Стробоскопи застосовуються на автомобілях для регулювання системи запалювання силового агрегату. Цей пристрій можна придбати в будь-якому автомагазині. Але прилад можна зробити і самостійно. Процес самостійного виготовлення стробоскопа не займає багато часу. Про це далі в статті.

Стробоскоп для настройки запалювання, як влаштований і як працює

Стробоскоп істотно полегшує життя своєму власникові.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Завдяки йому навіть недосвідчений автомобіліст може самостійно відрегулювати кут запалювання. Робота стробоскопа грунтується на стробоскопическом ефекті – пересувається об’єкт висвітлюється світловим спалахом.

Мати таке пристосування вигідно, так як це дає можливість самостійно регулювати запалювання, не звертаючись до сервісного центру, що економить час і кошти автовласника. Існують такі автолюбителі, які віддають перевагу заводським стробоскопи, не довіряючи саморобним, але вони анітрохи не гірше традиційних покупних.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Чому складно виставити запалювання без стробоскопа

Дуже важко відрегулювати систему запалювання «голими руками». Стробоскоп дозволяє в кілька разів прискорити час регулювання запалювання транспортного засобу. Світло в лампі даного пристрою сигналізує про освіту іскри, що дає можливість налаштувати коректний кут випередження.

Стробоскоп заводського виконання, плюси і мінуси

Заводські пристрої працюють безвідмовно і ефективно, проте коштують пристойно. Але фактично у всіх таких пристроях дорога лампа, вихід з ладу якої веде до придбання нового приладу. Варто відзначити, що навіть на СТО деякі майстри застосовують саморобні пристрої.

Топ 5 найпопулярніших стробоскопів заводського виконання

  • Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?
  • Найбільш популярні стробоскопи заводського виконання:
  • Astrol 5

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Focus F10

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Focus F1

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Multitronics C2

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Mitsumi 6-289

Вартість таких пристроїв доходить до шести неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. При самостійному ізготавліваніі стробоскопа, він обійдеться вам приблизно в 600-700 рублів. Так, економія коштів фактично в десять разів стимулює зробити такий пристрій своїми руками.

Запчастини та деталі для виготовлення стробоскопа своїми руками

  • Доданий ліхтарик.
  • Провід з міді.
  • Конденсатори c1.
  • Спеціалізовані затискачі.
  • Низькочастотний діод V2.
  • Резистори 0.125 В.
  • Тиристор KY112A.
  • Реле з індексом RWH-SH-112D.
  • Метровий шнур.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Такі деталі і запчастини можна придбати в будь-якому магазині електроніки або радіоринку. Корпус приладу невеликого розміру. Можна навіть скористатися основою старого ліхтарика.

схема стробоскопа

В інтернеті є маса схем, як самостійно створити простий стробоскоп. Більшість з них легко і швидко збираються, не вимагаючи значних фінансових вкладень.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Збірка стробоскопа своїми руками, покроково, найпростіший варіант

Послідовність дій:

  • Для проведення харчування просвердлюємо отвір.
  • Дотримуючись полярності, припаюємо затискачі до кінчиків проводів.
  • Датчик можна встановити справа або зліва.
  • До основної жилі припаюємо мідний дріт.
  • Ізолюємо всі контакти.

Винахід застосовується для перевірки роботи регулятора і свічки запалювання.

Стробоскоп на основі таймера, плюси і мінуси

Щоб самостійно зробити прилад із застосуванням таймера, потрібно докласти більше зусиль, ніж для звичайного стробоскопа. Ключовим гідністю подібного приладу є постійні світлові імпульси, що не залежать від напруги акумуляторної батареї. Застосовується такий стробоскоп, як тахометр. Для цього потрібно переключити регулятор.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Стробоскоп на світлодіодах, плюси і мінуси

Основою таких пристроїв є мікросхема 155АГ1, для запуску якої потрібні імпульси з негативною полярністю. У подібних схемах необхідно застосовувати опору R1, R2, R3.

Вони обмежують коливання вхідного сигналу. Харчуватися ця схема буде від акумуляторної батареї. Тривалість імпульсів здатна забезпечити ємність C4 з резистором R6.

За класичними налаштувань дане значення буде дорівнювати 2 мс.

Як користуватися саморобними стробоскопами

Для коректного функціонування саморобного пристрою, його необхідно перевірити. З наявного приладу потрібно поставити кут випередження:

  1. Спочатку розігріваємо силовий агрегат і залишаємо його функціонувати на холостому ходу.
  2. Під’єднуємо пристрій до акумулятора.
  3. Мідний датчик наметовому на жилу циліндра.
  4. Далі слід зорієнтувати джерело світла за спеціальним вказівником на корпусі.
  5. Шукаємо на маховику нерухому точку.
  6. Щоб дві точки збіглися, обертайте корпусом запалювання і збережіть його в необхідному положенні.

Ключовим моментом при самостійному ізготавліваніі даного пристрою є правильна збірка електричної схеми. Саме тому перед початком виготовлення в обов’язковому порядку потрібно спочатку зробити докладну схему, яка допоможе уникнути помилок при складанні приладу.

Не варто забувати і про техніку безпеки. Будь-стробоскоп функціонує під напругою. Не можна допускати, щоб внутрішні елементи пристрою стосувалися його корпусу, особливо металевого.

Поради профі

Бажано, щоб змінний резистор був захищений пластмасовою ручкою. У добре ізольованого проводу харчування обов’язково повинна бути вилка. Всі деталі потрібно монтувати на спеціальну плату, виконану з ізолюючого матеріалу. Деталі монтуються за спеціальною схемою, але їх розташування не принципово. Необхідно дуже акуратно кріпити все елементи.

