Розглянемо принцип роботи і пристрій гідропідсилювача керма автомобіля. У статті також наведено схема пристрій, плюси і мінуси, а так само основні поломки ГУР. В кінці статті відео-огляд пристрою гідропідсилювача. Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описстатті: Гідропідсилювач рульового управління або так же гідропідсилювач керма автомобіля – набір деталей і механізмів, який допомагає створювати додаткове зусилля за рахунок тиску гідравліки, при повороті керма водієм. На сьогодні гідравлічний підсилювач вважається найпоширенішим видом підсилювача. Залежно від виробника, пристрій гідропідсилювача може бути найрізноманітнішим, як з власним приводом, так і привід від коленвала двигуна.Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описНайперший підсилювач керма, про який найчастіше згадують фахівці, з’явився ще в 1823 році, винайдений Робертом Гюрней. Вперше про гідравлічному підсилювачі рульового механізму в СРСР заговорили ще 1950 році, а в 1958 році його вперше встановили на автомобіль високого класу (преміальний за сучасними мірками) ЗІЛ-111. Найчастіше цей автомобіль використовували для транспортування перших осіб держави СРСР, комфорт повинен був бути відповідним.

Сьогодні ж гідропідсилювач рульового управління можна зустріти в будь-якому автомобілі, навіть найпростішої базової комплектації. У деяких автомобілях можуть встановити електропідсилювач керма або ж гідроелектроусілітель, але ось звичайний гідропідсилювач керма залишається найпоширенішим. З тим як змінювалися автомобілі і їх пристрій, інженери допрацьовували ГУР, його пристрій і характеристики. Розглянемо більш докладно будову та принцип роботи механізму.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описНа сьогодні практично не можна уявити автомобіль, у якого не було б підсилювача керма. З самої назви стає зрозуміло, що основою всього механізму є гідравліка, за рахунок якої змінюється тиск. Особливих вимог до даної системи немає, встановлюється на рульовий механізм будь-якого типу, в легкових автомобілях, як правило, це рейковий механізм. Найчастіше в список деталей такого підсилювача входить масляний насос, бачок під рідина, розподільник золотниковий, з’єднувальні механізми і шланги, а так само гідроциліндр. Тепер же розглянемо кожну деталь окремо. Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описСамим серцем всього гідропідсилювача керма автомобіля вважається гидронасос (насос гідропідсилювача керма). Основне завдання насоса – підтримувати постійний тиск в системі в момент роботи, а так само циркулювала рідина по системі. Як правило, гидронасос встановлюють поруч з блоком циліндрів, так як в дію в 99% випадків він приводиться за допомогою ременя від коленвала двигуна. Описати те, як виглядає насос важко, так як у кожного автомобіля він своєю конфігураціі.Чаще всього до складу гідропідсилювача керма входять лопатеві насоси, так як у них високий ККД і вельми зносостійкі. Корпус насоса металевий або сілуміневий, а всередині встановлено ротор з лопатями. За рахунок такого пристрою лопаті подають робочу рідину під тиском в розподільник і далі в основний гідроциліндр системи.Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описЯк вже говорили, в дію гидронасос наводиться за рахунок шківа, з’єднаного з колінчастим валом за допомогою ременя. Це основна причина, чому тиск і якість роботи насоса безпосередньо залежать від роботи двигуна. Якщо ж тиск надлишкове, то для цього є спеціальний перепускний клапан. За різними даними, в середньому тиск системи складає від 100 до 150 бар.Спеціалісти виділяють два основні види насосів – регульовані і нерегульовані. Регульований насос може змінювати і підтримувати тиск системи за рахунок продуктивної частини, а ось нерегульований насос змінює тиск тільки за рахунок редукційного клапана. Якщо з регульованим все зрозуміло, то пристрій другого насоса відрізняється, редуктор тиску являє собою дросель, гідравлічний або пневматичний. Клапан працює автоматично, контролюючи рівень і тиск масла.Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описбачоквважається основою механізму, так як в ньому зберігається рідина. Пристрій самого бачка гідропідсилювача керма не просте, як правило, в ньому встановлений елемент для фільтрації рідини, щуп для рівня рідини (масла), а так само отвори для забору та подачі рідини. За рахунок рідини змащуються труться механізми. Щуп дозволяє контролювати наявності рідини і її рівень в бачку, хоча візуально рівень так само можна перевірити, так як бачок часто з білого напівпрозорого пластіка.Чтоб зручніше було розуміти рівень рідини, на щуп нанесені спеціальні мітки з написами мінімум і максимум. Найчастіше водії вважають за краще витримувати рівень трохи вище середини, з невеликим простором до максимальної позначки. Таким чином, водій зможе зрозуміти, наскільки правильно працює система, її герметичність,Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описНе менш важливу роль в роботі ГУР виконує розподільник . Як правило, його встановлюють на елементах рульового приводу або на сам вал. Основним завданням розподільника вважається напрямок потоку рідини, в гідроциліндр або бачок, в залежності від кута повороту керма. У його склад входить торсіон, вал розподільника і поворотний золотнік.Каждая з перерахованих деталей унікальні і сплутати їх неможливо, торсіон являє собою тонкий прут, який може скручуватися щодо своєї осі за рахунок повороту керма. Що стосується вала і золотника, то з вигляду це два циліндричних елемента, всередині яких є канали для рідини. Конструкція розподільника може змінюватися, він може бути осьовим (в такому випадку золотник переміщається поступально) або ж роторним (в даному випадку золотник буде обертатися).Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описОстанні деталі в системі гідропідсилювача керма – з’єднувальні шланги та сам гідроциліндр . Без будь-яких варіантів, гідроциліндр завжди вбудований в рульову рейку. До її складу входить поршень і шток, що переміщуються під дією тиску рідини.

Що стосується сполучних механізмів і шланг гідропідсилювача керма, то за їх рахунок забезпечується циркуляція рідини. Варто зазначити, що кожен з таких елементів може витримати високий тиск.

Рідина розподіляється між гідроциліндром, насосом і розподільником.

