Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правилаЯк правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Всі автомобілісти знають, що автомобільний акумулятор періодично потребує зарядці. Тому багато хто має зарядний пристрій (ЗУ) і при необхідності заряджають їм акумулятор. В принципі нічого складного в цьому, якби не одне «але». Зараз на ринку представлено безліч різних типів АКБ, які відрізняються характеристиками, умовами експлуатації і обслуговування. Один з поширених видів акумуляторних батарей – кальцієві. Сьогодні ми поговоримо про те, як заряджати кальцієві автомобільні акумулятори.

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Основні види сучасних автомобільних акумуляторів

Для початку потрібно сказати пару слів про те, які різновиди акумуляторних батарей сьогодні використовуються на автомобілях. Найпоширеніші АКБ на сьогодні це:

  • малосурм’янистих;
  • кальцієві;
  • гібридні;
  • EFB (Enhanced Flooded Battery);
  • Гелеві (AGM і GEL).

Перші чотири відносяться до класу WET, тобто з рідким електролітом всередині. Гелеві акумулятори містять електроліт в пов’язаному вигляді. У AGM акумулятори він знаходиться у вигляді просочення скловолокна, а в GEL – з’єднання оксиду кремнію.

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

гелеві акумулятори

Про те, як заряджати гелевий акумулятор, можна прочитати за вказаним URL. Також радимо ознайомитися з вибором зарядного пристрою для гелевих акумуляторів.

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Малосурм’янистих АКБ на даний момент є найпоширенішими. Їх часто використовують на вітчизняних автомобілях, а також недорогих іномарках і старих авто. Свою назву вони отримали від того, що сурми в складі їх пластин міститься менше 6 відсотків.

Такі акумулятори стійкі до глибокого розряду і без проблем відновлюють ємність. У цих акумуляторних батареях досить високий витрата води. Тому потрібно регулярно контролювати рівень електроліту в таких АКБ і доливати дистильовану воду в міру необхідності.

Кальцієві акумулятори відрізняються низькою витратою води. У їхньому випадку свинцеві решітки позитивного і негативного електродів виконуються з додаванням кальцію. Детальніше про характеристики та особливості кальцієвих акумуляторних батарей ми розповімо трохи нижче.

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Гібридні автомобільні акумулятори є компроміс між малосурм’янистих і кальцієвими АКБ. Такі батареї ще позначають Ca +. Грати позитивних електродів в них роблять з додаванням сурми, а негативних – кальцію.

В результаті виходить певний баланс властивостей. Гібридні АКБ мають низький саморозряд і стійкі до глибокого розряду. Але при цьому витрата води в них більше, ніж у моделей Ca / Ca.

Ці моделі в основному виконуються обслуговуються з можливістю заливки води.

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Акумулятори, виконані за технологією Enhanced Flooded Battery (EFB), відносяться до кальцієвого типу. Вони відрізняються більш товстими пластинами, які знаходяться в плівці з мікроволокна.

Пластини в таких АКБ утримують на поверхні значно більше активних елементів, ніж в звичайних акумуляторах. Цей різновид акумуляторних батарей має збільшене число циклів заряд-розряд, а також підвищену стійкість до глибокого розряду.

Збільшена ємність швидше компенсує розряд при русі авто.

Такі акумуляторні батареї встановлюються на сучасні автомобілі з системами Start-Stop і є більш дешевою альтернативою AGM. Фактично від гелевих вони відрізняються тільки тим, що в них електроліт знаходиться в рідкому стані.

Існують і деякі інші види акумуляторів для автомобілів, прочитати про які можна за вказаним URL. А тепер про кальцієвих акумуляторах.

Повернутися до змісту

Особливості кальцієвих акумуляторів

Для початку перерахуємо переваги кальцієвих акумуляторів:

  • низький саморозряд батареї;
  • при правильній експлуатації служать до п’яти років;
  • завдяки легування кальцієм пластини таких акумуляторів мають підвищену міцність і стійкість до вібрацій;
  • добавка кальцію знижує процес електролізу води і багато моделей АКБ Ca / Ca виконуються необслуговуваними і не мають можливості доливання води;
  • легування свинцевих пластин кальцієм знижує корозію;
  • добавка кальцію дає певний захист АКБ від перезарядження. Кальцієві акумуляторні батареї витримують напругу в бортовій мережі автомобіля до 14,8 вольта;
  • варто відзначити, що технологія виробництва кальцієвих акумуляторних батарей дає можливість випускати пластини робити більш тонкими. В результаті можна збільшити їх число і наростити пускову потужність АКБ.

До недоліків кальцієвих акумуляторів слід віднести наступні:

  • вкрай чутливі до глибоких розрядів;
  • погано підходять для автомобілів з системою «Старт-Стоп» і в цілому для режиму поїздок в міському циклі з пробками і частими запусками двигуна.

Кальцієві акумулятори можна рекомендувати тим, хто часто їздить на далекі відстані. Також вони добре підійдуть для таких умов експлуатації, де потрібна підвищена вібростійкість. Для коротких поїздок з частими пусками двигуна кальцієві акумулятори не рекомендуються. Тепер про те, як заряджати кальцієві автомобільні акумулятори.

  • Рекомендуємо також прочитати про те, які є зарядні пристрої для автомобільних акумуляторів.
  • Повернутися до змісту

Зарядка кальцієвого акумулятора автомобіля і її особливості

Про зарядці кальцієвих акумуляторів в інтернеті можна зустріти досить багато різних рекомендацій. Причому іноді вони носять суперечливий характер. Серед усього цього розмаїття можна рекомендувати варіант, який представлений нижче.

Варто сказати, що цей спосіб в інтернеті описаний в основному на прикладі використання зарядного пристрою Оріон, модель Вимпел-55. Але зовсім необов’язково використовувати його.

