Випрямний блок генератора (діодний міст) автомобіля призначений для перетворення змінного струму, що виробляється генератором, в постійний з подальшою подачею його в бортову мережу і на зарядку акумуляторної батареї. Несправність діодного моста (коротке замикання, обрив або «пробою») є причиною зникнення або зменшення його видають їм струму.

Діоди перегорають через попадання на них вологи і антифризу, перезарядження, від неправильного “прикурювання” автомобіля (якщо переплутати полярність).

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Діодний міст складається з двох ізольованих між собою діелектриком алюмінієвих пластин. У верхню пластину запрессовано 3 позитивних діода (буває і більше), відповідно, в нижню 3 негативних діода. Висновки цих діодів попарно з’єднані в одній точці, до цієї ж точки через болт кріплення моста приєднується один з висновків обмотки статора. Таким чином, на ізоляторі верхньої пластини утворюється 3 точки з’єднання діодів з обмоткою статора. Також, до цих крапок приєднуються 3 додаткових діода, які об’єднуються в загальну шину з висновком “61” діодного моста. Вони служать для живлення обмотки збудження ротора і регулятора напруги від генератора. Верхня “позитивна” пластина з’єднана з виходом “30” генератора, до нього ж кріпиться конденсатор придушення радіоперешкод і стрибків напруги.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд
Як працює діодний міст: виробляється обмоткою статора змінний струм вільно проходить через позитивні діоди в одну сторону і на верхній пластині утворюється “плюс” випрямленої напруги. На нижній пластині, навпаки, утворюється “мінус” випрямленої напруги, так як негативні діоди ток в ту сторону не пропускають.

Таким чином, справний діод проводить струм тільки в одному напрямку і ніяк в іншому. Якщо він пропускає струм в обох напрямках, в наявності несправність – коротке замикання (діод «пробитий»). Якщо він взагалі не пропускає струм ні в якому напрямку, в наявності інша несправність – «обрив». Від цього і будемо відштовхуватися при проведенні перевірки.

Перевірити справність діодного моста в домашніх умовах можна за допомогою звичайного мультиметра в режимі “прозвонки діодів”.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Однак, хоча цей спосіб і простіше, однак він не такий надійний, так як прилад дає зовсім невеликі струми навантаження і несправний діод можна просто не визначити.

Тому, діоди краще перевіряти під навантаженням, при проходженні через них великих струмів, наприклад, за допомогою контрольної лампи в кілька ват – чим більше, тим краще.

Для цього можна скористатися звичайною автомобільною лампочкою на 12 В потужністю 21 Вт, джерелом струму послужить акумуляторна батарея та зарядний пристрій.

До плюсовій “+” клеми послідовно підключаємо лампу з плюсовим проводом, до мінусової “-” клеми підключаємо мінусовій провід. При замиканні проводів лампа загоряється.

1. Для початку, перевіримо діодний міст на коротке замикання між пластинами.

Притискаємо позитивний “+” провід до верхньої пластині, а негативний до нижньої. Якщо лампа не загорілася, то коротке замикання відсутній.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд
Коротке замикання відсутній

* При зміні полярності лампа повинна спалахнути, так як струм від нижньої пластини вільно проходить через негативний і позитивний діоди до верхньої пластині і коло замикається.

2. Перевіримо позитивні діоди на «пробою» і обрив.

Позитивний  «+»  провід притискаємо до верхньої пластині, негативний  «-» по черзі до точок з’єднання діодів.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Якщо діоди справні, то лампочка не загоряється. При зміні полярності лампочка загоряється – обриву немає. 

Для прикладу:

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд
Позитивний діод пропускає струм – діод “пробитий”

3.  Перевіримо негативні діоди на «пробою» і обрив.

Негативний  “-”  провід притискаємо до нижньої пластині, позитивний  «+»  по черзі до точок з’єднання діодів.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Якщо діоди справні, то лампочка не загоряється. При зміні полярності лампочка загоряється – обриву немає.

4.  Перевіряємо додаткові діоди на «пробою» і обрив.

Притискаємо позитивний  «+»  провід до входу  «61»  генератора. Негативний  “-” провід  по черзі до точок з’єднання діодів.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Якщо діоди справні, то лампочка не загоряється. При зміні полярності лампочка загоряється – обриву немає.

Крім справності і несправності діодів за допомогою мультиметра побічно ми можемо визначити їх якість. Для цього переводимо прилад в режим “прозвона діодів” або вимірювання опору 2000 Ом і перевіряємо кожен діод.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд
Діоди в нормі

Він повинен показати опір порядку 400-700 Ом, при цьому відмінність в показаннях між трьома діодами не повинно перевищувати 5 Ом. Якщо який-небудь з діодів показує значну різницю, то діодний міст може працювати неправильно і його краще замінити.

Один діод або повністю міст краще замінити

Варто відзначити, що дана перевірка не є на 100% ефективним методом визначальним несправність.
Більш точну перевірку діодного моста проводять на спеціальному стенді за допомогою осцилографа і інших приладів.

Підписуйтесь на блог! Удачі на дорогах!