Саме за рахунок шлангів масло (рідина) з бачка надходить у систему гідропідсилювача, а по шлангах низького тиску з розподільника назад в бачок.

Як бачимо, кожен з перерахованих елементів грає важливу роль в роботі гідропідсилювача автомобіля. Відповідно їх справність, правильна установка і якість забезпечать надійну і безвідмовну роботу рульового управління автомобіля. Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описНа фото представлена схема гідропідсилювача рульового управління автомобіля

  1. металева трубка з’єднувач;
  2. шланга високого тиску для рідини;
  3. муфта колінчастого вала;
  4. рульова рейка;
  5. насос гідропідсилювача керма;
  6. бачок для рідини;
  7. ремінь для передачі крутного моменту.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описЩоб зрозуміти, як працює гідропідсилювач рульового управління автомобіля, розглянемо кілька варіантів, точніше різні ситуації повороту коліс. Одна з найпоширеніших ситуацій, коли автомобіль стоїть на місці, але з заведеним двигуном. В такому випадку рідина просто перекачується насосом з бачка по системі і назад в бачок.

Ще одна сама поширена ситуація, коли водій обертає кермо . В такому випадку крутний момент крутний момент надходить на вал, і згодом на торсіон, який в свою чергу починає закручуватися щодо своєї осі.

Як правило, в такий момент поворотний золотник не спрацьовує через коліс, за рахунок чого рідина потрапляє в порожнині гідроциліндра під тиском (залежить від того, в який бік вивернули кермо). Надлишки рідини з іншого порожнини гідроциліндра надходять назад в бачок по магістралі.

Основою всього тут можна вважати шток, за рахунок тиску рідини на поршень зі штоком, рульова рейка може переміщатися, відповідно і колеса можуть повертатися.

На відео представлений принцип роботи гідравлічної рейки керма

Чи не менше буває ситуація, коли водій утримує кермо в одному положенні або зовсім вивертає до відмови. Багато фахівців говорять, що це найважчий момент для гідропідсилювача керма. У такій ситуації все навантаження йде на насос ГУР, так як розподільник не може повернутися в початкове положення. Найчастіше з’являється шум, можлива вібрація або інші моменти. Щоб позбавиться від такого, досить вирівняти колеса і почати двіженіе.Какой б не була ситуація, механізм і принцип роботи гідропідсилювача керма влаштований таким чином, що в разі втрати працездатності одного з елементів. Все рульове управління залишається працювати в штатному режимі, але із зусиллям для управленія.Несмотря на поширеність гідропідсилювача рульового управління серед автомобілів, даний механізм отримав як переваги, так і недоліки, хоча плюсів все ж більше.

  • покращене і полегшене управління машиною, що істотно знижує стомлюваність водія;
  • зменшення і пом’якшення ударів об рульове колесо;
  • поліпшення маневреності автомобіля, що так само підвищує безпеку.

Крім переваг, в гідропідсилювачі керма є і недоліки:

  • своєчасне обслуговування системи;
  • працюючий насос ГУР забирає потужність двигуна;
  • збільшення витрати палива за рахунок насоса гідропідсилювача;
  • знос або можливе пошкодження сполучних шлангів.

Незважаючи на такі недоліки, основний плюс гідропідсилювача рульового управління – значно полегшує керування автомобілем, особливо якщо машина важка. Тому час від часу потрібно проводити огляд системи і в разі найменшої поломки не затягувати з ремонтов.Как і всі механізми, гідропідсилювач керма рано чи пізно може поламатися. Все ж є часті і досить рідкісні поломки, та й багато що залежить від конструкції, виробника і того, як експлуатують систему гідропідсилювача рульового механізму. Так як механізми в ГУР рухливі, з часом вони виходять з ладу. Як показує практика, найчастіше спливають такі несправності:

  • ослаблення або знос ременя насоса ГУР;
  • несправність насоса;
  • шум насоса;
  • засмічення фільтруючого елемента в бачку;
  • недостатній рівень рідини в бачку;
  • розгерметизація системи;
  • засмічення клапана насоса;
  • засмічення гідросистеми;
  • залита рідина зниженої в’язкості.

Можна сказати це основні несправності, які виникають в будь-якому випадку, в період експлуатації. Прояв таких поломок може бути в повороті керма з великим зусиллям, передача поштовхів на кермо, важко повернути кермо в одну зі сторін з невеликим відхиленням від центру, шум, вібрація і нечітка робота керма (працює ривками). Все це перші ознаки того, що окремі елементи гідропідсилювача керма виходять з строя.Чаще всього ремонт таких поломок ГУР полягає у своєчасній заміні або регулюванні ременя, долити рідини в бачок, ремонт або повна заміна насоса ГУР, усунення течі в системі гідропідсилювача, можлива розгерметизація системи в цілому. Здавалося б, дрібниця, але з рульовим управлінням не варто жартувати, так як дорога помилок не прощает.Еслі говорити про ремонт гідропідсилювача рульового управління, а зокрема про вартість деталей, то все залежить від марки, моделі і самого пристрою автомобіля. Ціна може бути пропорційна вартості автомобіля або ж ремонт обійдеться в мінімальну ціну. Розглянемо на прикладі певної моделі вартість деталей.

Назва марки і моделі деталь Вартість, руб. Вартість, грн. Вартість, дол.
Chevrolet Lacetti Насос гідропідсилювача 5255 2076 77
BMW 3-Series 2003 бачок ГУР тисяча вісімсот дев’яносто вісім 750 28
Daewoo Lanos 2008 Насос ГУР і шків 2506 990 37
Mercedes-Benz Vito 2008 насос ГУР 4036 1594 59
Hyundai Tucson 2.0 ремінь насоса 381 150 6
Hyundai Tucson 2.0 Шланг системи гідропідсилювача 790 312 12

Як бачимо, ціни на деталі гідропідсилювача рульового керування не космічні, тому не варто економити на такому і своєчасно проводити ремонт. Що стосується вартості послуг ремонту, то тут краще навести приблизні розцінки, так як вони можуть відрізнятися в залежності від СТО. Наведемо приблизні ціни на послуги ремонту ГУР.

