Гідрокомпенсатори, або, як їх ще називають, гидроштовхачі, служать для автоматичного усунення зазорів між кулачками розподільного вала і стрижнями клапанів. Винахід цих нескладних пристроїв дозволило позбутися від необхідності періодичного регулювання газорозподільного механізму вручну.

Маючи просту конструкцію, гидрокомпенсатори володіють високою надійністю і значним ресурсом. І тим не менше в процесі експлуатації виникають ситуації, пов’язані з неправильною роботою або поломкою окремих пристроїв для автоматичного регулювання зазору.

Зверніть увагу

Як це не банально звучить, але частіше причиною несправного гидрокомпенсатора є не знос, а забруднення складових частин гидротолкателя внаслідок використання неякісного масла і палива.

Про виниклу проблему свідчить характерний металевий стукіт, частота якого змінюється синхронно з підвищенням або пониженням оборотів двигуна.

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Інструкція з відновлення працездатності гідроштовхачу

Для доступу до гідрокомпенсатора потрібно провести часткове розбирання газорозподільного механізму. Найпростіша перевірка полягає в тому, що на пристрій натискають пальцем – воно повинно залишатися максимально жорстким. Якщо тиск призводить до «провалювання» штовхача, то вузол витягають і промивають. Для цього пропонуємо скористатися рекомендаціями:

  1. Склавши в кілька разів чисту, м’яку ганчірку, оберніть нею гідрокомпенсатор. Затисніть деталь в руці таким чином, щоб штовхач виявився знизу.Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях
  2. Різкими, сильними ударами пристрою на дерев’яну поверхню вибийте плунжер з гнізда. Про те, що розбирання гидрокомпенсатора пройшло успішно, зрозумієте по характерному металевому стуку поршня про корпус, який проявить себе при черговому струшуванні виробу під час удару.Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях
  3. Відклавши на час стакан гідроштовхача, розберіть плунжерну пару. Зробити це просто – потягніть за сам плунжер, витягуючи його з втулки. Оскільки при виготовленні цих деталей використовуються мінімальні допуски, то при розбиранні потрібно невелике зусилля. Будьте уважні: всередині робочої пари знаходиться пружина.Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях
  4. Далі розбираємо плунжер. Для цього невеликою викруткою підковернуть і зніміть захисний металевий ковпачок. Під ним ви знайдете деталі, які забезпечують герметичність клапана – сталева кулька і мініатюрна пружину. Відзначимо, що під час роботи від вас буде потрібно увага і акуратність. Врахуйте, що при втраті будь-якої деталі, нехай навіть це буде копійчана пружинка клапана, доведеться купувати новий гідрокомпенсатор – повноцінну заміну підібрати не вдасться. Ми рекомендуємо виконувати розбирання плунжера тільки в тому випадку, якщо після чистки гідроштовхача і заміни масла в двигуні чути стукіт механізму газорозподілу.Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях
  5. Перед тим як приступити до миття деталей, злийте масло з корпусу гидрокомпенсатора. Оскільки він виконаний у формі склянки-непроливайки зі стінками зі зворотним конусносом, зробити це можна тільки одним способом – через канал, по якому в вузол нагнітається масло. Для цього деталь повертають таким чином, щоб отвір масляного каналу виявився внизу. Щоб прискорити процес, масло можна трохи розбавити бензином. При цьому воно стане менш в’язким і буде набагато охочіше витікати з внутрішньої порожнини стакана.Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях
  6. Для мийки деталей використовують відповідну ємність і пензлик, який зможе легко увійти у втулку плунжера. Зіскрібати наліт з внутрішньої поверхні деталей краще вузької пластикової лопаткою (наприклад, з комплекту пістолета для монтажної піни). Металеві інструменти використовувати не рекомендується, оскільки вони залишають після себе подряпини.
  7.  Швидко і ефективно видалити смоляні відкладення з поверхні деталей гидротолкателям можна за допомогою рідини для миття двигунів. Помістивши комплектуючі в ємність з миючим засобом, залиште їх там на 20-25 хвилин. Цього часу достатньо, щоб розм’якшилися стійкі лакоподобного нашарування.Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях
  8. Промийте деталі до чистого стану. Якщо з першого разу отримати металевий блиск на зовнішніх і внутрішніх поверхнях не вдалося, не впадайте у відчай. Буде потрібно повторне замочування.Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях
  9. Перед складанням перевірте працездатність кулькового клапана. Для цього продувають плунжер з одного боку і створюють вакуум з іншого. Щоб не конструювати додаткових пристосувань, зробіть це ротом, попередньо протерши поверхню деталі чистою ганчіркою. Щільно приклавши виріб до пальця, з боку захисного ковпачка відсмоктують повітря – плунжер повинен утримуватися виключно за рахунок сил розрідження.Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях
  10. Крім перевірки клапана продміть всі деталі стисненим повітрям і просушіть – це дозволить видалити залишки промивної рідини. У літню спеку деталі залишаєте на деякий час на сонці, а при прохолодній погоді в цих цілях використовуйте будівельний фен.Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях
  11. Збірку гідроштовхача починають із заповнення деталей робочої пари моторним маслом. Змазуючу рідину наливають в підходящу ємність і кидають в неї втулку і плунжер – масло покриває їх з запасом. Деталі укладають таким чином, щоб вони заповнилися речовиною. Приділіть увагу захисному ковпачку, оскільки під його пелюстками нерідко залишаються повітряні бульбашки – щоб їх звідти вигнати, деталь кілька разів повертають в шарі рідини.
  12. Щоб не допустити потрапляння повітря всередину робочої пари, плунжер поєднують з втулкою безпосередньо в шарі моторного масла. Відповідним по товщині предметом (він не повинен бути гострим) натискаємо на кульку – поршенек увійде в циліндрик тільки після того, як з останнього видавити частину мастильної рідини. 
  13. Не виймаючи деталі на поверхню, плунжер витягують з втулки на максимальну відстань. Після цього вузол можна витягти і «продавити», зі значним зусиллям стискаючи пальцями. Якщо поршень не зрушив всередину ні на міліметр, плунжерні пара забезпечує необхідну жорсткість і герметичність. М’якість і податливість однієї деталі щодо іншої свідчать про те, що всередині залишлось повітря (негерметичність клапана виключаємо через раніше проведене випробування).
  14. Помістивши плунжерні пару назад в масло, натискають на кульку клапана і вдавлюють поршень під втулку – тепер внутрішня частина гідроштовхача готова до збірки.
  15. З відповідною герметичної ємності відрізка прозорого шланга і шприца на 150 мл споруджуємо найпростіше пристосування для видалення повітря.
  16. Помістивши корпус гидрокомпенсатора в ємність, доверху заповнюють її маслом. Зібравши пристрій, за допомогою шприца з конструкції відкачують повітря. Щоб бульбашки скупчувалися ближче до отвору масляного каналу, пристосування нахиліть в потрібну сторону. Про те, що розповітрювання пройшло успішно, побічно свідчить рівень масла в ємності – він обов’язково знизиться.
  17. Заповнений мастильної рідиною циліндр дістають з пристосування і поміщають в використовувану раніше посудину з моторним маслом. Після цього повертають на місце плунжерну пару і вдавлюють її в гніздо пальцем.
  18. Остаточну зборку виконують за допомогою дерев’яного вибивання. Спираючи її на верхню площину штовхальника, легкими ударами молотка плунжерні пару вганяють всередину корпусу.
  19. Після цього гідрокомпенсатор перевертаємо і зливаємо надлишки масла. Далі встановлюємо деталь на місце.

