Така операція, як притирання клапанів входить до переліку робіт з капітального ремонту двигуна. Направлена ​​вона на забезпечення якомога щільної посадки тарілки клапана до сідла, тим самим по максимуму знижуючи можливість пропускання палива в циліндри або прорив вихлопних газів.

  • Після тривалої експлуатації автомобіля на поверхнях фаски клапана і сідла осідає нагар, з’являються мікрораковіни, задираки.
  • В результаті пляма контакту між поверхнями зменшується, клапан нещільно прилягає до сідла, через що він починає пропускати і у двигуна знижується компресія.
  • Для видалення нагару, раковин, задирок і застосовується притирання клапанів, внаслідок чого відновлюється пляма контакту між клапаном і сідлом.
  • Крім виконання даної операції в рамках капітального ремонту притирання клапанів проводять ще в ряді випадків.
  • Так, дані роботи проводять :
  • При підгоряння клапана або сідла;
  • При прогорании тарілки клапана;
  • При заміні їх у разі пошкодження, в загальному, завжди, коли виникли проблеми з даними елементами.

Необхідний інструмент для притирання клапанів

  1. Роботи по притирке клапанів не особливо складні, але виконання їх займає тривалий час, особливо, якщо робити це своїми руками.
  2. На автомобілі виконати їх неможливо, доведеться частково розбирати силову установку, а саме знімати головку блоку циліндрів.
  3. Тому при вирішенні провести притирання клапанів відразу слід подбати про наявність нової прокладки ГБЦ.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

З інструментів для виконання цієї операції знадобиться:

  • Набір ключів і головок;
  • Пристосування для разсухаріванія клапанів;
  • Пристосування для виконання притирання;
  • Пасти для притирання;
  • дрантя;
  • Гас.

Пристосування для виконання робіт, пасти для притирання

Пройдемося по пристосуванням для клапанів.

Для витягування сухарів, якими утримується головка клапана в посадкової тарілці, є спеціальні пристосування.

Конструкцій їх багато, описувати все не будемо. Відзначимо тільки, що всі вони діють за одним принципом.

Цим пристосуванням пружини клапана стискаються, тарілка кріплення клапана опускається вниз, вивільняючи сухарі, і вони витягуються.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитростіЯк зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Але можна поступити і простим методом. Буде потрібно відрізок трубки, по діаметру трохи менше тарілки кріплення.

Цю трубку наставляють на тарілку різко по ній б’ють молотком. Через удар пружини стискаються, тарілка просідає і сухарі вискакують.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

  • При цьому краще отвір з того боку, з якою буде наноситися удар, чим-небудь закрити, щоб через нього не вилетіли сухарі.
  • Тепер про пристосування для притирання.
  • Його можна придбати, зазвичай таке пристосування складається з гучного затиску, штанги і воротка.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Але можна зробити його і самому. Для цього знадобиться стрижень діаметром, рівним діаметру клапана. До нього приварюється комірець так, щоб вийшла Т-подібна конструкція.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

  1. 1 – металевий стрижень діаметром 5 – 8 мм, в залежності від діаметра стержня клапана, 2 – гумова трубка, 3 – затискні хомути.
  2. Внутрішній діаметр трубки потрібно вибирати такий, щоб вона щільно сідала на стрижень.
  3. Знадобиться також ще один хомут, їм буде ніяковіти край гумової трубки, який буде одягатися на стрижень клапана.
  4. Для притирання клапанів своїми руками одних пристосувань мало, так як дана операція проводиться з застосуванням спеціальних паст.
  5. Знайти їх нескладно, можна придбати як дешеві притиральні пасти, так і вельми дорогі.
  6. Для притирання краще купувати комплекти, що складаються з двох паст або ж просто дві пасти – для первинної чорнової обробки і для вторинної чистової.

Можливо також знадобитися застосування шарошки. Вона являє собою конусну головку для дрилі з вставленими в неї різцями по металу.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитростіЯк зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитростіЯк зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Використовують її для того, щоб обробити пошкоджену поверхню сідла.

Процес притирання клапанів

Спочатку знімаємо з двигуна головку. Далі з головки знімається распредвал, регулювальні шайби або гидрокомпенсатори.

Наступним етапом є разсухаріваніе клапанів. Для цього застосовують або пристосування, або ж вони вибиваються проставкой.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Після цього знімаються кріпильні тарілки і пружини. Сам клапан витягується з головки для оцінки його стану та стану сідла.

Якщо він не має слідів підгоряння і не зігнутий його стрижень, то міняти його необов’язково, він підійде і для подальшого використання.

Сідло теж потрібно оглянути на наявність слідів підгоряння. Якщо сліди підгоряння сідла є, його поверхню спочатку обробляється шарошкой.

  • Після посвідчення, що підгоряння на поверхнях немає, починають процес притирання.
  • Для цього на фаску клапана наноситься трохи пасти для первинної обробки.

Далі він ставиться на місце, а на його стрижень надівається пристосування для притирання. Якщо воно саморобний, то гумову трубку на стрижні потрібно затиснути хомутом.

  1. Потім пристосуванням клапан поджимается до сідла і починається притирання.

Для цього за комірець клапан провертається на 180 град., Після провертається в зворотну сторону. Такими рухами і проводитися притирання.

На обробку поверхні одним типом пасти йде приблизно 5-7 хв. часу.

Періодично положення клапана змінюється. Тобто, його потрібно провернути приблизно на 90 град. від крайнього положення при притирання, після чого знову триває процес з проворотом його на 180 град. і поверненням назад.

Механізувати процес шляхом використання дрилі з насадкою на стрижень клапана не бажано.

Зверніть увагу

Дрилі зазвичай мають великі обороти, тому при притирання нею існує ймовірність перегріву сідла і фаски клапана.

В такому випадку краще підійде шуруповерт. Але круговий рух, яке буде забезпечуватися дрилем або шуруповертом, при притирання не рекомендується, дану операцію краще проводити шляхом півоберту клапана з подальшим проворотом в зворотну сторону, тобто ручну притирання.

