Поршневі кільця – незамкнуті кільця, посаджені з незначним зазором в канавках поршнів. В рамках даної публікації ми розглянемо поршневі кільця: які вони бувають, їх призначення, як визначити знос поршневих кілець, як замінити поршневі кільця, і, т.д.

Поршневі кільця, де встановлені і для чого потрібні

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

За призначенням ці деталі діляться на маслознімні і компресійні.

Компресійні кільця призначені для того, щоб не допустити розпечені гази з камери згоряння в картер. Діаметр компресійного кільця трохи більше діаметра поршня, тому кільця роблять не суцільними а з розрізом, який ще називають замком кільця.

Маслос’емниє кільця не пропускають масло з картера в камеру згоряння, знімаючи залишки масла зі стінок циліндра. Ці кільця встановлюються на поршень трохи нижче компресійних. На відміну від них, маслознімні кільця мають наскрізні прорізи.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Основний матеріал, який використовують виробники для виготовлення кілець – чавун. Структура цього металу дозволяє йому ефективно утримувати масло, запобігаючи при цьому знос деталі.

Не менш часто використовується похідний від звичайного ковкого чавуну, так званий пластичний чавун, який, володіючи всіма перевагами цього металу, є більш пружним.

Це властивість істотно полегшує установку кілець з пластичного чавуну.

Поршневі кільця з нержавійки являють собою удосконалений варіант чавунних хромованих кілець. Нержавійка є сплавом, до складу якого входить досить великий відсоток хрому. Кільця, зроблені з цього матеріалу володіють властивостями, схожими з хромованими аналогами з чавуну. Нержавійка добре протистоїть високим температурам – в цьому вона істотно перевершує чавун.

Для того, щоб збільшити термін служби поршневих кілець, і поліпшити їх «приработку», у виробництві почали використовувати молібден. Цей метал має більшість характеристик хрому, а при певних умовах зношується набагато менше. Поступово кільця з молібденовим покриттям витіснили деталі з чавуну і нержавіючої сталі, так як вони надійні, довговічні, і добре прірабативаются

Чому поршневі кільця втрачають свою пружність

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Для того щоб забезпечити максимальну щільність прилягання зовнішньої частини поршня до стінок циліндра, поршневі кільця має бути досить пружним, і, з іншого боку, не чинити занадто сильний тиск на дзеркало циліндра, щоб не руйнувати робочу поверхню.

Алюмінієвий сплав поршня при нагріванні розширюється в два рази більше, ніж чавунна гільза циліндра. Тому діаметр поршня завжди трохи менше діаметра циліндра – для компенсації теплового розширення. Якщо одне з поршневих кілець втрачає пружність, і починає залягати в канавці, це призводить до втрати герметичності при стисненні горючої суміші.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Під поняттям «залягання» мається на увазі положення поршневого кільця, коли воно втрачає свою пружність, і топиться в кільцевій канавці поршня. При цьому не згоріли залишки бензину і масла під впливом високої температури намертво цементують кільце в канавці, і воно вже не виконує своїх функцій.

  • Поршневі кільця можуть втрачати пружність і залягати в канавках з наступних причин:
  • • Якщо розміщене нижче компресійного, маслос’емноє кільце починає пропускати частину масла, воно починає накопичуватися в кільцевих канавках, поступово перетворюючись в цементуючу суміш, фіксуючу компресійне кільце в канавці.
  • • У випадку, коли в камеру подається надто багата суміш палива, вона не згорає повністю, залишки палива також потрапляють в канавки і підсилюють ефект залягання.

• Коли двигун автомобіля не працює протягом тривалого часу (3-5 років і більше), то стислі і зафіксовані в одному положенні кільця неминуче втрачають свою пружність. Щоб цього уникнути, двигун потрібно запускати хоча б один раз в декілька місяців на 15-20 хвилин.

Навіщо заміряють компресію в циліндрах, як компресія пов’язана з поршневими кільцями

Найчастіше кільця залягають в канавці в повному обсязі, а частково. Якщо компресійне кільце функціонує нормально, то вплив газів розподіляється рівномірно по всій його поверхні.

Коли частина кільця залипає в канавці, і кільце починає розтискати нерівномірно, з часом починають з’являтися так звані втомні мікротріщини, внаслідок чого компресія двигуна сильно погіршується.

Саме слово «компресія» в дослівному перекладі з латині означає «стиснення». Якщо не брати до уваги всі складні фізичні терміни і формули, то мова йде про тиск всередині камери згоряння в момент досягнення поршнем верхньої мертвої точки.

Зверніть увагу

Чим вище компресія, тим сильніше стискається паливна суміш, і гази не прориваються в картер. Відповідно, ККД двигуна знаходиться на належному рівні.
Коли рівень компресії відповідає показникам, заявленим виробником, двигун буде працювати в оптимальному режимі з мінімальною кількістю відпрацьованих газів.

Компресію вимірюють в паскалях, кілограмах на сантиметр, але найчастіше – в атмосферах.

Як виміряти компресію в циліндрах, детально

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Якщо ви збираєтеся виміряти компресію в двигуні свого авто, необхідно дотримати кілька нескладних правил:

• Двигун повинен бути прогрітим.
• Подача палива відключається (можна відключити бензонасос, форсунки, або використовувати будь-який інший спосіб).

• Потрібно викрутити всі свічки (вибіркове витяг свічок, як на СТО, неприпустимо, тому що в цьому випадку збільшується опір і знижуються обороти).
• Акумулятор повинен бути повністю заряджений.

Компресію можна вимірювати як із закритою, так і з відкритою дросельною заслінкою. При цьому кожен варіант дає можливість отримати свої результати і виявити певні несправності.

Наприклад, при закритій заслінці в циліндри буде надходити трохи повітря, що знизить компресію (вона складе приблизно 0.6-0.8 МПа). Витік повітря в даному випадку зовсім незначна і приблизно дорівнює його вступу в циліндр.

