Чи можна доливати антифриз , і якщо можна, то яким чином виконувати цю процедуру. Саме таке питання цікавить початківців водіїв при спробах усунення проблем зі зменшенням рівня охолоджуючої рідини (ОЖ).

Відразу відповімо на нього – так, доливати антифриз можна, проте з деякими застереженнями щодо типу антифризу і послідовність виконання самої процедури.

Далі ми з вами поговоримо про ці нюанси, і про те, як вибрати відповідну ОЖ, як правильно її доливати, а також розберемо процес доливання на прикладі популярного в нашій країні автомобіля Хендай Соляріс.

Дізнайтеся як:

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

функції антифризу

Перед тим як ми перейдемо безпосередньо до опису процедури заміни охолоджуючої рідини, хотілося б зупинитися на функціях, які вона виконує. Це необхідно для того, щоб в подальшому було зрозуміло призначення виконуваних автовласником операцій, а також факторів, яких потрібно побоюватися.

Отже, перша і основна задача антифризу – охолодження силового агрегату машини . Однак крім цього, охолоджуюча рідина знижує навантаження на окремі деталі двигуна, а також запобігає появі на їх поверхнях корозії. Це забезпечується наявністю в рідині спеціальних присадок і добавок.

У зв’язку з постійною циркуляцією в системі, антифриз поступово втрачає свої властивості. Точніше, їх втрачають входять до його складу присадки, а зі складу рідини випаровується вода. Сам склад стає темніше, і втрачає свої теплопоглинальні властивості.

Вибір антифризу для заміни

Перед тим як долити антифриз , необхідно визначитися з його типом. Пам’ятайте, що в ідеалі завжди необхідно використовувати лише ту рідину, що охолоджує, яка рекомендується виробником вашого автомобіля .

Детальну інформацію ви дізнаєтеся в мануалі або довідковій літературі. У більшості випадків допускається використання охолоджуючих рідин різних класів і марок. А при доливці використовувати лише той який був залитий раніше.

Недотримання такого правила може обернутися несправністю системи охолодження.

Доливати і змішувати потрібно лише антифризи, що відносяться до одного класу. Вони відрізняються маркуванням на упаковці, а не кольором, як думають багато!

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

класи антифризів

Що стосується автомобіля «Хендай Соляріс», то для нього можна використовувати такі типи антифризів:

  • G-11. Такі склади належать до гібридної групи – hybrid, hybrid coolants, HOAT (Hybrid Organic Acid Technology);
  • G-12 та G-12 +. Вони відносяться до карбоксилатного складам – ​​Carboxylate coolants, OAT (Organic Acid Technology);
  • G-12 ++ і G-13. Це найбільш сучасні і технологічні рідини, які відносяться до антифризу типу Lobrid ( «Лобрід»).

Якщо необхідно долити більше 30% від загального обсягу, то краще не доливати антифриз, а повністю залити нову рідину.

Відповідно, змішувати можна лише гібридні з гібридними, карбоксилатні з карбоксилатного, а лобрідовие з лобрідовимі. Змішування антіфрізовов різних класів категорично заборонено .

Єдиним винятком є ​​антифризи класу G12 +, які можна додавати до рідинами G11 і G12.

Зверніть увагу

Також не можна доливати вітчизняний «Тосол» в антифриз , оскільки їхні хімічні склади дуже різняться.

Пам’ятайте, що антифриз продається в магазинах у двох складах – повністю готовим до заливання в охолоджуючу систему і як концентрату.

Звертайте на це увагу, так як чистий концентрат можна доливати до наявної в системі автомобіля охолоджуючої рідини . Навіть, якщо вони відносяться до одного класу.

Тому в разі, якщо ви купили концентрований антифриз – розбавте його відповідно до наявної на упаковці інструкції. Вибір складу розчину зазвичай продиктований температурою замерзання.

Безпосередньо для «Хендай Соляріс» виробник рекомендує застосовувати охолоджуючу рідину (антифриз) на основі етиленгліколю для алюмінієвих радіаторів.

З приводу питання про можливість доливання води в антифриз існує багато суперечок і думок. Візьмемо на себе сміливість стверджувати, що доливати воду в охолоджуючу рідину можна, проте є пара важливих моментів.

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

Температура кристалізації антифризу

По-перше, вода повинна бути дистильованої або хоча б добре очищена за допомогою фільтрів. Це необхідно для того щоб наявні в рідині елементи не засмітили охолоджуючу систему двигуна і не вступили в хімічну реакцію з наявними в антифризі добавками і присадками.

По-друге, води можна доливати зовсім небагато – 100 … 200 мл .

В іншому випадку вона дуже розбавить «охлаждайку», і остання втратить свої експлуатаційні властивості (критично в зимовий період).

Тому використовувати воду як рідину для доливання можна лише в крайніх випадках, коли рівень в системі впав до критичного рівня, а аналогічного антифризу у вас під рукою немає.

Тепер розглянемо більш детально аргументи, що говорять про те, що воду таки можна змішувати з антифризом:

  1. Вода, яку долили в антифриз, не погіршить його експлуатаційних якостей. На відміну від охолоджуючих рідин, що відносяться до інших, перелічених вище, класам. Таке твердження можна зробити на підставі того, властивості антифризу багато в чому залежать від об’ємних співвідношень входять до його складу присадок. Якщо їх порушити (що і трапляється при змішуванні «охлаждаек» різних типів), то згадані властивості зводяться на «ні». Вода ж пропорційно зменшує їх об’ємне кількість, тобто, їх співвідношення залишається незмінним.
  2. Всупереч поширеній думці, додавання води в антифриз знизить температуру замерзання охолоджувальної рідини. Це твердження можна зробити на підставі того, що зменшення обсягу охолоджуючої рідини в системі відбувається, головним чином, як раз за рахунок випаровування води. Цей процес відбувається при відкриванні запобіжного клапана на розширювальному бачку. В першу чергу випаровується вода, і лише потім етиленгліколь. Відповідно, якщо долити воду, то і температура замерзання відновиться.

Пам’ятайте, що доливати можна лише 100 … 200 мл води, адже лише така кількість не підвищить температуру замерзання, так як вона буде знижено за рахунок підвищення тиску в системі.

Доцільність додавання води також пов’язана з тим фактом, що більшість антифризів самі приблизно на 70% складаються з води. Саме цим багато в чому обумовлено випаровування рідини в літній період. Але пам’ятайте, що взимку дуже сильно розводити антифриз все ж не рекомендується.

