Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Призначення бензонасоса криється в надходженні палива до двигуна автомобіля з паливного бака. Оскільки двигун з бензобаком знаходяться по різні сторони один від одного, без бензонасоса надходження палива неможливо.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Існує два типи бензонасосів: механічні і електричні. Механічний бензонасос можна зустріти в автомобілі карбюраторного типу. В карбюратор паливо повинно подаватися під низьким тиском. Електричні бензонасоси спеціально призначені для паливних систем з інжекторним типом подачі палива (форсунки).

Механічний бензонасос прикріплюється зовні паливного бака, а електричний – зовні. У деяких двигунах передбачено відразу два бензонасоса: один з них працює на великих обсягах і при низькому тиску всередині бака з паливом, а інший – на малих обсягах і при високому тиску, знаходячись біля двигуна або на ньому.

Додатково рекомендуємо прочитати статтю нашого експерта, в якій розповідається про те, що таке регулятор тиску палива і як його ремонтувати.Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Механічні бензонасоси засмоктують паливо з бака в двигун. Відстань між насосом і карбюратором невелика. Завдяки цьому вони можуть працювати під низьким тиском. Принцип роботи електричних бензонасосів заснований на проштовхуванні палива в двигун. Робота такого насоса контролюється електронною системою автомобіля.

При цьому контролі приймається в розрахунок положення дроселя, співвідношення палива і повітря і зміст вихлопних газів. Електричні бензонасоси швидко нагріваються і сильно шумлять через те, що працюють під тиском. Через це їх розміщують в паливному баку, так як воно заглушає шум і охолоджує насос.

Бензонасос запускається за допомогою електродвигуна. Після повороту замка запалювання на включення з бортового комп’ютера подається сигнал на запуск бензонасоса. Електричний заряд надходить в бензонасос.

Мотор обертається протягом кількох секунд, за цей час в паливній системі створюється необхідний тиск.

У разі, якщо протягом двох секунд сигнал НЕ подається в бортовий комп’ютер, відбувається автоматичне відключення бензонасоса.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Якщо аварійне відключення не відбулося, паливо надходить в бензонасос через трубочку і виходить з нього через односторонній клапан. Далі воно потрапляє в паливний фільтр, який затримує частинки сміття і бруду, і тільки після цього очищене паливо надходить в двигун. Бензонасос припиняє свою роботу одночасно з двигуном.

Тиск є найважливішим для бензонасоса параметром, що впливає на кількість палива, що впорскується в двигун палива. За стабільність подачі палива відповідає редуктор.

Ознаки несправності бензонасоса

За допомогою цих ознак ви зможете визначити, що не качає бензонасос.

  1. Найпоширеніший з ознак несправності бензонасоса – це переривчастий рух автомобіля. Автомобіль під час руху починає то різко сповільнюватися, то прискорюватися. Рівномірний рух автомобіля забезпечується безперервною подачею палива.
  2. Другою за поширеністю ознакою є плаваючі обороти двигуна на холостому ходу. Таким чином ви можете визначити несправність бензонасоса ще до початку руху.
  3. Двигун запускається з працею або не заводиться взагалі. Досить часто це відбувається через те, що бензонасос повністю вийшов з ладу. Ознака є не найпоширенішою, так як причина того, що двигун не заводиться, може критися в самих різних несправностях.
  4. Погіршується динаміка автомобіля. Коли ви тиснете педаль газу до відмови «в підлогу», автомобіль смикається або взагалі не реагує на переміщення педалі. В цьому випадку несправність може критися далеко не в педалі, а в бензонасосі.

Не варто забувати, що всі перераховані вище ознаки не є стовідсотковими. Такі несправності можуть бути викликані виходом з ладу інших різних деталей двигуна. Обороти двигуна цілком можуть плавати через несправність датчика масової витрати повітря або датчика положення дросельної заслінки.

Такі несправності найчастіше виникають через низьку якість палива або непрочіщенних форсунок.

Якщо причина несправності криється в бензонасосі, то це не завжди означає, що він несправний. Несправність може перебувати в одному з його агрегатів і деталей. Наприклад, може перегоріти запобіжник.

Він розташований в блоці запобіжників, причому у кожного автомобіля його розташування може бути по-різному. Дізнатися про його розташуванні можна з інструкції по експлуатації.

Найчастіше він знаходиться під капотом або зліва від керма з боку водія.

Бензонасос, як і будь-який інший пристрій, з часом піддається зносу і виходить з ладу. Якщо існує підозра, що бензонасос несправний, слід негайно провести його діагностику.

Як перевірити роботу бензонасоса?

Для початку варто перевірити запобіжник. Для цього ознайомтеся в інструкції з його місцезнаходженням. Далі варто перевірити напругу на насосі. Перед цим обов’язково переконайтеся, чи все в порядку з акумуляторною батареєю. Напругу на клеми бензонасоса необхідно перевіряти за допомогою мультиметра або тестера. У керівництві по експлуатації завжди вказується необхідна напруга.

За допомогою тестера перевірте надходження напруги на запобіжник. Найчастіше в цьому місці відбувається обрив електричного кола.

