Стан здоров’я людини перевіряють за певними показниками, це ряд аналізів, а також значення тиску і температури. Так і «здоров’я» двигуна теж можна визначити за своїми параметрами, таким як: компресія в циліндрах, тиску в масляній магістралі, витрата палива і чад моторного масла.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способуНа фото: компрессометр

Тема сьогоднішньої статті про перевірку компресії, тому зупинимося саме на цьому параметрі роботи двигуна.

При діагностиці силового агрегату вимір компресії, це найбільш дешевий і простий спосіб перевірки його стану і тому найбільш поширений.

Що таке компресія і для чого її необхідно заміряти?

Компресія, це величина тиску в циліндрі наприкінці такту стиснення. Чим вище його значення, тим надійніше буде запуск двигуна, його потужність, динаміка і економічна витрата палива.

Особливо це актуально для дизельних двигунів, де запалення суміші відбувається від розжаренного повітря, внаслідок його сильного здавлювання при ході поршня до верхньої мертвої точки при такті стиснення. При зниженні компресії запуск дизельного двигуна, особливо в зимовий період, стає скрутним або взагалі неможливим.

Замір компресії рекомендується перевіряти і при купівлі вживаного авто, щоб мати уявлення про стан силового агрегату.

Прилади для перевірки:

  • • Компрессометр;
  • • Мотор-тестер.
  • – компрессометр, це звичайний манометр зі зворотним клапаном і сполучної трубкою або шлангом, з різьбленням або без такого на кінці. Може бути оснащений набором додаткових насадок і різних резьб, а також другим манометром для перевірки герметичності циліндрів в дизелях;

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способуКомпрессометр з двома манометрами

– мотортестер – прилад що визначають величину тиску в циліндрах по амплітуді пульсацій струму при прокручуванні коленвалу стартером. Прилад відрізняється тим, що виконує виміри відразу по всіх циліндрах двигуна без зняття свічок запалювання. Це дуже зручно при перевірці багатоциліндрових моторів, особливо, де зняти свічки ціла проблема.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способуНа фото: мотор-тестер

Що потрібно для роботи

  1. Необхідно мати компрессометр і свічковий ключ.
  2. Умови для роботи:
  3. Двигун прогрітий, зазвичай до включення вентилятора;
  4. Відключена система запалювання і подача палива;
  5. Повністю заряджена батарея;
  6. Стартер в справному стані.

Схема виміру компресії:

• відкручувати все свічки запалювання (попередньо прочистив їх колодязі від бруду);

• В отвір для свічки щільно встановлюється ніжка приладу, або ввертається по різьбі, в залежності від конструкції;

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способуКомпрессометр в свічковий колодязі

  • Педаль газу втоплена до упору, щоб повністю відкрити дросельну заслінку;
  • Двигун провертається стартером до граничної величини компресії;
  • Все повторюється на наступних циліндрах.

При справній компресії, стрілка манометра вийде на заводську величину за 3-4 поштовху повітря з циліндра. Результати замірів по циліндрах двигуна не повинні бути вище 1 атм.

Велика різниця в величині компресії між циліндрами можлива при разрегуліровці зазорів в клапанах. Необхідно виставити необхідні зазори і знову провести перевірку.

Зверніть увагу

Відсутність компресії в одному з циліндрів, або невелика її величина в більшості випадків «підказує» про підгоряння кромки випускного клапана, його заїдання в направляючій втулці, або відсутності клапанного зазору.

Низькі значення тиску в суміжних циліндрах «вкаже» на прогар прокладки головки блоку між ними.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способуПоказники компресії

Нижня величина показника компресії в більшості бензинових двигунів, коли від мотора ще можна очікувати потужності, динаміки і економічної витрати палива, повинна бути не менше 10 атм. Для дизелів ця величина буде близько 26-28 атм.

Перевірка компресії може проводиться як з відкритою заслінкою дроселя, так і закритою. При цьому виявляються різні види несправностей, наприклад:

•  З відкритою

  • – проблеми з поршнями (тріщини в перемичках, прогар);
  • – коксування поршневих кілець;
  • – прогар клапанної тарілки або його деформація;
  • – задираки на дзеркалі циліндрів.

• Із закритою

  • – неплотна посадка клапана;
  • – зависання клапана;
  • – знос неробочої частини кулачка распредвалу.

При перевірці із закритою заслінкою подача повітря в циліндри мінімально і будь-який витік відразу відіб’ється на величині компресії. Тому рекомендується для більш достовірних даних станом двигуна, виконувати обидва види перевірки.

У будь-якому варіанті потрібно брати до уваги і час наростання тиску при вимірі. Так, у разі, коли на початку тиск низький, а потім різко зростає, це підкаже про зношеня поршневих кілець.

Коли ж спочатку на першому такті тиск майже робоче, порядку 7-9 атм, а далі майже перестає підніматися, це підкаже про наявність витоку. Це може бути тріщина в голівці блоку, зношений або затиснутий клапан, прогоріла прокладка блоку циліндрів.

Причини низької компресії:

• перетиснуті зазори клапанів;

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способуРегулювання зазорів клапанів

• Згорів або деформувався клапан;

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способуЩо вийшов з ладу клапан

• Знос ЦПГ;

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способуНа фото: поршня з залеглими кільцями

• Коксовання поршневих кілець;

• Пробита прокладка головки блоку;

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способуПробита головка блоку циліндрів

• Тріщина в ГБЦ.

Для уточнення причини малої величини компресії в проблемний циліндр заливається невелика кількість моторного масла і проводиться повторна перевірка. Підняття величини виміру буде «говорити» про знос циліндропоршневої групи (найчастіше знос кілець), якщо ж значення не змінилося, то «винні» клапана.

