Стук рульової рейки на Калині – досить часте явище. Приблизно рік тому стали з’являтися невеликі постукування на розбитій грунтовці або щебені. А згодом стуки стали все сильніше.

Давно збирався зайнятися цим ремонтом, але ніяк руки не доходили. Хоча, ремонтом це назвати важко, так як розбирати нічого не доведеться, а потрібно буде лише підтягнути гайку. Тепер про все по порядку і більш детально.

А для початку, як завжди список необхідних інструментів:

  1. Головка з воротком або звичайний на 10
  2. Ключ на 13 (головка буде найзручніше)
  3. Спеціальний ключ для підтягування рульової рейки Калини (ВАЗ 2110)

Як дістатися до механізму регулювання рульової рейки

Щоб можна було все зробити без ями або підйомника, необхідно виконати попередні дії для того, щоб дістатися до регулювальної гайки.

Насамперед від’єднуємо акумулятор, знімаємо обидві клеми:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Потім відкручуємо кріплення батареї, вивернувши дві гайки по краях:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Тепер можна знімати його і прибрати подалі, щоб не заважали. Як бачите, небагато місця звільнили, але це ще не все:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Тепер піднімаємо пластмасову підставку, під якою знаходиться ще 4 болта:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Які також необхідно відвернути:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

І після цього потрібно зрушити цю металеву площадку трохи вперед, щоб вона від’єдналася від подушки кріплення корпусу повітряного фільтра.

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

А тепер можна її просто відсунути трохи назад, щоб отримає ще більше місця і доступу до рульовій рейці. Приблизно це буде виглядати наступним чином, як я представив на фото нижче:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Порядок підтяжки рейки на Калині

Тепер нам потрібно підлізти рукою під рульову рейку в тому місці, де на фото відзначено жовтим кружком, тільки під низом, з внутрішньої сторони

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

і намацати там гумовий ковпачок, який необхідно витягти, щоб ключ краще надягав:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Як бачите на фото вище, вдало вийняти мені його не вдалося, він лопнув навпіл при вилученні, так як сидів досить щільно. Постарайтеся такого не повторити. Далі, беремо спеціальний ключ, про який я згадував вище:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

І пробуємо підлізти рукою під рейку Калини, щоб вставити його в потрібний отвір – воно показано нижче, сфотографував знизу, щоб зрозуміліше було, як все це виглядає:

Не варто сильно підтягувати рульову, так як ви можете перестаратися і тоді при поворотах, рейку може закушувати, що небезпечно для водіння. Особисто на моєму прикладі, довелося зрушити гайку приблизно на 30 градусів. І цього цілком вистачило, щоб все стало нормально. Відразу ж перевірте після виконання даної процедури, чи не виникають проблеми при поворотах керма до упору.

Тепер ніяких стукотів по щебеню немає. Дорога якраз сьогодні попалася гарна для діагностики (при виїзді з гаражів – суцільний щебінь), начебто тиша. Інше питання – на скільки цього вистачить? Подивимося. Буду тримати в курсі подій!

Усунення стуку в рульовій рейці Калини 2, фото і відео

В автомобілі сімейства «Калина-2» встановлюється рульова рейка, подібна за конструкцією з рейкою «Гранти». Ця деталь передає зусилля з рульового колеса на тяги передньої підвіски.

Якщо під час руху авто відчувається стук рейки, її потрібно правильно відрегулювати (підтягти). Ефект, про який тут сказано, може спостерігатися після 10-15 тисяч км пробігу, і частіше він дає про себе знати на нерівній дорозі.

Далі розглянуто, як зазначену проблему вирішують на практиці. А рішення зводиться до повороту однієї гайки.

Трохи теорії: конструкція передньої підвіски

Перед тим, як намагатися усунути будь-яку проблему, виникає прагнення заглянути в креслення або в керівництво по ремонту. Відомо, що каталог деталей ВАЗ-2192 містить наступний об’єкт:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоТак виглядає рульова рейка на кресленні

Чи залишиться стукіт в рульовій рейці Калини-2, залежить від наступного: наскільки точно буде відрегульований елемент «14». Регулювальна гайка, позначена цифрою «14», тут виглядає майже непомітно. Але перше враження оманливе. У каталозі, до речі, елемент названий «Гайкою упору».

