У сучасних автомобілях за уприскування горючої суміші на різних режимах роботи двигуна відповідає електронний блок управління і різні датчики, в тому числі і датчик швидкості toyota.

ЕБУ, аналізуючи стан авто по багатьом факторам, оперативно проводить розрахунки, чітко дозує кількість горючої суміші і визначає час, на яке відкривається форсунка певного циліндра двигуна в необхідний момент часу.

Контролер повинен отримувати інформацію від датчиків автомобіля:

  • про швидкість руху;
  • про положення дросельної заслінки;
  • про становище колінчастого вала двигуна;
  • температурі повітря і охолоджуючої рідини;
  • про наявність детонації і інші дані.

призначення

Датчик швидкості призначений для інформування електронного блоку управління про швидкість руху автомобіля. Крім цього, на нього покладено також інформаційна функція – показання спідометра на панелі управління.

Режими роботи двигуна, які пов’язані з відсікання подачі палива в разі закривання дросельної заслінки, коли автомобіль знаходиться в русі, а також плавність переходу двигуна на режим холостого ходу, залежать від оборотів двигуна і швидкості руху. Блок управління, отримавши необхідні імпульси, підлаштовує або змінює параметри режимів роботи двигуна. Тому, при русі автомобіля на високій швидкості холості оберти підтримуються трохи вище, ніж при русі на малій швидкості або на що стоїть авто.

Принцип роботи

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

Схема датчика швидкості

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

Багато автолюбителів не знають, де знаходиться датчик швидкості і особливо принцип його роботи. Датчик швидкості toyota монтується на корпусі коробки перемикання передач.

Принцип роботи досить простий і заснований на ефекті Холла. Під час руху автомобіля від датчика до електронного блоку управління передаються імпульси напруги, частота яких прямо пропорційна швидкості обертання ведучих коліс автомобіля.

Завдання пристрої згенерувати певну кількість частотних імпульсів за один оборот колеса автомобіля. Ці імпульси є свого роду частотним сигналом контролера для проведення необхідних розрахунків. Кожен автомобіль при проектуванні розраховується на колеса певних розмірів.

Тому, в разі установки на машину коліс іншого не передбаченого виробником типорозміру, швидкісні свідчення автомобіля можуть дещо змінитися.

Датчик швидкості за кожен пройдений кілометр генерує приблизно 6004 імпульсу. Контролер по тимчасових інтервалах між імпульсами визначає швидкість руху автомобіля. Дані про швидкість руху після обчислення відображаються також на спідометрі в зручній для водія формі.

Наслідки виходу пристрою з ладу

Електронна система авто регулярно діагностує всі датчики, встановлені на автомобілі, в тому числі і датчик швидкості. Система діагностики визначає несправність будь-якого датчика по відсутності від нього сигналу.

Зверніть увагу

Якщо від несправного датчика руху відсутній сигнал, електронний блок управління автомобіля не може визначити стан автомобіля: рухається він чи стоїть на місці.

І тільки коли двигун почне працювати на великих оборотах при підвищеному навантаженні і відповідно збільшується витрата споживаного повітря, система визначає, що автомобіль знаходиться в русі.

Якщо за таких умов від пристрою як і раніше немає сигналів (імпульсів), то електронний блок управління видає помилку CHECK ENGINE.

Несправність датчика швидкості впливає в першу чергу на підтримку і регулювання оборотів холостого ходу під час руху автомобіля.

Так при різкому відпуску педалі акселератора або при виключенні передачі коробки перемикання передач (різке зниження навантаження на двигун), двигун може затихнути.

При різкому натисканні на акселератор, наприклад для динамічного розгону, істотно буде відчуватися втрата динамічних характеристик двигуна при розгоні. Двигун буде зупинятися (глухнути) при русі автомобіля накатом або при перемиканні передач.

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

Розташування датчика швидкості на АКПП

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

Розташування датчика швидкості на АКПП крупним планом

Перевірити пристрій можна 3 способами, для двох перших потрібен мультиметр.

ПЕРШИЙ СПОСІБ

  1. датчик знімається;
  2. за допомогою мультиметра потрібно з’ясувати, за що відповідає кожен контакт, потрібно знайти імпульсний;
  3. плюсовій щуп з’єднується з імпульсним контактом, а мінусовій – з кузовом або двигуном автомобіля;
  4. на вісь датчика надаватися шматок трубки і обертається з невеликою швидкістю, мультиметром при цьому вимірюється напруга: чим вище швидкість обертання, тим вище частота імпульсів і напруга.

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

ДРУГИЙ СПОСІБ (БЕЗ ДЕМОНТАЖУ)

  • за допомогою домкрата вивішується одне з передніх коліс машини;
  • мультиметр з’єднується з проводами датчика;
  • необхідно обертати колесо і контролювати, з’являються чи імпульси (якщо так – пристрій нормально працює).

ТРЕТІЙ СПОСІБ (БЕЗ мультиметр)

При відсутності вимірювального приладу, перевірка може бути виконана за допомогою контрольної лампи або звичайною 12-вольтової лампочки. Порядок дій аналогічний другому способу.

  1. від датчика від’єднується імпульсний провід;
  2. при включеному запалюванні за допомогою контрольної лампи потрібно знайти «плюс» і «мінус»;
  3. вивішується колесо;
  4. контрольна лампа з’єднується з сигнальним проводом, колесо обертається (якщо на контрольку загоряється «мінус» – датчик працює).

Якщо контрольної лампи під рукою не виявилося, можна використовувати 12-вольтів (наприклад, з поворотника). Проводом з’єднується плюс акумулятора і сигнальний контакт. Якщо датчик працездатний, лампочка буде моргати.

