Транспортний засіб є досить складним механізмом, так що в ході його експлуатації поломка окремих елементів бачиться неминучою. Деякі проблеми є досить серйозними, так що їх необхідно вирішити максимально швидко. Це відноситься і до виходу з ладу підшипника .

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Визначити, що необхідно перевірити його, можна по тому, що разом зі звичним шумом покришок почав звучати низькочастотний гул. Але на цьому симптомі діагностика підшипника не закінчується. Про те, як же перевірити даний елемент, ми і поговоримо зараз.

Чому варто серйозно поставитися до даної неполадки

Перш ніж думати про те, як перевірити підшипник маточини переднього колеса, слід усвідомити всю серйозність можливої ​​неполадки. Вихід з ладу даного елемента загрожує не тільки неприємним шумом, який буде дратувати пасажирів і водія.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Одного разу, замість гулу ви почуєте хрускіт і гучний тріск.

Це буде сигналом про те, що підшипник повністю зруйнувався, в результаті чого заклинить маточина колеса, а кульова опора важеля підвіски буде деформована.

Якщо це станеться на високій швидкості, то наслідки тут бувають більш ніж плачевними. В результаті, не завадить знати, як перевірити ступичний підшипник ВАЗ 2110 і інших автомобілів.

Що може привести до поломки елемента

Щоб перевірка підшипника потрібна вам як можна рідше, необхідно розуміти, які саме передумови у поломки даного елемента. Як правило, подібні пристрої досить надійні і довговічні.

Вони можуть нормально працювати навіть в досить складних умовах. У той же час, хоча виробники часто вказують великий ресурс елемента, подібні комплектуючі можуть вийти з ладу вже через сотню тисяч кілометрів пробігу.

Саме тоді і потрібно діагностика підшипника маточини.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

В основному, до поломки деталі призводить:

  • низька якість дорожнього покриття, що проявляється в підвищеному навантаженні на підвіску;
  • природна вироблення ресурсу;
  • погана мастило підшипника, а також неефективне ущільнення;
  • неправильний монтаж елемента.

Таким чином, все це призводить до поломки елемента. Але переконатися в несправності можна лише тоді, коли ви знаєте, як перевірити підшипник маточини.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Діагностика маточини колеса

Отже, перш за все, відповідь на питання, як перевірити передній ступичний підшипник, полягає в тому, щоб прислухатися до свого транспортного засобу. Характерним симптомом тут виступає монотонний гул на низьких частотах. Чіткіше шуми можна почути на поворотах при швидкості від 20 кілометрів на годину.

Ще одним варіантом того, як перевірити підшипник маточини переднього колеса ваз 2110, є виконання різких поворотів на невеликій швидкості (20-30 кілометрів на годину).

Якщо ми повертаємо вліво, при цьому гул пропадає, значить саме лівий підшипник вийшов з ладу (адже в разі крену все навантаження буде йти на праве колесо). Точно так само можна перевірити працездатність підшипника маточини правого колеса.

Також буде цікаво: Установка дисків R14 і R15 на ВАЗ-2109

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Визначаємо наявність люфту

Для більш точного визначення ситуації, нам знадобиться домкрат. За допомогою такого інструменту вивішуємо колесо, після чого перевіряємо, чи є люфт. Однією рукою ми беремо колесо згори, а другий – знизу. Пробуємо трохи покачати його.

Якщо відчувається люфт, значить, вся справа криється в підшипнику, який потрібно відразу ж замінити.

У той же час, поява люфту може свідчити також про несправності одного з елементів підвіски. Перевірити це досить легко. Необхідно просто повністю вичавити гальмо, якщо при цьому люфт жевріє, значить, проблему слід шукати не в підшипнику. Крім того, іноді люфт свідчить про те, що підшипник погано закріпили, так що варто перевірити, чи не ослабло чи кріплення.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Додатково вам допоможе відео про те, як перевірити ступичний підшипник. Знайти його можна знайти на нашому сайті. У відео докладно даються відповіді на всі виникаючі питання як перевірити ступичний підшипник:

Чи варто міняти елемент своїми руками

Визначивши, що проблема криється саме в підшипнику, можна відправитися на СТО або ж зайнятися ремонтом самостійно, якщо у вас є спеціальні навички і вміння.

Але тут потрібно бути гранично акуратним, вірно виставити зазор при монтажі, а також не використовувати гострих інструментів, які можуть пошкодити ущільнення підшипника.

Під час запресовування елемента в отвір, необхідно передавати зусилля на зовнішнє кільце. Встановлюючи ж підшипник на вісь, слід простежити, щоб вплив йшло саме на внутрішнє кільце.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Отже, ми дізналися, як проводиться детальна діагностика підшипника передньої маточини. Необхідно ще раз підкреслити, що подібна проблема є більш ніж серйозною.

При виявленні гулу, люфту або інших ознак, слід ретельно перевірити елемент. Якщо у вас виникають певні сумніви, то тут необхідно звернутися до професіоналів або замінити несправний підшипник.

Так ви зможете вберегти себе від різних пригод на дорозі.

