Застосування солярки для промивання двигуна – це старий «дідівський» спосіб, який лякає багатьох сучасних автомобілістів. Багатьом здається подібна промивка двигуна соляркою небезпечною, а інші вважають її неефективною, і лише деякі активно застосовують методику при зміні одного масла в моторі на інше.

Використання дизельного палива для промивання бензинових моторів – вельми поширений гаражний метод очищення двигунів внутрішнього згоряння. За допомогою такої методики можна вичистити бруд і нагар, не використовуючи агресивні хімічні рідини.

Зверніть увагу

Таким чином, можна зберегти ті компоненти і деталі мотора, які можуть постраждати під впливом агресивних компонентів сучасних присадок або масел.

Промивши мотор, можна повернути йому молодість, причому для цього не потрібні істотні фінансові витрати.

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

Солярка і старе масло

до змісту ↑

Чи потрібно промивати мотор соляркою?

При експлуатації будь-якого транспортного засобу в мастильної системі двигуна скупчуються всілякі відкладення і нагар на стінках, які порушують циркуляцію мастильної рідини і знижують ефективність охолодження. Проблема посилюється, якщо заливати в ДВС неякісне масло. Поступово відкладення будуть наростати і можуть забити масляні канали, повністю їх перекривши.

В середньому кожні 10-15 тис. Кілометрів в моторі потрібно робити заміну масла, але якщо машина експлуатується в суворих умовах і працює на паливі низької якості, масло слід міняти частіше. При цьому перед заливкою свіжої рідини рекомендується прочистити нутрощі від забруднень.

Реалізувати це завдання дозволяє промивка двигуна соляркою перед заміною масла. Ця процедура корисна в наступних випадках:

  • перехід на нове масло;
  • заміна масла після покупки б / у автомобіля, в двигун якого залита невідома рідина;
  • потрапляння охолоджувальної рідини в масло через пробою прокладки;
  • капремонт мотора.

Єдиним, але досить істотним недоліком використання солярки для промивання двигунів, є відсутність змащувальних здібностей у цій рідині. У зв’язку з цим є ризик заклинювання колінчастого вала. Буває таке нечасто, але ситуація неприємна.

до змісту ↑

В яких випадках промивка не потрібно?

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

чистий двигун

Промивати двигун автомобіля при заміні масла, використовуючи дизельне паливо або спеціалізовані рідини з автомагазинів, не потрібно в наступних випадках:

  • при переході з синтетики на напівсинтетику;
  • при зміні синтетики на синтетику;
  • при заливанні синтетики замість мінералки.

Що стосується ситуацій, в яких промивка за допомогою солярки або спеціалізованих складів виявляється обов’язковою, до них відносяться:

  • заміна мінерального масла на синтетичне;
  • після ремонту головки блоку циліндрів;
  • в масло потрапив антифриз або інша рідина, що охолоджує;
  • вам довелося екстрено залити недороге або невідповідний по маркувань масло;
  • ви не знаєте, яке масло було залито до вас.

Виробляти промивку мотора можна не тільки при зміні масла, але і регулярно щороку в профілактичних цілях.

до змісту ↑

Особливості промивки соляркою

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

Різні види солярки і гасу

Головна мета промивання мотора в автомобілі при переході на нове масло полягає в повному очищенні мастильної системи від колишньої рідини, а також зібрався всередині нагару і забруднень.

Існують спеціалізовані склади, що розчиняють тверді нарости і залишки смолистих відкладень, але також з цими завданнями добре справляється звичайне дизельне паливо.

До недоліків спеціальних рідин відносять їх порівняно високу ціну, якщо продукт якісний, а у випадку з дешевими промивками є ризик пошкодження нутрощів мотора, особливо гумових прокладок і сальників.

Солярку використовують для промивання ДВС багато років. Раніше, коли спеціальних рідин не існувало, солярка і гас вважалися найкращими очисниками. Взагалі дизельне паливо – це хороший розчинник для смолистих опадів і маслянистого складу.

У солярки висока плинність, тому вона добре проходить по всіх каналах масляної системи, розчиняючи забруднення, шлаки, нагар, згустки масла та інше. Солярка по очищує властивостями впевнено конкурує зі спеціалізованими магазинними складами.

При цьому вона не має такої агресивної впливу на метал і ущільнення.

Досвідчені автомобілісти, що виробляють промивку двигуна соляркою, радять додавати в неї свіже масло, змішуючи компоненти в рівних пропорціях. Подібне рішення запобігає заклинювання двигуна, що працює на солярці. Замість солярки можна використовувати чистий гас, який володіє більш високими розчинювальними властивостями, проте дістати його сьогодні не так просто.

до змісту ↑

Промивання двигуна соляркою – як це зробити?

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

Промивання двигуна соляркою: суміш солярки з маслом

Взагалі в промиванні мотора за допомогою солярки немає нічого складного, тому з цим завданням впорається будь-який автомобіліст. Потрібно лише виділити на цю процедуру трохи часу і діяти строго за інструкцією. Промивання силового агрегату дизельним паливом перед заміною масла проводиться за наступною схемою:

  • Купіть 2-4 літри чистої солярки без домішок.
  • Придбайте два масляних фільтра, один з яких може бути недорогим (його після промивання потрібно буде зняти).
  • Підготуйте 2-4 літра чистого масла для розведення солярки і купіть необхідну кількість нового масла, яке в кінці заллєте в двигун.
  • Розігрійте мотор до робочої температури.
  • Злийте через зливну пробку старе масло, а також викрутити фільтр.
  • У рівних пропорціях змішайте гас / солярку з маслом, вкрутіть дешевий фільтр і залийте в мотор рідина.
  • Запустіть мотор і дозвольте йому попрацювати кілька хвилин на холостих обертах.
  • Заглушіть машину (мотор не повинен прогрітися вище 50 градусів).
  • Коли двигун охолоне, заведіть його ще раз і дозвольте трохи попрацювати.
  • Злийте промивну рідину, замініть фільтр і залийте нове масло в систему.