Якщо перевірка показала, що пристрій справно, потрібно перевірити, як працює його привід. Для цього вивішується переднє колесо. На дотик необхідно відшукати привід датчика. Потім ногою потрібно обертати колесо, а рукою контролювати, чи є обертання в приводі і стабільно воно.

заміна датчиків

Причинами виходу з ладу датчиків швидкості буває коротке замикання в проводці при зіткненні проводів з випускним колектором, які від високої температури починають плавитися.

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

оригінальний датчик

Андрій Гончаров, експерт рубрики «Ремонт автомобілів»

Як можна самостійно перевірити і полагодити датчик швидкості?

Кожен автомобіль повинен бути оснащений робочим датчиком швидкості (ДС). Цей пристрій дозволяє точно визначити швидкість пересування транспортного засобу і вивести інформацію про це на спідометр.

Експлуатація авто з неробочим ДС не допускається, оскільки це може привести до створення аварійної ситуації на дорозі.

Як перевірити датчик швидкості і провести заміну пристрою своїми руками – про це читайте нижче.

Як ми вже сказали, основне призначення датчика приводу спідометра полягає в точному визначенні швидкості руху транспортного засобу. Завдяки цьому пристрою модель завжди може знати, з якою швидкістю рухається його авто.

Що стосується різновидів, то ДС можуть ставитися до контактного або безконтактного типу. На сьогоднішній день більшість наших співвітчизників віддають перевагу безконтактним варіантів.

Контактні ДС, незважаючи на всі переваги, мають один суттєвий недолік – вони схильні до забруднення, що в свою чергу призведе до неточності виведених показань.

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

Конструкція і принцип дії

Конструктивно за схемою ця деталь складається з:

  • приводу спідометра;
  • корпусу;
  • а також самого контролера з роз’ємом для підключення до бортової мережі.

Що стосується принципу роботи, то він грунтується на вимірі рівня частоти сигналів від контролера, який знаходиться на корпусі коробки передач або роздавальної коробці. На виході девайса під час їзди утворюються прямокутні імпульси, мінімальне значення яких повинна становити не менше 1 вольта, а максимальне – не менш 5 вольт.

За міжнародними стандартами контролер повинен виробляти близько 6 тисяч таких імпульсів на протязі одного кілометра пробігу.

важливо

Самі імпульси згодом перетворюються в ток, який вимірюється магнітоелектричним пристроєм. Слід зазначити, що значення струму безпосередньо залежить від кількості поданих сигналів за певну одиницю часу.

Тобто дане значення буде прямо пропорційним швидкості їзди транспортного засобу.

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

Крім цього, завдяки електронній схемі, яка встановлена ​​в приладову панель, методом підрахунку вступників сигналів забезпечується працездатність крокової електромотора.

Останній призначений для обертання барабанів лічильників, після чого виводить відповідну інформацію на маленький екран, де демонструється загальний, а також добовий пробіг авто.

Якщо мова йде про добовому пробігу, то це значення при необхідності можна обнулити.

ознаки несправності

Якщо ДС з якихось причин виходить з ладу, це призведе до того, що блок управління не зможе визначити швидкість пересування. Однак, це не єдина проблема, оскільки також можуть виникнути збої в працездатності силового агрегату.

Пропонуємо більш детально ознайомитися з ознаками несправності, за якими можна визначити вихід з ладу ДС:

  • спідометр на приладовій панелі або зовсім перестав працювати, або виводить неправильні показання;
  • в роботі двигуна, зокрема, на холостих обертах проявляються збої;
  • збільшився витрата палива;
  • робота мотора погіршилася, силовий агрегат не може розвивати необхідну швидкість;
  • двигун може мимоволі зупинитися під час руху на холостих обертах, зокрема, коли водій намагається вичавити зчеплення для перемикання передачі;
  • якщо авто оснащене бортовим комп’ютером, то на приборке може з’явитися індикатор Check;
  • в тому випадку, якщо авто обладнане електричним підсилювачем керма, то може вийти з ладу і цей вузол;
  • в деяких авто, наприклад, Лада Калина вихід з ладу ДС може також привести до підвищеної чутливості контролера рівня пального в бензобаку (автор відео – канал Автоелектрика ВЧ).

Що стосується причин, то, як правило, вони обумовлені пошкодженням електопроводкі авто, так що перевірка працездатності повинна починатися з діагностики стану контактів і електроланок.

Можливо, проблема полягає в окислених або брудних контактах, тому їх необхідно буде очистити і обробити мастилом, наприклад, Литолом.

Обрив проводки необхідно шукати в першу чергу поруч з роз’ємом підключення, оскільки в цьому місці дроти згинаються і зазвичай перетіраются.

Також причина несправності може полягати в порушенні цілісності ізоляції проводки в області установки випускного колектора.

В умовах підвищених температур ізоляція може розплавитися, що приведе до замикання пристрою. Також ДС може передавати невірні показання через зносився троса спідометра.

Згодом на ньому утворюються тріщини і розриви, що сприяє виходу з ладу контролера.

Перевірка працездатності

Є кілька варіантів діагностики ДС.

Перший спосіб перевірки, за допомогою мультиметра:

  1. Спочатку необхідно демонтувати ДС.
  2. Потім, використовуючи тестер, слід визначити, за що відповідає кожен контакт на роз’ємі, вам необхідно знайти саме імпульсний.
  3. Після цього позитивний щуп тестера необхідно підключити до даного контакту, а негативний – до силового агрегату або кузова машини.
  4. Далі, на вісь контролера слід встановити шматок трубки і почати його обертати з невисокою швидкістю. При цьому стежите за показаннями контролера – чим більше буде швидкість обертання ДС трубкою, тим вище будуть значення на дисплеї тестера і параметр напруги (автор відео – канал REMONTYCA).

