Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

повний розмір

На фото передній нижній важіль і фланець, на якому чітко видно установча мітка у вигляді прямої ризики / насічки (типу удару зубилом), в який входить торсіон на шліцах Так само видно заводська мітка на торсіони білою фарбою. На новій машині ці мітки з заводу суміщені, тут на фото видно що торсіон перекинуть на зуб …

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

повний розмір

Схема лівого торсіонного вузла нашого МПСпорта, під пильовики 1 повинна закладатися мастило (читати в темі)

Так, скільки мотузочці НЕ витися, а торсіони, точніше кліренс передньої підвіски нашого МПСа потрібно іноді періодично перевіряти і в разі потреби регулювати, тобто

підтягувати або відпускати торсіони, це вже у кого як … Перевірку зазору / розміру можна просто і легко зробити навіть коли шприцуется ходова, на це не піде багато часу, що б розуміти чи потрібно регулювати торсіони чи ні, варто лише подивитися і вставити відповідну довгу головку з діаметром Ф21-23мм (такі головки є практично у кожного в наборі, швидко і зручно), і все стане ясно …Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

повний розмір

Ось дивимося сюди на нижній важіль, і тут між гумовим відбійником / буфером і обмежувачем (1992-98), відстані повинні бути = 21-23 мм (машина стоїть колесами на рівній поверхні)

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

повний розмір

Підходящої довгою головкою з діаметром Ф21-23мм, перевіряємо зазор, який повинен бути в цих межах 21-22мм

І так, скажу про свою машину, а саме по одному з розмірів (це для орієнтування на швидку руку) – від центру маточини вертикально в верх до пластикового розширювача колісної арки, машина куплена новою, завмер я робив коли проїхав + -11 000км, тоисть усадка підвіски пройшла вже, цей розмір був 515мм.

Тепер по ТО і регулюванню тріснув / кліренсу передньої підвіски.

а так само бере участь в оффроуда по саме “не можу” … Так само потрібно намагатися тримати в мастилі різьблення болтів затяжки, так як більша частина болта виходить з гайки, а це близько 80мм, і піддається корозії, потім викручувати буде гемор (на край мати плашку для прогонки М12х1,25 якщо не помиляюся) Регулювати потрібно по розмірах / зазорах згідно ремонтного мануала, але, можна природно і під свої бажання, хоча ази і розуміння при цьому має бути … ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ РОБІТ пО ЗНЯТТЯ торсіонних (є різні способи в проведенні цих робіт, кому як подобається, так і може робити …): 1. Підніміть передок автомобіля, можна підняти одну сторону, можна підняти відразу дві сторони підставивши домкрат під балку. Підняттям автомобіля розвантажується торсіон, легше крутити, і не так сильно буде здійснюватися знос різьби болта / гайки як під навантаженням ваги автомобіля.2. Зніміть колесо (можна колесо і не знімати, кому як зручно …) .3. Зніміть чохли з обох закінчень (опорних точок) торсіона.ВАЖНО: Якщо знятий (старий) торсіон буде знову встановлюватися, то запам’ятайте його установку згідно існуючих заводських міток, а якщо міток не видно, то позначте його положення обов’язково мітками самі, перед зняттям, буде менше мороки при установці його обратно.4. ВАЖЛИВО: Насамперед дуже ретельно потрібно почистити виступаючу частину різьблення болта, її довжина може бути + -80мм, якщо вона сильно забита іржею, піском і т.п., можна прогнати її плашкою М12х1,25 (крок різьби) .5. Відпустіть спочатку контр гайку, а потім відверніть і основну гайку з болта затяжки / регулювання торсиона, і дістаньте торсіон з важеля підвіски. Зніміть чохли з обох закінчень (опорних точок) торсіона.ВАЖНО: Якщо знятий (старий) торсіон буде знову встановлюватися, то запам’ятайте його установку згідно існуючих заводських міток, а якщо міток не видно, то позначте його положення обов’язково мітками самі, перед зняттям, буде менше мороки при установці його обратно.4. ВАЖЛИВО: Насамперед дуже ретельно потрібно почистити виступаючу частину різьблення болта, її довжина може бути + -80мм, якщо вона сильно забита іржею, піском і т.п., можна прогнати її плашкою М12х1,25 (крок різьби) .5. Відпустіть спочатку контр гайку, а потім відверніть і основну гайку з болта затяжки / регулювання торсиона, і дістаньте торсіон з важеля підвіски. Зніміть чохли з обох закінчень (опорних точок) торсіона.ВАЖНО: Якщо знятий (старий) торсіон буде знову встановлюватися, то запам’ятайте його установку згідно існуючих заводських міток, а якщо міток не видно, то позначте його положення обов’язково мітками самі, перед зняттям, буде менше мороки при установці його обратно.4. ВАЖЛИВО: Насамперед дуже ретельно потрібно почистити виступаючу частину різьблення болта, її довжина може бути + -80мм, якщо вона сильно забита іржею, піском і т.п., можна прогнати її плашкою М12х1,25 (крок різьби) .5. Відпустіть спочатку контр гайку, а потім відверніть і основну гайку з болта затяжки / регулювання торсиона, і дістаньте торсіон з важеля підвіски. то позначте його положення обов’язково мітками самі, перед зняттям, буде менше мороки при установці його обратно.4. ВАЖЛИВО: Насамперед дуже ретельно потрібно почистити виступаючу частину різьблення болта, її довжина може бути + -80мм, якщо вона сильно забита іржею, піском і т.п., можна прогнати її плашкою М12х1,25 (крок різьби) .5. Відпустіть спочатку контр гайку, а потім відверніть і основну гайку з болта затяжки / регулювання торсиона, і дістаньте торсіон з важеля підвіски. то позначте його положення обов’язково мітками самі, перед зняттям, буде менше мороки при установці його обратно.4. ВАЖЛИВО: Насамперед дуже ретельно потрібно почистити виступаючу частину різьблення болта, її довжина може бути + -80мм, якщо вона сильно забита іржею, піском і т.п., можна прогнати її плашкою М12х1,25 (крок різьби) .5. Відпустіть спочатку контр гайку, а потім відверніть і основну гайку з болта затяжки / регулювання торсиона, і дістаньте торсіон з важеля підвіски.Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