Важливо знати, що наполеглива гайка має зовнішню різьбу. І закручується вона за годинниковою стрілкою. А слова «підтягнути рейку» означають вкручування зазначеної гайки, і нічого більше.

Тепер перейдемо до практики і подивимося, як виглядає розглянутий вузол насправді:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоЯкщо рейку демонтувати, вона виглядає так

Гайка має нестандартну насічку, і обертають її тільки спецінструменту. До речі, виїмка буде закрита ковпачком. В каталозі він позначений цифрою «15», а тепер, подивимося на весняний вид спец-ключа:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоКлюч для регулювання рейки

Наполегливу гайку повертають на невеликі кути. Мова йде про значеннях 10-15 градусів. Що буде, якщо із затягуванням рейки перестаратися? Зникне стукіт, але кермо стане обертатися з працею. Тому, якщо буде потрібно, гайку можна відвести назад.

Ліричний відступ

У Ладі Калині рульова рейка стукіт не проявляє ніколи, якщо мова йде про новий авто. Що вірно і для періоду обкатки. Припустимо, в вашому випадку це не виконано. Тоді, не намагайтеся що-небудь лагодити, а відразу відправляйтеся до дилера. Згідно відгуками, що розглядається дефект є гарантійним, а більшість автодилерів надходять так: вузол рульової рейки замінюється новим.

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоТак виглядає замінний вузол, рейка в зборі

Тут є своя логіка. На заводі регулювання виробляють правильно (це вірно в 99,9% випадків). Якщо дефект проявився, дилер змінює вузол в зборі, не розраховуючи на те, що проблему вирішить регулювання. Власнику на це сподіватися не потрібно теж. Вибір за вами.

Самостійне виконання регулювання

Отримати доступ до регулювальної гайки можна з моторного відсіку, але для цього буде потрібно зняти акумулятор, а також підвідний майданчик АКБ. Краще загнати автомобіль на яму, а потім зняти захист картера (бризговики двигуна). Якщо дивитися з-під днища, потрібний елемент видно відразу:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоКрутити потрібно цю ось гаєчку

А відкривши капот, гайку можна намацати, але не побачити. Місце її розташування зазначено на малюнку:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоЩоб внести корективи, піднесіть ключ сюди

Перед регулюванням з виїмки витягують гумовий ковпак. Його вигляд відображений на фото:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоЗнімаємо ковпачок і встановлюємо ключ

Якщо не цілком зрозуміло, що саме потрібно зробити, краще звернутися на сервіс. Ключ встановлюється в виїмку і повертається потім на 10-15 градусів.

Коли дивляться на рейку зверху, обертання ключа за годинниковою стрілкою відповідає викручування. Рукоять ключа йде від центру авто – значить, виконується затягування. До речі, останнім вірно за умови, що рукоять дивиться вперед.

Підготовчі дії, демонтаж зайвих деталей

Щоб зняти захист картера, потрібно вивернути 4 самореза, розташованих в один ряд біля бампера. Також, відвертають і два гвинтика, що мають типорозмір М6х16. У деяких комплектаціях захист складається з двох частин, але кріпляться вони в такому випадку тільки саморізами. Ці слова ілюструє наступне фото:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоТак влаштована захист картера в різних комплектаціях

Спочатку викручують саморізи «10», а потім два гвинти «18». У другому випадку саморізів буде більше (вісім).

Тепер розглянемо, як демонтувати акумулятор. Перш за все, від’єднують його клеми. Потім, потрібно відвести в сторону додатковий блок запобіжників. А взагалі, дії виконують згідно фото:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Відкручуємо кріплення клем

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Демонтуємо підвідний скобу, викрутивши 2 гайки

Знімаємо АКБ і пластикову майданчик

Продовжуємо демонтаж, відкрутивши 4 болтика

Потрібно зняти і саму монтажний майданчик, для чого відкручують 4 гвинта. Вам буде потрібно ключ на 13, а також накидний ключ на 10. Всю послідовність повторимо ще раз:

  1. Відкручуємо гайки, які утримують клеми АКБ, ключем на 10;
  2. Знімаємо обидві клеми;
  3. Відводимо блок запобіжників в сторону, викрутивши 2 кріпильних шурупа;
  4. Відкручуємо гайки ключем на 10, знімаємо АКБ;
  5. Відкручуємо гвинти ключем на 13 і знімаємо металеву площадку.

