Вихід з ладу реле-регулятора – найбільш часта причина несправності автомобільних генераторів. Саме тому з перевірки регулятора зазвичай починають контроль працездатності вузлів генератора.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

У більшості випадків це можна зробити самостійно навіть без його зняття.

Принцип роботи регулятора напруги генератора

Генератор – один з найбільш консервативних вузлів автомобілів. Розроблений в середині 60-х років схема залишилася практично незмінною аж до наших днів за винятком елементної бази.

Схема

У загальному вигляді схему автомобільного генератора можна зобразити так:

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Вона містить такі основні вузли:

  • випрямний міст 5 і 6;
  • випрямний міст харчування реле-регулятора 7;
  • реле-регулятор 11;
  • щітки обмотки збудження 10;
  • обмотка збудження (якір) 9;
  • обмотка статора 8;
  • індикаторна лампа 4;
  • акумуляторна батарея 3;
  • контактна група замка запалювання 1;
  • конденсатор 2 (може бути відсутнім).

Загальний принцип роботи генераторів змінного струму придумав геніальний Тесла. Постійний струм через обмотку збудження індукує магнітне поле. Під час обертання котушки збудження (якоря) всередині обмотки статора в останніх генерується змінна напруга.

Ця напруга перетвориться в постійну випрямлячем, виконаним на діодному мосту 5 і 6. Випрямлена напруга заряджає акумуляторну батарею.

Чим вище струм в обмотці збудження, тим буде вище напруга генератора.

Зверніть увагу

Яку функцію виконує реле-регулятор? По суті, він є підсилювачем зі зворотним зв’язком. Тобто, як тільки підвищується напруга, його схема зменшує струм через обмотку збудження.

Відповідно, напруга генератора зменшується. Тоді він підвищує струм обмотки, напруга генератора збільшується. І так до нескінченності. В кінцевому рахунку, напруга генератора стабілізується на певному рівні. Весь цей процес стабілізації триває долі секунди.

Види

Реле-регулятори класифікують по елементній базі виконання :

  • релейні;
  • транзисторних-релейні;
  • транзисторні (в автомобілях до 90-х років);
  • інтегральні (в сучасних автомобілях);
  • мікропроцесорні з програмним управлінням (Audi, BMW).

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

За конструктивним виконанням :

  • зовнішні, що закріплюються на елементах кузова;
  • вбудовані;
  • вбудовані, суміщені з щітками.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

У сучасних автомобілях найчастіше використовують пристрої, суміщені з щітками. В цьому є свій недолік: коли зношуються щітки, доводиться міняти і реле-регулятор. І навпаки, відмова реле-регулятора може призвести до заміни здорових щіток.

Деякі фахівці змінюють тільки щітки, розташовані спільно з реле-регулятором. Це не кращий варіант з міркувань надійності, тим більше вартість реле-регуляторів поширених автомобілів не так велика і може бути навіть нижче вартості заміни щіток.

Можливі причини несправності

В якості основних причин несправностей реле-регуляторів напруги генераторів розглядаються:

  • межвиткове замикання обмотки збудження. Найбільш небезпечна причина несправності. Після заміни реле-регулятора генератор певний час працює без проблем. Але регулятор працює при підвищених токах і через пару місяців знову перегорає. В цьому випадку необхідно знімати генератор і везти його на тестування;
  • вихід з ладу випрямного моста (пробою діодів). Менш небезпечний, тим більше ця несправність викликає перегрів генератора, і діоди міняються в першу чергу;
  • переполюсовка або переплутування полюсів акумулятора. В цьому випадку виходять з ладу і випрямні діоди;
  • руйнування щіток;
  • коротке замикання на керуючому виведення реле-регулятора;
  • природній знос.

Наслідки несправного реле-регулятора можуть бути істотні:

  • підвищена напруга генератора може привести до виходу з ладу електронних блоків автомобіля, тому не можна знімати клеми акумулятора при заведеному двигуні;
  • внутрішнє замикання реле-регулятора призводить до перегріву обмотки збудження і, в кінцевому рахунку, більш дорогого ремонту;
  • руйнування щіток реле-регулятора може викликати остаточну поломку генератора, його заклинювання, обриву ременя і більш серйозних наслідків.

Основні ознаки несправності

Найперша ознака несправності – відсутність світіння контрольної лампочки (індикатора) на приладовій панелі при включенні запалення.

Можливо, це просто перегоріла лампочка або порушився контакт, і ці випадки досить часті. Автовласники знімають генератор, везуть на тестування, а даремно.

Друга ознака – індикатор «акумулятор» не гасне після запуску двигуна. Це вже свідчить про порушення процесу заряду і можливої ​​несправності генератора.

Ще одна ознака несправності – яскравість ближнього-дальнього світла залежить від оборотів двигуна. До речі, таку перевірку рекомендується проводити регулярно. Для цього необхідно в темний час доби зупинитися в неожівленном місці навпроти якоїсь будівлі і на нейтралці погазовати, включивши дальнє світло. Зміна яскравості свідчить про можливі проблеми з системою заряду.

Запах горілої обмотки в салоні також ознака несправності генератора, але його можна не відчути.

Як самостійно перевірити реле-регулятор генератора мультиметром або лампою

У разі підозри на несправність системи заряду акумулятора перевірку слід починати з контролю напруги на АКБ при заведеному двигуні. Вона повинно бути в межах 13,3 – 14,5 Вольт. Напруга понад 15 Вольт – вірна ознака несправності реле-регулятора.

Далі перевірку слід продовжити прозвонкой керуючого проводу, що йде на реле-регулятор. Зазвичай до генератора йде один товстий провід на + Заряду і один тонкий на висновок реле-регулятора.

важливо

Іноді є ще один для управління тахометром. Слід продзвонити керуючий провід на масу. Опір нижче 10 Ом також буде свідчити про несправності реле-регулятора.

Наступні перевірки слід проводити на знятому з генератора реле-регуляторі. У більшості випадків це можна і слід робити, не демонтуючи генератор. Реле-регулятор зазвичай кріпиться на генераторі двома-трьома болтиками або гвинтами.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Після цього необхідно зібрати простеньку схему.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

або інший її варіант

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Як лампочки можна взяти звичайну салонну лампу. Її світіння буде свідчити про справність реле-регулятора. На знятому реле також слід перевірити стан щіток.