Для чищення і перевірки гидрокомпенсаторов не потрібно ніяких спеціальних навичок і дорогого інструменту. Всі роботи виконуватися у власному гаражі, використовуючи те, що знаходиться під рукою. Головне – бути уважним, дотримувати акуратність і чистоту. А нагородою за старання вам послужить тихе, м’яке бурчання працюючого двигуна.

Несправності гидрокомпенсаторов і їх заміна

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях Гідрокомпенсатор є деталь, яка розташовується в головці блоку циліндрів і виконує функцію автоматичного регулювання зазору клапанів. Залежно від марки і моделі авто, а також типу двигуна їх кількість може бути різним. Гідрокомпенсатори виключають необхідність ручного регулювання клапанів . Але, як і у будь-яких деталей, у них можуть виникати несправності. Зазвичай їх симптомом є гучний стукіт. Якщо автовласник почув його, то необхідно вчасно вжити заходів, щоб уникнути більш серйозних наслідків. Варто розібратися, чому стукають гидрокомпенсатори, і як це виправити.

Причини стуку гідрокомпенсаторів

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

пристрій гидрокомпенсатора

Гідрокомпенсатори стукають через неправильне функціонування, коли в них не створюється потрібний тиск масла. Це може відбуватися з різних причин:

Гідрокомпенсатори стукають через неправильне функціонування, коли в них не створюється потрібний тиск масла.

  • знос плунжерній пари;
  • заклинювання гидрокомпенсатора в стислому стані через нагоревшего масла;
  • забруднення окалиною, накипом, пластівцями згорілого масла, іншими сторонніми предметами масляного каналу, як в самому гідрокомпенсатор, так і перед ним;
  • потрапляння стороннього тіла під кульковий клапан.

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

діагностика гидрокомпенсатора

Іноді виникає ситуація, коли гидрокомпенсатори стукають на холодну. Причини такої проблеми можуть полягати в наступному:

Невідповідність марки масла рекомендованої, часто буває причиною стуку гідрокомпенсаторів на холодну.

  • невідповідність в’язкості масла рекомендованої ;
  • несправність редукційного клапана;
  • зносився, або несправний гідрокомпенсатор;
  • НЕ замінений вчасно або засмітився масляний фільтр;
  • низький рівень масла в двигуні;
  • потрапляння іншої рідини в масло;
  • несвоєчасна заміна масла.

Також досить поширена проблема, якщо гидрокомпенсатори стукають на гарячу. Це відбувається через наступних факторів:

  • невідповідність типу масла поточного сезону, так як в літній час зимове масло стає більш рідким;
  • несправність гидрокомпенсатора, його пошкодження, знос;
  • відсутність потрібного тиску в масляній системі через забитого фільтра, масляного насоса або несправного редукційного клапана.

Що робити, якщо стукають гидрокомпенсатори

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Перевірка рівня масла

Низький рівень масла є досить поширеною причиною стуку гідрокомпенсаторів.

Якщо під капотом виник характерний стукіт, то необхідно для початку розібратися з причинами, щоб усунути проблему. В першу чергу потрібно перевірити рівень масла в двигуні, при цьому заглушивши його не менше ніж на 2-3 хвилини.