Найменування Вартість від, руб. Вартість від, грн. Вартість від, дол.
Ремонт двоконтурного насоса ГУР 4050 1600 60
Ремонт одноконтурного насоса ГУР 2279 900 35
Заміна насоса ГУР тисячу сімсот сімдесят три 700 25
Ремонт поршня гідропідсилювача 3797 1500 55
Заміна ременя насоса 510 200 10

Ціна на послуги ремонту так само не особливо високі, але все ж, якщо вчасно ні звернути увагу, і не усунути проблему, в подальшому вона може перетворитися в серйозні наслідки. Якщо говорити про ГУР (гідропідсилювачі рульового управління), то це незамінна система в сучасному автомобілі. Динаміка управління, комфорт і безпека – ті речі, в яких бере участь сучасний механізм гідропідсилювача рульового управління.

  • Відео-огляд принцип роботи гідропідсилювача рульового управління:

Принцип роботи гідропідсилювача керма

Гідропідсилювач керма (абревіатура ГУР) – знайома більшості автолюбителів. Відноситься вона до основної частини рульового механізму.

Раніше управління машиною, було дуже виснажливим заняттям, так як доводилося при різкій зміні траєкторії напружуватися для повороту рульового колеса, особливо це було проблематично на вантажних машинах.

Зверніть увагу

Конструктори, які завжди вдосконалюють деталі для зручності, комфорту і безпеки, звернули на це увагу, тому рульове колесо стало не винятком. Щоб свисти зусилля до мінімуму, була придумана система гідропідсилювача керма.

Основним його призначенням, як і було, задумано виступає, комфортне керування машиною в момент руху, але є й інші не менш важливі заслуги, такі як:

  • збереження «зворотного зв’язку»;
  • забезпечення стійкості на дорозі;
  • підвищення безпеки. Тобто відбувається контроль над ТС після пошкодження передньої шини і можливість ухилитися від зіткнення;
  • дозволяє «відчувати» дорожнє полотно і створює кінематичне, що слідує,;
  • зменшує передавальне відношення рульової системи, що підвищує маневреність;
  • подовжує час служби деталей рульового вузла.
    Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описГідропідсилювач керма

По конструкції ГУР компактні і можуть поглинати удари, з вібрацією відходять від дорожнього полотна на рульове колесо. Під час використання вони абсолютно безшумні. З їх появою їзда стала безаварійної, навіть число паркувальних місць знизилося вдвічі. Маючи в авто гідропідсилювач складні повороти і багаторазові маневри стали даватися на ура.

Однак багато хто не знає принципу роботи встановленого штатного гідропідсилювача, а коли транспортний засіб веде вбік вони намагаються вирішити ситуацію на «схід-розвал» роблячи це невірно.

Природно, бувалі развальщік легко можуть виставити кути установки коліс для правильного «опору» відведення машини убік, якщо гідропідсилювач несправний.

Щоб пристрій не підводило і надійно виконувала всі покладені на завдання потрібно своєчасно відвідувати сервісні центри для діагностики.

Крок в історію

Так як перші машини по конструкції були важкими і з вузькими колесами, то для повороту керма не було потрібно особливих зусиль. Але з появою перших вантажних автомобілів обертати колеса багатотонної вантажівки, виявилося заняттям досить трудомістким, а то і зовсім не посильним.

Тут-то і треба було зменшити діаметр “бублика” і змінити пристрій рульової рейки. Винайшов і запатентував гідропідсилювач вперше Фредерік Ланчестер. Перш за все, благо автомеханіки поширилося тільки на кар’єрні самоскиди, пожежні та вантажні машини.

Передвісники пневмоусилителя – були нескладними і підживлювалися від компресора вже існуючих пневматичних гальм.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

Тільки в 20-х роках XX-го століття компанія Rolls-Royse оснастила гідропідсилювачем машину-візитку Phantom. Ясна річ, гідравлічні підсилювачі були складніше, ніж вже існуючі пневматичні. Але спроба не увінчалася успіхом, і експеримент був відкладений на кілька років.

Далі вже під час Другої світової війни англійці знову ввели в роботу ГУР, встановивши його на великі броньовані автомобілі. І вже через п’ять років технологія щільно закріпилася в європейському і американському автопромі. З тих пір пристрій перетерплювало принципових змін.

Сьогодні різноманітність системи Гура вражає, крім нього існують ще дві дивовижних технології полегшують експлуатацію транспортних засобів – Електропідсилювач і Електрогідропідсилювач.

різновиди гідропідсилювачів

Стверджувати, що ГУР в стандартному виконанні вкрай необхідний не можна. Він корисний тільки в певних моментах. Звичайно, він дозволяє з успіхом маневрувати в міських умови, але ось на відкритій трасі при високій швидкості користі від нього зовсім немає. Із зростанням швидкості перестаєш «відчувати» дорогу, що популярно особливо в зимовий період.

Щоб, як-то перекрити вада, було зроблено встановити рульову рейку зі змінним підрядним ставленням.

Однак спроба була безуспішною врятувала ситуацію електроніка, яка виступила модифікацією гідропідсилювача. Вона поєднує не тільки комфорт, але і інформативність керма.