Як результат – компресія починає дуже чуйно «реагувати» навіть на самі незначні витоки.

При вимірі компресії з закритою заслінкою картина дещо інша. Значний обсяг повітря, який надходить в циліндр, звичайно ж, сприяє збільшенню витоків.
Однак вони істотно менше кількості надходив повітря.

Тому компресія падає незначно (до 0.8-0.9).

Таким чином, вимір компресії з відкритою заслінкою найкраще підходить для виявлення значних поломок в двигуні, наприклад: пошкодження поршнів, залягання кілець, прогоріли клапани, пошкодження дзеркала циліндра.

Незалежно від того, яким з двох вищеописаних способів перевіряється компресія, в процесі проведення вимірювань необхідно враховувати, як саме змінюються показники манометра. Наприклад, якщо на першому такті показники становлять 0.3-0.4 і при наступних тактах різко зростають, то це може вказувати на можливий знос поршневих кілець.

ніж перевірити компресію двигуна

Найпопулярніший прилад для вимірювання компресії двигуна – компрессометр. Конструкція його досить нехитра: манометр для вимірювання компресії, гнучкий шланг, і впускний клапан для повітря, який вставляють в отвір свічки.

  1. Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб
    Відомі західні виробники випускають «наворочені» варіанти компрессометр, забезпечені цілим арсеналом перехідників, за допомогою яких можна вимірювати компресію на авто будь-яких марок.
  2. Дуже швидко і точно виміряти компресію двигуна можна також за допомогою сучасного мотор тестера.
  3. Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

За фактом цей прилад фіксує не саме тиск, а амплітуду електрики, яке використовується стартером. Все просто: чим більший тиск, тим важче стартеру працювати, отже – споживається більше енергії. За допомогою даного приладу можна виміряти компресію у всіх циліндрах одночасно, не викручуючи при цьому свічки, що дуже зручно при роботі з багатоциліндровими двигунами.

Головний недолік мотор тестера в тому, результати вимірювання відображаються щодо – наприклад, у відсотках до циліндра, який працює краще. Тільки найдорожчі моделі мотор тестерів показують величину компресії в кожному циліндрі, та й то це можливо тільки при наявності великої кількості даних про модель двигуна, які порівнюють з показниками тестера.

яка компресія вважається нормальною

При повністю справному двигуні показники будуть такі:

Відкрита заслінка: 1.0-1.2 МПа.
Закрита заслінка: 0.6-0.8 МПа.

При вимірі компресії головне пам’ятати, що отримані результати є відносними, а це значить, що відштовхуватися потрібно не від конкретних цифр, а від різниці компресії в різних циліндрах.

Нові поршневі кільця, на що звертати увагу при покупці

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Ще півтора-два десятиліття тому хороші поршневі кільця купити було дещо проблематично. Сьогодні асортимент цих деталей, можна сказати, зашкалює – залишається тільки правильно вибрати. Якість і надійність поршневих кілець і інших деталей циліндро-поршневої групи кардинально впливають на термін служби двигуна, так що до їх вибору потрібно підходити серйозно.

вибираємо поршневі кільця, поради профі

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

• Виробники випускають кільця декількох розмірів, включаючи 1-2 ремонтних. В першу чергу потрібно звертати увагу на матеріал виготовлення. Одним з кращих вважається чавун.

• Досвідчені автолюбителі і слюсаря, вибираючи кільця, на дотик перевіряють наявність фаски на зовнішній стороні деталі. Її наявність говорить про хорошу якість товару – підробки фаски не мають.

  • • Ще одна помітна відмінність якісного виробу – світлі і закруглені торці.
  • • Якщо кільце покрито хромом, воно має матовий відтінок, що не хромоване кільце створює яскравий сталевий блиск.
  • • Щоб гарантовано не купити підробку, фахівці користуються мікрометром, перевіряючи номінальний і ремонтний розміри.

• Обов’язково зверніть увагу на маркування кілець. Заводські мітки ставляться строго в певних місцях, а на підробках мітки можуть перебувати в довільному місці, як попало.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

• Кільця повинні перебувати у фірмовій упаковці по три штуки. На упаковці вказується модель двигуна, номер комплекту і розмір кілець. Повний комплект кілець містить кількість упаковок (по 3 шт.), Що відповідає кількості циліндрів двигуна, для якого він призначається.

Інструменти, пристосування, витратні матеріали для заміни поршневих кілець

Перед початком роботи потрібно підготувати все необхідне:

• Набір ключів.
• Набір головок, тріскачку.
• Ключ динамометричний.
• Обтиск для поршневих кілець.
• Набір ключів-шестигранників.

• Власне, комплект поршневих кілець.

Як самому замінити поршневі кільця в двигуні

Зниження працездатності автомобіля може бути через багатьох факторів. Тому і «лікування» такої хвороби необхідно підбирати правильно. Істотним фактором є рівень компресії в камерах згоряння блоку циліндрів. Для такого діагнозу підійде заміна поршневих кілець.

Додатковими ознаками послужать чад моторного масла і зниження економічності при витраті палива автомобіля. Більш точну картину дасть завмер компресії за допомогою спеціальних приладів.

Проведення виміру компресії в циліндрах

Розглянемо приклад роботи на класичних моделях ВАЗ. Заміряти компресію необхідно на теплому двигуні. Показання холодного мотора можуть спотворити картину. Для вимірів потрібно спеціальний манометр, оснащений різьбовим наконечником. Його можна купити в будь-якому автомагазині.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Зовнішній вигляд компрессометра

Починається перевірка з викручування всіх свічок зі своїх гнізд. Потім відключається центральний кабель з котушки запалювання.

Встановлюємо нейтральну передачу і повертаємо дросельну заслінку максимально на відкриття. Після цього компрессометр ввірчує в одне з свічкових отворів.

В цей час помічник повинен провертати ручку стартера. Два-три хитавиця буде цілком достатньо.

Показання вважаються нормальними, якщо на приладі встановлювалися дані 12-13 кс / см2.