Відео про те, як перевірити підшипник маточини переднього колеса:

Ступичний підшипник: перевірка на несправності

Кожен механізм автомобіля вимагає своєчасного технічного огляду і обслуговування, в іншому випадку рано чи пізно можуть виникнути серйозні неполадки і необхідність в дорогому ремонті. Це стосується практично кожної деталі транспортного засобу і ступичний підшипник не виняток.

Саме завдяки йому відбувається обертання колеса машини. Підшипник при експлуатації відчуває досить значні навантаження, тому виготовляється він виключно з високоміцних матеріалів.

Однак з плином часу він все ж може вийти з ладу і в такому випадку його слід негайно міняти, оскільки пересування на автомобілі стає небезпечним.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталяхСтупичний підшипник в розібраному стані

Що собою являє деталь?

Ступичний підшипник фіксує колесо до маточини або поворотного кулака. Основним його завданням є забезпечення рівномірного обертання колеса навколо власної осі.

Дана деталь ділиться на однорядні і дворядні, хоча, що стосується перших, то їх витиснули більш надійні ступичні вузли типу HUB (HubUnitBearings).

Найбільш часто вони застосовуються в вантажних машинах, а також транспортні засоби підвищеної прохідності. Всього їх три покоління HUB-I, HUB-II, і HUB-III.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталяхПристрій

причини поломки

В цілому ступичний підшипник має досить значним запасом міцності і при розумній експлуатації він навряд чи поламається, але, так чи інакше, він вимагає періодичного техогляду. Найімовірніше, можуть виробитися гумові втулки, стійки, або будь-які інші частини, а підшипник залишиться цілим. Причини виходу його з ладу можуть бути різні:

• Значний пробіг автомобіля рано чи пізно призводить до зносу всіх деталей автомобіля. До їх числа належить і ступичний підшипник.

Це, мабуть, основна причина, через яку деталь може зламатися, а всі інші відбуваються тільки в окремих випадках. Приблизний термін служби коливається від 70 000, до 120 000 км пробігу.

Тут багато що залежить від виробника, тому при заміні рекомендується не скупитися і віддавати перевагу більш якісним варіантів.

• Порушення герметичності підшипника, безумовно, прискорює процес його зносу. Деталь має певну кількість мастила, яка закрита гумовими або пластмасовими заглушками.

Зверніть увагу

На них можуть утворитися тріщини, через які мастильний матеріал почне виходити назовні, що спровокує швидкий знос обойми і самих кульок або роликів підшипника.

В даному випадку після виходу мастила і запилення внутрішньої порожнини деталі водій вже через 2000 км пробігу може почути сторонні шуми.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталяхнесправний ступичний підшипник

• Неакуратна експлуатація транспортного засобу також може стати причиною поломки підшипника. Їзда по поганому дорожньому покриттю або бездоріжжю на великих швидкостях вірний шлях до заміни деталей підвіски, але, швидше за все, першими дадуть про себе знати стійки амортизаторів, і інші вузли.

Це основні причини, через які ступичний підшипник може вийти з ладу при експлуатації автомобіля. Однак варто зазначити, що виною швидкого зносу може виявитися також і похибки при його заміні в автосервісі. До цього відноситься:

• Похибка запрессовки нового підшипника обов’язково призведе до його швидкого зносу. Підшипник може бути запресований трохи навскоси, і при русі автомобіля стояти він буде в неправильному положенні. Уже через 3000 км пробігу його знову доведеться міняти незалежно від того якої якості він був.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

• Перетягування підшипника при заміні також сприяє прискоренню зносу. Занадто сильно затягнута деталь значно сильніше нагрівається, ніж це допустимо внаслідок чого її ресурс стає набагато менше заявленого виробником. Як правило, оптимальна сила затягування вказується на упаковці підшипника або інструкції до його встановлення.

Щоб уникнути подібних проблем при установці краще звертатися в перевірені автосервіси з хорошою репутацією серед водіїв.

визначення зносу

Першим сигналом про те, що ступичний підшипник вимагає термінової уваги, стане виникнення сторонніх низькочастотних шумів гулу або хрускоту, що виявляється при швидкості понад 20км / год.

Більш чітко ці звуки можна почути при виконанні маневрів вліво або вправо.

Це пов’язано з тим, що при повороті виникає крен кузова транспортного засобу в протилежну сторону маневру, через що підвищується тиск на колесо під креном.

Найбільш простий спосіб визначити, з якого боку автомобіля сталася поломка ступичного подшіпніка- розігнати машину по гладкому дорожньому покриттю до 20км / год і різко повернути спочатку в ліву, а потім в праву сторону.

Якщо при повороті вліво сторонній шум зникає, це свідчить про те, що проблемна деталь знаходиться в лівій частині автомобіля.

І навпаки, зниклий звук при повороті вправо говорить, про знос підшипника з правого боку.

Варто пам’ятати, що при справних деталях підвіски колесо не може мати будь-якого люфту. Для більш точної діагностики поломки підшипника маточини слід підняти по черзі кожне колесо автомобіля домкратом і перевірити люфт.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Зробити це досить просто: колесо береться двома руками по краях і робиться спроба покачати його. У разі коли при цьому відчувається навіть мінімальний люфт варто приділити увагу деталям підвіски даного колеса.