Перевірка компресії без приладів

При відсутності приладу для перевірки можна визначити наявність компресії в циліндрах народними методами. Наприклад, в отвір для свічки запалювання вставляється зім’ятий шматок дрантя або пробка з паперу.

Провертається стартер і якщо в циліндрі є компресія, то пробку просто виб’є з свічкового отвору.

В іншому випадку, пробка залишиться на місці, що підкаже про проблеми в даному циліндрі і необхідності розбирання і ремонту двигуна.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способуШматочок серветки в свічковий колодці. Потім крутимо стартер і так перевіряємо компресію.

Повної картини величини компресії таким способом, отримати звичайно не вийде, лише тільки переконатися в тому, є вона чи немає в циліндрах двигуна.

На закінчення

Найбільш повну картину про стан двигуні можна побачити при постійному контролі величини компресії. Наприклад, при пробігу 50, 100, 150 тис. кілометрів пробігу. Тому рекомендується проводити цю операцію періодично в міру збільшення пробігу автомобіля, для впевненості в надійності двигуна і його залишкового ресурсу.

Перевірка компресії двигуна компрессометром і без. Про що говорить компресія в ДВС

Перевірка компресії двигуна проводиться для пошуку несправностей в двигуні внутрішнього згоряння. Компресія – це стиснення суміші в циліндрі під впливом сил ззовні. Вона вимірюється як ступінь стиснення помножена на 1,3. При вимірі компресії можна знайти циліндр, який має збої в роботі .

Якщо у машини з’явилися різного роду проблеми, на кшталт падіння потужності, втрати масла, троение в моторі – то перевіряють свічки, датчики, оглядають двигун на предмет пошкоджень і течі. Коли такі перевірки не приносять результату, тоді вдаються до виміру компресії.

Самостійно перевірити компресію можна за допомогою компрессометра . На станціях технічного обслуговування такі перевірки робляться за допомогою компрессографа або мотортестера.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способу

Компресія двигуна може знизитися з багатьох причин :

  • зносом поршнів і деталей поршневої групи;
  • невірної налаштуванням ГРМ;
  • прогаром клапанів і поршнів.

Щоб конкретно визначити причину несправності і проводитися завмер компресії двигуна. Розберемося, як проводити таку процедуру як за допомогою компрессометра так і без нього.

Перевірка компресії двигуна

Для початку потрібно підготувати двигун до перевірки. Для цього нам потрібно прогріти двигун до високої температури в 70-90 градусів. Після цього потрібно відключити бензонасос, щоб не подавалося паливо і вивернути свічки запалювання.

Обов’язково перевірте працездатність стартера і зарядку акумулятора. Останній етап підготовки – відкрити дросельну заслінку і повітряний клапан.

Після всього цього переходимо до перевірки компресії :

  1. Наконечник компрессометра вставляємо в роз’єм свічки і стартером прокручуємо мотор до тих пір, поки не зупиниться зростання тиску.
  2. Колінвал повинен обертатися з оборотами близько 200 ударів за хвилину.
  3. Якщо двигун справний, то компресія має зрости за лічені секунди . Якщо це відбувається довго – на обличчя перегорання поршневих кілець. Якщо тиск взагалі не росте, то, швидше за все, потрібно міняти прокладку блоку. Мінімальний тиск в бензиновому двигуні має бути від 10 кг / см² (в дизельному двигуні більш 20 кг / см²).
  4. Після зняття показань, спустіть тиск, відкрутивши ковпачок на приладі.
  5. Аналогічно перевірте всі інші циліндри.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способу

Є інший спосіб перевірки, який відрізняється від вищевказаного тим, що в перевірявся циліндр заливається моторне масло. Підвищення тиску вказує на зношені кільця поршнів, якщо тиск не підвищується, то причина в прокладці головки циліндра , або взагалі є текти в клапанах.

При справності двигуна компресія в ньому повинна бути від 9,5 до 10 атмосфер (бензиновий двиг.), При цьому в циліндрах вона повинна відрізнятися не більше ніж на атмосферу.

Діагностувати слабку компресію можна також по роботі карбюратора. При протіканні повітря потрібно перевірити прилягання пропускного клапана. Якщо ж повітря витікає через верх радіатора, то винна несправна головка циліндра.

Що впливає на компресію двигуна

  1. Положення дроселя . При закритому або прикритому дроселі тиск знижується
  2. Забруднення повітряного фільтра .
  3. Невірний порядок фаз газорозподілу , коли клапан закривається і відкривається не в потрібні моменти.Таке буває при неправильному монтажі ременя або ланцюга.
  4. Закриття клапанів невчасно через зазори в їх приводі.
  5. Температура мотора . Чим більше його температура, тим більше і температура суміші. Отже, тиск нижче.
  6. Підсмоктування повітря .Витоку повітря, знижують компресію. Викликані вони пошкодженням або природним зносом ущільнювачів камери згоряння.
  7. Попадання масла в камеру згоряння збільшує компресію.
  8. Якщо паливо потрапляє у вигляді крапель , то компресія знижується – змивається масло, яке відіграє роль ущільнювача.
  9. Відсутність герметичності в компрессометр або в зворотному клапані.
  10. Швидкість обертання коленвала .Чим вона вища, тим вище компресія, що не буде витоків через розгерметизацію.

Вище розказано, як міряти компресію в ДВС, що працює на бензині. У випадку з дизельним мотором вимірювання проводяться інакше.