Можна взяти зарядний пристрій, який видає аналогічні характеристики і має ті ж режими.

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Додатково радимо прочитати статтю про те, як виконується обслуговування автомобільних акумуляторів своїми руками.

Отже, зарядка кальцієвих автомобільних акумуляторів починається з того, що до висновків АКБ з дотриманням полярності підключаються крокодили зарядного пристрою.

Якщо акумулятор з морозу, то він повинен нагрітися до кімнатної температури. Потім виконуються два етапи зарядки кальцієвого акумулятора:

  • Спочатку струм зарядки виставляється рівним 0,1 * С. Тобто, для 55 А-ч ставимо 5,5 ампера. Напруга виставляється 16,1 вольта. У цьому режимі (на Вимпел-55 він називається «алгоритм 1») кальцієвий акумулятор заряджається до того, поки струм зарядки не впаде нижче 0,5 ампера. Цей процес забирає кілька годин. Електроліт в акумуляторної батареї буде трохи закипати. Якщо цей процес буде дуже інтенсивним, то потрібно зменшити струм. Якщо сильно кипить акумулятор, то рівень електроліту буде швидко спадати. Цього допускати не слід.
  • Потім починається другий етап. Режим на цьому етапі характеризується періодичними змінами напруги і струму (на Вимпел-55 він називається «алгоритм 3»). Струм зарядки виставляється 3 ампера. Межі напруги встановлюються 16,1─13,1 вольта.
  • В цьому режимі зарядка кальцієвого акумулятора буде йти хвилеподібно до повного набору ємності. Потрібно стежити за процесом і не давати електроліту кипіти. Паузи при зарядці повинні бути приблизно хвилину. Щоб підтримувати цей інтервал, можна підправити нижнє значення напруга (13,1 вольта). У міру того як заряд буде наближатися до 100 відсотків пауза стане рости, а час заряду скорочуватися. Коли заряд буде йти кілька секунд, значить кальцієва акумуляторна батарея заряджена. Цим способом реально довести напруга АКБ до рівня 13,2─13,4 вольта.

Як можете бачити, нічого надскладного в зарядці кальцієвого акумулятора немає. Акумулятор досить сучасний і вимагає дещо інших підходів при зарядці і обслуговуванні. Але при наявності функціонального ЗУ зарядити кальцієву АКБ не складе труднощів.

Кальцієві акумуляторні батареї мають ряд серйозних переваг, але не позбавлені недоліків. Пам’ятайте, що вони дуже погано переносять глибокий розряд.

Також не забувайте, що при коротких і нетривалих поїздках кальцієвий акумулятор потрібно періодично повністю заряджати від зарядного пристрою.

Додатково можете прочитати статтю про те, як правильно зарядити акумулятор автомобіля зарядним пристроєм. Якщо у вас є коментарі до статті або залишилися питання, то можете задати їх в коментарях нижче. Вдалою зарядки і експлуатації кальцієвих акумуляторів!

Повернутися до змісту

Інструкція по зарядці кальцієвого акумулятора

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Зарядка кальцієвого акумулятора – предмет постійних суперечок, суперечливих думок.

Особливості акумулятора Са / Са

Очевидними перевагами кальцієвих АКБ є:

  • стійкість до корозії;
    Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правилазарядка АКБ
  • стійкість до підвищеного напрузі;
  • низький самозаряд;
  • виброустойчивость;
  • утримання води в електроліті;
  • можливість експлуатувати автомобільний АКБ тривалий термін (до 5 років).

Є недоліки:

  • непереносимість глибоких розрядів (заряд не повинен опускатися нижче 11,8В);
  • руйнування при кип’ятінні (16В).

Напруга зарядженого кальцієвого акумулятора складає 12,8В. Якщо відбувається зниження до 12,5 В потрібно зарядка. Якщо допустити показання 12В, в кальциевом акумуляторі починаються незворотні процеси, які позначаться на якості роботи. При розрядці до 11,7В ймовірність відновити щільність прагне до нуля.

З урахуванням перерахованих особливостей кальцієві АКБ найкращими є при частих поїздках на великі відстані.

Використання такого типу пристроїв при їзді на авто з частими зупинками і розрядками акумулятора протипоказано. У разі володіння потрібні частий контроль і підзарядки.

Як зарядити кальцієвий акумулятор автомобіля

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

АКБ автомобіля

Питання, яким напругою заряджати кальцієвий автомобільний акумулятор, не має короткого відповіді. Кальцієві акумулятори в свою чергу можна поділити на два види:

  • старого зразка, ймовірність знайти такий пристрій низька; особливості їх конструкції дозволяють зарядку до 16В;
  • нового зразка, в яких електродні пластини щільно упаковані, максимальне значення для таких АКБ 14,4, напруга 16В виводить воду з електроліту і скорочує термін служби акумулятора.

Зарядні пристрої нового покоління

Мають суттєві переваги перед своїми попередниками:

  • щадний режим зарядки, що забезпечує максимальну продолжітельностьексплуатаціі акумулятора 12В Са / Са;
  • компактний дизайн;
  • високий рівень автоматизації;
  • простота у використанні;
  • як правило, відсутність необхідності знімати АКБ і клеми з автомобіля;
  • можливість заряджати АКБ при включеній сигналізації;
  • можливість підключити і залишити дроти під капотом, при необхідності зарядити – підключити корпус пристрою за кілька секунд.

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

зарядка АКБ

При купівлі обладнання перевірених європейських брендів за настільки вигідні споживчі якості доводиться заплатити порівняно високу ціну, зазвичай більше 10 тис. Рублів. Є недорогі азіатські аналоги, але їх надійність нижче.

