двигуном повинні тільки професіонали. Насправді, практично кожні “мізки” ще на заводі оснащуються вбудованою системою самодіагностики. З її допомогою виявити будь-які несправності своїми руками не складе труднощів навіть недосвідченому водію.

Блок управління двигуном є міні-комп’ютер, який повинен виконувати спеціалізовані завдання в реальному часі. Останні можна розділити на 3 категорії:

  1. обробка сигналів, що надходять від датчиків;
  2. розрахунок впливів для управління системами автомобіля;
  3. регулювання роботи виконавчих механізмів.

Щоб почати перевірку стану блоку управління двигуном, нам знадобиться підключитися до нього. Зробити це можна за допомогою спеціального тестера або ноутбука.

На останньому заздалегідь повинна бути встановлена ​​програма, призначена для читання діагностичних даних. Сучасні авто оснащуються різними моделями ЕБУ. Ми ж розглянемо виконання діагностики блоку управління двигуном на прикладі моделі Bosch M 7.9.7.

Саме такі “мізки” встановлюються на останніх моделях автомобілів ВАЗ і багатьох іномарках.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Діагностику своїми руками ми будемо проводити за допомогою безкоштовної програми KWP-D. Крім утиліти, нам знадобиться адаптер, що підтримує протокол KWP2000. Починаємо діагностику з підключення адаптера. Один його кінець вставляємо в порт ЕБУ, а другий – в ноутбук.

Після цього включаємо запалювання автомобіля і запускаємо програму. На дисплеї ноутбука має з’явитися повідомлення про те, що операція з перевірки наявності помилок в роботі ЕБУ успішно почалася. Після цього ми побачимо таблицю з найбільш важливими параметрами роботи машини.

Необхідно звернути увагу на розділ DTC, в якому знаходяться всі помилки, що видаються двигуном. Якщо такі є, то переходимо в розділ “Коди”, де побачимо розшифровку всіх наявних збоїв. Якщо помилок ви не виявили, значить, двигун в ідеальному стані.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Не варто ігнорувати і інші розділи таблиці. Інформація в них не менш важлива. Так, параметр UACC відповідає за стан акумулятора. Нормальні показники для цього розділу знаходяться в межах 14-14,5 В.

Якщо напруга вашого акумулятора менше – варто ретельно перевірити електричні ланцюги. Інший важливий параметр – THR, який відповідає за стан дросельної заслінки. При нормальній роботі на холостому ходу датчик положення дроселя буде показувати 0%.

В іншому випадку варто звернутися до фахівця.

Ще один важливий показник, який цікавить всіх водіїв – це параметр QT, який відповідає за кількість витрати палива. На холостому ходу в розділі повинні знаходитися цифри 0,6-0,9 л / год.

Для більш точної діагностики знадобиться перевірити напругу в свічках запалювання автомобіля. Перевіряючи всі ці показники, водії дуже часто ігнорують стан клонували при обертанні, за який відповідає розділ LUMS_W.

Якщо цифри в ньому більше 4 об / с – це ознака нерівномірного займання в циліндрах. Також варто перевірити високовольтні дроти і свічки.

Діагностика та ремонт ЕБУ – справа аж ніяк не складне. Однак, як і в кожній справі, варто завжди бути підготовленим. У випадку з перевіркою “мізків” нам буде достатньо придбати недорогі прилади. Вони допоможуть виконати всю роботу самостійно. Перше, що необхідно мати кожному водієві – це осцилограф. Цей пристрій дає потрібну інформацію про роботу всіх систем автомобіля.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Отримані дані виводяться в чисельному або графічному вигляді. За допомогою осцилографа ми можемо порівняти наявні цифри зі стандартними показниками. Вартість приладу – в районі 2-5 тис. Рублів. Ще одна важлива пристрій – це мотор-тестер.

Він призначений спеціально для визначення показників електронних систем двигуна. З його допомогою можна отримати інформацію про падіння оборотів при виключенні циліндрів і розрядження в колекторі впуску. Ціна приладу коливається в межах 3 тис.

рублів.