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром або лампочка не випаюючи чи зняте

Якщо виникають якісь проблеми в електриці автомобілісти часто звинувачують генератор і поспішають в майстерню, хоча діагностувати його роботу можна самостійно. Існує кілька способів, як перевірити діодний міст – один з важливих елементів пристрою, несправність якого позначається на стабільній роботі бортових приладів, світлотехніки і здатна привести в непридатність акумулятор.

Що таке діодний міст генератора і які функції він виконує

Випрямний блок (інша назва пристрою) є невід’ємною частиною генератора і служить для модифікації змінного струму, виробленого агрегатом, в постійний, потрібний для зарядки акумулятора і харчування всіх електроприладів автомобіля.

Він знаходиться на остові генератора і складається з 4, 6, 9 і більше діодів, розміщених на двох ізольованих між собою алюмінієвих або сталевих підковоподібних пластинах, що грають роль радіаторів охолодження.

Основними складовими моста є напівпровідникові діоди (найчастіше кремнієві), які проводять струм в необхідному напрямку. Саме вони є випрямлячами, що перетворюють змінний струм в постійний. Конденсатором, пом’якшувальною неминучі перепади напруги, виступає акумулятор.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Замість діодів в схемі можуть застосовуватися вентилі будь-яких типів – наприклад, селенові стовпи, принцип роботи схеми від цього не зміниться

При пробитті або обриві навіть одного діода на виході генератора утворюється напруга з провалами. Акумулятор компенсує частину провалів, проте напруга в бортовій мережі падає, що відбивається на працездатності електроприладів і світлотехніки. Утворюються електромагнітні перешкоди, що знижують якість роботи акустичної системи і радіоприймача.

Збої в роботі діодного моста визначають за такими чинниками:

  • акумулятор швидко сідає, чи не підзаряджаючись від генератора (контрольна лампа після пуску двигуна продовжує горіти);
  • акумулятор перезаряджається, електроліт закипає;
  • світло фар в русі тьмяніє;
  • стартер важко заводить двигун;
  • знижується потужність кондиціонера і отопітеля;
  • спотворюються звуки в аудіосистеми.

Основними причинами псування напівпровідників є потрапляння вологи на міст через вентиляційні отвори генератора в процесі експлуатації автомобіля або переплутування проводів «+» і «-» під час запуску двигуна від прикурювача.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Несправність діодного моста не видно невороуженним поглядом, тому необхідно користуватися спеціальними пристроями

Для самостійного виявлення несправностей в випрямному блоці знадобиться мультиметр (тестер) або лампа 1-5 Вт, 12В. Міст демонтується з генератора. Рекомендується проводити діагностику кожного діода по черзі.

Мультиметром (тестером)

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Вимірювання постійного і змінного струму за допомогою мльтіметра допоможе діагностувати несправностей діодів

Тестер виставляють в режимі омметра (1 kOm) або контролю діодів. Один електрод щільно фіксують на остові діода або пластині, на якій він закріплений, другий – до його висновку. Потім електроди міняють місцями.

У справного діода один показник дорівнюватиме 400-800 Ом в залежності від його потужності, другий буде дорівнює 1 (прямує до нескінченності), що свідчить про закрите (замкненому) напрямку.

Аналогічно перевіряють інші діоди.

Робочий опір на всіх напівпровідниках не повинно суттєво відрізнятися. Допустима різниця опору напівпровідників на одній пластині – 5 одиниць. Діод з перевищує відхиленням працює погано, що спричинить проблеми з зарядкою.

Одиниці з обох сторін сигналізують про пошкодження діода. Коли при зміні електродів тестер видає будь-які значення, то діод має коротке замикання.

Припустимо встановлювати мультиметр в режим випробування, але цей спосіб менш точний. В такому випадку у коректно функціонує діода в одному положенні щупів тестер буде видавати звуковий сигнал, в іншому – мовчати. Писк або мовчання з двох сторін при зміні електродів місцями свідчить про пошкодження діода.

Інструкції з перевірки на відео

Детальніше про діагностику на ВАЗ (відео зі схемами від практика)

лампочкою

При відсутності тестера робочий стан напівпровідників перевіряють контрольною лампою. Для чого акумулятор підключають до лампи і недалеко від неї утворюють розрив, зачіщённие кінці якого послужать щупами для полегшення перевірки. Щупи одночасно притискають до корпусу і висновку діода, потім змінюють полярність. В одному положенні у справного напівпровідника лампа загориться, в іншому – ні.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Схема перевірки діодного моста за допомогою лампочки

Як перевірити без демонтажу

Можна діагностувати пристрій на місці, не розбираючи генератор і не випаюючи деталь. Для цього відкручують всі дроти на генераторі і регуляторі напруги, тестер виставляють в режим омметра, лампу підключають до акумулятора вищеописаним способом.

Даний метод дозволяє перевірити на справність весь міст і окремі групи.

Коротке замикання

Для даної перевірки плюсовій електрод прикладають до виходу 30 генератора ( «плюс» силового випрямляча), мінусовій – до корпусу. Показник опору, рівний 1, вказує на справність моста.

Один кінець лампи під’єднують до мінусової клеми генератора, інший – до плюса. Палаюча лампа вказує на коротке замикання.

негативна група

Мінусовій електрод тестера з’єднують з остовом генератора, плюсовій – з одним з болтів кріплення діодного моста. Негативна група справна, якщо опір одно нескінченності.

