Всім доброго часу доби! Сьогодні розповім про те, як перевірити датчик Холла, які існують методи проведення оцінки стану пристрою і на що при цьому варто звернути увагу.

Автомобілісти і ті, хто їздить на скутері, і мають в конструкції ТЗ безконтактну систему запалювання або електронне запалювання, напевно чули про цей датчик або контролер. Його також часто називають датчиком положення розподільного вала або просто распредвала.

Пристрій зустрічається навіть в телефоні. Але оскільки у нас сайт автомобільної тематики, про датчик Холла будемо говорити саме стосовно машин і транспортних засобів.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Перш ніж торкнутися теми способів перевірки, не зайвим буде розібратися в самій суті розглянутого пристрою, його функції та принцип роботи.

Що це таке

Датчиком Холла називають контролер, який знаходиться в трамблере і є одним з його ключових компонентів. Трамблер, в свою чергу, це переривник-розподільник.

Розташовується датчик Холла (ДХ) безпосередньо близько трамблерного вала, де кріпиться спеціальна пластина магнітопровідникового типу. Зовні вона нагадує корону.

У цій пластині передбачено точно така ж кількість прорізів, як число циліндрів в конкретній силовій установці. Тому якщо у вас машина з 6 циліндрами, то і прорізів буде рівно 6 одиниць.

Зверніть увагу

Безпосередньо всередині контролера передбачається установка постійного магніту.

Тепер що стосується принципу дії. Якщо трохи розбиратися в цьому питанні, нічого складного ви тут не побачите.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

При обертанні вала металеві лопаті проходять по черзі через прорізи в розглянутому контролері, тобто в ДХ. В результаті обертання відбувається вироблення імпульсного напруги.

Ця напруга, за рахунок наявності комутатора, потрапляє безпосередньо на котушку системи запалювання. Тут відбувається процес перетворення в високу напруга. В результаті воно виявляється на свічках запалювання.

У конструкції ДХ передбачено використання відразу 3 різних клем. Перша служить для з’єднання з масою, а друга отримує плюс, приймаючи напругу номіналом близько 6 В.

Ще є третя клема, з якої йде імпульсний сигнал до комутатора після перетворення.

Приблизно так можна описати принцип роботи даного датчика.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Симптоми несправностей

Ознаки неполадок, пов’язані з цим датчиком, можуть проявлятися по-різному. Часом навіть досвідчені автомайстра не можуть з першого разу зрозуміти, чому двигун працює з перебоями.

ДХ встановлюються на цілий ряд автомобілів:

  • на Ниві від АвтоВАЗу;
  • ВАЗ 2109 (карбюратор і інжектор);
  • Фольксваген Пассат Б3;
  • Ауді 80;
  • Мазда 626;
  • Фольксваген Гольф 3 покоління;
  • Мазда 323;
  • ВАЗ 21099;
  • Фольксваген Бора;
  • Шевроле Нива;
  • Опель Кадет тощо.
  • Перш ніж перевіряти пристрій, повинен з’явитися відповідний привід запідозрити в неполадках саме датчик Холла.
  • Машина зазвичай дає сама зрозуміти, що пристрій вимагає заміни або хоча б діагностики.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Виділяють кілька основних симптомів несправностей.

Автомобіліст може дізнатися про можливі проблеми з датчиком холу за такими ознаками:

  • двигун глухне;
  • мотор взагалі не хоче запускатися;
  • при роботі на холостому ходу відчуваються перебої;
  • мотор на холостих обертах працює з ривками;
  • при русі автомобіль сіпається, коли обороти підвищуються;
  • двигун просто глухне, коли ви їсте по дорозі;
  • автомобіль трохи трясе;
  • його то тягне вперед, то назад, хоча педаль газу в незмінному положенні.

Це звичайно непрямі ознаки, але на них обов’язково потрібно звернути увагу. Одним з перших підозрюваних в подібних ситуаціях буде ДХ.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

методи перевірки

Можна застосувати кілька методів діагностики датчика, розташованого на трамблере.

Залежно від наявних коштів і можливостей, автомобіліст може своїми руками перевірити поточний стан контролера Холла, оцінити його працездатність і прийняти відповідне рішення про заміну.

Як тільки ви помітили один або кілька з представлених симптомів, варто взятися за перевірку. Робити її можна декількома способами. Пропоную розглянути їх окремо.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Клин клином

Найпростіший і ефективний метод, який не зажадає від вас озброюватися тестером або мультиметром. Але потрібно справний аналогічний датчик Холла.

Суть діагностики до неподобства проста. Ви знімаєте старий контролер, встановлюєте на його місце новий. Якщо після проведеної маніпуляції симптоматика проходить і робота двигуна нормалізується, тоді просто залишаєте нову деталь на місці. Якщо ви брали ДХ у товариша або сусіда по гаражу, знімаєте девайс, дякуйте, і йдете в магазин автозапчастин.

Вольтметр і мультиметр

Використовуючи вольтметр або класичний тестер, вам не складе труднощів перевірити стан пристрою.

Думаю, тестером вміє користуватися кожен автомобіліст. Завдання полягає в тому, щоб зробити заміри напруги на виході датчика.