Самостійна діагностика електронного блоку управління двигуном

Електронний блок управління являє собою один з основних компонентів автомобіля, оскільки він, по суті, є його «мізками». Завдяки цьому девайсу здійснюється безліч різних процесів, що забезпечують нормальну роботу в цілому, але як і будь-який інший пристрій, ЕБУ може вийти з ладу. Детальніше про те, як перевірити ЕБУ на працездатність і в яких випадках це необхідно – читайте нижче.

Електронна система управління може вийти з ладу з різних причин.

Так чи інакше, автовласник в такому випадку зіткнеться з необхідністю проведення діагностики, щоб точно визначити несправність блоку, оскільки в більшості випадків ці пристрої ремонту не підлягають.

Як показує практика, навіть фахівці зазвичай не беруться за ремонт девайса, а просто змінюють його на новий. Але в будь-якому випадку, перед тим, як попрощатися з ЕБУ, необхідно ретельно розібратися в тому, з яких причин він вийшов з ладу.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів стоКонтролер електронної системи управління двигуном російського виробництва

На думку багатьох електриків, з якими ми консультувалися при написанні цього матеріалу, основною причиною виходу з ладу блоку є скачки напруги в бортовій мережі . Перенапруження ж зазвичай з’являється в результаті короткого замикання одного або декількох соленоїдів.

Але це – тільки одна з найпоширеніших причин, за фактом їх значно більше:

  1. Вихід з ладу девайса може статися в результаті його механічного пошкодження. Наприклад, це міг бути сильний удар або великі вібрації, через яких на зніманні модуля з’явилася тріщина. Також тріщини і пошкодження можуть утворитися в місцях пайки елементів або контактів.
  2. Контролер ЕСУД перегрівся, така проблема зазвичай з’являється в результаті температурних перепадів. На практиці відомі випадки, коли при низьких негативних температурах водії заводили двигуни на високих оборотах, намагаючись забезпечити точний запуск силового агрегату. У цей момент і міг виникнути перегрів.
  3. Вплив на контролер ЕСУД корозії. Освіта корозії на структурі модуля може бути обумовлено перепадами вологості повітря в салоні, а також скупченням конденсату або попаданням вологи в моторний відсік транспортного засобу.
  4. Порушення герметизації девайса. Така проблема призведе до причини несправності, описаної вище – зокрема, потрапляння води в конструкцію модуля.
  5. Якщо немає зв’язку з ЕБУ то така несправність могла бути викликана втручанням сторонніх в систему управління, що могло сприяти порушенню цілісності конструкції. Наприклад, якщо від акумулятора авто намагалися «підкорити» інший автомобіль, при цьому двигун першого був заведений, також з АКБ при працюючому моторі могли бути від’єднані клеми. Крім того, проблема могла виникнути в результаті того, що при підключенні АКБ була перепутана його полярність, тобто клеми були з’єднані неправильно. У деяких випадках несправність може з’явитися після включення стартера вузла, до якого не була підключена силова шина.

У будь-якому випадку, з якої б причини девайс не вийшов з ладу, проведення ремонту або його заміна повинні здійснюватися після того, як буде виконана повна діагностика модуля.

Необхідно також пам’ятати, що характер поломки може повідомити про можливі несправності, присутніх в роботі інших систем.

Якщо ці несправності не будуть усунені, це призведе до того, що новий девайс також вийде з ладу.

Якщо немає зв’язку з ЕБУ і девайс з якихось причин відмовляється, автовласник може помітити це по таких симптомів:

  1. На приладовій панелі не горить значок Check Engine, що з’являється при визначенні несправностей в роботі двигуна. Або ж цей значок може блимати або з’являтися не відразу. Якщо індикатор блимає, необхідно упевнитися в тому, що проблема полягає не в самій лампочці, після цього вже перевіряти сам блок.
  2. При спробі підключити ЕБУ своїми руками до діагностичного роз’єму сканер почав видавати невірні дані, які викликають у вас сумніви. Тобто інформація може в корені відрізнятися від тієї, яка повинна бути. Якщо немає зв’язку з ЕБУ, то сканер може і зовсім не розпізнати цей пристрій.
  3. Силовий агрегат автомобіль працює зі збоями, троит, може не заводитися або заводитися через раз, також він може навіть диміти. При цьому ніяких причин такої поведінки, в тому числі перегріву, немає.
  4. Запалювання автомобіля стало працювати з пропусками.
  5. Вентилятор охолодження двигуна може включатися довільно, без команди блоку управління.
  6. В автомобілі починають виходити з ладу запобіжні елементи, при цьому вони перегорають неодноразово, а видимих ​​причин того немає. Якщо запобіжники перегорають, це зазвичай пов’язане з перенапруженням в бортовій мережі або на певній ділянці електричного кола, але діагностика не виявляє стрибків напруги.
  7. З різних датчиків імпульси не надходять або надходять, але нерегулярно.
  8. Крім того, ще одним симптомом може служити некоректна робота педалі газу. Коли водій тисне ан педаль, вона може реагувати на натискання з уповільненням або дуже туго. Така ознака є найбільш вірним, особливо, якщо раніше педаль працювала в нормальному режимі.
  9. Також на корпусі пристрою можуть бути видні сліди пошкоджень. Наприклад, це можуть бути вигорілі контакти або сліди підгоряння на проводах.
  10. Ще одна ознака – відсутність сигналів управління системою запалювання або паливним насосом, регулятором холостого ходу і іншими пристроями, роботу яких контролює ЕБУ (автор відео про самостійну діагностиці – Володимир Чумаков).

Як самостійно здійснити діагностику блоку?

На перший погляд може здатися, що діагностика ЕБУ – це складне завдання, з яким справиться далеко не кожен. Дійсно, провести перевірку свого блоку не так просто, але маючи теоретичні знання, їх цілком можна застосувати на практиці.

Необхідні інструменти та обладнання

Щоб перевірити працездатність модуля самому, потрібно буде виконати ряд дій для підключення до ЕБУ.

Для виконання перевірки вам будуть потрібні наступні пристрої і елементи:

  1. Осцилограф. Ясна річ, що такий пристрій є не в кожного автолюбителя, тому якщо у вас його немає, то можна використовувати комп’ютер з наперед встановленим на нього необхідним діагностичним софтом.
  2. Кабель для підключення до пристрою. Вам потрібно вибрати адаптер, який підтримує протокол KWP2000.
  3. Програмне забезпечення. Знайти діагностичний софт сьогодні – не проблема. Для цього достатньо промоніторити мережу і знайти програму, яка підійде для вашого транспортного засобу. Програма підбирається з урахуванням авто, оскільки на різних машинах ставляться різні блоки управління.

алгоритм дій

Процедура діагностики електронної системи управління розглянута нижче на прикладі модуля Бош М 7.9.7. Ця модель блоку управління є однією з найбільш поширених не тільки у вітчизняних машинах ВАЗ, а й на авто іноземного виробництва. Також потрібно відзначити, що процес перевірки описаний на прикладі використання програмного забезпечення KWP-D.

Отже, як перевірити ЕБУ в домашніх умовах:

  1. В першу чергу використовується адаптер необхідно з’єднати з комп’ютером або ноутбуком, а також самим контролером ЕСУД. Для цього один кінець кабелю підключіть до виходу на блоці, а другий – до USB-виходу на комп’ютері.
  2. Далі, вам необхідно повернути ключ у замку запалювання машини, але при цьому двигун запускати не потрібно. Включивши запалювання, на комп’ютері можна запустити діагностичну утиліту.
  3. Выполнив эти действия, на экране компьютера должно выскочить окно с сообщением, которое подтверждает успешное начало диагностики неисправностей в работе контроллера. Если по каким-то причинам сообщение не появилось, нужно удостовериться в том, что компьютер успешно подключился к контроллеру. Проверьте качество подключения и соединения кабеля с блоком и ноутбуком.
  4. Затем на дисплее ноутбука должна быть выведена таблица, где будут указаны основные технические характеристики и параметры работы транспортного средства.
  5. На наступному етапі вам необхідно звернути увагу на розділ DTC (в різних програмах він може називатися по-різному). У цьому розділі будуть представлені всі несправності, з якими працює силовий агрегат. Всі помилки будуть демонструватися на екрані у вигляді зашифрованих комбінацій букв і цифр. Для їх розшифровки вам потрібно зайти в інший розділ, який зазвичай називається Коди, або скористатися технічною документацією до свого авто.
  6. У тому випадку, якщо в даному розділі немає помилок, то ви тепер можете не переживати, оскільки мотор транспортного засобу працює відмінно (автор відео про ремонт ЕБУ в домашніх умовах – канал АВТО РЕЗ).