Для перевірки лампою її мінус під’єднують на обшивку генератора, плюс – до болта кріплення моста. Лампа горить або блимає при несправності в негативній групі елементів.

позитивна

Плюсовій щуп мультиметра під’єднують до висновку плюса, мінусовій – до болта кріплення моста. При справній групі опір нескінченно.

Мінус лампи пов’язують з болтом кріплення моста, плюс прикладають до висновку плюса. Зажевріли лампа вказує на коротке замикання в позитивних напівпровідниках.

Зверніть увагу

Плюсовій електрод тестера притискають до висновку 61 (зазвичай «плюс» додаткового випрямляча), мінусовій з’єднують з будь-яким болтом кріплення моста. Діоди справні при показнику опору, рівному 1.

Негативний кінець лампи під’єднують до болта кріплення моста, а позитивний – до висновку 61. спалахнув, лампа вказує на несправність в даній групі.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Мости можуть бути виготовлені з окремих діодів або виконані у вигляді монолітної конструкції (діодний збірка)

Якщо несправність виявилася

Діоди кріпляться на пластинах шляхом пресування в отвір меншого діаметру, тому самостійна заміна несправного напівпровідника – клопітка справа, що не гарантує 100% успіху. Діодні мости для вітчизняних автомобілів недорогі, тому при виявленні несправності його змінюють на новий.

Випрямні блоки сучасних іномарок стоять значних грошей, тому заміна діода в такому мосту економічно виправдана. Проведення даної процедури краще довірити фахівцеві.

Зміна несправних діодів проводиться на елементи з таким же показником потужності. Зниження потужності неприпустимо.

Від стану діодного моста залежить якість роботи всієї електричної системи автомобіля. З появою раніше перерахованих ознак несправності потрібно негайно провести його діагностику, ремонт або заміну.

Як перевірити діодний міст генератора на Вазі. Кілька способів перевірки

У цій статті ви дізнаєтеся як перевірити діодний міст генератора, дізнаєтеся можливі причини виходу з ладу та рекомендації по експлуатації.

Що таке діодний міст і для чого він потрібен

Діодний міст встановлюється в генератор і призначений для перетворення багатофазного струму в односпрямований пульсуючий. Це один з важливих елементів генератора поряд зі щітками. Вихід з ладу діодного моста призводить до того, що генератор перестає заряджати акумулятор.

Діодний міст генератора складається з чотирьох або шести діодів. Діоди розташовані на корпусі генератора і мають властивість дмухнути, причин цього є кілька.

Якщо пропала зарядка акумулятора однією з причин може бути вихід з ладу діодного моста

Можливі причини виходу з ладу діодного моста

  • При русі фари можуть тьмяніти
  • Кондиціонер або обігрівач починають слабкіше працювати
  • Пропадає зарядка на акумулятор
  • Нестабільна робота аудіосистеми
  • Стартер крутить внатяг

Якщо ви помітили вищевказані ознаки в своєму автомобілі, цілком можливо, що вам діодний міст вийшов з ладу. Його можна перевірити, для цього необхідно розібрати генератор і зняти міст.

Як самостійно перевірити діодний міст

Існує кілька способів перевірки. За допомогою тестера, лампи або перевірки на розрив. Нижче опише кожен спосіб детально, щоб у вас була можливість самостійної перевірки. Не обов’язково звертатися в сервіс, досить наявності мультиметра і вміння ним користуватися. Всі інші ми опишемо нижче.

Перевірка за допомогою мультиметра

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Спосіб найбільш трудомісткий з трьох представлених. Діодний міст потрібно повністю демонтувати. Потім перевіряється кожен діод окремо.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

  1. Тестер необхідно встановити в режим перевірки. При замиканні двох електродів тестера він буде пищати. Можна встановити його в положення 1кОм.
  2. Підключіть електроди до обох кінців діода, потім поміняйте щупи місцями. Справним діод вважається, якщо в одну сторону він показує 400-700 Ом, а в іншу нескінченність. У разі якщо у вас в двох напрямках нескінченність – діод обірваний. Якщо опір є, але маленьке або однакове з двох сторін – діод пробитий і вимагає заміни.
  3. Пробиті діоди можна замінити, але простіше піти і купити новий діодний міст. Практика показує, що пайка не дає потрібного результату і в кінцевому підсумку ми підемо за новим мостом.

Перевірка за допомогою контрольки -лампочкі

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

  1. Підключіть до мінусової клеми АКБ пластину діодного моста, (корпус), при цьому пластина повинна бути щільно притиснута до корпусу генератора.
  2. Беремо контрольку і підключаємо один кінець до «плюсової» клеми акумулятора, а другий кінець під’єднати до клеми виходу додаткових діодів, а після цього до болта «плюсового» виведення і до точок підключення обмотки статора. (Дивись фото)
  3. Лампочка повинна бути справною і не повинна загорятися при будь-якому з дотиків, якщо все ж загорілася можна сміливо робити висновок що діодний міст пробитий.

Перевірка діодного моста на розрив

  1. Підключаємо мінус пластини діодного моста до + акумулятора
  2. другий кінець «контрольки» потрібно підключити до мінуса акумулятора, потім перевірте в тих же точках, які описані вище, тільки в цьому випадку лампочка повинна загорітися, якщо не горить або дуже слабо горить – у вас обрив діодного моста.