Вимірювання компресії в дизельному двигуні

  1. Для того, щоб відключити надходження дизеля в мотор, потрібно відключити від електроживлення клапан подачі палива. Також це можна зробити затискачем важеля відсічення на насосі високого тиску.
  2. Вимірювання на дизельному двигуні виробляються спеціальним компрессометром, який має свої особливості.
  3. При перевірці не потрібно тиснути педаль газу, так як в таких ДВС немає дроселя. Якщо ж він є, перед перевіркою його необхідно прочистити.
  4. Кожен тип двигуна забезпечений спеціальною інструкцією про те, як проводиться вимір компресії на ньому.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способу

Замір компресії на дизельному двигуні.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способу

Замір компресії на инжекторном авто

Варто пам’ятати, що виміри компресії можуть бути не точними. При вимірах здебільшого потрібно враховувати різницю тиску в циліндрах, а не середню величину компресії.

Обов’язково варто враховувати такі параметри як температура масла, двигуна, повітря, швидкість обертання мотора і т.д. Тільки з урахуванням усіх параметрів можна робити висновок про ступінь зносу поршнів та інших деталей, які впливають на компресію. І як результат всіх цих несправностей давати висновок про потребу проведення капітального ремонту двигуна.

Як перевірити компресію без компрессометра

Без приладу заміряти компресію не вийде. Оскільки саме слово «вимір», має на увазі використання вимірювального приладу. Так що виміряти компресію в двигуні без компрессометра неможливо .

Але якщо потрібно перевірити, визначити чи є вона взагалі (наприклад після обриву ременя ГРМ або довгого простою авто і т.д.), тобто, кілька найпростіших способів як перевірити компресію без компрессометра.

Ознакою поганої компресії є нетипове поведінки авто, коли, наприклад, на низьких оборотах він працює мляво і нестійкий, а на високих «прокидається», при цьому їх вихлопної сизий дим, а якщо подивитися на свічки, то вони виявляться в маслі.

При зниженні компресії зростає тиск картерних газів, система вентиляції швидше забруднюється і як результат зростання токсичності CO, забруднення камери згоряння.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способу

Сама елементарна перевірка компресії двигуна без приладів – на слух .

Так, як зазвичай, якщо в циліндрах двигуна компресія є, то обертаючи стартером можна почути, як мотор відпрацьовує кожен такт стиснення з характерним звуком. Причому в більшості випадків двигун може трохи захитався.

Коли ж компресія відсутня, то ні чітких тактів не почується, ні тремтіння не буде. Така поведінка часто свідчить про обрив ремінця ГРМ.

Заткнувши пробкою відповідного діаметру (гумовою, корковою пластикової або щільною ганчіркою) свічковий колодязь, вивернувши попередньо свічку якогось з циліндрів, можна перевірити, якщо хоч якась компресія. Адже якщо вона там буде, то пробка буде вилітати з характерним бавовною. Якщо компресія відсутня, то залишиться десь була.

Прикладеним посилимо при провертанні КВ . Такий метод перевірки компресії не має взагалі ніякої точності, але, тим не менш, в народі іноді користуються і їм.

Потрібно вивернути все свічки, крім першого циліндра і від руки, за болт шківа коленвала, провертається поки не закінчиться такт стиснення (визначається по мітках ГРМ). Далі повторюємо цю ж процедуру з усіма іншими циліндрами, приблизно запам’ятовуючи додається зусилля.

Оскільки виміри досить умовні, тому краще скористатися компрессометром. Такий прилад повинен бути в наявності у кожного автовласника, адже його ціна на стільки велика щоб не купувати, а його допомога може знадобиться в будь-який момент.

Необхідне значення компресії для свого автомобіля ви можете дізнатися з керівництва по обслуговуванню або хоча б дізнатися ступінь стиснення двигуна вашого авто, тоді компресію можна обчислити за формулою: ступінь стиснення * K (де К = 1,3 для бензинових і 1,3-1, 7 для дизельних ДВС).

Станом вихлопу або станом свічок запалювання , може визначити компресію без приладу тільки досвідчений моторист, і то так само саме, – відносно.

Такий метод актуальний для автомобілів з зношеним мотором , коли почастішала долівка, а з глушника з’явився з’являтися біло-блакитний димок зі специфічним запахом. Це буде говорити про те, що масло в камери згоряння почало надходити кількома шляхами.

Грамотний моторист по вихлопу і станом свічок, а також проаналізувавши акустичні шуми (для прослуховування шумів знадобиться пристосування, яке представляє собою медичний стетоскоп з механічним датчиком), точно визначить через що такий дим і витрата масла.

Основних винуватців наявності масла два, це – масло відбивні ковпачки клапанів або циліндропоршневая група (кільця, поршні, циліндри), що і говорить про відхилення в компресії.

важливо

Коли зносилися сальники, часто з’являються масляні кільця навколо свічок і вихлопної , тоді і завмер компресії можна і не робити .

А ось якщо після прогріву ДВС триває характерне димлення або його інтенсивність посилюється – можна робити висновок про знос двигуна.

І щоб визначити через що саме компресія пропала потрібно зробити кілька нескладних тестів.

Тести перевірки зниклої компресії

Щоб отримати точну відповідь, потрібно застосування всіх перерахованих методів з зіставленням отриманих результатів.

Для визначення зношеності кілець досить пирснути, зі шприца, в циліндр буквально грам 10 масла, і повторити перевірку. Якщо компресія збільшилася, то втомилися кільця, або інші деталі циліндропоршневої групи.

У разі незмінності показників – відбувається витік повітря через прокладку або клапана, а в окремих випадках через тріщини в ГБЦ.

А якщо тиск змінилося буквально на 1-2 бару, час бити на сполох, – це симптом прогара поршня.

Рівномірне зниження компресії по циліндрах вказує на звичайний знос двигуна і не є показником до строчному капремонту.