Зарядка акумулятора автомобіля компактним пристроєм нового покоління

Процедура трохи складніше зарядки звичайного стільникового телефону:

  • виберіть потрібну програму, для 12В Са / Са максимальний заряд 14,4, ток в межах 10% ємності АКБ Вашого авто;
  • підключіть кабель зарядного пристрою до акумулятора, дотримуючись полярності;
  • включите пристрій в розетку, якщо воно не було заздалегідь заряджена;
  • натисніть кнопку включення;
  • дочекайтеся індикації завершення зарядки;
  • вимкніть і відключіть пристрій від зарядженого акумулятора.

Зарядні пристрої попереднього покоління

У порівнянні з новими:Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

  • мають більш скромний функціонал, масивні габарити;
  • вимагають досвід для їх використання;
  • як правило, не автоматизовані, через що вимагають більш пильного контролю.

Заряджати АКБ таким пристроєм краще в гаражі, будинки через можливих стрибків напруги високий ризик збитку побутову техніку і електроніку.

Зарядка АКБ консервативними пристроями

Стандартна процедура:

  • звільніть клеми на акумуляторі (спочатку мінус, потім плюс щоб уникнути замикання), дістаньте його з автомобіля;
  • підключіть затискачі зарядного пристрою, дотримуючись полярності;
  • включите зарядку напругою 14,4 В струмом 10% від ємності АКБ;
  • дочекайтеся падіння струму;
  • від’єднайте зарядний пристрій;
  • встановіть заряджений акумулятор в автомобіль.

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

В результаті такого харчування ареометр покаже високу щільність, але показник буде досягнутий за рахунок виштовхування кислоти в верхні шари електроліту, всередині щільність буде менше. Подібна процедура збільшить знос акумулятора, але результат матиме не велике практичне значення, кислота потрібна всередині. До місця призначення вона опуститься дня через два.

Метод зарядки чергуванням циклів досить ефективний для старих сухозаряженной кальцієвих акумуляторів. І хоча їх все ще можна зустріти в продажу, такі пристрої морально застаріли.

Щоб кальцієвий акумулятор служив довго, регулярно контролюйте його зарядку, особливо це актуально в зимовий час. При необхідності заряджайте його, використовуйте щадні пристрої для зарядки. Дбайливе ставлення допоможе ефективно використовувати ресурс АКБ, який, до речі, розрахований зазвичай на 5 років.

кальцієві акумулятори

Акумулятор це обов’язкова деталь будь-якого автомобіля. Працюючи в жорстких умовах підвищеної вібрації, такі пристрої підлягають заміні значно раніше багатьох вузлів і агрегатів машини. Щоб максимально збільшити термін експлуатації, при виробництві батарей застосовуються новітні технології.

Кальцієві автомобільні акумулятори є результатом таких удосконалень, тому використання подібної технології дозволяє істотно спростити обслуговування і знизити періодичність заміни.

Що таке кальцієвий акумулятор

Акумулятори CA / CA є звичайними свинцевими батареями, пластини яких леговані кальцієм. Цього металу зовсім небагато, але навіть при концентрації близько 0,1%, вдається домогтися більш високих експлуатаційних якостей пристрої накопичення енергії.

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Крім кальцію, при виробництві цього типу АКБ, може додаватися срібло. Незважаючи на більш високу вартість кальцієвих батарей з сріблом вдається істотно зменшити процес утворення сульфатів на поверхні пластин. Тим самим значно збільшивши експлуатаційний термін служби.

використовувані технології

Технологічний процес виробництва кальцієвих АКБ має суттєві відмінності від способу виготовлення батарей легованих сурмою. Перш за все, довелося відмовитися при формуванні свинцевих пластин від способу лиття, унаслідок вигорання кальцію в процесі розплавлення металу.

Леговані кальцієм пластини виготовляють способом штампування. Це дозволяє повністю виключити ймовірність випаровування металу. Принцип роботи не відрізняється від звичайного пристрою, пластини якого збагачені сурмою, але для ефективної зарядки АКБ потрібно використовувати ЗУ з більш високою напругою.

Плюси і мінуси

Кальцієві акумулятори мають як позитивні характеристики, так і суттєві недоліки.

До плюсів цього виду накопичувачів електроенергії відносяться:

  1. Більш тривалий термін експлуатації.
  2. Вкрай низький рівень саморозряду.
  3. Істотно знижено рівень електролізу води.
  4. Пластини більш стійкі до механічних навантажень.
  5. Низький рівень внутрішньої корозії.
  6. Витримують тривалий перезаряд.
  7. Більш високий струм холодної прокрутки.
  8. Велика частина АКБ з додаванням кальцію випускається повністю не обслуговуються.

  Акумулятори Atlas BX Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правилаExpanded Metal Technology Ca / Ca

До недоліків кальцієвих батарей можна віднести:

  1. При частих глибоких розрядах батарея з часом повністю вийде з ладу.
  2. Через використання більш складного процесу виробництва, роздрібна вартість акумуляторів значно вище батарей виготовлених за традиційною методикою.
  3. При тривалому простої або при використанні батареї з постійним недозаряд знижується термін служби.

Незважаючи на більш високу вартість, при дбайливої ​​експлуатації, вдається значно заощадити гроші за рахунок збільшення терміну служби виробу до 8 – 9 років. Якщо купується обслуговуюча модель, то тимчасові витрати на обслуговування АКБ зводяться тільки до періодичної підзарядки.

Чим відрізняються кальцієві АКБ від інших

Основні відмінності кальцієвих АКБ від інших моделей полягають в наступному:

  1. Більш висока ємність батареї при однаковій вазі.
  2. Знижено внутрішній опір, що дозволяє домогтися більшої потужності розряду під час пуску двигуна.
  3. Витримують короткочасне підвищення зарядного струму більше 16 В.
  4. Коштують дешевше в порівнянні з гелевими батареями.
  5. Коштують дорожче гібридних і вмістом сурми акумуляторів.