Якщо ДХ знаходиться в справному стані, тестер видасть значення в діапазоні 0,4-11 В.

Рівне точно так же застосовують універсальний мультиметр. Потрібно лише вибрати на ньому режим вольтметра.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

імітація датчика

Досить цікавий і ефективний метод. Але тут доведеться трохи попрацювати своїми руками.

Принцип імітації полягає в наступному. Спочатку вийміть з ДХ колодку, на якій йде 3 штекера. Далі запустіть запалювання на автомобілі, після чого з’єднайте 3 і 6 виходи між собою.

Якщо при такій маніпуляції з’явилася іскра, то найімовірніше ДХ вийшов з ладу.

без тестерів

Коли тестери відсутні, перевірку можна виконати кілька іншим методом.

Тут потрібно провести покрокові маніпуляції:

  • підключається свічка запалювання до висновку дроти від котушки;
  • з’єднується різьбова частина свічки з масою;
  • демонтується каретка з датчиком;
  • під’єднується роз’єм;
  • включається запалювання;
  • металевим предметом проводиться біля датчика;
  • при появі іскри на свічці ДХ справний.

Тільки будьте гранично обережними, займаючись своїми руками подібними маніпуляціями.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

саморобний тестер

З практично підручних матеріалів можна зібрати аналог тестера.

Пристрій для перевірки складається зі звичайного світлодіода, опору на 1 Ом і двох відрізків гнучкої проводки, які потрібно припаяти до ніжки.

До 1 і 3 клем штекерной коробки ДХ приєднуються проводи. При правильно обраній полярності світлодіод повинен загорітися. Якщо немає, спробуйте поміняти місцями. Тепер потрібно зробити наступне:

  • перший провід на першій клеми залишається на місці;
  • на другу клему підключається дріт з третьої клеми;
  • повертається распредвал (з допомогою стартера або вручну);
  • відстежується поведінку діода.

Якщо діод почне моргати, тоді з датчиком запалювання все добре, і міняти його немає ніякої необхідності.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Методів перевірки дійсно досить багато. Вибирайте на свій смак.

А вам колись доводилося перевіряти датчик Холла? Які способи діагностики ви використовували і який отримали результат?

Підписуйтесь, залишайте коментарі, задавайте питання і не забувайте розповідати про нас своїм друзям!

Датчики Холла: принцип роботи, як перевірити своїми руками, застосування

Електромагнітне пристрій, іменоване датчиком Холла (далі ДХ), застосовується в багатьох приладах і механізмах. Але найбільше застосування йому знайшлося в автомобілебудуванні. Практично у всіх моделях вітчизняного автопрому (ВАЗ 2106, 2107, 2108 і т.д.

) Безконтактна система запалювання для двигуна внутрішнього згоряння управляється цим датчиком. Відповідно, при його виході з ладу виникають серйозні проблеми з роботою двигуна.

Щоб не помилитися при діагностиці, необхідно розуміти принцип роботи датчика, знати його конструкцію і методи тестування.

Коротко про принцип роботи

В основу принципу дії датчика запалювання покладено ефект Холла, який отримав свою назву на честь американського фізика, який відкрив це явище в 1879 році. Подавши постійна напруга на краю прямокутної пластини (А і В на рис. 1) і помістивши її в магнітне поле, Едвін Холл виявив різницю потенціалів на двох інших краях (С і D).

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктажРис .1. Демонстрація ефекту Холла

Відповідно до законів електродинаміки, сила Лоренца впливає на носії заряду, що і призводить до різниці потенціалів. Величина напруги Uхолла досить мала, в межах від 10 мкВ до 100 мВ, вона залежить як від сили струму, так і напруженості електромагнітного поля.

До середини минулого століття відкриття не знаходило серйозного технічного застосування, поки не було налагоджено виробництво напівпровідникових елементів на основі кремнію, надчистого германію, арсеніду індію і т.д., що володіють необхідними властивостями. Це відкрило можливості для виробництва малогабаритних датчиків, що дозволяють вимірювати як напруженість поля, так і силу струму, що йде по провіднику.

Типи і сфера застосування

Незважаючи на різноманітність елементів, які застосовують ефект Холла, умовно їх можна розділити на два види:

  • Аналогові, що використовують принцип перетворення магнітної індукції в напругу. Тобто, полярність, і величина напруги безпосередньо залежать від характеристик магнітного поля. На поточний момент цей тип приладів, в основному, застосовується в вимірювальної техніки (наприклад, в якості, датчиків струму, вібрації, кута повороту).
    Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктажДатчики струму, що використовують ефект Холла, можуть вимірювати як змінний, так і постійний струм
  • Цифрові. На відміну від попереднього типу датчик має всього два стійких становища, що сигналізують про наявність чи відсутність магнітного поля. Тобто, спрацьовування відбувається в тому випадку, коли інтенсивність магнітного поля досягла певної величини. Саме цей тип пристроїв застосовується в автомобільній техніці в якості датчика швидкості, фази, положення розподільного, а також колінчастого вала і т.д.