Рівень від 10 до 12 також допускається. Але якщо цифри виявилися нижче 10 кг / см2, то це свідчить про низьку компресії. Якщо ж компресія все-таки досягає задовільного рівня, але трохи з запізненням, то в цьому випадку відповідальність може бути на клапанах.

Для уточнення можна в спірну камеру залити близько 20 мл олії і знову прокрутити стартер, зробивши завмер. При встановленні нормальної компресії в 12 кг / см2, причина криється в кільцях. Вирішити її зможе правильна установка поршневих кілець. Якщо ж тиск залишилося низьким, то причиною зниження служать клапани.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Установка за допомогою оправлення

Розбирання двигуна для заміни кілець

Перед заміною необхідно виконати ряд підготовчих робіт:

  • необхідно злити відпрацьоване моторне масло, адже після установки нових кілець потрібно залити свіжу робочу рідину;
  • проводимо ослаблення приймальні труби глушника;
  • треба зняти кришку клапанного механізму і виставити мотор по мітках;
  • демонтуємо зірку распредвала, а у передньопривідних ВАЗів знімаємо болт кріплення шківа пасової передачі, а потім і сам ремінь ГРМ з шківом;
  • в класиці послаблюємо натягувач, а потім також демонтуємо ланцюг і зірку, встановлену на распредвавле;
  • потім демонтуємо рокера з пружинами, розкладаючи все в правильному порядку, щоб зібрати деталі на свої місця;
  • знімаємо головку блоку, до цього потрібно від’єднати колектор;
  • розкручуємо і позбавляємося від піддону і маслонасоса;
  • прибираємо кришки шатунів, а потім проштовхує шатуни вгору, щоб можна було витягнути їх разом з поршнем.

  Перевірка гидрокомпенсаторов

Перевірка кілець і поршнів

Кожне кільце з поршнів знімається і перевіряється в своєму циліндрі. Щоб не плутати їх між собою, необхідно відразу розкладати деталі в певному порядку. При перевірці старих кілець, зовнішній діаметр їх не повинен створювати зазор зі стінками циліндра більше, ніж на 1 мм. Для порівняння можна вставити в той же циліндр нове кільце.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Перевірка теплового зазору в кільцях

Заміри зазвичай будуть точніше у верхній частині отвори блоку, так як те знос мінімальний.

Зазор можна перевірити і в спеціальних калібрах. Потрібно звернути увагу на тепловий зазор в поршневих кільцях, який повинен бути в межах від 0,25 до 0,45 мм. Його можна перевірити щупом. Якщо параметр менше, то допускається збільшення зазору за допомогою підпилювання торцевої площині алмазним надфілем.

Діаметр поршнів перевіряється по нижній частині (спідниці). Робиться це мікрометрів.

Необхідно порівняти цей показник з таблицею допустимих значень. Додатково треба перевірити зазор між канавкою поршня і кільцем. У разі перевищення поршні треба міняти.

Граничне значення допуску становить 0,15 мм. Поршні також перевіряються візуально на наявність тріщин і цілісність перемичок під кільця.

Після промивання задовільні поршні можна використовувати далі.

процедура установки

Фірмові вироби перевірених виробників мають зручну маркування, завдяки якій зрозуміло, як правильно встановити поршневі кільця. На одній зі сторін написано «TOP», що англійською означає «верх». Ця сторона повинна бути спрямована до камери згоряння або верхній частині поршня.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Позначення на сторонах кілець

Якщо ніякого напису не виявилося, то повинна бути проточка по всьому діаметру. Такий сходинкою треба звертати кільце вниз.

Зазвичай використовують два методу установки. Один з них більш безпечний, а другий частіше застосовують або великі професіонали або абсолютні новачки. Обидва підійдуть для самостійного застосування під час ремонту.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Установка за допомогою металевих пластин

У першому випадку знадобиться нарізати кілька плоских шматочків бляшанки, товщиною приблизно від 0,3 до 0,5 мм. Три або чотири таких листа розташовують по діаметру поршня. На них надягають кільця. І опускаються до рівня прорізи. Потім оправлення для поршневих кілець з пластин виймається, і колечко сідає в потрібний паз. Спосіб прекрасно підходить для будь-якого майстра.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Монтаж поршневого кільця

Другий варіант вимагає певного досвіду і вміння. Він полягає в тому, що потрібно пальцями розвести зазор, збільшуючи внутрішній діаметр кільця до того рівня, щоб пропустити через нього поршень і встановити в потрібний паз. Мінуси полягають в тому, що часто недосвідчені слюсарі ламають багато кілець, застосувавши більше зусилля, ніж потрібно.

  Перевірка і заміна свічок запалювання

Необхідні дії після установки кілець

Коли кожне кільце зайняло своє місце в пазу, то потрібно встановити прорізи приблизно на 120 градусів друг від друга. Таким чином знижується ймовірність прориву газів з паливної камери в порожнину картера.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Неправильна установка поршневих кілець

Є дані, що перше кільце утримує близько 75% всієї компресії, а друге – близько 20%.

Якщо термозазори розведені, то при прориві деякої кількості газу через перше кільце, він не встигне потрапити далі, на відміну від більш близького положення другого зазору.

Помилки при установці поршневих кілець

Установка нових кілець в циліндри, що мають знос, є абсолютно неефективною. Це пов’язано з тим, що зношене отвір має форму еліпса. Очікуваної якісної притирання не може відбутися.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Комплект поршневих кілець

Також на великих оборотах друге кільце, що складається з чавуну, може банально лопнути.

При эксплуатации кольца в канавках набивают выработку. Такие зазоры расгерметизируют камеру сгорания и из нее газы поступают в картер. А в обратном направлении заходит масло. Проработать такая конструкция может несколько тысяч километров, а потом снова надо проводить ремонт.

Также грубой ошибкой будет сознательная установка зазоров напротив друг друга. Газы перегревают один бок поршня, и получается деформированная деталь. Происходит выгорание металла и дополнительная деформация всех элементов.

