Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощівЯк правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Останнім часом на прилавках російських магазинів з’являється все більше гелевих автомобільних акумуляторів, ще званих AGM. Вони мають ряд переваг перед моделями АКБ з рідким електролітом, як, втім, і ряд недоліків. І один з таких недоліків полягає в тому, що гелеві акумулятори вимагають коректного проведення процесу зарядки. І потрібно точно знати, як заряджати гелевий акумулятор автомобіля. Про це ми і поговоримо в даній статті, але спочатку невеликий відступ про самих акумуляторних батареях з гелевим наповнювачем.

Що являють собою гелеві акумулятори?

Варто зазначити, що цей тип АКБ не є революційним продуктом, а скоріше еволюційним. З часів появи першого акумулятора пару століть назад фахівці постійно працювали над удосконаленням його конструкції.

Роботи велися, як в напрямку вдосконалення складу пластин (через низьку механічної міцності свинцю), так і з удосконалення хімічного складу електроліту (википання, зміна складу).

В результаті з’явилися акумулятори з гелевим наповнювачем замість рідкого електроліту.

Тут мова йде саме про «гелевих», а не про «гелієвих» АКБ, як їх іноді помилково називають. Це ті ж свинцево-кислотні акумулятори, де електроліт знаходиться в гелеобразном стані. Принцип дії у них такий же, як і у батарей з рідким електролітом.

Зверніть увагу

На сьогоднішній день є дві основні технології виробництва таких акумуляторних батарей.

це:

  • Технологія GEL. Тут застосовується силікагель і мікропористий сепаратор;
  • Технологія AGM. Тут скловолокно використовується для абсорбції електроліту. Воно ж одночасно виступає в ролі сепаратора.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Продукти, зроблені за цими технологіями, застосовуються в автомобільній промисловості, суднобудуванні, різних системах, де потрібне забезпечення безперебійного харчування.

На автомобілях поки ще нечасто можна зустріти АКБ з гелеподібним електролітом, а ось, наприклад, в скутерах та мопедах вони набули широкого поширення.

Для тих, у кого є авто з таким пристроєм, важливо знати, як заряджати гелевий акумулятор автомобіля.

Деякі виробники заявляють про термін служби подібних акумуляторів в 12-14 років і експлуатації їх в будь-якому положенні, хоч «догори ногами». Не всі ці заяви відповідають дійсності. Давайте, подивимося, які насправді плюси таких АКБ.
Повернутися до змісту

Переваги гелевих акумуляторів

Гелевий наповнювач забезпечує при пуску високий струм. Це досягається завдяки тому, що гелевий наповнювач добре облягає свинцеві пластини. Це дуже виручає в холодну пору року;

  • При пошкодженні корпусу батареї не відбувається витоку електроліту. Природно, при невеликому пошкодженні;
  • Свобода в установці подібної акумуляторної батареї. Можна встановлювати на вертикальній і похилій поверхні, завдяки відсутності рідкого електроліту;
  • Високий ступінь безпеки цього типу АКБ;
  • Акумулятор цього типу видає стабільні показники напруги і струму до зниження рівня заряду до 30 відсотків від номіналу;
  • Деякі виробники повідомляють, що їх гелеві акумулятори можуть пройти 600-700 циклів розряд – заряд, не втративши ємності, а дехто каже і про тисячі циклів;
  • Батареї цього типу добре переносять холод і спеку.

Повернутися до змісту

Недоліки гелевих акумуляторів

  • Тривала експлуатація можлива лише при чіткому виконанні правил використання. Особливо це стосується зарядки АКБ.
  • Висока точність напруги під час заряджання. Як наслідок, потрібно спеціальний зарядний пристрій з можливістю регулювання напруги і струму;
  • Висока вартість у порівнянні зі стандартними АКБ з рідким електролітом.

Тепер поговоримо про те, як заряджати гелеві АКБ.
Повернутися до змісту

Як заряджати гелевий акумулятор?

Щоб зарядити гелеві АКБ, пристрої, що використовуються для зарядки свинцево-кислотних акумуляторів з рідким електролітом, не підійдуть. Необхідний пристрій з можливістю регулювання сили струму і напруги. Це дуже важливо, оскільки гелеві акумулятори дуже вимогливі до напруги заряду.

Увага! Якщо перевищити допустиме напруження, то почнеться активне газоутворення і гелевий наповнювач буде відшаровуватися від пластин. В результаті відбудеться спучування і вихід батареї з ладу.

Повернутися до змісту

Важливі параметри і особливості при зарядці гелевого акумулятора

Максимально допустима напруга заряду акумуляторів становить, як правило, 14,3-14,4 вольта. Але перед зарядкою ви повинні уточнити це значення для своєї АКБ. Подивитися його можна на корпусі або в паспорті пристрою. Позначається воно, як cycle use.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

На фото виділено максимально допустима напруга заряду гелевого акумулятора

Так, для моделі на фотографії вище cycle use становить 14,1-14,4 вольта. Є також і інше значення, що позначається як standby use.
Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

На фото виділено напруга, яку потрібно подавати на гелевий акумулятор для підтримки його в робочому стані

Для моделі на фотографії напруга standby use становить 6,75-6,9 вольта. Ця напруга, яку потрібно подавати на АКБ в режимі очікування для підтримки її в робочому стані.

