Відповідно до вимог міжнародних правил №48 ЄЕК ООН всі транспортні засоби повинні комплектуватися таким пристроєм, як електрокоректор фар.

Його основне призначення – збереження оптичної осі освітлювальних елементів автомобіля незалежно від ступеня його завантаження. Всі іномарки спочатку комплектуються дуже якісним пристосуванням такого класу.

А ось власники вітчизняних машин досить давно скаржаться на низьку якість такого компонента і, як результат, досить нетривалий термін його служби.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

Панель управління електрокоректора фар

конструкція

За типом приводу умовно на сьогоднішній день подібні пристрої поділяються на:

  1. гідравлічні
  2. електричні

На вітчизняних авто зазвичай встановлений перший тип приводу. Низька якість і погані експлуатаційні характеристики привели до того, що максимальний термін служби їх становить 2-3 роки.

Потім подібний пристрій виходить з ладу, відремонтувати його практично неможливо.

Тому більшість автовласників транспортних засобів вітчизняного виробництва пішли по найбільш правильним шляхом – заміні гідроприводу на електропривод.

У свою чергу, електричні підрозділяються ще на 2 типу:

  1. З повністю вбудованою електронікою в блок управління
  2. З повністю вбудованою електронікою в виконавчі механізми

Перші – це вже застарілі пристрої, які найбільш часто застосовуються на «Волгах», «Самарах» і «ГАЗель».

Друге виконання вважається більш прогресивним і встановлюється в таких автомобілях, як «Москвич-2141» і «УАЗ-Hunter» в ранніх виконаннях.

Також такий варіант вмонтований на всі сучасні іномарки і вітчизняні авто останнього покоління – «Калина», «Пріора», «УАЗ-Патріот».

Комплектація

В штатній комплектації електрокоректор має наступні компоненти:

  1. 2 редуктора виконавчими механізмами
  2. Блок керування

Кожен з редукторів встановлюється на фару. Оскільки фари 2, то і пристрої механічного управління також 2. Сполучноюланкою всієї такої системи є блок управління.

Він встановлюється на приладовій панелі.

Кожен з компонентів даної системи по конструктивних розмірах повністю ідентичний пристроїв, які встановлюються в стандартну комплектацію, тобто елементам гидрокорректора.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

Комплект електрокоректора фар

Існують два можливі способи покупки електрокоректора. Перший – це коли все йде в повній комплектації. У другому випадку набувається конструктор, до складу якого входять найбільш важливі деталі. Решта, вважається, що можна або виготовити, або придбати в найближчому магазині, що спеціалізується з продажу автомобільних запчастин.

Залежно від ступеня підготовки водія можна вибрати ту чи іншу виконання. Якщо водій – новачок, то краще перший варіант. До того ж рекомендується виконати його монтаж на СТО в такій ситуації. В іншому випадку, водій повинен добре розбиратися в пристрої транспортного засобу, мати базові знання про будову електричних ланцюгів.

При такому розкладі можна розраховувати на успішний монтаж і запуск такого агрегату.

В процесі покупки обов’язково звертається увага на повну відповідність комплекту заявленим специфікаціям. Для цього відкривається керівництво по монтажу та експлуатації в розділі комплектність і звіряється наявність всіх виробів, які входять до складу поставки. При виявленні нестачі потрібно поставити продавця до відома і зажадати доповнити пристрій відсутніми компонентами.

Монтаж і підготовка до нього

У разі наявності впевненості у власних силах і бажання виконати цю роботу самостійно запропонований далі алгоритм виконання монтажу весь процес значно спростить, дозволить уникнути можливих проблем.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

Монтаж коректора фар потрібно виконувати строго за алгоритмом

Перед початком проведення даної роботи необхідно вивчити детально інструкцію по монтажу і експлуатації, а також знеструмити систему електропостачання авто для безпечного проведення робіт (тобто відключити акумулятор просто). Далі необхідно протестувати на працездатність пристрій.

Для цього подаємо напругу на відповідні клеми блоку управління і дивимося відпрацювання кожного з виконавчих механізмів. На наступному кроці необхідно перевірити електричний захист пристосування. Щоб реалізувати цю дію, примусово плутаємо полярність напруги живлення.

При цьому в положенні механізмів управлінням становищем фар не повинно статися жодних змін. Потім повторюємо перевірку відпрацювання влаштування примусової подачею напруги живлення вже дотримувати полярності на відповідні клеми.

Після проходження цієї серії тестів електрокоректор фар може вважатися працездатним.

Після закінчення тесту переходимо до аналізу конструкції фар. В їх корпусі повинні бути передбачені місця для установки виконавчих механізмів. Зазвичай в них встановлені спеціальні фіксатори, які необхідно видалити перед проведенням монтажних робіт. Також рекомендується провести візуальний огляд компонентів фар на предмет зносу.

Особливу увагу необхідно приділити прокладкам, які могли пересохнути і потріскатися. Якщо це сталося, то їх в обов’язковому порядку потрібно замінити. Решта запчастини, в разі виявлення пошкоджень, теж підлягають заміні. Перед установкою виконавчих механізмів необхідно очистити поверхню в місці монтажу промиванням водою. Потім необхідно дати всьому висохнути.

Потім виконується монтаж виконавчих механізмів.

Робота електрокоректора фар:

Якщо посадочних місць немає, то необхідна заміна освітлювальної системи і монтаж нової, яка адаптована вже під установку електрокоректора фар.