Люфт необов’язково свідчить про проблему пов’язаної саме з підшипника. Щоб напевно упевнитися, яка деталь вийшла з ладу необхідно з’ясувати, де саме виникає люфт.

Коли при вичавленої педалі гальма люфт жевріє, то проблема зовсім не в підшипнику, а в іншій деталі підвіски.

Буває так, що при заміні підшипника маточини гайку затягнули ненадійно, а при експлуатації автомобіля ослабла, це теж може викликати появу люфту.

Чи варто робити заміну самостійно?

Що стосується заміни підшипника, то слід зазначити – цей процес досить скрутний і вимагає як наявність спеціальних пристосувань, так і безмежного терпіння.

Важливо пам’ятати наступні нюанси:

• Запресовування проводиться тільки лише спеціальними обоймами. Можна використовувати корпус старого підшипника.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталяхЗапресовування нового підшипника

• запресовуються підшипник загостреними інструментами заборонено, оскільки таким чином можна пошкодити пластикову або гумову заглушку, що призведе до витікання змащуючого речовини.

• Варто враховувати, що підшипник повинен увійти в посадочне місце ідеально рівно без будь-яких перекосів.

Нерідко трапляється, коли при самостійній заміні нова деталь приходить в непридатність. У ряді випадків водії вважають за краще повністю міняти маточину колеса, це ж рекомендують і автовиробники.

Виходячи з того, що самостійна заміна підшипника досить складна, роботу краще довірити автосервісу, в якому персонал володіє і навичками ремонту автомобілів, і всіма необхідними пристроями.

Щодо вартості підшипника маточини, вона коливається від 1000, до 2500 рублів. Ціна залежить як від основних характеристик, так і від марки автомобіля. Можна зустріти і більш бюджетні варіанти, однак не варто забувати про те, що безпека їзди на автомобілі багато в чому пов’язана з якістю підшипника.

Як перевірити ступичний підшипник? 2 способи визначення несправності

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Дана деталь являє собою особливий сполучний механізм, він знаходиться між віссю і маточиною. До останньої кріпиться диск з покришкою. Така деталь виконана з двох кілець, а між ними вставлені конічні елементи, ізольовані гумової частиною. Цей елемент зараховують до підшипників кочення. Ресурс підшипника досить великий і в середньому становить 150 тисяч км пробігу. Деталь можна не міняти на протязі 5 років.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Як зрозуміти, що ступичний підшипник несправний? У подібному випадку до стандартного шуму покришок під час руху додається неприємний і дуже низькочастотний гул. Крім постійного гулу під час руху авто поломка підшипника може супроводжуватися наступними «симптомами»:

  1. Авто тягне в бік – це відбувається через те, що несправна деталь начебто стопориться. Як результат, машину тягне вправо або вліво, як при несправності схід-розвалу.
  2. При зношеному підшипнику зазвичай з’являється вібрація, вона під час їзди віддає в кермо і в кузов. Це один з явних ознак несправності підшипника. Важливо якомога швидше замінити цей елемент, так як обойма сильно зношена, і ось-ось станеться «клин».

Ще одна з ознак поломки підшипника кочення – своєрідний хрускіт при русі авто. Це трапляється через те, що обойма практично повністю розвалилася і сферичні елементи розташовані неправильно. Дізнатися такий хрест легко, його добре чутно салоні.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Це один з перших симптомів, коли слід звертатися в СТО для заміни потрібного елемента.

Якщо проігнорувати з’явився гул, властивий поломки підшипника, то він буде посилюватися. Як підсумок, його буде помічати не тільки водій, але також і всі пасажири. Неприємний шум при несправності підшипника не найголовніша проблема.

Набагато гірше, що, якщо не вжити жодних заходів, елемент може заклинити маточину колеса. В результаті піввісь повністю деформується, а кульова опора важеля моментально виходить з ладу. Особливо небезпечно, коли така поломка відбувається при русі на підвищеній швидкості, наприклад, за містом.

Чому підшипник може вийти з ладу?

Такого роду елементи мають великий термін служби і ламаються досить рідко. Однак кожен автомобіліст все-таки стикається з подібною проблемою.

Найбільш часта причина несправності підшипника – їзда по поганій дорозі. Поганий стан доріг завжди тягне за собою серйозні наслідки для авто.

Саме тому істотно збільшується навантаження повністю на всю підвіску.

Ще одна з причин поломки – це невірна запрессовка підшипника.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Якщо ж він буде стояти неправильно, наприклад, навскоси, то він досить швидко зноситься. Досить його не більш, ніж на 2 – 3 тисячі кілометрів.

Як перевірити несправність підшипника

Найпершою ознакою того, що несправний передній ступичний підшипник, буде дуже низькочастотний і вельми неприємний гул, який поступово тільки наростає. І все-таки як перевірити підшипник маточини переднього колеса? Для найбільш детального визначення можливо взяти на озброєння наступний метод, в якому використовуються повороти вліво і вправо.

  1. В процесі повороту ліворуч автомобіль починає кренитися на правий бік. У такому ж випадку найбільше навантаження буде йти на праве колесо, з лівого знімається все навантаження.
  2. При русі авто на швидкості від 10 до 15 км на годину через дуже різкого повороту керма в ліву сторону повністю стихає сторонній гул. Це означає, що виникли проблеми з підшипника лівого колеса. Якщо ж шум йде при повороті тільки направо, то зламаний підшипник правого колеса.