Другий спосіб, без зняття контролера:

  1. Використовуючи домкрат, вам необхідно буде підняти переднє колесо авто. Яке саме – праве або ліве – неважливо.
  2. Потім тестер слід підключити до проведення ДС.
  3. Після цього ви починаєте руками обертати колесо авто і стежити за показаннями на дисплеї тестера. Якщо імпульси є, то це говорить про те, що ДС працює в нормальному режимі.

Якщо мультиметра у вас немає, то можна зробити діагностику ДС за допомогою контрольної лампочки або будь-який інший лампи на 12 вольт.

Процедура перевірки виконує аналогічно вищеописаному методу:

  1. Спочатку від ДС необхідно відключити імпульсний кабель.
  2. При включеному запалюванні, використовуючи контрольку, потрібно знайти позитивний і негативний контакти.
  3. Потім переднє колесо авто піднімається на домкраті.
  4. Далі, контрольку необхідно підключити до сигнального проводу. Колесо треба обертати – якщо в цей момент на контрольку загорівся мінус, це говорить про працездатність ДС (автор відео – канал PivovarovNikolay).

Що стосується зазвичай лампочки на 12 вольт, то її необхідно підключити до акумуляторної батареї, а також сигнальному контакту. Якщо використовується працездатний ДС, то джерело освітлення буде блимати.

У тому випадку, якщо діагностика показала, що ДС робочий, то необхідно провести перевірку працездатності його приводу.

Щоб зробити це, поддомкратьте переднє колесо, нащупайте привід ДС, після чого ногою обертайте підвішене колесо, а рукою контролюйте, чи обертається пристрій чи ні.

Інструкція по заміні своїми руками

Процедура самостійної заміни виглядає наступним чином:

  1. Для початку необхідно відключити запалювання, відкрити капот і від’єднати клеми від акумулятора.
  2. Далі, вам потрібно буде знайти сам ДС. Як сказано вище, місце розташування контролера може відрізнятися, тому уточніть місце монтажу в сервісній книжці. Коли ДС буде знайдений, вам необхідно буде провести очищення місця навколо контролера від бруду. Це робиться для того, щоб не допустити потрапляння забруднень в трансмісію.
  3. Від’єднайте роз’єм живлення від датчика швидкості.
  4. Далі, вам буде потрібно гайковий ключ для відкручування девайса. У тому випадку, якщо з першого разу відкрутити пристрій не виходить, не потрібно прикладати силу, оскільки це може привести до пошкодження корпусу (зазвичай він виконаний з пластика). Краще обробіть ДС рідиною WD-40 і зачекайте кілька хвилин.
  5. Коли пристрій буде знято, необхідно провести монтаж нового контролера, потім підключити новий датчик.
  6. Якщо ваш автомобіль обладнаний блоком управління, то після заміни необхідно обнулити його помилки. Буває таке, що через те, що похибка не обнулена, на приладовій панелі продовжує горіти індикатор, а блок управління посилає сигнали про його несправність.

Фотогалерея «Міняємо датчик швидкості»

Як перевірити датчик швидкості?  прості способиЯк перевірити датчик швидкості?  прості способиЯк перевірити датчик швидкості?  прості способи Завантаження …

Відео «Наочна інструкція по заміні ДС»

Пропонуємо більш наочно ознайомитися з процесом заміни датчика швидкості на прикладі автомобіля ВАЗ 2110 (автор ролика – канал В гаражі у Сандро).

Прості способи перевірки датчика швидкості

  • Кожне сучасне транспортний засіб має датчик швидкості, скорочене його назва ДС або ДСА.
  • Як перевірити датчик швидкості?  прості способи
  • Даний елемент призначений для виконання вимірювання швидкості машини, а також передачі цих даних на ЕБУ.
  • Датчик швидкості автомобіля прийшов на заміну механічного методу вимірювання.

Що таке датчик швидкості

Існує два типи ДСА:

  1. Індукційний – відмінною рисою є сигнал, він схожий на коливання хвильового імпульсу, зміна напруги відбувається в залежності від швидкості обертання. Принцип функціонування можна порівняти з роботою датчика кута повороту колінчастого вала.
  2. Язичковий – сигнал передається за допомогою прямокутних імпульсів, його цикл 40-60%, перемикання здійснюється при 0-5 Вольт або коли акумуляторне напруга досягає до 12 Вольт.

Не всі автолюбителі знають, де знаходиться датчик швидкості. Зазвичай прилад розташовується на коробці передач.

Пристрій і принцип роботи

Завданням даного пристосування є передача сигналу в контролер, який потім дані поточної швидкості направляє в електроблок управління мотором.

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

Принцип роботи датчика швидкості полягає в обчисленні тимчасового інтервалу сигналів, які були передані за кожен кілометр шляху. Проїхавши цей кілометраж, пристосуванням передається 6000 імпульсів.

Вплив датчика швидкості на двигун

Багато недосвідчені водії цікавляться, на що впливає датчик швидкості. Завдяки отриманим даними про поточну швидкість відбувається розрахунок паливної подачі. Так, прибираючи ногу з педалі газу, відбудеться різке зменшення пального. Це дозволить мотору стежити за його раціональним витратою.

Якщо відбувається поломка такого елемента, блок управління перестає отримувати потрібну інформацію. А це в свою чергу призводить до перевитрати палива, а також буде спостерігатися нерівномірний функціонування самого мотора, що працює з ривками.

Це станеться з тієї причини, що електроблок управління в даному випадку змушений встановити поточні обороти на позначці в 1500 об / хв і деактивувати режим відсічення паливної подачі.