Как делается замена поршневых колец

Для нормального прохождения процессов в цилиндрах двигателя автомобиля создаётся требуемая компрессия. Для этого  обеспечивается  герметичность камеры сгорания, и это при условии подвижного взаимодействия элементов цилиндро-поршневой группы между собой.

 Між поршнем і циліндром передбачений тепловий зазор, що запобігає заклинювання рухомого елемента після температурного розширення. Щоб забезпечити герметичність, на поршень встановлюються спеціальні поршневі кільця, які ущільнюють елементи ЦПГ.

Поршневі кільця грають важливі в роботі двигуна.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Ознаки зносу кілець

Робота поршневих кілець супроводжується постійним тертям об стінки циліндра. Тому вони поступово зношуються, а це впливає на роботу силової установки. За рахунок зниження ущільнюючої функції кілець в циліндрах падає компресія. В результаті:

  1. Силова установка втрачає потужність.
  2. зменшується динаміка набору швидкості автомобілем.
  3. підвищується витрата палива.
  4. з’являється «жор» масла.
  5. виникають проблеми з запуском двигуна.

У сучасних автомобілях ресурс поршневих кілець досягає 1 млн. Км пробігу. Але це можливо тільки при правильній експлуатації автомобіля і регулярного проведення технічного обслуговування з заміною витратних матеріалів.

причини зносу

Автовласники не дотримуються періодичність ТО або недбало використовують автомобіль. А це позначається на ресурсі поршневих кілець, і вони зношуються раніше заявленого ресурсу.

Вплинути на термін експлуатації цих елементів ЦПГ можуть:

  •  масло і порушення періодичності його заміни;
  • паливо з домішками;
  • неочищений повітря;
  •  робота мотора під критичними навантаженнями;
  • перегрів двигуна.

Кільця вимагають мастила. І хоч вказується, що тертя відбувається «на суху», оскільки масло зі стінок знімається маслос’емниє кільцем, але це не так. Тонкий шар мастила на стінках залишається, тому сила тертя між кільцями і циліндром знижується.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Залягли поршневі кільця

Нерідко в низькоякісної мастилі не вистачає змащувальних властивостей. Через це підвищується сила тертя між елементами в вузлах. Стосується це і кілець. З такою мастилом вони працюють «на суху», що і призводить до інтенсивного зносу.

Те ж стосується і недотримання періодичності заміни масла. Поступово масло втрачає свої властивості, в тому числі і змащувальні. В результаті сили тертя підвищуються.

Щодо застосовуваного палива, то наявність сторонніх часток діє негативно. Тверді частинки, навіть мікроскопічні, виступають в ролі абразиву, через що знос кілець прискорюється. Присадки в паливі іноді осідають усередині циліндра у вигляді нагару, що теж позначається негативно.

Осідаючи на канавках, нагар ускладнює рух кілець, в результаті вони перестають повноцінно прилягати до стінок. Через це масло потрапляє в камеру згоряння, що збільшує кількість нагару, який утворюється. Залягли кільця є причиною підвищеної витрати масла.

У запущених випадках перевитрата мастила досягає 2,0-2,5 літра на кожні 1000 км ..

важливо

Перегріви і робота на високих навантаженнях призводять до руйнування кілець – вони лопаються. Крім них ламаються перегородки між канавками.

Для продовження терміну служби регулярно міняйте масло і фільтра, заправляйтеся тільки на перевірених АЗС, не допускайте програвав і прогрівайте мотор.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

діагностика

Якщо ж з’явилися ознаки зносу кілець, явними з яких є втрата потужності, димність вихлопу і «жор» масла, в першу чергу переконайтеся, що проблема полягає в ЦПГ, оскільки такі симптоми з’являються і через несправність газорозподільного механізму. Якщо пробіг авто великий, то потрібно відразу ремонтувати. Адже якщо ресурс двигуна вичерпаний, то він працює з порушеннями. У такому двигуні ремонтувати потрібно і ЦПГ, і ГРМ.

А ось якщо пробіг мотора не такий вже і великий, а зазначені ознаки є, то для початку проводимо діагностику. Для цього заміряють компресію. Вона в циліндрах повинна бути однаковою і відповідати нормі (допускається відхилення). Значне падіння компресії в камерах згоряння вказує на знос або залягання кілець.

Якщо ж тиск знизився тільки в одному циліндрі, то висока ймовірність підгоряння або нещільного прилягання клапанів, але може такий результат давати і залягли кільця.

Щоб упевнитися, що проблема криється в ЦПГ, заливають 20-30 грам масла в циліндр і знову роблять завмер. Зросла компресія після заливки вказує на залягання або руйнування кілець.

У випадку ж з проблемними клапанами, то залите масло на тиску не позначиться.

Коли діагностика вказує на залягання кілець, необов’язково їх відразу міняти. Для початку виконують раскоксовку мотора. На ринку автохімії є спеціальні засоби для цього. Але в процесі робіт важливо дотримуватися технологію проведення операції.

Відзначимо, що закоксовка двигуна досягає такого ступеня, що хімічні засоби вже не допоможуть, і видаляти нагар доведеться механічним способом. А для цього розбирають двигун.

Заміна поршневих кілець – операція трудомістка, оскільки вимагає повного розбирання мотора. Тому якщо не впевнені в самостійному проведенні операції, то краще цю роботу довірити фахівцям сервісного центру.

Відео: Монтаж поршневих кілець – Motorservice Group

Технологія заміни кілець

Силові установки авто різних виробників мають конструктивні особливості. Але, незважаючи на це, алгоритм робіт по заміні для моторів однаковий.

Для виконання заміни потрібно стандартний набір ключів, ємності для зливу тех. рідин і спеціальне пристосування для стиснення кілець. Роботи виконуються на оглядовій ямі.