При виявленні несправності діодного моста радимо вам придбати новий. Вартість його не велика, зате можна позбавити себе від зайвого головного болю.

Перевірка діодного моста мультиметром

Одними з пристроїв, які служать для перетворення змінного струму в постійний, є діоди. Найчастіше для реалізації цього процесу використовується мостова схема.

виконання схеми

Після подачі на вхідні клеми змінної напруги, струм починає протікати тільки через два діода, інші ж два залишаються закритими.

Потім закриті відкриваються, пропускаючи крізь себе електричний струм, а відкриті – закриваються.

В основі процесу лежить властивість напівпровідникового пристрою – пропускати струм крізь себе в одному напрямку і перешкоджати його проходженню назад. Корисно буде дізнатися, як продзвонити таку схему, якщо вона перестала працювати.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Мостові діодні схеми можуть мати два види виконання: або виготовлятися з окремих діодів, або формуватися як монолітна конструкція. Другий варіант збірки краще, тому що займає менше місця і є більш дешевим, однак при виході з ладу хоча б одного елемента доведеться замінити всю монолітну конструкцію.

Швидка перевірка

Процедура перевірки на цілісність досить проста. Якщо міст складається з окремих діодів, то потрібно випаять кожен зі схеми, після чого перевірка на цілісність здійснюється будь-яким тестером. Розглянемо докладніше, як перевірити діодний міст мультиметром.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Встановивши режим «прозвонки» на мультиметри, один з щупів приладу з’єднується з першим виходом діода, а інший – з другим. Після проведення прозвона в одному напрямку, необхідно поміняти місцями кінці щупів мультиметра і зробити другий завмер.

Якщо деталь справна, в одному випадку прилад покаже порогове напруга (воно коливається в районі 500-700 Ом), а в іншому – одиницю (опір прямує до нескінченності).

Будь-які відхилення від цих значень при перевірці будуть означати, що пристрій функціонує неправильно.

Перевірка діодного моста у вигляді монолітної конструкції має свою специфіку. Необхідно розуміти, які з висновків і як прозванивать між собою, а так само які значення на екрані мультиметра будуть нормальними. Граничні значення напруги ми побачимо, коли:

  1. чорний щуп мультиметра стосуватиметься першого виведення діодного моста, а червоний – третього;
  2. чорний – третього, червоний – четвертого;
  3. чорний – першого, червоний – другого;
  4. чорний – другого, червоний – четвертого.

Після цього ми з’єднуємо кінці щупів мультиметра з висновками діодного зборки у зворотній послідовності. Дисплей мультиметра повинен показати одиницю. Якщо всі виміри за результатами перевірки відповідають зазначеним, значить, діодний міст знаходиться в справному стані.

Діагностика в генераторі

Головним елементом електричної системи машини є генератор, адже навіть в разі ідеально зарядженого і повністю справного акумулятора автомобіль не зможе виїхати далеко. З цією метою проводяться періодичні перевірки даного пристрою, основною з яких є перевірка діодного моста.

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Для початку необхідно зняти блок з генератора, після чого, встановивши мультиметр в режим прозвонки, приступити до перевірки допоміжних діодів генератора таким чином:

  1. торкаємося червоним щупом мультиметра загальної точки на шині допоміжних діодів, а чорним щупом торкаємося перевіряється діода. Прилад повинен показувати одиницю;
  2. міняємо чорний і червоний щуп місцями, на екрані повинні висвітитися значення порогового напруги;
  3. аналогічним способом продзвонювати залишилися додаткові діоди.

Після цього приступаємо до перевірки силової частини діодного моста генератора.

Чорний щуп приєднуємо до пластині моста, в якій знаходиться сам діод, а червоний з’єднуємо з виведенням перевіряється діода. Прилад покаже одиницю.

Міняємо чорний і червоний щуп місцями. На екрані мультиметра в такому стані відобразитися значення порогового напруги. Аналогічно проводимо перевірку інших елементів.

альтернативний спосіб

Перевірка діодного моста генератора так само може здійснюватися альтернативним способом за допомогою тестера, зробленого своїми руками. Для цього нам знадобиться лампочка напругою 12 вольт і маленької потужності.

Для початку корпус моста необхідно з’єднати з негативною клемою акумулятора за допомогою дроту, після чого будь-який з контактів лампи кріпимо на клему моста генератора з негативним висновком, другим контактом з’єднуємо клему «30» з позитивною клемою акумуляторної батареї.

Якщо лампа починає світитися, це свідчить про пошкодження діодного моста.

Негативний висновок акумуляторної батареї з’єднуємо з корпусом моста, а позитивний через лампу виводимо на кріпильний болт діодного моста. Мерехтіння або горіння свідчить про несправності в ланцюзі.

важливо

Позитивну клему акумуляторної батареї затискаємо в точці «30», а негативний дріт виводиться на болт. Якщо лампа не світиться – позитивна група діодів знаходиться в справному стані.

Потім негативний висновок залишаємо там же, а позитивним торкаємося точки «61». Палаюча лампа буде свідчити про несправності додаткових діодів. Як видно, провести перевірку для виявлення проблеми зовсім нескладно.