Про всяк випадок, наводимо вид кріплень блоку запобіжників:

Кріпильні саморізи знаходяться під кожухом

В інструкціях, як правило, рекомендують в першу чергу знімати мінусову клему.
Але коли мова йде про демонтаж обох клем, порядок їх відключення не важливий.

Виявляється, рульову рейку можна ремонтувати (приклад на відео)

Читайте так же: Розвиток і історія автомобіля Лада Калина

Підтяжка кермової рейки на Калині. – Лада Калина Седан, 1.6 л., 2007 року на DRIVE2

У поворотах і по прямій іноді було чути одиночний стукіт. Думав граната але вона хрумтить, а не стукає. Або колодки але не так сильно. Або подушка ДВС-оглянув ніби все норм. Заїхав на підйомник до знайомого.

Кульові і кермові наконечники в нормі-рукою ні чого не прощупувалося при смикань колеса по горизонту і вертикально в різні сторони.Прі смикань по горизонту коліс і тримаючи руку на рульовій тязі, відчувався люфт.

Момент передавався на кермові тяги, а ті в рейці ходили трохи-було чути стукіт схожий на той що мене напружував. Вирішили що треба рейку підтягти. На наступний день зробив попитку.Бил ключ такий 2 в 1:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Розрізав колись щоб зручніше ГРМ натягувати

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

закріпив

Не став робити як тут: МануалПросто зняв “гофру”, що йде від “дроселя” до повітряного фільтру. Просунув руку і зняв гумовий колпачок.Ключ не підійшов по висоті “А” – упирався в корпус машини:Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Висота

Купив такий (60р.):Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Ключ рейки простий

У мілліметрахКлюч підійшов відмінно. WD-40 або ще чим не пшикает все і так пішло. Почав тягнути (за годинниковою в сторону АКБ) вийшло підтягти на 10-15 градусів.

Тягнув поки не почав відчувати “початкове опір” -усіліе (як буд-то в щось уперся). Затягувати не став тому якщо перетягнути, то загрожує закушування рейки в крайніх положеннях тобто при вивернутим кермі вліво або право.

:Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

креслення

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

креслення

Рейка в середине больше изношена чем с краев и может получится “клин”. Также говорят что руль при выходе из поворота не будет сам возвращаться.Калина с ЭУР. Завел ДВС. Покрутил на месте-норм но сразу заметил, что руль стал потуже, чем раньше. Решил проехаться. Крутить вполне нормально.

При выходе из поворота (50-90 градусов) руль возвращается, но раньше это было чуть плавнее, можно даже сказать расхлябаннее. В поворотах с меньшим углом 15-20 градусов руль тоже возвращался чуток, а теперь приходится помогать чуток. На скорости раньше при объезде ямки приходилось ловить руль после объезда препятствия.

Теперь появилась четкость. Руль реагирует практически на малейший поворот рулевого колеса. Даже честно говоря как-то не привычно. Может еще то, что снег выпал, на асфальте еще легче крутить будет. Но не все плохо, что не привычно. Слышал что подтяжки на долго не хватает. Посмотрим.

Еще раз снял гофру чтоб воткнуть резиновый колпачок, но это оказалось не так просто-не влазил пока не взял “Г” образный “шестигранничек” подходящего диаметра (3-4мм). Колпачок имеет внутри отверстие-вставил шестигранничек и все зашло норм. Конечно не удобно. Но вполне возможно сделать.

На подъемник надо будет заехать проверить люфт в рейке остался или устранился, но при езде пока не слышно.

Спасибо ruVEP за помощь!

Как подтянуть рулевую рейку на Лада Калина: фото и видео

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Багато Російські автомобілі широко відомі своїми різноманітними «болячками», і неполадки з рульовим механізмом одна з них. При частій їзді по розбитим міським, а також нерівним ґрунтовими дорогами з боку рульової рейки можуть з’являтися неприємні стуки, причому ця несправність може вилізти вже після перших 10000 кілометрів пробігу.

На відео регулювання і «підтяжка» рульової рейки на Лада Калина:

Тому дуже важливо знати, як своїми руками, лише за допомогою спеціального інструменту підтягти рульову рейку не звертаючись до дилера або в спеціалізовані майстерні.