Врахуйте, що розбавляти солярку можна навіть недорогий мінералкою, не витрачаючи кошти на синтетику або напівсинтетику.

до змісту ↑

Корисні поради

Перед зливом старого масла підготуйте піддон або тазик підходящої ємності, щоб в нього вмістилася вся рідина.

Не поспішайте закручувати зливний болт на місце після зливу промивної солярки, а пролийте ще кілька літрів через систему. Робіть це різко, щоб створився невеликий напір, що змив залишки масла.

Досить пропустити таким чином три літри солярки. Закрутіть на місце зливний болт.

При роботі двигуна на промиванні можна трохи погазовать, так як при підвищенні оборотів збільшується тиск в мастильної системі. Завдяки цьому зростає ефективність очищає процедури. Головне не перестаратися і не допустить перевищення температури 50 градусів.

Коли будете зливати рідину, оцініть її стан на забрудненість. Якщо солярка буде помітно брудної, можете повторити промивання. Також перед тим, як наповнити свіжого масла можна промити 1-2 літри наскрізь, не пошкодувавши. Таким способом ви зменшите кількість залишків дизельного палива в блоці.

Врахуйте, що перші пару запусків навіть на свіжому маслі можуть бути ускладнені. Солярка змиває масляну плівку і має слабкі змащуючими здібностями, тому стартеру важче провертати коленвал.

важливо

При запуску двигуна дозвольте йому трохи попрацювати на ХХ і прислухайтеся до його роботі. Не повинно бути сторонніх звуків на кшталт стукоту або шуму.

Тепер ви знаєте, як проводиться промивка двигуна соляркою – в цьому немає нічого важкого!

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

Відео: Промивання двигуна G4FC соляркою Hyundai і Kia.

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

Відео: Промивання двигуна соляркою ч.1

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

Відео: Промивання двигуна (соляркою) + заміна масла

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

Відео: = MERCEDES W211. ПРОМИВКА ДВИГУНА солярки + МАСЛО =

Як правильно промивати двигун соляркою перед зміною масла

Правильний догляд за двигуном – це одна з найголовніших завдань в обслуговуванні машини. Кожен уважний до свого автомобіля власник знає, що від якості служби та функціональності мотора залежить працездатність машини в цілому.

Багато автовласників при підході терміну планового обслуговування машини відганяють її в сервісний центр, де фахівці проводять всі необхідні процедури згідно з регламентом, однак, є і ті, хто вважає за краще проводити самостійно нескладні у виконанні сервісні роботи.

У цій статті поговоримо про процедуру промивання двигуна при заміні масла, щодо необхідності якої є деякі суперечки, що стосуються періодичності такого процесу і виду промивної рідини.

Розглянемо, чи виправдовує себе промивка двигуна соляркою перед заміною масла, яка застосовувалася ще в давні часи і залишилася актуальною і сьогодні, поговоримо про переваги і недоліки такого методу боротьби з відкладеннями в силовому агрегаті, а також розповімо, як правильно виконати таку процедуру.

Як промивати двигун соляркою?  покроковий оглядЯк правильно промити двигун перед заміною солярки.

Для чого потрібна промивка двигуна соляркою?

Факт про необхідність заміни моторного масла згідно з регламентом відомий всім автовласником, пояснюється втратою мастилом своїх захисних властивостей в процесі експлуатації і зниженням ефективності її роботи.

Про регламенти та необхідності зміни мастильного матеріалу в моторі написано багато статей, однак, рідко згадується про те, що перед затокою нової мастила треба мити агрегат зсередини.

Чим же пояснюють професіонали таку потребу, і наскільки часто процедура повинна проводитися?

Потреба в промиванні силового агрегату виникає в таких ситуаціях:

  1. Зміна виду моторного масла. На сьогодні ринок паливно-мастильних матеріалів дуже різноманітний, що провокує споживача підбирати більш ефективні масла для свого автомобіля, які розрізняються не тільки по виду, але і за складом. При зливі масла, навіть якщо процедура проведена дуже якісно, ​​невелика кількість відпрацьованої рідини залишається в вузлах агрегату та на його стінках, а при наповненні системи нової мастилом може статися «конфлікт» між компонентами автомастил, що відобразитися на роботі мотора в негативну сторону.
  2. Зміна автомастила після придбання автомобіля на вторинному ринку. Аналогічна ситуація, в якій власник знає, що за рідина в моторі, тільки зі слів продавця. Перед затокою автомастила необхідно очистити двигуна від попередньої мастила.
  3. Попадання в систему охолоджувальної рідини в результаті деформації прокладки.
  4. Капітальний ремонт двигуна. В цьому випадку всі конструктивні вузли проходили контактну очищення і піддавалися ручному складанні, що нерідко супроводжується потраплянням в систему дрібних частинок, які негативно можуть вплинути на експлуатаційний період агрегату.

Ці прецеденти обумовлюють необхідність в обов’язковому промиванню силового агрегату.

Крім цього, промивка мотора може знадобитися, якщо авто експлуатується в екстремальних або важких умовах, високооборотних і високотемпературних режимах, що провокує утворення на внутрішніх поверхнях агрегату накипу, яка перекриває ходи для масла.