Додатково рекомендуємо перевірити статтю нашого фахівця, присвячену тому, як перевірити помпу, не знімаючи з двигуна.Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Щоб зробити діагностику найбільш правильною буде потрібно підняти авто домкратом або підйомником (якщо є). Після мотор машини розганяється до 4 передачі. Швидкість повинна досягати 70 – 80 км на годину допомогою автомобільного домкрата.

Потрібно запустити двигун, розігнати машину, вичавити зчеплення, а після відключити передачу. Далі необхідно вийти з салону, а після на слух точно визначити джерело шуму.

Коли колесо повністю встане, потрібно взяти його в руки по верхній і нижній частині, починаючи розгойдувати його у вертикальному положенні.

Наявність нехай навіть маленького люфту – в цьому випадку можна говорити про виявлену поломки підшипника.

Точно таким же чином можна переглянути наявність люфту при розгойдуванні колеса ще й в горизонтальній плоскості.Существует ще один варіант, як перевірити ступичні підшипники:

  1. Для початку потрібно поставити авто на рівну поверхню. Із цією метою ідеально піде найбільш рівне асфальтоване покриття.
  2. В першу чергу проводиться перевірка на люфт вертикальної осі. Для цього потрібно взяти колесо у верхній точці і спробувати сильно розгойдати.
  3. Якщо чути клацання, то вже можна говорити про наявність ступичного люфту.
  4. Щоб повністю бути впевненим в наявності несправності підшипника, потрібно підняти колесо з використанням домкрата і почати швидко обертати його вручну. Якщо є хрест, пора їхати на СТО.

висновки

Коли підшипник маточини повністю справний, то ніякого люфту виникати не повинно. При поломці підшипника потрібно швидше перегнати автомобіль на СТО.

Але все ж при наявності певного інструменту, мінімальних навичок і знань замінити деталь можна своїми силами. Однак для цього потрібно як мінімум запастися парою знімачів і добре знати особливості будови підвіски.

Якщо ви не володієте належними знаннями, варто все ж звернутися за допомогою до майстрів.

Будь ласка, оцініть цей матеріал!

( 7

Як перевірити ступичний підшипник і визначити ступінь його зносу?

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Для обертання колеса необхідна вісь, на якій це колесо буде обертатися. Просто одягнути колесо на вісь і змусити обертатися, в принципі, можна, так воно і було кілька сотень років тому, проте сьогоднішнє колесо обертається на осі зовсім за іншим принципом.

Щоб колісний диск зміг обертатися на осі необхідний підшипник, який буде з’єднувати вісь і колесо через проміжну ланку під назвою маточина. Ступичний підшипник , про який сьогодні і піде мова, як вже зрозуміло з назви розташовується в маточині і дозволяє їй безперешкодно обертатися і тим самим спонукати колесо.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Чим небезпечна несправність підшипника?

Несправності підшипника як і будь-якого іншого підшипника неприпустимо і загрожує великими неприємностями, в даному випадку дійсно великими якщо мова йде про великих швидкостях …

Несправний ступичний підшипник під час руху видає гул і створює вібрацію (в разі критичного зносу), але гул і вібрація – далеко не найгірше чого слід побоюватися. Критичний знос може привести до руйнування підшипника або його заклинювання, що спричинить за собою ряд неприємностей: несправність кульової, деформацію важеля а також півосі.

А тепер уявіть собі все перераховане вище на швидкості більше 80 км / год. Я думаю не потрібно пояснювати, що може трапитися трапилася таке на швидкісний жвавій трасі …

Причини несправності підшипника

Ступичний підшипник по типу відноситься до категорії підшипників кочення, які славляться надійністю і довговічністю. Однак в умовах високих навантажень і великого терміну експлуатації ці підшипники піддаються передчасного зносу і виходу з ладу.

Власне, прямі причини:

  • Удари, що надходять від коліс при попаданні колеса в яму (стан доріг в загальному …);
  • Природний знос, який так чи інакше наступає після того як підшипник вичерпає свій ресурс;
  • Відсутність належного догляду (недолік змащення або її низьку якість, потрапляння вологи всередину, неякісні ущільнювачі і сальники і т. Д.);
  • Порушення правил установки підшипника (перекіс, затискання та т. Д.).

Тепер власне про те, як перевірити ступичний підшипник?

Перевірка підшипника – досить просте захід, який під силу зробити будь-кому, головне мати “зелене поняття” про те, що це таке і де це знаходиться.

Для перевірки необхідно мати підйомник, якщо його немає це не проблема, беремо домкрат і вивішуємо колеса по черзі. Хоча в більшості випадків вивішується тільки те колесо, підшипник якого “підозрюється” в несправності.

Руками акуратно намагаємося розгойдати колесо у вертикальній площині, натискаючи по черзі на нижню і верхню частину колеса. Люфту бути не повинно, якщо він є, швидше за все, ступичний підшипник під заміну.