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Де застосовуються кальцієві акумулятори

Кальцієві АКБ використовуються в якості стартових батарей в легкових і вантажних автомобілях. Якщо цей тип батареї виконаний не обслуговуються, то їх можна використовувати в якості накопичувального пристрою в потужних джерелах безперебійного живлення.

При використанні цього типу акумулятора в саморобних інверторних установках слід обов’язково встановлювати запобіжну систему, яка дозволить автоматично відключити батарею при значному розряді.

Обслуговування кальцієвих акумуляторів

Якщо купується обслуговується кальцієвий акумулятор, то основний догляд за батареєю буде полягати в своєчасному додаванні води. Для цього, в обслуговуваних пристрою досить зняти кришку або відкрутити заливні пробки.

Слід зауважити, що в порівнянні зі звичайними акумуляторами виконувати подібні дії буде потрібно не так часто.

Випаровування води в батареях цього типу здійснюється дуже повільно, тому тільки в літній час слід приділяти перевірці рівня електроліту підвищена увага.

  Акумулятор 75 а / ч 12 в

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

У разі, коли CA / CA АКБ тривалий час не використовувалася, то потрібна додаткова підзарядка акумулятора із застосуванням пристрою працюють від електричної мережі. Також може виникнути необхідність заповнити втрату електрики, коли автомобіль використовувався в нічний час при невисоких оборотах двигуна.

Якщо вчасно здійснювати, долив дистильованої води і правильно заряджати батарею цього типу, то таке обслуговування позитивно позначиться на терміні експлуатації виробу.

Строк служби

Гарантійний термін експлуатації кальцієвих АКБ становить 5 років. При дбайливому зверненні, яке, перш за все, полягає в відсутність глибоких розрядів, можливе використання батареї з збереженим рівнем пускового струму протягом 8 – 10 років.

При неналежної експлуатації, термін служби з дати випуску може не перевищити і 1 року, при цьому якщо в роздрібній мережі акумулятор був реалізований в справному вигляді, то покупцеві може бути відмовлено у відшкодуванні збитків, якщо буде доведено, що несправність викликана порушенням правил експлуатації.

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Як підібрати ЗУ

Звичайними зарядними пристроями відновити ємність кальцієвого акумулятора на 100% не вийде. Для якісної зарядки необхідно напруга в межах 16 – 16,5 В. Також для активації процесу десульфатаціі рекомендується придбати пристрої дозволяє здійснювати змінну зарядку і розрядку батареї в певній послідовності.

Добре себе зарекомендували автоматичні зарядні пристрої для CA / CA батарей, які самостійно регулюють параметри напруги, що подається і сили струму на протязі всього циклу зарядки акумулятора.

Відео: Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор

Як заряджати кальцієвий акумулятор

Якщо заряджати кальцієвий АКБ доводиться регульованим пристроєм, то необхідно встановити напругу близько 16 В і струм рівний 10% ємності акумулятора. Після 10 годинної зарядки в такому режимі працездатність батареї буде відновлена ​​в повному обсязі.

При використанні автоматичного пристрою, для здійснення зарядки достатньо підключити акумулятор, дотримуючись полярності. При значній сульфатации пластин рекомендується включати тренувальний режим на зарядному пристрої, при наявності такої функції.

  Акумулятори UNO

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Як відновлювати кальцієвий акумулятор

Якщо батарея розрядився більш ніж на 50%, це може привести до значних втрат ємності. При виникненні подібної ситуації необхідно негайно провести відновлення АКБ.

Для цієї мети слід підготувати зарядний пристрій, напруга якого можна регулювати.

Як вже було сказано вище, для зарядки кальцієвих батарей необхідно пристрій напругою не менше 16 В.

Проводиться ремонт акумулятора в наступній послідовності:

  1. Заряджати батарею протягом 24 годин струмом 0,1 А.
  2. Потім продовжити зарядку протягом доби струмом 0,05 А.
  3. Продовжити зарядку протягом 1 – 2 діб струмом 1 А.

Таким чином можна повністю відновити кальцієвий АКБ при одноразової глибокої розрядки. Якщо процедура виконується взимку, то в приміщенні температура повинна бути не менше +20 градусів. Також необхідно стежити за температурою електроліту, яка не повинна бути вище 55 – 60 градусів Цельсія.

Правильно заряджаємо кальцієвий акумулятор для вашого автомобіля

З кожним роком на ринку з’являються нові АКБ, які в обслуговуванні і відновленні дещо відмінні від тих, що були раніше. Так і з кальцієвими акумуляторами. Легування пластин кальцієм додає елемент новизни в експлуатацію батареї. Змінилися і характеристики роботи, а разом з ними, і специфіка їх обслуговування.

Щороку з’являються все нові і нові види автомобільних акумуляторів, які за своїми експлуатаційними властивостями відрізняються від традиційних моделей. Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правилаТак звані кальцієві АКБ обслуговувати вже трохи складніше. Щоб не вивести новий акумулятор з ладу, треба мати уявлення про те, чим кальцієві акумулятори відрізняються від попередніх моделей свинцевих АКБ.

Основні особливості

Кальцієвий акумулятор не такий простий в обслуговуванні і роботі, як здається. Автолюбителю важливо знати основні особливості роботи і процесу зарядки, щоб ненароком не скоротити термін служби такого дорогого АКБ. Особливо важливо завжди підтримувати напругу батареї на належному рівні.