Природна робота даного режиму може позитивно вплинути на витрату палива, а саме заощадити до 2 літрів, якщо автомобіль їздить в міських умовах.

Важливу роль датчик робить і на коректне перемикання автоматичної коробки передач. При його відмову припиняє свою роботу круїз-контроль, а в деяких транспортних засобах відбувається порушення в функціонуванні рульового електропідсилювача.

Важливо! При раптовій появі посмикувань стрілки спідометра, тахометра, водієві необхідно негайно провести перевірку стану троса, інакше його буде потрібно міняти.

Причини поломок датчика

Часті випадки поломки ДСА. Машини оглянувши, автолюбителі можуть зрозуміти, що поломка сталася з однією з наступних причин:

  1. Обрив ланцюга.
  2. Збій електрообладнання. Особливу увагу тут потрібно звернути на кінець пластикового роз’єму, а також місця біля випускного колектора. Це найбільш вразливі місця.

ознаки несправності

Ознаки несправності датчика швидкості, водій може побачити без сторонньої допомоги, вони можуть бути наступні:

  1. Некоректне функціонування спідометра, навіть повний його відмова.
  2. На холостому ходу проявляється нестабільність мотора.
  3. Збільшення витрати пального.
  4. Різка втрата потужності мотора.
  5. Самостійна зупинка двигуна, коли ви їдете накатом на холостому ходу, або якщо натиснути на педаль зчеплення, щоб переключити передачу.

Коли датчик неісправлен, симптоми ці найчастіше вказують на необхідність заміни приладу.

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

Перевірка працездатності

Перед тим, як перевірити датчик швидкості фахівці настійно радять дізнатися про надходження в контакти напруги. Так як робота приладу заснована на ефекті Холла, контакт, який передає імпульси, може перевірятися тільки під час крутіння, коли відсутня напруга. Перевіряючи його значення мультиметром, воно повинно скласти 0,5-10 В.

Водій самостійно може протестувати датчик, вдаючись до певних методів, яких всього три:

  1. Прилад попередньо демонтується в умовах вимкненого запалювання, інакше існує велика ймовірність псування контакту. Далі використовується цифровий мультиметр, що дозволяє визначити контакт, через який здійснюється імпульсна передача. Плюсовій щуп замикають на ДСА, а мінусовій приєднують до корпусу транспортного засобу. Потім вісь ДСА злегка починають обертати, при цьому на мультиметри буде вказуватися невелика напруга, що зростає паралельно зі швидкістю обертання.
  2. Даний метод не передбачає зняття ДС, але необхідно мати під рукою домкрат, за допомогою якого буде піднято одне провідне колесо машини. Після чого щупи мультиметра слід замикати з контактами датчика і почати обертання колеса рукою. На пристрої повинна з’явитися інформація про напругу в контактах. При відсутності показань, прийнято вважати про несправності датчика.
  3. Цей спосіб використовують при відсутності мультиметра. Замість нього беруть контрольну лампу 12 В, сама процедура перевірки ідентична другим методом. Справність датчика показує, коли LED, що відбувається під час обертання колеса.

Вдаючись до останніх двох методів, водієві варто здійснити перевірку також приводу приладу. Його необхідно знайти на дотик, і виконуючи обертання колеса оцінити стабільність його обертання.

В яких випадках потрібна заміна

Здійснивши діагностику і переконавшись в непридатність приладу, слід приступити до його заміни. Для цього спочатку вибирають новий ДСА. Важливо під час придбання звернути увагу на його якість.

Експерти радять віддати перевагу європейським або вітчизняним виробам. Що стосується китайських компаній, на їхню думку, їм краще не довіряти в цьому питанні.

Вітчизняні прилади виготовлені з високоякісних матеріалів, також на всіх контактах є лак, який подовжує термін експлуатації всьому приладу. Це здійснюється за рахунок зведення до мінімуму несприятливого впливу навколишнього середовища на контакти.

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

Крім цього, важливо, щоб хвостовики були металеві, а не пластикові, які швидко зношуються, особливо при агресивному типі їзди і високому швидкісному режимі.

Полегшить процес заміни установка транспортного засобу на яму або підйом за допомогою спеціального обладнання. Визначити місце розташування швидкісного датчика можна завдяки зверненню до керівництва по експлуатації опредёленного автомобіля. Далі слід вдатися до таких дій:

  1. Коли прилад виявлений, його очищають від забруднення, перед цим вимикається запалювання або від’єднуються клеми з акумулятора.
  2. Датчик відкручується. Не варто сильно тиснути на нього, тому якщо відразу не вийшло зняти, краще виконати обробку з’єднання WD-40 і почекати.
  3. Успішно демонтувавши датчик, потрібно встановити новий, з’єднати його роз’єми і підключити живлення на акумуляторі.

Щоб запобігти поломку приладу, експерти рекомендують скористатися наступними порадами:

  1. Періодично слід обробляти тросик за допомогою машинного масла, що закачується під оплетку шприцом.
  2. Пластиковий хвостовик потрібно щільно кріпити, щоб уникнути разбалтиванія під час їзди.
  3. Іноді здійснювати очищення контактів приладу.

Своєчасні заходи допоможуть запобігти поломку ДСА, що призводить до необхідності його заміни. Успіху і відмінною швидкості на дорозі!

Способи перевірки датчика швидкості

Сучасний автомобіль оснащується великою кількістю датчиків, які контролюють роботу вузлів транспорту. У всіх нових машинах встановлюється датчик перевірки швидкості – виріб, який перевіряє інтенсивність обертання коліс і відправляє інформацію про неї в електронний блок управління (ЕБУ). Датчик часто називають «ДС» або «ДСА».