Зверніть увагу

На наступному етапі необхідно звернути увагу на такий документ, як схема електрокоректора фар. Він входить зазвичай в керівництво по монтажу та експлуатації. Його обов’язково потрібно детально вивчити.

Проводиться аналіз всіх проміжних клемників. В обов’язковому порядку потрібно переглянути місця потенційного їх монтажу і вибрати найбільш підходящий варіант з позиції виконання і обслуговування.

Далі необхідно прокласти дроти. Пара проводів від блоку управління йде до одній фарі, друга – до іншого. Електропостачання в обов’язковому порядку повинно здійснюватися від системи ближнього освітлення фар. Паралельно підключається харчування блоку управління. За рахунок такого рішення можна багато чого виграти.

По-перше, це економія ресурсу акумуляторної батареї (в черговому режимі цей пристрій споживає близько 30 мА і може її швидко розрядити). Електрокоректор найбільш затребуваний саме в цьому режимі, тому логічно включити його в роботу саме в даний проміжок часу.

Другий провід з негативним потенціалом при цьому прикручується до корпусу транспортного засобу будь-яким саморезом.

Важливо при цьому, щоб він забезпечував надійність підключення і був стійкий до вібрації (якість покриття наших доріг в представлення не потребує і струс автомобіля на ньому відбувається досить часто, а це, в свою чергу, може привести до того, що контакт роз’єднати і дана система регулювання світла авто перестане працювати).

Потім виконуються всі електричні підключення. Після збору схеми електричної принципової необхідно ще один раз взяти її паперовий варіант і порівняти з отриманим результатом. Якщо все правильно, вони повністю ідентичні, можна подавати напругу. Для цього достатньо всього-на-всього підключити акумулятор.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

Підключайте набір за схемою – це запорука коректної роботи

На завершальному етапі необхідно виконати тест працездатності зібраної схеми. Для цього подаємо команду на блок управління і дивимося на пересування освітлення фар в одному і другому напрямку. Якщо схема так і відпрацьовує, то все зібрано правильно і робота закінчена. В іншому випадку необхідно шукати помилку і усунути її.

відновлення працездатності

В процесі роботи цього механізму виникають поломки. У такій ситуації необхідно провести діагностику і за її результатами виконати ремонт електрокоректора фар. Виконується він, найчастіше, за модульним принципом. Тобто, якщо вийшов з ладу виконавчий механізм однієї фари, наприклад, то він демонтується і на його місце встановлюється новий.

Хоча нерідко трапляється, коли виконується ремонт і поламаною деталі. Це можна зробити в тому випадку, якщо водій має досить глибокими знаннями в радіоелектроніці і може визначити причину поломки на платі, а також виконати заміну вийшла з ладу деталі. Або у власника є такий хороший знайомий, який може виконати цю роботу.

висновок

Чогось надприродного в монтажі в установці і наладці електрокоректора фар немає. Тому така робота може бути виконана власними силами при певній підготовці. Це дозволить заощадити певні фінансові кошти і підвищити самооцінку.

Коректор фар: принцип дії, пристрій, неполадки

Всі погодяться з тим, що вночі набагато важче керувати машиною, ніж у світлий час доби. І проблема полягає не тільки в тому, що через відсутність денного освітлення на дорозі знижується видимість.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

Додатково створюють проблеми і зустрічні автомобілі, фари яких не налаштовані належним чином. Добре, що подібна проблема властива лише старим машинам, на яких відсутні коректори фар.

Втім, добре, що тут кривити душею, сучасні авто теж можуть створювати проблеми, якщо у них зламаний коректор фар, або якщо господар використовує його неправильно або ж взагалі не використовує (це стосується автомобілів, оснащених ручним коректором).

Пристрій автоматичної корекції фар допомагає направляти освітлення від головних світлових приладів таким манером, щоб гарантувати водієві відмінну видимість і при цьому не засліплювати автомобілістів, що рухаються в зустрічному автотранспорті. Зрозуміло, з матричними фарами автомобіля Audi така технологія не зрівняється, але вона також дуже ефективна в застосуванні.

Варто зазначити, що принцип роботи різних видів коректорів фар приблизно однаковий. Разом з тим, розрізняють автоматичну і ручну настройку.

В останньому варіанті розташування фар регулюється за допомогою спеціального регулятора, встановленого всередині салону авто, і за допомогою його обертання водій самостійно змінює викрадення нахилу оптики.

У першому ж випадку електроніка автоматично сама все налаштовує, в залежності від посадки машини.

важливо

Такий коректор фар встановлюється на багато бюджетні автомобілі, тому знаком великої кількості автолюбителів. Як випливає з назви, в дію коректор наводиться безпосередньо водієм.

Для цього, як правило, потрібно всього лише повернути коліщатко, або як його ще називають – поворотний перемикач.

Найчастіше використовується електромеханічний привід коректора фар, тому розглянемо саме його.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

Регулює коліщатко має зазвичай цифрову розмітку або графічну, яка позначає положення фар. Коригування проводиться водієм в міру необхідності, в залежності від завантаженості автомобіля і зміни його нахилу в поздовжньому напрямку щодо центра ваги.

Простіше кажучи, якщо на заднє сидіння сіли три людини, а в багажник довелося покласти чотири мішки картоплі для тещі, то очевидно, що зад машини опуститься, а передок підніметься, через що фари стануть світити занадто високо і будуть зліпити водіїв зустрічного транспорту.