Як Перевірити Доданий Міст Генератора МУЛЬТИМЕТР Ваз ~ VESKO-TRANS.RU

Діодний міст генератора на чотирнадцятій – це ціла система електронного вдачі, діодний ланцюжок, яка конвертує струм змінний в ток незмінний.

Якщо у вас полетів Такий самий міст (або випрямний блок), то ви ризикуєте життям власного генератора і акумулятора, тому що випрямний блок смокче електроенергію в величезних кількостях.

Коли, проблеми з цим блоком бути по-різному позначитися на життя акумулятора – висадити до мінімуму або навпаки перезарядити. Доброго не досить в будь-якому випадку.

Діодний міст генератора ВАЗ 2114

Небезпека несправного блоку до того ж в такому, що діоди покликані передавати струм в односторонньому порядку: від генератора до акумуляторів, якщо вони поламані, то струм гуляє в обидві держави, таким чином, звичайно запороти всю систему електрики в чотирнадцятою.

На жаль, проблему рідко видно відразу. Діоди звичайно перегоріти, вони бути вмочить і замкнути. Нерідко буває так, що справа зовсім не в диодной системі, а, наприклад, в шиї генератора, або регуляторі напруги.

Для можливості подивитися поламаний міст діодів або немає, його краще зняти. Хоча, звичайно не знімати, проте тоді доведеться напружитися. Якщо ви все ж наважилися на 2-ий варіант, відразу дивіться нижче спосіб, як це зробити.

Перевіряємо випрямний блок генератора без факту зняття:

Для цієї мети вам просто зніміть захист-кожух з самого генератора, пізніше, відключайте регулює провід «Б» від клеми на генераторі, так само, прибираємо контакт «В» від регулятора напруги. Зараз беремо 12-ти вольтную лапочку (контрольку).

На корпусі позитивними діодікамі є три штуки з червоними позначками, вони регулюють плюс напруги. Вони і з’єднуються з висновком від генератора, а самі діоди вмонтовані в пластинку випрямного блоку. Є ще діоди (їх теж три) з поміткою темного кольору, вони мінусові і роблять мінусове напруга. Знаходяться на іншій стороні пластинки, з’єднаної з масою движки.

Чіатйте також: Як Перевірити Датчик коленвала Бмв Е39

Як перевірити діодний міст

  • Зараз підключаємо клеми через лампочку і дивимося на її поведінку (більш детальна схема підключення описана нижче), моргає – міст діодів під ремонт або зміну.
  • Випрямний блок включає чотири інакше кажучи 6 діодів, які в цей час і завідують роботою струму; вони типові шлюзи і розміщені на самому корпусі генератора.
  • Ось самі часті причини поломки діодів в мосту:
  • При мийці движки зможете замочити випрямний блок генератора
  • Діоди бувають варіації припасти пилом, їх є варіант закапати маслом, бруд потрапляє в свій час руху авто
  • Можна некоректно прикурити авто, сплутати клеми плюс і мінус

Як перевірити діодний міст генератора мультиметром?  докладний огляд

Самим очевидним фактом неробочого моста буде витік струму в бортовій системі, яка проявляється так: якщо струм висмоктується вище 1А на годину з заглушеній движкой, на жаль включеної електронікою.

У себе в гаражі можливо перевірити випрямний блок за допомогою дуже простих інструментів – мультиметра або контрольки (маленької лампочки на 12 В).

  • Перевірка за допомогою лампочки
  1. До аккуму на мінусову клему приєднуємо пластинку (корпус діодного моста), платівка повинна дуже щільно прилягати до генератора (до його маси).
  2. Беремо 12-ти вольтную лампочку, підключаємо до плюса акумулятора, 2-ий її кінець кидаємо до клеми на виході додаткових діодів бухгалтерської системи, пізніше на плюс вивідного болта на обмотку стартера.
  3. Якщо лампочка моргає на коком-небудь з’єднанні – міст несправний.
  • Перевірка на обривання контактів
  1. Контакт мінуса пластинки лампочки підключіть на плюс акумулятора.
  2. Плюсовій контакт лампочки – на мінус АКБ.
  3. Зараз по всім перерахованим вище точкам йдемо і перевіряємо, моргає лампочка або немає. У разі вона знову на певній точці замигала – міст під зміну.
  1. Потрібно зняти блок, щоб поміряти його тестером, вимірювати станемо знайомитися нашому клієнтові залишається діоди моста окремо.
  2. Чи зможемо познайомитися прозванивать мультиметром діоди: замикаємо електроди на діодіке, він повинен пищати.
  3. Показання мультиметра повинні бути від 400 до 700 Ом на одному кінці контаката, а на іншому – нескінченне число; якщо придбане число не вписується в означений регламент або в обидва кінці контактів число нескінченно – діодік несправний.

Чіатйте також: Яким Потоком Потрібно Заряджати Акумулятор

Перевірка діодів. Три доступних всім способу

Зміна діодного моста генератора ВАЗ 2114 – це не зовсім складне заняття, ніж зміна рядовий поломки його частини. Придбати новий діодік і поворожити над з’єднанням паяльником, по суті, буде легко.

І така обстановка дію, за великим рахунком, буде дорівнює весь ремонт діодного моста генератора.

Щось ще лагодити просто не представляється можливістю, а зміна діодів – річ доступна, весь блок обійдеться дорожче, середня вартість на діодний міст ВАЗ 2114 – це 400 – 700 рублів.