Що стосується струму зарядки, то на корпусі і в документах на акумулятор можна зустріти таке значення – max initial current.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

На фото виділено максимально допустимий струм зарядки

Для зразка на попередньому зображенні величина становить 16,5 А. Не встановлюйте ток вище цього значення, інакше батарея буде виведена з ладу.
І ще один важливий параметр, без якого не обійтися, це ток зарядки акумулятора. Він обчислюється, як ємність АКБ / 10. Дивіться значення ємності в Ah.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

На фото виділена ємність акумулятора

Для моделі вище ємність становить 7 Ah. Відповідно, ток зарядки потрібно встановити 700 ma.

Повернутися до змісту

Порядок зарядки по кроках

Тепер безпосередньо про те, як правильно заряджати гелевий акумулятор. Для цього необхідно виконати наступні дії:

  • Важливо! Якщо ваш гелевий акумулятор обслуговується (а зараз з’явилися і такі), то викрутити пробки з банок перед зарядкою;
  • На відповідному зарядному пристрої виставте напруга cycle use і нульовий струм;
  • Підключити клеми пристрою до АКБ, дотримуючись полярності;
  • Встановити струм зарядки (який ми вирахували вище) і стежити за напругою в процесі зарядки.

У міру того як акумулятор буде заряджатися, напруга буде зростати. Якщо воно буде перевищувати cycle use, то зменшите силу струму, наскільки буде потрібно. В таких умовах повного зарядження акумулятора приблизно за 10-12 годин.

Деякі фахівці рекомендують зменшити струм зарядки в два рази і заряджати акумулятор приблизно добу. Це збільшить термін експлуатації АКБ.

Взагалі, у продажу можна зустріти зарядні пристрої, які здатні самостійно відслідковувати напругу і знижувати силу струму в разі потреби. До того ж моделі, які компенсують значення напруги в залежності від температурного режиму.

Повернутися до змісту

Вимоги до зарядного пристрою для гелевих АКБ

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

На закінчення, давайте перерахуємо основні побажання до зарядного пристрою для гелевого акумулятора.

  • Можливість налаштовувати струм заряду;
  • ЗУ (зарядний пристрій) має призначатися для гелевих АКБ або мати окремий режим для роботи з ними;
  • Пристрій повинен мати функцію температурної компенсації;
  • Повинен бути діапазон робочих температур (зазвичай від +5 до +40);
  • Вкрай бажано ведення процесу заряду за стадіями в автоматичному режимі (3-4 стадії).

Повернутися до змісту

Що в залишку?

Ось, мабуть, і всі моменти із зарядки гелевих акумуляторів. Можна додати, що цей тип акумуляторів має ряд незаперечних переваг, у порівнянні зі звичайними кислотними батареями. Але гелеві батареї вимагають спеціальних зарядних пристроїв і більшої пильності при зарядці.

При неакуратної зарядці можна вивести їх з ладу або значно скоротити термін служби. Тому дотримуйтесь вказаний порядок при заряді гелевого акумулятора і він прослужить вам довго. Якщо у вас є що додати до статті, то будемо раді коментарям нижче.

Голосуйте в опитуванні і оцінюйте матеріал!

Повернутися до змісту

ᐈ Як заряджати AGM акумулятор, щоб відновити і оживити сів agm АКБ?

Ми знаходимося на піку розвитку технологій, але до сих пір ніхто не винайшов надійного автоаккумулятора, який би функціонував в будь-яких умовах. Не має значення, якого типу у нас батарея: AGM, GEL або кальцієвого – всякий акумулятор розряджається і вимагає відновлення, а саме: підзарядки, перевірки, утеплення.

Коли джерело струму не знімати з автомашини – він сідає, а взимку – це ризик заморозити АКБ. Тому розберемося в даній статті: як і чим заряджати agm акумулятор?

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Досить часто в інтернеті пишуть, що обслуговувати agm не треба. Це помилкове твердження. Важливо мати відомості: чи можна відновити agm акумулятор?  Як і інші джерела живлення, він вимагають догляду: правильної зарядки, розгойдування.
Але все починається з цього.

Машина не заводиться, що робити?

Якщо машина не заводиться з-за що сів акумулятор, у нас є кілька варіантів, щоб все полагодити.

  • З накату включити передачу, дозволить завести автомобіль з буксира. Однак, якщо у вашого «залізного коня» авт. трансмісія, такою собі метод не допоможе.
  • За допомогою «проводи-прикурювача» можна запустити силовий агрегат, але це за умови, що недалеко буде «донор електроенергії» з напругою 12 вольт.
  • Ще один спосіб пожвавлення мотора: підзарядка штатного акумулятора , через його підключення до другого джерела. Зарядити не вийде, але оживити сів АКБ не знімаючи з машини – цілком.

Тільки не можна прикурювати agm акумулятор, він не відновлюється як звичайний – необхідно зарядний пристрій.

Як правильно заряджати agm акумулятор?

Власники позашляховиків воліють ставити силові необслуговувані акумулятори, і багато хто думає, що обслуговувати agm акумулятор не потрібно. Але це не так.