В інтернеті можна знайти схеми перевірки практично для будь-якого виду реле-регуляторів напруги генераторів.

У тому випадку, якщо результати перевірки виявилися негативними, слід міняти регулятор. Зазвичай його вартість не перевищує 1000 грн для поширених марок.

Загальні рекомендації по ремонту та експлуатації

При найменшій підозрі на несправність системи заряду акумулятора (зміні яскравості світіння ламп, моргання індикаторної лампи, труднощі запуску двигуна, перегрів пристрою та інших) слід негайно перевірити працездатність генератора, особливо в холодну пору року.

Для того, щоб генератор прослужив довше, дотримуйтесь наступних простих правил:

  • не допускайте надмірного забруднення генератора (він має технологічні отвори для провітрювання, туди може потрапляти бруд), проводите очищення його поверхні;
  • періодично проводите перевірку натягу ременя;
  • стежте за станом обмоток статора, це можна зробити через технологічні отвори, вони повинні бути не потемніли;
  • поганий контакт керуючого проводу може привести до виходу з ладу реле-регулятора;
  • для запобігання перезаряду акумулятора і виходу з ладу електронних систем автомобіля періодично перевіряйте напругу на акумуляторі при заведеному двигуні (напруга заряду).

І нехай ваш генератор прослужить довше!

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Як перевірити генератор мультиметром

Навіть досвідчений водій іноді не може завести автомобіль. Найчастіше причиною цього є поломка генератора або низького рівня заряду акумулятора. Іноді вихід з ладу одного пристрою тягне несправність іншого, так як вони взаємопов’язані між собою. Тому необхідно, знати як їх перевірити і які інструменти або пристрої для цього потрібні.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Чому генератор виходить з ладу?

У коробці генератора знаходиться статор, що є нерухомою його частиною, і ротор, який обертається. Також тут знаходиться реле-регулятора, обмотка, щітки і підшипники. Всі ці складові можуть бути причиною поломки генератора:

  1. Найпоширенішою причиною є той випадок, коли заклинивают підшипники. Це відбувається від того, що з часом в корпус генератора потрапляє пил і бруд. Але не завжди підшипник «ловить клин», іноді він може тільки підклинювати. Визначити це нескладно, якщо шток зовсім припиняє обертатися, то це вказує на перший випадок. А якщо він все-таки прокручується, а потім може зупинитися – це означає, що підшипник підклинює.
  2. Може погоріти електрообмотка ротора або статора, якщо туди проникне волога. Мідні дроти може замкнути або роз’їсти, що припинить вироблення електроструму.
  3. Зношування щіток, що ходять по магнітним доріжках статора. Вона представлені у вигляді графітових стрижнів, які потрібно просто поміняти.
  4. Регулятор теж може стати причиною поломки даного пристрою. При цьому генератор не здатний заряджатися, або зарядка зовсім не доходить до батареї. Ось власне основні причини поломки генератора, тому при його покупці завжди потрібно звертати увагу на ці деталі.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Правила безпеки під час перевірки генератора

При розбиранні генератора необхідно дотримуватися деяких правил, які убезпечать процес. В першу чергу необхідно використовувати інструменти, відповідні техніки безпеки в роботі з електроприладами.

Також необхідно надягати спецодяг, яка запобігатиме потраплянню різних хімікатів на шкіру, в очі і інші частини тіла.

Перевіряючий обов’язково повинен надіти захисні окуляри, прогумовані рукавички, а також використовувати ізолюючий килимок.

Промивання деталей здійснюється в спеціальних резервуарах, безпосередньо гасом, після чого вони повинні сохнути протягом 40 хвилин. При перемотуванні котушок для перевірки їх стану необхідно використовувати відповідне оснащення. Під час зварювальних робіт потрібно подбати про харчування генератора, яке повинно бути відключено.

Перевіряємо ротор / статор генератора

Як перевірити генератор мультиметром? Для здійснення перевірки знадобиться приєднати кінці приладу до контактних кілець ротора.

Оптимальне опір обмотки становить 2,3-5,1 Ом, тому його відсутність означає, що обмотка десь обірвана. Низькі показники вказують на те, що між витками виникло замикання.

Якщо ж прилад показує перевищення норми, то потрібно оглянути контакти.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Крім цього, необхідно виміряти струм, який використовується обмоткою. Для цього потрібно підключити контактні кільця під 12 В, використовуючи в ланцюзі амперметр. Допустимий ампераж не повинен перевищувати 3-4,5 А.

Якщо це значення перевищено, значить, в роторної обмотці виникло межвитковое замикання, що вказує на необхідність перемотування або зміни котушки.

Це стосується і реле-регулятора, у якого гранична сила струму – 5 А.

Опір ізолюючого шару перевіряється за допомогою підключення звичайної лампочки (220 В, 40 Вт), подаючи напругу в 220 В.

Тут потрібно приєднати один кінець до роторного корпусу, а інший на контактна кільце. Якщо лампа не загострилася, то замикання відсутній, в іншому випадку лампова спіраль починає загострюватися.

Це говорить про те, що обмотка має потребу в зміні або перемотування.

Для перевірки статора знадобиться відкинути випрямляч, при цьому опір між кінцями обмотки має коливатися в амплітуді 0,2 Ом. А між кінцями і нулем – 0,3 Ом. Якщо при включенні генератор занадто голосно шумить, то в обмотці статора, або випрямлячі виникло замикання. Аналогічним чином здійснюється лампова перевірка. Розжарювання ниток попереджає про несправності.

Тестування реле-регулятора

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Даний елемент є стабілізатором напруги, так як при їзді швидкість обертів вала генератора непостійна. Напруга періодично змінюється в амплітуді 12-20 В.

Щоб перевірити працездатність реле, необхідно вимірювати напругу при працюючому авто. Вимірювання проводяться підключенням до виходів генераторного пристрою або клем АКБ при амплітуді 20-50 В. При справному модулі напруга повинна коливатися від 14 до 14,2 В. Після декількох натискань на акселератор, необхідно звірити показання приладу.