Результати вимірювання компресії показують стан двигуна, зокрема поршнів, поршневих кілець, клапанів, розподілвалів і дозволяють приймати рішення про потребу ремонту або лише заміни прокладки головки блоку або маслос’емних ковпачків.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способу

Тиску компресії для різних типів двигунів

На бензинових моторах нормальна компресія знаходиться в межах 12-15 бар. Якщо розбиратися по докладніше, то тенденція буде наступною:

  • передньопривідні вітчизняні авто і старі іномарки – 13,5-14 бар;
  • задньопривідні карбюраторні – до 11-12;
  • нові іномарки 13,7-16 бар, а турбовані авто і з великим об’ємом до 18 бар.
  • в циліндрах дизельного авто компресія повинна становити не менше 25-40 атм.

Результати динаміки зростання

Коли величина тиску 2-3 кгс / см² , а потім, в процесі провертання, різко піднімається, то швидше за все зношені компресійні кільця . У такому ж випадку компресія різко зростає на першому такті роботи, якщо капнути олії в циліндр.

Коли тиск відразу досягає 6-9 кгс / см² і потім практично не змінюється, то найімовірніше, нещільно прилягають клапана (притирання виправить ситуацію) або зносилася прокладка головки блоку циліндрів .

У разі, коли спостерігається зниження компресії (приблизно на 20% ) в одному з циліндрів , і при цьому мотор на холостому ходу працює нестійкий, то велика ймовірність зносу кулачка распредвала .

Порада

Якщо результати виміру компресії показали, що в одному з циліндрів (або двох сусідніх), тиск піднімається помітно повільніше і на 3-5 атм. нижче норми , то ймовірно прогоріла прокладка між блоком і головкою (потрібно звернути увагу масла в ож).

До речі не варто радіти якщо у вас двигун старенький, а компресія стала більше ніж на новому – зростання компресії пояснюється тим, що в результаті довгої роботи камера згоряння має масляні відкладення які не тільки погіршують тепловідвід, але і зменшують її обсяг, а як результат з’являється детонація калильное запалюванні і тому подібні проблеми.

Нерівномірне по циліндрах компресія викликає вібрацію двигуна (особливо відчутна на неодружених і низьких оборотах), що в свою чергу так само шкодить і трансмісії, і підвісці мотора. Так що, помірявши, тиск компресії, обов’язково потрібно робити висновки, і усувати дефект.

  • Іван Матієшин

Чи не знайшли відповідь на своє питання?

Запитуйте в коментарях. Відповімо обов’язково!

Як перевірити компресію двигуна

Все слюсарі авторемонтники, бувалі і досвідчені автолюбителі відразу скажуть, що вони це і так знають, як перевірити компресію двигуна без приладів, але як показує практика, більшість початківців автолюбителів про цей спосіб не знають. Даний спосіб робочий як для ВАЗ 2106, 2107, 2108, 2109, 2110 і інших, так і для іномарок, як у нашому випадку Опель Астра.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способу

У нашій сьогоднішній статті ми розповімо вам про те, як не виміряти, а перевірити наявність компресії в двигуні автомобіля в домашніх умовах або без компрессометра.

Відразу необхідно зазначити, що спосіб не 100%. Ми будемо перевіряти наявність компресії в циліндрах за допомогою ганчірки.

Цей спосіб, як уже говорилося раніше, не 100%, але все ж загальну картинку про те, чи є компресія в двигуні – ви отримаєте.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способу

Сенс методу полягає в наступному. Якщо компресія в циліндрі є, то заснув серветку в шахту свічки, і покрутивши двигун, по тому, як буде себе ця серветка вести, чи є компресія в двигуні. Якщо компресії немає, то серветка випаде або залишиться на місці. А якщо компресія є, то вийде наступне. Засовує серветку в шахту свічки. Попередньо щільно зім’явши.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способу

Відходимо від головки циліндра. Спеціально навченого людини садимо за кермо і змушуємо завести двигун. Спостерігаємо що станеться, коли в автомобілі є компресія. Серветка вилетіла з нереальною швидкістю з шахти свічки. Сфотографувати це виявилося дуже складним, тому в кінці статті Вас чекає відео про те, як перевірити компресію двигуна без приладів своїми руками.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способу

На огляді автомобіля перед покупкою навряд чи у Вас вийде таким способом перевірити компресію двигуна. А ось для власних цілей і інтересів, даний дідівської метод можна сміливо використовувати. І по силі вильоту серветки можна розуміти що відбувається з компресією циліндрів.

Як перевірити компресію двигуна без приладів

Можна перевірити компресію двигуна компрессометром, а можна і вручну, не використовуючи при цьому спеціальних приладів. Така перевірка входить в стандартний комплекс робіт з діагностики двигуна, але також її можна зробити самостійно.

Що потрібно зробити для самостійної перевірки, без компрессометра

  • 1. Вивернути всі свічки запалювання, виключаючи при цьому свічку першого циліндра.
  • 2. Провертати колінвал двигуна до закінчення такту стиснення: сигналом послужить збіг міток.
  • 3. Свічки запалювання по черзі ввертати в інші циліндри з прокручуванням колінчастого вала.
  • 4. Порівняти додаються для прокручування зусилля.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способу

Так, ця процедура дасть зрозуміти, в якому з циліндрів компресія знижена, тільки не варто виключати фізіологічні особливості та можливість помилитися. Але якщо ви перебуваєте в дорозі, і компрессометра немає під рукою, даний спосіб надасть хоча б приблизну інформацію про стан силового агрегату.
Але краще перевірити компресію двигуна компрессометром, якщо така можливість є.