  • Після притирання чорновий пастою, поверхні ретельно очищаються дрантям, щоб видалити залишки пасти.
  • Потім на фаску клапана наноситися паста для чистової обробки і процес притирання повторюється.
  • Успішним результатом проведеної притирання буде рівномірний сірий матовий колір притираються поверхонь без яких-небудь слідів раковин або подряпин.

Так по одному притираються все клапани як впускні, так і випускні. Особливої ​​різниці в тому, на якому двигуні автомобіля виконується дана операція – немає.

Процес притирання клапанів однаковий як для ВАЗ-2106, так і для ВАЗ-2109 і більш пізніх моделей.

Різницю в складності робіт у цих авто може становити хіба що процес зняття ГБЦ, підготовка до притирання, ну і зручності доступу пристосуванням до клапанів через кілька відмінних форм головки блоку циліндрів.

Перевірка якості притирання

  1. Після притирання всіх клапанів рекомендується провести перевірку щільності прилягання їх до сідел.
  2. Для цього спочатку потрібно все клапани встановити на місце, встановити пружини з кріпильними тарілками і засухаріть їх.
  3. Ось тут вже без пристосування для разсухаріванія не обійтися.
  4. Далі головка встановлюється на рівну поверхню тарілками клапанів вгору.

У камери згоряння наливається гас, оскільки він володіє високою плинністю.

Рівень його змиритися і ГБЦ залишається на добу.

  • Якщо з часом рівень гасу не знизився або знизився дуже незначно – притирання виконана добре і можна двигун збирати.
  • Якщо ж помічена витік гасу, операція по притирке клапанів проводиться ще раз, але тільки тих, на яких відзначена витік.
  • Як завжди, для закріплення нашого матеріалу ми пропонуємо вам подивитися відео про струм, як притертися клапана своїми руками підручними засобами.

Притирання клапанів: способи і пристрої

Найефективніший засіб для притирання клапанів

Ми порівняли 4 пристосування. Дізнайтеся, що з цього вийшло.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Всі учасники разом з ГБЦ

Яке з цих пристосувань ефективніше інших? Давайте з’ясуємо.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Спосіб з дрилем став популярний через те, що раніше спеціалізований інструмент для притирання був відсутній.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Спочатку підбирається відповідний за розміром шланг

Один кінець кріпиться на стебло (стрижень) клапана, інший – на дриль.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитростіНа клапан і сідло наноситься необхідну кількість притирочное пасти, клапан встановлюється на своє місце в ГБЦ. Якщо використовується присоска, її встановлюють на тарілку клапана. Інструмент повинен працювати на малих обертах – перевагу слід віддавати низькооборотної дрилі або шуруповерту. Відпускайте курок дрилі при зіткненні клапана з сідлом, дотик повинно проводитися при скиданні. Не треба докладати ніяких зусиль, це значно підвищує ризик неправильної притирання.Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Притирання клапана до сідла за допомогою електричної дрилі

Дуже важливо використовувати мінімальну кількість притирочное пасти. Сама паста буває різною – з великим і дрібним абразивом. Найчастіше застосовують алмазну. Для правильної притирання слід застосовувати пасти різної зернистості і починати з абразиву для грубої обработкі.После притирання обов’язково змивайте притирочную пасту і очищайте деталі. Попадання абразивної пасти в ГБЦ і двигун неприпустимо! Це призведе до руйнування деталей і дорогому ремонту.

При притирання дрилем ключову роль має досвід. Не володіючи відповідними навичками, дуже легко отримати канави і ризики або змістити пляма контакту клапана з сідлом. Все це призводить до дуже швидкої поломки.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Професіонали часто сходяться на думці, що застосовувати дрель допустимо, але неправильно. Цю думку ми підтримуємо і дивимося на дриль з недовірою

Головна перевага способу: висока швидкість притирання.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Ручна притирання – дідівський спосіб, проводиться з використанням присоски. Як і у випадку з дрилем, дуже важливим є досвід людини, який здійснює процедуру.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Зверніть увагу, що в спеціалізованих магазинах продаються ручні пристосування для притирання клапанів, що представляють собою дерев’яний стрижень і набір присосок

Притирання клапанів своїми руками незручна і втомлює, вона займає багато часу – в середньому 15-20 хвилин на один клапан. Ризик щось зіпсувати або зробити неправильно мінімальний, але він присутній.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

На 12-ій хвилині тесту ручної пристосувати ми чомусь відчули себе ось так

Головна перевага: низька вартість ручних пристосувань для притирання клапанів.

3. Пневмомашинка для притирання клапанів обертанням

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Пневмомашинка – автоматизований, спрощений і багаторазово прискорений метод ручного притирання. Двигун з’єднаний зі штифтом, який приводиться в рух енергією стисненого повітря.

Для роботи буде потрібно підключення до джерела стисненого повітря

На штифт встановлюється присоска відповідного розміру, яка потім кріпиться на тарілку клапана.

У комплект, як правило, входить цілий набір присосок різного розміру

Під впливом стисненого повітря двигун забезпечує зворотно-обертальний рух штифта з присоскою, внаслідок чого обертається і клапан – відбувається притирання. Перед зміною напрямку обертання клапан встигає провернутися приблизно на 75 градусів.

Це самий простий і доступний спосіб притертися клапан, він не вимагає ніяких спеціальних навичок. Пристрій сам контролює кут і частоту обертання, які є оптимальними. Швидкість роботи ще вище, ніж у дрилі – для притирання одного клапана достатньо лише кількох хвилин. Також відзначимо, що тестований нами набір для притирання клапанів має дуже зручну для зберігання упаковку – пластиковий протиударний кейс. Це може стати додатковим плюсом, наприклад, для застосування в умовах автосервісу. Головні переваги: ​​дуже висока швидкість роботи, простота і зручність використання, відсутність вимог до навичок і гарантовано високу якість.

4. Пневмомашинка для притирання клапанів прістуківаніем

На відміну від попереднього пристрою, клапан тут притирається НЕ обертанням, а прістуківаніем, що імітує реальну роботу двигуна.