Мінімум потрібно знати, чи можна відновити agm акумулятор , оскільки він вимагає догляду: правильної зарядки, розгойдування. Порушивши процедуру – ризикуємо замкнути батарею. Нове джерело живлення коштує недешево, тому вивчаючи порядок зарядки

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Зарядний пристрій для акумулятора

Існує два методи зарядки АКБ: безперервним напругою і постійним струмом. Зарядний пристрій для необслуговуваних акумуляторів визначає режим автоматично, працюючи з безперервним напругою.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Вибір режиму зарядки акумулятора

Прилад забезпечує напругу зарядки: 13,7 – 15,5 VDC. Для акумуляторів AGM / GEl 60 – 150Ah на шкалі приладу. На табло ми виставляємо необхідну позицію. Зелений індикатор автоматично просигналізує про зарядженості.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Вибір режиму Ah

Відзначимо, що agm батареї не витримують перепадів напруги зарядного струму. Необхідно купувати зарядний пристрій, що дозволяє контролювати напругу в рамках 1/20 або 1/10 від ємності – інакше можна спалити гель, а відновити його неможливо.

Якщо це типова зарядка гелевих акумуляторів, не має значення, частково або повністю розряджена батарея, вона заряджатися до 100%. Коли напруга дійде до моменту газоутворення, зарядний струм повинен знижуватися; для optima це 15 Ст.

У приладі передбачено обмежувач заряду.

Якщо довелося заряджати акумулятор самостійно

Порядок підготовки:

  1. Очистити клеми від бруду.
  2. Перевірити ступінь заряду.
  3. Виміряти напругу.
  4. Оцінити необхідність і період заряду.

Щоб зарядити акумулятор знадобитися особливий прилад, що працює від мережі 220 вольт, і визначає час зарядки.

  • Обов’язково перевірте батарею, чи немає механічних пошкоджень.
  • Краще зняти акумулятор з машини. Визначити рівень заряду необхідно мати при собі вилку навантаження, а також тестер або мультиметр. Так можна зняти показник напруги на клемах, переконається, що АКБ цілком розряджений.
  • Якщо збираєтеся чистити клеми, не забудьте прихопити з собою наждачний папір.

Скільки заряджати акумулятор agm?

Хоча АКБ і може тривалий час функціонувати без зарядки, однак, водієві слід визначити: чому села батарея, скільки заряджається повністю розряджений акумулятор, щоб самостійно зарядити в домашніх умовах.

Ось вам відповідь на перше питання:

  • Перебування машини на стоянці тривалий час.
  • Навряд чи ви зможете реанімувати старий акумулятор, який швидко розряджається. Швидше за все, доведеться задуматися над покупкою нової АКБ.
  • Низький рівень наявного електроліту в банках.
  • Поломка бортової мережі машини.

Щодо того, скільки часу заряджати акумулятор: однозначно відповісти не вийде. Все залежить від ступеня заряду акумулятора. Правильним рішенням у цій ситуації буде зосередитися на індикаторі заряду на приладі.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Зарядка кислотного акумулятора в домашніх умовах

Тут все просто: заблищала зелена лампочка – акумулятор заряджений, червона – розряджений, слід почекати. Звичайно, у вашій батареї можуть бути і інші світлодіоди, які періодично спалахують і гаснуть, залежно від того який рівень зарядки акумулятора.

Досвідчені водії вважають, що більш достовірним, все ж є амперметр, якщо є такий. Чим більше акумулятор розрядився, тим вище струм заряду амперметра. Опущення стрілки приладу до нуля, говорить про повну зарядку акумулятора.

Навіть елементарне обслуговування акумулятора Optima, забезпечить тривалу службу пристрою. В цілому, ці акумулятори не вимагають «супер» підходу, є одне правило – своєчасна перевірка, правильна зарядка.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Чим заправити agm акумулятор?

Заправити agm акумулятор не вийде, він герметичний і не обслуговується – тільки підзарядка приладом. А ось в звичайна АКБ заправляеться електролітом. У цьому типі батарей електроліт знаходиться в гелеобразном стані. Детальніше про технологію AGM.

Зберігання акумулятора в буферному режимі

Чи не рекомендуємо зберігати на сто відсотків виряджену батарею, оскільки трапляється саморазряд акумулятора, втрата ємності акумулятора до 1% на добу. А виглядає це так: споживачі електроенергії і батарея – всі знаходяться в одного ланцюга, і тягнуть ток з батареї.

Вірне рішення: періодичний заряд малий струмом, який міг би компенсувати саморазряд батареї.

Як оживити безнадійно сів agm акумулятор?

Якщо вже акумулятор піддався пошкоджень, то як оживити цей акумулятор? І взагалі, чи реально це зробити? Все залежить від стану батареї і терміну її служби на автомашині. Обставини можуть бути всякі. Наприклад, колишній акумулятор, якимось дивним чином був перевезений через кордон і опинився на український ринок, а ви його придбали.

Або ж навіть у вас бездоганного новий АКБ, але через поганий сервісу трапилася поломка.

Як зробити відновлення акумулятора ? Важливим моментом тут є заповнення середини висохлого акумулятора по максимуму водою, відбувається це за допомогою шприца, вода при цьому повинна бути дистильованої. Після того як сепараторні пластини отримали потрібну дозу води, автомобільний акумулятор можна заряджати, режим струму – звичайний.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

А ось вам ще один спосіб, щоб оживити акумулятор, що сів agm. Тут вже ми будемо вдаватися до хитрощів, спробуємо обдурити зарядний. Приєднаємо його до двох АКБ, з яких тільки один функціонує.