Те ж саме потрібно зробити тільки вже в горизонтальній площині, розгойдуючи колесо з боку в бік, тут, як і в попередньому випадку, наявність люфту буде нормальним.

Відео як перевірити ступичний підшипник

Важливе зауваження! У деяких випадках люфт може бути не в підшипника, а в інших вузлах ходової частини (кульові, наконечники, рейка та інше …). Тому перш ніж виносити вердикт переконайтеся, що люфтит саме ступичний підшипник.

Перевірка підшипника під час руху. Якщо ви задалися питанням як перевірити ступичний підшипник , то швидше за все вже припускаєте який саме несправний.

Для того, щоб підтвердити припущення, під час руху спробуйте повілять, повертаючи кермо вліво і вправо по черзі, як правило, при таких маневрах гул посилюється, так як під час крену вага автомобіля доводиться по черзі то на одну, то на іншу сторону.

Як перевірити ступичний підшипник?  Розжовувати в деталях

Як перевірити ступичний підшипник на підйомнику? Якщо у вас є підйомник, можна підняти машину з сидячим в ній водієм, потім попросити його завести мотор і включити передачу.

Під час обертання коліс несправний маточинний видасть себе характерним звуком, якщо ж колесо, на якому чути гул не є приводним, то розкрутити його можна вручну, принцип діагностики той же.

Після діагностики якщо припущення про несправному маточинного підтвердиться, необхідно виконати його заміну, для цього рекомендую звернутися в сервіс або замінити ступичний підшипник самостійно. У першому випадку від вас вимагається просто знайти серйозне СТО з кваліфікованим персоналом.

У випадку з самостійної заміною, від вас буде потрібно: досвід, наявність інструменту (ключі, домкрат, оправлення, мастило і т. Д.), Багато вільного часу.

Під час виконання робіт необхідно дотримуватися правильність установки підшипника, потрібно буде виставити зазор, а також акуратно запресувати його на місце.

Існують також і альтернативні варіанти, наприклад, заміна ступичного разом з маточиною. Є чимало виробників, які передбачають заміну ступичного виключно разом з маточиною, що істотно спрощує весь процес.

Текст належить: vopros-avto.ru

Діагностика підшипника

Якщо під час руху автомобіля колеса видають не тільки шум покришок, але ще і монотонний низькочастотний гул – це вірна ознака того, що ступичний підшипник скоро вийде з ладу і його потрібно, як можна швидше замінити.

Що може викликати повний вихід з ладу підшипника

Якщо не звертати уваги на що з’явився гул в області колеса, і не вживати ніяких заходів щодо його усунення, то крім дискомфорту від неприємного звуку можуть бути ще інші, більш неприємні наслідки.

Ігнорування даної несправності в подальшому може привести до заклинювання підшипника і, як наслідок цього відбудеться деформація піввісь, руйнування кульової опори і важеля підвіски.

У тому випадку якщо підшипник заклинить на великій швидкості, то серйозного ДТП, буде уникнути дуже складно.

Чому виходить з ладу ступичний підшипник

Підшипник ступиці, як і йому подібні (підшипники кочення), мають високу надійність і міцність в найважчих умовах, однак, не дивлячись на заявлений, досить великий термін експлуатації підшипника виробником, ходять вони в межах 100 тисяч км. пробігу.

Однією з основних причин виходу з ладу підшипника маточини автомобіля – це жахливий стан наших доріг, що призводить до критичних навантажень на підвіску автомобіля, і зокрема на сам ступичний підшипник, плюс до всього додамо природний знос деталей, недостатнє ущільнення і незадовільний кількість мастильного матеріалу.

Перевірка підшипника маточини автомобіля

Як вам уже стало відомо несправний підшипник маточини видає монотонний низькочастотний гул під час руху, який більш чітко проявляється при повороті вправо або вліво під час руху автомобіля на швидкості не менше 20 км. година.

Коли передні колеса автомобіля виконують поворот, відбувається крен кузова в протилежну сторону від напрямку повороту і збільшується навантаження на колесо знаходиться під креном.
Розглянемо приклад. Розганяємо автомобіль на рівній і вільній дорозі до швидкості 20 км.час.

і виконуємо різкий поворот вліво при цьому чуємо, що гул зникає, значить причиною стороннього шуму є ступичний підшипник лівого колеса і навпаки при повороті направо зникаючий гул свідчить про несправностей підшипнику маточини правого колеса.

важливо

Щоб більш точно виконати діагностику підшипника, необхідно за допомогою домкрата вивісити колесо і перевірити наявність люфту, для цього однією рукою беремо верхню частину колеса, а інший нижню і намагаємося зробити легке погойдування. Якщо при цьому ви відчуваєте невеликий люфт – це є вірною ознакою, що підшипник має неприпустимий знос і підлягає заміні.

Іноді люфт коліс може викликати несправність однієї з деталей підвіски, наприклад, рульового наконечника або кульової опор.

В цьому випадку потрібно більш уважно перевірити, де саме люфтит колесо, для цього потрібно натиснути педаль гальма, якщо при цьому люфт колеса не зник, то з упевненістю можна сказати, що причина ніяк не в підшипнику маточини і проблему потрібно шукати в деталях підвіски.