Щоб цього не відбувалося, необхідно повернути коліщатко таким чином, щоб пучок світла опустився вниз.

Поворот регулятора дає відповідну команду мотор-редуктора, який і потрібен для того щоб повернути фару на певний кут.

По суті, мотор-редуктор – це не що інше, як черв’ячний редуктор, який необхідний для перетворення обертального руху електродвигуна (знаходиться всередині мотор-редуктора) в поступальний рух штока, який безпосередньо впливає на фару, змінюючи кут її нахилу.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

Конструктивно фара на шарнірах закріплена у верхній частині, а шток кульовим наконечником (впирається в сферичну засувку) утримує нижній край фари. І саме рух вперед-назад нижній частині фари, при незмінній верхній точці кріплення дає необхідна зміна кута нахилу.

Ручний коректор фар дуже просте, досить надійне і головне – корисний пристрій, але має один дуже суттєвий недолік: більшість водіїв забувають їм користуватися і сліплять своїх колег, не дивлячись на те, що мають можливість цього не робити.

Автоматичний коректор фар досконаліша технологія, оскільки не вимагає від водія ніяких дій. Регулювання світлотіньової межі відбувається автоматично на підставі показань датчиків.

Автокорректор фар може встановлюватися на автомобілі, оснащені або галогеновими, або ксеноновими фарами. Для ксенону це навіть обов’язково, оскільки даний тип фар випромінює світло дуже високої інтенсивності, і в разі відсутності автокорректора може представляти серйозну загрозу для безпеки руху.

Що стосується конструкції автокорректора фар, то тут можна виділити такі елементи:

  • блок керування;
  • датчики, які вимірюють кліренс автомобіля в різних точках;
  • пристрій, що виконує настройку фар (виконавчий механізм).

Як правило, в системі використовується два або три датчика, що вимірюють величину дорожнього просвіту. Спереду може бути встановлений або один датчик, або пара. І один датчик знаходиться ззаду.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

У ранніх системах використовувалися потенциометрические датчики, але вони відрізнялися недостатньою надійністю, тому зараз їх замінили безконтактні датчики кута повороту.

Принцип дії цих датчиків заснований на ефекті Холла. Механізм роботи датчика досить простий.

Конструктивно датчик складається з ротора (рухома деталь), з вбудованим в нього постійними магнітами і статора (нерухома деталь), який, по суті, і є датчик Холла.

Датчик кріпиться до днища, а за допомогою тяги з’єднується з підвіскою. Зміна ходу підвіски через тягу передається до ротора, який при цьому повертається, що викликає зміна магнітного потоку, яке вловлюється датчиком Холла.

Величина зміни магнітного потоку в подальшому перераховується блоком управління в необхідний кут повороту фар, і відповідний сигнал подається на виконавчий механізм. У своїй роботі блок управління враховує не тільки кут нахилу автомобіля, але і швидкість, а так же характер руху автомобіля.

Найбільш поширені неполадки коректора фар

Досить часто з подібними механізмами з’являються різні неприємності і проблеми. Давайте розглянемо, через що ж може не працювати автомобільний коректор фар.

Найбільш вразливим місцем будь-якої сучасної електроніки вважаються датчики. Це властиво і такому пристрою, як коректор фар. Тут датчик, базуючись на показниках кліренсу, робить налаштування нахилу фар.

Часто автолюбителі нарікають на те, що на приладовій дошці автомобіля горить індикатор неполадок коректора фар. Як правило, це відбувається через поломки кронштейна, який утримує датчик.

У підсумку, датчик відправляє невірні відомості, і з’являється помилка в роботі самого коректора.

Часом проблема може полягати в контактному з’єднанні. Через частого закисания контактів знижується і їх провідність. В результаті, з’являються схожі неприємності, коли коректор перестає нормально працювати.

Також може виникнути й інша проблема, безпосередньо пов’язана з самим механізмом налаштування. Але це не якась там несправність, а просто специфіка його роботи на окремих автомобілях.

Наприклад, коректор фар Калини (мінусом якого вважається невеликий кут регулювань) працює так, що промінь світла ближніх фар надмірно опущений вниз, а це помітно знижує ефективність освітлення звичайних ламп.

Порада

Правильна робота коректора фар позитивно відбивається і на вашу безпеку, і на безпеці інших учасників дорожнього руху. Тому до всіх неполадок даного пристрою ставитеся дуже серйозно.

Робимо автоматичний коректор фар самостійно

Починаючи з 2010 року машини, оснащені ксеноновими фарами повинні мати в обов’язковому порядку автокорректор, який вирівнює інсталяційний кут фари так, щоб вихідний світло падало горизонтально дорозі і не сліпив водіїв зустрічної смуги. Особливістю такого пристрою є автоматичне коректування напрямку світлового променя при зміні положення автомобіля на підйомі, спуску або нерівномірному завантаженні.

Принцип дії автокорректора

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікавеДля правильного використання коректора в задній частині транспортного засобу встановлюється датчик, який визначає його кут нахилу, після чого інформація фіксується в блоці управління і ток дає сигнал на поворот фар в тому чи іншому напрямку.

Приклад: на задньому сидінні автомобіля сидять пасажири або багажник занадто завантажений, при цьому частина машини помітно просідає.