Що потрібно зробити для самостійної перевірки якщо є компрессометр

  • 1. Слід переконатися, що клапанні зазори на своєму місці, в іншому випадку їх потрібно просто відрегулювати.
  • 2. Заведіть автомобіль, щоб двигун прогрівся до робочої температури (70-90 градусів), оскільки для правильної діагностики необхідний теплий силовий агрегат. При цьому постарайтеся обмежити надходження бензину до механізмів. Це можна зробити, від’єднавши бензонасос.
  • 3. Виверніть свічки запалювання і покладіть їх в сухе місце. Щоб не переплутати свічки, просто зробіть на кришечках невеликі позначки. Після потрібно відкрити повітряний клапан і дросель.
  • 4. Наконечник компрессометра слід щільно вставити у відповідний прохід свічки і прокручувати вал двигуна за допомогою стартера до тих пір, поки тиск в механізмі не перестане рости.
  • 5. Обороти клонували повинні бути не менше 190-200 витків в хв. Така діагностика може проводитися лише за умови справності стартера і повного заряду акумулятора. Тиск повинен піднятися за кілька секунд, якщо двигун справний. Якщо це не так, зростання компресії буде повільним, а ось якщо воно взагалі не піднімається, можливо, зносилися прокладки головки циліндра.
  • 6. Після досягнення максимальної позначки необхідно знизити тиск, відкрутивши ковпачок. Випустіть повітря і закрутіть пробку.

Перевірка компресії на дизельному двигуні

Якщо ж потрібно перевірити компресію на дизельному двигуні, варто врахувати, що компресія в ньому в рази більше, так як ступінь стиснення складає 18-24 од., А замість свічкового отвори використовується місце установки форсунок (з’єднання різьбове). Дросельної заслінки немає, так що вичавлювати педаль не потрібно. Все інше проробляється точно так же, як і у випадку з бензиновим двигуном.

Зниження тиску пов’язане з його витоком. Причин кілька:

  • – наявність зазорів в клапанах;
  • – зношеність свічок або прокладки в блоці циліндрів;
  • – несправність поршневих кілець.

Можна перевірити компресію двигуна без приладів або ж скористатися компрессометром, але додаткова перевірка бажана в обох випадках.

Для цього в циліндр заливається невелика кількість моторного масла (одна ложка), провертається двигун, дані заміряються і порівнюються.

Якщо після таких маніпуляцій тиск підвищився, це означає, що зазор невеликий, оскільки моторне масло його повністю перекрило.

Також при бажанні можна самостійно виготовити компрессометр. Він робиться з трубки, манометра і латунного перехідника. Мати такий інструмент вкрай бажано, так як він дозволить тримати ситуацію під контролем і уникнути наслідків на зразок дорогого ремонту.

Як Перевірити Компресію Двигателя Без компрессометр

Xz106> Блог> Як виміряти компресію мотора?

Одна з причин зниження потужності автомобіля – зменшення компресії двигуна. Якщо компресія в нормі – двигун перебувати в гарному робочому стані. А ось її зменшенні говорить про можливу несправність.

В даній статті поговоримо, як перевірити компресію в циліндрах двигуна своїми руками за допомогою компресометра і без нього.

Як перевірити компресію без компресометра

Є два методи для вимірювання компресії , якими ви зможете користуватися: чітке вимір – компрессометром і орієнтовний – вручну. Для останнього методу вимірювання потрібні певний навик, але в той же час немає нічого складного і в ньому.

вимір компресії своїми рукаміВиверніте все свічки, не рахуючи свічки першого циліндра, і провертати колінчастий вал мотора до того часу, поки в першому циліндрі не завершена такт стиснення (знайти це можна за випадковим збігом міток). Потім по черзі ввертати свічки в інші циліндри і також провертати колінчастий вал. Усвідомити, в якому циліндрі компресія знижена, можна, порівнюючи зусилля, прикладені для прокручування клонували.

Згоден, що це досить умовне вимір, тому що воно пов’язане з особистими особливостями людської фізіології. Тому краще користуватися компрессометром. Потрібне значення компресії для власного автомобіля ви зможете з’ясувати з техпаспорта.

Як перевірити компресію в двигуні без компрессометра? 3 способу

  • Як виміряти компресію за допомогою компрессометра?
  • Заведіть автомобіль і прогрійте до робочої температури.
  • Викриття свічки запалювання.

Попросіть допомогти, тому що обов’язковою умовою вимірювання є повне відкриття дросельної заслінки, а асистент включатиме стартер, до кінця вичавивши педаль акселератора.

Наконечник компрессометра щільно увіткнути в отвір свічки запалювання, упевніться, що з’єднання міцно.

ЯК ПЕРЕВІРИТИ НАЯВНІСТЬ КОМПРЕСІЇ БЕЗ компрессометр?

Перепрошую упустив ще причину. Але перед цим необхідно перевірити на працездатність свічку.

Як перевірити наявність компресії без компрессометра

як померти компресію в домашніх умовах своїми руками.

Увімкніть стартер і крутите двигун , поки показання манометра не закінчать рости (зазвичай 2-3 секунди). Перевірка компресії в циліндрах виробляється тільки при стовідсотково зарядженому акумуляторі.

Вимкніть стартер, вважайте показання приладу. Вимірювання робиться у всіх циліндрах.

Не забувайте видаляти повітря з компрессометра після кожного виміру. Якщо у вас вийшли дані, що відрізняються від норми, повторіть вимірювання на даному циліндрі.

Зверніть увагу

Різниця характеристик компрессометра між циліндрами не повинна перевищувати 10% від найбільшого показника. Таким чином, падіння компресії на 15% в даному циліндрі свідчить про знос поршня, циліндра, поршневих кілець або клапанів. Тривала експлуатація мотора з таким циліндром веде до посиленого зносу і можливого ремонту мотора.