Де варто і як працює

В основі роботи більшості виробів – ефект Холла, т. Е. Виникнення поперечної різниці потенціалів. Завдяки йому пристосування подає на контролюючу техніку частотно-імпульсний сигнал.

Якість цього сигналу залежить від швидкості обертання коліс – чим швидше, тим інтенсивніше. ЕБУ аналізує сигнали і визначає час, що проходить між імпульсами. На основі отриманих даних він визначає точну швидкість руху.

На кожен кілометр руху пристосування видає близько 6 000 сигналів.

Як перевірити датчик швидкості?  прості способиТак виглядає стандартний датчик перевірки швидкості

Якщо виріб виходить з ладу, в електронний блок управління починають надходити невірні дані. Результатом стає порушення роботи основних вузлів двигуна і можливий вихід силового агрегату з ладу.

У більшості випадків датчик ДС розміщується на коробці передач, прямо на механізмі приводу спідометра. Також він може перебувати на задній осі.

Як перевірити датчик швидкості?  прості способиСтандартне місце розташування датчика швидкості

ознаки поломки

  • порушується стабільність холостого ходу;
  • спідометр працює з помилками або взагалі виходить з ладу;
  • раптово зростає витрата палива;
  • зменшується тяга двигуна;

Якщо у вашій машині є бортовий комп’ютер, він видасть повідомлення про порушення роботи датчика.

Перед початком перевірки

Перед тим як приступати до перевірки датчика швидкості, потрібно виконати кілька обов’язкових дій.

  1. У більшості випадків причиною несправності є обрив ланцюга. Щоб виключити таку можливість, перевірте, чи ціла вона. Для цього від’єднайте харчування і вивчіть ланцюг на наявність забруднень, окислення і інших небажаних елементів. Якщо вони знайдені, зачистите контакти і нанесіть на них захисна речовина – наприклад, «Літол».
  2. Нерідко пошкодження піддаються дроти, розташовані поруч зі штекером. На це місце припадає найсерйозніша навантаження – в результаті постійних вигинів цілісність ліній порушується. Огляньте це місце.
  3. В якості додаткової міри рекомендується виміряти опір в ланцюзі заземлення. Воно повинно складати 1 Ом, інші показники свідчать про несправності цієї частини системи.

Це цікаво: Самостійно ремонтуємо форсунки DENSO Як перевірити датчик швидкості?  прості способиОпис роботи датчика швидкості на автомобілях ВАЗ

Не вдалося знайти несправності? Значить, справа в самому датчику. Потрібно виконати комплекс діагностичних заходів по його аналізу.

Діагностика датчика швидкості на прикладі «Лада Калина»

Існує 3 види датчиків: які працюють за ефекту Холла, індуктивні, язичкові. В автомобілях ВАЗ (як і в більше інших машин) використовується перший варіант. Розглянемо діагностику саме такого ДС. На ньому є три контакту: напруга, імпульсний сигнал і заземлення.

Перед початком робіт перевірте наявність заземлення та напруги 12 В в контактах – для цього потрібно їх продзвонити і протестувати контакт з імпульсними сигналами при крученні.

Увага! Показник напруги між масою і висновком повинен становити від 0,5 до 10 В.

Існує три способи перевірки ДС.

Як перевірити працездатність тестером

Перший – з демонтажем датчика. Інструменти: вольтметр.

  1. Знаходимо ДС, знімаємо його.
  2. За допомогою вольтметра визначаємо призначення кожної клеми.
  3. Підключаємо входить контакт вольтметра до клеми, що управляє імпульсними сигналами.
  4. Другий контакт вольтметра заземлюючих на корпус або двигун авто.
  5. Обертаємо датчик швидкості, перевіряючи наявність сигналів в робочому циклі. Вимірюємо рівень напруги. Для цього можна надіти на вісь датчика трубку. Чим швидше обертається виріб, тим вищим має бути напруга на вольтметрі. Якщо зростання напруги не відбувається – щось не в порядку.

Другий спосіб не вимагає демонтажу ДС. Інструменти: домкрат, вольтметр.

  1. Використовуючи домкрат, піднімаємо автомобіль так, щоб одне колесо не доторкалося до землі.
  2. Підключаємо вольтметр до відповідних контактів.
  3. Обертаємо колесо і дивимося на вольтметр – на ньому повинні бути напруга і частота в Гц. Якщо все це є, датчик в порядку.

Діагностуємо за допомогою контрольної лампи

Третій спосіб вимагає інструментів: «контролька» або провід з лампочкою, домкрат.

  1. Відключаємо імпульсний провід від датчика.
  2. Включаємо запалювання.
  3. «Контрольку» шукаємо «+» і «-».
  4. Піднімаємо одне колесо, як у другому методі.
  5. «Контрольку» підключаємо до дроту «сигнал» і обертаємо колесо руками. Якщо на ній загорівся «мінус», ДС функціонує нормально.

Це цікаво: Про ксенонових лампах для автомобіля

Під рукою немає «контрольки»? Згодиться і провід з лампочкою. Для перевірки потрібно підключити одну з його сторін до «+» АКБ. Другу сторону розміщуємо на роз’ємі «Сигнал». Обертаємо колесо. Якщо лампочка мерехтить, все в порядку.

Як перевірити датчик швидкості?  прості способиПеревіряємо датчик мультиметром. Цифрами відзначені контакти датчика

Перевірка датчиків різного типу

На некоторых автомобилях устанавливаются язычковые и индукционные ДС (встречаются редко). При их проверке используются другие принципы.