У цьому випадку світло фар спрямований вгору, що призводить до поганого висвітлення в темний період часу і в негоду.

При такому положенні машини датчик фіксує зміни, а коректор вирівнює фари так, щоб світло йшло горизонтально, незалежно від осідання кузова. Такі дії автокорректора відбуваються автоматично і абсолютно непомітно.

Коректори фар виробляються за принципом конструктивної особливості та принципу роботи, і підрозділяються на квазістатичні і динамічні.

  • Квазістатичний коректор, принцип дії якого заснований на зміні встановленого кута фар при нахилі кузова, складається з двох датчиків, що фіксують положення рами, виконавчих механізмів, електронного блоку управління і підказки при ручної корекції.
  • Динамічний коректор є аналогом квазістатичного з єдиною відмінністю: присутність електроніки як в блоці управління, так і в виконавчих регуляторах. Такий пристрій забезпечує миттєве реагування кута нахилу фари при зміні положення кузова і проводиться таке коригування навіть при мінімальних відхиленнях.

установка автокорректора

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікавеЦіни на придбання і установку системи корекції фар в сервісних центрах варіюються, і при цьому не завжди по кишені. Тому є варіант спорудити і встановити конструкцію своїми руками. Динамічний варіант коректора в домашніх умовах виготовити не можна, але цілком реально зробити електромеханічну конструкцію.

Такий автокорректор працює на моторедуктора, встановлених в кожній фарі і блоці управління, які можна цілком вільно і недорого придбати на будь-якому авторинку. Додатково знадобляться дроти і кріплення, колодки і клеми, кембрік, паяльник і ізоляція.

Вибирати комплектуючі необхідно відповідно габаритам штатного коректора і встановлювати в передбачене для цього місце заводом-виробником. Для цього потрібно провести демонтаж зламаного пристрою.

Порядок установки автокорректора фар:

  1. Перекрити трубки в районі акумулятора і злити рідину, що знаходиться в них.
  2. Зняти головний циліндр, провертаючи викруткою проти годинникової стрілки на затиску, що кріплять його.
  3. Демонтувати важіль управління з блоку коректора в салоні машини за допомогою свічкового ключа.
  4. Витягнути блок, трубопроводи та пробку з моторного щита.
  5. Підготувати електропроводку для з’єднання блоку і моторедукторів. Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікавеНеобхідні елементи:
    • Багатожильні проводи перетину 0,35 м² і довжиною 1,65 м – 5 шт.
    • Багатожильні проводи перетину 0,35 м² і довжиною 2,55 м – 5 шт.
    • Клеми «мама» – 20 шт.
    • ПВХ трубки – 2 шт.
    • Колодки 5-ти контактні – 1 шт.
    • Колодки 11-ти контактні – 2 шт.
    • Товсті дроти для живлення з довжиною для конкретного автомобіля – 2 шт.
  6. Нарізати дроти потрібної довжини, попередньо примірявши до місця кріплення, надіти захист за допомогою тальку або пудри. З одного боку, розпаяти клеми і вставити в колодку підключення.
  7. Протягнути проводку через отвір моторного щита, де раніше були трубопроводи.
  8. Розпаяти клеми на іншому кінці проводки і вставити в гнізда для підключення моторедукторів, попередньо заізолювавши колодки.
  9. Підключити живлення від 2-х товстих і 4-х клем «мама», тобто клема №10 + вимикач №64 + блок живлення задньої протитуманки.
  10. Масовий провід підключити за допомогою вільної клеми, що надходить до реле запалювання.
  11. Встановити моторедуктори в штатний гніздо із застосуванням прокладок і джгутів, за допомогою яких вони кріпляться до штатної проводки.
  12. Налаштувати коректор в нульовому положенні.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікавеЯкщо все ж автокорректор купується окремо, то, як правило, буває укомплектований датчиками, електроблоком управління, проводкою і приводними пристроями, що дозволяє без особливих зусиль встановити коректор на конкретну машину. Автолюбителі відзначають в основному 2 фірми, що спеціалізуються на виробництві автокорректор фар – це Hella і SmartEye.

  • Автокорректор від німецької компанії Hella можна встановлювати на будь-яку марку машини. Є варіант використання пристрою як на додаток до ручного коректора, так і як самостійний девайс з можливістю використання як ручного, так і автоматичного режиму. За допомогою інструкції установка проводиться своїми руками досить просто.
  • Автокорректор від SmartEye є додатковою опцією при переобладнанні штатних електромеханічних систем. Принцип дії полягає лише в визначенні положення кузова до площини дороги, тим самим змінюючи кут нахилу фар.

Автокорректор фар є невід’ємною і обов’язковою складовою транспортного засобу, особливо оснащеного ксеноновими лампами.

За рахунок цього модуля вирішується ряд важливих завдань водія: безпека руху в темну пору доби та в погану погоду, правильне освітлення при нерівномірному завантаженості автомобіля, згладжування негативного впливу ксенону на водіїв зустрічного транспорту, безперешкодне проходження ТО. Правильний світло автомобіля – запорука комфорту і безпеки на дорогах.