повний розмір

Торсіон витягнутий з фланця …

ВСТАНОВЛЕННЯ торсіонних У ВУЗОЛ І РЕГУЛЮВАННЯ необхідний зазор / РАЗМЕРОВ.ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ: 1. Установка виконується в зворотному порядку з урахуванням следующего.2.

Знятий торсіон встановіть по нанесеним мітках, новий – по білій смужці, яка поєднується з міткою на важелі (видно на фотках, смужка повинна бути звернена вперед, не переплутайте правий і лівий торсіони, це на всяк случ.). 3. При зборі витримаєте розмір А. Для автомобілів 1983-91 р.р.

А = 135-142 мм (лівий торсіон) і 124-132 мм (правий торсіон), для автомобілів 1992-98 р.р. А = 149 мм (лівий торсіон) і 148,5 мм (правий торсіон).Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

повний розмір

При складанні витримати розмір – А

ВАЖЛИВО: ЯКЩО торсіонних ЗНІМАТИ НЕ ПОТРІБНО, А ПРОСТО підкрутити (підняти кліренс), можна крутити / підтягувати торсіони машину не підводячи (буде інтенсивний знос нарізного сполучення – на це сприяє вага машини), а можна машину підняти і тоді крутити / підтягувати торсіони, буде легше крутити, не такий буде інтенсивний знос нарізного сполучення, але потрібно після підкручення торсиона машину опустити на колеса, прокатати її вперед / назад пару метрів що б колеса розправилися, і тоді міряти зазори / розміри. При необхідності всі повторювати поки не буде досягнутий потрібний результат по розмірах / зазорах.4. Налаштуйте кліренс передньої підвіски (встановіть розмір В), для чого на знятому торсіони загорніть гайку до її положення перед розбиранням, на новому торсіони загорніть гайку, встановивши розмір В: для автомобілів 1983-91 р.р. В не більше 61 мм (лівий торсіон) і не більше 71 мм (правий торсіон), для автомобілів 1992-98 р.р. розмір В не більше 80 мм (обидва торсиона).Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

повний розмір

Розмір В, цей розмір дає відповідь – до коль можна крутити / затягувати регулювальний болт / гайку торсиона …

5. Закладаємо мастило під два пильовики 1 (см.картінкі) в двох опорних точках одного торсиона, в принципі можна використовувати будь-яку, тобто Литол, Солідол, Шрус, ШРБ, я використовую смазку№158 (що б не пропадала, просто була куплена для шпріцовкі хрестовин, але все таки вирішив і шприци Мобіл XHP222) Якщо не закладати мастило, будуть негативні результати все “звариться” в купу іржею, і прискорить руйнування торсиона корозією в цьому місці, видно на фото, але торсіон може лопнути і з мастилом, це як кому пощастить …Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

повний розмір

Результат експлуатації тріснув без змащення в опорних точках під пильовиками №1 …

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

повний розмір

Ті ж яйця в іншому профілі …

6. Після опускання автомобіля перевірте відстань / зазор між кронштейном буфера і обмежувачем (цим розміром можна скористатися коли гумовий буфер / відбійник розбитий, в тріщинах і сплюснутий від ударів, або відсутній зовсім) (1983-91) – має бути 71-79 мм відповідно , або між гумовим буфером і обмежувачем (1992-98) – має бути 21-23 мм відповідно.Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

повний розмір

Після опускання автомобіля перевірте відстань між буфером / відбійником і обмежувачем (1992-98), відстань повинна бути = 21-23 мм

повний розмір

ЯКЩО ГУМОВИЙ буфера РОЗБИТИЙ, ВІДСУТНІЙ, І Т.П. – Після опускання автомобіля перевірте відстань між кронштейном буфера (це металевий круг-підставу куди прикріплений гумовий буфер / відбійник) і обмежувачем (1983-91), ця відстань повинна бути 71-79 мм

7. При необхідності відрегулюйте вище зазначені зазори, обертаючи гайку болта затяжки / регулювання торсіона.ВАЖНОЕ ПРИМІТКА, перекидання торсіонних НА ЗУБ … Якщо торсіон затягнуть і вже досягнутий розмір В = 61мм; 71мм; 80мм відповідно (пункт 4), а відстань / зазор (пункт 6) між кронштейном відбійника / буфера і обмежувачем (1983-91) – відстані повинні бути = 71-79 мм,,, або між гумовим відбійником / буфером і обмежувачем (1992- 98), відстані повинні бути = 21-23 мм НЕ й вони МЕНШЕ НІЖ ПОКЛАДЕНО (типу потрібно ще тягнути / закручувати), ТО, більше затягує / КРУТИТИ МОЖНА! потрібно розпустити / розкрутити торсіон назад, і перекинути / провернути його щодо мітки фланця переднього важеля – НА ОДИН ЗУБ! НЕ НА ДВА! НА ОДИН !, і знову затягувати і регулювати, як я описав вище, і так робити до того моменту,

повний розмір

В ЯКУ СТОРОНУ КРУТИТИ ПРИ перекидання торсіонних? Якщо стати під машиною по ходу машини попереду, ка на цьому фото,,, то,,, ЛІВИЙ ТОРСІОН крутиться – за годинниковою СТРІЛКОЮ, відповідно ПРАВИЙ ТОРСІОН – проти годинникової СТРІЛКОЮ, підкреслюю – НА ОДИН ЗУБ!