Визначити необхідність в промиванні двигуна можна з огляду злитої рідини: якщо у відпрацюванні є великі частки, пластівці і шлам – знадобиться очищення двигуна зсередини з метою видалення небезпечних для мотора компонентів.

Порада

У нинішній час співробітники сервісних центрів рекомендують здійснювати промивку за допомогою спеціальних рідин, які призначені для очищення силового агрегату перед заміною автомастила.

Чому ж тоді виникло питання про промиванні соляркою? Кілька десятків років тому кількість машин на дорогах країни було набагато менше, та й власним автомобілем могла похвалитися далеко не кожна сім’я, а відповідно і асортимент рідин для обслуговування мотора обмежувався декількома видами масел і соляркою, як засобом для його промивання. Сьогодні ситуація на ринку змінилася, а звичка залишилася. Багато автовласників промивають мотори досі соляркою самі і рекомендують таку процедуру іншим. Причому одні пояснюють цей факт економією, а інші свідчать про високу ефективність солярки в якості промивної рідини.

Сьогодні теорія про високу корисності і якісність промивання двигуна соляркою має як прихильників, так і противників, причому практично в рівних кількостях, що змушує автовласників впоратися самостійно у плюсах і мінусах такої процедури, приймати в результаті самостійне рішення на користь промивної емульсії – вибрати сучасну рідина або віддати перевагу солярці.

Плюси і мінуси солярки як промивної рідини

Дійсно, одним з переваг солярки в порівнянні зі спеціальними засобами є цінова політика. Промити двигун соляркою перед заміною масла буде значно дешевше, ніж здійснити цю процедуру за допомогою покупних емульсій.

Другим аргументом на користь солярки є її використання у всіх країнах СНД для очищення двигунів техніки вітчизняного виробництва, а також застосовність її для моторів спецтехніки.

Дієвість цього способу доводиться великою кількістю автомобілів вітчизняного виробництва на дорогах в нинішній час, які відмінно виконують свої функції, не дивлячись на похилий вік.

А ось наступний факт змушує сумніватися в користі солярки для мотора. Ефективність солярки при промиванні двигуна перед зміною автомастила багато користувачів пояснюють фактом її активного застосування для очищення елементів мотора при його капітальному ремонті професіоналами.

І це дійсно так, солярка активно очищає елементи від накипу, забруднень і шламу.

Однак противники теорії стверджують, що при чищенні деталей в процесі капітального ремонту на ці вузли впливає не тільки солярка, а й прикладається істотне механічний вплив, завдяки чому досягається позитивний результат.

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

Крім цього, багато фахівців відзначають, що при промиванні двигуна солярка не розщеплюється накип на деталях, а діє шляхом її відшарування від внутрішніх поверхонь.

Так як повністю видалити ці частки в процесі вимивання практично неможливо, то частина грубих компонентів залишиться в двигуні, і при додаванні олії частки будуть безперешкодно циркулювати по системі, завдаючи їй шкоди і блокуючи дрібні проходи, тим самим провокуючи масляне голодування окремих вузлів мотора. Додатково сумніви з приводу ефективності солярки в очищенні силового агрегату викликає вплив рідини на сальники, прокладки та ущільнювачі. Солярка може спровокувати їх деформацію, що відобразиться не тільки на функціональності мотора, але і на його експлуатаційних характеристиках, зможе стати причиною його передчасного виходу з ладу.

Значний перелік як позитивних характеристик солярки в якості промивної рідини, так і негативних факторів, змушує задуматися, чи можна промивати соляркою двигун при заміні масла. Однозначної відповіді на це питання не існує.

На практиці за роки свого застосування солярка заслужила популярність щодо моторів машин вітчизняного виробництва з істотним пробігом. Деякі власники іномарок з пробігом також активно застосовують такий метод чищення силового агрегату і підтверджують його ефективність.

Що стосується нових або гарантійних автомобілів, іномарок з невеликим пробігом, моторів сучасних модифікацій, то тут думка професіоналів однозначно – така процедура категорично заборонена, так як це зможе не тільки не дати результату, але і нашкодити мотору.

Крім цього, навіть стосовно до старих автомобілів процедура повинна виконуватися тільки при виникненні потреби, але ніяк не при кожній зміні автомастила.

Процес промивки двигуна соляркою

Якщо, зваживши всі плюси і мінуси, ви зважилися на очистку мотора соляркою, довіряєте більше досвіду прабатьків, який доводив свою ефективність протягом багатьох років, ніж сучасним рідин, ми розповімо, як правильно і коректно виконати цю процедуру.

Методологія промивання мотора соляркою при заміні масла не відрізняється особливою складністю і значними капіталовкладеннями.

Для виконання поставленого завдання потрібно запастися соляркою, в обсязі не менше восьми літрів, двома масляними фільтрами, один з яких повинен бути якісним, бажано оригінальним елементом для вашої машини, інший може бути найдешевшим, так як буде експлуатуватися тільки при виконанні очищення силового агрегату.

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

Процедура проводиться безпосередньо після зливу відпрацьованого масла. Злив відпрацювання рекомендується проводити на ямі або естакаді, на прогрітому двигуні через зливний отвір на піддоні картера. Іноді для цього знадобиться зняти захист силового агрегату, якщо вона передбачена модифікацією транспортного засобу.

З докладною інструкцією по зміні рідини в силовому агрегаті до конкретної моделі автомобіля можна ознайомитися в керівництві користувача або в статтях з даної тематики на нашому сайті.

Після зливу відпрацьованого автомастила потрібно демонтувати непридатний масляний фільтр, на його місце встановити куплений фільтруючий елемент.

