Відповідно до змін, внесеними в правила, під час руху автомобіля по дорозі обов’язково повинно проводитися включення ближнього світла.

Причому указ цей стосується поїздок, що здійснюються як в нічний, так і в денний час.

Порушникам співробітниками ДІБДР виписуються штрафи, нехай сума їх невелика, але для законослухняних водіїв неприємним є навіть сам факт порушення правил дорожнього руху.

Автоматичне включення ближнього світла, як автоматика полегшує життя водієві

Проблема зі включенням ближнього світла перед початком руху, як правило, полягає в тому, що водії просто забувають про необхідність його включення. Щоб попередити порушення правил їм доводиться, залишаючи машину, залишати вогні включеними, в результаті одного разу може виявитися, що акумулятор розрядився повністю.

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

Автомобілі, виготовлені за кордоном, в більшості своїй спочатку укомплектовані пристроєм автоматичного включення фар при настанні заздалегідь заданих умов, т.зв. «Скандинавським» або «європейським» світлом. Найчастіше такі пристрої налаштовані на спрацьовування датчика дощу або фотоелемента, який контролює рівень освітленості.

Але для автолюбителів, які проживають на території Російської Федерації таких функцій виявляється недостатньо, адже їздити з увімкненими фарами потрібно незалежно від часу доби, інтенсивності освітлення або погодних умов.

  • У в’язі з цього виникла потреба в коригуванні і доопрацювання систем електрозабезпечення на автомобілях випущених в Росії, а також на іномарках зі стажем.
  • Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо
  • Якщо говорити про зручності, які створюються за допомогою установки систем автоматичного включення ближнього світла, то полягають вони в наступному:
  • безумовне включення освітлювальних пристроїв в разі початку поїздки без участі водія
  • вимикання фар при припиненні руху авто
  • отримання економії на витраті електроенергії
  • додаткові зручності створюються при необхідності проїзду по тунелю – включати світло вручну не буде потрібно, перші секунди поїздки будуть здійснюватися з уже включеними фарами ближнього світла, шлях для автомобіля буде в достатній мірі висвітлено

Автоматичне включення фар ближнього світла при запуску автомобіля

Як відомо, попит на будь-якої продукт – ідеальний стимул до його розробки та виробництва. Випуском блоків автоматичного включення ближнього світла охоче зайнялися підприємства з виготовлення електрообладнання для автомобілів.

  1. Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо
  2. В якості конкурентів досить успішно виступають народні умільці, які створили чимало цікавих варіантів саморобних пристроїв, що відрізняються різноманітним функціоналом і складністю конструкцій.
  3. За допомогою зовсім нескладних саморобних схем можна домогтися бажаного результату – фари будуть підключатися синхронно зі спрацьовуванням запалювання або запуском двигуна, протягом світлого часу доби буде включатися тільки світло, в темряві також будуть горіти вогні габаритів.

Схема автоматичного включення фар при запуску автомобіля

Забезпечити своєчасне включення світла можливо при приєднанні до джерела живлення запалювання. Але при цьому слід згадати, що деякі пристрої можуть бути підключеними до замку запалювання, що знаходиться в будь-якій позиції, функції інших будуть активуватися тільки за умови вже включеного запалювання.

В якості найбільш раціональної вважається схема, за допомогою якої подача харчування буде проводитися на реле (кнопку) при замиканні контактів замка запалювання. Відключення двигуна при зупинці призведе до розмикання ланцюга, отже – до відключення фар.

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

На думку деяких водіїв така конструкція може викликати посилення навантаження на електричну ланцюг, але насправді за умови правильного підключення кожного з доданків конструкції посилені навантаження спостерігатися не будуть.

Які запчастини потрібні для збору схеми автоматичного включення

Для облаштування системи автоматичного включення освітлювальних приладів потрібно підшукати:

  • штатні пятіконтактний реле
  • дроти
  • діоди

Щоб втілити в життя більш раціональну схему з варіантом підключення до ручнику або датчику тиску масла потрібно придбати:

  • транзистори, в кількості 2 шт.
  • дроти
  • реле
  • мікросхему з маркуванням К561ТП1

Опис роботи при складанні схеми автоматичного включення фар ближнього світла

Фахівці вважають оптимальним рішенням використання кнопки вимикання печі, що знаходиться праворуч на блоці вимикачів.

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

Робота буде полягати в наступному. Спочатку потрібно демонтувати вимикач габаритів, місце його розташування – крайній лівий блок вимикачів.

Далі потрібно зробити роз’єднання плюсового проводу і колодки клавіш, за допомогою якої організовується вимикання-увімкнення ближнього світла. Зазвичай підключення виконують за допомогою подвійного проводу зеленого кольору, після відключення цей провід приєднують до реле.

У плюсової провід йде до вимикача грубки потрібно врізати додатковий провід і також виконати його підключення до реле.

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

Потім виконати підводку до реле дроти, що подає харчування на фари ближнього світла. Не забудьте про необхідність кинути проводок на корпус.

Все що утворилися з’єднання буде потрібно акуратно пропаять, але якщо такої можливості немає, то можна обмежитися використанням заізольованої скручування.

При якісному виконанні роботи отримаємо систему евросвет при включенні запалення.

Але на думку фахівців цей дуже простий варіант не можна віднести до найбільш економічним. Зокрема це стосується зимового часу, коли на прогрів авто буде вимагатися деякий проміжок часу. Також недоцільним будуть включення ближнього світла в разі необхідності виконання ремонтних робіт.