Коли доливати антифриз

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

Перевірка рівня охолоджуючої рідини

Наступний цікавий питання – як часто доливати антифриз, і в яких випадках слід виконувати цю процедуру. Розглянемо цю інформацію докладніше. Існує кілька причин, за якими необхідно виконувати доливання. Зокрема:

  • Видиме зниження рівня антифризу в системі . Це явище може статися в будь-який момент внаслідок виникнення витоку на корпусі розширювального бачка, радіатора, патрубків, з’єднань і так далі. На розширювальному бачку автомобіля «Хендай Соляріс» є дві мітки – L і F (відповідно, LOW і FULL, низький і високий рівень). Якщо рівень впав нижче позначки L, то необхідно виконати доливання антифризу. На інших машинах замість згаданих відміток можуть бути інші позначки, але суть їх буде аналогічная.В випадку, якщо ви недавно доливали охолоджуючу рідину, але її рівень знову став низьким, слід шукати місце витоку в системі.
  • Термін експлуатації антифризу підійшов до кінця . Це можна виявити за різними ознаками. Якщо говорити про автомобілі Hyundai Solaris, то в його системі охолодження рідину потрібно міняти відповідно до терміну експлуатації використовуваних «охлаждаек». Так, антифризи класу G-11 мають термін експлуатації – 2 … 3 роки, класу G12 – до 5 років, G12 + – більше 5 років. Однак процедуру можна виконувати і частіше, якщо антифриз не справляється зі своїми завданнями, зокрема, спостерігається регулярний перегрів двигуна, а сама рідина почорніла і загусла. Така ситуація можлива в разі, якщо ви купили неякісну рідина або просто подделку.Некоторие автомобілі мають спеціальний значок на приладовій панелі, що сигналізує про низький рівень антифризу.
  • Періодично спрацювання запобіжно-спусковий клапан на розширювальному бачку . Це говорить про те, що антифриз вже не працює належним чином, і не поглинає необхідну кількість теплової енергії.

Перевірку рівня охолоджуючої рідини завжди виконують, коли машина встановлена ​​на горизонтальну поверхню.

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

Індикатор низького рівня ОЖ

Пам’ятайте, що при недостатній кількості охолоджувальної рідини, на неї накладається додаткове навантаження, з якою вона, по-перше, не завжди в змозі впоратися, а по-друге, властивості антифризу в такому випадку втрачаються набагато швидше.

Крім того, в такій ситуації охолоджуюча рідина може не повною мірою справлятися з покладеними на неї завданнями, а відповідно, двигун буде перегріватися (при цьому може збільшитися витрата масла і з’явитися інші неприємні наслідки).

На цьому теоретична частина матеріалу закінчена, і ми переходимо до практики, тобто, безпосередньо до доливці.

Як правильно доливати антифриз

Процедуру ми розглянемо на прикладі згаданого автомобіля Hyundai Solaris. Однак більшість перерахованих дій і міркувань будуть справедливі для більшості інших машин. Відмінності стосуються лише розташування окремих вузлів і механізмів (зокрема, розширювального бачка).

Пам’ятайте, що доливати антифриз необхідно тільки на холодну, тобто, з остиглим двигуном і системою охолодження. В іншому випадку ви ризикуєте отримати опік!

Отже, у «Хендай Соляріс» розширювальний бачок охолоджуючої системи знаходиться в правій частині моторного відсіку, безпосередньо на кожусі вентилятора системи. Сама процедура виконується за наступним алгоритмом:

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

Розташування розширювального бачка ОЖ у Хендай Соляріс

  1. Бажано встановити машину на схилі, щоб її передня частина була вище. Це робиться для того, щоб повітря з системи виходив без перешкод. Однак, якщо ви плануєте долити невелику кількість рідини, то цією рекомендацією можна знехтувати.
  2. Необхідно взяти ганчір’я, і ​​накривши нею кришку розширювального бака, обережно відкрутити її. Це необхідно для того, щоб уберегти одяг і шкірні покриви від можливих бризок в разі, якщо в системі присутня надлишковий тиск.
  3. Виконати безпосереднє доливання охолоджуючої рідини. Пам’ятайте, що доливати необхідно тонким струменем з тим, щоб паралельно з системи виходив знаходиться там повітря, і не утворювалася повітряна пробка. Тобто, таким чином, щоб при доливанні не утворювалися бульбашки повітря на поверхні рідини. В іншому випадку вам потрібно буде «виганяти» пробку, що пов’язано з додатковими проблемами.
  4. Рідина долити до рівня приблизно на ⅔ обсягу бачка , ближче до максимальної позначки. Після цього запустити двигун і дати йому попрацювати 3 … 5 хвилин. За цей час антифриз пошириться по системі і його рівень в бачку може впасти.
  5. Якщо це сталося, то процедуру доливання необхідно повторити, після чого знову запустити двигун. Так потрібно робити до тих пір, поки після чергового запуску двигуна рівень рідини залишиться на колишньому рівні (в більшості випадків, якщо доливати потрібно невелика кількість рідини, вистачить одного такого циклу).
  6. Після виконання процедури за допомогою дрантя позбудьтеся від можливих бризок антифризу на поверхні бачка або інших елементів в моторному відсіку, і закрутіть кришку бачка.

Рекомендуємо вам не викидати каністру з антифризом . У разі, якщо там ще залишилася рідина, ви надалі можете в черговий раз долити її. А в разі, якщо каністра залишилася порожньою, – у вас завжди під рукою буде інформація про те, яка марка охолоджуючої рідини була використана. Відповідно, в подальшому ви зможете купити новий аналогічний склад.

промивання системи

Необхідність в промиванні системи охолодження автомобіля може виникнути в таких випадках:

  • Використовуваний антифриз дуже почорнів і / або загус. При цьому його потрібно замінити повністю, незважаючи на вказаний термін його експлуатації. Цей факт може бути викликаний двома основними причинами – або ви забули поміняти рідину за регламентом, або купили підробку.
  • Якщо необхідно долити більше 30% антифризу до існуючого обсягу. При цьому наявну «охлаждайку» потрібно злити, і за допомогою дистильованої або звичайної води промити систему. Також для цього можна використовувати інші, більш ефективні засоби.

підсумки

Доливання охолоджуючої рідини – нескладна процедура, і з нею може впоратися навіть недосвідчений автовласник.