повний розмір

На фото видно гумовий пильовик біля фланця нижнього важеля, і помітно видно у нього відходить вниз

Торсіонна підвіска: принцип роботи тріснув, види, плюси і мінуси

Для комфортної їзди по нерівних дорогах необхідна пружна зв’язок між колесами і кузовом автомобіля. Одним із способів забезпечення такого зв’язку є застосування торсіонної підвіски. Її активно використовують в автомобілебудуванні завдяки компактності, простоті конструкції і високої надійності.

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

Торсіонна підвіска – що це таке?

Торсіон є вал, виготовлений зі спеціальної пружною стали, обробленої термічно. До сплаву пред’являються дуже жорсткі вимоги. Він повинен витримувати тривалі навантаження, не втрачаючи при цьому свої первинні властивості.

Від цього залежить надійність і довговічність підвіски в цілому. Для зменшення негативного впливу зовнішнього середовища торсіон покривають антикорозійним складом і фарбою. Найбільш захищені від появи іржі вали, які покриті прогумованим складом.

Під час подолання автомобілем нерівностей торсіони працюють на скручування в одному напрямку. Залежно від конструктивних особливостей вони бувають:

  • круглі;
  • квадратні;
  • прямокутні;
  • набрані з декількох шарів металу.

Кінці торсиона жорстко кріпляться до:

  • несе важеля;
  • кузову або рамі автомобіля (в залежності від конструкції).

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

Фіксація відбувається за допомогою шліців. Кріплення до кузова може бути реалізовано за допомогою профілю, відмінного від круглого. Для нормальної роботи підвіски вісь обертання важеля і вісь торсиона повинні лежати на одній лінії.

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

Опір скручування розраховується таким чином, щоб торсіон утримував вагу автомобіля, але при цьому дозволяв рухатися важеля, забезпечуючи пружне з’єднання коліс з кузовом. На жорсткість підвіски впливають форма, пружність сплаву, довжина і інші робочі характеристики торсиона.

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

Пристрій і принцип роботи

На малюнку нижче зображено торсіонна підвіска, принцип роботи якої полягає в захисті кузова автомобіля від надмірних навантажень, що передаються від коліс, шляхом їх гасіння пружним валом.

У процесі подолання автомобілем нерівності дорожнього покриття торсіон скручується, забезпечуючи максимальну плавність ходу.

По завершенні переїзду через перешкоду торсіон повертається у вихідне положення.

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

Навантаження рівномірно розподіляється по всьому механізму. За принципом дії це схоже на пружину – але при цьому торсіон демонструє кращу ефективність.

Пристрій торсіонної підвіски передбачає постійну наявність напруги скручування на пружному валу під час дії сил підняття-опускання на колесо. Тому відсутність деформаційних змін в торсіони є головною вимогою до виробу.

види підвісок

Є 2 варіанти розташування тріснув:

Поперечне розташування торсіонного валу знайшло своє застосування в легковому транспорті. Зазвичай даного виду підвіска використовується в автомобілях із заднім приводом. Її особливістю є розміщення валів уздовж кузова машини.

Поздовжні торсіони застосовуються на великих, важких вантажівках. Були спроби використовувати їх і на легковому транспорті, але широкого поширення ця практика не отримала.

На даний момент в автомобілебудуванні використовуються підвіски 3-х основних конструкцій:

  1. Передня незалежна з використанням поперечних валів.
  2. Задня незалежна з поперечними торсионами.
  3. Напівзалежна задня.

передня незалежна

Передня незалежна торсіонна підвіска включає в себе наступні елементи:

  • Поздовжньо розташований торсіон. Забезпечує високу плавність ходу.
  • Важіль. Передає зусилля і викликає скручування торсиона.
  • Амортизатор. Служить для гасіння коливань, що виникають в ходової частини автомобіля.
  • Стабілізатор поперечної стійкості. Мінімізує крен кузова машини під час руху. Поліпшує керованість автомобіля.

Передня незалежна торсіонна підвіска застосовується на важких позашляховиках. За рахунок цього звільняється місце для потужного приводу коліс.

задня незалежна

Поперечні торсіони задньої підвіски встановлюються в парі з поздовжніми важелями. Приклад конструкції наведено на зображенні нижче.

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

Цікавим прикладом автомобіля з поперечними торсійними валами і поздовжніми важелями є Renault 16. Машина має різну колісну базу справа і зліва.

Відстань між передніми і задніми колесами справа і зліва відрізняється на декілька сантиметрів. Причиною такого інженерного рішення є послідовне розташування валів один за іншим.

Це злегка погіршило керованість автомобіля, але дозволило збільшити багажне відділення.

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

напівзалежна задня

В основі підвіски даного типу лежить торсіонна балка, яка має U-подібну форму. Поздовжні важелі розташовуються по одному з кожного боку. Балка з’єднує їх між собою. Важелі кріпляться однією стороною до кузова, а другий до маточини колеса.

