Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Акумулятор виконує важливу роль в автомобілі. При повороті ключа запалювання він посилає струм на стартер. З його допомогою відбувається запуск двигуна. Якщо він розряджений завести машину не вийде.

Тому, щоб не виникли проблеми з запуском, особливо це важливо в зимовий період, необхідно періодично стежити за емокстью акумуляторної батареї. Оскільки

з настанням зими багато автовласників стикаються з цим. Пов’язано це з тим, що негативна температура надає поганий вплив на електроліт.

Про те, як перевірити заряд акумулятора автомобіля в домашніх умовах розглянемо нижче.

Як правильно перевірити акумулятор автомобіля на працездатність

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Як перевірити автомобільний акумулятор?

Напруга повністю зарядженої Батері автомобіля має бути не менше 12,6 вольта. Якщо напруга менше 12 вольт, ступінь її зарядженості впала більше ніж на 50%, то його необхідно терміново зарядити!

Не можна допускати глибоких розрядів АКБ, це веде, повторюся ще раз, до сульфатации пластин. Напруга на акумуляторної батареї величиноюменше 11,6 в означає, що вона розряджена на 100%.

Способи перевірки стану АКБ автомобіля:

Кожен з цих методів має свої тонкощі і нюанси. Тепер докладніше розберемо як перевірити своїми руками акумулятор автомобіля на працездатність.

Глибокі розряди АКБ неприпустимі. Щоб не сумніватися, що батарея вашого автомобіля повністю заряджена і проблем з запуском двигуна не виникне, запишіться на діагностику в техцентр «Анкар»! Наші майстри перевірять ємність і стан акумулятора і в разі необхідності зарядять його.

Як перевірити заряд акумулятора автомобіля по індикатору

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

В даний час багато АКБ оснащені вбудованим індикатором , що позначає його поточний стан. Першими застосовувати у виробництві АКБ стали в Японії.

На кришці акумуляторної батареї є спеціальне віконце. Це і є індикатор заряду акумулятора автомобіля. Його ще називають гидрометром. Зазвичай має зелений колір , говорить про те, що він повністю заражений.

У міру розряду колір змінюється. Якщо ж білий або сірий колір – це сигнал про те, що частина ємності втрачено. Значить необхідно зарядити.

Якщо ж колір чорний – це значить, що він повністю розряджений і потрібна заміна .

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Принцип його дії в наступному :

  • У міру збільшення рівня заряду автомобільної батареї підвищується щільність електроліту. Що в свою чергу призводить до того, що поплавок, у вигляді зеленого кульки, піднімається по трубці, і стає видно в спеціальному віконці. Поплавок спливає коли заряд АКБ становить 66% і вище.
  • Якщо ж поплавець не спливає, значить стан автомобільної батареї нижче норми. Як зазначалося, віконце буде чорного кольору, але в деяких передбачений ще один кулька червоного кольору, який буде спливати при низькому заряді акумулятора.
  • При зниженому рівні електроліту в батареї (часткової втрати ємності) через вічко буде видно сам електроліт. У такій ситуації необхідно долити дистильовану воду і зарядити його.

Як перевірити акумулятор при покупці в магазині або з рук? Визначити справність автомобільної батареї можна і по індикатору – досить простий і легкий спосіб .

Однак, варто пам’ятати, що індикатор дає можливість виконати попередню оцінку ступінь зарядженості, але ніяк не точну. І в повній мірі покладатися на його показання не слід, є більш точні методи. До того ж, така перевірка можлива не з усіма АКБ, деякі даними віконцем не оснащені. Тому важливо бути в курсі і інших методів.

Як перевірити заряд автомобільного акумулятора мультиметром

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Мультиметр – спеціальний прилад, який використовується для вимірювання напруги в мережі. Важливий інструмент, який зобов’язаний бути у будь-якого водія. Ціна приладу не велика. Ми радимо користуватися тими, які оснащені електронним табло.

Як правильно перевірити заряд акумулятора автомобіля за допомогою мультиметра? Для цього виконайте такі дії:

  1. Підключаєте дроти мультиметра.
  2. Виставляється мультиметр в режим виміру напруги і встановлюєте на 20 Вольт.
  3. Металевими щупи проводів прикладаються до клем АКБ. (Червоний щуп до плюсової клеми, чорний до мінусової).
  4. Дивіться свідчення.

Дуже важливо! При перевірці заряду акумулятора тестером запалювання автомобіля має бути виключене!

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

ступінь зарядженості показання мультиметра
АКБ заряджена Більше 12.7 Вольт
Розряджений на половину Від 12.1 до 12.5 Вольт
глибокий розряд Менше 11.7 Вольт

Таким чином, якщо напруга на мультиметри менше 12.7 Вольт , то він не повністю заряджений. При напрузі менше 11.7 Вольт необхідно його терміново зарядити, тому що він не зможе завести двигун машини.

  • На жаль, перевірка заряду автомобільного акумулятора за допомогою мультиметра не дає таких точних значень , як навантажувальна вилка, але трохи все ж зорієнтувати може.
  • Також дивіться відео , як перевірити заряд акумулятора автомобіля мультиметром:

Як перевірити стан акумулятора навантажувальною вилкою

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Дана перевірка струму заряду відноситься до більш професійного методу. Такий спосіб використовують в технічних центрах по ремонту автомобілів. Оскільки він дає досить точний свідчення, і до того ж здатний працювати під навантаженням.

Навантажувальна вилка – це прилад, який дозволяє досить точно перевірити ступінь справності батареї. Складається він з мультиметра і навантажувального опору. Існують і більш складні виконання приладу, в яких є додатково амперметр.

Як перевірити стан АКБ автомобіля вилкою навантаження? Принцип перевірки полягає в наступному:

  • Навантажувальну вилку підключають до клем АКБ, яке дає струм короткого замикання. Таким чином, імітується робота стартера.
  • Зчитуються показання на приладі, які показують, на скільки знизився заряд батареї, коли Ви заведете машину.

Варто пам’ятати,  що перевірку напруги батареї необхідно проводити, коли температура її буде в діапазоні від 20 до 25 градусів. Холодну не варто перевіряти, так Ви її можете сильно розрядити, втративши значну частину ємності.

Показання, В Ступінь зарядки,%
більше 10,2 100
9,6 75
9 50
8,4 25
менше 7,8

Скільки повинен показувати акумулятор під вилкою навантаження? Контроль заряду вилкою навантаження – найточніший спосіб на даний момент. Оскільки він імітує роботу стартера авто. Якщо в результаті перевірки прилад покаже просідання напруги АКБ до 9 Вольт – значить слабкий, і необхідно його зарядити. Нормальним вважається, коли не менш 10 Вольт.

Пам’ятайте! Він швидко розрядиться взимку, якщо напруга буде менше 9 Вольт. Також звертаємо увагу на те, що часте використання навантажувальної вилки може нашкодити акумулятору, значно знизивши його ємність.