  • Краща гальмівна рідина, принцип вибору
  • Машина не заводиться в мороз, причини, як усунути, корисні поради
  • Медкомісія на водійське посвідчення 2019
  • Розрядка акумулятора, як марно не витрачати заряд акумуляторної батареї автомобіля
  • Потіє фара зсередини, що робити
  • Тріщини і відколи на лобовому склі, ремонт лобового скла своїми руками
  • Обігрівач ваз 2107. Погано гріє пічка ваз 2107: як відремонтувати пічку на ВАЗ 2107
  • Незамерзайка, що це таке і як правильно її вибрати
  • Заміна гальмівної рідини, як правильно зробити заміну гальмівної рідини своїми руками
  • Підігрів сидінь автомобіля, накидки з підігрівом на сидінні автомобіля, відгуки користувачів
  • Як замінити лампочку в автомобілі
  • Масло в коробці передач, чому піниться масло
  • Як правильно зробити полірування кузова автомобіля своїми руками
  • Вибираємо легкосплавні диски, позитивні сторони легкосплавних і кованих колісних дисків.
  • Як поміняти фільтр на автомобілі своїми руками
  • Атермальне тонування плівкою «Хамелеон», що це таке, як правильно вибрати плівку
  • Переваги та недоліки штампованих металевих дисків у порівнянні з литими, корисні поради
  • Жести і світлові сигнали водіями
  • Тюнінг Ваз 2114: доробка ваз 2114, про все потроху
  • Якщо машина застрягла в снігу що робити, як виїхати, поради професіонала
  • Застрягла машина в снігу як витягнути, як виїхати якщо застряг в снігу, корисні поради
  • Дросельна заслінка, чистка дросельної заслінки своїми руками
  • Lada Vesta офіційні версії. Переваги та недоліки Lada Vesta
  • Як відремонтувати моторедуктор грубки ВАЗ 2110
  • Блок управління пічкою Калина: пристрій, ремонт і заміна блоку управління грубки Калина
  • Що таке пневмотестери, як оцінити його свідчення?
  • Масляний насос ВАЗ 2107, ремонт і заміна масляного насоса своїми рукам
  • Автолампи: світлодіодні, галогенові, лід лампи Як підібрати лампи в автомобілі
  • Причини витоку антифризу: несправна система охолодження, радіатор охолодження, радіатор грубки, несправності в з’єднаннях, антифриз в моторному маслі.
  • Як сфотографувати автомобіль для продажу, корисні поради
  • Як вибрати автосервіс (і при цьому заощадити), корисні поради
  • Як завести машину взимку, корисні поради
  • Що може стукати в автомобілі? Як визначити причину стуку?
  • Як провести діагностику автомобіля своїми руками
  • Автономний передпусковий підігрівач, автономний підігрівач з дистанційним або програмованим запуском
  • Заміна сайлентблока важеля передньої підвіски, як замінити сайлентблоки передньої підвіски своїми руками?
  • Датчик холостого ходу несправності ВАЗ Ознаки несправності датчика холостого ходу ВАЗ 2110, 2107, 2109. Заміна датчика холостого ходу своїми руками
  • Чи треба прогрівати двигун?
  • Як самому почистити дросельну заслінку?
  • ВАЗ інжектор погано заводиться в мороз, що робити

Схема і виготовлення своїми руками стробоскопа для установки запалювання (УОЗ). стробоскоп запалювання

ГлавнаяЗажіганіеСтробоскоп запалювання

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Якщо автовласник все ж зважився реалізовувати дану операцію, то першим інструментом, який йому знадобиться, буде стробоскоп, для установки запалювання, покликаний спрощувати процес обслуговування вищевказаної системи.

Як працює стробоскоп для запалювання?

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Даний прилад працює за принципом стробоскопічного ефекту, суть якого пояснюється приблизно так: якщо об’єкт, який рухається в темряві, висвітлити короткочасної яскравим спалахом, то він здасться візуально застиглим в положенні, в якому його і застала спалах.

Принцип роботи даного приладу полягає в стробоскопическом ефекті, суть якого можна пояснити приблизно таким чином: якщо рухомий темряві об’єкт висвітлити яскравою і при цьому коротким спалахом, то він почне візуально здаватися застиглим саме в тому положенні, в якому спалах його і застала. Наприклад, якщо висвітлювати спалахами колесо, яке обертається з частотою, рівній його обертальної частоті, то можна візуально його сфотографувати. Це легко помітно завдяки положенню певної позначки.

Для установки моменту запалювання запустіть двигун на холостих обертах, а за допомогою стробоскопа висвітліть раніше обговорені мітки. Одна з них, іменована рухомий розташована на коленвале, хоча може на шківі приводу генератора або на маховику, а інша на корпусі двигуна. Спалахи трапляються одночасно з моментом іскроутворення в запальний свічці циліндра.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Основним елементом стробоскопа є імпульсна стробоскопічний лампа безінерційного типу. Даний механізм побудований таким чином, що спалахи відбуваються в момент появи іскри в свічці першого циліндра.

Результатом цього буде розташування настановних міток разом з іншими елементами мотора, що обертаються з синхронно з колінчастим валом, в результаті освітлення їх стробоскопической лампою здаються нерухомими.

Завдяки цьому можна здійснювати контроль над правильною установкою початкового моменту запалення.

З усього описаного і сказаного вище вже складається уявлення про характеристику роботи стробоскопа для запалювання.

Заодно зрозумілим є й його пристрій: після підключення висновків до акумулятора, запрацює перетворювач напруги, що являє собою мультивибратор симметрического типу.

Початкове напруга розподіляється далі з подільників на транзисторної базі, які починають відкриватися, але один з них завжди робить це набагато швидше іншого.

Зверніть увагу

А це впливає на поведінку іншого транзистора, який в результаті цього закривається, що пояснюється прикладанням замикаючої напруги з обмоток до його базі.

Потім транзистори починають відкриватися один за одним, а це стає причиною підключення до акумуляторної батареї однієї чи іншої трансформаторної обмотки по черзі.

В даний момент у вторинних обмотках виникає напруга з прямокутною формою і частотою близько 800 Герц. Його значення прямо пропорційно кількості витків, імещіхся в обмотці.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Резистори служать ще і для запобігання закорочення в обмотках в момент спалахування лампи. Покликання діода – захищати транзистор перетворювача, якщо стробоскоп підключений в невірної полярності.