Технологія проведення робіт:

  1. Авто ставимо на яму і знерухомлює.
  2. Зливаємо технічні рідини (масло, антифриз).
  3. Розбираємо і знімаємо привід ГРМ.
  4. Від’єднуємо впускний і випускний колектори головки блоку.
  5. Викручуємо кріпильні болти головки блоку і знімаємо. Після цього краще відразу оцінити стан клапанів. При потребі ремонтуємо головку з заміною маслос’емних ковпачків.
  6. Збираємося під авто і відкручуємо піддон.
  7. Відкручуємо кришки шатунів (при цьому їх слід позначати, щоб не переплутати, на який шийці кожна з них стояла).
  8. Перебуваючи під авто виштовхуємо поршні разом з шатунами вгору (їх теж слід позначити).
  9. Оцінюємо стан поршнів і циліндрів.
  10. Знімаємо зношені кільця, встановлюємо нові. Перед цим прочищаємо канавки від нагару.
  11. Садимо поршні на місце, використовуючи пристосування для стискання кілець.
  12. Збираємо двигун назад.

Вище описаний алгоритм робіт, але у кожного авто є особливості конструкції, які впливають на технологію заміни.

Відео: Як встановити поршневі кільця ВАЗ 2108-09-15 і поршня в циліндри

Нюанси проведення робіт

Якщо розібрати двигун не складно, то при складанні необхідно багато враховувати:

  • всі прокладки, які знімаються, обов’язково замінюються (прокладки ГБЦ, колекторів, піддону, клапанної кришки);
  • при складанні приводу ГРМ потрібно все виставляти по мітках;
  • затяжка болтів кріплення ГБЦ повинна здійснюватися зі строго заданим моментом, тому без динамометричного ключа не обійтися;
  • не допускається перепутиваніе місць установки поршнів і шатунних кришок;
  • заливати краще нові технічні рідини, а не використовувати злиті з двигуна.

При складанні особливу увагу приділяємо затягуванні кріпильних елементів, тому після установки кожного знятого елементу перевіряємо надійність затягування болтів і гайок.

Після заміни проводимо обкатку двигуна, щоб нові елементи притерлися.

Як Поміняти Поршневі Кільця Чи не Знімаючи Двигун

Як самостійно поміняти поршневі кільця

Ви, Заміна поршневих кілець в кустарних умовах потрібно автомобілісту в декількох випадках. Ціна робіт в 100 зараз необґрунтовано завищена, і такі дії змушує багатьох господарів, навіть ніколи раніше не займалися ремонтом, братися за ключ.

Крім того, навіть заплативши в сервісі за ремонт, не буваєш на повною мірою впевнений з приводу того, що все зроблено якісно. Ера дикого капіталізму, в якій наша країна перебуває зараз, штовхає деяких лжеспеціалістов на авантюри і махінації, пов’язані з Заміною вживаними деталями поламаних або іноді навіть нових частин.

Порада

Стаття написана нами з метою практичної допомоги водіям, які вирішили самі поміняти поршневі кільця мотора.

Поршневі кільця вимагають Заміни, Ви, незалежно від пробігу автомобіля. Головним чином залежить ця процедура від властивості заливається в движок масла, частоти його Заміни і т. П. Дізнаємося перш за все, а які симптоми вкажуть на вихід їх з ладу?

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Новий набір поршнів, кілець і втулок виглядає ефектно

Симптоми, які вказують на знос поршневих кілець

Автомобіль став ніж просто витрачати пального? Це один з перших симптомів, що вказують на те, що кільця зносилися і потрібно їх Заміна. Що існує, що при зносі поршневих кілець знижується компресія мотора (щодо цього докладніше написано нижче).

Це змушує водія тс сильніше тиснути на газ, намагаючись змусити мотор працювати як років 30. Зрештою або паливом заливаються свічки через переобогащённой консистенції, або надлишки бензину потрапляють в картер.

Движок починає троить, і збільшується витрата пального.

Може знизитися також і потужність мотора. Деякі водії зі стажем конкретно за цією ознакою визначають час, коли потрібно поміняти кільця.

І все це вірно, адже потужність мотора безпосередньо залежить від стану кілець. Вся поршнева група повинна забезпечувати необхідний рівень компресії щоб движок працював нормально.

Існує навіть особливе значення компресії, яке в нормі повинно прирівнюватися 9.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Знос поршнів, поршневих кілець

Завищений витрата масла, ви, майже завжди доповнюється зниженням потужності двигуна. Маслос’емниє кільця не встигають прибирати залишки мастила з поверхні циліндра, в результаті цього надлишок олії потрапляє в камеру згоряння. Тут те, що не встигає згоріти, відлітає в каталізатор і виходить через вихлопну трубу.

Ось для вас і наступний симптом: коли з глушника йде сизий дим, то це свідчить про згорянні масла. Але підвищена витрата масла не завжди можна зарахувати до ознак, що свідчать про знос поршневих кілець .

«Маслоедом» мотор стає з кількох причин, і про це можна прочитати в спеціальній літературі.

Поршневі кільця здатні одночасно виконувати кілька функцій.

  • Герметизація камери згоряння, за допомогою чого не допускається проникнення газів в картер.
  • Поршневі кільця захищають сам поршень від перегріву. Справа в тому, що на голівці поршня постійно концентрується тепло, а кільця здатні направляти його до циліндра, інтенсивно омивається ОЖ.
  • Завдяки поршневим кільцям рівномірно розподіляється масляна плівка по поверхні циліндра. Крім того, не допускається проникнення масла безпосередньо в саму камеру згоряння.

Щоб кільця працювали ефективно, вони повинні рівномірно прилягати до всієї поверхні циліндра. Після закінчення певного часу сам циліндр змінює свою форму, тим самим збільшуються зазори в каналах. Таким чином, порушується пружність кілець. Що відбувається потім – зрозуміло. Порушується герметизація, гази проникають в картер, починається підвищений знос вже всієї поршневої групи.

Заміна поршневої і ремонт головки НЕ знімаючи двигуна ВАЗ 21099

Продовження тут.