Дивіться відео , як перевіряти акумулятор вилкою навантаження:

Перевірка заряду АКБ при вимірі щільності електроліту

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Даний спосіб перевірки досить корисний перед настанням зими. Зниження температури навколишнього середовища зменшує щільність електроліту. Такому чином падає і заряд. При низькій плостності підвищується ризик того, що завести двигун автомобіля не вийде.

Для перевірки заряду акумулятора автомобіля необхідний спеціальний прилад – ареометр. Послідовність дій така:

  • Відкручуються 6 кришок банок АКБ.
  • Ареометр поміщається всередину банки. І необхідно дочекатися поки він повністю не заповниться електролітом.
  • Дістається назовні, з плином часу поплавок вкаже актуальні свідчення.

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Якщо АКБ автомобіля справна, то при циклі від повного розряду до повного заряду, діапазон зміни щільності електроліту становитиме від 0.15-0.16 г / см3.

Використання авто при низькій негативній температурі при розрядженою батареї призведе до замерзання і розпаду свинцевих пластин.

У таблиці Ви можете ознайомитися при якій мінусовій температурі, в залежності від щільності електроліту, з’являється лід в акумуляторі.

г / см3 1,10 1,11 1,12 1,13 1,14 1,15 1,16 1,17 1,18 1,19 1,20 1,21 1,22 1,23 1,24 1,25 1,28
° С -8 -9 -10 -12 -14 -16 -18 -20 -22 -25 -28 -34 -40 -45 -50 -54 -74

Як Ви вже помітили, що навіть повністю заряджений акумулятор автомобіля замерзне при температурі -74 градуси, а при ємності в 40% замерзне вже в -25 градусів. А при низькому заряді, до 10%, не вийде завести двигун навіть у слабкий мороз.

Читайте також – як утеплити акумулятор на зиму своїми руками.

Якщо втрата струму склала більше 45-50% в зимовий час, і більш ніж на 25% в літній – його обов’язково потрібно поставити на зарядку.

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Яка повинна бути щільність електроліту ? Нормальним вважається, коли показання знаходяться в діапазоні 1.25 – 12.7 гсм.куб. Якщо ж показання 12.2 гсм.куб, то це говорить, що батарея розряджена на 25-30%. Якщо менше 1.1. гсм.куб – майже повністю розряджена.

Додатково варто перевірити рівень електроліту в кожній банці, якщо його недостатньо, то необхідно долити. Доливається дистильована вода. Недостатній рівень електроліту зазвичай є причиною частих разрядок батареї.

Як перевірити зарядним пристроєм?

Перевірка на працездатність за допомогою зарядного пристрою не викличе ні у кого жодних труднощів. Досить мати спеціальне ЗУ для автомобільних акб з цифровим табло. Даний спосіб дозволяє перевірити заряд акумулятора без вольтметра.

Важливо! При перевірці не використовуйте зарядний пристрій до розетки, показання тоді будуть не вірні.

Послідовність дій така – під’єднуєте ЗУ до клем і тиснете спеціальну кнопку для перевірки, потім зчитує результати.

Допомога в зарядці акумулятора авто

Метод заряду акумулятора струмом постійної сили . Повна зарядка АКБ здійснюється шляхом підключення батареї до джерела живлення з напругою до 16.2 В. Зарядка таким методом за одну годину буде досягати 1/20 Ср, за 10 годин – 1/10 Пор. Ср – номінальний обсяг акумулятора.

Переваги такого способу:

  • Можливість повної зарядки баратері автомобіля;
  • Чим менше сила струму, тим повніший заряд .

Необхідно розуміти , що не потрібно зменшувати силу струму до мінімуму, час зарядки буде занадто довгим. А великий струм призведе до «закипання» автомобільної батареї, в результаті вона не зможе повністю зарядитися.

Мінуси методу:

  • Сильне газовиділення;
  • Необхідно регулярно стабілізувати силу струму.

Метод зарядки постійною напругою. Застосовуючи такий спосіб можна швидко зарядити АКБ до 90-96% обсягу. Але є і мінус – автомобільна батарея сильно нагрівається. Сила струму при зарядці може бути високою, у міру збільшення напруги, але і може наближатися до нуля. Напруга джерела при зарядці знаходиться в діапазоні 14.6-15 В.

Варто пам’ятати. Зарядку акумулятора слід проводити у вентильованому приміщенні. Зарядка повинна виконуватися тільки постійним струмом.

І на закінчення …

Тепер Ви дізналися, як перевірити заряд акумулятора автомобіля в домашніх умовах. Кожен із способів хороший, і має свої особливості. Найпростіший спосіб – перевірка мультиметром, а надійний – вилкою навантаження. Звичайно ж, можна перевірити стан батареї і без вольтметра, через спеціальне віконце, якщо воно є.

Пам’ятайте! Якщо напруга Вашого акумулятора менше 12.5 В і щільність електроліту опустилося до 1.24 гсм.куб, то обов’язково Підзарядіть його за допомогою ЗУ.

  1. Також, Ви можете подивитися відео як перевірити заряд акумулятора автомобіля в домашніх умовах:
  2. Тому, щоб вранці уникнути проблем з заведенням авто, особливо коли температура на вулиці значно менше 0 градусів, кожен водій зобов’язаний знати як перевірити акб автомобіля.
  3. Виміряти ємність акумуляторної батареї слід в обов’язковому порядку перед настанням холодів.
  4. Якщо у Вас немає часу на це, чи ні відповідних приладів, телефонуйте нам і записуйтеся на діагностику АКБ автомобіля в автотехцентру «Анкар».

Як Перевірити Зарядний Пристрій Для Автомобільного Акумулятора ~ AUTOTEXNIKA.RU

Як перевірити заряд акумулятора автомобіля в домашніх умовах?

Акумулятор – важлива річ в кожному автомобілі. Саме Цей розхожий слух елемент дає пусковий струм на стартер. Завдяки аккуму здійснюється жвавий і безпроблемний пуск мотора. Однак це не завжди так. Щоб не відчувати проблем з запуском, потрібно періодично перевіряти його рівень заряду. Це зробити є варіант декількома методами.

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Як перевірити заряд акумулятора автомобіля будинку? Відповідь на Таке питання можна дізнатися далі в нашій статті.

методи

Існує кілька методів того, як перевірити заряд акумулятора автомобіля:

  • по індикатору;
  • при використанні навантажувальної вилки;
  • мультиметром;
  • методом виміру щільності електроліту.

Них має свої особливості. Необхідно розглянути перераховані способи докладніше.

вбудований індикатор

Велика частина імпортних акумуляторів мають інтегрований індикатор, яким можна перевірити заряд. У перший раз такі АКБ з’явилися в Японії. Потім схожу фішку стали практикувати європейські вітчизняні виробники.

У чому полягає його сутність? На кришці АКБ є прозоре віконце (деякий вічко). Якщо подивитися на цю адресу, то трапляються, що він забарвлений в зелений колір. Але це не завжди так.