Низький рівень масла може сильно впливати на роботу гидрокомпенсаторов, і це є досить поширеною причиною стуку. Якщо буде виявлено дана проблема, то необхідно долити масло в двигун до потрібного рівня.
При нормальному рівні масла необхідно згадати, як давно воно змінювалося.

Якщо після заміни масла пройшло занадто багато часу, то це може також впливати на гидрокомпенсатори. В такому випадку необхідно замінити масло з промиванням двигуна.

Якщо ж проблеми з маслом виключені, то проблема може полягати в стані самих гидрокомпенсаторов.

Як перевірити гидрокомпенсатори на працездатність, відремонтувати їх або замінити

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Перевірка працездатності гидрокомпенсаторов

Для перевірки гидрокомпенсаторов необхідно зняти клапанну кришку і руками перевірити пружність гидрокомпенсатора.

Перевірка гидрокомпенсаторов проводиться шляхом проникнення під кришку клапанів і прокручування клонували за центральну гайку. За рахунок приводу газорозподільного механізму распредвал починає обертатися.

У ті моменти, коли кулачки штовхачів спрямовані в протилежну сторону від гидрокомпенсатора, починається почергова перевірка на пружність, на наявність вільного ходу. Зробити це можна як руками, так і спеціальним інструментом.

Якщо гідрокомпенсатор м’який або бовтається, то необхідно приступити до його ремонту.

Особливості ремонту гидрокомпенсаторов

Після зняття гидрокомпенсатора необхідно його промити в чистому бензині, солярці або гасі або в спеціальній промивної рідини, що розщеплює нагар і жири. Необхідно опустити туди деталь, промити і протерти.

Потрібно знайти отвір і відповідним за його діаметру металевим предметом натиснути на нього, щоб відкрити. Під час цього слід опускати гідрокомпенсатор в рідину, щоб вона проникла всередину.

Необхідно повторити ці дії кілька разів.
Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Розбирання та чистка гидрокомпенсаторов

Після очищення гидрокомпенсаторов, перед установкою їх обов’язково потрібно змастити маслом.

Через цей же отвір потрібно позбутися від промивної рідини і від надлишків повітря, одночасно затискаючи сам гідрокомпенсатор. Після цього він повинен вільно знаходитесь у скрутному становищі.

Після проведеної промивання гидрокомпенсатора можна ставити його на місце, якщо відсутні видимі дефекти. Перед установкою його необхідно злегка змастити маслом. Далі установка деталі проводиться в порядку, зворотному зняттю.

Після цього необхідно завести автомобіль і оцінити ситуацію. Якщо стукіт триває, то ремонт гидрокомпенсаторов вже не допоможе, потрібно робити заміну.

Також якщо після зняття гидрокомпенсатора виявилося, що на ньому присутні пошкодження, то деталь також необхідно замінити на нову. Для заміни гидрокомпенсаторов слід придбати відповідну деталь в магазині і встановити її на місце старої.

Звичайно, багатьох автолюбителів цікавить питання, скільки коштує заміна гидрокомпенсаторов. Однозначно відповісти на це питання не можна. Остаточна сума залежить від кількості нормочасов, що витрачаються на дану процедуру. Також не варто забувати і про те, що вартість деталей для різних автомобілів варіюється.

Як прокачати гидрокомпенсатори і для чого це потрібно

 

Після установки гидрокомпенсатори необхідно «прокачати» на працюючому двигуні, щоб видалити потрапив всередину повітря.

Після того, як були встановлені нові гидрокомпенсатори, може лунати стук. Це не говорить про те, що деталі несправні. Необхідно просто зробити «прокачування», щоб видалити потрапив всередину повітря. Для цього необхідно завести автомобіль.

Двигун повинен працювати на 2500 оборотах приблизно три хвилини. Можна підвищувати кількість оборотів до 3000. На холостих обертах потрібно дати мотору попрацювати 30-40 секунд. Після цього двигун глушиться на хвилину.

Далі він знову заводиться, і якщо стукіт знову чується, то цикл дій потрібно повторити.

Чи можна їздити, якщо стукають гидрокомпенсатори

Продовжувати експлуатацію автомобіля при стукають гідрокомпенсатор не рекомендується. Це може привести до набагато більш серйозних проблем.

Несправності гидрокомпенсаторов можуть спричинити за собою втрату потужності двигуна, збільшення витрати палива, прогорание клапанів, швидкий знос деталей і навіть заклинювання агрегату.

Тому необхідно вчасно перевірити ситуацію, щоб провести чистку гидрокомпенсаторов або їх заміну.

Присадка Ликви Моли для гидрокомпенсаторов: чи варто користуватися

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Присадка в масло Стоп шум гидрокомпенсаторов Ликви Моли

Якщо після заміни масла гидрокомпенсатори застукали, то можна використовувати присадку Стоп-шум Liqui Moly.

Сучасний виробник Liqui Moly випускає спеціальну присадку для моторного масла, яка дозволяє позбутися від шуму гидрокомпенсаторов, який відбувається через недостатню мастила.

Речовини, що містяться в присадці стоп-шум гидрокомпенсаторов Liqui Moly, дозволяють очищати масляні канали навіть в важкодоступних місцях. Змащувальні властивості моторного масла поліпшуються, збільшується його в’язкість, що допомагає позбутися від шуму.