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

Балка добре чинить опір вигину. При цьому її форма абсолютно не заважає їй скручуватися. Колеса можуть трохи пересуватися у вертикальній площині відносно один одного. Розташування торсіонної балки можна подивитися на малюнку нижче.

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

Полунезависимая підвіска використовується в бюджетних машинах з переднім приводом. Обумовлено це простотою конструкції і низькою ціною таких машин.

Плюси і мінуси застосування тріснув

Торсіонна підвіска має свої переваги і недоліки. Перевагами торсіонної підвіски є:

  • плавність ходу авто;
  • можливість регулювання висоти, завдяки чому легко змінити дорожній просвіт;
  • компактність і простота;
  • хороша ремонтопридатність;
  • менше навантаження на підшипники коліс;
  • надійність.

Недоліки торсіонної підвіски такі:

  • велика залежність жорсткості підвіски від якості тріснув;
  • складність виготовлення пружних валів;
  • керувати автомобілем складно – повороти здійснювати занадто просто.

висновок

Торсіонна підвіска активно застосовується у важкій техніці, позашляховиках, а також в автомобілях бюджетного сегмента.

Її простота, надійність, довговічність і відмінні інші експлуатаційні характеристики дозволили використовувати її на транспортних засобах, які не потребують хорошої керованості на високій швидкості, так як для спортивної, динамічної їзди такого типу підвіска, на жаль, зовсім не підходить.

Пристрій і принцип роботи торсіонної підвіски

У конструкціях сучасних незалежних підвісок поряд з пружиною або пневмобаллонамі в якості основного пружного елемента може також застосовуватися і торсіон (torsion – кручення, в перекладі з французької).

Торсіонна підвіска забезпечує автомобілю ряд переваг, головними з яких є висока плавність ходу і компактність підвіски.

Однак її суттєві недоліки у вигляді гіршою керованості і хиткості автомобіля не дозволяють застосовувати торсіони в основній масі сучасних легкових автомобілів.

Історія появи

Торсіонна підвіска почала застосовуватися ще з середини 1930-х років на автомобілях французької марки Citroen. У 1940-х торсіони використовувалися на гоночних автомобілях Porsche.

Як підтягнути торсіони?  Способи та порадиЛегендарний французький автомобіль Renault 16 з торсіонної підвіскою

Згодом їх застосовували і багато інших автовиробники. Наприклад, Renault, ЗіЛ і Chrysler. Застосування торсіонної підвіски було обумовлено в першу чергу хорошими показниками плавності ходу і простотою конструкції.

Що таке торсіон?

Пристрій торсиона являє собою металевий вал або стрижень, що працює на скручування в одному напрямку. У поперечному перерізі торсіон може бути круглим або квадратним, рідше пластинчастим – що складається з декількох шарів, які працюють разом на кручення.

Як підтягнути торсіони?  Способи та порадиПружний елемент торсіонної підвіски з кріпленнями

Один з кінців торсиона жорстко прикріплений до несучого важеля підвіски за допомогою шліцьового з’єднання, другий аналогічним чином фіксується на кузові чи рамі автомобіля. Вісь обертання важеля і вісь закручування торсиона знаходяться на одній лінії.

 Володіючи розрахованим опором до скручування під навантаженням, торсіон утримує вагу автомобіля і забезпечує ефективне пружне з’єднання підвіски і кузова при переміщеннях важеля.

 Принцип роботи торсиона використовується також в стабілізаторі поперечної стійкості при протилежних ходах підвіски однієї осі.

Як підтягнути торсіони?  Способи та порадиТорсіонні вали круглого перетину

Сплав стали, з якого виготовляється торсіон, володіє високими характеристиками пружності і витривалості, здатний витримувати тривалі навантаження без погіршення своїх властивостей.

Довжина і товщина вала також впливає на робочі характеристики і м’якість підвіски.

Для захисту від іржі і руйнування поверхню торсиона покривають спеціальним антикорозійним складом, або прогумованим покриттям.

Принцип роботи торсіонної підвіски

Торсіонна підвіска працює аналогічно пружинної, ресорної або пневматичної. Як пружинного елемента виступає сталевий стрижень – торсіон. При роботі підвіски на торсіон передається зусилля від несучого важеля, що змушує стрижень скручуватися до певної межі. Після цього пружний елемент повертається в початковий стан, вирівнюючи і положення важеля.

  Незалежна підвіска McPherson

Види торсіонних підвісок

Передня незалежна торсіонна підвіска на поперечних важелях

Як підтягнути торсіони?  Способи та порадиПристрій і принцип роботи торсіонної підвіски

Передня торсіонна підвіска на поперечних важелях (один або два в залежності від конструкції) складається з наступних елементів:

  • Поздовжньо розташований торсіон, що працює на скручування і замінює пружину.
  • Сприймає основне навантаження нижній або верхній важіль, за допомогою якого відбувається передача зусилля на торсіон.
  • Демпфуючих елемент – амортизатор, що виконує функцію гасіння коливань.
  • Стабілізатор поперечної стійкості, що компенсує крени кузова при русі.

Як підтягнути торсіони?  Способи та порадиНезалежна передня торсіонна підвіска на подвійних поперечних важелях Toyota Hilux Surf

Компактність передньої торсіонної підвіски на поперечних важелях дозволяє ефективно використовувати вільний простір. Наприклад, для установки масивних приводів коліс.