Якщо пошуки не дають результату, то напругу варто перевірити на самих контактах. Всі контакти повинні бути на місці і підключені до маси. Обрив контакту або його окислення призводить до відмови системи бензонасоса. Якщо обриву контактів не виявлено, але напруга падає більше, ніж на 1 вольт, то справа в проводці або в окисленні контактів. У проводці при цьому не повинно бути короткого замикання.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Якщо, перевіривши напругу, контакти і запобіжник, ви не виявили проблем, значить вона криється в самому бензонасосі. В такому випадку бензонасос швидше за все зажадає заміни. На практиці ж найчастіше виявляється, що заміна – це крайній захід. Спершу варто спробувати провести відновлення і протестувати бензонасос ще раз.

Перед тим, як перевірити паливний насос, потрібно згадати, що, як згадувалося вище, тиск є найбільш важливою характеристикою роботи бензонасоса, тому варто виміряти його рівень.

Вам знадобиться манометр, що вимірює тиск в діапазоні від 7 до 10 атмосфер. При виборі манометра з великим запасом ви ризикуєте отримати менш точні результати вимірювань. У спеціалізованих магазинах продається набір для вимірювання тиску, але можна і сконструювати власний прилад.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Якщо ви хочете зібрати прилад самостійно, вам також буде потрібно шланг з внутрішнім діаметром 9 міліметрів. Також необхідна буде сантехнічна пакля, за допомогою якої можна ущільнити з’єднання манометра і трубки. Всі деталі з’єднуються і затягуються за допомогою хомута. Також вам знадобиться автомобільний золотник. Далі слід виконати ряд дій:

  1. Поставте автомобіль на рівну площадку із запобіганням можливості скочування, вимикайте запалювання і відкрийте капот.
  2. Перевірте, що забезпечений доступ інжекторних форсунок до паливної рампи.
  3. Пошукайте пробку штуцера тиску палива і видаліть її. Потім слід відкрутити ніпель з допомогою золотника.
  4. Підготуйте порожню тару (підійде звичайне відро) і чисту ганчірку. Це необхідно для збору залишків палива, які під тиском можуть бризнути в різні боки. Тому подбайте про збереження шкіри (особливо про обличчя і очі).
  5. Підключайте прилад до штуцера і приступайте до перевірки механізму.

Перевірка тиску в паливній рампі повинна відбуватися при чотирьох режимах роботи силового агрегату:

  • коли включено запалювання;
  • при холостих обертах двигуна;
  • коли скинута трубка регулятора тиску палива;
  • при передавленній трубці зливу.

Результати вимірювання тиску в паливній рампі

Результати у різних моделей автомобіля можуть трохи відрізнятися, але в цілому вони повинні бути наступні:

  • при включеному запалюванні тиск повинен дорівнювати не менше, ніж 3 атмосфери,
  • при холостих обертах двигуна – не менше 2,5 атмосфер,
  • коли трубка регулятора тиску скинута – не менше 3,3 атмосфер,
  • при передавленні трубки зливу – не менше 7 атмосфер.

Тиск в паливній рампі злегка коливається при підготовці. При натисканні педалі воно різко приймає значення 3 атмосфери, при відпуску педалі – падає до 2,5 атмосфер. При надходженні пального в паливну систему, вимикайте запалювання і починайте спостерігати за манометром. Тиск в цьому випадку має впасти до 0,7 бар і далі не змінюватися.

У разі падіння тиску до нульової позначки має місце бути проблема з регулятором тиску палива. В цьому випадку регулятор підлягає негайній заміні. Також причина може бути і в зворотному клапані паливного насоса.

Поспостерігати за поведінкою манометра необхідно і при 3 000 оборотів двигуна. Падіння тиску вкаже на несправність бензонасоса.

Часом бензонасос тривалий час не може набрати необхідний тиск.

В такому випадку проблема криється в забитому паливному фільтрі, який підлягає заміні, або в забрудненій сіточці бензонасоса (читайте докладніше про те, де знаходиться паливний фільтр).

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

У разі, якщо перераховані вище методи не виявили несправність бензонасоса, доведеться виробляти діагностику інших агрегатів (ДПЗД, РХХ, ДМРВ, компресія в двигуні і деякі інші показники і деталі).

Відновлення роботи паливного насоса

У разі, якщо двигун глухне при русі, причина несправності може критися в електричній його частини. Перевірте реле бензонасоса.

Підключіть до роз’єму паливного насоса контрольку (продається в автомобільних магазинах, являє собою вимірювальний пристрій з проводкою і затискачем на кінці), включіть запалення і спостерігайте за поведінкою лампочки.

Якщо лампочка на пару секунд загорілася – шукайте причину несправності в іншому місці.

Зверніть увагу

Виявлені в бензонасосі проблеми усуваються за допомогою спеціальних ремкомплектов, придбаних в спеціалізованих магазинах або у автодилерів. При необхідності підлягають заміні: діафрагма, клапани, прокладки і паливний фільтр. Деякі з цих деталей неминуче доводиться міняти час від часу. Заміну деталей можна проводити самостійно і на СТО.

Скористайтеся послугами сервісного центру, якщо не впевнені в своїх силах.