Таку присадку цілком можна використовувати, якщо після заміни масла застукали гидрокомпенсатори.

Таким чином, гідрокомпенсатор – це важлива деталь в автомобілі, яка забезпечує правильну роботу двигуна. Автовласник повинен розуміти, що при виникає стукіт необхідно відразу починати шукати його причини.

важливо

Якщо самостійно не виходить дізнатися, як визначити стукали гідрокомпенсатор, то слід звернутися в автосервіс. Там фахівці швидко визначать причини і усунуть проблему.

Іноді усунення стуку гідрокомпенсаторів можливо без розбору, але в ряді випадків потрібно їх заміна або ремонт.

Як позбутися від стуку гідрокомпенсаторів своїми руками

Підвищена гучність двигуна може свідчити про наявність серйозних несправностей, які можуть привести до повної непрацездатності агрегату.

Стук гідрокомпенсаторів на холодну, не відноситься до такої категорії, але якщо ця деталь не відрегульована, то двигун буде споживати більшу кількість палива, розвивати меншу потужність і комфортність управління машиною різко знизиться. Також збільшиться знос поршневої групи через неправильно обрані зазорів в системі газорозподільного механізму.

У цій статті буде докладно розказано про те, як прибрати стук гідрокомпенсаторів, а також як зробити цю роботу якісно і з мінімальними тимчасовими і фінансовими витратами.

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Стук гидрокомпенсаторов: причини

Щоб зрозуміти, як позбутися від стуку гідрокомпенсаторів, необхідно добре уявляти принцип роботи цих деталей. Теплове розширення металу в результаті нагрівання стало причиною винаходу цього виду механізму.

В автомобілях старого зразка замість гидрокомпенсаторов встановлювалися регулювальні болти, за допомогою яких здійснювалася ручна настройка теплового зазору.

Такий метод усунення підвищених зазорів в системі газорозподільного механізму вимагав від власника машини значних витрат часу і грошей, адже необхідність в ручному регулюванні виникала кожен раз, коли авто проходило 10 – 15 тис. Км.

У сучасних автомобілях ця функція повністю автоматизована за допомогою невеликих вставок між коромислами і штоком клапана. Принцип роботи цієї деталі досить простий:

  1. Масло із системи змащення надходить всередину циліндричного конуса компенсатора під тиском, коли кулачок распредвала не чинить тиску. Усередині деталі є плунжерні пара, за допомогою якої регулюється наповнення внутрішньої порожнини маслом до моменту, коли нажимная частина механізму висунеться на відстань, яке повністю компенсує наявний зазор між деталлю і штоком клапана.
  2. У момент, коли распредвал провертається на необхідний для початку тиску на клапан кут, подача масла перекривається і з огляду на той факт, що масло є практично нестисливої ​​рідиною, компенсатор зберігає необхідну довжину і передає без затримки зусилля від розподільного на шток клапана.
  3. Після того, як клапан повернеться в закрите положення весь цикл роботи гидрокомпенсатора повторюється знову.

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Клікніть по картинці для збільшення

З огляду на той факт, що внутрішній об’єм заповнений маслом може змінюватися в залежності від величини зазору, вдається повністю уникнути затримки відкриття клапана і як результат підвищеного шуму газорозподільного механізму.

На жаль, гидрокомпенсатори, як і будь-яка деталь автомобіля, може вийти з ладу. Несправність цієї деталі неминуче призведе до утворення характерного стуку під час роботи двигуна. Найбільш часто шум гидрокомпенсаторов викликається наступними причинами:

  • Знос.
  • Заводський брак.
  • Заклинювання внутрішнього клапана.
  • Повітря у внутрішній порожнині деталі.
  • Засмічення клапанного механізму.

Зносу піддаються всі деталі автомобіля, в тому числі і гидрокомпенсатори. Тому, якщо машині вже багато років, можливо, буде потрібно повна заміна всіх елементів.

Заводський брак зустрічається не часто, але виникає така несправність в перші місяці експлуатації авто. У разі виявлення цієї причини непрацездатності гидрокомпенсаторов ремонт, як правило, здійснюється за рахунок виробника.

Заклинювання внутрішнього клапана може статися, якщо застосовуються неякісне масло або була проведена установка несертифікованих деталей. Усунути таку несправність можна заміною деталей або їх прочищенням.

Порада

Повітря у внутрішню порожнину гидрокомпенсатора може потрапити, якщо масло в картері двигуна знаходиться на дуже низькому рівні. Також така неприємність може очікувати водія, якщо масляна магістраль, по якій здійснюється подача масла, забита різними відкладеннями.

Якщо гидрики стукають, то для усунення несправності не обов’язково звертатися в спеціалізовані майстерні. Повністю позбавитися від шуму гидрокомпенсаторов можна самостійно, при наявності мінімальних знань і навичок ремонту та обслуговування двигунів внутрішнього згоряння.

  • Відео:
  • Після того як причини і наслідки виникнення шуму зрозумілі можна приступати до вирішення проблеми.

Методи усунення підвищеного шуму гидрокомпенсаторов

Існує кілька ефективних способів, за допомогою яких можна усунути стук гідрокомпенсаторів. Одним з найбільш бюджетних варіантів є прочищення цих деталей.