Також трапляються ситуації, коли при установці підшипника гайка була погано зафіксована і при і обертанні колеса ослабла, це також може привести до появи люфту.

Як зробити грамотну перевірку підшипника

Від справності підшипника залежить безпека пересування, тому що він пов’язаний безпосередньо з маточиною колеса, деталями підвіски і рульового управління. Поломка цього вузла може привести до аварій, що тягне за собою важкі наслідки, як для водія з пасажирами, так і для автомобіля.

Перевірити справність підшипника треба кожен раз при виконанні таких робіт:

  • сезонній заміні шин,
  • зміні гальмівних колодок,
  • ремонті підвіски.

Поява гулу в салоні – візитна картка несправного підшипника маточини. Про те, як перевірити ступичний підшипник Ви дізнаєтеся в цій статті.

Ознаки та причини несправності ступичні підшипників

Не залежно від розташування шарикопідшипників, передні або задні ступичні підшипники по діагностиці не відрізняються ні способами перевірки, ні характерними ознаками несправностей, типом приводу колеса.

Перелiк неполадок ступичні підшипників

N п / пПрізнакі неісправностіПрічіни неісправностіПередніеЗадніе

1 Поява стороннього шуму (низькочастотний гул) в салоні автомобіля. недолік змащення або неправильний вибір, великий термін експлуатації, не кваліфікована заміна, екстремальна їзда, стан наших доріг, удари об вибоїни.
2 При їзді відчувається вібрація керма або гальмівної педалі. Вібрація тільки гальмівної педалі. Можливий знос наконечника рульової тяги, знос підшипника маточини або гальмівного диска.
3 Поява патьоків мастила на захисному ковпачку або сальнику. Надлишок мастила, руйнування сальника.
4 Надмірний нагрів маточини Недостатня мастило, не дотримання моменту затягування ступичні гайки. Можливо розгерметизація ущільнень.
5 Скрегіт і стукіт при обертанні вивішених коліс. Можливо знос кульової опори, гальмівних дисків, деталей підвіски автомобіля. Необхідно діагностування.
6 При зміні швидкості або входження в поворот змінюється характер шуму. Знос ступичні підшипників. Можуть змінюватися інші неприємні шуми: деренчання вихлопної труби, роздатковий механізм коробки, шум покришок.
7 Осьової люфт вивішеного колеса Виходить з ладу ШРУС або ступичні підшипники, недостатнє кріплення колісних болтів або ступичні гайки.
8 Горить сигнальна лампочка АБС. Датчик, можливо магнітне кільце повернуто іншою стороною, ймовірно число зубців кільця абс не відповідає оригінальному числу для даної моделі автомобіля.
9 Втрата керованості, автомобіль веде в бік. Можливо нерівномірно накачані шини, порушено регулювання розвалу сходження коліс, Неспіввісність запрессовка маточини на піввісь. Веде вправо – проблема праве колесо, вліво – навпаки. Перевіряти треба передні колеса.

Якщо не знайшли джерело нездорового шуму – зверніться до досвідченим водіям або до механікам СТО. Професійна діагностика виявиться не зайвою.

Як перевірити який ступичний підшипник гуде

Існує кілька способів, в основному вони взяті з водійських форумів:

  1. Перевірка при русі на швидкості.
  2. Перевірка на швидкості з маневруванням.
  3. Перевірка на вивішеному колесі в гаражі.
  4. Детальна розбирання.

Як перевірити ступичний підшипник на ходу

Під час руху автомобіля, якщо з’явився сторонній шум в салоні, він стає подразником слуху для водія. Знайти джерело шуму деколи складно, тому що видавати звук можуть багато вузлів і деталі машини. Спробуйте розігнати автомобіль. Деякі шини на високій швидкості можуть створювати гул, і тим самим дезінформувати водія.

Дізнатися з якого боку несправність можна способом маневрування:

  1. Поверніть вліво, навантаження на ліву вісь зменшиться, якщо звук зник або ослаб – значить проблема з лівого боку.
  2. Поверніть вправо навантаження на ліву сторону збільшиться, з’явиться гул, значить припущення, що несправність з лівого боку – вірно.
  3. Спробуйте змінювати швидкість і чергування поворотів вліво і вправо.
  4. Прислухайтеся, як будуть змінюватися частота і тон звуку. Він може знижуватися, підвищуватися, а іноді зникати зовсім.

Розігніть на рівній дорозі автомобіль, скиньте газ, рухайтеся по інерції. Нехай пасажир прислухається звідки йде гул. Перевірте свої припущення. Зробіть діагностику на вивішених колесах автомобіля, використовуючи домкрат.

Відео 1: «З якого боку гуде»

Відео 2: «З якого боку гуде»

Як перевірити передній підшипник маточини на стоячій машині

Виконати діагностику маточинних вузлів можна так само при стоїть на місці автомобілі. Для цього виконайте такі дії:

  1. Заженіть машину в гараж або встановіть на рівну поверхню.
  2. Підставте під задні колеса упори.
  3. Підніміть домкратом ліву чи праву сторону.
  4. Перевірте люфт коліс, похитуючи в осьовому напрямку. Поломка буде виявлена ​​при наявність відчутного люфту.
  5. Якщо по люфту не вдалося визначити несправність, необхідно розкрутити колесо і визначати вже по шуму, порівнюючи звук правого або лівого колеса.
  6. Якщо авто переднеприводное, тоді підніміть передок, і запустивши двигун, розженетеся до 30-40 км / год на спідометрі. Іноді гул з’являється тільки при певних швидкостях.