Механічний насос повинен качати півлітра палива за 30 секунд. У разі, якщо качається менше палива, відновити його працездатність можна шляхом підвищення тиску. Для цього прокачайте стисненим повітрям паливну магістраль, що проходить між бензонасосом і бензобаком. Крім того, можна прибрати прокладку регулювання з-під бензонасоса.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Іноді пошкодження бензонасоса бувають настільки критичними, що єдиним виходом буде заміна агрегату. Заміна бензонасоса супроводжується його демонтажем. Найчастіше в непридатність бензонасос приходить через пошкодження діафрагми. Можна закріпити пошкоджену ділянку поліетиленовою плівкою.

Такого дрібного ремонту надовго не вистачить, проте він допоможе вам дістатися до СТО, де буде проводитися заміна агрегату. Міняти бензонасос самостійно не рекомендується, довірте цю операцію професіоналам з СТО. У разі, якщо автомобіль перебуває на гарантійному обслуговуванні, бензонасос змінюється по гарантії в вашому автосервісі. Успіху і легких доріг!

Як перевірити тиск паливного насоса своїми руками

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Для діагностики двигуна використовується вимірювання тиску в паливній рампі. Воно відповідає за поведінку транспортного засобу в різних робочих режимах. Головна функція, покладена на паливну систему, – якісна і повноцінна доставка бензину до двигуна, зберігання і очищення палива.

Система включає в себе паливний фільтр, систему уприскування, паливного насоса, бак і інші елементи, які з’єднуються струмопроводами. Головну функцію виконує паливний насос. Він формує необхідний показник тиску в рампі. Коли його рівень знижується, в роботі мотора автомобіля спостерігаються конкретні збої.

Причини несправної роботи пристрою

Перевірка рівня тиску необхідна в таких випадках:

  1. Причиною пожежі в силовому вузлі при холостому ході, через якого транспортний засіб може в будь-який момент стихнути.
  2. Двигун починає троить (коли він працює не на 4-х, а тільки на 3-х циліндрах).
  3. Відбувається помітний перевитрата палива, який зростає на 30-50%.
  4. Збільшується кількість шкідливих чадних газів, що скупчуються в вихлопі.
  5. Нестабільна робота двигуна на холостих обертах.
  6. Помітні перебої в роботі двигуна.

Виявивши на своєму транспорті подібні проблеми, варто провести діагностику ЕБУ. Якщо вона не дала результатів, значить, джерело збою паливна рампа і необхідно виміряти в ній рівень тиску.

Перевірка тиску в паливній рампі своїми руками

Вимірювати тиск в рампі дуже просто, принцип проведення вимірювань практично такий же, як і при перевірці тиску в шинах. Для цього необхідно:

  • Манометр з граничними відмітками в 8-10 атмосфер, можна і в 6, оскільки прилад має невеликі похибки.
  • Звичайний шматок шланги з діаметром близько 8-9 мм.
  • Пакля.
  • Пару хомутів.

З цих матеріалів можна створити власний обчислювальний прилад або ж купити його в магазині.

Перш ніж провести заміри слід:

  1. Уважно перевірте паливну систему на наявність течі і натягнутість всіх хомутів.
  2. Вимкніть запалювання в автомобілі, і відчиняйте капот.
  3. Пошукайте рампу форсунок.
  4. Усуньте пробку штуцера тиску.
  5. Відкрутитеся ніпель, використовуючи золотник. Будьте обережні, оскільки можуть бути бризки через залишкового тиску, візьміть собі ганчірку і миску.
  6. Прикріпіть шланг манометра до штуцера і добре зафіксуйте його хомутом.
  7. Приєднайте до іншої стороні шланги придбаний манометр.
  8. Проведіть виміри тиску. Для цього зафіксуйте показники при різних режимах роботи мотора:
  • У момент включення запалювання показник повинен бути понад 3 атмосфер;
  • При холостому ході двигуна відмітка повинна знаходитися в межі 2,4-2,5 атмосфер;
  • Зі знятою трубкою шланга з регулятора паливного тиску прилад вимірювання повинен показувати приблизно 3,2-3,3 атмосфер;
  • У момент передавливания зливної труби шланга, за умови коректної роботи рампи, стрілка манометр повинна показувати 7-8 атмосфер;
  • Під час ножатія на педаль газу стрілка повинна досягти позначки в 3 атмосфери і опуститися до 2,5.

Порада! Перш ніж тестувати транспортний кошти в різних режимах перевірте паливну на наявність пробоїн, в іншому випадку всі зроблені виміри будуть не коректними і перекрученими.

Проаналізуйте всі отримані в ході вимірювань дані. Вимкніть запалювання, і перевірте показник манометра. Якщо з рампою все в порядку, то стрілка не опуститися нижче відмітки в 0,7 атмосфер. Коли вона опустилася до 0, то або регулятор тиск несправний і необхідно буде повністю усунути з посади або ж провести заміну РДТ, або вийшов з ладу зворотний клапан в моторчик бензонасоса.

Підвищіть кількість оборотів в моторі до 2900-3000, якщо в цей момент показник манометра почне знижуватися, то проблема в роботі бензонасоса. А якщо тиск створюється протягом тривалого періоду, то, швидше за все, забився паливний фільтр або засмітилася сіточка для грубої прочищення.

У разі, коли всі проведені вимірювання не підтвердилися, необхідно буде провести більш глибоку перевірку на станції техобслуговування.