Зелений колір у віконці буде тільки за умови, якщо акумулятор цілком заряджений. У тому випадку віконце прозоре або біле, означає, АКБ втратило частину заряду. Найжахливіший випадок – темне віконце.

Тоді акумулятор сів «в нуль», і його необхідно терміново зарядити.

Зарядний пристрій для автомобільного акумулятора оріон вимпел

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

До відома, це один із самих звичайних методів того, як перевірити заряд акумулятора автомобіля без вольтметра і інших пристосувань. Адже нашому клієнтові залишається, що потрібно, – відкрити капот і заглянути в той самий віконце. На жаль необхідно відзначити, що такий вічко зустрічаються не на всіх акумуляторах (особливо, якщо справа стосується російських). Тому щоб визначити рівень заряду, необхідно знати і інші способи.

навантажувальна вилка

Це, мабуть, самий проф метод перевірки стану акумулятора. Зазвичай такий метод використовується на 100. У чому його суть? Пристрій підключається до клем батареї і дає струм короткого замикання.

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Іншими словами навантажувальна вилка імітує роботу стартера і вказує, в якій мірі вольт просідає акумулятор при спробі водія завести мотор. Це сама чітка схема перевірки стану АКБ.

Щоб правильно прочитувати свідчення, пам’ятайте, що після навантаження напруга на акумуляторі треба зробити двох або більше 10 Вольт. Коли батарея просідає до 9 і нижче, означає, вона вже слабенька.

Такий акумулятор буде стрімко розряджатися взимку.

використовуємо мультиметр

Це незамінний пристрій, який очікується у кожного автомобіліста.

Дозволяє не тільки перевірити рівень напруги АКБ, зате опір датчиків, навантаження бортової мережі в режимі онлайн і багато інших важливих показників.

Придбати даний апарат звичайно за 300-700 рублів, що в 2-3 рази дешевше навантажувальної вилки. Скористатися цим пристроєм зовсім не складно.

Зарядний пристрій для автомобільного акумулятора hyundai 400

Зу втс-111В (з магніту). 2. перевірка зарядного струму

Тут ЗУ показало себе з непоганого боку.

Як перевірити заряд акумулятора автомобіля мультиметром? На початку його потрібно зібрати. Виконуємо наступні дії:

  • Підключаємо два дроти з позитивною і негативною полярністю в належні роз’єми.
  • На кінцях проводів будуть щупи. Їх ми прикладаємо до клем акумулятора.
  • Попередньо виставляємо пристрій в режим виміру напруги і встановлюємо поворотний перемикач на 20 Вольт.
  • Підключаємо висновки мультиметра до батареї і дивимося на результат. Тут запалювання автомобіля треба зробити вимкнено.

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Прочитуємо дані з мультиметра

Який показник є звичайним для батареї? Фахівці відзначають, що стовідсотково заряджений акумулятор повинен видавати напругу ніж двох 12,5 Вольт. Якщо прохід, якщо мультиметр показав цифру рівно 12В, означає, батарея розряджена наполовину. Що, що акумулятор необхідно терміново зарядити, свідчить показник в 11,5 Вольт і нижче.

електроліт

Існує наступний метод того, як перевірити заряд акумулятора автомобіля своїми силами. Особливо він актуальний перед настанням зими.

Ні для кого не секрет, з падінням температури, щільність електроліту зменшується. Відповідно падає заряд і продуктивність батареї.

Як перевірити заряд акумулятора автомобіля? Для цієї мети вам нам стане в нагоді ареометр. Нижче представлена докладна анотація:

Зарядний пристрій для автомобільного акумулятора 24 вольта

  • Що ж знадобиться, відкриваємо капот і при наявності мінусовій викрутки відкручуємо поперемінно «банки» АКБ. Їх всього 6.
  • Занурюємо наш ареометр всередину і чекаємо, поки він не заповниться електролітом.
  • Далі дістаємо назовні пристрій і дивимося на показання.
  • По закінченню маленького часу, поплавок випливе до відповідного рівня. На шкалі буде кілька поділок. Звичайним вважається показник в 1,23-1,27 грама на кубічний сантиметр. Якщо щільність електроліту становить 1,3.2 грама, означає, акумулятор розрядився приблизно на чверть. Про глибокому розряді свідчить показник в 1,1 і нижче грама на кубічний сантиметр.

Також варто перевірити сам рівень електроліту в усіх «банок». Якщо він відсутній, його слід відновити.

Зробити це, звичайно дистильованою водою (нею ж розбавляють і охолоджуючу рідину).

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Не ігноруйте відсутній рівень електроліту в акумуляторі. Це може бути передумовою частої втрати заряду і осипання свинцевих пластинок. З причини, АКБ прийде в непридатність, а при всіх спробах підзарядки рідина буде кипіти.

Як перевірити заряд акумулятора автомобіля зарядним пристроєм?

На кожному ЗУ є шкала, яка визначає напругу батареї. У разі відсутності мультиметра, навантажувальної вилки і ареометра, користуйтеся і їм. Як перевірити заряд акумулятора автомобіля таким методом?

Як вибрати зарядний пристрій для автомобільного акумулятора

Все просто – підключаємо висновки ЗУ до клем батареї і тиснемо на перевірочну кнопку. Підключати до розетки пристрій не слід – тоді він подасть зарядку, а свідчення будуть не нижче 13 Вольт.

Чи можна заряджати вдома?

У разі відсутності гаража допускається можливість підзарядки АКБ в квартирі. Однак робити це краще на балконі. Свого часу цього процесу електроліт виділяє шкідливий для людини сірчистий газ і хлористий кисень. При його вдиханні вам запаморочення і нудота. Тому заряджаємо в дуже віддаленому і відмінно відкритому приміщенні. Також дивіться за станом електроліту.

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Не можна допускати, щоб акумулятор вирував. Це знижує його ресурс. Приблизно легковий 60-приміщення повинна бути захищена акумулятор заряджається за 7-8 годин. При цьому на ЗУ необхідно виставляти найменшу силу струму. Для АКБ шкідливі стресові навантаження. Якщо батарея довго заряджається, або одна з банок закипіла через півгодини, означає, вона несправна.

На закінчення

Що потрібно, ми дізналися, як перевірити заряд акумулятора автомобіля. Один з найпростіших методів – це мультиметр. Що стосується ареометра, це вже профілактичний захід. І продати, таким пристроєм є варіант виміряти «залишок життя» АКБ. Але, в основній складовій, він є діагностичним пристроєм (рівносильно, так само як і навантажувальна вилка). Тому хто апарат непоганий по-своєму.

Перевірка зарядки за допомогою мультиметра

В останні десятиліття з’явилося безліч приладів, які використовують для забезпечення автономної роботи акумулятори або батареї постійного струму. Це електроінструменти, телефони, комп’ютери, різні побутові прилади.

До кожного з них, як правило, додається зарядний пристрій для підтримки акумулятора в робочому стані. На жаль, нерідко виникають ситуації, при яких не заряджається зовсім або розрядка наступає дуже швидко.