Особливості та нюанси в роботі таких акумуляторів:

  1. Заряджати кальцієву батарею потрібно при різних установках напруги , від 13.2 вольт, до 16.5 вольт, і не всяке зарядний пристрій підтримує таку напругу.
  2. Повна зарядка батареї відбувається тільки при 16.5 вольт! при напрузі в 14 вольт ступінь зарядки буде менше 50%.
  3. Штатний генератор практично ніколи не заряджає кальцієві батареї повністю! Адже зазвичай їх напруга не перевищує 15 вольт.
  4. Кальцієвий акумулятор потрібно постійно заряджати! При роботі в міському циклі, на легковому автомобілі даний вид акумулятор постійно недозаряжается, тому необхідно проводити профілактичну зарядку раз в 1 – 2 місяці.
  5. Потрібно регулярно перевіряти такі батареї , і ставити на підзарядку як тільки напруга знизилася до 12 вольт , або нижче.
  6. АКБ вже не відновить свою колишню ємність , якщо напруга просіло нижче 11.5 вольт.
  7. Практично всі кальцієві АКБ є необслуговуваних.

Важливо! Кальцієві акумулятори дуже чутливі до глибокої розрядки. Вони не дуже підходять для їзди в міському режимі.

Вибір зарядного пристрою

Для старих свинцевих акумуляторів підійде будь-який ЗУ. Для кальцієвих батарей потрібно мати зарядний пристрій з певними характеристиками.

  • Бажано, щоб в ньому вручну встановлювалися параметри струму.
  • Добре якщо пристрій має режим десульфатаціі, перевірки ємності і працездатності акумулятора.
  • У них повинен програмуватися алгоритм на певні функції.
  • Вкрай бажано наявність декількох автоматичних режимів зарядки.

Промисловість випускає велику кількість зарядних пристроїв. Якщо вибирати між імпульсним пристроєм і трансформаторних, то імпульсна краще. Хоча трансформаторне більш надійне.Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Якщо узагальнити, то зарядний пристрій для кальцієвого акумулятора повинно бути:

  • програмований;
  • з автоматичними режимами;
  • з функцією десульфатаціі;
  • з режимом перевірки працездатності АКБ;
  • з показником ємності, взятої акумулятором.

Як правильно виконувати зарядку

Особливість зарядки кальцієвих АКБ в тому, що для цієї операції потрібно дещо інше зарядний пристрій, наприклад, типу «Оріон».

Справа в тому, що в ході зарядки доводиться часто коригувати напруга і величину подається струму. Тому треба мати таке зарядний пристрій, який забезпечить напругу 16,8 вольт.

А звичайні автоматичні зарядникі здатні видати не більше 15 вольт.

До того ж зарядникі типу «Оріон» мають вбудовані програми для різного призначення, в тому числі і для десульфатаціі. Природно, крім цієї моделі їх у продажу велика кількість. Це ЗУ вказано лише в якості орієнтира.

Зверніть увагу

Завдяки конструктивним особливостям кальцієвих акумуляторів, вони вимагають особливої ​​методики зарядки. Важливим є те, яким напругою і як саме заряджати автомобільний кальцієвий акумулятор.

Алгоритм зарядки кальцієвого акумулятора складається з двох етапів.

перший:

  • Зігріти батарею до кімнатної температури;
  • Виставити ток до 0,1 від нормативної місткості акумулятора (якщо ємність 55 ампер на годину, то виставляється 5.5 ампера;
  • Виставляємо напруга 16,1 вольта (деякі автори рекомендують напруга 14 вольт);
  • Заряджаємо до того моменту, поки струм зарядки не впаде нижче 0,5 ампер (це станеться приблизно через кілька годин);

Важливо! Електроліт буде злегка кипіти. Якщо інтенсивність кипіння збільшується, треба трохи зменшити напругу. Рівень електроліту не повинен зменшуватися.

другий

  • встановлюємо струм 3 ампера
  • виставляємо межу напруги 16,1 – 13,1 вольт
  • стежимо за електролітом і не даємо йому кипіти

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Щоб підтримувати заданий інтервал, напруга доводимо до 13,1 вольта. У міру того, як заряд АКБ наблизиться до 100%, періоди зарядки будуть зменшуватися, а паузи стануть збільшуватися. Якщо заряд йде всього кілька секунд, значить, батарея зарядилася.

Як правильно заряджати кальцієві акумулятори?

На зорі автомобільної ери за кермом кожного автомобіля був не тільки багатий і прогресивна людина, але і досвідчений механік. Автомобілі не відрізнялися простотою в експлуатації і вимагали постійного технічного контролю. Ситуація залишалася майже такий же років до 70-х, поки не стався автомобільний бум.

Пристрій автомобілів стало більше продуманим, системи – більш налагодженими, а автомобілісти, як правило, стали слабшими розбиратися в матчастини свого «залізного коня». Зараз ситуація і зовсім дійшла до абсурду: кожен другий має власний автомобіль і кожен другий з них навіть не уявляє, що відбувається під капотом його машини.

Така ситуація вигідна для автосервісів, які як і раніше ростуть як гриби після дощу. Але для водіїв, нічого не знають про пристрій свого авто таке недбале ставлення до справи обходиться в копієчку.

Щоб допитливі автомобілісти змогли цю саму копієчку заощадити, сьогодні ми розповімо, як правильно заряджати кальцієві акумулятори.

Як правильно заряджати кальцієвий акумулятор автомобіля?  Запам'ятай ці правила

Переваг у АКБ, легованих кальцієм навалом: вони не вимагають постійного обслуговування, вібростійкі, застраховані від перезарядження, терплять перепади напруги в бортовій мережі, володіють корозійну стійкість.

Однак, всі плюси в повсякденному експлуатації перекриває нестійкість до глибоких розрядів. Якщо розрядити кальцієву батарею нижче 11,5 В, то вона вже не відновить початкову ємність.

Два-три таких розряду – і акумулятор згодиться тільки для утилізації.