Як перевірити регулятор напруги генератора мультиметром

Як перевірити реле-регулятор мультиметром? Для початку треба завести двигун автомобіля, після чого під’єднати прилад, виставивши відповідне положення.

Далі слід виміряти напругу в електроланцюзі накинувши кінці до затискачів акумуляторної батареї або виходи самого генератора. Датчик повинен показувати 14-14,2В.

Потім попередні дії потрібно повторити, але тільки після натискання на акселератор.

Як перевірити зарядку акумулятора

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Перевірку акумулятора можна здійснити кількома способами, але простіше за все використовувати мультиметр. Для цього знадобитися зробити наступні дії:

  1. Приєднати прилад до затискачів АКБ.
  2. Поставити його в положення виміру напруги на 20 В.
  3. Червоним наконечником стосуються плюса, чорним – мінуса.
  4. Потім дивляться показання приладу.

Варто відзначити, при перевірці акумулятора необхідно включити запалювання.

Перевірка сили струму віддачі генератора

Перед тим як почати перевірку, необхідно перевірити натяжку приводного ременя. Запалювання має бути вимкнене. Потім потрібно відкинути мінусовій провід від АКБ і штатний від виведення B.

Після цього необхідно під’єднати вимірювальні прилади:

  • амперметр (0-100А) до відкинути проводу генератора мінусовій житлової;
  • мінусовій провід вольтметра (0-20В) до корпусу автомобіля;
  • тахометр до мінусової клеми акумулятора.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Далі необхідно подивитися свідчення вольтметра. Якщо він стоїть на нулі, значить, десь виник порив ланцюга, згоріла запобіжна вставка або поганий контакт. Щоб переконатися в цьому, необхідно завести машину і включити дальнє світло. Вентилятор повинен працювати на максимумі. Потім треба підвищити швидкість обертання валу до 2500 хв. Амперметр покаже, якої сили струм відходить від генератора.

Знос щіток генератора

Генераторні щітки з часом зношуються і приходять в непридатність. Однак мало хто приділяє їм увагу, тому знос помічають тоді, коли з’являються неполадки в роботі генератора. На думку фахівців, дані елементи необхідно оглядати після пробігу в 50000 км або раз на чотири роки. Своєчасно замінивши щітки, можна позбутися від подальших проблем.

Як перевірити діодний міст генератора, не знімаючи його з автомобіля

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Перед тим як досліджувати діодний міст генеруючого агрегату, не виймаючи його, потрібно відкинути всю проводку, яка підходить до нього, і реле, а також зняти масу з батареї. Спочатку потрібно перевірити, чи не замикає він.

Для цього використовують мультиметр, щоб виміряти опір: плюс приладу до фази випрямляча, а мінус накидають на корпус генератора.

Якщо він працює, то дані мультиметра будуть показувати максимальне значення, а якщо на датчику всього кілька Ом, то міст прийшов в непридатність.

Заміна або перемотування ротора / статора генератора

При поломці ротора або статора існує три способи усунення цієї проблеми:

  • звернутися до фахівця;
  • самому замінити старий елемент на новий;
  • власноруч оновити обмотку.

Перемотувати обмотку своїми руками нелегко. До того ж весь процес вимагає особливої ​​уважності і точності, тому краще купити нову, а стару залишити, можливо, вона ще стане в нагоді. Після складання необхідно обов’язково виміряти всі показники і перевірити роботу пристрою.

Кожен водій повинен пам’ятати про взаємозв’язок АКБ і генератора і вміти визначити причину їх непрацездатності. Бажано завжди мати під рукою мультиметр, який може стати в нагоді, особливо в далеких поїздках.

Кожен з цих пристроїв може деякий час працювати незалежно, але якщо вчасно не вжити заходів, то можна потрапити в неприємну ситуацію.

Тому не варто ігнорувати дрібниці, які згодом можуть стати проблемою.

Реле-регулятор напруги генератора: перевірка несправностей сучасних і застарілих моделей

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильноЯк перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

На автомобілі спостерігається занадто яскраве світіння ламп розжарювання. При цьому вони часто перегорають. У салоні авто стоїть запах горілої проводки. Нерідкі випадки перегоряння запобіжників. При включених фарах яскравість світла безпосередньо залежить від частоти обертів двигуна. Все це говорить про те, що, можливо, вийшов з ладу стабілізатор напруги. А просто регулятор. До речі, утруднений пуск двигуна може спостерігатися як при надмірному, так і недостатньому напрузі.

Слідкуйте за контрольною лампочкою зарядного струму. Вона знаходиться на щитку приладів. Світиться червоним кольором з символікою акумулятора. Може горіти або в повний накал, або половина напруження. При запущеному двигуні це говорить про несправності генератора.

Електрична несправність генератора може проявлятися трьома способами:

  1. Повна відсутність будь-якого напруження.
  2. Сильно занижена напруга.
  3. Сильно завищена напруга.

При будь-який з вище перерахованих неполадок в першу чергу рекомендується перевірити працездатність реле-регулятора генератора.

Види існуючих реле-регуляторів

З моменту початку появи автомобілів пройшов вже ціле століття. За цей час регулятори не один раз міняли свою начинку і зовнішній вигляд. Розглянемо в першу чергу сучасні стабілізатори, а потім вже застарілі.

Регулятори наших днів бувають двох видів:

  • вбудовані – такі кріпляться безпосередньо до корпусу генератора і випускаються суміщеними з щітковим вузлом;
  • окремо закріплені – кріпляться до кузова автомобіля.

Обидва види мають нерозбірні корпусу і не підлягають ремонту. Якщо на генераторі вихідна напруга має відхилення від нормального, і є впевненість, що винен саме стабілізатор, то в цьому випадку просто міняємо його на новий.

Для перевірки регулятора напруги генератора знадобиться мультиметр. Запускаємо двигун і мультиметром заміряємо напруга генератора. Один щуп вимірювального приладу приєднуємо до клеми 30 генератора (та сама шпилька на задній стінці генератора, до якої йде зазвичай два, іноді три дроти і закріплюються гайкою). Напруга має бути в межах 12,5 – 12,8 вольт.