Одним словом, коли ці деталі зношені, тільки грамотний порядок заміни поршневих кілець на нові допоможе вирішити проблеми, описані вище. Нижче буде представлений алгоритм заміни кілець своїми руками.

Багато починаючі водії бояться самостійно виконати операцію, тому що доводиться знімати двигун .

Крім того, сам процес здається складним тільки на перший погляд і вимагає вузькоспеціалізованих знань.

Зверніть увагу

Поспішаємо заспокоїти. Це не зовсім так. Поміняти кільця на нові цілком вдасться і одній людині, не особливо розбирається в усій специфіці. Навіть двигун знімати не потрібно в більшості випадків, а досить наявності певних інструментів. Але про все докладніше.

Хотілося б відзначити, що визначити, чи треба знімати двигун чи ні, все-таки доведеться. Для цього існує спеціальний метод, що припускає зняття головки. Візуально оглядаються циліндри і оцінюється їх стан. Першочергово звертається увага на дефекти, які можуть виднітися на стінках гільз.

Найкраще попросити кого-небудь, хто розбирається, перевірити все і сказати, чи потрібен демонтаж двигуна чи ні, щоб все було з самого початку правильно зроблено.

Якщо ж ви впевнені на всі 100%, що «полетіли» тільки кільця і ​​не потрібні ні розточування блоку циліндрів, ні капітальний ремонт двигуна, то мотор знімати точно не потрібно.

Хотілося б попередити, що знімати головку циліндрів нескладно, але от назад зібрати не так вже й легко. Саме тому братися за перевірку стану самостійно краще не треба. Якщо знайомі з фахівцем в цій галузі, то попросіть його. Процедура перевірки не займе багато часу, і, швидше за все, фахівець дасть згоду.

Алгоритм заміни поршневих кілець своїми руками

Для початку треба обзавестися наступними інструментами:

  • набором головок з тріскачкою;
  • набором ключів;
  • динамометричним ключем;
  • обтиском для кілець, який і самостійно виготовити можливо;
  • ключами-шестигранниками.

Крім того, звичайно ж, треба обов’язково купити новий комплект поршневих кілець. Обов’язково при покупці треба звернути увагу на вигляд упаковки і на самі кільця.

Як правило, якісний товар виглядає привабливо, грамотно забарвлений і не має на увазі ніяких ляпів. Маркування з точністю дотримана і вказує верх і низ кільця, а сама упаковка повинна бути оформлена відповідно, з хорошим дизайном.

Якщо купити неякісні кільця, то весь процес заміни не буде коштувати і ламаного гроша.

важливо

Піддон картера бажано зняти, попередньо злив масло. До того ж професіонали радять демонтувати також масляний насос, який теж треба буде перевірити на знос.

Приступимо безпосередньо до самого процесу заміни кілець.

  • Знімаємо клему плюса з АКБ.
  • Зливаємо тосол.
  • Декоративна накладка двигуна знімається, для цього відкручуються 4 гайки.
  • Демонтуємо впускний колектор. Для цього треба буде вивести трос приводу дросельної заслінки. Потім від’єднати весь дросельний вузол, зняти котушку запалювання і все бронепровода. Всі шланги, розміщені на верхній частині колектора, знімаються. Хомути, що з’єднують верхні патрубки з нижніми, послаблюються. В процесі від’єднання шлангів бажано все запам’ятати, як є, або сфотографувати, щоб при складанні не сталося плутанини.
  • Знімаємо клапанну кришку, від’єднавши всі шланги і викрутивши болти.
  • Все навісне обладнання знімається з двигуна.
  • Демонтуються паливні шланги і від’єднується контакт, що йде на датчик включення вентилятора.
  • Відкручуються два болти, що фіксують термостат. І тут все шланги потрібно або повністю зняти, або (якщо дозволяє конструкція певного автомобіля) зрушити в сторону.
  • Потім демонтажу піддаються: ролик генератора і кришка ременя ГРМ.
  • Відкручуємо натяжна ролик ременя ГРМ. Ремінь знімаємо, після чого демонтуємо шківи распредвалов. При цьому потрібно бути дуже уважним, щоб не втратити шпонки. Знімаємо другу частину пластмасового кожуха. У процесі цих робіт, щоб не прокручувався распредвал, його фіксують за допомогою тонкої монтування.
  • Тепер знімаємо випускний колектор, перш демонтувавши з нього кожух. На замітку: при зворотній збірці випускного колектора бажано замість старих гайок поставити нові мідні.
  • Знімаємо роз’єми з усіх датчиків мотора. Знімаємо цілком також джгут проводів, що йдуть на форсунки.
  • Тепер треба зняти ГБЦ. 10 болтів в строго певному порядку викручуються.
  • Ліземо під машину. Тут вже повинен бути знятий піддон. Відкручуємо три болта на мастилозаборнику і знімаємо деталь легким погойдуванням.
  • Провертає колінвал таким чином, щоб потрібний поршень встав в нижній мертвій точці.
  • Знімаємо кришку шатуна і виштовхуємо поршні всіх циліндрів наверх.
  • Зчищають нагар з поршнів.
  • Знімаємо старі кільця і ​​ставимо нові. В першу чергу ставиться маслос’емного кільце. В кінці кільця стягуються обов’язково спеціальної оправкой.
  • Виробляємо зворотну збірку.

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун

На цьому і закінчується процес заміни поршневих кілець. Не забуваємо про номінальному зазорі при установці кілець, який повинен дорівнювати значенню 0,25-0,45 мм. Встановлюючи поршневі кільця, не забуваємо також змастити їх і контактіруемие з ними деталі маслом.

Після заміни поршневих кілець можна переконатися в якості роботи і перевірити внутрішній стан агрегату. Фінансові витрати в разі грамотної заміни своїми руками знижуються аж в чотири рази в порівнянні з ремонтом навіть в найдешевшою, кустарної майстерні.

Як замінити поршневі кільця не знімаючи двигун?