Порада! Перш ніж приступити до перевірки тиску ознайомтеся з інструкцією, обзаведіться необхідними пристроями та інструментами і найважливіше перегляньте, які параметри характерні при нормальній роботі пристрою.

Перевірка і діагностика бензонасоса без сервісних центрів

Бензонасос автомобіля можна без перебільшення назвати одним з найважливіших вузлів, оскільки він забезпечує рівномірне надходження палива до двигуна. Погодьтеся, що без такої важливої ​​деталі їздити на автомобілі було б проблематично.

Раніше замість бензонасоса використовувалися прості шланги, які діяли за всім відомою законом сполучених судин Архімеда і це вносило серйозні корективи як в конструкцію автомобіля, так і в якість їзди – тиск в системі неможливо було регулювати.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

На даний момент використовується два види бензонасосов:

Перший вид використовується в карбюраторних двигунах і його головне завдання полягає в підтримці постійного тиску в паливній системі. Електричні – більш просунуті, вони встановлюються на автомобілі з інжектором, тиск і об’єм палива, що надходить у двигун, регулюються за допомогою електронних датчиків.

Як розповідають бувалі автомобілісти, бензонасос може працювати в двох режимах:

Це, звичайно, жарт. Можна було б додати проміжну стадію – «працює, але погано». В чому це виражається?

Симптоми поломки бензонасоса

Нескладно здогадатися, що якщо бензонасос починає працювати з перебоями, то проблеми будуть дуже серйозними – паливо буде подаватися в систему неправильно. В результаті, під час водіння нас можуть очікувати такі сюрпризи:

  • проблеми зі стартом – коли тиснете на газ, відчуваються провали, тяга пропадає, потім різко з’являється, автомобіль «підриває»;
  • автомобіль заводиться з другого чи третього разу, хоча стартер працює нормально;
  • на високих оборотах автомобіль сіпається – позначається нерівномірна подача бензину;
  • пропаденіе тяги;
  • мотор глухне при натисканні на газ – це остання стадія, коли бензонасос дійсно не працює.

Через що виникають всі ці проблеми? Насос вийшов з ладу, або забився паливний фільтр.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Паливний фільтр – це окрема тема, практично у всіх системах він стоїть за бензонасосом, відповідно через насос проходить неочищений бензин, в якому може міститися велика кількість дрібних механічних частинок.

І хоча такі проблеми бензонасосу не страшні, але з часом вони все ж виявляються – падає натиск палива, насос працює з шумом.

Особливо яскраво це виражається під час запуску двигуна – стартер забирає на себе левову частку потужності АКБ, напруга в мережі падає, зношений насос не в силах забезпечити достатній приплив палива. Як результат – мотор глухне.

Перевірка бензонасоса – діагностика проблем

Перевірити бензонасос можна різними способами: зовнішній огляд, вимірювання тиску в паливній системі, за допомогою тестера або лампочки – вибір залежить від типу насоса.

Зовнішній огляд можна застосовувати тільки для карбюраторних машин, оскільки у них бензонасос кріпиться зовні бака. Потрібно також сказати, що в таких автомобілях може бути два насоси для роботи в різних режимах. Вони можуть перебувати як під капотом, так і безпосередньо в районі бензобака.

Якщо при візуальному огляді ви виявили, що є витік палива, відчувається запах бензину, то це може говорити про знос прокладок. В такому випадку вам знадобиться ремкомплект, а також набір інструментів для демонтажу насоса, його розбирання. Заміні можуть підлягати такі деталі:

  • капронову сітчастий фільтр;
  • всмоктуючий і нагнітає клапани – їх перевіряють шляхом подачі повітря в нагнітає штуцер насоса, справні клапани не повинні пропускати повітря;
  • вузол діафрагм і пружина, яка їх стискає – діафрагми повинні бути без пошкоджень, пружина – пружною;
  • штовхач – на ньому не повинно бути пошкоджень і наклепів.

Перевірка тиску проводиться за допомогою манометра, який підключають до паливної рампи, а циферблат манометра виносять до лобового скла.

При заведеному двигуні на холостих ходах перевіряються показання манометра – вони повинні відповідати даним з інструкції – 300-380 кПа. Це значення має залишатися стабільним і при русі. Спробуйте розігнатися до третьої швидкості і подивіться чи не змінилися показання манометра – якщо вони впали, значить насос не підтримує потрібний рівень тиску.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Крім того, тиск в системі може падати і через витоки палива з паливних шлангів. Буде потрібно візуальний огляд на наявність витоків. Виправляються такі проблеми шляхом заміни шлангів, фільтрів і так далі.

Проблема може складаються і в тому, що несправне працює реле насоса. Перевірити його можна шляхом підключення до роз’ємів лампочки або викруткою з індикатором. При включеному запалюванні індикатор загоряється – значить проблема не в бензонасосі.

  • Провести такі перевірки можна самостійно, однак в спеціалізованих сервісах механіки зможуть без проблем діагностувати будь-яку поломку, адже тяга може падати, а мотор глухнути не тільки через проблеми з бензонасосом.
  • У цьому відео ви дізнаєтеся чому не качає насос, а також як усувати несправності пов’язані з ним на конкретних прикладах.
  • На цьому відео проводиться саме перевірка і тестування бензонасоса.