Автокорректор фар – що це і для чого? Принцип роботи автокорректора фар і важливі моменти

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

Статистика невблаганна і згідно з її даними, близько 30% всіх аварій відбувається саме вночі. При цьому 70% цих аварій відбувається через проблеми з автомобільної оптикою. Її недосконалість або несправність нерідко призводить до плачевних наслідків, щорічно забираючи тисячі і навіть мільйони людських жізней.В більшості випадків водій через погане освітлення просто не встигає виявити перешкоду або поворот, оскільки рухається з включеним ближнім світлом фар. Автовласники, думаю, розуміють про що я. Мова про ситуаціях, коли з “ближнім” нічого не видно, а включити дальній неможливо, т. К. “Зустрічна” інтенсивна і дальній в прямому сенсі засліплює водіїв рухаються по зустрічній смузі. До речі, осліплення – ще одна причина, по якій відбувається чимало ДТП в темну пору.

Осліплення відбувається не тільки через непереключеним режиму світла фар з далекого на ближній, а й через неправильну настройки фар головного світла.

Майже у всіх іномарках, яким більше 5-10 років є спеціальний регулятор, яким в ручному режимі можна підняти або опустити фари в залежності від завантаженості автомобіля, величини коліс, і інших факторів, що впливають на зміну положення кузова автомобіля.

Більш сучасні автомобілі позбавлені функції ручного регулювання фар, на зміну ручному режиму прийшла автоматика. Так званий автокорректор фар виконує автоматичне коректування пучка світла фар по вертикалі, в залежності від положення кузова і фар щодо проїжджої частини.

Саме про це “чудо-пристрій” ми сьогодні і поговоримо, ви дізнаєтеся, що таке автокорректор фар, як він працює і яку роль відіграє в забезпеченні безпеки дорожнього руху.

Автоматичний коректор фар

Автокорректор фар або система автоматичної корекції фар – система включає в себе ЕБУ, датчики положення кузова, електропривод, а також тяги, за допомогою яких відбувається автоматична корекція кордону ближнього світла фар. Автокорректор фар обов’язково встановлюється на авто, які ще на конвеєрі оснащуються ксеноновими лампочками, крім цього коректор може використовуватися разом зі звичайними “галогенками”.

Автоматичний коректор фар для ксенонового світла вважається більш досконалим, оскільки виробляє регулювання пучка світла в “правильному” становищі, при будь-яких обставинах.

Наприклад, якщо збільшується навантаження на ходову частину (коли ззаду сідають пасажири або перевозиться важкий вантаж), під час розгону або гальмування (не секрет, що при різкому розгоні / гальмуванні відбувається “клевок”, при цьому і фари без автокорректора слідують за кузовом) , а також при їзді по нерівній дорозі.

У випадку з «галогенками», в принципі нічого страшного не станеться, якщо фари будуть світити трохи “в небо” або навпаки “в асфальт”, хоча це теж вкрай небажано.

Однак якщо подібне станеться з ксеноном – наслідки можуть бути дуже серйозними, саме тому, що інтенсивність ксенону в кілька разів перевищує світло, що випромінюється галогеновими фарами. При бажанні автокорректор фар можна встановити практично на будь-який автомобіль.

З чого складається і як працює система автоматичної корекції фар?

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

В системі автокорректора може бути встановлено від одного до трьох датчиків дорожнього просвіту, ставляться вони спереду і ззаду кузова. Крім того, в системі використовується безконтактний датчик кута повороту, принцип роботи якого полягає на ефекті Холла. Датчики кріпляться до кузова і з’єднуються з підвіскою за допомогою спеціальних тяг. Сам датчик являє собою рухливий ротор з постійними магнітами і нерухомого статора у вигляді датчика Холла.

Положення кузова по відношенню до підвіски розпізнається завдяки датчикам і тязі, яка змінює своє положення, повертаючи ротор, який в свою чергу змінює магнітний потік. Цей потік враховується датчиком Холла, після чого відбувається корекція фар з урахуванням заданих алгоритмів.

У дешевших системах автоматичної корекції фар використовується всього один датчик – ультразвуковий. Єдиний датчик кріпиться в задній частині кузова за принципом описаного више.Сігнал, який надходить від датчиків приймає ЕБУ (електронний блок управління) автокорректора фар .

Блок управління керується певними алгоритмами, які передбачають врахування інформації про поточну швидкість автомобіля, а також стан датчиків. Після цього ЕБУ подає команду щодо кута, на який необхідно підняти або опустити фари. Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікавеТака проста і в той же час корисна система дозволяє завжди тримати фари в правильному положенні, виключаючи можливість засліплення інших учасників руху. Більш досконалим і просунутим в плані безпеки руху та автоматичне коригування фар є система адаптивного освітлення, яка дозволяє коригувати пучок світла не тільки у вертикальному, а й в горизонтальному напрямку, але це, як то кажуть, вже зовсім інша історія …

У мене все, сподіваюся, вам все зрозуміло? Дякую за увагу, і до нових зустрічей на Фара Інфо.

Автокорректор фар: що таке, як працює, порядок установки своїми руками

Найчастіше, навіть точна настройка кута освітлення фар автомобіля підвладна змінам в процесі їзди. Причиною стає завантаженість багажника або переповнений салоном. В такому випадку в першу чергу страждає безпеку пересування, так як неправильний кут падіння світла не дає достатнього освітлення, або ж навпаки, сліпить водіїв зустрічних авто.

Автокорректор покликаний утримувати світловий потік в одному напрямку, незважаючи на завантаженість автомобіля. Наявність автокорректора так само необхідно при установці ксенонових і біксенонові лінз на фари автомобіля.