Електрогідропідсилювач керма (Егурен) служить за тим же принципом, відмінності – надбавка електронного блоку і виконавчого електроклапана.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

бачок гідропідсилювача

Гідропідсилювач керма: пристрій і принцип роботи

Щоб зрозуміти, як влаштована конструкція Гура, розглянемо схему гідропідсилювача рульового управління, що складається з таких частин, як:

  1. Силовий гідроциліндр подвійної дії поміщений в рульову частина, де стоїть межу деталями приводу і кузова. З’єднаний він з золотниковим керуючим вузлом і гідроциліндром. Основна заслуга – перетворення тиску рідини в переміщення поршня і штока, що допомагають рухати колеса в необхідний напрям.
  2. Насос прикріплюється на двигуні, а його привід від колінчастого вала здійснюється ремінною передачею від шківа колінчастого вала. Потрібно для сформування тиску масла. Більш поширені конструкції лопатей типу, тому що у них хороше ККД.
  3. Робоча рідина міститься в бачку, там же є фільтр, кришка з щупом для виміру рівня. Функція масла змащувати тертьові деталі і передавати зусилля від насоса до гідроциліндра.
  4. Бачок , наповнений гідравлікою, щоб утримувати його в чистоті всередині є фільтр.
  5. Регулятор тиску або розподільник – це прецизійний (Високостійкий) і простий за схемою вузол. Являє собою редуктор тиску. Розташовується на деталях рульового приводу або на одному валу з рульовим елементом. Його задача розподіляти гідравліку в потрібну порожнину гідроциліндра або назад в бак. Потрібно для контролю частоти обертання коленвала двигуна, щоб той не підвищував допустиму норму тиску гідравлічної рідини. Золотниковий розподільник – складна деталь, що складається з торсиона і золотникового клапана. Коли знаходиться всередині золотник крутиться, розподільник називають роторним, а якщо поступально переміщається – осьовим.
  6. Сполучні шланги високого і низького тиску зводять між собою гідроциліндр, насос і розподільник. Також по ним циркулює гідравлічна рідина з бака в насос і назад, повертаючись від розподільника. Там, де потрібно створити взаємну рухливість вузлів, застосовують гнучкі шланги.
    Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описПринцип роботи у ГУР і Егурен схожий

Принцип роботи гідропідсилювача керма як з осьовим, так і з роторним розподільником, заснований на переміщенні золотника при перекладки рульового колеса. Спочатку насос формує тиск у вузлі рульового управління.

Якщо «баранку» крутять в одну зі сторін, починає рухатися золотник і закриває одну з зливних магістралей, а робоча рідина під тиском йде в потрібні порожнини гідроциліндра.

Гідравліка зі штоком тисне на поршень, а він рухає колеса.

Коли колеса повертаються, вони направляють корпус розподільника в сторону руху золотника. А коли золотник приймає знерухомлених стан починають відновлювати своє звичайне положення корпусу розподільника.

З нагнітальної магістралі масло легко проходить в зливну. Далі, підсилювач просто качає робочу рідину за допомогою насоса по системі. У той же час колеса спрямовані прямо.

Коли кермо закінчує крутитися, вся схема змінюється і зупиняється.

Якщо навіть гидронасос зламався (наприклад, обірвався ремінь приводу) – це не впливає на керування транспортним засобом. Тому що від рульової системи зусилля буде йти на корпус розподільника, а після на колеса з золотником.

важливо

Через передпусковий клапан, гідравліка стане рухатися з однієї порожнини в іншу і не створювати перешкоди, ніж дозволить повертати кермо, тільки з напрягом.

Схема рульового управління з гідропідсилювачем наочно демонструє всю суть системи.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

Пристрій насоса гідропідсилювача керма

Під час повороту рульового колеса в іншу сторону розподільник подає масло в протилежні частини гідроциліндра, відповідно рульова рейка йде в інший бік і повертає колеса в потрібну сторону. Що стосується водія, то він докладає мінімум зусиль на поворот керма. Коли автомобіль знаходиться без руху кермо повертати також просто для цього необхідно щоб був запущений мотор.

Якщо транспортний засіб наїжджає на перешкоду, сила відштовхування намагається повернути колеса. Але замість цього вони відносно золотника рухають корпус розподільника і перекривають зливну магістраль. Після чого гідравлічна рідина надходить в порожнину циліндра, і поршень посилає зусилля на колеса, що йдуть у зворотному напрямку.

Швидка реакція призводить до того, що колеса блокуються і не можуть повертати. Через те, що хід золотника малий (десь 1 мм), транспортний засіб практично не змінює напрямок руху. ГУР захищає руки водія від зіткнення зі спицями керма, коли він у щось врізається.

Маленькі поштовхи все-таки відчуваються – це відбувається через те, що над реактивними шайбами, підвищується тиск.

«Почуття дороги» – це зворотний зв’язок від керованих коліс через підсилювач до керма. Повідомляє водію, в яких умовах відбувається поворот.

Відчуваючи силове, що слідує, управляти машиною можна при будь-якій погоді. Тому в складі конструкції кріплять реактивні шайби, плунжери або камери.

Одна з шайб при високому тиску, намагається помістити золотник у вихідну точку, від цього рульове колесо працює «тугіше».

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

Розташування Гура

Пристрій насоса гідропідсилювача керма

Вузол насоса лопатевого типу ділиться на види:

Механізм насоса складається з корпусу, ротора і кільця ущільнювача. Насос має кліноременний привід від шківа колінчастого вала. Шків матируется в кінці зовнішнього валу, що знаходиться на кульковому і игольчатом підшипнику. Ротор розташовується на шліцах вала, в його пази вільно встановлені лопаті.

До корпусу насоса прироблений розподільним диском і кришкою статор.
Внутрішня поверхня його корпусу має складну форму. Лопаті встановлюються в ротор, де паралельно його поздовжньої осі передбачено кілька прорізів.

Ці лопаті під тиском відцентрової сили трохи виходять з пазів і стикаючись, з внутрішньою поверхнею корпусу, створюють замкнуті камери.

Внутрішня поверхня корпусу влаштована таким чином, що коли обсяг від обертання ротора знижується між ними стискається масло.

Якщо з’являється отвір, то гідравлічна рідина стрімко виходить з лопатей. Процес всмоктування рідини проходить навпаки.