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

Подальше завдання виконавця – по максимуму промити двигун від забруднень і шламу. Для цього спочатку виконується очищення двигуна від грубих частинок і залишків олії шляхом наскрізного прогону солярки по системі.

Мастилозливного отвір залишається відкритим, в заливний отвір з максимальним тиском вливається солярка. Попередньо під зливний отвір важливо поставити тару для відпрацьованої рідини.

Для виконання цієї процедури знадобиться близько трьох літрів рідини.

Наступний крок – більш якісна промивання вузлів агрегату і важкодоступних його ділянок. З цією метою зливний отвір закривається і заливається солярка в обсязі, що дорівнює кількості автомастила в моторі машини.

Далі необхідно завести машину і прогнати промивальну емульсію по системі, шляхом підтримки обертів, однак, не доводячи силовий агрегат до робочих температур.

Цей момент дуже важливий, так як в режимі підвищених оборотів солярка не зможе впоратися з поставленими завданнями, завдаючи шкоди стикаються деталей.

Після цієї процедури проводиться злив промивальної рідини, при цьому візуально контролюється якість випливає емульсії. Якщо солярка витікає надто забруднена, з частинками шламу, важливо здійснити ще раз цю процедуру.

Промивання повинна здійснюватися до тих пір, поки з зливного отвору не почне витікати чисте паливо, без наявності в ньому домішок. На цьому етапі промивання мотора можна вважати завершеною.

Зверніть увагу

Далі слід замінити тимчасовий масляний фільтр новим, оригінальним виробом, закрутити щільно кришку зливного отвору, попередньо очистивши її від бруду і накопичень, при необхідності поміняти ущільнювач між прорізом і пробкою, якщо він передбачений конструкцією.

Завершальний етап – затока нового автомастила в мотор транспортного засобу. Після заміни мастильної емульсії важливо здійснити обкатку мотора – проїхати на машині близько п’яти кілометрів в спокійному режимі, перевірити ще раз рівень масла, при необхідності долити його до рівня, оглянути стикові з’єднання на предмет витоку мастила.

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

Так как солярка не обладает достаточными моющими и смазочными свойствами, которые требуются для нормального функционирования мотора, первые несколько километров, пока автомасло не распределиться равномерно по узлам, важно не эксплуатировать транспортное средство в агрессивном режиме. Некоторые автовладельцы для исключения опасности истирания контактирующих элементов рекомендуют осуществлять промывку двигателя не чистой соляркой, а разведённой в равноценной пропорции с недорогим моторным маслом, однако, целесообразность такой процедуры не доказана.

Подведём итоги

Солярка на протяжении многих десятилетий используется автовладельцами как эффективное и щадящее средство для промывки силового агрегата.

Сьогодні результативність процедури промивання соляркою ставиться під сумнів багатьма автовиробниками і працівниками сервісних центрів, альтернативними вважаються варіанти використання для очищення мотора специфічних рідин.

Однак детальне вивчення складу спеціальних емульсій для промивання мотора викликає сумніви і спірні питання, так як ефективне видалення кіптяви і бруду за допомогою спеціальних рідин досягається завдяки присутності в них агресивних компонентів хімічного класу, які також негативно можуть вплинути на вузли агрегату.

Як доводить багаторічна практика, метод промивання двигуна соляркою має право на існування, характеризується високою ефективністю на тлі незначних витрат, вважається м’яким способом очищення мотора.

Якому засобу віддати перевагу, має право вирішувати кожен автовласник самостійно, при цьому слід при виконанні промивання діяти дуже акуратно, слідувати інструкціям, не перегрівати мотор – і результат виправдає очікування.

А ще краще – стежити за мотором свого авто, намагатися уникати програвав і навантажень, своєчасно міняти автомасло – і мотор не потребуватиме таких процедурах.

Чи можна промивати двигун соляркою? – авторідин

Як промивати двигун соляркою?  покроковий оглядБагато автомобілістів досі застосовують на практиці різні «дідівські» методи обслуговування і ремонту авто. Один з таких методів – використання в якості промивного складу для ДВС дизельного палива. Так можна промивати двигун соляркою? Нижче коротко дана відповідь на це питання.

Позитивний ефект і можливі негативні наслідки

Дизельне паливо має відмінну диспергирующей здатністю. Тобто воно розчиняє навіть застарілі відкладення різної природи, в тому числі і шламові.

Тому багато автомобілістів років 20-30 назад активно використовували солярку в якості рідини для промивання двигунів.

Тобто в ті часи, коли деталі двигунів були масивними зі значним запасом міцності і мінімальними вимогами до ПММ.

Крім цього, кілька дизельного палива, яке неодмінно залишиться в картері двигуна, не зробить яскраво вираженого негативного ефекту на нове масло. Необов’язково після промивання двигуна соляркою якимось чином виганяти залишки дизпалива з картера або кілька разів заливати і зливати свіже масло.

Також цей метод очищення мотора відносно недорогий. Якщо порівнювати з промивальним засобами, а тим більше спеціалізованими маслами, то помити мотор соляркою вийде в кілька разів дешевше.

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

На цьому позитивні сторони цієї процедури закінчуються. Коротко розглянемо можливі негативні наслідки.