Як перевірити тиск бензонасоса

Бензонасос грає найважливішу роль в паливній системі будь-якого автомобіля. Головним завданням пристрою є подача палива з паливного бака в двигун. Бензонасос також регулює кількість палива, що подається за допомогою редуктора бензонасоса.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Несправність бензонасоса: основні ознаки і симптоми

Продуктивність електробензонасосів, які є обов’язковим елементом паливної системи інжекторних авто і кріпляться всередині паливного бака, набагато вище порівняно з механічними бензонасос. Механічні насоси встановлюються на карбюраторних двигунах і кріпляться зовні бензобака.

Також можлива схема реалізації, коли присутні два бензонасоса: один пристрій спрацює у випадку необхідності подачі малої кількості палива під більш високим тиском, в той час як другий насос працює з великим об’ємом пального, подаючи його під зниженим тиском.

важливо

На самому початку варто відзначити, що електричні і механічні бензонасоси подають паливо в двигун під певним тиском. Зниження тиску палива призводить до збоїв в роботі двигуна.

У списку головних ознак, які вказують на поломку бензонасоса або явне зниження його продуктивності, відзначені:

  • холодний або гарячий двигун не запускається;
  • спостерігається утруднений пуск, нестабільна робота двигуна на холостому ходу, плаваючі обороти;
  • присутні ривки і смикання автомобіля при натисканні на газ в русі при спробі прискорення;
  • машина глухне на ходу;

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Можливою причиною даних несправностей є низький тиск в паливній системі. Іншими словами, на різних режимах роботи мотору просто не вистачає палива. Для діагностики та усунення поломки необхідно знати, як самому перевірити тиск бензонасоса.

Перевірка тиску палива і бензонасоса

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Далі ми поговоримо про самостійну діагностиці електричних бензонасосів і які встановлюються на сучасні автомобілі. Існує кілька доступних способів, які дозволяють перевірити бензонасос своїми руками.

Перед початком робіт слід виключити ймовірність витоку палива і зниження пропускної здатності на окремих ділянках паливної системи. Проведіть детальний огляд топливопроводов і з’єднань на предмет загинів, тріщин, інших деформацій або ушкоджень. Також може знадобитися заміна паливного фільтра, різних прокладок і т.д.

У тому випадку, якщо з магістралями і фільтрами все в порядку, але двигун не заводиться, необхідно включити запалювання і уважно прислухатися.

На більшості автомобілів (але не на всіх моделях) справний бензонасос в перші секунди після включення запалення гуде або видає легке дзижчання, нагнітаючи паливо в систему.

Відсутність такої ознаки працюючого насоса вкаже на його несправність або проблеми з електрикою.

Якщо машина заводиться, але потім глухне на ходу, тоді слід почати перевірку з реле бензонасоса. Для перевірки потрібно реалізувати підключення до роз’єму бензонасоса контрольної лампочки, після чого слід включити запалювання. Загоряння контрольної лампи на кілька секунд буде вказувати на те, що реле бензонасоса справно.

Як самому перевірити тиск палива в паливній рейці

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Наступним кроком стане перевірка тиску палива в паливній системі (паливній рампі). Від тиску пального безпосередньо залежить стабільність роботи двигуна при їзді на різних режимах. Для такої діагностики можна придбати спеціальний пристрій, який являє собою особливий манометр і різні перехідники для підключення до паливній рейці (рампі).

  1. Перед початком робіт варто враховувати підвищений ризик загоряння палива, яке може пролитися в підкапотний простір. Для мінімізації ризиків необхідно дотримуватися запобіжних заходів, а також рекомендується накрити автомобільний генератор і інші елементи під капотом щільною тканиною або іншим підручним матеріалом.
  2. Потім потрібно здійснити скидання тиску палива в системі за допомогою відключення запобіжника бензонасоса. Зазначений запобіжник розташований на панелі запобіжників. Для точного виявлення елемента необхідно вивчити інструкцію з експлуатації конкретного автомобіля. Після необхідно завести двигун з відключеним бензонасосом. Мотор затихне після того, як витратить залишки палива в системі.
  3. Наступним кроком стане підключення манометра до паливній рейці. Місце для підключення найчастіше закрито пластиковою заглушкою, яку потрібно викрутити. Після відкручування відкриється доступ до спеціального клапану. Зазначений клапан нагадує ніпель, що встановлюється на колеса автомобіля. Потім штуцер потрібно зняти. Варто враховувати, що при спробі зняття можлива текти бензину, так що слід заздалегідь підготувати ганчірки.
  4. Тепер можна підключити шланг манометра до рампи, перевіривши надійність його кріплення. Після цього сам манометр слід вивести через кромку капота на вітрове скло. Далі запобіжник бензонасоса встановлюється на місце і проводиться запуск двигуна. Після включення запалення показання манометра фіксуються.
  5. Різні моделі автомобілів можуть мати різний тиск пального в паливній системі. Наприклад, інжекторні 1.6-літрові агрегати ВАЗ мають показник тиску в паливній рампі близько 4 атмосфер. При нормальному тиску в рейці показання манометра повинні знаходитися в рамках близько 300-380 кПа.
  6. Далі автомобіль буде потрібно розігнати до 40-50 км / ч на третій передачі, звертаючи увагу на показання манометра. При нормальній продуктивності бензонасоса вони повинні залишатися на тій же позначці, що і при запуску двигуна.