  1. Переглянути таблицю результатів вимірювання компресії можна нижче …
  2. Що робити, якщо ви не розумієте нормативних даних, орієнтовний показник нормативної компресії для мотора вашого автомобіля можна вирахувати за формулою:
  3. Компресія (кгс / см2) = ступінь стиснення коефіцієнт Х
  4. Ступінь стиснення завжди записується в технічній характеристиці мотора. Коефіцієнт Х знаходиться в залежності від виду мотора:
  5. Х = 1,2-1,3 для бензинових агрегатів;
  6. Х = 1,7-2 для дизельних двигунів.
  7. Компресія в нових автомобілях або в що знаходяться в непоганому стані повинна відповідати даних заводу-виготовлювача або даними, наступним з зазначеної вище формули.
  8. Перевірка компресії і знос поршневих кілець

Втрата компресії в циліндрах двигуна знаходиться в залежності від стану деталей мотора і а саме від зносу поршневих кілець . Є один спосіб перевірити технічний стан кілець. Назвемо цей варіант масляна перевірка. Для даного виду визначення несправностей нам і потрібно раніше згадані в інструментах шприц і машинне масло.

Вприскування в ті циліндри, де компресія знижена, 10-30 мл моторного масла. Закрийте отвір свічки, зробіть кілька оборотів коленвала, щоб масло поширилося по циліндру, а потім знову виміряйте компресію.

  • Тепер необхідно порівнювати свідчення компрессометра до і після.
  • Якщо компресія значно підвищилася або дуже близька до норми, значить, негерметичні внаслідок зносу як правило поршневі кільця, поршні, циліндри.
  • Якщо компресія підвищиться незначно – негерметичні клапани і поршневі кільця або пошкоджена прокладка головки блоку циліндрів.
  • Якщо компресія залишилася незмінною, отже, негерметичні клапани і потрібно притирання клапанів.
  • Р езультатом вимірювання компресії і їх результат

Основне правило, яке слід пам’ятати: у більшості випадків результати вимірів компресії є відносними. Це означає, що в першу чергу необхідно спиратися на різницю в значеннях компресії у різних циліндрів, а не на саму її абсолютну величину.

Як правильно зробити замір компресії в двигуні

Йдеться про параметр, що показує максимальний тиск в циліндрі при роботі двигуна на холостому ходу. Якщо говорити точніше, то компресія показує, наскільки ефективно працює мотор: її параметри повинні відповідати тим, що заявлені виробником.

Відхилення від зазначених заводом стандартів призводить до передчасного зносу елементів циліндро-поршневої групи (ЦПГ). Саме тому після тривалої експлуатації авто рекомендується проводити регулярний завмер компресії в двигуні.

Зробити це можна як в обладнаному автосервісі, так і самостійно, за умови наявності спеціального інструменту та приладів.

Чим відрізняється ступінь стиснення від компресії

Ці два терміни часто плутають. Тим часом перший з них зрозуміти не так складно. При знаходженні поршня у верхній мертвій точці, над ним знаходиться камера згоряння, що має певний обсяг (V1).

При переміщенні поршня в зону НМТ до обсягу камери згоряння приплюсовується обсяг поршня (всі разом V2). Щоб визначити ступінь стиснення, необхідно V2 розділити на V1.

Цей параметр (фактично це коефіцієнт) визначається виробником і вказується в сервісній книжці автомобіля: наприклад – 9,5, 10 або 12, 14. Т. е. Це число говорить про те, що робоча суміш стиснеться в 9,5, 10 і т . д. раз.

Інша річ – компресія (вимірюється манометром в атмосферах, кг / кв. См, барах). Це тиск, що створюється в кінці стиснення суміші при входженні поршня в зону ВМТ. Чим більше компресія, тим потужніше силовий агрегат. Все просто: сильне стиснення гарантує ефективне спалювання палива.

Але нескінченно піднімати компресію можна: паливо стане детонувати (запалюватися мимовільно), що веде до руйнування силової установки. Що стосується конкретних значень, то на практиці компресія трохи більше, ніж ступінь стиснення.

Наприклад, якщо другий параметр 9,4, то тиск в циліндрі може виявитися 11-12 кг / кв. см.

Чим вимірюють компресію

Дізнатися максимальний тиск стиснення в циліндрі можна за допомогою спеціальних приладів – компрессометр. Вони підрозділяються на вироби, призначені для тестування бензинового або дизельного двигуна.

Також існують і універсальні прилади. За зовнішнім виглядом вони являють собою манометр з прикріпленою до нього трубкою, зробленої з еластичного матеріалу або металу.

Якщо враховувати принцип дії, то компресометри бувають двох типів:

  1. Притискні. Це пристрої, за допомогою яких проводиться вимір компресії в бензинових ДВС. Характерна особливість таких приладів – гумова втулка на кінці трубки. Для проведення вимірювань знадобиться помічник, який буде повертати ключ запалювання.
  2. Різьбові. У цих пристроїв на кінці трубки є різьблення, що дозволяє прилад вкручувати в отвір свічки або місце установки форсунки. Перевага вироби в тому, що його використання не вимагає присутність другої людини. У комплект різьбових приладів входить і гумова втулка: т. Е. Їх можна використовувати точно так же, як і перший варіант пристрою.
  3. Гнучкі. Це компресометри, де замість жорсткої металевої трубки до манометру підходить гнучкий шланг з нарізним наконечником і гумовою прокладкою ущільнювача. Така конструкція дозволяє вимірювати тиск в циліндрах там, де доступ до свічним отворів утруднений.
  4. Універсальні. З їх допомогою проводиться вимір компресії на дизельних і бензинових двигунах. Такі прилади мають гнучкий шланг з подовженим наконечником. Останній може змінюватися: в комплекті з приладом йдуть перехідники з різною різьбою і діаметром.