Однією з причин виникнення таких явищ може бути несправність зарядного пристрою (ЗУ).

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Принцип роботи

Робота зарядного пристрою заснована на зниженні напруги і перетворення змінного струму в постійний. Для цього в схемі присутній понижуючий трансформатор і діодний міст.

Напруга зарядки повинно бути на 5-10% вище номінального значення цього параметра у батареї, а величина струму зарядки повинна бути близько 10% від її ємності. Іноді підзарядка телефону проводиться від акумулятора постійного струму автомобіля.

В цьому випадку випрямлення (перетворення з змінного в постійний) не потрібно.

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Перевірка

Для перевірки працездатності трансформатора ЗУ досить підключити паралельно висновків лампу, номінал якої відповідає зарядного пристрою. Можна перевірити наявність напруги на висновках зарядного пристрою тестером (цифровим мультиметром).

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Повне уявлення про стан можна отримати тільки при перевірці зарядного пристрою мультиметром. Для різних приладів підзарядка відбувається по-різному, і очевидно, методи перевірки різні.

Мобільні телефони та комп’ютери

Перевірка ЗУ мобільного телефону або планшетного комп’ютера зводиться до вимірювання напруги на висновках. Воно повинно відповідати зазначеному в керівництві по експлуатації або наклейці (маркування) на корпусі.

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Мультиметр переводиться в режим вимірювання напруги постійного струму, якщо він не підтримує функцію автоматичної настройки.

Іноді контакти роз’єму ЗУ настільки малі, що дістатися до них щупами мультиметра не представляється можливим. В цьому випадку можна акуратно скористатися звичайними сталевими швейними голками.

Якщо і в цьому випадку провести вимірювання неможливо, необхідно розібрати корпус ЗУ і знайти висновки, до яких припаюються кінці електропроводу.

Електроінструменти і побутова техніка

Зарядку акумуляторів електроінструментів виробляють за допомогою досконаліших приладів. Такі ЗУ мають, як правило, три висновки: два силових і один керуючий. Керуючий служить для передачі інформації про стан батареї в ЗУ. При досягненні номінального заряду або перегрів акумулятора, струм ЗУ обмежується.

Для перевірки вимірюється напруга на висновках силових контактів. На цьому перевірка і закінчилася б, але бувають випадки, коли при справному ЗУ акумулятор не заряджається, або ж воно відключається дуже швидко, не зарядивши батарею.

В цьому випадку необхідно вимірювати напругу зарядки при підключеному акумуляторі. Так як зарядні пристрої виконані з контактами, захищеними від доступу сторонніх предметів, доведеться розібрати корпус і припаяти до висновків дроти. Іноді це зробити просто, а іноді доводиться докласти зусилля, проробляючи борозни в корпусі гострим ножем.

Зверніть увагу

Після цього можна перевірити заряд за допомогою мультиметра, використовуючи для підключення проводу. Якщо вимірювана величина коливається від номінальної до нуля, швидше за все, відбулося ослаблення силових контактів. Якщо відбувається передчасне відключення, необхідно звернути увагу на керуючий контакт.

Якщо після відновлення контакту відбувається неповний заряд батареї, причина не в зарядному пристрої, а в терморезисторами, встановленому в самому акумуляторі.

Автомобілі та мотоцикли

На особливу увагу заслуговує спосіб перевірки зарядних пристроїв для автомобільних акумуляторів. Вони використовуються для періодичної зарядки, коли автомобіль або мотоцикл використовується рідко і зарядка від генератора не проводиться.

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Такі ЗУ можуть бути досить потужними, використовуватися і як пускові пристрої, що видають великий струм. В їх конструкцію можуть бути включені вентилятори охолодження, вимірювальні прилади – вольтметр і амперметр або контрольна лампа в якості тестера зарядки.

Перевірка ЗУ полягає в перевірці параметрів видається струму, перевірці правильності показань приладів. В цьому випадку необхідно чітко уявляти, як перевіряти зарядний пристрій мультиметром.

В першу чергу вимірюється вихідна напруга зарядки. Для зарядженого акумулятора з напругою 12 В, воно повинно бути в межах 13,2 – 14,4 В.

Напруга вимірюється мультиметром, в режимі DCV, підключеним паралельно висновків ЗУ. Якщо при повністю розрядженою батареї ЗУ не забезпечує напругу зарядки більш 13,2 В, то застосовувати його не можна, підзарядка не відбуватиметься. Одночасно проводиться перевірка вольтметра на корпусі, якщо він передбачений конструкцією.

Наступним кроком проводиться вимірювання сили зарядного струму. Якщо ЗУ автоматичне, він повинен відповідати 1/10 ємності батареї. Якщо передбачено ручне управління, ток виставляється за допомогою регулятора. Його вимірюється мультиметром в режимі амперметра, включеним в ланцюг послідовно.

Для пускових пристроїв проводиться перевірка при максимальному пусковому струмі. Справний зарядний пристрій після відключення повинно забезпечити заряд не менше 13,2 В.

Можливі несправності зарядного пристрою для АКБ і як їх усунути

Для підзарядки АКБ використовується спеціальний прилад, який, як і будь-яке інше електрообладнання, може вийти з ладу. Слідуючи покрокової інструкції, ремонт зарядного пристрою для автомобільного акумулятора легко зробити в домашніх умовах.

При ліквідації поломок зарядки для АКБ необхідно враховувати прості заходи безпеки:

  1. Не можна замикати контактні щупи на приладі. Це може привести до замикання і займання пристрою. З ладу вийде основна плата зарядного пристрою і відновити її не вийде.
  2. При демонтажі АКБ не допускається замикання плюсового і негативного затискачів, підключених до батареї. Це стане причиною замикання в бортовій мережі, що призведе до катастрофічних наслідків. Може статися поломка електронного блоку управління і навіть вихід з ладу всього електрообладнання.
  3. Если восстанавливать работу зарядного прибора автовладелец будет самостоятельно, надо с внимательностью подойти к выбору комплектующих деталей. Не допускается использование составляющих, не соответствующих элементам, установленным на плате. Это может привести не только к поломке самого зарядного прибора, но и к выходу из строя аккумулятора.
  4. При проверке ЗУ после ремонта АКБ надо будет подзарядить. Выполняя эту задачу, обязательно надо открутить пробки на банках устройства, если аккумулятор обслуживаемый. В противном случае возможно закипание раствора электролита. В теории может возникнуть взрыв аккумулятора.

Пользователь Алексей Техмастер подробно рассказал о мерах предосторожности, а также ремонте зарядного оборудования для батареи машины.

Как проверить зарядное устройство?

Для діагностики акумуляторна батарея підключається до ЗУ і проводиться вимір величини напруги. Процедура вимірювання виконується на клемних затискачах, які йдуть від бортової мережі до АКБ. Для вимірювання використовується мультиметр. В ідеалі ця величина повинна скласти близько 14,4 вольт .