Як зняти діодний міст на чотирнадцятій?

  1. Клему на мінус знімаємо з АКБ, потім, прибираємо контакти, які з’єднуються з корпусом генератора.
  2. Далі, прибираємо систему проводів.
  3. Необхідно прибрати захист з кінців контактів на плюс. Пізніше, відкрутіть гайку кріплення цих контактів, прибирайте що залишається зробити нашому клієнтові з маси генератора.
  4. Знімаємо захист з генератора, просто відключіть пружинки, що фіксують цей захист (всього їх три по периметру моста).
  5. Отвинтите кріплення регулятора напруги, виймаємо його і його щіточки заодно.
  6. Вісімкою відгвинчуємо кріплення випрямного блоку.
  7. Зараз приберіть кінці обмотки і викрутити кріплення конденсатора.
  8. Виймайте звільнений від зайвого блок: викручуйте болти десятим ключем, пізніше приберіть втулки з болта контакту моста з движкой.

Чим, питання що, як поміняти діодний міст на ВАЗ 2114, вирішується в зворотному порядку всіх вище викладених дій, з різницею в асортименті нового блоку. Коли, діодний міст ВАЗ 2115 ідеально підходить до чотирнадцятої.

Нашому клієнту залишається розуміють, що самари закінчили випускати в 2013 році, і запчастини, включаючи випрямний блок, не кожен раз є.

Автолюбителі ВАЗів з генераторами старого зразка (старий еталон – це наявність мінусових діодів на корпусі самого блоку) нерідко нарікають, що щоб відшукати міст на свій професіоналізм авто. Вихід, ніж, є.

Порада

Стандартний діодний міст на ВАЗ – це однопластінний моноблок, а на п’ятнадцятій ставлять вже двупластінний. Він надійніше, і його властивості ідеальні до кріплень для стандартного однопластінного моста.

Чіатйте також: Перевірити Рівень Масла У Картера Двигателя

Простий спосіб перевірки діодів генератора. особливості конструкції

На покоління самар першого випуску діодні блоки від другого покоління не підходять. З цього, знаходити працездатні запчастини ще важче. Автолюбителі вважають ремонт (заміну діодів) оптимальним рішенням.

джерело

Перевірка діодного моста генератора: доступні способи

Генератор автомобіля є важливим елементом в пристрої автомобіля. Якщо просто, генератор, який є електродвигуном, живить всю бортову мережу автомобіля електрикою після запуску ДВС. Також від генератора здійснюється зарядка акумулятора (АКБ).

Як показує практика, з тих чи інших причин можуть виникати різні поломки генератора, проте досить часто поширеною несправністю є діодний міст. Далі ми розглянемо, чому виходять з ладу діодні мости, генератор Неможливо зарядити телефон АКБ, а також як перевірити діодний міст генератора. 

Міст доданий: перевірка

Отже, неполадки генератора можуть привести до того, що акумулятор більше не заряджається. Це призводить до його глибокого розряду. Також вихід з ладу окремих елементів генератора може призводити до перезаряду АКБ, википання електроліту, пошкодження батареї і т.п.

У будь-якому випадку, перед заміною АКБ необхідно перевіряти сам генератор. Якщо справа не в щітках або підшипниках, тоді винуватцем несправностей може виявитися діодний міст.

Відзначимо, що кожному автовласнику корисно знати, як перевірити діодний міст своїми руками. Зверніть увагу, розглянутим нижче способом зробити таку перевірку можна в умовах звичайного гаража.

Діодний міст: схема пристрою

Хоча на різних авто пристрій генератора може трохи відрізнятися, загальний принцип однаковий. Зазвичай діодні мости генератора мають 4 або 6 діодів, завданням яких є перетворення змінного струму в постійний. В основі лежить біполярний спосіб випрямлення.

Фактично, випрямні діоди генератора виступають шлюзом, пропускає струм тільки в одному напрямку. Виходить, ток з бортової мережі автомобіля не має можливості потрапити на обмотки статора.

Если говорить о неисправностях, диоды, расположенные на корпусе генератора, по тем или иным причинам перегорают. Как правило, диодный мост горит по разным причинам, среди которых можно отдельно выделить следующие:

  • влага, масло, пыль и грязь, которые попадают на генератор в процессе эксплуатации;
  • высокие нагрузки на генератор в момент «прикуривания» авто с разряженной АКБ, когда «плюс» и «минус» перепутаны и т.д.

Как проверить диодный мост мультиметром и при помощи контрольной лампы

Начнем с того, что проверка диодного моста генератора может быть выполнена двумя способами. Один предполагает наличие тестера (мультиметра), тогда как второй  выполняется при помощи контрольной  12 В лампы.

  • Почнемо з найпростішого способу з лампою. Спочатку потрібно реалізувати підключення діодного моста (пластини діодного моста) до мінусової клеми акумулятора. Пластину потрібно щільно притиснути до корпусу генератора.

Далі береться завідомо робоча лампочка з проводами, яка одним кінцем дроту підключається до «плюса» акумулятора, тоді як другий кінець дроту приєднується до клеми виходу додаткових діодів. Потім підключення проводиться до болта виведення «+», а також до точок підключення обмотки статора.