У зв’язку з цим торсіони набули поширення при виробництві рамних позашляховиків, що поєднують підвищену прохідність з м’якістю підвіски.

Наприклад, Toyota Land Cruiser 100 (кріплення торсиона до нижнього важеля) і Toyota Hilux Surf (торсіон на верхньому важелі). Також торсіони застосовуються на передній осі комерційних автомобілів.

Задня незалежна підвіска з поперечним розташуванням тріснув

У конструкціях задніх підвісок з поздовжнім розташуванням важелів торсіони встановлюються поперечно. Легендарний французький автомобіль Renault 16, що випускався до 1990-х років, був оснащений передньою підвіскою з поздовжньо розташованими торсионами, а задньої – з поперечно.

Як підтягнути торсіони?  Способи та порадиЗадня підвіска з поперечним розташуванням тріснув

Особливістю пружних елементів задньої підвіски було їх розташування – один знаходився позаду іншого, що конструктивно тягло різницю в колісній базі по сторонам автомобіля (одне з коліс знаходилося ближче до переднього на кілька сантиметрів).

Керованість і стійкість автомобіля залишала бажати кращого, проте саме компактність торсіонної підвіски дозволила значно збільшити об’єм багажного відділення, що в значній мірі визначило популярність моделі.

 В даний час подібна схема підвіски автовиробниками не застосовується.

Напівзалежна задня торсіонна балка

Як підтягнути торсіони?  Способи та порадиЗадня напівзалежна U-подібна торсіонна балка

Напівзалежна торсіонна балка U-подібного перетину, що має в складі інтегрований пружний стрижень, стає міцнішою на вигин. При цьому вона дозволяє колесам одній осі незначно переміщатися одна відносно іншої при проїзді нерівностей. Цим досягається поліпшення керованості і стійкості автомобіля. Дана підвіска застосовується на задній осі більшості бюджетних передньопривідних автомобілів.

Переваги торсіонної підвіски

  • Висока плавність ходу.
  • Компактність і мала вага.
  • Висока ремонтопридатність.
  • Простота і надійність конструкції.

Недоліки торсіонної підвіски

  • Складність виробництва тріснув.
  • Посередня керованість автомобіля.

В даний час передня незалежна підвіска, де в якості пружних елементів встановлюються торсіони, застосовується при виробництві вантажівок і позашляховиків, не призначених для динамічної їзди.

Крім цього, торсіонна підвіска успішно використовується в конструкціях шасі танків та іншої спеціальної гусеничної техніки.

( 8

Торсіонна підвіска принцип роботи і секрети конструкції

Вітаю вас, мої шановні автолюбителі! У цій статті нам належить з’ясувати: що таке торсіонна підвіска принцип роботи цієї конструкції і її особливості.

Якщо копнути глибше в історію, то виявиться, що торсіонна підвіска з успіхом використовувалася на початку, середині і в кінці ХХ століття, а також часто зустрічається і зараз.

Зазнавши за час свого існування масу модернізацій і вдосконалень, вона стала класикою, причому побачити її можна не тільки на легкових авто, а й навіть в якості підвіски танка.

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

Що таке торсіон?

Насправді конструктив торсіонної підвіски може бути різним, про що ми поговоримо далі. Але як би там не було, ключовим елементом системи виступає так званий торсіон (пружний елемент), звідки і назва.

Що це? По суті, це металевий стрижень, який може мати як кругле, так і квадратний перетин.

Головною властивістю торсиона є висока пружність при скручуванні, тобто якщо взяти такий прут за два кінця і крутануть в протилежні напрямки, то він, природно, спружинила і спробує повернутися в початковий стан. Це властивість і покладено в основу роботи торсіонних підвісок.

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

Без проблем з ХХ у ХХI століття

Трохи історії. Як ми вже сказали на початку статті, цей вид підвісок з’явився не вчора. Якщо точніше, то в 30-х роках ХХ століття, і першим автомобілем зі схожою конструкцією став легендарний Volkswagen Beetle. Вдале інженерне рішення помітив і взяв на озброєння в ті ж роки і Фердинанд Порше.

Потім, за часів Другої світової війни торсіони виявилися незамінними в бронетанкову техніку, причому використовувалася така підвіска і у радянських, і у німецьких машин.

У повоєнні роки аналогічні системи стали справжнім хітом – вони були і залишаються на озброєнні практично у всіх великих автовиробників в світі.

Торсіонна підвіска принцип роботи

Прийшов час поговорити про варіанти виконання. Торсіонна підвіска принцип роботи якої заснований на скручуванні, можна зустріти в наступних конструкціях:

  • на подвійних поперечних важелях;
  • на поздовжніх важелях;
  • зі зв’язаними поздовжніми важелями або так званої торсіонної балці.

Перші два типи відносяться до незалежних підвісок. У випадку з поперечними важелями торсіони встановлюють паралельно кузову.

Таке позиціонування дозволяє регулювати м’якість системи в широких межах – чим довше стрижень, тим м’якше хід. Кріпиться він однією стороною до верхнього або нижнього важеля, а другий до рами авто.

Використовується така конструкція, як правило, на передній осі позашляховиків і кросоверів. Наприклад на Мерседесі М-класу 163-ою серії.

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

У підвісці з поздовжніми важелями торсіони розташовуються поперечно кузову і також одним з кінців закріплені на важелях. Варто зазначити, що такий варіант поширений на задній осі різних невеликих легковиків.