Як поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун?  покроковий спосіб

Термін служби поршневих кілець не прив’язаний до планових ТО. Хоча при ідеальних умовах експлуатації повинно бути саме так. У реальності їх заміна проводиться при зниженні компресії.

Якщо капітальний ремонт двигуна не планується, можна провести заміну без зняття силового агрегату. Досить «комфортно» змінюються поршневі кільця, не знімаючи двигуна на рядних четвірках з поперечним розташуванням.

Прес реліз підготовлений фахівцями сайту щодо коригування пробігу Krutilka-spidometra.ru. У нас завжди в наявності професійна крутилка для спідометра – яка збільшить ваш пробіг без слідів втручання в систему і в потрібний для вас час. Гарантія якості всіх приладів, швидка доставка по Москві і по всій Росії.

Як приклад – ваз. заміна поршневий на класиці не знімаючи двигун

Спеціальних пристосувань для цього не потрібно, хіба що оправлення для обтиску. Бажано встановити машину на естакаду, або скористатися гаражної ямою. Можна поміняти поршневі кільця не знімаючи двигун, встановивши передок на опори, але так працювати незручно.

Порядок виконання робіт наступний:

  1. Зливаємо моторне масло і охолоджуючу рідину.
  2. Знімаємо ГБЦ.
  3. Знімаємо піддон двигуна.
  4. Відвертаємо нижні хомути шатунів.
  5. Виштовхуємо поршні з шатунами.

Потім міняємо кільця звичайним способом, заганяючи поршні в ГБЦ. Встановлюємо головку на місце, прикручуємо нижні хомути шатунів.

Як зняти поршня на класиці ВАЗа не знімаючи двигун, знає будь-який гаражний механік. А ось з іномарками все дещо складніше.

Заміна поршневих кілець без зняття двигуна – детальна технологія

Перед початком робіт необхідно підготувати набір інструментів і витратних матеріалів згідно керівництву по обслуговуванню і ремонту. Розібравши движок, бажано не залишати його в такому стані на кілька днів, поки ви розшукуєте запчастини.

Кільця змінюються в наступному порядку:

    • Від’єднуємо і видаляємо з моторного відсіку акумулятор.
    • Скидаємо тиск у паливній рампі (стосується ДВС з вприськової системою).
    • Демонтуємо сполучні кабелі та навісне обладнання, яке може перешкодити ремонту.

Порада. Розбираючи мотор, бажано фотографувати процес, це дозволить уникнути помилок при зворотній збірці.

    • Зливаємо технічні рідини: антифриз, масло.
    • Знімаємо впускний і випускний колектори.
    • Демонтуємо паливну рампу, викручуємо свічки (отвори треба заглушити чистою ганчіркою).
    • Якщо на ГБЦ є датчики, їх бажано викрутити.
    • Відвертаємо болти кріплення головки.

Важливо! Вони викручуються і закручуються в строго визначеному порядку. Див. Інструкцію з обслуговування авто.

    • Трохи розгойдавши, знімаємо ГБЦ. Є й інший спосіб – звільнивши шатуни, зняти поршневу в зборі, разом з головкою.
    • Знімаємо піддон, оглядаємо стан клонували.
    • Провертає колінвал, по черзі опускаючи шатуни в нижню мертву точку. Так буде легше зняти поршня.
    • Відкручуємо гайки кріплення нижніх кришок шатуна, виштовхуємо поршень вгору.

Важливо! Кріплення, кришки шатунів, самі поршні, необхідно позначити (взаємне розташування). Збірка проводиться в суворій відповідності з попередньою установкою.

    • Проводимо перевірку і обслуговування поршневий по стандартному регламенту ТО. Бажано зробити вимір діаметра і геометрії стінок циліндрів. Можливо, доведеться розточувати і хонінговано поверхню. В такому випадку доведеться купувати комплект ремонтних кілець.
    • Обжимаємо кільця оправкой, встановлюємо поршні в попередньо змащені циліндри.
    • Акуратно (бажано з помічником) заводимо шатуни в картер, і опускаємо до установки на шийку коленвала.
    • Прикручуємо нижні шатунні кришки, витримуючи момент затяжки (див. Інструкцію по ремонту).
    • Встановлюємо ГБЦ і закручуємо в правильному порядку болти кріплення.

Важно! При проведении таких работ желательно заменить все прокладки: начиная от ГБЦ и поддона, заканчивая впускным и выпускным коллектором.

  • Производим установку снятого оборудования, подключаем все датчики и кабели управления, заливаем технические жидкости.

Пробный запуск и обкатка мотора производится по той же методике, как после капитального ремонта.

Если же у вас есть сомнения в своих навыках и умениях, лучше обратится в сервис.

Правильная замена и установка поршневых колец, признаки износа

Поява характерних ознак несправності двигуна, таких, як різке погіршення динаміки, збільшення витрати палива і моторного масла, проблеми з запуском двигуна, особливо в холодну пору року, говорить про те, що знос силового агрегату досяг межі, і без стороннього втручання подальша експлуатація машини неможлива . Перераховані ознаки говорять про різке падіння компресії. Якщо мотор не «ушатан» остаточно, то повернути йому бадьорість, швидше за все, допоможе заміна поршневих кілець.

З метою економії заміну можна зробити своїми руками. Крім фінансової вигоди, господар авто може бути абсолютно впевнений, що поршневі кільця поміняні, причому саме на ті, які він купив, і робота зроблена якісно.

На жаль, залишаючи машину в автосервісі, власник не може точно знати, наскільки сумлінно майстри виконали свою роботу, оскільки статистика вперто твердить, що обманюють всюди, в тому числі і на офіційних сервісах.

Про те, як замінити поршневі кільця своїми руками, написано в даній статті.

Якщо коротко, схема процедури така:

  • демонтується головка блоку циліндрів;
  • перевіряється стан кілець і вирішується питання про необхідність зняття мотора з автомобіля;
  • потім старі змінюються на нові, і двигун збирається в зворотному порядку.

Далі кожен етап буде розглянуто більш докладно.