Є й інші прилади, які допомагають визначити нормальну роботу циліндрів. Тут варто згадати АГЦ – аналізатор герметичності циліндрів. Його особливість в тому, що він показує не тиск, а параметри вакууму. Якщо він повний, слід шукати витоки в камері згоряння (перевірте клапана, днище поршня, знос стінок циліндра).

За залишковим вакууму можна судити про стан кілець. Ще є компрессограф, що фіксує отримані дані на носій (цифровий або паперовий). У ходу у автолюбителів і мототестер: прилад визначає тиск зі зміни напруги і силі струму, який споживає стартер, коли він крутить колінчастий вал.

Про поганий компресії буде свідчити зменшується сила струму (в циліндрах з нормальним тиском вона буде вище).

Як вимірюють компресію

Для отримання достовірних результатів, при вимірі компресії необхідно дотримуватися нижченаведених правил:

  • прогрійте мотор до 70-90 градусів;
  • перекрийте подачу пального: від’єднайте провід живлення бензонасоса або від’єднайте паливний шланг (щоб в циліндри не потрапляють багато пального);
  • витягніть всі свічки, щоб зменшити опір обертанню;
  • переконайтеся, що стартер в робочому стані, а акумулятор заряджений (рекомендується застосовувати пускозарядний пристрій – тоді вал буде гарантовано обертатися з однаковою швидкістю при вимірюванні компресії в різних циліндрах).

Методи виміру компресії на гарячому двигуні

Існує пара основних способів вимірювання тиску в циліндрах ДВС: з відкритим або закритим дроселем. Тут мається на увазі проведення процедури з вичавленої педаллю акселератора або при відсутності на неї впливу. Кожен з цих методів дозволяє отримати свої результати, які допомагають більш точно визначити причину відсутності компресії.

Вимірювання при відкритій заслінці

При такій ситуації в циліндри подається багато повітря, і середній тиск буде в межах 11-13 кг / кв. см (справедливо для бензину АІ95). В цьому випадку вимірювання витоку повітряної маси можна порівняти з його кількістю, що надходять в циліндр двигуна внутрішнього згоряння. Т. е.

якщо тиск буде нижче норми, то це означає, що витоку відбуваються «альтернативним методом».

Це може бути нещільне прилягання клапана до посадкового місця, вада профілю кулачка распредвала (в двигунах з гідроштовхачами) або його знос, а також відсутність герметичності прокладки ГБЦ або наскрізна тріщина в камері згоряння.

Як перевірити компресію в двигуні із закритою заслінкою

Тут вже картина інша. У циліндри надходить мало повітря, завдяки чому тиск в циліндрах зростає, що збільшує витоку. Але їх обсяг все одно буде менше кількості повітря, що подається. Компресія повинна складати 12-14 кгс / кв. см. Даним методом можна визначити найбільш грубі дефекти:

  • закоксовиваніє кілець (або їх залягання);
  • прогар клапана (одного або декількох) або поршнів (можлива поломка останніх);
  • знос стінок циліндра.

Вимірювання з добавкою масла в циліндри

Обидва вищевикладених способу не дозволяють брати в розрахунок наростання тиску при обертанні коленвала. Наприклад, якщо воно при перших тактах невисока – 4-5 кг / кв.

см, а потім різко збільшується, то це може свідчити про знос або поломки поршневих кілець. Однак є сенс провести додаткове тестування.

Як перевірити компресію з урахуванням наростання тиску? Для цього хлюпніть в циліндр трохи (4-5 мл) моторного масла. Це підвищить компресію, підніме тиск при першому такті і не дасть газам прорватися через кільця в картер.

Важливо

Якщо вимірювані параметри не змінилися, то можна з великою часткою ймовірності стверджувати, що пробита прокладка ГБЦ або прогорів поршень. При зміні тиску в більшу сторону можна говорити про залягання, деформації або закоксовиваніє кілець.

Є й інша сторона використання масла: якщо після його додавання на наступних тактах (після першого) компресія не збільшується, варто перевірити герметичність клапанів (можливо нещільне прилягання або прогар). При використанні обох методів виміру компресії першої проведіть процедуру з відкритою заслінкою, потім із закритою.

Перевірка компресії на холодному двигуні

Цей спосіб зазвичай застосовується в разі утрудненого пуску. Тиск в циліндрах холодного мотора іноді буває в 2 рази (6-7 кг / кв. См) менше нормального при серйозних виробках деталей циліндро-поршневої групи.

Після запуску і подальшого прогріву силового агрегату компресія піднімається на 3-5 одиниць. Якщо це не так, потрібен капітальний ремонт двигуна. Т. е. Очевидно, що комплексна перевірка (на «холодну» і «гарячу») ефективніше.

Перевірка компресії стисненим повітрям

Даний метод дозволяє точніше зрозуміти причину зменшення тиску в проблемному циліндрі. Подгоните поршень під ВМТ на такті стиснення (всі свічки потрібно витягти і заодно видалити пробку з маслозаливной горловини). Далі знадобиться компресор, за допомогою якого потрібно подати в «підозрюваний» циліндр повітря під тиском від 2-х до 3-х атмосфер.

Якщо з отвору під свічку, що знаходиться поруч, йде повітря, значить, пошкоджена прокладка ГБЦ. Шипіння з-під самої нижньої прокладки карбюратора свідчить про поганому приляганні (або прогарі) впускного клапана. Повітряний потік з горловини говорить про порушення цілісності корпусу поршня або його прогарі. А якщо шипіння йде з труби глушника, значить, несправний випускний клапан.

Остання неприємність – найбільш поширена.