Потім запускаємо двигун і знову робимо заміри напруги на клемах генератора. На холостому ході повинно бути не менше 13,2 вольт, але не більше 14 вольт. Потім збільшуємо оберти двигуна до 3500 об / хв, в цьому випадку межі напруги повинні бути в рамках 14,2 – 14,5. Напруга не повинно перевищувати значення 14,8 вольт. Якщо воно вище, то йде перезарядка акумуляторної батареї.

Порада

Потім включаємо дальнє світло фар, грубку, аварійну сигналізацію та інші прилади й знову заміряємо напруга на генераторі. Воно знизиться під навантаженням включених приладів, але значення напруги в цьому випадку не повинно бути нижче 13,2 вольта. Якщо воно нижче мінімального – «недозаряд».

В обох випадках необхідно провести перевірку стабілізатора напруги.

Як перевірити регулятор напруги генератора

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Регулятор крепится к генератору со стороны задней крышки обычно двумя болтами. Откручиваем их и аккуратно, чтобы не повредить щетки, снимаем его, предварительно отсоединив от него провода.

Для дальнейшей проверки нам понадобится либо блок питания, либо зарядное устройство, лампа на кальвания на 12 вольт. Главное, чтобы можно было увеличивать и уменьшать напряжение от 10 до 16 вольт. Если для проверки будет использоваться зарядное устройство, то понадобится еще и аккумулятор. Дело в том, что многие зарядные устройства не работают без него.

Подключаем зарядное устройство к аккумуляторной батарее в штатном режиме. Дополнительно к клеммам батареи подсоединяем мультиметр и два провода. Один на плюс, другой на минус. И соединяем их с реле-регулятором.

Плюсовая клемма регулятора — это штекер. Минус — металлическая пластинка под одним из крепежных отверстий. Проводами подсоединяем к щеткам лампочку. Стенд готов, можно начать проверку.

Блок питания подключается так же, только без аккумулятора.

Подключаем зарядное устройство к внешней сети и включаем его. Ручка регулятора нагрузки должна быть на минимальном уровне. Начинаем потихоньку поднимать напряжение. При этом накал лампочки должен понемногу увеличиваться.

При нагрузке 12 вольт и более она должна гореть в полный накал. Продолжаем плавно поднимать напряжение до тех пор, пока не потухнет лампочка, или нагрузка не достигнет значения 15 вольт. Если регулятор исправен, то лампочка должна погаснуть на значении напряжения 14,2 -14,5.

При снижении нагрузки лампочка опять загорится.

Якщо лампочка гасне до 14 вольт, або досягнуте напругу більше 14,8 вольт, а лампочка все ще горить, то такий регулятор треба міняти.

Перевірка окремого регулятора напруги генератора

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Плюсової провід приєднуємо до клем «Б» і «В», мінус подаємо на корпус. Контрольну лампочку з’єднуємо з клемами «В» і «Ш». Далі робимо все точно так же, як і з поєднаним стабілізатором. Плавно піднімаємо навантаження, при досягненні 14,5 вольт повинна відбутися відсічення. Якщо відсічення немає, то міняємо регулятор.

Перевіряємо застарілий 591.3702-01

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильноЦей застарілий тип реле встановлювався майже на всі задньопривідні автомобілі. Належить він до окремо розташованих. Завжди кріпився до кузова моторного відсіку. Схема підключення для перевірки злегка відрізняється від вищеописаної. Дії і суть перевірки залишаються колишніми.

Тут є всього два контакту. Маркування виконана цифрами «67» і «15». Контакт під номером «67» – це мінусова клема. Відповідно «15» – плюс. Мінусовій провід з зарядного пристрою закріплюємо на корпусі пристрою. Плюсовій кріпимо на клеми 15. Провід контрольної лампочки з’єднуємо: один на корпусі, другий і клеми «67». Наш стенд готовий до перевірки.

Як перевірити мультиметром регулятор к1216ен1

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Цей регулятор належить до суміщеного реле зі щітковим вузлом . Його попередня і основна перевірка проводиться за вищеописаного методу. Ніяких особливих відмінностей немає.

Завжди намагайтеся тримати в чистоті акумуляторну батарею та генератор. Так як від попадання вологи контакти часто окислюються. А це сильно заважає нормальній роботі всього електрообладнання.

Нерідко відхилення зарядного струму відбуваються саме від бруду. Варто гарненько почистити контакти і клеми , як несправність зникає сама, без всяких замін і ремонтів.

Чистота – запорука доброго здоров’я не тільки для людини, але і для автомобіля.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильноБагатьом водіям корисно знати, як перевірити реле регулятор генератора. Адже проблеми з ним відбуваються порівняно часто. Це найпоширеніша несправність генератора. При цьому, акумулятор перестає заряджатися, на приладовій панелі горить червоний (зазвичай) “очей”, кричущий про несправності генератора. До речі, не варто відразу грішити на поломку реле. Практично всі моделі мають запобіжник, що захищає його ланцюг.

При його спрацьовуванні спостерігаються всі симптоми «передчасно померлого» реле регулятора. Для початку загляньте в блок запобіжників, і переконайтеся в панує там порядку. Якщо причина не там, тоді слід перевіряти роботу регулюючого приладу.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Види

Як перевірити реле регулятора генератора? Для відповіді на це питання, слід розібратися, якими бувають реле регулятори (шоколадки). Найчастіше можна зустріти 3 різновиди реле:

  • 591,3702-01 , це найстаріші реле. Вони ставилися на перші ВАЗовский машини. Розташований такий регулятор окремо від генератора, на крилі. Саме через їх зовнішнього вигляду все реле подібного типу називають «шоколадками». До сих пір можна зустріти на старих вітчизняних авто, а також на деяких мотоциклах;
  • Я112В – це більш сучасне реле, в ньому застосована інтегральна схема регулювання;
  • Я212А – найбільш поширений зараз тип реле-регулятора.

