Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануалНа всіх бензинових моделях Mercedes-Benz зазори клапанів можуть бути перевірені і, при необхідності відрегульовані, коли двигун знаходиться в гарячому або холодному стані. Майте на увазі, що зазори впускних і випускних клапанів відрізняються. Регулювання необхідно проводити, коли клапана злегка ослаблені в своєму становищі. Тільки після установки необхідно зазору клапана необхідно затягувати з необхідним моментом.

  • Увага!
  • На нашому сайті ви можете знайти таблиці технічних даних на всі розглянуті моделі, включаючи і моменти затяжок різьбових з’єднань, як дизельних, так і бензинових моделей.
  • Крім того, у вашому розпорядженні окремо настройка карбюраторних систем в розділі «Карбюратори», вакуумні діаграми і електронних схем описуваних моделей.
  • 4 і 6 циліндрові бензинові двигуни (за винятком 190 серії).

Зазор клапана вимірюється між рухається поверхнею коромисла і п’ятою распредвала. Найвища точка п’яти повинна бути під кутом в 90 градусів відносно коромисла.

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал

Зауваження: Перед тим як проводити регулювання зазорів на 6-циліндровому двигуні від’єднайте роз’єм розподільника системи запалювання (зелений кабель) від перемикає пристрої.

  1. Зніміть з кришки клапанів повітряний вентилюють шланг і шланг повітряного фільтра. Вийміть свічки.
  2. Зніміть кришку клапанів з прокладкою.
  3. Обов’язково зверніть увагу положення впускних і випускних клапанів (див. Малюнки).

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануалРозташування впускних (біла стрілка) і випускних (чорна) клапанів на 4-циліндрових двигунах OHC і порядок роботи циліндрів

  1. Проверните колінвал за допомогою ключа, прикладеного до шківа, поки п’ята распредвала не стане перпендикулярно рухається частини коромисла.

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануалРозташування впускних (біла стрілка) і випускних (чорна) клапанів на 6-циліндрових двигунах DOHC і порядок роботи циліндрів
Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануалПеревірка зазору на 6-циліндрових двигунах DOHC (1 – Пружина натягу, 2 – Гвинт, 3 – Фіксуючий гвинт, 4 – Штовхач)
Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануалПеревірка зазору на 4-циліндрових двигунах – за винятком 190-их моделей Mercedes-Benz (1 – Фіксуючий гвинт, 2 – гвинт, 3 – Штовхач)

  1. Майте на увазі, що деякі моделі мають отвори в амортизуючої пластині, що дозволяє зробити обертання коленвала з меншим зусиллям.

Зауваження: Не використовуйте для обертання болт шестерні распредвала. Таким чином ви тільки зіб’є положення ланцюга, що визначає тимчасові параметри роботи двигуна. Завжди проводите обертання тільки в напрямку нормального обертання валу двигуна.

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануалДві версії використовуваної гумової прокладки (a – для свічок 1, 3 і 5; b – для свічок 2 і 4).

  1. Для вимірювання зазору вставте щуп необхідної товщини (див. Наші сторінки технічних даних) між рухається поверхнею коромисла і п’ятою распредвала. Зазор вважається таким, що відповідає вимогам, якщо щуп можна вставити, а виходить він з легким натягом.
  2. При необхідності регулювання, це можна зробити поворотом кульковою головки на шестикутної втулці. Якщо зазор занадто малий, поверніть кулькову головку всередину. Якщо зазор занадто великий, поверніть голівку назовні. Якщо регулятор повертається занадто легко або необхідний зазор не вдається отримати, перевірте момент затяжки регулятора.

Зауваження: найкраще регулювання проводити за допомогою спеціального адаптера і ключа. Якщо використовується ключ, його необхідно точно вирівняти по голівці.

  1. Момент повороту головки повинен бути в межах від 19 до 34 Нм. Якщо прикладати зусилля менше 14 Нм, головка буде вібрувати, і точний зазор не вдасться встановити.
  2. Якщо зазор клапанів занадто малий і його неможливо точно встановити за допомогою головки, необхідно замінити штовхач на більш тонкий, для чого доведеться знімати коромисло.
  3. По завершенні регулювання клапанів кришку необхідно встановити на місце. Переконайтеся в точності прилягання прокладки. Найкраще використовувати нову.

Зауваження: На 6-циліндрових двигунах використовуються 2 види прокладок, але рекомендується до застосування останній, з 3 вирівнюючими відмітками.

  1. Встановіть на місце свічки.
  2. Підключіть на місце вентиляційний шланг до кришки клапанів і повітряний фільтр.
  3. Запустіть двигун і переконайтеся у відсутності витоків.

Двигуни на моделях 190-ої серії.

На двигунах даної серії встановлювалися гідравлічні компенсатори зазорів клапанів, тому можливість регулювання відсутній в принципі, та в цьому й немає необхідності.

Проте, на одній моделі – 190E-16 (DOHC) – встановлювалися механічні регулятори, які можна налаштовувати шайбами. Зазор на даних моделях вимірюється між круглої базою кулачка і кришкою клапана (позиція 16 на малюнку).

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануалНа моделях 190E-16 (DOHC) зазор клапанів вимірюється між круглої базою кулачка і кришкою клапана (маленька стрілка). Позначення: 1 – Головка циліндрів; 2 -Посадочное місце клапана, впускного; 3 – Посадочне місце клапана, випускного; 4 – Прокладка штока клапана, впускного; 5 – Прокладка клапана, випускного; 6 – Кулачок на впуску; 7 – Кулачок на випуску; 8- Впускний клапан; 9 – Випускний клапан; 10 – Пружина клапана; 11 – Фіксатор клапана; 12 – Фіксатор пружини клапана; 13 – Кільце; 14 – Фіксатор штока клапана, впускного; 15 – Фіксатор штока клапана, випускного; 16 – Кришка клапана; 17 – Притискна пластина.