Необхідно додати, що для вимірювання тиску палива може також підійти звичайний манометр, який використовується для виміру тиску повітря в шинах автомобіля.

При цьому варто врахувати, що такі манометри спочатку призначаються для замірів високого тиску до 16 атмосфер, тоді як паливні манометри обмежені межею близько 6 атмосфер.

Також повітряний манометр може мати помітну погрішність.

Джерела: http://avto-kuplya.ru/tekhnicheskie-voprosy/proverka-dvigatelya/22-proverka-davleniya-v-toplivnoj-rampe-svoimi-rukami, http://vodi.su/diagnostika-benzonasosa/, http : //krutimotor.ru/proverka-davleniya-topliva-i-benzonasosa/

Як перевірити тиск бензонасоса своїми руками, фото і відео

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Якщо ви тільки почали своє близьке знайомство з пристроєм автомобіля, то цілком можете ще й не знати про таку процедуру, як самостійна перевірка бензонасоса. І, щоб заповнити цю прогалину в ваших уміннях, сьогодні ми розповімо вам про те, як же перевірити тиск бензонасоса.

Як виглядає бензонасос?

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Зовнішній вигляд бензонасоса на Ліфан Солано (підходить ще на Бриз)

Тиск в паливній системі (рампі) машини є важливим параметром, який повинен контролюватися з регулярністю один раз в кілька місяців. Це проста процедура, яка проводиться в першу чергу, після чого вже приступають до усунення інших недоліків. Від правильного тиску залежить якість функціонування двигуна у всіх режимах роботи.

Можливі варіанти

Для перевірки можна скористатися кількома методами. Найпростішим буде варіант з покупкою спеціального приладу, який включає в себе манометр і деякі інші елементи.

Ціна такого набору становить близько сорока доларів, в залежності від фірми-виробника (ми спеціально вказуємо ціну в доларах, так як ціна в рублях зараз сильно коливається через стрибки курсу валюти).

Якщо звернутися за допомогою на СТО, то за одноразовий завмер у вас попросять суму, рівну одній п’ятій частині ціни готового приладу.

Кулібнічаем

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Можна скористатися спеціальними засобами

Але, є і більш доступний варіант, де ми будемо застосовувати підручні засоби. Мова йде про стандартний манометрі, який дозволяє заміряти тиск в шинах.

Він є в наявності майже у кожного автовласника.

Але, тут потрібно пам’ятати, що повітряні манометри розраховані на заміри тиску з великими значеннями, близько шістнадцяти атмосфер, тоді як моделі для палива обмежені шістьма атмосферами.

Перевірка тиску

Першою ознакою, який повинен Вам натякнути на несправності в системі живлення двигуна – це неустойчавая його робота, двигун може глухнути або троить.

Розібратися з тим, як поміряти тиск бензонасоса можуть навіть ті, у кого відсутні відповідні навички. Так, вам потрібно буде знайти спеціальну стрічку сантехнічного типу, яка застосовується для ущільнення різьбових з’єднань, а також сам манометр, який являє собою особливий вимірювальний прилад з патрубком, на який зазначена стрічка і повинна бути намотана.

Діаметр патрубка повинен бути рівний дев’яти міліметрів. Щоб забезпечити пожежну безпеку, необхідно накрити генератор жаростійкої плівкою або іншим предметом. Далі підбираємося до рампи (як виміряти тиск в паливній рампі читайте тут), розташування якої у всіх автомобілів різний. Орієнтуйтеся на конкретну модель вашого транспортного засобу і на інструкцію до нього.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Можна скористатися й звичайним повітряним манометром

Детально по кроках

  1. Надягаємо шланг від манометра на рампу, щільно затягнувши його за допомогою хомута.
  2. Після цього заводимо мотор.
  3. Придивляємося до показань на манометрі, який повинен показати діюче значення.

Дана процедура може проводитися, як у себе в гаражі, так і в польових умовах, коли під рукою немає додаткових інструментів.

Що ж стосується тиску на різних моделях автомобілів, то воно буває абсолютно різним. Точні значення уточнюйте на сайтах з інструкціями до авто. Наприклад, на вітчизняних автомобілях марки ВАЗ, де об’єм двигуна дорівнює 1,6 літра, тиск паливного насоса має становити близько чотирьох атмосфер.