Якщо робочий параметр при діагностиці показав менше 13 вольт або напруга скаче, але акумулятор робочий, то ЗУ підлягає ремонту. Виконати перевірку можна за допомогою виміру величини сили струму в електроланцюзі.

Для проведення діагностики необхідно розряджений акумулятор з’єднати із зарядним пристроєм через тестер. Клеми мультиметра встановлюються між клемним затискачем і самим контактом АКБ. Величина сили струму, яка подається на акумулятор, повинна бути близько 10% від загальної ємності батареї. Якщо отримані значення не відповідають нормі, то ЗУ неробочий і його треба міняти або ремонтувати.

Перевірка без акумулятора

При відсутності тестера діагностику зарядного приладу допускається зробити за іншою схемою. Замість мультиметра буде використовуватися звичайна лампа, розрахована на роботу в 12-вольтової мережі.

Підключення джерела освітлення виконується аналогічним чином. Якщо в результаті з’єднання лампа загорілася, це говорить про коректну роботу зарядного пристрою.

У разі, якщо світловий джерело не включився, ЗУ підлягає ремонту.

Перевірка діодного моста

Для діагностики цієї складової необхідно подати напругу на зарядний обладнання. Якщо діодний міст неробочий, то струм можна побачити як на виході, так і на вході.

Інакше виконується діагностика кожного діодного елемента складової. Якщо діоди працездатні, то величина опору з одного боку буде мінімальною, а з іншого боку – прагнути до нескінченності.

Неробочі діодні елементи підлягають видаленню і заміні на нові.

Несправності в амперметр

Якщо попередні дії по діагностиці не дали результатів, виконується перевірка роботи амперметра. Простий варіант переконатися в працездатності пристрою – з’єднати клемні затиски один з одним. Якщо в результаті виконаних дій з’явилося напруга, але до цього воно було відсутнє, то амперметр підлягає заміні або ремонту.

Канал Maysternya TV докладно розповів про діагностику автомобільного зарядного обладнання в гаражних умовах.

Причини виходу з ладу зарядних пристроїв

Причини, за якими прилад ламається:

  1. Помилки при зарядці акумуляторної батареї. Могли не дотримуватися технічні параметри виконання цього завдання.
  2. Пошкодження провідників, що йдуть від ЗУ або від’єднання контактних елементів.
  3. Вийшла з ладу одна з складових частин зарядного обладнання. Проблема може полягати в роботі амперметра, запобіжного елемента або діодного моста.
  4. Проблема полягає у витоку струму на конкретному етапі його передачі.

Канал zxDTSzx представив докладну інструкцію по діагностиці ЗУ для АКБ, а також розповів про основні причини несправностей приладів.

усуваємо несправності

Простий ремонт зарядного пристрою для автомобільного акумулятора можна виконати тільки шляхом розбору обладнання та діагностики кожного елемента.

Процедуру перевірки і відновлення працездатності слід починати після відключення ЗУ від мережі. Обережно проводиться демонтаж кришки, для цього викруткою викручуються саморізи, після чого виконується діагностика електроланок. При ослабленні контактних елементів, їх заново припаюють за допомогою звичайного паяльника.

Іноді проблема криється в виході з ладу або розплавлення пластикових з’єднань між складовими компонентами обладнання. Тоді заміна пошкоджених деталей виконується самостійно за допомогою паяльника і підручних матеріалів. Якщо електроланцюзі і контакти на з’єднаннях цілі, то діагностиці підлягають інші деталі пристрою.

З використанням мультиметра необхідно виконати перевірку рівня напруги на початку електролінії, на вході. Робочий параметр вимірюється по провіднику з місця, де кабель підключається до трансформаторного пристрою.

Якщо напруга відсутня або спостерігаються його скачки, то діагностується:

  1. Запобіжний елемент. Напруга має бути присутнім з обох сторін деталі, на двох клемах. Якщо спостерігаються проблеми, то деталь підлягає заміні.
  2. Електроланцюг і вилка на предмет цілісності. Процедура виміру напруги виконується аналогічно. Якщо є проблеми, то вийшли з ладу елементи змінюються.
  3. Виконується діагностика трансформаторного пристрою. Змиритися напруга, якщо воно присутнє, то трансформаторний вузол робочий, якщо немає, то виконується діагностика галетного перемикача. При неробочому Переключательная пристрої вихідної напруги на лінії НЕ буде на виході, але воно буде присутній на вході.

Детальніше про діагностики запобіжних деталей, трансформаторного обладнання й інших елементів плату, а також ремонті ПЗУ розповів канал Maysternya TV.

Після усунення несправностей в роботі проводки, трансформаторного механізму й запобіжника процедура ремонту матиме ряд особливостей:

  1. Середня частина схеми, на якій розташовано п’ять транзисторних елементів, являє тимчасове реле з ключами, що використовуються для управління тиристорами. Завдяки останнім зарядний обладнання функціонує в режимі «Реле». Даний вузол в розглянутому прикладі виконаний на окремій схемі.
  2. На другий платі розташовуються регулювальний вузол зарядного струму, знизу, а також механізм регулювання тиристорн елементами. Ці деталі призначені для визначення параметра струму. Тут же розташовані тиристори, що використовуються для забезпечення функціонування пристрою в режимі «Реле», а також механізм автоматичного захисту плати. Він функціонує на транзисторних пристроях VT1 і VT2. Якщо візуальна діагностика плати показала наявність обірваного провідника, контакт припаивается назад.
  3. Проводиться активація обладнання. Якщо світловий індикатор «Мережа» загорівся, але на клемах напруги немає, значить, заряд відсутній. Виконується діагностика діодних елементів VD1 і VD2. Якщо ці елементи неробочі, то вони підлягають заміні. Для від’єднання деталі Випоюють з посадкового місця, потім проводиться пайка нових елементів.
  4. Наступним етапом буде діагностика тиристорних елементів VS1 і VS2. Деталь не повинно пропускати струм в обох напрямках – це говорить про її непрацездатності. Пробиті деталі можна перевірити за допомогою мультиметра, але для виявлення проблеми необхідно буде зібрати пробник для діагностики. Що вийшли з ладу деталі підлягають заміні шляхом демонтажу і пайки нових елементів.
  5. Когда диагностика всех полупроводниковых компонентов будет завершена, выполняется проверка электролитических конденсаторов. Надо убедиться в отсутствии высокого тока утечки и потери емкости деталей. Вышедшие из строя конденсаторные элементы также подлежат замене.
  6. Выполняется сборка зарядного оборудования и производится его активация. Если устройство успешно функционирует во всех режимах, то процедуру ремонта можно считать завершенной. В случае если ЗУ работает только в режиме активной нагрузки, продолжается диагностика неисправностей.
  7. Так как в рассматриваемом примере ток заряда можно регулировать, то регулировочный узел работоспособный. В противном случае выполняется его замена.
  8. При активированном тумблере S1 происходит замыкание выводов коллекторного устройства, а также эмиттера транзисторной детали VT1. Это позволяет произвести деактивацию механизма автоматической защиты на транзисторах VT1 и VT2. Если при отключенном тумблере переход от коллекторного устройства до эмиттера не открывается, то диагностировать надо детали VT1 и VT2, а также С2.
  9. Проверяемые транзисторные элементы могут вести себя как рабочие, но обрыв эмиттерного перехода может наблюдаться в результате воздействия напряжения.
  10. Після перевірки виконується збірка зарядного обладнання та діагностика його роботи у всіх режимах. Якщо змінювалися резисторні елементи, може знадобитися регулювання часу розряду при функціонуванні в режимі «Реле». Часовий параметр необхідно виставити в діапазоні від десяти до п’ятнадцяти секунд. У разі якщо замість постійного резисторного елемента R18 використовувалася деталь підлаштування типу, то виконується коригування зарядного часу до 1,5-2 хвилин.
  11. Коли збірка після регулювання резисторів буде завершена, виконується перевірка роботи обладнання. Час розряду має скласти 15 секунд, а заряду – близько 1,5 хв.