схема друга

Попередити вищезгадані проблеми можна кілька ускладнивши схеми. Внесені доповнення дозволять добитися відключення світла в момент зупинки, незалежно від того, чи буде включено запалювання.

Щоб отримати вдосконалену схему можна застосувати два варіанти, виконати підключення до:

  • ручнику
  • датчику тиску масла

Для здійснення підключення через датчик тиску масла необхідно придбання 2-х транзисторів, реле і мікросхеми з маркуванням К561ТП1. Помістити деталі можна в корпус від реле, далі проводиться під’єднання пристрою до датчика тиску масла.

Включення двигуна призведе до нормалізації тиску в системі змащення, контакти датчика при цьому розімкнуться, на конденсатор буде подаватися харчування. Включені в схему транзистори подадуть напругу на реле, що викличе включення освітлювальних приладів.

Відключення двигуна призведе до того, що харчування з датчика почне передаватися на лампочку, розміщену на приладовій панелі. При цьому почнеться розрядка конденсатора, що входить в блок управління роботою фар, харчування на реле подаватися не буде.

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

Слід зауважити, що у цієї схеми є деякі недоліки, зокрема – зниження тиску масла в системі буде приводити до спрацьовування датчика (при русі накатом або в режимі холостого ходу), в результаті чого випромінюється світло буде підморгуючим.

Створити схему, що дозволяє здійснювати як автоматичне, так і ручне управління дозволить паралельне підключення.

Регулювати процес включення-виключення можна шляхом підбору відповідного опору на платі. Більш високий показник опору означає, що для зміни статусу освітлювального пристрою буде потрібно більше часу.

Такий метод схвалюють не всі, тому що схема є досить складною, потрібно облаштувати додаткову проводку і виконати якісні з’єднання.

Підключаємо схему включення фар ближнього світла до ручнику

  • Виконати підключення до ручнику зовсім не складно, доробка схеми зажадає додавання ще одного реле й проведення довжиною близько чверті метра безпосередньо до контакту кнопки ручника.
  • Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо
  • Цей варіант дозволить отримати відключення фар при початку руху ручника, але коли ви будете його відпускати фари будуть загорятися.
  • Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

Переваги та недоліки зібраної схеми

У саморобних варіантів безсумнівно є переваги. Вони дозволяють отримати необхідний результат і позбавити від претензій співробітників ГИБДД з приводу не включені фар під час руху автомобіля.

При цьому:

  • вартість саморобної системи досить низька
  • на виготовлення її не буде потрібно багато часу

Як створити недорогу схему автоматичного включення фар ближнього світла:

Поради профі

Звичайно, зробити роботу своїми руками якісно зможуть водії, які має хоча-б початкову підготовку з електротехніки та досвід виконання подібного роду робіт своїми руками.

Професіонали-таки радять перед тим як приступити до роботи реально оцінити свої можливості. У деяких випадках, щоб уникнути проблем, краще розщедритися на деяку суму і доручити виконання роботи професіоналу-автоелектрика.

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

Якщо-ж робота буде виконуватися самостійно, то рекомендується все точки врізки облаштовувати всередині салону. Щонайменше – вони будуть захищені від негативного впливу атмосферних опадів.

Самі точки з’єднань більш раціонально виконувати шляхом скручування проводів – такий метод ні в чому не поступається спайці, а в умовах підвищеної вібрації виявляється більш стійким до навантажень.

Не слід забувати, що кріплення встановлюється реле має бути жорстким.

Не слід проводити монтаж так, щоб при максимально допустимій траєкторії переміщення гілок проводки не виникало їх натяг, всі крапки перегинів проводки, розташовані біля металевих фрагментів кузова, повинні бути захищені за допомогою полівінілхлоридної трубки.

Не бажано дотримуватися рекомендацій любителів, які стверджують, що для отримання бажаного результату можна шляхом установки перемички в певному місці монтажного блоку авто, не встановлюючи додаткове реле. Недотримання елементарних правил електротехніки – реальна причина виникнення серйозних проблем, наприклад – фари можуть включатися в обхід запобіжника.

Виконання роботи по монтажу своїми руками зажадає від автовласника максимальної уважності і акуратності. В процесі експлуатації слід виключити можливість потрапляння вологи і механічних деформуючих навантажень на фрагменти системи. У системах електрообладнання автомобілів не рекомендується використовувати газорозрядні лампи.

У разі побоювання використовувати саморобні варіанти пристроїв підключення евросвет можна встановити пристосування, виготовлені в заводських умовах, наприклад автосвета AS, ФАРАОН, Skybrake M5, Meguna T 7.2 і т.п.

автоматичне включення фар своїми руками

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

У зв’язку з тим що на дорогах стало обов’язковим включенням ближнього світла фар в автомобілі, з’явилася така ось схема , автоматичне включення ближнього світла в автомобілі . І цей пристрій не складно зробити своїми руками, вона проста в збірці, і в підключенні. Всі контакти підписано куди подключать.Чітаем докладніше.

  • В інтернеті спочатку знайшов таку ось схема.
  • Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо
  • Але потім з’явився недолік – якщо схему не виключити, і включити ближнє + дальнє світло, то кінець фарам, якщо вони не роздільні (2-х нітіевие лампочки). Тому, я трохи модернізував схему:
  • Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо
  • Призначення висновків:

«На лампочку зарядки або тиску масла», тобто, ми беремо сигнал з датчика тиску масла. Лампочка горить – схема не працює, лампочка погасла, схема через деякий час включається.