Тому питання зарядки – найважливіший при експлуатації кальцієвих батарей. Всього кілька правил допоможуть вам користуватися Ca / Сa батареєю довго і щасливо.

  1. У зв’язку з тим, що в сучасних кальцієвих акумуляторах пластини упаковані в щільні пакети, а пакети в банках майже примикають один до одного, електроліт знаходиться не у вільному стані. Простіше кажучи, більш важка сірчана кислота накопичується внизу банок, а поверх пластин виявляється більш водянистий електроліт. Через це розшарування ареометр може «брехати» – показувати низьку щільність при достатній зарядженості. Тому, ареометр стосовно кальцієвим АКБ – не помічник.
  2. «Кип’ятити» такі АКБ дідівським зарядним пристроєм можна ні в якому разі. Навіть якщо кипіти аккум не буде, в якийсь момент почнеться виділення газу, яке зруйнує щільність намазки пластин і знизить характеристики АКБ. А в подальшому – вб’є його. До речі, ареометр при такому «кип’ятінні» покаже, що ви все робили правильно – щільність ж виросла. Однак, пов’язано це лише з бульбашковим перемішуванням електроліту. Виділяється газ зрівнює щільність у всій батареї. Але навіщо вам щільний електроліт поверх пластин?
  3. При глибоких розрядах в кальцієвих АКБ утворюється сульфат кальцію, який не розчиняється у воді. Він просто запечатує пори намазки пластин і блокує подається заряд. Процес дуже схожий на стан інфаркту у людини і так само фатальний для батареї. Тому проводити КТЦ (контрольно-тренувальний цикл заряд / розряд) з кальцієвими АКБ абсолютно марно і згубно.
  4. Не можна допускати падіння напруги на клемах нижче 11,5 В. Необхідно проводити регулярні виміри вольтметром, щоб контролювати рівень зарядженості акумулятора. Тут все вирішують десяті частки: 12,7 В – напруга при повній зарядці, 12,3 В – батарея вимагає зарядки найближчим часом, 12 В – АКБ розряджений на чверть і вимагає негайної зарядки, а падіння до 11,5 В це своєрідна « клінічна смерть »батареї, з якої без втрат ємності вийти не можна.
  5. Існує міф, що кальцієві акумулятори потрібно заряджати напругою 15-16 В, проте, на ділі, така зарядка скорочує життя акумулятора. Міф бере початок зі стародавнього буклету «VARTA». Технології змінилися, нові дослідження показали помилковість цього висновку. «VARTA» не намагалася ввести покупців в оману, щоб ті частіше міняли батареї, тому в нинішній редакції правил зарядки кальцієвих АКБ від німців йдеться: «Для сучасних батарей зі свинцево-кальцієвими сплавами рекомендується заряд струмом 10% від номінальної ємності до напруги 14,4 В ».
  6. Якщо ви часто заводите двигун, рухаєтеся на невеликі відстані, і автомобіль довго простоює без руху, оптимальним варіантом для вас буде щомісячна планова зарядка акумулятора спеціалізованим зарядним пристроєм. Коштують вони недешево, але є у багатьох сумлінних дилерів АКБ. Для інших користувачів достатньо однієї зарядки в два місяці.

І останній пункт, що не стосується безпосередньо режиму зарядки. При купівлі нового автомобіля, вимагайте від дилера перевірки щільності та напруги на акумуляторі. Найчастіше, недобросовісні дилери заряджають АКБ нових автомобілів «дідівськими» зарядними пристроями. Завдяки такому самоуправству, ви ризикуєте поміняти акумулятор через пару тижнів після покупки авто.

Словом, кальцієвий акумулятор, як улюблена жінка: вимагає постійної уваги, але натомість дає комфорт і відданість!

Зарядка кальцієвого акумулятора автомобіля

Не всі акумуляторні батареї заряджаються однаково. Зарядка кальцієвого акумулятора автомобіля зовсім не схожа на таку для старих типів. Цикл тут інший, так само як і зарядні пристрої.

З урахуванням того, що саме ці акумулятори застосовують на багатьох нинішніх автомобілях, корисно знати, як правильно з ними працювати.

Втім, незважаючи на принципові відмінності, така кальцієва батарея не завдасть великих клопотів.

Основні види сучасних автомобільних акумуляторів

Щоб зрозуміти, в чому полягає головна відмінність кальцієвих пристроїв, варто обмовитися і про інші різновиди акумуляторних батарей (АКБ), що сьогодні використовуються. Різниця ж не тільки в способі зарядки, але і в принципі роботи, в конструкції.

Є багато типів батарей, які нині застосовуються в автопромі. Однак ті ж гелеві зустрічаються досить рідко. А найбільше поширення нині отримали тільки три варіанти пристроїв:

  1. Кальцієві.
  2. Сурм’янисті.
  3. Гібридні.

Їх схожість в тому, що на відміну від гелевих ці АКБ містять електроліт в рідкому вигляді, а не в зв’язаному. Принципова різниця в домішках, які роблять в пластини.

Якщо у кальцієвої батареї додається кальцій в поєднанні з незначною кількістю срібла, то в сурм’янистого акумуляторі автомобіля застосовують сурму (різновид металу).

У гібридної технології застосовується кальцій, сурма, а в деяких випадках і срібло.

Особливості кальцієвих акумуляторів

Ці пристрої мають безліч переваг. Ось чому сьогодні можна зустріти ці акумулятори на багатьох іномарках. Однак не можна ігнорувати і мінуси цих пристроїв. Для деяких ці недоліки будуть суттєвими, а для декого й зовсім зроблять такі АКБ неприйнятними.

Ось плюси, характерні для кальцієвих батарей:

  • значна ємність;
  • менша корозія за рахунок легування свинцевих пластин;
  • невеликий самозаряд;
  • довговічність;
  • невибагливість в обслуговуванні;
  • значні струми запуску.