Інструменти для роботи

Для того, щоб було простіше провести всі ремонтні роботи, необхідно потурбуватись про наявність таких інструментів:

  • Ключ на «10».
  • Торцева головка на «13» і ключ.
  • Спеціальний ключ для підтягування рейки. (Маркування для ВАЗ 2110 – прим.). Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоВартість такого ключа в магазинах становить близько 100-150 рублів
  • Викрутка з плоским жалом.

Покроковий порядок підготовчих робіт

Якщо ви не є щасливим володарем гаража з ямою або підйомником, роботи з підтяжки рульової рейки можна виконати на землі, проте перед цим необхідно підготувати робоче місце.

  1. В першу чергу знімаємо акумулятор, по черзі відкручуємо клеми і кріплення батарей (при наявності – прим.).Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоЗнімати фіксатори батареї слід акуратно
  2. Знімаємо акумулятор і прибираємо його в сторону.
  3. Далі прибираємо килимок під яким знаходиться ще 4 болта фіксують підставку для АКБ.Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоВикрутивши ці 4 болта по периметру подушка легко зніметься
  4. Потім зрушує її трохи вперед, щоб вона від’єдналася від подушки для кріплення повітряного фільтра.
  5. Коли їй нічого не заважає, прибираємо її в протилежну сторону настільки, наскільки буде зручно для проведення робіт з рульовою рейкою.

Підтяжка кермової рейки

  1. У самому центрі рульової рейки строго з протилежного боку, на дотик шукаємо гумовий ковпачок, який руками, або за допомогою викрутки прибираємо з місця.Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоТакий вид зверху відкриється будь-якому автолюбителю.
  2. Потім за допомогою спеціального ключа добираємося до рейки і фіксуємо його на посадковому місці.
  3. При виконанні робіт з підкапотного простору повертаємо ключ проти годинникової стрілки (при ремонті під машиною за годинниковою – прим.).Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоСаме на це посадочне місце (вказано жовтої стрілкою) слід фіксувати ключ.
  4. Перетягувати рейку немає необхідності, при першій підтяжки момент від початкового положення не варто перевищувати більше ніж на 30 градусів.

закінчення робіт

Після того як рейка підтягнута, перевірте крок повороту керма до упору, а також наявність люфту за допомогою рульового колеса. Якщо все в порядку, ставте на місце заглушку, майданчик і саму АКБ.

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі

Lada Priora – автомобіль російського виробництва, що користується високою популярністю серед наших співвітчизників через невисоку ціну і привабливої ​​зовнішності.

Однак навіть незважаючи на це, Лада Пріора має одну уразливість, пов’язану з поганою якістю дорожнього покриття – рульова рейка або, якщо говорити мовою фахівців, «редуктор ГУР / ЕУР».

Благо, підтягнути її можна і своїми руками.

Там, де необхідно підтяжка кермової рейки на Пріорі

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоРульова рейка – місце уразливості для Lada Priora

Перша ознака, що свідчить про необхідність регулювання рейки – поява стуку при їзді по невеликих нерівностях. Особливо чітко стуки будуть відчуватися при їзді по путівця місцевості. При цьому водій буде відчувати удари і вібрації на рульовому колесі, які також будуть передаватися на весь кузов автомобіля.

Крім цього, в разі ослаблення гайки регулювання рульової при їзді по шосе машина буде трохи «плавати», і від водія вимагатиметься додаткове подруливание, що також відразу стане помітно.

Також фахівці стверджують, що підтяжка необхідна в тому випадку, якщо водій став помічати поява чітко чутного хрускоту в області рульової колонки, а також збільшення амплітуди обороту керма.

Коли підтяжка не допоможе, і механізм треба міняти

Про заміну рейки варто задуматися, коли її підтяжка ніяк не впливає на поведінку автомобіля на дорозі, а також не допомагає позбутися неприємного стукоту.

Що вийшла з ладу рульова рейка стане причиною появи значно люфту рульового колеса. Більш того, вона може почати заїдати (буває таке надзвичайно рідко, але подібні випадки відомі).

Зверніть увагу

Якщо рейка початку заїдати, то краще відмовитися від експлуатації автомобіля, оскільки це може привести до найсумніших наслідків.