Завдяки розрядники забезпечується отримання необхідного напруги високовольтного імпульсу, щоб уникнути здійснення загоряння лампи. При цьому ні відстань, ні тиск в камері згоряння, ні свічки не грають ніякої ролі.

Завдяки саме розрядники забезпечується безперебійна робота стробоскопа навіть з закороченими електродами в свічці запалювання.

Як видно, принцип роботи, досить простого на вигляд механізму досить складний. Але це ні в якому разі не означає, що в ньому не можна розібратися. Також важливо зрозуміти, як виставити запалювання за допомогою стробоскопа і спробувати особисто здійснити цей процес.

Характеристики стробоскопа для установки запалювання

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Скажемо лише те, що ця даність зовсім не принципова, але все ж перший спосіб обмежує Вас від необхідності протягування проводів за приладом. Ще однією відмінною характеристикою стробоскопа є значення мінімальної частоти спалахів, які він видає.

Вона повинна бути аналогічною з частотою обертання колінчастого вала, що обертається на максимальних обертах. Найбільш поширені стробоскопи з частотою в 50Гц. Як правило, стробоскоп не може довго функціонувати, здійснюючи спалаху, а пов’язано це з особливою конструкцією ламп.

Найчастіше, він здатний коректно безперервно працювати не більше десяти хвилин. Ці показники зазначаються в інструкції до приладу.

Щоб уникнути непередбачених ситуацій, стробоскопу і, в першу чергу, його лампам, необхідно давати відпочинок тривалістю дорівнює часу його роботи за один сеанс.

Регулювання запалювання за допомогою стробоскопа

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

1. Прогрійте двигун і нормально відрегулювати холості оберти або трохи нижче. Зніміть вакуумну трубку, яка йде від вакуумника трамблера до карбюратора. У такому режимі перевірте і відрегулюйте установку початкового кута випередження запалювання. Докладні дані про це Ви знайдете в мануалі до Вашого транспортного засобу.

2. Збільшивши обертів двигуна до двох тисяч, Ви повинні будете спостерігати і збільшення кута напруги приблизно на сім градусів, якщо цього не відбулося, значить проблема з відцентровим регулятором. Основною причиною, часто, може бути заклинювання відцентрового механізму, що часто трапляється в слідстві його окислення. Крім цього часто відбувається поломка пружин механізму.

3. Перевірити роботу вакуумного регулятора випередження запалювання буде складніше через те, що його робота пов’язана з роботою карбюратора. Основною умовою коректної роботи вакуумного регулятора є відсутність (на холостих обертах) розрядження в трубці, що пролягає між вакуумник і карбюратором. Воно повинно виникати тільки з підвищенням обертів двигуна.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

При правильній роботі карбюратора і своєчасному розрядження, відповідно, приступайте до перевірки працездатності самого вакуумника. Підключіть вакуумну трубку знову до трамблера і висвітліть мітку стробоскопом. З збільшуються оборотами мітка буде йти вище в два рази, ніж до цього з від’єднаний трубкою.

Сумарний кут випередження включає в себе три величини: початковий кут випередження запалювання, додатковий випередження, яке створюється відцентровим регулятором, і додаткове випередження від вакуумника. Він може досягати і 30 градусів. Все залежить від режиму роботи силового агрегату, його моделі та характеристик трамблера.

У розподільників запалювання є свої певні задані характеристики функціонування. Визначити їх параметри точно і відповідність їх стандарту можна визначити лише на спеціальних стендах.

У проробляти Вами випадку можна лише визначити працює чи ні та чи інша схема.

Звичайно, досвідчений професіонал може і візуально визначити наскільки правильні характеристики роботи трамблера, а в разі чого і відрегулювати їх, але це не так просто і для цього потрібен певний досвід, який напрацьовується довгими роками практики.

І останнє, що ми хочемо сказати по даній темі. Якщо одна з систем корекції випередження запалювання або обидві не працюють, то автомобіль помітно втрачає в розгінної динаміці, можуть з’явитися “провали” і збільшитися паливний витрата.

Як зробити простий стробоскоп для установки запалювання своїми руками

Для точної установки запалювання на двигуні необхідно використовувати спеціальні прилади – стробоскопи. Їх можна придбати в автомагазинах або виготовити своїми руками. У другому випадку ви заощадите пристойну суму і зробите найбільш підходяще пристрій для вашої моделі авто.

Особливості заводських стробоскопів і принцип їх роботи

Точно відрегулювати запалювання без використання стробоскопа досить складно. Такий прилад істотно прискорює процес налаштування, лампа сигналізує про появу іскри, що дозволяє правильно встановити кут випередження запалювання.

Незважаючи на те, що заводські прилади працюють ефективно і точно, багато автолюбителів не поспішають їх купувати. Головним стримуючим фактором можна назвати високу ціну стробоскопів.

У більшості моделей використовується дорога газорозрядна лампа, її заміна прирівнюється до купівлі нового приладу.

Сам пристрій можна зробити своїми руками, використовуючи прості і доступні матеріали. Існує кілька хороших схем виготовлення, які допоможуть заощадити на покупці заводських аналогів. Для прикладу, можна ознайомитися з цінами на найпопулярніші стробоскопи, які є у продажу:

  • Multitronics C2 – 900-1000 руб.
  • AstroL5 – 1300 руб.
  • Focus F1 – 1700 руб.
  • Focus F10 – 5600 руб.

Саморобні прилади робляться з ліхтариків, світлодіодів або лазерної указки. При низькій собівартості (близько 500 рублів) прилад буде працювати не менше надійно і ефективно.

Інструкція по виготовленню приладу для установки запалювання

простий спосіб

У мережі є багато різних схем, практично всі з них легко збираються і не вимагають великих витрат на матеріали. Розглянемо одну з найбільш популярних схем створення стробоскопа в домашніх умовах. З деталей нам знадобиться:

  • транзистор КТ315;
  • тиристор Ку112, резистори на 0,125 Вт;
  • будь-ліхтарик на діодах (діодів має 6 або більше);
  • конденсатори C1;
  • низькочастотний діод V2;
  • реле з індексом RWH-SH-112D;
  • шнур живлення довжиною 1 метр;
  • спеціальні затискачі;
  • мідний дріт близько 10 см.