Якщо помітили, що «мертвий» акумулятор набирає ток – його можна відновити. Через певний інтервал часу, вимкнувши робочий акумулятор, продовжуйте заряджати АКБ, яка «ожила».

Чого не слід робити?

Знавці активно рекомендують прикурювати акумулятори, але ніколи цього не робіть. Якщо не вдається самостійно завести автомобіль з акумулятором AGM, це не означає, що потрібно шукати машину-донора електроенергії. Прикурити – це сумний експеримент для AGM. Відомі історії, як може повестися акумулятор взимку, але це не стосується гелевих акумуляторів.

Ознаки замкнутого автомобільного акумулятора

Так як розгойдати agm акумулятор в цій ситуації? Швидше за все, ваш акумулятор вимагає зарядки, а то й гірше – він вийшов з ладу через коротке замикання.

Ознаки свідчать, що сірчана кислота виявилася в стекломата. І значить, тепер є тільки вода. Згодом вона почне закипати в певних ділянках через високий струму.

А як відомо, надлишок струму ніяким чином не задіяний заряді АКБ.

Якщо автовласник НЕ перерве процес зарядки в необхідний момент, акумулятор просто почне розбухати і виділяти через газові клапани пар, що утворився з електроліту: це і є ознаки замкнув акумулятора. В результаті чого, ви змушені купити новий акумулятор. Так що пам’ятайте, правильний сервіс акумулятора – умова його тривалого життя.

Інструкція як заряджати AGM акумулятор самостійно

23.02.2018 Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощівЯк правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Багато з нас не стежать за розвитком інноваційних технологій, і за звичкою продовжують користуватися класичними кислотними акумуляторами. Сьогодні ми розглянемо сучасний тип батареї AGM і розповімо, як правильно і безпечно заряджати пристрій.

Вибираємо зарядний пристрій для автомобільної батареї

На сьогоднішній день існую кілька типів зарядних пристроїв:

  • механічні;
  • автоматичні.

У першому випадку необхідно вручну регулювати, коли йде зберігання, а коли основний заряд.

Автоматичні зарядні пристрої необхідно брати з двома наявними режимами – зберігання і зарядка. При експлуатації даних пристроїв потрібно мінімум участі користувача.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Також існує ряд додаткових параметрів, які мають глобальне значення при виборі:

  1. Можливість визначення зарядного струму. Варто відзначити, що в деяких зарядний пристрій даний параметр відсутній, через що неможливо регулювати струм.
  2. Вибір типу джерела живлення. Купується зарядний пристрій повинен відповідати типу заряджається джерела живлення. Наприклад, зарядні станції для рідко-кислотних батарей можна використовувати для підзарядки АГМ або гелієвих батарей.
  3. Температурна компенсація. Кожен знає про те, що під час зарядки температура елемента живлення може підвищуватися. Цьому обставині може сприяти і температура самого приміщення в літню пору. Якщо в зарядної станції не передбачена температурна компенсація (температурний датчик), то це може привести до перезаряду батареї і, відповідно, скоротить термін її служби.
  4. Стадії заряду. Як правило, цей параметр буде актуальний лише тоді, коли зарядна станція використовується для свинцево-кислотного джерела живлення.
  5. Настроюється швидкість вентилятора. Від цього параметра залежить охолодження і подальша експлуатація зарядки. Завдяки таким налаштувань можна зменшити виділяється шум пристрою або знизити його робочу температуру, що вбереже його від перегріву.
  6. Температурний діапазон. Робочий діапазон стандартних моделей варіюється в межах від +5 до +45 градусів. Також існують моделі з більш розширеним температурним діапазоном, однак вони, як правило, призначені для професійного використання. Якщо планується заряджати акумулятор у відкритому або неопалюваному приміщенні, варто враховувати даний параметр при виборі.Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

  Скільки часу потрібно заряджати акумулятор?

Інструкція як правильно заряджати

Багато автомобілістів вважають процес зарядки акумулятора неймовірно складним завданням, з якою під силу впоратися тільки фахівцеві. Насправді в зарядці батареї AGM немає абсолютно нічого складного.

стандартна процедура

  1. Знімається розряджається батарея з транспортного засобу з урахуванням загальноприйнятих правил і норм безпеки.
  2. Місце , де буде заряджатися джерело живлення, повинно бути обмежено від впливів різних несприятливих факторів (відкритий вогонь, вибухонебезпечні речовини, хімікати і так далі).
  3. Заряджається батарея під’єднується до пристрою для зарядки , а то в свою чергу до мережі.
  4. Зарядний пристрій налаштовується з урахуванням кращого варіанту зарядки батареї. 
  5. Після залишається дочекатися повної зарядки акумулятора, і повернути її на своє місце.Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

триступенева зарядка

Багато експертів говорять про те, що даний метод є найефективнішим. Але от самі виробники акумуляторів дуже рідко згадують про нього. Це може бути пов’язано з тим, що дана методика зарядки AGM батареї обумовлена ​​деякими складнощами. Триступенева методика зарядки полягає в наступному

  • Спочатку АГМ заряджається 14,2 – 14,8 V , який відповідає 10 – 30% від наявної ємності батареї. У цьому полягає так званий основний цикл. В процесі основного циклу вдається заповнити 80% ємності. Наприклад, якщо AGM має ємність в 100 Ач, в такому випадку вибирається струм 10 А (10%), і до 80% своєї ємності акумулятор зарядиться приблизно за 8 годин.
  • Потім проводиться накопичувальний цикл. Напруга зарядного пристрою зменшується на 0,3 V. На даному етапі батарея зупиняє ємність до 100% приблизно за 3 години.
  • Третій етап передбачає так званий плаваючий режим. Напруга ЗУ становить 13,2 – 13, 8 В.