«Плюс при включенні запалювання». Ну, думаю, тут все зрозуміло.

«Маса» корпус автомобіля або мотоцикла (- харчування)

«Плюс при включенні габаритів» – цей висновок потрібен для того, щоб ця схема блокувалася, коли вмикається світло.

Тож почнемо. Треба зробити плату. Ну, як робити плату, я, думаю, розповідати не треба. Все прочитаєте на форумі.

Зробили плату, розставляємо елементи, запаює. Перевіряємо монтаж, якщо все нормально, то перевіряємо ось так:

Маса – вона ж мінус харчування. Червоний дріт “на лампочку зарядки або тиску масла” приєднуємо до маси. Зелений провід “плюс при включенні габаритів” кидаєш в повітрі, або – теж на масу. +12 подаєш на “плюс при включенні запалювання”. Реле має мовчати.

1. Імітуємо запуск движка. Червоний дріт перекидаємо на + 12В. Реле має спрацювати через кілька секунд. 2. Імітуємо сітуёвіну – движок заглох, але запалювання не вимикаючи. Повертаємо червоний провід на масу. Реле має відпустити через кілька секунд.

Зверніть увагу

3. Імітуємо включення габаритів з нічним режимом. Червоний дріт – на +12 В, реле спрацювало. Подаємо на зелений провід +12. Реле має відпустити моментально.

  1. Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо
  2. Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо
  3. Плата скачати в форматі LAY

Автоматичне включення фар

Переважна більшість сучасних автомобілів іноземного виробництва, особливо престижних варіантів комплектації, оснащуються пристроєм, автоматично включає фари при створенні певних або заданих умов.

Нерідко це пристрій об’єднано з датчиком дощу або спрацьовує при зниженні рівня освітленості, контрольованого чутливими фотоелементами.

Однак застосування вищеназваних опцій стає недостатньо тоді, коли мова йде про автомобілі, що експлуатується в Російській Федерації.

«Правила дорожнього руху» (далі по тексту ПДР), що діють на її території вимагають включення ближнього світла фар під час руху транспортного засобу незалежно від часу доби і ступеня освітленості.

  • Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо
  • Поява цієї вимоги в ПДР викликало потребу суттєвого доопрацювання системи електрозабезпечення не тільки автомобілів вітчизняного виробництва, але і іномарок старшої вікової категорії.
  • Основними вимогами, що пред’являються до пристрою або системі, що забезпечує автоматичне включення фар ближнього світла, є:
  • Гарантоване автоматичне включення світла фар при початку руху транспортного засобу.
  • Відключення ближнього світла при постановці транспортного засобу на стоянку.
  • Економне витрачання електричної енергії на всіх режимах роботи силового агрегату.

Заповнюючи створилася нішу на ринку автомобільних запчастин, розробкою даних пристроїв зайнялися не тільки підприємства, що спеціалізуються на електрообладнанні автомобілів, але і, так звані «народні умільці». Пропонованих ними приладів, як готових, так і на рівні принципових схем, безліч. Пристрої відрізняються не тільки принципом функціонування, а й складністю виконання.

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

1.Схема пристроїв автоматичного включення фар

Розглянемо кілька можливих варіантів, що забезпечують автоматичне включення світла фар транспортного засобу.

1.

1 Однією з найбільш простих і дієвих схем захисту від включення фар на непрацюючому автомобілі є схема, яка передбачає подачу напруги живлення на кнопку (реле) включення фар через контакти замка запалювання. Вимкнення двигуна (стартера) розмикає ланцюг живлення фар. Побоювання деяких автолюбителів в збільшенні навантаження на ланцюг безпідставні за умови правильного підключення пристроїв. 

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

1.

2 Описуваний нижче спосіб організації автоматичного включення ближнього світла передбачає підключення додаткового реле або електромагніту реле, що включає фари, в ланцюг сигнальної лампи «зарядка акумулятора». Практична реалізація виглядає наступним чином (дивись схему на ріс.№1):

  • додаємо в схему пятіконтактний реле (тип 90.3747);
  • контакти «30» і «85» з’єднуємо з замком запалювання;
  • контакт «86» підключаємо до висновку генератора, з’єднаного з контрольною лампою заряду;
  • контакт «88» з’єднуємо з реле, що включає фари (або запобіжником ланцюга фар);
  • включення запалювання забезпечує подачу струму на обмотки котушки електромагніту реле і його надходження (через обмотку генератора) на негативну клему;
  • спрацьовування реле сприяє розмикання контактів «88» і «30»;
  • внаслідок запуску двигуна і подальшого початку роботи генератора плюсовій ток приходить на висновок контрольної лампи генератора;
  • відключення реле призводить до замикання контактів «88» і «30», тобто відбувається автоматичне включення ближнього світла фар.

Використання діода, послідовно включеного з котушкою реле і спрямованого до генератора, допоможе запобігти виникненню «шкідливого» контуру. Світло фар буде горіти лише за умови нерозривності ланцюга, контроль якої здійснюється лампою «зарядка акумулятора».

малюнок №1

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

1.

3 Третій спосіб підключення заснований на залученні в схемі автоматичного включення світла фар датчика аварійного тиску масла в силовій установці. По суті, даний метод є різновидом описаного вище. Різниця полягає в приєднанні котушки реле до датчика тиску, а не до генератора.

Включення фар відбувається безпосередньо після того, як в системі мастила тиск підніметься до необхідного рівня.

Істотним недоліком даної схеми є промігіваніе світла фар при зниженні тиску масла в системі і, як наслідок, спрацьовування датчика (рух накатом, режим «холостого ходу» і т.д.).