При описі використовувалися вітчизняні варіанти маркування. На іномарках стоять аналогічні прилади. Але, найменування можуть відрізнятися. Що не заважає проводити перевірку однаковими способамі.Для перевірки вам знадобиться вольтметр, лампочка 12 В, а також джерело живлення. Ідеальним варіантом буде зарядний пристрій з регульованою напругою. Для початку його роботи доведеться скористатися акумулятором, інакше автоматика не дасть команди для подачі живлення на крокодили. Якщо, в наявності немає такого зарядного пристрою, то можна скористатися автомобільним акумулятором. Точність буде трохи нижче, але цього буде достатньо, щоб провести перевірку.
Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

591,3702-01 . Цей тип реле, як уже згадувалося, знаходиться не на генераторі, а винесений на крило. Це робить доступ до нього більш комфортним.

Для його перевірки необхідно підключити його до мінуса акумулятора, один з висновків отримує плюс від позитивної клеми. З іншого висновку живиться лампочка. Слід перевірити напругу в ланцюзі.

Воно повинно коливатися від 13,5 до 14,5 В. Все відрізняються свідчення говорять про несправності реле.

Я112В . Цей регулятор уже створений за інтегральною схемою, що робить його більш точним. Для більшої точності він встановлюється прямо на генератор. Може бути, як в зборі з щітковим вузлом, так і без нього. Тут все залежить від моделі. Для перевірки необхідно зробити ланцюг. Для цього «маса» підключається до корпусу регулятора. Плюс подається на висновок «Б». Лампочка підключається до висновків «Ш» і «В». Далі включаємо зарядний пристрій на 12 В, цього для початку досить. Включена в ланцюг лампа повинна загорітися. Якщо підвищити напругу до 14,5 В, вона повинна горіти, не перестаючи. Як тільки цей поріг буде пройдено, то лампочка згасне. При поверненні напруги менше 14,5 В, вона знову загориться. При несправному регуляторі, лампочка або взагалі не включиться, або буде працювати навіть при більшій напрузі.

Я212А . В цілому, процес перевірки регулятора такого типу схожий з описаним вище. Але, є деякі відмінності. В першу чергу вони стосуються підключення регулятора. Всі прилади такого типу зібрані з щітковим вузлом.

Це досить зручно, дозволяє при необхідності швидко замінити і зношені щітки, і пошкоджене реле. При перевірці такого типу приладу лампочка підключається на контактні щітки. При цьому мінус і плюс йдуть на відповідні висновки реле-регулятора.

В іншому перевірка відбувається аналогічно попередньому варіанту.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Що робити при несправності?

Деякі водії недооцінюють важливість реле-регулятора. При проблемах з цим приладом акумулятор не зможе повноцінно заряджатися або навпаки, буде отримувати максимально можливий струм, що призведе до википання електроліту. Відкладання заміни несправного реле призведе до виходу з ладу акумулятора. Заміна якого, обійдеться вам значно дорожче невеликий релюшки.

Якщо ви виявили проблеми з цим приладом в дорозі, а їхати вам ще далеко, то тимчасово замінити регулятор може звичайна лампочка на 12 В. Це звичайно не повноцінне реле, але, доїхати до будинку без надмірного навантаження на акумулятор ви зможете. Робиться це в такий спосіб (розглянемо спочатку на прикладі 591,3702-01):

  • Реле відключається від генератора;
  • Висновки «В» і «Б» з’єднуються між собою шматочком дроту;
  • Висновок «Ш» з’єднується з корпусом щіткового вузла;
  • Провід, що йде на контакт «30», необхідно відключити і максимально надійно ізолювати;
  • Лампочка врізається в дріт, що йде на висновок «15».
  • В інтегральних реле-регуляторах підключення відбувається трохи по-іншому:
  • Реле відключається від діодного моста;
  • Лампочка підключається до дроту, що йде від генератора на реле.

Перед тим, як рушати в дорогу переконайтеся, що всі зібрано як годиться. Для цього, поспостерігайте за реакцією лампи на зміну обертів двигуна. На великих оборотах вона горить яскравіше, при зниженні оборотів вона горить «тихіше». Це говорить про процес зарядки.
Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Інші причини

Крім несправності реле-регулятора, проблеми з зарядкою можуть бути викликані і іншими причинами. Бажано перевірити їх перед початком перевірки «шоколадки». Це може значно полегшити вам роботу з пошуку несправності. Отже, прірва зарядка може з наступних причин:

  • Окислилися контакти. Спробуйте зачистити висновки акумулятора і клеми, що йдуть на них. У багатьох випадках така дія допомагає відновити нормальний рівень зарядки;
  • Зносився щітковий вузол. Щітки не повинні бути коротше 1,5 см., При меншій довжині вони не дістають до контактного кільця, і струм не виробляється. Іноді при неправильній установці вузла, одна щітка може зношуватися більше, що також призводить до зникнення заряду;
  • Проблема може також бути викликана перегоранням діодного моста (випрямляча). Якщо всі інші елементи генератора в порядку, то перевірте працездатність цієї частини конструкції.

Висновок . Незалежно від моделі вашої машини, ви не застраховані від зниження рівня заряду. Щоб, уникнути більш складних проблем, кожному автолюбителю необхідно знати, як перевірити реле регулятора генератора. Це допоможе виявити найбільш поширену хвороба автомобільного генератора.

3 методу перевірки регулятора напруги генератора

Перевірка регулятора напруги генератора буває необхідна в разі коли почали спостерігатися проблеми з акумулятором. Зокрема, він став недозаряжаться або перезаряджатимуться. При появі такої несправності якраз саме час перевірити реле регулятора напруги генератора.

Реле має відключатися при 14,2-14,5В

У завдання цього нескладного приладу входить регулювання значення напруги електричного струму, яке подається від генератора до акумуляторної батареї. При його виході з ладу, АКБ або недостатньо заряджається або навпаки перезаряджається, що також небезпечно, оскільки при цьому значно знижується ресурс акумулятора.

Погодьтеся, що така перспектива через однієї невеликої детальки не дуже гарна. Саме тому так важливо контролювати робочий стан регулятора напруги (також його ще можуть називати таблетка або шоколадка). Але щоб правильно перевірити регулятор напруги необхідно знати його тип і кілька важливих особливостей.