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

Торсіонна підвіска принцип роботи якої, як нам відомо, заснований на скручуванні, відноситься до так званих Напівзалежна підвісок. Колеса на осі мають жорстку зв’язок між собою, але в той же час мають можливість рухатися вгору і вниз по окремо.

В основі системи лежить торсіонна балка, що з’єднує поздовжні важелі кожного колеса (всього таких важелів два). Зустріти її можна у легкових автомобілів на задній осі.

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

Дві сторони медалі торсіонної підвіски

Як і будь-яка інша, торсіонна підвіска має свої плюси і мінуси. До позитивних сторін системи однозначно відносять її простоту, низьку вагу і компактність, а мале число деталей тягне за собою надійність і легкість в обслуговуванні.

Але є і недоліки. Наприклад, найгірша керованість автомобілів в порівнянні машинами, що мають багатоважелі конструкції, складності у виробництві надійних пружних елементів, а також підвищений знос голчастих підшипників, які встановлюються в місцях зчленування поздовжніх важелів і торсіонної балки.

  • Сподіваюся, друзі, що цей матеріал, торсіонна підвіска принцип роботи, був вам корисний. Раджу почитати ще статті про підвіску – Підвіска, Електроподвеска і гідропідвіска автомобіля
  • Не забувайте заглядати на вогник, щоб продовжувати вивчення нутрощів автомобілів разом з нами.
  • До майбутніх зустрічей!

Як підтягнути торсіони?  Способи та поради

Переваги та недоліки торсіонної підвіски

Використання як пружні елементи довгих скручуються стрижнів замість пружин, ресор або гідропневматичних балонів – головна особливість торсіонної підвіски, що відрізняє її від інших типів автомобільних підвісок. Ця особливість визначає конструкцію підвіски, її переваги і недоліки, а також проблеми, що виникають при експлуатації, і способи їх усунення.

Торсіон – той самий скручується сталевий стрижень – сприймає навантаження, що виникають при наїзді колеса на дорожні нерівності, і, закручуючись під їх дією, спільно з амортизатором зменшує і гасить їх силу, чим забезпечується необхідна плавність ходу. Після проїзду нерівності торсіон розкручується у зворотному напрямку і не дозволяє колесу втратити контакт з дорогою, завдяки чому підтримується курсова стійкість і керованість автомобіля.

Щоб виконувати свої функції, торсіон повинен бути закріплений одним кінцем на кузові, іншим – в важелі підвіски. В цьому єдині будь-які торсіонні підвіски, однак існують дві їх різновиди – в залежності від розташування тріснув щодо кузова.

Уздовж або впоперек

Підвіску, в якій торсіони розміщуються паралельно поздовжній осі автомобіля, застосовують для передніх коліс деяких позашляховиків і моделей комерційного призначення. В задніх торсіонних підвісках, що використовуються переважно в легкових автомобілях малого або нижнього сегменту середнього класу, торсіони розташовуються поперек кузова.

Відмінності між видами торсіонних підвісок також накладають відбиток на питання, які доводиться вирішувати, щоб підтримувати підвіску в технічно справному стані.

Тому розглянемо лише сюрпризи, що очікуються від задніх торсіонних балок.

Оскільки такими підвісками оснащені багато моделей Citroеn, Peugeot і Renault, заодно спробуємо відповісти на питання, чому послуга «відновлення балок французьких автомобілів» стала справжнім годувальником деяких СТО.

Що в ній може зламатися

Французькі балки знову-таки бувають різними, але відмінності вже не є принциповими і впливають головним чином лише на трудомісткість ремонту і деталировку використовуваного ремкомплекта. Через це деякі СТО ділять балки «французів» не так за конструктивними нюансам, скільки по трудомісткості ремонту, за яким стоїть відповідна вартість.

Якщо роботу ускладнює необхідність демонтажу балки, що в свою чергу вимагає на ремонт більшого часу, свою працю СТО оцінюють приблизно в 200 у.о., але коли конструкція балки дозволяє без втрати якості ремонтувати, не знімаючи балку з автомобіля, за роботу беруть удвічі менше .

На остаточну вартість ремонту впливають ціна ремкомплекта і додаткові роботи, які можуть знадобитися в залежності від характеру несправності.

Зверніть увагу

Базовою деталлю будь-торсіонної балки є центральна труба, яка кріпиться до кузова. Труба служить опорою для валів, призначених забезпечувати рухливість поздовжніх важелів і з’єднаних з ними коліс щодо кузова.

Рухливість досягається завдяки голчастим підшипників, зовнішні обойми яких, в залежності від конструкції балки, можуть запресовуються в центральну трубу або в важелі.

В кожному окремому випадку поверхні валів стають внутрішньої обоймою підшипників – саме по ним при роботі підвіски перекочуються голки.

Чому пищить, скрипить, скрегоче і стає «будиночком»

Підшипники і є найслабше місце балок. Термін служби будь-якого підшипника регламентується зносом. Голчасті підшипники балок не виняток, але є фактори, здатні прискорити знос.

Удари по причині відчайдушної їзди підшипники тримають непогано, оскільки на відміну від підшипників маточин не відчувають ударні навантаження безпосередньо, тому найчастіше вони стають жертвами бруду.

Вода, як відомо, дірочку завжди знайде, ущільнень властиво старіти, і варто вологи пробратися всередину, підшипник більше не жилець.

Ознаки виходу підшипників з ладу – сторонні звуки, які починають виходити від балки при проїзді нерівностей. Якщо не зволікати, можна відбутися лише заміною підшипників. В іншому випадку заміна знадобиться валів, адже саме по ним перекочуються голки.