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Для виконання цієї операції необхідно:

  1. Зняти клапанну кришку двигуна.
  2. Видалити осі коромисел.
  3. Витягти гидрокомпенсатори.
  4. Почистити деталі зовні щіткою з неприродною щетини.
  5. Помістити по черзі кожну деталь в ємність з гасом і кілька разів дротом натиснути на кульковий клапан і плунжер.
  6. На наступному етапі гидрокомпенсатори поміщають в другу ємність з чистим гасом, попередньо повністю видаливши рідина, що залишилася від попередньої промивки.
  7. На третьому етапі необхідно перевірити працездатність гидрокомпенсаторов шляхом набору в них промивальної рідини. Після чого деталь тримають у вертикальному положенні, при цьому плунжер повинен дивитися вгору. Якщо натиснути на плунжер пальцем, то він не повинен переміщатися, а з внутрішньої порожнини гидрокомпенсатора не повинна виділятися промивна рідина.
  1. Після перевірки працездатності деталі встановлюються назад, і після установки коромисел і клапанної кришки проводиться тестовий запуск двигуна.
  2. Незважаючи на гадану простоту відновлення працездатності гидрокомпенсаторов таким чином, тимчасові витрати на виконання такої операції будуть дуже значними.
  3. Відео:
  4. У деяких випадках можливе усунення без розбору підвищеного шуму роботи гидрокомпенсаторов.
  5. Для того, щоб виконати очистку деталей без зняття їх з двигуна необхідно:
  • Зняти впускний колектор і залити в кожен циліндр рідина для раскоксовкі.
  • Прокрутити двигун стартером.
  • Зняти клапанну кришку і облити гидрокомпенсатори рідиною для очищення карбюратора.
  • Залишити автомобіль на 2 години.
  • Встановити впускний колектор і клапанну кришку.
  • Запустити двигун.

Протягом декількох хвилин необхідно протримати обертів двигуна на високому рівні, поки з труби валить дим темного кольору. Якщо стук гідрокомпенсаторів на гарячу не проявляється, то автомобіль можна експлуатувати в звичайному режимі.

Цей спосіб усунення несправності є найпростішим, але відновити працездатність гидрокомпенсаторов дозволяє тільки при слабкому забрудненні деталей. Якщо в двигуні не була проведена вчасно заміна масла, то прочистити гидрокомпенсатори можна тільки першим способом з використанням спеціальних рідин.

Присадки і рідини для промивання гидрокомпенсаторов

Заміна гидрокомпенсаторов в автомайстерні обходиться занадто дорого, тому багато автомобілістів, намагаючись запобігти утворенню небезпечних відкладень в масляній магістралі двигуна, застосовують спеціальні присадки.

Найбільш популярні і недорогі засоби, що застосовуються з цією метою:

1. LIQUI MOLY

Стоп стукіт гидрокомпенсаторов Ликви Моли, відгуки про який розміщують навіть авторитетні автомобільні видання.

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

  • Являє собою висотехнологічних добавку в масло, яка значно покращує його здатність, що змазує, очищає дрібні канали гидрокомпенсаторов, усуває масляні відкладення на стінках магістралі.
  • Присадку можна використовувати як для бензинових двигунів, так і для дизельних агрегатів з турбонаддувом або без нього.
  • Відео:

2. Хадо

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Реставраційні присадки від відомого українського виробника автомобільних масел. Засоби по своїй ефективності не поступаються присадці Ликви Моли.

3. Wagner Windigo

Німецька присадка для гидрокомпенсаторов.

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

  1. Засіб відмінно справляється зі своєю функцією при використанні в двигунах, в яких вже є проблеми в роботі цих деталей, а також служить гарним профілактичним засобом.
  2. Відео:

Будь-яка з перерахованих добавок дозволяє обійтися без складної і тривалої очищення способом промивання деталей, звичайно за умови, що гидрокомпенсатори придатні для подальшого використання. Якщо несправність викликана надмірним зносом деталей, то необхідно придбати і встановити нові вироби.

Як перевірити гидрокомпенсатори на ВАЗ-2112 16 клапанів: фото

У тому випадку, коли при запуску двигуна стане чути характерний звук, це з великою ймовірністю можна вважати ознакою того, що в моторі стукають гидрокомпенсатори. Призначені вони для регулювання в автоматичному режимі зазорів, які з’являються у клапанів при нагріванні і охолодженні двигуна.

На відео показані поблизу гидрокомпенсатори, можна побачити особливості їх конструкції:

Гідрокомпенсатори і їх робота

Щоб гидрокомпенсатори працювали стабільно, їм буде потрібно постійна подача масла. Для цього в голівці блоку є канал з кулькою (клапаном), який не дає маслу зливатися після того, як мотор буде зупинений. Аналогічний клапан є і в нижній частині підшипника, за якими і підводиться масло до шийки клапанів для змащення.

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Рекомендоване масло для двигуна автомобіля ВАЗ 2112

Відразу слід зазначити, що ці деталі чутливі до якості масла. Якщо в ньому будуть якісь домішки, то з ладу протягом короткого часу вийде плунжерні пара гидрокомпенсатора.

Це відіб’ється на роботі мотора. З’явиться шум і інтенсивно будуть зношуватися кулачки распредвала. Якщо гідроконденсатор вийшов з ладу, то його ремонтувати не можна. Він тільки змінюється на новий.

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Гідрокомпенсатори в голівці блоку циліндрів

Коли стукіт в моторі буде чути постійно, то слід виявити причину його появи. Для цього треба дотримуватися правил, наведених нижче.