До мінусів такого варіанту відносяться:

  • дорожнеча;
  • відносна складність зарядки;
  • це поганий вибір для їзди в пробках;
  • це також поганий вибір для машин з системою «Старт-Стоп»;
  • нестійкість до глибоких розрядів.

Особенно стоит отметить последний пункт. Если глубокий разряд случится хотя бы три раза, то этого будет достаточно, чтобы емкость упала в разы. Нельзя закрывать глаза на такой недостаток, ведь это может быть критичным во многих ситуациях. Обычно, в городских условиях заряд кальциевых аккумуляторов нужно постоянно контролировать и поддерживать.

Впрочем, такие устройства отлично подойдут для условий использования, в которых нужна высокая виброустойчивость. Также эти батареи отлично подойдут людям, регулярно преодолевающим большие расстояния.

Зарядка кальциевого аккумулятора автомобиля и ее особенности

Сразу стоит заметить, что обычное зарядное устройство (ЗУ) тут ничего не даст. Нужен такой аппарат, который бы выдавал от 16,1 до 16,5 Вольт. Подойдет, в том числе, зарядное устройство Вымпел-55 от Орион.

Саме приклад зарядки таким апаратом представлений нижче. Але це актуально і для ЗУ інших виробників, які володіють тими ж режимами і показниками. Є інші особливості зарядки кальцієвих АКБ.

Через них можна спиратися на досвід з іншими батареями.

Ось як правильно заряджати кальцієвий акумулятор:

  1. АКБ дають зігрітися до кімнатної температури (якщо потрібно).
  2. Потім підключають крокодили ЗУ до висновків батареї.
  3. Заряджають, поки струм зарядки не буде нижчою половини Ампера.
  4. Міняють режим на хвилеподібний і чекають, поки АКБ зарядиться.

Але про все докладніше. Крокодили підключають з урахуванням полярності. Спочатку виставляють такі характеристики струму: 5,5 Ампер для 55 А-ч, 16,1 Вольт. Якщо застосовується ЗУ Вимпел-55, такий режим має назву «алгоритм 1». Залишається почекати кілька годин, поки струм зарядки не знизиться до 0,5 Ампер.

Характерно незначне закипання електроліту. Однак неприпустимо щоб закипання було занадто великим. Справа в тому, що при цьому швидко убуває рівень електроліту. Тому, якщо інтенсивність закипання висока, струм зменшують.

На другому етапі (на Вимпел 55 – «алгоритм 3») струм, так само як і напруга, періодично змінюються. На зарядному пристрої автомобільного акумулятора виставляють такі характеристики: напруга в діапазоні від 13,1 до 16,1 Вольт, ток зарядки роблять рівним 3 Ампер.

важливо

Зарядка тепер хвилеподібна. Залишається чекати, поки АКБ повністю зарядиться, і контролювати процес, щоб не кипів електроліт. Потрібно, щоб дотримувалися паузи тривалістю в одну хвилину. Щоб домогтися дотримання такого інтервалу іноді підправляють нижнє значення напруги.

Чим довше йде зарядка, тим менше буде час заряду, і довше паузи. Це нормально і говорить про те, що батарея скоро повністю зарядиться. Припиняють процес, коли заряд триває лише кілька секунд.

Ось як заряджати кальцієвий акумулятор. І ось яким напругою АКБ буде володіти на максимумі: від 13,2 до 13,4 Вольт. Особливо непрості сезони для АКБ в середній смузі – літній та зимовий. Однак, навіть якщо на дворі осінній або весняний період, все одно кальцієві автомобільні акумулятори заряджають кілька разів за місяць.

Нормальним для таких батарей також вважається напруга в 12,7 Вольт. А ось якщо воно впало до 11,7 Вольт, то це означає, що АКБ майже розрядилася. Цифра в 12,2 Вольт говорить про розрядці наполовину, і потрібно терміново зарядити батарею.

У обслуговуваних акумуляторів можливо виміряти і щільність і напругу. Щільність повинна бути в районі 1,27 грам на кубічний сантиметр. За цими ознаками можна вчасно зрозуміти, коли заряджати АКБ. Про всяк випадок, варто ознайомитися з інструкцією по експлуатації, перш ніж використовувати батарею.

На закінчення, варто зауважити, що зарядити кальцієвий акумулятор не важко. Однак важливо пам’ятати, що при коротких поїздках доведеться часто заряджати АКБ.

Так що кальцієвий варіант – навряд чи хороший вибір для людей, що не залишають міста, особливо якщо це кишить пробками мегаполіс. Не можна допускати глибокого розряду, адже вистачить і трьох раз для істотного зниження ефективності.

Ну а для тих, хто постійно їздить по заміських трасах, такий АКБ – відмінний вибір.

Відео про зарядку кальцієвих акумуляторів

Як правильно зарядити кальцієву батарею

Як часто треба вдаватися до цієї операції залежить від співвідношення потужності генератора автомобіля і потужності споживачів, а також від умов їзди. Влітку практично для будь-якої машини можна обійтися без додаткових підзарядок АКБ.

Двигун заводиться легко, з споживачів постійно включені запалювання, електробензонасос (приблизно 8-10А), магнітола (3-4 А), фари з габаритами (13 А). Навіть на холостому ходу справний генератор видає 40-45А, чого майже вистачає для харчування мінімальної кількості споживачів.

А вже на робочих оборотах, при поїздці по трасі, наприклад, видаються генератором 60-70А вистачає і на харчування споживачів і на зарядку акумуляторної батареї.