Слід зазначити, що цифровий тип включає в себе наступні підвиди:

  • уніполярний – спрацьовування відбувається при певній силі поля, і після її зниження датчик переходить в початковий стан;
  • біполярний – даний тип реагує на полярність магнітного поля, тобто один полюс виробляє включення приладу, а протилежний – виключення.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктажЗовнішній вигляд цифрового датчика Холла

Як правило, більшість датчиків являє собою компонент з трьома висновками, на два з яких подається дво- або однополярної харчування, а третій є сигнальним.

Приклад використання аналогового елемента

Розглянемо як приклад конструкцію датчика струму и основі роботи якого використовується ефект Холла.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктажСпрощена схема датчика струму на основі ефекту Холла

позначення:

  • А – провідник.
  • В – незамкнуте магнітопроводное кільце.
  • З – аналоговий датчик Холла.
  • D – підсилювач сигналу.

Принцип роботи такого пристрою досить простий: струм, що проходить по провіднику, створює електромагнітне поле, датчик вимірює його величину і полярність і видає пропорційне напруга UДТ, яке надходить на підсилювач і далі на індикатор.

Призначення ДХ в системі запалювання автомобіля

Розібравшись з принципом дії елемента Холла, розглянемо, як використовується даний датчик в системі безконтактного запалювання лінійки автомобілів ВАЗ. Для цього звернемося до малюнка 5.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктажМал. 5. Принцип пристрою СБЗ

позначення:

  • А – датчик.
  • B – магніт.
  • З – пластина з магнітопроводящего матеріалу (кількість виступів відповідає числу циліндрів).

Алгоритм роботи такої схеми вигладить наступним чином:

  • При обертанні вала розподільника (який рухається синхронно коленвалу) один з виступів магнітопроводящей пластини займає позицію між датчиком і магнітом.
  • В результаті цієї дії змінюється напруженість магнітного поля, що викликає спрацьовування ДХ. Він посилає електричний імпульс комутатора, керуючому котушкою запалювання.
  • У котушці генерується напруга, необхідне для формування іскри.

Здавалося б, нічого складного, але іскра повинна з’явитися саме в певний момент. Якщо вона сформується раніше або пізніше, це викличе збій в роботі двигуна, аж до його повної зупинки.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктажЗовнішній вигляд датчика Холла для СБЗ ВАЗ 2110

Прояв несправності і можливі причини

Порушення в роботі ДХ можна виявити за такими непрямими ознаками:

  • Відбувається різке збільшення споживання палива. Це пов’язано з тим, що уприскування паливно-повітряної суміші виробляється більше одного разу за один цикл обертання коленвала.
  • Прояв нестабільної роботи двигуна. Автомобіль може почати «смикатися», відбувається різке уповільнення. У деяких випадках не вдається розвинути швидкість більше 50-60 км.ч. Двигун «глухне» в процесі роботи.
  • Іноді вихід з ладу датчика може привести до фіксації коробки передач, без можливості її перемикання (в деяких моделях імпортних авто). Для виправлення ситуації потрібно перезапуск двигуна. При регулярних подібних випадках можна впевнено констатувати вихід з будують ДП.
  • Нерідко поломка може проявитися у вигляді зникнення іскри запалювання, що, відповідно, спричинить за собою неможливість запуску двигуна.
  • В системі самодіагностики можуть спостерігатися регулярні збої, наприклад, засвітитися перевірки двигуна, коли він на холостому ходу, а при підвищенні оборотів лампочка гасне.

Зовсім не обов’язково, що перераховані чинники викликані виходом з ладу ДП. Є висока ймовірність того, несправність викликана іншими причинами, а саме:

  • попаданням сміття або інших сторонніх предметів на корпус ДП;
  • стався обрив сигнального проводу;
  • в роз’єм ДП потрапила вода;
  • сигнальний провід замкнулося з «масою» або бортовий мережею;
  • порвалася екрануюча оболонка на всьому джгуті або окремих проводах;
  • пошкодження проводів, що подають живлення до ДП;
  • перепутана полярність напруги, що надходить на датчик;
  • проблеми з високовольтної ланцюгом системи запалювання;
  • проблеми з блоком управління;
  • неправильно виставлений зазор між ДП та магнітопроводящей пластиною;
  • можливо, причина криється у високій амплітуді торцевого биття шестерінки розподільного вала.

Як перевірити працездатність датчика Холла?

Є різні способи, що дозволяють перевірити справність датчика СБЗ, коротко розповімо про них:

  1. Імітуємо наявність ДХ. Це найбільш простий спосіб, що дозволяє швидко провести перевірку. Але його ефективності може йти мова тільки в тому випадку, якщо не формується іскра при наявності живлення на основних вузлах системи. Для тестування слід виконати наступні дії:
  • відключаємо від трамблера трехпроводной штекер;
  • запускаємо систему запалювання і одночасно з цим «Коротя» проводом масу і сигнал з датчика (контакти 3 і 2, відповідно). При наявності іскри на котушці запалювання, можна констатувати, що датчик СБЗ втратив працездатність і йому необхідна заміна.

Звернемо увагу, що для виявлення іскроутворення високовольтний проводок повинен перебувати поруч з масою.