Гідрокомпенсатори завжди перевіряють при заміні клапанів!

Який гідрокомпенсатор стукає: визначення

Щоб визначити, який з гидрокомпенсаторов стукає, треба на нього натиснути викруткою. Якщо стан штовхача нормальне, то він повинен притискатися із зусиллям. Коли додається зусилля буде невелика, то таку деталь слід замінити. Детальніше про заміну гидрокомпенсаторов ми вже писали в матеріалі: заміна гідрокомперсаторов на 16-ти клапанної ВАЗ-2112 своїми руками.

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Блок головки циліндрів. Визначення, який з гидрокомпенсаторов вийшов з ладу

Усунути шум можна також при незначному повороті клапана або притискної пружини навколо осі.

Для цього слід заглушити мотор і зробити такі дії:

  1. Повернути колінвал так, щоб клапан, який стукає, почав трохи відкриватися.
  2. Повернути трохи пружину (клапан при цьому теж провернеться).
  3. Запустити двигун.

Якщо стукіт не припиниться, то слід процедуру повторити. Коли і це не допоможе, треба перевірити зазор між втулками і стрижнями клапанів. Також слід перевірити і стан самої пружини.

Пристосування

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Фонендоскоп за допомогою якого можна виявити несправний гідрокомпенсатор

Також визначити, який з гидрокомпенсаторов стукає, можна за допомогою фонендоскопа. Його слід докласти до голівки блоку циліндрів в місці розташування кожного з компенсаторів. У тому місці, де деталь вийшла з ладу, буде чути звук, що нагадує клапанний стукіт.

Висновок

Найбільш часто гідрокомпенсатор можливий так званий стукіт з таких причин:

  • Забруднена олія.
  • Низький рівень масла в моторі.

Якщо деталь застукала, то не варто поспішати розбирати сам мотор. Слід спочатку спробувати замінити масло.

Як перевірити гидрокомпенсатори на працездатність

Удосконалення автомобільних двигунів не обійшло стороною такий важливий вузол, як система газорозподілу.

Від того, наскільки ідеально підігнані зазори між клапанами і распредвалом, залежить потужність двигуна, прийомистість і витрата палива. За цю величину відповідає гідрокомпенсатор, в просторіччі – гідрік.

Початківцям і досвідченим водіям буде корисно ознайомитися з принципом роботи і способами продовження терміну служби цих важливих деталей автомобільного двигуна.

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Гідрокомпенсатор що це таке

Гідрокомпенсатор – пристрій, призначений для автоматичного регулювання теплових зазорів клапанів двигуна. Зазори між кулачками распредвала, коромислами, опорами і клапанами газорозподільного механізму змінюються в процесі експлуатації двигуна. Це пов’язано з двома факторами:

  • нерівномірне розширення частин ГРМ при нагріванні;
  • зміна розмірів в результаті зносу.

Занадто малий зазор приводить до того, що клапан не до кінця закривається і прогорає.

Велика відстань між кулачком і штовхачем змінює фазу газорозподілу і не дозволяє паливу (продуктам горіння) вчасно заповнити (покинути) камеру циліндра.

Тому в системі ГРМ використовується механічне регулювання зазорів або гідравлічні елементи, автоматично змінюють відстань між рухомими частинами ГРМ.

Види гидрокомпенсаторов

У двигунах внутрішнього згоряння сучасних автомобілів використовується два типи «гідровиків»:

  • Гідроопори – деталь із змінним розміром, призначена для установки в коромислах, важелі або безпосередньо на голівці блоку циліндрів (ГБЦ).
  • Гидротолкатель. Гідравлічний елемент, що монтується між клапанами і кулачками вала газорозподільного механізму.

Гідроопори застосовувалися в перших варіантах двигунів з автоматичною компенсацією зазору. У моторах сучасних авто встановлюються переважно штовхачі.

Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Принцип роботи гидрокомпенсатора

Деталь служить проміжною ланкою між кулачком ГРМ і клапаном. Конструкція виробів може відрізнятися в залежності від моделі та типу двигуна. Класичний гидроштовхачі включає в себе такі обов’язкові елементи:

  • плунжер з втулкою;
  • клапан (підпружинений кулька);
  • поршень;
  • корпус.

Пристрій працює за рахунок тиску моторного масла, що надходить через у плунжер. Після запуску двигуна воно заповнює порожнину компенсатора через клапан.

В результаті корпус деталі впирається в розподільний вал, забезпечуючи мінімальний зазор сполучених деталей.

Завдяки Підпружинені кульці масло не випливає з корпусу під тиском кулачка і гідрокомпенсатор працює як тверде тіло, передає зусилля на клапан.

При зменшенні зазору в результаті теплового розширення тиск всередині пристрою зростає і частина масла випливає в систему. При збільшенні відстані відбувається зворотний процес. Це забезпечує оптимальний зазор незалежно від ступеня зносу і температури деталей.

Однак іноді можна почути як «гидрокомпенсатори стукають на холодну». Якщо стук проходить майже відразу після запуску двигуна, на проблему можна не звертати уваги.

Інакше необхідно з’ясувати причину стуку і усунути її, кулачки і корпусу гідровиків не розбилися під впливом ударного навантаження.

Причини несправності

Стук гидрокомпенсаторов може бути викликаний двома факторами:

  • Проблеми в системі змащення двигуна.
  • Поломка самих гідровиків.