  1. Помітьте і від’єднайте проводку свічок.
  2. Вийміть свічки і зніміть потім головку блоку циліндрів.
  3. Зауважте положення впускних і випускних клапанів. Якщо дивитися з боку капота, випускні знаходяться зліва, а впускні – справа.
  4. За допомогою ключа, прикладеного до болта шківа коленвала, поверніть колінвал, поки кулачок не встане в положення на малюнку.

Зауваження: Не використовуйте для обертання болт шестерні распредвала. Таким чином ви тільки зіб’є положення ланцюга, що визначає тимчасові параметри роботи двигуна. Завжди проводите обертання тільки в напрямку нормального обертання валу двигуна.

  1. Для вимірювання зазору вставте щуп необхідної товщини (див. Наші сторінки технічних даних) між кулачком і кришкою клапана. Зазор вважається таким, що відповідає вимогам, якщо щуп можна вставити, а виходить він з легким натягом.

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануалВид на колінвал, кулачки і клапана при знятої кришці на моделях 190E-16 (DOHC)

  1. По завершенні перевірки, якщо всі зазори в порядку, встановіть на місце кришку головки циліндрів, свічки і підключіть на місце проведення.
  2. При необхідності регулювання вам доведеться зняти колінвал (дану процедуру ви також можете знайти на сторінках нашого сайту в розділі «Регулювання двигунів»).
  3. Далі, підніміть кришку клапана (16). Відразу під кришкою знаходиться притискна пластина (17), яка утримується на місці завдяки фіксатора клапана (11) – вам необхідно буде змінити висоту розташування кришки і, таким чином, зазор самого клапана.
  4. Підніміть притискну пластину (17) з фіксатора клапана (11) і прочитайте на її поверхні її необхідну товщину.
  5. Подивіться, який зазор ви отримали на 6-му кроці. Різниця між виміряним значенням і зазначеним на пластині і становитиме ту величину, на яку необхідно збільшити товщину пластини для досягнення необхідного зазору. Виробник поставляє нові пластини з кроком по товщині в 0,05 мм.
  6. Вставте необхідну по товщині пластину на місце, втисніть її в фіксатор (11). Встановіть на місце кришку клапана над клапаном і пружиною.
  7. Встановіть на місце колінвал і знову перевірте зазор клапана.
  8. Встановіть на місце всі інші раніше зняті і від’єднаний компоненти.

двигуни V8

Зауваження: Двигуни V 8 мають гідравлічні зазори клапанів і не вимагають, таким чином, регулювання.

Зазор клапанів вимірюється між коромислом робочою поверхнею кулачка. При виконанні вимірювання найвища точка положення кулачка повинна бути розташована під 90 градусів щодо точки вимірювання на коромислі.

  1. Відпустіть лінію вентиляції і зніміть регулює з’єднання. Зніміть кришку клапанів.
  2. Від’єднайте кабель від котушки запалювання.
  3. Позначте всі клапани, як впускні і випускні.

Розташування впускних (біла стрілка) і випускних (чорна) клапанів на двигунах V8 і порядок роботи циліндрів

  1. Починаючи з циліндра № 1, провертати двигун, маючи в своєму розпорядженні кулачок рівно в заданому положенні відносно коромисла (90 градусів).
  2. Провертайте колінвал за допомогою ключа на болті шківа.

Зауваження: Не використовуйте для обертання болт шестерні распредвала. Таким чином ви тільки зіб’є положення ланцюга, що визначає тимчасові параметри роботи двигуна. Завжди проводите обертання тільки в напрямку нормального обертання валу двигуна.

  1. Деякі моделі на антивібраційної прокладці мають отвори, що допомагають провороту клонували. У цій ситуації для більш точного провертаючи можна використовувати допоміжний важіль.
  2. Для вимірювання зазору вставте щуп необхідної товщини (див. Наші сторінки технічних даних) між рухається поверхнею коромисла і п’ятою распредвала. Зазор вважається таким, що відповідає вимогам, якщо щуп можна вставити, а виходить він з легким натягом.
  3. При необхідності регулювання, це можна зробити поворотом кульковою головки на шестикутної втулці. Якщо зазор занадто малий, поверніть кулькову головку всередину. Якщо зазор занадто великий, поверніть голівку назовні.

Зауваження: Якщо регулятор повертається занадто легко або необхідний зазор не вдається отримати, перевірте момент затяжки регулятора, використовуючи спеціальний адаптер (краун фут).

При регулюванні зазорів клапанів на всіх моделях потрібне точне дотримання моментів затяжок – тут часто не обійтися без спеціального інструменту (краун фут)

  1. Момент повороту головки повинен бути в межах від 19 до 39 Нм. Якщо спрацьовує менший момент, розбовтані регулювальний гвинт і / або болт, і вони вимагають заміни. Якщо зазор клапанів занадто малий і його неможливо точно встановити за допомогою головки, в поворотну пружину необхідно буде вставити тонкі прокладки, для чого знадобиться знімати колінвал.
  2. Після завершення всіх робіт підключіть регулює з’єднання, встановіть прокладку кришки клапанів і саму кришку. Переконайтеся, що прокладка сидить правильно.
  3. Підключіть кабель котушки запалювання і лінію вентиляції. Запустіть двигун і переконайтеся у відсутності витоків на клапанах.

дизельні двигуни

Зауваження: Моделі 190 D , 300 D , 300 TD і 300 SDL мають гідравлічні зазори клапанів і не вимагають, таким чином, регулювання.