Розглянуті вище схеми і способи, щоб забезпечити автоматичне включення світла фар, прості в технічному виконанні і не вимагають істотних матеріальних витрат на реалізацію. У цьому їх безсумнівна перевага.

Однак досить велика група вітчизняних автолюбителів в силу відсутності вільного часу, технічної неписьменності та інших об’єктивних причин, воліють використовувати пристрої, виготовлені заводським способом.

2.Устройство «Автосвет AS», як альтернатива кустарним схемами   

  1. Функціональне призначення пристрою «Автосвет AS» полягає в плавному включенні ближнього світла фар в момент:
  2. а) початку руху транспортного засобу;
  3. б) запуску двигуна і досягнення нею 10-100% номінальної потужності.
  4. Це дозволяє істотно продовжити експлуатаційний термін ламп розжарювання.

Ближнє світло фар автоматично гасне при включенні габаритних вогнів (напруга мережі

Схема підключення контролера передбачає комутацію «+», тобто включення в ланцюг «+» вимикача або реле.

Рісук №2

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

  1. Функціонування пристрою можливо в декількох варіантах:
  •   – контрольний провід контролера підключений до ланцюга форсунки або датчика холу;
  •    – підключення в ланцюг датчика швидкості
  • 2.2 Установка контролера «Автосвет AS» на автомобіль здійснюється наступним чином:
  • відключаємо «-» клема акумулятора;
  • провід червоного кольору (D = 1,5 мм) підключається через 15-ти приміщення повинна бути захищена запобіжник до джерела живлення (12 Вольт);
  • провід чорного кольору (D = 1,5 мм) підключається до клеми «╧» ( «маса»);
  • провід синього кольору (D = 1,5 мм) з’єднується з ланцюгом фар ближнього світла ( «+» висновок ≤ 9 Ампер) після реле;
  • провід коричневого кольору (D = 0,35 мм) з’єднується з вхідним контактом датчика швидкості;
  • провід синього кольору (D = 0,35 мм) з’єднується з вхідним контактом габаритних вогнів або підключається через тумблер до «+» клеми 12 Вольт.
  1. Умови, що визначають автоматичне включення ближнього світла фар, залежить від стану петлі контролера:
  2. – розрізана петля забезпечує включення світла при початку руху транспортного засобу;
  3. – ціла петля гарантує включення фар при пуску силової установки.

Увага! З’єднання проводу коричневого кольору безпосередньо до контактів котушки категорично заборонено , оскільки високі значення напруги приведуть до втрати працездатності контролера.

Розробником пристрою «Автосвет AS» рекомендовано дотримуватися таких експлуатаційні обмеження:

  • уникати попадання вологи всередину пристрою;
  • не допускати деформацій контролера внаслідок впливу механічних і температурних навантажень;
  • не використовувати в системі електрообладнання автомобіля газорозрядних ламп.

Як зробити автоматичне включення ближніх фар на автомобілі своїми руками

Світлове обладнання, тобто фари, грає найважливішу роль в процесі експлуатації транспортного засобу. За допомогою оптики можна не тільки висвітлювати дорожнє полотно в темний час доби. Фари також служать розпізнавальним знаком для інших учасників руху, коли спостерігається погана видимість.

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

Якщо водій їде з увімкненими фарами, що їдуть назустріч машини на досить великій відстані зможуть це помітити. Це дозволяє запобігати аваріям, ДТП, помилкові маневри і інші неприємні ситуації на дорогах.

Згідно ПДР, водії зобов’язані включати ближнє світло не тільки у вечірній і нічний час, але також і днем. Якщо фари не будуть працювати, це стане вагомим аргументом для виписки штрафу автомобілісту.

Загрози штрафу, а також питання реальної безпеки змушує водіїв шукати зручні рішення для автоматизації процесу включення і виключення ближнього світла. Є кілька способів реалізації, кожен з яких має свої нюанси, сильні і слабкі сторони.

Автовласник має право вибрати спосіб, як зробити автоматичне включення для ближнього світла фар своїми руками.

варіанти автоматизації

Встановити автоматичний вмикач і вимикач, який буде відповідати за ближнє світло, цілком можна своїми руками. Але для початку слід визначитися, який із способів реалізації схеми вам підходить більше за інших.

Всього пропонується 3 актуальних варіанти:

  • включення при активації запалювання;
  • автовключение оптики після запуску двигуна;
  • використання спеціального датчика світла.

Реалізувати кожну схему автоматизації ближнього світла можна в гаражних умовах. Але якщо ви не володієте необхідними навичками, сумніваєтеся у своїх можливостях, або просто хочете отримати гарантований результат, зверніться за допомогою до фахівців.

Датчик світла

На безлічі автомобілів закордонного виробництва вже в заводській комплектації передбачено спеціальний пристрій, який в автоматичному режимі включає і вимикає оптику машини. Вони працюють в тандемі з датчиком світла.

Девайс реагує на зміну рівня освітлення. Якщо датчик фіксує потемніння, фари включаються. Коли машина знаходиться на світлому ділянці дорозі, відбувається автоматичне відключення. У багатьох країнах така функція дуже корисна і зручна. Але не зовсім підходить для РФ.

Вся справа в вимогах постійно, вдень і вночі, їздити з включеним ближнім світлом або денними ходовими вогнями. Тому в цій ситуації роботу датчика доводиться коригувати.