  1. Застосування мультиметра для перевірки. Це спосіб найбільш відомий, і наводиться в керівництві до автомобіля. Потрібно підключити щупи приладу, як продемонстровано на малюнку 7, і зробити виміри напруги.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктажСхема підключення мультиметра для перевірки ДХ

На справному датчику напруга буде коливатися в діапазоні від 0,4 до 11 вольт (не забудьте перевести мультиметр в режим вимірювання постійного струму). Слід зауважити, що перевірка осциллографом буде набагато ефективніше. Підключається він таким же чином, як і мультиметр. Приклад осцилограми робочого ДХ наведено нижче.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктажОсцилограма справного датчика Холла СБЗ

  1. Установка свідомо робочого ДХ. Якщо в наявності є ще один однотипний датчик, або є можливість взяти його на час, то даний варіант теж має місце на існування, особливо якщо перші два зробити важко.

Їсть ще один варіант перевірки, за принципом нагадує другий спосіб. Він може бути корисний, якщо під рукою немає вимірювальних приладів. Для тестування знадобитися резистор номіналом 1,0 кОм, світлодіод, наприклад, з ліхтарика запальнички і кілька дротів. З усього цього набору збираємо прилад відповідно до малюнком 9.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктажМал. 9. Светоіндікаторний тестер для перевірки ДХ

Тестування здійснюємо за наступним алгоритмом:

  1. Перевіряємо харчування на датчику. Для цієї мети підключаємо (дотримуючись полярності) наш тестер до клем 1 і 3 ДХ. Включаємо запалювання, якщо з харчуванням все нормально, світлодіод загориться, в іншому випадку буде потрібно перевіряти ланцюг харчування (попередньо переконавшись в правильному підключенні світлодіода).
  2. Перевіряємо сам датчик. Для цього провід з першої клеми «перекидаємо» на другу (сигнал з ДХ). Після цього починаємо крутити распредвал (руками або стартером). Моргання світлодіода засвідчить справність ДХ. В іншому випадку, на всякий випадок перевіряємо дотримання полярності при підключенні світлодіода, і якщо воно виконано правильно, – міняємо датчик на новий.

Обговорити на форумі ОЦІНИТИ:
( 9

Як перевірити датчик холу за допомогою приладу тестера (вольтметра)

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Чимало автомобілістів сьогодні цікавиться питанням якісної перевірки датчика холу – міні регулятора розподільника запалювання сучасних автомобілів. Навчившись робити це самостійно, можна спокійно вирушати в тривалі поїздки, не боячись виявитися безпорадним перед машиною один на один. Класична перевірка датчика холу за допомогою приладу вимірювання постійного струму представлена ​​в статті.

Роль датчика в системі СЗ

УВАГА! Знайдений абсолютно простий спосіб скоротити витрату палива! Не вірите? Автомеханік з 15-річним стажем теж не вірив, поки не спробував. А тепер він економить на бензині 35 000 рублів на рік! Читати далі”

При несправності датчика або ДХ виникають проблеми, пов’язані з безпосереднім функціонуванням двигуна. Автомобіль може зовсім не заводитися або вести себе вкрай погано на дорозі. Невже такий маленький елемент, як ДХ здатний надавати настільки потужний вплив на мотор авто? Та ще й як.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Що таке ДХ? Це контролер, здатний чутливо реагувати на будь-які зміни в магнітному полі. Якщо ДХ буває несправний, перестає функціонувати інжектор.

Взаємодія ДХ з системою запалювання в розумінні електрики здійснюється через комутатор або провідник. В результаті цього виникає магнітне поле.

Перевірка датчика мультиметром

Перевірити ДХ можна різними способами. Одним з популярних варіантів діагностування є мультиметр або вольтметр. Цей метод перевірки має два варіанти проведення. Розглянемо, як перевірити датчик холу авто в обох випадках.

1-й спосіб

Для проведення діагностики необхідно знайти робочий вольтметр або мультиметр, який встановлюється в режим вимірювання напруги ПТ (постійного струму) в діапазоні 20 Вольт. Крім того, потрібно буде запастися 2-я залізними штирями, за допомогою яких буде здійснюватися перевірка ДХ.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктажМультиметр для перевірки датчика холу

Перед тим, як перевірити датчик холу, потрібно вийняти гумовий чохол з колодки, яка підключена до трамблера і безпосередньо – до ДХ.

продовжуємо:

  • знімаємо головний бронепровода з розподільника;
  • підключаємо його на розрядник або до маси.

Робиться це з огляду на те, щоб виключити випадкове виникнення розряду, адже це може призвести до запуску двигуна під час перевірки.

далі:

  • включаємо запалювання;
  • виймаємо колодку з розподільника;
  • встановлюємо режим на мультиметри в ПТ 20 В;
  • мінусовій зажим приладу з’єднуємо з масою (будь-якою частиною кузова авто);
  • плюсовій щуп приладу буде виконувати функцію вимірювача напруги.

Колодка, що йде на трамблер, має три дроти: червоний, зелений і білий (кольори можуть бути і іншими). На червоному проводі напруга приладу має показувати 11,37 або близьке до 12 В. На зеленому або середньому проводі значення, теж близьке до 12 В. І нарешті, на останньому – білому дроті, значення – 0.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктажФункції сучасного мультиметра

До речі, якщо поставити прилад в режим звукової прозвонки, то ставлячи щуп на контакт, буде чути постійний дзвін, що буде свідчити про з’єднання білого проводу з масою. Так і має бути.