Сам по собі насос повинен бути високопродуктивним, щоб забезпечувати повороти вала максимально швидко.
Запускається передачами від двигуна:

  1. Шестерінчатою .
  2. Ремінний .
    Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описРульове управління з гідропідсилювачем, поєднаним з рульовим механізмом

Технічне обслуговування гідропідсилювача

  1. Дуже часто приводить ремінь стає причиною поломки гідропідсилювача, тому потрібно стежити за рівнем його натягу.
  2. Необхідно стежити за рівнем масла в бачку, якщо його показник нижче норми, потрібно долити. Брак масла призведе до того, що насос вийде з ладу.Яка підходить гідравлічна рідина найбільше потрібно дізнатися з інструкції або в спеціалізованому магазині.
  3. Один раз на рік міняйте фільтруючий елемент в бачку.
  4. Зливати масло легко, потрібно зняти шлангу і при відкритій кришці бачка рідина виллється від дії атмосферного тиску.Залив свіже масло необхідно при відкритій кришці пару раз прокрутити кермо в крайні положення, це потрібно, щоб зайве повітря покинув бачок.
  5. Врахуйте, що на ТЗ з гідропідсилювачем не варто тримати кермо в крайньому поворотному положенні понад 5-6 секунд – перегріється гідравлічна рідина.
  6. Крім того, слід час від часу здійснювати заміну масла, це пояснюється забрудненнями, які впливають на його властивості. При втраті основних властивостей рідина здатна зашкодити сальники рульової рейки, а це призведе до збою Гура.
  7. Регулярно проводите візуальний огляд системи, так як може бути порушена герметичність системи. Патьоки гідравліки кажуть, що потрібно ремонт.
  8. Якщо гидронасос не працює, використовувати машину довгий час не можна – це призведе до зносу розподільника і поломки елементів рульового механізму.Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

    Залив присадки в ГУР

недоліки ГУР

  1. Потрібно переглядати систему кожен день на наявність дефектів.
  2. Нанос працює від мотора, тим самим забираючи у нього частину потужності.
  3. Ні функцій регулювання положень роботи для різних умов.

Як видно мінусів не так вже й багато.

Пристрій гідропідсилювача керма

Зараз практично всі випущені автомобілі комплектуються гідравлічним підсилювачем рульового управління (аббр. ГУР). Цей механізм дозволяє значно знизити зусилля водія на рульове колесо при керуванні авто, тим самим зробити водіння більш комфортабельним.

Спочатку ГУР встановлювався виключно на вантажні авто і спецтехніку, оскільки опору при зміні положення коліс, особливо на малих швидкостях руху на такій техніці – дуже велике, водій просто не міг повернути керовані колеса, не доклавши значного зусилля.

Рульове управління автомобіля

Зараз же ГУР встановлюється і на легкові авто. По-великому рахунку на легковиках необхідне зусилля для повороту коліс невелика і керування машиною, що не укомплектованої ГУР, складнощів не викликає.

Порада

Тобто, як би цей механізм особливо і не потрібен, але у нього є одна дуже позитивна якість, завдяки чому, в більшій частині, підсилювач та набув поширення на легкових авто.

Зводиться вона до того, що ГУР дозволяє зберегти прямолінійний рух автомобіля під час вибуху шини провідної осі, не забуваємо і про прагнення людини до максимального комфорту.

Складові частини підсилювача. види ГУР

Загалом, основним завданням підсилювача на легковому авто є підвищення безпеки, а вже потім тільки – забезпечення комфортабельності.

Пристрій гідропідсилювача керма включає в себе кілька основних складових елементів:

  • насос;
  • розподільник;
  • силовий циліндр;
  • з’єднувальні трубопроводи.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

елементи гідропідсилювача

На техніці використовувалося два типи гідропідсилювачів:

  1. Комбінований (інтегрований).
  2. Роздільний.

Комбінований тип відрізняється тим, що розподільник і циліндр інтегровані в рульовий механізм, що дозволяє значною мірою зменшити металоємність конструкції і зробити її більш компактною. Завдяки цьому він набув широкого поширення, в тому числі і на легкових авто.

Роздільний тип застосовувався на ряді вантажних авто. Його особливість полягає в тому, що силовий циліндр – окремий елемент, який взаємодіє з приводом рульового управління. Але через такого рішення, конструкція ГУР вийшла більш громіздкою, тому на легкових авто вона не використовується.

насос

З назви підсилювача зрозуміло, що основним робочим елементом в цьому механізмі є рідина. Оскільки вона нестислива, то при створенні тиску можна отримати зусилля, яке і буде виконувати потрібну опцію.

І тиск це створюється насосом. У більш простою схемою механізму насос має ремінний привід від колінчастого вала. Цей елемент конструкції може бути шестерним (менш поширений тип) або роторним (він же лопатевої). Найчастіше на авто використовується другий варіант.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

Пристрій насоса гідропідсилювача роторного типу дуже просте.

Основними його елементами є корпус з подає і вихідним штуцерами і вал, на одному кінці якого встановлений приводний шків, а на іншому – ротор з лопатями.

Цей ротор розташовується в камері особливої ​​форми – статорі (його роль виконує корпус). За рахунок цієї форми статора і забезпечується нагнітання рідини, яка потім подається на вихідний штуцер, провідний на розподільник.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

Лопатевої насос гідропідсилювача

Недоліком насоса, що приводиться від колінчастого вала, є зміна створюваного тиску в залежності від оборотів мотора.

Через це створюється Гуром зусилля на малих обертах є недостатнім, а на високих – надмірним, що призводить до появи такого ефекту, як «порожній кермо» ( «зворотний зв’язок» рульового управління – відсутня, тому інформативність рульового управління дуже мала).

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

Принцип роботи шестеренчатого і роторного насосів

Щоб усунути цей недолік, в пристрій насоса гідропідсилювача включений регулятор тиску, що підтримує його в заданому значенні. Функціонує він дуже просто – при перевищенні тиску, регулятор, зміщуючись, відкриває пропускний канал між подає і вивідним каналами і частина тиску скидається.

розподільник

Рідина під тиском, створеним насосом, подається на розподільник. У завдання цього складового елементу входить розподіл потоку рідини в залежності від положення рульового управління. Найбільшого поширення на легкових авто отримав золотниковий розподільник поворотного типу. Цей вузол є проміжною ланкою між валом колонки і шестернею рульового механізму.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

Пристрій розподільника рейки

Складається розподільник з двох елементів – вала і поворотного золотника. Ці елементи насаджені на торсіон, який з’єднує між собою вал колонки і шестерню.