зміст

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Типи регуляторів напруги

Розібравшись з тим, яких типів бувають ці пристрої, в чому їх особливості та властивості, прийде повне розуміння проведених під час перевірки процедур. Також це дасть відповідь, за якою схемою, яким способом і як перевіряти регулятор напруги генератора.Регулятори бувають двох типів:

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

У першому випадку мається на увазі, що корпус регулятора суміщений зі щітковим вузлом безпосередньо в корпусі генератора. У другому випадку регулятор являє собою окремий вузол, який розташований на корпусі машини, в моторному відсіку, і до нього йдуть дроти від генератора, і від нього вже тягнуться дроти до акумуляторної батареї.

Особливістю регуляторів є те, що їх корпусу нерозбірні. Вони, як правило, залиті герметиком або спеціальною смолою. Та й ремонтувати їх особливого сенсу немає, оскільки стоїть апарат недорого. Тому основна проблема в цьому ключі полягає в перевірці реле регулятора напруги генератора. Незалежно від типу регулятора ознаки напруги будуть одні і ті ж.

Ознаки несправності

Так, у разі зниженої напруги акумуляторна батарея просто не буде заряджатися.

Тобто, вранці ви не зможете завести машину, можливо навіть не засвітяться лампи на приладовій панелі або неприємності виникнуть під час руху.

Наприклад, тьмяні фари в темний час доби, нестійка робота електросистеми (проблеми з електроприладами – двірниками, обігрівачами, магнітолою і так далі).

У разі підвищеної напруги велика ймовірність зменшення рівня електроліту в банках акумулятора, або його википання. Також може з’явитися білий наліт на корпусі АКБ. При перезарядці батарея може вести себе неадекватно.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Ознаки, несправності і ремонт генератора і регулятора напруги

Крім цього, ще можна виділити наступні ознаки несправності регулятора напруги (в окремих випадках деяких з них можуть як мати місце, так і бути відсутнім, все залежить від конкретної ситуації):

  • при включенні запалювання на приладовій панелі не світиться контрольна лампочка (хоча це може бути ознакою та інших несправностей, наприклад, того, що він перегоріла, відпав контакт і так далі);
  • після запуску не гасне індикатор акумулятора на приладовій панелі, тобто, мають місце явні несправності в зарядці АКБ;
  • яскравість світіння фар стає залежна від оборотів двигуна (це можна перевірити де-небудь в безлюдному місці, встановивши автомобіль навпроти стіни і погазовать – якщо при цьому світіння буде змінюватися, то, швидше за все, регулятор напруги несправний);
  • машина перестала нормально заводитися з першого разу;
  • постійно розряджається акумуляторна батарея ;
  • при перевищенні кількості оборотів двигуна понад 2000 об / хв індикатори на приладовій панелі відключаються ;
  • динамічні характеристики машини падають , особливо це помітно на високих оборотах двигуна;
  • в деяких випадках може закипіти акумуляторна батарея .

Причини відмови реле-регулятора

Причинами виходу регулятора напруги з ладу можуть бути:

  • коротке замикання в ланцюзі, в тому числі межвитковое замикання обмотки збудження;
  • вихід з ладу випрямного моста (пробою діодів);
  • переполюсовка або неправильне підключення до висновків акумулятора;
  • проникнення вологи в корпус регулятора і / або генератора (наприклад, під час миття машини або їзди в дощ);
  • механічні пошкодження вузла;
  • природний знос вузла, в тому числі, щіток;
  • погана якість безпосередньо перевіряється апарату.

Існує ряд нескладних методів перевірки регулятора незалежно від того, знімний цей вузол чи ні.

Найпростіший спосіб перевірки регулятора напруги генератора

Найпростіший метод перевірки регулятора полягає в вимірі мультиметром напруги на акумуляторних клемах. Однак варто відразу обмовитися, що наведений далі алгоритм не дає 100% імовірності виходу з ладу саме регулятора.

Можливо, вийшов з ладу безпосередньо генератор. Але перевага даного методу полягає в тому, що він простий, і не потрібно виконувати демонтаж пристрою з машини.

Отже, алгоритм перевірки регулятора напруги генератора мультиметром такий:

  • Виставити тестер в режим вимірювання постійної напруги на межу близько 20 В (залежить від конкретної моделі, головне, щоб він максимально точно показував значення до 20 В).
  • Запустити двигун.
  • Виміряти напругу на клемах акумулятора в режимі холостого ходу (1000 … 1500 об / хв). При справному регуляторі і генераторі значення має перебувати в межах 13,2 … 14 В.
  • Збільшити обороти до значень 2000 … 2500 об / хв. У нормальному стані електронних схем відповідну напругу виросте до 13,6 … 14,2 В.
  • При збільшенні оборотів до 3500 об / хв і вище напруга не повинна перевищувати 14,5 В.

Якщо в процесі перевірки значення напруги дуже відрізняються від наведених, то, швидше за все, у машини несправний регулятор напруги. Пам’ятайте, що напруга не повинна падати нижче 12 В і не повинно підвищуватися більш 14,5 В.

Як було зазначено вище, регулятор може бути окремий або поєднаний з генератором. В даний час практично на всіх іномарках, та й на більшості сучасних вітчизняних машин встановлюються суміщені реле. Це обумовлено специфікою їх роботи і економією місця.

Перевірка суміщеного реле-регулятора

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Перевірка регулятора напруги ВАЗ 2110

Для виконання відповідної перевірки необхідно зібрати схему, наведену на малюнку.

Для цього використовуються зарядний пристрій або блок живлення з регульованим навантаженням (важливо, щоб з його допомогою була можливість регулювати значення напруга в ланцюзі), лампочку на 12 В (наприклад, від поворотника або фари, потужністю 3 …

4 Вт), мультиметр, безпосередньо регулятор напруги (це може бути як від генератора bosch, так і valeo або інший). Використовувані для комутації дроти бажано мати з “крокодилами”.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Перевірка регулятора напруги у генератора 37.3701: 1 – акумуляторна батарея; 2 – висновок «маса» регулятора напруги; 3 – регулятор напруги; 4 – висновок «Ш» регулятора; 5 – висновок «В» регулятора; 6 – контрольна лампа; 7 – висновок «Б» регулятора напруги.

Як перевірити реле-регулятора генератора?