двоступенева

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів
  Кращий спосіб як швидко відігріти акумулятор будинку

підживлення

Даний режим не використовують в якості основного заряду батареї – він використовується тільки для швидкої підзарядки. Суть процесу полягає в наступному:

Подавати плаваючий – 13,2 – 13,8V. (струм 0,1 – 0,2 с).

Важливо! Виробник батарей АГМ радять використовувати режим підживлення, однак якщо необхідно відновити батарею після глибокої розрядки, в такому випадку краще застосовувати багатоступеневу зарядку.

Основні рекомендації по виконанню зарядного процесу

Перш ніж приступати до процесу зарядки, необхідно ознайомитися з основними етапами зарядки:

  • основний – в процесі відновлюється до 80% всієї ємності батареї;
  • плаваючий – мета даного зарядного процесу відновити ємність джерела живлення до 100% значення;
  • зберігання – в цьому циклі AGM споживає мінімальну значення струму від зарядного пристрою;
  • накопичувальний – в процесі батарея АГМ стабілізує і зберігає свої робочі характеристики.

Зарядка джерела живлення АГМ повинна виконуватися спеціальним зарядником, оснащеним індикацією як по силі струму, так і за напругою. Якщо ці два параметри контролювати, то вдасться уникнути газоутворення всередині батареї.

Заряджати звичайним зарядним пристроєм можна!

Відмінно себе зарекомендували зарядні станції з інтелектуальним керуванням. Саме такі пристрої відновлюють AGM у відносно щадному режимі.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

В процесі зарядки вкрай важливо відстежувати температуру електроліту, яка не повинна перевищувати +50 градусів за Цельсієм. Якщо знехтувати цим важливим правилом, то експлуатаційний термін акумулятора значно скорочується.

Важливо! Заряд вище 15,2 V неминуче призведе до активізації процесу гідролізу, завдяки якому може утворитися газова подушка і втрати води. Це також негативно позначається на АГМ батареї.

Як зарядити гелевий акумулятор? 2 способи, корисні поради

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Сьогодні АКБ на базі гелевого електроліту можна назвати переворотом в даній індустрії, революцією в сфері автомобілебудування або нововведенням. Швидше це крок на шляху до удосконалення даного обладнання з метою збільшити час витримки заряду, підвищити технічні параметри і експлуатаційний термін.

Принцип дії гелевого акумулятора не змінився, оскільки кислотний наповнювач і свинцеві електроди нікуди не пропали, однак доводиться більш серйозно замислюватися над тим, як зарядити гелевий акумулятор, оскільки традиційне використання звичайного ЗУ тільки зіпсує агрегат. Про які принципи зарядки потрібно пам’ятати, і яким методам варто віддати перевагу?

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Порівняння гелевого акумулятора з кислотним: переваги і недоліки

Гелеві акумулятори відрізняються від кислотних переважно тільки наявністю кремнію в речовині всередині агрегату. Даний елемент дозволять зробити текучий електроліт желеподібним.

Дана особливість актуальна для скутерів, які змінюють положення під час руху, отже, виникає необхідність забезпечити більш стабільну роботу батареї, щоб з’єднання гелевою структури не відлипала від пластин.

Постійна тряска таких транспортних засобів також є причиною цього.

Дослідження показали, що нахили і вібрації сприяють втраті чверті заряду у випадку з повністю зарядженим гелевим акумулятором, якщо порівняти зі звичайною їздою.

Серед переваг варто виділити наступні:

  • токсичні пари відсутні при обережною і правильної експлуатації;
  • навіть пошкодження корпусу не викличе необхідність витирати гелеву субстанцію, до того ж, акумулятор продовжить роботу;
  • відсутня необхідність в обслуговуванні;
  • навіть майже розряджений акумулятор демонструє хороші показники пускового струму;
  • допустимо залишати АКБ на морозі.

Поряд з позитивними аспектами, якщо і негативні сторони.

  1. Більш висока вартість гелевих АКБ, однак збільшений експлуатаційний термін з лишком окупає цю витрати.
  2. Обов’язковий контроль значень сили струму і напруги під час зарядки. Проблема полягає в тому, що ці показники визначити не завжди просто, навіть якщо мотоцикл потужний.

Принцип безпечної зарядки

Щоб знати, як правильно заряджати гелевий акумулятор, варто простежити за особливостями його роботи. Ступінь зарядженості варто завжди контролювати за допомогою мультиметра. Досить просто вимкнути транспортний пристрій і під’єднати мультиметр до клем.

Необхідно відстежувати так званий поріг напруги під час заряджання, даний показник повинен знаходитися в діапазоні 14,2 – 14,5 вольт. Середня напруга відповідає приблизно 14 вольт, проте воно постійно коливається і ніколи не залишається стабільним.