До розподільника підходить подає штуцер від насоса, обратка (по ній рідина повертається знову в насос) і два висновки, які ведуть на силовий циліндр.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

Схема роботи розподільника

Суть роботи розподільника така: при обертанні керма опір, що йде від коліс, призводить до скручування торсиона, що в свою чергу забезпечує проворот золотника щодо вала розподільника. Через це одні канали відкриваються, а другі закриваються, тобто, відбувається перерозподіл потоку рідини.

циліндр

Силовий циліндр виконує роль виконавчого елемента. У комбінованому типі ГУР він повністю інтегрований в рульовий механізм. Як поршня виступає рульова рейка, на якій додатково є шайба з ущільнювачами, а циліндра – корпус. Поршень ділить циліндр на дві камери, з’єднаних трубопроводами з розподільником.

Принцип роботи

А тепер про те, як це все взаємодіє між собою. ГУР є герметичним механізмом і рідина в ньому циркулює по колу. Але при певних режимах кількість рідини змінюється, тому такі перепади компенсуються за рахунок розширювального бачка (він же і заправний). Зазвичай цей бачок розташовується на насосі, але може бути і винесеним.

В цілому у ГУР є два режими роботи:

  • Прямолінійний рух. У такому режимі золотник з’єднує всі підходять до нього канали. Рідина в розподільнику відразу подається в обратку і повертається в насос. Також частина її подається в обидві камери силового циліндра, забезпечуючи рівне тиск в них;
  • Поворот. При вращении руля торсион скручивается, что приводит к смещению золотника относительно вала. Для примера, рассмотрим действие механизма при повороте направо. Итак, золотник провернулся, из-за чего соединяются подающий канал и ведущий на правую камеру гидроцилиндра. При этом левая камера соединяется с обраткой. Поток жидкости в правой камере начинает давить на поршень, из-за чего увеличивается усилие. Из левой же камеры, чтобы не возникло сопротивления давлению, жидкость перетекает через распределитель и поступает в насос. При этом, если руль повернут не до упора, а лишь частично и оставить в таком положении, торсион раскрутиться. Это приведет к возврату золотника в исходное положение – соединение всех каналов и давление в камерах силового цилиндра выровняется, но уже с учетом текущего положения рейки вместе с поршнем.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

Схема роботи системи гідропідсилювача з клапаном Servotronic (стандартні системи відрізняються тільки відсутністю обмежувального клапана і Servotronic)

При повороті наліво робота розподільника протилежна описаній. Тобто, рідина під тиском подається в ліву камеру циліндра. Як видно, основна робота у ГУР лежить на розподільнику.

Позитивні і негативні якості

Частина позитивних якостей використання гідропідсилювача в конструкції рульового управління вже перераховані, але є й інші. В цілому, до переваг можна віднести:

  • Підвищення безпеки (ГУР дозволяє утримати автомобіль під час вибуху шини по час руху);
  • Зниження зусилля, необхідного для здійснення або утримання маневру;
  • Зміна передавального числа рульового механізму (для повороту коліс на певний кут потрібно менше обертати кермо, ніж в механізмі без ГУР);
  • Комфортабельність управління авто.

Недоліків же у підсилювача менше, але вони досить істотні:

  • ГУР – це додатковий механізм, причому конструктивно складний і вимагає обслуговування;
  • Деякі елементи дуже чутливі до забруднюючих частинок, тому порушення експлуатації може привести до поломки;
  • Насос з приводом від колінчастого вала «забирає на себе» частину потужності двигуна;
  • Підсилювач працює тільки при заведеному моторі.

Варто відзначити, що завдяки установці розподільника в рульовий механізм можливо продовжувати рух навіть в разі виходу з ладу одного з елементів ГУР або розгерметизації. Торсіон в будь-якому випадку буде передавати обертання від вала колонки на шестерню механізму, тому управління у авто зберегтися, але зусилля на кермі зросте.

Ще одним недоліком такого механізму є залежність від оборотів колінчастого вала. Вирішення цієї проблеми, і наступним етапом розвитку ГУР став електрогідравлічний підсилювач.

Його особливість полягає в тому, що привід здійснюється від окремого електродвигуна, який входить в конструкцію насоса. Це дозволяє не тільки підтримувати тиск в необхідному значенні при всіх режимах роботи мотора, але ще і забезпечити роботу ГУР навіть при незаведенном двигуні.

Додатково електрогідравлічний підсилювач управляється ЕБУ. Тобто, механізм підлаштовується під конкретні умови руху, створюючи оптимальне зусилля на кермі і забезпечуючи точну передачу інформації – «зворотний зв’язок». Для цього ЕБУ збирає дані від ряду датчиків, на основі яких він здійснює управління насосом і розподільником.

Незважаючи на те, що гідропідсилювач конструктивно значно складніше, ніж інший тип підсилювача – електричний, завдяки забезпеченню «зворотного зв’язку» він є кращим, тому він частіше і використовується.

Принцип і схема роботи гідропідсилювача керма

Гідропідсилювач створили для того, щоб полегшити управління авто. Його головною функцією є забезпечення полегшеного повороту керма при виконанні певного маневру.

До того ж, наявність даного пристрою в рульовому управлінні сприяє підвищенню маневреності транспортного засобу за рахунок того, що водієві тепер не потрібно докладати підвищене зусилля для повороту керма. Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описГУР також сприяє підвищенню безпеки при виникненні деяких непередбачених ситуацій на дорозі. Він пом’якшує вібрацію на кермі від коліс, коли авто наїжджає на камінь або іншу нерівність. Також він убезпечить водія в разі раптового проколу колеса (він утримує кермо в прямолінійній напрямку), таким чином, автомобіль не змінить напрямку.

Схема гідропідсилювача керма і елементів

Гідропідсилювач являє собою важливий вузол рульового управління автомобіля. Він складається з насоса, розподільника, гідроциліндра, сполучних шлангів, робочої рідини, бочка. Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описРозглянемо кожен з складових більш детально.