Відео «Як перевірити ступичні підшипники спереду»

Зверніть увагу, в яких площинах треба «хитати». Беріться за нижню частину на шість годин і за верх навпаки, дивіться на зміщення відносно осі. Почніть з неприводних коліс. Вони провернути вручну.

Ступичні підшипники переднього колеса перевіряють при включеному двигуні. Передня права чи ліва сторона машини ставиться на упор під важіль підвіски, щоб ШРУС знаходився в горизонтальному положенні.

Потім порівнюють гул по обидва боки.

Визначення несправності по люфту колеса:

Як перевірити підшипник маточини заднього колеса на стоячій машині

Немає суттєвої різниці в перевірці в порівнянні з передньою підвіскою. У передньопривідних авто вивішені задні колеса обертаються вручну, як описувалося вище. Спробуйте взятися рукою за пружину підвіски, і тоді вібрації передадуться в руку.

Аналогічно наявність люфту перевіряють похитування в вертикальній і горизонтальній площинах. Розрізняйте звук тертя гальмівних колодок і як звучить несправний podshipnik. Якщо кульки спрацювалися, то буде чутно, як вони перекочуються.

Автомобіль з заднім приводом перевіряють обертанням приводний осі:

  • «Зад» злегка піднімають;
  • ставлять машину на ручник;
  • запускають двигун і розганяють до швидкості 30-40 км / год на спідометрі, що відповідає 60-80 км / год;
  • слухають одну сторону, потім ті ж дії, з іншого боку.

Відео «Як перевірити підшипники маточини заднього колеса»

На цих відео перевірка відбувається в гаражі або на майданчику. Які обслуговує вузлів маточини потрібна регулювання люфту, затягування гайки до потрібного моменту, шплинтовку.

Діагностика заднього підшипника:

Приклад регулювання без використання динамометричного ключа:

Як перевірити ступичні підшипники на ВАЗ і інших автомобілях

Технологія перевірки і діагностики, як з’ясувалося раніше, не залежить розташування, і типу приводу, відповідно при перевірці у тій чи іншій марки авто, так само виконується однаково.

Різниця є лише в обслуговуванні і експлуатації, так як ступичні вузли у автомобілів розрізняються по конструкції.

  1. На осі можуть перебувати однорядні конічні роликові елементи кочення. Встановлюються по 2 пари на одну вісь. Їх треба періодично перевіряти, регулювати люфт в межах допустимих норм.
  2. Нові моделі ВАЗ, а так само зарубіжних машин мають підшипники на передній осі 1-3-покоління, для яких регулювання і догляд не потрібно на весь термін служби підшипника, близько 100 000 км пробігу.

Конкретні інструкції з перевірки і експлуатації для певної моделі авто Ви можете знайти на нашому сайті. Далі в навігаційної таблиці, ви зможете знайти і перейти на інструкцію по діагностиці та заміні ступичні та інших підшипників для свого автомобіля.

CHEVROLET: ВАЗ (LADA): FORD: DAEWOO: RENAULT: PEUGEOT: ГАЗ: HYUNDAI: KIA: MITSUBISHI: OPEL: NISSAN: MAZDA: TOYOTA: AUDI:

NIVA
LANOS
AVEO
LACETTI
CRUZE
2109
2108
2110
2114
GRANTA
KALINA
PRIORA
FUSION
FOCUS 1
FOCUS 2
TRANSIT
NEXIA
MATIZ
LOGAN
DUSTER
206
ГАЗЕЛЬ
ACCENT
SPORTAGE
RIO
LANCER 9
LANCER 10
ASTRA H
ALMERA
QASHQAI
MAZDA 6
MAZDA 3
COROLLA
A80 B4 / B3

Навігація за інструкціями

Задній ступичний підшипник

Передній ступичний підшипник

Якщо в списку немає вашого авто, вибирайте по марці, в 90% випадках для вашої моделі інструкція підійде.

Інші способи діагностики підшипника і маточини

Буває мало розкрити пильовик, перевірити наявність мастила, момент затягування ступичні гайки. Якщо проблему не буде усунуто, то проводять більш глибокий контроль вузла маточини.

Як перевірити осьовий зазор і зробити його регулювання

Можливість регулювання зазору забезпечується особливою конструкцією маточини переднього колеса у деяких автомобілів, в тому числі класики ВАЗа, яка обертається на півосі на двох конічних (конусних) підшипниках.

Точне регулювання осьового зазору можлива спеціальними інструментами і обладнанням. Вимірювальне обладнання раніше було обов’язковим для СТО, що обслуговували вазовськие марки машин.

Точний мікрометр визначає осьової зазор. Максимально допустима величина становить 0,15 мм. Так само роблять регулювання із застосуванням динамометричного ключа.

Момент затяжки для кожного авто можна подивитися в інструкціях на сайті або прочитати статтю.