Чим менше заряду в АКБ, тим вище будуть показники струму, які протягом підзарядки будуть плавно знижуватися. З даною особливістю також пов’язаний один феномен: витрачається набагато більше енергії саме при розрядженою батареї, незважаючи на те, що кількість вольт напруги не змінюється.

Якщо поріг напруги перевищити, желеподібний гель скипить і перетвориться в пар. Оскільки гелеві АКБ не розраховані на дозаправку, поповнити запаси випарувався гелю не вдасться, до того ж таке явище може супроводжуватися вибухом. Також гель може відійти від пластинок, і відновлення буде неможливим.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Як заряджати гелеву АКБ звичайної зарядкою

Ефективна і безпечна зарядка гелевих акумуляторів своїми руками можлива навіть в домашніх умовах. Основна вимога – забезпечити надходження постійного струму.

Грамотна експлуатація вимагає відмови від використання при низькому заряді і контролю повністю зарядженої АКБ. Також не варто залишати гелеві АКБ в розрядженому стані надовго, оскільки вони володіють пам’яттю і ємність з часом може знижуватися.

Отже, чому звичайні зарядки не підходять і як їх використовувати, щоб вони не нашкодили акумулятора?

Відповідь на питання про те, чи можна заряджати гелевий акумулятор звичайним зарядним пристроєм, можна назвати неоднозначним.

З одного боку, підключення звичайної зарядки безпосередньо до такої АКБ виведе її з ладу без можливості відновлення. Суть в тому, що гель розплавляється на батарею при подачі конкретного рівня сили струму.

Розплавлений гель вже не поверне собі первісний стан, а продовжить плавити залишився речовина.

Проблеми також будуть наступними:

  • акумулятора вистачатиме бере заряд, якщо батарея заряджена майже до кінця, хоча і гель не буде плавитися;
  • класичні зарядні пристрої розраховані на експлуатацію зі свинцевими батареями, а для гелю подібні сили струму згубні;
  • гелеві батареї дуже складно змусити прийняти заряд, навіть при наявності настроюється пускового пристрою;
  • заборона на нагрів вимагає негайного відключення живлення при повній зарядці;
  • вітчизняний інформаційний ринок не має достатню кількість відомостей про використання гелевих АКБ (в США вони найбільш поширені);
  • специфіка зарядки відрізняється від кислотних акумуляторів;
  • якщо під час зарядки все-таки почав грітися акумулятор, елемент живлення з високою часткою ймовірності доведеться міняти.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

З іншого боку, застосування правильної технології дозволяє зарядити гелеву АКБ і за допомогою звичайного ЗУ для кислотного акумулятора.

Правильне використання звичайної зарядки

Щоб дізнатися, як зарядити гелевий акумулятор звичайним ЗУ, необхідно додатково підготувати другу батарею, вона може бути старою, відпрацьованою або нової, гелевою або свинцевою. Також знадобиться безпосередньо розряду гелева АКБ і зарядний пристрій. Принцип безпечної зарядки в даному випадку заснований на правильному підключенні приладів в необхідному порядку.

Поетапна процедура виглядає наступним чином.

  1. Підключіть другий додатковий акумулятор із зарядним пристроєм.
  2. Підключіть клеми акумулятора посередника до гелевою батареї (мінус до мінуса, а плюс до плюса).
  3. Зачекайте пару хвилин і простежте, чи отримують акумулятори заряд.
  4. Прощупайте корпус гелевою АКБ – він буде гарячим, якщо акумулятор вийшов з ладу. Якщо ж корпус просто теплий, очікуйте пару годин, поки агрегат буде заряджатися.
  5. Знову перевірте температуру корпусу, також скористайтеся амперметром для додаткової перестраховки.
  6. При необхідності продовжуйте заряджати АКБ ще годину-дві і далі відключіть систему від мережі. На завершальному етапі зніміть клеми.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Додатковий старий акумулятор виконує в даному випадку роль трансформатора, який все навантаження приймає на себе. Гелева ж батарея приймає м’яку зарядку, яка є результатом роботи електроліту в старій АКБ.

Вперше даний експеримент був проведений одним з найбільших виробників гелевих акумуляторних батарей, що викликало серед власників авто справжнє захоплення.

Для багатьох стало доступним відновлення акумуляторів, які багато років припадали пилом в гаражі.

Гель не псується після тривалого зберігання завдяки його довговічності, тому навіть старий гелевий акумулятор можна буде легко відновити.

Використання спеціальних ЗУ для гелевих акумуляторів

Також зарядка гелевого акумулятора можлива за допомогою використання спеціального зарядного пристрою. У Росії вони поки ще не ліцензовані і в продажу їх часто не зустріти, однак при бажанні знайти можна.

Подібні спеціальні ЗУ мають ряд відмінних рис, а принцип роботи представлений наступними стадіями зарядки.

  1. Увімкніть АКБ і заміряйте силу струму для визначення оптимального режиму роботи.
  2. Почніть заряджати батарею на показниках, які визначилися в автоматичному порядку.
  3. Вимкніть заряд через деякий час, щоб пристрій забороняв нагрілося.
  4. Зачекайте, поки батарея охолоне, і включіть заряд знову, але вже на іншій силі струму.
  5. Не забувайте заміряти силу струму в проміжках, коли акумулятор остигає. Якщо не змінювати силу струму, зарядка відключається в автоматичному режимі і подальші цикли неможливо тривають.
  6. Як тільки яка вимірюється сила струму буде відповідати необхідним параметрам, пристрій припинить заряд автоматично.