Почати потрібно з контролю тиску масла в двигуні. Якщо воно нижче номінального, рідина не зможе пройти крізь клапан щоб заповнити плунжерні пару і притиснути корпус гидрокомпенсатора до распредвали.

Іноді таке трапляється в результаті засмічення масляних каналів мотора. Забитися вони можуть внаслідок несвоєчасної заміни фільтра і масла або через прорив продуктів згоряння в картер двигуна. Аналогічна ситуація спостерігається при витоку мастила з мотора. В цьому випадку кількості масла, що надходить до плунжера гидрокомпенсаторов, буде недостатньо для їх нормальної роботи.

Антигравій в балончиках який краще вибрати

Однак частіше відповідь на питання чому стукають гидрокомпенсатори криється в самому «гідріка»:

  • Перекіс і заклинювання плунжерній пари.
  • Поломка кулькового клапана.
  • Ослаблення пружини.
  • Поява нагару на стінках деталей або в каналах підведення мастила.Як перевірити і промити гидрокомпенсатори? Розписуємо покроково в деталях

Не можна ігнорувати шум при роботі двигуна. Коли стукають гидрокомпенсатори, йде зсув фази газорозподілу. Клапана пізніше відкриваються і раніше закриваються, що призводить до падіння потужності, збільшення витрати палива і прискоренню зносу поршневої системи.

Перед темкак перевірити гидрокомпенсатори на работоспособностьнужно запастися фонендоскопом або зібрати його найпростіший аналог з металевого прута з резонатором. За допомогою такого пристрою вдасться на слух визначити місце установки дефектного гідріка.

Після знаходження «винуватця шуму» його необхідно демонтувати, розібрати, промити і оцінити стан каналів і плунжерній пари. Єдиний спосіб вирішення проблеми з нерозбірними деталями – заміна гидрокомпенсаторов.

Якщо ви не впевнені в своїх здібностях автослюсаря або не маєте спеціального інструменту, при появі стукотів буде простіше і дешевше звернутися до фахівців СТО.

Як продовжити термін служби

Деталі гидрокомпенсатора постійно працюють в масляному середовищі, тому їх знос в нормальних умовах мінімальний. Проблеми виникають лише з двох причин:

  • Використання неякісних мастильних матеріалів.
  • Недостатній рівень масла.

З урахуванням того, що сучасні автомобілі оснащені датчиками контролю тиску і кількості мастила в системі, друга причина актуальна лише для неуважних водіїв і власників старих авто з несправними датчиками.

Найчастіше гидрики виходять з ладу в результаті заростання масляних каналів. Це трапляється через несвоєчасної заміни мастила або використання неякісних продуктів.

Продовжити життя мотора і гидрокомпенсаторов можна єдиним способом – використовувати перевірені мастильні матеріали і присадки, не забуваючи вчасно міняти їх.

Присадки для гидрокомпенсаторов

Перше, що варто робити коли застукали гидрики – спробувати прочистити канали. Видалення засмічень вручну – трудомісткий процес, що вимагає повного розбирання двигуна. Тому для видалення нагару використовується спеціальна присадка для гидрокомпенсаторов, яка ефективно розчиняє нарости в каналах. На ринку представлено багато торгових марок, серед яких варто виділити наступні:

  • Лавр (Lavr) – російська компанія, що випускає присадки для масла і палива з 1997 року.
  • Wagner – німецька фірма, яка також виготовляє мастила під брендом «Windigo».
    Liqui Moly – німецька фірма, що входить в число лідерів виробництва масел і присадок.
  • Hi-Gear – відомий американський концерн, який спеціалізується на автохімії.
  • Mobil (Мобіл) – марка синтетичних масел і присадок від компанії ExxonMobil, штаб-квартира якої знаходиться в США, а виробничі потужності розкидані по всіх континентах.

Існує два види добавок: для постійного використання і для прочищення каналів. Перша перешкоджає появі відкладень і поступово розчиняє наявні.

Друга – ефективно системи мастила і гидрокомпенсатори, відновлюючи їх роботу. Її заливають на короткий час незадовго перед заміною масла.

Максимальний ефект дає комплексний підхід: постійне використання присадок разом з періодичним промиванням каналів мастила.

Як промити гидрокомпенсатори своїми руками

Гідрокомпенсатори виконують роботу по усуненню зазорів, які утворюються в приводі. Коли в них потрапляє повітря, вода або інші види забруднень, виникає стукіт в клапанах під час роботи силового агрегату. Для усунення цього неприємного ефекту необхідно провести його промивання. Як виконати цю процедуру, далі в цій статті ми і розповімо.

Спочатку переконайтеся в тому, що причиною перебоїв і неприємних шумів є саме гидрокомпенсатори. Для цього запустіть двигун і прислухайтеся. Повинен з’явитися шум, який тільки буде посилюватися зі зміною частоти обертання колінчастого вала. Запам’ятайте, що в разі відсутності цих ознак причина стуку полягає вже не в двигуні.

Підготовка до процесу промивання гидрокомпенсаторов

Як же перевірити і промити гидрокомпенсатори, не звертаючись до допомоги кваліфікованих майстрів автомобільного сервісу? Особливо якщо Ваш автомобіль досить немолодий і заводська гарантія вже давно вийшла, в іншому випадку це зважить втручанням в цілісну роботу силового агрегату автомобіля і тоді не вийде ніякої компенсації. Повозитися, звичайно, доведеться. Але якщо дотримуватися покрокові інструкції і слідувати порадам, то це стане цілком здійсненним справою. Тож почнемо?