Що дала попередня перевірка? Ми переконалися, що на ДХ надходять всі необхідні імпульси.

Продовжуємо (мультиметр в режимі вимірювання ПТ):

  • беремо підготовлені штирі (гвоздики) і втягає їх так: один в зелений (середній провід), інший в білий (провід маси);
  • колодку підключаємо на своє місце, в трамблер авто.

Навіщо потрібні штирі? Вони грають роль провідника струму. Зі зворотного боку колодки відсутні контакти, і перевірити значення можна буде тільки, якщо оголити дроти. Робити це не рекомендується, тому і втягається штирі.

Йдемо далі:

  • беремо затискачі мультиметра (запалення включене);
  • плюсовій зажим мультиметра з’єднуємо з штирьком середнього дроти колодки, а мінусовій – з іншим (білим дротом).

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктажПоказник неробочого датчика

У такому положенні значення мультиметра має бути в межах 11,2 В.

далі:

  • провертає коленвал, спостерігаючи одночасно за показаннями приладу;
  • якщо показання приладу впадуть до 0,02 В (нижня межа вимірів) і підвищаться до 11,8 В (верхня межа вимірювань) при провертанні клонували, то це вважається нормою.

Увага. ДХ вважається справним, якщо при провертанні клонували верхня межа вимірювань буває не менше 9 В, а нижній – не більше 0,4 В.

Завдяки цим вимірам ми перевірили працездатність ДХ, встановленого в трамблере авто.

2-й спосіб

Другий спосіб перевірки відрізняється від першого тим, що ДХ на цей раз діагностується автономно. Іншими словами, він не буде підключений до системи запалювання – до комутатора.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Отже, для проведення цього способу знадобиться саморобна сборочкі з 3-х контактів, вдягають в колодку трамблера, висновків на плюс / мінус і 2-х контрольних точок для вимірювань. Схема саморобної сборочкі буде виглядати ось так

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Ось, що потрібно зробити:

  • три контакту саморобної збірки під’єднати до роз’ємів, куди втягається рідна колодка розподільника (якщо датчик знятий – то до його висновків);
  • подати харчування плюс / мінус на саморобну збірку;
  • плюс мультиметра з’єднати з однієї контрольної точкою для вимірювання, мінус – з іншого;
  • провертає коленвал.

Знову ж, верхня межа вимірювань на працюючому датчику не повинен бути нижче 9 В, а нижня межа – вище 0,4 В.

Якщо ДХ знятий з машини, то перевірка його буде проводитися так:

  • до саморобної збірці підключаються висновки датчика (інші підключення ті ж, що і в описаному вище випадку);
  • беремо ніж або шторку, і лезом проводимо по прорізи в ДХ.

При закритій шторці свідчення ДХ – вище 9 В, при відкритій – нижче 0,4 В.

Таким чином, за допомогою мультиметра вдасться перевірити ДХ на справність 2-я нескладними способами. Звичайно ж, існує маса інших варіантів перевірки датчика, але вони більш складні для проведення, хоча і дають моментальний доступ до ДХ.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктажСхема запалювання датчик холу

Загальне знайомство з принципом функціонування ДХ, незважаючи на поступове витіснення безконтактних систем запалювання мультіпроцесорними, дасть багато користі в подальшому. Так, це може допомогти автовласникові при експлуатації інших датчиків авто, що працюють за принципом Холла: датчика швидкості, положення розподільного і т. Д.

Втомився платити за штрафи? Вихід є!

Забудьте про штрафи з камер! Абсолютно легальна новинка – Глушилка камер ГИБДД, приховує ваші номери від камер, які стоять по всіх містах. Детальніше за посиланням.

  • Абсолютно легально (стаття 12.2);
  • Приховує від фото-відеофіксації;
  • Підходить для всіх автомобілів;
  • Працює через роз’єм прикурювача;
  • Не викликає перешкод в радіоприймачі і стільникових телефонах.

4 способи як перевірити датчик Холла. Самостійна перевірка датчика холостого ходу на ВАЗ, Ауді або Фольксваген мультиметром

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Датчик холу

Потреба перевірити датчик Холла виникає, коли з’являються проблеми з системою запалювання автомобіля, і тому необхідно переконатися в справності всіх її компонентів, зокрема, і датчика холостого ходу. Так що розберемо докладно принцип роботи, ознаки несправності і як перевірити датчик Холла своїми руками.

Принцип роботи датчика і його особливості

У своїй роботі датчик використовує фізичний ефект Холла, відкритий ще в XIX столітті. Однак використовувати його почали лише в 70-80 роках минулого століття, коли автовиробники стали переходити з контактних систем запалювання на електронні.

Принцип роботи датчика досить простий. При обертанні вала двигуна металеві лопаті проходять по прорізах в його корпусі. Він дає електричний імпульс на комутатор, внаслідок чого останній відмикає транзистор і подає напругу на котушку запалювання. Вона, в свою чергу, перетворює низьковольтний сигнал в високовольтний, і подає його на свічку запалювання.