Головне при цьому дотримуватися техніки безпеки (виконувати процедуру при холодному двигуні і системі охолодження), а також правильно підібрати антифриз, який ви плануєте долити. Намагайтеся робити так, щоб в процесі доливання не утворилася повітряна пробка.

Під час експлуатації автомобіля регулярно стежте за рівнем охолоджуючої рідини, і при необхідності не забувайте додавати її або міняти повністю.

Чи не знайшли відповідь на своє питання?

Запитуйте в коментарях. Відповімо обов’язково!

Як правильно заливати антифриз в систему охолодження

Для чого потрібна охолоджуюча рідина, запитають недосвідчені водії? А ось для чого: антифриз необхідний для охолодження мотора, а в цілому вся система охолодження здійснює подачу і циркуляцію охолоджувальної речовини в моторі машини.

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

Для того щоб система охолодження автомобільного двигуна працювала нормально, кожен автомобіліст повинен знати, як правильно і коректно доливати і заливати антифриз. Ось ця тема і буде всебічно висвітлена в даній статті.

Як залежить робота двигуна від антифризу

Отже, ми знаємо, що без належного функціонування СОД двигун може перегрітися, крім цього при неякісної охлаждёнке можуть виникати процеси корозії. Антифриз або тосол рекомендується замінювати через кожні 40 тисяч км пробігу, але на думку фахівців, таку заміну необхідно здійснювати щорічно

Антифриз високої якості дозволяє уникнути корозійних процесів, він м’якший за своєю структурою і має безліч присадок, його характеристики помітно відрізняються від дешевої рідини за цілою низкою показників.

Про тосоле або антифризі має безліч інформації і про те, як діють вони в системі двигуна теж. Однак не багато хто розуміє, як здійснюється їх правильна долівка або заливка, але ж від цього залежить стан двигуна і в цілому всієї експлуатації вашого автомобіля.

Що необхідно знати при доливці антифризу

Слід нагадати про такий важливий правилі: не можна змішувати холодоагенти з різними характеристиками.

При змішуванні такого коктейлю, як правило, випадає осад, що не випаруватися в повітрі і не зникне, а планомірно буде осідати на тонких трубках радіатора і інші деталі СОД і коксованого в ніжних деталях і механізмах системи.

Саме тому виробниками рекомендується застосування тих антифризів, які підходять вашому автомобілю, і тих, які схвалені і спочатку наповнюють систему охолодження авто.

Багато автолюбителів задаються питанням, чи можна додавати в тосол воду? Питання досить цікавий, в невеликих кількостях і дотримуючись правильність пропорцій такий спосіб можливий, але за умови, що це буде дистильована вода, а не водопровідна з різними домішками у вигляді хлору, натрію, калію та інших хімічних елементів.

Не варто орієнтуватися на колір охолоджуючої рідина, він тільки заплутає вас остаточно. Від кольору антифризу не залежить його якість і склад.

Часом, однакові по відтінку рідини, можуть зовсім відрізнятися хімічним складом, і навпаки, різнокольорові антифризи будуть сумісні і структурою, і присадками, і основою.

Тому при покупці варто звертати увагу не на колір ОЖ, а на її склад і основні характеристики.

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

Як заливати антифриз в СОД

Сучасні автомобілі вимагають уважного до себе ставлення не тільки тому, що стоять досить дорого, але і тому, що оснащені складними новаторськими механізмами і системами. Сьогодні для заливки в двигун в основному використовується антифриз, саме його ми і візьмемо в якості прикладу при розборі даного питання.

Важливо! Основною помилкою автолюбителів є налив антифризу в розтруб радіатора. Спеціальний отвір є лише у тих моделей, які розбираються.

А ось спочатку цілісна система радіатора не призначена для вливання в неї охлаждёнкі. Вливати рідину необхідно через розширений бачок, який дозволяє їй рівномірно розподілятися по всіх вузлах системи охолодження.

важливо

При повній заміні ОЖ на нову, необхідно все розбірні частини звільнити від колишнього антифризу видаливши з них залишки рідини, а її залишки повинні стекти через додаткову пробку, яка знаходиться на днище радіатора.

Звичайно, у кожного готельного автомобіля існує власна модифікація охолоджуючої системи, тому в допомогу власнику повинна бути інструкція з експлуатації. Наприклад, у англійських марок існують нестандартні сливи і спеціальні отвори для затоки рідини. В цілому, процедура по затоці антифризу не складна, і кожен власник автомобіля може здійснити її самостійно.

Поетапна інструкція по заміні охолоджуючої рідини

Купівля антифризу

Для початку слід придбати відповідний по всіх параметрах антифриз. В якості підказки можна використовувати інструкцію по експлуатації автомобіля, в якій обов’язково написані відповідні рекомендації.

заводимо машину

Далі заводимо мотор машини і даємо попрацювати йому приблизно 10 міну, далі включаємо грубку на максимум і потім глушимо двигун.

Зливаємо старий антифриз

Наступним дією буде зливання старого антифризу з усіх частин охолоджуючої системи. Тут важливим моментом є правильна постановка автомобіля – передня частина повинна бути трохи нижче задньої. Це дозволить рідини активно стекти зі всіх деталей.

Далі слухаємо пробку розширювального бачка для видалення надлишків тиску. ОЖ досить швидко остигає, тому у вас не буде ризику обпектися, проте слід бути обережними при відкритті пробки. Потім відкривається вихід для зливу в радіаторі, звичайно, в спеціально поставлені під нього ємності, які згодом повинні бути утилізовані.

промиваємо систему

Після повного позбавлення від старої ОЖ, проводиться повна промивка системи. Такий захід проводиться в ом випадку, якщо ви переходите на використання нових марок антифризу або, коли система охолодження вимагає термінової профілактики, як вона не здійснювалася довгий час. За допомогою дистильованої води змивається корозійний наліт і прибираються сліди накипу.

Особливо важкі забруднення виводяться за допомогою спеціальної промивання. Вода дозволяє за 10 хвилин промивання позбутися від бруду на вузлах системи, якщо цього недостатньо, можна повторити процедуру кілька разів. Заодно перевіряються деталі на предмет зносу. Якщо вони вимагають заміни, це самий підходящий момент для перевірки прокладок, патрубків, штуцерів.

Заливаємо новий антифриз

Після остаточного очищення всіх деталей системи, в горловину радіатора або розширювальний бак заливається нова робоча рідина.