На шток пристосування встановлюється одна з присосок набору, яка потім закріплюється на тарілці клапана

Інструмент оснащений коліщатком для настройки частоти обертів

Притирання здійснюється багаторазовим повторенням зворотно-поступальних рухів клапана

Пневмомашинка для прістуківаніем має мінімальні вимоги до навичок використання. При відсутності досвіду навчання відбувається прямо в роботі, за перші ж хвилини. Також пристосування повністю виключає ризики пошкодити деталі і зіпсувати що-небудь. Головні переваги: ​​свідомо гарантовану якість, найточніше притирання за рахунок імітації роботи клапана в двигуні.

4. Результати та висновки. Підсумкова таблиця

Ми відібрали шість параметрів, які мають найбільше значення:

  • Швидкість.
  • Зручність використання. Цей параметр також впливає і на загальну швидкість роботи.
  • Не потрібно спец. навик. Чим вище оцінка, тим легше користувачеві провести правильну притирання клапана.
  • Відсутність ризиків. Чим вище оцінка, тим менше ймовірність щось зробити неправильно або зіпсувати деталі.
  • Якість. Чим вище оцінка, тим точніше виконана операція.
  • Вартість. Чим менше витрат на той чи інший спосіб, тим вище бал.

Параметр; Дриль; Ручне пристосування; Пневмомашинка, обертання; Пневмомашинка, прістуківаніем

Швидкість; 8; 1; 9; 7
Зручність використання; 3; 1; 10; 8
Не потрібно спец.навик; 1; 2; 10; 7
Відсутність ризиків; 1; 4; 10; 10
Якість; 4; 4; 8; 10
Вартість; 7; 10; 1; 3
Підсумковий результат; 24; 22; 48; 45

Як видно з таблиці, спеціальні пневмо-пристосування для притирання значно перевершують ручний спосіб і дриль. Якщо відкинути параметр вартість і дивитися тільки на якісні показники, то обидва методи програють пневматичним машинок з розгромом. Видатні показники і найбільший підсумковий бал за результатами тестів у машинки для притирання клапанів обертанням. Максимальна кількість балів не зумів набрати жоден з учасників – що ж, ідеального у всьому інструменту не існує. Місця розподілилися наступним чином:

Останнє місце , 22 бала – ручний спосіб, який прогнозовано позаду всіх інших. В даний час клапани притираються ручним способом або для отримання задоволення від процесу (так-так, буває і таке), або при повній відсутності доступу до сучасного інструменту.

Передостаннє місце , 24 бала – дриль. Незважаючи на високу швидкість роботи, дриль випереджає ручний метод всього на кілька пунктів. Перш за все це пов’язано з високими ризиками неправильної притирання і псування деталей, а також з підвищеними вимогами до спеціальних навичок.

Друге місце , 45 балів – машинка для прістуківаніем. Несильно поступається першим місцем, зате забезпечує найточнішу і правильну притирання клапана.

Перше місце , 48 балів – машинка для обертання. Лідирує практично за всіма показниками і є оптимальним рішенням для притирання.

Кому підійде машинка для притирання клапанів?

Інструменти пневматичні, пристосування для притирання клапанів в першу чергу будуть цікаві співробітникам автосервісів. Устаткування значно знижує витрати часу на ремонт ГБЦ і підвищує сама якість притирання. На нашій практиці жоден майстер, що випробував в роботі професійний інструмент, не повернувся потім до ручного методу або дриля. Невисока ціна інструменту робить його доступним також для приватного застосування. При бажанні самостійно провести притирання клапанів, а не довіряти цю операцію сторонньому сервісу.

Відео про притирке на нашому каналі

Відео-огляд інструментів для притирання клапанів

Притирання обертанням VS притирання прістуківаніем

Як притертися клапана двигуна? 4 перевірених способу притирання + відео

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Клапана відносяться до категорії елементів ГБЦ. На кожен циліндр доводиться два клапана як мінімум. Один з них впускає в камеру згоряння суміш палива та повітря, яка надходить з впускного колектора. Другий позбавляється від відпрацьованих газів. Вони по черзі відкриваються, мають візуальне схожість з цвяхом.

Головку часто називають тарілкою, цією стороною вони спрямовані у внутрішню частину циліндра. Якщо клапан закритий, його головка розташовується в сідлі і затуляє камеру згоряння за рахунок притиснення фаскою до сідла максимально щільно. Так як притертися клапанё слід в разі їх заміни або при різких ривках авто на холостих обертах, варто розглянути цей процес більш детально.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

актуальність притирання

Нагар незмінно з’являється на сідлах і тарілках клапанів в процесі їх експлуатації. Від цього закриття випускного або впускного клапана здійснюється негерметично.

Через це робота мотора стає не такою продуктивною, а витрата палива не економним.

Якщо випускний клапан прилягає негерметично, що розширюють гази прориваються після загоряння заряду, вони обпалюють і плавлять його, що негативно позначається на потужності мотора, оскільки частково гази відправляються в випуск.

Притирання клапанів не являє собою нічого складного, в окремих випадках навіть немає необхідності притирати обидві деталі. Досить зняти ГБЦ, вилучити самі клапана і перевірити їх стан.

Коли робити притирання

Традиційно доцільно виконувати розглянуту процедуру після виконання повноцінного ремонту мотора або при заміні поршневих кілець. Наступна поетапна інструкція дозволить зрозуміти, чи настав час притертися клапана.

  1. Зніміть ГБЦ і встановіть її так, щоб тарілки були спрямовані вгору. Поверхня повинна бути максимально рівною.
  2. Налийте гас або бензин в камери згоряння.
  3. Виміряйте рівень і залиште ГБЦ в такому стані на 12 годин.
  4. Через 12 годин проведіть повторний замір, і якщо рівень залитого речовини не змінився за цей період, притирати клапана не потрібно.
  5. Якщо кількість речовини частково зменшилася, залишається визначити пропускає клапан. Допоможе виявлення вогнищ вологи і вогкості в одному з колекторів.

Інший спосіб перевірки передбачає установку головки в бічне становище, текти оцінюється з боку тарілок. В іншому процедура аналогічна.