Конструктивно датчик має три контакти:

  • для з’єднання з “масою” (корпусом автомобіля);
  • для під’єднання напруги зі знаком “+” і значенням близько 6 В;
  • для подачі з нього імпульсного сигналу на комутатор.

Перевагами використання датчика Холла в електронних системах запалювання є два основні чинники – відсутність контактної групи (яка постійно підгорає), а також більш висока напруга на свічці запалювання (30 кВ проти 15 кВ).

Оскільки датчики Холла також використовуються в гальмівній і антиблокувальною системах, роботі тахометра, то прилад виконує наступні додаткові функції для машини:

  • підвищує продуктивність мотора;
  • прискорює функціонування всіх систем машини.

Внаслідок цього підвищується зручність експлуатації автомобіля, а також його безпеку.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Датчик Холла для ВАЗ 2107

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Датчик Холла для ВАЗ 2109

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Датчик Холла для ВАЗ 2110

Ознаки несправності датчика Холла

Поломки датчика проявляються по-різному . Виявити їх навіть для досвідченого майстра часом буває непросто. Ось кілька найпоширеніших симптомів і проблем в роботі датчика Холла:

  • погано заводиться або взагалі не запускається двигун;
  • виникнення перебоїв в роботі мотора на холостому ходу;
  • “Смикання” машини при русі на високих оборотах;
  • двигун глухне під час руху автомобіля.

Якщо на вашій машині з’явився один або кілька подібних симптомів, обов’язково необхідно виконати перевірку датчика.

Як перевірити датчик Холла

Існує кілька методів перевірки . Коротенько вони виконуються так:

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Перевірка справності датчика холу (схема)

  • Створення імітації наявності датчика Холла . Такий метод перевірки найшвидший і підійде якщо харчування на вузлах системи запалювання є, але іскри немає. Для цієї мети з трамблера знімають трьох контактним колодку. Далі необхідно включити запалювання автомобіля, і з’єднати (замкнути шматочком дроту) виходи 3 і 2 (мінусовій пін і контакт сигналу). Якщо в процесі на центральному проводі котушки запалювання з’явиться іскра – значить, датчик вийшов з ладу . Зауважте що, щоб виявити іскроутворення, потрібно тримати високовольтний провід у маси.
  • Перевірка датчика Холла мультиметром , найпоширеніший метод. При такій перевірці використовують мультиметр (тестер). Для цього лише достатньо виміряти напругу на виході датчика. Якщо він справний, то напруга повинна знаходитися в межах 0,4 … 11 В .
  • Заміна несправного пристрою на свідомо робоче . Його можна взяти у знайомих, що мають машину з таким же датчиком. Якщо після заміни турбують вас проблеми зникнуть, доведеться купувати і міняти датчик Холла на новий.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Перевірка датчика Холла

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Датчик Холла, перевірка за допомогою мультиметра.

Ще один поширений метод полягає в перевірці наявності опору на датчику . Для цього необхідно зробити нескладний прилад, що складається з резистора опором 1 кОм, світлодіоди і гнучких проводів. До ніжці світлодіода припаивается опір, а до нього два дроти такої довжини, яка зручна для роботи (не коротка).

Потім знімають кришку розподільника, від’єднують трамблер і штекерну коробку. Далі перевіряють справність електричного кола. Для цього електронний мультиметр (вольтметр) підключається до 1 і 3 клеми, після чого включається запалювання автомобіля. При нормальних умовах, отримане на екрані вимірювального приладу значення, повинно знаходитися в межах 10 … 12 В .

Далі аналогічно приєднуємо на ті ж клеми сконструйований пристрій. Якщо ви вгадали з полярністю – світлодіод загоряється. В іншому випадку необхідно поміняти місцями проводи. Подальша процедура полягає в наступному:

  • провід, приєднаний до першої клеми, не чіпаємо;
  • кінець з третьої клеми перекидаємо на вільну другу;
  • провертає розподільний вал (вручну або за допомогою стартера).

Якщо в процесі повороту вала світлодіод моргає, значить, все в порядку, і датчик Холла не потребує заміни.

Варто зазначити, що процес перевірки датчика Холла на ВАЗ 2109, Ауді 80, Фольксваген Пассат Б3 і інших машинах проводиться за однаковою схемою. Різниця полягає лише в розташуванні окремих частин під капотом автомобіля.

Заміна датчика Холла

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Заміна датчика Холла ВАЗ 2109

Розглянемо процес заміни датчика Холла на автомобілі ВАЗ 2109 . Ця процедура нескладна, і не викликає ускладнень навіть у початківців автолюбителів. Її алгоритм наступний:

  • Насамперед потрібно зняти трамблер з машини.
  • Після цього демонтується кришка трамблера. Далі необхідно поєднати мітки механізму газорозподілу і мітку клонували.
  • Потім проводиться демонтаж кріпильних елементів за допомогою гайкового ключа. При цьому не забуваємо помітити і запам’ятати розташування трамблера.
  • Якщо в корпусі є фіксатори або стопори, їх також потрібно демонтувати.
  • На наступному етапі дістають вал з трамблера.
  • Далі від’єднують клеми датчика Холла, а також відкручують монтажні болти.
  • Через щілину датчик виймають.
  • Монтаж нового датчика Холла виконується в зворотному порядку.