Не обійтися без заміни і в тому випадку, якщо після її підтяжки вдалося позбутися від стукотів і вібрацій, але вони знову з’явилися пізніше.

Що необхідно для роботи і як підтягти рульову

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоДля підтяжки рульової рейки знадобляться спеціальні ключі

Для здійснення підтяжки знадобляться наступні інструменти:

  • Шлицевая викрутка (кажучи простою мовою, «плоска» викрутка);
  • Гайковий ключ на 13;
  • Спеціальний ключ на 17, призначений для регулювання рульової рейки.

Для більш комфортного і швидкого виконання роботи рекомендується загнати автомобіль на спеціальну оглядову яму або естакаду, а також використовувати помічника, з роллю якого впорається навіть дитина.

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоНижню гайку кріплення рейки викрутити непросто

Щоб дістатися до рейки, варто виконати ряд нескладних дій:

  • Від’єднати акумуляторні клеми і здійснити його демонтаж;
  • За допомогою гайкового ключа на 13 викрутити болт, що кріпить підставку під АКБ, після чого її зняти;
  • Безпосередньо під рульовою рейкою за допомогою шлицевой викрутки необхідно витягнути невелику заглушку регулювальної системи.

Після цього з’явиться доступ до гайки, що відповідає за підстроювання теплового зазору в рейці.

Далі необхідно підсунути руку під рульову рейку і постаратися накинути ключ для рейки на гайку.

Затягувати гайку необхідно за годинниковою стрілкою, але так як сама рейка розташована як би в перевернутому стані, з боку може здатися, що затягувати гайку необхідно проти годинникової стрілки.

Фахівці рекомендують за раз підтягувати гайку не більше ніж на 25-30 градусів, після чого потрібно спробувати покрутити рульове колесо, якої повинно крутитися без ривків і закушування.

Також необхідно прислухатися до звуків, що доносяться з рульової – якщо при обертанні керма пропали стуки, а також немає ніяких інших шумів, то рейка підтягнута правильно, і можна ставити акумуляторну батарею і гумову заглушку на своє місце.

Процес підтяжки на відео

Нюанси роботи на авто з ЕУР і ГУР

За заявами бувалих автомеханіків, процес підтяжки рульової рейки на автомобілях з ЕУР і ГУР практично нічим не відрізняється, тому це керівництво цілком можна назвати універсальним.

Варто зауважити, що процес повної заміни також ідентичний у випадку з ЕУР і ГУР, за винятком одного моменту – в автомобілях з ГУР перед здійсненням заміни рейки необхідно злити рідину з бака підсилювача рульового колеса, а в машинах з ЕУР – скинути клеми з акумулятора.

Поради по експлуатації

Повноцінна заміна і ремонт – ряд дій, для здійснення яких потрібно володіти не тільки спеціальними знаннями, а й чималою кількістю вільного часу, тому якщо у автовласника немає ні першого, ні другого, краще відправитися на найближчу станцію техобслуговування.

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів стоРемонт рульової рейки краще довірити фахівцям СТО

При цьому щоб не стати їх постійним гостем, слід знати деякі секрети по експлуатації рульової рейки, які можуть значно продовжити термін її служби.

  • Настійно не рекомендуємо «стрибати» на автомобілі по бордюрах, а також роз’їжджати на великій швидкості по рейках, оскільки кожна така поїздка стає причиною появи тріщин на самій рейці, а також деформації вала, що входить до складу рульового механізму.
  • Не рекомендується часто викручувати рульове колесо до упору. Звичайно, в цьому випадку буде дуже складно продемонструвати свої можливості маневрування, але це дозволить суттєво збільшити термін роботи одного з найважливіших деталей машини.
  • Уважно стежте за станом захисних пильовиків, які обов’язково повинні зберігати свою герметичність. Заміна пильовиків в кілька разів дешевше заміни всієї рейки.
  • Варто також стежити за рівнем і станом гідравлічної рідини, оскільки її зменшення або зміна кольору пов’язано з наявністю проблем у гідравлічній системі автомобіля, що може обернутися поломкою рейки.

Час від часу потрібно проходити повноцінне ТО, що дозволить завчасно усунути несправності, які можуть стати причиною незворотних наслідків, травмування себе, своїх близьких і інших учасників руху. А також у разі виявлення проблем в роботі автомобіля краще не ризикувати і якомога швидше відправитися в найближчий автосервіс.