Фотогалерея

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньомуСхема, що діагностується зарядного обладнання Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньомуДемонтаж корпусу пристрою для візуальної діагностики Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньомуПеревірка силового трансформаторного вузла амперметром

Відео «Наочне керівництво по ремонту ЗУ»

Користувач Микола Тягни-Штовхай представив наочну інструкцію по самостійному виявлення неполадок в роботі зарядного обладнання та їх ліквідації.

 Завантаження …

Ремонт зарядних пристроїв для автомобільних акумуляторів

Зарядні пристрої для акумуляторів автомобілів (ПЗУ) у великій кількості є на споживчому ринку. Однак будь-яка з них згодом може зламатися в процесі експлуатації.

Тому власникам автомашин не завадить знати про те, як проводити простий ремонт зарядних пристроїв для автомобільних акумуляторів.

Безумовно, багато що залежить від ступеня поломки: якщо вона найпростіша, є елементи, які можна полагодити самостійно.

Основні види ПЗУ

Всі зарядні пристрої, на підставі принципу роботи, діляться на два види: імпульсні і трансформаторних е. Імпульсний пристрій працює завдяки наявності в ньому імпульсного перетворювача струму.

А всередині трансформаторної зарядки знаходиться простий трансформатор з випрямлячем, за рахунок якого ПЗУ важить більше і виглядає більш громіздким, ніж імпульсна.

Пристрої імпульсного типу в роботі вважаються надійнішими, але трансформаторні більш прості в обслуговуванні та ремонті.

Як перевірити зарядний пристрій

Якщо ви вирішили зробити зарядку акумулятора автомобіля в домашніх умовах, але сумніваєтеся в своєму ЗУ, ця стаття для вас. За допомогою простої перевірки визначається якість і справність його роботи.

Один із способів – підключити його до акумулятора і провести вимірювання показників напруги мультиметром. Оптимальне U в даному випадку – 14 В, допускається трохи вище, до 14,4 В. Якщо U менше 13 В, або мультиметр фіксує його скачки, значить, точно є несправність, і необхідно провести той чи інший ремонт пуско-зарядного пристрою.

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Якщо під рукою не виявилося акумулятора, можна перевірити працездатність зарядного пристрою простий електричною лампочкою, розрахованої на U 12 В. Якщо при підключенні до нього лампочка починає горіти – зарядка працює нормально, а якщо лампочка не загоряється, пристрій слід відремонтувати.

Основні причини поломки зарядних пристроїв

Головні причини поломки ПЗУ для батарей у автомобілів можуть полягати в наступному:

  • акумулятор заряджали неправильно ;
  • «Відійшли контакти» або пошкодилися самі дроти ;
  • міг вийти з ладу діодний місток, запобіжник, амперметр, або інша складова частина ПЗУ ;
  • можлива втрата струму на певному етапі його передачі .

Проводимо простий ремонт ПЗУ своїми руками

Можна спробувати провести простий ремонт автомобільного зарядника і на прикладі блоку живлення трансформаторного типу розглянути, яким чином це слід робити.

Перш ніж проводити будь-які дії з ПЗУ, потрібно обов’язково вимкнути його з мережі. Акуратно зняти кришку з допомогою викрутки і насамперед перевірити цілісність дротів. Цілком можливо, що справа в ослабленні контактів, і тоді проблеми можна вирішити самостійно, використовуючи простий паяльник.

Буває, що деякі пластмасові з’єднання між складовими частинами зарядного пристрою ламаються або плавляться. В цьому випадку їх теж можна замінити самостійно, використовуючи паяльник і відповідні підручні засоби.

Якщо ж всі дроти і з’єднання на місці, слід перевірити по черзі всі інші елементи ПЗУ . Насамперед мультиметром перевіряється рівень напруги на початку електричного кола, на вході. U вимірюється по дроту до того місця, де провід з’єднується з самим трансформатором.

Якщо U скаче або його взагалі немає, далі перевіряється:

  • запобіжник (U повинно бути з обох сторін, на одній клеми і на інший, а якщо є проблеми – запобіжник замінюється);
  • проводка і вилка (U перевіряється за тим же принципом, за наявності проблем проводиться заміна того або іншого);
  • перевірка самого трансформатора (виміри U, якщо є – трансформатор справний, якщо немає, потрібно провести перевірку галетного перемикача);
  • якщо перемикач несправний, вихідна U буде відсутній, але присутні на вході .

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Перевірка діодного містка

Якщо є бажання і вміння продіагностувати діодний місток, треба мати на увазі, що діодні мости бувають як монолітні, так і з можливістю заміни одного несправного діода на інший. Монолітні мости в разі несправності знімаються і міняються цілком.

Що стосується подачі напруги на місток для перевірки його нормальної працездатності, U подається на ПЗУ. Якщо міст працює нормально, струм не буде губитися ні на вході, ні на виході.

Якщо ж струм на одному з цих етапів не йде, то потрібно окремо перевірити кожен діод, виявити несправний і замінити його.

Перевірка амперметра всередині ПЗУ

Для більш точної діагностики поломки, якщо нічого не було виявлено при попередніх перевірках, слід перевірити амперметр. Якщо при перевірці напруги в амперметр воно відсутнє, а при з’єднанні його клем між собою U з’являється – значить, амперметр зламався, і його пора відремонтувати.

Таким чином, діагностику несправності і простий ремонт зарядних пристроїв для автомобільних свинцево-кислотних акумуляторів реально провести своїми силами.

Але коли не йде зарядка на акумулятор через несправність приладу, а автолюбитель не має необхідних навичок в галузі електроніки, або самому полагодити ПЗУ не вдалося, краще за все буде звернутися до фахівців.

В крайньому випадку можна спробувати зарядити акумулятор без зарядного пристрою.

Ну а домашнім майстрам на всі руки можливо буде також цікаво дізнатися, як зробити навантажувальну вилку для акумулятора своїми руками.