Як працює автокорректор фар?

Важливо! Датчик, встановлений в задній частині автомобіля, визначає рівень нахилу. Зафіксована в блоці живлення інформація за допомогою передає вказівки до повороту фар в тому чи іншому напрямку.

Приклад: Багажник забитий під зав’язку, від цього задня частина автомобіля помітно просідає і фари задираються.

В першу чергу це небезпечно осліпленням для зустрічних водіїв, а й огляд дороги перед автомобілем стає набагато гірше, особливо це актуально в темний час доби і в погану погоду.

Датчик фіксує зміну положення підвіски і автокорректор опускає фари на потрібний рівень. Такі зміни відбуваються автоматично, непомітно для водія транспортного.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

Види автокорректор фар

На даний момент існують два види автокорректор квазістатичні і динамічні.

Квазістатичний автокорректор змінює кут нахилу фар, грунтуючись на показання двох датчиків, що фіксують положення рами, за допомогою виконавчого механізму, електронного блоку управління, а так само за допомогою клавіші управління для ручної корекції.

Динамічний автокорректор відрізняється лише наявністю електроніки як в блоці управління, так і в самих виконавчих регуляторах. Це дозволяє практично миттєво змінювати напрямок світлового потоку навіть при менших навантаженнях на осі.

Автокорректор фар своїми руками

Унаслідок різної цінової політики багатьох салонів, автолюбителі все частіше намагаються встановлювати і виготовляти автокорректор фар власними силами, не вдаючись до допомоги фахівців. І якщо самостійне виготовлення динамічного автокорректора фар не представляється можливим, то ось зібрати електромеханічну конструкцію під силу практично кожному автолюбителю.

Роботу такого коректора забезпечуватимуть встановлені на кожній фарі моторедуктори і блок управління. Все це можна придбати на будь-якому найближчому авторинку за доступну ціну. Так само вам знадобляться дроти і кріплення, колодки і клеми, кембрік, паяльник і ізоляція.

Для того, що б правильно підібрати розміри складових для збору електромеханічної конструкції, демонтуйте штатний коректор і орієнтуйтеся на його габарити і місце розташування, передбачене для нього заводом виробником.

Вам знадобляться:

  • Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікавеБагатожильні проводи перетину 0,35 м2 і довжиною 1,65 м 5 шт.
  • Багатожильні проводи перетину 0,35 м2 і довжиною 2,55 м 5 шт.
  • Клеми «мама» 20 шт.
  • ПВХ трубки 2 шт.
  • Колодки 5-ти контактні 1 шт.
  • Колодки 11-ти контактні 2 шт.
  • Товсті дроти для живлення з довжиною для конкретного автомобіля 2 шт
  • Трохи терпіння і вільного часу. Навички роботи з паяльником теж припадуть дуже до речі.

Порядок дії при установці автокорректора фар

  1. Перекриваємо трубки в районі акумулятора і зливаємо знаходиться в них рідина.
  2. Знімаємо головний циліндр. Для цього необхідно провертати викруткою проти годинникової стрілки на затиску, що кріплять його.
  3. Демонтуємо важіль управління з блоку коректора, який розташований в салоні машини.Це можна зробити за допомогою свічкового ключа.
  4. Витягуємо блок, трубопроводи та пробку з моторного щита.
  5. Готуємо електропроводку для з’єднання блоку і моторедукторів. Для цього необхідно нарізати дроти потрібної довжини, попередньо примірявши їх до місця кріплення ,. Надягаємо захист за допомогою тальку або пудри.Розпаювати клеми з одного боку і вставляємо їх в колодку підключення.
  6. Простягаємо проводку через отвір моторного щита, де раніше були трубопроводи.
  7. Розпаювати клеми на іншому кінці проводки і вставляємо в гнізда для підключення моторедукторів. Необхідно попередньо ізолювати колодки.
  8. Підключаємо харчування від 2-х товстих і 4-х клем «мама».
  9. За допомогою вільної клеми, яка надходить до реле запалювання, підключаємо масовий провід.
  10. У штатний гніздо встановлюємо моторедуктори. Варто застосувати прокладки і джгути, за допомогою яких моторедуктори кріпляться до проводки автомобіля.
  11. Налаштовуємо коректор в нульовому положенні.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

Не забудьте перевірити роботу автокорректора фар. Для цього достатньо навантажити багажник і включити фари. Кут падіння світла повинен бути рівним як при порожньому, так і при наповненому багажнику.

Автокорректор можливо придбати окремо. Як правило, в комплекті йдуть датчики, електроблок управління, проводка, приводні пристрої та інструкція. Це спрощує процес установки їх на конкретну машину.

Вибираючи автокорректор варто звернути вашу увагу на наступне:

  • Чи підходить обрана вами модель вашого автомобіля.
  • Чи влаштовує вас принцип діагностики зміни тиску на осі.
  • Ознайомтеся з відгуками

Найбільш популярними на даний момент є автокорректор фар від німецької фірми Hella. Вони підходять для установки на автомобіль будь-якої марки. Ці автокорректор фар можна використовувати як самостійний пристрій, так і в якості доповнення до ручного коректора.

Російська фірма «Сіліч’» випускає автокорректор фар «Зеніт». Вони призначені для установки на вітчизняні автомобілі та іномарки економ-класу. А доступна ціна робить їх одними з лідерів російського ринку.