Також радимо уважно вивчити статтю нашого експерта, в якій розповідається про обслуговування двигуна ВАЗ-2112 на 16 клапанів.Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

способи притирання

Так як правильно притерти клапана можна різними способами, варто ознайомитися з кожним з них. Різниця між згаданими далі способами істотна: використання верстата дає найбільш точний результат, тоді як вручну притирати клапана досить складно і довго, а якість виконаних робіт найменш високу.

Верстати

Максимальної точності нарізки і сполучення сідла і фаски клапана можна домогтися тільки за допомогою жорсткої центрування деталі, і без верстата в даному випадку не обійтися. У підсумку профіль якісно нарізається і відрізняється високою точністю. Додаткові маніпуляції при такій процедурі не потрібні, крім збірки ГБЦ і попереднього промивання клапанів.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Так як притертися клапана в домашніх умовах можна і без високоточної верстата, варто розглянути метод з використанням ручної фрези.

Діаметр такого інструменту може бути різним, а підбирати його слід з урахуванням конкретної моделі двигуна. Необхідно на сідлах вирізати три фаски під кутом в 60, 45 і 30 градусів.

Пам’ятайте, що даний метод можна застосовувати виключно для обробки старих деталей.

Верстат і трубка з Т-подібною ручкою

Розглянутий метод прийнято вважати найбільш трудомістким і тривалим, зате він здатний забезпечити гідний рівень якості. Розглянемо етапи процесу:

  1. Підготуйте трубку з ручною Т-подібної форми та отвором, куди стрижень клапана без проблем увійде.
  2. Збоку конструкції створіть отвір і наріжте різьбу, вкрутіть болт. Клапан повинен фіксуватися максимально міцно і надійно.
  3. Розберіть ГБЦ, встановіть на верстак. Не забувайте про надійність фіксації.
  4. Вставте клапан у відведений для нього ділянку і закріпіть зібрану раніше конструкцію на іншому його кінці.
  5. Пасту на даному етапі слід застосувати для обробки області зіткнення з сідлом.
  6. Скористайтеся сконструйованим пристосуванням для переміщення клапана, щоб просвіт зник повністю.
  7. Періодично міняйте напрям кругових рухів, паралельно додатково обробляйте зону клапана абразивної пастою.
  8. Про високу якість виконаної роботи буде свідчити смуга з матовою поверхнею, яку ви знайдете на головних складових елементах клапана. Ширина доріжки повинна орієнтовно становитиме 1,5 мм.

Використання дрилі

Застосування дрилі для реалізації даної процедури також допустимо і вважається найбільш поширеним варіантом. В ідеалі інструмент повинен мати у своєму розпорядженні функцією реверсу. Шуруповерт також підійде. Сам процес притирання складається з наступних етапів:

  1. Рассухарьте клапана і зніміть їх. На даному етапі доцільно замінити при необхідності маслос’емниє ковпачки. (Читайте більше про заміну маслос’емних ковпачків).
  2. Використовуйте розчинник для знежирення сідла і клапана.
  3. Нанесіть пасту на робочу клапанну фаску. Абразивну речовину не повинно потрапити на шток клапана, інакше він буде пошкоджений, маслос’емниє ковпачки зживуть своє набагато швидше, а масло буде витрачатися в більшій кількості. Одягніть на шток повстяний клапоть, щоб захистити його.
  4. Зафіксуйте клапан на своєму місці, а шток повинен розташовуватися в патроні обраного вами електроінструменту. Для підвищення зручності роботи скористайтеся відрізком шланга: один край надіньте на шток, а другий – в патрон. Окремі майстри воліють затиснути шток відразу в патрон.
  5. Для притирання активуйте мінімальну швидкість дрилі. Якщо клапанна тарілка притиснута до сідла певними зонами, скористайтеся потовщеною гумкою, але зазвичай в цьому немає необхідності.
  6. При зволіканні електроінструменту на себе спостерігається притискання. Обертальні рухи необхідно виконувати в різні боки по черзі. Процедура займає близько 2 хвилин.
  7. Для остаточної обробки на завершальному етапі повторіть всі дії, але замість абразивної пасти використовуйте змішану з моторним маслом пасту ГОІ. Попередню притирочную пасту слід попередньо видалити.
  8. Як тільки роботи будуть завершені, ретельно очистіть бензином оброблені пастою деталі.
  9. Щоб переконатися в гідному рівні виконаної роботи, можна орієнтуватися як на матову доріжку, так і на інші методи перевірки якості притирання. Це може бути спосіб з заливанням бензину або гасу, який використовується для визначення необхідності виконувати притирання.

Результат виконаної роботи може вас розчарувати, в деяких випадках це буде цілком логічно. Наприклад, якщо раніше сідла були криво прирізані або на робочих фасках помітні суттєві дефекти.

Переконатися в тому, що процедура не увінчалася успіхом, можна по тій же матовою смужці, вона буде нерівній або навіть перериватися.

Придбання нових деталей стане єдиним вирішенням проблеми.

вибір пасти

Вибір абразивних паст для притирання в сучасних магазинах може шокувати будь-якого водія-новачка. Про ціну не піде, оскільки вибір за цим параметром повністю залежить від можливостей і особистих уподобань покупця. Такі фактори, як склад і зернистість важливіші, тому їх і варто розглянути:

  1. Новачкам краще відмовитися від використання крупнозернистих паст, інакше найменша помилка призведе до дефектів сідла і фаски. Середній рівень зернистості кращий, якщо мова йде про основну обробці, а дрібна зернистість потрібна для шліфування.
  2. Найчастіше комплектація передбачає наявність двох ємностей з пастами з складами різної зернистості.
  3. Якщо ви не подбали про покупку пасти, можна приготувати її самостійно. Для цього підберіть наждачний папір з мінімальним рівнем зернистості і зніміть абразив, змішайте отриманий порошок з мастильним матеріалом. Пасту ГОІ використовуйте на завершальному етапі для фінішної обробки поверхні. Змішувати її варто так само, як і в випадку з порошком абразиву. Відразу варто згадати про те, що якість притирання буде на порядок нижче, ніж при використанні магазинних абразивів.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

загальні рекомендації

При самостійної притирання клапанів варто орієнтуватися на наступні поради:

  • використовувані пасти повинні володіти різним рівнем абразивності, від мінімальної до максимальної;
  • не можна міняти місця установки клапанів між собою, у кожного має бути своє місце;
  • Ретельно змивайте залишки пасти шляхом промивання оброблених деталей в бензині.