  1. Зніміть кришку клапанів і зауважте положення впускних і випускних клапанів.

Розташування впускних (біла стрілка) і випускних (чорна) клапанів на дизельних 4-цілінрового двигунах і порядок роботи циліндрів
Розташування впускних (біла стрілка) і випускних (чорна) клапанів на дизельних 5-цілінрового двигунах і порядок роботи циліндрів

  1. Проверните двигун за допомогою шківа коленвала або використовуйте зовнішній стартер, підключившись до (+) – Клем акумулятора і до соленоїдного терміналу стартера. Зважаючи на велику внутрішнього тиску стиснення в дизельних двигунах рекомендується саме другий спосіб. Якщо зовнішній стартер вам недоступний, використовуйте звичайний стартер автомобіля.

Зауваження: Чи не провертати двигун в зворотному напрямку і не використовуйте для цих цілей болт шестерні коленвала.

  1. Виміряйте зазор клапанів, коли робоча точка кулачка знаходиться точно над коромислом. Зазор вважається таким, що відповідає вимогам, якщо щуп можна вставити, а виходить він з легким натягом.

Регулювання зазору клапанів на дизельному двигуні. 1 – Кришка; 2 – Фіксуюча гайка; 3 – Фіксуючий ключ; 4 – Регулюючий ключ

  1. Щоб відрегулювати зазор, звільніть 6-гранную кришку, утримуючи 6-гранную гайку. Регулюйте зазор з допомогу гайки.

Вимірювання зазору клапанів на дизельних двигунах (стрілка)

  1. Після регулювання, встановіть кришку на місце разом з гайкою. Перевірте зазор знову.
  2. Перевірте прокладку і встановите на місце кришку.
  1. OHV – OverHead Valve – верхньоклапанної двигуни з приводом клапанів штовхачами, клапани в голівці циліндрів, розподільний вал – в блоці.
  2. OHC / SOHC – Overhead Camshaft / Single OverHead Camshaft – Двигуни з розподільчим в голівці циліндрів.
  3. DOHC – Double OverHead Camshaft – Двигун з двома розподільними в головці циліндрів.

Ремонт і техобслуговування двигунів Deutz TCD 2013 і Deutz TCD 2012

  • Інформація для фахівців сервісу та інженерів обслуговуючих двигуна Deutz TCD 2013 і Deutz TCD 2012:
  • Розбирання двигуна Deutz TCD 2013
  • Ремінні передачі Deutz TCD 2013 і Deutz TCD 2012
  • Заміна поліклинового ременя

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал

Перевірка подовження ременя

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал

  1. – Якщо відстань “а” менше 3 мм, ремінь з натяжним роликом необхідно замінити.
  2. Регулювання зазору клапанів Deutz TCD 2013 і Deutz TCD 2012
  3. Регуліровака клапанів Deutz TCD 2013 L6 4V і Deutz TCD 2013 L4 4V

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал

– Прокрутить двигун, поки не буде досягнуто перекриття клапанів, циліндр 1. Циліндри налаштовуються відповідно до схеми настройки.

  • Вказівка: – Перекриття клапанів позначає:
  • – Випускний клапан EX ще не закрите, впускний клапан IN починає відкриватися.

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал

– Одягти шайбу кутового закручування (3) (номер замовлення: 8190) і насадку на торцевій ключ (4) (номер замовлення: 8193) на гвинт регулювання зазору клапанів (2). – Послабити контргайку (1) спеціальним інструментом (номер замовлення: 8199). – Зафіксувати магніт шайби кутового закручування.

– Повертати шайбу кутового закручування за годинниковою стрілкою до прилягання (коромисло клапана без зазору) і встановити шкалу на нуль.

– Повертати шайбу кутового закручування проти годинникової стрілки, поки не буде досягнутий заданий градус кута закручування: – Зафіксувати шайбу кутового закручування (3) від перекручування. – Затягнути контргайку (1) (момент затягування 20 Нм). – Виконати регулювання на кожному циліндрі.

– Встановити ущільнення (при необхідності нове). – Візуально перевірити і при необхідності замінити гвинти і гумові елементи. – Встановити кришку головки циліндрів (при необхідності з новим ущільненням) і затягнути гвинти відповідно до інструкції: 9 Нм

  1. – Повернути повітряний клапан в положення і закріпити.
  2. Схема налаштування зазору клапанів

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал

– Відповідність фаз розподілу на колінчастому і розподільчому валі при новому монтажі забезпечується відмітками на шестернях. – Колінчастий вал може повертатися різними прокручувати пристроями.

  • Положення колінчастого вала 1
  • Положення колінчастого вала 2
  • – Тепер встановити позначені на малюнку 2 коромисла клапанів, як описано вище.
  • Регуліровака клапанів Deutz TCD 2012 L6 4V і Deutz TCD 2012 L4 4V

– Повертати колінчастий вал, поки обидва клапана на циліндрі 1 цієї статті не перекриються (випускний клапан ще не закрите, впускний клапан починає відкриватися.) – Настроювані коромисла клапанів в початковому стані / при постачанні мають зазор. Налаштування зазору клапанів: – Послабити контргайку на позначених коромислах клапанів (див. Малюнок). – Гвинт по кутовому методу IN = 75 ° EX = 105 ° – Затягнути контргайку з моментом затяжки 20 Нм. – Повернути колінчастий вал на один оборот, тобто 360 °, перекриття клапанів на циліндрі 4 або 6 в залежності від моделі.Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал

– Прокрутить двигун, поки не буде досягнуто перекриття клапанів, циліндр 1. Циліндри налаштовуються відповідно до схеми настройки.