Всі деталі можна придбати на радіоринку або в спеціалізованому магазині. В якості корпусу для приладу можна використовувати старий ліхтарик або спалах від фотоапарата.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Схема збірки автомобільного стробоскопа в корпусі від старого ліхтарика

  1. Висвердлюємо на задній стінці отвір, куди пропускаємо шнур живлення.
  2. До кінців проводів припаюємо затискачі різних кольорів для позначення «+» і «-».
  3. Датчик буде розміщуватися на лівій або правій стінці. Робимо отвір збоку корпусу і прокладаємо через нього шнур до контакту Х1.
  4. До основної жилі дроту припаюємо мідний дріт завдовжки 10 см. Він буде виконувати роль датчика стробоскопа.
  5. Ізолюємо з’єднання.
    Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?Щоб зібрати саморобний автомобільний стробоскоп, можна використовувати недорогі радіодеталі і мідний дріт

Використовувати такий пристрій можна не тільки для установки запалювання. Їм можна перевірити свічку, налаштувати роботу регулятора.

Саморобна приблуда з використанням таймера

Стробоскоп на основі таймерних пристроїв має більш складну схему. Його головна перевага в стабільних світових імпульсах, що не залежать від напруги батареї. Прилад також може працювати в режимі тахометра, для цього необхідно просто змінити положення регулятора.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Таймерні стробоскопи також можна використовувати в якості тахометра

Порада: У схемі краще використовувати діоди з серії КД521. Якщо ви не знайшли таймера вітчизняного виробництва, можна взяти закордонний аналог NE555.

В основі такого пристрою лежить мікросхема 155АГ1, вона запускається імпульсами з негативною полярністю.

У схемі використовуються опору R1, R2, R3, які обмежують амплітуду вхідного сигналу. Необхідна тривалість імпульсів встановлюється ємністю С4 і резистором R6.

При стандартних налаштуваннях це 2 мс. Як джерело живлення буде використовуватися акумуляторна батарея автомобіля.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Світлодіодні стробоскопи мають високу надійність і можуть використовуватися навіть при яскравому денному освітленні

Відео: як зробити стробоскоп своїми руками

Як правильно налаштувати саморобку

Щоб перевірити пристрій на практиці і встановити кут випередження запалювання, робимо наступне:

  1. Прогріваємо двигун і залишаємо його працювати на холостому ходу.
  2. Підключаємо саморобний стробоскоп до джерела живлення.
  3. Наметовому мідний датчик на жилу першого циліндра.
  4. Направляємо джерело світла на спеціальну мітку, яка нанесена на корпус.
  5. Знаходимо нерухому точку на шківі маховика.
  6. Щоб дві точки зійшлися, необхідно обертати корпус запалювання і після зафіксувати його в певному положенні.

На практиці саморобні стробоскопи нічим не поступаються заводським. Головне, правильно зібрати схему і перевірити роботу пристрою. Виготовлені стробоскопи в домашніх умовах обійдуться зовсім недорого і можуть бути легко відремонтовані при необхідності.

  • Олександр Орда
  • Роздрукувати

Саморобний стробоскоп для установки запалювання: очманілі ручки

З необхідністю регулювання кута запалювання (УЗ) стикаються багато сучасних автолюбителі. Часом ця процедура може викликати певні труднощі у автомобіліста, тому на ринку останнім часом з’являється безліч пристроїв для виконання цього завдання. Наприклад, можна використовувати стробоскоп для проведення процедури установки запалювання своїми руками, про що ми розповімо нижче.

Отже, ви вирішили зробити настройки запалювання на своєму авто, але поняття не маєте, як виставляти і проводити регулювання УОЗ. Для того, щоб виставлений кут не приносив дискомфорту водієві під час їзди, можна використовувати стробоскоп для запалювання.

Принципова схема

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?Принципова схема для розробки стробоскопа

Нижче представлена ​​схема стробоскопа. Якщо ви не знаєте, як зробити стробоскоп своїми силами на світлодіодах, можете скористатися цією схемою. В кінцевому підсумку вийде найпростіший стробоскоп, проте зроблений девайс дозволить повною мірою провести регулювання всіх необхідних параметрів.

У схемі пристрою необхідно виділити кілька основних частин:

  1. Ланцюг живлення, яка складається з компонентів – SA1, що є вимикачем, діода VD1, а також конденсатора С2. Зроблена своїми руками схема обов’язково повинна включати в себе діод, призначений для захисту інших компонентів від помилкової зміни полярності. Конденсатор виконує функцію блокування імпульсних перешкод, сприяючи запобіганню збоїв в роботі тригера. Що стосується вимикача, то він може бути замінений тумблером, головне, щоб компонент можу ввімкнути або вимкнути живлення.
  2. Саморобний стробоскоп для установки УЗ повинен включати в себе вхідний ланцюг, що складається з контролера, резисторів R1, R2, а також конденсатора С1. Опцію контролера в даному випадку виконує затиск типу «крокодила», що фіксується на високовольтному кабелі першого циліндра. Що стосується компонентів С1, R1 і R2, то вони утворюють просту диференціюються ланцюг.
  3. Ще один важливий компонент використовується стробоскопа – це плата тригера, яка збирається з застосуванням двох одновібраторов, призначених для формування на виході сигналу заданої частоти. Конденсатори і резистори в даному випадку є частотозадающіх компонентами.
  4. Ще одна складова – вихідний каскад, який збирається на резисторах R5-R9 і транзисторах VT1-VT3. Самі транзистори призначені для посилення вихідного струму тригера. Резистор R5 дозволяє задавати струм бази першого транзистора. А завдяки резистору R9 ймовірність збоїв в роботі VT3 виключається.