висновки

Як бачите, процедура притирання не тільки проста, також існує кілька способів на вибір, що ще більше полегшує процес, особливо, якщо виконувати роботи самостійно і без спеціальних верстатів. Багато в чому якість виконаної роботи залежить від правильно обраної абразивної пасти, тому варто серйозно підійти до питання підготовки інструментів і витратних матеріалів.

Будь ласка, оцініть цей матеріал!

( 7

Як притертися клапана в домашніх умовах

Ремонт двигуна зі зняттям ГБЦ часто вимагає притирання клапанів. Що це за процедура, яким способом визначити її необхідність і як притертися клапана в домашніх умовах – читайте нижче.

Навіщо потрібно притирати клапана

Трохи теорії. Клапани відкривають і закривають канали подачі паливно-повітряної суміші і відведення відпрацьованих газів. Чим надійніше замикає клапан канал, тим більш повноцінне в моторі проходить газообмін. Двигун працює в штатному режимі і видає номінальну потужність.

Контактна поверхня клапана з головкою блоку виконана у вигляді кільцевої фаски з кутом нахилу від 30 до 60 градусів по відношенню до площини з’єднання ГБЦ з блоком циліндрів.

важливо

У заводських умовах ці дві поверхні прірабативаются індивідуально для кожної контактної пари.

В результаті клапан в закритому стані настільки щільно прилягає до посадкової поверхні в голівці блоку (сідла), що повністю виключає прорив газів.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитростіфаска клапана

Згодом сідла в головці блоку і робочі поверхні на клапанах перестають щільно прилягати одне до одного. На них з’являються раковини, сажові і маслянисті відкладення. Через це клапани не забезпечують повну ізоляцію камери згоряння, відбувається частковий прорив газів. Це знижує потужність і ККД двигуна, підвищує витрата палива і прискорює забруднення і знос двигуна.

Притирання клапанів в більшості випадків відновлює щільність закриття клапанів. Створення повної герметичності в камері згоряння на будь-якому такті і є та єдина мета, яку переслідує ця процедура.

Первинна перевірка проводиться без демонтажу головки блоку циліндрів. На недостатню щільність прилягання клапанів до сідел опосередковано вказують наступні ознаки:

  • зниження потужності ДВС;
  • нерівна робота двигуна, надмірна вібрація і гучність;
  • низька компресія з великою різницею по циліндрах;
  • підвищена витрата палива.

Всі ці ознаки не говорять однозначно про проблеми в клапанної системі. Подібні явища спостерігаються і при загальному зносі поршневої групи . Однак перераховані вище ознаки вказують як мінімум на необхідність перевірки ГРМ і КШМ.

Наступний етап діагностики проходить після демонтажу ГБЦ. До рассухаривания клапанів можна перевірити їх на герметичність за допомогою будь-якої проникаючої рідини (розчинника, бензину, ацетону та т. Д.). Укладаємо головку блоку на бік і заливаємо в вікна рідина.

Якщо на поверхні клапанів з’являється жирний слід від минулої між сідлом і клапаном рідини – потрібно притирання. Якщо рідина проливається помітним потоком – велика ймовірність, що клапан прогорів. Прогорілий клапан притерти вийде.

Буде потрібно його заміна.

Як зробити притирання клапанів своїми руками?  Покрокові автомобільні хитрості

Після рассухаривания оглядаємо фаски на клапанах і сідлах. Робоча фаска повинна мати по всьому колу матовий відтінок. Причому товщина фаски з щільним приляганням не має великого значення. Головне – щоб вона була безперервною. Це вказує на щільність закриття клапана.

Якщо фаска на клапані і блоці поцяткована раковинами і нагаром – клапан потрібно притертися. Зазвичай практикується такий підхід: навіть якщо один клапан потребує притирання – профілактично опрацьовується вся головка.

Збираємо все необхідне для притирання

Притирання клапанів в домашніх умовах не вимагає специфічних навичок, спеціалізованого інструменту і великих вкладень. Нижче наведено перелік необхідного інвентарю та матеріалів.

  1. Притиральні паста. Продається або в однокомпонентному варіанті, або більш професійному, двокомпонентному (для грубої і чистового притирання). Якщо немає досвіду в цьому питанні – вибираємо найдешевшу однокомпонентну пасту.
  2. Будь нежирний растоврітель.
  3. Чистий, безворсової ганчір’я.
  4. Інструмент для притирання.

Інструмент для притирання можна виготовити з підручних матеріалів. Для початку дивимося на тарілку клапана. У деяких двигунів в ній виконується проточка для спрощення притирання. Якщо проточка є – притирати будемо з внутрішньої сторони ГБЦ.

Як пристосування для притирання шукаємо будь-який відповідний під цю проточку інструмент (викрутку, біту шуруповерта, стамеску і т.д.).

Вставляємо відповідний інструмент в проточку і з легким натисканням будемо обертати клапан в сідлі з періодичною зміною напрямку.

У разі якщо тарілка клапана гладка – будемо виготовляти інструмент для притирання з підручних матеріалів.

Найпростіше притирати клапани з використанням дриля або шуруповерта. У патрон електроінструменту вставляємо біту або свердло, діаметр якого максимально близький до діаметру стрижня клапана.

Далі шукаємо невеликий шматок шланга (зазвичай підходить звичайний шланг від паливопроводу) довжиною 7-10 см і два хомута, які підходять по діаметру. Насаджуємо шланг на свердло (біту) і затискаємо хомутом з хорошим зусиллям, щоб вручну зняти його було неможливо.

Другу сторону шланга будемо кріпити на стрижні клапана аналогічним способом, з використанням хомута.