Тут потрібна увага, особливо тим автомобілістам, які здійснюють подібну дію вперше: важливо не переплутати отвори і замість розширювального бачка НЕ ​​вилити антифриз в омивательной бачок, вони знаходяться поруч і схожі зовнішнім виглядом.

Не потрібно поспішати, але і зупинки робити не сит, так як при попаданні повітря в систему буде потрібно довга прокачування движка.

Зверніть увагу! Рівень рідини має величезне значення. У радіаторі це відмітка внизу, вона показує максимальне значення (ризики). У зливному бачку це максимальна позначка, там відбувається розбіжність рідини в різні куточки системи і тому об’ємні показники зменшаться.

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

Стравіваем зайве повітря

Після закачування антифризу слід прибрати повітря з охолоджувальної системи. Стравити повітря можна за допомогою гвинта, що знаходиться в блоці циліндрів двигуна. При появі перших крапель антифризу можна побут впевненими, що все повітря стравлен. Кран знову загортається до упору.

заводимо машину

Віслюку закінчення всіх маніпуляцій потрібно завести двигун і залишити його в робочому стані, при цьому через кожні п’ять хвилин необхідно робити підгазування з поверненням в колишнє стані.

Потім мотор глушиться і відбувається перевірка рівня антифризу в бачку. Якщо є необхідність, рідина потрібно долити до нормального рівня. Рекомендується робити щоденну перевірку рівня після повної заміни рідини.

В цей час можливе виявлення прихованих неполадок в системі, про які раніше не було відомо.

Здавалося б, процес досить складний, але насправді цілком доступний для будь-якого автовласника. Варто зробити подібні маніпуляції один раз, як вся послідовність дій буде зрозуміла.

У перший раз краще скористатися допомогою досвідчених водіїв.

Але якщо ви боїтеся виконати заміну антифризу самостійно, в будь-якому автосервісі вам нададуть цю послугу фахівці за певну суму грошей.

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

Як долити антифриз самостійно

Доливати охолоджуючу рідину в двигун автомобіля необхідно тільки через відповідний отвір, розташоване на розширювальному бачку. Що саме потрібно зробити:

Знімаємо кришку і перевіряємо наявність рідини. Якщо рівень знаходиться на мінімальній позначці – це привід насторожитися. При максимальному рівні теж є побоювання в збої системи. Оптимальним варіантом є «золота середина».

Зазвичай долівка антифризу відбувається частіше взимку, так як рідина втрачається при охолодженні і нагріванні двигуна під час простоїв машини і холостих обертів.

Порада

Не варто засмучуватися, що антифриз убуває – це нормальний процес в зимовий період. А ось якщо рідина убуває дуже швидко, тоді варто задуматися над перевіркою системи або заміною холодоагенту на більш стійкий.

Необхідно вибрати антифриз з іншою формулою, здатної стійко витримувати замерзання і розширення.

висновок

  • Якщо діяти відповідно до інструкції, то заміна антифризу або його долівка не викличе труднощів навіть у самого недосвідченого водія. Але це не означає, що даний процес вимагає виключно самостійного підходу. Автомайстерні надають подібну послугу і тому при будь-яких сумнівах можна скористатися послугами фахівців.
  • Не можна змішувати антифризи різних марок, не варто орієнтуватися на їх колір. Підбір охолоджуючої рідини необхідно робити виключно відповідно до маркою, рекомендованої для автомобіля.

Як заливається антифриз

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

Як правильно залити антифриз, знає кожен механік. Але, автолюбитель також повинен знати технічні характеристики свого транспортного засобу, щоб запобігти небажаній поломку.

Як часто потрібно міняти ОЖ

Фахівці рекомендують замінювати охолоджувач приблизно кожні два роки. Але, це середній показник, так як кожен виробник встановлює свої терміни заміни.

Багато відомих компаній пропонують міняти рідину тільки раз на чотири роки .

Наприклад, марки машин від GM, Volkswagen, також багато японських і французькі виробники стверджують, що їх транспортні засоби не будуть вимагати заміни ОЖ протягом усього часу експлуатації.

Від чого залежить тривалість дії охолоджувача

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

Що робити при необхідності замінити антифриз

Ідеальним варіантом для машини стане заводська охолоджуюча рідина, з якої вона була куплена.

Для правильного затоки охолоджувача, потрібно просто керуватися інструкцією з сервісної книжки авто, де виробник обов’язково вказує, який використовувався антифриз.

Якщо власник машини такою інформацією не володіє, рекомендується заливати антифриз маркування G12, який вважається універсальним для всіх двигунів. Крім вибору необхідної ОЖ, необхідно знати, як правильно залити антифриз в систему охолодження.

заміна антифризу

Замінити охолоджуючу рідину можна без сторонньої допомоги, необхідно тільки врахувати деякі особливості процедури, для того, щоб не зіпсувати радіатор і двигун. Варто відзначити, що заміна повинна відбуватися тільки при холодному двигуні .

Попередні дії перед заливкою антифризу:

  • під капотом знімається кришка радіатора або бачка;
  • відкручується зливна пробка, залишки антифризу зливаються в підставлену відро;
  • обов’язково потрібно оглянути всі шланги системи. В такому випадку або тріщин змінити їх;
  • перед тим як заливати новий антифриз в систему охолодження, необхідно її промити, очистити від іржі або відкладень. Варто відзначити, що проста вода з таким завданням не впорається, тому радиться використовувати спеціальні речовини.

Очищення розширювального бачка або радіатора

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

Поради по заливці

  • Для зручності можна поставити лійку в розширювальний бачок або радіатор.
  • Потрібно гранично правильно заливати охолоджуючу рідину для попередження виникнення в бачку повітряної пробки, що може негативно вплинути на якість роботи. Заливку радять проводити повільно і з перервами, щоб речовина рівномірно розподілилося.
  • Розширювальний бачок має спеціальні позначки мінімального затоки і максимального, спочатку рекомендується заповнити його до того, як рідина дійде першої позначки.
  • Щільно закрити кришку горловини заливної системи.
  • На кілька хвилин завести двигун, при цьому контролювати рух охолоджувача в бачку.
  • У систему охолодження антифриз доливають до мінімальної позначки.
  • Знову завести мотор і прогріти його до робочої температури, при цьому автолюбитель повинен чітко проконтролювати, як спрацював вентилятор, і перевірити рівень ОЖ.
  • Через кілька днів експлуатації автомобіля долити антифриз в разі потреби до потрібного рівня.