Принцип роботи

Отже, в чому полягає принцип роботи. Стробоскоп для установки запалювання своїми руками в будь-якому випадку харчується від батареї АКБ. Коли відбувається замикання вимикача, тригер вступає в роботу. В цей час на інверсних висновках 2 і 12 відповідно до схеми утворюється високий потенціал, а на прямих висновках 1 і 13 – низький. Самі конденсатори С3 і С4 харчуються від резисторів.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?Стробоскоп для регулювання кута запалювання

Сигнал з контролера, проходячи через диференціюються ланцюг, передається на вхід DD1.1, який є одновібратором, що в кінцевому підсумку сприяє його переключенню. Поле цього починається перерозряду С1, який закінчується перемиканням тригера. В кінцевому підсумку, одновибратор починає реагувати на сигнали з контролера, утворюючи не перший виведення прямокутні сигнали.

Що стосується другого одновібратора DD1.2, то його принцип роботи аналогічний – він дозволяє знизити тривалість сигналу в десять разів на виході 13.

Даний компонент працює під навантаженням від підсилювального каскаду транзисторів, що відкриваються на час сигналу.

Що стосується струму, що проходить через ці елементи, то він обмежується за допомогою резисторів R6-R8, його показник повинен бути не більше 0.8 ампер.

https://www.youtube.com/watch?v=n6OJTkHC_0o

Цей показник не особливо великий, оскільки:

  • сам сигнал триває не більше однієї секунди;
  • як правило, експлуатація даного приладу для виставлення кута запалювання триває не більше десяти хвилин, відповідно, за такий короткий час навряд чи трапиться перегрів кристалів;
  • сучасні діоди характеризуються більш оптимальними технічними особливостями в порівнянні з тими, які використовувалися в конструкціях стробоскопів десять років тому.

Відповідно, експлуатація більш яскравих діодних елементів дасть можливість багато в чому знизити струм навантаження в результаті підвищення показника опору. Це опір збільшується на компонентах схеми R6-R8.

Друкована плата і деталі збірки

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?Приклад друкованої плати для складання пристрою

Зібрати свій власний стробоскоп – не проблема. При невеликому бюджеті можна використовувати недорогі деталі, ні до необхідності ви можете створити більш сучасний пристрій.

  1. На наведеній вище платі в якості діодного елемента VD1 використовується КД2999В, можна застосовувати інший, в цьому випадку важливо, щоб діод був з невеликим падінням прямого напруги.
  2. Конденсаторні пристрої С2-С4 повинні бути розраховані на 0.068 мкФ, а С1 – це високовольтний компонент з напругою 400 вольт.
  3. ТМ2 – це тригер, що характеризується хорошою стійкістю до перешкод.
  4. Транзисторні компоненти VT1 ​​і VT2 повинні мати високий коефіцієнт посилення.
  5. Діодні деталі HL1-HL9 повинні володіти найбільшою яскравістю, при цьому їх кут розсіювання повинен бути мінімальним. Світлодіоди необхідно встановити на окремій платі, при цьому їх повинно бути три штуки в одному ряду.

Після того, як плата для пристрою буде готова, необхідно вибрати місце для її установки. Наприклад, це може бути корпус переносного ліхтаря, але він повинен бути оснащений отвором в корпусі для монтажу регулятора R4.

В принципі, можна використовувати практично будь-який корпус, головне, щоб на нього можна було без проблем встановити регулятор.

Детальніше про те, як виглядає саморобний стробоскоп для настройки запалювання, зроблений на основі лазерної указки, ви можете дізнатися з відео (автор відео – Максим Соколов).

Особливості налаштування пристрою

Щоб користуватися девайсом, його необхідно відрегулювати. Стробоскоп для настройки повинен бути відбудований належним чином, щоб видавати найбільш точні параметри. В першу чергу, проводиться регулювання підлаштування резистора R4, що дозволяє виставити необхідний візуальний ефект.

При обертанні ручки регулятора ви помітите, що зниження сигналу може привести до недостатнього висвітлення міток, а якщо сигнал буде збільшений, то це призведе до розмитості.

Відповідно, в ході першої настройки кута випередження запалювання своїми руками слід правильно налаштувати найбільш оптимальну тривалість світлових спалахів.

важливо

Є ще один момент, який необхідно враховувати – довжина кабелю, який проходить від друкованої плати до контролера, повинна бути не більше півметра. Для контролера можна використовувати 10 см мідного провідника, який слід припаяти до центральної жили кабелю. Коли здійснюється підключення, він намотується на ізольовану частину високовольтнікі трьома витками.

Щоб збільшити рівень перешкодозахищеності, процедура намотування здійснюється якомога ближче до самої свічці запалювання. Якщо міді у вас немає, то можна використовувати затиск крокодил – цей компонент припаюється до центральної жили. При цьому зубчики крокодила повинні бути трохи загнуті, в іншому випадку це може привести до пошкодження ізоляції.

 Завантаження …

Установка УОЗ стробоскопом

Тепер перейдемо до питання налаштування кута запалювання із застосуванням власного стробоскопа. Процедура установки кута актуальна як для саморобних, так і для куплених пристроїв.

Але перед тим, як ми розглянемо процедуру виставлення УЗ, рекомендуємо ознайомитися з суттю функціонування стробоскопічного ефекту (автор відео про принцип роботи стробоскопа і налаштування запалювання з його допомогою своїми силами – канал Samodelkin).

Коли об’єкт, який пересувається в темряві, ви висвітліть світлом на частку секунди, ви зможете помітити, що він ніби застиг на місці. Саме там, де стався спалах.

Наприклад, якщо на обертовий диск ви завдасте мітку і будете періодично висвітлювати його за допомогою спалахів, в сам момент її появи можна буде помітити місце розташування мітки.

При цьому важливо, щоб спалахи збігалися по своїй частоті з частотою обертання диска або вала.

Тепер докладніше про те, як встановлений стробоскоп дозволить провести регулювання кута запалювання. Перед тим, як зробити налаштування, в моторному відсіку необхідно нанести дві мітки. Рухома мітка буде розташовуватися на коленвале, зокрема, на маховику. Друга мітка – стаціонарна – встановлюється на корпусі силового агрегату.

Після того, як мітки будуть виставлені, необхідно здійснити підключення контролера (датчика). Коли контролер підключений, проводиться подача харчування на зібране своїми руками пристрій. Далі, запускається мотор, він повинен функціонувати на холостих обертах.