  1. В язычковой модели сигнал от вращения колёс — это волновой импульс прямоугольной формы. Обратите внимание на напряжение сигнала, которое должно составлять от 0 до 5,0 В. Возможен вариант от 0 В до напряжения АКБ. Значение рабочего цикла — от 40 до 60%.
  2. В ДС індукційного типу використовується синусоїдного сигнал. Він повинен змінюватися в залежності від швидкості обертання колеса за тим же принципом, що і в датчику повороту коленвала.

Ремонт або заміна?

На жаль, покупка нового датчика швидкості може обійтися в значну суму. У ряді випадків його можна відремонтувати своїми руками. Для цього виріб потрібно зняти і визначити, що вийшло з ладу.

  1. Якщо якісь частини обламані, приклейте їх герметиком.
  2. При наявності серйозних забруднень просто видаліть їх – в ряді випадків цього достатньо.
  3. Поширена причина поломки – стирання нижніх доріжок на вертикальній платі. Перепаять їх. Якщо ви не володієте великим досвідом пайки, краще звернутися до майстра, оскільки одне незручне рух може привести до важкого пошкодження ДС.

Перевірка працездатності датчика швидкості – проста справа, що не вимагає специфічних навичок. Не забувайте про технічне обслуговування, і ця частина автомобіля прослужить вам довго.

Вітаю! Моє ім’я Дмитро, за освітою – журналіст. Спеціалізуюся на автомобільній тематиці – кар’єру починав в інтернет-магазині автомобільних комплектуючих, та й сам являюсь автолюбителем.

Способи перевірки датчика швидкості?

Швидкість транспортного засобу, колись вимірюється механічним способом, зараз визначають за допомогою спеціальних електромагнітних пристроїв. До них відноситься і датчик, що працює на базі ефекті Холла.

Це пристрій відіграє важливу роль в системі управління і в регулюванні подачі палива. Тому кожен водій повинен знати, як перевірити датчик швидкості своїми силами, прийнявши рішення про необхідність його заміни.

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

Що таке датчик швидкості?

Головним завданням автомобільного датчика швидкості (або ДСА) є передача частотно-імпульсного сигналу на контролер. Значення частоти імпульсу безпосередньо пов’язано зі швидкістю руху транспортного засобу. Чим швидше рухається авто, тим частіше пристрій передає сигнали, які використовуються контролером для виконання таких функцій:

  • розрахунку швидкості;
  • управління роботою силового агрегату на холостому ходу;
  • подачі повітря повз дроссельного механізму.

В середньому, ДСА посилає близько 6 імпульсів на 1 метр відстані. А його додатковим завданням є економія пального. При русі транспортного засобу на нейтральній передачі або з вичавленої педаллю зчеплення на швидкості вище 20 км / ч отримує сигнали контролер НЕ подає паливо в двигун.

ДСА, який використовує для роботи ефект Холла, є найпопулярнішим варіантом датчика. Однак не єдиним. Існують і інші пристрої для визначення швидкості, з язичковим і індуктивним принципом дії.

Ознаки та причини поломки ДСА

Необхідність в перевірці працездатності ДСА з’являється при виявленні таких ознак його несправності:

  • нестабільної роботи мотора на холостому ходу;
  • неправильних показань спідометра, який може взагалі припинити працювати;
  • підвищеного споживання пального;
  • виведення на екран бортового комп’ютера помилки – зміни показань ДСА до нуля.

Проблеми з датчиком нерідко з’являються при порушенні цілісності проводів, і перевірку бажано починати саме з них. Найчастіше обрив відбувається в декількох міліметрах від роз’єму.

У цьому місці дроти зігнуті і з часом можуть перетертися. Ще одна проблема полягає в забрудненні контактів, а вирішується їх зачисткою і мастилом.

А іноді причиною є знос троса спідометра, на якому з’являються розриви, що призводять до поломки датчика.

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

Способи перевірки пристрою

Якщо принцип роботи ДСА заснований на ефекті Холла, перевірка датчика швидкості здійснюється трьома способами. Для перших двох знадобиться мультиметр. У третьому випадку можна обійтися за допомогою звичайної лампочки.

Перша методика перевірки датчика вимагає зняти його і за допомогою мультиметра знайти імпульсний контакт і з’єднати з ним плюсовій щуп приладу. Другий щуп приєднують до кузова або автомобільного двигуна. Після цього на вісь ДСА надягають невелику трубку і обертають її, перевіряючи напругу мультиметром. Зі збільшенням швидкості обертання число імпульсів теж має зростати.

Порада

Для другого способу знадобиться домкрат, за допомогою якого піднімається будь переднє колесо автомобіля. До проводам датчика підключається мультиметр і починається обертання. Чим швидше крутиться колесо, тим більше імпульсів реєструє прилад. Якщо це правило не дотримується, значить, датчик несправний.

Для останнього способу знадобиться 12-вольта лампочка, яка буде використовуватися замість мультиметра. Колесо піднімається домкратом, а лампа з’єднується з імпульсним проводом ДСА. Її моргання при обертанні колеса доводить, що пристрій працює.

Перевірки інших видів ДСА та приводу датчика

Датчики, принцип дії яких не пов’язаний з ефектом Холла, перевіряються за допомогою мультиметра:

  • діагностику ДСА з язичковими перемикачами проводять, контролюючи напруга, значення якого повинно знаходитися в межах 0-5 В (або від нуля до робочої напруги акумулятора);
  • у датчиків індукційного типу теж контролюється напруга. Для цього його доведеться зняти, підключити мультиметр і перевіряти показання приладу, підносячи до ДСА будь-який металевий предмет. Якщо напруга не змінюється, пристрій несправний.