Порада

Умови експлуатації акумулятора взимку багато важче. Негативна температури знижують здатність АКБ, погіршує здатність приймати заряд, пуск холодного двигуна вимагає великої кількості енергії. На борту включаються нові потужні споживачі: обігрівач (5-7 А на першій швидкості і 10-11 А на другий), обігрів стекол і дзеркал (16-20А), підігрів сидінь 5А.

Сумарний струм складає більше 50 А. Генератор на холостому ходу вже не справляється з харчуванням споживачів, велика частина енергії забирається з АКБ. Та й на робочих режимах можливості генератора заряджати автоаккумулятор виявляються дуже скромними, крім того при негативних температурах електроліту акумулятор не приймає заряд.

Все це веде до того, що батарея починає хронічно недозаряжаться. Користувач може не помітити цього, тому що навіть часткового заряду зазвичай вистачає для пуску двигуна. Але хронічний недозаряд веде до сульфатации пластин, що знижує ємність і підвищує внутрішній опір. А це в свою чергу скорочує термін служби батареї і погіршує пускові характеристики.

Тому взимку потрібно систематично заряджати акумулятор.

Як часто заряджати автомобільний акумулятор?

Частота підзарядки залежить від машини, погоди, умов поїздок.

Для автомобілів з добре відрегульованим системою пуску, в умовах м’якої зими з щоденними поїздками на невеликі відстані, що супроводжуються систематичним стоянням в пробках, досить проводити заряд десь раз на місяць-два.

Зрозуміло, якщо морози підбираються до -30 °, і кожен пуск супроводжується неодноразовим включенням стартера, то є сенс частіше перевіряти рівень зарядженості батареї.

І, зрозуміло, акумулятор потрібно негайно поставити на зарядку, якщо ви розрядили його «в нуль» невдалими спробами запуску двигуна. Саме “негайно”, так як щільність електроліту в розрядженому стані низька і є ймовірність того, що він замерзне, пошкодивши батарею. З іншого боку перебування свинцевого АКБ в розрядженому стані веде до сульфатации пластин.

Щільність електроліту, приведена до 25 ° С, г / см3 Температура замерзання, ° С
1.09 -7
1.12 -10
1.14 -14
1.16 -18
1.18 -22
1.20 -40
1.23 -43
1.24 -50
1.26 -58

Існує кілька режимів заряду акумулятора: постійним струмом, постійною напругою, комбіновані.

Основні стану глибоко розрядженою АКБ

1. АКБ перебувала в розрядженому стані не більше 2-х тижнів при кімнатній температурі і не експлуатувалася на автомобілі.

Заряд такої батареї як правило рекомендується проводити струмом рівним 0,1 від номінальної ємності (6А для АКБ 60Аг) до досягнення ρ = 1,27-1,28 г / см³. Процес заряду може зайняти до 24 годин.

Якщо немає можливості контролювати щільність електроліту за допомогою ареометра, то можна орієнтуватися на індикатор ступеня зарядженості, при його наявності в кришці акумулятора. Зелений колір індикатор вказує на ступінь зарядженості ≈ 50% (ρ = 1,23 г / см і вище).

Одними з ознак закінчення зарядки акумулятора є «кипіння» електроліту і досягнення температури корпусу акумулятора ≈ 40 ° С.

2. АКБ перебувала тривалий час в розрядженому стані (сталася глибока сульфатация пластин).

Що таке «сульфатация пластин»

Дрібні кристали сульфату свинцю під час зарядки нормально розрядженого акумулятора без проблем знову перетворюються в металевий свинець (негативна пластина) і PbO2 (позитивна пластина), що складають активну масу пластин.

Однак якщо залишити батарею в розрядженому стані, сульфат свинцю починає розчинятися в електроліті до його повного насичення, а потім випадає тому на поверхню пластин, але вже у вигляді великих і практично нерозчинних кристалів.

Вони відкладаються на поверхні пластин і в порах активної маси, утворюючи суцільний шар, який ізолює пластини від електроліту, перешкоджаючи його проникненню всередину активних мас. В результаті великі обсяги активної маси виявляються “вимкненими”, а загальна ємність батареї значно зменшується.

Відновлення такої батареї, як правило, проводять, застосовуючи так званий «ступінчастий режим»:

  • починають зарядку струмом 0,1C20 ≈ 16 годин;
  • розряд, наприклад набором автомобільних ламп протягом 2-3 годин;
  • заряд струмом 0,1C20 до повної зарядки;

Рекомендації по заряду акумуляторної батареї

Стан акумулятора перевіряють вимірявши напругу розімкнутого ланцюга (НРЦ). Напруга на клемах батареї вимірюється через 6 – 8 годин після зупинки двигуна. Якщо НРЦ акумулятора нижче 12,5 В акумулятор необхідно зарядити. Таку перевірку доцільно проводити раз в 3 -4 місяці.

Ефективність зарядки в першу чергу залежить типу і якості зарядного пристрою. Більше половини представлених у продажу зарядних пристроїв не здатні повноцінно зарядити сучасну акумуляторну батарею. Зарядні пристрої, призначені для роботи в автоматичному режимі, нерідко налаштовуються на напругу 14,4 – 14,5 В.

При досягненні цієї напруги загоряється зелений індикатор, що сигналізує про закінчення зарядки і відбувається автоматичне зниження зарядного струму майже до 0. При покупці зарядного пристрою зверніть увагу на його характеристики. Зарядний пристрій повинен забезпечувати вихідну зарядна напруга 16,2 В.

Зверніть увагу

Перш ніж приступати до зарядки акумулятора, уважно вивчіть інструкцію зарядного пристрою – в ній докладно повинно бути описані технічні характеристики, всі правила і порядок виконання роботи.

Батарея вважається зарядженої при досягненні щільності електроліту у всіх банках 1,27-1,28 г / см³, «кипінні» електроліту в кінці зарядки і досягнення температури корпусу акумулятора ≈ 40 ° С

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…