Чи не Заряджається Акумулятор авто (5 причин). 8 рішень що Робити

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Якщо Неможливо зарядити телефон акумулятор , якому вже більше 5-7 років, то відповідь на питання: – ” чому ?” лежить швидше за все на поверхні. Адже будь-яка акумуляторна батарея має свій термін служби і з плином часу втрачає частину своїх основних експлуатаційних характеристик. Але що якщо АКБ прослужив не більше 2-х або 3-х років, а то і менше? Де тоді шукати причини чому акумулятор не хоче заряджатися? Причому така ситуація виникає не тільки при заряджанні від генератора на автомобілі, але навіть в разі, коли поповнюється за рахунок зарядного пристрою. Відповіді потрібно шукати в залежності від ситуації виконавши ряд перевірок з подальшими процедурами, спрямованих на усунення проблеми.

Найчастіше вас можуть очікувати 5 основних причин виявляються в восьми різних ситуаціях:

Щоб детально розібратися з усіма можливими несправностями через які акумулятор автомобіля не заряджається, насамперед чітко визначтеся з ситуацією:

швидке розрядження акумулятора і сідає або він Неможливо зарядити телефон зовсім (не приймає заряд)

У загальному випадку коли акумулятор відмовляється заряджатися, допускаються наступні варіанти:

  • сульфатация пластин;
  • руйнування пластин;
  • окислення клем;
  • зниження щільності електроліту;
  • замикання.

Але не варто відразу так переживати, не завжди все настільки погано, особливо якщо така проблема виникла під час руху (сигналізує червона лампочка акумулятора). Потрібно розглядати окремі випадки, при яких автомобільний акумулятор більше не бере заряд тільки від генератора або ж і від зарядного пристрою в тому числі.

Зверніть увагу, що іноді акумулятор хоча і повноцінно заряджається, але дуже швидко сідає. Тоді причина може ховатися не тільки в його виході з ладу, але в першу чергу через витік струму! Це могло статися через: чи не вимкнені габарити, салонне освітлення або інших споживачів і поганого контакту на клемах.

В системі зарядки автомобільного акумулятора присутній ряд зовнішніх пристроїв, від яких також може сильно залежати працездатність самої батареї і процес зарядки.

Щоб здійснити перевірку всіх зовнішніх пристроїв знадобиться мультиметр (тестер), він дозволить заміряти напругу на клемах акумулятора при різних режимах роботи двигуна. А також доведеться перевірити і генератор. Але це справедливо лише коли АКБ не хоче заряджатися від генератора.

Якщо ж батарея нічого бере заряд від зарядного пристрою, то бажано мати ще і ареометр, для перевірки щільності електроліту.

Неможливо зарядити телефон від генератора . Перший сигнал про те, що на акумуляторну батарею не йде зарядка – палаюча червона лампочка акумулятора! І щоб переконається в цьому, можна перевірити напругу АКБ. На клемах акумулятора повинно бути 12,5 … 12,7 В.

Коли ж двигун запущено, то напруга підніметься до 13,5 … 14,5 В. При включених споживачах і працюючому двигуні показання вольтметра, як правило, скачуть від 13,8 до 14,3V.

Відсутність змін на табло вольтметра або коли показник виходить за межі 14,6В говорять про несправності генератора.

Коли генератор працює, але не заряджає акумулятор, причина може ховатися в самій батареї. Мабуть вона була повністю розряджена, що називається “в нуль”, тоді напруга менш 11V. Нульовий заряд може виникати через засульфатірованності пластин. Якщо сульфатация незначна – її можна спробувати усунути. І спробувати зарядити за допомогою пуско-зарядного пристрою.

Як зрозуміти що акумулятор більше не заряджається від зарядного ? При підключенні акумулятора до зарядного пристрою свідченням того, що він повноцінно заряджається, є, постійно мінливий напруга на клемах і скачуть показники напруга або струму на циферблаті пристрою. Якщо заряд не йде, то зміни не буде. Коли немає зарядки на акумуляторну батарею з зарядного пристрою типу Оріон (має лише індикатори), то дуже часто можна спостерігати гудіння і рідкісне миготіння лампочки “ток”.

Частими причинами коли акумуляторна батарея не заряджається належним від генератора є:

  1. Окислення клем АКБ;
  2. Розтягування або обрив ременя генератора;
  3. Окислення проводів на генераторі або масі автомобіля;
  4. Вихід з ладу діодів, регулятора напруги або щіток;
  5. Сульфатація пластин.

Як перевірити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора?  Якщо проблема саме в ньому

Основних причин через які акумуляторна батарея автомобіля не хоче заряджатися не тільки від генератора але і зарядного пристрою, також може бути 5:

  1. Глибокий розряд акумулятора;
  2. Замикання однієї з банок;
  3. Переохолодження АКБ;
  4. Сильно висока або низька щільність електроліту;
  5. Сторонні домішки в електроліті.

Насамперед потрібно з’ясувати причину, а вже потім починати дії з її усунення. Для цього потрібно заміряти напругу на клемах АКБ, перевірити рівень, щільність електроліту і його колір. Також само собою необхідний візуальний огляд поверхні акумулятора, автопроводкі, а ще в обов’язковому порядку визначити витік струму.

Розглянемо докладно можливі наслідки кожної з причин поганої роботи акумулятора, а також визначимо дії що потрібно зробити в тій чи іншій ситуації:

Окислення контактних клем як перешкоджає гарному контакту так і сприяє витоку струму. В результаті і отримуємо швидкий розряд або нестабільну / відсутню зарядку від генератора. Вихід один – перевірити не тільки стан висновків АКБ, а й на генераторі і масі автомобіля. Сильно окислилися клеми можна усунути очищенням і мастилом від оксидів.

Несправність в генераторі (ремінь, регулятор, діоди).

Обрив ременя ви б напевно помітили, але справа в тому, що навіть незначне ослаблення натяжки можуть сприяти прослизанню на шківі (так само як і потрапляння масла).

Тому, при включенні потужних споживачів може спалахувати лампочка на панелі і акумулятор буде розряджатися, а на холодному двигуні з під капота часто доноситься писк.

Усунути таку проблему можна або натяжкою, або заміною.

Діоди в нормальному стані повинні пропускати струм тільки в одну сторону, перевірка мультиметром дасть можливість виявити несправний, хоча часто просто міняють весь діодний міст. Неправильно працюють діоди можуть викликати як недозаряд, так і перезаряд акумулятора.

важливо

Коли діоди в нормі, але при роботі вони сильно нагріваються, отже на акумулятор надходить перезаряд. За напруга відповідає регулятор . Його краще відразу поміняти. У ситуації, коли акумулятор заряджається не повноцінною, потрібно звернути увагу і на щітки генератора (адже з часом вони зношуються).

При глибокому розряді , так само як і при незначному осипання активної маси, коли акумулятор не хоче заряджатися не тільки на автомобілі від генератора, але навіть зарядний пристрій його не бачить, – можна зробити переполюсовку або дати велике напруження, щоб він схопив заряд.