висновок

Варто відзначити, що ремонтувати датчик Холла не має сенсу, так як він стоїть зовсім недорого (близько 3 … 5 $).

Якщо ви переконалися в тому, що несправності в роботі автомобіля пов’язані саме зі згаданим датчиком, рекомендуємо вам відправитися в найближчий автомагазин і купити новий прилад.

У разі виникнення труднощів при перевірці або заміні датчика Холла зверніться за допомогою до майстрів, які працюють на СТО.

Чи не знайшли відповідь на своє питання?

Запитуйте в коментарях. Відповімо обов’язково!

Як перевірити датчик Холла – простіше простого

Багатьох автолюбителів цікавить питання, як перевірити датчик Холла. Їх інтерес не марна, адже при несправності даного елемента автомобіль неможливо буде завести за допомогою стартера.

Під таким датчиком розуміють контрольний прилад, здатний реагувати на зміни в магнітному полі за допомогою модифікації вихідної напруги ДВС. Несправності датчика Холла призводять до того, що інжектор перестає функціонувати.

У найпростішій формі датчик запалювання, діючий на ефекті Холла, який дозволяє комутувати поруч розташовані контакти, визначати швидкість, позиціонувати і передавати командні поточні сигнали, функціонує в якості перетворювача аналогового типу, повертаючи електроживлення.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Електрична енергія в такому приладі включається через комутатор (по суті – через провідник). Згодом він випромінює магнітне поле. За допомогою цього пристрою можна без переривання ланцюга зробити вимір струму, коли транспортний засіб затихне або станеться замикання. Також він має ряд важливих для автомобіля достоїнств:

  • захищає машину від небезпечних ситуацій на дорозі, аварій;
  • дає можливість підвищити продуктивність мотора;
  • прискорює функціонування систем ТС.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Як правило, датчик запалювання, що використовує ефект Холла, застосовується в автомобілях для оперативного запуску ДВС, гальмівний антиблокувальної системи і тахометра.

Як перевірити датчик Холла?

Рекомендується проводити перевірку за допомогою нескладного приладу, який кожен водій може зробити своїми руками. Йому знадобиться опір 1 кОм і простий світлодіод. До його ніжці припаивается опір, до нього – два відрізки будь-якій зручній для роботи довжини гнучкого проводу, і пристрій готовий. Перевірка датчика Холла передує визначенням наявності електроживлення на ньому:

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

  • кришка розподільника знімається;
  • штекерна коробка з трамблера від’єднується;
  • тестер підключається до 1 і 3 клеми, потім включається запалювання.

Якщо електрична проводка авто функціонує в нормальному режимі, тестер покаже напругу 10 і вище Вольт.

Після цього приєднуємо до тих самих клем сконструйований прилад – світлодіод загоряється, якщо полярність була обрана правильно. В іншому випадку потрібно поміняти місцями кінці проводів. Подальша схема перевірки така:

  • провід, накинутий на 1 клему, не чіпаємо, а на вільну 2 клему перекидаємо кінець з 3-ї;
  • провертає (вручну або стартером) розподільний вал.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Якщо ви відзначаєте, що світлодіод моргає під час даного процесу, значить, датчик запалювання не потребує заміни. Також можлива перевірка датчика Холла мультиметром. Його приєднують до вихідного контакту запалювання, виставивши на пристрої режим вольтметра. Стрілка пристрою повинна рухатися в інтервалі 0,4-3 Вольта (показник справності датчика).

Несправності датчика Холла проявляються по-різному, навіть досвідчені фахівці не в змозі з точністю визначити поломку. Є ряд симптомів, але вказують на проблеми з датчиком вони побічно, тому що

ці ознаки бувають з різних причин:

  • двигун не запускається;
  • на холостому ходу обороти плавають;
  • під час руху при підвищенні оборотів автомобіль смикається;
  • глухне мотор без причини.

Якщо виникають подібні симптоми необхідно, в тому числі перевірити і датчик Холла.

Крім зазначеного в статті способу існує ще кілька. Наприклад, найпростіший це попросити у когось справний датчик і просто замінити його на своєму автомобілі, якщо проблеми самоусунулися, значить, датчик несправний.

Если под рукой есть мультиметр провести проверку проще простого. Для этого необходимо на приборе выставить режим игры измерения напряжения и протестировать показатели на выходе датчика, если он исправен напряжение будет варьироваться от 0,4 до 11 В.

Ещё один распространенный способ предполагает проверку при отсутствии искрообразования (если питание есть в системе зажигания) и заключается в имитации датчика. С трамблёра снимается колодка и включается зажигание. Далее с помощью куска провода замыкаются контакты 3 и 2 на колодке, если появится искра на центральном канале катушки зажигания, значит, датчик Холла неисправен и требует замены.

Замена датчика: инструкция для автомобилистов

Для установки нового датчика зажигания нужно правильно вынуть тот, который вышел из строя. Делается это так:

  • крышка трамблера отсоединяется;
  • колінчастий вал повертається так, щоб мітки на верхній частині газорозподільного пристрою і шківі коленвала перебували на однаковому рівні;
  • на розподільнику запалювання помічається положення бігунка;
  • знімається трамблер (за допомогою ключа на 13).