  1. Вказівка: – Перекриття клапанів позначає:
  2. – Випускний клапан EX ще не закрите, впускний клапан IN починає відкриватися.

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал

  • – Повернути повітряний клапан в положення і закріпити.
  • Регулювання зазору клапанів для двигуна TCD 2013 L4 4V
Послідовність запалювання: 1 – 3 – 4 – 2
клапани циліндр
перекриття 1 3 4 2
регулювання 4 2 1 3
перекриття клапанів
Випускний клапан ще не закрите, впускний клапан починає відкриватися

Регулювання зазору клапанів для двигуна TCD 2013 L6 4V

Послідовність запалювання: 1 – 5 – 3 – 6 – 2 – 4
клапани циліндр
перекриття 1 5 3 6 2 4
регулювання 6 2 4 1 5 3
перекриття клапанів
Випускний клапан ще не закрите, впускний клапан починає відкриватися

Регулювання моторного гальма Deutz TCD 2013 і Deutz TCD 2012

Перевірка і настройка зазору керуючого золотника в моторному гальмі

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал

4 Керуючий місток

– Після настройки зазору клапана. – Блок управління для моторного гальма вже встановлено. – Прокрутить двигун, поки не буде досягнуто перекриття клапанів, циліндр 1. – Виконати зазор керуючого золотника на кожному випускному клапані.

– Потім виконати ті ж дії, що і при зазорі клапанів.

Вказівка: Перекриття клапанів позначає: Випускний клапан ще не закрите, впускний клапан починає відкриватися, див. Схему настройки клапанів.

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал

EX = випускний клапан

Регулювання клапанів Mercedes Actros

Клапанна група – завершальна ланка газорозподілу. Вона включає в себе клапан, пружину, деталі кріплення, котра спрямовує втулку і сідло клапана.

Робота клапанної групи відбувається при високих температурних режимах і великих навантаженнях. Особливу навантаження відчуває сполучення «клапан-сідло». Ці деталі максимально схильні до ударних впливів і підвищеним температурним режимам. У зв’язку з непростими умовами, в яких працює клапанна група, до неї ставляться такі вимоги:

  • закриття клапанів повинно бути герметичним;
  • деталі повинні мати хорошу обтічну форму;
  • всі елементи повинні відрізнятися високою зносостійкістю і стійкістю до корозії;
  • у всіх елементів повинна бути мінімальна маса;
  • матеріал, з якого виготовлені деталі, повинен бути високоміцним і жорстким;
  • від випускного клапана повинен здійснюватися ефективне відведення тепла.

Принцип роботи клапанів

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал

  • впускний клапан (впускає горючу суміш);
  • випускний клапан (випускає горючу суміш).

Після того, як двигун прогрівається, починається процес розширення деяких його деталей. Тоді виходить, що в охолодженому стані між деталями двигуна обов’язково повинні бути зазори певного розміру.

У тому випадку, якщо регулювання клапанів була виконана неправильно, ефективність роботи двигуна Мерседес Актрос може різко знизитися. При цьому скоротиться і ресурс роботи його деталей.

Зверніть увагу

У тому випадку, якщо зазори між деталями занадто маленькі, клапани будуть підгоряти, а якщо ж занадто великі – клапани розкриються не в повну силу.

В результаті потужність мотора знизиться, можна буде почути періодичне металеве постукування.

Алгоритм регулювання клапанів Мерседес Актрос

Щоразу після проходження автомобілем 30 000 км повинна проводитися регулювання клапанів. Для кожної марки вантажного автомобіля вони індивідуальні.

Процедура регулювання клапанів відбувається за такою схемою:

  • Звільняється гайка в штовхачі.
  • Захоплення головки регулюючого болта і межі тіла штовхача відбувається за допомогою двох гайкових ключів.
  • Ключем дотримується гайка штовхача, а головка болта обертається в різні боки. Це процедура проводиться для того, щоб отримати необхідний зазор. Визначення зазору здійснюється за допомогою щупа.
  • При установці зазору фіксується головка болта.
  • Головку болта слід закріплювати з особливою ретельністю і обережністю, щоб не збити зазор.
  • Поршень гальма з випускним клапаном повинен бути встановлений так, щоб його можна було повністю запресувати в штангу клапана.
  • Осладьте контргайку (2) і відкрутіть на кілька оборотів.
  • При закручуванні гвинта (1) кілька разів втисніть штангу клапана (3) вниз до упораю.
  • З поршня (4) тормощща з випускним клапаном має повністю витекти моторне масло.

Коли необхідно регулювати клапани: основні ознаки появи проблеми

Регулювання клапанів, як уже було зазначено вище, необхідно проводити після кожних 30 000 км пробігу. Якщо ж діагностика не була проведена вчасно, або регулювання клапанів виконував не професіонал, то можуть виявитися наступні проблеми:

  • Падіння потужності двигуна автомобіля.
  • Поява сторонніх звуків: стуки, зайві і незвичайні звуки в моторному відсіку.
  • Карбюратор починає працювати зі збоями.
  • У механізмах і вузлах автомобіля виникають труднощі виконання функцій.

Чому регулювання Мерседес Актрос краще довірити професіоналам?