Інструкція з діагностики тиску і ремонту бензонасоса

  1. Якщо подача палива недостатня, то це може привести до зниження потужності двигуна. Проявляється це ще й тим, що при активному розгоні можуть з’являтися характерні ривки. Це ж стосується і руху на підвищених швидкостях. Отже, знімаємо заднє сидіння, яке знаходиться в правій стороні машини.Там ми знаходимо спеціальну металеву накладку, яку знадобиться відкрутити.
  2. Тепер включаємо запалювання. Ви повинні почути характерні звуки насоса, який перекачує паливо. Якщо цей звук чути дуже слабо, то можете зняти ще одне сидіння, щоб почути його чітко. Але, буває і так, що звук відсутній і в цьому випадку.В результаті, нам знадобиться перевірити реле, а також запобіжники, які відповідають за роботу бензонасоса.
  3. Наступним пунктом буде ослаблення хомута кріплення, з наступним відключенням від патрубка всмоктуючого типу бензонасоса паливного шланга. Зазначений шланг знаходиться трохи нижче, ніж поточна відмітка палива в баку.І, щоб бензин не почав витікати, потрібно закрити його отвір будь-яким підходящим предметом, який знаходиться під рукою. Найчастіше, ми говоримо про болті відповідного діаметру.
  4. Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр
    Перевіряємо паливний шланг на предмет наявності пошкоджень
  5. Тепер від’єднуємо паливний шланг, після чого опускаємо його, просто надіславши вниз, знайшовши найбільш зручне положення. Далі можна щільно закрити отвір шланга пальцем, а за допомогою важеля ручного підкачування палива кілька разів прокачайте рідину. Ви повинні відчути характерне зусилля, яке провокується наявністю опору напруженою пружини, яка стискається. Ми говоримо про пружині, віднесеної до діафрагми на важелі. Якщо ж подібного ефекту не спостерігається, то необхідно трохи провернути колінчастий вал двигуна, використовуючи для цього спеціальний болт кріплення, який утримує шків, до потрібної позначки.
  6. При кожному натисканні пальцем, ви повинні відчувати, що тиск в шлангу стає більше, а паливний насос починає видавати характерний звук, більше схожий на «хлюпання». Але, якщо тиску немає, то це може говорити про недостатній рівень герметичності клапана всмоктуючого типу, або ж про пошкодження діафрагми.
  7. Щільно закриваємо патрубок всмоктуючого напрямки за допомогою пальця, і заново повторюємо цикл накачування.

У даній ситуації відсутність ефекту розрідження в патрубку підкаже про те, що діафрагма або ж нагнітає клапан були пошкоджені.

І, якщо при цьому немає розрідження або ж тиску нагнітання, то крім зазначених можливих поломок, може виявитися, що в фільтрі паливного насоса застряг сторонній предмет.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Не забуваємо промивати фільтр

Для його усунення буде досить промити фільтр за допомогою звичайного бензину, а після цього – продути стисненим повітрям або ж компресором.

Якщо фільтр надмірно деформований або ж не може бути очищений до необхідного рівня, то його потрібно замінити новим.

Відео про тест бензонасоса

Та тут ви можете подивитися відео, на якому розглядається, як же перевірити і протестувати бензонасос:

Як зробити замір тиску в паливній рампі?

У сучасному бензиновому двигуні горюча суміш впорскується в циліндри форсунками інжектора по команді електронного блоку управління.

Зазвичай діагностика контуру подачі палива мотора виконується в умовах автосервісу, хоча явні неполадки автолюбитель може визначити самостійно.

Щоб відшукати причину виниклої несправності, потрібно перевірити тиск у паливній рампі і інших точках системи.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Коли потрібно проводити виміри?

Робота системи живлення побудована наступним чином:

  1. Розташований в баку електричний бензонасос качає паливо по магістралі в паливну рампу і далі, до форсунок.
  2. Регулятор обмежує тиск бензину на певному рівні, скидаючи надлишки в бак по зворотному трубопроводу.
  3. Інжектор змішує пальне з повітрям, потім суміш направляється до форсунок, що відкривається по команді контролера.

Коли знос регулятора (скорочено – РДТ), насоса або форсунок досягне критичного рівня, тиск в бензиновому контурі зміниться в сторону зменшення або підвищення. Можливі 2 сценарії: нестача горючої суміші для нормальної роботи двигуна або її надлишок – свічки буквально заливає паливом.

Виявити несправність в обох випадках допоможе перевірка тиску в паливній рампі, розташованої поруч з головкою циліндрів. Елемент являє собою колектор з відгалуженнями для форсунок, до якого підведена основна бензинова магістраль.

Тиск пального в колекторі варто поміряти при виникненні таких симптомів:

  • автомобіль слабо розганяється, після різкого натискання педалі акселератора відчуваються ривки і уповільнення;
  • двигун завантаженої машини «не тягне», погано заводиться на холодну;
  • періодично лунають постріли в випускному колекторі;
  • прогрітий мотор не заводиться після короткочасної стоянки (особливо влітку), стартер потрібно крутити 20-40 секунд.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

вимірювальні пристосування

Щоб перевірити тиск паливного насоса своїми руками, потрібно підготувати набір нехитрих пристосувань:

  • манометр, розрахований на максимальний тиск 10 Бар (1 МПа), підійде прилад для перевірки шин;
  • шланг бензиновий внутрішнім діаметром 8 мм;
  • ковпачок для викручування золотників з колісних вентилів;
  • затискні хомути 10-15 мм – 2 шт.

Для проведення вимірів в інших точках контуру подачі палива знадобляться саморобні перехідники для підключення бензинового шланга з манометром. Якщо магістраль зібрана на швидкоз’ємних пластикових з’єднаннях, потрібно купити один такий фіксатор зі штуцером. Щоб підключитися до різьбового стику, придбайте відповідну трубку з гайками і розріжте її на 2 частини.