Це, до речі, пояснює, чому існують рекомендації по превентивної заміні підшипників приблизно через 60 тис. Км не дивлячись на те, що підшипники до такого пробігу можуть і близько не подавати ознак зносу.

Але коли задні колеса автомобіля встали «будиночком», навряд чи вдасться виправити становище заміною лише підшипників.

Якщо не брати до уваги проблеми з амортизаторами і втулками їх кріплення, характерними для торсіонної підвіски так само, як і для пружинної, інше джерело неприємностей – торсіони.

Їх може бути два, три або чотири – в залежності від моделі, – але в будь-якому випадку причиною їх виходу з ладу стає пошкодження шліців, за допомогою яких торсіони з’єднуються з трубою і важелями, або поломка стержня. Втомна міцність тріснув висока, але не безмежна.

важливо

Торсіони осаджуються так само, як просідають пружини, при цьому зменшується кліренс задньої частини автомобіля. Особливості торсіонної підвіски дозволяють шляхом перевстановлення тріснув не тільки повернути початкове положення кузова, але і збільшити дорожній просвіт, якщо це необхідно.

Однак поступово утомлююча напруга в стрижні накопичується, а корозія зменшує перетин торсиона, що в результаті веде до поломки. Більше в торсіонних балках ламатися нема чому.

Чому не своїми силами

Начебто все просто і кандидатів на виліт трохи. Що ж зробило затребуваною послугу відновлення французьких балок? Причин кілька. Якщо балку необхідно знімати, одному з цією роботою впоратися проблематично – річ важка і громіздка.

Щоб випрессовать старі вали і поставити на їх місце нові, потрібен нагрів і пов’язані з ним вогневі роботи. Може знадобитися прес, тому що часто вали «укоревают» так, що по-іншому їх не демонтуєш. Необхідно правильно підготувати всі посадочні місця.

Потрібен досвід, щоб правильно виставити торсіони, а з ними дорожній просвіт.

І, зрозуміло, підшипники. Старі витягнути нескладно – все одно їх викидати.

Ось що робити з новими? Їх тонкостінні обойми настільки ніжні, що потрібно бути віртуозом, щоб встановити підшипники, не пошкодивши хоча б один з них.

На чому базується майстерність фахівців СТО, заглиблюватися не будемо – це їхній хліб. Скажемо тільки, що набори підшипників на кожну сторону балки обійдуться по 25-30 у.о.

Вердикт «Автобізнесу»

Танки – найзнаменитіші серед транспортних засобів носії торсіонних підвісок. Задні балки французьких автомобілів іноді так і характеризують – танкові, – маючи на увазі під цим їх надійність. Вони дійсно надійні, проте в докір їм можна поставити труднощі ремонту і його дорожнечу в порівнянні з балками, де пружні елементи – пружини.

Сергій Боярський, фото автора, газета «Автобізнес»

Як підтягнути торсіони?  Способи та порадиЦентральна труба служить опорою для валів, призначених забезпечувати рухливість поздовжніх важелів і з’єднаних з ними коліс щодо кузова Як підтягнути торсіони?  Способи та порадиВали від різних балок. Верхній показує, до якої міри може поржавіти. Поздовжні ризики на нижньому демонструють труднощі випрессовкі. На середньому цікава насічка там, де перекочувалися голки, що показує, що через зношування голки перестали бути круглими Як підтягнути торсіони?  Способи та порадиВтомне напруга в стрижні накопичується, корозія зменшує перетин торсиона, що в результаті веде до поломки Як підтягнути торсіони?  Способи та порадиТонкостінні обойми настільки ніжні, що потрібно бути віртуозом, щоб встановити підшипники, не пошкодивши хоча б один з них

Регулювання тріснув автомобілів

В основі принципу дії торсіонної підвіски автомобіля лежить робота пружних елементів системи на скручування. Торсіони жорстко кріпляться з одного боку. При цьому другий кінець безпосередньо приймає на себе навантаження, за рахунок чого відбувається закручування. Подібна конструкція дуже стійка і надійна, дозволяє забезпечити плавність ходу і довговічність всієї системи. Однак при експлуатації підвіски відбувається природне відхилення параметрів, що викликає необхідність їх налаштування шляхом регулювання торсіонов.Во час експлуатації автомашини елементи ходової постійно піддаються динамічним впливам. Особливо впливає на деталі підвіски рух по пересіченій місцевості, наїзди на різні перешкоди і т.д. Відбувається розбовтування з’єднань, знос компонентів, догляд лінійних характеристик і параметрів в сторону від норми. В результаті зростає ймовірність виходу з ладу ряду вузлів і окремих деталей автомобіля. Тому при появі ознак ненадійної роботи підвіски слід своєчасно проводити регулювання тріснув. В іншому випадку накопичені неполадки можуть викликати необхідність здійснення більш дорогого ремонту торсіонної підвіски.