Така процедура часто проводиться з AVG акумуляторами, коли на його висновках менше 10 вольт. Переполюсовка дозволяє запустити повністю розряджений акумулятор. Але це допоможе лише в тому випадку, коли полюса на акумуляторі дійсно змінилися інакше можна тільки нашкодити.

Зміна полюсів акумулятора (як свинцево-кислотного так і кальцієвого) відбувається в разі повного розряду, коли напруга одних банок АКБ володіють меншою ємністю, ніж інші, послідовно з’єднані, знижується значно швидше інших.

І досягнувши нуля, при продовженні розряду, ток для відстаючих елементів стає зарядним, але заряджає він їх вже в зворотному напрямку і тоді позитивний полюс стає мінусом, а негативний – позитивним.

Тому помінявши, короткочасно, клеми зарядного, такий акумулятор можна повернути до життя.

  • Але пам’ятайте що якщо зміна полюсів на акумуляторної батареї не відбулася, то при відсутності на зарядному захисту від подібної ситуації, АКБ можна остаточно вивести з ладу.
  • Переполюсовку варто проводити лише тільки у випадках утворення білого нальоту на поверхні пластин.
  • Даний процес не дасть результату якщо:
  • обсипалися пластини і електроліт помутнел;
  • одна з банок замкнута;
  • немає необхідної щільності електроліту в АКБ.

Методом переполюсовки хорошо делают десульфатацию, но можно восстановить лишь не более 80-90% емкости. Успех такой процедуры кроется в толстых пластинах, тонкие полностью разрушаются.

Плотность электролита измеряется в г/см³. Проверяется денсиметром (ареометр) при температуре +25°С, должна составлять 1,27 г/см³. Она пропорциональна концентрации раствора и обратно зависима от окружающей температуры.

Если эксплуатировать аккумулятор разряженный на 50% и менее при минусовой температуре, то это приведет к замерзанию электролита и разрушению свинцовых пластин!

Заметьте, что плотность электролита в аккумуляторе должна быть во всех секторах одинаковой. И если в какой-то из ячеек сильно понижена, то это свидетельствует о присутствии в ней дефектов (в частности, короткого замыкания между пластинами) или глубоком разряде.

А ось коли така ситуація спостерігається у всіх осередках то, це глибокий розряд, сульфацил або ж просто старіння. Сильно висока щільність, теж не добре – значить АКБ кипіла від перезарядження внаслідок виходу з ладу генератора. Що теж несприятливо впливає на батарею.

Для усунення проблем викликаних нерівномірною щільністю потрібно провести обслуговування акумулятора.

При сульфатации виникає погіршення або відсутність контакту електроліту з пластинами. Так як наліт блокує доступ до робочого тіла, то ємність акумулятора сильно падає , а його підзарядка не дає ніякого результату. Напруга або дуже повільно збільшується, або взагалі не змінюється. Такий процес є незворотнім .

Але сульфатацію на початковому етапі, можна побороти поруч циклів повного заряду малим струмом і повного розряду мінімальною силою струму (наприклад підключивши лампочку 12V 5W).

Замикання однієї з банок є наслідком зруйнувалися пластин і появою шламу на дні акумулятора. При спробах зарядити таку батарею буде спостерігатися сильне нуртування електроліту, як при повному заряді. Дефективна секція буде кипіти, але не підзаряджатися. Тут уже нічим не допомогти.

Середній термін служби сучасних АКБ становить від 4 до 6 років.

Термін служби акумулятора розрядженого на 25% значно скорочується при:

  • несправності генератора і регулятора напруги;
  • несправності стартера, що призводять до збільшення сили струму або збільшення кількості спроб запуску двигуна;
  • окисленні клем силових проводів;
  • постійному використанні потужних споживачів при довгих простоях в пробках;
  • багаторазовому прокручуванні клонували стартером але коротких поїздках.

Знижений рівень електроліту під час експлуатації АКБ також є ключовою причиною швидкого виходу з ладу батареї. Тому причиною несправності може стати:

  • Рідкісний контроль рівня електроліту. Влітку перевірку потрібно робити частіше адже висока температура сприяє швидкому випаровуванню води;
  • Інтенсивна експлуатація автомобіля (коли пробіг більше 60 тис. Км за рік). Вимагає перевірки рівня електроліту не рідше ніж кожні 3-4 тис. Км пробігу.

вечірній Брест

Якщо акумулятор служить своєму власникові вже не перший рік, підзарядка в холодну пору року стає неминучим заходом.

Правильно буде купити зарядний пристрій акумулятора недорого https://1akb.by/catalog/zaryadnye_ustroystva_dlya_akkumulyatorov/, адже це спрощує процедуру зарядки. Іноді необхідно переконається в справності даного приладу. Для цього необхідно знати будову та принцип роботи.

Пристрій і принцип дії подзарядніка

Він складається з випрямляча струму і трансформатора. Створюване напруга на виході дорівнює 14,4. Це параметр, що дозволяє оптимально проводити зарядку акумулятора 12В.

При зарядці ємність збільшується. Це веде до зміни опору і поступового зниження сили струму. Якщо прилад автоматичний, то струм регулюється самостійно.

У механічному необхідно робити настроювання в процесі зарядки.

Важливо не виставити занадто великий струм. Це знизить час зарядки, але акумулятори, підзаряджатися таким способом, швидше виходять з ладу.

Як перевірити справність пристрою

Бажано іноді контролювати працездатність приладу. При перевірці напруги необхідно виробляти завмер вольтметром на крокодилів при включеному акумуляторі.

Напруга в справному приладі буде 14,4 В. Відхилення від норми до 13В і нижче вказує на поломку. Потім мультиметром тестуємо силу струму. На одну клему проводять струм через мультиметр.

Сила струму в нормі дорівнює 10% від ємності батареї.

Ремонт зарядного пристрою

Якщо перевірка виявила несправність можна спробувати зробити ремонт приладу. Для початку його треба розібрати, щоб перевірити кожен елемент. Для тестування діодного моста треба подати струм на підзарядку. Справний елемент матиме ток на вході і виході. При його відсутності перевіряються діоди окремо.

Автоматичне пристрій забезпечений платою. Замір напруги на виході вкаже на її працездатність. Якщо плата зламана, то напруга відсутня, або відрізняється від норми.

Трансформатор перевіряють за допомогою прозвона обмотки. У нормі опір варіюється в межах 20-30А. Якщо трансформатор вийшов з ладу, то вигідніше купити заряджати акумулятор новий прилад. Трансформатор коштує не мало, тому замінювати його новим немає сенсу. Єдиний варіант самостійно перемотати обмотку. Але для цього треба мати необхідні навички.

Порада

Регулярна перевірка зарядного пристрою допоможе своєчасно виявити поломку і не допустити некоректної підзарядки акумуляторної батареї.

Поради по догляду за акумулятором і використання зарядних пристроїв надані фахівцями інтернет-магазину https://1akb.by/.

Правила коментування на сайті vb.by

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…