  • Насос. За допомогою цього пристрою всю систему необхідним тиском для створення циркуляції масла. Найчастіше для сучасних автомобілів використовують пластичні насоси. Все по тому, що вони мають високий коефіцієнт корисної дії, і при цьому мають підвищений термін експлуатації. Насос, як правило, розташовується на силовому агрегаті. Робота приводу здійснюється за рахунок пасової передачі, яка взаємодіє з колінчастим валом.Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис
  • Розподільник. Даний елемент призначений для спрямування і розподілу робочої рідини (масла) в певні порожнини циліндра, а також подає його назад в бік. Існує два види розподільників: роторний і осьової. Це залежить від того, яким чином відбувається рух золотника. У разі, коли він має поступальні рухи, то розподільник називається осьовим. Роторним він називається, коли золотник обертається. Розподільник може розташовуватися як на валу з рульовим механізмом, так і елементах рульового приводу. Даний елемент є високочутливим до забруднення масла.
  • Гідроциліндр. Даний елемент системи гідропідсилювача пускає в хід поршня і шток під впливом на них масла, яке подається під тиском. Поворот коліс відбувається за допомогою важелів. Він може вбудовуватися на рульовому механізмі, а також його можна побачити між приводом і кузовом автомобіля.
  • Сполучні шланги. Такі елементи просто необхідні в системі гідропідсилювача керма. Їх основна робота – забезпечення безперешкодного ходу робочої рідини по всьому механізму. Всі з’єднувальні елементи можна розділити на два типи: низького і високого тиску. Шланги низького тиску призначені для повернення масла з бачка в насос і, після відпрацювання, назад в бачок. Другий вид шланга забезпечує подачу рідини між циліндром, насосом і розподільником.
  • Робоча рідина. Це спеціальне масло, яке забезпечує подачу зусилля до гідроциліндра від насоса. Також воно забезпечує мастило всіх елементів системи.
  • Бачок. Ємність для зберігання і циркуляції робочої рідини. Бачок має спеціальний фільтр, за допомогою якого забезпечується очищення рідини, що подається в систему. Також він має щуп зі спеціальними позначками, який призначений для перевірки рівня масла.

Як працює ГУР

Не складно здогадатися, що одним з ключових елементів в системі гідропідсилювача є золотник. Саме від його положення залежить процес роботи тих чи інших елементів. Принцип і схема роботи гідропідсилювача з роторним або осьовим рухом золотника не мають значних відмінностей.

Принцип роботи гідропідсилювача керма полягає в наступному: коли кермо нерухомого золотника знаходиться в центральному положенні, його утримують спеціальні центруючі пружини.

У цьому ж положенні робоча рідина вільно рухається по всій системі, за умови правильного розташування розподільника. В цей же час насос працює посилено, його завданням на даному етапі – прогін масла по підсилювача.

Зверніть увагу

Насос працює не залежно від того, відбувається поворот коліс чи ні. Його основним завданням є прокачування рідини по всій системі.

За умови, що кермо повертається, відбувається переміщення золотника. Він, перемістившись, перекриває зливну магістраль і в одну з порожнин циліндра під тиском подається робоча рідина.

В цей же час елементи поршня і шток під впливом на них рідини під тиском повертають колеса і корпус розподільника в сторону руху золотника. Корпус розподільника наздоганяє золотник лише тоді, коли той припиняє свій рух. Це говорить про те, що поворот виконаний.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний описПісля виконання маневру (коли кермо знаходиться в прямолінійній положенні), золотник повертається в нейтральне положення і відкривається магістраль для зливу рідини.

Розглянемо деякі важливі рекомендації по експлуатації даного пристрою.

Щоб створити необхідні умови для належного функціонування ГУР, необхідно правильно експлуатувати транспортний засіб, а також стежити за деякими елементами гідропідсилювача.

Щоб уникнути передчасної заміни деталей системи необхідно своєчасно виконувати заміну масла і фільтруючий елемент в бачку. Заміна повинна проводитися не рідше одного разу на два роки.Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

Категорично заборонено використовувати автомобіль, якщо насос для подачі робочої рідини вийшов з ладу. Це може привести до раптового зносу розподільника та інших елементів рульового управління, так як їх робота неможлива в даному режимі. Бажано, при найменшій несправності, відмовитися від використання транспортного засобу і як можна швидше зайнятися його ремонтом.

Так як більшість сучасних автомобілів обладнані гідропідсилювачем, то вкрай необхідно знати все про цей механізм.

Відео “Пристрій і принцип роботи гідропідсилювача керма”

На записі експерт розповідає про принципи і схемою роботи гідропідсилювача керма. Подивившись відео, ви отримаєте знання, які стануть в нагоді кожному автомобілісту.

З чого складається і як працює гідропідсилювач керма?

Автомобілісти старшого покоління добре пам’ятають, як нелегко було повертати колеса старих машин на стоянці або при русі на малій швидкості. Рішенням проблеми став гідравлічний підсилювач (ГУР), який спочатку був доданий в рульовий механізм вантажівок, а потім перекочував і на легкові автомобілі.

Його завдання – допомогти водієві подолати опір механізмів і силу тертя шин об дорожнє покриття, тим самим полегшуючи обертання бублика. Автолюбителям, надає великої ваги обслуговування власного «залізного коня», не завадить ознайомитися, як працює гідропідсилювач керма і дізнатися його слабкі місця.

конструкція механізму

Гідравлічний підсилювач рульового колеса складається з декількох елементів, з’єднаних між собою мастилопроводи:

  • насос, чий ротор приводиться в рух ремінною передачею від колінчастого вала двигуна;
  • розподільник, що направляє зусилля в потрібну сторону;
  • гідроциліндр з поршнем, жорстко пов’язаний з рульовим механізмом (рейкою або тягами);
  • розширювальний бачок з запасом гідравлічної рідини (масла).

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

Насос розташовується неподалік від шківа колінчастого вала і з’єднаний з ним приводним ременем. Залежно від конструкції авто цей же привід може крутити вал генератора і помпи. Клапан керування, він же – розподільник вбудований в механізм рульового вала і реагує на поворот бублика в ту чи іншу сторону завдяки спеціальному пристрою – торсіонні.