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануалЯк відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануалЯк відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануалЯк відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал

Регулювання клапанів необхідна для безперебійної роботи автомобіля. Неправильна і непрофесійна регулювання може призвести до їх розгерметизації і відкриття. Результатом цього стануть серйозні збої в механізмах. У спеціалізованому вантажному автосервісі робота по регулюванню клапанів виконується за допомогою спеціальних технічних засобів і інструментів, призначених саме для цього виду роботи, з дотриманням усіх загальних норм і правил:

  • Зазор вимірюють за допомогою щупа, товщина якого безпосередньо залежить від моделі автомобіля.
  • У тому випадку, якщо для входження щупа в зазор потрібно докласти середнє зусилля, то настройка виконана якісно.
  • Регулювання зазорів виконується тільки при охолодженому моторі, оскільки в нагрітому стані деталі дещо розширені і в цьому випадку проводити такі роботи не професійно.
  • Після проведення робіт по регулюванню обов’язково тестування роботи мотора.
  • Підтвердженням якісно виконаної роботи є плавний запуск двигуна і відсутність сторонніх шумів.

Переваги регулювання клапанів Мерседес Актрос в нашому автосервісі

  • У нашому автосалоні працюють висококваліфіковані сертифіковані фахівці, мають величезний досвід роботи.
  • У нас встановлено професійне обладнання, з використанням якого ми проводимо ремонтні роботи будь-якого рівня складності.
  • Ми дорожимо кожним нашим клієнтом, тому у нас помірна цінова політика і діють додаткові спеціальні умови для постійних клієнтів.
  • Діагностику транспортного засобу ми проводимо безкоштовно.
  • Завдяки високому професіоналізму наших співробітників і новітньому обладнанню роботи по регулюванню клапанів Мерседес Актрос будуть проведені на високому рівні і в строго встановлені терміни.
  • Довірте відповідальну і непросту роботу професіоналам, адже саме від неї залежить довговічність і безперебійність роботи Вашого вантажного автомобіля і Ваша безпека на дорозі.
  • Не піддавайте своє життя і життя інших на небезпеку, приїжджайте до нас і особисто переконаєтеся в тому, що будь-які роботи ми виконуємо на найвищому рівні.

Мерседес Бенц W123. Перевірка і регулювання зазорів в механізмі приводу клапанів на двигунах М 123 і М 110

  Головна Автомобілі – Мерседес Mercedes-Benz W123 (Мерседес Бенц 123) 1975-1985 р.в. – керівництво з технічного обслуговування і ремонту

Пошук по сайту

зміст .. 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ..

Перевірка і регулювання зазорів в механізмі приводу клапанів на двигунах М 123 і М 110

Зазори в клапанному механізмі можна перевірити і регулювати як на гарячому, так і на холодному двигуні.

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал Розташування клапанів:
Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС mercedes-benz?  наш мануал Регулювання зазорів клапанів на двигуні М 123
  1. Зніміть кришку головки блоку і виверніть свічки запалювання.
  1. Обертаючи шків колінчастого вала, виставте поршень першого циліндра у ВМТ так, щоб впускний клапан був закритий (вершина виступу кулачка спрямована вгору).
  1. Набором щупів (див. Таблицю) перевірте зазор між потилицею кулачка і спинкою важеля. Якщо зазор в нормі, то щуп повинен входити з легким защемленням. Якщо немає, звільніть контргайку і поворотом регулювального болта за допомогою гайкового ключа добийтеся належного зазору. Після регулювання затягніть контргайку болта.
  1. Якщо регулювальним болтом не вдається отримати необхідний зазор, можна замінити натискну головку на стрижні клапана.
  1. Повторіть дану операцію на інших впускних клапанах в послідовності 1-5-3-6-2-4; потім таким же чином відрегулюйте випускні клапани.
  1. Зверніть особливу увагу на розташування клапанів.
Клапанний зазор, мм М 123 M 110
холодний гарячий холодний гарячий
впускні 0,10 0,15 0,10 0,15
випускні 0,20 0,25 0,25 0,30

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС Mercedes-Benz? Наш мануал »

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС Mercedes-Benz? наш мануал

Часто водії цікавляться, як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС Mercedes-Benz. Адже настройка такої машини в сервісі коштує дорого, хоча на практиці практично не відрізняється від роботи з будь-якою іншою моделлю. Тут звичайно, є свої нюанси. Але, в цілому з цим впорається будь-який початківець автомеханік. Висока ціна, просто свідчить про те, що марка належить до преміальних. Це стосується навіть до старих машин, практично відпрацювали свій термін. У зв’язку з цим, власнику виявиться набагато вигідніше самостійно проводити регулювання і настройку клапанів. Це дозволить заощадити значну суму на відвідуванні сервісу.

Як відрегулювати клапана на 115 954 ДВС Mercedes-Benz? Щоб відповісти на це питання, необхідно розібратися в технічних характеристиках та особливостях мотора. Цей двигун бензиновий. Потужність мотора становить 109 к.с., і це при обсязі 2,3 літра.

Силовий агрегат має рядне розташування циліндрів. Всього їх чотири. Кожен має діаметр 93,75 мм. дорівнює 9 одиниць. Механізм газорозподілу ланцюгової, це значно збільшує ресурс двигуна. Клапанів 8 штук, по 4 на впуск і випуск. Тип харчування – .

Мотор 115954 досить потужний. За відгуками водіїв він дозволяє прекрасно відчувати себе на дорозі. Просто приголомшливе поєднання потужності і економічності. Саме тому машини, оснащені таким двигуном настільки популярні. Вітчизняні автолюбителі також відзначають підвищену витривалість цих силових агрегатів. Навіть при поганому догляді вони здатні пройти досить багато.

Для проведення настройки врахуйте, що зазор змиритися між поверхнями коромисла (в русі) і п’ятою распредвала. Найвища точка п’яти повинна при цьому, перебувати по відношенню до коромисла під кутом в 90 °. Для роботи вам знадобиться звичайний набір ключів. Також стане в нагоді спеціальний ключ для провертання коленвала. Бажано придбати адаптер для настройки клапанів.