Рішення проблеми з несправним пристроєм вирішується просто – його заміною. Але, якщо за результатами перевірки датчик виявився робочим, слід виконати ще кілька дій. Тобто знову підняти колесо, і, обертаючи його, проконтролювати роботу приводу ДСА. При відсутності обертання цієї деталі її розбирають і змінюють пошкоджені запчастини – швидше за все, шестерні.

Відео перевірки датчика швидкості

( 2

Де знаходиться і як перевірити датчик швидкості (тестер і інші засоби перевірки працездатності)

Будь-який сучасний автомобіль відрізняється від своїх старіших попередників наявністю великої кількості різноманітних датчиків. Ці прилади покликані контролювати всі основні агрегати та системи транспортного засобу. Одним з таких є датчик швидкості. Іноді виникає необхідність перевірити пристрій. Як це зробити своїми руками?

Які симптоми несправності

  1. Обороти на холостому ходу некоректні, «плаваючі»;
  2. Помилкові дані спідометра;
  3. Збільшення витрат на бензин;
  4. Зниження потужності двигуна;
  5. Відсутність (до 0) або перемежовується сигнал роботи ДС на бортовому комп’ютері.

Яким чином можна перевірити працездатність

Основною причиною несправності датчика руху є порушення цілісності проводів або контактів в загальному ланцюжку. Щоб перевірити коректність його роботи, необхідно провести кілька маніпуляцій.

Припустимо, ви є власником автомобіля Лада Калина. У вітчизняних машинах, вироблених концерном АвтоВАЗ, передбачений датчик швидкості, який працює за принципом Холла. Він має кілька видів контактів: передавальний напругу, що відповідає за передачу імпульсного сигналу і контакт, який контролює заземлення.

Щоб здійснити перевірку, потрібно вибрати найбільш підходящий вам спосіб. Це залежить від наявності інструменту.

методи діагностики

Як перевірити датчик швидкості?  прості способи

Для першого методу діагностики потрібен мультиметр

Використання вольтметра або іншого тестера

Послідовність дій повинна бути наступною:

  1. Зняття датчика швидкості;Як перевірити датчик швидкості?  прості способиПеревірити датчик можна і не знімаючи, проте точність такої діагностики дещо менше
  2. Визначення типу кожного контакту (для цього і знадобиться вольтметр);
  3. Підключення вольтметра до контакту, який відповідає за передачу імпульсів;
  4. Підключення другий клеми вольтметра до маси;
  5. Вимірювання напруги мережі. Чим швидше обертається ДС, тим більшим буде значення на вольтметрі. Якщо ж наростання показників не видно, це говорить про несправності датчика.

Важливо! Даний спосіб передбачає і можливість зняття показань напруги без знімання пристрою. Для цього потрібно піддомкратити автомобіль і підключити до імпульсних контактам вольтметр. Колесо, що обертається дасть необхідні свідчення, в залежності від яких і буде зрозуміло, що відбувається з датчиком швидкості.

Для того, щоб перевірити працездатність ДС даними способом, необхідно мати в своєму арсеналі домкрат і звичайну контрольну лампу.

Що потрібно зробити?

  1. Від’єднати імпульсні клеми датчика швидкості;
  2. Завести авто;
  3. Визначити позитивний і негативний полюси;
  4. Підняти автомобіль за допомогою домкрата;
  5. Підключити одну сторону проводу з лампочкою до плюсової клеми акумуляторної батареї;
  6. Підключити другу сторону проводу до сигнальної клеми;
  7. Покриття колесо.

Якщо харчування подається на лампочку і вона загоряється, значить, з датчиком швидкості все нормально.

Варто відзначити, що на сучасних автомобілях стоять електронні датчики швидкості, тому принцип перевірки таких на машинах іноземного виробництва та вітчизняних мало чим відрізняється.

Щоб дослідити стан приводу, потрібно підняти транспортний засіб таким чином, щоб одне колесо знаходилося в підвішеному стані. Після цього намацуємо привід датчика пальцями, обертаючи колесо ногою або за допомогою напарника, оцінюємо стабільність роботи цього елемента. Причиною виникнення нерівностей і перебоїв в роботі, швидше за все, будуть несправні зуби шестерень.

Відремонтувати або замінити на новий?

Зрозуміло, оптимальним варіантом стане заміна, адже навіть відремонтований датчик швидкості рано чи пізно може вийти з ладу.

Однак вартість цієї запчастини далеко не низька, тому багато автовласників беруться за її ремонт. У більшості випадків причиною несправності є забруднені або відламані контакти.

Ця проблема вирішується звичайної запаюванням або склеюванням за допомогою герметика.

Відео про ремонт

Про те, як можна відремонтувати ДС, ви дізнаєтеся з цього відео:

Провести діагностику датчика швидкості, а також відремонтувати або замінити його можуть багато автолюбителів. Для цього існує не один спосіб. Однак важливо пам’ятати про обережність під час проведення досліджень. Своєчасна діагностика і техобслуговування – гарантія довгострокової служби вашого автомобіля.

  • Аня Маданова
  • Роздрукувати

Перевірка датчика швидкості ВАЗ, для чого потрібен і як влаштований

Вимірювання швидкості автомобіля вже давно здійснюється не механічним способом. За це відповідає датчик швидкості, принцип роботи якого заснований на ефекті Холла. Цей датчик подає в контролер електромагнітні імпульси, на основі яких останній обчислює швидкість руху машини.

Вимірювання швидкості автомобіля відбувається наступним чином. Датчик за кожен кілометр пройденого шляху посилає контролеру фіксовану кількість імпульсів – 6004. Чим швидше рухається машина, тим вище частота передачі. Таким чином, контролер обчислює швидкість по часового інтервалу між імпульсами.