Якщо лампочка почне спалахувати, це чітко вказує на те, що сталося перегорання або обрив діодного моста. До речі, додаткова перевірка діодного моста на обрив виконується так:

Потрібно підключити «мінус» контрольної лампи на «плюс» акумулятора, другий кінець контрольної лампочки на «мінус» АКБ. Далі підключення лампи реалізується в описаних вище місцях контактів. Однак в даному випадку лама має горіти яскраво. Якщо це не так (контрольна лампочка не горить або світіння дуже слабке), це вкаже на обрив діодного моста.

  • Перевірка діодного моста мультиметром потребують зняття всього моста з генератора. При цьому спосіб більш точний, тому що кожен діод перевіряється тестером окремо.

Для перевірки мультиметр виставляється в режим так званого «прозвона». В даному режимі пристрій видає звук під час замикання двох електродів. Якщо звукового оповіщення немає, тоді виставляється режим на 1 кОм.

Далі електроди мультиметра підключаються до двох кінцях діода, після чого щупи міняються місцями. У нормі діод повинен в одну сторону показати 400-700 Ом, тоді як в іншу нескінченність.

Якщо ж нескінченність при прозвоне показується в обидві сторони, це вказує на те, що має місце обрив діода. Якщо ж опір є, але воно слабке або ж однакове як з однієї, так і з іншого боку, в цьому випадку діод пробитий. Тепер давайте розглянемо такий спосіб більш докладно.

Перевірка діодного моста мультиметром

Перед початком діагностики генератора, сам пристрій потрібно очистити від бруду і підготувати. Починати перевірку слід з того, що потрібно зняти захисний кожух, потім від’єднати висновки регуляторів. Зверніть увагу, позитивні діоди з червоною маркуванням, негативні з чорної.

Під час перевірки тестером спочатку перевіряється вся ланцюг додаткових діодів. Якщо виявлені проблеми, тоді кожен діод потрібно продзвонити окремо. Для перевірки позитивний щуп тестера приєднується до шині діодів, а негативний до потрібного диоду.

Як вже було сказано вище, якщо діод генератора в нормі, показання на приладі покажуть нескінченність, а після перестановки щупів з’явиться потрібне опір. Якщо ж показання відрізняються від норми, діод або весь міст потрібно замінити. Подібним чином можна перевірити схему з позитивних і негативних діодів, прозванивая кожен.

Корисні поради

Як показує практика, часто вигорає діодний міст генератора саме в результаті необачності самого власника автомобіля. Якщо має місце неправильне підключення клем акумулятора, вкрай високе навантаження на генератор, тоді діоди горять швидко.

Також важливо розуміти, що активна експлуатація автомобіля, в результаті чого на генератор потрапляє бруд і вода, що не додає ресурсу діодному мосту. В результаті, щоб збільшити термін служби, потрібно правильно мити двигун, дотримуватися правил підключення клем до акумулятора, вміти прикурювати автомобіль і т.д.

У разі, коли нового діодного моста немає, тоді рішення – заміна що вийшли з ладу окремих елементів. Для заміни потрібен потужний паяльник, а також свідомо справні діоди в запасі.

Обратите внимание, сразу выполнять замену всего диодного моста также не всегда целесообразно. Если генератор служит давно, тогда оптимально менять диодный мост в сборе, однако это будет более затратным решением.

В случаях, когда генератор не старый, а поломка произошла по причине случайной ошибки самого владельца (например, после прикуривания авто), можно ограничиться только ремонтом генератора. Зачастую, в этом случае не следует опасаться, что другие диоды также начнут быстро выгорать (при условии соблюдения правил во время дальнейшей эксплуатации).

Что в итоге

Как видно, диодный мост (мост диодов генератора) является важным элементом. На практике, кроме щеток генератора, обмотки статора и ротора, а также подшипников, в списке частых поломок находится и сам диодный мост.

З цієї причини під час перевірки генератора на працездатність слід враховувати, що ймовірність перегорання діодів досить висока (особливо якщо генератор вже далеко не новий).

Наостанок зазначимо, щоб продовжити сік служби генератора, фахівці рекомендують періодично проводити його профілактику, яка полягає в діагностиці, а також в просушування і якісної очищення від різних забруднень.

Як перевірити діодний міст генератора авто

У виникненні збоїв при роботі електрики автолюбителі зазвичай звинувачують генератор. Навіть якщо це дійсно так, не варто поспішати купувати новий агрегат або нести старий в майстерню. Цілком ймовірно, що проблема криється в випрямному блоці, який завжди можна купити в магазині. Це обійдеться набагато дешевше, ніж послуги майстра або придбання нового пристрою.

Функції діодного моста

Для зарядки і нормальної роботи акумуляторної батареї потрібен постійний струм, однак генератор виробляє тільки змінний. Щоб справити потрібне перетворення і застосовується діодний міст.

Вхідні в цей блок електронні компоненти проводять струм тільки в одному напрямку, випрямляючи його. Виникаючі перепади напруги згладжує АКБ, «замінює» конденсатор. Функції вентилів найчастіше виконують кремнієві діоди.

Однак не виключено і застосування інших видів випрямлячів – наприклад, селенових стовпів.