Сама робота складається з наступних етапів:

  • За допомогою ключа провертають колінвал, до моменту поки коромисло не стане перпендикулярно п’яті. Деякі варіанти двигунів мають амортизаційну прокладку. Це дозволяє спростити поворот коленвала до потрібного положення. Не варто намагатися повернути мотор за болт кріплення распредвала, це може привести до перескакування ланцюга. Також не рекомендується повертати шків в зворотну сторону від його нормального руху;
  • Проводиться вимір зазору на клапанах . Робиться це за допомогою відповідних щупів. Якщо роботи проводяться на холодному моторі, то для випускних клапанів зазори повинні бути – 0,2 мм. Ну, а на впускних клапанах 0,15 мм. При перевірці на гарячому моторі показники повинні бути відповідно 0,35 і 0,3 мм. Якщо, зазор правильний, то щуп можна вставити, але при цьому, він буде входити з невеликими труднощами;
  • Для регулювання найкраще використовувати спеціальний адаптер, але можна обійтися і ключем. В останньому випадку діяти слід максимально акуратно. Налаштування проводиться шляхом повертання кульковою головки на особливій шестигранною втулці. При необхідності збільшити зазор її повертають всередину, якщо показник потрібно зменшити, то вона повертається назовні.
  • Іноді не виходить налаштувати потрібний зазор, при цьому головка крутиться дуже легко. В такому випадку перевіряється момент її затягування за допомогою динамометричного ключа. Момент сили повинен бути в межах від 19 до 34 Нм.
  • Іноді, зазор виявляється дуже малий, і не піддається регулюванню. Для настройки доведеться замінити коромисло;
  • Після настройки встановлюють всі зняті деталі на місце. Особливу увагу приділіть прокладці. Адже через неї може відбуватися витік масла. Заведіть двигун. Він повинен працювати без характерного металевого стуку.

Сто дукато ремонт мікроавтобусів

Ми виробляємо регулювання клапанів на Мерседес Спринтер з чотирициліндровими і п’ятициліндровими двигунами CDI (дизельними) і NGT (газобензинових).

Між ними, згідно заводському проектування газорозподільної системи, зазор обов’язковий (для впускного клапана 0,2 ± 0,05 мм, для випускного -0,35 ± 0,05 мм), інакше порушиться нормальна циркуляція свіжого повітря і відпрацьованих газів.

Розбалансування механізму загрожує збоєм процесу компенсації, який відразу ж позначиться на «слухняності» і надійності автомобіля.

Для кожного типу двигуна розроблена своя схема регулювання, майстер повинен дуже точно дотримати всі технічні нормативи, зазначені в інструкції до конкретної марки Sprinter. Занадто малий зазор змінює фази газорозподілу, відразу ж знижується потужність ДВС, двигун починає працювати нестабільно, деформуються клапани або їх сідла.

Надмірно великий зазор також змінює фази газорозподілу, з’являється сильний гул, двигун втрачає здатність працювати на максимальних потужностях.

Не менш важливо правильно вирахувати товщину регулювальної шайби і стежити за тим, щоб в процесі відновлення заводських параметрів клапани не були збиті на кінцях стержня або не утворився люфт в направляючих.

Перегрівається двигун? – Зараз же приїжджайте до нас!

Багато водіїв чекають чергового техогляду, щоб перевірити відразу роботу всієї системи або, незважаючи на шум в розподільному механізмі, відкладають візит на СТО до того часу, поки вузлу не знадобиться об’ємний, а то і капітальний ремонт.

Звертаємо вашу увагу: перевірка і регулювання зазору можлива тільки після 10-15 км пробігу при прогрітому двигуні (температура повинна бути середніх параметрів – + 20 ° С). На запущених стадіях створити необхідні умови складніше – доведеться додатково ще відновлювати роботу мотора.

Заплануйте візит до нас через кожні подоланий 40-45 тисяч км. І тоді простої в робочому процесі у вас залишаться в минулому.

Комплексне обслуговування – запорука довгого експлуатації авто!

Такий підхід до роботи з комерційним малотоннажним транспортом довів на ділі свою ефективність не раз.

Все частіше наші постійний клієнти вважають за краще не просто приїжджати на СТО «Дукато» при виникненні проблем, а роблять діагностику і техобслуговування систематичним, поставивши свій мінівен на облік. Всі результати перевірки і здійснювані процеси заносяться в «особисту» карту автомобіля.

Знаючи заздалегідь всі слабкі і сильні місця вашого транспорту, майстру буде простіше і швидше повернути вихідні заводські параметри вузлів і схем і значно продовжити термін їх працездатності.

Як самому відрегулювати клапана на двигуні

Регулювання клапанів є виставлення необхідного теплового зазору і є обов’язковою процедурою на моторах без гидрокомпенсаторов. Якщо зазначений зазор не відрегулювати, тоді з пробігом клапана починають стукати.

Стук клапанів може виникати як через збільшеного зазору, так і в результаті затиснутих клапанів (наприклад, після неправильного регулювання).

В обох випадках при порушеному зазорі значно скорочується ресурс клапанного механізму, двигун починає працювати шумно і т.д.

важливо

На перший погляд може здатися, що використання гидрокомпенсаторов на сучасних моторах має повністю вирішити цю проблему, так як конструкція забезпечує автоматичну підтримку потрібного зазору.

На жаль, ускладнення системи і підвищені вимоги до якості моторного масла не дозволяють говорити про високу надійність ГРМ на агрегатах з гідроопорами клапанів в порівнянні з аналогами, які таких опор не мають, тобто припускають необхідність регулювання.

Іншими словами, гидрокомпенсатори роблять експлуатацію більш комфортною, але надійність механізму при цьому знижується. З цієї причини багато автовиробників (як вітчизняні, так і іноземні) довгий час не використовували компенсатори на своїх двигунах.