  • Кусковое відшарування твердих відкладень. На статичних поверхнях у багатьох моторах скупчуються шламові нарости. Солярка може їх просто відокремити від поверхні і скинути в піддон. Або запустити в масляний канал. Що викличе часткову або повну закупорку і масляне голодування будь-якої пари тертя.
  • Негативний вплив на гумові (каучукові) і пластикові деталі. Переважна більшість сучасних ущільнювачів і фіксаторів в двигуні з пластика і гуми стійкі до хімічного впливу будь-яких продуктів нафтопереробки. Але «втомлені» неметалеві деталі солярка може зруйнувати до кінця.
  • Ймовірне пошкодження вкладишів і утворення задирів в парах тертя кільця-циліндри. Дизельне паливо не володіє достатньою в’язкістю для створення скільки-небудь міцного захисного шару.

Всі ці наслідки мають статус ймовірних. І вони необов’язково настануть в кожному окремому випадку.

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

В яких випадках категорично не варто мити мотор соляркою

Є два випадки, в яких промивка мотора соляркою перед заміною масла швидше матиме негативний, ніж позитивний ефект.

  1. Сильно втомлений мотор з великою виробленням. Неспроста в деяких інструкціях по експлуатації авто говориться, що після певної напрацювання (коли двигун зноситься і всі зазори в ньому збільшаться) бажано почати заливати більш густе масло. Робиться це для компенсації зазорів за рахунок більш товстої і міцної масляної плівки, яку створює густе масло. Солярка має дуже низьку в’язкість. І навіть при її нетривалому використанні необоротних буде контакт металу по металу у всіх навантажених парах тертя. Результат – прискорений знос до граничного стану і висока ймовірність заклинювання.
  2. Сучасні технологічні двигуни. Тут не може бути мови навіть про те, щоб використовувати регулярне масло з невідповідною в’язкістю. А використання в якості промивання солярки як мінімум (навіть при одноразовому заливці) істотно зменшить ресурс мотора.

Використовувати солярку в якості промивної рідини теоретично можна на примітивних за сучасними мірками моторах (старі нетурбірованних дизеля, ВАЗівська класика, застарілі іномарки).

Як промивати двигун соляркою?  покроковий огляд

Відгуки автомобілістів, що випробували метод промивання дизпаливом

Добрі відгуки про спосіб миття мотора дизельним паливом в основному залишають власники застарілої техніки. Наприклад, соляркою водії часто миють мотори ЗМЗ і ВАЗ. Тут в більшості випадків не наступає яскраво виражених негативних наслідків. Хоча не факт, що за одну миття автовласник НЕ урізав ресурс мотора тисяч так на 50 км пробігу.

На просторах інтернету можна зустріти і негативні відгуки. Наприклад, після заливки дизельного палива двигун заклинювало. Після розбирання виявлялися виїдені і проверчені вкладиші.

Тому висновок про цей спосіб очищення двигуна такий: використовувати солярку можна, але обережно і тільки на добре збережених застарілих двигунах.

Промивання двигуна соляркою перед заміною масла – як зробити з користю без шкоди для мотора

Автосервіс перед заміною масла часто пропонує промити двигун. Для цього використовуються спеціальні засоби. А як бути автолюбителям, які проводять заміну в гаражі?

1 Промивання двигуна – необхідність чи недоцільність

Промивання двигуна соляркою перед заміною масла застосовувалася багатьма автолюбителями в радянські часи і пізніше. Тепер, коли з’явилися спеціальні засоби, до такого способу прибігають рідше, але він все ще залишається популярним. Необхідність видалити залишки старого масла, забруднень виникає, і це роблять:

Перехід на іншого виробника вимагає промивання. Навіть якщо все характеристики збігаються, використовувані присадки залишаються невідомими, можуть бути несумісними.

Часто, купивши старий автомобіль і не володіючи відомостями про його обслуговуванні, новий власник змінює мастило, а перед тим промиває двигун. Так робити не слід. Попередньо необхідно механічно очистити піддон і головку.

важливо

Профілактика хімічної промиванням старого силового агрегату може принести сильної шкоди і навіть вивести його з ладу. Систему мастила підтримують в чистоті, застосовуючи промивання постійно.

Але це зовсім не обов’язково: промивати новий або після ремонту мотор немає необхідності.

Коли водій бачить сильні відкладення всередині клапанної кришки, брудну відпрацювання, у нього виникає бажання промити двигун. Виконувати роботу потрібно правильно: спочатку механічна очистка, потім хімічна. Знімаємо клапанну кришку, піддон, маслозаборнік.

Все ретельно промивається вручну із застосуванням миючих засобів, солярки і всього, що допоможе. Ставимо деталі на місце, заливаємо промивну рідину. Вона відмиє все канали, недоступні місця.

Щоб домогтися ідеальної чистоти мотора, піддон знімаємо ще раз, знову моєму.

2 Можливі наслідки – результат не завжди очікуваний

Дійсно, промивної рідиною можна дуже швидко очистити двигун. Але з деякими моторами через нетривалий час починає відбуватися незрозуміле. Рівень нормальний, а тиску немає.

Якщо продовжувати експлуатацію, двигун може повністю вийти з ладу, що з деякими і відбувалося.

Розбирання показує сильні відкладення, забруднення, сітка маслозаборнік закупорена вузькому смолянистим речовиною.

Іноді вдається реанімація мотора без заміни деталей – його просто відмивають і збирають. Буває, що наслідки дуже серйозні, страждає, в першу чергу, головка блоку циліндрів: зношений распредвал.

Мастило до деталей головки практично не надходила, вони відчували масляне голодування. Вже зазначалося, що сітка маслозаборнік виявлялася забитої.

Чому так сталося, адже двигун промили, масло залили чисте?