З інструментів і допоміжних пристосувань вам знадобиться:

  • пасатижі;
  • викрутка;
  • обрізана пластикова пляшка невеликої ємності (до 1 л);
  • ганчір’я.

Підключення манометра і завмер в бензинової рампі проводиться в будь-якому зручному місці – відкритому майданчику, гаражі або на естакаді. Якщо знадобиться перевірити сам бензонасос, потрібно підготувати стандартний комплект інструмента для розбирання вузла, розташованого під заднім сидінням автомобіля. Для заміни фільтра тонкого очищення палива машину доведеться загнати на оглядову канаву.

Інструкція по діагностиці

Насамперед необхідно звільнити доступ до рампи і штуцера, встановленому на торці колектора. Демонтувати елементи, що заважають виконанню вимірів, – повітропровід, корпус фільтра, патрубок вентиляції картера і так далі (перелік деталей залежить від моделі авто). Приступайте до вимірювання, орієнтуючись по інструкції:

  1. Відкрутіть захисний пластмасовий ковпачок з діагностичного штуцера на рампі.
  2. Підставте обрізану пластикову ємність і за допомогою ковпачка для відкручування золотників стравити тиск, накачане насосом раніше. Можна натиснути клапан або вивернути золотник на 2-3 обороту.
  3. Один кінець бензинового шланга надіньте на штуцер манометра і зафіксуйте хомутом. Викриття золотник з колектора, натягніть другий кінець шланга на патрубок.
  4. Увімкніть запалювання, при цьому електробензонасос стане накачувати пальне в систему. Переконайтеся, що на стиках діагностичного пристосування відсутні протікання.
  5. Заведіть мотор і зафіксуйте тиск палива в рампі за манометром.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

Порада. Краще знімати показання приладу двічі – після включення запалювання та запуску двигуна. Якщо помітите різницю, потрібно додатково перевіряти регулятор і бензонасос.

Норма тиску в контурі подачі палива залежить від конструкції системи. В автомобілях, де РДТ і трубка скидання – «обратка» – розташована в моторному відсіку, манометр повинен показати 2,7 Бар. Верхній і нижній допустимий межа – 2,7-3,0 Бар. Якщо виміряні величини виходять за вказаний діапазон, слід продовжити діагностику і відшукати причину неполадки.

На багатьох автомобілях, в тому числі ВАЗ, регулятор напору і шланг зворотного зливу палива знаходиться поруч з бензонасосом. Норма тиску на колекторі для таких машин становить 3,8 Бар, максимальне значення – 4 Бар.

Якщо в процесі вимірювання відзначаються періодичні скачки напору в межах 0,2 Бар, потрібно почистити або замінити первинний сітчастий фільтр. Як правило, він встановлюється в бензобаку разом з електричним насосом.

Перевірка окремих елементів

Коли завмер тиску в паливній рампі показує відхилення від норми, потрібно розглядати такі причини:

  • електробензонасос нездатний розвивати необхідну продуктивність;
  • вийшов з ладу регулятор, чому натиск бензину в контурі знижується або зростає понад норму;
  • геть забита сітка тонкого очищення, що перешкоджає нормальному проходу палива;
  • протікають зношені клапани форсунок – двигун «заливає» паливом.

Один із способів перевірки бензонасоса – передавити пассатижами шланг «обратки», що знаходиться в підкапотному просторі. Коли зворотна магістраль перекрита, манометр повинен показати не менше 5 Бар, з новим насосом – 6 Бар. Тиск 4 Бар є критично низьким.

Оскільки вищеописана методика не дає абсолютно точний результат і може бути застосована не на всіх моделях автомобілів, бажано перевірити бензонасос шляхом прямого підключення манометра. Слід виключити інші елементи системи – трубопроводи, фільтр тонкого очищення і регулятор. Зніміть заднє сидіння машини, дістаньтеся до агрегату і підключіть вимірювач до вихідного штуцера безпосередньо.

Як перевірити тиск бензонасоса? Застосовуємо повітряний манометр

  1. Продуйте бензопровід і поміняйте фільтр, потім проведіть випробування повторно.
  2. Знову підключіть манометр до рампи, заведіть мотор і зніміть з штуцера РДТ вакуумний патрубок (йде від всмоктуючого колектора). Якщо напір не зміниться, ставте новий регулятор.
  3. Щоб переконатися в справності форсунок, потрібно поміряти і порівняти два показника: тиск на колекторі з перетиснутій шлангом «обратки» і максимальний напір, створюваний насосом при підключенні безпосередньо. Якщо друге значення набагато більше, частина тиску втрачається на форсунках.

Якщо ви виявили проблеми з втратою напору на самому колекторі, демонтуйте рампу і перевіряйте кожну форсунку окремо. Несправні деталі по одній не змінюються – доведеться купувати і ставити повний комплект.

Найпростіший спосіб перевірити форсунки на предмет протікання – випробувати в роботі разом з колектором. Зніміть рампу, що не отсоединяя паливну магістраль, підкладіть ганчір’я і включіть запалення. Якщо клапани форсунок зносилися і втратили герметичність, з них почне капати бензин. Робочі елементи варто перевірити ще раз – з передавленной шлангом «обратки».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…