Далі ми розглянемо, як самому регулювати клапана, так як сьогодні машин без гидрокомпенсаторов на дорогах ще дуже багато.

Коли потрібно регулювати клапана

Якщо ваш двигун не має пристроїв для підтримки потрібного зазору автоматично, тоді потрібно бути готовим до того, що через кожні 30-35 тис. Км. зазначені зазори потрібно перевіряти.

Додамо, що багато автолюбителів, особливо власники вітчизняних моделей ВАЗ, визначають необхідність регулювання по появі шуму під час роботи клапанного механізму.

На автомобілях іноземного виробництва потреба відрегулювати клапана може виникнути через 60-80 або навіть 100 тис. Км. пробігу, так як мотори мають більший ресурс і виставлені зазори на подібних ДВС тримаються більш стабільно.

Регулювання теплових зазорів клапанного механізму

Почнемо з того, що хоча різні двигуни можуть мати певні відмінності, загальні принципи регулювань зазорів схожі для переважної більшості моторів.

  1. Першим нюансом є те, що регулювання повинні проводитися при такій температурі ДВС, яка вказана для конкретного типу двигуна в керівництві по обслуговуванню і ремонту. Середній показник становить близько 20 ° С. Дана вимога необхідно ретельно дотримуватися тим, хто не має достатнього досвіду і прагне досягти максимальної точності вимірів. Що стосується кваліфікованого майстра, для спеціаліста не є секретом те, що при більш високій температурі агрегату зазори спочатку будуть збільшені. З цієї причини регулювання клапанів на прогрітому моторі можлива, але здійснюється з урахуванням внесення ряду поправок. До цього варто додати, що різні мотори можуть мати деталі, виготовлені з різних сплавів і матеріалів. В результаті теплові зазори можуть відрізнятися, процес охолодження може протікати швидше або повільніше.
  2. Тепер про сам зазорі. Зазначений зазор на багатьох моторах вимірюється під регулювальним гвинтом. Виміряти зазор потрібно за допомогою набору спеціальних щупів, основним вважається щуп, який має ширину 10 міліметрів. Також слід враховувати ряд нюансів. Наприклад, розглянемо автомобілі ВАЗ. Під час регулювання на класичних моделях виникає потреба в широкому щупі. Справа в тому, що використання стандартних вузьких щупів призводить до виникнення похибки. Така похибка викликана тим, що важіль клапана на подібних агрегатах трохи скошений. Додамо, що оптимальні зазори на «класиці» мають показник 0.15 мм. Такий зазор однаковий як для впускних, так і для випускних клапанів. Цілком очевидно, що одним простим щупом точно визначити зазначений зазор досить важко. Завдання ще більше ускладнюється, так як придбати повний набір щупів не завжди представляється можливим. У таких випадках важливу роль відіграє досвід майстра, який фактично тактильно визначає зазор. Для цього береться щуп 0.15 мм, після чого оцінюється його прохід в зазорі. Якщо вказаний щуп йде занадто «туго», тоді клапан затиснутий. Вільне проходження щупа вкаже на збільшений зазор.
  3. Слід розуміти, що виставити зазор ідеально відразу не виходить, так як після затяжки контргайки він все одно трохи збивається. З цієї причини робиться поправка, зазор злегка збільшується. Що стосується зменшення зазору, здійснювати таку маніпуляцію не рекомендується. Відзначимо, що існує так звана таблиця, в якій містяться різні поправки в разі регулювань клапанів на гарячому двигуні. Якщо поглянути на такі дані, тоді видно залежність збільшення зазорів від ступеня нагріву мотора. Іншими словами, зазори повинні бути більше тоді, коли мотор сильніше прогрітий. При цьому слід враховувати той факт, що зазори вказуються для непрацюючого ДВС. Після запуску агрегату відбудеться їх зменшення, так як самі клапани нагріються найсильніше і будуть збільшені за довжиною порівняно з іншими конструктивними елементами ГРМ.
  4. Дуже багато хто прагне звести до мінімуму шум від роботи ГРМ. З цієї причини існує помилкова думка, що невелике зменшення зазорів надає позитивний ефект без шкоди для двигуна. Насправді це не так. Дійсно, якщо клапана «затиснуті», тоді мотор може тихіше працювати на «холодну» і / або «на гарячу». Але зменшення шуму ще не означає мінімізований знос в результаті відсутності чутних ударів. Справа в тому, що за певних умов клапан перестає повністю закриватися. Нещільне прилягання тарілки порушує тепловіддачу, клапан не віддає надлишки тепла на ГБЦ. В результаті виникає перегрів і прогар клапана. Виходить, неправильне регулювання клапанів зі зменшенням зазору може привести до поломки двигуна і необхідності його подальшого ремонту.

Рекомендуємо також прочитати статтю про те, що таке прогар клапана. З цієї статті ви дізнаєтеся про те, за якими ознаками і симптомами можна визначити прогорів клапан.

Зазор клапанів і регулювальні шайби

На моторах, які передбачають регулювання зазору за допомогою спеціальних регулювальних шайб, виставити теплові зазори простіше. Стандартні допуски на таких ДВС до трьох разів більше. Наприклад, на моделях ВАЗ з регулювальними шайбами ​​для впускних клапанів рекомендованим є зазор 0.2-0.25 мм, для випускних цей показник становить 0.3-04 мм.

Виходить, якщо щуп 0.15 мм не проходить в зазор між шайбою і розподільним валом або ж щуп 0.25 мм. вільно проходить в зазор, тоді потрібно регулювання впускних клапанів. Що стосується групи випускних, тоді перевірка однакова, тільки слід орієнтуватися на значення 0.3 і 0.4 мм.