Як промивати двигун соляркою?  покроковий оглядДля створення промивних рідин використовуються найдешевші мінеральні масла з низькою мастильної здатністю

Слід зазначити, що подібне трапляється, як правило, з моторами, в які постійно заливалося низькоякісне масло, періодичність заміни не дотримувалася.

Пробіг у них солідний, умови експлуатації важкі. Все окремо і разом призводило до поломки після промивання. Відкладення, збираючись в першу чергу в піддоні, накопичуються роками.

Вони щільно тримаються металу і загрози самі по собі не уявляють.

Коли промивна рідина потрапляє в піддон, вона активно розчиняє відкладення, але відведеного часу не вистачає. Повністю відкладення не розчиняються, промивна рідина зливається, і в картері залишається рідка смолистая бруд.

Заливається чисте масло, яке розбавляє розмоклих відкладення і розносить їх по всьому мотору. Скоро забивається центральна магістраль системи змащення, фільтр маслонасоса.

Масла вистачає, але воно не надходить до маслонасосу, распредвали, деталей ЦПГ.

3 Чим промивати – промислові та аматорські

Для створення промивних рідин використовуються найдешевші мінеральні масла з низькою мастильної здатністю. У них додаються різні присадки, покликані розчинити відкладення. Це в основному лужні та інші активні хімічні речовини. Промисловістю випускаються рідини для очищення двигуна від відкладень наступних варіантів:

  • промивальне масло;
  • добавка в відпрацьоване;
  • «П’ятихвилинка».

Крім того, ряд водіїв використовують з цією метою солярку або гас. Цей спосіб сягає своїм корінням в далеке минуле, коли про промивних рідинах навіть не чули. Незважаючи на те, що зараз досить самих різних засобів, промивка соляркою або гасом не втратила своїх прихильників і активно використовується. Це дешевий і простий варіант: солярка, гас добре розм’якшують відкладення.

Як промивати двигун соляркою?  покроковий оглядЗараз асортимент промивних коштів на ринку дозволяє піти від старих методів і виробляти більш якісну і безпечну промивку

Сенс використання спеціального промивного масла в тому, що воно заливається замість відпрацьованого моторного, дня два машина їздить без великого навантаження і високих обертів. Ефективність очищення досить висока, але страждають гумові ущільнювачі.

Промивні засоби другої групи позбавлені цього недоліку. Вони випускаються у вигляді добавок, які заливаються в двигун перед зливом масла або разом з ним. Масло або добавку заливають, дають двигуну попрацювати 15 хвилин на холостих і зливають.

4 Чи можна промивати соляркою – аргументи «за» і «проти»

Ті з водіїв, які не визнають промислових промивних коштів, вважають, що вони агресивно впливають на деталі двигуна. Крім того, сальники після них втрачають еластичність і швидко виходять з ладу. Прихильники промивних рідин стверджують, що подібне має місце при неправильному використанні або застосуванні низькоякісних засобів.

Спори про промивку ведуться давно, але вони актуальні лише для власників старих зношених автомобілів, які бачили належного догляду. Для нових і навіть старих, постійно обеспеспеченія належним обслуговуванням, промивка не потрібна.

Порада

Якісна і вчасно залита нова моторна мастило охоронить двигун від забруднень. Але є водії, які вважають, що слід періодично промивати двигун.

Їхні аргументи: шкідливі речовини накопичуються в двигуні, розбавляються новим мастилом і розносяться.

Як промивати двигун соляркою?  покроковий оглядЯк показує практика секрет промивання більше не в засобі, а в регулярному техобслуговуванні і належному догляді за двигуном

Що дасть солярка? Багато хто вважає спосіб застарілим і неефективним. Практика показує, що солярка добре відмиває канали та деталі, змащує їх.

Противники стверджують, що вона не призначена для промивання двигуна, тому не здатна його очистити на 100%.

Слід сказати, що і промислові засоби не володіють такою здатністю, особливо якщо двигун забруднений відкладеннями далі нікуди.

Хороший догляд за двигуном дозволить зробити якісну промивку будь-яким засобом, в тому числі соляркою.

5 Промивання дизпаливом – правильні покрокові дії

Якщо ви прихильник використання солярки для промивання двигуна, але робити це слід правильно. Купуємо 5-10 літрів якісної солярки, кількість залежить від забрудненості. Деякі водії вважають, що її потрібно розбавляти олією. Якщо ви теж так думаєте, купите 5 літрів дешевого масла. Купуємо 2 маслофільтра – один найдешевший, він використовується тільки при промиванні.

Прогріваємо двигун, відкручуємо пробку, зливаємо масло. Знімаємо старий фільтр, ставимо новий, заливши трохи масла.

Ллємо швидко кілька літрів солярки в двигун, щоб вона витікала через відкритий отвір в піддоні. Загортаємо пробку, заливаємо солярку або її суміш з маслом 1: 1.

Заводимо двигун на 10-15 секунд, можна натиснути на педаль газу. Глушимо двигун, даємо охолонути 2 хвилини і зливаємо відпрацювання. Процедуру повторюємо.

Потім зливаємо промивку, пробки не загортаємо, а ще раз промиваємо піддон струменем солярки. Чекаємо, щоб стекли залишки, закриваємо отвір піддона, заливаємо в двигун просте масло. Даємо йому попрацювати хвилин 20, обороти малі і середні. Воно змиє залишки забруднень, перемішається з ними. Зливаємо відпрацювання, знімаємо фільтр. Заливаємо якісне моторне масло.

Під час очищення двигуна стежте за ступенем забрудненості зливається солярки. При сильній забрудненості не можна підвищувати обороти або заводити двигун на тривалий час.