Порада

У тому випадку, якщо в момент появи світлових спалахів мітки збігаються, це свідчить про те, що кут запалювання виставлено правильно. Якщо ж ці мітки не збігаються, то необхідно буде провести настройку запалювання.

Коригування системи здійснюється до того моменту, поки мітки повністю не співпадуть.

Відео «Наочна інструкція по самостійній установці УЗ за допомогою стробоскопа»

Як правильно провести коригування кута запалювання автомобіля із застосуванням такого пристрою, як стробоскоп, ви можете дізнатися з відео нижче (автор відео – Владислав Чіков).

Стробоскоп для установки запалювання своїми руками

Не секрет, що багато проблем, які часом виникають з автомобілем, під силу виправити навіть початківцю автовласникові. Незважаючи на гадану складність механізму, часом можна уникнути чергового звернення в сервісний центр або покупки чергового агрегату для заміни.

Кожен бажаючий заощадити на придбанні не дуже якісного девайса може самостійно змайструвати, наприклад, стробоскоп, який призначений для установки запалювання. Багатьох новачків може відштовхнути одна назва, яке здається занадто складним і химерним, однак не варто поспішати з висновками.

Щоб знати, як зробити стробоскоп для установки запалювання без покупки ідентичного заводського пристрою, слід ознайомитися з кількома запропонованими способами і запастися усіма необхідними матеріалами і інструментами.

Для тих, хто не впевнений у своїх силах, досить буде хоча б один раз зайти в автомагазин і дізнатися про вартість та якість виробничого стробоскопа.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

На ділі практично більшість автовласників для створення цього хитрого приладу вдаються до використання звичайних газорозрядних ламп.

Правда, такі пристрої не можуть відзначитися тривалим функціонуванням, тим більше що одного разу вийшла з ладу лампа за своєю вартістю не дуже сильно відрізняється від тієї суми, за яку можна придбати новий стробоскоп.

Все це вкупі може наштовхнути автолюбителя на створення власного пристосування. Розглянемо найпростіші і доступні методи створення стробоскопа.

«Переваги» заводських пристроїв

Перш ніж зупинитися на придбанні стандартного заводського стробоскопа, необхідно подетально вивчити всі його особливості і дізнатися про принцип роботи. Отже, спочатку розберемося з областю застосування цієї пристрою.

Пристосування, яке називається стробоскопом, дозволяє власнику авто без зусиль відрегулювати запалювання. Маючи під рукою цей прилад, можна значно прискорити весь процес налаштування.

Оснащений лампою, агрегат подає сигнали про наявність іскри, через що можна швидко і правильно встановити необхідний кут випередження запалювання.

Зверніть увагу

Не можна не відзначити ефективність і точність працездатних заводських приладів, які здатні впоратися з вирішенням цього завдання всього за кілька хвилин.

Однак, незважаючи на такі переваги, чомусь переважна більшість автолюбителів намагається створити такий агрегат своїми руками, не поспішаючи купувати виробничий варіант. Найімовірніше, цей аспект обумовлений досить високою вартістю стробоскопів.

Заводські моделі в переважній більшості комплектуються дорогими газорозрядними лампами, подальша заміна яких за ціною стає рівною придбання нового пристрою.

Наявні в продажу заводські аналоги продаються в ціновому діапазоні від 1000 до 6000 рублів (простий Multitronics обійдеться покупцеві в 1000 рублів, Astro L5 в 1300, Focus F1 в 1700, а Focus F10 в 5600 рублів).

При бажанні і виникає необхідність такий прилад можна створити самостійно, достатньо лише знайти всі матеріали, які включають найпростіші і звичайні речі, які є в гаражі кожного.

Простий автомобільний стробоскоп можна зробити з ліхтарика, світлодіодів і навіть простий лазерної указки.

Незважаючи на практично повну безцінність, зроблений своїми руками прилад зможе прослужити не менше довговічне і надійно, доводячи ефективність служби на практиці.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Принцип створення приладу

Стробоскоп для настройки запалювання особливо необхідний тим, хто має автомобіль з карбюратором.

Обумовлено це особливостями настройки, так як правильно відрегулювати кут випередження запалювання, який присутній на контактних трамблері і всіх безконтактних розподільниках, навіть в думці уявити складно, не кажучи вже про дійсність.

важливо

Обійтися в такій ситуації без стробоскопа просто не вийде. Тим більше що, скориставшись послугами цього точного приладу, можна всього за 7-8 хвилин з крайньою точністю налаштувати запалювання.

Цьому показнику, як і іншим важливим елементам автомобіля, необхідно приділяти належну увагу, так як без нього неможливе нормальне функціонування будь-якого транспортного засобу. Потреба в такому виробі, висока вартість заводського варіанту в магазині і наявність необхідних деталей просто підштовхують людину до створення власного стробоскопа.

Перелік необхідних деталей

До того як відправлятися в магазин за покупкою всіх нижчеописаних деталей, варто уважно вивчити всі матеріали і деталі, присутні в гаражі, цілком імовірним є той факт, що більшість з них давно без особливої ​​потреби припадають пилом на полицях.

Якщо знайти для виготовлення пристосування більшість елементів, що зберігаються в числі непридатних матеріалів, кінцева вартість готового і прекрасно функціонуючого стробоскопа не перевищить 100 рублів, що дозволить заощадити кошти на інші потреби. Перше, що знадобиться – це простий дешевий ліхтарик китайського виробництва. Буде краще, якщо він виявиться світлодіодним.

У тому випадку, якщо наявна модель виявиться лампової, необхідно буде додатково купити або вилучити зі старого ліхтаря всі необхідні світлодіоди.

Крім корпусу, знадобиться електронна начинка, для створення якої потрібні наступні елементи:

  • транзистор типу КТ315, який напевно зберігається в викинутому радіоприймачі радянського зразка;
  • тиристор Ку112, його можна виявити в блоці живлення старого телевізора;
  • конденсатор, розрахований на напругу 16 В;
  • діод, що володіє низькими частотами;
  • реле під напругу 12 В, проте слід вибрати маленьку за розміром деталь, яка зможе поміститися в корпусі ліхтарика;
  • кілька «крокодилів»;
  • моток проводів, причому 0,5 метра з яких повинні бути екранованими;
  • невеликий шматок мідного дроту.