Тепер перейдемо до регулювань. На моделях ВАЗ процедура виконується за допомогою спецінструменту, який кріпиться за допомогою стандартних гайок і шайб на шпильках кріплення кришки ГБЦ.

Далі вал провертається до того моменту, поки кулачок регульованого клапана не буде «дивитися» вгору. Потім необхідно видалити моторне масло, яке буде знаходитися біля штовхача. Для цього підійде звичайний шприц.

Видалення масла дозволить полегшити процес виставлення штовхача, а також стане зручніше діставати шайбу.

Далі знадобитися повернути штовхач таким чином, щоб відкрився виріз прямокутної форми. Для цього можна використовувати шило, також підійде викрутка.

Після цього слід натиснути на важіль спецінструменту, після чого штовхач «втопиться». Завдяки даному дії стане можливим встановити між бортом і розподільним валом стопор.

Порада

Тепер залишається підчепити шайбу за допомогою все того ж шила або викрутки. Остаточно витягти шайбу можна пінцетом.

Зверніть увагу, під час проведення даної процедури слід дотримуватися обережності. Справа в тому, що якщо фіксатор штовхача зіскочить, тоді існує великий ризик отримати травму кінцівок. З цієї причини не можна допускати того, щоб пальці знаходилися під розподільним валом.

Тепер потрібно підібрати нові шайби по товщині або оцінити стан старих. Нові шайби маркуються на зовнішній поверхні. Для початку слід виміряти зняту шайбу за допомогою мікрометра. Якщо знос в межах норми, тоді можна залишити елемент і перейти до інших клапанів.

Сильний знос регулювальної шайби потребують заміни деталі, яка підбирається з наявних нових шайб з урахуванням необхідної товщини на основі проведених раніше вимірів знятого елементу. Завершенням процесу регулювання вважається установка нової шайби. Шайби ставляться в штовхач так, щоб маркування виявилася внизу.

Після спецінструменту знову «утапливается» штовхач, після чого здійснюється витяг фіксатора.

Корисні поради

Щоб уникнути «затиснутих» клапанів на класичних моделях ВАЗ, потрібно враховувати те, що тильна поверхня кулачків распредвала може не бути ідеальною. Таке биття вала іноді становить близько 0.04 мм. З цієї причини необхідно додатково перевіряти зазор. Робиться це тоді, коли кулачок знаходиться в наступних положеннях

  • перед моментом відкриття клапана;
  • після моменту його закриття;

Для вирішення завдання знадобиться встановити распредвал в такий стан, коли мітка на шестерні отримає верхнє напрямок. Потім проводиться перевірка зазорів у клапанів 4, 6, 7 і 8. Після потрібно провернути колінчастий вал на 180 градусів, тобто розподільний вал провернеться на 90 градусів.

Після провороту можна перевірити 7, 4, 3 і 1-й клапани. Подібним чином перевіряються 3, 1, 2 і 5-й клапан, а потім 2, 5, 6 і 8-й. Зверніть увагу, вимірювання всіх клапанів повинні мати однаковий кінцевий результат.

Якщо результати відрізняються, тоді під час виставлення зазору необхідно приймати за основу те місце, де зазор мінімальний (найбільш «затиснутий»).

Також хотілося б відзначити, що для «класики» ВАЗ існує спеціальне пристосування з годинниковим індикатором для регулювання клапанів. Передбачається, що такий інструмент дозволяє домогтися більш високої точності порівняно з використанням щупа, а також дозволяє спокійно регулювати клапана «на гарячу». На жаль, на практиці такі рішення мають певні недоліки і похибки. В результаті точність вимірювань часто далека від ідеальної і може навіть поступатися звичного методу з використанням щупа.

Деякі майстри можуть без особливих труднощів регулювати клапана на імпортних автомобілях за допомогою спецінструменту для ВАЗ, вносячи певні зміни в конструкцію пристосування.

Також поширена практика використання тільки одного фіксатора штовхача, який підбирається за розмірами.

Процедура зводиться до того, щоб провернути колінвал до того моменту, поки штовхач не “втопить» кулачок распредвала.

Потім вставляється фіксатор, після чого распредвал обертається до того моменту, коли кулачок зійде з шайби. Після вилучення старої шайби і перевірки / заміни на нову, розподільний вал знову обертається назад.

Зверніть увагу

Відзначимо, що распредвал потрібно обертати за допомогою ключа, яким прокручується шестерня распредвала. Колінвал крутити не треба, тому що ремінь ГРМ при обертанні обов’язково потрібно навантажувати належним чином.

Що в підсумку

Варто ще раз зазначити, що для точності вимірювання двигун оптимально остудити до 20 ° С, після чого зробити виміри. Вимірювати зазори потрібно, як мінімум, двічі.

Розподільчий вал необхідно провертати з урахуванням повного обороту. Якщо зазори не співпадуть, тоді вимірювання потрібно проводити повторно.

Для точного визначення оптимально мати під рукою кілька щупів різної товщини.

Додамо, що використання більших чи менших за розміром регулювальних шайб вкрай не рекомендується. Під цим слід розуміти як встановлення маленьких шайб, так і незначну обточування елементів більшого діаметра перед монтажем.

У таких випадках розумним виходом з ситуації може бути звичайна перестановка вже наявних на моторі шайб місцями. Справа в тому, що зазначені деталі є сильно навантаженими.

Початкове невідповідність необхідними розмірами в меншу сторону і будь-які сторонні маніпуляції по підгонці можуть привести до прискореного зносу шайб, несправності двигуна або виходу з ладу самого ДВС.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…