Відео: Промивання двигуна соляркою перед заміною масла – як зробити з користю без шкоди для мотора

Чи можна промивати двигун соляркою? Корисні поради для водіїв

Не так давно, ми вже писали про необхідність і корисні якості при промиванні двигуна автомобіля.

Детально розписавши про переваги і недоліки найпоширеніших способів очищення, ми отримали безліч питань, основним з яких стосувався промивання за допомогою солярки: «Чи можна промивати двигун соляркою?», «У яких випадках промивка двигуна соляркою перед заміною масла дасть більше ефекту?» і «Як правильно добиватися кращого результату?» – на всі ці та інші питання ви знайдете відповіді в даному матеріалі.

Промивання двигуна соляркою перед заміною масла

Навіщо міняти масло і промивати двигун?

Своєчасна зміна масла дуже часто сприяє кращій роботі і підвищення експлуатаційних властивостей мотора, але не дає 100% гарантію довговічності і захисту від поломок. Нагар, сажа, наліт, шлам і багато інших елементів окислення паливних елементів можуть з’являтися як унаслідок несправностей в двигуні автомобіля, так і через низьку якість самого моторного масла.

І якщо з описаними методами очищення ( «П’ятихвилинка», «Масло для очищення») від перерахованих вище відкладень ми розібралися, то що робити з таким популярним в минулому методом промивання з допомогою солярки? Адже факт довговічного використання подібної паливної основи мав місце бути довгі роки, поки не був витіснений з ринку більш просунутими продуктами і засобами.

Ось так виглядають відкладення нагару в двигуні

Плюси промивання двигуна соляркою перед заміною масла

Плюсів і мінусів подібного кошти існує величезна кількість, завдяки чому у фанатів подібного методу очищення завжди знаходить привід для суперечок з ворогами «дідівського способу». Почати слід з корисних властивостей солярки. Як багатьом відомо, ця речовина призначалося в першу чергу як вид палива, і її «очищають» кошти були відкриті трохи пізніше.

Основне якість солярки – це можливість змащувати канали та притоки двигуна. Окрім наявності «очищають» компонентів в її складі, які роз’їдають відкладення (шлам, наліт, і так далі), солярка також збагачена великою кількістю сірки, яка має непогані мастильними властивостями.

З давніх-давен, люди застосовує солярку як очищувач розуміли, що моторний відсік потребує догляду. Але, так як необхідних компонентів тоді не було в наявності, користувалися тим що було.

Зверніть увагу

Результати, які показує солярка і раніше непогані. Гідрокомпенсаторний шум з клапанних зазорів стає значно менше.

Крім того, лабораторні аналізи наступного залитого палива показують непогані результати на утримання продуктів окислення (Fe, S).

Коли то для очищення двигунів використовували гас і розчинники

Мінуси промивання двигуна соляркою

І хоча склад і хімічні характеристики нинішнього покоління солярки значно змінилися в порівнянні з 20-30 роками раніше, і кількість шкідливих змістів звелося до мінімуму, використання даного засобу як очищувача загрожує неприємними наслідками для ваших автомобілів. По-перше, солярка не може забезпечити потрібну тертя стартера, і колінвал просто не прокрутитися. По-друге, частинки і компоненти деяких неякісних паливних сумішей можуть не проходити в паливній сітці маслоприемника, застрявати і забивати її.

Застосування солярки в сучасних автомобілів, начинених електронікою – згубний для двигуна бажання. Іншими словами, ви завдасте більше шкоди автомобілю, ніж принесете користі.

Відносно більш старших моделей, на питання «експериментувати, чи ні?» однозначної відповіді немає. Природно, багато що залежить від стану автомобіля.

У деяких ситуаціях, застосування солярки викличе НЕ розщеплення, а відшарування великих відкладень, які з током рідин будуть накопичуватися в сальнику (наприклад), викликаючи ще більший знос моторного відділення.

Якщо ж бажання піддавати ризику своє авто залишилося, або ви прийшли до висновку, що подібна процедура точно не зашкодить ситуації, що склалася – відповідально підійдіть до моменту підбору заливається солярки.

Крім того, щоб звести всі мінуси від використання солярки – знають автомеханіки і майстри цієї справи, використовують даний продукт при очищенні попередньо розібраних двигунів, або окремих деталей і запчастин.

Таким чином, накопичення шкідливих продуктів і відкладень не буде, а двигун буде вдячний за догляд.

Все таки, більшість воліють заливати в двигуни ліцензовані очищувачів

Підсумок і чи можна промивати двигун соляркою?

З підтвердженої інформації в матеріалі починаєш розуміти – що промивка двигуна з використанням солярки підходить далеко не кожному автомобілю.

При наявності сучасних автомобілів корисніше буде застосувати більш просунуті засоби, ніж довіряти «дідівським» методом.

Що ж стосується моменту очищення соляркою – враховуйте особливості складу заливається кошти, а також попередньо оцінюйте стан власного двигуна. Про те, як правильно очищати двигун за допомогою солярки – відповідь в наступному матеріалі.

Відео з промивки двигуна соляркою + заміна масла

Промивання двигуна гасом або соляркою, покрокова інструкція

Моторна система автотранспортного засобу – головна силова установка. У зв’язку з цим працездатність «серця» авто повинна завжди бути на хорошому рівні. Розглянемо, як здійснюється промивання движка соляркою, для чого робиться і що потрібно для цього.

Підстава для промивання ДВС

Процедура промивання гасом або соляркою прийшла з радянського періоду. Цей відомий метод застосовується серед автолюбителів для очищення агрегатів, випущених в нашій країні.