Але такий варіант перевірки найбільш актуальний, якщо комп’ютер бачить блок. Якщо ж у вас виникли проблеми з підключенням до нього, то вам буде потрібно електрична схема пристрою, а також мультиметр.

Сам тестер або мультиметр можна купити в будь-якому тематичному магазині, а схема живлення контролера ЕСУД повинна бути в сервісному мануалі.

Саму схему потрібно найбільш уважно вивчити, це потрібно для перевірки.

У тому випадку, якщо контролер ЕСУД буде вказувати на певний блок, а не демонструвати безладні дані, то відповідно до схеми його потрібно знайти і продзвонити. Якщо точної інформації немає, то єдиним виходом буде діагностика всієї системи, як ми вже сказали вище, однією з основних несправностей вважаються пробої.

Після того, як пробій знайдений, необхідно провести перевірку опору і точно виявити, в якому місці зафіксовано кабель. Вам потрібно буде припаяти відповідний новий провід паралельно старому, якщо причина криється в пробої, то ці дії дозволять усунути несправність. У всіх інших випадках проблему зможуть вирішити тільки кваліфіковані фахівці.

Як перевірити блок керування двигуном? Кілька способів від майстрів СТО »

Будь-який автовласник повинен знати, як перевірити блок керування двигуном. У ньому знаходиться дуже багато усіляких датчиків, основне завдання яких – оптимізація роботи різних вузлів і гармонійне їх взаємодія один з одним. Якщо гармонія порушується, як мінімум ви будете втрачати в швидкості, маневреності, терміні служби запчастин, витраті палива – а, в кінцевому рахунку, в грошах. Як максимум – на певному етапі ваше авто просто не заведеться.

Як перевірити блок керування двигуном? В принципі, не дуже складно, навіть якщо ви не дуже дружите з електрикою. Просто доведеться злегка напружитися. У будь-якому випадку, якщо ви запідозрили ЕБУ в некоректній роботі, на СТО у вас його в ремонт просто так не візьмуть – ви повинні будете чітко окреслити свої претензії.

Причини помилок, які видаються ЕБУ

Найпростіший варіант – полетів провідник. Якщо це так, вдихніть з полегшенням: «продзвонивши» блок управління і з’ясувавши, який саме, можна його замінити (найчастіше самостійно). У всякому разі, і майстри за більшість з них дорого не візьмуть. Куди гірше, якщо накрилася прошивка.

Бували випадки, коли власника, замкненого наглухо в авто, довозив до СТО евакуатор. Самостійно перепрошити мікропроцесор не вийде – якщо ви, звичайно, не спец в цій області. Так що перевірити блок керування двигуном в ваших же інтересах: на початкових стадіях збою програмного забезпечення такі катастрофи не відбуваються, а в подальшому їх можна вчасно запобігти.

Як перевірити блок керування двигуном?  Кілька способів від майстрів сто

Єдине, що вам знадобиться – це мультиметр і схема живлення блоку.

Перший доведеться купити (він входить в комплектацію авто далеко не всіх марок), а остання є обов’язково до нього додається до машини документах. Схему доведеться уважно вивчити.

Якщо ЕБУ видає не безладні дані, а вказує на якийсь певний блок, знаходите його на схемі і починаєте «прозванивать» саме його.

У разі відсутності точних даних доведеться перевіряти всю систему. Знайшовши пробою, заміряйте опір повторно і визначте, де саме кріпиться провід. Паралельно старому, не знімаючи його, припаяти новий з такими ж параметрами. Якщо проблема в цьому – має запрацювати. Якщо не допомогло – можливо, полетів блок або якась його частина. В цьому випадку, важко зітхаючи, топайте на СТО.

Можливі ознаки виходу з ладу блоку керування
Якщо ви ще новачок в автомобільному справі і не знаєте, на що грішити при виниклі проблеми, такі ознаки можуть вам підказати, що вередує саме ЕБУ.