Для нормальної роботи акумуляторної батареї необхідно забезпечити повноцінну зарядку при запущеному двигуні. Основними умовами є задовільний стан акумулятора, справність генератора і реле-регулятора (РР).

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Реле-регулятора – призначення, принцип роботи, різновиди

Причиною появи реле-регулятора в схемі електрообладнання автомобіля став факт, що генератор не завжди видає на АКБ напруга, необхідне для правильної зарядки.

Основну проблему становить змінне число оборотів коленвала і, відповідно, вала електрогенератора, вироблення останнім нестабільної напруги.

Функціонування приладів бортової мережі, зарядка акумулятора вимагають стабілізації вихідного сигналу генератора.

Реле-регулятора виконує функції:

  • Стабілізації напруги на виході генератора в заданому діапазоні;
  • Відсічення (відключення ланцюгів заряду) при перевищенні максимально допустимого рівня.

Через прилад підключається обмотка збудження генератора.

Фактично РР виконує функції ланцюга негативного зворотного зв’язку – зростання числа обертів призводить до збільшення напруги на виході генератора (клемах АКБ), завдяки РР відбувається його зниження на обмотці збудження, зменшення магнітного потоку збудження, зниження вихідної напруги електрогенератора. При зменшенні оборотів протікає зворотний процес. Таким чином на акумуляторі отримують до 14.2-14.5 В (в деяких моделях автомобілів до 14.8 В) незалежно від швидкості обертання валу.

При перевищенні зазначеної величини на контактах АКБ видача напруги на клеми блокується повністю.

Різновиди реле-регулятора

РР класифікують за кількома ознаками.

За використовуваної елементної базі пристрою розділяються на:

  • Релейні, що використовують для стабілізації і відсічення тільки перемикання контактів реле;
  • Транзисторні та гібридні транзисторних-релейні, побудовані на базі напівпровідникових елементів (застосовувалися в автомобілях, що випускалися до 90-х років);
  • Інтегральні, архітектура яких заснована на інтегральних напівпровідникових та твердотільних переключательних компонентах, що працюють в сучасних авто;
  • Мікропроцесорні (мікроконтролерні) з програмним завданням алгоритмів (режимів) роботи (широко застосовуються на висококласних автомобілях, наприклад Audi, BMW).

По виконання:

  • Зовнішні (окремі пристрої, монтовані на кузовних конструкціях);

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

  • Вбудовані, конструктивно входять до складу генератора;
  • Суміщені з щітковим вузлом електрогенератора.

Як перевірити реле регулятора генератора? Робимо це правильно

Розрізняють також пристрої з регулюванням по «+» і «-» (включаються в розрив відповідного проводу), двох-, трьох- і багаторівневі.

Ознаки та причини несправностей

Вихід з ладу реле-регулятора автомобільного генератора відбувається по ряду причин:

  • Коротке замикання витків обмотки збудження (межвитковое КЗ). Є однією з найбільш небезпечних несправностей, оскільки не тільки виводить з ладу РР, але в перспективі загрожує повною відмовою генератора. Заміна регулятора виявляється тимчасовим заходом – замикання знижує індуктивне і активний опір обмотки, РР валиться підвищеним струмовим (отже, тепловим) навантажень, незабаром знову виходить з ладу і вимагає заміни.
  • В генераторах змінного струму – пробій діодів випрямних мостів. Діагностується однозначно, разом із заміною регулятора потрібна заміна випрямних модулів.
  • Відмова щіткового вузла (стирання, механічне пошкодження щіток). Знос щіток не обов’язково провокує несправність РР, тому в практиці зустрічаються випадки заміни тільки щіток в сполучених вузлах. Вдаватися до такої заміни не рекомендується, оскільки надійність реле-регулятора після такого ремонту сумнівна. На користь повної заміни вузла говорить його невисока вартість.
  • Замикання на висновку управління регулятора.
  • Природне старіння елементів РР.

Вихід з ладу реле регулятора призводить до недозаряду або перезаряду акумуляторної батареї. Про несправності можна судити по втраті ємності акумулятора, внаслідок чого важко або взагалі неможливо запуск двигуна.

У другому випадку причиною стає википання електроліту. Ознакою проблеми є інтенсивне утворення нальоту на штирьових контактах і клемах АКБ, навколишній деталях конструкції автомобіля.

Про неполадки також сигналізують:

  • На приладовій панелі при включенні запалення не загоряється контрольний індикатор заряду / розряду АКБ.
  • В автомобілях, де індикатор включений безпосередньо в ланцюг заряду акумулятора від генератора, лампочка на приладовій панелі залишається включеною після запуску двигуна.
  • Яскравість головного світла (ближнього / далекого) плаває при зміні швидкості обертання валу силового агрегату.

Перший випадок не обов’язково свідчить про несправності РР – можливі варіанти окислення або зникнення контакту, перегорання індикаторної лампи. Наступні явно вказують на проблеми в ланцюзі заряду АБ, відсутність стабілізації вихідної напруги генератора. При появі подібних ознак діагностика працездатності реле-регулятора обов’язкове.

До відома! Вихід з ладу регулятора небезпечний не тільки для акумуляторної батареї. Перевищення допустимих меж напруги на виході генератора, різкі його зміни з числом оборотів двигуна створюють додаткові навантаження на електрообладнання, призводять до поломок джерел живлення бортової електроніки.

Крім того, можливий перегрів обмотки збудження (в результаті, порушується ізоляція обмоток, генератор вимагає заміни). Не виключений прискорений (за рахунок збільшених струмових і теплових навантажень) знос щіток, їх руйнування.

Можливі результати -вихід з ладу генератора з непрогнозованими наслідками для електрообладнання, механічне заклинювання, що приводить обриву ременя та ін.

Самостійна перевірка реле-регулятора

Провести діагностику стану самостійно РР можливо безпосередньо в бортовій мережі автомобіля або окремо, за допомогою зібраного своїми руками простого випробувального стенду.

Перевірка регулятора на машині

Для проведення діагностики потрібно вольтметр, розрахований на роботу в ланцюгах постійного струму, з межами вимірювання 20 В і ціною поділки шкали 0.1 В. Адекватною заміною є звичайний цифровий мультиметр (тестер).