Незважаючи на велике різноманіття схем, створених для правильної послідовної складання пристрою, новоспеченому творцеві стробоскопа в будь-якому випадку знадобиться такий запас запчастин. Крім наявності всіх описаних деталей, необхідно озброїтися паяльником, буде краще, якщо автовласник буде мати хоча б мінімальні навички його використання.

Щоб здійснити збірку цього приладу, потрібно послідовно з’єднати всі частини наявними проводами і надійно припаяти. Через заднє отвір, наявне в ліхтарі, доведеться пропустити всі необхідні дроти, які забезпечать безперебійне живлення стробоскопу.

Якщо в обраної моделі ліхтарика відсутня бічний отвір, автовласник повинен зробити його своїми руками. Потрібно це для того, щоб вивести екранований провід, на кінцях якого до центральної жили буде припаяна мідний дріт.

Саме це елемент створеного приладу буде спеціальним сигналізує датчиком.

Принцип функціонування приладу

Отже, після створення такого важливого пристрою, як саморобний автомобільний стробоскоп, слід розібратися з принципом його роботи, щоб надалі безперешкодно здійснювати правильну настройку кута запалювання. Конденсатор, на який подається електричний струм, заряджається за допомогою резистора.

По досягненню заряду необхідного рівня струм подається резистором на відкрився транзистор. Саме в цей час починає працювати реле, яке призначене для створення ланцюга, що включає тиристор, діоди і конденсатор.

Весь агрегат є спеціалізованим дільником, через який заряд проходить на головний контакт тиристора. Відкрився керуючий елемент тягне розрядку конденсатора, яка виражається за допомогою загорающихся діодів. Спалах світла, яка виникає в ліхтарику, гасне.

Порада

Головний вихід транзистора за допомогою тиристора і резистора з’єднується з центральним проводом, в результаті дії якого закривається транзистор і вимикається реле.

Стробоскоп для настройки запалювання сигналізує тривалим світінням діодів, виникає це через розрив контакту з затримкою. Через деякий час контакт знеструмлюється і переривається.

Саморобний прилад знову знаходить положення бездіяльності, спалахуючи в момент виникнення наступного імпульсу.

Щоб домогтися більш яскравого світіння світлодіодів в ліхтарі, можна скористатися конденсатором, що володіє більшою ємністю.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Створення стробоскопа на мікросхемі

Найбільш простий стробоскоп для установки запалювання – це створення приладу, який заснований на мікросхемі DD1, що представляє собою одновібратор. До цієї мікросхемі підключається декілька діодів, які сприяють її захисту від можливих помилок, що виникають в момент підключення.

До того як на мікросхему потрапляє черговий імпульс, вона знаходиться в звичайному спокійному стані. Система оснащена двома різними висновками, причому перший має низький рівень, йому протистоїть високий інверсний висновок.

Відповідно підключається конденсатор з’єднується плюсом з інверсним висновком, завдяки чому відбувається його зарядка. Проходить по всій мікросхемі імпульс «чіпляє» тригер, за яким підключається в роботу заряджених конденсатор. Весь процес проходить безпосередньо через резистор.

Впаяли мікросхема DD1 відповідає надійшов на неї електричного струму, відображаючи енергію за допомогою світіння світлодіодів.

висновок

Якщо розглядати технічну сторону функціонування стробоскопа, зробленого своїми руками, варто відзначити його ефективність, яка нічим не поступається роботі заводського приладу. Саморобний пристрій підключається до силового агрегату і запалювання.

Людина, який сам зібрав такий агрегат, повинен пам’ятати, що один з «крокодилів» чіпляється за дріт, який веде до першого циліндра. Щоб забезпечити правильну і безперебійну роботу приладу, необхідно заздалегідь вивчити принцип його роботи і вірно зібрати всі деталі.

У той момент, коли двигун йде крізь точку, в якій виникає іскра, автомобільний стробоскоп, отримуючи черговий електричний імпульс, відгукується спалахом світлодіодів. Використовуючи такий момент, автолюбитель повинен правильно налаштувати запалювання.

Схема і виготовлення своїми руками стробоскопа для установки запалювання (УОЗ)

Світлодіодний стробоскоп для установки запалювання дозволяє швидко і з високою точністю виставляти оптимальний кут випередження запалювання (УОЗ) в автомобілі. Даний параметр відіграє важливу роль в коректній роботі двигуна. Невелике зміщення в момент запалювання призводить до втрати потужності, внаслідок зрослого витрати палива і перегріву двигуна.

Незважаючи на великий асортимент промислово випускаються приладів для перевірки і установки УОЗ, актуальність створення стробоскопа своїми руками не втратила сенс і в наші дні. Представлена ​​схема саморобного стробоскопа для автомобіля не вимагає налагодження після складання і виготовляється з доступних деталей.

Принципова схема стробоскопа

Схема розроблена і представлена ​​в дев’ятому виданні журналу «Радіо» в далекому 2000 році. Однак, завдяки своїй простоті і надійності, залишається актуальною і в наші дні.

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

  1. Ланцюг живлення, що складається з вимикача SA1, діода VD1 і конденсатора С2. VD1 захищає елементи схеми від помилкової зміни полярності. С2 блокує частотні перешкоди, запобігаючи збої в роботі тригера. Для подачі і відключення живлення використовується вимикач SA1, для цього підійде будь-який компактний вимикач або тумблер.
  2. Вхідна ланцюг, яка складається з датчика, конденсатора С1 і резистори R1, R2. Функцію датчика виконує затиск «крокодил», який закріплюється на високовольтному проводі першого циліндра. Елементи С1, R1, R2 є найпростішу диференціюються ланцюг.
  3. Мікросхема тригера, зібрана за схемою двох однотипних одновібраторов, які формують на виході імпульси заданої частоти. Частотозадающіх елементами є резистори R3, R4 і конденсатори С3, С4.
  4. Вихідний каскад, зібраний на транзисторах VT1-VT3 і резисторах R5-R9. Транзистори підсилюють вихідний струм тригера, що відбивається у вигляді яскравих спалахів світлодіодів. R5 задає струм бази першого транзистора, а R9 – виключає збої в роботі потужного VT3. R6-R8 обмежують струм навантаження, що протікає через світлодіоди.