Якщо ж ви все-таки не впевнені в своїх силах, то вам слід звернутися до фахівців в салон технічного обслуговування. Підбираючи СТО орієнтуйтеся на відгуки тих, хто скористався цією послугою.

Зверніть увагу

Правильно підібраний і встановлений автокорректор допоможе вам уникнути маси проблем з представниками дорожньо патрульної служби і зробити поїздки на вашому автомобілі комфортними, а головне безпечними.

Коректор фар, принцип роботи та застосування

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

Водії, яким часто доводиться керувати автомобілем у нічний час, прекрасно знають про сильну стомливості такої їзди. В першу чергу дістається очам. Поганий, в порівнянні з денним, огляд дорожнього полотна і оточуючих околиць, сліпучі спалахи зустрічних автомобілів, на більшості з яких відсутній коректор фар. Це пристрій регулює напрямок потоку світла і розмір площі освітлення.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

зміст

  • 1 Як працює коректор фар
  • 2 Можливі неполадки

Як працює коректор фар

На автомобілях старих або дешевих моделей така система не встановлювалася. У стандартній комплектації коректор фар може бути присутнім в машинах середнього класу і вище. Також ця функція йде як додаток при установці фар матричного типу або біксенона. Автомобілі Nissan Teana або Tata Nano оснащені такими системами.

Система коригування фар може мати два способи регулювання. При ручному варіанті регулятор виводиться в салон на приладову панель. Обертанням рукоятки водій налаштовує потрібні параметри світлового потоку і його напрямок. Автоматична настройка.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

При автоматичній настройці цю роботу виконує електронно – механічна система. На автомобіль встановлюються спеціальні датчики, які контролюють висоту посадки машини, розмітку дорожнього полотна і діаметр світлового кола, що йде від фар. Згідно з прийнятими від датчиків параметрам система управління коригування фар робить налаштування конуса освітленості і його напрямок.

можливі неполадки

Як і будь-яка чутлива електронна система, коректор фар схильний несправностей і збоїв у роботі. Найбільш часто відбуваються порушення в роботі датчиків.

При русі автомобіля незмінно відбувається сильна вібрація аж до поштовхів і ударів коліс. Від таких дій кріплення датчиків зсуваються або приходять в непридатність.

В результаті на керуючу систему передаються неточні показання, що призводить до збою в роботі всієї системи.

Іншим частим видом несправності є порушення провідності електричних з’єднань. Вплив різких перепадів температури, вологість призводять до окислення металевих елементів.

Існує ряд автомобілів, параметри яких вносять свою коригування в роботу системи управління освітленням дороги. При певній висоті посадки встановлюються обмеження по куту регулювання світлового потоку, а сам промінь, що йде від фар, спрямований вниз з великим відхиленням.

Все, що потрібно знати про коректорі фар

Їзда вночі є екстремальним заняттям, адже в цей час погіршується огляд дороги, складно замінити пішоходів або велосипедистів. Більш того, завжди є небезпека того, що зустрічний автомобіль може засліпити.

Ситуація, здавалося б, банальна, але може спричинити серйозні наслідки. Саме для того, щоб під час руху фари не зліпили водіїв, що йдуть по зустрічній смузі, встановлюють коректор фар .

Це спеціальний прилад, який допомагає висвітлювати дорогу, направляючи світло під потрібним кутом. При цьому ймовірність засліплення дорівнює нулю.

Як працює електрокоректор фар?  Принцип дії і інше цікаве

Як працює коректор фар?

В цілому, принцип роботи коректора фар однаковий для всіх видів транспортних засобів. Зазвичай пристрій не йде в базовій комплектації, але працює з біксенон і матричними лампами, а також зустрічається в машинах середнього класу і вище.

Здійснювати регулювання системи можна в ручному режимі. Є можливість довірити управління самого пристрою, який автоматично налаштує всі параметри. Ручна настройка проста – встановити напрям можна за допомогою регулятора, який розташовується на приладовій панелі.

важливо

Водієві достатньо обертати важіль, тим самим задаючи радіус освітлення, кут нахилу. При автоматичній настройці все ще простіше – «розумна» техніка вміє зчитувати ширину смуги, посадку машини, тому сама виставляє всі необхідні параметри.

Допомагають в цьому спеціальні датчики, що стежать за розміткою і визначають радіус освітлення, і датчик посадки авто.

Проблеми, які виникають при експлуатації коректора фар

Уразливі місця в системі є, тому водії можуть зіткнутися з деякими проблемами під час експлуатації коректора фар. Найчастіше причина несправностей криється в датчиках. Сама по собі система досить складна, тому до неї потрібен особливий підхід. Зазвичай в датчиках прописані параметри посадки.

Якщо на панелі управління спалахує лампочка, можна говорити про те, що в системі регулювання фар є несправності. Найчастіше справа в кронштейні, який відповідає за кріплення датчика. Він може вийти з ладу при сильних ударах ходової частини, різних поштовхах. Під дією сили кронштейн зміщується, в гіршому випадку руйнується.

Тому датчики не можуть справно виконувати свої функції, їх робота порушується.

Під впливом вологи і зміни температури можуть пошкоджуватися контакти. Найчастіше вони окислюються, в результаті чого їх пропускна спроможність падає.

Також бувають ситуації, коли в самому автомобілі кут регулювання маленький, а світло опущений вниз. Це також впливає на роботу коректора фар.