Запобіжні заходи

Дотримуючись обережності і слідуючи інструкціям, змінити ОЖ можна самостійно. Якщо двигун не охолов, повністю не можна відкривати кришку заливної горловини, адже залишковий тиск викине рідина температурою до ста градусів, що може призвести до опіків різного ступеня тяжкості.

Після заливки може пройти якийсь час, антифриз може поміняти свій колір, цього не варто побоюватися. 

За колір відповідає барвник, який не впливає на якість і роботу автомобіля. А якщо під час перевірки водій знаходить в ній сліди корозії, то тут необхідно терміново звернутися в сервіс.

Таким чином, кожному зрозуміло, що заміна ОЖ не вимагає особливих знань або умінь , досить керуватися технічними характеристиками сервісної книжки машини, бути уважним і акуратним.

Самостійно змінивши охолоджувач, автолюбитель навчиться ретельніше стежити за її роботою, розуміти, коли необхідно повторити процедуру. Довговічність автомобіля залежить від турботи про неї власника, кожна дрібниця має значення.

Приємною і безпечної поїздки!

Несправності системи охолодження. Антифриз. – DRIVE2

Основні несправності системи охолодження

Зовнішніми ознаками несправностей системи охолодження є перегрів або переохолодження двигуна.

Перегрів двигуна можливий в результаті наступних причин: недостатня кількість ОЖ, слабкий натяг або обрив ременя насоса ОЖ, невключення муфти або електродвигуна вентилятора, заїдання термостата в закритому положенні, відкладення великої кількості накипу, сильне забруднення зовнішньої поверхні радіатора, несправність випускного (парового) клапана пробки радіатора або розширювального бачка, несправність насоса ОЖ.

Заїдання термостата в закритому положенні припиняє циркуляцію рідини через радіатор. В цьому випадку двигун перегрівається, а радіатор залишається холодним. Недостатня кількість ОЖ можливо в разі її витоку або википання.

Якщо рівень ОЖ знизився в результаті википання – слід долити дистильованої води, якщо рідина витекла – доливається антифриз. Відкривати пробку радіатора або розширювального бачка можна тільки коли ОЖ досить охолоне (10-15 хвилин після зупинки двигуна).

В іншому випадку знаходиться під тиском ОЖ може виплеснутися і заподіяти опіки. Витікання рідини відбувається через нещільність в з’єднаннях патрубків, тріщин в радіаторі, розширювальному бачку і сорочці охолодження, при пошкодженні сальника насоса ОЖ, пробки радіатора або пошкодженні прокладки головки блоку циліндрів.

Зверніть увагу

При експлуатації автомобіля необхідно стежити не тільки за рівнем, а й за станом антифризу. Якщо його колір стає рудо-бурим, значить, деталі системи вже коррозируют. Такий антифриз підлягає негайній заміні.

Переохолодження двигуна може відбуватися через заїдання термостата у відкритому положенні, а також при відсутності утеплювальних чохлів в зимовий час. Якщо закрита система охолодження негерметична, то підвищений тиск в ній не створюється і двигун не прогрівається до робочої температури.

А раз двигун не прогрівається, ЕБУ постійно збагачує суміш. Таким чином, негерметична система охолодження збільшує витрату палива.

Систематична робота двигуна на збагаченій суміші призводить до розрідження масла, збільшення нагарообразования, швидкого виходу з ладу каталітичного нейтралізатора.

Антифриз.

Якщо у вас в дорозі виникла несправність, в результаті якої рівень охолоджувальної рідини впав нижче допустимого, не турбуйтеся. Долити можна будь антифриз або воду. Система охолодження від цього гірше працювати не стане. До речі, не всі сучасні автолюбителі знають, що воду потрібно заливати м’яку – вона не утворює накипу.

Найм’якша вода дістається нам з неба у вигляді дощу або снігу. А грунтові води з джерел, колодязів і артезіанських свердловин категорично не рекомендуються для доливання в систему охолодження – вони утворюють дуже багато накипу. Пом’якшити воду можна кип’ятінням протягом 20-30 хвилин з подальшим відстоюванням і фільтруванням.

Жорсткість води в побутових умовах легко оцінити по піноутворення при намилюванні рук милом: в м’якій воді піна стійка, а в жорсткій піна швидко гасне, і на руках залишається сальний осад.

Як тільки екстрена ситуація, яка змусила вас долити «не ту» рідина, мине, «коктейль» потрібно злити, систему охолодження промити і залити «правильний» антифриз.

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

Вибір починаємо з бренду – відомий вас не підведе. Далі знаходимо позначення класу антифризу. Ось тут найчастіше виникають труднощі. Спробуємо прояснити ситуацію. Основою будь-якого антифризу є водний розчин етиленгліколю, яка не розширюється при замерзанні і не утворює твердої суцільний маси.

Але етиленгліколь корозійно агресивний до металів. Для захисту деталей системи охолодження від корозії застосовується три види присадок: на основі силікатів, на основі солей органічних кислот і змішані (гібридні) добавки до антифризу. Перший рецепт – найдавніший.

Яскравий приклад – наш «Тосол», який лукава реклама іноді позиціонує як антифриз, що ідеально підходить для вітчизняних автомобілів. Випадання силікатів в осад призводить до закупорювання тонких трубок радіатора. Тому цей варіант покупки навіть не розглядаємо.

В англомовному варіанті такі антифризи називаються: Conventional coolants, IAT (Inorganic Acid Technology) або Тraditional coolants.

Гібридні антифризи включають солі карбонових кислот і невелика кількість силікатів або фосфатів. І хоча цей рецепт теж своє відживає, але протягом трьох років експлуатації забезпечує досить пристойну захист від корозії. Маркуються вони: Нybrid coolants, HOAT (Hybrid Organic Acid Technology) або TL 774-C (G-11).

важливо

Більш сучасні – карбоксилатні антифризи. У їх складі відсутні неорганічні присадки. Термін їх служби – не менше 5 років. Позначаються написами або символами: Carboxilate coolants, OAT (Organic Acid Technology, TL 774-F (G12 +).

У 2008 році з’явився ще один вид антифризу, який в англійському варіанті позначають Lobrid coolants, SOAT coolants або TL 774-G (G 12 ++). За складом вони аналогічні карбоксилатного, але в них присутня невелика кількість силікатів. Вважається, що такий антифриз можна безболісно змішувати з будь-яким іншим класом охолоджуючих рідин.