  • 1 – індикатор годинникового типу; 2,3 – штатив з кріпленням; 4 – ступичний вузол.
  1. Для перевірки зазору підняти передню йди задню частину автомобіля;
  2. Під болт кріплення колеса встановити спеціальне пристосування;
  3. Уперти ніжку індикатора в торець осі поворотного кулака при нульовому положенні стрілки і, переміщаючи маточину уздовж осі поворотного кулака, заміряти величину переміщення (зазору) по індикатору.

Якщо зазор більше 0,15 мм, відрегулювати його в наступному порядку:

  • відвернути регулювальну гайку з цапфи поворотного кулака;
  • встановити нову або вживану, але на іншому автомобілі, гайку і затягнути її моментом 19,6 Н. м (2 кгс. м), одночасно повертаючи маточину обох напрямках два-три рази для самоустановки роликів в обіймах;
  • послабити регулювальну гайку і знову закрутити її моментом затяжки 6,8 Н • м (0,7 кгс • м);
  • на шайбі зробити мітку В (рис. 3.5.), потім відпустити на 20-25 ° гайку так, щоб кромка А трохи не дійшла до мітки В;
  • застопорити гайку в цьому положенні, вдавлюючи лунки на шийці гайки в пази на кінці цапфи поворотного кулака;
  • після регулювання зазор повинен перебувати в межах 0,02-0,08 мм.

При регулюванні зазору слід враховувати, що напрям різьблення на лівій цапфі поворотного кулака праве, на правій цапфі-ліве. Так само читайте, як провести регулювання без динамометричного ключа тут.

Приладом так само контролюють осьові і радіальні биття фланця маточини після заміни.

Відео «Як відрегулювати роликопідшипники маточини ВАЗ»

Як перевірити биття маточини

Деякі осьові гайки призначені для використання тільки один раз. Рем комплекти поставляються з новою гайкою в коробці. Повторне використання може призвести до ослаблення гайки під час експлуатації автомобіля.

1,2 – індикатор з магнітним штативом; 3 – гальмівний диск або фланець маточини.

Завжди вимірюйте биття у фланці після установки. Деформований фланець буде мати биття, викликає вібрацію, зміна товщини гальмівного диска, потрібно заміну. Биття педалі гальма іноді асоціюється з биттям гальмівного диска. Часто проблема саме в ньому, але не завжди. Якщо сумніваєтеся, то проведіть заміну диска, переставте з протилежного колеса.

Якщо биття зникне, то проблема в диску. Якщо немає, тоді слід перевірити маточинний фланець, як показано на відео.

Порада

Перевірка биття маточини Nissan:

Допустиме відхилення стрілки від нульового значення не має перевищувати 0,038 мм. Якщо відхилення більше – можливо, що проблема в ступиці.

Перевірка і регулювання моменту затягування

У керівництві по експлуатації автомобілів дана періодичність пробігу, після якого потрібна перевірка осьового люфту маточини за допомогою моменту затягування контргайки.

  1. Встановлюємо автомобіль на підйомник або користуємося домкратом.
  2. Перевіряємо люфт в двох площинах.
  3. Расшплінтовиваем центральну гайку.
  4. З рем комплекту беремо нову гайку.
  5. Закручуємо від руки без зусиль.
  6. Затягуємо гайку із зусиллям рекомендованим виробником за допомогою динамометричного ключа.
  1. Обертаємо колесо вліво, вправо, кілька разів, можна навіть постукувати кулаком по покришці.
  2. Відкручуємо гайку на підлогу обороту, обертаємо колесо і знову затягуємо.
  3. Перевіряємо люфт, шплінтуем гайку.

Відео «Регулювання динамометричним ключем»

Не плутайте несправність підшипника з іншими поломками

  1. Обслуговуються підшипники можуть не видавати гулу, при наявності мастила, а ось порушення регулювання може позначитися на керованості автомобіля.
  2. Найчастіше підозри на нерівномірність накачування шин, системи рульового управління, несправність ШРУСа, регулювання розвалу сходження коліс.
  3. Євростандарт шуму, видаваного новими шинами, знаходиться в межах 80 дБ. Понад цього порога гул від шин чути в салоні. Часто вібрація педалі гальма асоціюється з биттям гальмівного диска, але не завжди це пов’язано саме з неправильною установкою диска або його дефекту.
  4. Іноді биття маточини в перевищених межах провокує биття гальмівного диска.

Корисні відео

Як гуде гуде пoдшіпніk:

Діагностика cтупічнoгo пoдшіпніka:

Як перевірити маточинний шарикоподшипник:

Перевірка і ознаки несправності:

висновок

Діагностику маточинних вузлів потрібно проводити регулярно, не менше 1 разу на місяць. Зробити перевірку можна самостійно, процес не складний, коли під рукою є покрокова інструкція та відео.

На нашому сайті зібрані матеріали, що дозволяють розібратися в тонкощах діагностування, ремонту та перевірки підшипника. Перш ніж намагатися зробити самостійний ремонт, ознайомтеся з інструкціями, які супроводжуються фотографіями і відеоматеріалами. У коментарях завжди можна задати будь-яке питання.

На нашому сайті є багато корисної інформації по даній темі:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…