Як підтягнути рульову рейку

Перш ніж приступати до опису даного ремонту, якщо його взагалі можна назвати таким, давайте розглянемо основну причину, по якій доводиться підтягувати рульову рейку на Пріорі.

Отже, думаю, що багато власників знають, що при появі стуку з боку рульової рейки або її тяги, необхідно провести регулювання, а точніше – підтяжку рейки за допомогою спеціальної гайки, яка знаходиться з внутрішньої сторони корпусу, що добре видно на наведеному нижче фото.

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Щоб зрозуміти, де знаходиться ця гайка, подивіться на фото нижче, все показано вже зверху – з боку капота, зрозуміло, в такому випадку ця гайка знаходиться зі зворотного боку:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Щоб дістатися до даної регулювальної гайки, швидше за все доведеться зняти акумулятор, так як без нього під капотом більше вільного місця. Хоча по-хорошому, навіть акумулятор в Пріорі не заважає цьому ремонту (на відміну від таких авто як Калина або Гранта).

Варто відзначити, що можливо знадобляться наступні інструмент для роботи:

  • ключ на 10 мм або головка з воротком
  • ключ на 13
  • ключ для підтягування рейки – саме 2110 а не 2108

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Тепер за допомогою спеціального ключа з внутрішньої сторони, як і показано на фото нижче, вставляємо його в отвір:

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Зверніть увагу, що підтягується рейка по годинникової стрілки – але з урахуванням того, що гайка знаходиться в перевернутому стані (крутиться від низу до верху), то доведеться дотримуватися цього правила, і зверху крутити проти годинникової!

Досить зробити менше половини обороту, після чого спробувати люфт на тягах. Якщо він пропав і стуку більше немає, то підтягувати далі немає сенсу, так як можна переборщити, і рейку в такому випадку може закушувати. Для більш наочного прикладу і опису всієї процедури, подивіться відео звіт нижче.

Відео – як підтягти рульову рейку на Пріорі

  • Даний відео огляд був підготовлений спеціально для даного сайту, і показано все на прикладі Лади Пріори 2011 випуску.
  • Думаю, що після перегляду питань з даної теми у вас не залишилося, якщо ж є незрозумілі моменти, можна обговорити всі в коментарях нижче.

Як на Пріорі підтягти рульову рейку

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

ВАЗ 2170 Пріора – сучасний автомобіль російського виробництва. Як і більшість сучасних автомобілів, Пріора оснащена гідропідсилювачем керма.

Це, звичайно ж, значно полегшує керування автомобілем, роблячи хід керма плавним і легким, а машину більш маневреної. Здавалося б, у цього механізму одні плюси. Так, практично так і є.

Але і тут не обійшлося без невеликої ложки дьогтю.

У гідропідсилювачі керма « Пріори » є вразлива до нерівностей наших доріг ключова деталь – рульова рейка або, якщо говорити автомобілебудівним мовою, «редуктор гідропідсилювача керма». Вона подає зусилля від рульового колеса на провідні колеса.

Розташовується ця деталь рульового управління між карданним валом керма і керманичами тягами.Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Першою ознакою того, що рульову рейку необхідно підтягнути, є поява стуку під час їзди по дрібних нерівностях. Дуже добре його буде чутно, якщо проїхати по дорозі.

Нерівності будуть бити в кермо і віддавати в руки водія, відбиваючись при цьому по всій машині. До того ж, при відпущеної гайки регулювання рульової рейки на трасі автомобіль доведеться трохи «ловити», тобто підрулити рульовим колесом.

Це теж відразу стане помітно.

Помітивши такі нехороші зміни в поведінці свого залізного коня і продіагностувати їх, хороший автовласник відразу поставить питання, як на Пріорі підтягти рульову рейку ?

Чи можна підтягнути рульову рейку на Пріорі самостійно

Звичайно можна. Насправді цей процес не займе у вас багато часу. І він не вимагає будь-якої спеціальної експертизи, тому їхати за цим в сервіс зовсім необов’язково.

Для того щоб підтягнути рульову рейку на «Пріорі», вам знадобляться:

  • ця стаття як керівництво;
  • спеціальний ключ для регулювання рейки на 17 ;
  • оглядова яма або естакада;
  • викрутка з плоским жалом;
  • ключ на 13 .