Коли проводити регулювання тріснув

Регулювати торсіони слід в тому випадку, якщо при русі ви відчуваєте кермом незначні удари, відчуваєте певний дискомфорт при проїзді невеликих перешкод типу «лежачого поліцейського». Також ознакою необхідності настройки підвіски є просідання передній частині машини, нахил на одну зі сторін і т.д. Слід проводити перевірку ходової і після певного пробігу в залежності від інструкції по ТО конкретної моделі. Найчастіше регулювання тріснув проводиться при тюнінгу передньої підвіски. Безпосередньою необхідності в здійсненні даної процедури може не спостерігатися, проте нерідко після подібної настройки ходові якості автомобіля різко зростають. Найчастіше бажано відрегулювати торсіони навіть у зовсім нової машини. Особливо це стосується авто вітчизняного складання. Після проведення настройки можна досить відчутно підняти передок і підвищити комфортність водіння. Регулювання тріснув традиційно вважається серед водіїв вельми нескладною операцією, яку досить просто зробити самостійно. Нерідко можна прочитати, що досить загнати авто на яму і трохи «на око» підкрутити гайковим ключем елементи конструкції. Однак, по-перше, регулювання підвіски нерідко вимагає настройки розвалу-сходження. По-друге, при здійсненні даної операції дуже легко «переборщити», що згодом може викликати більш серйозні проблеми. Занадто сильне підняття тріснув створює підвищене навантаження на ці елементи, що здатне прискорити їх вихід з ладу. В результаті неправильне регулювання підвіски може спровокувати необхідність передчасної заміни тріснув. Щоб не ризикувати, краще проводити дану операцію в професійної сервісної майстерні. Заощадити на вартості регулювання тріснув можна за рахунок об’єднання даної процедури з іншими регламентними роботами з обслуговування автомобіля.

Регулюємо торсіони самі

Перше – близькі до рекомендованих результати виходили в моїй особистій практиці якщо в момент установки тріснув обмежувачі ходу підвіски виставлялися трохи нижче, на 10-15 мм, а не в положенні упору в драбини.

При цьому краю самої драбини акуратно відгинають, таким чином, пропускаючи обмежувач. Але варто пам’ятати про ризик випадання піввісь з дифферем. Взагалі краще на час регулювання їх від’єднати і підв’язати. Причини, чому так відбувається – можуть бути різними.

Як відхилення в мінус реальної жорсткості тріснув, так і відхилення в плюс самої маси авто.

Порада

Друге – мій мануал ніде не попереджає, що проводиться перевірка результатів регулювання повинна бути при вільних колесах, а не тільки на рівній поверхні.

Тобто при нейтрали в КП, відключеному задньому мосту, розблокованому задньому диференціалі і розгальмованому “ручнику”. Згадайте обговорення перед Новим Роком, де я пояснював, чому при включенні заднього моста ЛуАЗ починає присідати. Дуже часто при регулюванні тріснув нариваються на саме той же ефект.

Затягування гаечки адже зручно саме при включеній передачі і заблокованої трансмісії. І колесо в такому ж стані потім опускається на землю. Результат перевершує всі очікування. І чого потім скаржитися, що торсіони знову просіли до вихідного стану, вони ж і були в нього відрегульовані, насправді.

Купа моїх знайомих проколюють саме на цьому моменті, весь день, повзаючи у своїй ластівки в спробах знайти відповідь, так його і не дізнавшись. А відповідь то простий.

Хлопці, ще пару слушних порад. Для початку постаратися відстежити ефект «діагонального вивішування», машина повинна стояти начебто рівно, але при цьому, переднє праве колесо і ліве заднє – беруть на себе більше навантаження, ніж інші колеса по діагоналі, так само як у стільця, у якого три ніжки довше, ніж одна коротка.

Перерозподіл навантажень само по собі погано, викликає додаткові проблеми у вигляді спроби послідовної регулювання підвісок. Поки налаштовуєте одну, на інший йде вся встановлена ​​регулювання.

Щоб нейтралізувати дію іншого підвіски потрібно протилежну сторону авто вивісити на домкраті, встановивши по його осі. Так перевіряється рівномірність зазорів, але саму величину прогину підвіски оцінити дуже складно, так як строго під віссю домкрати авто не виходить, а при інших випадках порушується развесовка авто.

І ще, якщо з регулюванням по зазорам все одно виходить фігня, не завадить додатково проміряти кузов на наявність гвинта.

Зверніть увагу

Не забувайте при регулюванні задньої підвіски додатково оцінити як сильно пробиті всередину кузова кронштейни буферів стиску. В іншому випадку виловлювати додаткові міліметри немає сенсу.

Коли становище кронштейна сильно пішло від номіналу, не варто це компенсувати ударами по підлозі салону, це надовго не допоможе, а допоможе установка на площі під буфера на важелях гумових накладок відповідної їм товщини.

Подібних проблем з передніми буферами не виникає, закладення їх кронштейнів набагато жорсткіше.

Числа зубів шліцьових решт тріснув – 48 і 45. Неважко помітити, що ці числа кратні трьом. Інакше кажучи, вона вставляється точно в таке ж положення при провороте витягнутого торсиона на третину. Має сенс підбирати регулювання тонше, ніж на 1 шліц, тільки в межах плюс-мінус 1/6 обороту торсиона від його положення.

Мало не забув, якщо раптом у вас виникла проблема безпосередньо по вилученню з балки підвіски залишки зламаного торсиона, при цьому, не знімаючи важеля і не виймаючи противоположенного торсиона – тут допоможе звичайна дротова петля.

Петля робиться на кінці дроту, здатна максимально щільно обхопити який отримують уламок торсиона і відгинається під кутом трохи менше 90 градусів.

У такому положенні вона самозакусивается на ньому, і після попереднього розхитування допомагає без зайвих проблем витягти уламок назовні.

Буду радий, якщо мої поради виявляться дійсно для вас корисними. Якщо буде чим доповнити – пізніше обов’язково додам ще інформації.

На правах реклами:

• Вважаю, що тут найграндіозніший вибір автомобілів JAC – перевірте самі прямо зараз.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…