Принцип роботи

Схема стробоскопа харчується від автомобільного акумулятора. У момент замикання вимикача SA1, тригер DD1 переходить в початковий стан. При цьому на інверсних виходах (2, 12) з’являється високий потенціал, а на прямих (1, 13) – низький потенціал. Конденсатори С3, С4 заряджені через відповідні резистори.

Імпульс з датчика, пройшовши через диференціюються ланцюг, надходить на тактовий вхід першого одновібратора DD1.1, що призводить до його переключенню.

Починається перезаряд С3, який через 15 мс закінчується черговим перемиканням тригера. Таким чином, одновібратор реагує на імпульси з датчика, формуючи на виході (1) прямокутні імпульси.

Загальна тривалість вихідних імпульсів з DD1.1 визначається номіналами R3 і С3.

Зверніть увагу

Другий одновибратор DD1.2 працює аналогічно першому, зменшуючи тривалість імпульсів на виході (13) в 10 разів (приблизно до 1,5 мс). Навантаженням для DD1.2 служить підсилювальний каскад з транзисторів, які відкриваються на час імпульсу. Імпульсний струм через світлодіоди обмежений виключно резисторами R6-R8 і в даному випадку досягає величини 0,8 А.

Не варто лякатися такого великого значення струму. По-перше, його імпульс не перевищує 1 мс, зі шпаруватістю в робочому режимі не менше 15.

По-друге, сучасні світлодіоди мають набагато кращими технічними характеристиками в порівнянні з їх попередниками з 2000 року, коли ця схема вперше отримала практичне застосування. Тоді потрібно було пошукати світлодіоди з силою світла у 2000 мкд.

Зараз білий LED (від англ. Light-emitting diode) типу C512A-5 мм від компанії Cree з кутом розсіювання 25 ° здатний видати 18000 мкд при постійному струмі в 20 мА.

Тому використання надяскравих світлодіодів дозволить значно знизити струм навантаження шляхом збільшення опору R6-R8. По-третє, час користування стробоскопом зазвичай не перевищує 5-10 хвилин, що не викликає перегрів кристалів випромінюючих діодів.

Друкована плата і деталі збірки

Як зробити автомобільний стробоскоп для установки запалювання своїми руками?

Плата в файлі Sprint Layout 6.0: plata.lay6

Діод VD1 – КД2999В або будь-який інший з малим падінням прямого напруги. Конденсатор С1 повинен бути високовольтним з ємністю в 47 пФ і напругою 400 В. Конденсатори С2-С4 неполярні серії КМ-5, К73-9 на 0,068 мкФ 16 В. Всі резистори, крім R4, типу МЛТ або планарниє з номіналами, зазначеними на схемі . Підлаштування резистор R4 типу СП-3 або СП-5 на 33 ком.

Тригер ТМ2 краще використовувати 561 серії, яка відрізняється високою завадостійкістю і надійністю. Але можна замінити його мікросхемою 176 і 564 серії, з огляду на їх терморегулятори. Транзистори VT1-VT2 підійдуть КТ315 Б, В, Г або КТ3102 з великим коефіцієнтом посилення.

Вихідний транзистор – КТ815, КТ817 з будь-буквеної приставкою. Світлодіоди HL1-HL9 краще взяти надяскравих з малим кутом розсіювання. Їх розташовують на окремій платі за три в ряд.

При відсутності будь-яких деталей схеми їх можна замінити більш сучасними аналогами, трохи вдосконаливши плату.

Готову плату управління стробоскопа і плату зі світлодіодами зручно розмістити в корпусі переносного ліхтарика. При цьому необхідно передбачити отвір в корпусі під регулятор R4, а в якості SA1 можна використовувати штатний вимикач.

Налаштування

У схемі встановлений підлаштування резистор R4, регулюванням якого можна домогтися потрібного візуального ефекту. Обертаючи ручку регулятора можна спостерігати, що зменшення імпульсу струму веде до нестачі освітленості міток, а збільшення – до розмитості. Тому під час першого запуску стробоскопа необхідно підібрати оптимальну тривалість спалахів.

Довжина екранованого проводу від друкованої плати до датчика не повинна перевищувати 0,5 м. В якості датчика підійде 0,1 м мідного провідника, припаяного до центральної жили екранованого проводу.

важливо

У момент підключення його намотують на ізоляцію високовольтного проводу першого циліндра автомобіля, роблячи 3 витка. Для підвищення завадостійкості намотування виробляє максимально близько до свічці.

Замість мідного провідника можна взяти зажим типу «крокодил», який також слід припаяти до центральної жили, а його зуби злегка загнути всередину, щоб не пошкодити ізоляцію.

Установка УОЗ стробоскопом

Перш ніж розглянути роботу автомобільного стробоскопа, потрібно зрозуміти суть стробоскопічного ефекту.

Якщо рухається в темряві об’єкт на мить освітити спалахом, то він буде здаватися застиглим в місці, де стався спалах.

Якщо на колесо, що обертається нанести яскраву мітку і висвітлювати його яскравими спалахами, співпадаючими по частоті з частотою обертання колеса, то в момент спалахів можна візуально фіксувати місце розташування мітки.

Перед регулюванням моменту запалювання автомобіля наносять дві мітки: рухливу на колінчастому валу (маховику) і стаціонарну – на корпусі двигуна. Потім приєднують датчик, подають харчування на стробоскоп і включають двигун в режим холостого ходу. Якщо під час спалахів мітки збігаються, то УОЗ виставлений оптимально. В іншому випадку слід провести коригування до повного їх збігу.

Представлений стробоскоп для установки запалювання, зібраний своїми руками, дозволить за кілька хвилин налагодити систему запалювання автомобіля. В результаті коригування виросте ККД двигуна і збільшиться термін його служби.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…