Перш ніж ставити нові кільця

Перш ніж приступати до роботи, потрібно обзавестися всім необхідним. Для операції потрібні гайкові ключі, головки, бажано, з тріскачкою, динамометричний ключ і знімач поршневих кілець.

Вибираючи в магазині автозапчастин новий комплект, слід звернути увагу як на зовнішній вигляд упаковки, так і на самі кільця.

На упаковці повинна бути повна інформація про них, а саме: хто виробник, з чого зроблені і т. П. На кільцях також повинна бути маркування, що позначає верхню сторону, самі вони не повинні мати ніяких вад, крім того, на упаковці або всередині повинна бути інструкція, в якій описується правильна установка поршневих кілець.

Якщо продавець стверджує, що невеликі дефекти притруться – він відверто бреше, намагаючись всучити некондиційний товар, краще відмовитися від такої покупки, оскільки гроші будуть витрачені даремно.

Підготовчий етап

Перш за все, потрібно відключити акумуляторну батарею. Після цього буде потрібно злити охолоджуючу рідину з системи охолодження і моторне масло з піддона картера. Заміна поршневих кілець можлива двома способами: із зняттям двигуна з автомобіля і без. Визначити, чи потрібно знімати мотор, допоможе перевірка: необхідно зняти головку блоку циліндрів і візуально оцінити стан гільз.

Якщо на стінках циліндрів подають ознак зносу (вироблення, будь-які подряпини або задираки), силовий агрегат однозначно доведеться знімати, щоб розтратити гільзи під наступний ремонтний розмір. Якщо цього не зробити, просто поміняти кільця буде мало, оскільки вони швидко прийдуть в непридатність через пошкоджених циліндрів.

Если же выработки нет, новые можно ставить, не снимая мотор с автомобиля. Этапы работы по замене поршневых колец, за исключением демонтажа двигателя для проведения реставрационных работ, одни и те же.

Замена поршневых колец

Процесс замены начинается с демонтажа поддона картера. Дополнительно желательно снять масляный насос и проверить, насколько сильно он изношен. Затем нужно открутить крышки шатунов и вытолкнуть шатуны с поршнями вверх. Важно помнить, что крышки шатунов нельзя менять местами, каждую впоследствии необходимо прикрутить к своему шатуну.

Следующий этап – непосредственно, замена поршневых колец. Проще всего произвести замену, если имеется съемник поршневых колец. Он представляет собой щипцы, разжимающие кольца.

Головне – не перестаратися і не розтиснути занадто сильно, оскільки вони можуть просто зламатися. Якщо ж пристосування для установки поршневих кілець взяти ніде, можна обійтися тонкої викруткою з плоским жалом.

Порада

Завдання, звичайно, ускладниться, але впоратися з нею можна. Ставити їх необхідно з обережністю, щоб не подряпати поршні викруткою.

Перевірка стану знятих кілець дозволить виявити деформацію циліндрів. Нерівномірний знос поршневих кілець говорить про те, що в процесі експлуатації циліндри взяли овальну форму в поперечному перерізі.

У цьому випадку бажано розточити їх, оскільки нові запчастини будуть посилено зношуватися, і після заміни надовго їх не вистачить.

Поміняти можна, щоб проїздити ще якийсь час, але капремонт, проте доведеться робити вже в найближчому майбутньому.

Після зняття старих кілець потрібно видалити нагар з канавок, який завадить установці нового комплекту. Ідеальне знаряддя для цієї процедури уламок старого кільця, тому одне з них потрібно зламати. Також нагар необхідно зчистити з днища поршнів, якщо він там є. Для полегшення завдання можна змочити поверхню гасом. Діяти, знову ж таки потрібно акуратно, щоб не залишити подряпин.

Порядок установки наступний: першим встановлюється маслос’емноє кільце, потім друге і перше компресійні.

Через те, що друге компрессионное і маслос’емноє кільця працюють в менш важких умовах, ніж перше компресійне, до металу, з якого вони виготовляються, пред’являються менш суворі вимоги, тому кільця більш крихкі.

При їх монтажі слід виявляти особливу обережність. Ненароком зламати перший компресійне кільце практично неможливо.

При установці слід звернути увагу на розташування замків поршневих кілець: вони не повинні розташовуватися в одну лінію. Найкраще замок кожного наступного розташовувати під кутом 120 градусів по відношенню до попереднього. Правильне розташування поршневих кілець додатково перешкоджає прориву газів з камери згоряння в картер.

Наступний етап роботи – установка поршнів назад в циліндри. Щоб поставити поршні на місце, потрібно оправлення для поршневих кілець, інакше вони будуть перешкоджати входу поршнів в циліндри.

Зверніть увагу

Вона може бути як універсальної, розрахованої на поршні різних діаметрів від 50 до 150 мм, або виготовленої спеціально під конкретний розмір.

За допомогою цього пристосування здійснюється обжимка поршневих кілець, після чого поршень вганяють у змащений моторним маслом циліндр шляхом акуратного постукування по днищу якимось неметаллическим предметом.

Перевірка працездатності і обкатка двигуна

Після того як двигун зібраний, необхідно переконатися в його працездатності. Його необхідно завести і дати попрацювати деякий час на холостих обертах. Якщо він працює стійко, можна вважати, робота завершена успішно. Слід пам’ятати, що новим деталям потрібна обкатка, і чим акуратніше вона буде виконана, тим довше прослужить відремонтований силовий агрегат.

Обкатка триває 2-3 тисячі кілометрів. Щоб заміна не пройшла даремно, під час обкатки необхідно дотримуватися таких правил:

  1. мотор не можна сильно навантажувати;
  2. по можливості слід уникати повного завантаження автомобіля (в ідеалі водій повинен їздити поодинці);
  3. не бажано долати затяжні підйоми;
  4. категорично не можна, особливо протягом першої тисячі кілометрів піднімати обороти коленвала вище трьох тисяч;
  5. перед поїздкою двигун потрібно прогрівати.
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…