Деякі виробники вказують на етикетці склад присадок, що також дозволяє ідентифікувати тип антифризу. Відсутність амінів, боратів, нітритів, силікатів і фосфатів говорить про те, що антифриз – Карбоксилатний. Гібридні також не повинні містити нічого з цього списку, крім силікатів, але їх кількість не повинна перевищувати 500 мг / л.

Доброю ознакою, що підтверджує безперечне якість антифризу, є напис про схвалення автовиробників з номерами допусків. Такі допуску видаються тільки після тривалих випробувань рідини на автомобілях зазначеної марки. Правдивість написи на етикетці можна легко перевірити, зайшовши на офіційний сайт автовиробника.

А вот заявления типа «Соответствует спецификациям…» или «Отвечает требованиям…» — не более, чем обещания изготовителя антифриза, но не гарантия качества. Особенно это касается маркировок G11, G12+, G12++. Она введена концерном WV только для одобренных им жидкостей.

Но так как у нас такие обозначения получили большое распространение, то некоторые производители указывают их на этикетках, не имея на это полного права. То есть, антифриз может оказаться и хорошим, а может и не очень – рулетка.

Больше доверия в таких случаях заслуживают известные марки, о чем уже упоминалось выше.

Надпись «Совместим со всеми…» лишь подтверждает то, о чем говорилось в начале статьи. Если по каким-то параметрам антифриз не подходит вашему двигателю, то его можно безболезненно использовать только для доливки.

Антифриз може продаватися у вигляді концентрату або вже готовим для заливки. Що вибрати – залежить від клімату тієї місцевості, де ви проживаєте, і вашого бажання возитися з машиною. Наприклад, якщо зими теплі, до чого заливати 40 – градусний склад? Краще купити концентрат і розбавити його дистильованою водою до потрібної консистенції (пропорції для різних температур вказані на етикетці).

Порада

І останнє – колір антифризу. Це властивість не грає абсолютно ніякої ролі. Сама по собі рідина безбарвна і виробник при бажанні може розфарбувати її в усі кольори веселки. А стійке оману, що G11, G12 + або G12 ++ можна ідентифікувати по одному лише кольором, виходить від непрофесійних реалізаторів.

Спасибі, що прочитали статтю до концаУдачі на дорогах

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам'ятовуй і вчися

Як заливати антифриз?

Антифриз – спеціальна рідина призначена для системи охолодження автомобіля. Особливість даної речовини полягає в тому, що воно не замерзає навіть при низьких температурах.

А можливий такий ефект завдяки спеціальному складу рідини – етиленгліколь і воді, які в сукупності утворюють двоатомний спирт.

У складі антифризу також є і так звані інгібітори – речовини уповільнюють процес корозії.

Для безперебійної експлуатації автомобіля вкрай важливо і своєчасно провести заміну антифризу. Як злити антифриз з автомобіля ми вже розповідали, але а як в систему охолодження заливати новий антифриз ми детально розповімо в даній статті.

Терміни заміни антифризу

Точний термін служби витратних матеріалів не можна назвати просто так – тут все залежить від виробника холодоагенту, складу охолоджувальної рідини і присадок, доданих до неї. На сьогоднішній день на вітчизняному ринку можна знайти охолоджуючі рідини виготовлені на основі силікату або карбоксилату.

Наприклад, охолоджуюча рідина зарубіжного виробництва, які містять силікат, необхідно замінювати не рідше ніж через 3 роки, або ж один раз в 100 – 150 тис. Км. пробігу. Антифризи на основі карбоксилату в ідеальних умовах функціонування двигуна і охолоджувальної системи можуть працювати не менше п’яти років або 250 тис. Км пробігу.

Плюс до цього також рекомендується прочитати і рекомендації від виробника до конкретної марки автомобіля.

Як заливати антифриз в систему охолодження?

Новий антифриз рекомендується заливати тільки в чисту охолоджуючу систему. Однак перед цим важливо розуміти, що саме ви збираєтеся заливати. Адже такий заплутаною класифікації, як у охолоджуючих рідин, немає більше ніде.

Щоб уникнути утворення повітряних пробок в системі, ставимо автомобіль в строго горизонтальне положення.

Далі діємо в такому порядку:

1) . Від’єднуємо самий верхній патрубок, що подає антифриз в двигун (як правило, він розташований в районі впускного колектора).

2) . Новий антифриз заливаємо через горловину розширювального бачка, що зручніше за все робити з застосуванням воронки.

3) . Заливаємо до тих пір, поки він не почне витікати з отсоединенного патрубка, після чого патрубок ставимо на місце і затискаємо його в місці з’єднання хомутом.

4) . Оптимальний рівень, який необхідно залити – між відмітками «MIN» і «MAX».

5) . Після заливки щільно закриваємо пробку бачка, заводимо автомобіль і прогріваємо до спрацьовування вентилятора.

6) . Далі чекаємо поки двигун охолоне і перевіряємо рівень охолоджувальної рідини.

7) . При необхідності доливаємо. Ще раз хочу відзначити, останній пункт виконуємо тільки при холодному двигуні.

Як заливати антифриз в систему охолодження (Відео)

Відео №1

Відео №2

Скільки потрібно заливати антифризу?

Кількість антифризу яку необхідно залити в охолоджуючу систему автомобіля, як правило вказується в керівництві по експлуатації до тієї чи іншої моделі. Але в середньому ця цифра складаємо 6-8 літрів.

Орієнтуватися можна за допомогою позначок «MIN» і «MAX» на розширювальному бачку. Тобто як уже було відзначено вище, рівень рідини в бачку повинен знаходитися між цими позначками.

Як правильно доливати антифриз в систему охолодження?

Слід з’ясувати марку, тип рідини і доповнити до необхідного рівня вміст ідентичним складом. Роботу слід виконувати тільки при холодному двигуні.

Попередньо відкриваємо кришку розширювального бачка, що дозволить усунути надлишковий тиск, після чого повністю кришку відкручуємо і доливаємо антифриз (орієнтуємося за відмітками «MIN» і «MAX»).

Не потрібно доливати антифриз під зав’язку, що загрожує вихлюпування надлишків і попаданням їх на робочі частини силового агрегату в прогрітому стані.

Який антифриз можна заливати?

Якими вони бувають? За своїм складом вони поділяються на:

  • Силікатні;
  • карбоксилатні;
  • Гібридні.