Нижче наведена таблиця нормальної компресії у найбільш популярних автомобілів:

Як визначити тиск в циліндрах дизеля

Для організації процедури потрібно приготувати добре заряджений акумулятор і компрессометр для роботи з дизелями (має спеціальні насадки і межа вимірювань до 60-70 атмосфер). Замір компресії двигуна проводиться після його прогріву. Наступні дії:

  • виверніть свічу розжарювання;
  • вкрутите компрессометр по різьбі в місце, що звільнилося отвір;
  • відключіть подачу солярки (зніміть штекер живлення з електромагнітного клапана);
  • попросіть товариша натиснути на акселератор (якщо в дизелі є клапан, який створює розрідження, що використовується в вакуумному гальмівному підсилювачі і регуляторі) і включити стартер кнопкою «пуск»;
  • запам’ятайте (запишіть) дані, отримані за допомогою приладу;
  • звірте отримані значення з тими, що рекомендує виробник авто (необхідна інформація є в сервісній книжці).

Значення компресії в дизелі залежить від марки мотора і знаходиться в діапазоні 28-40 кг / кв. см. Цікава залежність компресії в дизелі від можливості його пуску при певній температурі зовнішнього повітря. Нижче наведені значення компресії, коли мотор без проблем заведеться:

  • до 28 кг / кв. см: температура повітря не нижче мінус 15 градусів;
  • до 30 кг / кв. см: нормальний пуск при мінус 20;
  • до 32 кг / кв. см: мотор заведеться при мінус 25;
  • до 36 кг / кв. см: пуск можна робити при мінус 30;
  • до 40 кг / кв. см: дизель здатний завестися при 35 градусах морозу.

Падіння компресії в дизельних двигунах супроводжується появою синюватого вихлопу з труби глушника, що пов’язано з неповним згорянням палива через малу температури. Ще один наслідок зменшення тиску в циліндрах – погане розпорошення солярки в камерах, що веде до падіння потужності силового агрегату.

Чому з часом падає компресія

Уникнути зниження тиску в циліндрах силового агрегату неможливо: процес зносу йде постійно. Але продовжити експлуатаційний ресурс мотора цілком реально, якщо знати причини зниження компресії. А вони можуть бути нижченаведеними:

  • прогорание поршня або утворення тріщин в його перемичці;
  • сильний знос, закосовиваніе або залягання кілець, що призводять до втрати їх пружності;
  • знос поверхні циліндра;
  • поломка кулачка распредвала;
  • деформація (аж до поломки) клапанних пружин;
  • пробою, прогар прокладки ГБЦ;
  • невірно виставлені фази газорозподілу (після ремонту): в результаті клапана закриваються не тоді, коли потрібно – в ході такту стиснення вони трохи прочинені.

Компресія недостатня: що робити

Експлуатація автомобіля при малому тиску в циліндрах веде до пошкодження деталей ЦПГ і ГРМ. Причому чим довше не робити необхідних заходів, тим дорожче в кінцевому підсумку обійдеться ремонт силового агрегату. Найбільш характерні ознаки падіння компресії:

  • двигун став помітно гірше заводитися;
  • робота мотора нестабільна на всіх режимах;
  • жор масла;
  • виріс витрата пального;
  • циліндри працюють погано (мотор “троїть”);
  • зростання тиску в системі охолодження: з-під її прокладок почне видавлюватися антифриз;
  • у дизеля при заведеному моторі чути хлопки.

Якщо процес зносу елементів ГРМ і циліндро-поршневої групи не дійшов до критичного рівня, то можна скористатися спеціальними присадками, які дещо відсунуто капітальний ремонт.

Також можна скористатися народним засобом, але тільки тоді, коли причиною зменшення компресії є утворення щільної кірки відкладень на дзеркалі циліндрів і днищах поршнів.

Процедура полягає в наступному:

  1. Приготуйте денатурований спирт і гас.
  2. Перемішайте по 25 мл кожного компонента в підходящої ємності (це обсяг розчину – 50 мл – для одного циліндра).
  3. Заведіть силову установку і прогрійте її, потім заглушите.
  4. Виверніть свічки і в кожен отвір введіть по 50 г суміші.
  5. Залиште транспортний засіб на 12 год (можна на ніч).
  6. Введіть в циліндри за допомогою одноразового шприца по 4-5 г моторного масла, вверніть свічки, пустіть ДВС і дайте йому попрацювати з півгодини. За цей час утворилися відкладення вигорятимуть.

Замість суміші гасу з денатуратом можна скористатися спеціальними засобами для очищення нагару, реалізованими в автомагазинах. У цьому випадку алгоритм дій трохи інший:

  • Викриття свічки запалювання і в звільнилися отвори влийте куплений розчин (30-40 г на циліндр).
  • Прикрийте отвори дрантям, щоб туди не потрапив бруд.
  • Залиште машину на 10-12 год.
  • Приберіть ганчір’я, і, не вкручуючи свічок, перейдіть мотор стартером протягом 20-30 секунд.
  • Очистіть свічки і вверніть їх.
  • Заведіть машину, прогрійте двигун і виїжджайте на трасу. Розженете автомобіль до 110-130 км / год. На такій швидкості рекомендується проїхати 25-30 км.

Увага: не намагайтеся після заливки рідини менш ніж через 10 год вкручувати свічки і заводити машину: залишки кошти здатні привести до гідроударів і поломки деталей ЦПГ. Після цього знову зробіть виміри компресії.

Якщо вона залишилася на колишньому рівні, то доведеться зайнятися серйозним відновленням працездатності движка. Тут мається на увазі заміна кілець, самих поршнів і розточування циліндрів (гільз) під найближчий ремонтний розмір.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…