Рекомендується виконувати цю роботу з помічником. У його якості можна використовувати навіть дитини або дівчину.

Як дістатися до регулюючої гайки:

  1. Від’єднайте клеми акумулятора і зніміть його.
  2. Ключем на 13 відкрутите болт, що кріпить підставку акумулятора, і також зніміть її.
  3. З оглядової ями знайдете під самою рульовою рейкою гумову заглушку регулювального механізму. Витягніть її плоскою викруткою.Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Тепер вам доступна гайка для регулювання теплового зазору рульової рейки. Спеціальним ключем для регулювання рейки на 17 , який можна придбати в кожному автомагазині, потрібно затягнути її таким чином, щоб зник стук. При цьому потрібно уважно стежити, щоб не з’явилися додаткові звуки тертя, і не зміг хід керма.

Гайку потрібно затягувати не більше ніж на 25-30о . Інакше при різкому повороті може “закусити” кермо. Тому попросіть помічника обертати рульове колесо, а самі прислухайтеся до звуків з рульової рейки.

Якщо стук пропав, і ніяких додаткових звуків не з’явилося, значить, робота виконана правильно, і можна встановлювати гумову заглушку і акумулятор на свої місця.

Регулювання рульової рейки Лада Калина

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Як заявляє компанія виробник вітчизняної Лада Калина, її рульова рейка повинна прослужити при правильній експлуатації не менше 10-и років. Але всі ми прекрасно розуміємо, що складні дорожні умови в нашій країні вносять свої корективи в тривалість роботи всіх елементів і вузлів автомобіля без поломок. Через це автовласники повинні знати, як підтягти рульову рейку.

Взагалі на Лада Калина так звана система рульового управління якщо і виходить з ладу, то в більшості своїй причиною тому служить їзда по поганих дорогах, на яких присутні вибоїни і ями.

Все це змушує власників транспортних засобів додатково витрачати гроші на ремонт, особливо коли потрібно підтяжка кермової рейки, однак дану процедуру можна виконати і самостійно, про що і розповімо сьогодні.

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Як влаштована система управління в Калині

У розглянутій нами сьогодні моделі вітчизняного автопрому, рульова рейка, якщо її розбирати з технічної точки зору, є механізмом, який конструктивно виглядає як шестерня, яка в свою чергу встановлена ​​на валу і пов’язана зі спеціальними тягами і рейкою. Завдяки цим елементам і здійснюється поворот машини, коли рух керма в певну сторону дозволяє переднім колесам рухатися в тому ж напрямку.

Сучасні автомобілі мають 3-и варіації рейкового механізму:

  • Електричний механізм рульового управління;
  • Гідравлічний сучасний механізм;
  • Механічний механізм.

Отже, система управління автомобілем – електричний привід. Саме він допомагає знизити навантаження на водія.

В данном случае рост поворотного усилия осуществляется за так сказать, счет встроенного в колонку специального электрического мотора. Это устройство применяется исключительно на премиальных и соответственно люксовых автомобилях.

К примеру, в нашей Лада Калина электрический механизм можно получить в качестве дополнительной опции за доплату ТОПовой комплектации.

Важно

Следующим вариантом является механизм гидравлический. Данным механизмом оборудованы Калины первой и второй генерации. Владельцы таких авто получают остроту и легкость рулевого колеса. Да и не только российские машины, но и многие иностранные современные модели оснащены именно популярным и наиболее удобным гидравлическим приводом.

Механический механизм – это самый простой в своем конструктивном плане и тоже встречается на многих машинах. В данном случае, как вы понимаете, поворот тяг будет осуществляться только за счет применения физической силы водителя. Понятное дело, что таким автомобилем управлять крайне сложно.

Помимо выше перечисленных механизмов встречается и смешанная версия – электрогидромеханическая. Она в себе соединила все самые лучшие качества электрического усилителя и гидравлического. Ее встретить можно на модели Калина Спорт.

Отметим, каждая из перечисленных нами систем обладает собственными преимуществами, и в некоторой степени недостатками, но все они с одинаковой частотой ломаются.