Кожен вид має свої особливості і характеристики.

Силікатні . Містять солі неорганічних кислот – основні присадки даного типу охолоджуючої рідини. Негативною характеристикою подібної рідини є утворення нальоту.

Солі з часом утворюють тонку плівку нальоту. Вона осідає і не дає системі повноцінно працювати, що може привести до нагрівання двигуна автомобіля.

Отже і до більшого споживання їм масла, палива.

Карбоксилатні . Містить органічні кислоти. Даний вид антифризу має наступні позначення: G12 або G12 +. Органічні кислоти на відміну від неорганічних не утворюють накипу і нальоту. Відрізняються антикорозійними і антікавітаціонной властивостями.

Гібридні . Містить як органічні, так і неорганічні кислоти. Даний тип має наступне позначення: G11. Комбінує в собі позитивні і негативні властивості двох попередніх видів.

Новинкою серед охолоджуючих засобів є лобрід антифриз – G12 ++ і G13 з вмістом органічних основ і мінеральних добавок. Завдяки унікальному складу ця речовина здатна прослужити до 100 000 км пробігу.

Найпоширеніший і популярний варіант, хоча і не дуже якісний – «Традиційний антифриз». Термін його служби не більше 2 років. Цей тип не витримує високої температури. Він починає кипіти при 105 градусах за Цельсієм. З «Традиційних антифризів» найбільш відомий тосол.

Правила выбора. При выборе охлаждающей жидкости следует руководствоваться качественными особенностями каждого вида. Наличие различных присадок значительно влияет на качество и на срок службы жидкости. На качество и срок службы также влияет наличие различных присадок.

Обратите внимание

Наименьший процент присадок в охлаждающих средствах G11, что влияет на качество продукции. Она не способна защитить от накипи и коррозии. Срок службы этого типа вещества не более 2 лет. В случае больших пробегов  может сократиться и до 6-и месяцев.

Более долгим сроком службы отличаются антифриза охлаждающие жидкости типа G12. Как правило он у них составляет от 4-х до 5-и лет.

Карбоновые охлаждающие жидкости без замены могут прослужить как минимум 5 лет.

При выборе антифриза также рекомендуется придерживаться рекомендаций от производителя.

Особливості та застереження . Іноді виникає необхідність в доливанні охолоджуючої рідини. Для цього слід придбати новий антифриз саме того ж типу, що вже залитий в автомобіль. Слід остерігатися змішування різного типу рідин, навіть якщо вони одного кольору. Вкрай заборонено змішувати антифризи G12 і G11. Вони несумісні.

Рідини G12 + допускають змішування з двома іншими типами.

Чи можна заливати воду в антифриз?

Якщо передати суть рекомендацій заводу-виробника, то категорично забороняється додавати воду в антифриз. Ця заборона обґрунтовується тим, що охолоджуюча рідина збагачена відповідними добавками, сприятливо впливають на систему охолодження. Вони сприяють відмінному змазування і прискореному охолодженню двигуна.

Як дізнатися що залито, тосол або антифриз?

Як правило, автомобілісти знають, що залито в їх охолоджувальні системи. Але це в тому випадку, якщо мова йде про постійне власника авто. Насправді причин, за якими автомобіліст хоче дізнатися, що саме залито в розширювальний бачок його авто, може бути дуже багато.

Як визначити, що залито? Існує міф про те, що смак у антифризу солодкуватий, але це не більше, ніж просто міф. Та й чи потрібно бути обережним при «дегустації» – хімічні речовини, що входять до складу охолоджувальної рідини, надзвичайно отруйні.

Що ж робити автомобілісту, якщо він хоче дізнатися, який холодоагент залитий в охолоджувальну систему його авто?

  • На дотик і запах . Традиційний антифриз не має запаху, а на дотик ця речовина масляниста. Російський «Тосол» на дотик не буде таким же маслянистим.
  • За стійкістю до морозу . Якщо налити невелику кількість ОЖ в пляшку і помістити її в морозильну камеру, то вона не повинна замерзнути. Якщо замерзла, то швидше за все це «Тосол» неякісного виробництва, якщо немає – то це, ймовірно, антифриз високої якості.
  • Сумісність витратного матеріалу з водопровідною водою . Візьміть трохи ОЖ з вашого автомобіля і налийте її в пляшку. У пропорції один до одного налийте в цю пляшку звичайної води з-під крана, почекайте близько години. Якщо ви побачили розшарування речовин, суміш помутніла або наявності осад, то це «Тосол» російського виробництва. При використанні якісного закордонного антифризу цього всього виникнути не повинно.
  • Дізнатися, який холодоагент залитий, можна по щільності . Але для цього вам знадобиться ареометр – спеціальний прилад для перевірки щільності охолоджуючої рідини. Перевірка речовини здійснюється при температурі навколишнього середовища або приміщення більше 20 градусів тепла. Якщо щільність речовини становить від 1.073 до 1.079 г / см3, то перед вами, швидше за все, хороший антифриз.

Правила: куди і як потрібно доливати антифризу в систему охолодження ДВС

Для підтримки температури працюючого двигуна водієві необхідно знати варто про те, як доливати і заливати антифриз в систему охолодження двигуна (СОД) правильно.

СОД призначений для зберігання охолоджуючої рідини (ОЖ) і її прокачування через сорочку охолодження двигуна, великий радіатор і його менший аналог, що використовується для обігріву салону. При недостатньому рівні антифризу або тосола силовий агрегат буде перегріватися, а в СОД будуть утворюватися повітряні пробки.

Залежно від характеристик рідини, вона може використовуватися протягом визначеного виробником часу, а потім повинна бути замінена. Доливку потрібно здійснювати в міру необхідності, регулярно відслідковуючи рівень рідини в системі.

Наличие в ОЖ определенных присадок, о чем нередко говорит цвет состава, препятствует развитию коррозийных процессов и образованию накипи. Важно помнить, что доливать тосол в антифриз и наоборот воспрещается, поскольку это приведет к нежелательным химическим реакциям, появлению осадка и ухудшению характеристик жидкости.

При покупке антифриза нужно учитывать, что некоторые производители подкрашивают свой продукт в маркетинговых целях.

Замена ОЖ

Хладагент необходимо заменять, если он отработал положенный срок, а также в случае, если автомобиль обслуживается после активной эксплуатации в летнее или зимнее время.