Місцезнаходження гідроциліндра залежить від типу рульового механізму . У більшості автомобілів він вмонтований в рейку і являє собою поршень, що штовхає її в необхідному напрямку. У машинах з черв’ячним приводом керма (так званої рульовою колонкою) циліндр – це окремий агрегат. До нього приєднано тяги, що відповідають за поворот передніх коліс.

Перераховані елементи об’єднані в одну систему патрубками, розрахованими на високий тиск, по яких циркулює робоче тіло – масло. Його запас знаходиться в розширювальному бачку, встановленому в найбільш високій точці системи.

Принцип дії підсилювача

Головна особливість ГУР полягає в тому, що система включається в роботу відразу після запуску двигуна авто, оскільки вал насоса обертається синхронно з коленвалом силового агрегату.

Поки водій не чіпає кермо, створюване в маслопроводах тиск скидається в розширювальний бачок .

Принцип роботи гідропідсилювача керма полягає в перетворенні тиску рідини, що створюється насосом, в механічну роботу, що здійснюються поршнем гідроциліндра. ГУР функціонує за таким алгоритмом:

  1. Масло перекачується по системі, а надлишок тиску направляється в розширювальну ємність, поки водій не почне повертати рульове колесо.
  2. Під час повороту бублика торсіон розподільника вловлює напрямок обертання, за рахунок чого спрацьовує один з двох клапанів, відкриває протоку гідравлічної рідини до поршня циліндра.
  3. Масло натискає на поршень з одного боку, примушуючи його штовхати рейку або тягу в потрібному напрямку, поки водій не перестане повертати кермо. Коли рульове колесо зупиняється в будь-якому положенні, розподільник закриває клапан, а поршень припиняє підштовхувати рейку.
  4. При обертанні бублика в зворотну сторону перший клапан закривається і тут же спрацьовує другий. Рідина надходить до поршня з іншого боку, примушуючи його переміщатися і штовхати рейку в іншому напрямку.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

Якщо повернути рульове колесо до упору і при цьому збільшити обороти двигуна натисканням на педаль газу, то тиск в контурі ГУР зросте до максимуму, що може привести до протікання сальників і розриву шлангів. Тому виробники автомобілів з гідропідсилювачем не рекомендують тримати кермо в крайньому положенні довше 5 сек.

Якщо в силу різних причин двигун затихне або відмовить гідропідсилювач керма, то у автомобіліста збережеться контроль над передніми колесами. Правда, для повертання бублика доведеться докладати значних зусиль.

Плюси і мінуси ГУР

Перевіривши на практиці, як працює гідропідсилювач керма в сучасному автомобілі, можна оцінити всі переваги використання даного механізму:

  1. Надійність. Гідравлічна система посилення випробувана багаторічною практикою на різних авто, тому в даний момент вона встановлюється приблизно на 60% машин, що випускаються.
  2. ГУР здатний розвивати пристойну потужність і долати значний опір з боку коліс. Звідси виникає можливість застосовувати його на автомобілях будь-якої вантажопідйомності і габаритів.
  3. Комфорт для водія – головний плюс рульового гідропідсилювача. Він створювався саме з цією метою – полегшити людині процес управління машиною.
  4. Поліпшення керованості. Оскільки бублик обертається легко, водій отримує можливість швидше реагувати на зміну дорожньої ситуації.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

Крім ГУР, на легкові автомобілі ставляться підсилювачі нового покоління, що повертають передні колеса за допомогою електродвигуна (ЕУР). Але подібні системи поки не можуть зрівнятися з гідравлікою за вартістю, а тому ЕУР оснащується меншу кількість нових машин.

Використання гідропідсилювачів в рульових механізмах дає ще один бонус виробникам автомобілів. Оскільки вони виконують замість водія фізичну роботу, в конструкції можна застосовувати кермові механізми з меншим передавальним відношенням.

Для автолюбителя це означає, що кількість оборотів рульового колеса від одного крайнього положення до іншого зменшиться, що підвищить гостроту управління.

Правда, при відмові ГУР або русі авто на буксирі водієві буде набагато важче крутити баранку.

Гідравлічним підсилювачів властиві такі недоліки:

  1. Щоб не викликати поломку, кермо не можна довго тримати в будь-якому крайньому положенні, особливо на підвищених обертах двигуна. Через критичний тиску масло може видавити сальники і витекти.
  2. Пристрій приводу насоса задумано так, що він працює без упину разом з силовим агрегатом. Через це насос постійно зношується, вимагає періодичного обслуговування і забирає частину енергії двигуна, збільшуючи витрату палива.
  3. Інші елементи системи теж потрібно обслуговувати, а також стежити за рівнем гідравлічної рідини в бачку.
  4. В автомобілях бюджетної цінової категорії, обладнаних ГУР, кермо стає неінформативним, особливо при їзді на великій швидкості.

У більш дорогих машинах реалізовано спеціальний електронний пристрій насоса гідропідсилювача керма, що дозволяє зменшувати тиск масла в системі при підвищенні оборотів . При цьому кермо «наливається» приємною вагою і відчуття порожнечі при управлінні на швидкості не виникає.

Як працює гідропідсилювач керма?  Його принцип і повний опис

обслуговування гідропідсилювача

Господар автомобіля, оснащеного ГУР, може самостійно виконувати наступні операції:

  • стежити за рівнем і станом рідини в розширювальної ємкості;
  • періодично оглядати патрубки і штуцери на предмет розтріскування і протікання масла;
  • змінювати гідравлічну рідину з інтервалом, зазначеним в інструкції по експлуатації;
  • відслідковувати появу сторонніх шумів, що виникають при критичному зносі підшипників насоса;
  • своєчасно змінювати приводний ремінь, щоб він не обірвався десь по дорозі.

Рідина, залита в систему гідропідсилювача, служить не тільки робочим тілом, а й мастилом для насоса. Тому при доливці або заміні важливо використовувати рекомендовані виробником масла, інакше агрегат може передчасно вийти з ладу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…