  • Сканер, що перевіряє стан вашого авто, мовчить або видає малоправдоподібним данни;
  • . Як варіант – включається не відразу або блимає. Правда, в першу чергу бажано перевірити, чи не перегоріла лампочка;
  • Движок дає збої, заводиться через раз, а то і без видимих ​​причин починає диміти;
  • Запалювання спрацьовує з пропусками;
  • Вентилятор включається без команди;
  • Запобіжники летять, причому неодноразово;
  • З датчиків сигнали не йдуть або надходять нерегулярно;
  • Педаль газу реагує з уповільненням або туго (прикмета вірна, якщо тільки за педаллю раніше такого не помічалося).

Як проявляється неполадка електронного блоку управління двигуном (ЕБУ, ЕСУД, контролер)

Найбільш часто зустрічаються неполадки електронного блоку управління двигуном (ЕБУ, ЕСУД, контролер) у автомобіля сімейства ВАЗ.

Електронний блок керування двигуном, скорочено (ЕБУ, ЕСУД, контролер) являє собою електронний пристрій, який використовуючи різні сигнали від датчиків двигуна, управляє складом і кількістю палива, що подається в двигун.

Маючи вбудовану систему діагностики, він може розпізнавати неполадки в роботі системи, попереджаючи про них водія через контрольну лампу (Check engine).

Порада

Крім того, він зберігає діагностичні коди, що вказують області несправності, щоб допомогти фахівцям у проведенні ремонту.

Ознаки несправності Електронного блоку управління двигуном:

Відсутність сигналів управління форсунками, запалюванням, бензонасосом, клапаном чи механізмом холостого ходу, іншими виконавчими механізмами. – Відсутність реакції на Лямбда – регулювання, датчик температури, датчик положення дросельної заслінки і т. Д. – Відсутність зв’язку з діагностичним приладом. – Фізичні ушкодження (згорілі радіоелементи, провідники).

Електронний блок керування двигуном (ЕБУ, ЕСУД, контролер) Ви можете придбати у нас!

Причини виникнення неісправностіЕлектронного блоку управління двигуном:

Некваліфіковане втручання в електрику автомобіля при установці сигналізацій і проведення ремонту. 2. “Прикурювання” від машини з працюючим двигуном. 3. “Переполярность” при підключенні акумуляторної батареї. 4. Зняття клеми акумуляторної батареї на працюючому двигуні. 5.

Включення стартера з отсоединенной силовий шиною; 6. Потрапляння електрода під час проведення зварювальних робіт на датчики або проводку автомобіля. 7. Потрапляння води в ЕСУД. 8. Обрив або замикання проводки. 9.

Несправність високовольтної частини системи запалювання: котушки, дроти, розподільник

Діагностика ЕБУ є читання помилок, записаних в пам’яті контролера. Читання виконується за допомогою спец обладнання: ПК, шлейф і т.д. через діагностичну К-лінію. Так само можна обійтися і бортовим комп’ютером, який має функції читання помилок ЕСУД.

Контролер ЕБУ зберігає діагностичні коди, що вказують області несправності, щоб допомогти фахівцям у проведенні ремонту.

Якщо ЕСУД вийшов з ладу внаслідок виниклої проблеми в електропроводці або виконавчому механізмі, проста заміна може нічого не дати, окрім двох, трьох і т.д. згорілих блоків.

Зверніть увагу

Щоб дізнатися, який контролер стоїть на вашому автомобілі, доведеться зняти бічний каркас консолі панелі пріборовавтомобіля. Запам’ятати номер вашого ЕБУ і знайти його серед представлених таблиць.

Електронний блок керування двигуном (ЕБУ, ЕСУД, контролер) Ви можете придбати у нас!

Вам, так само буде корисна інформація: Різновиди електронних систем управління двигуном ЕСУД (ЕБУ, контролерів), які встановлюються на різні моделі автомобіля сімейства ВАЗ.

Вам, так само буде корисна інформація: Як самостійно замінити електронний блок керування двигуном (ЕБУ, ЕСУД, контролер) на автомобілі сімейства ВАЗ.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…