Для правильної заливки антифризу в систему охолодження рекомендується спочатку повністю видалити стару рідину, в тому числі і з системи обігріву, виставивши на максимум регулятор грубки. Зробити процес ефективніше допоможе розташування автомобіля на схилі фронтальною частиною кузова вгору. Далі треба відкрити розширювальний бачок і кришку радіатора.

Потім викрутити пробки на блоці циліндрів і радіаторі і злити ОЖ.

Якщо колишня охолоджуюча рідина справно виконувала свою функцію, варто заливати таку ж.

Перед цим бажано промити систему охолодження водою, краще дистильованою, давши мотору прокачати її через все патрубки і радіатори, прогрів його до температури, при досягненні якої клапан пускає рідина по великому колу.

важливо

Якщо ОЖ серйозно забруднилася, наприклад, після використання герметиків, звичайної води або змішування антифризів з кардинально різними складами для промивання потрібно використовувати спеціальне промивальне засіб, після якого система повинна бути очищена дистильованою водою. Після цього можна наповнити систему новим антифризом.

Позбутися від надлишків повітря після заливки ОЖ можна завдяки його стравлювання через патрубок у верхній частині блоку циліндрів. При необхідності розширювальний бачок додатково наповнюється антифризом до нормального рівня.

Як доливати холодоагент

Іноді потрібно просто додати охолоджуючу рідину. При цьому вкрай важливо використовувати ОЖ з таким же складом, бажано того ж виробника. Краще це робити на холодному або трохи остившем двигуні.

Потрібно відкрити кришки системи, а потім наповнити радіатор майже під зав’язку.

Якщо рівень ОЖ був занадто низький, і в системі утворилися повітряні пробки, потрібно дати мотору попрацювати кілька хвилин з відкритими кришками для стравлювання надлишкового тиску.

У літню спеку до антифризу можна додавати дистильовану воду. Змішувати звичайну воду, тосол або антифриз між собою не рекомендується. Якщо цього не вдалося уникнути, доведеться найближчим часом промити систему і залити нову ОЖ.

Контроль рівня антифризу

Для цього вдаються до кількох методів:

  • Спостереження за індикатором на панелі приладів.
  • Спостереження за рівнем ОЖ безпосередньо в розширювальному бачку.

У стандартних умовах експлуатації це потрібно робити раз на місяць і завжди перед тривалим подорожжю. Якщо в дорозі на панелі проборов з’являється сигнал про перегрів, то ця проблема іноді виникає через недостатній рівень антифризу в системі. Взимку про це може говорити повільний прогрів і неякісна робота грубки.

Помітивши нестандартну поведінку силового агрегату, що стосується температурного режиму його роботи, потрібно відвідати СТО для діагностики системи, оскільки робота при перегріванні чревата деформацією багатьох деталей ДВС. Розуміння того, як правильно заливати і доливати антифриз в систему охолодження, допоможе водієві захистити двигун від перегріву.

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам’ятовуй і вчися »

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження? Запам’ятовуй і вчися

Для корректной работы силовой установки автомобиля, важно знать, как правильно доливать и заливать антифриз в систему охлаждения. Этот узел отвечает за хранение, подачу и циркуляцию хладагента в двигателе транспортного средства. Правильное функционирование СОД (системы охлаждения двигателя) предохраняет мотор от перегревания. Рекомендации производителей сводятся к замене антифриза или тосола каждые 40 тысяч километров пробега. Однако многие специалисты советуют производить замену ОЖ (охлаждающей жидкости) каждый год.

Чим вище якість використовуваного антифризу, тим менше ймовірність утворення корозійних процесів в СОД. Варто відзначити, що різниця між тосолом і антифризом, не дозволяє їх змішувати один з одним. Тосол – більш агресивний, але дешевий, а його аналог має пом’якшеній структурою і додаванням різних присадок, від яких залежить колір ОЖ і деякі характеристики.

Як правильно доливати і заливати антифриз в систему охолодження повинен знати кожен водій, який дбає про стан соєю машини. Антифриз слід підбирати відповідно до рекомендацій виробника авто. Не варто орієнтуватися при виборі ОЖ на її колір. В даний час, це більше маркетинговий хід, ніж відмінна характеристика холодоагенту.

Після активації силового агрегату на кілька хвилин, потрібно перевести регулятори опалювального приладу в максимальне положення.

Автомобіль бажано поставити на схилі, передньою частиною вгору, що дозволить максимально звільнити систему від старого антифризу.

Після охолодження двигуна, слід відкрутити кришку розширювального бачка для розрядки тиску і відкрити кран для зливу рідини, що знаходиться в нижній частині радіатора біля масляного фільтра.

При необхідності промивання системи, після зливу ОЖ і закриття кранів, в неї заливається дистильована вода, для прокачування СОД включається мотор на кілька хвилин.

Процедуру повторюють 2-3 рази, до моменту зливання з системи чистої води без домішок. Новий антифриз заповнюється через заправну горловину радіатора і в розширювальний бачок.

Порада

При першій заправці ОЖ можна заливати по максимальну межу рівня. Після пуску холодоагент розійдеться по робочим патрубкам і всій системі.

Потім слід випустити надлишки повітря через краник на блоці циліндрів до появи на ньому конденсату. Кран закручується до упору, включається мотор на кілька хвилин, повторно перевіряється рівень антифризу, при необхідності поповнюється до норми.

Особливості при доливанні ОЖ

Якщо антифриз не потребує повної заміни, проводиться його доливання. Слід з’ясувати марку, тип рідини і доповнити до необхідного рівня вміст ідентичним складом. Маніпуляції виконуються при холодному двигуні, щоб уникнути нещасного випадку.

Через вхідний отвір радіатора додається необхідна кількість холодоагенту. Попередньо необхідно відкрити кришку деталі для усунення надмірного тиску.

У разі наявності повітряних застоїв в системі, потрібно прогріти мотор і дочекатися видалення повітря.

або водою. Це призводить до появи накипу, яка осідає на стінах охолоджуючої системи. Наслідками реакції є зниження теплового обміну і зменшення оборотів деяких моделей двигунів. Також не варто доливати антифриз під саму зав’язку, що загрожує вихлюпування надлишків і попаданням їх на робочі частини силового агрегату в прогрітому стані.

Перевірка рівня антифризу

Кількість ОЖ можна перевірити двома способами:

  • За світловому індикатору на панелі;
  • Візуально під капотом в бачку з холодоагентом.
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…