Включення і відключення ближнього світла має стати для водіїв звичкою при відсутності системи автоматизації. Якщо забувати про освітлення перед початком руху, це загрожує штрафом. Якщо ж автоматичне вимикання не працює або просто відсутня, ввімкнені фари на припаркованому автомобілі до ранку посадять акумуляторну батарею.

Водіям, які не можуть привчити себе включати і вимикати світло в міру необхідності, найкраще скористатися засобом автоматизації. Одним з них вважається спеціальний датчик.

На вибір автомобілістам пропонується варіант самостійного виготовлення пристрою, або ж покупка фірмового девайса. Тут однозначно потрібно зупинятися на другому варіанті. Пристрої автоматичного включення і виключення фар пропонують наступні визнані компанії:

Більшість девайсів засновані на датчику світла. А це, як ви вже пам’ятаєте, не підходить під правила дорожнього руху, що діють в РФ. Це не проблема, оскільки деякі пристрої перенастраиваются, що дозволяє адаптувати під дещо іншу роботу.

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливоДатчик світла

Детально розписувати нюанси установки пристрою з датчиком світла немає необхідності. Кожен виробник комплектує свою продукцію докладною інструкцією. Вони можуть відрізнятися один від одного за способом монтажу. Але в дійсності тут немає нічого складного.

Бувалі водії радять встановлювати датчик світла не назовні, а в сторону салону в район дзеркала заднього виду, де він зазвичай коштує на машинах з датчиками заводського виробництва.

Серед представлених варіантів установка датчика вважається найменш практичним і раціональним способом автоматизувати включення і виключення оптики. Так, в певних ситуаціях девайс значно спрощує керування транспортним засобом, оскільки водієві не доводиться відволікатися на перемикачі.

Але при цьому датчики світла не завжди адекватно реагують на дорожню ситуацію.

Деякі ділянки доріг можуть змусити контролер божеволіти, оскільки затемнення швидко змінюється світлим ділянкою, і так відбувається постійно. В результаті фари то включаються, то вимикаються.

Навряд чи таке сподобається співробітникам ГИБДД. Та й сам водій буде відчувати серйозний дискомфорт від подібної світломузики.

запалювання

Непоганий варіант того, як зробити на машині автоматичне включення ближнього світла, передбачає використання запалювання. Задумка полягає в тому, щоб фари включалися після запуску запалювання.

Для реалізації схему для початку потрібно підключити освітлювальні прилади до джерела живлення. Оскільки одні прилади підключаються незалежно від положення замка запалювання, а інші тільки після запалювання, тут потрібно правильно вибрати джерело. Найкращим рішенням вважається кнопка для активації грубки.

Щоб зробити схему робочої, потрібно взяти:

  • комплект проводів;
  • діоди;
  • пятіконтактний реле.

Комплект досить простий, і зібрати все необхідне не складе великих труднощів.

Після попередньої підготовки можна приступати до роботи.

  1. Виймається вимикач габаритних вогнів. Він зазвичай знаходиться в крайньому лівому блоці вимикачів.
  2. Знімається плюсової провід з колодки кнопок, яка відповідає за роботу ближній оптики автомобіля. На більшості машин це подвійний дріт зеленого кольору. Його підключають потім до реле.
  3. Іншу плюсову проводку, що йде на вимикач обігрівача автомобіля, використовується для врізки в нього додаткового проводка. Він також йде на реле.
  4. До реле підводиться провід, через який буде харчуватися оптика.
  5. Провід залишається додатково кинути на корпус, щоб зробити мінус.

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

Деякі додатково використовують паяльники, щоб поліпшити якість з’єднання. Але це не обов’язково робити. Цілком підійде якісна ізоляція за допомогою скручування і стрічки.

Така схеха дозволяє автоматизувати процес запуску ближнього світла, як тільки на автомобілі буде включатися запалювання.

Схема автоматизации имеет определённые недостатки. Минус заключается в сомнительной экономичности подобного решения. Оптика начнёт работать сразу, как только вы включите зажигание. Зимой такая функция приносит сомнительную пользу, поскольку сначала некоторое время нужно прогревать автомобиль.

Есть вариант, позволяющий избежать такого недостатка. Но тут придётся сделать схему ещё сложнее. Доработка подразумевает, что ближние фары будут отключаться, когда машина стоит. При этом не важно, работает зажигание или нет.

Двигатель

Те, кого не устраивает вариант с датчиком и зажиганием, могут пойти несколько иным путём.

Для автоматического включения фар ближнего света можно использовать запуск двигателя. Причём тут схема условно делится на 2 направления. Они предусматривают подключение к ручнику или же датчику, отвечающему за давление масла.

Почнемо з варіанту підключення до датчика тиску масла. Щоб підключити схема, необхідно взяти:

  • реле;
  • пару транзисторів;
  • дроти;
  • мікросхему К561ТП1.

Всі компоненти встановлюються в компактному корпусі реле. Далі отримане пристрій підключається до датчика тиску масла. При нормалізації показників тиску мастильного матеріалу в силовому агрегаті, що відбувається під час запуску двигуна, датчик почне розмикатися. Харчування, що йде на нього, буде переходити на конденсатор.

В результаті напруга на наше реле буде йти через підключені в подачу електроживлення транзистори. Коли двигун вимикається, харчування від датчика йде на необхідну лампу, яка знаходиться на приладовій панелі транспортного засобу. У цей момент входить в блок управління оптикою конденсатор буде розряджатися. Тим самим припиняється подача електроживлення на реле. Світло гасне.