Цей спосіб промивання досі породжує численні запитання і розбіжності, адже автовласники не можуть прийти до єдиної думки, наскільки корисна ця процедура.

Думка бувалих автовласників: промивання ДВС соляркою або гасом сприяє підвищенню ресурсу використання масляних вузлів двигуна, так як це чудові нафтопродукти, які з легкістю можуть замінити спеціальні промивні суміші.

Операція очищення цими засобами дозволяє повернути первісний вигляд внутрішнім механізмам. Нафтопродукти здатні позбавити силовий агрегат від утворився нагару, бруду і здійснити очистку циркуляційних шляхів. Так бачать очищення двигуна внутрішнього згоряння бувалі автомобілісти.

Промивання двигуна гасом (соляркою) – користь і шкода

Правда, подібні методи застосовувалися і були актуальними кілька десятиліть тому, так як кількість пунктів по сервісному обслуговуванню автомобілів було вкрай низьким. В даний час сучасні технології прочищення оснащені комп’ютерними пристроями, що дозволяє швидко і точно промити ДВС.

Ще по темі: Що робити, якщо масло в КПП невідомої якості

На сьогодні спосіб промивання движка цими складами відходить у минуле, так як крім користі від процедури можна отримати і шкоду.

З плином часу конструкції двигунів і мастильні рідини для автомобілів зазнають постійні зміни. Якщо водій все-таки вирішив промити новий силовий агрегат гасом або солярой, то він моментально розпрощається з його гарантією.

важливо

Єдиним раціональним варіантом такого промивання вважається ситуація, коли силовий пристрій повністю демонтовано і розібрано по частинах.

Незважаючи на легенди, які оточують ці промивні нефтесредства, вони не впораються з поставленим завданням повністю. У рухової системі завжди присутні важкодоступні ділянки, де щільно залягають забруднення.

Тому якщо гас проникне в цю область, навіть в незначній кількості, то нафтопродукт і залишиться там. А це загрожує наслідками.

Якщо власник машини заливає нову порцію змазує суміші, то залишок гасу перемішається з цієї моторної рідиною. Як підсумок, змазує матеріал втратить деяку частину своїх корисних властивостей.

Як промити двигун гасом або соляркою

Якщо власник авто, незважаючи на всі рекомендації, вирішив здійснити задумане, тобто прочистити движок, то важливо знати, що найбільш безболісна промивка буде для власників вітчизняного автопрому і старих іномарок.

Процедура не дуже корисна, але домогтися чистоти в ДВС можна. Для здійснення операції слід запастися як мінімум 5 літрами гасу або соляри.

Ще по темі: Масла для гідравлічних систем

Виробляти промивку цими засобами раціональніше в період заміни змазує суміші. Тому варто заздалегідь запастися новим елементом, що фільтрує.

Операція промивки включає в себе ряд послідовних дій:

  • довести двигун до робочого температурного показника;
  • позбутися від колишньої технічної рідини;
  • ввести промивання та компонент (гас / солярку);
  • провести запуск мотора, трохи погазовать;
  • заглушити машину на 5 хвилин, щоб система трохи охолола;
  • повторити дії кілька разів;
  • позбутися від промивних компонентів в системі.

Після всіх цих маніпуляцій залишається змінити масляний фільтр і внести свіжу змазує суміш.

Стадії промивки двигуна

Операція прочищення силового агрегату здійснюється за наступним розпорядком:

  1. Перед тим як злити використане моторне масло, необхідно заздалегідь підготувати тару для зливу, вона повинна удвічі перевищувати обсяг злитого масла, так як в резервуар повинен влізти і гас.
  2. Промивальне засіб необхідно вливати різко і рясно, щоб воно пройшло потоком в усі доступні ділянки двигуна і позбавило систему від колишнього масляного складу. Вкрай важливо, щоб пробка зливу була у відкритому стані. Подібним потоком необхідно прогнати 2-3 літри гасу.
  3. Закрити корком зливний отвір і внести в ДВС певний обсяг гасу, який дорівнює кількості нової порції змащуючого компонента при заміні.
  4. Запускаємо мотор, після чого потрібно трохи погазовать. Газову педаль необхідно спрямувати в підлогу, так як від цього залежить якість прочищення силового агрегату. Процедура потрібна для того, щоб в системі збільшився тиск, а промивальне засіб ефективніше очищало деталі. Однак доведеться стежити, щоб його встановлення не прогрівається до робочої температури.
  5. Зливаємо промивне засіб і уважно оглядаємо його на наявність масляних залишків. Якщо у відпрацюванні знаходиться велика кількість моторної мастила, то треба повторити процедуру прочищення.
  6. Коли операція очищення закінчена і в ДВС внесена свіжа порція змащуючого матеріалу, необхідно запустити силовий агрегат. Треба дати мотору попрацювати деякий час, щоб випадкові залишки нефтесредства повністю розчинилися в новому складі. Не зайвим дійством буде випробувати транспорт на манеру поведінки під час їзди.

Ще по темі: Послуга викупу авто: чим зручна і чому затребувана

Прочищення рухової системи подібним чином дає лише певний ефект. Наприклад, знижується «плямкали» стукіт пристрою, яке відповідальне за автоматичне регулювання зазору між клапанами і розподільчим валом.

Також можна відзначити, що змазує суміш на деякий час залишається прозорою. Але і не виключено, що після проходження промивають процедури можуть виникнути деякі труднощі з запуском двигуна.

Вся справа в тому, що розглянуті нефтесредства не володіють необхідним ефектом тертя, тому у стартера з’являється проблема з прокруткою клонували, або він буде створювати навантаження на механізми двигуна.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…