ознаки несправності

Блок комплектується 6-ю діодами. Відмова навіть одного з них «гарантує» утворення провалів в напрузі, яке починає не відповідати нормі. Одночасно формуються електромагнітні перешкоди. Як визначити, що діодний міст генератора не працює? Основні симптоми:

  • швидка розрядка акумулятора (відповідна лампа на приладовій дошці після початку роботи двигуна блимає або постійно горить);
  • відбувається перезарядка АКБ, яка веде до википання електроліту;
  • при русі фари світять тьмяно;
  • потужності салонної «грубки» і кондиціонера явно не вистачає;
  • медіасистеми працює з спотвореннями.

Відмова діодного моста найчастіше відбувається через потрапляння води всередину генератора (не варто хвацько форсувати глибокі калюжі!). Також можлива і така причина, як неправильне підключення плюса і мінуса під час пуску двигуна методом «прикурювання».

Як перевірити діодний міст генератора

Протестувати блок на встановленому або демонтованому генераторі. Для проведення процедури знадобляться дроти, омметр, але підійде і звичайна автомобільна лампочка.

Перевірка діодного моста на машині

Перед тестуванням зніміть клему «мінус» з акумуляторної батареї і від’єднати дроти від генератора. Якщо використовується мультиметр, переставте його в режим омметра.

Плюсовим щупом червоного кольору доторкніться до висновку “30” генератора, мінусовим – до металевого корпусу генератора. Якщо випрямний блок справний, показання приладу будуть показувати нескінченно великий опір.

В іншому випадку діодний міст потрібно замінити.

Вищеописана перевірка дозволяє визначити цілісність мосту в плані відсутності короткого замикання. На наступному етапі проводиться перевірка елемента на пробій.

Червоним плюсовим щупом знову доторкніться до клеми “30” генератора, а мінусовій – по черзі до болтів кріплення моста (зазвичай вони квадратні). Опір повинен бути нескінченно великою.

Тепер поміняйте місцями щупи: показання повинні складати 500-700 Ом. Перевіряти потрібно окремо кожен діод, змінюючи полярність тестера!

Якщо немає вимірювального приладу, скористайтеся автомобільної лампочкою на 12В. Тоді від’єднайте всі клеми від акумулятора й проведення – від генератора. Спочатку потрібно протестувати весь міст цілком:

  • мінус АКБ підключіть до металевого корпусу генератора;
  • візьміть відповідний провід і в його розрив підключіть (послідовно) лампочку;
  • другий кінець дроту від неї підключіть до клеми “30” генератора;
  • світіння лампи говорить про несправності моста.

Далі потрібно протестувати кожен діод. Для цього мінус закріпіть на корпусі, а плюсом через лампу доторкніться до болта кріплення діода. Її світіння говорить про пробої електронного компонента. Перевірте кожен з них.

Далі «плюс» йде від батареї, закріпіть на клеми “30” генератора, а мінусом черзі торкайтеся діодів. Якщо лампа в будь-якому випадку загорілася, міст потрібно міняти.

При необхідності перевірки додаткових діодів, залиште «плюс» на клеми «30», а мінус підключіть до висновку «61»: світиться лампочка говорить про проблеми в випрямному блоці.

Перевірка демонтованого випрямного блоку

Зніміть генератор і вийміть з нього міст. Подальший хід дій:

  • встановіть тестер в положення омметра і включіть (якщо вона є) звукову індикацію;
  • мінусовий щуп приладу з’єднайте з центральною пластиною, а плюсовим щупом доторкніться до металевої жилі (це може бути плоска смужка металу або оголений провід);
  • прилад покаже або нескінченність, або 500-700 Ом;
  • поміняйте полюсами щупи: показання повинні змінитися на протилежні;
  • якщо показання збігаються – діод несправний;
  • виконайте цю процедуру з кожним електронним компонентом моста.

Перевірка знятого моста за допомогою лампи

Серед деяких автолюбителів побутує думка, що тестувати випрямний блок краще під навантаженням, використовуючи автомобільну лампу потужністю в 21Вт. Для цього знадобиться акумулятор і дроти, щоб вийшла нескладна електрична схема, в якій один провід приєднаний до мінуса АКБ, другий – через лампу (послідовно) до плюса. Порядок перевірки:

  1. Спочатку варто перевірити випрямний блок на предмет замикання між пластинами. Для цього притисніть позитивне проведення (його вільний кінець) до верхньої, а мінусовий – до нижньої пластині. Відсутність світіння говорить, що замикання відсутній. Якщо змінити полярність підключення, лампа загориться.
  2. Тепер перевіряються позитивні елементи на пробій і обрив. Позитивний провід притисніть «крокодилом» до верхньої пластині, мінусовий – до кожної точки з’єднання діодів. При цьому потрібно міняти полярність: при справному елементі в одному випадку лампа буде горіти, в іншому – ні.
  3. Те ж саме робимо з негативною групою елементів. Але тільки тут мінусовий дріт прикріплюємо до нижньої пластині.
  4. Залишається перевірити додаткові діоди. Для цього плюсовий провід прикріпіть до контакту «61», а мінусовий по черзі до кожної точки з’єднання електронних компонентів. Міняйте полярність і стежте, щоб в одному випадку лампа спалахувала, в іншому – ні. Якщо це так, діоди справні.
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…