Зверніть увагу на останній крок, оскільки в більшості випадків ЗУ продовжують працювати, поки користувач сам їх не відключить. В даному ж випадку зарядні пристрої володіють спеціальними настройками, які запобігають розплавлення гелю при перегріванні батареї. Можливо відновлення навіть максимально розцяцькованої гелевою батареї.

Вимоги до спеціальних зарядних пристроїв

Так як заряджати гелевий акумулятор автомобіля необхідно з урахуванням тонких особливостей, призначені для цього зарядні пристрої повинні відповідати наступним вимогам.

  1. Наявність можливості регулювати струм заряду.
  2. Опція температурної компенсації з урахуванням нагріву АКБ. Умови зарядки повинні змінюватися і підлаштовуватися під температуру самої батареї і температуру в приміщенні.
  3. Процес зарядки повинен бути стадійним, бажано здійснювати заряд в три етапи. На першому етапі напруга збільшується, на другому напруга залишається постійним, а сила струму зменшується. На завершальному етапі заряд необхідно підтримувати на мінімальних значеннях струму і напруги. Необхідність останнього етапу спостерігається тільки в тому випадку, якщо батарею необхідно поставити на зберігання, а експлуатуватися вона не буде.
  4. Широкий діапазон робочих температур, оптимальний коридор від +5 до +40 градусів за Цельсієм. Розширений температурний діапазон буде доречний, якщо заряджати батарею доведеться в різних температурних умовах в різні пори року.

Скільки заряджати гелевий АКБ

Не варто заряджати гелеві АКБ частіше пари раз на рік. Завжди доводьте зарядку до повного завершення, в іншому випадку ємність приладу знизитися при подальшій експлуатації, а відновити цей параметр до початкових значень буде вкрай складно. Проведіть розрахунки, щоб визначити, як довго слід заряджати АКБ до повного відновлення енергії.

Для цього необхідно ємність батарей для зарядки розділити на ток заряду. Наприклад, при ємності в 6,5 Ач і силі струму в 0,65 А, тривалість зарядки буде відповідати приблизно 10 години. Якщо ви віддали перевагу спеціальному зарядного пристрою для гелевою батареї, зможете почути відповідний сигнал, як тільки пройде 10 годин.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Пам’ятайте про необхідність суворо дотримуватися рекомендацій виробника гелевих акумуляторних батарей і ставитеся максимально відповідально до вибору підходящого зарядного пристрою і методу зарядки в цілому. Допущена при зарядці гелевою АКБ похибка не передбачає шансів на її виправлення, тому зайва обережність не завадить.

Будь ласка, оцініть цей матеріал!

( 19

Пожвавлення: як заряджати AGM акумулятор звичайним зарядним пристроєм або автоматичним

Головна операція в технології догляду за акумуляторною батареєю – підзарядка. Віддалено її неможливо зробити без спеціального зарядного пристрою, що подає певну напругу і струм на клеми АКБ.

Для кожного типу джерел живлення існує індивідуальна методика зарядки, яка передбачає строго нормовані режими.

АГМ виріб теж можна відновити, розроблені навіть схеми, що розкривають суть правильного процесу підзарядки.

Особливості АКБ типу AGM і як її зарядити в домашніх умовах

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Більшість автомобілістів, вирішуючи питання, який вибрати акумулятор, не дивляться в бік батареї з абсорбованим електролітом лише через її високу ціну. В іншому продукт здобуває впевнену перевагу над моделями з рідкої кислотою за такими параметрами:

  • Мінімальний рівень обслуговування – стежити необхідно лише за чистотою пристрою і різницею потенціалів.
  • Стійкість до вібронагрузкам.
  • Високий пусковий струм – значення більше на 50-70% в порівнянні з традіціоннікамі.
  • Безвідмовність в морозну пору.
  • Збільшений термін служби.

Нюанси фізики процесу

Факт неприпустимість зберігання виробу АГМ в розрядженому стані (мінімальна напруга становить менше 10,5 В) не повинен викликати побоювання. По-перше, ретельно опрацьовано напрямок, як заряджати AGM акумулятор звичайним зарядним пристроєм, а по-друге, батарея допускає близько 200 циклів глибокого розряду без втрати робочих характеристик.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів
Незважаючи на наявність в конструкції просочених електролітичної рідиною сепараторів з склотканини, хімічні процеси зарядки / розрядки відбуваються так само, як в моделях з рідким електролітом. Різниця лише в тому, що при розщепленні сірчанокислого свинцю кисень прагне проникнути через великі мікропори стекловолоконной тканини до негативного електроду, щоб вступити в хімічну реакцію з воднем. В результаті утворюється вода.

Замкнута циркуляція газів дозволяє спростити конструкцію – доступ до банкам тепер не потрібен. Щодо вимог до приміщення, в якому проводиться відновлення заряду, також є пом’якшення – серйозна вентиляція не обов’язкова.

Все ж в непровітрюваній кімнаті підзарядку здійснювати не варто. Це зрозуміло з дублюючого назви перспективних акумуляторів – VRLA battery (кислотна батарея з запобіжним клапаном). При високому тиску всередині коробки, клапан скидає водень і кисень в повітря.