Крім своєї основної функції, цей датчик непрямим чином допомагає автовласникові економити паливо. Коли автомобіль рухається накатом зі швидкістю понад 20 км / год, контролер, грунтуючись на показаннях датчика, не відчиняє подачу пального.

Датчик швидкості ВАЗ 2114, як і на всіх інших автомобілях сімейства ВАЗ, в тому числі ВАЗ-2109, Калині, Пріорі, стоїть на коробці передач, а точніше, на механізмі приводу спідометра.

Щоб його знайти, потрібно залізти під капот, бажано зняти адсорбер, щоб відкрити собі простір (можна обійтися і без зняття, але дістатися до датчика швидкості буде складніше).

З боку правого внутрішнього Шруса потрібно знайти провід, який йде до КПП, він-то і підключається в роз’єм датчика швидкості.

Ознаки несправності датчика швидкості

При несправності датчика швидкості, стає неможливим виміряти швидкість машини, але це ще не все. Гірше те, що при цьому виникають перебої в роботі двигуна. Найбільш часто зустрічаються наступні ознаки, що свідчать про несправності, і усунути які допоможе тільки його заміна:

  • спідометр не працює або дає невірні показання;
  • нестабільний холостий хід;
  • підвищена витрата пального;
  • мотор перестає розвивати повну потужність.

За статистикою, найчастіше про несправності говорить зупинка двигуна на холостому ходу, коли автомобіль рухається накатом, або коли водій вичавлює зчеплення, щоб переключити передачу. Зазвичай на панелі приладів загоряється індикатор Check engine, а якщо автомобіль оснащений бортовим комп’ютером, він видає код помилки «24».

Якщо несправний датчик швидкості на «Калині», до числа симптомів додається непрацюючий електропідсилювач керма, і підвищена чутливість покажчика рівня палива до рівня бензину в баку.

Причини несправності датчика швидкості

Найчастіше несправності виникають при обриві електричного кола, тому діагностику слід починати з перевірки проводів і контактів. Окислюються або забруднені контакти необхідно зачистити і покрити який-небудь мастилом, наприклад «Литолом».

Можливий обрив проводів слід шукати біля роз’єму. У цьому місці вони згинаються і нерідко перетіраются. Також потрібно перевірити цілісність ізоляції проводів в районі випускного колектора. Вона може оплавитися, після чого виникає замикання.

Причиною несправності датчика може стати зношений трос спідометра. На ньому з часом з’являються розриви і задирки, які згодом призводять датчик до виходу з ладу.

Як перевірити датчик швидкості на ВАЗ-2109

Перевірка датчика швидкості починається з того, що з’ясовується, чи подається 12 В на його контакти. Оскільки принцип його роботи заснований на ефекті Холла, контакт, через який проходять імпульсні сигнали, можна перевірити тільки при крученні. Напруга при цьому змінюється в діапазоні від 0,5 В до 10 В.

Перевірити пристрій можна трьома способами, для двох перших потрібен мультиметр.

перший спосіб

  1. датчик знімається;
  2. за допомогою мультиметра потрібно з’ясувати, за що відповідає кожен контакт, потрібно знайти імпульсний;
  3. плюсовій щуп з’єднується з імпульсним контактом, а мінусовій – з кузовом або двигуном автомобіля;
  4. на вісь датчика надаватися шматок трубки і обертається з невеликою швидкістю, мультиметром при цьому вимірюється напруга: чим вище швидкість обертання, тим вище частота імпульсів і напруга.

Другий спосіб (без демонтажу)

  • за допомогою домкрата вивішується одне з передніх коліс машини;
  • мультиметр з’єднується з проводами датчика;
  • необхідно обертати колесо і контролювати, з’являються чи імпульси (якщо так – пристрій нормально працює).

Третій спосіб (без мультиметра)

При відсутності вимірювального приладу, перевірка може бути виконана за допомогою контрольної лампи або звичайною 12-вольтової лампочки. Порядок дій аналогічний другому способу.

  1. від датчика від’єднується імпульсний провід;
  2. при включеному запалюванні за допомогою контрольної лампи потрібно знайти «плюс» і «мінус»;
  3. вивішується колесо;
  4. контрольна лампа з’єднується з сигнальним проводом, колесо обертається (якщо на контрольку загоряється «мінус» – датчик працює).

Якщо контрольної лампи під рукою не виявилося, можна використовувати 12-вольтів (наприклад, з поворотника). Проводом з’єднується плюс акумулятора і сигнальний контакт. Якщо датчик працездатний, лампочка буде моргати.

Якщо перевірка показала, що пристрій справно, потрібно перевірити, як працює його привід. Для цього вивішується переднє колесо. На дотик необхідно відшукати привід датчика. Потім ногою потрібно обертати колесо, а рукою контролювати, чи є обертання в приводі і стабільно воно.

Заміна датчика швидкості на ВАЗ-2109

Несправний датчик швидкості ремонту не підлягає. Заміна проводиться швидко і не складно. Для роботи знадобляться ключі «10» і «21». Перш за все, від бортової мережі відключається акумуляторна батарея, потім відключається роз’єм датчика швидкості.

Після цього відкручується сам датчик. Якщо зламається його шток, доведеться демонтувати привід. Робити це потрібно акуратно, щоб не впустити зламаний шток всередину коробки передач.

Монтаж проводиться в зворотному порядку. Шток приводу вставляється у втулку датчика, гумове кільце ущільнювача змащується маслом, після чого пристрій прикручується на місце.

Після того, як була зроблена заміна, необхідно обнулити помилки ЕБУ, інакше він як і раніше буде вважати датчик швидкості несправним, і заміна не дасть належного ефекту.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…