Суть методу – вимірювання напруги на клемах АКБ в різних режимах.

Перевірка поводиться таким чином:

  • На заглушеному двигуні приєднують прилад (потрібно дотримуватись полярності, на мультиметри виставляють режим вимірювання постійної напруги, межа – 20 В) до клем АКБ. Показання повинні складати близько 12.7 В (при температурі 20-25 градусів, в холодні період допускається зниження до 12.3 В). Рівень 12 В і нижче свідчить про недозаряд акумулятора і (якщо несправність РР не підтвердив) вимагає виявлення причин.
  • Заводять двигун, контролюють показання приладу на малих обертах (нормальний діапазон значень 13.2-14 В).

Як перевірити реле регулятор

У разі виявлення проблем з зарядкою акумуляторної батареї від генератора необхідно перевірити реле регулятор. Цей пристрій безпосередньо відповідає за нормальну роботу і ефективність заряду АКБ. Більш того, від справності реле регулятора залежатиме загальний термін служби батареї.

Завданням реле регулятора є точна підтримка напруги, яке виробляє генератор автомобіля. Іншими словами, реле регулятор виконує функцію стабілізатора напруги. Пристрій утримує напругу в строго заданих рамках, обмежуючи можливе зниження або підвищення значення.

Зверніть увагу

Така регуляція відбувається постійно і ніяк не залежить від частоти обертання коленвала і генератора, а також від ступеня навантаження, яку створюють різні споживачі в бортовій мережі.

Виходить, реле регулятор здійснює контроль за «плюсом» АКБ, подаючи або припиняючи подачу електрики в залежності від показника напруги на клеми батареї.

Як самому перевірити реле регулятор

Для перевірки справності роботи реле регулятора можна зняти пристрій з автомобіля. Другим способом буде діагностика прямо на машині. Для виконання робіт знадобиться контрольна лампа і тестер-мультиметр.

Також заздалегідь необхідно підготувати спеціальний блок живлення або зарядний пристрій, дроти, а також переконатися в тому, що акумулятор знаходиться в робочому стані.

Одним з вірних ознак несправності є недозаряд або перезаряд АКБ. У першому випадку ефективність роботи батареї знижується, у другому можна спостерігати посилене википання електроліту з банок.

  1. Щоб перевірити реле регулятор потрібно виставити на мультиметри режим вольтметра для можливості виміряти постійний струм в рамках від 0 до 19 вольт.
  2. Далі проводиться підключення щупів мультиметра до «полюсів» батареї на заглушеному моторі. Зафіксуйте дані, які показує вольтметр. Напруга має бути від 12 до 12,5 вольт. Після цього двигун запускається, а показання вольтметра знову фіксуються. У нормі повинно спостерігатися підвищення значень після запуску ДВС до середніх 13-13,5 вольт.
  3. Додатково варто врахувати, що з ростом оборотів мотора напруга також має зростати. В середньому діапазоні цей показник становить близько 14 вольт, на високих оборотах доходить до 14,5.

Головною ознакою, що вказує на несправність реле регулятора, є однакову напругу як до, так і після запуску мотора.

Наприклад, на заглушеному двигуні АКБ видавав 12 вольт і цей показник не змінився на заведеному ДВС.

 Додамо, що потрібно виключити інші можливі причини відсутності зарядки батареї, після чого реле регулятор знімається з автомобіля для подальшої перевірки.

Зняття реле регулятора для перевірки

Почнемо з того, що в сучасних авто щітки генератора часто об’єднуються конструктивно з самим реле. Виходить, реле регулятор виступає складовим елементом щіткового вузла і кріпиться в задній частині автомобільного генератора (в області контактних кілець якоря). Для зняття реле откручиваются кріпильні болти і знімаються клеми, після чого реле витягується. 

  1. Перевірка здійснюється за допомогою тестера, лампочки на 12 вольт з патроном і декількох проводів, які мають клеми. Додатково знадобиться вказаний вище блок живлення, який видає до 20 вольт. Також замість блоку можна скористатися зарядним пристроєм, який має функцію регулювання струму. Необхідно окремо врахувати, що зарядний пристрій може не видавати постійний струм при відсутності навантаження. В цьому випадку до нього потрібно додатково підключити АКБ, тобто дати навантаження на ЗУ.
  2. Далі дроти і лампа через реле підключаються до «плюса» і «мінуса» відповідно, після чого включається зарядний пристрій. Контрольна лампочка повинна загорітися. Потім напруга підвищується за допомогою регулятора струму на ЗУ, паралельно фіксуються показання тестера (або відбувається відстеження по вольтметру на самому ЗУ при його наявності).
  3. Горіння лампочки повинно тривати до того моменту, поки вольтметр буде непереливки напругу більше 14,5 вольт. Після перевищення цієї позначки лампочка повинна гаснути. Зменшення напруги призведе до повторного загоряння контрольної лампи.

У тому випадку якщо лампочка гасне раніше або пізніше зазначених меж, тоді висока ймовірність виходу реле з ладу. Контрольна лампа чітко вказує на наявність недозаряд або перезарядження в результаті проблем з реле регулятором.

Поради та рекомендації

Частим винуватцем несправної роботи реле регулятора може бути окислення його клем. Таке окислення призводить до значної втрати напруги. В такому випадку необхідно провести ретельне очищення контактів і провести повторну перевірку.

Показник напруги на контактах повинен бути аналогічний тим показникам, які видає сама АКБ, тобто не повинно бути помітних втрат. Знижена напруга на контактах вказує на те, що їх слід зачистити, а сам регулятор часто виявляється в робочому стані.

Після очищення клеми можна додатково обробити спеціальними хімічними засобами, які перешкоджають подальшому окисленню.

Наостанок хотілося б додати, що вартість реле регулятора не висока. Одним з вірних шляхів буде його заміна на новий елемент при виявленні збоїв в його роботі.

Більш того, інтегральні реле регулятори є деталлю в монолітному корпусі, який не підлягає розбиранню для проведення ремонту.

Економія на цьому пристрої себе не виправдовує, так як швидкий вихід з ладу батареї або істотне зниження ресурсу акумулятора спричинить більш серйозні витрати при необхідності заміни АКБ.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…