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Потім необхідно вибити штифт (легкі удари невеликим за розміром молотком), який тримає маслоотражательних муфту. Коли він піддасться, можна використовувати плоскогубці для остаточного його витягування.

Тепер є доступ до муфти і валу, що знаходиться в корпусі трамблера. Останній виймається, відкривається – перед нами шуканий датчик запалювання. Відгвинчуємо його і дістаємо.

Після установки нового датчика здійснюємо всі описані маніпуляції в зворотному порядку.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

  • Марина
  • Роздрукувати

Перевірка датчика Холла і його заміна

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Датчик Холла – це один з найважливіших елементів безконтактної системи запалювання бензинових двигунів. Найменша несправність цієї деталі призводить до серйозних проблем у роботі мотора. Тому, щоб не допустити помилки при діагностиці, важливо знати, як перевірити датчик Холла, і при необхідності – вміти його замінити.

Цей матеріал ми розділили на дві частини: теоретичну (призначення, пристрій і принцип роботи датчика Холла) і практичну – ознаки несправності, методи перевірки і способи заміни.

А перед тим, як перевіряти датчик Холла на наявність несправностей, давайте розберемося з його призначенням і принципом роботи.

Що таке датчик Холла і як він працює

Датчик Холла (він же датчик положення распредвала) є одним з головних елементів трамблера (розподільника). Він знаходиться поруч з валом трамблера, на якому кріпиться магнітопроводящая пластина, схожа на корону. В пластині стільки ж прорізів, скільки циліндрів в двигуні. Також всередині датчика знаходиться постійний магніт.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Принцип роботи датчика Холла наступний: коли вал обертається, металеві лопаті по черзі проходять через проріз в датчику. В результаті цього виробляється імпульсна напруга, яке через комутатор потрапляє в котушку запалювання і, перетворюючись в висока напруга, подається на свічки запалювання.

Датчик Холла має три клеми:

  • одна з’єднується з “масою”,
  • до другої підходить плюс з напругою близько 6 В,
  • з третьої клеми йде перетворений імпульсний сигнал на комутатор.

Ознаки несправності датчика Холла

Несправності у датчика Холла проявляються по-різному. Навіть досвідчений майстер не завжди відразу виявить причину неполадок двигуна.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Ось кілька найпоширеніших симптомів:

  1. Мотор погано заводиться або не починається взагалі.
  2. На холостому ходу в роботі двигуна з’являються перебої і ривки.
  3. Машина може сіпатися при русі на підвищених обертах.
  4. Силовий агрегат глухне під час руху.

При появі одного з цих ознак, необхідно в першу чергу перевірити справність датчика Холла.

Також не варто виключати з поля зору і інші несправності системи запалювання, що зустрічаються в автомобілях.

Як перевірити датчик Холла

  • Простий спосіб перевірки датчика положення распредвала (Холла) показаний на наступному відео.
  • Існує кілька способів, що дозволяють перевірити справність датчика Холла. Кожен автомобіліст може вибрати для себе найбільш підходящий варіант:
  1. Взяти для перевірки робочий датчик у сусіда або на автомобільній розбиранні і встановити його замість “рідного”. Якщо проблеми двигуна зникнуть, значить, доведеться купувати нову деталь.
  2. За допомогою тестера можна виміряти напругу на виході датчика. У справному пристрої напруга буде змінюватися від 0,4 В до 11 В.
  3. Можна створити імітацію датчика Холла. Для цього з трамблера знімають трьох контактним колодку. Потім включають запалювання і відрізком проводу з’єднують виходи 3 і 6 комутатора. Поява іскри свідчить про вихід датчика з ладу.

Якщо в результаті перевірки виявиться, що датчик Холла несправний, тоді його необхідно замінити на новий.

Заміна датчика Холла

Замінити датчик Холла не складе особливих труднощів. З цією роботою під силу впорається своїми руками навіть початківцю автолюбителю.

Як перевірити датчик холу своїми силами? покроковий інструктаж

Трохи нижче на відео досить докладно показаний процес заміни датчика в трамблере автомобіля УАЗ.

Зазвичай заміна датчика Холла складається з декількох етапів:

  • Перш за все, трамблер знімається з машини.
  • Далі знімається кришка трамблера і поєднується мітка механізму газорозподілу з міткою клонували.
  • Запам’ятавши положення трамблера, потрібно відкрутити кріпильні елементи гайковим ключем.
  • При наявності фіксаторів і стопорів, їх також слід витягти.
  • Вал витягують з трамблера.
  • Залишилося від’єднати клеми датчика Холла і відкрутити його.
  • Відтягнувши регулятор, несправна деталь обережно виймається через утворену щілину.
  • Новий датчик Холла встановлюється у зворотній послідовності.

Перевірка працездатності датчика Холла дозволяє не тільки точно визначити причину відмови двигуна. Завдяки простим прийомам автомобіліст заощадить свій час на ремонт, а також виключить непотрібну витрату грошей.

Відео, як замінити датчик Холла своїми руками

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…