 Хонингование циліндрів двигуна. Що це і навіщо його роблять?

Порада

Ручний інструмент для притирання працює за таким же принципом. Потрібно з сталевого прута (або товстої мідної жили) з діаметром, порівнянним з товщиною стержня клапана, вигнути якусь подобу стрижня з ручкою. Закріплюємо шланг на кінці прута хомутом. Другий кінець шланга з’єднуємо зі стрижнем клапана.

Замість шланга можна використовувати шматок трубки з м’якого матеріалу (наприклад, міді або алюмінію). Один кінець трубки заклепиваем або затискаємо хомутом на свердла або прутки, а на другому кінці справах кілька розрізів уздовж осі. Це дозволить надійно закріплювати трубку на стрижні хомутом і швидко переставляти інструмент на інший клапан.

Як правильно притирати клапана

Після рассуханіванія уважно оглядаємо клапан на наявність прогарів. Прогорілий клапан притирати немає сенсу, його простіше замінити. Також перевіряємо осьове биття стрижня у втулці.

Якщо клапан бовтається, то дивимося на його стрижень. Помітна оком вироблення на стрижні також неприпустима. Якщо ж стрижень цілий, але люфт є, то додатково буде потрібно замінити втулки.

Притирання клапанів з розбитими втулками не має сенсу.

Перед початком притирання очищаємо поверхні фасок від нагару по максимуму. Після цього наносимо на фаску клапана невеликий шар притирочное пасти.

Вставляємо клапан під втулку на голівці блоку і зі зворотного боку з’єднуємо стрижень з нашим інструментом. Робимо невеликий натяг і начинам обертати клапан в головці блоку.

Не потрібно створювати велику притискне зусилля : можна прорізати в сідлі дуже глибоку фаску.

Важливий момент: притирання потрібно обов’язково проводити в дві сторони. Якщо працюєте електроінструментом, то міняти напрямок обертання потрібно не рідше, ніж раз в 7-10 секунд. Інакше можна переточити фаску. При ручному притирке просто провертати клапан на 90-180 градусів і періодично перехоплюйте інструмент.

Не можна притирати фаску тільки в якомусь одному положенні. Клапан повинен надійно приживатися до сідла при будь-якому куті повороту. Справа в тому, що при роботі ГРМ клапани постійно обертаються в сідлі. І якщо притирання робити без періодичного повертання, то капає будуть прилягати щільно і забезпечувати герметичність тільки в якомусь одному положенні.

Як довго притирати? Однозначної відповіді на це питання немає. Все залежить від початкового ушкодження фасок, зернистості пасти, сили притиснення і інтенсивності процесу. Загальні рекомендації такі:

  • кожні 2-3 хвилини зупиняйтеся, очищайте клапан і блок від пасти і перевіряйте стан фасок;
  • якщо помітні раковини на оброблюваних поверхнях – наносимо свіжу пасту і продовжуємо працювати ще 2-3 хвилини;
  • після появи матової фаски по всьому периметру клапана притирання можна вважати закінченою.

В середньому весь процес притирання одного клапана займає від 5 до 15 хвилин. У деяких випадках, при наявності на фасках глибоких борозен і раковин, один клапан доведеться притирати до години.
В кінці процедури обов’язково ретельно промийте голівку і клапан від пасти.

Відео:

Притирання клапанів своїми руками

Практично кожен власник старенького автомобіля вітчизняного або іноземного виробництва за краще ремонтувати його своїми силами. У тому числі і перебирати двигун. У зв’язку з цим досить часто доводиться робити притирання клапанів в домашньо-гаражних умовах. І багато хто ставить закономірне питання про те, для чого потрібна ця процедура і як правильно притерти клапана.

 трохи матчастини

Для тих, хто не в курсі, варто пояснити, що клапани знаходяться в голівці блоку циліндрів. Для кожного циліндра є мінімум два клапана (в більшості автомобілів). Один клапан забезпечує впуск паливно-повітряної суміші в циліндр (камеру згоряння) з впускного колектора, а інший – випускає відпрацьовані гази в випускний колектор.

Зрозуміло, відкриваються клапани по черзі. Схожі клапани на цвях. Головкою, яку ще називають тарілка, вони звернені всередину циліндра. У закритому стані головка клапана знаходиться в сідлі і герметично закриває камеру згоряння, притискаючись до сідла робочої фаскою.

Рекомендуємо також прочитати статтю про пристрій ГРМ. З цієї статті ви дізнаєтеся про призначення, принципи роботи та інші особливості механізму газорозподілу двигуна.

 Для чого притирати клапани

В процесі роботи на тарілках клапанів, а також на сідлах утворюється нагар. Він перешкоджає герметичному закриття впускного і випускного клапана. Для нормальної роботи двигуна це дуже важливо.

Адже після того, як на такті впуску паливно-повітряна суміш була втягнута в камеру згоряння, поршень стискає її, піднімаючись в свою верхню мертву точку. Впускний і випускний клапани повинні бути закриті. Чим сильніше буде ступінь стиснення, тим ефективніше і економніше буде робота двигуна.

Зверніть увагу

Зрозуміло, при нещільної посадці впускного клапана в сідло максимального стиснення і ефективного згоряння суміші вже не буде з усіма наслідками, що випливають звідси наслідками.

Що стосується нещільного прилягання випускного клапана, то в цьому випадку буде відбуватися не тільки порушення герметичності на такті стиснення, але і прорив розширюються газів з камери згоряння після займання заряду. Розпечені гази оплавляют випускний клапан, двигун втрачає потужність, так як частина газів не штовхає поршень, а вилітає в випуск. Такі наслідки є відповіддю на питання, що буде, якщо клапана не прітерти.

Однак для того, щоб виправити становище, немає особливих складнощів. Більше часу і сил доводиться витрачати на зняття головки блоку циліндрів і самих клапанів. Крім того, висока ймовірність відсутності необхідності притирати кожен з них.

Як визначити, що клапан потрібно притирати

Зазвичай клапани притирають після капітального ремонту двигуна. Або, наприклад, після заміни поршневих кілець. Щоб вдруге не розбирати. Необхідність процедури перевіряють на знятої голівці блоку циліндрів.