зарядникі

Якісне обслуговування автоаккумулятора неможливо без спеціального зарядного пристрою. Примітивний електроприлад перетворює змінний струм в постійний, і знижує напругу до прийнятних величин. Розрізняють трансформаторні і імпульсні ЗУ.

Для безпечного заряду АГМ слід вибирати імпульсні «зарядки». Вони дозволяють працювати в автоматичному режимі і видавати невеликі імпульси струму. При виборі моделі зверніть увагу на такі рекомендації:

  • Наявність ручного регулювання по струму.
  • Оснащеність вбудованим регулятором вихідної напруги.
  • Попередньо індикатори електричних характеристик.
  • Можливість активування функції автоматичного відключення.

Режими або як заряджати AGM акумулятор звичайним домашнім зарядним пристроєм: суть технології

Як і у випадку з мийкою двигуна, насамперед відключаються клеми від батареї, і вона переноситься з моторного або багажного відсіку в приміщення.

Встановити на полюса «крокодили» і підключити зарядник до мережі – короткий перелік дій актуальне для автоматичних підзарядок, сконструйованих спеціально для батарей з абсорбованим електролітом.

Наприклад, деякі вироби від Bosch і Стек підтримують безпечне відновлення електричних параметрів АГМ моделей.
Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів
Методика, як зарядити АКБ AGM, докладно викладена в інструкції, що поставляється з продуктом. З іншого ракурсу варто сприйняти ситуацію, коли перспективне джерело живлення встановлений з заводу – опис процедури догляду варто пошукати на офіційному сайті компанії-виробника батареї.

Незалежно від початкових чинників корисним буде взяти до відома загальну технологію підзарядки акумулятора, що не. До слова, її можна інтерпретувати в трьох варіантах.

Зарядка в три ступені

Концерн Varta солідарний з експертами в питанні ефективності даного методу. Його суть докладно зображує графік, на якому чітко окреслені три проміжку:

  • Початкова (основна) стадія. Напруга динамічно змінюється в межах [14,2 … 14,8] В. Струм – постійний, фіксованої величини: 25-35% від цифри з розмірністю А * ч.
  • Накопичувальний ділянку: Різниця потенціалів дорівнює 14,8В. Ампераж змінюється від обраної в попередньому циклі величини до 1% від ємності батареї.
  • Зберігання. Параметри жорстко зафіксовані: напруга – 13,8, ток – 1% від характеристики в А * ч.

До відома. Здійснити цю операцію здатне мікропроцесорний ЗУ для AGM, здатне плавно міняти різниця потенціалів і силу струму в часі. Тимчасові проміжки вибираються пристроєм автоматично.

двоетапна зарядка

Даний спосіб рекомендований більшістю відомих фірм. Головна перевага – оптимальне поєднання тимчасових витрат і якості відновлення характеристик батареї. Заснований на двох переходах:

  1. Зарядка. Електричні параметри знаходяться в межах: ток – 0,1-0,3 від ємності джерела; напруга – 14,2-14,8В.
  2. Зберігання. Ампераж – не більше 1% від цифри з розмірністю А * ч. Різниця потенціалів – фіксована, обрана за межі [13,2 … 13,8].

Виконати пункти цієї техніки підзарядки під силу тільки автоматичним зарядник інверторного типу.

Зарядка в один щабель

Розглядається як прискорений метод відновлення заряду і рекомендується для АКБ, заряджених не менше, ніж на 75%. Суть методики в тому, щоб подати на клеми струм в 1-2% від ємності вироби і напруга не більше 13,8.

Методика проведення одноетапною зарядки і є відповідь на питання, як заряджати сучасний AGM акумулятор звичайним зарядним пристроєм з регульованим струмом і напругою. В інших випадках застосовувати простий аналоговий «зарядник» не рекомендується, оскільки в двох-і триступеневий циклах немає можливості відслідковувати і плавно регулювати параметри.

Як правильно заряджати (agm) гелевий акумулятор?  Всього кілька хитрощів

Напруга зарядженого AGM акумулятора і інші параметри

Перевищувати режими зарядки, описані в рекомендаціях, настійно не рекомендується – це викличе перевищення температури електроліту понад допустимих 45 ° C. У зв’язку з цим не рекомендується проводити процес реанімації, якщо повітря нагріте більше 30 ° C.

Різниця потенціалів в 100% зарядженому АКБ становить 14,8В. Досягати великих значень заборонено – запускається активний процес гідролізу, що призводить до виділення газів і втрати води. Надмірні виділення Н2О скорочують термін служби батареї і її здатність витримувати глибокі розряди.

Коротко про головне

Зарядка АГМ акумулятора звичайним ЗУ можлива тільки в режимі заповнення заряду від 75% до 100% рівня (12,45В). Примірники, виряджені глибоко, відновлюються тільки за допомогою автоматичних зарядников.

Бажано купувати моделі з інтелектуальним керуванням, призначені для виконання завдання, як зарядити АКБ серії AGM від різних виробників.

Кращими є продукти з вбудованою програмою триступеневої зарядки на борту.

важливо

Максимальна напруга в процесі зарядки не повинно перевищувати 14,8В. Сила струму на кожному етапі різна і залежить від ступеня розрядженого батареї, а також конкретної технології підзарядки. Повна перезарядка необхідна після досягнення напруги на клемах 12,2В.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…