важливо

Подібна схема дозволяє управляти ближньої оптикою в автоматичному і ручному режимі. Для цього буде потрібно використовувати додаткове паралельне підключення.

Водій самостійно може задати час для відключення або включення світла ближніх фар. Щоб домогтися бажаного, потрібно тільки вибрати оптимальний опір на платі. Чим вище буде значення, тим більше часу пройде до включення і перед відключенням.

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

Але і цей метод влаштовує не всіх водіїв. У подібної схеми є безліч супротивників. Це обумовлено досить високою складністю підключення, що об’єктивно є справедливим зауваженням. Адже тут доводиться тягнути проводку і робити близько 3-4 з’єднань. Якщо вас так варіант влаштовує, і ви готові до його реалізації своїми руками, можете приступати до роботи.

Автомобілістам, яким потрібен більш простий варіант, можуть скористатися другою схемою. Мова йде про підключення до ручнику. Оскільки ми вже обговорювали спосіб підключення через запалення, то з реалізацією цієї схеми точно проблем не виникне. Тут потрібно буквально невелика доробка.

Сенс доопрацювання полягає в тому, щоб додати ще одне реле. Плюс потрібно невеликий провід довжиною близько 250 міліметрів, який підводиться до штатного контакту на кнопці ручного гальма.

Принцип включення і виключення ближнього світла при такій схемі гранично простий. Якщо ви включаєте ручне гальмо, фари гаснуть. Варто опустити ручку ручного гальма, оптика включається.

Яку схему вибирати, кожен автомобіліст вирішує сам. Представлені варіанти не вимагають значних грошових витрат, а також не мають на увазі обов’язкову наявність у автовласника професійних навичок роботи з автомобільною електрикою.

Але потрібно бути гранично обережними і акуратними. Робота з проводкою і електричними складовими машини завжди делікатна, що вимагає концентрації і послідовності.

Багато хто ставить під сумнів актуальність системи автоматизації включення і відключення ближнього світла автомобіля. Вони впевнені, що набагато простіше виробити звичку стежити за оптикою, а не намагатися переробити електросхему автомобіля на догоду своїм комфортом. З ними можна частково погодитися, оскільки навіть така автоматизація має певні недоліки.

І якщо ви раніше легко обходилися без автоматичного включення світла, то і зараз немає гострої необхідності що-небудь міняти. Але вибір все одно залишається за вами.

Робимо автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками

27 липня 2016. Категорія: автотехніка.

Як відомо, ближнє світло обов’язково повинен бути включений при пересуванні на автотранспортному засобі не тільки ввечері і вночі, але і в денний час. У ситуації, коли ходові вогні не працюють, співробітник ГИБДД має право виписати водієві штраф.

Звичайно, це незначна сума, але головного болю вона створює.

У зв’язку з цим більшість автолюбителів зіткнулося з рядом незручностей через те що багато елементарно забувають включати ближнє світло, сідаючи в машину, або не вимикають вогні залишаючи авто, через що зранку виявляють акумулятор абсолютно вирядженим.

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

Для того щоб позбутися від подібних проблем багато хто вирішує допрацювати процес включення і відключення фар. Завдяки найпростішим схемами фари можуть включатися одночасно з запалюванням або в момент запуску двигуна. При цьому з денний час запалюватися будуть фари ближнього світла, але не габарити, а вночі все буде працювати в звичному режимі. Розглянемо обидва варіанти.

Автоматичне включення фар при запалюванні

Для того щоб організувати таку роботу освітлювальних елементів необхідно підключити їх до джерела живлення запалювання, а як багато хто знає одні прилади можуть бути підключені при будь-якій позиції замку запалювання, інші ж починають функціонувати тільки при вже включеному запалюванні. Виходячи з цього найзручніше місце для підключення фар – це кнопка включення грубки (крайній правий блок вимикачів).

Як зробити автоматичне включення ближнього світла фар своїми руками?  І таке можливо

Для цієї схеми знадобляться:

  • будь-який штатний пятіконтактний реле;
  • діод;
  • дроти.

Далі, нам необхідно:

  1. Вийняти вимикач габаритів (крайній зліва блок вимикачів).
  2. Відключити плюсової провід від колодки клавіш відповідає за роботу ближнього світла (зазвичай це зелений подвійний дріт) і підключити його до реле.
  3. У плюсової провід, який йде до вимикача грубки, необхідно урізати додатковий провід і теж підключити його до реле.
  4. Підвести до реле провід, який живить самі фари.
  5. Кинути проводок на мінус (на корпус).

З’єднання можна пропаять, але для повноцінної роботи вистачить і звичайної заізольованої скручування. У підсумку, автоматичне включення ближнього світла фар буде працювати, як тільки ви включите запалювання.

Однак такий спосіб вважається не самим економічним, так як фари починають працювати відразу, що не дуже актуально в зимовий час, коли двигун необхідно прогрівати або при ремонті автомобіля.

Щоб уникнути таких незручностей, можна трохи ускладнити схему, щоб ближнє світло вимикався під час стоянки, незалежно від працюючого або непрацюючого запалювання.

Автоматичне включення фар після запуску двигуна

Щоб організувати подібну схему роботи, можна піти в двох напрямках: підключитися до датчика тиску масла або до ручнику.

Спосіб 1: Підключення до датчика тиску масла

Для здійснення такого підключення потрібно:

  • реле;
  • транзистор (2 штуки);
  • дроти;
  • мікросхема К561ТП1.