Її встановлюють на рівну поверхню тарілками клапанів вгору. Потім в камери згоряння наливають гас, а якщо його немає, то зійде і бензин.

Помічають рівень, після чого в такому положенні залишають ГБЦ на дванадцять годин.

Якщо рідина за цей час не пішла, то все в порядку. Якщо ж йде, то це означає, що потрібно попрацювати.

Щоб визначити, який з двох клапанів в циліндрі пропускає, добре допомагає наявність вогкості в випускному або у впускному колекторі. Можна перевірити і іншим способом.

Принцип буде один і той же, а різниця в тому, що рідина (бензин або гас) заливається в колектори. Головка при цьому стоїть на боці. Природно, що оцінюють текти вже з боку тарілок.

притирання клапанів

Для того щоб притертися клапана до голівки в домашніх умовах, потрібно дриль (бажано з реверсом) і спеціальна паста. Для проведення цієї процедури клапана доведеться рассухаріть і зняти. До речі, заодно можна зробити заміну маслос’емних ковпачків, якщо в цьому є необхідність.

  • Перед роботою рекомендується знежирити клапан і сідло за допомогою розчинника. На робочу фаску клапана рівномірно наноситься невелика кількість притирочное пасти. Дуже важливо стежити за тим, щоб вона не потрапила на шток клапана, адже паста – найсильніший абразив (як правило, алмазний). Якщо залишаться пошкодження на штоку, то маслос’емниє ковпачки будуть набагато швидше виходити з ладу і істотно збільшиться витрата масла. Для перешкоди цьому на шток можна надіти шматочок повсті.

Клапан встановлюється на своє місце, а шток закріплюється в патроні дриля. Найчастіше для зручності це роблять за допомогою шматка шланга (один кінець – на шток, інший – в патрон). Деякі майстри затискають шток безпосередньо в патрон. Притирання проводиться обертанням на невеликих оборотах. При цьому тарілка може притискатися чимось до сідла. Наприклад, товстої гумкою. Але в більшості випадків обходяться без додаткових пристосувань.

  • Притискання відбувається при відтягненні дрилі на себе. Обертання потрібно робити як за годинниковою стрілкою, так і в зворотному напрямку. Зазвичай на все про все йде не більше двох хвилин. Щоб зрозуміти, що процес закінчено, потрібно знати як виглядає притертою клапан. На його фаске утворюється характерна матова смужка шириною в пару міліметрів. Точно така ж смужка, до речі, буде і на фаске сідла. Іноді після описаної процедури проводять ще фінішну обробку. Вона нічим не відрізняється від процесу притирання, крім того, що замість притирочное пасти використовується паста ГОІ, розлучена з моторним маслом. Перед нанесенням ганчірочкою необхідно ретельно видалити попереднє притирочное засіб.
  • Перевіряти якість притирання потрібно не тільки за згаданою вище смужці, а й за допомогою все тієї ж заливки гасу або бензину в камеру згоряння або в колектори. Перед складанням головки блоку циліндрів всі деталі необхідно ретельно промити бензином. Адже якщо в процесі роботи абразив з пасти потрапив на інші поверхні, то наслідки можуть виявитися вельми сумними – алмазний порошок стане причиною виникнення дефектів.

Також слід знати, в яких випадках притирання клапанів може не вийти.

У тому випадку, коли на робочих фасках є істотні вади (раковини) або коли сідла були криво розточені (прирізані), притертися клапана не вийде.

Перший вірна ознака цього – матова смужка на фаске нерівномірна або зовсім переривчаста. Тут вихід простий, хоча і не зовсім приємний – покупка нових деталей. Хоча, можна спробувати і проточити їх на верстаті.

Яку притирочную пасту використовувати

Наші діди виготовляли засіб для притирання самостійно. Вони збирали пил під наждаком з алмазним кругом, після чого змішували її з маслом.

Сьогодні, завдяки прогресу і розвитку торгівлі, у автомобілістів є пристойний вибір в спеціалізованих магазинах. Тому у новачків виникає закономірне питання про те, чим притертися клапана, якою пастою. Про ціну не йдеться.

Тут кожен вибирає на свій розсуд і відповідно до можливостей. Набагато важливіше визначитися з розміром зерна і складом.

Грубозернисті пасти недосвідченому автолюбителю використовувати не варто. Помилка в роботі може привести до появи істотних дефектів не фасках клапана і сідла, що спричинить за собою додаткові витрати. З цієї причини краще використовувати середньозернисті пасти для основної роботи і дрібнозернисті для шліфування.

важливо

Дуже часто в комплекті йдуть вже два тюбика, що полегшує завдання для покупця. У магазинах часто зустрічається паста «ФАБО» в стилізованій (в формі клапана) упаковці.

До речі, назва – це абревіатура і розшифровується як Фінішна антифрикційні безабразивних Обробка.

Цю пасту потрібно використовувати в якості фінішної, після того, як клапан буде притертість за допомогою паст «Класична» або «Алмазна», що продаються в такій же упаковці.

Крім вищезгаданої пасти в продажу є засіб ABRO Grinding Paste GP-201. В даному випадку в одній упаковці буде відразу два варіанти: грубозерниста і дрібнозернистий. Варто набагато дешевше ФАБО. Крім того, ця паста підходить і для видалення іржі з будь-металевої поверхні, а також для виправлення різальних інструментів. Одним словом, така паста багатофункціональна.

 Середньозернисті і дрібнозернисту пасту в одній упаковці можна отримати, купивши Done Deal. Основа тут – порошок карбіду кремнію. Також універсальний засіб, стане в нагоді в господарстві. А якщо є ймовірність і необхідність працювати з хромованими поверхнями, то варто звернути увагу на пасту PERMATEX.

У будь-якому випадку, перед покупкою рекомендується уважно вивчити інструкцію і вже потім робити вибір.