Можна з упевненістю сказати, що коректор фар є важливим додатком автомобіля. Щоб він справно працював, потрібно їздити з обережністю і регулярно стежити за станом світлових приладів.

Гідрокоректор фар ваз 2107: як їм користуватися

Коректор положення фар – непомітне і рідко використовуваний пристрій. Але іноді без його роботи неможливо пересування в темний час доби по дорогах з жвавим рухом.

Типова ситуація, при якій потрібне використання цього пристосування: поєднання сильно завантаженого багажника з поїздкою в темний час доби.

При перевантаженні багажника задня частина автомобіля опускається, а носова «задирається». При цьому «ближнє світло» з певної відстані від машини сам собою стає «далеким».

Водій спочатку дивується, чому всі зустрічні водії починають «моргати» і вимагати перемкнути світло. Якщо водій здогадується, що трапилося, то доводиться в темряві перевантажувати мішки з картоплею в салон і на переднє сидіння. Якщо ж сидіння зайняті пасажирами, то доводиться або вимикати «ближній» світло і їхати на габаритах, або створювати аварійну ситуацію на дорозі.

Порада

Але є третій вихід: використовувати коректор і відрегулювати нахил пучка світла, опустивши його вниз.

Може бути і зворотна ситуація: якщо гидрокорректор відрегульований під максимальне завантаження, а машина йде порожня, то, навпаки, необхідно підняти пучок світла вгору. В цьому випадку водій вже не сліпить інших, а висвітлює собі дорогу «перед носом», що теж загрожує. На малюнку 1 показані ці ситуації. Жовтим кольором зображено нормальне положення світлового пучка.

Як використовувати коректор?

Коректор має ручку А на приладовій панелі ВАЗ 2107 праворуч від рульового колеса, поряд з ручкою В регулювання яскравості освітлення приладової панелі. Якщо обертати ручку У проти годинникової стрілки, яскравість освітлення падає.

Як то кажуть, ручка управління приладом має «інтуїтивно зрозумілий інтерфейс». Для зміни напрямку светопотока потрібно при завантаженому багажнику і включеному ближньому світлі фар поєднати мітку, зображену на регуляторі з однією з міток, нанесених на корпус блоку таким чином, щоб пучок світла не сліпив зустрічних водіїв.

  • Гідрокоректор ВАЗ 2107 має чотири варіанти перемикання (в порядку від великої точки до меншої):
  • I – мінімальне завантаження, передня частина автомобіля декілька опущена: один водій, або є пасажир спереду;
  • II – водій і чотири пасажири, кузов рівномірно просідає вниз;
  • III – те саме, що і II, додатково в багажнику вантаж до 75 кг:
  • IV – водій і максимальне завантаження багажника: найсильніше «задертий ніс».

Для того, щоб побачити, як змінюється кут нахилу світлового пучка при роботі коректора, краще поставити автомашину перпендикулярно до стіни. Нагадаємо стандартні вимоги до розташування ближнього світла.

Як влаштований гидрокорректор фар?

Нижче показаний гидрокорректор фар без ручки управління ВАЗ 2107.

Коректор конструктивно включає в себе:

  • ручку регулювання і головний циліндр (на приладовій панелі);
  • два трубопроводи та хомути (до кожної блок – фарі);
  • два виконавчих циліндра, встановлені на блок – фарах ВАЗ 2107;
  • морозостійку робоча рідина (гальмівну) в замкнутому контурі.

Для моделей ВАЗ 2107 застосовується гидрокорректор моделі «2105-3718010».

 Як працює коректор фар

Система циліндрів виготовлена ​​герметично, при цьому:

  • найбільшому (базового) тиску рідини відповідає положення перемикача I;
  • при перемиканні послідовно в положення II, III і IV в системі створюється розрядження;
  • в виконавчих циліндрах втягуються поршні, і повертають оптику вниз;
  • при поверненні в положення I в системі збільшується тиск до базового, поршні виступають і повертають оптику вгору.

Так як система майже весь час, крім випадків великого завантаження багажника знаходиться під тиском, то найчастіше виникає текти ущільнювачів. Причиною може бути крихкість вітчизняної гуми у ВАЗ 2107 при зимових перепадах температур. Внаслідок витоку робочої рідини поршень в робочому циліндрі заклинюється в одному положенні.

Справний гидрокорректор повинен забезпечувати вільний хід поршня повинен бути не менше 7 мм.

У зв’язку з особливостями виготовлення (герметичністю), гидрокорректор кута нахилу фар на «класиці» взагалі, і на ВАЗ 2107 зокрема, нерозбірний, і не підлягає ремонту. Вартість його невисока, тому доцільно при виході з ладу замінити комплект цілком.

Нагадаємо, що перед тим, як витягти старі циліндри з корпусів фар – головне не забути піджати фіксатори на робочих циліндрах, і повернути їх проти годинникової стрілки

На закінчення нагадаємо, що дрібниць на дорозі не буває, і тема коректора – яскравий тому приклад.

Водії, які не стежать за станом цього невеликого, але важливого пристрою, іноді аргументують це тим, що вони не пересуваються з повним багажником, та ще по ночах.

  Але за правилами дорожнього руху, поза населеними пунктами потрібно пересуватися з включеним ближнім світлом навіть в світлий час доби. І тоді неправильно відрегульований коректор може засліплювати учасників дорожнього руху навіть удень і стати причиною ДТП.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…