Якщо поломка механічної рейки управління призведе до незначних витрат на здійснення ремонтних робіт, то поломки електрики і гідравліки змусять витратити неабияк грошей на ремонт.

Звідси випливає, що було б не погано знати, як підтягти рульову рейку на розглянутому нами авто своїми руками.

Коли потрібно регулювання рульового механізму в Калині всіх років випуску

Як ремонтувати рульовий механізм? Все що потрібно, так це регулювання рульової рейки. На звичайній Лада Калина відрегулювати рейку можна без проблем самостійно, а ось на спортивній версії авто не все так просто, і швидше за доведеться звернутися до фахівців.

Причини, які можуть спонукати ремонтувати рульовий механізм:

  • Коли втулка зношена сильно в місці де вона стикується з керманичами тягами і безпосередньо рейкою;
  • Кріплення рульової рейки ослаб;
  • Погано відрегульовані зачеплення пари;
  • Сильний знос шестерні;
  • Сильні знос рульових рейок.

Безпосередньо підтяжка кермової рейки в більшості своемтребуется, щоб прибрати або хоча б скоротити люфти, наявні в системі управління напрямком руху авто.

Така маніпуляція помітно допоможе підвищити управління машиною при різноманітних погодних і навіть дорожніх умовах.

Підтягнути рейку в деяких випадках потрібно якщо вона була спочатку неправильно налаштована. У такому випадку потрібно послабити затягування гвинта, яким і виконується регулювання.

Порада

Після цієї маніпуляції кермо починає рухатися легше, і управління автомобілем стає нормальним.

Крім регулювання, коли виявлені труднощі в роботі механізму, його можна змастити. У російській Лада Калина є як і у будь-якого іншого авто керівництво експлуатації, в якому зазначено, як правильно здійснити мастило і як підтягти рульову рейку. В такому офіційному керівництві ви знайдете опис пристрою самої рейки, а також рекомендований заводом тип використовуваної мастила.

  • Важливо! Регулювання здійснюється 2-мя способами:
  • • На самому автомобілі;
  • • Коли знімається рейка.

Коли рейка знімається, значить поломка значна. В такому випадку завжди необхідна заміна зношених частин рульового механізму LADA Kalina, отже не кожен автовласник може самостійно все здійснити без певних знань і досвіду і належних інструментів.

А ось самостійно кожен зможе усунути стуки і навіть люфти, при необхідності послабити або ж підтягти рейку. В даному випадку вам не буде потрібно демонтувати рульовий механізм. Однак, якщо ви розумієте, що не впораєтеся, то краще отримати консультацію у фахівця. Або слідувати строго по інструкції, яку ми наведемо нижче.

Як самостійно відрегулювати рейку рульової системи на Калині

Як підтягнути рульову рейку на Пріорі і калині?  Поради від майстрів сто

Для самостійного регулювання вам буде потрібно всього лише хвилин 15-20. Все що необхідно мати при собі: 13-ий гайковий ключ, особливий ключ і 10-а головка з воротком. Процедура на перший погляд здається досить простий, але вам таки доведеться зняти деякі вузли. Так, нічого не можна буде зробити якщо ви не знімете з машини LADA Kalina акумулятор. Зняти потрібно і спеціальний майданчик, на якому батарея встановлена.

Після цього ви отримуєте доступ до потрібного механізму. І сміливо приступайте до вирішення завдання. Єдине, вам буде не дуже зручно здійснювати регулювання, адже належить підлізти під саму нижню частину рейки, де встановлена ​​заглушка, щоб її зняти.

Після цього спецключ накиньте на гайку, розташовану всередині механізму. Якраз цю гайку і потрібно або послабити або ж підтягти. Для початку достатньо буде повернути ключ на півоберта. Пам’ятайте, що всі маніпуляції роблять акуратно, без зусиль, щоб нічого не перетягнути. Далі можна протестувати, проїхавши трохи на машині, щоб з’ясувати зробили ви все до того рівня, як потрібно.

Коли все готово, потрібно встановити всі на місце у зворотній послідовності.

Підведемо підсумки

Як бачите і справді регулювання рульової рейки, тільки на перший погляд здається чимось складним. На російській LADA Kalina ви без зусиль зможете налаштувати механізм на потрібний лад і продовжувати рух на машині без проблем, плюс ще і заощадите на зверненні до фахівців автосервісу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…