Тепер давайте відповімо на питання, що робити, коли пасти немає. Іноді бувають такі ситуації, коли потрібно притертися клапана якщо немає пасти. Що ж, в цьому випадку доведеться згадати дідівські способи, про що вже говорилося вище або трохи урізноманітнити їх.

Порада

Отже, якщо немає пилу з алмазного круга, то знадобиться найдрібніша наждачний папір. З неї потрібно зняти абразив і змішати його з моторним маслом або солідолом. Як фінішної пасти використовується паста ГОІ, змішана з тими ж мастильними матеріалами.

Зрозуміло, якість обробки такими засобами буде набагато нижче. Особливо, коли немає відповідного досвіду.

Підведемо підсумки

Отже, як видно з усього вищесказаного, притирання – процедура відповідальна, трудомістка, але вкрай необхідна для хорошої роботи двигуна не тільки після ремонту, але і після пробігу понад 60 000 кілометрів. Нез’ясованим залишився лише питання: чи потрібно притирати клапана на новій голівці.

Що стосується такого випадку, є два варіанти: якщо головка абсолютно нова і купувалася повністю укомплектованою, то годі й притирати. У всякому разі, фахівці кажуть, що робити це не обов’язково.

Однак якщо купувалася головка окремо від клапанів, то притирання знадобиться.

Знову ж таки, в будь-якому випадку перед її установкою герметичність прилягання тарілок можна завжди перевірити вже відомим способом, тобто за допомогою заливання бензину або гасу в ГБЦ або колектори.

Як правильно притерти клапана, пристосування для притирання, перевірка

Капремонт двигуна – трудомістка і досить дорога процедура. Багато операцій, самостійно в гаражних умовах, виконати неможливо через відсутність необхідного обладнання, але на деяких цілком вдасться заощадити. Один із шляхів зменшення витрат на приведення двигуна в порядок – притирання клапанів своїми руками.

Щоб мотор працював з максимальною ефективністю, клапани повинні закриватися дуже щільно, щоб виключити втрати енергії. Для того щоб домогтися щільного прилягання їх до сідел, виконують їх притирання. Для роботи буде потрібно:

  • шарошка для видалення вироблення;
  • притиральні паста;
  • інструмент для притирання.

притиральні паста

Правильна притирання починається з походу в автомагазин за абразивним матеріалом. Притиральні паста – це головне, що необхідно придбати до початку робіт. Даний абразивний матеріал наноситься на кромки клапанів в процесі притирання.

У магазинах пропонується широкий вибір паст різних виробників. Відрізняються вони один від одного головним чином ціною.

Якісно виконати притирання клапанів і сідел можна як дешевим, так і дорогим матеріалом, тому особливого сенсу переплачувати немає.

Придбати потрібно два тюбика: грубозернисту пасту для чорнової обробки, і дрібнозернистий – для фінішної. З таким набором робота буде виконана швидше і якісніше.

Шарошка для видалення вироблення

За допомогою цього інструменту проводиться відновлення сідел клапанів. Щоб визначити, чи потрібно скористатися шарошкой, або можна обійтися без неї, слід оглянути сідла.

Вони можуть бути покриті нагаром і раковинами, але якщо фаски мають правильну конічну форму, можна відразу переходити до притирання, в іншому випадку, якщо фаски заокруглені або на них є сходинки, потрібно надати їм правильну форму за допомогою шарошки.

Оскільки форми і розміри сідел на різних голівках різні (наприклад, у ВАЗ-2106 і ВАЗ-2109), потрібно підібрати підходящий інструмент. Обробку сідел можна провести вручну або, для економії часу, за допомогою дриля.

Зверніть увагу

Для цього шарошка закріплюється в патроні, як звичайне свердло, і під її впливом видаляється поверхневий шар металу.

Сигналом до припинення видалення вироблення служить поява блискучого рівного кола, по формі відповідного тарілці клапана.

На відео можна подивитися, як сідла обробляються шарошкой.

Інструмент для притирання

Пристосування для притирання клапанів можна зробити з дрилі, свердла, шланга і двох хомутів. У патрон дриля затискається свердло, на нього надівається один кінець шланга і затягується хомутом. Інший кінець шланга надівається на стрижень клапана, вставленого на своє місце.

В якості альтернативи може бути використана спеціальна присоска, яка одним кінцем затискається в патрон дриля, а іншим приліплюється до тарілки клапана. При покупці слід її перевірити, звернути увагу на якість матеріалу, з якого виготовлена ​​присоска, оскільки неякісне пристосування буде постійно відліплювати, і робота значно ускладниться.

Після цього залишається тільки нанести притирочную пасту, і можна приступати до процесу. Притирання клапанів і сідел повинна проводитися з дотриманням наступних умов:

притирання клапанів

Перш, ніж приступати до роботи, слід уважно оглянути клапана: якщо вони хоча б трохи викривлені, необхідна заміна. Спроби виправити їх самостійно позитивного результату не дадуть.

Притирання клапанів ВАЗ-2106 (2109) виконується наступним чином: до початку обробки під клапан ставиться слабка пружина, на фаски наноситься крупноабразівная притиральні паста, і починається сам процес.

Обробка триває до тих пір, поки не будуть видалені всі дефекти.

Після цього наноситься мелкоабразівной паста, і обробка триває, поки притираються поверхні не придбають рівномірний матовий колір.

На відео представлена ​​притирання клапанів ВАЗ-2109.

Як перевірити якість роботи

Сигналом до завершення служить поява рівного паска шириною близько півтора міліметрів. Після цього необхідно перевірити, наскільки добре прітерти клапана.

Для цього потрібно змити залишки пасти і нанести масло, після чого ще деякий час виконати притирання. При цьому стануть видні не видалені раковини і подряпини, якщо такі залишилися.

Якщо ж їх немає – роботу можна вважати закінченою.

Слід зазначити, що під час роботи двигуна, клапана пройдуть процес підробітки вже без стороннього втручання, тому не варто витрачати час, щоб доважки якість притирання до ідеалу.

Якщо поштова притирання гасом, горюча рідина може трохи просочуватися з-під закритого клапана, проте після того, як двигун попрацює кілька днів, герметичність значно покращиться.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…