Всі деталі розміщуються в невеликому корпусі від реле, після чого прилад необхідно підключити до датчика тиску масла. Коли тиск в системі мастила двигуна нормалізується, тобто при включенні мотора, датчик буде розмикатися, а харчування з нього перейде на конденсатор.

В кінцевому рахунку, напруга на реле буде подаватися через включені в подачу харчування фар транзистори. При відключенні двигуна, харчування з датчика подається на потрібну лампу, розташовану на приладовій панелі.

В цей час конденсатор, який входить в блок управління фарами починає розряджатися і подача живлення до реле зупиняється.

Порада

В цьому випадку управляти фарами можна також в ручному режимі, якщо застосувати паралельне підключення. Для того щоб задати час відключення і включення фар досить підібрати опір на платі. Чим цей параметр буде вище, тим через більший відрізок часу фари включаться і відключаться.

Правда і цей метод подобається далеко не всім, так як така схема набагато складніше (потрібно тягнути дроти і зробити 3-4 з’єднання).

Спосіб 2: Підключення до ручнику

Це спосіб набагато простіше, так як в цьому випадку досить лише трохи доопрацювати схему підключення фар при запалюванні, про яку ми говорили на самому початку. Для цього досить додати ще одне реле і короткий провід (близько 25 см) до штатного контакту кнопки ручника.

Завдяки такому способу фари будуть відключатися, як тільки ви потягніть ручник, і загорятися коли ви його відпустите.

На завершення

Всі ці способи займають мінімум часу і грошових вкладень, а результат позбавляє від багатьох неприємностей. Автоматизація процесу включення фар не вимагає особливих навичок в електриці, тому ви впораєтеся з таким підключенням самостійно без зайвих проблем.

Автоматичне включення ближнього світла фар: як зробити самому

З урахуванням недавніх змін в правилах дорожнього руху на території РФ водій зобов’язаний включити ближнє світло фар як при їзді в темний, так і світлий час доби. В іншому випадку співробітники ГИБДД мають право оштрафувати водія.

Хоча сума штрафу не найбільша, при цьому сама факт того, що автомобіль можуть затримати за порушення ПДР, після чого за таке правопорушення водій буде оштрафований на певну суму, за цілою низкою причин неприйнятний для більшості відповідальних автолюбителів.

Природно, в ситуації, що склалася багато автовласників зіткнулися з тим, що людський фактор на практиці виявився головною причиною, по якій автомобіль без включеного світла зупиняють і штрафують. Простими словами, нерідко водії просто забувають включити фари.

Щоб уникнути подібних помилок, оптимальним варіантом є включення ближнього світла при запуску двигуна, тобто автоматично. Однак далеко не всі ТЗ мають подібну функцію, яка реалізована штатно. У цій статті ми розглянемо, як доопрацювати автомобіль, щоб фари включалися одночасно з запуском ДВС.

Автоматичне включення фар: схема, доступні варіанти, переваги

Цілком логічно, що саме автоматичне включення ближнього світла є тією самою опцією, яка дозволяє не побоюватися ситуації, коли перед поїздкою водій забув включити світло. При цьому на багатьох імпортних авто пристрій автоматичного включення є, але його спрацьовування відбувається тільки з урахуванням певних умов (зміна освітлення, сигнал від датчика дощу і т.д.)

Однак по ПДР в РФ світло повинне бути включений постійно, незалежно від того, темно на вулиці чи світло. Деякі власники, щоб не забути включити світло, змушені в світлий час доби залишати машину на парковці з включеними фарами, тим самим розряджаючи акумулятор.

Як видно, проблема досить актуальна. Щоб вирішити задачу, найбільш раціональним виходом із ситуації, що склалася стає така система автоматичного включення ближнього світла, яка буде працювати незалежно від ступеня освітленості та інших умов, а також спрацьовувати без участі водія.

Іншими словами, фари повинні включатися паралельно запуску ДВС. Також можна реалізувати відключення світла після того, як двигун глушиться.

До речі, для автомобілів, які не мають навіть штатного датчика світла (вітчизняні авто, старі або бюджетні нові іномарки), що спрацьовує в разі зміни освітленості, постійно включений ближнє світло дозволить підвищити безпеку при їзді по тунелях, під мостами і т.д.

Отже, попит на подібні системи привів до того, що різні підприємства, які спеціалізуються на випуску електрообладнання, стали виготовляти готові рішення для авто (наприклад, Skybrake M5, автосвета AS, Фараон і т.д.) Також можна відзначити і велику кількість схем і пристроїв, які ентузіасти і досвідчені автолюбителі створюють самостійно.

Якщо бажання ставити на машину саморобні пристрої немає, тоді заводські рішення виявляться найкращим варіантом. Однак функціонал може бути дещо обмежений. Головне, як в першому, так і в другому випадку подібні рішення дозволяють реалізувати автоматичне включення світла фар, світло включається синхронно в момент включення запалювання або пуску двигуна.

При цьому ще раз зазначимо, що різні схеми відрізняються функціональністю. Наприклад, можна зробити так, щоб днем ​​горіли тільки фари, а в темний час доби підключалися габарити і т.д.

Схеми автоматичного включення фар при запуску двигуна

Давайте розглянемо декілька найбільш популярних рішень. Основним завданням для автовключення світла фар є подача на нього харчування. Це харчування можна взяти від запалювання. Однак слід пам’ятати, що в авто часто є і інші пристрої, які живляться на замок запалювання. З цим можуть виникнути складності.