Цей досить неприємний ефект цілком усувається шляхом промивання гидрокомпенсаторов з дотриманням чіткого порядку дій.

По-перше, Вам необхідно переконатися в тому, що джерелом цих неприємних шумів і частих перебоїв є саме гидрокомпенсатори. Достатньо лише запустити двигун і прислухатися до нього.

Відразу після того, як Ви запустили силовий агрегат, можна почути посилюється шум, який виникає при зміні частоти обертання колінчастого вала.

Якщо зазначені ознаки відсутні, значить причину стуку шукати потрібно не в двигуні. Якщо ж все підтвердилося, тоді відкрийте капот, зафіксуйте його і зробіть від’єднання повітряного фільтра і кришки блоку циліндрів.

Крім усього цього, необхідно зняти також і осі коромисел, на яких і розташовуються гидрокомпенсатори, які вийшли з ладу. Акуратно витягніть їх з гнізд, в яких вони знаходяться.

Перед тим як починати самостійне промивання гидрокомпенсатора, потрібно підготувати три ємності однакового обсягу, приблизно вміщають близько п’яти літрів.

Перед проведением подобных процедур автомобиль следует оставить в гараже хотя бы на сутки, чтобы дать максимально стечь с гидрокомпенсаторов всему маслу. Работы лучше проводить в закрытом помещении без ветра и пыли. И, конечно же, соблюдайте технику безопасности! Откройте капот и зафиксируйте его. Если крепление слабовато, что присуще автомобилям, которые уже давно в употреблении, потребуется дополнительная распорка-фиксатор, чтобы не упала крышка капота в самый неподходящий момент. Обесточьте автомобиль, сняв массу с аккумуляторной батареи. Затем получите свободный доступ непосредственно к самим гидрокомпенсаторам. На различных марках и моделях это достигается, как правило, по-разному, но уж точно разбирать половину автомобиля не придётся.

Головне, зніміть повітряний фільтр і кришку блоку циліндрів. На деяких моделях, наприклад, потрібно буде зняти ремінь генератора і повернути генератор в сторону радіатора для отримання доступу до болта кріплення. Т акже потрібно демонтувати і прибрати в сторону все, що заважає доступу: дроти і підводять шланги.

Перш ніж починати промивання гидрокомпенсаторов, потрібно переконатися в їх працездатності. В іншому випадку доведеться промити функціонуючу запчастина, а після ще й міняти її на нову. Виходить просто зайва подвійна робота.

Зверніть увагу

Перевірка гидрокомпенсаторов здійснюється досить просто, народним методом. На кожен гідрокомпенсатор слід натиснути з певним зусиллям. Якщо він легко топиться всередину з мінімальними зусиллями, тоді він швидше за все зламаний.

Значить промивати його немає ніякої необхідності, а слід просто поміняти на новий. Всі інші можете з чистою совістю промивати.

Процес промивки гидрокомпенсаторов

1) Зніміть осі коромисел.

2) Гідрокомпенсатори з гнізд витягніть максимально акуратно.

3) Підготуйте ємності для занурення компенсаторів. Вони повинні бути досить глибокі, щоб компенсатори повністю занурювалися в наповнювач.

4) А чому ж їх промивати? Багато хто робить це звичайним 92-им бензином, дизельним паливом або гасом. Тут грає важливу роль якість самої промивки. Наповніть підготовлені ємності.

5) Кожен гідрокомпенсатор занурте в першу ємність з бензином і очистіть.

6) Далі занурте в промивну рідину, але не до кінця, підібгайте кульку клапана. Посувайте плунжер, поки його хід не буде досить легкий.

  • 7) Всю цю процедуру повторіть і в ємності номер два, остаточно промивши гідрокомпенсатор в більш прозорої рідини для промивання.
  • 8) В останній ємності промитий гідрокомпенсатор наповніть бензином, або будь-який інший промивної рідиною, утримуючи кулю клапана в натиснутому положенні.
  • 9) Витягніть деталь і перевірте плунжер.

10) Проведіть цю процедуру з усіма гідрокомпенсаторами, ретельно їх промиваючи і перевіряючи, але плунжери повинні залишатися в нерухомому стані. Після зберіть все в зворотній послідовності. Затягніть і підключіть харчування, шланги і дроти.

11) Заведіть двигун і залиште його попрацювати деякий час на холостих обертах.

Інструменти для промивання гидрокомпенсаторов

Для здійснення процесу промивання гидрокомпенсаторов Вам знадобляться: Розсухарювач, пінцет, а також три ємності для промивного палива місткістю приблизно 5 літрів кожна, відрізок загартованої дроту діаметром 0,5 мм і довжиною приблизно 10 см.

На цьому наша стаття про те, як перевірити і промити гидрокомпенсатори своїми руками, може вважатися закінченою.

Що має статися після того, як Ви провели цю процедуру? По-перше, має пройти це неприємне постукування при роботі силового агрегату під час холодного запуску.

По-друге, промиті і справно працюють гидрокомпенсатори, самі клапани і двигун зможуть вдихнути свіжого повітря, а автомобіль запрацює стабільніше і рівномірно.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…