Наприклад, якщо магнітола включається після першого повороту ключа в замку, фари також можуть спрацьовувати саме в цей момент. Такі аспекти потрібно окремо враховувати. Виходить, двигун заглушений, а ближнє світло вже горить.

Щоб уникнути подібних нюансів, оптимальною вважається така схема, за допомогою якої подача відбувається через кнопку (реле) в момент замикання контактної групи в замку запалювання при запуску ДВС. Відключення фар, відповідно, відбудеться при розмиканні ланцюга і зупинки мотора.

Зверніть увагу

Відзначимо, багато водіїв вважають, що подібна схема призводить до того, що навантаження на електроланцюг зростають. На практиці правильно виконане підключення зводить до мінімуму або виключає такі навантаження.

Щоб реалізувати автоматичне включення освітлювальних приладів за найпростішою схемою своїми руками, необхідно придбати:

  • штатний реле (пятіконтактний),
  • проводку і діоди;

Складнішою і одночасно більш зручною є схема, коли, простими словами, фари живляться на гальмо стоянки або датчик тиску масла. Для успішного впровадження такого рішення буде потрібно мати 2 транзистора, проводку, реле і мікросхему типу К561ТП1 або схожу.

Давайте почнемо з першої схеми. При установці найкращим чином підійде кнопка виключення грубки, яка розташована на блоці вимикачів. Всі роботи зводяться до того, щоб зняти вимикач габаритів, потім роз’єднуються провід «+» і колодка клавіш, через яку реалізовано включення ближнього світла фар.

Саме підключення проводиться за допомогою подвійного проводу, який з’єднується з реле. У провід «+», який йде на вимикач грубки, здійснюється врізка ще одного проводу, який теж підключається до реле. Далі до реле простягається провід, через який підключений до джерела живлення на самі фари. Ще один провід «маси» кидається на корпус. На цьому підключення закінчено.

Залишається тільки все з’єднання або перепаяти, або ж все «скручування» ретельно заізольовані. В результаті виходить система включення ближнього світла в момент включення запалювання.

До мінусів можна віднести те, що в зимовий період навантаження на АКБ в момент пуску буде вище, машина буде прогріватися з включеними фарами і додатково витрачати паливо і т.д.

  • Щоб позбутися від недоліків, можна задіяти наступну схему. Доробки дозволять відключити світло після зупинки ТЗ, причому незалежно від включення самого запалювання. Для цього підключення виконується до гальму або до датчика тиску масла. Як вже було сказано вище, в основі лежить мікросхема, а з’єднання здійснюється через «ручник» або датчик тиску масла.

У випадку з датчиком, після відключення ДВС тиск в масляній системі падає. Це призводить до того, що контакти датчика тиску масла розімкнуться, на конденсатор підключений до джерела живлення, через транзистори напруга йде на реле і фари вимикаються.

Також після зупинки ДВС харчування з датчика подається на лампу-діод, яку встановлюють на панелі приладів. Також конденсатор в схемі управління фарами почне розряджатися і харчування на реле не подається.

Хоча дана схема дозволяє «обійти» замок запалювання, вона також не позбавлена ​​деяких мінусів. Якщо тиск в системі мастила буде «плаваючим» або знижуватися, спрацьовування датчика можливо при їзді на нейтральній передачі або на неодружених. Світло фар в такому випадку буде моргати.

Ще додамо, що включення фар можна зробити як автоматичним, так і ручним. Дана можливість реалізується шляхом створення паралельного підключення і вибору потрібного опору на самій мікросхемі. До речі, рішення підключатися до датчика тиску масла не популярне, так як схема складна, потрібна додаткова проводка, підвищуються вимоги до якості з’єднань.

  • Простіше реалізувати підключення до гальму. Для цього до загального списку деталей потрібно додати додаткове реле, яке живиться на кнопку гальма стоянки.

Такий спосіб дозволяє домогтися наступного:

  1. як тільки водій починає піднімати ручник, відбувається відключення світла фар;
  2. якщо ж ручник почати опускати, фари відразу включаються;

Поради та рекомендації

Як видно, виготовлені самостійно рішення можуть мати більше плюсів, ніж штатні. Функціональність також розширюється, вартість часто виходить більш привабливою. Іншими словами, зібрати недорогу схему автоматичного включення ближнього світла фар цілком реально.

При цьому важливо розуміти, що для складання схеми своїми руками необхідний певний досвід і навички. Якщо ви не впевнені в своїх силах, краще звернутися за допомогою до професійного автоелектрика.

Якщо ж роботи виконуються самостійно, точки врізки оптимально розташовувати під внутрішньосалонове просторі, а не під капотом.

важливо

Такий підхід дозволить уникнути окислення контактів, знижує ризики зволоження і короткого замикання і т.п.

Якщо ж говорити про те, що краще, паяти або робити скрутку проводів, правильно зроблена скручування в ряді випадків виявиться краще пайки стосовно автомобіля. Справа в тому, що ТЗ схильне різним вібраціям, а пайка менш стійка до вібраційних навантажень.

Що стосується реле, проводів, запобіжників і т.д., реле потрібно надійно закріплювати, проводку необхідно прокладати так, щоб дроти не лежали в «натяг». У місцях перегинів проводів і в точках, де провід стосується металевих частин кузова, має бути присутня додаткова ізолює термоусадка. В іншому випадку провід може перетерти і почати замикати.

Також настійно не рекомендується замість реле обходитися звичайними перемичками, підключатися в обхід запобіжників і т.д. Ігнорування даних рекомендацій може не тільки призвести до її несправності обладнання, але і замикань або пожеж.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…